Kju schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:38:
[...]
Tenzij je jezelf kan permitteren om in een villawijk naast Madestein te wonen zal je in een grote stad als Den Haag in elke wijk of buurt enige vorm van overlast hebben. Daarnaast maakt een duurdere wijk de kans op inbraken niet kleiner

Tsja, daarom zoek ik ook altijd naar woningen in buurten waar ik uiteindelijk de sloeber ben.
Als alles doorgaat, woon ik over 2 maanden in Hillegersberg-Noord in een huurappartement van 800 euro per maand. Nieuwbouw. En in de omgeving staan veel woningen die groter en (veel) duurder zijn
En dan nog vind ik het geen geweldige buurt hoor, want ook daar zie je weleens Marokkaantjes lopen etc, maar het is daar tenminste weer een minderheid en niet het algemene straatbeeld.
Kopen zal ik zo snel in de stad helemaal niets meer. Dan moet het echt een nette buitenwijk zijn waar ik dan een woning koop van rond de 200k, terwijl het gemiddelde hoger ligt.
Laat mij maar de armoedzaaier van de buurt zijn
Zo konden we ook een huurappartement in Bergschenhoek krijgen in een nieuwbouwwijk. Kostte maar 700 per maand, terwijl er huizen naast stonden van 350.000 euro. Het werd hem uiteindelijk niet, omdat het maar 50m2 was en de indeling wat onpraktisch.. maar ook dan hadden we verder in een prima buurt gewoond.
En inbraken.. tsja, je hebt gelijk dat er bij mij nog nooit is ingebroken de afgelopen 8 jaar. Het is de moeite nauwelijks waard in deze buurt om in te breken. Ook bij mij niet. In het beste geval neem je een nasje en wat speakers mee, voor de rest staat er niks interessants. Als ik straks duurder ga wonen, ga ik ook niet ineens duurdere spullen kopen.. dus dan is er alsnog weinig tot niets te halen bij mij. Gadgets boeien mij niet zo en als ik straks minder te besteden heb, koop ik al helemaal niet meer zo snel allemaal rommel. Ik heb niet eens een laptop ofzo. Alleen een PC die echt heel zwaar is

En dan qua gewicht, niet qua specs
[
Voor 28% gewijzigd door
Lethalis op 26-04-2013 14:09
]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.