Of iets een slecht moment om te kopen is, hangt helemaal van de omstandigheden af.ph4ge schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:49:
[...]
Het is nu een slecht moment om te kopen, je had het in december moeten doen en anders moet je gewoon wachten.
De koper die mijn woning gaat kopen, doet er in principe niet slecht aan. Ik heb het in 2005 gekocht voor 75.000 euro. De woning is in 2009 misschien wel 90.000 "waard" geweest, maar ik verkoop hem nu voor 72.000 euro. Bovendien heb ik er bijna 10.000 euro in gestoken om het op te knappen.
Als hij zijn financiering dus rond krijgt, heeft hij een prima woning voor een scherpe prijs. En aangezien het zelf een Pool is, zal hij het minder erg vinden dan ik dat de rest van de buurt volstroomt met zijn landgenoten.
Ik daarentegen ben prima bereid er wat op in te leveren, als ik maar weer verder kan met mijn leven. Dus eigenlijk is het een win-win situatie.
Mijn netto schuld is namelijk maar 70.000 euro, dus krijg ik zelfs nog 2.000 euro terug van de bank. Geen restschuld dus.
Hierna ga ik samen met mijn vriendin particulier huren. Dit is wel relatief duur, maar nog prima te doen voor ons en dan kunnen we tenminste weer naar de toekomst kijken in plaats van vast te zitten in deze buurt.
Puur financieel bekeken zou je misschien kunnen zeggen dat ik er niet goed aan doe om het nu te verkopen voor die prijs, maar voor de koper is het in dit geval een prima situatie. En ik ben dus allang blij dat ik hier weg kan
Zo zijn er nog wel meer woningen op de markt momenteel van mensen die graag verder willen en ook bereid zijn om daarvoor in te leveren. En dan kan het best lucratief zijn om nu te kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door Lethalis op 11-04-2013 12:01 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.