Zo lang ik er niet uit zou hoeven, bepaal ik toch echt wat ik ervoor wil hebben
Al wacht ik 20 jaar...
Maar goed, zo lang de prijzen op dit niveau liggen, ga ik helemaal niets verkopen.
Problem solved

Arnout schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:04:
Ach ja. Seizoensgecorrigeerd is er sprake van minder verkopen, maar de NVM weet het positief te brengen omdat het meer is dan het eerste kwartaal. Iemand die er niet goed in zit, weet niet beter en denkt echt dat het beter gaat.
Gister opende het 8-uur journaal ook al met die reklame voor De Hypotheker, 4 minuten durend.
Maar goed, hebben we het voor dit jaar gehad:
[
afbeelding]
Uiteindelijk valt en staat het gewoon met vertrouwen... Maar dat geldt voor de complete economie.
Het zou goed zijn voor de economie als het vertrouwen zou stijgen... We zitten nu wel weer lang genoeg in die crisis...
Zo lang het vertrouwen laag is en niet omhoog gaat, zal het op alle vlakken slechter en slechter gaan.
Het zou wel een keer goed zijn als de media met de negativiteit stopt... Niet alleen op het vlak van de woningmarkt, -herstel- voornamelijk op economische vlakken. Op deze manier gaat het niet goed met Nederland. Alles is negatief, werkeloosheid stijgt, uitgaven stijgen hierdoor, schuld stijgt hierdoor etc. etc.
We blijven een beetje in een neerwaartse spiraal zitten...
De woningmarkt vind ik nog het minste schokkend van alles. Wonen moet je toch en of je nu in een eengezinswoning woont of een appartementje, je moet toch wonen en het kost altijd geld...
Natuurlijk zijn er mensen die gedwongen moeten verkopen, maar hoe vaak komt dit daadwerkelijk door geldproblemen (dus niet een scheiding of twee huizen)?
Ik denk dat dat wel meevalt.
Arnout schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:31:
Achtbaan economie? De economie draait minder hard dan voor 2008. Het gaat niet op en neer, er is geen sprake van "double dip", maar het gaat gewoon structureel minder hard. Misschien maar beter ook.
Dat de media je steeds willen doen geloven dat het beter gaat, betekent niet dat het zo is. Men wil zó graag dat de tijden 1990/2005 weer terugkomen dat men eens in de zoveel tijd vertelt dat de daling voorbij is, in de hoop dat dat inderdaad de daling doet stoppen.
Dat wil toch iedereen?
Of wil jij graag terug naar het welvaartsniveau van 1990!?
Toen we niet massaal 3 keer per jaar op vakantie konden, maar blij mochten zijn met de zomervakantie.
Een computer? Alleen als je echt geld over had. Een nieuwe auto? Ja, maar dan wel de 1.4 met standaard uitrusting...
Lijk me niet wenselijk...
Beetje flauw...
Als de som geld de daadwerkelijke waarde is, dan is enkel het verschil in vraagprijs en daadwerkelijke prijs luchtfietserij.
Om dat nu speculatie te noemen gaat me wat ver...
Ons huis is op dit moment ongeveer 20k minder waard dan waar wij het in 2008 voor kochten. Dat het dat waard is betekent niet dat ik het daarvoor zou verkopen. Lekker blijven zitten
Heeft niets met speculatie te maken... Ik heb maar 1 huis, en ik wil er graag wonen. Als ik wilde speculeren had ik wel vakantiehuisjes gekocht a 8% rendement per jaar. Ooit wordt het wel weer 250k waard tegen die tijd ga ik een keer denken aan eventuele verkoop, eerder niet... En de aflossing in de vorm van een spaarpolis ga ik niet inleveren, dat is mijn "spaarpot".
Desnoods blijf ik er lekker 30 jaar wonen en dan is het huis grotendeels afbetaald en lach ik om de maandelijkse kosten. Dat is het einddoel. Alles wat het behalen van dat einddoel in de weg staat, gaan we niet doen!