Het gaat bij de meeste mensen hier volgens mij meer om de sport om een zo laag mogelijk verbruik te halen. Klopt idd dat het bij zulke vermogens weinig nut heeft. Heeft vaak meer zin om een high-end game PC van een zuinige voeding te voorzien als daar een paar uur per dag mee gegamed wordt. Voor een PC die gebruikt wordt voor mining heeft een zuinige voeding wel heel veel nut. Dat kan je binnen enkele maanden er al prima uithalen.
De System Power 7 (en dus ook de Pure Power L7) zijn gemaakt door FSP en van het EPN design en de L8 is gemaakt door HEC, qua kwaliteit zijn ze vergelijkbaar, alleen de L8 is idd wat efficiënter.
http://www.computerbase.d...-netzteile-im-test-2.0/4/Je bedoeld dat je dat artikel met 10 zakken zout moet nemen. Dat zegt namelijk niks. Hoeveel voedingen denk je dat er RMA wordt gestuurd omdat de fan niet werkt, terwijl het een semi-passieve voeding is en de fan bij die belasting ook niet hoort te draaien? En dat is één van de duizenden dingen die je kunt bedenken dat zoiets niets zegt.
Nog even een quote erbij:
Any way... my experience at BFG can tell you that most of these units were proably retail returns from customers that didn't actually use them at all. Our actual failure rate for PSUs that went to Best Buy was 1%. Our RETURN RATE was 15%. And once it's been opened and returned, you can't sell it as new.
http://www.jonnyguru.com/....php?p=103849&postcount=5Er zijn wel voedingen die het lang of kort volhouden, maar dat heeft met prijs of vermeende kwaliteit van condensatoren weinig te maken. Producenten gebruiken bij voorkeur geen slecht materiaal, want dat kost ze gewoon geld aan vervangingen.
Ehh, lekkende condensators is met afstand doodsoorzaak nummer één bij een voeding dan heb ik al bij tientallen (of meer als honderd ondertussen?) voedingen gezien. Deze week net weer een be quiet! Straight Power E5 400W met lekkende CapXons vervangen.
Je kunt je beter richten op prestaties, niet afgaan op een enkele test, en beoordelen hoe de test is uitgevoerd. Testen van een constante belasting zal geen resultaat produceren waar je de praktijk mee kunt voorspellen. Een praktijkduurtest is dus het beste, maar ook het moeilijkst te reproduceren. Vaak wordt er getest onder hoge belasting, waar je niet veel aan hebt.
Een goede review zoals je die vindt op TechPowerUp of JonnyGURU heb je het meeste aan. DOA's of RMA's binnen enkele maanden valt normaal gesproken toch niks over te zeggen.
Wat noem je noname? Bij elke voeding die ik heb gezien zag ik namelijk wel een merk.

Voor sommigen is een grijze OEM voeding van een high-end fabrikant als Delta volgens mij ook wel een noname omdat die niet mooi zwart, gesleevde kabels heeft en er voor hun een onbekend merk is wat ook nog eens heel klein vermeld wordt.
Antec's die stuk gaan is ook niet heel vreemd, met de rommel die ze een aantal jaren terug maakten. SmartPowers en True Powers gemaakt door CWT waren slecht gekoelde voedingen met flut condensators van Fuhjyyu. Die voedingen hadden bijna een 100% failurerate naar een paar jaar en de rest van de PC meenemen in de dood was ook heel normaal voor deze voedingen.
Maar even concreet, wat kan ik verwachten van de Be Quiet! System Power 7, zoals hierboven aangeraden, of de iets duurdere Pure Power L8, allen 300 watt modellen? Ik weet al dat ze het goed doen in termen van lage belasting, maar nu dus nog de betrouwbaarheid. Ik neig sterk naar de System Power 7, die is betaalbaar en lijkt de juiste spullen intern te hebben.
Van een voeding zoals de System Power 7 of Pure Power L8 mag je 7 à 8 jaar probleemloos werken verwachten, zoals het ook hoort bij een beetje fatsoenlijke voeding. Externe oorzaken zoals spanningspieken of een vervoerder die er mee aan het gooien is geweest natuurlijk niet meegenomen.