Het grote zuinige server topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 63 Laatste
Acties:
  • 537.256 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:33

Meneer iCy

swarma

FireDrunk schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:33:
Voordeel van Plex is dat ze de ondertiteling realtime er in coderen. Dus je telefoon hoeft geen enkel formaat te ondersteunen, behalve gewoon de Plex client. Maar als jij het niks vindt, moet je het vooral niet gebruiken :)
En deze voordelen t.o.v. KODI
Je hoeft geen mysql e.d. te draaien om vanaf meerdere clients dezelfde film/serie database te gebruiken. Je kan je films/series makkelijk delen met externe plex clients indien je ook voor familieleden wil laten gebruik maken van je films/series, want je zou anders met vpn achtige constructies moeten werken.

Heb zelf ook een PI gehad, maar toen deze stuk was ben ik PLEX gaan gebruiken en waarderen. Helaas moet je server wel wat sneller zijn, maar met de huidige hardware wat er te koop is moet dit geen probleem zijn.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:25
Dan nog maar niet te spreken van een chromecast mee naar vrienden nemen en alles vanuit thuis kijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 15:50
Oke, bedankt allemaal voor de info. Ik zoek even verder aan de hand van de tips en laat dan weten hoe ik verder ga.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakkie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb laatste dit moederbord gekocht ASRock H170M Pro4S met een Seasonic G-series 360 watt. Nu heb ik VMWare (6.0.0.update01-3029758.x86_64) draaien. Alleen bij een shutdown of poweroff gaat de pc niet helemaal uit... wat me opvalt is dat ik in de vSphere Client ook geen powerusage zie (deze geeft 0 watt) aan.

Heeft iemand een idee hoe ik het shutdown probleem kan oplossen?
Ik heb de powerkabels al een keer los en weer vastgemaakt.
De powerswitch en resetswitch kabel lijken me niet het probleem, want de restknop en powerknop doen het gewoon
Naar bios settings gekeken, maar vind niks vreemds.
Google afgezocht, had ergens gelezen dat het een vmware (freeware) bug is...?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat lijkt mij meer iets voor Zuinige ESXi Server ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Laatst online: 22-07 10:05
knakkie schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:05:
Ik heb laatste dit moederbord gekocht ASRock H170M Pro4S met een Seasonic G-series 360 watt. Nu heb ik VMWare (6.0.0.update01-3029758.x86_64) draaien. Alleen bij een shutdown of poweroff gaat de pc niet helemaal uit... wat me opvalt is dat ik in de vSphere Client ook geen powerusage zie (deze geeft 0 watt) aan.

Heeft iemand een idee hoe ik het shutdown probleem kan oplossen?
Ik heb de powerkabels al een keer los en weer vastgemaakt.
De powerswitch en resetswitch kabel lijken me niet het probleem, want de restknop en powerknop doen het gewoon
Naar bios settings gekeken, maar vind niks vreemds.
Google afgezocht, had ergens gelezen dat het een vmware (freeware) bug is...?

Alvast bedankt.
Die 0 watt klopt. Enkel moederborden en voedingen die een pmbus connector hebben kunnen stroomverbruik melden bij het OS/hypervisor. Meeste server fabrikanten hebben het op een andere manier geïntegreerd. Maar voor jouw standaard ATX bordje (dat niet op de HCL lijst staat) zal dat dus niet gaan werken.

De shutdown dat niet werkt komt door de update1 van ESXi 6. Wachten tot een fix of terug gaan naar ESXi 6 base is een work around.

Volgende keer kan je de ESXi vragen inderdaad in het Zuinige ESXi Server stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakkie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Ojah, in het het verkeerde topic :+ :+ :+ .
Toch bedankt voor het snelle antwoord! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:13
FireDrunk schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:08:
Realtime transcoding voor je telefoon?
Kodi draait al een jaar of 2-3 op Android. Sinds elke telefoon een ingebouwde x264 decoder heeft is dat voor mij niet nuttig. Of je moet een héle oude telefoon gebruiken :P.
icy schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:55:
[...]

En deze voordelen t.o.v. KODI
Je hoeft geen mysql e.d. te draaien om vanaf meerdere clients dezelfde film/serie database te gebruiken. Je kan je films/series makkelijk delen met externe plex clients indien je ook voor familieleden wil laten gebruik maken van je films/series, want je zou anders met vpn achtige constructies moeten werken.

Heb zelf ook een PI gehad, maar toen deze stuk was ben ik PLEX gaan gebruiken en waarderen. Helaas moet je server wel wat sneller zijn, maar met de huidige hardware wat er te koop is moet dit geen probleem zijn.
Dat is dan wel handig, mysql is te veel gedoe in combinatie met updates. Krijg je geen kwaliteitsverlies omdat Plex je stream hercodeert?

VPN ook weleens geprobeerd maar dat is omslachtiger. Sharen doe ik tegenwoordig via ftp (die kun je in Kodi als source invoeren). Elke persoon met wie ik deel heeft een eigen account met een bepaalde speedlimit en er is een global limit.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

sdk1985 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 15:17:
[...]

Kodi draait al een jaar of 2-3 op Android. Sinds elke telefoon een ingebouwde x264 decoder heeft is dat voor mij niet nuttig. Of je moet een héle oude telefoon gebruiken :P.

[...]

Dat is dan wel handig, mysql is te veel gedoe in combinatie met updates. Krijg je geen kwaliteitsverlies omdat Plex je stream hercodeert?

VPN ook weleens geprobeerd maar dat is omslachtiger. Sharen doe ik tegenwoordig via ftp (die kun je in Kodi als source invoeren). Elke persoon met wie ik deel heeft een eigen account met een bepaalde speedlimit en er is een global limit.
Ja en nee, ja je kwaliteit zal minder als je minder bandbreedte toekent als je bijvoorbeeld bij je vrienden gaat kijken, want als je geen fatsoenlijke up/download heb gaat die anders stotteren. Je kan het E.e.a. Instellen wat voor kwaliteit en dus bandbreedte buiten en binnen je netwerk het standaard is 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48
sdk1985 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 15:17:
[...]

Jij kijkt dus gewoon blijkbaar alleen maar conventionele formaten. Ik heb al best wat formaten gehad die niet perfect werkten op mijn telefoon (overigens heb ik een One Plus One, dus niet echt oud ofzo).

Daarnaast onthoud Plex tussen verschillende apparaten wat je al gekeken hebt, en hoe ver je bent. (Kodi kan dat ook wel, maar alleen met een MySQL database.). Bovendien vind ik de Plex interface iets fijner werken op mijn telefoon, maar dat is subjectief.
[...]

Je kan in Plex de hercodering ook gewoon uitzetten. Je kan dan als formaat kiezen: source, dan doet Plex niets meer met de stream.

Plex werkt hier prima over VPN, of is dat niet wat je bedoelt?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:13
FireDrunk schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 15:46:
[...]

Jij kijkt dus gewoon blijkbaar alleen maar conventionele formaten. Ik heb al best wat formaten gehad die niet perfect werkten op mijn telefoon (overigens heb ik een One Plus One, dus niet echt oud ofzo).
Heb zelf ook de Oneplus One. Bij mij komt alles echter van Sickbeard en Couchpotato. Zal wel redelijk standaard spul zijn dus.
Daarnaast onthoud Plex tussen verschillende apparaten wat je al gekeken hebt, en hoe ver je bent. (Kodi kan dat ook wel, maar alleen met een MySQL database.). Bovendien vind ik de Plex interface iets fijner werken op mijn telefoon, maar dat is subjectief.
Hoe ver je bent is wel handig inderdaad. Wat je al gekeken hebt sync ik via de www.trakt.tv plugin (leuke website om ideeën op te doen).
Je kan in Plex de hercodering ook gewoon uitzetten. Je kan dan als formaat kiezen: source, dan doet Plex niets meer met de stream.
Dat lost dat nadeel op dan :).
Plex werkt hier prima over VPN, of is dat niet wat je bedoelt?
Ik doelde meer op dat VPN niet zo handig is. De laatste keer was ik 30 minuten bezig om het op Windows 10 zo in te stellen dat het gewone verkeer niet via de VPN liep. Daarnaast moet je er dan elke keer aan denken om te verbinden met de VPN. FTP bevalt een stuk beter omdat je dan gewoon setup en forget hebt. In het geval van Kodi copy-paste ik gewoon sources.xml :). Kodi + FTP heeft wel één nadeel; ondertitels kunnen niet op de server worden opgeslagen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48
OprnVPN geprobeerd? Dan heb je gewoon een client die veel voor je regelt.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
Ik ben van plan een thuisservertje in elkaar te zetten op basis van een i3 6100 en overweeg een Pico PSU (120W) te nemen aangezien die bij lage load (~20W) voor zover ik kan vinden verreweg het efficientste zijn. Ik zou er echter graag 3 of 4 harde schijven aan willen sluiten, maar ik heb nog niemand met een dergelijke setup gezien zonder het opspinnen van de schijven te regelen. Weet iemand hier iets over de ondersteuning van staggered spinup van harde schijven op consumentenmoederborden? Gebruikt iemand toevallig een systeem met pico psu icm meerdere HDD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Ben op zoek naar nog een zuinig servertje voor thuis. Ik heb al een Synology 213 die gebruikt wordt voor data opslag, git, sync met google drive & dropbox, maar hierop installeer ik liever geen custom zaken. Het nieuw systeempje zou vooral dienen om zaken te testen (VPN, domoticz, docker, mss Ubuntu KVM, etc.).

Onlangs kwam ik deze barebone tegen op Aliexpress: http://nl.aliexpress.com/...b4-412a-b4a7-b7354fa2dcba. En deze: http://nl.aliexpress.com/...b4-412a-b4a7-b7354fa2dcba

De versies met de N3150 CPU lijkt me het meest interessant. Deze wil ik aanvullen met 8Gb DDR3L RAM en een Crucial MX100 256Gb die hier nog rondslingert. Dan zou ik voor +/- 130 euro klaar zijn...

Heeft er iemand ervaring met deze systeempjes? Ik ontdekte deze systeempjes via deze blogpost: http://blog.codinghorror.com/the-scooter-computer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
accountabc schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:12:
Ik ben van plan een thuisservertje in elkaar te zetten op basis van een i3 6100 en overweeg een Pico PSU (120W) te nemen aangezien die bij lage load (~20W) voor zover ik kan vinden verreweg het efficientste zijn. Ik zou er echter graag 3 of 4 harde schijven aan willen sluiten, maar ik heb nog niemand met een dergelijke setup gezien zonder het opspinnen van de schijven te regelen. Weet iemand hier iets over de ondersteuning van staggered spinup van harde schijven op consumentenmoederborden? Gebruikt iemand toevallig een systeem met pico psu icm meerdere HDD's?
Ik heb een PicoPSU 90 + 80W adapter met 4 disks. De disks trekken bij een spin-up 24W per stuk.
de 80W is een continue load max (alhoewel ze aanraden niet meer dan 90% van de max continue te doen).
Pieken zijn mogelijk tot 140W bij mij. Daarna trekt ie het niet meer.
ShadowrunR schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:42:
Ben op zoek naar nog een zuinig servertje voor thuis. Ik heb al een Synology 213 die gebruikt wordt voor data opslag, git, sync met google drive & dropbox, maar hierop installeer ik liever geen custom zaken. Het nieuw systeempje zou vooral dienen om zaken te testen (VPN, domoticz, docker, mss Ubuntu KVM, etc.).

Onlangs kwam ik deze barebone tegen op Aliexpress: http://nl.aliexpress.com/...b4-412a-b4a7-b7354fa2dcba. En deze: http://nl.aliexpress.com/...b4-412a-b4a7-b7354fa2dcba

De versies met de N3150 CPU lijkt me het meest interessant. Deze wil ik aanvullen met 8Gb DDR3L RAM en een Crucial MX100 256Gb die hier nog rondslingert. Dan zou ik voor +/- 130 euro klaar zijn...

Heeft er iemand ervaring met deze systeempjes? Ik ontdekte deze systeempjes via deze blogpost: http://blog.codinghorror.com/the-scooter-computer/
hans_lenze in "Zuinige ESXi Server"

Dat is met een N3700 en in plaats van de iets minder krachtige N3150.
Ikzelf draai Pfsense op een pricewatch: ASRock N3150DC-ITX
Bij dit moederbord zit ook al een 65W adapter bijgeleverd.

Als je Ubuntu gaat draaien zal dat prima gaan icm Domoticz en VPN (AES-NI is hardwarematig ondersteund). Echter het gebruik van KVM zou ik persoonlijk niet aanraden.

[ Voor 53% gewijzigd door renedis op 15-02-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ShadowrunR schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:42:

Voor $9,50 heb je een 4200Y die een heel stuk (2,37x single threaded, 1,47x multi threaded) sneller is, dan had ik het wel geweten.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ShadowrunR

Vergeet BTW en inklaringskosten niet.

Onder de 150 euro zijn er meestal geen invoerrechten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

sdk1985 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:25:
[...]

Daarnaast moet je er dan elke keer aan denken om te verbinden met de VPN. FTP bevalt een stuk beter omdat je dan gewoon setup en forget hebt. In het geval van Kodi copy-paste ik gewoon sources.xml :). Kodi + FTP heeft wel één nadeel; ondertitels kunnen niet op de server worden opgeslagen.
NFS? :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@accountabc

Als je wilt weten hoeveel een harde schijf maximaal verbruikt (dat is typisch tijdens opstarten), kijk dan in de documentatie van de fabrikant. Het varieert nogal van hard disk tot hard disk.

Bij een onzuinige harde schijf kan het 30W zijn (bijvoorbeeld een HGST HDS724040ALE640 4TB), bij een zeer zuinige harde schijf kan het 5W zijn (bijvoorbeeld een Western Digital WD30NPRZ 3TB 2.5").

En alles daartussen in.

Zuinige schijven hebben meestal minder bewegend materiaal, dus minder platters, minder koppen, kleiner (2.5" in plaats van 3.5"), en een lagere draaisnelheid.

Disks met hoge dichtheid kunnen bij lagere draaisnelheid toch goed presteren omdat er minder platters/koppen en bewegingen nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrmrmr schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:43:
@ShadowrunR

Vergeet BTW en inklaringskosten niet.

Onder de 150 euro zijn er meestal geen invoerrechten te betalen.
22

Tenzij je het hoogstpersoonlijk meeneemt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest eens stoppen met posten als ik maar een kwart nacht geslapen heb :+

Je hebt gelijk; <150 geen invoerrechten.

Maar wél BTW. En zo'n barebone zitten volgens mij geen invoerrechten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
renedis schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:21:

Als je Ubuntu gaat draaien zal dat prima gaan icm Domoticz en VPN (AES-NI is hardwarematig ondersteund). Echter het gebruik van KVM zou ik persoonlijk niet aanraden.
Wat is er mis met KVM dan? Ik wil dit namelijk eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Cyleo schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:44:
[...]

Wat is er mis met KVM dan? Ik wil dit namelijk eens gaan proberen.
ShadowrunR is op zoek naar een bordje met een N3150 en wil daar op Ubuntu KVM draaien.
Met KVM is niets mis, maar een N3150 gaat dat niet trekken kan ik je uit ervaring vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Ik heb sinds kort de volgende server draaien:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 212,95€ 212,95
1ASRock H170M Pro4S€ 89,-€ 89,-
4Seagate NAS HDD, 4TB€ 144,95€ 579,80
1BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart€ 62,95€ 62,95
2Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA€ 77,95€ 155,90
1Seasonic G-series 360 watt€ 59,95€ 59,95
1Samsung 850 EVO M.2 500GB€ 168,95€ 168,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.329,50

Werkt super... echter ik merk toch wel wat limitaties t.b.v. disk performance op de RAID-5 op Intel RST. Misschien doe ik wat fout.

Situatie:

Host > 2012 R2 met 1 SSD van 512GB. Hier draait de host op. en alle OS'en van de guests.
Guest > 2012 R2 C schijven zijn vhdx fixed files die draaien op de SSD.

S01: Host (C schijf: SSD 512GB) (D schijf: Intel RST Raid-5 11TB (4x4TB))
S02: Guest (DC/FS)
S03: Guest (App server)
S04: Guest (TS)

De S02 heeft 2x een vhdx zoals aangegeven staat de C schijf op de SSD, en de D is een vhdx op de RAID-5 van 11TB.

Alle operating systems reageren super, en de response time is gewoon in orde op elk OS.

Op de S03 draait:
* Plex
* Sonar
* Sabnzbd
* Couchpotato

De installatie van Sabnzbd staat op de D schijf, de rest op de C schijf.

Op de D schijf is dan ook mijn netwerkshare (\\S02\Data$) die ik overal op deze manier aanroep. Ik werk vanuit de TS dus ik blijf binnen het Hyper-V Virtual Switch netwerk.

Wat gebeurt er:

Sabnzbd is aan het downloaden... Op de achtergrond pakt hij wat uit, en de disk doet +- 15-30MB/s aan disk activity. De D schijf (\\s02\data$) word dan enorm traag.. Write cache back staat aan, alle performance instellingen binnen de OS'én zijn getweaked. Disk is al in zijn geheel initialized. Normaal moet ik iets van 200-300MB kunnen redden zodra ik vanuit de S04 (TS) die de share \\S02\Data$\ heeft als G schijf. Ik blijf immers binnen mijn vhdx file, die al fixed op de RAID-5 zit.

Toch is performance om te huilen op die momenten.

Heeft iemand enige tips / ideeën? Ik heb het idee dat de Intel RST Raid-5 niet stabiel performed waardoor dit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
[b]Spuitelf schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:30:
Sabnzbd is aan het downloaden... Op de achtergrond pakt hij wat uit, en de disk doet +- 15-30MB/s aan disk activity. De D schijf (\\s02\data$) word dan enorm traag.. Write cache back staat aan, alle performance instellingen binnen de OS'én zijn getweaked. Disk is al in zijn geheel initialized. Normaal moet ik iets van 200-300MB kunnen redden zodra ik vanuit de S04 (TS) die de share \\S02\Data$\ heeft als G schijf. Ik blijf immers binnen mijn vhdx file, die al fixed op de RAID-5 zit.

Heeft iemand enige tips / ideeën? Ik heb het idee dat de Intel RST Raid-5 niet stabiel performed waardoor dit gebeurt.
Waar heb je write cache aangezet?
In de Intel software of Windows zelf?

Moet namelijk in beide.
En lees deze (Duitse) pagina eens.

Daarnaast is Intel RST niet geweldig met RAID5. Doe je zelf een plezier en begin eens te kijken naar een HBA.

[ Voor 7% gewijzigd door renedis op 17-02-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
renedis schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 17:56:
[...]

Waar heb je write cache aangezet?
In de Intel software of Windows zelf?

Moet namelijk in beide.
En lees deze (Duitse) pagina eens.

Daarnaast is Intel RST niet geweldig met RAID5. Doe je zelf een plezier en begin eens te kijken naar een HBA.
In beiden! Lees ook die site even door.. Maar op het moment dat ik wijzig, kan ik weer opnieuw alles maken heb geen 10 Tb opslag haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er nog tweakers met een Skylake moederbord en nog niet eerder geposte idle testwaarden zonder hard disks (mag wel met SSD)?

[ Voor 206% gewijzigd door mrmrmr op 20-02-2016 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:36

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Topicstarter
mrmrmr schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:59:
Zijn er nog tweakers met een Skylake moederbord en nog niet eerder geposte idle testwaarden zonder hard disks (mag wel met SSD)?
Mijn twee mini ITX Skylake builds gaan niet door, dus geen testwaarden vanuit mijn kant.
De winst in performance en verbruik (waren al sub 15W systemen) bleek te klein te zijn om deze builds te rechtvaardigen...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dujour
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:04
Spuitelf schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:30:
Ik heb sinds kort de volgende server draaien:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 212,95€ 212,95
1ASRock H170M Pro4S€ 89,-€ 89,-
4Seagate NAS HDD, 4TB€ 144,95€ 579,80
1BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart€ 62,95€ 62,95
2Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA€ 77,95€ 155,90
1Seasonic G-series 360 watt€ 59,95€ 59,95
1Samsung 850 EVO M.2 500GB€ 168,95€ 168,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.329,50

Werkt super... echter ik merk toch wel wat limitaties t.b.v. disk performance op de RAID-5 op Intel RST. Misschien doe ik wat fout.

Situatie:

Host > 2012 R2 met 1 SSD van 512GB. Hier draait de host op. en alle OS'en van de guests.
Guest > 2012 R2 C schijven zijn vhdx fixed files die draaien op de SSD.

S01: Host (C schijf: SSD 512GB) (D schijf: Intel RST Raid-5 11TB (4x4TB))
S02: Guest (DC/FS)
S03: Guest (App server)
S04: Guest (TS)

De S02 heeft 2x een vhdx zoals aangegeven staat de C schijf op de SSD, en de D is een vhdx op de RAID-5 van 11TB.

Alle operating systems reageren super, en de response time is gewoon in orde op elk OS.

Op de S03 draait:
* Plex
* Sonar
* Sabnzbd
* Couchpotato

De installatie van Sabnzbd staat op de D schijf, de rest op de C schijf.

Op de D schijf is dan ook mijn netwerkshare (\\S02\Data$) die ik overal op deze manier aanroep. Ik werk vanuit de TS dus ik blijf binnen het Hyper-V Virtual Switch netwerk.

Wat gebeurt er:

Kun je misschien een keer het stroomverbruik posten?
Ben zelf ook op zoek naar zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
dujour schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 07:53:
[...]

Heb geen tools daarvoor... Zou het graag willen doen maar kan puur op toon kijken.. Niet echt accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

dujour schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 07:53:
[...]

Heb een redelijk vergelijkbare server, maar ik zat idle rond de 60 watt maar verwacht dat deze server lager uit komt of hetzelfde. Heb een iets oudere type i5 maar met maar 3 disks waarvan 2 oudere (Hitachi 750GB en een 320GB seagate) naast een 2TB WD Green.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica