Momenteel gebruik ik een HP gen8 Microserver met een g1610proc, 4x HGST 5TB schijven (storage spaces Windows 2012R2), een raid 1 met 2x 240gb ssd (OS), 16gb ECC ram en een Dell H310 raid kaart. Deze staat 24/7 aan en wordt gebruikt voor Sonarr, Couchpotato, Mylar, Headphones, Sabnzbd, Plex, MYSQL, Ubiquiti,… Tegelijk draait er nog constant een 2de pc (I2500k, 16GB ram en 256gb ssd) die gebruikt wordt om naartoe te connecteren vanop andere locaties. Deze wordt gebruikt om alledaagse zaken op te doen zoals browsen (2 browsers met telkens 10 a 15 tabbladen), office, enzovoort.
Deze 2 toestellen zou ik nu willen vervangen door 1 server met als OS windows 10 Pro geïnstalleerd op een raid 0 met 2x 240gb SSD en dan de storage spaces voor de 4x HGST 5TB schijven hierop zou ik dan Sonarr, Couchpotato, Mylar, Headphones, Sabnzbd, Plex, MYSQL, Ubiquiti,… draaien. Om de 2de Pc te vervangen zou ik dan HyperV installen met passthrough naar een 256GB SSD. Daarop zou dan een 2de windows 10 Pro draaien voor de RDP functionaliteit naar buiten toe.
Nu heb ik zowel een AMD (AMD FX-8320E) als een Intel systeem (I5-4460) samengesteld maar ik vraag mij af welke van beide nu het beste zijn voor mijn toepassing. Bij AMD ligt de prijs iets lager kan ik kiezen tussen ECC of NON-ECC en heb ik een octa core processor maar twijfel ik een beetje aan de snelheid wegens weinig ervaring met AMD. Bij het Intel systeem kan ik enkel Non-ECC gaan en vraag ik mij af in hoeverre ik met 4 cores vlot genoeg zullen werken.
Wat is nu de beste keuze van systeem uit deze 2? Ik moet eerlijk zeggen dat het zuinig zijn mij iets minder boeit en dat de besturingssystemen en andere hardware vastliggen. Het gaat eindelijk vooral over wat de beste keuze is van processor om Hyper-v machines vlot te kunnen draaien. Momenteel is dit er 1 maar kan maximaal 5 worden.
[
Voor 0% gewijzigd door
looin op 11-02-2016 11:41
. Reden: Raid 0 vervangen door Raid 1 ]