Klinkt top, ik zou voor de allerlaatste linux kernel gaan, mocht het iets toevoegen qua powersaving, dan eventueel zelfs experimentele versies, maar dan zou je daar wel (een beetje) in thuis moeten zijn of hulp bij krijgen.mux schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:23:
- Windows 8.1 idle vanaf SSD
- FreeBSD (ZFSGuru) idle vanaf SSD
- Ubuntu 13.04 of 13.10 (wat is beter, LTS of zo recent mogelijk?) idle vanaf SSD
Wat willen we nog meer zien
Verder, idle verbruik lijkt me (mijn eigen gebruik in acht genomen) het beste. Misschien zou het ook nog nuttig kunnen zijn om een lichte workload te draaien.
Lichte workload is bijvoorbeeld elke x sec een kleine request en zwaar lijkt me gewoon een prime95 en eventueel wat disk IO ofzo.
Zware workload vind ik minder spannend, maar een soort workload waarbij je elke 20 sec een http request doet kan nuttig zijn om te zien wat het effect is van diverse achtergrond taken en hoe snel één en ander weer in slaap valt, en of het überhaupt helemaal "wakker" wordt van een micro request.
Laat ajb even weten als je hier hulp bij wil, ik zou wel een powershell en bash scriptje kunnen maken die bijv in een infinite loop of op een klok event een en ander doen.
Verder zou ik wel interesse hebben in idle verbruik onder Hyper-V 2012 en/of ESXi, maar ik weet niet of dat realistisch is om uit te voeren.
[ Voor 6% gewijzigd door TweakMDS op 09-01-2014 18:48 ]