Wat zou een goeie processr zijn welke nog goed kan transcoden (hier heb ik wenig verstand van namelijk

). Ik ga dus onder esxi en een aantal low use vm's erbij draaien... dus transcoden zal wel een van de zwaarste taken zijn. Sowieso on-the-fly, en op 1080 oid. Moet naar de PS3, of Bravia tv voorlopig ,maar zou fijn zijn als het tablets en pc's ook kunnen. Waarschijnlijk iets van 3-4 streams moet die aankunnen terwijl de andere vm's nog wel enigzins werken. Dus mag geen 100% trekken. Ik las dat een i5 al aardig overweg kan hiermee. Zelf denk ik toch weer voor een E3 te gaan.
Wilde wellicht eerst een premade halen van Dell of HP, maar het is het -net- niet. Of een kleinere kast met uitbereiding met 2 pcie sloten (dell r320 kan weer wel), maar dan is de proc weer verouderd. Een E5-2403,.. of die dan weer zo zuinig is. Wil toch idle ongeveer rond de 35W max lopen,...Ik kan maar geen juiste rackserver vinden

... 2 pcie met oude proc, of 1 pcie met de juiste proc,..
--- edit:
Ander idee.. ik was heel erg gefocussed op een externe DAS of interne schijven. Nu is dit mijn plan met de zuinige server... misschien een beetje buiten de scope van dit topic..maar dump het toch maar even
1) Stabiele sterke server voor het 'zware' en 'meeste werk'. Hier stop ik een quad port gigabit kaart bij.
2) Daarbij zal ik FreeNas op een andere server plaatsen
(wellicht een HP microserver..zijn nu 200 euro inc btw..valt mee). Geen Passtrough op, dus OF zonder ESXi draaien,.. of een alternatieve VT-D/IOMMU draaien,...
3) Ik kies om de iSCSI over IP ipv een DAS oplossing. Dus meer richting SAN. Zo kan ik het allemaal schaalbaar houden.
4) Op de Microserver zal ik een paar andere lw-use vm's plaatsen welke de slaves zijn van de primaire machine.
[
Voor 28% gewijzigd door
gitaarwerk op 26-07-2013 18:11
]