WoudseHoeve schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:22:
[...]
Ge tordeerde haken ?? voor landscape leg je gewoon de rails wat dichterbij elkaar? en gewoon horizontaal ?
Het torderen van dakhaken (ik hoop dat ze gewoon verstelbaar zijn, van torderen zullen ze niet sterker worden ) Is niet goed. Omdat de sterkte deels gebaseerd is op het verbinden met een rail haaks op de richting van de plaatsing van de S vormige haak. Als je van boven naar beneden een rail hebt zal die erg makkelijk naar links en rechts bewegen. Niet doen dus.
Getordeerd.... gebogen.... Als het materiaal maar op de juiste manier is bewerkt zie ik zo snel niet een probleem.
Een horizontale rail, kan naar boven en naar beneden bewegen.
Een verticale rail kan van links naar rechts bewegen. Ik zie hier zo snel niet een probleem.
Maar goed, ik heb het niet bedacht...
Bij aanleg moest ik ook even twee keer nadenken.
Had het ook helemaal anders uitgedacht dan dat het was/moest worden.
Vooralsnog liggen ze stevig genoeg (al 4 maanden)
Als de panelen in landscape liggen met een horizontale rail, is de afstand van het draagvlak wel een stuk groter, met kans op doorbuigen van het paneel bij sneeuw. Dus nu is de afstand korter, lijkt me beter.
Mogelijk heb je met clickfit meer beugels nodig omdat het aan de pan vast zit en niet aan het dak (panlatten) zelf? Het is maar een gedachte en weet niet of dit uitmaakt.
[
Voor 7% gewijzigd door
AUijtdehaag op 14-05-2013 15:04
]