Mag ik na mijn onzalige
twitter avonturen 
weer even inbreken hier? Ja? Dank!
Een van de vele vragen die spelen in de "PV-markt" is of de door Agentschap NL gemelde "105 MWp potentie" aan aanvragen uit het eerste budget (voor 2012) ook daadwerkelijk in dat jaar (2012) is ingevuld.
http://www.polderpv.nl/BT...dec2012_nagekomen_cijfers
Harde cijfers en grafieken progressie:
http://www.polderpv.nl/BT....htm#NSR_aanvragen_feiten
M.a.w.: is die 105 MWp (ongeveer 36.500 aan "beschikkingen") daadwerkelijk in zijn geheel in kalenderjaar 2012 gerealiseerd? Ik heb daar namelijk zo mijn twijfels over. Ook vanwege de 6 maanden tijd die besteed mag worden aan daadwerkelijke realisatie. En er waren bijna 4.500 nieuwe aanvragen in november, waarvan ik me serieus afvraag of die nog in de laatste weken van 2012 tot "fysieke realisatie" hebben geleid...
Zijn er hier mensen met een Agentschap NL beschikking uit
2012 die pas
in 2013 hebben gerealiseerd of wellicht zelfs nog gaan (laten) installeren?
Evt. meldingen hier, en s.v.p. ook naar mail adres info at polderpv punt nl aan elkaar geschreven.
Of kan iemand hier s.v.p. een poll met dit onderwerp in elkaar fietsen voor max. bereik?
Iets met de vraag:
U heeft in kalenderjaar 2012 een beschikking (goedkeuring, "toekenning van subsidie op uw aanvraag") ontvangen van Agentschap NL voor de nationale subsidieregeling zonnepanelen met aanschafsubsidie van 15% op materiaalkosten (maximaal 650 Euro/adres). Wat heeft u (tot nog toe) met die beschikking gedaan? Datum van vraag is 25 maart 2013:
(1) Ik heb al in 2012 de PV-installatie aangeschaft en zelf geïnstalleerd of laten installeren.
(2) Ik heb al in 2012 de hardware gekocht en pas in 2013 het systeem geïnstalleerd of laten installeren.
(3) Ik heb pas in 2013 de hardware gekocht en het systeem geïnstalleerd of laten installeren.
(4) Ik heb pas in 2013 de hardware gekocht maar moet het systeem nog (laten) installeren.
(5) Ik moet de hardware nog gaan kopen en later in 2013 (laten) installeren.
(6) Ik heb pas in kalenderjaar 2013 een beschikking ontvangen van Agentschap NL ("2e ronde").
Met hartelijke dank voor uw medewerking...
... verder gaat 'ie lekker hier, kennelijk? Mooi zo!
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)