Offtopic, maar ik denk dat je niet goed weet wat je met PXE allemaal kunt doen :):
Heeft niets met een krachtige nas te maken, of je moet NFS gaan gebruiken icm PXE om direct vanaf te booten.
Enkele toepassingen:
Diagnostics: Ik kan een willekeurige pc, laptop of thin client aan mijn netwerk hangen en memtest, ultimate bootcd of een complete live cd draaien (zonder gebruik van lokale disk) om te troubleshooten, wachtwoorden te resetten etc
Installatie : Ik kan linux, unix en Windows installaties opstarten zonder gebruik van usb of cdrom. Niet alleen handig voor het opnieuw installeren van een pc (of die van een kennis) maar ook voor Vmware workstation, ESX etc om snel (unattended) installaties te doen
Imaging / back-up / antivirus Booten naar een imaging programma --> kopie trekken van je hdisk, ssd en clonen/weg schrijven naar een andere disk. Booten naar een explorer, back-ups maken of antivirus voor het scannen van je een complete disk
NFS boot Ik kan mijn XBMC direct starten vanaf een NFS share (openelec) zonder tussenkomst van disk. Dit laatste kan ook met andere OSen.
Windows 8 PE Ik kan op een bestaande pc tijdelijk (en als alternatief) booten naar Win 8 PE en gebruik maken van een live CD omgeving waar je (bijna) alles in kunt doen zonder hierbij gebruik te hoeven maken van je huidige installatie / hdisk. Bijvoorbeeld even een remote desktop sessie op zetten, internet browsen, bestanden raadplegen etc.
[
Voor 24% gewijzigd door
Workaholic op 17-08-2014 16:57
]