Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom gebruik je plex/dlna als je al een losse mediaplayer hebt?

edit: maar om je vraag te beantwoorden.. kijk eens wat er gebeurt als je het ip van je tv in de firewall van je syno blokkeert voor de dlna poort.

[ Voor 53% gewijzigd door job op 26-02-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:57:
[...]

Ik heb zelf de synology zelf gemapped en als ik deze open krijg ik alle mappen van de synology.
Dit gedaan door naar netwerk te gaan daar staat dan je NAS router en printers en zo.
Dan de nas icoon slepen naar jou PC waar de Favorieten staan en mijn documenten en zo.
Als dit inderdaad werkt is dit een goede oplossing! Ik zal het vanavond eens proberen!

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:32
Heeft iemand met een DS412+ ervaring met het streamen van films naar een iPad via DS video? Ik ben er erg fan van, maar vraag mij af hoeveel films wel getranscodeerd kunnen worden en hoeveel niet(real life ervaringen zoek ik). Transcoderen doet mijn DS212 niet, maar dit zou moeten de doorslag geven tussen de aankoop van een DS414 of 412+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:18
jakob schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:23:
Heeft iemand met een DS412+ ervaring met het streamen van films naar een iPad via DS video? Ik ben er erg fan van, maar vraag mij af hoeveel films wel getranscodeerd kunnen worden en hoeveel niet(real life ervaringen zoek ik). Transcoderen doet mijn DS212 niet, maar dit zou moeten de doorslag geven tussen de aankoop van een DS414 of 412+.
Gebruik gewoon CineXplayer of InFuse en je hebt geen transcoding nodig.
De iPad videospeler kan van zichzelf uit alleen mp4 afspelen. Dat gebeurd in video station ook, bij andere formaten kun je de film openen met een andere videoapp.

Dat is meer afhankelijk van de iPad dan van de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
jailbreaken en XBMC erop knallen en je hebt geen transcoding nodig. ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:20
jakob schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:23:
Zelf zet ik al mijn films om. De DS412+ speelt het meeste af, maar heeft het soms moeilijk als er subs worden afgespeeld. Zonder subs is het absoluut geen probleem. De films worden op gezette tijden omgezet dmv een opdracht die in de taakplanner staat. Een bijkomend voordeel is dat je de films ook gemakkelijk op de iPad kunt zetten en kunt kijken op een moment dat je geen internetverbinding hebt.

Zelf heb ik behoorlijk lopen klooien om het trancoden op de DS412+ in orde te krijgen. Dit lag er voornamelijk aan dat de versie van FFmpeg die Synology meelevert geen H.264 codec heeft. Hier kun je een handleiding vinden hoe je het toch in orde krijgt.
cypher21 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:47:
jailbreaken en XBMC erop knallen en je hebt geen transcoding nodig. ;)
Je moet maar willen jailbreaken. Zo werken niet alle apps meer (o.a. Ziggo TV). Bovendien ben ik geen fan van XBMC. De Video Station app van Synology is veel beperkter, maar voor mij veel fijner.

[ Voor 14% gewijzigd door L.N. op 26-02-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
van de week had ik iets gepost over dat mijn leessnelheid niet voldoende is op de ds214play met de Wd red.
Ik ben er gelukkig achter gekomen wat het is geweest waarom hij maar met gemiddeld 30-40 MB/s leesde.
Malwarebytes heb ik draaien pro versie en die hield de boel tegen. Nu vrolijk 100-110 Mb/s!!
Dus u bent gewaarschuwd ;)

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:32
LuukNouwen schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:56:
[...]

Zelf zet ik al mijn films om. De DS412+ speelt het meeste af, maar heeft het soms moeilijk als er subs worden afgespeeld. Zonder subs is het absoluut geen probleem. De films worden op gezette tijden omgezet dmv een opdracht die in de taakplanner staat. Een bijkomend voordeel is dat je de films ook gemakkelijk op de iPad kunt zetten en kunt kijken op een moment dat je geen internetverbinding hebt.

Zelf heb ik behoorlijk lopen klooien om het trancoden op de DS412+ in orde te krijgen. Dit lag er voornamelijk aan dat de versie van FFmpeg die Synology meelevert geen H.264 codec heeft. Hier kun je een handleiding vinden hoe je het toch in orde krijgt.

[...]

Je moet maar willen jailbreaken. Zo werken niet alle apps meer (o.a. Ziggo TV). Bovendien ben ik geen fan van XBMC. De Video Station app van Synology is veel beperkter, maar voor mij veel fijner.
Bedankt. Jailbreaken zie ik niet zitten, teveel gedoe voor mij. Films omzetten ook niet, omdat films van 20 GB toch nooit op mijn iPad kunnen passen... Dat DTS niet ondersteund wordt, kan ik inkomen. Subs zijn niet belangrijk. Denk dat ik maar een DS412+ bestel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Ik heb een DS213j gekocht als upgrade van mijn 110j (kon het niet laten voor die prijs bij de MM, fan van de 110 maakte herrie). Ik heb echter maar 1 harddisk nodig (4Tb WD Red, staat maar voor 1 GB vol) dus een bay over. Heeft het zin om daar een oude 80Gb Intel SSD in te stoppen en daar vanaf te booten en torrents te downloaden etc? Voordelen:
1. Harddisk kan vrijwel continu in slaapmodus dus minder stroomverbruik, warmte, slijtage
2. Sneller (???)

Kan iemand mij vertellen of deze twee voordelen ook werkelijk realistisch zijn en zo ja, is het dan gewoon een kwestie van harddisk/ssd erin knallen, RAID uitzetten (neem ik aan, of is dat nog op een elegante manier op te lossen?) en DSM installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
[...]

klopt, was ook maar een van de mogelijkheden die er zijn ;)
Hier draait alles in huis op XBMC, dus dat moet ook op de iPad draaien.
Wat betreft die apps die niet op jailbreak werken, daar is ook een oplossing voor >:)
Hier is echt de enige reden van de jailbreak XBMC, en aangezien alles op een mysql database op een NAS draait is XBMC na een eventuele iOS upgrade zo weer teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
cypher21 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:14:
[...]

Wat betreft die apps die niet op jailbreak werken, daar is ook een oplossing voor >:)
Hier is echt de enige reden van de jailbreak XBMC, en aangezien alles op een mysql database op een NAS draait is XBMC na een eventuele iOS upgrade zo weer teruggezet.
Hoe zit dat eigenlijk met die mysql database?
Dat hoor ik wel vaker icm met XBMC, maar wat het is is mij onbekend ;)
Een soort index van al je media oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasthook
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Ik gebruik momenteel Surveillance Station op een DS210J, deze ga ik vervangen door een DS213J zodat de oude als remote backup gebruikt kan gaan worden. Ik heb de tutorials over migration gelezen op

http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/484#t1.2

Helaas gaat bij deze migratie de instellingen van Surveillance Station verloren. Is er een manier om de user/password van de gebruikte kamera te achterhalen? Lang geleden ingesteld en glad vergeten wat het is. 8)7

Ik heb de handleiding van de kamera erbij gepakt, maar daar staat geen reset procedure beschreven. Mijn laatste hoop is een leesbaar config bestandje op de oude DS210J.... Kamera is een IPSmart vandalismebestendige dome kamera, helaas werkt de link naar lightinthebox niet meer voor meer gegevens.

Als er geen config bestand is, is het dan mogelijk de user/pass uit het netwerkverkeer te filteren?

• L.N.
jakob schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:32:
[...]
Bedankt. Jailbreaken zie ik niet zitten, teveel gedoe voor mij. Films omzetten ook niet, omdat films van 20 GB toch nooit op mijn iPad kunnen passen... Dat DTS niet ondersteund wordt, kan ik inkomen. Subs zijn niet belangrijk. Denk dat ik maar een DS412+ bestel :*)
Als je de films omzet dan zijn ze geen 20 GB meer. De iPad ondersteunt geen hoge bitrate and de resolutie is (muv de Air en de Mini Retina) ook lager. Dat betekent dat een omgezet bestand geen 20GB is, maar 1 tot 1,5 GB per film. En dat past natuurlijk wel op jouw iPad. Bovendien wordt streamen buiten jouw netwerk gemakkelijker. De uploadsnelheid van jouw internetverbinding is waarschijnlijk te laag om een 20GB film te streamen, maar een 1,5GB film lukt vast wel.

Maar goed, met de DS412+ gaat je zeker bevallen. Of je de films nu gaat omzetten of niet. Je zult merken dat je steeds meer met de NAS gaat doen en dan komt de CPU-power van de DS412+ goed van pas.....
cypher21 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:14:
[...]

Natuurlijk is er een oplossing voor de vinden. Maar dan moet je wel de zin en tijd hebben om het allemaal uit te zoeken en bij te houden. Het zou een enorme meerwaarde voor veel mensen zijn als XBMC op een IOS apparaat zonder gejailbreak zou werken. (met dezelfde functionaliteit als het nu heeft).

[ Voor 27% gewijzigd door L.N. op 27-02-2014 09:04 ]

is dit door middel van de script van pagina's terug?

weet je nog of jij dat neer hebt gezet of iemand anders? GOT en zoeken gaan niet samen..:(

Ik teken nergens meer voor

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:00
dutchgio schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:18:
[...]
Hoe zit dat eigenlijk met die mysql database?
Dat hoor ik wel vaker icm met XBMC, maar wat het is is mij onbekend ;)
Een soort index van al je media oid?
LMGTFY... ;)

http://wiki.xbmc.org/inde...are_libraries_using_MySQL

Vooral handig als je meerdere XBMC devices hebt, die worden dan gesynchroniseerd. Als je op device #1 een film bekijkt, kun je op device #2 verder gaan of staat het 'watched' icoon ook op device #2. Als je maar één XBMC device hebt zie ik er het nu niet van in.

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Miyamoto schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:25:
[...]
Als je maar één XBMC device hebt zie ik er het nu niet van in.
Als je ene xbmc-device bijvoorbeeld een trage pc is (denk hier vooral richting raspberry pi), dan kan een mysql-library (op je synology bijvoorbeeld) een enorme snelheidswinst betekenen.

Ook: als je xbmc-pc crasht (denk hierbij bv aan corrupte sd-kaart van de raspberry pi omdat je er een keertje te vroeg de stroom vanaf haalde) heb je heel je library nog, samen met de info wat je al gezien hebt.
Daarentegen: als je database-server crashed kan je alsnog alle info kwijt zijn :)

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
job schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:57:
Waarom gebruik je plex/dlna als je al een losse mediaplayer hebt?

edit: maar om je vraag te beantwoorden.. kijk eens wat er gebeurt als je het ip van je tv in de firewall van je syno blokkeert voor de dlna poort.
Dat doe ik eigenlijk om gebruik te maken van de interface van Plex (overzicht met artwork e.a.) maar ook omdat mijn TV niet alle formaten afspeelt.

• dutchgio
Miyamoto schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:25:
[...]

LMGTFY... ;)

http://wiki.xbmc.org/inde...are_libraries_using_MySQL

Vooral handig als je meerdere XBMC devices hebt, die worden dan gesynchroniseerd. Als je op device #1 een film bekijkt, kun je op device #2 verder gaan of staat het 'watched' icoon ook op device #2. Als je maar één XBMC device hebt zie ik er het nu niet van in.
Hmm, oke..
Ik heb nu wel AVMC op m iPad staan, al is die app nu niet meer in de app store te vinden.
Heeft exact het uiterlijk van XBMC, en kan ook gewoon shares toevoegen. Add-ons toevoegen gaat dan weer niet.
Optie om een mysql database toe te voegen zie ik er zo niet bijstaan, waar zou dat moeten staan?!
Grote kans dat die optie er gewoonweg niet inzit.
Het is een aangepaste versie van xbmc waar veel zaken uitgesloopt zijn.

• cypher21
Die optie zie je in XBMC ook niet. hiervoor moet je een advancedsettings.xml aanmaken in de userdata map (staat ook op de XBMC wiki :) )

[ Voor 27% gewijzigd door cypher21 op 27-02-2014 16:05 ]

• dutchgio
cypher21 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:05:
Die optie zie je in XBMC ook niet. hiervoor moet je een advancedsettings.xml aanmaken in de userdata map (staat ook op de XBMC wiki :) )
Oh, dan heb je dus alsnog een jailbreak nodig ;)
Ik wacht wel tot iOS 8.1 of iets dergelijks, de allerlaatste update voor mn iPad, met jailbreaken want ik krijg altijd problemen als ik iOS via iTunes moet updaten, dat doe ik altijd OTA.

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Sinds gisteren ben ik de blije bezitter van een DS713+ :) Nu wilde ik wat zaken instellen zodat ik vanaf internet in kan loggen en ben al een heel eind gekomen.

Wat ik wil:
  • Inloggen vanaf internet op poort 80, welke automatisch redirect naar 443
  • Inloggen vanaf internet op poort 443
Voor nu heb ik even een publieke DDNS provider gebruikt.

De poortnummers in de DSM configuratie staan standaard op 5000 (http) en 5001 (https). In mijn ZeelandNet Cisco routertje heb ik de 80/443 poorten geforward naar 5000/5001:

Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.net/fs71/f/2014/058/0/b/portrangeforwarding_by_jelbo-d787jp8.png

Wat lukt:
  • Inloggen vanaf internet op poort 80
  • Inloggen vanaf internet op poort 443
Het probleem is dat zodra ik de DSM optie 'Automatically redirect HTTP connections to HTTPS (Web Station and Photo Station excluded' aanvink, het verbinding maken op poort 80 resulteert in een verbindingsfout.

Dit zijn mijn DSM HTTP settings:

Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.net/fs71/f/2014/058/6/3/httpservice_by_jelbo-d787nae.png

Ik heb al wat zitten rommelen met port forwarding, maar ben er niet zo in thuis. Wat zie ik over het hoofd?

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die redirect stuurt jou naar hostname:5001, maar die poort is niet geforward, dus dat werkt niet. De NAS weet niet dat hij je eigenlijk naar 443 moet redirecten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Fuck, iemand vond het nodig mijn synology te hacken. Ik kreeg ineens rare foutmeldingen (ERROR:: ld.so: object '/lolz/jynx2.so' from /etc/ld.so.preload cannot be preloaded: ignored) binnen sabnzbd, heel apart. Dus ik googlen op die melding, en ergens werd aangeraden om een bepaalde line binnen een bepaalde file te verwijderen.

Ik probeerde via WinSCP in te loggen met m'n root account, en daarna krijg ik de fijne welkomstmelding:

"Unexpected directory listing line 'd????????? ? ? ? ? ? PWNED'."

Nouja, lijkt me duidelijk.

Ik kan via WinSCP nergens meer bij. Via explorer kan ik wel gewoon bij de meeste files.

Iemand aanwijzingen wat nu de beste acties zijn? Alle hulp is welkom...

[ Voor 6% gewijzigd door LuNaTiC op 27-02-2014 20:57 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

LuNaTiC schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:56:
Fuck, iemand vond het nodig mijn synology te hacken. Ik kreeg ineens rare foutmeldingen (ERROR:: ld.so: Iemand aanwijzingen wat nu de beste acties zijn? Alle hulp is welkom...
http://www.synology.com/en-us/company/news/article/437
nieuws: Nas-systemen van Synology worden via lek misbruikt voor minen bitcoins

[ Voor 22% gewijzigd door job op 27-02-2014 21:25 ]

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Thanks daar ga ik even naar kijken!

edit: fjew, gelukt wat een opluchting. Had alweer visioenen dat ik heel het weekend moest gaan klooien en in het ergste geval met een schone lei moest beginnen :X

Stom dat dit nieuws helemaal langs me heen is gegaan. Maar dank voor je reply! :)

[ Voor 78% gewijzigd door LuNaTiC op 27-02-2014 22:03 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• L.N.
Quakie schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:15:
is dit door middel van de script van pagina's terug?

weet je nog of jij dat neer hebt gezet of iemand anders? GOT en zoeken gaan niet samen..:(
Was dat een reactie op mijn post? Dan is het antwoord ja en nee ;). Je hebt de stappen op de link nodig om het script uit te kunnen voeren. Het script ziet er als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
# Films: Zoeken en recoden van *.mkv, inclusief subdir. Bestaande mp4's worden overschreven
find /volume1/SHARE/films/ -name '*.mkv' -exec sh -c '/volume1/ipkg/ffmpeg/ffmpeg -i "$0" -acodec libfaac -ac 2 -ab 160k -vcodec libx264 -q:v 10 -y "${0%%.mkv}.mp4"'  {} \;;

# Films: zoeken en verwijderen *.mkv
find /volume1/SHARE/films/ -depth \(  -name '*.mkv' -type f \) -exec rm  -r {} \;

# Films: Zoeken en recoden van *.avi, inclusief subdir. Bestaande mp4's worden overschreven
find /volume1/SHARE/films/ -name '*.avi' -exec sh -c '/volume1/ipkg/ffmpeg/ffmpeg -i "$0" -acodec libfaac -ac 2 -ab 160k -vcodec libx264 -q:v 10 -y "${0%%.avi}.mp4"'  {} \;

Het script is zo opgezet dat het pas de films verwijderd als het hele script is doorlopen. Hiervoor heb ik gekozen in het geval dat het script halverwege wordt afgebroken. Bij de volgende keer dat het script wordt opgestart wordt de half omgezette films overschreven met een nieuw bestand. Tot die tijd blijft de *.mkv of *.avi staan.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
LuNaTiC schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:31:
<knip>

Stom dat dit nieuws helemaal langs me heen is gegaan. Maar dank voor je reply! :)
Je bent niet de enige. Zal vast wel een mail gehad hebben van Synology maar deze kwam dan niet dermate ernstig over dat het noodzakelijk was te updaten.
Toevallig dat ik iemand met een soort gelijk probleem voorbij zag komen (heb er zelf geen last van gehad) en uit voorzorg maar geupdate heb.

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Orion84 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:30:
Die redirect stuurt jou naar hostname:5001, maar die poort is niet geforward, dus dat werkt niet. De NAS weet niet dat hij je eigenlijk naar 443 moet redirecten.
Bedankt, logisch eigenlijk. Nu op zoek naar een oplossing :) Heb al dingen gelezen over httpd.conf-bestanden en reverse proxies, dus dat wordt tweaken.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

jelbo schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:18:
Nu op zoek naar een oplossing :) Heb al dingen gelezen over httpd.conf-bestanden en reverse proxies, dus dat wordt tweaken.
Je kan natuurlijk ook naast poort 80, poort 5000 openzetten.
En naast 443, poort 5001. (of als je alleen https wilt laat je poort 5000 dicht).

[ Voor 17% gewijzigd door job op 27-02-2014 23:23 ]

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

job schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:22:
[...]

Je kan natuurlijk ook naast poort 80, poort 5000 openzetten.
Inderdaad, maar mijn probleem is dat op mijn werk (en vast een boel andere plekken) poorten als 5000 worden geblokkeerd. Ik wil het laten werken in alle omgevingen, ook die waarin alleen 80 en 443 openstaan.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
jelbo schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:25:
[...]

Inderdaad, maar mijn probleem is dat op mijn werk (en vast een boel andere plekken) poorten als 5000 worden geblokkeerd. Ik wil het laten werken in alle omgevingen, ook die waarin alleen 80 en 443 openstaan.
Easy. Zoek gewoon een poort die wel openstaat en gebruik een reverse proxy of pleur een ipsec tunnel over die poort heen ;)
Voor mij als netwerbeheerder niet lastig maar zo zou ik het doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22

Goner

What can I do you for ?

Da's schrikken ... loop net langs m' DS212j en die staat fanatiek te knipperen (lan, disk 1, disk 2 en blauwe power led). Had volgens power schedule om 01:00 uit moeten gaan en pas om 08:30 weer aan.

Inloggen DSM lukt niet (system is getting ready, please log in later). Inloggen met SSH lukt wel, maar bijv. 'ps' om te kijken wat er loopt geeft error (missing library).
Na 'reboot' lijkt er iets te gebeuren, maar alles blijft knipperen en NAS is onbereikbaar.
Op 'shutdown' volgt wel melding dat systeem down gaat, maar dat gebeurt niet. Ook de power knop doet niets.
Heb stroom er maar van af gehaald.

Suggesties ? (zal in ieder geval ticket voor Synology inschieten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 31-08 18:44
jelbo schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:18:
[...]

Bedankt, logisch eigenlijk. Nu op zoek naar een oplossing :) Heb al dingen gelezen over httpd.conf-bestanden en reverse proxies, dus dat wordt tweaken.
Bij mij staat alleen SSH open (op een bepaalde poort). Via SSH kan je gewoon tunnelen en lokaal (op je werk) een socks5 proxy server op zetten.
Dat klinkt ingewikkelder dan het is, ik heb het zo geconfigureerd:

Configuratie NAS: niets, behalve zorgen dat SSH open staat.
Configuratie Router thuis: port forwarden voor SSH.
Configuratie werkstation werk: putty / tunnelier geïnstalleerd en als proxy server geconfigureerd (google op "putty socks proxy")
Configuratie browser werk: ofwel één aparte browser met socks5 op localhost:port, of Chrome extension Switchy! installeren. Daarmee kan ik gewoon op mijn nas thuis, en daarnaast ook op mijn hele thuisnetwerk komen.

Waar het ook handig voor is is via mijn thuisverbinding browsen als ik onze hosted web applicaties "van buitenaf" wil testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

jelbo schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:25:
[...]

Maar waarom wil je dan ook nog per se die redirect werkend hebben? Je kan toch gewoon jezelf aanleren om om direct via https (443) te verbinden?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:49
[...]
Ziggo app werkt weer goed als je tsProctector P installeerd via Cydia. Niet gratis maar werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuukNouwen schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:43:
[...]

Was dat een reactie op mijn post? Dan is het antwoord ja en nee ;). Je hebt de stappen op de link nodig om het script uit te kunnen voeren. Het script ziet er als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
# Films: Zoeken en recoden van *.mkv, inclusief subdir. Bestaande mp4's worden overschreven
find /volume1/SHARE/films/ -name '*.mkv' -exec sh -c '/volume1/ipkg/ffmpeg/ffmpeg -i "$0" -acodec libfaac -ac 2 -ab 160k -vcodec libx264 -q:v 10 -y "${0%%.mkv}.mp4"'  {} \;;

# Films: zoeken en verwijderen *.mkv
find /volume1/SHARE/films/ -depth \(  -name '*.mkv' -type f \) -exec rm  -r {} \;

# Films: Zoeken en recoden van *.avi, inclusief subdir. Bestaande mp4's worden overschreven
find /volume1/SHARE/films/ -name '*.avi' -exec sh -c '/volume1/ipkg/ffmpeg/ffmpeg -i "$0" -acodec libfaac -ac 2 -ab 160k -vcodec libx264 -q:v 10 -y "${0%%.avi}.mp4"'  {} \;

Het script is zo opgezet dat het pas de films verwijderd als het hele script is doorlopen. Hiervoor heb ik gekozen in het geval dat het script halverwege wordt afgebroken. Bij de volgende keer dat het script wordt opgestart wordt de half omgezette films overschreven met een nieuw bestand. Tot die tijd blijft de *.mkv of *.avi staan.
Jazeker was een reactie op jou, ik quote niet als ik gelijk eronder post:)

Thanks ik ga dit eens proberen.. meer voor het feit dat films dan klaar staan mocht ik het toch via de Apple TV of iPad willen afspelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Quakie op 28-02-2014 09:08 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogge allemaal, een korte vraag:

Als het goed is wordt er vandaag een 214play afgeleverd bij me met 2x 4TB schijven.
Daar zal DSM 4.3 op staan neem ik aan want 5.0 is nog beta.
Er komt op dit moment nog geen materiaal op te staan dat absoluut niet verloren mag gaan, maar in de komende weken zal dat wel gaan gebeuren.

Doe ik er verstandig aan om te wachten op de final van 5 of kan ik probleemloos gelijk naar de beta gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Orion84 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 08:36:
[...]

Maar waarom wil je dan ook nog per se die redirect werkend hebben? Je kan toch gewoon jezelf aanleren om om direct via https (443) te verbinden?
Omdat het kan :+ Het is inderdaad eigenlijk helemaal geen issue. Toch, om geen https:// te moeten typen, gebruik te moeten maken van een bookmark of vanuit de history terecht te komen op de goede url, lijkt het me gewoon tof om dit werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Kun je de default port settings van DSM niet veranderen, of vloekt dat met 80 en 443? (Waarbij je dan mss andere poort kunt kiezen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Quakie schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:07:
[...]

Jazeker was een reactie op jou, ik quote niet als ik gelijk eronder post:)

Thanks ik ga dit eens proberen.. meer voor het feit dat films dan klaar staan mocht ik het toch via de Apple TV of iPad willen afspelen.
Hahaha sorry, ik wist het niet zeker of het voor mij was. Daar gebruik ik het inderdaad ook voor. Het werkt ideaal. Ik speel films voor de kids af op mijn AppleTV, terwijl ik zelf naar een serie kijk op mijn iPad. En dat gaat gelijk met het downloaden van Torrents, Rsync en backuppen met CrashPlan. De CPU wordt dan meer dan 40% belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:35:
Doe ik er verstandig aan om te wachten op de final van 5 of kan ik probleemloos gelijk naar de beta gaan?
Wat denk je zelf ? Wikipedia: Bètaversie |:(

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn genoeg betas die prima te gebruiken zijn. Total Commander is daar een prima voorbeeld van.
Ik ken DSM echter niet, vandaar mijn vraag. Er zijn hier vermoedelijk aardig wat mensen die de beta hebben draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:59:
[...]

Er zijn genoeg betas die prima te gebruiken zijn. Total Commander is daar een prima voorbeeld van.
Ik ken DSM echter niet, vandaar mijn vraag. Er zijn hier vermoedelijk aardig wat mensen die de beta hebben draaien.
Als je je Synology gebruikt als backup: Hoe belangrijk is je data? Belangrijk? Niet doen. Zoals je in dit topic kunt lezen zijn er velen die al op DSM5 draaien, maar het blijft een beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loes88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-12-2023
Hallo allemaal ik heb een vraagje,

ik maak gebruik van data replicator 3 om data van mijn ouders en mij te backuppen naar mijn synology nas.
Ik heb sync ingesteld zodat telkens als mijn ouders iets opslaan het binnen 2 uur gebackuped zou worden.
De ene keer doet die dat en de andere keer niet. Weet iemand een (gratis) backup systeem wat wel betrouwbaar is? Ik zou ook tijd backup in kunnen stellen alleen staat de pc niet op vaste tijden aan.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
loes88 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:14:
Ik zou ook tijd backup in kunnen stellen alleen staat de pc niet op vaste tijden aan.
Dat probleem heb je altijd. Is Cloud Station geen oplossing? Maakt een directe kopie. De CloudStation map op je Synology kun je desgewenst weer backuppen. Als je de Recycle Bin aanzet kun je sowieso alle verwijderde bestanden ook terughalen én heb je gratis revisie-geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ehm, "binnen 2 uur", dat laat nogal wat ruimte om de PC uit te zetten na het opslaan, zonder dat de backup actief is geweest. Ligt daar niet simpelweg je verklaring voor het "niet werken" van de backups?

Dat heeft niets met een betrouwbaar backup systeem te maken, dat is gewoon een kwestie van de boel goed instellen, of de PC niet uitzetten totdat de backup gedraaid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:34
Ik heb een 213j in gebruik genomen met een oudere 1TB schijf. Deze schijf heeft een sector size van 512 byte, dus geen Advanced Format. Ik zou er graag een nieuwe 3TB schijf naast plaatsen, welke dus wel in sectors van 4096-bytes is ingedeeld.

Mijn idee is om een RAID-1 array aan te maken van 1TB, dus de volledige 1TB schijf + 1TB van de nieuwe schijf. De overige ruimte op de nieuwe schijf gebruik ik dan als 2e volume voor niet-kritische data. Deze indeling zou moet lukken voor zover ik begrijp, maar mijn vraag is of een RAID-1 array over twee schijven met afwijkende sector sizes problemen op gaat leveren?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Volgens mij zou het geen problemen op mogen leveren, maar is het niet heel efficient qua performance lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loes88
Orion84 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:17:
Ehm, "binnen 2 uur", dat laat nogal wat ruimte om de PC uit te zetten na het opslaan, zonder dat de backup actief is geweest. Ligt daar niet simpelweg je verklaring voor het "niet werken" van de backups?

Dat heeft niets met een betrouwbaar backup systeem te maken, dat is gewoon een kwestie van de boel goed instellen, of de PC niet uitzetten totdat de backup gedraaid heeft.
Nee, als er in de morgen data is veranderd en ik kijk savonds dan is het vaak niet gebackuped. ook is de pc dan tussendoor niet uitgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loes88
Miyamoto schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:17:
[...]

Dat probleem heb je altijd. Is Cloud Station geen oplossing? Maakt een directe kopie. De CloudStation map op je Synology kun je desgewenst weer backuppen. Als je de Recycle Bin aanzet kun je sowieso alle verwijderde bestanden ook terughalen én heb je gratis revisie-geschiedenis.
Zou welleens een oplossing kunnen zijn, zal er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En als de betreffende PC op windows7 draait, kan je ook gewoon het ingebakken backup mechanisme van windows gebruiken:
https://www.synology.com/en-us/support/tutorials/454#t3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Orion84 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:08:
En als de betreffende PC op windows7 draait, kan je ook gewoon het ingebakken backup mechanisme van windows gebruiken:
https://www.synology.com/en-us/support/tutorials/454#t3
To back up with Windows 7, make sure you are using the Ultimate, Professional, or Enterprise version.
@Tom Paris: Performance wise (en betrouwbaarheid) zou ik een nieuwe schijf gebruiken voor een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:37
Korte vraag..

Wat is een DS111 incl 1TB nog waard?

Staat er namelijk geen 1 op marktplaats/v&a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ds zelf hooguit 30 euro.. 1tb afhankelijk van model en leeftijd misschien 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario007
  • Laatst online: 18-09 08:45
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn DS412+.

Deze is via DSM uitgezet om hem een andere plek te geven.

Daarna de synology weer aangezet en alleen het blauwe ledje van aan/uit blijft knipperen. Status en disk 1 t/m 4 lampjes doen niks. In deze situatie zijn mijn bestanden wel te benaderen. Inloggen werkt niet.

Synology uitgezet, schijven eruit en nu ging status knipperen (oranje/groen). Systeem weer uitgezet en schijven weer terug geplaatst. Je hoort de schijven spinnen en ook de ventilatoren werken. Ook nu alleen een knipperende blauwe led van aan/uit.

Systeem weer uit en schijven eruit. Systeem weer aangezet en nu 1 voor 1 de schijven weer terug geplaatst en nu gaan de disk lampjes wel branden. Status gaat weer heen en weer van groen naar oranje. In deze situatie zijn mijn bestanden niet te benaderen en inloggen werkt ook niet.

Duidt dit op een probleem met 1 van de schijven? En hoe kom ik erachter welke schijf het is en wat het probleem kan zijn.

Kan ik middels ssh ook iets met de schijven doen? Een soort van chkdsk?

UPDATE ik ben bezig met wat ik ondertussen op het synology forum gevonden heb:

OK, following the posts from Mark and Mads I finally managed to get my NAS back up and running without losing anything. All the apps and configurations are still there.
Here is how you do it:
1. Shut down the NAS
2. Remove all the hard drives from the NAS
3. Find a spare hard drive that you will not mind wiping and insert it into the NAS
4. Use Synology Assistant to find the NAS and install the latest DSM onto this spare hard drive (use the file DSM_DS410_3827.pat from Synology)
5. When the DSM is fully running on this spare hard drive, shut down the NAS from the web management console.
6. Remove the spare drive and insert ALL your original drives.
7. Power up the NAS and wait patiently. If all goes well after about a minute you will hear a long beep and the NAS will come online.
8. Use Synology Assistant to find the NAS. It should now be visible with the status "migratable".
9. From Synology Assistant choose to install DSM to the NAS, use the same file you used in step 4 and specify the same name and IP address as it was before the crash.
10. Because the NAS is recognized as "migratable", the DSM installation will NOT wipe out the data on either the system partition nor the data partition.
11. After a few minutes, the installation will finish and you will be able to log in to your NAS with your original credentials.

[ Voor 40% gewijzigd door mario007 op 28-02-2014 13:02 ]

<leeg>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

mario007 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:22:
Daarna de synology weer aangezet en alleen het blauwe ledje van aan/uit blijft knipperen. Status en disk 1 t/m 4 lampjes doen niks. In deze situatie zijn mijn bestanden wel te benaderen. Inloggen werkt niet.
Heb sinds vanochtend iets dergelijks (al eerder hier gemeld) met m'n DS212j ...
Alleen is bij mij ook Status led uit. LAN en Disk leds zijn normaal en Power knippert.
Krijg wel inlogscherm van DSM maar dat komt terug met een melding (system is getting ready, please log in later).
Kan wel inloggen met SSH en shares zijn zelfs normaal te banaderen vanaf mediaplayer.

Kreeg op Syno forum nog de tip om moederbord te checken : http://www.synology.com/en-uk/support/faq/366

Je kunt je disks evt. testen met 'smartctl'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario007
  • Laatst online: 18-09 08:45
Het moederbord checken had ik al gedaan. Alle schijven eruit en dan aanzetten. Daarna ging de status led wel knipperen.

Ik heb ondertussen de NAS met 1 andere schijf laten booten. Daarna middels de assistent een nieuwe dsm versie erop gezet. Toen dit klaar was deed de NAS het met die schijf goed. Nas uitgezet en de 4 schijven teruggeplaatst. Assistant de NAS weer laten zoeken en leds van mijn disken waren weer groen en status was oranje. De status in assistant was migreerbaar dus heb ik dat uitgevoerd. Na deze actie kon ik weer inloggen alleen gaf DSM aan dat mijn RAID5 degraded (3 van de 4 disken werden herkend). Dit middels opslagbeheer laten verhelpen. Nu is de pariteitsconsistentie aan het draaien. Dit gaat lang duren (raid 5 van 4x2tb schijven)

Mijn vermoeden is dat mijn NAS hier last van had: http://www.synology.com/en-global/company/news/article/437

Ondanks dat ik van de genoemde symptomen geen last had. Mijn werkinstructie had ik hier vandaan:

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=81312

Blijkt dat er dus meerdere gevallen zijn die na een reboot problemen ondervinden. Mocht je nog een schijf over hebben is de workaround de moeite waard om het te proberen.

<leeg>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Zo, ik heb de https-redirect voor elkaar :) Het kostte wat moeite dus ik zal het delen. Ik heb het hier en daar vast niet helemaal netjes gedaan, dus commentaar is welkom.

Ik gebruikt DSM 5.0 beta update 1, maar het moet met eerdere versies ook werken. De locatie van config-files en commando's is dan wel anders.
  • Bij External Access staat 'Enable HTTPS connection' aan, op poort 5001.
  • Bij Web Services staan 'Enable Web Station' en 'Enable HTTPS connections for web services' aan.
  • In m'n router heb ik het volgende geforward: 80 naar 80 van NAS' IP, 443 naar 5001 van NAS' IP.
  • Met WinSCP heb ik als root (ww identiek aan dat van admin) via SCP het bestand
    code:
    1

/etc/httpd/sites-enabled-user/httpd-vhost.conf-user
    gevuld met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
LoadModule proxy_module modules/mod_proxy.so
LoadModule proxy_http_module modules/mod_proxy_http.so

NameVirtualHost *:80
<VirtualHost *:80>
ServerName *
DocumentRoot /var/services/web
</VirtualHost>
ServerName http-test.mijn.nas.url
DocumentRoot "/var/services/web/http-test"
ErrorDocument 403 "/webdefault/sample.php?status=403"
ErrorDocument 404 "/webdefault/sample.php?status=404"
ErrorDocument 500 "/webdefault/sample.php?status=500"
</VirtualHost>

ServerName gewenste.externe.beheer.url
ProxyRequests Off
SSLEngine On
SSLProxyEngine On
ProxyPass / https://interne-ip-van-nas:5001/
ProxyPassReverse / https://interne-ip-van-nas:5001/
ProxyPreserveHost On
ErrorLog /var/log/httpd.log
LogLevel error
</VirtualHost>

De eerste 2 regels laden wat modules. De tweede alinea is gegenereerd door DSM via Virtual Hosts en iets ervan is blijkbaar nodig, want zonder werkt het niet. Alinea 3 is where the magic happens. Achter ServerName heb ik een subdomein van mijn geregistreerde domeinnaam staan, bijvoorbeeld admin.jelbosnas.nl. Die admin is een CNAME record naar mijn DDNS url (xxx.synology.me), dus op die manier blijft het werken als mijn IP-adres wijzigt. De twee voorlaatste regels zijn optioneel, handig om fouten te ontdekken.

Het bestand wordt overigens gewist zodra je bij Web Services de Virtual Host List opslaat, dus houd een kopie achter de hand. Ik ben bang dat het bestand een reboot of update niet overleeft, omdat het 'via de achterdeur' is aangepast.
  • Daarna heb ik met PuTTY als root ingelogd via SSH iets een schop gegeven met het commando:
code:
1
/usr/syno/sbin/synoservicecfg --restart httpd-user

Als ik nu naar admin.jelbosnas.nl (fictief) ga, of preciezer, naar http://admin.jelbosnas.nl/, dan word ik meteen geredirect naar https://admin.jelbosnas.nl/webman/index.cgi. Ideaal dus!

Hoe dit precies te combineren is met andere web services zoals Photo Station weet ik nog niet precies, in ieder geval moet je ook in httpd-vhost.conf-user en/of httpd-ssl-vhost.conf-user zijn.

Met dank aan dit artikel van Patrick Scholten en deze post van krism75 die me op weg hielpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasthook
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Fasthook schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:46:
Ik gebruik momenteel Surveillance Station op een DS210J, deze ga ik vervangen door een DS213J zodat de oude als remote backup gebruikt kan gaan worden. Ik heb de tutorials over migration gelezen op

http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/484#t1.2

Helaas gaat bij deze migratie de instellingen van Surveillance Station verloren. Is er een manier om de user/password van de gebruikte kamera te achterhalen? Lang geleden ingesteld en glad vergeten wat het is. 8)7
Inmiddels oplossing gevonden, zie http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/506

In de geëxporteerde informatie is het bestand .ExpCam te vinden en daarin staan user en password in plain text.

De geëxporteerde informatie is natuurlijk ook te importeren in de nieuwe Nas, maar ik was ook op zoek naar het gebruikte password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robin4 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:38:
Ik bedoelde hiermee de priortary e-sata porten die hun gebruiken op hun DS-1513+ en DS-1813+
Normaal zou dit alleen voor de uitbreidingunits DX213 en DX513 zijn..
Het is uiteraard leuk dat het daar voor gebruikt word..
Maar zou het fijn vinden als hier ook gewoon normaal een -e-sata disk / backbone aan kon hangen..
Ik zou dit de fijnste methode vinden om een backup van de nas te kunnen maken.. Want een backup maken op de zelfde nas lijkt mij totaal niet slim..
Het is later dan beloofd, maar ik heb het voor je getest met mijn 212+. Wat dat betekent voor de 1513+ en 1813+ weet ik niet.

Op mijn 212+ kan ik in elk geval probleemloos schijven benaderen die je aansluit via de esata poort.
edit: mits op de juiste manier geformarteerd.
Een basic/raid volume gemaakt op een synology schijf moet je met mdadm mounten.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 01-03-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

jelbo schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:12:
Zo, ik heb de https-redirect voor elkaar :) Het kostte wat moeite dus ik zal het delen. Ik heb het hier en daar vast niet helemaal netjes gedaan, dus commentaar is welkom.
[...]
Krijg je het ook voor elkaar met meerdere virtual hosts? Ik ben al een tijd aan het prutsen met SSL en virtual host, maar krijg maar 1 applicatie tegelijk bereikbaar. Het komt neer op:
[warn] Init: You should not use name-based virtual hosts in conjunction with SSL!!
Iets met Server Name Indication en SSL wat Synology niet heeft ingebakken. Meerdere hosts werken dan niet ofzo.

Ik heb dus momenteel geen virtual hosts draaien maar reverse proxy. Maar dan werkt DSM niet omdat dat vaag is geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik heb DSM opnieuw moeten installeren mbv de Assistant ; DS212j bleef in 'starting up' hangen en inloggen met DSM was niet meer mogelijk. Kon wel via Telnet/SSH en shares deden het ook nog.

Hij doet het weer, maar de nieuwe DSM weet niets van alle packages die ik had geïnstalleerd. Kan ik die gewoon weer installeren of moet ik wel alle databases en configs (voor bijv. Sickbeard) backuppen en na installatie terug zetten ? PhotoStation deed het wel na installatie, wist nog precies wat er was aan albums, photostation accounts en permissions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen al een tijdje een Synology DS414. Sinds gisteren ben ik een poging aan het doen om Sickbeard in combinatie met Transmission aan de praat te krijgen. Volgens mij is het goed gelukt om Sickbeard in te stellen. Maar Transmission doet moeilijk.
Als Sickbeard de torrent gesnatched heeft, dan begint Tranmission het bestand te zoeken maar na een kleine 5MB krijg ik de melding "Error: Permission denied (/volume1/downloads/Bestandsnaam"
Ik heb een user Transmission gecreëerd die normaal gezien alle rechten heeft tot die file. Maar nog steeds krijg ik die melding. Iemand een oplossing? Ben wel niet de grootste kenner van de materie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 11:26:
"Error: Permission denied (/volume1/downloads/Bestandsnaam"
Moet dat niet /volume1/transmission/download/ zijn ?
Ik heb een user Transmission gecreëerd
Meen me te herinneren dat er een user 'transmission' (met een kleine t dus) aangemaakt was bij installatie.
Kijk eens in je /etc/passwd ...

[ Voor 31% gewijzigd door Goner op 02-03-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:14:
[...]

Moet dat niet /volume1/transmission/download/ zijn ?
Aangepast, maar zelfde resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Op dit moment heb ik DSM 4.3 op een 3TB schijf in een 213+. Onlangs heb ik een 4TB schijf gekocht en wil ik updaten naar DSM 5 beta. Nu zou ik t liefst schoon beginnen met die 4TB schijf en daarna de data van de 3TB naar de 4TB zetten en die 3TB als archiefschijf gebruiken

Kan ik simpelweg die 3TB eruit halen, 4TB erin hangen en DSM 5 installeren en daarna die 3TB terugzetten en data overpompen of gaat DSM dat niet snappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2014 @ 11:26:
Ik heb ondertussen al een tijdje een Synology DS414. Sinds gisteren ben ik een poging aan het doen om Sickbeard in combinatie met Transmission aan de praat te krijgen. Volgens mij is het goed gelukt om Sickbeard in te stellen. Maar Transmission doet moeilijk.
Als Sickbeard de torrent gesnatched heeft, dan begint Tranmission het bestand te zoeken maar na een kleine 5MB krijg ik de melding "Error: Permission denied (/volume1/downloads/Bestandsnaam"
Ik heb een user Transmission gecreëerd die normaal gezien alle rechten heeft tot die file. Maar nog steeds krijg ik die melding. Iemand een oplossing? Ben wel niet de grootste kenner van de materie :(
SynoCommunity package met DSM5.0? Dan kan dat kloppen, zie hier: https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/827.
Oplossing voor nu: zet de rechten op je downloadfolder met "chmod 777 /volume1/downloads" (bijvoorbeeld met Putty)

/edit: de transmission user wordt inderdaad aangemaakt via het package, dat is dus niet nodig. Folder, aan de andere kant, moet je wel zelf aanmaken.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Bean op 02-03-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:31
ik wee niet of de vraag hier helemaal thuishoort, maar probeer het toch:

ik heb een CalDAV agenda aangemaakt op mijn NAS, die wil ik vullen met mijn Outlook agenda van het werk. Deze draait in een Exchange omgeving. Als ik vanaf mijn Outlook op mijn thuis-pc de agenda publiceer naar mijn agenda (***.synology.me/***) dan werkt het prima, maar als ik het met mijn werk laptop probeer, krijg ik geen verbinding. Kan het zijn dat ***.synology.me geblokkeerd wordt, of ligt het ergens anders aan?
En indien het geblokkeerd word, kan ik mijn agenda dan ergens anders droppen?

Thx, B-Force

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 09:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Poorten 80 en 443 zijn 100% zeker goed geforward in je router?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:23
Aangezien ik een korte vraag heb, lijkt het me onnodig om een aparte topic te maken.
Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

Ik wil graag een NAS kopen van Synology, maar ik vind het moeilijk om te bepalen welke.
Mijn eisen: minimaal 2 schrijven, snel, wordt gebruikt voor downloads en grote videobestanden (school).
Welke raden jullie mij aan?

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
UnitedJunk schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:10:
Aangezien ik een korte vraag heb, lijkt het me onnodig om een aparte topic te maken.

Ik wil graag een NAS kopen van Synology, maar ik vind het moeilijk om te bepalen welke.
Mijn eisen: minimaal 2 schrijven, snel, wordt gebruikt voor downloads en grote videobestanden (school).
Ik zou je willen aanraden de laatste paar pagina's eens te lezen van dit topic, deze vraag is werkelijk al 20x voorbij gekomen in afgelopen week alleen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Heb DSM 4.3 maar even naar 5.0 geupdate omdat ik blijkbaar slachtoffer was van die exploit laatst :{

Heb nu Cloud Sync en vraag me af of je ook bepaalde mappen/files/file-types kan excluden? Ik wil standaard alles in /homes backuppen behalve een paar mappen die anders te groot zijn.

edit: Ben toch maar voor SynoBox gegaan... die kan wel excluden ed.

[ Voor 11% gewijzigd door Cartman! op 02-03-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
UnitedJunk schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:10:

Omdat ik er zelf ook mee bezig ben:

Er zijn op dit moment 4 a 5 modellen waar je met jouw eisenpakket uit kan kiezen;
2 disks:
DS214+
- zuinigste qua verbruik
- CPU is geen monster dus voor extra services of héél grote bestanden unparren/unrarren kan het met een ander model sneller. Werkt echter nog steeds prima hiermee.
- premium bouwkwaliteit t.o.v. andere 214 modellen, dual lan (maar dat voegt bij thuisverbruik weinig toe).
DS214play
- speciaal gericht op videostreaming met transcoding, maar daar zit nog een aantal mitsen en maren aan.
- goeie middenmoot tussen 214+ en 713+, maar met iets mindere bouwkwaliteit.
DS713+
- 2 bay nas, maar uitbreidbaar met 5 bay unit, vandaar de 7 in de naam.
- snelste CPU van de 2 bay nasjes.
- een stuk duurder dan de rest, en je betaald ook deels voor vmware en hyper-v certificaten.
- geheugen uitbreidbaar.
- ondersteuning voor Plex (streaming video).

Dan heb je ook nog de DS412+, wat het meeste lijkt op een 4-bay versie van de 713+, maar dan zonder uitbreidbare disk arrays. Je kan er natuurlijk wel extra disks aan hangen.
Verder de DS414, die weer lijkt op de DS214+, maar dan 4 bays.

Persoonlijk heb ik de + modellen altijd de beste keuze gevonden, dus voor een 2 bay nas is de DS214+ een prima allrounder. Omdat je aangeeft met videobestanden te werken kan het wellicht interessant zijn om naar de DS214play te kijken, maar als het voornamelijk om videobewerking gaat zal transcoding weinig toevoegen en ben je waarschijnlijk beter af met de +.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:15
SndBastard schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:05:
[...]

Omdat ik er zelf ook mee bezig ben:

Er zijn op dit moment 4 a 5 modellen waar je met jouw eisenpakket uit kan kiezen;
2 disks:
DS214+
- zuinigste qua verbruik
- CPU is geen monster dus voor extra services of héél grote bestanden unparren/unrarren kan het met een ander model sneller. Werkt echter nog steeds prima hiermee.
- premium bouwkwaliteit t.o.v. andere 214 modellen, dual lan (maar dat voegt bij thuisverbruik weinig toe).
DS214play
- speciaal gericht op videostreaming met transcoding, maar daar zit nog een aantal mitsen en maren aan.
- goeie middenmoot tussen 214+ en 713+, maar met iets mindere bouwkwaliteit.
DS713+
- 2 bay nas, maar uitbreidbaar met 5 bay unit, vandaar de 7 in de naam.
- snelste CPU van de 2 bay nasjes.
- een stuk duurder dan de rest, en je betaald ook deels voor vmware en hyper-v certificaten.
- geheugen uitbreidbaar.
- ondersteuning voor Plex (streaming video).

Dan heb je ook nog de DS412+, wat het meeste lijkt op een 4-bay versie van de 713+, maar dan zonder uitbreidbare disk arrays. Je kan er natuurlijk wel extra disks aan hangen.
Verder de DS414, die weer lijkt op de DS214+, maar dan 4 bays.

Persoonlijk heb ik de + modellen altijd de beste keuze gevonden, dus voor een 2 bay nas is de DS214+ een prima allrounder. Omdat je aangeeft met videobestanden te werken kan het wellicht interessant zijn om naar de DS214play te kijken, maar als het voornamelijk om videobewerking gaat zal transcoding weinig toevoegen en ben je waarschijnlijk beter af met de +.
Waarom sluit je de 213j uit en raadt je veel duurdere apparaten aan? De 213j heeft een mooie prijs en meer dan voldoende voor de genoemde eisen volgens mij. "Snel" is natuurlijk betrekkelijk, ik heb de 213j nu zelf en ik vind hem snel zat terwijl ik nzbget, couchpotato, sickbeard en subliminal continu draai. NZBget doet het uitpakken natuurlijk langzamer dan de computer, maar de 213j is een heel zuinig apparaat (3watt in hibernation geloof ik tegenover zo'n 10watt hibernation voor de 214+). Het ligt er vooral aan wat je wil downloaden en uitpakken: ik doe er alleen TV series mee en de film NZB's schrijf ik weg naar een gedeelde map die de vaste computer leest. Die kan bluray's bijv. veel sneller verwerken (ik betwijfel of dat bij een 214+ een beetje vlot wil).

Ik had op basis van de berichten hier een veel tragere NAS verwacht, maar de 213j is echt een puik apparaat. Als hij druk aan het uitpakken is in NZBget reageert de interface wel minder snel, maar ik kan me er niet aan storen. Vnl. tijdens het instellen viel me dat even op, maar dat doe je toch amper. Hij kan prima een bluray streamen en tegelijk met NZBget uitpakken.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:31
Gizz schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:27:
Poorten 80 en 443 zijn 100% zeker goed geforward in je router?
Ik gebruik WebDAV op poort 5005 en 5006 (https), dat is voldoende om door te sluizen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 09:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat zou voldoende moeten zijn. Waar je wel tegenaan loopt met deze niet standaard poorten is dat ze misschien geblokkeerd zijn op je werk. Dat is een stuk aannemelijker dan dat je domeinnaam/ip-adres geblokkeerd wordt. Poort 80 en 443 zullen 99,999% zeker wel toegestaan zijn.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:34
m00 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:17:
[...]

Krijg je het ook voor elkaar met meerdere virtual hosts? Ik ben al een tijd aan het prutsen met SSL en virtual host, maar krijg maar 1 applicatie tegelijk bereikbaar. Het komt neer op:

Ik heb dus momenteel geen virtual hosts draaien maar reverse proxy. Maar dan werkt DSM niet omdat dat vaag is geschreven.
Ik heb het zelf al een jaartje of 2 zo draaien :
(in /etc/httpd/sites-enabled-user/httpd-vhost.conf-user sinds DSM 5. Daarvoor zat het nog in /usr/syno/apache/conf/extra/httpd-vhosts.conf uit m'n hoofd)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#LoadModule proxy_module modules/mod_proxy.so
#LoadModule proxy_http_module modules/mod_proxy_http.so
NameVirtualHost *:80
NameVirtualHost *:443

# Sickbeard
<VirtualHost *:443>
  SSLEngine On
  SSLCertificateFile conf/extra/host.cert
  SSLCertificateKeyFile conf/extra/host.key
  ServerName sickbeard.mijndomein.nl
  ProxyPass / http://localhost:8081/
  ProxyPassReverse / http://localhost:8081/
</VirtualHost>

ServerName sickbeard.mijndomein.nl
  RewriteEngine On
  RewriteRule ^/?(.*) https://%{SERVER_NAME}/$1 [R,L]
</VirtualHost>

Bovenstaande per app (bijv sickbeard.mijndomein.nl / shellinabox.mijndomein.nl / etc). De 2 modules moesten geloof ik nog wel geladen worden bij DSM 4, maar worden bij default al geladen in DSM 5, dus nu commented out.

host.cert bevat mijn wildcard SSL certificate voor *.mijndomein.nl
Requests op HTTP worden rewritten naar HTTPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
Ik vroeg me af of je zonder problemen een HDD tray/bay van een Synology 412+ kan verplaatsen naar een andere slot.

Heb een Synology 412+ met in Bay 1 en Bay 2; 3TB Seagates in RIAD 0 en in Bay 3 een 2TB WD. Nu is sinds gisteren de systeempartitie beschadigd. Blauwe LED knipperd raak, kan niet meer in DSM inloggen, data echter wel benaderbaar. Moederbord getest door alle HDD eruit te halen en vervolgens op te starten, en dan doet hij het na enkele seconden gewoon (constante blauwe LED).

Nu heb ik een oude 200GB WD die ik in BAY 1 wil hangen om de DSM opnieuw te installeren.

Wat heeft dit voor gevolgen voor mij HDD's die in RAID 0 staan, en wat met die losse 2TB WD.

Edit: Zie dat Mario007 precies het zelfde heeft gehad, ik ga zijn stappen volgen!

Edit 2: Volgens de stappen van Mario007 mijn NAS en data kunnen recoveren.

Alleen de volgende vraag nog:

Kan je HDD trays verplaatsen in de zelfde NAS (van Bay 1 en 2 naar Bay 2 en 3?)

[ Voor 17% gewijzigd door m00n op 02-03-2014 22:54 ]

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:33
Ik vroeg mij iets af.. Het zal zeer simpel op te lossen zijn, maar een Google search (verkeerde zoektermen?) en wat geploeg in de NAS levert niks op.

Ik heb een exterene HDD eraan hangen. Nu krijgt deze de benaming 'USB' mee, maar is het mogelijk om deze naam IN de NAS aan te passen naar b.v. 'Back-up'?

Ik zie wel onder het kopje File Station -> Actie de mogelijkheid, maar deze is grijs en kan ik niet aan klikken...

EDIT

Ik heb het ondertussen gevonden ...
Dit doe je dus onder het kopje: Conf. Scherm -> Gedeelde mappen.

[ Voor 27% gewijzigd door CuBras op 02-03-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wali
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05-2023
Na een vastgelopen DS109+ moest ik DSM opnieuw installeren en werkte alles weer, dacht ik.......

Als eerste merkte ik dat ik geen films meer kon streamen via mijn Philips TV. Hij ziet de NAS wel maar er video map zou leeg zijn. Er staan echter gewoon films in. Als ik vervolgens via de DS audio app inlog, krijg ik de foutmelding in DS audio dat de DS niet aangesloten is terwijl ik wel kan inloggen. Tevens dezelfde foutmelding in DSPhoto. Zowel als gewone gebruiker en met een admin account. Als ik via DSM mobile Photostation wil starten krijg ik de foutmelding: SQLSTATE[08006] [7] could not connect to server: No such file or directory Is the server running locally and accepting connections on Unix domain socket "/tmp/.s.PGSQL.5432"?

Via DS File app kom ik ook gewoon aangelogd en zijn alle mappen zichtbaar en gevuld met bestanden.

Daarna nog ge-update naar DSM 4.2-3246 maar situatie ongewijzigd. Alle pakketten zijn ook ge-update.

Via mijn PC kan ik alles aan en werkt Cloudstation ook normaal. De rechten staan goed volgens mij.

Wie kan mij hierin helpen? Heb al veel gelezen maar hier vind ik niet zoveel over.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Misschien meer een Linux vraag maar ik heb soms dat de CPU 100% gebruikt wordt volgens de web manager. Maar als ik dan naar de processen kijk of ssh en top doe dan kom ik niet op 100% totaal :? . Hoe kan dit? In windows laat de task manager systeem processen niet zien maar ik neem aan dat als je als root inlogt je alles ziet..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Mem: 232736K used, 16448K free, 0K shrd, 1276K buff, 151904K cached
CPU: 34.7% usr 62.6% sys  0.0% nic  0.0% idle  0.0% io  0.0% irq  2.5% sirq
Load average: 4.95 3.86 2.20 5/143 27046
  PID  PPID USER     STAT   VSZ %MEM %CPU COMMAND
20856 20853 root     R    10080  4.0  8.2 wget --progress=dot http://mcviruss.nl/synotest/test.zip -O files/test.zip
20857 20853 root     S     4072  1.6  2.7 sh synotest.sh
17881  6156 root     S    14208  5.6  0.5 /usr/syno/apache/bin/httpd -DSSL -f /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-sys
22940 27820 root     R     4148  1.6  0.5 top
17887  6156 root     S    13900  5.5  0.2 /usr/syno/apache/bin/httpd -DSSL -f /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-sys
18849  6156 root     S    13900  5.5  0.2 /usr/syno/apache/bin/httpd -DSSL -f /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-sys
11563     1 root     S    86472 34.5  0.0 /var/packages/MediaServer/target/sbin/dms
11497     1 root     S <  80332 32.1  0.0 /var/packages/AudioStation/target/bin/pulseaudio
11491     1 root     S <  65648 26.2  0.0 /var/packages/AudioStation/target/sbin/synoaudiod
 6197     1 root     S    64116 25.6  0.0 /usr/syno/apache/bin/httpd -DHAVE_PHP
 6263  6197 nobody   S    64116 25.6  0.0 /usr/syno/apache/bin/httpd -DHAVE_PHP
 6262  6197 nobody   S    64116 25.6  0.0 /usr/syno/apache/bin/httpd -DHAVE_PHP
 6264  6197 nobody   S    64116 25.6  0.0 /usr/syno/apache/bin/httpd -DHAVE_PHP
 8864     1 root     S    63144 25.2  0.0 /var/packages/VideoStation/target/sbin/synovpcd
 8730  5494 admin    S    34980 13.9  0.0 postgres: admin mediaserver [local] idle
 5595  5494 admin    S    34456 13.7  0.0 postgres: admin synolog [local] idle
 5501  5494 admin    S    33892 13.5  0.0 postgres: writer process   
 5494     1 admin    S    33768 13.5  0.0 /usr/syno/pgsql/bin/postgres -D /var/services/pgsql --config_file=/usr/syno/pgsql/etc/postgresql.conf --hba_file=/usr/syno/pgsql/etc/pg_hba.con
 5502  5494 admin    S    33768 13.5  0.0 postgres: wal writer process   
11244     1 root     S N  33376 13.3  0.0 /usr/syno/sbin/synoindexd
 8855     1 root     S N  32700 13.0  0.0 /var/packages/VideoStation/target/sbin/synovideometadatad
 8850     1 root     S N  32688 13.0  0.0 /var/packages/VideoStation/target/sbin/synovideoindexd
11250     1 root     S N  32432 12.9  0.0 /usr/syno/bin/synomkthumbd
11255     1 root     S N  32428 12.9  0.0 /usr/syno/sbin/synomkflvd
11106     1 transmis S    31032 12.4  0.0 /usr/local/transmission/bin/transmission-daemon -g /usr/lo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Hoe reset ik in DS video wat ik bekeken heb? Ik heb wat zitten testen en nu ben ik volgens ds video verder dan dat ik was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik heb op DSM 4.3 de audio station package geinstalleerd en een usb geluidskaart aangesloten op de nas om geluid daar uit te krijgen.
Als ik ingelogd ben met het admin account werkt het perfect en kan ik kiezen of het geluid uit "My computer" komt of uit de "USB speakers". Bij het gewone user account werkt dit echter niet en kan ik alleen "My computer" aanklikken :? .
Weet iemand hoe je dit werkend krijgt?

Nevermind, in die package zat nog een settings knopje waar je de privilages per user in kon stellen..

[ Voor 13% gewijzigd door -DG- op 02-03-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Arjan90 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:12:
[...]

Waarom sluit je de 213j uit en raadt je veel duurdere apparaten aan? De 213j heeft een mooie prijs en meer dan voldoende voor de genoemde eisen volgens mij. "Snel" is natuurlijk betrekkelijk, ik heb de 213j nu zelf en ik vind hem snel zat terwijl ik nzbget, couchpotato, sickbeard en subliminal continu draai. NZBget doet het uitpakken natuurlijk langzamer dan de computer, maar de 213j is een heel zuinig apparaat (3watt in hibernation geloof ik tegenover zo'n 10watt hibernation voor de 214+). Het ligt er vooral aan wat je wil downloaden en uitpakken: ik doe er alleen TV series mee en de film NZB's schrijf ik weg naar een gedeelde map die de vaste computer leest. Die kan bluray's bijv. veel sneller verwerken (ik betwijfel of dat bij een 214+ een beetje vlot wil).

Ik had op basis van de berichten hier een veel tragere NAS verwacht, maar de 213j is echt een puik apparaat. Als hij druk aan het uitpakken is in NZBget reageert de interface wel minder snel, maar ik kan me er niet aan storen. Vnl. tijdens het instellen viel me dat even op, maar dat doe je toch amper. Hij kan prima een bluray streamen en tegelijk met NZBget uitpakken.
Met die argumenten: Prima toevoeging op mijn lijstje zou ik zeggen.
Ik heb zelf geen hands-on ervaring met de 213J, wel wat getest met de meeste van de andere apparaten. Ik heb hem dan ook niet uitgesloten, maar gewoon helemaal niet genoemd, omdat ik per definitie nooit zo ondersteboven ben geweest van de J serie van Synology. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de 213J geen prima keuze voor iemand anders kan zijn.

Als ik puur naar specs kijk, dan is de enige reden waarom ik hem niet zou adviseren aan iemand die hem voornamelijk voor high performance EN download / server taken wil gebruiken dat hij maar een single-core CPU heeft, en dat daarbij de lees/schrijf performance toch wel erg hard in kan zakken tijdens andere taken.

[ Voor 6% gewijzigd door TweakMDS op 03-03-2014 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Weet iemand of het mogelijk is om de harde schijven van een DS410j (laatste DSM update gedraaid) probleemloos over te zetten in een 412+? Ik zit er over te denken om een nieuwe NAS aan te schaffen en dit zou het allemaal wat makkelijker maken.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Data wel, maar DSM (+apps) zal je opnieuw moeten installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 03-03-2014 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Okay, goed om te weten!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 19:36
m00n schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:47:
Ik vroeg me af of je zonder problemen een HDD tray/bay van een Synology 412+ kan verplaatsen naar een andere slot.

Heb een Synology 412+ met in Bay 1 en Bay 2; 3TB Seagates in RIAD 0 en in Bay 3 een 2TB WD. Nu is sinds gisteren de systeempartitie beschadigd. Blauwe LED knipperd raak, kan niet meer in DSM inloggen, data echter wel benaderbaar. Moederbord getest door alle HDD eruit te halen en vervolgens op te starten, en dan doet hij het na enkele seconden gewoon (constante blauwe LED).

Nu heb ik een oude 200GB WD die ik in BAY 1 wil hangen om de DSM opnieuw te installeren.

Wat heeft dit voor gevolgen voor mij HDD's die in RAID 0 staan, en wat met die losse 2TB WD.

Edit: Zie dat Mario007 precies het zelfde heeft gehad, ik ga zijn stappen volgen!

Edit 2: Volgens de stappen van Mario007 mijn NAS en data kunnen recoveren.

Alleen de volgende vraag nog:

Kan je HDD trays verplaatsen in de zelfde NAS (van Bay 1 en 2 naar Bay 2 en 3?)
Ik had gister na een reboot ook het probleem dat DSM niet volledig wilde opstarten. Hij bleef hangen bij het starten van de services, terwijl in het netwerk de data wel beschikbaar was. Bij mij bleek S99p.sh op mijn NAS verschenen te zijn; zoals genoemd in dit bericht. Andere symptomen heb ik niet gevonden op mijn systeem.

Via ssh heb ik S99p.sh verwijderd, waarna ik mijn NAS via commandline succesvol kon herstarten en de update kon draaien die is uitgebracht voor deze exploit. Ik heb dus geen schijven hoeven wisselen of DSM opnieuw te hoeven installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:17

CrociStrike030

It's Five O' Clock Somewhere

Hoi,
Ik weet niet of het al eerder is gevraagd maar hoe kan ik een domain user administrator toegang geven tot mijn synology?

Groetjes,
Tim

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:21

Nakebod

Nope.

In het control panel bij Directory Service: Het AD domein joinen, en dan bij application priveleges het tabblad domain user de juiste user selecteren.
Of in het geval van een share in het dropdown menu ipv Local Users selecteer je daar Domain Users.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:09
Ik heb een synology 212j staan die ik al een aardige tijd met veel plezier gebruik. Sinds vanmorgen kom ik mijn server niet meer in, als ik mijn username en ww invul geeft hij aan: U hebt geen toestemming om aan te melden bij deze DiskStation. Neem contact op met de beheerder voor rechten.

Nu weet ik zeker dat mijn username en ww kloppen (staan in een kluis en worden dus automatisch toegevoegd). Iemand een idee hoe dit kan?

Ik benader mijn server nu trouwens met een intern ip.

[ Voor 6% gewijzigd door Slaapje op 03-03-2014 11:42 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Hoi,
ja dat had ik gezien. Maar als ik inlog als domain user kan ik ook niks aanpassen in de settings en dingen van de nas zelf. Het gaat ook vooral om de photo station app. Laatst was een domain user ineens admin en na een reboot was het weer weg
Nakebod schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:25:
In het control panel bij Directory Service: Het AD domein joinen, en dan bij application priveleges het tabblad domain user de juiste user selecteren.
Of in het geval van een share in het dropdown menu ipv Local Users selecteer je daar Domain Users.

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Slaapje schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:33:
U hebt geen toestemming om aan te melden bij deze DiskStation. Neem contact op met de beheerder voor rechten.
Ben je misschien in de auto-block list terecht gekomen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Ja dat dacht ik ook, maar dat zou toch niet moeten kunnen via een intern ip?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Je kunt zoeken op IP-adres. Check ook 127.0.0.1 even...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Was niets geblokt, behalve 192.168.1.102, maar daar deed ik toch al niets mee. Ik heb nu maar het ww aangepast en nu werkt het wel weer. Vreemde zaak. Even een ander klein vraagje, ik heb een 2 bay nas en heb 1 schijf er in zitten. Kan ik er nou een tweede bij zetten zonder dat ik mijn gegevens kwijt raak?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Timmm030 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:43:
Hoi,
ja dat had ik gezien. Maar als ik inlog als domain user kan ik ook niks aanpassen in de settings en dingen van de nas zelf. Het gaat ook vooral om de photo station app. Laatst was een domain user ineens admin en na een reboot was het weer weg
[...]
In Photo Station moet je vervolgens ook nog rechten toekennen aan een user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030

CrociStrike030

Hoi,
Je kan daar toch geen admin rechten toekennen aan een user?
panomi schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:00:
[...]

In Photo Station moet je vervolgens ook nog rechten toekennen aan een user.

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 22:38
- Mijn DS112j geeft nu Status niet normaal, De beschikbare ruimte van Cloud Station op uw DiskStation bedraagt minder dan 2GB aan, echter is er nog 54GB beschikbaar? Hoe kan ik dit oplossen?Hervatbutton :)

- Is het mogelijk om de instellingen van mijn DS112j te kopiëren/te backuppen om op mijn nieuwe DS213j weer te herstellen? Scheelt weer veel werk met cloud station, nzbget en SB..
Pagina: 1 ... 68 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]