Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
jbbrans schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:06:
Voor een computer analfabeet heb ik een paar jaar geleden een 1511+ nas bij hem neergezet met dsm 3.x. Deze is naar mijn weten nooit geupdate.
Zelf heb ik een 1512+ en deze update ik wel regelmatig en heb persoonlijk geen problemen gehad met updates, maar dit is een grotere stap.

Kan hij zonder data verlies de diverse updates installeren totdat hij weer bij 4.3 is?

Ook staan zijn harddisks in raid-5, kan hij alsnog (uiteraard zonder data verlies) over schakelen naar shr i.v.m omwisselen van 2TB harddisks naar 4TB?
Mocht het niet mogelijk zijn verwacht ik dat dit tijdens de update procedure wel duidelijk wordt. Mocht hij niet direct naar 4.3 kunnen dan verwacht ik een tussen stap.
Jij als comp analfabeet die het hem aangesmeerd heb, mag het gaan uit testen ;)
* schumi2004 zegt dat dat 1 van de redenen is waarom ik niet meer dergelijke zaken doe, je wordt tot in lengte van dagen verantwoordelijk gehouden!

Edit:
Zomaar uit nieuwsgierigheid. Waarom heb je die van jezelf wel geupdate en niet die persoon ingeligd dit ook te doen? Laxigheid?

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 17-02-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:45

jbbrans

schumi2004 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:10:
[...]

Mocht het niet mogelijk zijn verwacht ik dat dit tijdens de update procedure wel duidelijk wordt. Mocht hij niet direct naar 4.3 kunnen dan verwacht ik een tussen stap.
Jij als comp analfabeet die het hem aangesmeerd heb, mag het gaan uit testen ;)
* schumi2004 zegt dat dat 1 van de redenen is waarom ik niet meer dergelijke zaken doe, je wordt tot in lengte van dagen verantwoordelijk gehouden!

Edit:
Zomaar uit nieuwsgierigheid. Waarom heb je die van jezelf wel geupdate en niet die persoon ingeligd dit ook te doen? Laxigheid?
Hij woont 40 km verder en is niet zo handig met computers dat uitleggen of zelfs hulp op afstand niet lukt.

Ik heb de mijne pas een half jaar en die van hem staat al 2+ jaar en ik ben pas een beetje in nassen gedoken toen ik die van mij had staan. Heb bij mij ook alles iets anders ingedeeld dan bij hem, shr-2 i.p.v. raid 5/6 bijvoorbeeld.
Maar hij heeft er nu teveel opstaan en ik te weinig vrije ruimte om die van hem weer helemaal naar mijn wensen te maken. Plus het feit dat er kinderfilms bij hem opstaan, die ze heeeeel graag willen blijven kijken, zodat ik de nas niet een paar dagen mee kan nemen voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
jbbrans schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:21:
[...]

Hij woont 40 km verder en is niet zo handig met computers dat uitleggen of zelfs hulp op afstand niet lukt.

Ik heb de mijne pas een half jaar en die van hem staat al 2+ jaar en ik ben pas een beetje in nassen gedoken toen ik die van mij had staan. Heb bij mij ook alles iets anders ingedeeld dan bij hem, shr-2 i.p.v. raid 5/6 bijvoorbeeld.
Maar hij heeft er nu teveel opstaan en ik te weinig vrije ruimte om die van hem weer helemaal naar mijn wensen te maken. Plus het feit dat er kinderfilms bij hem opstaan, die ze heeeeel graag willen blijven kijken, zodat ik de nas niet een paar dagen mee kan nemen voor onderhoud.
Niet lullig bedoeld maar ergens gaat er iets mis. Jij verdiept je nu pas in nassen en je hebt bij hem 2 jaar eerder zo'n ding "aangesmeerd"! (zo lees ik het)
Wat ik zeg, update hem gewoon. Ervaring leert, wat je ook in dit topic vinden kunt, dat het altijd goed gaat. Ook met beta's. Zijn data zal heus niet verloren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluttershy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 21:39
Dames en heren,

Gisteren heb ik helaas afscheid mogen nemen van mijn DS410. Ik vermoed dat het een hardware-issue is; zonder schijven is het apparaat nog wel te starten en kan ik het vinden met de Synology Assistant, maar zodra ik ook maar een enkele schijf aansluit dan weigert het apparaat om ook maar te starten. Of het is de DS410 zelf, of toevallig zijn alle vier mijn schijven zo ernstig beschadigd dat ze de DS410 helemaal neerhalen tot op het punt dat deze geeneens meer start. Eerder al het probleem dat de web interface niet meer reageerde en enkel code 500 terug gaf; ik had gehoopt dat een reset het zou oplossen, maar dat zorgde voor de bovenstaande situatie.

Hoe dan ook, ik had gelukkig nog een backup draaien naar een externe schijf van de meest kritieke data. Momenteel zit ik in een Linux oplossing om die data er uit te halen, wat op zich geen enkel probleem is maar waar ik verder nog wel een vraag over heb.

Het apparaat zelf is een verwaarloosbaar verlies; het gaat mij voornamelijk om de data op het volume. Maar ja, als het ding niet eens start, dan is het maar de vraag wat het probleem werkelijk is. Het is vrij nutteloos om een nieuwe te kopen als het apparaat toch niet stuk is en de volume werkelijk helemaal kapot is.

In deze context heb ik dus de volgende vragen:

1. Is het mogelijk om een Synology Backup oplossing vanuit DSM eenvouding te herstellen naar een Windows of Linux systeem? (Want Synology Backup houdt historie bij; het is nu een rommeltje van bestanden die weken geleden als verplaatst zijn..)

2. Is het mogelijk om, indien het volume nog in orde is, deze simpelweg in een andere (nieuwe?) Synology te plaatsen? Het betreft een RAID5 volume welke draaide onder DSM 4.3. Ik ben bekend met het herstellen middels mdadm, maar ik heb helaas geen systeem met vier SATA aansluiting beschikbaar. (Er van uit gaande dat het apparaat defect is en niet het volume..)

3. Hebben mensen uberhaupt ervaring met Synology bakken die weigeren op deze manier? Want indien mogelijk, zou ik het appraat graag nog in gebruik willen houden. (Aangezien deze maand ook al de CV er mee op hield en er dus al genoeg geld naar buiten is gegaan...)

4. Als het echt niet anders meer kan, welke Synology (of vergelijkbaar..) kan ik dan het beste aanschaffen ter vervanging van mijn DS410? (Het liefst met de mogelijkheid om mijn huidige schijven er in te jassen waardoor ik gewoon weer verder kan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Heb je niet een oude lege schijf die je in de NAS kunt stoppen?
Kijken of die daarmee opstart

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Sinds vandaag kan ik niet meer op m'n 210+ komen. Het oranje status lampje knippert. Opnieuw opstarten helpt niet. Wel hoor ik bij het opstarten de HD's even ratelen. Kan niet meer in de DSM komen.

Nu heb ik Synolgy Assistant opgestart en die vindt de NAS wel, maar vreemd genoeg op een ander IP als wat ik normaal ingesteld heb (.30). Dit geeft de assistant aan:

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2R3M2a363J2i0H050z0Z/Image%202014-02-18%20at%2010.39.25%20AM.png

Wat zou er eventueel gebeurd kunnen zijn? Gehackt ofzo? Ik heb niks veranderd de laatste tijd en gebruik hem voornamelijk voor bestanden voor werk.

Het allerbelangrijkste is dat ik m'n bestanden behoud. In de assistant geeft hij Migratable aan. Wat houdt dit in en wat kan ik doen? Install kan, maar gooit hij dan al m'n HD's leeg?

ps via het nieuwe IP nummer (192.168.2.37) is de NAS ook niet te benaderen. Vanochtend kon ik nog wel het normale IP nummer bereiken, maar kreeg ik een 500 fout (internal server error). Na reboot niks meer.

[ Voor 12% gewijzigd door DJH op 18-02-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:32
@Fluttershy: Neem contact op met Synology.

@DJH: In principe blijft je data behouden, maar dat zie je tijdens de setup: http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System Toevallig een update gedraait? Probeer eens via SSH of je erin kunt en controleer of je geen PWNED processen hebt. (Al lijken de symptonen anders).
jbbrans schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:21:
[...]
http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/456 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Miyamoto schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:39:
@DJH: In principe blijft je data behouden, maar dat zie je tijdens de setup: http://forum.synology.com...Reset_the_Synology_System Toevallig een update gedraait? Probeer eens via SSH of je erin kunt en controleer of je geen PWNED processen hebt. (Al lijken de symptonen anders).
Nee al een paar maanden geen update gedraaid. SSH heb ik niet enabled :( dus kan niet checken. Als ik reset via dat gaatje aan de achterkant, blijft m'n data dan wel behouden?

Of kan ik beter meteen via de assistant nieuwe firmware installeren.

Of eerst reset en dan firmware?

[ Voor 7% gewijzigd door DJH op 18-02-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluttershy
@cypher21
Helaas niet. Het bijzondere is dat ik wel geprobeerd heb om met elke van de vier losse HDDs uit de array te starten en... Niets.

@DJH
Vreemd, dat lijkt heel erg overeen te komen met hoe mijn DS410 aan zijn einde is gekomen! ...

@rooot
Already done; het apparaat is echter uit 2010, dus het zal mij benieuwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

DJH schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:55:
[...]

Nee al een paar maanden geen update gedraaid. SSH heb ik niet enabled :( dus kan niet checken. Als ik reset via dat gaatje aan de achterkant, blijft m'n data dan wel behouden?

Of kan ik beter meteen via de assistant nieuwe firmware installeren.

Of eerst reset en dan firmware?
Hij draait inmiddels weer. Via de assistant een nieuwe DSM erop gezet en daarna was alles weer zoals voorheen. Blijft toch erg vreemd. Staat ook niks relevants in het logboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:11
Omdat mijn schijf naar de malemoer is, ga ik twee nieuwe schijven aanschaffen van 4TB, natuurlijk wil ik dit tegen een zachtprijsje doen, maar bovenal is het ook belangrijk dat ze goed performen. Echter ben ik niet zo thuis in de wereld van harde schijven. Zijn er nog speciale eisen waar ik op moet letten of weet iemand nog een goede schijf?

Thanks

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:21
heb je al gekeken op de synology website bij jou type, welke schijven ze adviseren?
daarna kun je kijken wat ze kosten en wat je wilt uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:11
Paradox schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:28:
heb je al gekeken op de synology website bij jou type, welke schijven ze adviseren?
daarna kun je kijken wat ze kosten en wat je wilt uitgeven.
Aah dat is inderdaad een handige functionaliteit, waarschijnlijk is dan de beste keus om de klasse NAS te pakken?

Western Digital WD40EFRX bijv?

http://www.synology.com/nl-nl/support/hd/model/RS214

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:40
Sta op het punt om een Synology aan te schaffen, maar kan slecht een keuze maken. Ik ga hem gebruiken in een thuisnetwerk voor storage met muziek, foto, film, time capsule en overige data. Natuurlijk wil ik er ook downloadpackages op gaan runnen. Ik doe alles met nieuwsgroepen, vaak grote bestanden (>10GB). Heb al veel gelezen op diverse fora en reviews. De keuze gaat een beetje tussen de 412+ en de 414. Mijn grootste vrees is dat het controleren en repareren met PAR2 files te traag (uren, dagen?) zal gaan, als de NAS niet krachtig genoeg blijkt te zijn. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Cannondale schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:38:
Sta op het punt om een Synology aan te schaffen, maar kan slecht een keuze maken. Ik ga hem gebruiken in een thuisnetwerk voor storage met muziek, foto, film, time capsule en overige data. Natuurlijk wil ik er ook downloadpackages op gaan runnen. Ik doe alles met nieuwsgroepen, vaak grote bestanden (>10GB). Heb al veel gelezen op diverse fora en reviews. De keuze gaat een beetje tussen de 412+ en de 414. Mijn grootste vrees is dat het controleren en repareren met PAR2 files te traag (uren, dagen?) zal gaan, als de NAS niet krachtig genoeg blijkt te zijn. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Op mijn 213+ gaat het allemaal redelijk rap, meestal valt er weinig te repareren aangezien ik via nieuwsgroepen (met betaalde nieuwsserver) meestal 100% health haal. Mocht er een keer wat te repareren zijn kan het inderdaad wat langer duren ... maar zeker niet "uren" laat staan "dagen".

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
De keuze gaat een beetje tussen de 412+ en de 414. Mijn grootste vrees is dat het controleren en repareren met PAR2 files te traag (uren, dagen?) zal gaan, als de NAS niet krachtig genoeg blijkt te zijn. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
pricewatch: Synology DiskStation DS412+
pricewatch: Synology DS414
http://www.synology.com/e...are_products/DS414/DS412+

Is het verschil je 150 euro waard? Moet je zelf beantwoorden. Je ziet hier dat veel gebruikers een lager model hebben en ook bovenstaande handelingen uitvoeren. Het ligt er maar aan hoe snel je het wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Is het trouwens mogelijk om the SATA eigen poorten van synology om hier een andere harddisk unit aan te hangen.. Ik snap dat het niet niet mogelijk is om de huidige arrays dan te extenden, maar wilde het meer als HDD `backbone` gebruiken om er backups erop te maken van de nas..

Units van DS1513+ en DS1813+

[ Voor 5% gewijzigd door Robin4 op 18-02-2014 16:12 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 414 nu paar maanden. Super apparaat. Draait bij mij 24 uur camera op, downloaden met couchpotato en aanverwante programma's en soms streamen tegelijk naar 3 apparaten, uitpakken etc etc. Alles draait als een zonnetje. Gewoon kopen dat ding en genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robin4 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:11:
Is het trouwens mogelijk om the SATA eigen poorten van synology om hier een andere harddisk unit aan te hangen.. Ik snap dat het niet niet mogelijk is om de huidige arrays dan te extenden, maar wilde het meer als HDD `backbone` gebruiken om er backups erop te maken van de nas..
Aan de esata poort bedoel je?
Ik krijg voor dit weekend een esata kabel binnen voor mijn sharkoon quickport. Ik zal eens uitproberen wat er gebeurt als ik die aan mijn 212+ hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:40
renzo4000 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:43:
[...]

Op mijn 213+ gaat het allemaal redelijk rap, meestal valt er weinig te repareren aangezien ik via nieuwsgroepen (met betaalde nieuwsserver) meestal 100% health haal. Mocht er een keer wat te repareren zijn kan het inderdaad wat langer duren ... maar zeker niet "uren" laat staan "dagen".
Op 100% health heb ik inderdaad geen vrees. Soms download ik oudere dingen (meer dan een jaar geleden gepost) en dan willen er nog wel een kapotte blokjes bij zitten. Maar inzichtelijk dat het ook dan geen uren kost!
Miyamoto schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:44:
[...]

pricewatch: Synology DiskStation DS412+
pricewatch: Synology DS414
http://www.synology.com/e...are_products/DS414/DS412+

Is het verschil je 150 euro waard? Moet je zelf beantwoorden. Je ziet hier dat veel gebruikers een lager model hebben en ook bovenstaande handelingen uitvoeren. Het ligt er maar aan hoe snel je het wilt hebben.
Het is 150 euro meer, maar ook een beetje het idee dat de 412+ al weer een paar jaartjes meegaat. Ondanks dat het nog best een potent kastje is.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:11:
[...]

Ik heb 414 nu paar maanden. Super apparaat. Draait bij mij 24 uur camera op, downloaden met couchpotato en aanverwante programma's en soms streamen tegelijk naar 3 apparaten, uitpakken etc etc. Alles draait als een zonnetje. Gewoon kopen dat ding en genieten!
Klinkt goed! Ik heb er net eentje besteld met WD Red schijven. Ga het gewoon proberen. Dank allen voor de reacties :)

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Beste Tweakers,

Ben nu 2 weken in het bezit van een pricewatch: Synology DiskStation DS412+
Echt een top ding! :D

Op dit moment zit er 1 schijf pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB

Als ik de NAS wil uitbreiden met schijven kan dat zonder moeite met een 4TB schijf? Of moet dat percee met een 3TB schijf zijn.

Heb het opgezocht maar kon het niet echt duidelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Vanmiddag via de assistant nieuwe firmware geïnstalleerd. Daar werd gevraagd om een nieuw admin wachtwoord, zonder dat de huidige/oude werd gevraagd.
Vind dit qua veiligheid toch erg jammer. Als de NAS gejat wordt, kan de kwaadwillende dus zonder wachtwoord de firmware opnieuw installeren en kan hij bij al je gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:28
Je kunt ook de harde schijf eruit halen en ergens anders in stoppen, dan kun je ook vast wel uitlezen wat er op staat zonder enige beveiliging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

DJH schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:35:
Vanmiddag via de assistant nieuwe firmware geïnstalleerd. Daar werd gevraagd om een nieuw admin wachtwoord, zonder dat de huidige/oude werd gevraagd.
Vind dit qua veiligheid toch erg jammer. Als de NAS gejat wordt, kan de kwaadwillende dus zonder wachtwoord de firmware opnieuw installeren en kan hij bij al je gegevens.
Het lijkt dat Tweakers niet helemaal het geschikte forum voor je is... :? Als de beveiling volgens jou beter kan, dan tweak je het toch naar wens... Zet die hersencellen 's aan het werk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door bum op 18-02-2014 23:15 ]

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 09-09 03:36
job schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:58:
[...]
Aan de esata poort bedoel je?
Ik krijg voor dit weekend een esata kabel binnen voor mijn sharkoon quickport. Ik zal eens uitproberen wat er gebeurt als ik die aan mijn 212+ hang.
Ik bedoelde hiermee de priortary e-sata porten die hun gebruiken op hun DS-1513+ en DS-1813+
Normaal zou dit alleen voor de uitbreidingunits DX213 en DX513 zijn..
Het is uiteraard leuk dat het daar voor gebruikt word..
Maar zou het fijn vinden als hier ook gewoon normaal een -e-sata disk / backbone aan kon hangen..
Ik zou dit de fijnste methode vinden om een backup van de nas te kunnen maken.. Want een backup maken op de zelfde nas lijkt mij totaal niet slim..

[ Voor 32% gewijzigd door Robin4 op 18-02-2014 23:41 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik ben bezig met het installeren van mijn nieuwe ds414 maar ik loop tegen een probleem aan. Ik heb een dns van synology aangevraagd en als ik het adres intyp in chrome krijg ik 403 forbidden.

Ik heb een sagem modem/router en een netgear prosafe plus swith met daarachter de nas.
Ik heb geprobeerd om via ez internet de router de configureren, maar mijn model wordt niet herkend. Dus ik moet ik vermoedelijk alles handmatig doen. En daar loop ik op vast, want ik weet niet. Heeft iemand een tip of kan ik de nas toch alles automatisch laten configureren?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Volgens mij moet je de nieuwste versie van DSM installeren ivm de mining bug. Weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ik zoek me er al een paar dagen stuk op, maar heeft iemand een idee hoe ik de "rauwe CPU performance" van de DS214+, DS214play en DS713+ kan vergelijken?
Qua zuinigheid, prijs en bouwkwaliteit is de DS214+ erg voordelig, maar omdat ik ook veel gebruik maak van mijn nas als webserver / photostation / download server ik het meest geïnteresseerd in de performance ervan.

De 713+ is daar waarschijnlijk de beste optie in, maar loopt lang niet zo zuinig en is zo'n 100 euro duurder. De 214play lijkt een goeie middenweg, omdat die ook hyperthreading heeft, maar tegelijk kan je de Marvell Armada XP (1.3GHz dual core) uit de DS214+ niet MHz tegen MHz met de Intel everton uit de play (1.6GHz dual core met HT) vergelijken.

Er zijn erg veel reviews tussen de verschillende modellen te vinden, maar over de performance van bijvoorbeeld converteren van foto's of unparren van 10GB aan data vind ik erg weinig. Kan iemand daar een lichtje op schijnen?

[ Voor 12% gewijzigd door TweakMDS op 19-02-2014 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanckey
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:00
drernie schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:42:
Ik ben bezig met het installeren van mijn nieuwe ds414 maar ik loop tegen een probleem aan. Ik heb een dns van synology aangevraagd en als ik het adres intyp in chrome krijg ik 403 forbidden.

Ik heb een sagem modem/router en een netgear prosafe plus swith met daarachter de nas.
Ik heb geprobeerd om via ez internet de router de configureren, maar mijn model wordt niet herkend. Dus ik moet ik vermoedelijk alles handmatig doen. En daar loop ik op vast, want ik weet niet. Heeft iemand een tip of kan ik de nas toch alles automatisch laten configureren?
Je NAS is te bereiken m.b.v. het interne IP-adres (type het ip adres in chrome in). Volgens mij moet het ook werken als je \\Diskstation in je adresbalk intypt (al gebruik ik die manier nooit). Via je DNS adres je NAS bereiken is vaak niet mogelijk als je op je thuisnetwerk zit omdat je router dat niet kan handlen. Probeer het maar eens op je werkplek bijv. Waarschijnlijk werkt het daar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
drernie schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:42:

Port(en) forwarden (al vaak uitgelegd hier) in je router.
Verder moet je ook de poort intikken als je je DDNS gebruikt, dus http://drernie.synology.me:5000 of beter (maar moet je eerst instellen) https://drernie.synology.me:5001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluttershy
DJH schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:35:
Volgens mij is het bij vrijwel ieder apparaat qua beveiliging wel afgelopen op het moment dat de aanvaller fysieke toegang heeft tot het apparaat zelf. Daarnaast is het altijd een afweging tussen security en usability; het is voor mijnheer de boef makkelijk om het apparaat mee te nemen en de data eraf te peuteren, maar het is ook wel handig als je als gebruiker het admin wachtwoord vergeet of je DSM installatie doet krak...

En als security werkelijk zo'n issue is, dan maak je toch gebruik van encryptie? Zie ook: http://www.synology.com/en-global/support/tutorials/455

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

ik zit erg te twijfelen om een 1813+ erbij te nemen. Maar goed, is toch wel weer een aanschaf met 8X 4TB erin. Ben namelijk benieuwd of de 1814 ook wat meer inzet op de multimedia features.
Maar ik heb geen idee wanneer die uitkomt en of dat het wachten waard is.
Misschien vanavond maar de knoop doorhakken.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Fluttershy schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:25:
[...]

Volgens mij is het bij vrijwel ieder apparaat qua beveiliging wel afgelopen op het moment dat de aanvaller fysieke toegang heeft tot het apparaat zelf. Daarnaast is het altijd een afweging tussen security en usability; het is voor mijnheer de boef makkelijk om het apparaat mee te nemen en de data eraf te peuteren, maar het is ook wel handig als je als gebruiker het admin wachtwoord vergeet of je DSM installatie doet krak...

En als security werkelijk zo'n issue is, dan maak je toch gebruik van encryptie? Zie ook: http://www.synology.com/en-global/support/tutorials/455
Het lijkt me toch niet heel vreemd dat security iets is om rekening mee te houden? Vooral bij zakelijk gebruik. Wat je zegt bij wachtwoord vergeten, daar kan ik nog inkomen. Ik dacht dat men zonder admin wachtwoord niks met de schijven kon ivm file system security. Maar dat is dus een illusie, helaas. Thanks voor de link voor encryptie.
bum schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:13:
[...]

Het lijkt dat Tweakers niet helemaal het geschikte forum voor je is... :? Als de beveiling volgens jou beter kan, dan tweak je het toch naar wens... Zet die hersencellen 's aan het werk ;)
8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Is het ook mogelijk om een torrent te maken en te uploaden via download station? Met andere worden, stel ik heb non-copyrighted materiaal en wil deze via torrents aanbieden... hoe doe ik dat via een Synology nas? Anders zal de pc aan moeten blijven staan terwijl hij je torrent upload. Via een nas moet het toch ook kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geen idee of het werkt maar http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=3&t=8316 geeft wat opties. (Bron: [google=synology upload bittorrent] :P ) Makkelijkste optie lijkt mij dan:
Sorry for replying on this old topic, but you can easily seed torrents. Just make a torrent of a folder on your desktop and copy that folder to your download share. Then log in to your synology using the web ui and upload the torrent. It will be checking and your torrent is 100% right click on the torrent you want to seed and click Continue

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Bedankt, ik ga die link eens volgen en kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 16:24
Je kan wel reageren met alleen een flauwe smilie, maar hij heeft gewoon een punt

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJH schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:38:
Het lijkt me toch niet heel vreemd dat security iets is om rekening mee te houden? Vooral bij zakelijk gebruik. Wat je zegt bij wachtwoord vergeten, daar kan ik nog inkomen. Ik dacht dat men zonder admin wachtwoord niks met de schijven kon ivm file system security. Maar dat is dus een illusie, helaas. Thanks voor de link voor encryptie.
Dat is onder windows toch exact het zelfde?
Herinstallatie van het OS (of een repair install) geeft direct toegang tot de data.

Als jij je data wilt beveiligen zal je encryptie moeten toepassen.
Elke HD die je fysiek in je handen hebt kan je uitlezen als er geen encryptie is toegepast.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 19-02-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en als een kleine toevoeging.. Synology houdt er wel indirect rekening mee. Ze promoten duidelijk hardwarematige encryptie zoals de CPU in de DS213+. Het is aan jou om te activeren als je het belangrijk vindt. Ik vind performance hit te groot dus laat het achterwege.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
SndBastard schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 08:28:
Er zijn erg veel reviews tussen de verschillende modellen te vinden, maar over de performance van bijvoorbeeld converteren van foto's of unparren van 10GB aan data vind ik erg weinig. Kan iemand daar een lichtje op schijnen?
Ik liep trouwens zojuist (via de Duitse pagina notabene) tegen dit overzicht aan:
http://www.synology.com/en-global/products/performance#2_bay

Daarop staat de webserver performance à 1000 requests, waar de DS713+ nog steeds met afstand de snelste in blijkt, de DS214play de tweede is, en de DS214+ de derde. Niet met heel erg veel verschil tussen de laatste twee, maar genoeg dat nog iets zwaardere taken toch weer een puntje aan de play geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enige waar de 214+ het verliest... rest is die sneller dan de 214Play. Bij sommige dus zelfs sneller dan een 713+.. Kortom ben je op zoek naar meer een file server dan de 214+. Ben je op zoek naar meer een webserver dan de 713+. Is 2e lan poort niet interessant, onrounder en meer media focust dan de Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Grudgie schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:08:
Beste Tweakers,

Ben nu 2 weken in het bezit van een pricewatch: Synology DiskStation DS412+
Echt een top ding! :D

Op dit moment zit er 1 schijf pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB

Als ik de NAS wil uitbreiden met schijven kan dat zonder moeite met een 4TB schijf? Of moet dat percee met een 3TB schijf zijn.

Heb het opgezocht maar kon het niet echt duidelijk vinden.
Iemand? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ligt aan je instellingen :)

Met Jbod geen probleem, met SHR ook niet, echter zal er dan in eerste instantie maar 3tb gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

cypher21 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:02:
[...]

Ligt aan je instellingen :)

Met Jbod geen probleem, met SHR ook niet, echter zal er dan in eerste instantie maar 3tb gebruikt worden.
Mijn schijf staat ingesteld op SHR zonder gegevensbescherming.
Maar als er van de 4TB maar 3TB wordt gebruikt heeft weinig zin om een 4TB schijf te kopen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Grudgie op 19-02-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Quakie schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:58:
Enige waar de 214+ het verliest... rest is die sneller dan de 214Play. Bij sommige dus zelfs sneller dan een 713+.. Kortom ben je op zoek naar meer een file server dan de 214+. Ben je op zoek naar meer een webserver dan de 713+. Is 2e lan poort niet interessant, onrounder en meer media focust dan de Play.
Thanks, dat lijkt inderdaad wel een degelijke conclusie. Dan rest nog de knoop doorhakken en bepalen of €100,- extra voor de DS713+ de meerwaarde van dat beetje extra performance + mogelijkheid tot 2GB geheugen waard is, met als cons dat die zo'n 10W meer idle trekt, ongeveer het dubbele van de DS214+.

De play lijkt me leuk, maar ik heb nog zo'n oude zotac mediaplayer (ID11 met Openelec) staan die op zich prima in staat is om van alles te decoden. Voor transcoding heb ik de play dus niet echt nodig, maar de CPU leek me een wat betere allrounder.

[ Voor 16% gewijzigd door TweakMDS op 19-02-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hoe kan ik de diskstation benaderen als externe hdd via mijn tv?
Mijn LG tv kan op een externe hdd opnemen via usb, kan ik de diskstation ook hiervoor gebruiken?

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 22:03
Ik ga binnenkort een synology kopen en ben van plan mijn 2* 2TB WD Green schrijven hierin te gebruiken>

Deze schijven zitten momenteel in een Raid1 (mirror) setup in een windows systeem.

Ik dacht hier 1 schijf uit te halen en deze in de Synology te steken. De Syno deze laten formatteren en via het netwerk al mijn data overzetten vanop het windows systeem.
Vervolgens de 2de schijf verplaatsen naar de Syno en laten formatteren.

Dit lijkt mij geen probleem. Echter zou ik ook die schijven in Raid1 willen zien.
Kan ik dus op Synology van 2 aparte schijven een Raid1 maken, zonder dataverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:28
Brumax schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 18:50:
Hoe kan ik de diskstation benaderen als externe hdd via mijn tv?
Mijn LG tv kan op een externe hdd opnemen via usb, kan ik de diskstation ook hiervoor gebruiken?
aangezien je je nas niet aansluit via USB zou dit wel eens lastig kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

d--amo schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:10:
Ik ga binnenkort een synology kopen en ben van plan mijn 2* 2TB WD Green schrijven hierin te gebruiken>
WD-green wordt niet aanbevolen voor een NAS, zie de compatibility list.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:28
gambieter schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:28:
[...]

WD-green wordt niet aanbevolen voor een NAS, zie de compatibility list.
Inderdaad, voor ca. 15 euro/hdd extra zou ik de RED schijven adviseren. Deze zijn beter geschikt voor 24/7 gebruik in een nas
d--amo schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:10:

Deze schijven zitten momenteel in een Raid1 (mirror) setup in een windows systeem.

Ik dacht hier 1 schijf uit te halen en deze in de Synology te steken. De Syno deze laten formatteren en via het netwerk al mijn data overzetten vanop het windows systeem.
Vervolgens de 2de schijf verplaatsen naar de Syno en laten formatteren.

Dit lijkt mij geen probleem. Echter zou ik ook die schijven in Raid1 willen zien.
Kan ik dus op Synology van 2 aparte schijven een Raid1 maken, zonder dataverlies?
Volgens mij wordt de hdd standaard geformateerd als je van een jbod config naar een raid config gaat, maar ik heb zelf alleen ervaringen met andere raid5

[ Voor 57% gewijzigd door hellboy123 op 19-02-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Na bijna een jaar met twee irritante problemen op men synology heb ik besloten om de disktation te formateren / hard reset uit te voeren. Is er een risico op verlies van data? Met data bedoel ik dan de fotos, filmen etc die op de schijven staan.
DSM wil ik gerust opnieuw instellen.
De problemen zijn trouwens dat hij niet meer in hibernation geraakt en de nas is enkel via smb beschikbaar wanneer ik heb bereik via \\diskstation\. Het icoontje van de nas komt niet meer in de netwerklocaties te staan. Wel als ik mijn WORKGROUP op alle pcs, laptops verander naar iets anders, vreemd genoeg.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
tboheeren schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:38:
Na bijna een jaar met twee irritante problemen op men synology heb ik besloten om de disktation te formateren / hard reset uit te voeren. Is er een risico op verlies van data? Met data bedoel ik dan de fotos, filmen etc die op de schijven staan.
DSM wil ik gerust opnieuw instellen.
De problemen zijn trouwens dat hij niet meer in hibernation geraakt en de nas is enkel via smb beschikbaar wanneer ik heb bereik via \\diskstation\. Het icoontje van de nas komt niet meer in de netwerklocaties te staan. Wel als ik mijn WORKGROUP op alle pcs, laptops verander naar iets anders, vreemd genoeg.
Meerdere keren zelf een hard reset gedaan met behoud van data.
Maar zoals altijd raad ik je in iedergeval aan van je belabgrijkste data een backup te maken, zegt Synology ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
schumi2004 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:40:
[...]

Meerdere keren zelf een hard reset gedaan met behoud van data.
Maar zoals altijd raad ik je in iedergeval aan van je belabgrijkste data een backup te maken, zegt Synology ook!
MySQL database ook zie ik net? (hier draait xbmc op...)

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 14:42
ik kan geen muziek meer afspelen vanaf de gedeelde map 'music' op mijn DS110+.
Qua instellingen of hardware niets veranderd. Ik stream altijd rechtstreeks met mijn Denon receiver de muziek vanaf de DS. Na selecteren van de hoofdmap music, zegt de receiver 'empty' ( dat was schrikken :o )
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb alle instellingen en mogelijke oorzaken (binnen mijn bereik en logica) gecontroleerd, maar dat haalt niets uit. met een andere mediastreamer heb ik wel gewoon toegang tot de map.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:22
Ik heb een klein issue op mijn NAS. Ik heb daar een folder waarin één of ander karakter staat wat er voor zorgt dat ik die folder niet kan aanpassen of verwijderen of helemaal niks. Ik heb al via Windows geprobeerd deze te verwijderen en via DSM, maar die kunnen er allebei niks mee.

Iemand enig idee hoe ik deze weg krijg?

[ Voor 7% gewijzigd door JanW op 20-02-2014 09:06 ]

Er zullen vast andere oplossingen zijn, maar FTP programma FileZilla zou het wel moeten lukken denk ik.

• Nakebod
  • Laatst online: 20:01

Nakebod

Nope.

Enige oplossing die dan overblijft is dan inloggen via SSH, cd /volume1/share/map/waar/het/ook/staat
En dan verwijderen met: rmdir mapnaam
Makkelijkste is denk ik met tab-complete de mapnaam aan te vullen, dus eerste paar letters typen en dan tab. Kan zijn dat hij anders die karakters niet goed pakt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Netjes Synology.. zelfs standaard ondersteuning voor Fuji's RAF (RAW) files.. Ze laden zelfs sneller dan op mijn Mac :P

tboheeren schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:55:
[...]

MySQL database ook zie ik net? (hier draait xbmc op...)
Dan exporteer je voor de veiligheid de database toch even?
Synology biedt een phpmyadmin package aan waarmee dat kan.

• cypher21
job schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:07:
[...]

Dan exporteer je voor de veiligheid de database toch even?
Synology biedt een phpmyadmin package aan waarmee dat kan.
Is idd een optie,
Wat voor veel gebruikers vaak makkelijker is, is de boel via XBMC exporteren en eventueel weer importeren.

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 07:58
Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren om een synology aan te schaffen, maar voor ik dit doe wil ik er zeker van zijn dat ik ook vanaf de Synology via FTP bestanden kan uploaden naar een FTP server. Met andere woorden is er een goede FTP cliënt beschikbaar? Mijn zoekresultaten tot nog toe leveren weinig op wat mij doet vermoeden dat deze er niet is.. Kan iemand dit bevestigen en/of vertellen welke cliënt goed is?

Thnx

"Be brave, don't shave"

Volgens mij wat jij wilt heet FXP en dat doet een Synology..

Jij logt in met een FXP client en stuurt direct de files van de synology naar een andere FTP server.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:27

rally

Deyterra Consultancy

Quakie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:29:
Volgens mij wat jij wilt heet FXP en dat doet een Synology..

Jij logt in met een FXP client en stuurt direct de files van de synology naar een andere FTP server.
FXP is als die verbinding via een 3e client word opgezet, maar ik weet niet zeker of dat is wat hij bedoeld.

Maar daar zijn prima clients voor CuteFTP vind ik de prettigste (maar is niet gratis).
Volgens mij can FileZilla het ook (freeware)

http://www.deyterra.com

• cypher21
JanW schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:05:
Ik heb een klein issue op mijn NAS. Ik heb daar een folder waarin één of ander karakter staat wat er voor zorgt dat ik die folder niet kan aanpassen of verwijderen of helemaal niks. Ik heb al via Windows geprobeerd deze te verwijderen en via DSM, maar die kunnen er allebei niks mee.

Iemand enig idee hoe ik deze weg krijg?
WinSCP gebruiken of via telnet inloggen en het bestand eraf gooien

[ Voor 77% gewijzigd door cypher21 op 20-02-2014 15:46 ]

• Tiestor
Dank voor de snelle reacties, wat ik eigenlijk wil is dat ik via internet (kan via EZ-Internet volgens mij?) of lokaal netwerk inlog op de Synology en dan bijvoorbeeld de upload start van mijn foto's naar een FTP server zonder dat ik hiervoor mijn pc aan hoef te laten staan. Het liefst zoals je dit bijvoorbeeld gewoon met FileZilla kunt doen.

"Be brave, don't shave"

rally schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:31:
[...]

FXP is als die verbinding via een 3e client word opgezet, maar ik weet niet zeker of dat is wat hij bedoeld.

Maar daar zijn prima clients voor CuteFTP vind ik de prettigste (maar is niet gratis).
Volgens mij can FileZilla het ook (freeware)
Hij schrijft: "synology via FTP bestanden kan uploaden naar een FTP server."

Dus via FTP Van de synology naar een ander FTP server. Nou dat doet een Synology via FXP.
En inderdaad heb je een client FTP programma nodig om het daadwerkelijk te doen. Je logt in op beiden servers en sleep het van naar ander.. Enige wat met FXP niet gebeurt is dat het eerst lokaal gedownload en daarna geupload wordt naar je einddoel. Dit is wat je precies wilt. Een NAS zonder FXP werkt ook gewoon, alleen dan met deze extra stap.

• Tiestor
Ja ok, dus het is dan alsnog nodig om een PC met FTP client aan te laten staan?

Met andere woorden er is geen FTP cliënt die je kunt installeren op een Synology nas?

[ Voor 8% gewijzigd door Tiestor op 20-02-2014 16:04 ]

"Be brave, don't shave"

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:33
Hallo allen.

Sinds een week ben ik een troste bezitter van een DS213j.
Nu zijn er 3 vragen waar ik niet uit kom en graag hulp mee zou willen krijgen.

1.
In W7 wil ik de gedeelde mappen van de NAS zichtbaar hebben staan onder 'Deze Computer'.
Via de Synology Assistant kwam ik er al snel achter dat je dat via de optie 'Mapstation' kan instellen.
Het instellen werkt zonder problemen en ik kan ook zaken via deze koppelingen naar de NAS in de juiste map kopiëren.
Echter zodra ik een reboot doe van mijn pc, dan zijn alle netwerkkoppelingen weg. Als ik 'Mapstation' dan weer open staan er inderdaad geen koppelingen meer en moet ik deze weer tot stand brengen.
Dit probleem komt voor op 3 verschillende pc's (2x W7 en 1x W8.1)

2.
Daarnaast heb ik een zeer lage overdracht snelheid (4,5MB p/s) als ik iets overzet. Niet alleen als ik wat naar de NAS toestuur, maar ook als ik iets naar mijn pc toehaal.
De snelheid van 4,5MB haal ik via Wi-Fi op 2 meter van m'n router, maar via een ethernetkabel van m'n desktop kom ik net aan bij de 9MB. Staat er ergens een instelling verkeerd in de NAS dat het verkeer gethrottheld wordt?
Ik heb een UPC 60Mb lijn

3.
Als laatste heb ik problemen om de NAS via een extern ip te bereiken.
Ik heb mijn ip adres opgezocht via www.whatismyip.com, deze in de adresbalk ingevoerd (ook met poort 5000 erbij). Echter krijg ik dan de melding dat er geen verbinding tot stand gebracht kon worden en krijg ik een witte pagina te zien.
Ik heb mijn externe ip adres al toegevoegd in de Firewall van de NAS. Zie ik nog iets over het hoofd?

Met vriendelijke groet

• cypher21
Tiestor schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:59:
Ja ok, dus het is dan alsnog nodig om een PC met FTP client aan te laten staan?

Met andere woorden er is geen FTP cliënt die je kunt installeren op een Synology nas?
Er zijn commandline ftp clients beschikbaar. Ook net2ftp.

Maar de nas is een ftp SERVER, geen ftp client.
download station kan ook van FTP downloaden geloof ik, maar die gebruik ik zelf niet

• Tiestor
cypher21 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:09:
[...]

Er zijn commandline ftp clients beschikbaar. Ook net2ftp.

Maar de nas is een ftp SERVER, geen ftp client.
download station kan ook van FTP downloaden geloof ik, maar die gebruik ik zelf niet
Ok, ga ik daar eens naar kijken.

Dat het een server is was duidelijk, maar gaat echt om het uploaden van data vanaf mijn NAS. Ben nu nog in het bezit van een Windows Server. Ik wil deze vervangen door een NAS omdat ik de server niet meer volledig benut en het maar stroom blijft vreten.. Enige wat me nu een beetje terughoudend maakt is dat ik niet makkelijk meer mijn data vanaf de NAS zou kunnen uploaden naar een externe FTP server.

"Be brave, don't shave"

http://www.ingmarverheij....client-on-a-synology-nas/

Ik weet niet of het werkt natuurlijk. Je zou iemand zo ver moeten krijgen om te testen voor je

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
CuBras schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:09:
Hallo allen.

1.
In W7 wil ik de gedeelde mappen van de NAS zichtbaar hebben staan onder 'Deze Computer'.
Via de Synology Assistant kwam ik er al snel achter dat je dat via de optie 'Mapstation' kan instellen.
Het instellen werkt zonder problemen en ik kan ook zaken via deze koppelingen naar de NAS in de juiste map kopiëren.
Echter zodra ik een reboot doe van mijn pc, dan zijn alle netwerkkoppelingen weg. Als ik 'Mapstation' dan weer open staan er inderdaad geen koppelingen meer en moet ik deze weer tot stand brengen.
Heb je de mappen van op de NAS, via 'map network drive' gemapped op de PC zelf? Dus bijvoorbeeld Video (Z:)?
3.
Ik heb mijn ip adres opgezocht via www.whatismyip.com, deze in de adresbalk ingevoerd (ook met poort 5000 erbij). Echter krijg ik dan de melding dat er geen verbinding tot stand gebracht kon worden en krijg ik een witte pagina te zien.
Ik heb mijn externe ip adres al toegevoegd in de Firewall van de NAS. Zie ik nog iets over het hoofd?
Je moet portforwarding openstellen op je router. De handleiding van Synology heeft het over port 80

[ Voor 26% gewijzigd door Miss_80 op 20-02-2014 16:33 ]

• cypher21
Quakie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:24:
http://www.ingmarverheij....client-on-a-synology-nas/

Ik weet niet of het werkt natuurlijk. Je zou iemand zo ver moeten krijgen om te testen voor je
Dat werkt prima,

Maar daar heb je een bootstrap voor nodig, en daarnaast is het een commandline ftp client.

• Tiestor
LOL, zit op mijn werk en daar wil de pagina niet openen... Ik ben heel benieuwd :P

"Be brave, don't shave"

Hallo allen.

1.

2.
Daarnaast heb ik een zeer lage overdracht snelheid (4,5MB p/s) als ik iets overzet. Niet alleen als ik wat naar de NAS toestuur, maar ook als ik iets naar mijn pc toehaal.
De snelheid van 4,5MB haal ik via Wi-Fi op 2 meter van m'n router, maar via een ethernetkabel van m'n desktop kom ik net aan bij de 9MB. Staat er ergens een instelling verkeerd in de NAS dat het verkeer gethrottheld wordt?
Ik heb een UPC 60Mb lijn

3.

Met vriendelijke groet
1) als je naar verkenner gaat staat bovenin map netwerkdrive. Die komen gewoon onder netwerk lokatie te staan.. Ook na een reboot. Enige wat je kunt zien is een rode kruis ook al werken ze wel.
Je kunt ook gewoon op netwerk klikken en dan op je nas.. dan krijg je alle shares te zien.
2) zo te lezen heb is je router/modem een oudje.... kortom 100mbit. .dus 9 a 10MB max..
3) hoe test je dit? op je eigen netwerk.. gezien het feit dat je router waarschijnlijk een oudje is ondersteunt ie NAT reloop blah blah niet.. Als je ip van je lokale netwerk pakt.. werkt het dan wel? waarschijnlijk 192.168.1.xx

cypher21 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:28:
[...]

Dat werkt prima,

Maar daar heb je een bootstrap voor nodig, en daarnaast is het een commandline ftp client.
Kijk, altijd zo leuk dat jij en een paar andere mij zo aanvullen :)

(ben een standaard man, dus gebruik standaard het apparaat en laat bootstrappen aan andere over. ja niet tweakers waardig)

• cypher21
Quakie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:30:
[...]

Kijk, altijd zo leuk dat jij en een paar andere mij zo aanvullen :)

(ben een standaard man, dus gebruik standaard het apparaat en laat bootstrappen aan andere over. ja niet tweakers waardig)
Ach, ieder zo zijn interesse en kennis/vakgebied toch ;)

maar kort door de bocht over die FTP server: de enige mooie optie was net2ftp, maar de ontwikkeling ligt daar al een tijd van stil.
Geen idee of je daar zo een package van kunt vinden trouwens, ik heb het een tijd terug eens geprobeerd, en het deed wat nodig was.

• Miyamoto

1.
Zoek in dit topic op "net use" (of op netwerkmap o.i.d. ). Het is al vaak gevraagd en besproken. Of desnoods mijn post history op Synology topics :9
2.
Ik heb een UPC 60Mb lijn
Je UPC verbinding staat hier buiten, want je hebt het over intern verplaatsen van bestanden.
Via WiFi kan vanalles zijn, zie het subforum 'Netwerken' voor vele vragen en oplossingen over matige snelheid van WiFi netwerken. Wireless is dus een hele andere optimalisatie en moet je even niet gebruiken.

Zou het kunnen dat er iets in je netwerk (je PC, je router, je kabels) op 100Mbit staan ingesteld?
9MBps ≈ 72 Mbps. Of wat kopieër je? Kleine bestanden gaat altijd langzamer dan grote bestanden.

Het kan natuurlijk ook dat je PC extreem traag (virusscanner?) is of je 19e eeuws schijven in je NAS of PC hebt gestopt. De max. performance kun je hier vinden en is voor een DS213j 70/109 MBps voor een 10GB bestand.

Oftewel: Meer info needed!
3.
Jazeker, je moet de poorten wel forwarden in je router. Port forwarding heet dat meestal. Ook vaak besproken hier.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:33
Miss_80 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:28:
[...]

Heb je de mappen van op de NAS, via 'map network drive' gemapped op de PC zelf? Dus bijvoorbeeld Video (Z:)?

[...]

Je moet portforwarding openstellen op je router. De handleiding van Synology heeft het over port 80
Vraag 1: Ja. namelijk: Video (\\intern ip adres) (Z:)
Vraag 2: Als het goed is staat dit goed. Ik heb het ingesteld via EZ-Internet en verschillende packages aangevinkt. Hier valt ook poort 80 onder.
Dit zie ik ook staat in mijn router.
Quakie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:29:
[...]

1) als je naar verkenner gaat staat bovenin map netwerkdrive. Die komen gewoon onder netwerk lokatie te staan.. Ook na een reboot. Enige wat je kunt zien is een rode kruis ook al werken ze wel.
Je kunt ook gewoon op netwerk klikken en dan op je nas.. dan krijg je alle shares te zien.
2) zo te lezen heb is je router/modem een oudje.... kortom 100mbit. .dus 9 a 10MB max..
3) hoe test je dit? op je eigen netwerk.. gezien het feit dat je router waarschijnlijk een oudje is ondersteunt ie NAT reloop blah blah niet.. Als je ip van je lokale netwerk pakt.. werkt het dan wel? waarschijnlijk 192.168.1.xx
Dat is dus het probleem. Dat doen ze dus niet. Zodra ik het instel staan ze er, maar na een reboot staan ze er dus niet meer.
Voorbeeld van als het wel doet

2: de router is redelijk nieuwig. Laatst een andere modem gekregen vanwege een upgrade van de lijn: een Thomson TWG870U

3. Dit test ik natuurlijk buiten mijn eigen netwerk om. Bij een vriend geen verbinding gekregen en op school ook niet te benaderen.
Miyamoto schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:35:
[...]

Zoek in dit topic op "net use" (of op netwerkmap o.i.d. ). Het is al vaak gevraagd en besproken. Of desnoods mijn post history op Synology topics :9

[...]

Je UPC verbinding staat hier buiten, want je hebt het over intern verplaatsen van bestanden.
Via WiFi kan vanalles zijn, zie het subforum 'Netwerken' voor vele vragen en oplossingen over matige snelheid van WiFi netwerken. Wireless is dus een hele andere optimalisatie en moet je even niet gebruiken.

Zou het kunnen dat er iets in je netwerk (je PC, je router, je kabels) op 100Mbit staan ingesteld?
9MBps ≈ 72 Mbps. Of wat kopieër je? Kleine bestanden gaat altijd langzamer dan grote bestanden.

Het kan natuurlijk ook dat je PC extreem traag (virusscanner?) is of je 19e eeuws schijven in je NAS of PC hebt gestopt. De max. performance kun je hier vinden en is voor een DS213j 70/109 MBps voor een 10GB bestand.

Oftewel: Meer info needed!

[...]

Jazeker, je moet de poorten wel forwarden in je router. Port forwarding heet dat meestal. Ook vaak besproken hier.
1. Ik weet wel hoe je het moet aanmaken, maar niet hoe de schijf dus zichtbaar BLIJFT na een reboot o.i.d. Zodra de koppeling gemaakt is werkt het naar behoren.

2. Ik ben na de eerste test van de wifi afgestapt omdat ik al wist dat niet ging werken, maar ik had geen ander referentie punt.
Ik kan in mijn router niet vinden of het staat ingesteld op 100 mbit.

3. Ik heb geen virusscanner in scan modus staan als je dat bedoelt. Verder kopiieer ik van een 1tb hdd 7200 rpm naar een 2TB WD Green intellisense (dus variabel van 5400 - 7200 rpm), wat geen invloed heeft op de huidige problematiek dunkt me?

Ik heb net nog via EZ-Internet het 'opnieuw' ingesteld. Poorten staan nu sowieso goed.
Het zijn nu grote bestanden. Gem. 2,5 - 6 GB

[ Voor 81% gewijzigd door CuBras op 20-02-2014 16:58 ]

• cypher21
1: net use Z: "\\IP-NAS\VIDEO" /user:USER /PERSISTENT:YES
Dan zou ie na een reboot ook moeten blijven

Die snelheidsproblemen liggen volgens mij ook aan je router. Maakt niet uit dat deze nieuw is, intern kan deze nog prima 100 mbit zijn.
Kun je niet een gigabit switch oid van iemand lenen om dit uit te sluiten?

[ Voor 49% gewijzigd door cypher21 op 20-02-2014 17:11 ]

• Miyamoto
Precies, je wist niet hoe je de koppeling goed moest maken, anders had je je probleem niet.
Als je niet kunt vinden of het een 100Mbps verbinding is (Zie netwerk instellingen op je NAS en PC...) houdt het verder op.

"Poorten staan goed". Je hebt het over forwarding van poort 80, terwijl je de NAS vervolgens wil raadplegen via 5000... Let dus even op welke poorten je precies moet hebben.

• Tiestor
cypher21 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:28:
[...]

Dat werkt prima,

Ok, goed om te weten. Zie wel dat de er nog geen bootstrap is voor de DS414.. Dus zou daar dan op moeten wachten.

Ben ook het volgende tegen gekomen: net2ftp Synology package en de nieuwere versie net2ftp 1.00 – 002 Synology package. Zijn er toevallig mensen die hier ervaring mee hebben?

Toch zonde dat er niet een knappa FileZilla achtige FTP cliënt beschikbaar is. Zou fijn zijn als deze alsnog beschikbaar zou komen.

EDIT:

Misschien ben ik ietwat bijdehand, maar aangezien "wij" tweakers zijn durf ik het wel te vragen. Ik kwam het volgende tegen op de wiki pagina's van FileZilla:
Installing on GNU/Linux and other Unix(-like) systems
It is recommended that you use the package manager of your distribution.

If you're using GNU/Linux, you can also try using the precompiled binaries. After extracting the files to any location (location does not matter, FileZilla can detect its own installation prefix), you can start the program using the filezilla executable in the bin/ subdirectory. Please note that due to differences in distributions, the provided binaries might not work on your system.

Alternatively you can also compile FileZilla from source.

Compiling FileZilla from source
You can find compiling instructions on this wiki. If you have questions regarding the compilation have a look at the forums.
Zijn er hier misschien tweakers die hier wat mee zouden kunnen?? Zoals ik het lees zou er dus een werkende versie van FileZilla voor een Synology gecompiled kunnen worden? Correct me if I'm wrong, ik heb op dit gebied totaal geen kennis en ervaring.. En ik heb nog geen Synology om het mee uit te proberen.

Ik zou de gene die mij (en ik denk met mij vele anderen) verder kan helpen eeuwig dankbaar zijn ;) _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door Tiestor op 20-02-2014 17:32 ]

"Be brave, don't shave"

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:13
Hallo Allemaal,

Ik ben van plan om voor mijn 214+ een WD 4TB RED te kopen.
Momenteel zit er nog een oude WD GREEN 1TB in, en deze wil ik er liever uit hebben.

Is er een manier waardoor ik de 4TB er bij prikt en de 1TB schijf alles over kopieert (dus OS en alles) naar die 4TB schijf zodat ik de 1TB er zonder problemen uit kan halen, en voor andere doeleinden kan gebruiken.

Mijn NAS staat geconfigureerd als SHR, mocht dit belangrijk zijn om te weten

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door JustinoFTW op 20-02-2014 22:40 ]

5120Wp Oost/West - PV Output

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Okee, mijn NAS ging vanmiddag plotseling aan (stootte per ongeluk tegen het knopje denk ik) en tot mijn stomme verbazing kon ik wel bij mijn bestanden :o Dus ik ben nu als een razende zoveel mogelijk data weer op externe hdd's aan het smijten voordat alles weer in de soep loopt.

Blijkbaar geeft disk 1 een probleem met de systeempartitie en is disk 2 helemaal defect. Deze komt ook niet meer terug in het overzicht.

Nu kan ik nog steeds twee dingen doen volgens de interface, alleen weet ik niet welke volgorde ik het beste kan aanhouden.

Eerst reboot en scannen:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2v7ysgp.png

En dan repareren:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/n3vw9u.png

Of toch andersom? Wat is nu het beste om te doen, met behoud van de data die er nog op staat? Ik ga zo naar bed, ik kan mijn NAS wel laten aanstaan zonder er iets mee te doen?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiestor schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:18:
[...]

Ok, goed om te weten. Zie wel dat de er nog geen bootstrap is voor de DS414.. Dus zou daar dan op moeten wachten.

Ben ook het volgende tegen gekomen: net2ftp Synology package en de nieuwere versie net2ftp 1.00 – 002 Synology package. Zijn er toevallig mensen die hier ervaring mee hebben?

Toch zonde dat er niet een knappa FileZilla achtige FTP cliënt beschikbaar is. Zou fijn zijn als deze alsnog beschikbaar zou komen.

EDIT:

Misschien ben ik ietwat bijdehand, maar aangezien "wij" tweakers zijn durf ik het wel te vragen. Ik kwam het volgende tegen op de wiki pagina's van FileZilla:

[...]

Zijn er hier misschien tweakers die hier wat mee zouden kunnen?? Zoals ik het lees zou er dus een werkende versie van FileZilla voor een Synology gecompiled kunnen worden? Correct me if I'm wrong, ik heb op dit gebied totaal geen kennis en ervaring.. En ik heb nog geen Synology om het mee uit te proberen.

Ik zou de gene die mij (en ik denk met mij vele anderen) verder kan helpen eeuwig dankbaar zijn ;) _/-\o_
Bij mij is net2FTP een package en als ik de notes lees is het benaderbaar via een browser. Dan lijkt het me dat het doet wat jij wilt.. In je browser kopieer actie aanzetten en daarna browser afsluiten.

Als het zo belangrijk voor je is wil ik het best installeren en kijken voor je. Ik heb echter geen externe ftp toegang. Ik ga er vanuit dat jij dat wel kan regelen voor mij? ;)

DM me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
Ik heb een probleem bij de installatie van sabnzbd. Na een crash van mijn nas heb ik hem een clean install gegeven. Sabnzbd maakt zelf een account aan maar deze is niet zichtbaar. Hoe geef ik hier dan toch rechten op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vrijdag schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:45:
Okee, mijn NAS ging vanmiddag plotseling aan (stootte per ongeluk tegen het knopje denk ik) en tot mijn stomme verbazing kon ik wel bij mijn bestanden :o Dus ik ben nu als een razende zoveel mogelijk data weer op externe hdd's aan het smijten voordat alles weer in de soep loopt.

Blijkbaar geeft disk 1 een probleem met de systeempartitie en is disk 2 helemaal defect. Deze komt ook niet meer terug in het overzicht.

Nu kan ik nog steeds twee dingen doen volgens de interface, alleen weet ik niet welke volgorde ik het beste kan aanhouden.

Eerst reboot en scannen:
[afbeelding]

En dan repareren:
[afbeelding]

Of toch andersom? Wat is nu het beste om te doen, met behoud van de data die er nog op staat? Ik ga zo naar bed, ik kan mijn NAS wel laten aanstaan zonder er iets mee te doen?
Ik zou de logische volgorde aanhouden zoals door het apparaat zelf aangegeven.
Eerst schijf terug in Raid, daarna herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:15
213j voor 129 euro bij MediaMarkt, mooie prijs: http://www.mediamarkt.nl/...net&product_code=78351665. Dixons staat in de Pricewatch op 129 euro, waarschijnlijk gaan ze daarin mee qua laagste prijs garantie! :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Ik heb even een probleem geloof ik.
Ik merkte dat mijn internetverbinding zonet erg zwaar belast werd, dus keek direct naar de nas.

In de log staat dat er wel tot bijna 3000 keer in korte tijd is proberen in te loggen met inlognamen als Oracle Admin Root etc. en van 4 verschillende ip's. Die uit Rusland, China, en Rio de Janeiro komen.

Ik geloof niet dat ze er echt zijn ingekomen, maar dat moet ik nu nog uitzoeken.
Heb de nas nu van het netwerk af, en draait nu op een offline computer. Maar maak me wel zorgen.
Wat is wijsheid nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Nu online
Coehinator schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:51:
Ik heb even een probleem geloof ik.
Ik merkte dat mijn internetverbinding zonet erg zwaar belast werd, dus keek direct naar de nas.

In de log staat dat er wel tot bijna 3000 keer in korte tijd is proberen in te loggen met inlognamen als Oracle Admin Root etc. en van 4 verschillende ip's. Die uit Rusland, China, en Rio de Janeiro komen.

Ik geloof niet dat ze er echt zijn ingekomen, maar dat moet ik nu nog uitzoeken.
Heb de nas nu van het netwerk af, en draait nu op een offline computer. Maar maak me wel zorgen.
Wat is wijsheid nu?
Heb je de standaard poorten opengezet ? 5000/5001 ?
Wijzigen naar niet standaard poorten scheelt een heel stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Standaard poorten stonden inderdaad op 5000/5001.
Ook stond poort 80 open voor mijn webserver, die ook op de nas draaide.

Dus de poorten veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Nu online
Coehinator schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:53:
Standaard poorten stonden inderdaad op 5000/5001.
Ook stond poort 80 open voor mijn webserver, die ook op de nas draaide.

Dus de poorten veranderen?
Is idd wel aan te raden, standaard poorten worden altijd als eerste geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hmmm... Op poort 5000 heb ik daar helemaal geen last van (of wordt dat niet ge-auto-blocked?)
Maar ftp van 22 naar 222 is wel nuttig geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

User [oracle] from [~] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.

Dat krijg ik, gaat dus via SSH lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:10
Coehinator schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:59:
User [oracle] from [~] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.

Dat krijg ik, gaat dus via SSH lijkt het
Gewoon even autoblock aanzetten met iets van 3 login attempts binnen 3 minuten en dan worden ze automatisch geblokkeerd.

Ik beheer meerdere Synology's en gebruik de standaard poorten, krijg dagelijks tientallen meldingen. Moeten ze vooral lekker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
De hele boel gewoon "opt-in" firewallen is ook wel een goed idee.
Dus bijvoorbeeld alleen IP adressen uit een range die je enigszins kent, of alleen een aantal NL providers. Je zou dan VPN ofzo open kunnen laten staan mocht je zoiets op vakantie ooit nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Ik vertrouw het van geen kant,
Er is bijna 200Gb aan data bijgekomen zo te zien via Storage Manager, maar ik vind het nergens terug.

Tevens zegt hij ook dat schijf 2 bijna leeg is, terwijl daar nogsteeds héél veel films opstaan, wat zeker meer is dan de 100GB die hij aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar; ssh zal toch poort 22 zijn en niet 5000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Ja, dat vond ik ook al vreemd, terwijl ik SSH niet eens open heb staan.
Ik Had alleen 5000/5001 en 80 open.
Pagina: 1 ... 66 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]