Zat die wellicht in poort 4 van je ads/vdsl modem?
[ Voor 86% gewijzigd door job op 19-01-2014 22:41 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 86% gewijzigd door job op 19-01-2014 22:41 ]
Ok bedankt voor je tips!Quakie schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:21:
[...]
Ja, daar word je juist blij van...misschien dat het nu nog niet 100% werkt maar als het dadelijk goed werkt dan zou je feilloos alles moeten kunnen streamen naar je apple tv met ondertitels..
Doet een DS214 dat niet dan? Jawel alleen niet 100% alle films wordt ondersteund. Ik denk dat ik half jaar tot jaar feilloos een DS213+ gebruikt hebt maar bij mij kwam het steeds vaker voor dat de Apple TV hem weigerde af te spelen. Ik heb nu een andere mediaspeler bij gekocht. In jouw geval zou het betekenen dat je DS214Play hem omzet zodat de AppleTV hem wel afspeelt.....
Als ik nu voor keuze zou staan zou ik de play nemen.. Heb je een gewone mediaspeler die alles ondersteund is een Play niet noodzakelijk.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Je antwoord impliceert dat je met een standaard Synology geen 1080p content kan streamen. Ik ben van plan de 213j aan te schaffen om juist 1080p content te streamen via het netwerk. Dus mkv van ca 11 GB downloaden en op de Synology zetten om vervolgens via een mediacenter de film of serie af te spelen. Wordt dit een probleem met de door mij gewenste versie?tomic schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:01:
[...]
Persoonlijk denk ik van niet, tenzij je graag 1080p content wil streamen op je TV. Ik heb de DS214 gekocht en kan -zelfs via internet- met videostation 720p materiaal prima streamen, met of zonder ondertiteling. Ideaal. Ik vond de meerprijs van 100 euro voor de play niet gerechtvaardigd. (ik kocht de ds214 voor € 200,- incl. bij de office center site)
Zolang je enkel en alleen streamed kun je zelfs met de DS214se af: die kan dat ook perfect, heb je niet eens de DS213j voor nodig.rik11 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:47:
[...]
Je antwoord impliceert dat je met een standaard Synology geen 1080p content kan streamen. Ik ben van plan de 213j aan te schaffen om juist 1080p content te streamen via het netwerk. Dus mkv van ca 11 GB downloaden en op de Synology zetten om vervolgens via een mediacenter de film of serie af te spelen. Wordt dit een probleem met de door mij gewenste versie?
Wat bedoel je precies met transcoden?thaan schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:58:
[...]
Zolang je enkel en alleen streamed kun je zelfs met de DS214se af: die kan dat ook perfect, heb je niet eens de DS213j voor nodig.
Streamen kan met alle Synology's. Of het nou 1080p is of 4K.
Wil je transcoden dan moet je echt bij de DS214play zijn.
Transcoden is het realtime omzetten van een videofile in een ander formaat. Bv een AppleTV pakt geen MKV's, maar wel MP4. Een DS214play kan dan tijdens het afspelen van de MKV het realtime omzetten naar MP4, zodat de AppleTV het toch kan afspelen.rik11 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:44:
[...]
Wat bedoel je precies met transcoden?
Niet het repareren en uitpakken van nzb bestanden?
[ Voor 27% gewijzigd door L.N. op 20-01-2014 08:58 ]
Ik teken nergens meer voor
Maar mbt. DLNA staat op die site juist bij alle versies:Quakie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:57:
Handel je alles af via je DLNA dan kan een DS214Play ook een rol spelen omdat het dan ook gaat encoderen...
zie:
http://www.synology.com/en-us/support/faq/577
Dus maakt het inderdaad uit of je een play hebt als je DLNA gebruikt?DLNA devices: Transmit original files to the DLNA devices; supported formats depend on the device.
[ Voor 9% gewijzigd door maarud op 20-01-2014 11:39 ]
Ik ga maar gewoon een DS214 kopen, netjes uitpakken en testen. Mocht het niet werken ruil ik hem wel voor een playQuakie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:32:
"supported formats depend on the device"
dit houdt dus in dat je 214Play ingrijpt en zorgt dat je tv toch een stream ontvangt dat je tv wel begrijpt..
mij een niet 214play werkt het dus niet....
[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 20-01-2014 12:07 ]
Kan iemand voor mij verifieren dat Bittorrent Sync op deze manier te installeren valt op de Synology NAS?wcduck schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:07:
Ik ben van plan om binnenkort een Synology Diskstation DS214se aan te schaffen. Mijn enige doel voor de NAS is het maken van backups en het veelvuldig gebruik maken van Bittorrent Sync. Nu zag ik op http://www.synocommunity.com/packages dat er een Bittorrent Sync package te installeren valt. Gaat dit echt zo makkelijk als ik mij voorstel?:
1. Toevoegen SynoCommunity aan package source
2. 1x klikken op Bittorrent Sync en installeren
Ik wil namelijk niet alles via een shell configureren.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Ja het gaat echt zo makkelijk.wcduck schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:55:
[...]
Kan iemand voor mij verifieren dat Bittorrent Sync op deze manier te installeren valt op de Synology NAS?
[ Voor 14% gewijzigd door Bartske op 20-01-2014 12:09 ]
Merci! Dan ga ik er een bestellen.Bartske schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:01:
[...]
Ja het gaat echt zo makkelijk.
Leve Synology
je kunt na het installeren naar het adres navigeren (ipadres:8888) en dan alles instellen.
Kunt beter de DDNS service gebruiken imo.Jieve schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:49:
Ik ben bezig mijn D412+ zo in te stellen dat ik via het internet kan benaderen om bijvoorbeeld foto's te laten zien of te delen met fam via een account.
Hierbij gebruik ik de EZ-Internet Wizzard, maar hij blijft steeds hangen op de eerste stap "Regels voor poort doorsturen toevoegen".
Ik heb in mijn Asus RT-AC68U bij Virtual Server / Port Forwarding de poorten ingesteld die gebruikt worden voor bijvoorbeeld Photo Station.
Misschien doe ik iets verkeerd? Misschien hebben jullie tips?
kan je niet gewoon via de UPnP de router de port forwarding van de Synology over laten nemen via EZ?Jieve schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:49:
Ik ben bezig mijn D412+ zo in te stellen dat ik via het internet kan benaderen om bijvoorbeeld foto's te laten zien of te delen met fam via een account.
Hierbij gebruik ik de EZ-Internet Wizzard, maar hij blijft steeds hangen op de eerste stap "Regels voor poort doorsturen toevoegen".
Ik heb in mijn Asus RT-AC68U bij Virtual Server / Port Forwarding de poorten ingesteld die gebruikt worden voor bijvoorbeeld Photo Station.
Misschien doe ik iets verkeerd? Misschien hebben jullie tips?
Ik heb op de site van Synology gekeken, maar heb helaas niets daarover kunnen vinden.Quakie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:08:
Ik weet niet precies hoe zwaar je hem gaat inzetten als backup server maar dubbel check even de specs pagina van synology voordat je teleurgesteld wordt. Het zal wel goed zitten maar je weet maar nooit.
Niet alle varianten ondersteunen alle backup soorten (shared folder syncs, time backup etc) of zijn gelimiteerd qua taak aantallen.
Klopt het IP wel?rjvisje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:15:
Al werkt bij mij de DDNS service ook niet, via mijn externe ip kom ik wel bij de synology uit, maar via het .synology.me domein dat Synology zou koppelen aan mijn ip kom ik er niet...
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Snap alleen nog niet waarom Synology niet vanaf die VPN server niet meteen een client certificate meegeeft, dan zijn alle problemen meteen verholpen. Maar alles werkt netjes op een Windows bak maar zodra het een mobile device betreft gaat alles mis door missend client certificate...F_J_K schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:26:
Ja, maar ik heb niet gedocumenteerd hoe
IIRC heb ik het met een omweg gedaan, op basis van wat Google-hits:
- download de config
- certificaat aanmaken en op de server zetten (en naar verwijzen in de config)
- bijbehorende key kopieren naar PC/laptop
- .ovpn-file aanpassen en verwijzen naar de aangemaakte crt (en remote IP-adres, en evt gateway)
- uploaden naar de iOS-app via iTunes
- ?
- Profit!
"care to share" het scriptje??LuukNouwen schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:52:
[...]
Een andere optie is het recoden, dwz het omzetten van MKV naar bv MP4. Je maakt dus een nieuwe MP4-file. Het nadeel is dat dit behoorlijk veel vraagt van de CPU en uren duurt. Je kunt dus niet gewoon even bedenken om nu een film te downloaden en deze daarna direct te bekijken.
Ik gebruik deze laatste methode omdat ik merk dat mijn DS412+ het soms net niet redt om een film met subs te transcoden. Met een scriptje worden elke week de nieuwe film-bestanden omgezet.
PSN: TDBtje
Your Friendly Neighborhood Moderator
Voor 99,9% van de taken: Nee.robero50 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:50:
maar heb dus al zitten lezen op internet of het nou veel uitmaakt 5400 rpm of 7200 rpm.
[ Voor 7% gewijzigd door drernie op 21-01-2014 11:21 ]
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.
[ Voor 11% gewijzigd door crypt0rr op 21-01-2014 13:03 ]
SHR zou nuttig kunnen zijn als je later wilt uitbreiden. Maar de consequentie is wel dat je dan één van je huidige 3 disks moet vervangen door een grotere. SHR kan alleen bij 2 disks of meer de extra ruimte benutten.drernie schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:08:
Ik sta op het punt om een ds414 te kopen, maar twijfel over de harddisk inrichting. Zelf dacht ik aan 3 wd reds van 3 of 4 gb in raid 5 met een losse harddisk die ik gebruik als backup. Maar ik twijfel of SHR in mijn geval niet beter is.
Overigens weet ik dat je een backup liefst niet in hetzelfde apparaat of in huis moet hebben. Kan iemand mij adviseren of deze configuratie verstandig is, of dat ik beter iets anders kan doen?
HP Zbook G8 | Synology DS1511+
Heel erg bedankt ik zit nu nog te twijfelen (wel tweedehands dat bespaard wel wat)Miyamoto schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:08:
[...]
Voor 99,9% van de taken: Nee.
Sowieso maakt het ook uit of je een j-versie of een +-versie gaat kopen. Op de site van Synology (maar die heeft kuren nu) staan benchmarks met max. lees/schrijfsnelheden van de verschillende modellen.
dus de keuze voor shr of raid is vnl afhankelijk van eventuele uitbreiding in de toekomst. Ik las ergens dat SHR wat meer processor kracht vereist.bum schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:49:
[...]
SHR zou nuttig kunnen zijn als je later wilt uitbreiden. Maar de consequentie is wel dat je dan één van je huidige 3 disks moet vervangen door een grotere. SHR kan alleen bij 2 disks of meer de extra ruimte benutten.
Sommetje:
Nu 3x3TB -> 6TB ruimte + 3TB protectie (zowel SHR en RAID5).
Uitbreiden. Raid5 + 1x 3TB -> 9TB ruimte + 3TB protectie.
SHR + 2x 4TB -> 10TB ruimte (9TB + 1 TB) + 4TB protectie.
Dat lijkt me niet echt opschieten: 2x 4TB schijven kopen + 1x 3TB over voor 1TB extra ruimte t.o.v. RAID5...
Nee, dat zegt hij niet.drernie schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:11:
Als ik 3 x 4 gb disks zou kopen, dan zou ik met SHR niet kunnen uitbreiding met nog een 4 gb disk.
In mijn geval is dan een raid 5 zinvoller.
[ Voor 31% gewijzigd door job op 21-01-2014 13:07 ]
hij zegt dat ik één van de huidige schijven bij SHR moet vervangen door een grotere, aangezien er momenteel enkele 4 gb harddisks bestaan kan je dus niet uitbreiden met SHR als je 3 x 4gb disks gebruikt.job schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:13:
[...]
Nee, dat zegt hij niet.
SHR kan ook prima met 4 schijven overweg, of 10 schijven, of 15, of...
Stel je hebt SHR met 3 maal een 4TB schijn, dan kan je daar probleemloos een 4TB schijf bij steken.drernie schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:14:
hij zegt dat ik één van de huidige schijven bij SHR moet vervangen door een grotere, aangezien er momenteel enkele 4 gb harddisks bestaan kan je dus niet uitbreiden met SHR als je 3 x 4gb disks gebruikt.
[ Voor 38% gewijzigd door job op 21-01-2014 12:20 ]
[ Voor 9% gewijzigd door drernie op 21-01-2014 12:20 ]
[ Voor 90% gewijzigd door job op 21-01-2014 13:03 ]
Er is een handige AWS Glacier package. Off-site en niet te kostbaar.drernie schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:41:
Ik wil niet alles backuppen, het gaat mij op persoonlijke foto´s, videos en documenten.
Eerlijk? Geen van allen. Even uit het hoofd draaien ze geen van allen DSM4.3, laat staan DSM5.0. Zonde gezien de vele nieuwe functies.robero50 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:59:
[...]
tussen een ds207 of ds209+II of de CS-407e.
Ik weet het is niet echt te vergelijken maar het ligt vooral aan me budget dat ik tussen deze 3 kies.
Kan je misschien uitleggen wat het uitmaakt als ik een + of j versie pak?
Altijd handig die tweakers forumsMiyamoto schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:55:
[...]
Eerlijk? Geen van allen. Even uit het hoofd draaien ze geen van allen DSM4.3, laat staan DSM5.0. Zonde gezien de vele nieuwe functies.
j=junior
+=plus
Spreekt voor zich, de + kan meer dan de j. (Meer CPU, meer geheugen). Heb je niet nodig voor basic taken (backuppen etc). Wel als je veel packages gaat draaien.
De DS213j is imo de meest budget-vriendelijke NAS van Synology: pricewatch: Synology DiskStation DS213j
Je kunt er alles mee, met in je achterhoofd dat het een j-versie is. Moet je dus niet met 30 users tegelijk gaan inloggen
Had ik het toch niet duidelijk genoeg opgeschrevendrernie schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:19:
als je 3 schijven van elk 4 gb nu zou gebruiken in SHR, en je moet bij uitbreiding een grotere schijf erbij plaatsen, dan kan dat niet omdat er geen grotere schijven dan 4 gb bestaan. Dat begrijp ik uit de reactie van BUM.
HP Zbook G8 | Synology DS1511+
bardi-1 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:44:
Iemand problemen met het aan de praat krijgen van OpenVPN? Ik heb de oplossing zojuist gevonden.
Alle fora's staan er vol van maar niemand heeft dit nog gevonden
Mijn handleiding
http://www.synology-forum...ct-app/msg98044/#msg98044
Oplossing OpenVPN Synology met iOS OpenVPN Connect App
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
[ Voor 6% gewijzigd door ChUcKiE op 21-01-2014 21:03 ]
Je had even moeten lezen wat de NAS je te melden had, dan had je geweten dat dit: Ja is.TheNephilim schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:13:
Zooooo, de Synology DS414 aangesloten! ^^ 2x WD Red 2 TB erin en nu bezig met pariteitscontrole. Kan ik nu al gewoon de mappen en dergelijke aanmaken?
Dat heb ik wel gelezen, maar vroeg me af of de ervaringen hier misschien aangeven dat het niet verstandig is.Fatal Mind schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:20:
[...]
Je had even moeten lezen wat de NAS je te melden had, dan had je geweten dat dit: Ja is.
Op die fiets,TheNephilim schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 21:28:
[...]
Dat heb ik wel gelezen, maar vroeg me af of de ervaringen hier misschien aangeven dat het niet verstandig is.
5120Wp Oost/West - PV Output
Kleine update:Jorgen schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:55:
Ik krijg de volgende melding in DSM:
"system volume (ROOT) on diskstation has entered degraded mode"
Volgens de Synology wiki is er dan een niet-kritieke fout ontdekt. 4 x een snelle smarttest wees geen problemen uit. Ik heb nu de 1e disk een uitgebreide test laten doen, die nu al een tijdje op 90% zit. Voorheen heb ik in elk geval geen noemenswaardige problemen gehad. Het enige wat ik kan bedenken is dat SABnzbd weleens de melding gaf dat bij het uitpakken/repareren van een bestand mijn schijf vol zou zijn. (Wat me met 4 TB resterende ruimte onzin lijkt.)
Iemand een idee wat ik hiermee moet/kan doen?
[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 21-01-2014 23:22 ]
[ Voor 66% gewijzigd door job op 22-01-2014 11:50 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 22-01-2014 15:43 ]
IE, Chrome en Safari. Zowel op windows xp, 7, 9 als Mac os. Java up to date.DukeBox schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:40:
Welke browser, os en welke versie van SS ? Is de plugin up to date ? Java ook ?
bump, iemand ideen?eureka18 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:40:
hallo allemaal,
Ik heb een ds 213+ en ik wil deze via het internet beschikbaar maken. Heb daarvoor een ddns bij synology aangemaakt mijnadres.synology.me
als ik deze via DS photo op de ipad benader en inlog dan doet deze het in eerste instantie. Als voorbeeld probeerde ik een filmpje van mijn vakantie te openen. Deze begon normaal af te spelen maar halverwege stopt het filmpje en speelt ds photo niets meer af. als ik de app (ipad) opnieuw opstart en probeer in te loggen krijg ik de foutmelding: "Kan geen verbinding maken met het DiskStation. Controleer de netwerkverbinding of het IP-adres van uw Diskstation." Dit doet hij dan ook bij DS Video en ik kan dan geen verbinding meer maken. Als ik dan 5 minuten wacht doet hij het weer maar als ik het filmpje probeer af te spelen herhaalt het probleem zich.
het lijkt wel bijna of de verbinding gekilled wordt. Als ik de performance ook zie dan is de upload goed en valt deze opeens in zijn geheel weg.
router/modem is overigens een cisco epc3925
iemand enig idee waar het probleem kan liggen?
Groeten,
1. Is dit bij een externe verbinding (3g, of ergens anders op Wifi) of op hetzelfde netwerk?
[ Voor 13% gewijzigd door yorroy op 22-01-2014 21:29 ]
Hij gaat dan gegevens opschonen; dat is wat je bedoelt?stormfly schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:55:
Het kan zijn dat je raid checksum corrupt is, hij geeft dan in jip&janneke aan dat hij bij een uitval van 1 disk je data niet kan garanderen.
Ga naar volume beheer en daar kan je onder (beheer?) kiezen voor "consistentie controle van dit volume"
Bij mij was er ook niets met de disks aan de hand maar kreeg wel deze melding.
[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 22-01-2014 23:19 ]
Op je NAS, in de folder waar de rest van je website staat.Faris schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:37:
waar moet ik het bestand maken op nas zelf of de computer en waar moet ik hem plaatsen?
Ik heb een aantal van die icidu dongles (dixons, mycom, v&d) tussen de 5 en 10 euro allen met een atheros chipset die werken probleemloos. Zolang ze maar ondersteund worden door de nl80211 driver die hostapd gebruikt en dat is een flinke lijst (dd-wrt maakt daar ook gebruik van).Goner schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:22:
Heeft iemand de Hotspot functie van Synology aan de praat gekregen met een USB wi-fi dongle, die in tegenstelling tot die op de lijst van Synology wel normaal verkrijgbaar zijn ??
[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 23-01-2014 09:02 ]
ChUcKiE schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:35:
Ik heb een vreemd probleem, waar ik niet uitkom. Wellicht i het gewoon ergens maar 1 instelling, maar ik zie het waarschijnlijk over mijn hoofd.
Ik had een Synology DS411slim en daarmee maakte ik elke nacht een backup naar een DS213 van mijn broer (over internet). Dat heeft altijd goed gewerkt, nooit ene enkel probleem. De mapgrootte is rond de 500MB, niets schokkend dus.
Nu heb ik een DS214+ gehaald en de instellingen van mijn DS411slim daar in gezet. Verder alles netjes nagelopen en gecheckt.
Als ik de backup nu handmatig start, moet er (in mijn situatie in ieder geval) eenmalig een volledige backup gemaakt worden.
Er wordt verbinding gemaakt, geïnitialiseerd etc en dan begint het backupproces.
De snelheid komt niet hoger dan 500-800KB/sec Upload.
Dan begint de ellende, mijn gehele internetverbinding wordt rete langzaam en uiteindelijk opent er niets meer, alsof de lijn volledig vol zit (als een broadcast).
Als ik de backup dan annuleer, werkt alles direct weer goed. Zet ik de backup weer aan, dan is het na een halve minuut weer mis.
Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen? Moet ergens een instelling aan/uit?
[ Voor 40% gewijzigd door ChUcKiE op 23-01-2014 09:33 ]
[ Voor 43% gewijzigd door Quakie op 23-01-2014 09:41 ]
Iemand een idee/antwoord?JustinoFTW schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:36:
Hallo allemaal,
Ik heb wat rond gezocht op het internet maar ik kan mijn antwoord nergens duidelijk vinden.
Misschien weten jullie mij duidelijkheid te geven.
Is er al een bootstrap beschikbaar voor een DS214+?
Ik wil namelijk graag Spotweb gaan draaien.
5120Wp Oost/West - PV Output
Dank voor de hulp, ik laat vanavond weten of het hiermee opgelost is.F_J_K schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:54:
En dan nog is die 6Mbit/s geen gegarandeerde snelheid maar hooguit een maximum bij optimale omstandigheden, zeker bij een consumentenlijn. Doe eens een paar speedtests (naar een server buiten het UPC-netwerk, als je broer bij een andere provider zit), best kans dat je feitelijke max.upload daar amper boven de 600KB/s uitkomt. En daar wil je dan natuurlijk voldoende onder blijven. Dus inderdaad iets als 500KB/s als max proberen.
Weet niet helemaal wat je hebt overgezet, maar misschien handig om met een schone lei te beginnen ipv instellingen van een ander model rechtstreeks te kopiëren?ChUcKiE schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:14:
Bump: Iemand nog een idee hoe ik dit irritante probleem kan oplossen?
[...]
Aanvulling: En blijft de boel werken als je (externe) IP veranderd.dutchgio schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:51:
Makkelijkste is om DDNS in te stellen, dan hoef je het externe ip ook niet te onthouden..
Als jouw ziggo modem maar dan 1 utp poort heeft, heeft hij ook de router functie.Gotez schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:05:
Bedankt voor de tips! Ik ga hier gelijk naar kijken. Ik neem aan dat mijn ziggo modem hier werkt als een router en dat ik dus de derde optie moet uitvoeren? En dus niet de PPPoE optie.
[ Voor 12% gewijzigd door job op 23-01-2014 13:55 ]
Bedankt. Ik heb de Ubee EVW3200. Ik heb de sticker weggehaald voor een extra utp poort. Ik heb er nu twee in gebruik (pc en nas). Hoe kan ik het verschil zien tussen een PPPoE aansluiting en een router aansluiting?job schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:55:
[...]
Als jouw ziggo modem maar dan 1 utp poort heeft, heeft hij ook de router functie.
Maar als ik je een tip mag geven, ga het niet instellen met de ez-internet wizard. Log gewoon zelf in op je ziggo modem en stel daar de boel goed in.
2 voordelen:
- ez-internet kan niet overweg met alle routers, en stelt de boel soms ook verkeerd in.
- je leert wat je doet, en weet dan ook hoe je in de toekomst voor andere apparaten poorten kan openen.
Arriving Somewhere but not here....
de evw3200 heeft ook een router functie. Dus gewoon inloggen op het modem (192.168.178.1) gebruikersnaam ziggo, wachtwoord draadloos. en daar de juiste poort openen.Gotez schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:12:
[...]
Bedankt. Ik heb de Ubee EVW3200. Ik heb de sticker weggehaald voor een extra utp poort. Ik heb er nu twee in gebruik (pc en nas). Hoe kan ik het verschil zien tussen een PPPoE aansluiting en een router aansluiting?
Geweldig! Bedankt.job schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:06:
[...]
de evw3200 heeft ook een router functie. Dus gewoon inloggen op het modem (192.168.178.1) gebruikersnaam ziggo, wachtwoord draadloos. en daar de juiste poort openen.
poorten openen door je bij de optie port forward.
Het vragen kan toch altijd? En puntje 3 kan niet, je kan 'officieel' niet terug naar 4.3Quakie schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:35:
Serieus? M-Buurman
Je draait een beta DSM versie die eigenlijk niet eens beschikbaar is voor het publiek (vanavond na 8 uur pas) en je verwacht antwoord op je probleem?
1) het is een beta
2) werkt het niet,, report een bug onderaan homescreen
3) installeer 4.3 weer
Ik verwacht eigenlijk dat op iedereen hier altijd direct de laatste (beta) software test, de meeste van ons zitten hier immers omdat we Tweakers zijnQuakie schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:57:
Tuurlijk staat vragen vrij alleen het is naïef als je antwoorden verwacht.
puntje 3 kan wel. heb het over installeren dus gewoon opnieuw beginnen..je weet waar je aan begint met een beta versie.
en die moet wijzigen in:AllowOverride None
Kan zijn dat ze een nieuwe versie hebben waarin dit standaard uit staat.AllowOverride All
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq