Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 20:05
FabianNL schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:06:
[...]

De film stopt er gewoon mee. Geen bijzondere foutmelding of iets? Kan je daarna het bestand opnieuw openen? Kan je nog verbinding maken met de Synology vanaf die HTPC? Hebben de HTPC's nog wel internet?
Wat gebeurt er als je vanaf een "normale" PC gaat streamen vanaf de Synology?
De film stopt ermee en connectie vanaf HTPC naar de Synology is niet meer mogelijk.
Via geen enkel protocol. Ik heb nog steeds verbinding met het netwerk en internet met de HTPC's.

Na een restart van de HTPC heb ik direct weer connectie.
Krijg geen foutmelding. Bestand is na de restart weer te openen en gaat verder waar de film was gebleven.

Share aangemaakt op PC (CIFS) en met VLC een film proberen te kijken. na verloop van tijd wordt de connectie met de share verbroken. Restart van PC en de share werkt weer.
Internet werkt op PC en via DSM of SSH (webbased) blijft de synology bereikbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Vecodo op 05-01-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 23:53

Nitai

Live the life you love.

roderickvd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:52:
[...]

[...]

(ben niet helemaal thuis in Plex Server:) Benader je je NAS dan gewoon via Finder? Als ik dat hier doe met mijn Mavericks dan logt DSM gewoon een AFP verbinding. Die hapert niet. Wil ik SMB(2), dan moet ik handmatig verbinden.
Nee via de Plex client die op m'n Mini draait die maakt zelf een connectie naar aanwezige Plex Servers in het netwerk. Maar ik had het ook met XBMC (en dan wel een afp connectie via Finder).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

roderickvd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:24:
[...]

Glacier is een web service. Uploaden en downloaden gebruikt met HTTP(S) requests. Standaard werkt de Glacier met multipart requests van 16 MB. Een file van 1GB uploaden kost dan 1024 / 16 MB = 64 requests. Daar komt wat overhead bij voor het bijhouden van de filenames. Rond 'm af naar boven en dan weet je waar je aan toe bent.

Over die overhead: Glacier werkt niet met filenames. Zodra je iets upload verliest het z'n naam en krijgt het een nietszeggend archive ID. Om de filenames toch te onthouden voor de backup, houdt de Glacier client een klein "mapping" bestand bij waarin de Glacier IDs worden gekoppeld aan filenames.
En wat zou dan een optimale multipart-size zijn?

Je kunt via de synology tool kiezen tot 512mb, maar volgens mij kan dat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 18:57
MikeyMan schreef op zondag 05 januari 2014 @ 13:18:
En wat zou dan een optimale multipart-size zijn?
Dat vraag ik me ook af. Kies 'm te groot en je loopt het risico dat je je request helemaal opnieuw moet doen als je tussentijds je connectie kwijt raakt. Kies 'm te klein (sommige Glacier apps hadden 'm standaard op 4 MB staan) en je betaalt onnodig veel requests.

Glacier ondersteunt zelf tot 4 GB. Ik overweeg om 'm naar 64 MB ofzo te zetten, dat lijkt me redelijk en bespaart toch 75% requests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42
Na wat wikken en wegen wil ik dan toch mijn CH3SNAS gaan vervangen door een wat uitgebreidere NAS.
Nu is mijn oog gevallen op de DS413J ( pricewatch: Synology DiskStation DS413J ).

Nu heeft synology ontzettend veel modellen en zit er behoorlijk veel verschil in de types welke vaak maar 1 letter of symbool verschillen (j, +, play etc). Dus ik vroeg me af of er mensen zijn die me kunnen wijzen op de eventuele tekortkomingen van dit model. (zowel in het algemeen als wellicht voor mijn specifieke geval)

Kleine opsomming over wat ik er mee wil gaan doen:
- op termijn 4 schijven plaatsen
- sickbeard/couchpotato/SABnzb/transmission draaien
- mediaserver (plex?)
- media streamen naar mijn HTPC (ik weet niet of dit model ook kan transcoden, de play dacht ik wel, maar ik zie niet zo in waarom ik dit zou willen als mijn HTPC alles gewoon kan afspelen (is een x86 pc met xmbc) wat is hiervan het voordeel?)
verder weet ik niet zo goed wat ik nog meer zou kunnen met het apparaat maar wellicht is er iets waar ik niet aan gedacht heb?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hibernation gaat sinds ik de logs op usb laat opslaan een stuk beter.

Echter; helemaal lekker gaat het nog niet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Jan  4 18:10:01 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  4 18:43:14 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  4 20:02:57 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  4 21:35:58 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  4 22:22:29 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  4 23:10:07 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  4 23:31:22 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 00:00:02 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 06:04:56 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 06:38:23 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 08:02:57 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 08:44:13 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 09:33:02 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 10:11:06 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 13:03:30 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 14:02:59 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 15:03:29 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 15:26:28 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.

Ben vanmorgen rond 10:00 uit bed gekomen, dus de wakes die daarvoor gelogd zijn, kan ik niet verklaren.
Maar ik kan uit deze logs niet veel opmaken. Iemand enig idee hoe ik uit kan vinden wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:48
MikeyMan schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:06:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Jan  4 18:10:01 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  4 18:43:14 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  4 20:02:57 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  4 21:35:58 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  4 22:22:29 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  4 23:10:07 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  4 23:31:22 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 00:00:02 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 06:04:56 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 06:38:23 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 08:02:57 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 08:44:13 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 09:33:02 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 10:11:06 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 13:03:30 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 14:02:59 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 15:03:29 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.
Jan  5 15:26:28 NAS scemd: modules/disk_hibernation.c:2242 The internal disks wake up from hibernation.

Ben vanmorgen rond 10:00 uit bed gekomen, dus de wakes die daarvoor gelogd zijn, kan ik niet verklaren.
Maar ik kan uit deze logs niet veel opmaken. Iemand enig idee hoe ik uit kan vinden wat dit is?
welke logs heb je precies naar je USB verplaatst?

Ik draai, NZBget,sickbeard,couchpotato en bij mij gaan de schijven ook niet in hybernate.

Ik sla alles op op Volume1 en heb daarnaast een volume2 aangemaakt als backup.

2keer per week sync ik data van volume1 naar volume2. Is het mogelijk om volume2 te forceren om in hybernate te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De logs van nzbget, couchpotato en sickbeard.

Gaat wel in hibernate, maar komt er te vaak weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:25
Maverick schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:34:
Na wat wikken en wegen wil ik dan toch mijn CH3SNAS gaan vervangen door een wat uitgebreidere NAS.
Nu is mijn oog gevallen op de DS413J ( pricewatch: Synology DiskStation DS413J ).

Nu heeft synology ontzettend veel modellen en zit er behoorlijk veel verschil in de types welke vaak maar 1 letter of symbool verschillen (j, +, play etc). Dus ik vroeg me af of er mensen zijn die me kunnen wijzen op de eventuele tekortkomingen van dit model. (zowel in het algemeen als wellicht voor mijn specifieke geval)

- mediaserver (plex?)
- media streamen naar mijn HTPC (ik weet niet of dit model ook kan transcoden, de play dacht ik wel, maar ik zie niet zo in waarom ik dit zou willen als mijn HTPC alles gewoon kan afspelen (is een x86 pc met xmbc) wat is hiervan het voordeel?)
verder weet ik niet zo goed wat ik nog meer zou kunnen met het apparaat maar wellicht is er iets waar ik niet aan gedacht heb?
Een Ds413j is ideaal voor opslag en kleine apps. Sabnzb is een zwaar programma wat veel I/O en CPU vraagt. Als je naar hartelust wilt downloaden zou ik eerder een DS414 of DS412+. Maar dan moet je buged het wel toelaten. Ik heb een DS411j gehad en sabnzbd was een te zware belasting en was de nas soms uren niet te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 413j is echt niet zo'n langzaam model. downloaden van usenet kan prima en zeker als je nzbget gebruikt.
Tuurlijk een sneller model zal hogere snelheden behalen, maar kost je ook meer geld.

Als je al een mediaspeler hebt moet je niet met plex aan de gang gaan, dat zal je syno meer vertragen dan usenet. Of de cpu ook nog genoeg is om transmission soepel te draaien daar mag iemand anders over oordelen, ik heb daar weinig ervaring mee.

[ Voor 64% gewijzigd door job op 05-01-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Maverick schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:34:

- mediaserver (plex?)
De eerste letter geeft het aantal bays aan, en de 2 daarna het jaar van release.
J model is goedkoper, maar minder krachtig, + is krachtiger dan de 'normale' versie.
Play is volgens mij als er een extra transcoding engine is.
Voor jou eisen is een 413j meer dan prima lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Er bestaat een geweldige applicatie Webman waardoor je backups van je PS3 games via het netwerk rechtstreeks vanop je Synology kan afspelen. Daarvoor moet PS3NETSRV van Deank op je Synology draaien. Het lukt me echter niet om het aan de praat te krijgen. Ik ken momenteel vrij weinig van Linux en heb twee tutorials gevolgd maar het lukt me niet.

Is er iemand die me hierbij zou kunnen helpen aub? Ik heb een DS413.

Thread 191 en 192 zijn van mij:

http://www.ps3hax.net/showthread.php?t=64811&page=20

Alvast bedankt.

Groeten,

Stoffel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
duidelijke adviezen. Vanmiddag de ds413j maar eens ophalen dan :)
Opzich is SABnzb geen must, nzbget voldoet ook prima lijkt me, als dat lichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 22:38
Ik heb een DS112J op DSM 4.3.
Echter is sinds het begin de interface erg langzaam.

Nu probeer ik SABnzb, couchpotato en sickbread te installeren, maar dat is bijna onmogelijk.
Nu download ik alleen torrents via de Download addon voor Chrome en cloudstation, zodat ik niet in hoef te loggen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
We zitten hier op een slome adsl verbinding, maar het gaat wel erg langzaam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Maverick schreef op maandag 06 januari 2014 @ 07:18:
duidelijke adviezen. Vanmiddag de ds413j maar eens ophalen dan :)
Opzich is SABnzb geen must, nzbget voldoet ook prima lijkt me, als dat lichter is.
Ik zou persoonlijk toch even wat meer uitgeven, zeker omdat je met zo'n apparaat meerdere jaren vooruit kunt.

Mijn ouders hebben de J versie en ik de + versie en het verschil is heel erg groot. Uitpakken/repareren duurt erg lang en kan niet tegelijk met het downloaden. Ook haalt men niet de maximale snelheden van de internet verbinding. Dit is balen, zeker omdat de internet verbindingen jaarlijks sneller worden.

Kortom.. beetje goedkoop = duurkoop verhaal. Geef liever iets meer uit, zeker bij zo'n mooie synology waar je zoveel mee kunt. het prijs verschil valt best mee over een periode van meerdere jaren.

Hierbij wat screenshots van vorige jaar van mijn DS412+ in combinatie met NZBGet (met SSL aan) en een windows file transfer :).

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2014/01/06/nzbget2.png
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2014/01/06/transfer.png
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2014/01/06/cifsnas.png

Succes met je keuze!

[ Voor 15% gewijzigd door Workaholic op 06-01-2014 08:03 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Tja, ik snap dat er verschil zit in de snelheid, maar € 500,- euro heb ik toch echt niet over voor een "speelgoedje". In de praktijk worden de meeste series gewoon gedurende de nacht gedownload als ik lig te slapen en ben ik overdag ook niet thuis. Het is dus niet zo erg als niet de gehele snelheid van de verbinding benut kan worden. Daar kan ik wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou handig zijn als je hier je verhaal hier ook uit de doeken doet, maar dan met werkende plaatjes.
remcoboy1479 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 07:42:
Ik heb een DS112J op DSM 4.3.
Echter is sinds het begin de interface erg langzaam.
Staat je syno in hetzelfde netwerk als je pc?
Kan je inloggen en ons vertellen hoe hoog je cpu en geheugen gebruik is?
Als deze hoog is kan je ons dan vertellen welke processen dat veroorzaken?
Als dat er allemaal goed uit ziet kan je dan eens naar mtu settings van alle apparatuur in je netwerk kijken? Ik heb toen ik met jumbo frames aan het spelen was geweest een soortgelijk probleem gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 06-01-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-08 21:07
ik overweeg de aanschaf van een DS1813+
Hoofdreden word voor mij om mijn grote bluray collectie te gaan digitaliseren (mkv rips)

Om de kosten in het begin nog iets in de hand te houden overweeg ik in het begin 2x4T te draaien op raid1
Stel dat ik over een paar maanden er 2 x 4T bijprik kan ik dan de RAID 1 omzetten in RAID 5 zonder dataverlies?
Of moet ik dan alsnog de twee "oude" schijven formatteren?

Ik heb er inmiddels wel wat over gelezen maar het is me nog niet geheel duidelijk
Wellicht dat een mede Tweaker hier een pasklaar antwoord op heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
tumble_nl schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:50:
ik overweeg de aanschaf van een DS1813+
Hoofdreden word voor mij om mijn grote bluray collectie te gaan digitaliseren (mkv rips)

Om de kosten in het begin nog iets in de hand te houden overweeg ik in het begin 2x4T te draaien op raid1
Stel dat ik over een paar maanden er 2 x 4T bijprik kan ik dan de RAID 1 omzetten in RAID 5 zonder dataverlies?
Of moet ik dan alsnog de twee "oude" schijven formatteren?

Ik heb er inmiddels wel wat over gelezen maar het is me nog niet geheel duidelijk
Wellicht dat een mede Tweaker hier een pasklaar antwoord op heeft
SHR kan wat jij wil, nu 2x4TB in SHR ( Raid 1 ) en dan later gewoon bijprikken dan word het SHR ( Raid 5 )

De hdd's worden dan gewoon uitgebreid en je data blijft behouden. Kan natuurlijk wel een paar uur overheen gaan voordat ie klaar is met uitbreiden.

Misschien dat dit ook nog wat duidelijkheid schept: http://www.synology.com/en-us/support/RAID_calculator

[ Voor 13% gewijzigd door Fatal Mind op 06-01-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben sinds een maandje en een beetje over op 2 losse schrijven ipv raid 1.
Ik vermoed dat dit de reden is voor trage reactiesnelheid van mijn 213+, maar zeker weten doe ik het niet.

Wat is nu het probleem?

NAS reageert traag in 8 van de 10 gevallen..

Onder DSM:

Ik open configuratie scherm.. dan kan dit meer dan 10 seconden duren voordat ik het te zien krijg.. Dit geldt dan ook voor file station etc..

Windows verkenner/os x finder:
Ik heb het ook met windows of os x.. mappen zie ik vrij snel maar zodra ik de inhoud wil zien moet ik geduld hebben..

APPS:

Zoals videostation, photostation, audiostation. Overal moet ik wachten voordat er iets gebeurt. Onder raid1 config zag ik zo mijn videos. Nu moet ik echt een paar seconden wachten.

NAS is idle... <5% load, onder de 50% geheugengebruik, cook praktisch geen netwerkverbinding actief, etc..
Dus ik weet niet zo goed waar ik het moet zoeken.. onder raid1 had ik dit af en toe, maar ik gaf daar altijd sabnzbd de schuld van.. In bovenstaand verhaal is sabnzbd ook gewoon idle.

Ik hoop dat iemand dit bekend voorkomt en weet hoe ik dit kan fixen. Het liefst wil ik niet terug naar raid1, want ik vind het wel fijn dat ik nu niet zo op schrijfruimte hoef te letten.. Als het niet anders kan moet het natuurlijk maar wil het niet zomaar even doen aangezien het nogal wat tijd vergt om alles weer goed te krijgen.

Iemand een idee?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Iemand hier ook last van 4 "minerd" processen die al je CPU opslokken? Het schijnt iets met LiteCoin mining/supporting te maken te hebben en het is mogelijk een breach van je systeem.

Ik had er last van en mijn NAS gereboot (en geupgrade naar de .3 update) en nu lijkt het weg te zijn.

Zie ook dit topic: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=78993

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:06:

Ik heb precies hetzelfde. Ook al is er niets gepland of geen activiteit, hij gaat toch uit hibernation. Soms blijft alles 2 uur uit, maar andere momenten slaat hij om het half uur weer aan. Is er ergens een plek waar je meer details kunt vinden waarom hij is aangegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 11:30
J0YR1D3R schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:22:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Ook al is er niets gepland of geen activiteit, hij gaat toch uit hibernation. Soms blijft alles 2 uur uit, maar andere momenten slaat hij om het half uur weer aan. Is er ergens een plek waar je meer details kunt vinden waarom hij is aangegaan?
Ik heb ook last van de brakke hybernation. Ik heb het nu maar uit gezet totdat er een fix is hiervoor.

Het is denk ik beter voor mijn schijven om deze 24/7 aan te hebben dan om de uur/2uur wakker te laten worden.

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

J0YR1D3R schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:22:
[...]

Ik heb ooit (in het verleden voor mn oude 411j 8) ) de volgende stappen gevolgd om uit te vinden wat het nu was wbt de hibernation:

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=83&t=13722

Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 22:22
Hallo

Ik heb mijn DS214Play zo ingesteld dat deze van 8 - 18u automatisch uitschakelt maar wat moet ik doen als ik in die tijdspanne toch op de NAS wil? Moet ik die manueel aan zetten door op de knop te drukken?

Als ik verbinding wil maken om in te loggen dan wordt de NAS niet gevonden.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Tomovich schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:30:
Hallo

Ik heb mijn DS214Play zo ingesteld dat deze van 8 - 18u automatisch uitschakelt maar wat moet ik doen als ik in die tijdspanne toch op de NAS wil? Moet ik die manueel aan zetten door op de knop te drukken?

Als ik verbinding wil maken om in te loggen dan wordt de NAS niet gevonden.

Bedankt!
Op de site van synology staat dat de 214play WOL (Wake On Lan) ondersteund.

Dus je zou hem daar mee kunnen wekken. en anders met de knop.

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:03:
Ik ben sinds een maandje en een beetje over op 2 losse schrijven ipv raid 1.
Ik vermoed dat dit de reden is voor trage reactiesnelheid van mijn 213+, maar zeker weten doe ik het niet.
In mijn 212+ heb ik ook twee losse volumes, en heb toch echt niet de problemen die jij beschrijft.
Als ik jou was zou eens een smart test doen. Misschien dat dat een probleem met een van de schijven aangeeft.
Tomovich schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:30:
Maar wat moet ik doen als ik in die tijdspanne toch op de NAS wil? Moet ik die manueel aan zetten door op de knop te drukken?
De knop indrukken of gebruik maken van wake-on lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Die wake on lan heb ik inderdaad ingeschakeld maar hoe maak ik hier gebruik van? Is dit via een applicatie?

[ Voor 0% gewijzigd door Tomovich op 06-01-2014 13:44 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Tomovich schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:44:
Die wake on lan heb ik inderdaad ingeschakeld maar hoe maak ik hier gebruik van? Is dit via een applicatie?
Copy paste van synology.com:

Wekken via LAN (WOL)
De wekfunctie "Wake on LAN" (WOL)1 maakt het mogelijk een DiskStation op afstand via het lokaal netwerk (LAN) op te starten. Gebruik "Synology Assistant" of enig andere WOL-applicatie om het DiskStation vanuit de sluimerstand te activeren.

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik het zeggen? Lijkt me grotendeels irrelevant voor de gewenste functionaliteiten.

De 413J is sneller dan veel modellen die vorig jaar nog werden an geraden voor SAB. Mensen die nu blaten dat het niet lekker draait hebben blijkbaar al jaren issues... of ze overdrijven nogal fors. Uiteraard is een + sneller, maar maakt meer lawaai en dat kan veel meer invloed hebben op je kijkplezier dan een uitpakactie die een paar minuten langer duurt.

Transmission, SAB, het draait prima (simultaan!) op de DS413J. Ik heb ook geen issues met uitpakken en downloaded.

Een + is leuk als je dingen doet zoals foto's/video's indexeren en MYSQL servertjes draaien. Je gaat dan inderdaad tot aan 20 keer zo snel zijn met een 412+. Maar simpel fileserving is een 412+ nauwelijk sneller, sterk nog, de standaard 412 is in veel gevallen sneller.

In het geval van de vrager zal je de grootste winst zien bij het uitpakken van de usenet bestandjes, maar voor het gros van de tijd gebeurd dat braaf op de achtergrond. Tenzij je echt hijgend gaat zitten wachten tot een bestandje binnen is en uitgepakt is dit voor de meeste HTPC gebruikers geen hoofdzaak.

Dus zeker voor mensen die de NAS in dezelfde ruimte plaatsen als waarin ze zitten is een + niet zomaar de beste keuze. Niet alleen is het duurder, de DS413J is een stuk stiller.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
stuffer schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:48:
[...]

Copy paste van synology.com:

Wekken via LAN (WOL)
De wekfunctie "Wake on LAN" (WOL)1 maakt het mogelijk een DiskStation op afstand via het lokaal netwerk (LAN) op te starten. Gebruik "Synology Assistant" of enig andere WOL-applicatie om het DiskStation vanuit de sluimerstand te activeren.
Welke applicatie gebruiken jullie hiervoor (mac)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:40:
[...]

In mijn 212+ heb ik ook twee losse volumes, en heb toch echt niet de problemen die jij beschrijft.
Als ik jou was zou eens een smart test doen. Misschien dat dat een probleem met een van de schijven aangeeft.

[...]
De knop indrukken of gebruik maken van wake-on lan.
Extended report heeft hier toevallig gisteren nog gedraaid en beiden schrijven zijn normaal...

Ik kan screenshots plaatsen van de smart waarden? 1 van de 2 schrijven heeft wel UDMA CRC Error counts van 29.. Beiden schrijven zijn van oct 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomovich schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:26:
[...]

Welke applicatie gebruiken jullie hiervoor (mac)?
Hij gaf het antwoord al in zijn post. . synology assistant. Die is er ook voor de mac.

Je zou ook als je een smartphone hebt DS Finder kunnen proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
job schreef op maandag 06 januari 2014 @ 09:08:
[...]

Staat je syno in hetzelfde netwerk als je pc?
Kan je inloggen en ons vertellen hoe hoog je cpu en geheugen gebruik is?
Als deze hoog is kan je ons dan vertellen welke processen dat veroorzaken?
Als dat er allemaal goed uit ziet kan je dan eens naar mtu settings van alle apparatuur in je netwerk kijken? Ik heb toen ik met jumbo frames aan het spelen was geweest een soortgelijk probleem gehad.
Na het verwijderen van antivirus app is het wel wat beter geworden, maar nog steeds erg sloom.
Hij staat in hetzelfde netwerk als de pc waar ik op inlog. Echter zit ik wel draadloos.

Er staat niets gek veel te gebruiken bij proces - CPU.
CPU zit rond 31%, geheugen 76%.

Hebben de mtu settings van alles te maken met de snelheid of enkel van de pc? Ben hier niet bekend mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een cpu gebruik van 31% is opzich niet hoog, maar wel hoog als het ding nu niets te doen heeft.
Wat gebruikt er dan de cpu (en wellicht de HD)?
Schakel alle packages eens uit en kijk of dat iets oplost.

Naast dat je diskstation druk kan zijn met iets anders kan een verkeerd geconfigureerd netwerk ook problemen geven.
Je diskstation zit dus wel in je eigen netwerk, prima. Ik vroeg dat omdat je het had over je adsl verbinding. De snelheid van je internetverbinding heeft totaal geen invloed op de snelheid binnenshuis.
Heb je uberhaupt ooit de mtu settings veranderd van syno en pc?
Zoja, zet alles weer op standaard (1500 - jumbo frames uit). Zonee, controleer dan of alles nog normaal staat.
Test de boel ook eens met een utp kabel ipv draadloos.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 06-01-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
job schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:34:
Een cpu gebruik van 31% is opzich niet hoog, maar wel hoog als het ding nu niets te doen heeft.
Hoe hoog is de load van je diskstation? Schakel alle packages eens uit en kijk of dat iets oplost.

Naast dat je diskstation druk kan zijn met iets anders kan een verkeerd geconfigureerd netwerk ook problemen geven.
Je diskstation zit dus wel in je eigen netwerk, prima. Ik vroeg dat omdat je het had over je adsl verbinding. De snelheid van je internetverbinding heeft totaal geen invloed op de snelheid binnenshuis.
Heb je uberhaupt ooit de mtu settings veranderd van syno en pc?
Zoja, zet alles weer op standaard (1500 - jumbo frames uit). Zonee, controleer dan of alles nog normaal staat.
Test de boel ook eens met een utp kabel ipv draadloos.
Onder broncontrole zie ik dat het netwerk ook redelijk langzaam is: 816 KB/s up, 172 down.
Kan het daar iets mee te maken hebben?
Probeer ondertussen wat packages te stoppen, maar dat duurt ook even ;)
Nooit iets van mtu veranderd.

EDIT: Staat in piek in de logs van 2mbs up, 125kbs down

[ Voor 4% gewijzigd door remcoboy1479 op 06-01-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De broncontrole geeft de huidige doorvoersnelheid aan, niet het maximum.
Als jouw syno nou niets te doen zou hebben is die 816KB/sec te hoog.
Hieronder een screenshot van mijn 110j (model met stuk minder vermogen dan de jouwe) die niets doet.
broncontrole 110j

CPU is laag (wordt voornamelijk veroorzaakt door het tekenen van de grafiek).
Geheugen is redelijk hoog (komt door sickbeard, couchpotato en nzbget), maar geen probleem.
De HD heeft bijna niets te doen. En de netwerkverbinding ook niet.

Die van jou doet dus wel iets op de achtergrond. De vraag is wat dan.
Hoe lang heb je dit probleem al? En wat heb je kort voordat dit startte gedaan?

edit 1: Je kan in het tabblad process zien welke processen er draaien en hoeveel cpu/geheugen ze gebruiken.

edit 2: 2MB/sec is wel opvallend. Wat draait er allemaal op jouw syno?

[ Voor 11% gewijzigd door job op 06-01-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
job schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:51:
Die van jou doet dus wel iets op de achtergrond. De vraag is wat dan.
Hoe lang heb je dit probleem al? En wat heb je kort voordat dit startte gedaan?
Ik doe nu wel een poging om couchpotato in te stellen, wat misschien de nodige cpu nodig heeft.
Daarnaast is cloudstation mijn downloads aan het overschrijven naar de pc..

Misschien is dat te veel gevraagd, want couchpotato probeert al aardig lang een pagina te laden..

EDIT: Even op pauze zetten helpt de snelheid wel flink, en netwerk is ook op bijna 0. Sick Beard pagina's laden nu snel, echter blijft couch laden.. Misschien een los probleem daarmee?

EDIT2: 13 MB geheugen voor transmissiond, Vaste CPU-gebruikers zie ik niet bij Proces.

[ Voor 33% gewijzigd door remcoboy1479 op 06-01-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vrees dat je nu heel enthousiast te veel te gelijk probeert te doen. Laat eerst cloudstation zijn werk af ronden, en ga dan morgen bezig met cloudstation/sickbeard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 14:58
Ik ben me aan het verdiepen in een NAS type DS1513+ welke voorzien gaat worden met 5x4TB WD Green discs. Nu heb ik een aantal vragen waar iemand hier wellicht makkelijk een antwoord op kan geven.

Korte situatie schets:
De NAS gaat voornamelijk dienen als opslag voor BluRay en x264 files en DVDs en MP3, en zal een normale PC (met 8 HDDs) gaan vervangen (6TB totaal vol). In de toekomst zal deze ook 4K streams naar een losse XBMC (i3/4GB/2GB DDR3) gaan streamen.
Alles wordt/is bekabeld (cat6) aangesloten op losse 8port Gbit switch (3COM).

Huidige data groei is zo'n 3-4TB per jaar, met 4K zal dit wel toenemen verwacht ik.

Eerste vraag:
Nu wil ik op de NAS tevens sickbeard/couchpotato/nzbget gaan draaien, en ook nog de video surveilance tbv nu 4stuks 24/30fps camera's en in de toekomst wordt dit naar 5/6 camera's uitgebreid.

Nu begrijp ik dat deze NAS prima de taken mbt sickbeard/couchpotato/nzbget aan kan mbt processor load / RAM.
Maar hoe zit het met de video opname load? Het huidige camera systeem (PC) heeft ongeveer 10.000 movies (mpeg4) per kwartaal (1min - 5min).

Ook zal de NAS dienen om middels VPN files te kunnen streamen/downloaden van buitenaf. 2-4 VPN gelijkertijd. Dit kost ook enige load/RAM denk ik zo.

Omdat mn huidige verzameling DVD/mkv/Bluray/x264 erg groot wordt voor XBMC (>5000) wil ik dit eigenlijk in een SQL Database gaan stoppen. Hiervoor wil ik in de toekomst dan ookde DS1513+ gaan gebuiken (dit is geloof ik mogelijk)

Is het verstandig de DS1513+ te nemen als NAS of is dit te veel overkill? Zo ja, wat is een goed alternatief (de DS412, met 4 discs?). De NAS dient wel toekomst vast te zijn voor de komende 5 jaar (met eventuele uitbreiding daarbij qua opslag middels 2e unit)

Tweede vraag:
Gezien bovenstaande benodigheden/eisen aan de DS1513+ zal dan 2GB voldoende zijn, of is 4GB verstandiger?

Derde vraag:
Ik zie op de synology site verschillende RAID mogelijkheden staan. Wat is het verschil tussen RAID5 en SHR-1 qua access/read/write snelheid of processor usage?
Ik kan dat even zo snel niet vinden.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ben er waarschijnlijk achter wat de wakes van m'n synology veroorzaakt; ik had couchpotato wel op een langere interval laten zoeken naar nieuwe media.
Maar ik had over het hoofd gezien dat er ook om de twee uur naar nieuwe films werd gezocht via automation. Kijken hoe het vannacht gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 17:18
Sinds kort een ds214 in mijn bezit, draai dsm 4.3 en ben bezig met downloadstation...
Klopt het dat alleen admin users een sub-folder als bestemming voor een download kunnen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:01:
Ik ben er waarschijnlijk achter wat de wakes van m'n synology veroorzaakt; ik had couchpotato wel op een langere interval laten zoeken naar nieuwe media.
Maar ik had over het hoofd gezien dat er ook om de twee uur naar nieuwe films werd gezocht via automation. Kijken hoe het vannacht gaat :)
Hoe heb je dat uit weten te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
job schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:12:
Ik vrees dat je nu heel enthousiast te veel te gelijk probeert te doen. Laat eerst cloudstation zijn werk af ronden, en ga dan morgen bezig met cloudstation/sickbeard.
Nu ik dat doe zijn alle programmas redelijk snel, echter blijft couch erg langzaam.
Ga het maar eens herinstalleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Er is meer nieuws over DSM 5.0: http://portable.easylife.tw/4021

Afbeeldingslocatie: http://sahost.easylife.tw/pics/201401/DSM5.0Beta/0I3A3300.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sahost.easylife.tw/pics/201401/DSM5.0Beta/0I3A3323.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sahost.easylife.tw/pics/201401/DSM5.0Beta/0I3A3330.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sahost.easylife.tw/pics/201401/DSM5.0Beta/0I3A3346.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sahost.easylife.tw/pics/201401/DSM5.0Beta/0I3A3354.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sahost.easylife.tw/pics/201401/DSM5.0Beta/0I3A3358.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sahost.easylife.tw/pics/201401/DSM5.0Beta/0I3A3370.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sahost.easylife.tw/pics/201401/DSM5.0Beta/0I3A3395.jpg

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het goed vertaald is komt de beta dus eind januari vrij!

Ik zie leuke nieuwe dingen er tussen zitten.. Ik zie bijv sync tussen 2 apparaten wel zitten inclusief DS cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

loves wheat smoothies

Koopmans schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:21:
Klopt het dat alleen admin users een sub-folder als bestemming voor een download kunnen kiezen?
Nee, als user kan je iedere folder selecteren die je maar wilt, mits je rechten hebt om daar files te plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 07-01-2014 11:44 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Nu online
Graag meer duidelijkheid over de downloadsnelheid van nzb's op mijn DS212.

Via mijn Macbook Air in sabnzbd --> 10,2mb/s
Via de Synology in sabnzbd --> max 4,0mb/s
Via de Synology in NZBget --> max 5,8mb/s
Via de Synology in Downloadstation --> 8mb/s

Is er een mogelijkheid in nzb's te downloaden via de NAS met mijn volledige snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
SSL uitzetten. Dan haal ik makkelijk 20Mbit op mijn 109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

jongetje schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:56:
1Mbit is zelfs al een stuk sneller dan die paar milibit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Nu online
jongetje schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:56:
Heb hem gewoon via poort 119 downloaden, niet via SSL dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanWalsum schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:06:
Is er een mogelijkheid in nzb's te downloaden via de NAS met mijn volledige snelheid?
vrees van niet. Wel zou je met nzbget evenveel moeten kunnen halen als met downloadstation.
Speel eens met het aantal threads wat je tegelijkertijd gebruikt.

En let op, de gebruikte poort zegt niet alles over wel of niet ssl. Genoeg usenetproviders die ssl aanbieden over poort 119. Als encryption in nzbget uitstaat is NO blauw. Verwarrend als je iets van een ipad gewend bent.. daar geeft de lichte/witte kleur vaak de selectie aan.

edit: Ohja, erg lage downloadsnelheden krijg je ook te zien als een post niet meer bestaat (te oud, of is weggehaald ivm dmca). Dus kijk bij de messages tab in nzbget om te zien of de downloads wel geslaagd zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door job op 07-01-2014 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

job schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:08:
[...]

20MBit/sec met een ds109? Dat is nogal ongeloofwaardig.
Is 2,5MB/s dan echt zo snel? Ik weet dat mijn DS111 2 modellen jonger is, maar die haalt met een beetje geluk het drievoudige, maar minimaal het dubbele.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeps, ik haal bytes en bits door elkaar. 8)7
Niets gezegd.

20Mbit/sec is inderdaad wel haalbaar. Mijn 110j (zelfde cpu) haalt geloof ik zo'n 25-30Mbit/sec.
Doet hij ook nog wat anders dan wordt het al een stuk minder :P.

[ Voor 81% gewijzigd door job op 07-01-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 17:18
DukeBox schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:44:
[...]

Nee, als user kan je iedere folder selecteren die je maar wilt, mits je rechten hebt om daar files te plaatsen.
hmm, eigenaar is admin, groep is users en verder staan alle vinkjes aan bij machtigingen en toch kan ik in download center die map niet selecteren als ik als simpele user een torrent wil downloaden. Hij blijft op de hoofdmap staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Probeer eens een andere browser ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 21:56
Ik heb jaren gebruik gemaakt van een popcorn a110 maar deze begint nu toch echt te oud te worden en dus moet er wat nieuws komen. Ik besloten om voor de combinatie Intel Nuc met een Nas te gaan. Ik weet nog niet welke het gaat worden maar waarschijnlijk een van deze 3, ds214play/ds214+/ds414. Ik moet nog even uitzoeken wat de grote verschillen zijn tussen de play en de + en nog even goed bedenken of ik een 2 of 4bay nas wil (nodig heb). Het prijsverschil is niet heel hoog dus op dit moment denk ik aan de ds414.

Waar ik nu nog even mee zit is hibernation. Ik ga de nas voornamelijk gebruiken voor het downloaden van films en series. Af en toe zal dit dmv een nzb zijn maar vaker via torrents. Ik neem aan dat de synology/disken niet in deepsleep of hibernation zullen gaan als ik de films/series deel via torrents en ik aan het uploaden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

SuperKneus schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:18:
Waar ik nu nog even mee zit is hibernation. Ik ga de nas voornamelijk gebruiken voor het downloaden van films en series. Af en toe zal dit dmv een nzb zijn maar vaker via torrents. Ik neem aan dat de synology/disken niet in deepsleep of hibernation zullen gaan als ik de films/series deel via torrents en ik aan het uploaden ben.
Dat lijkt mij een goede aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Sangroid schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:21:
[...]

Dat lijkt mij een goede aanname.
Mij ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 21:56
Tja daar is dan natuurlijk weinig aan te doen. De gok dat hij dan altijd actief is ga ik dan maar nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Laatst online: 19-09 09:25
Hallo,

ik ben momenteel bezig me te verdiepen in een Synology NAS en wil deze bij mijn schoonouders neerzetten, zodat mijn bestanden ook daar komen te staan. Zelf ga ik ook een NAS aanschaffen. Wat ik eigenlijk wil, is dat de bestanden (met name foto's) ook bij mijn schoonouders rechtstreeks te benaderen zijn; hoe krijg ik dit het makkelijkste voor elkaar? Als je een remote backup maakt, dan zullen de bestanden niet zo te benaderen zijn neem ik aan. Via Filestation zou volgens mij een optie zijn, maar ik wil wel dat e.e.a. automatisch 's nachts gebeurd.

Vooralsnog ga ik niet voor redundantie, idee is om een 2-bay NAS aan te schaffen met initieel 1x 4TB disk, zodat er later nog een disk bijgeplaatst kan worden (JBOD). De data staat reeds op meerdere plaatsen, het gaat er mij om dat de data ook offsite komt te staan.

Wat is jullie advies?

[ Voor 19% gewijzigd door mawi op 08-01-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:21
mawi schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:53:
Wat ik eigenlijk wil, is dat de bestanden (met name foto's) ook bij mijn schoonouders rechtstreeks te benaderen zijn; hoe krijg ik dit het makkelijkste voor elkaar?
Cloud Station, gewoon een netwerk-share in de verkenner of DS Photo+.

Synchronisatie en/of backup mogelijkheden zijn aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

mawi schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:53:
ik ben momenteel bezig me te verdiepen in een Synology NAS
Blijkbaar nog niet genoeg gedaan...
Wat ik eigenlijk wil, is dat de bestanden (met name foto's) ook bij mijn schoonouders rechtstreeks te benaderen zijn
...want daar heb je shared folder sync voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Nog niet zo heel lang geleden mijn NAS 214 aangeschaft.
Vanalles al mee gedaan en gelukt, maar enkel een ding lukt maar niet.

Ik heb het webstation aangezet. Krijg nu een standaard welkoms site als ik poort 80 bezoek. Verder als ik iets zou willen veranderen daaraan moet ik in de web folder zijn, echter kom ik daar met geen enkele mogelijkheid in. Op DSM zelf is de folder sowieso niet te zien. Op mijn windows pc krijg ik ook geen toegang, of ik de folder benader vanaf admin of welk account dan ook.

Vandaag PhpMyAdmin geinstalleerd. Zodra ik daar heen ga moet ik ook eerst inloggen. Ook daar kom ik met geen enkele mogelijkheid in. Zie ik nou iets over het hoofd of is er iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Laatst online: 19-09 09:25
Rooot en Dukebox, dank voor de info, hier kan ik mee aan de slag. Hebben jullie ervaring met rSync, is dat nog het overwegen waard? Waarschijnlijk zullen er nog wat zwagers ook foto's willen overzetten naar de nAS die bij schoonouders staat en zij beschikken niet over een eigen NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Rips10 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:34:
Ik heb het webstation aangezet. Krijg nu een standaard welkoms site als ik poort 80 bezoek. Verder als ik iets zou willen veranderen daaraan moet ik in de web folder zijn, echter kom ik daar met geen enkele mogelijkheid in. Op DSM zelf is de folder sowieso niet te zien. Op mijn windows pc krijg ik ook geen toegang, of ik de folder benader vanaf admin of welk account dan ook.
Is die shared folder wel aangemaakt? (Config -> Shared folders)
Kloppen de rechten (Privileges)?
Vandaag PhpMyAdmin geinstalleerd. Zodra ik daar heen ga moet ik ook eerst inloggen. Ook daar kom ik met geen enkele mogelijkheid in. Zie ik nou iets over het hoofd of is er iets mis?
Default wachtwoord is blanco.
http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/329
Dus enkel inloggen met user root, geen wachtwoord.

Daarna wel het wachtwoord veranderen: http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/319
mawi schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:44:
Rooot en Dukebox, dank voor de info, hier kan ik mee aan de slag. Hebben jullie ervaring met rSync, is dat nog het overwegen waard? Waarschijnlijk zullen er nog wat zwagers ook foto's willen overzetten naar de nAS die bij schoonouders staat en zij beschikken niet over een eigen NAS.
Geen ervaring mee, maar wat zou het voordeel zijn t.o.v. de mogelijkheden die Synology standaard biedt?
Je kunt het natuurlijk proberen, en je ervaringen hier delen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Miyamoto op 08-01-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nog niet zo heel lang geleden mijn NAS 214 aangeschaft.
Vanalles al mee gedaan en gelukt, maar enkel een ding lukt maar niet.

Bij mijn DS114 werd de map 'web' automatisch aangemaakt in de root. Ik heb toen bij configuratiescherm - gebruikers mijzelf lees- en schijftoegang gegeven. Ik zie de map nu gewoon in windows verkenner, al is hij wel leeg.
Daar kan je in eerste instantie inloggen met 'root' of 'admin' zonder wachtwoord of met het admin-password. Het is misschien wel handig om een extra gebruiker aan te maken voor extra databases/tabellen die je gaat aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Chris12 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:21:
Ik ben me aan het verdiepen in een NAS type DS1513+ welke voorzien gaat worden met 5x4TB WD Green discs. Nu heb ik een aantal vragen waar iemand hier wellicht makkelijk een antwoord op kan geven.

Korte situatie schets:
De NAS gaat voornamelijk dienen als opslag voor BluRay en x264 files en DVDs en MP3, en zal een normale PC (met 8 HDDs) gaan vervangen (6TB totaal vol). In de toekomst zal deze ook 4K streams naar een losse XBMC (i3/4GB/2GB DDR3) gaan streamen.
Alles wordt/is bekabeld (cat6) aangesloten op losse 8port Gbit switch (3COM).

Huidige data groei is zo'n 3-4TB per jaar, met 4K zal dit wel toenemen verwacht ik.

Eerste vraag:
Nu wil ik op de NAS tevens sickbeard/couchpotato/nzbget gaan draaien, en ook nog de video surveilance tbv nu 4stuks 24/30fps camera's en in de toekomst wordt dit naar 5/6 camera's uitgebreid.

Nu begrijp ik dat deze NAS prima de taken mbt sickbeard/couchpotato/nzbget aan kan mbt processor load / RAM.
Maar hoe zit het met de video opname load? Het huidige camera systeem (PC) heeft ongeveer 10.000 movies (mpeg4) per kwartaal (1min - 5min).

Ook zal de NAS dienen om middels VPN files te kunnen streamen/downloaden van buitenaf. 2-4 VPN gelijkertijd. Dit kost ook enige load/RAM denk ik zo.

Omdat mn huidige verzameling DVD/mkv/Bluray/x264 erg groot wordt voor XBMC (>5000) wil ik dit eigenlijk in een SQL Database gaan stoppen. Hiervoor wil ik in de toekomst dan ookde DS1513+ gaan gebuiken (dit is geloof ik mogelijk)

Is het verstandig de DS1513+ te nemen als NAS of is dit te veel overkill? Zo ja, wat is een goed alternatief (de DS412, met 4 discs?). De NAS dient wel toekomst vast te zijn voor de komende 5 jaar (met eventuele uitbreiding daarbij qua opslag middels 2e unit)

Tweede vraag:
Gezien bovenstaande benodigheden/eisen aan de DS1513+ zal dan 2GB voldoende zijn, of is 4GB verstandiger?
Niemand op bovenstaande een reactie/antwoord?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chris12 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:58:
[...]
Niemand op bovenstaande een reactie/antwoord?
Ben je eigenlijk niet beter af voor de toekomst, met de mogelijkheid voor meer opslag in plaats van minder?

pricewatch: Synology DiskStation DS1812+
pricewatch: Synology DiskStation DS1813+

Het lijkt er namelijk sterk op dat je behoefte gaat krijgen aan flink wat opslagruimte?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Ik heb gisteren mijn Synology DS214+ met twee 3TB WD Reds geïnstalleerd. Nu valt me één ding op qua performance:
Bij het kopiëren van bijv een 10gig file van mijn laptop (i7 met Samsung 840 Pro SSD) naar de NAS zit de snelheid gemiddeld op zo'n 80MB/s. Zo ziet de grafiek eruit gedurende het kopiëren:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2vbqxvl.jpg

Zoals je ziet gaat dit dus niet met een constante snelheid, terwijl het wel degelijk één grote file is. Het vreemde is ook: Bij het kopiëren van de NAS naar laptop gaat dit met de maximale snelheid dat ik door één gigabit lijntje kan trekken en ook met een constante snelheid.

De configuratie van de NAS is as default en de UTP kabels die ik gebruik zijn cat5e en cat6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 06 januari 2014 @ 09:08:
[...]

Het zou handig zijn als je hier je verhaal hier ook uit de doeken doet, maar dan met werkende plaatjes.
Hallo,

Hier wat extra informatie. Hopelijk kan iemand me even verder helpen.

Ik had dus een thread gevonden met een oplossing voor ARM-based processors. Dit werkt niet voor de DS413. Ik heb dan het volgende gedaan:

Ik paste de locatie aan (de locatie "arm-none-linux-gnueabi" bestaat niet op de DS413 nas). Ik ben er in geslaagd om alle commando's succesvol uit te voeren met uitzondering van het Make commando. Dit veroorzaakt een fout.

Eerst heb ik de map ps3netsrv onde de rootmap aangemaakt en vervolgens heb ik ps3netsrv.zip uitgepakt in deze map (de gebruikte ps3netsrv.zip heb ik van de eerste thread op de volgende pagina: http://www.ps3hax.net/showthread.php?t=64811 )

Gebruikte commando's en foutmelding:

Netwerkschijf> ls
bin lib share
etc libexec tmp
include man var
info powerpc-linux-gnuspe
ipkg-V9M8Fj sbin

ipkg install gcc
ipkg install make
ipkg install sudo
mkdir /opt/powerpc-linux-gnuspe/lib_disabled
mv /opt/powerpc-linux-gnuspe/lib/libpthread* /opt/powerpc -linux-gnuspe/lib_disabled
cp /lib/libpthread.so.0 /opt/powerpc-linux-gnuspe/lib/
sudo ln -s /usr/lib/libstdc++.so.6 /usr/lib/libstdc++.so
cd /opt/powerpc-linux-gnuspe/lib/
ln -s libpthread.so.0 libpthread.so
ln -s libpthread.so.0 libpthread-2.5.so
cd /
cd /root
cd /ps3netsrv
make

Error:

gcc -Wall -I. -std=gnu99 -D_LARGEFILE64_SOURCE -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -D_LARGEFILE64_SOURCE -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -L. -L. -o ps3netsrv main.o compat.o File.o VIsoFile.o -lstdc++ -lpthread
/lib/libstdc++.so: undefined reference to `_Unwind_GetIPInfo@GCC_4.2.0'
/opt/powerpc-linux-gnuspe/bin/../lib/libm.so.6: undefined reference to `__adddf3@GLIBC_2.3.3'
/opt/powerpc-linux-gnuspe/bin/../lib/libm.so.6: undefined reference to `__muldf3@GLIBC_2.3.3'
/opt/powerpc-linux-gnuspe/bin/../lib/libm.so.6: undefined reference to `__fixunsdfsi@GLIBC_2.3.3'
/lib/libstdc++.so: undefined reference to `__gcc_qadd@GCC_4.1.0'
/lib/libstdc++.so: undefined reference to `__gcc_qmul@GCC_4.1.0'
/opt/powerpc-linux-gnuspe/bin/../lib/libm.so.6: undefined reference to `__floatsidf@GLIBC_2.3.3'
/opt/powerpc-linux-gnuspe/bin/../lib/libm.so.6: undefined reference to `__extendsfdf2@GLIBC_2.3.3'
/opt/powerpc-linux-gnuspe/bin/../lib/libm.so.6: undefined reference to `__subdf3@GLIBC_2.3.3'
/lib/libstdc++.so: undefined reference to `__gcc_qsub@GCC_4.1.0'
collect2: ld returned 1 exit status
make: *** [ps3netsrv] Error 1

Kan iemand me hiermee helpen A.U.B.?

Alvast bedankt.

Grtn,

Stoffel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
benchMarc schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:27:
Ik heb gisteren mijn Synology DS214+ met twee 3TB WD Reds geïnstalleerd. Nu valt me één ding op qua performance:
Bij het kopiëren van bijv een 10gig file van mijn laptop (i7 met Samsung 840 Pro SSD) naar de NAS zit de snelheid gemiddeld op zo'n 80MB/s. Zo ziet de grafiek eruit gedurende het kopiëren:

[afbeelding]

Zoals je ziet gaat dit dus niet met een constante snelheid, terwijl het wel degelijk één grote file is. Het vreemde is ook: Bij het kopiëren van de NAS naar laptop gaat dit met de maximale snelheid dat ik door één gigabit lijntje kan trekken en ook met een constante snelheid.

De configuratie van de NAS is as default en de UTP kabels die ik gebruik zijn cat5e en cat6.
vrij simpel verhaal.
RAID1 opstelling.. hij kan lezen van 2 schrijven tegelijkertijd daardoor haal je van NAS naar PC hogere snelheden. Andersom moet ie het wegschrijven naar 2 schrijven toe.. Beetje overhead hier en daar en je zit aan 80MB. En die monitor resource overview beschouw ik als onbetrouwbaar.. klopt hier nooit wat van.. ga maar iets downloaden via sabnzbd ofzo.. zal je ook zien dat het niet overheen komt met je download speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Hebben jullie ervaring met rSync, is dat nog het overwegen waard?
Alle backup taken die syno native doet is op basis van rsync..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Quakie schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:25:
[...]

vrij simpel verhaal.
RAID1 opstelling.. hij kan lezen van 2 schrijven tegelijkertijd daardoor haal je van NAS naar PC hogere snelheden. Andersom moet ie het wegschrijven naar 2 schrijven toe.. Beetje overhead hier en daar en je zit aan 80MB. En die monitor resource overview beschouw ik als onbetrouwbaar.. klopt hier nooit wat van.. ga maar iets downloaden via sabnzbd ofzo.. zal je ook zien dat het niet overheen komt met je download speed.
Volgens hun site is in RAID1 153MB/s haalbaar (wel met link aggregation).
Under link aggregation, DS214+ delivers over 153 MB/s writing speed under RAID 1 configuration in a Windows® environment, and over 208 MB/s reading.
In mijn geval is het netwerk de bottleneck, maar tegen de 120MB/s zou toch haalbaar moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je naar andere tab gaat op die site zie je dat met 1 netwerk kabel je dit haalt:
106.15MB schrijven en 111.92 MB lezen.

Je hebt een RED erin zitten en die draait 5400RPM en is geoptimaliseerd om 24/7 te draaien. Het is niet de snelste schrijf.. De 106MB zal je dus waarschijnlijk halen met een 7200RPM schrijf zoals een WD Black.

Ik denk dat je tevreden moet zijn met 80MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

Rooot en Dukebox, dank voor de info, hier kan ik mee aan de slag. Hebben jullie ervaring met rSync, is dat nog het overwegen waard?
Ik gebruik rsync om mijn belangrijke bestanden te backuppen naar een tweede NAS die op een andere lokatie staat. Werkt als een tierelier :) Een vriendin backupped ook naar die NAS.
Waarschijnlijk zullen er nog wat zwagers ook foto's willen overzetten naar de NAS die bij schoonouders staat en zij beschikken niet over een eigen NAS.
Dan moeten ze een rsync client gebruiken om naar die NAS te kunnen backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

benchMarc schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:40:
In mijn geval is het netwerk de bottleneck, maar tegen de 120MB/s zou toch haalbaar moeten zijn?
Nope :) Je netwerk haalt theoretisch 1Gbit, maar dat mag je niet zomaar delen door 8 om aan de MB/sec te komen. Je hebt ook overhead van het tcp/ip protocol zelf, maar ook andere factoren die je snelheid wat drukken. Zo haalde je op een 100Mb netwerk ook nooit een constante doorvoer van 12,5MB/sec maar eerder iets van 8 of 9 en soms, als alles meezat 10.

Op een Gbit netwerk is 100-105MB/sec haalbaar, maar hoger hoef je echt niet te verwachten. (zonder link agg.) Jumbo frames KAN helpen, maar alle onderdelen binnen je netwerk moeten het aankunnen, is dat niet zo, dan zal je snelheid dramatisch in elkaar zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
benchMarc schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:40:
Synology zelf zegt maximaal 111,92 MB/sec read, 106,15 MB/sec write.
http://www.synology.com/en-uk/products/performance/#2_bay

Maar waarom je met lezen van je laptop niet de maximale snelheid haalt (en de andere kant op wel)?
Windows voert achtergrondtaken uit, fragmentatie van het bestand, virusscanner, etc, etc...

[ Voor 28% gewijzigd door job op 09-01-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
mvds schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:09:
[...]

Nope :) Je netwerk haalt theoretisch 1Gbit, maar dat mag je niet zomaar delen door 8 om aan de MB/sec te komen. Je hebt ook overhead van het tcp/ip protocol zelf, maar ook andere factoren die je snelheid wat drukken. Zo haalde je op een 100Mb netwerk ook nooit een constante doorvoer van 12,5MB/sec maar eerder iets van 8 of 9 en soms, als alles meezat 10.

Op een Gbit netwerk is 100-105MB/sec haalbaar, maar hoger hoef je echt niet te verwachten. (zonder link agg.) Jumbo frames KAN helpen, maar alle onderdelen binnen je netwerk moeten het aankunnen, is dat niet zo, dan zal je snelheid dramatisch in elkaar zakken.
Als het het netwerk is, heb je dan een verklaring voor het feit dat kopiëren vàn de nas wel met 117MB/s gaat?
Quakie schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:53:
Als je naar andere tab gaat op die site zie je dat met 1 netwerk kabel je dit haalt:
106.15MB schrijven en 111.92 MB lezen.

Je hebt een RED erin zitten en die draait 5400RPM en is geoptimaliseerd om 24/7 te draaien. Het is niet de snelste schrijf.. De 106MB zal je dus waarschijnlijk halen met een 7200RPM schrijf zoals een WD Black.

Ik denk dat je tevreden moet zijn met 80MB.
Zouden het daadwerkelijk de harddisks zelf zijn? Het vreemde is dat ik soms wel 100MB/s haal, maar hij dan 5sec later weer dropt naar een lagere snelheid, dan weer sneller gaat, dan weer trager. Zie ook de pieken en dalen in de grafiek.
Softwarematig moet er met mijn laptop niks mis zijn, virusscanner etc staat uit en het kopiëren van een file naar een andere disk gaat zelfs tegen de 200MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
hardware-lover schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:40:
[...]

Ben je eigenlijk niet beter af voor de toekomst, met de mogelijkheid voor meer opslag in plaats van minder?

pricewatch: Synology DiskStation DS1812+
pricewatch: Synology DiskStation DS1813+

Het lijkt er namelijk sterk op dat je behoefte gaat krijgen aan flink wat opslagruimte?
Eens voor wat betreft de opslag behoefte. Echter verwacht ik toch elk jaar een nieuwere type (met betere specs) vanuit Synology, en dan koop ik liever dan over 3 jaar een nieuwer type (bv. de DS1816+) welke grote HDD/SSD ondersteund etc.
Huidige opslag zal voldoende zijn voor de komende 2 jaar schat ik nu zo in. En anders een extra DS1513 erbij.

Blijft nog de vraag over over of de DS1513+ voldoende processor power heeft voor de eerder genoemde taken, dit icm de 2GB of eventueel 4GB RAM.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chris12 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:49:
[...]

Eens voor wat betreft de opslag behoefte. Echter verwacht ik toch elk jaar een nieuwere type (met betere specs) vanuit Synology, en dan koop ik liever dan over 3 jaar een nieuwer type (bv. de DS1816+) welke grote HDD/SSD ondersteund etc.
Huidige opslag zal voldoende zijn voor de komende 2 jaar schat ik nu zo in. En anders een extra DS1513 erbij.

Blijft nog de vraag over over of de DS1513+ voldoende processor power heeft voor de eerder genoemde taken, dit icm de 2GB of eventueel 4GB RAM.
Het geheugen is goed betaalbaar en welke modules allemaal goed werken is gemakkelijk te vinden. Wat de praktische winst zal zijn kan ikzelf zo niet zeggen. Ik heb mijn 1010+ direct na de aankoop van 1GB naar 3GB gebracht, maar of me dat wat extra's gebracht heeft weet ik zo niet.

V.w.b. elke 3 jaren een nieuwe Synology kopen? Synology ondersteund zijn apparaten erg lang middels updates van DSM is mijn ervaring, en als de aansluiting van de HDD niet fysiek gaat veranderen, dan ben ik er bijna van overtuigd dat HDD's met een nog grotere opslag dan nu 4TB, ook middels een DSM update het in de oudere systemen gaan doen. Tot nu toe is dit namelijk wel het geval geweest, ook bij de oudere Synology nassen.

Toch begrijp ik waar je op doelt, mijn DS1010+ is niet mijn eerste NAS, ik heb al diverse modellen in het bezit gehad. De aanleiding om toch steeds maar voor een ander model te gaan was de product-snelheid en opslag-ruimte. Zo ben ik van 1 (DS109) naar 2 (DS209) = 3 (1+2), naar 4 (DS410) naar uiteindelijk de DS1010+ gegaan en deze zal, behoudens calamiteiten, jaren zijn werk blijven doen hier in huis. Daar zal beslist nog een camera aan gehangen gaan worden maar, naast de al bestaande mediatheek, zal daar weinig meer aan worden toegevoegd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-12-2023
Goedemiddag allemaal,

Ik ben wat aan het stoeien met de Plex Media Server op mijn ds213+. Op zich werkt alles prima, zowel mijn Samsung tv boven (via Plex App van Samsung), gewoon als DLNA-server op mijn Panasonic tv beneden. So far so good.

Plex/Web gaat intern ook prima, maar ik ben op zoek naar de exacte (on)mogelijkheden buiten mijn eigen netwerk. Ik heb poort 32400 geforward op mijn router, op deze manier zou ik via [url="dummy"]externipnr:32400/web/index.html[/url] Plex/Web moeten kunnen benaderen lijkt me, maar dat werkt niet.

Via http://plex.tv/web/app kan ik wel inloggen op myPlex buiten mijn eigen netwerk (dit heb ik even getest met mijn telefoon). De daadwerkelijke functionaliteit waar ik naar op zoek ben, is vergelijkbaar met wat mogelijk is via de DSvideo app (Android). Daar kan ik namelijk een video afspelen op een geschikt apparaat binnen hetzelfde netwerk. Wanneer ik bijvoorbeeld bij vrienden ben, kan ik op die manier content op hun tv ofzo afspelen. Die optie heb ik binnen myPlex niet als ik het goed zie?

Is de oplossing hier de (betaalde) app "Plex for Android"? Zou dit graag zeker weten voordat ik hem aanschaf, en ondanks dat Plex vrij populair is ben ik van mening dat duidelijke howto's hierover slecht te vinden zijn.

Ik hoop dat er hier mensen zijn die ervaring hebben met het gebruik van Plex op deze manier. Alle andere nuttige tips/info voor newbies is ook meer dan welkom!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benji87
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-09 10:10
@Scr3wdriv3r:
Buiten je netwerk naar IP:32400 gaan werkt idd, dan krijg je een 401 Unauthorized melding als het goed is.
Als het goed is kan je wel dingen bekijken als je de server hebt gelinkt aan myplex en dan via die plex.tv site gaat naar servers (in bovenste balk), dan de naam van je server aanklikt en dan op de Launch knop drukt.
Ik meen dat dat voor mij eens gewerkt heeft, maar hij kan hem op dit moment niet vinden daar, dus zal straks als ik in het goede netwerk zit nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, de service van Synology valt me ook een beetje tegen.
Had logbestanden gestuurd n.a.v. Hibernationproblemen, maar word met een kluitje in het riet gestuurd.

Ben er nog steeds niet uit dus... Nog steeds 7-8 wakes per nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Welke packages heb je op je nas staan?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alleen NZBGet, SickBeard en CouchPotato.
Sickbeard staat om de 8 uur gescheduled, Couchpotato om de 24 uur.

Heb daarnaast nog virusscanner en glacier geinstalleerd staan, welke elke zondagnacht draaien.

Niks spannends zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
stop een kleine (512mb ofzo, kleiner mag ook) in je nas en laat al je logfiles/var/ini files van nzbget, sickbeard en couch daar naar wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb de logfiles wel op usb weggeschreven.
Sindsdien gaat ie we in hibernation, maar wordt constant wakker.

Moet ik nog meer laten wegschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heb ook mijn configfiles verplaatst naar mijn usb stick.

Deactiveer ook even je virusscanner package.

[ Voor 30% gewijzigd door Rainesh op 09-01-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moeten die daadwerkelijk verplaatst, of doet ie dat zelf als je de paden aanpast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Als je die paden aanpast, verplaatsen die zelf als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
hardware-lover schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:02:
[...]

Het geheugen is goed betaalbaar en welke modules allemaal goed werken is gemakkelijk te vinden. Wat de praktische winst zal zijn kan ikzelf zo niet zeggen. Ik heb mijn 1010+ direct na de aankoop van 1GB naar 3GB gebracht, maar of me dat wat extra's gebracht heeft weet ik zo niet.

V.w.b. elke 3 jaren een nieuwe Synology kopen? Synology ondersteund zijn apparaten erg lang middels updates van DSM is mijn ervaring, en als de aansluiting van de HDD niet fysiek gaat veranderen, dan ben ik er bijna van overtuigd dat HDD's met een nog grotere opslag dan nu 4TB, ook middels een DSM update het in de oudere systemen gaan doen. Tot nu toe is dit namelijk wel het geval geweest, ook bij de oudere Synology nassen.

Toch begrijp ik waar je op doelt, mijn DS1010+ is niet mijn eerste NAS, ik heb al diverse modellen in het bezit gehad. De aanleiding om toch steeds maar voor een ander model te gaan was de product-snelheid en opslag-ruimte. Zo ben ik van 1 (DS109) naar 2 (DS209) = 3 (1+2), naar 4 (DS410) naar uiteindelijk de DS1010+ gegaan en deze zal, behoudens calamiteiten, jaren zijn werk blijven doen hier in huis. Daar zal beslist nog een camera aan gehangen gaan worden maar, naast de al bestaande mediatheek, zal daar weinig meer aan worden toegevoegd.
Thanks voor je reply.

Geheugen kost inderdaad bijna niets tov de rest:
DDR3-SODIMM, DDR3-1066 is geloof ik de juiste.
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1066D3S8S7/2G

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-12-2023
Benji87 bedankt voor je reactie.

Ik vind het niet heel spannend om op de beschreven manier externe toegang te krijgen tot Plex, was alleen benieuwd of het mogelijk was. Maar dit lijkt dus niet te werken.

Waar ik voornamelijk naar op zoek ben is hoe ik, wanneer ik ergens anders ben, mijn media op een DLNA-compatible apparaat weer te geven via Plex (edit: afspelen bedoel ik in dit geval). Ik ben dus benieuwd hoe ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen op bijvoorbeeld de manier zoals het ook werkt via de DSvideo app (Android).

Zit deze functionaliteit in de Plex for Android app bijvoorbeeld, of ziet iemand een andere manier om dit voor elkaar te krijgen met een Galaxy S3?

[ Voor 9% gewijzigd door Scr3wdriv3r op 09-01-2014 17:39 . Reden: toevoeging / verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 21:45
Ik heb sinds gisteren een Dymo LabelWriter 450. Via verschillende sites heb ik begrepen dat mogelijk was deze aan te sluiten op een Synology NAS om de LabelWriter zo te delen.

Wanneer in de 450 aansluit op mijn DS214+ aan de achterzijde wordt hij herkent door DSM met de melding gereed. Echter als ik de software heb geïnstalleerd en ga zoeken via de software van Dymo vind in de 450 niet. Heb nu maar de LabelWriter met USB aangesloten maar dat is niet zoals in wilden.

Kijk ik ergens overheen, kan via het internet er namelijk niet veel over vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34

timovd

Voorsprong door techniek

Probeer 'm eens aan de voorkant aan te sluiten. Mijn UPS werkt nl. ook niet met de achterste poorten; wel met de voorste poort.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
Domme vraag misschien, maar hoe open ik de bestanden uit een submap van volume 1?
Krijg ik file station enkel de gedeelde mappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
remcoboy1479 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:33:
Domme vraag misschien, maar hoe open ik de bestanden uit een submap van volume 1?
Krijg ik file station enkel de gedeelde mappen..
Op dezelfde manier als dat je die map hebt aangemaakt?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
Miyamoto schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:38:
[...]

Op dezelfde manier als dat je die map hebt aangemaakt?...
Dat ging automatisch met de installatie van SABnzbd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
benchMarc schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:28:
[...]

Als het het netwerk is, heb je dan een verklaring voor het feit dat kopiëren vàn de nas wel met 117MB/s gaat?

[...]
Zouden het daadwerkelijk de harddisks zelf zijn? Het vreemde is dat ik soms wel 100MB/s haal, maar hij dan 5sec later weer dropt naar een lagere snelheid, dan weer sneller gaat, dan weer trager. Zie ook de pieken en dalen in de grafiek.
Softwarematig moet er met mijn laptop niks mis zijn, virusscanner etc staat uit en het kopiëren van een file naar een andere disk gaat zelfs tegen de 200MB/s.
Nog even een aanvulling: Ik heb NetSpeedMonitor geïnstalleerd om de upload snelheid in de gaten te houden. Wat ik zie is dat de snelheid de hele tijd fluctueert. Hij begint op 123MB/s en zakt vervolgens in een paar stappen terug naar 40MB/s, begint dan weer rond de 120MB/s en zakt vervolgens weer terug (soms zelfs naar 10MB/s). Zo gaat dit de hele tijd.

Ik kan mij nog steeds niet vinden in de uitleg van bovenstaande heren (die erg hun best doen om me te helpen, waarvoor dank). Het kan niet aan de verbinding liggen, want kopiëren vanuit de NAS gaat wel vlot (120MB/s). De SSD en cpu van mijn laptop kan dit ook trekken. Als het aan de harddisk zelf zou liggen, dan zou de snelheid toch op een constante snelheid moeten blijven waar hij tegenaan hikt? Stel dat de max snelheid van mijn WD Red's 80MB/s is, dan zou hij gewoon op 80MB/s moeten werken, maar niet fluctueren?

Het zou mooi zijn als iemand anders met een DS214+ en twee 5400rpm schijven zijn ervaring zou kunnen delen.
Pagina: 1 ... 54 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]