Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Streamen als in mediaserver naar extern is niet mogelijk op de manier als dat het intern werkt.
[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 02-01-2014 16:24 ]
Ik ben compleet nieuw in de NAS-wereld, en heb een beetje rondgekeken naar modellen en prijzen. Ook mijn oog is gevallen op de DS214x serie. De DS214Play leek me geschikt omdat deze alles voor je transcodeert, en je je zo geen zorgen hoeft te maken of je apparaat de video wel kan afspelen.
Mijn voorlopige setup gaat streamen van de NAS naar mijn Samsung Smart TV worden.
Ik zie echter berichten over licenties van DTS die verlopen zijn, waardoor een boel MKV's niet werken, of films waar DTS geluid in zit. Wat is de status hiervan? Ook zie ik berichten over maar half werkende Plex/Media Server apps. Is het nog wel verstandig om de DS214Play in huis te halen als een van hun selling points om zeep is geholpen? Zo nee, welke komt het dichtst in de buurt qua functionaliteit/specs/prijs?
Alvast bedankt!
Error: Please Verify Local Data! Piece #3340 is corrupt.
Iemand enig idee hoe je dit kunt vermijden/wat je kunt doen om de download verder te laten gaan?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Even mezelf quoten:MikeyMan schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:05:
Zijn er hier meer mensen die ervaring hebben met Amazon Glacier. Lijkt mij een goed alternatief voor KPN Online Backup die ik nu heb draaien op mijn PC.
Enige addertje onder het gras is dat als je de backup wilt ophalen, je alsnog extra moet betalen.
Kom overigens niet verder met de Glacier Management Console. Hij blijft maar roepen dat ik moet inloggen, wat natuurlijk al gebeurd is.
Ben nu m'n data aan het overpompen met 50mb/s vanaf een SATA drive (Samsung 2tb). Is dit reëel?
Ben gestart met een glacier backup van ong. 130 gb.
Maar wat duurt dat lang zeg! Gok dat hij intussen al drie dagen fulltime bezig is. En nu op 110 gb.
Hoop dat dit door de eerste backup komt, en dat de incrementele sneller gaan.
Zit hoe langer hoe meer te denken aan een simpel nas-je bij m'n ouders. Maar even kijken of datvglacier bevalt.
Iemand enig idee hoe ik deze terug kan krijgen?
DTS probleem bestaat nog steeds. Mijn hoop is gevestigd op toekomstige DSM-releases. Synology heeft aangegeven er mee bezig te zijn. Voor hun selling point zullen ze inderdaad wel moeten!striner schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:41:
Ik ben compleet nieuw in de NAS-wereld, en heb een beetje rondgekeken naar modellen en prijzen. Ook mijn oog is gevallen op de DS214x serie. De DS214Play leek me geschikt omdat deze alles voor je transcodeert, en je je zo geen zorgen hoeft te maken of je apparaat de video wel kan afspelen.
Mijn voorlopige setup gaat streamen van de NAS naar mijn Samsung Smart TV worden.
Ik zie echter berichten over licenties van DTS die verlopen zijn, waardoor een boel MKV's niet werken, of films waar DTS geluid in zit. Wat is de status hiervan? Ook zie ik berichten over maar half werkende Plex/Media Server apps. Is het nog wel verstandig om de DS214Play in huis te halen als een van hun selling points om zeep is geholpen? Zo nee, welke komt het dichtst in de buurt qua functionaliteit/specs/prijs?
Zelf stream ik met DLNA naar mijn Samsung D6750, dat werkt perfect. Streamen naar de iPad werkt goed zolang het maar geen DTS is. Helaas zijn vrijwel alle HD-releases tegenwoordig DTS, op een enkele serie na.
Staat clear text in /usr/local/couchpotato/var/settings.confrGz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:30:
Verdorie! Ik ben de gebruikersnaam/password combinatie kwijt van CouchPotato.
Iemand enig idee hoe ik deze terug kan krijgen?
Interessant, ik dacht er ook over na. Wat waren de kosten?MikeyMan schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:22:
Ben gestart met een glacier backup van ong. 130 gb.
Maar wat duurt dat lang zeg! Gok dat hij intussen al drie dagen fulltime bezig is. En nu op 110 gb.
Hoop dat dit door de eerste backup komt, en dat de incrementele sneller gaan.
Pricing kun je hier vinden:roderickvd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:07:
[...]
Interessant, ik dacht er ook over na. Wat waren de kosten?
http://aws.amazon.com/glacier/pricing/
Opslag is $0,011 per gb. Dat komt dus voor mij neer op $1,43 per maand.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je de gegevens weer ophaalt, dat je het volgende betaalt:
First 1 GB / month $0.000 / GB
Up to 10 TB / month $0.120 / GB
Dat zou dus neerkomen op $15,- per ophaal-activiteit.
Ga er wel vanuit dat dat niet maandelijks nodig is.
Overigens vanmiddag nog het volgende uitgevonden:
Als je problemen hebt met het vinden van de Synology via DLNA, kijk dan eens bij de Firewall settings, en voeg de regels toe voor DLNA en uPNP. Fixed it for me
En van de initiële upload? Dan betaal je toch ook per file request? Kortom, ik ben benieuwd wat Amazon jou tot dusverre in rekening heeft gebracht.MikeyMan schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:13:
Pricing kun je hier vinden:
http://aws.amazon.com/glacier/pricing/
Opslag is $0,011 per gb. Dat komt dus voor mij neer op $1,43 per maand.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je de gegevens weer ophaalt, dat je het volgende betaalt:
First 1 GB / month $0.000 / GB
Up to 10 TB / month $0.120 / GB
Dat zou dus neerkomen op $15,- per ophaal-activiteit.
Ga er wel vanuit dat dat niet maandelijks nodig is.
[ Voor 6% gewijzigd door roderickvd op 02-01-2014 20:34 ]
Daarna heb ik het reeds geïnstalleerde volume verwijderd (met daarbijbehorende data) en een nieuw volume aangemaakt (net hetzelfde).
Eens het volume aangemaakt was heb ik een complete reset gedaan. De "parity consistency check" was nog maar aan 0-2% op dat moment. Deze heb ik dus eigenlijk afgebroken met de full reset. Ik vraag me nu af indien dit wel mocht, moest deze niet eerst afgerond worden voordat ik de full reset opstartte (2 x drukken totdat het 3 x de bieptoon geeft)?
Nu, na de reset, heb ik opnieuw het volume verwijderd en opnieuw aangemaakt. Nu is de "parity consistency check" nog bezig en laat ik deze uitlopen. Ik weet van de eerste setup van de NAS dat ik hiervan een melding kreeg rechtsboven in het venster (rond icoon met "i" er in). Nu krijg ik die niet, ik heb geen enkele melding gekregen totnogtoe. Is dit een functie die moet ingeschakeld worden?
Ja, dat wordt me niet helemaal duidelijk, maar als het zo werkt dat er per 1000 files nog 0,055 in rekening wordt gebracht valt dat nog mee. Bij 106 gb waren het 30000 files. Dus das nog anderhalve euro.roderickvd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:33:
[...]
En van de initiële upload? Dan betaal je toch ook per file request? Kortom, ik ben benieuwd wat Amazon jou tot dusverre in rekening heeft gebracht.
Ben net begonnen, dus nog geen rekening gehad.
Nu ben ik aan het kijken voor een synology met 2 schijven, zodat mijn gegevens veilig back-uped zijn door raid-1.
Ik zie dat er van de 214 meerdere types zijn, wat biedt de play meer dan de normale of 214+?
Je hebt ook nog de 213+ en 713+, wanneer zou je de 713+ nemen?
Wat voor mij belangrijk is, is dat de downloadsnelheid wat omhoog gaat (is nu Max 2 à 3 mb/s) en de snelheid van lezen/schrijven van gegevens op het netwerk. De video speel ik altijd via een mediaplayer af.
De synology staat beneden in de huiskamer, dus het moet niet een lawaaimaker zijn
Wie helpt mij op weg?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Voor de zoveelste keer... raid is géén backup !zodat mijn gegevens veilig back-uped zijn door raid-1.
Kopie dan, het gaat mij erom dat wanneer er 1 schijf kapot gaat ik niet alles kwijt ben. Ik noem dat zelf back-up ook al is dat niet helemaal zoDukeBox schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:21:
[...]
Voor de zoveelste keer... raid is géén backup !
Misschien interessant om te lezen voor je: http://www.legionhardware...on_ds214_ds214play,1.htmlmartinusz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:11:
Wie kan mij adviseren? Ik heb al enkele jaren naar tevredenheid een ds107+ in gebruik, deze wordt vooral gebruikt voor opslag van foto's, muziek en video.
Nu ben ik aan het kijken voor een synology met 2 schijven, zodat mijn gegevens veilig back-uped zijn door raid-1.
Ik zie dat er van de 214 meerdere types zijn, wat biedt de play meer dan de normale of 214+?
Wat voor mij belangrijk is, is dat de downloadsnelheid wat omhoog gaat (is nu Max 2 à 3 mb/s) en de snelheid van lezen/schrijven van gegevens op het netwerk. De video speel ik altijd via een mediaplayer af.
De synology staat beneden in de huiskamer, dus het moet niet een lawaaimaker zijn
Wie helpt mij op weg?
Ik zou zelf voor de 214play gaan als je geen 4bay nodig hebt.
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Dat is ook de veerkeerde benaming.. het is geen kopie want als je de file verwijderd is ie weg en is er niet nog een kopie. Een 2e schijf voor verhoogde beschikbaarheid. Als het je om een kopie/backup gaat kun je beter een 2e disk extern aansluiten en daar backuppen.martinusz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:32:
Kopie dan, het gaat mij erom dat wanneer er 1 schijf kapot gaat ik niet alles kwijt ben.
Wat jij wil ik vind het primaDukeBox schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:20:
[...]
Dat is ook de veerkeerde benaming.. het is geen kopie want als je de file verwijderd is ie weg en is er niet nog een kopie. Een 2e schijf voor verhoogde beschikbaarheid. Als het je om een kopie/backup gaat kun je beter een 2e disk extern aansluiten en daar backuppen.
Ik zou mijn oude nas wel als echte back-up kunnen gaan gebruiken dan trouwens.
Ganymedus schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:31:
Graag jullie mening:
Ik wil graag een nieuwe NAS aanschaffen en twijfel tussen de DS214play (Intel Atom "Berryville")en de DS414 (Marvell Armada XP (Extreme Performance)).
Ik wil hem voor het volgende gebruiken:Welke van de twee versies kan ik het beste gebruiken?
- backup van 3 MacBooks (TimeMachine redundancy) (totaal circa 1,5-2tb)
- DLNA streamen van full hd video's (4tb)
- streamen van muziek naar recieven (<1tb)
- NAS extern bereikbaar
Ik had eerst de DS412+ op het oog, echter gezien de hogere aanschafkosten en mogelijk minder lange support heb ik er voor gekozen deze buiten de beschouwing te laten.
De ideale oplossing zou voor mij de DS414play zijn, maar die bestaat helaas niet. Ik wil wel een 4bay hebben zodat ik 4x 4tb erin kan stoppen.
Zal de processor daadwerkelijk zo'n groot verschil maken?
Of ben ik alsnog aangewezen op de 412+ gezien de betere processor?
Indien aangewezen op de 412+ zijn er mogelijkheden de software buiten support toch up-to-date te houden?
Fijne jaarwisseling alvast!
Hmmm... Denk dat je zelf al antwoord geeft? Heb zelf 2x 4TB in mijn play zitten. Dat werkt prima zo. Echt een vlot ding. Maat jij hebt heel wat meer data zo te zien... Dan kom je al gauw op een 4xx serie uit.
Of je moet een play pakken met een uitbreidingsunit: http://www.synology.com/n...s/spec/DX513#content_hash
Of externe schijven aansluiten met het risico dat als het fout loopt je die data kwijt bent. Bijvoorbeeld films die je toch maar 1x kijkt

[ Voor 84% gewijzigd door Alpha89 op 03-01-2014 00:47 ]
Ja je hebt ook wel gelijk. Ik ben denk ik eigenlijk benieuwd naar de ervaringen van anderen met transformeren van HD materiaal met een 414.
Heb zelf de Ds414 maar daar zit geen chipset voor het transscoderen van hd-streams. De ds214play heeft een Atom cpu die dat wel kan. De ds414 heeft dat niet.Ganymedus schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:27:
@Alpha98
Ja je hebt ook wel gelijk. Ik ben denk ik eigenlijk benieuwd naar de ervaringen van anderen met transformeren van HD materiaal met een 414.
Heb zelf de DS414 gekocht vanwege de prijs en de ondersteuning (ga uit van 4 a 5 jaar na release) dus rond de 2019/2020.
[ Voor 12% gewijzigd door mark184 op 03-01-2014 11:51 ]
De DS414 is een redelijk stille nas . Al zitten er wel 4 schijven in en die hoor je. Hij staat bij mij in de meterkast, maar ik hoor hem door de meterkastdeur toch in de gang ratelen en soms zelfs in de woonkamer als het heel stil is in huis. Ik vind het niet hinderlijk.martinusz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:11:
Wie kan mij adviseren? Ik heb al enkele jaren naar tevredenheid een ds107+ in gebruik, deze wordt vooral gebruikt voor opslag van foto's, muziek en video.
Wie helpt mij op weg?
Als het aankomt op snelheid koop dat de DS412+ of de DS 713+. Dan moet je budget het wel toelaten natuurlijk, en de DS 713+ is met een DX513 erg makkelijk uit breiden.
Alleen ben ik niet van plan om er 1 met 4 schijven te nemen, maar met 2mark184 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:56:
[...]
De DS414 is een redelijk stille nas . Al zitten er wel 4 schijven in en die hoor je. Hij staat bij mij in de meterkast, maar ik hoor hem door de meterkastdeur toch in de gang ratelen en soms zelfs in de woonkamer als het heel stil is in huis. Ik vind het niet hinderlijk.
Als het aankomt op snelheid koop dat de DS412+ of de DS 713+. Dan moet je budget het wel toelaten natuurlijk, en de DS 713+ is met een DX513 erg makkelijk uit breiden.
Mijn huidige ds107+ staat onder de tv in de tv kast, deze hoor je alleen soms wat werk verrichten bij downloaden bijvoorbeeld. Soms zit er ook een irritante zoom in, maar dat komt door trillingen tegen het kastje denk ik, een klein zetje verhelpt het altijd. Als deze niet "bezig" is, dan hoor je hem totaal niet.
Ik moet nog steeds afwegen of de extra's van de play t.o.v. van de normale 214 voor mij echt meerwaarde hebben. Blijf het lastig vinden om dat te bepalen.
- WD Green nog vol met data in de Synology (was één van de desktop schijven, vol met o.a. ruim 1 Tb videos). De synology wilde hem gelijk formatteren naar EXT4, dus dat feest ging niet door.
- Na alle data van de WD Green afgehaald te hebben (kopieren naar desktop en oude netwerkschijf) heb ik de WD Green ingericht op de Synology. Hierna ben ik begonnen met over het netwerk alles terug te kopieren met o.a. de Windows Verkenner onder Windows 7 en Total Commander. Beide leverden zeer wisselende snelheden op, maar meestal tussen de 4 en 12 MB/s
- Ik heb de WD Green weer in de PC gehangen en dmv Paragon EXTFS for Windows de goede partitie gemount. Kopieren ging nu met een redelijk stabiele 12-13 MB/s
- Daarna heb ik een Ubuntu Live-USB stick gemaakt en vanuit die omgeving bestanden gekopieerd. Vanaf NTFS pakte hij dat niet, maar vanaf de netwerkschijf naar de WD Green haalde ik ongeveer 24 Mb/s stabiel.
edit: ik denk dat ik wat heb gevonden. Ik heb op de Synology bij Configuratiescherm - Win/MAC/NFS een vinkje gezet bij "SMB 2 en Large MTU inschakelen". Nu haal ik bij grotere bestanden tegen de 30 MB/s. Nog niet fantastisch, maar al een stuk beter dan 10-12 MB/s
edit 2: Ik heb nog iets gevonden op Synology-forum. Symptomen van TS lijken vergelijkbaar met die van mij. Ik ga zo proberen de schijf opnieuw te initialiseren en dan mijn oude netwerkschijf rechtstreeks te benaderen door hem te mappen in FileStation
[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 03-01-2014 15:30 ]
Zelf heb ik een DS214play in de woonkamer: in de open TV-meubel naast mijn receiver. Het geluid van de fans is praktisch onhoorbaar. Ik heb er twee WD RED's in zitten. Als die veel random I/O hebben dan hoor je die wel, maar overstemmen ze de TV zeker niet.martinusz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:02:
Ik moet nog steeds afwegen of de extra's van de play t.o.v. van de normale 214 voor mij echt meerwaarde hebben. Blijf het lastig vinden om dat te bepalen.
Oke dat is dus eigenlijk gelijk aan mijn huidige situatie met de ds107+, al is dat 1 schijf natuurlijk.roderickvd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:12:
[...]
Zelf heb ik een DS214play in de woonkamer: in de open TV-meubel naast mijn receiver. Het geluid van de fans is praktisch onhoorbaar. Ik heb er twee WD RED's in zitten. Als die veel random I/O hebben dan hoor je die wel, maar overstemmen ze de TV zeker niet.
- Kan de DS214Play het aan om NZB downloads te verwerken die hij met ong. 15MB/s binnen krijgt? M.a.w. zakt de snelheid niet in naar bijv. 8MB/s omdat de NAS/CPU het niet bij kan houden? Ok, downloads komen vooral 's nachts binnen en dan maakt het op zich niet uit hoe snel het binnen komt, maar ik heb niet voor niets een 150Mbit abbo bij Ziggo natuurlijk
- Draait sickbeard/couchpotato en sabnzbd/nzbget (goed) op deze nas?
- Welke is nou sterker qua cpu, de DS214Play of de DS214+ ?
Ik heb geen ervaring met de rekenkracht van de DS214play, maar ik weet wel dat nieuwsgroepen je Nas behoorlijk dicht kan trekken. Ik weet wel dat NZBget(c++) minder resources trekt dan SABNZBD in python. Met mijn DS414 word de downloadsnelheid wel iets meer als ie aan het uitpakken of repairen is tijdens 2 MB download. Ik denk dat eerder de beperkingen zitten in de radon I/O van je harde schijf.FireSonus schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:28:
Ok, ik wil voorzichtig ook in de Synology wereld gaan stappen. In eerste instantie zat ik te kijken naar de DS414, vooral omdat ie aardig wat power heeft, maar dat is wel een stevige investering. Nu zie ik steeds meer de DS214Play voorbij komen (max. 2 schijven, I know, scheelt wel qua prijs), maar heb ik hier toch wat vragen bij waar ik zo snel geen antwoord op kan vinden:
- Kan de DS214Play het aan om NZB downloads te verwerken die hij met ong. 15MB/s binnen krijgt? M.a.w. zakt de snelheid niet in naar bijv. 8MB/s omdat de NAS/CPU het niet bij kan houden? Ok, downloads komen vooral 's nachts binnen en dan maakt het op zich niet uit hoe snel het binnen komt, maar ik heb niet voor niets een 150Mbit abbo bij Ziggo natuurlijk
- Draait sickbeard/couchpotato en sabnzbd/nzbget (goed) op deze nas?
- Welke is nou sterker qua cpu, de DS214Play of de DS214+ ?
Sickbeard en couchpatato draaien als een zonnetje, en sabnzbd evengoed. al moet je voor grote repairklussen wel een krachtigere cpu hebben
[ Voor 4% gewijzigd door mark184 op 03-01-2014 12:47 ]
mijn NAS staat ook gewoon in de woonkamer, en is alleen hoorbaar als je alleen thuis bent zonder TV oid aan..mark184 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:29:
ik hoor veel mensen klagen over geluidsoverlast als de nas in de woonkamer staat. Bij de gamma kun je geluidsisolerende platen kopen. Heb het zelf in de meterkast geplakt tegen de deur aan. Werk naar mijn inziens goed, al heb ik geen harde cijfers van een dB-meter. Juist bij grote bestanden ging de nas iets ratelen. Nu is het amper nog iets.
maar het is dan ook maar een kleintje met 1-bay en geen maximum 'performance CPU''' die je hoort
Juist de harde schijven kun je goed horen, de CPU heb ik eigenlijk nooit gehoord. Die is trouwens nog ventilatorloos ook.dutchgio schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:35:
[...]
mijn NAS staat ook gewoon in de woonkamer, en is alleen hoorbaar als je alleen thuis bent zonder TV oid aan..
maar het is dan ook maar een kleintje met 1-bay en geen maximum 'performance CPU''' die je hoort
Ok, maar met hoeveel MB/s haal jij downloads nu binnen? 2? Wat ik overigens zo handig vind aan Sabnzbd is dat die automatisch even wacht met downloaden als er iets gerepaired/uitgepakt wordt, doet NZBGet dat ook?mark184 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:35:
[...]
Ik heb geen ervaring met de rekenkracht van de DS214play, maar ik weet wel dat nieuwsgroepen je Nas behoorlijk dicht kan trekken. Ik weet wel dat NZBget(c++) minder resources trekt dan SABNZBD in python. Met mijn DS414 word de downloadsnelheid wel iets meer als ie aan het uitpakken of repairen is tijdens 2 MB download. Ik denk dat eerder de beperkingen zitten in de radon I/O van je harde schijf.
Sickbeard en couchpatato draaien als een zonnetje, en sabnzbd evengoed. al moet je voor grote repairklussen wel een krachtigere cpu hebben
Nou mijn oude ds107+ met beduidend minder specs download al met 2 a 3mb/s ik mag toch aannemen dat de play sneller is. Stukje terug staat een link met een vergelijking tussen de 214+ en 214play, daar staat ook de down en uploadtest in.FireSonus schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:51:
[...]
Ok, maar met hoeveel MB/s haal jij downloads nu binnen? 2? Wat ik overigens zo handig vind aan Sabnzbd is dat die automatisch even wacht met downloaden als er iets gerepaired/uitgepakt wordt, doet NZBGet dat ook?
Deze dus:
Ganymedus schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:00:
[...]
Misschien interessant om te lezen voor je: http://www.legionhardware...on_ds214_ds214play,1.html
Ik zou zelf voor de 214play gaan als je geen 4bay nodig hebt.
[ Voor 22% gewijzigd door Martinusz op 03-01-2014 12:56 ]
Dat is dus 18 GB / uur, of te wel 432 GB / dag. Moet het echt nog sneller ?

Waarom betaal je dan voor een glasvezel aansluiting? Dan heb je toch niet meer nodig dan een 60Mbit abonnementje?upje schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:57:
Ik snap nooit zo goed waarom mensen zich zo druk maken over de downloadsnelheid. Voorbeeldje: ik heb een 50/50 glasvezel aansluiting. Op mijn DS413 download ik daarmee met 5MB/s via sabnzbd.
[ Voor 6% gewijzigd door FireSonus op 03-01-2014 13:01 ]
Zelf heb ik een 20 MBit abbo bij cheapnews. Dus ik haal 2,2 mb binnen per sec. Vind het prima. Zo.FireSonus schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:51:
[...]
Ok, maar met hoeveel MB/s haal jij downloads nu binnen? 2? Wat ik overigens zo handig vind aan Sabnzbd is dat die automatisch even wacht met downloaden als er iets gerepaired/uitgepakt wordt, doet NZBGet dat ook?
Wat ik wel bizar vond dat mij DS414 er een week over deed om 20.000 fotos te miniaturen. Vond dat redelijk snel in vergelijking met mijn ds411j die deed er maanden over.
Als je met 80Mbit download is je nas binnen een week vol. Ik vind dat niet echt noodzakelijk.
Trowens, ik heb geen ervaring met NZBget
Nee maar een glasvezel abbo zou ik juist niet aanschaffen voor een Nas downloader. Streams als HBO en Netflix die in HD als gauw zon 8 a 10 mbit slurpen kan bij meerdere apparaten je download geheel vol trekken.FireSonus schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:01:
[...]
Waarom betaal je dan voor een glasvezel aansluiting? Dan heb je toch niet meer nodig dan een 60Mbit abonnementje?
Moet niet, maar is wel fijn. Ik heb vaak dat ik samen met wat vrienden bedenk: "He, film X willen we nu kijken!"upje schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:57:
Op dit moment start ik dan toch mijn pc op, in plaats van dat ik het door de DS111 laat doen. Mijn PC download met 15MB/s, de DS111 met 6~7MB/s. Daarna duurt het parren/unrarren van een 10GB film op mijn pc 1 minuut, terwijl het op de Synology 20 minuten kan duren (nog langer als er iets gerepareerd moet worden).
Al met al kan ik door mijn PC binnen 10 minuten een 10GB film klaar hebben staan. Op de DS111 in een uurtje of langer. Als je met een groep zit te wachten is dat uur of langer best lang en ik kan me voorstellen dat je dan wel nadenkt over de te verwachten snelheid van een nas. Met echt blu-rays downloaden is het verschil in wachten helemaal groot.
[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 03-01-2014 13:11 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Dank u, exact mijn puntGizz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:09:
[...]
Moet niet, maar is wel fijn. Ik heb vaak dat ik samen met wat vrienden bedenk: "He, film X willen we nu kijken!"
Op dit moment start ik dan toch mijn pc op, in plaats van dat ik het door de DS111 laat doen. Mijn PC download met 15MB/s, de DS111 met 6~7MB/s. Daarna duurt het parren/unrarren van een 10GB film op mijn pc 1 minuut, terwijl het op de Synology 20 minuten kan duren (nog langer als er iets gerepareerd moet worden).
Al met al kan ik door mijn PC binnen 10 minuten een 10GB film klaar hebben staan. Op de DS111 in een uurtje of langer. Als je met een groep zit te wachten is dat uur of langer best lang en ik kan me voorstellen dat je dan wel nadenkt over de te verwachten snelheid van een nas.
Begrijp me goed, sneller is altijd beter, maar het lijkt of sommige mensen op dit forum er enorm aan tillen dat het downloaden op een NAS maar met 5-6 MB/s gaat ipv 10 MB/s. Dan vraag ik me wel eens af wat de haast is. Maar goed, ieder z'n ding.FireSonus schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:01:
[...]
Waarom betaal je dan voor een glasvezel aansluiting? Dan heb je toch niet meer nodig dan een 60Mbit abonnementje?
Overigens is mijn 50/50 glasvezel goedkoper dan een ADSL lijn.
Waar het mij vooral om gaat is dat het toch een redelijke investering is, zeker de DS414 met 4 schijven. Ik wil de Synology voornamelijk in gaan zetten als download station. Als ik dan een apparaat aanschaf dat nog niet eens zo krachtig is om downloads binnen te halen op de snelheid die ik nu wel haal (via m'n Macbook), dan zie ik niet in waarom ik daar voor zou betalen, even los van het feit dat ik dan wel 1 centrale plek zou hebben voor al mijn data.upje schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:29:
[...]
Begrijp me goed, sneller is altijd beter, maar het lijkt of sommige mensen op dit forum er enorm aan tillen dat het downloaden op een NAS maar met 5-6 MB/s gaat ipv 10 MB/s. Dan vraag ik me wel eens af wat de haast is. Maar goed, ieder z'n ding.
Overigens is mijn 50/50 glasvezel goedkoper dan een ADSL lijn.
Stel dat de DS414 niet de download snelheid haalt die ik nu wel haal (weet het nog steeds niet zeker haha) en je komt in de situatie terecht die Gizz beschrijft, dan ga je dus automatisch weer je pc/laptop gebruiken en dat wil ik dus voorkomen omdat ik, nogmaals, de Synology wil gebruiken als download station en daarbij ook verwacht dat deze dit kan voor de prijs die je er voor betaalt.
Overigens doe je dat dan wel goed met de prijs van je 50/50 glasvezel!
Net even geprobeerd om de taak handmatig te starten. Bij status staat dan gewoon "Connected". Maar na een tijdje klapte hij er echter weer uit.[30] Connection to the destination server is timeout. Please check the following and try again:The destination server is connected to a stable network.Backup client and server is busy.
Genoeg ruimte vrij op beide systemen, IP-adressen van de domeinnamen zijn ook nog actueel. Beide kanten een Ziggo verbinding.
Hoe krijg ik de backup weer werkend?
Edit: Hmmm, ik lees nu op internet dat die error vaak een beetje een random foutmelding is, en dat het door vanalles kan komen. Vaak omdat er grote bestanden in de backup zitten, of de backup taak in z'n geheel erg veel data omvat. Zal het eens bij langs lopen...
[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 03-01-2014 13:54 ]
Er is geen enkele NAS voor de particuliere markt die taken (welke dan ook) sneller kan uitvoeren dan jouw MacBook (of welke laptop/PC dan ook).FireSonus schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:45:
[...]
Waar het mij vooral om gaat is dat het toch een redelijke investering is, zeker de DS414 met 4 schijven. Ik wil de Synology voornamelijk in gaan zetten als download station. Als ik dan een apparaat aanschaf dat nog niet eens zo krachtig is om downloads binnen te halen op de snelheid die ik nu wel haal (via m'n Macbook), dan zie ik niet in waarom ik daar voor zou betalen, even los van het feit dat ik dan wel 1 centrale plek zou hebben voor al mijn data.
Stel dat de DS414 niet de download snelheid haalt die ik nu wel haal (weet het nog steeds niet zeker haha) en je komt in de situatie terecht die Gizz beschrijft, dan ga je dus automatisch weer je pc/laptop gebruiken en dat wil ik dus voorkomen omdat ik, nogmaals, de Synology wil gebruiken als download station en daarbij ook verwacht dat deze dit kan voor de prijs die je er voor betaalt.
Overigens doe je dat dan wel goed met de prijs van je 50/50 glasvezel!ok, ok, ik ga nu weer ontopic
Ik ben in het bezit van een Synology ds212J met daarin één schijf 2TB (Samsung) met daarop muziek / films e.a. data.
Nu wil ik een 2e HDD met 2 TB toevoegen om in totaal 4 TB te verkrijgen. Deze 2e HDD staat vol met data die weg mag.
Als ik deze 2e HDD nu in de nas plaats, zal hij deze formatteren. Wat doet hij verder? Hij zal toch niks met HDD 1 doen, die al in de nas zit?
toettoett
[ Voor 98% gewijzigd door mark184 op 03-01-2014 14:10 ]
Ik zeg ook nergens dat het even snel kan/moet zijnSmultie schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:52:
[...]
Er is geen enkele NAS voor de particuliere markt die taken (welke dan ook) sneller kan uitvoeren dan jouw MacBook (of welke laptop/PC dan ook).
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Volgens mij reageerde ik ook niet op jouGizz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:57:
[...]
Ik zeg ook nergens dat het even snel kan/moet zijn
[ Voor 98% gewijzigd door mark184 op 03-01-2014 14:10 ]
Ok
Totaal niet, maar de linkjes zien er ook wel 'lelijk' uit. Heb je niet iets dat gewoon op jpeg of jpg eindigt?
Gizz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:01:
[...]
Ok
[...]
Totaal niet, maar de linkjes zien er ook wel 'lelijk' uit. Heb je niet iets dat gewoon op jpeg of jpg eindigt?

[ Voor 29% gewijzigd door mark184 op 03-01-2014 14:09 ]
edit: ah die code heb je al gevonden dus
[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 03-01-2014 14:07 ]
Al doende leert men, thanks GizzGizz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:07:
Nee, http://imgur.com/PAmZKSE verwijst naar een webpagina, niet een plaatje. Als je op die pagina rechtsonder op embed codes klikt, kun je de BB-code gebruiken: http://i.imgur.com/PAmZKSE.jpg, maar dan met [img] eromheen natuurlijk. Heb ik nu niet gedaan omdat het plaatje wel erg groot is.
edit: ah die code heb je al gevonden dus
-EDIT-
Ik zie op de website van Synology dat ook de 214play naar mijn Samsung TV (een DLNA apparaat lijkt me dus) gewoon het standaard bestand doorstuurt, dus dan zou ik aan de extra transcodering functie niet zo veel hebben?
http://www.synology.com/nl-nl/support/faq/577
[ Voor 14% gewijzigd door striner op 03-01-2014 15:07 ]
Bedankt, maar hoe snel is zo'n DS414 dan wél?!Smultie schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:52:
[...]
Er is geen enkele NAS voor de particuliere markt die taken (welke dan ook) sneller kan uitvoeren dan jouw MacBook (of welke laptop/PC dan ook).
Hoe snel is een 8-10GB MKV film gedownload en uitgepakt, er vanuit gaande dat je netwerksnelheid niet de bottleneck is?
Ik heb een 60 Mbps abonnement bij Ziggo. Dat trekt mijn DS214play lachend vol. Met SSL denk ik 25-30% CPU? Verifiëren, repareren en uitpakken gaat richting 60-70%.FireSonus schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:28:
Ik vermoed dat die 150 Mbps dus ook geen probleem zullen zijn.
Ja.- Draait sickbeard/couchpotato en sabnzbd/nzbget (goed) op deze nas?
Als je de synology af sluit en openschroeft om een 2 hd in te passen zal hij piepen dat er iets mis is met het volume. Log in met een admin account op je nas. Je synology zal voor stellen zich uit te breiden naar raid1Thecola schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:53:
Ik heb een vraag m.b.t. het plaatsen van een 2e hdd.
Ik ben in het bezit van een Synology ds212J met daarin één schijf 2TB (Samsung) met daarop muziek / films e.a. data.
Nu wil ik een 2e HDD met 2 TB toevoegen om in totaal 4 TB te verkrijgen. Deze 2e HDD staat vol met data die weg mag.
Als ik deze 2e HDD nu in de nas plaats, zal hij deze formatteren. Wat doet hij verder? Hij zal toch niks met HDD 1 doen, die al in de nas zit?
Oké, maar met raid1 heb ik dus maar 2TB in totaal. Kan ik hem ook in JBOD plaatsen zodat ik in totaal 4TB heb?mark184 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:29:
[...]
Als je de synology af sluit en openschroeft om een 2 hd in te passen zal hij piepen dat er iets mis is met het volume. Log in met een admin account op je nas. Je synology zal voor stellen zich uit te breiden naar raid1
Er staan ook enkele belangrijke bestanden op. Daarom wil ik eigenlijk een 500GB externe harde schijf via USB aansluiten, om dagelijks / elke week op die externe harde schijf een bepaalde map te backuppen.
toettoett
Werkt dat een beetje dat schuim?
Misschien ook eens proberen hier.
Ik heb ook wel een en ander ervaring met dat schuim, lekker goedkoop, en 't werkt prima, rol dubbelzijdige tape erbij, en plakken maar.schumi2004 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:49:
[...]
Werkt dat een beetje dat schuim?
Misschien ook eens proberen hier.
Heb dit spul in me auto om te isoleren, werkt perfect.
Het geluiddempende schuim bij de gamma is zelfklevend, had het binnen 10 minuten overal zitten, en het is veel stiller in de gang nu, let wel erop dat je nas nog genoeg kan ventileren.Fatal Mind schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:03:
[...]
Ik heb ook wel een en ander ervaring met dat schuim, lekker goedkoop, en 't werkt prima, rol dubbelzijdige tape erbij, en plakken maar.
Heb dit spul in me auto om te isoleren, werkt perfect.
Dat zijn dat details, maar het werkt prima dat spul, en wat je zegt, even de ventilatie in de gaten houden.mark184 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:29:
[...]
Het geluiddempende schuim bij de gamma is zelfklevend, had het binnen 10 minuten overal zitten, en het is veel stiller in de gang nu, let wel erop dat je nas nog genoeg kan ventileren.
Ik heb wat problemen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Vandaag is mijn Synology NAS 214play aangekomen samen met WD live tv, er waren geen problemen naar connectie of dergelijke toe. Ik heb op de NAS de Video map voorzien van NFS en via WD live play linux server aan gezet.
Ik heb hier momenteel wat filmen op staan met elk hun eigen map. Via Thumbgen heb ik de films voorzien van een foto en NFO bestand voor informatie, echter als ik de mappen overloop op de WD tv live, is er geen enkele film voorzien van content informatie of cover. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik kan wel handmatig of automatisch informatie ophalen maar dit is dan via een standaard online database die standaard op de WD staat, niet van wat op de NAS staat : /
[ Voor 12% gewijzigd door hemigidius op 03-01-2014 18:37 ]
Op de Synology site staat er dat de Play deze uitbreidingsunit enkel kan gebruiken "als externe opslag". Wat wil dit precies zeggen?Alpha89 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:39:
[...]
Hmmm... Denk dat je zelf al antwoord geeft? Heb zelf 2x 4TB in mijn play zitten. Dat werkt prima zo. Echt een vlot ding. Maat jij hebt heel wat meer data zo te zien... Dan kom je al gauw op een 4xx serie uit.
Of je moet een play pakken met een uitbreidingsunit: http://www.synology.com/n...s/spec/DX513#content_hash
Of externe schijven aansluiten met het risico dat als het fout loopt je die data kwijt bent. Bijvoorbeeld films die je toch maar 1x kijkt.
Niemand?Tomovich schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:53:
Na mijn hierboven vermelde problemen heb ik de stekker uit de DS214Play getrokken en opnieuw opgestart.
Daarna heb ik het reeds geïnstalleerde volume verwijderd (met daarbijbehorende data) en een nieuw volume aangemaakt (net hetzelfde).
Eens het volume aangemaakt was heb ik een complete reset gedaan. De "parity consistency check" was nog maar aan 0-2% op dat moment. Deze heb ik dus eigenlijk afgebroken met de full reset. Ik vraag me nu af indien dit wel mocht, moest deze niet eerst afgerond worden voordat ik de full reset opstartte (2 x drukken totdat het 3 x de bieptoon geeft)?
Nu, na de reset, heb ik opnieuw het volume verwijderd en opnieuw aangemaakt. Nu is de "parity consistency check" nog bezig en laat ik deze uitlopen. Ik weet van de eerste setup van de NAS dat ik hiervan een melding kreeg rechtsboven in het venster (rond icoon met "i" er in). Nu krijg ik die niet, ik heb geen enkele melding gekregen totnogtoe. Is dit een functie die moet ingeschakeld worden?
Ik heb in mijn Synology met Hybrid RAID nu 2x 1TB zitten. Hier maakt hij een 1TB volume van (ik gok dat dit onder de motorkap dus RAID 1 is?).
Stel ik doe er een 3e van 1TB bij. Klopt het dan dat SHR hier RAID 5 van maakt, en dan dus een 2TB volume?
(Mijn idee was om de inhoud van mijn USB externe harde schijf naar de synology te kopieren en de externe harde schijf vervolgens open te schroeven en in de NAS te steken)
[ Voor 6% gewijzigd door Stevanov op 03-01-2014 19:54 ]
Ik gebruik dit systeem om films op te slaan en te streamen naar een media center (Xtreamer of Raspberyr Pi met OpenElec of Xbian).
Ik heb FTP, NFS en Samba geprobeerd op allebei de media centers maar elke keer naar een aantal minuten wordt de verbinding verbroken (film stopt er mee) en moet ik het apparatuur opnieuw opstarten om weer connectie te kunnen maken.
Aangezien beide media centers en diverse software hetzelfde probleem geven ga ik ervan uit dat het aan mijn Synology ligt. Overigens kan ik daar niks geks bij vinden.
Iemand enig idee?
-edit- extra info
mijn Synology blijft beschikbaar, internet blijft verbonden staan. en downloads c.q. andere taken op Synology lopen ook gewoon door.
[ Voor 11% gewijzigd door Vecodo op 03-01-2014 21:06 ]
Ja die parity consistency check moest inderdaad eerst af zijn voordat je je syno kan afsluiten.
Geen probleem als je de partities wist en opnieuw aanmaakt, je syno gaat die check dan opnieuw doen. En maak je niet druk om een missende notificatie, misschien al weggeslikt. Standaard staan veel notificaties al aan. Kijk maar eens bij het controle panel.
En kijk gewoon bij de storage manager hoever je syno is.
En je syno in het vervolg aan laten totdat hij helemaal klaar is met de check.
ja.Stevanov schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:53:
Heren, even een vraagje van een nieuwe Synology eigenaar.
Ik heb in mijn Synology met Hybrid RAID nu 2x 1TB zitten. Hier maakt hij een 1TB volume van (ik gok dat dit onder de motorkap dus RAID 1 is?).
Stel ik doe er een 3e van 1TB bij. Klopt het dan dat SHR hier RAID 5 van maakt, en dan dus een 2TB volume?
Wat dit betekent staat keurig uitgelegd. Klik op het blauwe woordje "meer".Tomovich schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:46:
Op de Synology site staat er dat de Play deze uitbreidingsunit enkel kan gebruiken "als externe opslag". Wat wil dit precies zeggen?
kortom: of je kan de schijven in de dx gebruiken om een bestaande raid/shr uit te breiden met die extra schijven, of je kan de schijven in de dx alleen gebruiken als los volume naast het huidige volume. Heb je een van de duurdere modellen (plus serie) dan kan je beiden doen, heb je de eenvoudigere modellen dan kan je alleen extra volumes aanmaken.
[ Voor 19% gewijzigd door job op 03-01-2014 22:08 ]
De ondersteuning is inderdaad een van de punten waar ik rekening mee hou. Echter dat de 414 niet kan transcoderen verbaasd me. Ik neem aan dat hij het wel kan, alleen dat hij trager is? Ik vermoed (moet ik nakijken) dat mijn tv's en blu-ray speler's geen MKV afspelen. Wat lastig is aangezien ik die voornamelijk heb als video materiaal.mark184 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:49:
[...]
Heb zelf de Ds414 maar daar zit geen chipset voor het transscoderen van hd-streams. De ds214play heeft een Atom cpu die dat wel kan. De ds414 heeft dat niet.
Heb zelf de DS414 gekocht vanwege de prijs en de ondersteuning (ga uit van 4 a 5 jaar na release) dus rond de 2019/2020.
Voor video transcodering heb je een package nodig, welke de ds414 niet heeft. daarom is het mij nog niet gelukt om een hd-stream te transcoderen. of zit ik er erg naast?Ganymedus schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 00:08:
[...]
De ondersteuning is inderdaad een van de punten waar ik rekening mee hou. Echter dat de 414 niet kan transcoderen verbaasd me. Ik neem aan dat hij het wel kan, alleen dat hij trager is? Ik vermoed (moet ik nakijken) dat mijn tv's en blu-ray speler's geen MKV afspelen. Wat lastig is aangezien ik die voornamelijk heb als video materiaal.
Files die wel op mijn Synology staan, maar niet in Cloud Station, hebben hier geen last van. Issue lijkt dus echt verband te houden met Cloud Station.
Het gekke is dat die 1 januari 1970 zichtbaar is onder OS X Mavericks.. Via ssh in de map zelf (ls -al), en ook via de webinterface.
Hoe komt dit? Is dit schadelijk? Zijn die files beschadigd (ik kan ze gewoon openen)? En hoe kom ik er van af?
Ondertussen mijn gegevens kunnen backuppen op een externe 3TB schijf. De WD RED 3TB bleek toch vol te zitten met bad sectors, deze is dus nu ook omgeruild.Rainesh schreef op woensdag 25 december 2013 @ 02:30:
Backup maken op je 3tb externe schijf en dan beide schijven aan een windows pc hangen en even diagnostische tool van WD draaien. Kan even duren, maar dan heb je zekerheid of je schijven niet goed zijn. Mochten ze inderdaad niet goed zijn, gewoon omruilen.
Als je 2 volumes aan wilt maken, maak dan 2 eenvoudige volumes aan ipv SHR.
Aangezien beiden schijven nu leeg zijn, kan ik alles nu opnieuw (schoon)installeren.
Mijn vraag, wat is de beste manier om mijn DS213+ met 2 WD RED 3TB schijven te installeren.
Ik wil de externe 3TB HDD gebruiken voor backups van persoonlijke gegevens vanaf mijn NAS, dus de NAS mag totaal 6 TB opslagruimte geven. Mooiste zou zijn dat ik de externe 3TB HDD hierna zo kan formatteren, dat ik deze ook op mijn mac's kan gebruiken
Kortom, hoe kan ik het beste mijn NAS indelen met 2x 3TB schijven (SHR of RAID) en daarna mijn externe 3TB schijf formatteren naar een bestandsindeling voor zowel Synology als OSX ?
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
Appeltjes in huis? Synology forum: All files are dated 1970/01/01SyS_ErroR schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 01:47:
Ik heb een probleem met Cloud Station op mijn Synology. Van sommige files (compleet willekeurig) wordt de aanmaakdatum en de bewerkingsdatum op 1 januari 1970 gezet. Deze files, met allemaal verschillende extensies, hoeven recent niet eens gebruikt en/of geopend te zijn.
De verbinding gaat via NFS van de Synology naar de Raspberry Pi en alles is bekabeld aangesloten.
Heb je dit al vaker bij meerdere films gehad? Zo niet, is het redelijk aannemelijk dat het een kleine hick-up in de file zelf is. Probeer die film nog eens af te spelen en kijk of hij op hetzelfde moment weer vastloopt.Gynnad schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:01:
Ik heb mijn Synology NAS op de Raspberry Pi aangesloten, en gisteren was ik een 1080p film aan het kijkt (About Time) en ongeveer om de 40 minuten liep hij even vast.. Het is niet zo dat ik hem moest herstarten, maar de beelden kwam niet door, een simpele pauze en play was weer genoeg, maar blijft toch irritant. Iemand enig idee wat hier aan te doen is?
De verbinding gaat via NFS van de Synology naar de Raspberry Pi en alles is bekabeld aangesloten.
Goede film trouwens, gisteren toevallig ook gekeken.
Om mezelf even te quoten:MikeyMan schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:58:
[...]
Ja, dat wordt me niet helemaal duidelijk, maar als het zo werkt dat er per 1000 files nog 0,055 in rekening wordt gebracht valt dat nog mee. Bij 106 gb waren het 30000 files. Dus das nog anderhalve euro.
Ben net begonnen, dus nog geen rekening gehad.
Heb vandaag de rekening van december gekregen. In. Totaal 61 dollarcent voor de upload van de eerste 30 GB. Dit zat hem volledig in requests bij de upload. Heb de upload op 31 december gestart, dus niets betaald voor opslag.
Zit wel te denken; je kunt een multipart grootte opgeven. Volgens mij kun je die beter zo groot mogelijk zetten, scheelt je denk ik requests. Staat standaard op 16 mb, maar kan naar 1gb zelfs...
Yes! Mac only zelfs. Dank voor de link!Miyamoto schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:57:
[...]
Appeltjes in huis? Synology forum: All files are dated 1970/01/01
Edit: ik vraag me wel af of dit mijn issue geheel oplost. Het probleem is daar opgelost met een nieuwe versie van dsFile op een iOS device, in 2012..
[ Voor 20% gewijzigd door SyS_ErroR op 04-01-2014 13:29 ]
Ik vermoed, en kan dat niet onderbouwen nog, dat het met een third party xcoder wel moet lukken.mark184 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 01:35:
[...]
Voor video transcodering heb je een package nodig, welke de ds414 niet heeft. daarom is het mij nog niet gelukt om een hd-stream te transcoderen. of zit ik er erg naast?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Transcoding zit toch al standaard in DSM?!Ganymedus schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:01:
[...]
Ik vermoed, en kan dat niet onderbouwen nog, dat het met een third party xcoder wel moet lukken.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Kan alleen nergens vinden hoe ik dit moet updaten en nog steeds mijn media library kan behouden! Moet ik manual de apk installen terwijl huidige versie installed is, of eerst huidige versie uninstallen? Blijft dan alles van de library bewaard?
Wat ik zo snel kan vinden is dat de DSM voor mobiele apparaten kan downcoderen naar lagere bitrates. Ook kun je audio downsample voor beter speelbaarheid bij mindere cpu/bandbreedte.dutchgio schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:43:
[...]
Transcoding zit toch al standaard in DSM?!
Maar in de cpu beschrijving van de ds414 vind ik geen transcodering van hd-streams.
http://www.marvell.com/em...P-SoC-product%20brief.pdf
Het lijkt me dat de cpu chipset dit moet ondersteunen.
Precies, als je HD-content wilt kunnen afspelen is het het handigst als het device waarop je het afspeelt (tablet, mediaplayer) het bestandstype ondersteunt. Zelfs de duurdere Synology diskstations zijn niet bedoeld om HD-formaten tijdens het streamen naar een ander codeer-formaat om te zetten. Gelukkig zijn er voor veel situaties (iPad, android, enz.) apps die vrijwel alles kunnen.mark184 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:29:
[...]
Wat ik zo snel kan vinden is dat de DSM voor mobiele apparaten kan downcoderen naar lagere bitrates. Ook kun je audio downsample voor beter speelbaarheid bij mindere cpu/bandbreedte.
Poorten forwarden in routerklaaspyro schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:28:
Wie o wie weet de oplossing?
Firewall op Synology controleren
Je DDNS resolved iig naar een ip, dus de fout zit in de forwarding of in de firewall.
Haal even je DDNS naam weg voor botjes
Nog een vraag wat betreft het verbinden tussen mijn pc's en de Synology DS214Play. Ik heb een iMac (OSX Mountain Lion 10.8.5) en een MacBook Air (OSX Mavericks 10.9.1). Welke soort verbinding gebruik ik het best voor de iMac en welke het best voor de MBA (AFS of SMB)?
Daarnaast zie ik ook dat ik in het configuratieschema van de Synology het zo kan instellen dat alles via httpS gaat. Is het aangeraden om dit aan te vinken?
Ook wil ik graag weten wat er bij de "jumbo frame instelling" onder "netwerk" moet staan.
En is het aangeraden om in de planning maandelijks zowel een snelle als uitgebreide S.M.A.R.T.-test te laten uitvoeren?
Bedankt!
Je Mac's lekker laten verbinden via AFP, dus gewoon in de Finder je NAS aanklikken, inloggen en klaar.Tomovich schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 22:47:
Hallo
Nog een vraag wat betreft het verbinden tussen mijn pc's en de Synology DS214Play. Ik heb een iMac (OSX Mountain Lion 10.8.5) en een MacBook Air (OSX Mavericks 10.9.1). Welke soort verbinding gebruik ik het best voor de iMac en welke het best voor de MBA (AFS of SMB)?
Daarnaast zie ik ook dat ik in het configuratieschema van de Synology het zo kan instellen dat alles via httpS gaat. Is het aangeraden om dit aan te vinken?
Ook wil ik graag weten wat er bij de "jumbo frame instelling" onder "netwerk" moet staan.
En is het aangeraden om in de planning maandelijks zowel een snelle als uitgebreide S.M.A.R.T.-test te laten uitvoeren?
Bedankt!
https is uiteraard aan te raden, dan gebruik je encryptie en dat is altijd een goed idee. Sniffers op foreign networks hebben dan geen kans meer.
Wat je moet instellen bij jumbo frames ligt aan je netwerk. Dat zul je dus zelf moeten testen. Standaard is de MTU 1500, jumbo is vaak 9000. Probeer beide en kijk of je een verschil merkt, al zul je dat eigelijk alleen merken bij grote filetransfers.
Via putty werkt het wel, en ik heb ook gewoon toegang tot SB, nzbget en CP. Reboot helpt niet, iemand enig idee waar t aan kan liggen?
Gewoon op het IP lukt het welEdmin schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:14:
En de NAS benaderen via het IP? Log in op je louter om te checken of eea nog klopt?
Ik was al allemaal websites aan het afspeuren, dank voor de reactie.
Heb de film nu opnieuw aangezet en ik zie dat het weer gebeurd, alleen nu op een ander tijdstip. Het gekke is dat de ondertiteling wel gewoon doorloopt, maar dat het beeld en geluid stilstaan. Wat ik dan moet doen is enkele seconden wachten, vaak kan ik dan weer terug en vooruit spoelen en doet hij het weer. (wat natuurlijk irritant is tijdens een film!)Smultie schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:10:
[...]
Heb je dit al vaker bij meerdere films gehad? Zo niet, is het redelijk aannemelijk dat het een kleine hick-up in de file zelf is. Probeer die film nog eens af te spelen en kijk of hij op hetzelfde moment weer vastloopt.
Goede film trouwens, gisteren toevallig ook gekeken.
Gisteren dacht ik even dat het misschien te maken had met applicaties die draaien op mijn NAS, omdat toen er een 'hick-up' was om precies 0:00, echter nu was het om 10:09.
Ik haal de film van de NAS via NFS, ik weet niet of er een beter protocol is, of dat iemand een idee heeft hoe je dit probleem kunt oplossen?
Smultie in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC"Gynnad schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:12:
[...]
Heb de film nu opnieuw aangezet en ik zie dat het weer gebeurd, alleen nu op een ander tijdstip. Het gekke is dat de ondertiteling wel gewoon doorloopt, maar dat het beeld en geluid stilstaan. Wat ik dan moet doen is enkele seconden wachten, vaak kan ik dan weer terug en vooruit spoelen en doet hij het weer. (wat natuurlijk irritant is tijdens een film!)
Gisteren dacht ik even dat het misschien te maken had met applicaties die draaien op mijn NAS, omdat toen er een 'hick-up' was om precies 0:00, echter nu was het om 10:09.
Ik haal de film van de NAS via NFS, ik weet niet of er een beter protocol is, of dat iemand een idee heeft hoe je dit probleem kunt oplossen?
Misschien handig om het bij 1 topic te houden....
Misschien een beetje offtopic, maar je kunt middels een calculator berekenen hoeveel kosten je maakt en in rekening gebracht wordt: http://blender.ca/blog/2013/amazon-glacier-cost-calculator/MikeyMan schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:14:
[...]
Om mezelf even te quoten:
Heb vandaag de rekening van december gekregen. In. Totaal 61 dollarcent voor de upload van de eerste 30 GB. Dit zat hem volledig in requests bij de upload. Heb de upload op 31 december gestart, dus niets betaald voor opslag.
Zit wel te denken; je kunt een multipart grootte opgeven. Volgens mij kun je die beter zo groot mogelijk zetten, scheelt je denk ik requests. Staat standaard op 16 mb, maar kan naar 1gb zelfs...
Verder heb ik sinds ik ben geupgrade naar OSX Mavericks regelmatig last van bufferen en wegvallen van verbindingen van mijn Plex Server en Synology. Na wat onderzoek bleek dit te liggen aan de nieuwe SMB2 die in OSX Mavericks als standaard protocol staat (AFP is ook vervangen hiervoor). Heb toen op de verschillende Mavericks Macs (MBP en Mini) het volgende bestandje aangemaakt in de Preferences
http://hints.macworld.com...p?story=20131122083837447
....waardoor OSX dus SMB1 gebruikt als default. Al mijn problemen met m'n Synology NAS'sen zijn opgelost.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Al via https:diskstation:5001 geprobeert? Ben je uitgesloten door je automatische blokkering? Dan moet je via een utp kabel naar de Nas toegang krijgen en je device via whitelist weer in het gereel krijgen.Pirate-Bozz schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:09:
Kom thuis net kan ik via de webinterface niet meer mijn synology in (dus via diskstation:5000).
Via putty werkt het wel, en ik heb ook gewoon toegang tot SB, nzbget en CP. Reboot helpt niet, iemand enig idee waar t aan kan liggen?
Mijn Glacier is nu ook bezig met uploaden. Tot dusver staat de rekening op $0,77 voor zo'n 77 GB en 9900 archives naar de EU server.Nitai schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:27:
Misschien een beetje offtopic, maar je kunt middels een calculator berekenen hoeveel kosten je maakt en in rekening gebracht wordt: http://blender.ca/blog/2013/amazon-glacier-cost-calculator/
(ben niet helemaal thuis in Plex Server:) Benader je je NAS dan gewoon via Finder? Als ik dat hier doe met mijn Mavericks dan logt DSM gewoon een AFP verbinding. Die hapert niet. Wil ik SMB(2), dan moet ik handmatig verbinden.Verder heb ik sinds ik ben geupgrade naar OSX Mavericks regelmatig last van bufferen en wegvallen van verbindingen van mijn Plex Server en Synology. Na wat onderzoek bleek dit te liggen aan de nieuwe SMB2 die in OSX Mavericks als standaard protocol staat (AFP is ook vervangen hiervoor). Heb toen op de verschillende Mavericks Macs (MBP en Mini) het volgende bestandje aangemaakt in de Preferences
http://hints.macworld.com...p?story=20131122083837447
....waardoor OSX dus SMB1 gebruikt als default. Al mijn problemen met m'n Synology NAS'sen zijn opgelost.
Stel van tevoren wel zeker dat je switch, netwerkkaart en eventueel router ook jumbo frames ondersteunen, want anders valt je verbinding weg. Jumbo frames zet je voor heel het netwerk aan/uit, niet per device.thaan schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 22:52:
Wat je moet instellen bij jumbo frames ligt aan je netwerk. Dat zul je dus zelf moeten testen. Standaard is de MTU 1500, jumbo is vaak 9000. Probeer beide en kijk of je een verschil merkt, al zul je dat eigelijk alleen merken bij grote filetransfers.
Iknow, maar ik kwam er niet echt uit. O.a. met die requests enzo...Nitai schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:27:
[...]
Misschien een beetje offtopic, maar je kunt middels een calculator berekenen hoeveel kosten je maakt en in rekening gebracht wordt: http://blender.ca/blog/2013/amazon-glacier-cost-calculator/
Niemand? Forum van Synology, Raspberry, XBMC, OpenElec en xtreamer ook al niks te vindenVecodo schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:04:
Ik heb hier een Synology 212J met de laatste DSM 4.3 update 3 software.
Ik gebruik dit systeem om films op te slaan en te streamen naar een media center (Xtreamer of Raspberyr Pi met OpenElec of Xbian).
Ik heb FTP, NFS en Samba geprobeerd op allebei de media centers maar elke keer naar een aantal minuten wordt de verbinding verbroken (film stopt er mee) en moet ik het apparatuur opnieuw opstarten om weer connectie te kunnen maken.
Aangezien beide media centers en diverse software hetzelfde probleem geven ga ik ervan uit dat het aan mijn Synology ligt. Overigens kan ik daar niks geks bij vinden.
Iemand enig idee?
-edit- extra info
mijn Synology blijft beschikbaar, internet blijft verbonden staan. en downloads c.q. andere taken op Synology lopen ook gewoon door.
Weet iemand overigens waar ik andere DSM versies kan downloaden? Wil daar even naar kijken. met vorige DSM bovenstaand probleem volgens mij niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Vecodo op 05-01-2014 11:41 ]
De film stopt er gewoon mee. Geen bijzondere foutmelding of iets? Kan je daarna het bestand opnieuw openen? Kan je nog verbinding maken met de Synology vanaf die HTPC? Hebben de HTPC's nog wel internet?Vecodo schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:39:
[...]
Niemand? Forum van Synology, Raspberry, XBMC, OpenElec en xtreamer ook al niks te vinden
Weet iemand overigens waar ik andere DSM versies kan downloaden? Wil daar even naar kijken. met vorige DSM bovenstaand probleem volgens mij niet.
Wat gebeurt er als je vanaf een "normale" PC gaat streamen vanaf de Synology?
Glacier is een web service. Uploaden en downloaden gebruikt met HTTP(S) requests. Standaard werkt de Glacier met multipart requests van 16 MB. Een file van 1GB uploaden kost dan 1024 / 16 MB = 64 requests. Daar komt wat overhead bij voor het bijhouden van de filenames. Rond 'm af naar boven en dan weet je waar je aan toe bent.MikeyMan schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:18:
Iknow, maar ik kwam er niet echt uit. O.a. met die requests enzo...
Over die overhead: Glacier werkt niet met filenames. Zodra je iets upload verliest het z'n naam en krijgt het een nietszeggend archive ID. Om de filenames toch te onthouden voor de backup, houdt de Glacier client een klein "mapping" bestand bij waarin de Glacier IDs worden gekoppeld aan filenames.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:
<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]