Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:17:
Dag mensen ik heb een vraag waar ik zelf ook met een hoop ge-google niet uitkom. Ik heb recent een DS213 aangeschaft en vooralsnog werkt hij als een zonnetje, ik heb echter 1 irritatiepunt. Ik download vrijwel alles via torrents, wat betekent dat dit vrijwel altijd in de 'ge-rarrede' vorm gebeurt. Nu is daar het handige vinkje in het download station voor dat hij dit automatisch voor je uitpakt. Fantastische optie natuurlijk, werkt ook foutloos. Wat hij echter niet doet is het uitpakken van bestanden die niet in de hoofdmap terecht komen. Ik download namelijk regelmatig series en die komen altijd in een submap terecht. De hoofdmap bestaat dus weer uit meerdere submapjes voor elke aflevering. Nou is het vervelende dus dat synology netjes alles uitpakt wat in de hoofdmap staat maar weigert dit te doen voor de submappen. Is er hier een oplossing voor die ik over het hoofd zie of moet ik voor deze mappen nog steeds alles zelf handmatig uitpakken.

Bij voorbaat dank!
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Die UPS/stekkerdoos is alweer heel anders als degene die ik gezien had. En daarmee ook al weer een stuk betaalbaarder. En extra veiligheid mag best geld kosten, maar geen honderden euro's. Ik koop die NAS ook om alles veilig en handig op te slaan en zet de belangrijkste foto's en dergelijke ook nog op een losse backupschijf.

Beschermdt de door jou genoemde UPS ook tegen stroompieken bij bijvoorbeeld blikseminslag?

En hoe zit het met pieken van de netwerk/internetkabel? -> Beantwoord in review op GoT, of APC website: deze kan je aansluiten/beveiligen

Ik lees op de website van APC het volgende:
Output Connections

(4) Schuko CEE 7 (Battery Backup) Schuko CEE 7
(4) Schuko CEE 7 (Surge Protection) Schuko CEE 7
Dat betekent toch hopelijk niet dat ik ofwel de NAS alleen tegen pieken bescherm, ofwel alleen tegen stroomuitval? -> Beantwoord in review op GoT, of APC website: Nee, sommige aansluitingen beschermen tegen beide

[ Voor 53% gewijzigd door Jorgen op 03-08-2013 15:17 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik gebruik voor het downloaden van torrents graag de Download Station extension voor Chrome. Nou werkt dat opzich heel aardig, maar alleen als ik het admin account van de DS gebruik om mee in te loggen. Als ik mijn eigen user account gebruik, krijg ik de melding "onbekende fout opgetreden".

Uiteraard staan de rechten goed, dwz: mijn account heeft toegang tot Download Station.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 16:44
Heb toevallig gisteren DSM 4.3 beta installed maar om 1 of vage reden is na verloop van tijd mijn DS niet meer bereikbaar en reageert deze nergens meer op. Iemand dit eerder meegemaakt?

Betreft een DS211.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• def1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:01
schumi2004 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:19:
Heb toevallig gisteren DSM 4.3 beta installed maar om 1 of vage reden is na verloop van tijd mijn DS niet meer bereikbaar en reageert deze nergens meer op. Iemand dit eerder meegemaakt?

Betreft een DS211.
dat lijkt me een van de risico's van een beta?

ik had zelf nog een vraag. Mijn synology ds213+ gaat niet in hybernation.
het lijkt of het proces synorcd blijft draaien .. nu heb ik de meest recente dsm (niet de beta).

volgens het 'almachtige google' is het iets van de audio station? .. iemand enig idee hoe ik toch hybernation voor elkaar kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb precies hetzelfde.. ik ben van mening dat er een bug zit in DS Audio. Gebruik jij dat toevallig ook?
Ik heb nl heel vaak dat muziek door blijft spelen op mijn receiver terwijl ik de app uit heb gezet.
Dit was vroeger alleen via DNLA maar nu ook via AirPlay.

Synology support zegt dat het komt hoe ik de app kill. Ze zeggen dat je eerst je muziek moet stopzetten voordat je de app killt. Ik zie geen verbetering..

Zou je de app build kunnen nakijken? Grote kans dat je beta audiostation draait die ook op 4.3 draait.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Quakie schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:36:
Ik heb precies hetzelfde.. ik ben van mening dat er een bug zit in DS Audio. Gebruik jij dat toevallig ook?
Ik heb nl heel vaak dat muziek door blijft spelen op mijn receiver terwijl ik de app uit heb gezet.

Synology support zegt dat het komt hoe ik de app kill. Ze zeggen dat je eerst je muziek moet stopzetten voordat je de app killt. Ik zie geen verbetering..

Zou je de app build kunnen nakijken? Grote kans dat je beta audiostation draait die ook op 4.3 draait.
Nee draai geen DS Audio en heb zelfs overbodige apps verwijderd, mogelijk zit het in de VPN/TVHeadend/OScam of andere apps die ik draai. NAS was ook heel erg druk wanneer deze in deze toestand kwam. Ben iig terug naar 4.2 en de issues zijn verdwenen.

Eerste keer dat ik issues heb met een beta overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• def1987
Quakie schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:36:

ik draai wel de DS Audio app. Versie 5.0-2414

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedoelde op NAS Zelf onder DSM. je app is een hoger build dan mijnes maar het probleem zit volgens mij dat je NAS nooit ontvangt dat hij moet stoppen met muziek streamen...
Ik heb zojuist maar weer een antwoord naar synology gestuurd. Ik stel voor dat jij het ook doet. Dan komt er misschien meer focus. 3watt of 20watt is nogal een verschil. Zeker als het nutteloos is dat je NAS aanstaat.

Dat heb je snel gedaan Schumi2004. Van 4.3 terug naar 4.2. Clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55

DukeBox

loves wheat smoothies

Jorgen schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:23:
Die UPS/stekkerdoos is alweer heel anders als degene die ik gezien had. En daarmee ook al weer een stuk betaalbaarder.
Neem er wel een met USB aansluiting, die goedkopere hebben dat niet.
Beschermdt de door jou genoemde UPS ook tegen stroompieken bij bijvoorbeeld blikseminslag?
Dat doen ze zover ik weet allemaal. Het enige wat verschillend kan zijn is dat de een alleen failover werkt en de andere passthrough met fallback. (oftewel, continue stroom door de UPS heen met altijd een gelijk voltage of snel schakelen naar de accu bij spannings dip/piek/uitval)

n.b. de betreffende apc's met 8 aanslutingen hebben allen spannings beveiliging maar 4 van de 8 hebben ook backup battery.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• def1987
Quakie schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:01:
Bedoelde op NAS Zelf onder DSM. je app is een hoger build dan mijnes maar het probleem zit volgens mij dat je NAS nooit ontvangt dat hij moet stoppen met muziek streamen...
Ik heb zojuist maar weer een antwoord naar synology gestuurd. Ik stel voor dat jij het ook doet. Dan komt er misschien meer focus. 3watt of 20watt is nogal een verschil. Zeker als het nutteloos is dat je NAS aanstaat.

nas dsm 4.2-3211

ik heb het audiostation al gestopt .. en dan verdwijnt het proces iedergeval. Bij opstarten neemt hij direct weer proces cappaciteit in.

Verder kreeg ik een melding van dat 'airplay' niet goed kon werken ivm firewall instellingen. Heb hier wat in aangepast, misschien dat dat helpt .. (niet geschoten altijd mis)

verder ook synology gemaild of ze nog suggesties hadden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
precies hetzelfde hier en ik heb ook de app stil gezet, maar ik gebruikte audio station vaak. Dus niet echt een blijvende oplossing.

kan jij eventuele suggesties van Synology hier delen? Dan zal ik het ook doen. Zoals gezegd, vind het raar dat andere het niet handen. Uit hun antwoord was het totaal onbekend en gebruikte ik het verkeerd. Wat in mijn ogen gewoon niet zo is. Sowieso staat het nu genoteerd op toekomstige "suggestion list".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Quakie schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:01:

VERSION file aangepast en de oudere versie gewoon via DSM installed.
http://forum.synology.com..._image_with_older_VERSION

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
korte vraag: is het mogelijk om van bijvoorbeeld de film map, alle mapnamen in een txt te zetten? lijkt me wel maar weet zo snel niet hoe. moet ik dit vanaf de synology zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:50
Paulus07 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:14:
korte vraag: is het mogelijk om van bijvoorbeeld de film map, alle mapnamen in een txt te zetten? lijkt me wel maar weet zo snel niet hoe. moet ik dit vanaf de synology zelf doen?
How to create a text file list of the contents of a folder

Niet vanaf je Syno, maar vanaf een windows pc die bij de map kan, in dit voorbeeld.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:20:
[...]

How to create a text file list of the contents of a folder

Niet vanaf je Syno, maar vanaf een windows pc die bij de map kan, in dit voorbeeld.
die had ik net voor me. nu nog ff uitzoeken hoe ik van de C: schijf naar de diskstation shared folder kan *pc n00b* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:24:
[...]

die had ik net voor me. nu nog ff uitzoeken hoe ik van de C: schijf naar de diskstation shared folder kan *pc n00b* :P
Door de shared folder aan een schijfletter te hangen.
in explorer ga je naar tools > map network drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

DukeBox schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:23:
[...]

Neem er wel een met USB aansluiting, die goedkopere hebben dat niet.

[...]

Dat doen ze zover ik weet allemaal. Het enige wat verschillend kan zijn is dat de een alleen failover werkt en de andere passthrough met fallback. (oftewel, continue stroom door de UPS heen met altijd een gelijk voltage of snel schakelen naar de accu bij spannings dip/piek/uitval)

n.b. de betreffende apc's met 8 aanslutingen hebben allen spannings beveiliging maar 4 van de 8 hebben ook backup battery.
Super. Bedankt voor je uitleg. Kans is groot dat ik dus ook zon APC UPS erbij koop.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoonxxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 19:31
Ik heb enige tijd geleden dit gepost (als dit niet mag hoor ik het graag):

Bij mijn synology 213j is het niet mogelijk om Raid0+Raid1 te combineren.
Mijn oude readynas duo kon dit wel. Ik kon dus 2x2 TB verdelen in 1 TB raid1 + 2TB raid 0.
Dit was handig om mijn backups te maken op de raid 1, en mijn films en series etc op de raid0.
Zijn er meer mensen die zo'n configuratie wensen?
Is dit uberhaupt slim om dit zo in te willen richten? Zo ja,Zijn er manieren om dit toch voor elkaar te krijgen?

Ik heb hierover zelf enige tijd zitten denken, nu zit ik te denken 2x3TB aan te schaffen en hiervan 3 volumes aan te maken: 1TB backup, 1TB backup, 4TB Films/series/onzin etc.
Ik kan de twee backup volumes vanuit windows synchroniseren, zo heb ik toch wat ik wil hebben.
Ik vroeg mij ook af of er misschien een script oid te bouwen is die dit kan doen. (Ieder half uur?)

Uitleg: allerlei apparatuur die "op" de NAS werken. Ik wil dus sowieso Raid 1 voor als er een schijf uitvalt. Vanuit deze mirror kopieer ik alles 1 keer per week naar een externe locatie. Als ik 2x3TB in Raid 1 zet ben ik 2TB kwijt aan het mirroren van films....

ik zou bijna mijn readynas terugzetten of erbij zetten, echter is dit zonde van de andere mogelijkheden van de 213j of zonde van de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn NAS de VPN server package geïnstalleerd.
Toen ik dit instelde kreeg ik een intern ip (10.0.xx) dat ik moest portforwarden in mijn router.
In mijn router kan ik helaas alleen 192.168.xx portforwarden en ik vind nergens meer dat ip terug voor het aan te passen. Iemand die weet waar dit in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:53:
Ik heb op mijn NAS de VPN server package geïnstalleerd.
Toen ik dit instelde kreeg ik een intern ip (10.0.xx) dat ik moest portforwarden in mijn router.
In mijn router kan ik helaas alleen 192.168.xx portforwarden en ik vind nergens meer dat ip terug voor het aan te passen. Iemand die weet waar dit in te stellen?
Je moet de poort in je router gewoon forwarden naar je NAS. En die zal zich wel ergens in de 192.168.xx reeks bevinden.

Mijn vraag:
Hoe verander je de poort van de (PPTP) VPN server? Ik zou hier graag poort 80 van willen maken ivm een bezoek aan China waar ik vaak op public hotspots zal zitten waar alle andere poorten dichtgegooid zijn.

De server draait prima, alleen de poort kan ik nergens veranderen. Dit zal dus ergens moeten in een configuratie file, maar vanaf dat punt houdt mijn kennis ook direct op. Google biedt geen oplossing, op een vage tutorial voor de openVPN-server na (ik gebruik PPTP ivm geklooi met certificaten bij de combinatie Android en Synology)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 16:51
Je kan in veel routers zeggen gooit port 80 naar intern 1723 oid. Zodat je voor de buitenwereld 80 gebruikt en met de applicatie op de NAS geen wijzigen nodig zijn. Werkt gewoon goed;-)

[ Voor 18% gewijzigd door stormfly op 06-08-2013 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
schumi2004 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:19:

Betreft een DS211.
Ik gebruik de beta op zowel een DS211 als een DS212.
Ze blijven hier prima bereikbaar. Enig punt waar ik last van heb is dat na een herstart alles werkt behalve de GUI. Met Putty moet ik deze dan soms 1 a 2x extra opnieuw starten en dan werkt het weer.

Voor de beta dit probleem nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 16:15
Sinds afgelopen weekend krijg ik de melding van mijn DS213 dat mijn Volume 2 een S.M.A.R.T. error heeft.
Paar keer laten checken maar de melding blijft.

Iemand die iets vreemds ziet aan onderstaande waardes?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23069803/Capture.PNG

Moet ik deze schijf gaan vervangen? Hij werkt nog normaal in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 18:51

mvds

Totally awesome!

Hij heeft veel ECC fouten, maar zo te zien geen bad sectors. Beetje vreemd eigenlijk. Tja, zolang je er zelf weinig van merkt zou ik het gewoon aankijken, maar wel zorgen voor een goede backup van je belangrijke data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik kan geen DDNS server meer registreren, hebben meer mensen hier last van? KRijg alleen een foutmelding en mijn synology.me account was opeens verlopen omdat hij niet meer gebruikt zou worden. (Het systeem kon de gevraagde bewerking niet uitvoeren. Er is een ongekende[sic?] fout opgetreden.)

Ik vermoed dat het door de patch komt die eerder in dit topic is gepubliceerd maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Eboman schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:27:
op veler verzoek : ftp://on-line:online_user...-4.2_DDNS_extIP_qoriq.pat

Go to DSM > Control Panel > DSM Update > Manaul DSM Update, and select this patch file to proceed.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:06

Nakebod

Nope.

Afgelopen weekend wel op 2 Synology's een aantal mailtjes dat mijn Synologys zich niet konden registreren bij de DDNS service, en dat ik mijn internetverbinding maar moest checken... Op 2 locaties, die alle 2 zelf het mailtje sturen dat ze niet kunnen registreren. Ik denk dat de internetconnecties niet het probleem waren :P

Geen idee of dat met het bovenstaande probleem te maken kan hebben, krijg momenteel geen foutmeldingen meer.
Die patch heb ik echter nooit gebruikt. Dus daar kan alsnog een verschil in zitten.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:16
Afvalzak schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:05:
Ik kan geen DDNS server meer registreren, hebben meer mensen hier last van? KRijg alleen een foutmelding en mijn synology.me account was opeens verlopen omdat hij niet meer gebruikt zou worden. (Het systeem kon de gevraagde bewerking niet uitvoeren. Er is een ongekende[sic?] fout opgetreden.)

Ik vermoed dat het door de patch komt die eerder in dit topic is gepubliceerd maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

[...]
Dit probleem is al een aantal keer langsgekomen in dit draadje.
De patch zou het moeten verhelpen. Heb het zelf nog niet getest. Heb er maar af en toe last van, dus niet veel haast om die patch te installeren.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Voor die patch kreeg ik alleen een foutmelding met iets van DDNS: 0.0.0.0 failed to locate of iets dergelijks. Maar nu (ik gok door die patch) kan ik geen DDNS meer instellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Afvalzak op 06-08-2013 12:47 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Allen,

Ik ben aan het kijken om een Synology aan te schaffen. Ik wil hierop couchpotato en sabnzbd installeren, zodat ik een automatisch downloadende altijd aanstaande bibliotheek heb.

Welke synology versie leent zich hier het beste voor? Ik heb aan max 4 tb genoeg ruimte. Het is wel van belang dat hij dagelijks aan kan blijven staan, snel download en unrarred, zodat ik met XBMC op mijn htpc deze opslagruimte kan benaderen en de films kan afspelen.

Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry maar dit wel een beetje in het algemene..

Max budget?
Wil je 1, 2 of meerdere schrijven?
Wat versta je onder snel herstellen en uitpakken?

Zo krijg je gauw antwoorden terug van de snelste varianten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• def1987
Quakie schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:02:
precies hetzelfde hier en ik heb ook de app stil gezet, maar ik gebruikte audio station vaak. Dus niet echt een blijvende oplossing.

kan jij eventuele suggesties van Synology hier delen? Dan zal ik het ook doen. Zoals gezegd, vind het raar dat andere het niet handen. Uit hun antwoord was het totaal onbekend en gebruikte ik het verkeerd. Wat in mijn ogen gewoon niet zo is. Sowieso staat het nu genoteerd op toekomstige "suggestion list".
zal ik melden zodra ik wat heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 18:58
Ik zit nu zelf te twijfelen tussen DS413j, de DS413, en de DS412+. Ik neig nu zelf naar de DS412+, maar het enige wat mij tegenhoud is dat dit een 2012 model is, is er iemand die iets weet van de DS413+?

edit: Ik zie nu wel dat er "this fall" waarschijnlijk een DS414 komt. Hier al een link waar deze bestelt kan worden: http://www.nascenter.nl/product/341106/synology-ds414.html

[ Voor 30% gewijzigd door woutertje6 op 06-08-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat de nieuwe DS1513+ maar liefst 4 Gigabit LAN poorten heeft. Kan iemand mij vertellen waar je deze 4 LAN poorten nodig voor zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:59
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:54:
Ik zie dat de nieuwe DS1513+ maar liefst 4 Gigabit LAN poorten heeft. Kan iemand mij vertellen waar je deze 4 LAN poorten nodig voor zou kunnen hebben.
Dan kun je hem gelijk als router gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:54:
de voornaamste reden lijkt mij trunking, kan je meer halen dan 1 gigabit/sec. en als gebruik van een fail-safe.
http://www.synology.com/s...show.php?lang=us&q_id=525

[ Voor 4% gewijzigd door job op 06-08-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
def1987 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:52:
[...]

zal ik melden zodra ik wat heb.
Zonder AudioStation werkt hibernation weer goed...

Ik ben nu een versie terug (5.0.2414) en hoop dat het daarmee ook gefixt wordt. Echter draait synorcd weer als een running app. Hopelijk is dit tijdelijk wegens het indexeren ofzo.

Kunnen andere mensen bevestigen dat hibernation werkt icm AudioStation en wat de status is van process: synorcd (running or sleeping).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Quakie schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:31:
Sorry maar dit wel een beetje in het algemene..

Max budget?
Wil je 1, 2 of meerdere schrijven?
Wat versta je onder snel herstellen en uitpakken?

Zo krijg je gauw antwoorden terug van de snelste varianten...
Budget = zo goedkoop mogelijk de beste optie. Max 2 schijven, 1 schijf mag ook. Met snel uitpakken bedoel ik dat hij niet 1 uur doet over een film van 8 gb uitpakken. Dus dat dit binnen 10 minuten max wel gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Ferra schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:36:
[...]

Budget = zo goedkoop mogelijk de beste optie. Max 2 schijven, 1 schijf mag ook. Met snel uitpakken bedoel ik dat hij niet 1 uur doet over een film van 8 gb uitpakken. Dus dat dit binnen 10 minuten max wel gebeurd is.
Waarom zou je het erg vinden als een diskstation er een uur doet over het uitpakken van een film. Een diskstation is juist ideaal om dit soort taken op de achtergrond uit te voeren (dus als je bijv niet thuis bent) zodat je er geen last van hebt. Dan speelt tijd denk ik niet zo'n rol? Weet trouwens ook niet of 10 minuten haalbaar is met een diskstation (ik gebruik torrents)

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich is 10minuten haalbaar. Echter dan moet er niks mis zijn met het bestand. Zodra enig herstel werkzaamheden aan de pas moet komen kan het uren duren. Vaak praat je over minuten / half uur.
Ik heb wel eens een bluray rip van 25Gig gehad die te herstellen viel. Het duurde 23uur voordat hij hersteld was. Dit is op een DS213+. Vandaar dat ik gestopt ben alles groter dan 10Gig te downloaden.
Ik vind het niet erg om te wachten, maar het betekend ook dat je systeem minder snel is voor een dag, plus een opbouw van wachtlijst etc. uiteraard zijn dit de uitzonderingen. Meeste is bij mij binnen 15min afgehandeld (checks, uitpakken, cleanup)

Als je een tragere versie neemt zal 23uur uiteindelijk langer duren. Ik denk dat een duurdere versie het wel stuk sneller doet maar daar betaal je voor.

Zou dus kijken naar een 213J of gewone 213 omdat je het goedkoop wilt houden. Dan begin je met 1 disk erin en kan je later een 2de erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Quakie schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:20:
Op zich is 10minuten haalbaar. Echter dan moet er niks mis zijn met het bestand. Zodra enig herstel werkzaamheden aan de pas moet komen kan het uren duren. Vaak praat je over minuten / half uur.
Ik heb wel eens een bluray rip van 25Gig gehad die te herstellen viel. Het duurde 23uur voordat hij hersteld was. Dit is op een DS213+. Vandaar dat ik gestopt ben alles groter dan 10Gig te downloaden.
Ik vind het niet erg om te wachten, maar het betekend ook dat je systeem minder snel is voor een dag, plus een opbouw van wachtlijst etc. uiteraard zijn dit de uitzonderingen. Meeste is bij mij binnen 15min afgehandeld (checks, uitpakken, cleanup)

Als je een tragere versie neemt zal 23uur uiteindelijk langer duren. Ik denk dat een duurdere versie het wel stuk sneller doet maar daar betaal je voor.

Zou dus kijken naar een 213J of gewone 213 omdat je het goedkoop wilt houden. Dan begin je met 1 disk erin en kan je later een 2de erbij zetten.
Quake, als eerste, bedankt voor je antwoord. Je geeft aan dat bij een duurdere versie het uitpakken e.d. "sneller" zou kunnen gaan. Moet ik hierbij dan letten op het interne geheugen van de NAS? Of wat zijn de zaken die voor een versnelling zorgen?

Je beveelt me de 213 aan. Ik ga hier naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik heb een DS410 en het meeste is binnen een kwartiertje wel klaar, de uitzonderingen zijn grote bestanden die gerepareerd moeten worden.

Dan kan zelfs een bestand een 1gb wel 10 uur duren... Die uitzonderingen kan je natuurlijk cancellen en een andere versie downloaden (gaat immers sneller dan wachten op repairen ;))

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Is het nog verstandig om te kijken naar de verschillen tussen de DS213J en bijv. de 213+ ? Of is dat verschil verwaarloosbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:57
Geheugen is niet de factor betreft het snel repareren en of uitpakken. Het is puur de processor die erin zit en uiteraard ook welke harde schijf. De J versie is echt veel trager dan een gewone of + versie - uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gaat er allemaal om hoeveel wil je ervoor uit geven..
Ik blijf de 213J opnoemen omdat niet iedereen 300+ euro wilt uitgeven. Je moet er tenslotte ook nog schrijven inzetten. De 213J is stukken sneller geworden tov 212J. Deze komt ook gewoon met 512MB geheugen dus niet echt kreupel meer. Ongeveer 175 euro. De 213 is alweer 255 en de 213+ boven de 300.

Tuurlijk is de 213+ een stuk sneller dan de J versie. Gat tussen een 213 en 213+ is een stuk kleiner. Zou dus een keuze maken tussen de 213J en een 213.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Quakie schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:46:
Het gaat er allemaal om hoeveel wil je ervoor uit geven..
Ik blijf de 213J opnoemen omdat niet iedereen 300+ euro wilt uitgeven. Je moet er tenslotte ook nog schrijven inzetten. De 213J is stukken sneller geworden tov 212J. Deze komt ook gewoon met 512MB geheugen dus niet echt kreupel meer. Ongeveer 175 euro. De 213 is alweer 255 en de 213+ boven de 300.

Tuurlijk is de 213+ een stuk sneller dan de J versie. Gat tussen een 213 en 213+ is een stuk kleiner. Zou dus een keuze maken tussen de 213J en een 213.
Quakie, Stel ik neem de J versie. Wat zijn dan de max slowest performance waar ik tegen aan kan lopen? Een film die een uur uitgepakt moet worden? Want als dat het enige is, en dat gebeurt bijv. overdag als ik op mn werk zit, dan is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 00:04
woutertje6 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:39:
Ik neig nu zelf naar de DS412+, maar het enige wat mij tegenhoud is dat dit een 2012 model is, is er iemand die iets weet van de DS413+?
De DS413+ komt er waarschijnlijk niet meer, een DS414+ komt mogelijk wel maar staat nog niet op de planning van Synology t/m november dit jaar, dus in ieder geval pas na die tijd. Aldus Synology na een vraag van mij met hetzelfde dilemma :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• def1987
Ferra schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:00:
[...]

Quakie, Stel ik neem de J versie. Wat zijn dan de max slowest performance waar ik tegen aan kan lopen? Een film die een uur uitgepakt moet worden? Want als dat het enige is, en dat gebeurt bijv. overdag als ik op mn werk zit, dan is het geen probleem.
Ik had dezelfde issue / vraagstuk als jij .
Toen bedacht ik me dat als hij automatisch download en uitpakt, je kwa performance geen last hebt, als je het maar logisch plant .. dus overdag tijdens werkuren of s'nachts ...

Dus toen had ik voor de ds213 gekozen, omdat het J model me persoonlijk niet aanstond,
prijsverschil was me de upgrade wel waard zegmaar..

// toen 2e hands een bijna ongebruikte ds213+ op de kop kunnen tikken, dus toen helemaal massel, maar dat is een ander ding //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteFly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:37
Ferra schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:00:
[...]

Uitpakken is niet het probleem, het is de parity check en een eventuele repair van het bestand. De 213J heeft een processor met een floating point unit (FPU), waardoor het berekeningen significant sneller kan uitvoeren (ter vergelijk, een 213 heeft geen fpu en een 413j ook niet).

Mijn 213J (met enkele 3TB schijf) haalt met NZBget 6,5MB/s (60Mbit verbinding), en checkt, unrarred een full HD film van 10GB in grofweg een half uur. Als er gerepareerd moet worden, dan hangt het helemaal af van de schade. Soms duurt het een half uur langer en (heel) soms loop je tegen een bestand aan die inderdaad 12 uur staat te repareren.

Ik had veel erger verwacht, maar de prestaties van de 213J vallen mij zeer mee. Ik raad je aan het te proberen en als het tegenvalt, hem terug te brengen/sturen naar de winkel waar je hem hebt gehaald en een 213+ te halen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
NiteFly schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:11:
[...]

Uitpakken is niet het probleem, het is de parity check en een eventuele repair van het bestand. De 213J heeft een processor met een floating point unit (FPU), waardoor het berekeningen significant sneller kan uitvoeren (ter vergelijk, een 213 heeft geen fpu en een 413j ook niet).

Mijn 213J (met enkele 3TB schijf) haalt met NZBget 6,5MB/s (60Mbit verbinding), en checkt, unrarred een full HD film van 10GB in grofweg een half uur. Als er gerepareerd moet worden, dan hangt het helemaal af van de schade. Soms duurt het een half uur langer en (heel) soms loop je tegen een bestand aan die inderdaad 12 uur staat te repareren.

Ik had veel erger verwacht, maar de prestaties van de 213J vallen mij zeer mee. Ik raad je aan het te proberen en als het tegenvalt, hem terug te brengen/sturen naar de winkel waar je hem hebt gehaald en een 213+ te halen oid.
Nitefly, bedankt. Ik ga dan voor de 213J. Ik zal mijn ervaringen nog wel delen met jullie. Nog tips voor een goede HD die een goede "klik" heeft met deze NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik weet niet of ze steeds langer meegaan, maar bij de keuze tussen een '12 of en '13 model kun je rekening houden met de ondersteuning. Mijn DS209 wordt v.a. 4.3 niet meer ondersteund. Dat geldt voor alle '09 modellen zeg ik uit mijn hoofd. Vorig jaar waren dat de '08 modellen en volgend jaar zullen dat dan wel de '10 modellen zijn.

Op zich werkt de DS209 nog prima, maar wil hem wel gaan vervangen voor een DS4xx model. Ik kan nog even vooruit en wacht wel tot eind van het jaar op de 414(j). Dan kan ik er weer tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteFly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:37
Ferra schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:13:
[...]

Nitefly, bedankt. Ik ga dan voor de 213J. Ik zal mijn ervaringen nog wel delen met jullie. Nog tips voor een goede HD die een goede "klik" heeft met deze NAS?
Ik ben zelf heel braaf voor een 3TB WD red gegaan (enkele schijf). Het is een schrijf die in het bijzonder geschikt zou zijn voor gebruik in een NAS. Het kopiëren van de bestanden vanaf mijn pc ging met ongeveer 60-65 MB/s (grote .mkv) tot 10MB/s (kleine backup files en foto's) over een Gbit netwerk en HP procurve switch. Jumbo frames hielp, maar niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Zitten er trouwens nog haken en ogen aan de volgende situatie:

Ik heb mijn HTPC via wifi gekoppeld aan mn router (er lopen helaas geen kabels naar die kamer).
De NAS wil ik bekabeld aan mn router koppelen via een gigabit LAN netwerkje. Kan ik via mijn WIFI verbinding dan de NAS nog benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik zat n.a.v. een post ergens hierboven waarin al een DS414 wordt aangeboden (niet op voorraad uiteraard) eens te zoeken naar de specs. Er is nog niet veel zie ik.

Wel zie ik dat er een verschil is tussen de gewoone en de + (plus) modellen.

Dat uit zich in een Freescale PPC (214) vs een Intal Atom CE5300 (214+) processor.

Waar zitten de voor- en nadelen bij deze twee processoren?
Ik zie slogans voorbijkomen van: 'transcoding on the fly'

Heb je dan geen mediaplayers meer nodig of zoiets?
Of zou het dan mogelijk worden dat ik een .ISO op de synology laat omzetten naar een .MP4?

Dat laatste zou wel cool zijn! Dan hoef ik mijn Macbook dat werk niet meer te laten doen. Maar ik vermoed dat dat nu nog niet mogelijk gaat zijn...

Iemand hier die een beetje verstand heeft van processoren en hun mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ferra schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:41:
Zitten er trouwens nog haken en ogen aan de volgende situatie:

Ik heb mijn HTPC via wifi gekoppeld aan mn router (er lopen helaas geen kabels naar die kamer).
De NAS wil ik bekabeld aan mn router koppelen via een gigabit LAN netwerkje. Kan ik via mijn WIFI verbinding dan de NAS nog benaderen?
Geen probleem. Mijn Med8er, laptop en iPhone/iPads kunnen dat ook draadloos. Wel overal de rechten en de firewall instellingen van de NAS goed instellen.

Je loopt wel tegen beperkingen op bij het streamen van Full-HD content is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[/quote]

@ Ferra
Goede keuze, goed verwoord door NiteFly en ind is een WD RED een goede keuze.

Ik neem aan dat je het over een pc hebt en die gekoppeld aan je tv? Het is niet ideaal maar waarschijnlijk moet het allemaal lukken omdat je bij pc software vaak "buffer" goed kan instellen om eventuele verbindingsproblemen op te vangen in je stream.

@ Ready

Op dit moment herkent VideoStation wel de film maar speelt de iso niet af.

Op dit moment vallen de 412+ en de 713+ (ATOM x86 CPUs) nog onder "encoding on the fly" wat inhoudt dat je NAS hem encodeert en aanbiedt aan je DNLA apparaat. Echter ben ik tot nu onder DSM4.2 niet een bestand tegen gekomen wat een DS213+ niet afspeelt op een apple tv. FFMEG process loopt dan met 50% cpu load. Waardoor het volgens mij steeds minder relevant wordt. Bijv een 30Gig BluRip in een mkv wordt netjes gestreamd naar de AppleTV inclusief ondertitels. Wil je bijv Plex gebruiken dan heb je het wel weer nodig...
Als je losse mediaplayer alle formaten ondersteund is het helemaal niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat willekeurige problemen heb ik besloten de DS1812+ opnieuw te installeren. Volgens de handleiding twee keer de reset-knop ingedrukt, DSM geüploadet en geïnstalleerd via Synology Assistant, etc. Draait weer als een zonnetje en ziet alle acht mijn gezonde schijven.

Echter: mijn twee volumes zijn weg! Bovenstaande manier zou volgens de docs niet tot dataverlies moeten leiden, en ik heb ook geen aanwijzingen gezien dat er iets verwijderd zou worden (daar zou in voorkomende gevallen een duidelijke waarschuwing voor moeten komen).

Heeft iemand anders dit ook weleens gehad en/of weet een manier om deze volumes weer zichtbaar te maken in DSM? Een middagje Google heeft tot nu toe alleen irrelevante informatie opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
@ Ferra

Ik neem aan dat je het over een pc hebt en die gekoppeld aan je tv? Het is niet ideaal maar waarschijnlijk moet het allemaal lukken omdat je bij pc software vaak "buffer" goed kan instellen om eventuele verbindingsproblemen op te vangen in je stream.
dus jij geeft aan dat het beste is om toch 1 groot LAN netwerk te creëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 19:57
LAN is tot nu toe altijd beter. De ervaringen met Wifi lopen uiteen. Alle 720 materiaal draait bij mij zonder problemen. De meeste 1080 ook naar diverse mediaplayers. Er zijn echter enkele 1080 films (van boven de 15 GB) dat gewoon niet lekker verloopt draadloos. Om die frustratie te voorkomen zou ik LAN adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:16:
Na wat willekeurige problemen heb ik besloten de DS1812+ opnieuw te installeren. Volgens de handleiding twee keer de reset-knop ingedrukt, DSM geüploadet en geïnstalleerd via Synology Assistant, etc. Draait weer als een zonnetje en ziet alle acht mijn gezonde schijven.

Echter: mijn twee volumes zijn weg! Bovenstaande manier zou volgens de docs niet tot dataverlies moeten leiden, en ik heb ook geen aanwijzingen gezien dat er iets verwijderd zou worden (daar zou in voorkomende gevallen een duidelijke waarschuwing voor moeten komen).

Heeft iemand anders dit ook weleens gehad en/of weet een manier om deze volumes weer zichtbaar te maken in DSM? Een middagje Google heeft tot nu toe alleen irrelevante informatie opgeleverd.
Ik heb zelf al een paar keer een re-install gedaan, gelukkig zonder dit soort problemen (DS1511+).

Al geprobeerd om via Telnet of SSH in te loggen?
Je zou kunnen kijken of deze commando's je iets wijzer maken:
code:
1
2
3
df
cat /proc/mdstat
mdadm --detail /dev/mdx (x= nummer van het array)

Misschien dat anders Synology support je kan helpen: ik heb wel eens gelezen dat ze remote volumes kunnen herstellen.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Laatst online: 19:46
In de iPad-app DS Photo+ heb je de mogelijkheid om je foto's in de 'kaartmodus' te bekijken; je ziet dan een kaart met pinnetjes van je foto! Erg handig! Echter, ik heb nu een paar mapjes met wat meer foto's en ik zie dan in de kaartmodus 'gewoon' de normale lijst met foto's in plaats van de kaart met pinnetjes. Iemand enig idee waar dit aan ligt en of dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Quakie schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:05:
[/quote]

@ Ready

Op dit moment vallen de 412+ en de 713+ (ATOM x86 CPUs) nog onder "encoding on the fly" wat inhoudt dat je NAS hem encodeert en aanbiedt aan je DNLA apparaat. Echter ben ik tot nu onder DSM4.2 niet een bestand tegen gekomen wat een DS213+ niet afspeelt op een apple tv. FFMEG process loopt dan met 50% cpu load. Waardoor het volgens mij steeds minder relevant wordt. Bijv een 30Gig BluRip in een mkv wordt netjes gestreamd naar de AppleTV inclusief ondertitels. Wil je bijv Plex gebruiken dan heb je het wel weer nodig...
Als je losse mediaplayer alle formaten ondersteund is het helemaal niet van toepassing.
Hoe doe je dat dan icm een Apple TV? Bij mij lijkt het alleen maar te werken als ik MP4's in mijn iTunes bibliotheek op de NAS zet. Videostation op de iPad(4) speelt al helemaal bijna geen bestanden af.
Dat zou met zo'n Intel Atom verleden tijd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiteFly schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:11:
Par-check/repair is entirely integer based and doesn't have any floating point calculations at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik denk er over om een Synology DS1813+ te bestellen icm 4 TB schijven. 32 TB in totaal, dan in 2x RAID5 (2x 12 TB bruikbaar) of RAID6 waarbij 24 TB bruikbare ruimte overblijft.

Nu is de vraag hoe betrouwbaar is dit? Het is primair de bedoeling om mediabestanden op te slaan. Al die apps zijn leuk maar het gaat mij vooral om de opslag. Downloaden blijf ik doen op mijn huidige zelfbouw server waar zo'n 12 TB in zit aan losse disks en die gewoon blijft draaien. Bovendien draai ik daar een heel netwerk op middels VMware.

De opslag betreft voornamelijk gedownloade content. Ik zou toch niet vrolijk worden als blijkt dat mijn data ineens corrupt was of niet bruikbaar. En dan kan iedereen wel roepen je moet backups maken maar als je meer dan 10 TB aan data is dat niet meer haalbaar. Ik zoek echt een oplossing waar ik de komende 5-6 jaar geen omkijken naar heb en toch relatief betrouwbaar is kwa opslag. KIjk het kan altijd fout gaan als er brand uitbreekt of een bliksem inslag..

Welke disks kan ik het beste nemen icm de 1813+... de seagate 4 TB NAS disk (met TLER) of gewoon het desktop model, gaat die TLER uberhaupt voordeel geven? De prijs scheelt ongeveer 3 tientjes per disk, dat maal 8 is toch weer 240 euro.

Ik heb ook gekeken naar een zelfbouw oplossing maar dan kwam ik net zo duur of nog duurder uit en dan moet ik met ZFS aan de gang waar ik eigenlijk helemaal geen behoefte aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
ms ds 213 begon net erorm te piepen kreeg dit Afbeeldingslocatie: http://remcio.hopto.org/pics/12
heb hem nu eruit gehaald en terug gedaan maar hij staat nu niet geinistalileerd.
schijf maar naar de winkel terug brengen, en afwachten hun zeggen.
doe nu extended test moet nog afwachten maar is de kans groot dat de hdd voor rma moet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:41

Yucko

One clown to rule them all !

ik had iets soortgelijks en uiteindelijk bleek er een defect in mijn DS412+ te zitten. De schijf in kwestie kwam door alle testen heen en bleek niet defect. Achteraf bleek dat 1 bay gewoon niet meer werkte en geen enkele schijf meer herkende. Dit zou je eventueel kunnen controleren door een andere schijf (indien voorhanden) in de bay te schuiven. Als deze niet herkend wordt dan heb je kans dat het inderdaad je Synology is en dan zul je met de support van Synology contact moeten opnemen.

Maar ik zou inderdaad even de schijf testen in een PC zodat je weet of er daar ook iets fout zit.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het ook gehad, een dag volume laten herstellen en daarna niet meer voorgekomen. Inderdaad kwamen uit de smart tests ook geen gekke dingen. Ik geef DSM de schuld, niet de hardeschrijf.

In verleden ook een paar keer gehad en toen continue schrijven vervangen (waren toen oudjes), maar dat ga ik nu niet continue doen. Synology's software is goed en stabiel maar uiteraard niet 100% zonder fouten.

[ Voor 36% gewijzigd door Quakie op 08-08-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
readytoflow schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:19:
[...]

Hoe doe je dat dan icm een Apple TV? Bij mij lijkt het alleen maar te werken als ik MP4's in mijn iTunes bibliotheek op de NAS zet. Videostation op de iPad(4) speelt al helemaal bijna geen bestanden af.
Dat zou met zo'n Intel Atom verleden tijd zijn?
Dat is enige rare eraan dat iedereen wisselende ervaringen ermee heeft. Ik heb wel een extra videoplayer app erop geinstalleerd. Misschien dat dit van invloed is. Soms schakelt die over naar deze app (wat vervolgens alsnog niet werkt) Zo werkt het nl ook op een browser. Beste resultaat op een pc is VLC te installeren.
Enige wat bij mij niet werkt op een iPad zijn de ondertitels. Die komen op de iPad terecht en film op de Apple TV. Dit heb ik niet als ik het via een browser start. Voor de rest is werkt 99% gewoon en dit is out of the box. Je hoeft niks in te stellen nl.

Al keer via een browser geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Quakie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:42:
Ik heb het ook gehad, een dag volume laten herstellen en daarna niet meer voorgekomen. Inderdaad kwamen uit de smart tests ook geen gekke dingen. Ik geef DSM de schuld, niet de hardeschrijf.

...
maar dan moet de NAS wel eerst je schijf herkennen als hij erin geduwd wordt, en dat deed hij bij mij niet meer (bij welke schijf dan ook) :+

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuurlijk dan is er wat hardwarematig aan de hand. Ik bedoelde het ook richting Remcio..
Er wordt al gauw gedacht dat er wat mis is met de schrijven terwijl het ook gewoon in de software kan zitten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Quakie schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:05:
[/quote]

@ Ferra

@ Ready

Gister maar even een Cat6 kabel getrokken langs mn COAX kabel. Nu kan ik een volledig bedraad netwerk opzetten. Iemand nog een goede website om rj45 connectoren goed te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 18:51

mvds

Totally awesome!

Ferra schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:33:
[...]

Gister maar even een Cat6 kabel getrokken langs mn COAX kabel. Nu kan ik een volledig bedraad netwerk opzetten. Iemand nog een goede website om rj45 connectoren goed te verbinden?
https://docs.google.com/f...DS2pCcUE/edit?usp=sharing

Deze gebruik ik altijd, wij gebruiken in Europa standaard de B variant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
mvds schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:38:
[...]

https://docs.google.com/f...DS2pCcUE/edit?usp=sharing

Deze gebruik ik altijd, wij gebruiken in Europa standaard de B variant :)
Geen verschil tussen CAT5E en CAT6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Ferra schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:45:
[...]

Geen verschil tussen CAT5E en CAT6?
nope, verschil zit volgens mij meer kwaliteit van de gebruikte materialen (niet alle netwerkkabels bevatten alleen maar koperdraadjes bv.) en dingen als shielding e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Het lukt mij niet meer op via windows 7 Home premium met de windows explorer of via de Synology assistent een map verwijzing aan te maken naar mijn DS111. De Synology assistent geeft de volgende melding:Kan netwerkpad niet vinden (53).

Via de browser kan ik wel inloggen en ik kan het IP-adres wel pingen. De DS111 heeft een vast IP-adres. De windows service staat aan. De workgroup staat ook goed ingesteld. Ik kan via mijn adroid telefoon en tablet wel en netwerk verbinding maken. Als ik de windows service uitzet dan werkt android ook niet meer dus gedeelde werkt dus naar behoren.

Ik ga er dus van uit dat mijn NAS goed is ingesteld en dat mijn modem ook. Het lijkt iets met windows te zijn maar als de firewall helemaal uitzet werkt het nog niet. Ik heb de gratis avast versie die heeft geen firewall en de firewall van de NAS heb ik alle porten toegestaan maar ook geen effect.

Via google vind ik ook niet echt andere opties dus ik zit een beetje vast. Iemand nog idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Ferra schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:33:
[...]

http://support.watel.nl/watel_schema_telecom_data.pdf

Deze is ook erg handig, staat zowaar alles in wat je moet weten.
homernt schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:06:
Het lukt mij niet meer op via windows 7 Home premium met de windows explorer of via de Synology assistent een map verwijzing aan te maken naar mijn DS111. De Synology assistent geeft de volgende melding:Kan netwerkpad niet vinden (53).

Via de browser kan ik wel inloggen en ik kan het IP-adres wel pingen. De DS111 heeft een vast IP-adres. De windows service staat aan. De workgroup staat ook goed ingesteld. Ik kan via mijn adroid telefoon en tablet wel en netwerk verbinding maken. Als ik de windows service uitzet dan werkt android ook niet meer dus gedeelde werkt dus naar behoren.

Ik ga er dus van uit dat mijn NAS goed is ingesteld en dat mijn modem ook. Het lijkt iets met windows te zijn maar als de firewall helemaal uitzet werkt het nog niet. Ik heb de gratis avast versie die heeft geen firewall en de firewall van de NAS heb ik alle porten toegestaan maar ook geen effect.

Via google vind ik ook niet echt andere opties dus ik zit een beetje vast. Iemand nog idee?
Als het om de algemene mappen gaat moet je dat toch wijzigen in gedeelde mappen (applicatie) op je diskstation en niet via de windows explorer?

[ Voor 59% gewijzigd door chickpoint op 08-08-2013 12:18 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Modbreak:Heren babbelen over netwerk kabels en het afmonteren hiervan doen wij niet hier maar hier: Netwerken . Dit heeft verder ook niet echt iets te maken met een Synology NAS. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
chickpoint schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:16:
[...]

Als het om de algemene mappen gaat moet je dat toch wijzigen in gedeelde mappen (applicatie) op je diskstation en niet via de windows explorer?
Gaat niet om het wijzigen van de gedeelde mappen maar het daad werkelijk kunnen openen en een netwerk drive verwijzingen aanmaken van af mijn windows machine naar de gedeelde mappen.

Dit heeft altijd gewerkt en nu lukt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
hij is nu bezig met herstellen, hopelijk blijft het probleem nu weg. want die schijf die problemen geeft geen rare smart reading readings, op de goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
ik heb sinds kort een raar probleem waarvan ik XBMC de schuld gaf, maar dat is niet terecht. Ik heb sinds deze wk een paar bestanden die ik niet geopend krijg op mijn htpc (niet via VLC mediaplayer en niet via XBMC). Dubbelklikken op het bestand zodat VLC wordt geopend resulteert in een error dat hij het bestand niet kan openen. Het logboek waarna verwezen wordt kan ik nergens vinden (ctrl+m geeft geen berichten). Open ik echter eerst VLC en dan mediabestand openen, krijg ik de melding dat ik niet bevoegd ben om dit bestand te openen. Dat is vreemd aangezien ik dat op 2 na bij allemaal uiteraard wel ben.

Ik heb via eigenschappen van de map (allemaal netwerk drives na de Synology toe) de read only rechten voor alle zekerheid uit gezet, maar dat mag verder niet baten. Googlen op het synology forum heeft me niet verder geholpen. Er zit iets raars in de rechten van die 3 mappen waardoor ik er ineens niet bij mag, maar ik kan het niet vinden. Om knetter gek van te worden 7(8)7 Iemand enig idee waar dit rare gedrag vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
Mijn volume1 begint vol te raken.
Tijd om een tweede syno te kopen dus.. alleen zit'k dus met 2 dingen in m'n maag.

1) de dx1211 of een 2e DS2413 (heb nu een 2411). Kan ik sabnzbd b.v. laten downloaden naar een 2e DS?
2) Ik heb eigenlijk niet veel zin om 2 arrays van elk 12x 3TB schijven te maken met al de horrorverhalen die'k lees of Bit Error Rates maar heb ook weer geen zin in de complexiteit van een ZFS server opzetten.
Dus hoe pak ik dit aan? Telkens 2 volumes met 6discs in raid6 of hoe hebben jullie dit gedaan?
Ik 'verzamel' voornamelijk films en series trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net spul voor thuisgebruik:)

Ik kan het niet echt testen voor je, maar je kunt een ander map van een externe synology mounten in je DSM.
Misschien kan je zorgen dat SABNZBd daar naar toe schrijft als taak volbracht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 18:07
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een Synology NAS om mijn huidige thuisservertje te vervangen. Dit omdat deze kastjes toch wel iets simpeler in gebruik zijn & wat minder verbruiken.
Maar nu ziet de DS413 er wel leuk uit omdat deze toch wel wat krachtiger is dan de J versie, maar hier zit wel een PPC cpu in. Werken alle applicaties hier wel op? Ik wil hem hier inzetten met applicaties als sabnzbd, couchpotato, sickbeard etc.

Is de DS413 dan een slimme keuze, of is er een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit was makkelijk zelf te vinden. Is al diverse keren behandeld.
Alle bekende packages zijn beschikbaar.

Enige wat een beetje twijfelachtig is toekomstige support wegens gebruikte CPU... Deze komen bijv bij de 2014 versies (voorlopig) niet terug... dus de 413 en 213+ zijn "uitzonderingen".

je hebt kans dat ze iets eerder er mee stoppen. Bijv dat DSM6.3 niet meer werkt terwijl oudere versies (213 of 212+) wel werkt...

Ik zelf heb dan alweer een andere nas dus mij boeit het niet en ik heb veel plezier aan mijn DS213+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand een suggestie voor het volgende.

Tegenwoordig lijkt het wanneer mijn NAS te zwaar belast wordt dat deze in een soort van "locked" state komt, hij reageert dan op niks meer, shares zijn niet te banaderen niks, maar druk is ie wel.

Hoe kan ik er nu achter komen wat en waarom dat is want een reboot geeft helemaal niks aan info in de logging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:10
Gisteren kreeg ik in DSM een melding over iets met een cache (vergeten precies wat erin stond) en hij vroeg mij om te rebooten en het probleem op te lossen of dat later aan te pakken. Ik liet hem rebooten en sindsiden pinkt het blauwe lampje alleen maar voortdurend, Ik kan niks doenm geen connectie maken met de server.

Hij is intussen al meer dan 12 uur zo bezig en weet niet wat hij aan het doen is. Ik heb de stroomkabel eens eruit gehaald en terug ingestoken, en hij doet gewoon identiek hetzelfde: gewoon blauw lampje dat pinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolapa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:00
Is het ook mogelijk een Western digital externe harde schijf zoals een my book essential 3tb of elements desktop 3 tb in mijn synology te plaatsen? Ik bedoel dus de externe harde schijf uit elkaar te halen en de harde schijf in mijn synology te bouwen? Ik heb een 110j nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
Iemand een idee?

Gisteren kwam'k thuis met een onbereikbare synology. Een powercycle later begon ie ook te biepen maar was ie nog steeds onbereikbaar. Nog een powercycle later werd ie wel bereikbaar en bleek de beep een gecrashte schijf te zijn.
Schijf vervangen en hij is nu aan't rebuilden.

Echter.. mijn apache reverse proxy doet't ook niet meer.
Waar deze begon met
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
synstorage> /usr/syno/etc/rc.d/S97apache-user.sh restart
/usr/syno/etc/rc.d/S97apache-user.sh: user httpd stopped
serverID: 003187655
state: login
error: err_network
Start User Apache Server .....
/usr/syno/etc/rc.d/S97apache-user.sh: user httpd started

Netwerk error kon ik nog begrijpen aangezien m'n internet connectie eruit lag op dat moment. Deze is ondertussene chter hersteld en nog gaat ie verder met (andere) errors:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
error: err_resolv
synstorage> ifconfig

En nu is hij nu aangekomen bij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
error: err_server_busy
error: err_server_busy

Verder wordt m'n /var/log/messages ook volgespammed met volgende error:
code:
1
2
3
4
5
6
Aug 10 18:38:48 kernel: [83940.379531] nf_conntrack: table full, dropping packet.
Aug 10 18:38:48 kernel: [83940.384738] nf_conntrack: table full, dropping packet.
Aug 10 18:38:48 kernel: [83940.389897] nf_conntrack: table full, dropping packet.
Aug 10 18:38:48 kernel: [83940.395081] nf_conntrack: table full, dropping packet.
Aug 10 18:38:48 kernel: [83940.400524] nf_conntrack: table full, dropping packet.
Aug 10 18:38:48 kernel: [83940.402664] nf_conntrack: table full, dropping packet.

Deze errors stoppen nadat ik apache heb gestopt rouwens.

Wie heeft een idee hoe ik mijn apache weer fatsoenlijk draaiende krijg?

[ Voor 4% gewijzigd door witchdoc op 10-08-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 23:25
lolapa schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:42:
Is het ook mogelijk een Western digital externe harde schijf zoals een my book essential 3tb of elements desktop 3 tb in mijn synology te plaatsen? Ik bedoel dus de externe harde schijf uit elkaar te halen en de harde schijf in mijn synology te bouwen? Ik heb een 110j nas.
Werkt perfect, heb zelf een schijf uit een WD Mybook USB3.0 gesloopt. Het was een WD green 3tb schijf die nu met 2 WD RED schijven zijn werk doet. Overigens heb ik daarna wel een oude 1tb schijf in de behuizing gebouwd en via usb aan mn nas gehangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ff vraagje. Het weer wordt wat minder dus de DS413 gaat er nu toch komen. Nu heb ik in mijn mediaplayer een 2 TB schijf vol films. Ik wil die graag gebruiken tesamen met 3 nieuwe 3 TB schijven maar ik kan deze er volgens mij niet zomaar inzetten toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 17:36
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:05:
Heb ff vraagje. Het weer wordt wat minder dus de DS413 gaat er nu toch komen. Nu heb ik in mijn mediaplayer een 2 TB schijf vol films. Ik wil die graag gebruiken tesamen met 3 nieuwe 3 TB schijven maar ik kan deze er volgens mij niet zomaar inzetten toch ?
Je kunt deze er gewoon inzetten. Het mixen van harde schijven van verschillende grootte kan. Zolang je maar kiest voor SHR. Voor de effectief beschikbare ruimte zie: http://www.synology.com/support/RAID_calculator.php?lang=us

Echter worden de schijven geformatteerd bij het initiëren SHR. Dus je zou kunnen overwegen om eerst de 3 schijven van 3 TB in te bouwen en die in SHR te zetten. Vervolgens zet je de data van de 2TB erop. Als dat klaar is zet je de 2TB schijf in de nas en breid je het SHR volume uit met de 2TB schijf. Die laatste wordt dan geformatteerd, maar dat maakt dus niets uit.

[ Voor 5% gewijzigd door L.N. op 10-08-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:00
schumi2004 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:49:
Iemand een suggestie voor het volgende.

Tegenwoordig lijkt het wanneer mijn NAS te zwaar belast wordt dat deze in een soort van "locked" state komt, hij reageert dan op niks meer, shares zijn niet te banaderen niks, maar druk is ie wel.

Hoe kan ik er nu achter komen wat en waarom dat is want een reboot geeft helemaal niks aan info in de logging.
Kun je er nog wel in via SSH? Zo ja, kun je via top kijken welke processen actief zijn.
Photostation die bezig is met thumbnails maken? CloudStation die hangt (al is dat laatste me niet meer voorgekomen sinds recente updates).
Evt wat packages uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 23:25
LuukNouwen schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:35:
[...]

Je kunt deze er gewoon inzetten. Het mixen van harde schijven van verschillende grootte kan. Zolang je maar kiest voor SHR. Voor de effectief beschikbare ruimte zie: http://www.synology.com/support/RAID_calculator.php?lang=us

Echter worden de schijven geformatteerd bij het initiëren SHR. Dus je zou kunnen overwegen om eerst de 3 schijven van 3 TB in te bouwen en die in SHR te zetten. Vervolgens zet je de data van de 2TB erop. Als dat klaar is zet je de 2TB schijf in de nas en breid je het SHR volume uit met de 2TB schijf. Die laatste wordt dan geformatteerd, maar dat maakt dus niets uit.
Let wel op: als je een SHR aanlegt met 3tb schijven, dan kan je daarna alleen schijven van 3tb en groter toevoegen. Het toevoegen van een 2tb schijf aan een shr met alleen 3tb schijven gaat je dan volgens mij ook niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 23-09 17:36
hellboy123 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 01:09:
[...]

Let wel op: als je een SHR aanlegt met 3tb schijven, dan kan je daarna alleen schijven van 3tb en groter toevoegen. Het toevoegen van een 2tb schijf aan een shr met alleen 3tb schijven gaat je dan volgens mij ook niet lukken
Je hebt gelijk. Zie de laatste regel: http://www.synology.nl/su...how.php?lang=nld&q_id=492

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:10
wat voor snelheden halen jullie bij het kopieren van bestanden naar de NAS? Zowel via wifi als via kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met het migreren (met data) van een RAID 1 volume (2x 2TB) naar RAID 5 (2 nieuwe van 2TB)? Volgens de site van de Synology zou dit moeten kunnen.

Duurt deze migratie lang? En ik veronderstel dat het ook geen probleem is dat er een andere type schijf in komt te zitten? Op het internet lees ik dan wel dat de zwakste schakel de snelheid dicteert. Of toch beter 2 keer een RAID 1 bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:29
Heren,

mijn /usr/bin/php is 0 bytes.
Geen flauw idee hoe of wat ik gedaan heb, maar ik zal het wel even verkloot hebben.

Is deze ergens te downloaden, of hoe kan ik dit het beste herinstalleren?

De optware php werkt wel naar behoren, maar dat is een lagere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Laatst online: 22:47
Een 1812+ met kuren. Paar dagen geleden kreeg ik de melding van diverse badsectors op disk 1; in de DSM GUI kreeg ik het voorstel om te rebooten zodat de sectors opnieuw gemapped kunnen worden. Sindsdien heb ik nog heel even zicht gehad op dit proces via de Syno Assistant app maar dat was het ook. NAS is compleet onzichtbaar nu in de Assistant. Ik heb na 30 uur de NAS uitgezet en weer aangezet en toen was deze ook weer heel even zichtbaar in de Assistant - sindsdien niks weer (los van dat bekende blauwe knipperende led). Ik heb al een keer alle disks verwijderd en toen geboot maar dat werkt prima - geen hardware failure in de unit lijkt het. Iemand ervaringen op dit vlak en suggesties wat te doen? Ik wil uiteraard de data niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
ZiSE schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 11:43:
Een 1812+ met kuren. Paar dagen geleden kreeg ik de melding van diverse badsectors op disk 1; in de DSM GUI kreeg ik het voorstel om te rebooten zodat de sectors opnieuw gemapped kunnen worden. Sindsdien heb ik nog heel even zicht gehad op dit proces via de Syno Assistant app maar dat was het ook. NAS is compleet onzichtbaar nu in de Assistant. Ik heb na 30 uur de NAS uitgezet en weer aangezet en toen was deze ook weer heel even zichtbaar in de Assistant - sindsdien niks weer (los van dat bekende blauwe knipperende led). Ik heb al een keer alle disks verwijderd en toen geboot maar dat werkt prima - geen hardware failure in de unit lijkt het. Iemand ervaringen op dit vlak en suggesties wat te doen? Ik wil uiteraard de data niet kwijt.
Probleem zit hem denk ik in disk 1.
waarom die niet loskoppelen en de rest normaal en dan opstarten?
kijk wat hij dan doet.....als hij dan gewoon goed gaat.....volume zal degraded zijn als ik me niet vergis, dan kan je disk 1 vervangen voor een nieuwe schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55

DukeBox

loves wheat smoothies

Afgelopen woensdag zat ik met een dillema, ik wilde meer storage (voornamelijk backup opslag) en zat te twijfelen tussen een DX513 expansion op een DS1812+ (á € 400,-) of een 2e DS1512+ (á €680).. uiteindelijk toch maar voor de 2e gekozen. Per disk is die maar €5 duurder en heb er wel meer bandbreedte voor en bay's. Daarnaast kan ik bij uitval altijd nog bij mijn data waar je voor een expansion unit minimaal een DS713+ nodig hebt.

Waar ik nu tegenaan loop is dat ik de nieuwe unit (met nieuwe HDD's) primair wil laten draaien en de 2e backup. Er zijn diverse migratie howto's die allemaal uitgaan van HDD's migreren tussen 2 syno's of DATA migreren binnen 1 syno (disk replacement) maar ik wil dus beide.

Normaal zou HDD's migreren en dan overzetten in een nieuwe syno een optie zijn maar de nieuwe array bestaat uit minder (maar grotere) HDD's dus dat gaat niet. Migratie van raid 5 naar 0 zou mij ook nog kunnen helpen maar die optie is er ook niet.

Toen bedacht ik me dat ik ze wel in cluster zou kunnen zetten, maar blijkbaar gaat dat ook niet wanneer de array anders is qua configuratie en HDD's.

Op dit moment heb ik er maar voor gekozen om de config te backuppen en te restoren op de nieuwe en vervolgens middels shared folder sync de shares te kopieren.

Waar ik echter tegenaan loop is dat shared folder sync niet de rechten meeneemt. De oude folders die door de config restore was teruggezet klopten wel maar die worden gerenamed naar folder_1.
Als de sync klaar is zou ik nogmaals kunnen proberen te restoren om te kijken of dat dan goed staat.

Een tweede probleem is de user settings, deze worden blijkbaar ook niet meegenomen (look en feel van DSM). De persoonlijke settings van video/music/photo station heb ik nog niet kunnen checken maar ik denk/hoop dat die meekomen met de home shares.

Iets dat ik ook nog niet heb kunnen testen is hoe het zit maar waar ik wel denk tegenaan te lopen is de Cloud Station koppelingen. Als de 1e sync afgelopen is dan zal ik wel e.e.a. updaten of het werkt of niet.

Mijn eigenlijke vraag, iemand nog suggesties hoe ik de migratie evt. beter had kunnen doen (lees: minder kans op handmatig corrigeren) ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1 ... 27 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]