Hallo,
Ik ben van plan om een nieuwe NAS te gaan kopen, ik heb besloten om hiervoor een Synology te gaan kopen. Ik heb hier al heel wat pagina's doorgelezen en heb nu een idee van wat ik wil.
Ik wil de NAS voor de volgende zaken gebruiken
- backup muziek (200 GB)
- backup foto's (100 GB)
- Series + Films ( 1 a 2 TB)
- Eigen Cloud maken
- Downloaden met Usenet
- Timemachine backup voor mij MBP
Ik ga zelf nog een Popcorn Hour A400 kopen die ik in het netwerk hang om mijn films/series af te gaan spelen. Ik ben dus ook erg benieuwd of elke NAS dit allemaal kan doen qua prestaties?
Ik ben zelf natuurlijk al opzoek gegaan naar de verschillende modellen. Ik zat eerste te kijken naar een DS213+ maar die heeft "maar" 2 trays, en die viel bij mij al redelijk snel af. Toen kwam ik op de DS 713+, deze leek me erg interessant omdat ik deze NAS uit kan breiden met een extra unit(s) (DX213).
Vervolgens ging ik hier wat lezen en kwam ik ook redelijk snel op de DS4*** serie. Ik neig dus nu zelf naar deze 4 trays. Ik heb nu de volgende op mijn lijstje staan:
DS413j
+2013 model
+ relatief goedkoop
-/+ relatief energiezuinig
- geen USB 3.0
DS413
+ USB 3.0
+ ruststand maar 0,8 W (volgens een review, zal natuurlijk wel wat hoger zijn maar toch)
- of + de freescale processor. Gevoelsmatig ga ik liever voor iets anders.
DS412
-- de prijs
- oud model
- volgens mij een overkill voor wat ik wil doen.
Conclusie: ik neig zelf naar de 413j omdat deze waarschijnlijk wel alles kan wat ik wil, maar ik wil niet over 2 jaar een nieuwe NAS moeten kopen omdat hij te traag is

Of komen op korte termijn de 2014 modellen uit? Ik kan eventueel wel wachten
Ik zit ook nog te twijfelen over welke schijven ik moet kopen. Ik zat zelf te kijken naar 2x 3TB schijven van WD red omdat specifiek voor een NAS bedoeld zijn. Echter lees ik hier nogal wat uitval. Wat zouden andere alternatieven zijn? Ik heb verder nog 2 a 3 externe hdd liggen van 1GB kan ik deze hier ook gewoon "inklinken"