Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 08:20:
Here, dames.

Vraagje ivm photostation ... Als admin kan ik de fotos zien, als gewone gebruiker krijg ik een leeg photostation. Wat zie ik over het hoofd ?
De foto's?

Mogelijk iets met rechten niet goed gezet,

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 11-07-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat je albums als private gemarkeerd staan?

inloggen als admin op je admin account klikken naar settings. tabje photo en daar naar permissions.

Daar staan als het goed is alle albums als private en kan je ze op public zetten of locken met password.

Onder general kan je aanvinken dat new albums als public komen te staan.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 08:30:
Dat je albums als private gemarkeerd staan?

inloggen als admin op je admin account klikken naar settings. tabje photo en daar naar permissions.

Daar staan als het goed is alle albums als private en kan je ze op public zetten of locken met password.

Onder general kan je aanvinken dat new albums als public komen te staan.
wat is het leven makkelijk als je soms eens hulp vraagt ;) Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zal voor het najaar ook eens naar een opvolger voor mijn DS209 gaan kijken.
Zit net al even te vergelijken tussen de 213, 213+ en een 413J.

Het lijkt erop dat ik met de 413J ook goed uit de voeten zou kunnen? Gebruik de NAS voor een aantal dingen:
- Back-up (naar de DS209 maar ook naar de DS110 bij mijn ouders)
- Fileserver richting mijn MBP
-Video's streamen naar PS3 en iPads
-Camera bewaking met 3 camera's (worden er 4)

Behalve gebrek aan USB 3.0 ben ik best tevreden over de DS209. Zou ik er met een DS413J qua snelheid op achteruit gaan? Gaat het streamen van films en up- & downloaden van bestanden meetbaar sneller met een 213(+) t.o.v. een 413J?

met de DS209 kan ik geen 1080p draadloos kijken (of kan dat überhaupt niet?), want dat hapert veel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat 1080p draadloos heeft niets met de NAS te maken, maar met je draadloze netwerk.

Voor de rest, tsja, dat kan de 413j ook allemaal, alleen zal het allemaal niet veel sneller zijn dan een 209

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

readytoflow schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:44:
-Camera bewaking met 3 camera's (worden er 4)
Hangt een beetje van de resolutie en beelden/sec af.. maar de j kan wel kap zijn daarvoor.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Huidige camera's zijn geen HiRes. de volgende wordt dat waarschijnlijk wel. Ik zie zo snel niet terug wat de max. capaciteit van de DS209 is.

Maar bestanden via UTP up-&downloaden naar een DS413j gaat langzamer dan naar een 213+ dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben hier weer ...

Ik kan vanop mijn eigen pcs vlot op mijn syno geraken via mijn domeinnaam gelinkt aan een hopto.org . Nu als ik via een externe pc wil inloggen, ebstaand mijn domein niet ...
Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:09:
ben hier weer ...

Ik kan vanop mijn eigen pcs vlot op mijn syno geraken via mijn domeinnaam gelinkt aan een hopto.org . Nu als ik via een externe pc wil inloggen, ebstaand mijn domein niet ...
Iemand een idee ?
het komt er op neer dat ik via poort 5000 wel kan benaderen, maar de website die in mijn map "web" staat niet vanop een externe pc kan browsen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
readytoflow schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:09:
Huidige camera's zijn geen HiRes. de volgende wordt dat waarschijnlijk wel. Ik zie zo snel niet terug wat de max. capaciteit van de DS209 is.

Maar bestanden via UTP up-&downloaden naar een DS413j gaat langzamer dan naar een 213+ dus?
Bestanden overzetten via een bedraad netwerk zal niet langzamer gaan op een 413j dan op een 213+. Beide gigabit, en als je dit via een SMB of NFS share doet zullen beide volledig in staat zijn de maximale snelheid te halen.
Maar dit staat los van draadloos natuurlijk

Qua downloaden via usenet of torrent is de 213+ wel in staat hogere snelheden te halen, dit omdat de download programma's meer cpu eisen en de cpu van de 213+ sneller is dan die van de 413j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:24:
[...]
het komt er op neer dat ik via poort 5000 wel kan benaderen, maar de website die in mijn map "web" staat niet vanop een externe pc kan browsen ...
heb je poort 80 geforward in je router naar je synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Downloaden doe ik niet zoveel. slechts af en toe ineens eens wat filmpjes of muziek. Kan ik wel op wachten. Dus die snelheid vind ik niet zo belangrijk.

Bedraad maakt het dus niet uit.
Maar draadloos bestanden ophalen of overzetten van en naar mijn rMBP, dan scheelt het wel weer in snelheid?

Ziggo 60MB hier waarbij een Airport Extreme (5th gen) de router is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik weet niet hoe mijn reactie overkomt :P Zoals ik het zelf lees, is mijn punt duidelijk.

Maar ik bedoel dat het draadloze netwerk TOTAAL NIETS met de NAS te maken heeft.

Draadloos is gewoon stukken langzamer dan bedraad, en bedraad zal het net zo snel bij jouw airport aankomen met een 213+ of een 413j, de bottleneck is jouw airport die de data draadloos naar je MBP stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_jabberwock
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-06 21:15
Ik wil php debuggen vanuit eclipse, maar aangezien ik nieuw ben met zowel Eclipse, PHP en dit in combinatie met mijn NAS heb ik de volgende vraag:

Ik begrijp dat ik om php te kunnen debuggen dat mijn Synology hier ondersteuning voor moet bieden. Ik heb synoXdebug gevonden en proberen te installeren. Helaas lukte het me niet om vanuit eclipse een debug sessie met mijn nas te starten.

Kan iemand mij helpen hoe ik php kan debuggen op mijn synology nas, want ik wil geen php server opzetten op mijn werk-laptop (aangezien dit een hobby project is). Wat betreft eclipse, daar kom ik wel uit, of vraag ik in het juiste topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
cypher21 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:54:
ik weet niet hoe mijn reactie overkomt :P Zoals ik het zelf lees, is mijn punt duidelijk.

Maar ik bedoel dat het draadloze netwerk TOTAAL NIETS met de NAS te maken heeft.

Draadloos is gewoon stukken langzamer dan bedraad, en bedraad zal het net zo snel bij jouw airport aankomen met een 213+ of een 413j, de bottleneck is jouw airport die de data draadloos naar je MBP stuurt.
Dat had ik dan even verkeerd begrepen. Ik vond het al vreemd... thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

stefijn schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 09:00:
[...]

Het zou een perlscript moeten zijn:http://www.naschenweng.info/2010/02/13/synology-automatic-indexing-via-synoindex/

Misschien moet ik de vraagstelling wat expliciet maken; ik wil dit script (boven) starten vanuit de taskscheduler.
Beetje laat, maar heb je dit werkend gekregen?

Ik heb zelf dit script werkend icm exiftool wat fotos vanuit SdCopy in de juiste mappen zet onder /photo. Vervolgens start dit script de indexering voor de toegevoegde bestanden.

Mijn exiftool-script kreeg ik niet draaiend vanuit de taskscheduler en heb ik in de crontab toegevoegd. Moet wel exiftool locatie in je PATH zitten, heb zelf het PATH toegevoegd aan crontab file.

Het indexering-scriptje moet je in de scheduler aanroepen met perl ervoor:

code:
1
perl /volume1/scripts/syno-media-indexer-photo/update-syno.sh /volume1/photo

Dit werkt iig bij mij. Ook zorgen dat de paden in het script zelf goed zijn.

Ik stop mijn SD-card in mn NAS, druk op de copy-knop en binnen een halfuurtje start de indexering en zitten mijn fotos in photostation in de juiste mappen _/-\o_

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 02:09

S913

Abusus non tollit usum

Het probleem dat ik niet meer kon backuppen is opgelost ... Ik heb van Ziggo een oud model Ubee EVW3200 gekregen en alles werkt weer. Toch een probleem met de firmware in de EVW321B en Cisco EPC3925 dus :/

Ik ben in ieder geval blij dat het weer werkt, maar hoop dat Ziggo nog wel precies gaat uitzoeken waarom dit probleem specifiek voor Synologies in remote backup is ontstaan met de nieuwe firmware...

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road Runner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:18
Road Runner schreef op zondag 07 juli 2013 @ 10:59:
Heeft iemand ervaring met het maken van een timebackup vanaf een Synology DS1010+ naar een Netgear readynas Duo V2?

Ik krijg het nog niet werkend. Beide nassen het nodige geconfigureerd, maar krijg vanaf de Synology nas geen verbinding met de netgear.

Op de netgear heb ik een share aangemaakt en daar de juiste rechten op gezet. Tevens heb ik Rsync aangezet.

Iemand advies hoe ik dit moet aanpakken?
Het is inmiddels gelukt. Op de een of andere manier had de DS1010 geen internet. Na een reboot was het opgelost. Ik had dus alles wel goed ingesteld.

Ik heb het nu via Rsync lopen. Als ik aan de Netgear kant in de router (linksys) de poort 873 open zet is moet het voldoende zijn om over het internet een backup te trekken?

De bedoeling is dat ik eerst in mijn lan netwerk een full backup trek om vervolgens via Rsync de wijzingen via het internet laat lopen.

Is Rsync eigenlijk wel veilig of kan ik het beter op een andere manier proberen?

[ Voor 0% gewijzigd door Road Runner op 13-07-2013 08:52 . Reden: typefout aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij bedoel je poort 873, niet 8873 ... tenzij deze gewijzigd is.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Je kan op je Synology aangeven dat hij het encrypted moet versturen, moet je alleen ook even (naast inderdaad poort 873) ook poort 22 open zetten aan de remote kant.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:15
Hoe kan ik achterhalen welk proces bij een PID hoort?

Mijn NAS gaat niet in de slaapstand en in mijn Debug.Dat-log zie ik 2 processen elke 2 of 4 seconde terugkomen. Echter weet ik niet welke dat zijn en dus ook niet wat ik er aan kan doen:

code:
1
2
Jul 13 10:59:42 kernel: [514860.680943] [/.htaccess] opened by pid 9928 [u:(/usr/syno/apache/bin/httpd), comm:(httpd)]
Jul 13 10:59:44 kernel: [514862.677432] [/.htaccess] opened by pid 20636 [u:(/usr/syno/apache/bin/httpd), comm:(httpd)

EDIT: Het blijkt CrashPlan te zijn die er voor zorgt dat mijn NAS niet in slaapstand gaat. Aangezien dit eigenlijk geen Synology package is, maar een aangepaste linuxversie kan ik er weinig aan doen, behalve Crashplan enkel op bepaalde momenten tel draaien en dan te weer te stoppen...

[ Voor 22% gewijzigd door L.N. op 15-07-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokmetknopen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik weet niet zeker of dit in het synolgy topic hoort, wellicht weet iemand antwoord op het volgende:
wat ik heb: synology ds 213+, mede8er med600x mediaplayer
Nu wil ik graag de mede8er laten spelen mbv de synology ds video app. De mede8er reageerd (hij gaat op 'play') maar direct op 'stop'. Naar xmbc werkt dit wel gewoon.
Ook de film starten vanaf de mede8er werkt gewoon. muziek starten op deze manier werkt wel.
Dus alleen de combi ds video app, film, mede8er start niet.

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 21:23
S913 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:40:
Je kan op je Synology aangeven dat hij het encrypted moet versturen, moet je alleen ook even (naast inderdaad poort 873) ook poort 22 open zetten aan de remote kant.
Ik zie het, bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 14:31
Heeft iemand een idee hoe Synology om gaat met een defecte fan van een DS213?

Ik gok dat ik deze niet zelf kan/mag vervangen, maar ik kan de NAS ook niet een paar dagen/weken missen (in het geval opsturen nodig is) , daar deze zakelijk gebruikt wordt....
Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

S913 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:40:
..moet je alleen ook even (naast inderdaad poort 873) ook poort 22 open zetten aan de remote kant.
poort 873 is dan niet meer nodig, dus die kan dan uit. Hij gebruikt een SSH tunnel voor encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ah, wissik niet :)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 21:23
DukeBox schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:56:
[...]

poort 873 is dan niet meer nodig, dus die kan dan uit. Hij gebruikt een SSH tunnel voor encryptie.
Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 12:19
smoken schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:31:
Heeft iemand een idee hoe Synology om gaat met een defecte fan van een DS213?

Ik gok dat ik deze niet zelf kan/mag vervangen, maar ik kan de NAS ook niet een paar dagen/weken missen (in het geval opsturen nodig is) , daar deze zakelijk gebruikt wordt....
Wat is wijsheid?
Ik had direct in het begin problemen met de fan van mijn 211 (maakte erg veel geluid). Na contact gezocht te hebben met Synology kreeg ik een nieuwe fan toegestuurd + hoe ik deze zelf kon installeren (niet moeilijk, wel een beetje priegel werk)

mijn advies is: neem even contact op met synology (ook handig ivm garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
Ik zit hier met een probleempje.

Ik heb een DS-213 voor iemand aangeschaft met daarin 2 3TB WD Red schijven.

De eerste installatie duurde 2,5 dag, en daarna is de webinterface nauwelijks te bereiken.
Als ik de NAS uitzet en dan weer aan, dan is deze daarna weer vele uren onbereikbaar (power knop blijft knipperen).
Ik heb de NAS al een keer gereset en DSM opnieuw erop gezet.
Echter blijft de webinterface onbereikbaar, of extreem traag.

ik heb ook al alle knippercombinaties gehad van de ledjes die er zijn.
Zelfs het ledje van het copy knopje heeft een tijd staan knipperen, terwijl ik daar niks op had aangesloten en niet heb ingeduwd.
Het statusledje is soms ook groen, maar knippert tegelijkertijd oranje.

Ik kan de NAS alleen bereiken als ik de schijven eruit haal.
Toen ik het volume voor het eerst heb ingesteld, toen gaf de NAS aan dat alles OK was.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:25
Gezien hij werkt als de schijven er uit zijn, lijkt me het hieraan te liggen.
Wat zegt de SMART info? (App knop --> Opslag beheer --> HDD beheer)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Ik kom er op dit moment niet meer in (staat nog te knipperen) maar toen ik er wel inkwam, gaf de SMART functie niks speciaals aan.
SmiGueL schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:50:
Gezien hij werkt als de schijven eruit zijn, lijkt me het hieraan te liggen.
Wat zegt de SMART info? (App knop --> Opslag beheer --> HDD beheer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
hondapower schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:45:

De eerste installatie duurde 2,5 dag, en daarna is de webinterface nauwelijks te bereiken.
Heb je toevallig foto's of andere media op het systeem gekopieerd? Dan is ie druk aan het indexeren.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Nee, nog helemaal niks.
Bij het installeren van DSM wordt er op een gegeven moment vermeld dat de installatie 10 minuten gaat duren maar pas anderhalve dag verder is deze op 100%
TheOmen schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:05:
[...]
Heb je toevallig foto's of andere media op het systeem gekopieerd? Dan is ie druk aan het indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Dat dit lang duurt heeft met (het initialiseren/formatteren/partitioneren van) de harde schijven te maken. Heel normaal dus :)
Maar hierna zou alles gewoon vlot moeten werken..

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 15-07-2013 14:25 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Ik snap dat dit eenmalig doorlopen moet worden maar ook daarna kom ik er ook nauwelijks in.
Duurt soms meerdere minuten als ik de inloggegevens invul en op Enter druk.
Regelmatig gebeurd er dan überhaupt niks, alleen een time-out.
Netwerk is gewoon bedraad Gbit en ik werk met Chrome.
SmiGueL schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:22:
Dat heeft met (het initialiseren/formatteren van) de harde schijven te maken. Heel normaal dus :)
Maar hierna zou alles gewoon vlot moeten werken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
helloitsme schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:34:
[...]

Ik had direct in het begin problemen met de fan van mijn 211 (maakte erg veel geluid). Na contact gezocht te hebben met Synology kreeg ik een nieuwe fan toegestuurd + hoe ik deze zelf kon installeren (niet moeilijk, wel een beetje priegel werk)

mijn advies is: neem even contact op met synology (ook handig ivm garantie)
Op welke wijze heb jij contact opgenomen?
Kan geen alleen nummer vinden waar EU bij staat, maar krijg een of ander chinees bericht te horen :-(
Heb wel al een melding via My Synology gemaakt, maar weet niet wat de response tijd daar is?

Als ik de NAS uitzet en dan weer aan, dan is deze daarna weer vele uren onbereikbaar (power knop blijft knipperen).

Zelfs het ledje van het copy knopje heeft een tijd staan knipperen, terwijl ik daar niks op had aangesloten en niet heb ingeduwd.

Toen ik het volume voor het eerst heb ingesteld, toen gaf de NAS aan dat alles OK was.

Iemand een idee?
Ik heb deze problemen ook gehad tijdens de installatie van een 1513+ met daarin 3 WD RED schijven. Bleek dat 1 van de 3 schijven DOA was,.....als ik hem eruit trok dan werkte het namelijk prima.
Vandaag een nieuwe schijf erin gepropt en hij werkt weer prima!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22

Iemand een idee?
Ik had het met een DS-213 en een 3 TB Red. Bleek dat deze schijf beveiligd was met een wachtwoord. Schijf omgeruild en ging meteen als de brandweer.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 11:57
Hallo Allen,

Ik sta op het punt om in de wereld van de NAS te stappen en wacht met smart op de DS214+ die dadelijk gaat uitkomen. Ik heb me al veel verdiept in dit topic en andere websites over o.a. de packages, functionaliteiten en andere keuzes die te maken zijn.

Ook over de grote hamvraag "Welke HDD moet ik in hemelsnaam kiezen :o" heb ik me al een aantal dagen suf gesurft.. het ene kamp gaat voor WD RED, het andere kamp voor Hitachi's etc.

Wat is nou wijsheid?

Betrouwbaarheid, garantie, stilte, energiezuinig, NAS optimized => WD RED's

Maximale snelheid => ????

Stel die betrouwbaarheid e.d. zou mij niets uitmaken, ik wil gewoon het maximale uit m'n NAS en netwerk halen.. voldoen dan alsnog die WD RED's of stellen jullie dan wat anders voor?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heeft het zin om op mijn DS410 in te stellen dat ie bv ieder weekend een 'extended test' (HDD manager / storage management) doet voor mijn harde schijven? Ik heb die test recent een keer gedaan, dat gaf geen problemen. Ik vraag me dus af of regulier schedulen van die test zin heeft, mijn belangrijkste doel is uiteraard voorkomen dat ik iets kwijt raak.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

@Darker: De volgende keer gaan er bij mij weer Re schijven van WD in: zeer betrouwbaar, 5 jaar garantie en over snelheid niet te klagen.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
Probleem lijkt te zijn getraceerd.
Heb de schijven uitgebouwd en in een externe USB behuizing gedaan en aan mijn pc gehangen.
1 schijf gaat supersnel met alles en de andere blijft maar aanmodderen.
Ook een SMART test loopt een dik half uur en wordt niet beëindigd terwijl deze bij de andere in 3 minuten klaar was.

Deze schijf gaat dus terug!

Met de niet-defecte schijf kan ik bij de NAS wel zo alles doorlopen en hij blijft ook goed bereikbaar.
YMGV4LIFE schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:03:
[...]
Ik had het met een DS-213 en een 3 TB Red. Bleek dat deze schijf beveiligd was met een wachtwoord. Schijf omgeruild en ging meteen als de brandweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 12:19
smoken schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:59:
[...]

Op welke wijze heb jij contact opgenomen?
Kan geen alleen nummer vinden waar EU bij staat, maar krijg een of ander chinees bericht te horen :-(
Heb wel al een melding via My Synology gemaakt, maar weet niet wat de response tijd daar is?
Let op: mijn verzoek betreft 2010
ik heb dat toen volgens mij ook via
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
gedaan

-------------------------------------------

Synology Online Support <support@synology.com>

Thank you for your message.

It's probably the system fan is defected. We could offer a new fan for you.
Please help fill out the following mailing form, we will arrange the parcel for you immediately:
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Full Name:
Address:
Postal Code:
City:
Country:
Tel.Number:
-------------------------------------------------------------------------------------------------

If you have further questions or suggestions, please feel free to contact Synology support.

Best regards,
-Adrian Hsieh

[ Voor 8% gewijzigd door helloitsme op 15-07-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 21:06
Mijn DS213j gaf aan dat er een probleem was met mijn 3TB WD Red, smart errors. Momenteel zit er ook nog maar 1 disk in en de schijf zal nu zo'n maand oud zijn. Ik heb de nas daardoor maar uitgezet om eventuele schade te voorkomen, maar na het opstarten de dag erop is het volledige volume weg? Alle packages geven aan dat ze gerepareerd moeten worden, maar hij ziet nog wel welke geinstalleerd waren.

Ik heb de schijf toen aan een ubuntu pctje gehangen, en die zegt dat er componenten missen van de raid configuratie? Van 1 schijf? Overigens wel de standaart raid (SHR) aan gelaten omdat ik nog wou uitbreiden, maar goed. Ook is in ubuntu na het mounten/checken met mdadm niet het volume te vinden. De bijna 3TB partitie wel, maar die kan hij niet mounten vanwege de missende componenten.
Via ssh naar de synology zie ik nog wel de /var /dev en al die folders, maar het volume met mijn data niet?

Overigens keek ik daarna naar de smartdata, en eergisteren had ik 15 bad sectors, gisteren 21. Maar daardoor is toch niet ineens een volledig volume weg?

Ik heb al een support ticket naar synology gestuurd, maar heeft iemand hier een idee? Het zou erg vervelend zijn als ik alles weer opnieuw moet gaan instellen :(

[ Voor 7% gewijzigd door heggico op 16-07-2013 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
helloitsme schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:14:
[...]

Let op: mijn verzoek betreft 2010
ik heb dat toen volgens mij ook via
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
gedaan

-------------------------------------------

Synology Online Support <support@synology.com>

Thank you for your message.

It's probably the system fan is defected. We could offer a new fan for you.
Please help fill out the following mailing form, we will arrange the parcel for you immediately:
Full Name:
Address:
Postal Code:
City:
Country:
Tel.Number:

If you have further questions or suggestions, please feel free to contact Synology support.

Best regards,
-Adrian Hsieh
Vannacht om 04:00 reactie dat ze graag de Kernel-log zouden ontvangen.
Deze download je door in te loggen als admin en dan "?diagnose=debug" achter de URL te zetten
(je krijgt dan bijvoorbeeld: http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi?diagnose=debug )
en vervolgens nog een keer op "enter" te drukken.

Dus als iemand contact heeft met support van Synology: voeg deze meteen als attachement toe, scheelt toch weer een mailtje ;-)

Na het verzenden van de log kreeg ik hetzelfde formulier als hierboven , en er wordt dus per direct een fan verzonden!

Binnen 18 uur geregeld, zeer netjes van Synology!

Harm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[verwijderd, wordt elders opgepikt]

[ Voor 94% gewijzigd door hardware-lover op 19-07-2013 18:05 . Reden: teruglezen doet geen mens, daarom bericht verwijderd ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik heb sinds kort een 2e Synology draaien en heb voor de overgangsfase wat "shared folder sync" activities gemaakt.

Echter, elke morgen krijg ik een mailtje van m'n NAS:
Dear User,

Shared Folder Sync on NAS has failed.

Task: blabla
Sync Server: NAS413J(192.168.1.xxx)

Please check the network backup log for further information.

Sincerely,
Synology DiskStation

In de backup log staat niks zinnigs. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
heb een vraag. wil mijn vader ook een synology geven maar hij moet enkel usenet downloaden films ervanaf streamen en ftp. maakt het dan uit welke je koopt? qua processor kracht enzo? een 2 bay is voldoende.

zijn dan alle types geschikt of maakt dit wel degelijk iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

jorisw86 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:43:
zijn dan alle types geschikt of maakt dit wel degelijk iets uit?
Dat is afhankelijk van de beschikbare internet snelheid.. als je maar 5Mbit internet hebt dan trekt vrijwel iedere syno dat (en een beetje geduld bij het uitpakken/parren). Met 1Gbit internet (en usenet toegang) wordt de keuze al een stuk beperkter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
150mbit up/down. en uitpakken moet geen eeuwen duren. ik zat zelf te kijken naar een Synology DS213+ maar vraag me af of dat geen overkill is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
jorisw86 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:54:
150mbit up/down. en uitpakken moet geen eeuwen duren. ik zat zelf te kijken naar een Synology DS213+ maar vraag me af of dat geen overkill is.
De ervaring hier is dat er meestal meer met de Synology wordt gedaan dan vooraf gedacht werd. Een + - versie kan dan geen kwaad. je zou ook nog kunnen wachten op de nog te verschijen DS214+. Deze krijgt een Atom CPU met hardwarematige H264 video-encoder. Dat kan erg handig zijn voor het streamen van videobestanden. De andere (huidige) modellen met een Atom CPU ondersteunen geen hardwarematige encoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 23-09 10:30

Dennahz

Life feels like hell should.

Hebben jullie ook last van traagheid als je via een share een map met (veel) foto's opent? Het genereren van thumbnails duurt eeuwen! En dan het openen van de foto's en bladeren erdoor.... is toch niet zo vlot als het zou moeten op een stabiel netwerk.

Voor de rest valt het goed mee, maar foto's.....

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Dennahz schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:28:
Hebben jullie ook last van traagheid als je via een share een map met (veel) foto's opent? Het genereren van thumbnails duurt eeuwen! En dan het openen van de foto's en bladeren erdoor.... is toch niet zo vlot als het zou moeten op een stabiel netwerk.

Je hebt toch een DS212j? Die heeft niet de sterkste CPU. Check eens of de CPU load hoog is als je een map met foto's opent.

Ik heb nog geen foto's op mijn DS412+ astaan, dus kan niet zeggen of het bij mij traag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 09:32

spanx

_Sp[A]nX_

Ik ben op zoek naar een 4-bay nas en aangezien ik zeer veel plezier heb gehad (en nog steeds heb) van mijn 211j is mijn keuze gevallen op de ds413(j)

Nu is mijn vraag:

Welke moet ik kiezen?
DS413: Ik ben een beetje terughoudend i.v.m. de freescale processor (packages community) en of de (zeer hoge) meerprijs dat rechtvaardigt, wel dualcore ppc dus sneller?
DS413j: ARM op 1,6, maar wel dezelfde proc als de 211j dus meer ondersteuning/packages van de community(?) (ik heb geen ervaring met freescale), de 1,2 ghz proc (in mijn ds211j) is eigenlijk net te traag, is 1,6 wel genoeg in de 413j?

Het is voor mij een investering maar wil wel direct het beste kopen, ik ben inmiddels achter het fenomeen "goedkoop is duurkoop" (mijn iomega ervaringen)

Zou iemand hier misschien wat helderheid in kunnen verschaffen ?

Wat moet de NAS vooral doen:
- bestanden op het netwerk aanbieden en mogelijk in de toekomst extra apps draaien

Ik heb 4x Western Digital 1,5TB RE4-GP schijven besteld voor opslag (SHR) in de ds413(j)

[ Voor 9% gewijzigd door spanx op 19-07-2013 09:03 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:12

mvds

Totally awesome!

Het ligt er ook een beetje aan welke apps je zou willen gaan draaien. Ik heb namelijk geen problemen met mijn DS413, want ik draai apps die er ook voor de DS413 zijn, namelijk SickBeard, CouchPotato, NZBGet/SABnzbd, Photostation en RSync.

Mocht je apps willen gaan draaien die er niet zijn voor de DS413, dan kan je hem dus beter ook niet kiezen.

Mocht je nu iets gaan kopen, en geen kans willen lopen dat je straks iets niet kan, dan zou ik voor de DS412+ gaan, of wellicht de DS414 als die een Intel of ARM cpu heeft.

Zoals gezegd, ik heb de DS413, en heb er absoluut geen spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

LuukNouwen schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 20:48:
[...]

Je hebt toch een DS212j? Die heeft niet de sterkste CPU. Check eens of de CPU load hoog is als je een map met foto's opent.

Ik heb nog geen foto's op mijn DS412+ astaan, dus kan niet zeggen of het bij mij traag gaat.
Nee, de CPU gaat niet echt omhoog. Blijft gewoon rond de 20~30%.
Het is niet dat de NAS de foto's moet renderen of zo hé, het is gewoon via de share dat ik werk. Vind het wel irritant in ieder geval.

Natuurlijk zitten er soms wel een paar 100 foto's in een map, maar dan nog....

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Misschien is de PC zelf wel thumbnails aan het genereren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Slaat de PC de thumbs niet altijd op in het (uiteraard verborgen) thumbs.db bestandje in dezelfde map?

STEL dat jij geen schrijfrechten hebt op die map kan het dan zijn dat elke keer dat jij die map opent de pc de thumbnails opnieuw moet genereren?

Ik weet dat de Synology zelf ook thumbs maakt bij het toevoegen van foto's, maar dat is volgens mij onder andere voor de DS Photo+ / Photo Station functionaliteit. Voor windows explorer weet ik het niet zeker.. Het disablen + enablen van de thumbnail cache kan misschien helpen volgens deze forum posts.

[ Voor 75% gewijzigd door SmiGueL op 19-07-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Qua rechten zit het sowieso goed. De PC zal zelf idd thumbs aan het genereren zijn, maar die moet niet zolang duren met een gigabit netwerk. Zelfs via WiFi zou dat gewoon snel moeten gaan, imo.

Zal hetzelfde eens proberen via de Synology NAS op m'n werk (1511+) via WiFi en kabel (100Mbit).

edit:

Nope, duurt ook lang. Zal liggen aan het genereren van de thumbs. Zal eens zoeken op er niet een mogelijkheid is dat de NAS dit zelf al gaat genereren (als zijnde thumbs.db), zodat Windows dit niet meer hoeft te doen.

Kan geen van beide echt de schuld geven, maar ga caching naar thumbs.db toch eens uitschakelen, zien wat dat geeft. Hij moet ze dan wel altijd on the fly genereren natuurlijk...

[ Voor 42% gewijzigd door Dennahz op 19-07-2013 10:53 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denboule
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-02-2021
hey,

ik heb nog een vraagje.
ik heb een DS411J die verbonden is met mijn WD TV Live. wanneer ik een film in VIDEO_TS formaat probeer af te spelen op mijn tv, vertraagt het beeld en valt het geluid weg. maar wanneer ik diezelfde film omzet naar avi of naar een mkv formaat, speelt hij deze perfect af.

ahja, ik heb thuis een volledig draadloos netwerk. behalve mijn NAS en de WDTV Live, deze zijn verbonden via powerlines.

kan iemand mij zeggen hoe ik dit probleem kan oplossen?
ligt het aan mijn IMAC pc, WDTV Live, NAS, Netwerk,...

iemand een oplossing of een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

mvds schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:22:
Het ligt er ook een beetje aan welke apps je zou willen gaan draaien. Ik heb namelijk geen problemen met mijn DS413, want ik draai apps die er ook voor de DS413 zijn, namelijk SickBeard, CouchPotato, NZBGet/SABnzbd, Photostation en RSync.

Mocht je apps willen gaan draaien die er niet zijn voor de DS413, dan kan je hem dus beter ook niet kiezen.

Mocht je nu iets gaan kopen, en geen kans willen lopen dat je straks iets niet kan, dan zou ik voor de DS412+ gaan, of wellicht de DS414 als die een Intel of ARM cpu heeft.

Zoals gezegd, ik heb de DS413, en heb er absoluut geen spijt van!
merk je dat je een dual core proc hebt? Ik vind mijn 1,2 ghz marvell chip niet echt bijster snel...(de 1.6 zal niet veel sneller zijn denk ik, misschien is de ppc dan wel een stuk sneller))
ik maak me vooral zorgen over de performance... heeft indirect ook gevolgen voor het rebuilden van je raid opstelling als er een schijf uit valt.... zoals gezegd ik wil er zo lang mogelijk mee doen

USB3 en eSata zijn leuke bijkomstigheden bij de 413

prijsverschil tussen de 413j en 413 is ongeveer 150 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteFly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:37
spanx schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:02:
[...]

merk je dat je een dual core proc hebt? Ik vind mijn 1,2 ghz marvell chip niet echt bijster snel...(de 1.6 zal niet veel sneller zijn denk ik, misschien is de ppc dan wel een stuk sneller))
ik maak me vooral zorgen over de performance... heeft indirect ook gevolgen voor het rebuilden van je raid opstelling als er een schijf uit valt.... zoals gezegd ik wil er zo lang mogelijk mee doen

USB3 en eSata zijn leuke bijkomstigheden bij de 413

prijsverschil tussen de 413j en 413 is ongeveer 150 euro....
Let op dat de 413j geen (processor met) FPU heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

NiteFly schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:14:
[...]

Let op dat de 413j geen (processor met) FPU heeft.
de 413 en de 412+ hebben beide een FPU en mijn ds211j heeft ook geen FPU

als er ook genoeg packages zijn voor de 413(non j) ga ik voor de 413(non j)... de 412+ is met meer dan 500 euro veel te duur...

Als ik realistisch kijk heb ik de 4-bay nas alleen nodig voor opslag. Downloaden doe ik via mijn 211j dus de specs hoeven niet zo hoog te zijn voor de 4-bay. Dus ga ik de 413j maar bestellen.....

Ik heb wel gezien dat in het verleden de 412+ in de aanbieding 100 euro goedkoper was... als er nog zo een aanbieding was had ik de 412+ gekocht ipv de 413.

[ Voor 35% gewijzigd door spanx op 19-07-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

spanx schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:02:
[...]
merk je dat je een dual core proc hebt?
Niet direct... Ik merk wel dat ie snel genoeg is voor wat ik ermee wil. En ik merk zelden vertragingen. Af en toe een hapertje, vooral als ik torrents aan het downloaden ben via Transmission, want dat blijft een aanslag op mijn CPU merk ik.

Ik gebruik ook nu maar 2 bays van de 4. Ik heb er 6TB aan ruimte inzitten en voor nu is dat meer dan voldoende. Ik vind het wel fijn om er nog eens 2 schijven bij te kunnen plaatsen als dat nodig blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

ik heb 4x 1,5Tb Western Digital RE4-gp hdd's klaarliggen voor mijn 413 of 413j....

de vraag is hoe lang Synology de verschillende architecturen gaat ondersteunen...

freescale intel en arm..... ik denk dat intel en arm langer worden ondersteund dan freescale ....

anyway je kan op dit moment nergens van uit gaan...

[ Voor 10% gewijzigd door spanx op 19-07-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 20:41

Yucko

One clown to rule them all !

freescale zit anders in verschillende 213 modellen, dus de ondersteuning vanuit Synology zit nog wel even goed hoor :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 10:40
Hoi,

Ik heb sinds kort (gisteren) een DS413 met daarin 4x3 tb WD green (WD30EZRX). Inmiddels heb ik een groot gedeelte van m'n data hiernaar verplaatst maar ik kom een probleem tegen. Als ik sommige settings probeer te wijzigen (zoals aanpassingen aan een gebruikers account) krijg ik de melding (error 261) dat het niet lukt en dat ik me opnieuw moet aanmelden bij DSM. Inmiddels heb ik me herhaaldelijk geprobeerd aan te melden en heb ik ook de NAS al gereset. Helaas levert dit niets op.

Googlen naar de foutcode geeft tot mijn verbazing geen resultaten. Soortgelijke problemen wel, maar niet met deze foutcode.

Weet iemand wat hier mis is, en wat ik kan doen?

Alvast bedankt.

Edit: na een aantal keren resetten heeft het zichzelf verholpen, maar als ik eerlijk ben heeft het mn vertrouwen wat aangetast. Uit angst dat het terugkomt ben ik nog steeds benieuwd of iemand een idee heeft wat het heeft kunnen zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door MrMaxedTank op 20-07-2013 00:04 . Reden: Ontwikkelingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

wat raden jullie aan.... 413 nu kopen of wachten op de 414?

over 2 maanden ongeveer zou deze moeten uitkomen.... iets snellere proc en nog steeds een freescale volgens mij...

kan iemand vertellen of de deep standby van de 413 goed werkt? hij zou dan maar 3 watt verbruiken?! heeft iemand dat daadwerkelijk getest?

[ Voor 28% gewijzigd door spanx op 20-07-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:25
spanx schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:56:
wat raden jullie aan.... 413 nu kopen of wachten op de 414?

over 2 maanden ongeveer zou deze moeten uitkomen.... iets snellere proc en nog steeds een freescale volgens mij...

kan iemand vertellen of de deep standby van de 413 goed werkt? hij zou dan maar 3 watt verbruiken?! heeft iemand dat daadwerkelijk getest?
Wat zou de deze standby dan precies moeten zijn? Bij mij gaan na een X-aantal minuten de schijven in standby waarna de disk station zelf ook in standby gaat ( groen knipperende systeem led). Uiteraard hangt dit gedrag wel af van de geïnstalleerde packages, de meeste log en watchfolders kan je het beste op een USB-stick zetten anders werkt de standby niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Twee vraagjes hier, sinds eind vorig jaar ben ik in het bezit van een DS213. Nu het vakantie is ben ik weer een beetje aan het knutselen en finetunen.

1.
Met behulp van een simpel net use command prompt scriptje worden mijn shares aan schijfletters toegewezen. Op de desktop gaat dit altijd perfect. Op de HTPC echter niet, waardoor vaak via XBMC de data op de NAS niet te benaderen. Het scriptje blijft daar vaak hangen (vermoedelijk omdat de wifi verbinding niet snel genoeg opgezet word), handmatig nogmaals uitvoeren lost het probleem op.

Is er een betere manier om die netwerkshares te koppelen? Of welke andere manier adviseren jullie om vanuit XBMC de NAS te benaderen, XBMC ondersteunt een heleboel verschillende protocollen. Het gaat voornamelijk om de "Home" map met daarin muziek. Dus geen standaard DLNA map.

2.
Graag zou ik dat systeem met "schijfletters" ook extern gebruiken, ik ben al aan het rotzooien geweest met CIFS en Webdav maar kreeg het niet voor elkaar om extern te verbinden. Is hier ook een mogelijkheid voor? Of moet ik dan een VPN verbinding naar de Synology opzetten?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:38

Ankh

|true

nooberke schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:19:
Twee vraagjes hier, sinds eind vorig jaar ben ik in het bezit van een DS213. Nu het vakantie is ben ik weer een beetje aan het knutselen en finetunen.

1.
Met behulp van een simpel net use command prompt scriptje worden mijn shares aan schijfletters toegewezen. Op de desktop gaat dit altijd perfect. Op de HTPC echter niet, waardoor vaak via XBMC de data op de NAS niet te benaderen. Het scriptje blijft daar vaak hangen (vermoedelijk omdat de wifi verbinding niet snel genoeg opgezet word), handmatig nogmaals uitvoeren lost het probleem op.

Is er een betere manier om die netwerkshares te koppelen? Of welke andere manier adviseren jullie om vanuit XBMC de NAS te benaderen, XBMC ondersteunt een heleboel verschillende protocollen. Het gaat voornamelijk om de "Home" map met daarin muziek. Dus geen standaard DLNA map.
Gebruik eens NFS. Dan maakt XBMC connectie en hoef je niets te doen met drive letters etc.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 13:59
Ankh schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:46:
[...]

Gebruik eens NFS. Dan maakt XBMC connectie en hoef je niets te doen met drive letters etc.
Ligt eraan of je XBMC op windows of linux draait. Als het Linux is inderdaad NFS gebruiken, als het Windows is kun je gewoon in //naamvannas/sharedfolderwaarfilmsinstaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 16:32

Ik start xmbc vanuit een batchfile die ik in de Startup folder heb gezet van mijn htpc.
Eerst pingt hij mijn nas, en als hij reply krijgt, wacht ie nog 20 seconden voordat xmbc wordt gestart zodat de nas tijd heeft om wakker te worden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
@echo off
:start
ping 192.168.1.100
if %errorlevel% == 1 (
goto fail
) else (
"C:\Program Files (x86)\XBMC\xbmc.exe -d 20"
exit
)
:fail
echo Not connected to network, retrying...
goto start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik draai onder Windows, en Xbmc start niet automatisch (Xbmc gebruikt mijn vader alleen maar om muziek te spelen met Android als afstandsbediening, rest gaat vooralsnog "ouderwets", Xbmc is te starten via unifying remote app)

Heb met behulp van taakplanner het uitvoeren van het script 30 seconden uitgesteld, mijn vader is toch niet zo snel. Beetje een dirty fix maar het werkt. Zit je ook niet zolang tegen die command prompt aan te kijken

NFS heb ik volgens mij ooit geprobeerd, alleen dat was lastig met het benoemen van de locatie van de home directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Zijn er meer mensen die sinds de DSM 4.3 BETA update de NAS naam niet meer zien staan aan de linkerkant bij Computer? Hier staan onder het kopje Netwerk altijd alle computernamen in het netwerk, maar nu mist de NAS dus..

Ik heb toevallig deze week ook m'n pc geformatteerd en het valt me ineens op dat hij er niet meer bij staat.
(Hier kan het dus ook aan liggen, maar dan weet ik alsnog niet hoe ik het moet oplossen)
Ik opende de gedeelde mappen van de NAS altijd door hier op te klikken, dus het is vrij irritant om nu elke keer de URL in te typen of er een snelkoppeling voor te maken :P

De werkgroep is in ieder geval hetzelfde, netwerkdetectie staat aan, en ik heb op de NAS (op de 4.3 update na uiteraard) ook niets veranderd aan de instellingen. De gedeelde mappen werken uiteraard nog wel perfect, en nadat ik hem manueel benaderd heb is hij ineens wel zichtbaar bij Computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nooberke schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:19:
Ik draai onder Windows, en Xbmc start niet automatisch (Xbmc gebruikt mijn vader alleen maar om muziek te spelen met Android als afstandsbediening, rest gaat vooralsnog "ouderwets", Xbmc is te starten via unifying remote app)

Heb met behulp van taakplanner het uitvoeren van het script 30 seconden uitgesteld, mijn vader is toch niet zo snel. Beetje een dirty fix maar het werkt. Zit je ook niet zolang tegen die command prompt aan te kijken

NFS heb ik volgens mij ooit geprobeerd, alleen dat was lastig met het benoemen van de locatie van de home directory
Je kunt toch ook een timer toevoegen in het script zelf?

timeout /t 10 << wijzigen naar behoefte.

De tijd zodanig instellen dat de PC de tijd krijgt om een internetverbinding op te bouwen (want daar zit namelijk de bottleneck), en dan is het koppelen van de netwerkshare geen probleem meer.
Ook nog even instellen dat het e.e.a. geminimaliseerd moet worden uitgevoerd zodat het allemaal niet zo opvallend aanwezig is en gaan met die banaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

spanx schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:00:
Ik heb 4x Western Digital 1,5TB RE4-GP schijven besteld voor opslag (SHR) in de ds413(j)
Waarom niet 3x2TB of zelfs 3TB's ??
Is er een betere manier om die netwerkshares te koppelen? Of welke andere manier adviseren jullie om vanuit XBMC de NAS te benaderen
Gewoon via UNC.. drive letters mappen is zo jaren 90..

[ Voor 39% gewijzigd door DukeBox op 22-07-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Vraag!

Heb een DS212 met 2x 1TB er in. Echter kreeg ik vanmiddag een mailtje van mijn Synology dat Disk 2 op omvallen stond en me aanraadde het te vervangen. Nou wil ik graag uitbreiden naar 2 x 3tb. Heb nu een SHR volume gemaakt van de 2 schijven. Hoe kan ik dit makkelijk omvormen naar 2 x 3tb? Is dit zo simpel als eerst 1 schijf omwisselen en later de ander, of zit het ingewikkelder, heb geen zin om de hele NAS opnieuw te configureren, er draait nog al wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Dit zou moeten werken :)

How to Expand Volumes or Disk Groups by Replacing Hard Disks on Synology NAS

[ Voor 109% gewijzigd door SmiGueL op 22-07-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

[quote]DukeBox schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:50:
[...]

Waarom niet 3x2TB of zelfs 3TB's ??

[...]

Omdat mijn budget dat niet toe liet,
- max 200 euro en
- minimaal 4tb in raid 5 en
- betrouwbaarheid moet gewaarborgd zijn...

de re4 schijven zijn verschrikkelijk duur en ik heb deze goedkoop op de kop kunnen tikken. de wd red was een stuk duurder geweest 3x2tb was 3x93 euro of 3x3tb en 3x124 euro.... wd re4 4x50 euro 8)7

met shr moet ik in de toekomst kunnen uitbreiden...

[ Voor 12% gewijzigd door spanx op 23-07-2013 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Ah.. las even over RE4 en RED heen :)
Als data belangrijk is kun je soms beter geen raid doen (dus max capaciteit) en een extra HDD als (externe) backup. Dan ben je netto net zoveel kwijt maar kun je altijd nog bij je data als er iets met je NAS of HDD's gebeurd.

[ Voor 74% gewijzigd door DukeBox op 23-07-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
DukeBox schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:34:
Als data belangrijk is kun je soms beter geen raid doen (dus max capaciteit)
Volgens mij moet jij je nog even inlezen in RAID-5 :P (daar heeft spanx het immers over)
Data die belangrijk is die backup ik juist naar m'n NAS. (EN een externe, remote HDD, maar dit is niet dagelijks) Als die NAS dan ook nog eens RAID-5 heeft is dat aleen maar een extra veiligheid :)

[ Voor 51% gewijzigd door SmiGueL op 23-07-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennahz schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:28:

Heb je de thumbnail caching wellicht uitstaan?

Of schakel deze eens uit, en kijk of dat verschil maakt: http://joshhuggins.com/co...ing-on-network-locations/

[ Voor 26% gewijzigd door job op 23-07-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

DukeBox schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:34:
Als data belangrijk is kun je soms beter geen raid doen (dus max capaciteit) en een extra HDD als (externe) backup. Dan ben je netto net zoveel kwijt maar kun je altijd nog bij je data als er iets met je NAS of HDD's gebeurd.
Valt en staat een beetje hoe vaak je een back-up maakt naar die extra HDD, ik heb ook altijd zo gewerkt, maar i.v.m. "back-up" ingeval van inbraak of brand, hing die externe schijf niet altijd aan mijn Syno, dus was mijn back-up nooit helemaal up-to-date omdat ik hem niet heel regelmatig weer synchroniseerde. En dan kan je (ik, in dit geval) op die manier toch potentieel enkele weken aan data kwijt raken :P

Vind RAID1 (zowel lokaal thuis, als remote) wel prettig, scheidt er 1 schijf mee uit, dan kan ik nog gewoon bij mijn data en hoef ik niet over internet weer een kleine TB te recoveren (als lokaal is gesneuveld) of opnieuw te backuppen (als remote is gesneuveld).

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
S913 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:47:
[...]
Valt en staat een beetje hoe vaak je een back-up maakt naar die extra HDD, ik heb ook altijd zo gewerkt, maar i.v.m. "back-up" ingeval van inbraak of brand, hing die externe schijf niet altijd aan mijn Syno, dus was mijn back-up nooit helemaal up-to-date omdat ik hem niet heel regelmatig weer synchroniseerde. En dan kan je (ik, in dit geval) op die manier toch potentieel enkele weken aan data kwijt raken :P

Vind RAID1 (zowel lokaal thuis, als remote) wel prettig, scheidt er 1 schijf mee uit, dan kan ik nog gewoon bij mijn data en hoef ik niet over internet weer een kleine TB te recoveren (als lokaal is gesneuveld) of opnieuw te backuppen (als remote is gesneuveld).
Ik vind dit een gevaarlijke manier van backuppen. Op het moment dat je externe hdd aan jouw Synology hangt, dan heb je dus het origineel en de backup op 1 plek en aan 1 apparaat hangen. In geval van brand, diefstal, kortsluiting, blikseminslag, etc, ben je nog alles kwijt. De kans lijkt klein dat er iets gebeurd op het moment dat de externe HDD aan de NAS hangt. Maar het kan wel. Zo gebeurde het bij mijn vorige werkgever dat het kopieerapparaat uitbrandde en deze stond bij de server. De server maakte kortsluiting en vernielde daardoor de server en de externe HDD. Gelukkig enkel de behuizing en was de HDD zelf in orde. Maar bijna was dus ook de backup weg.

Mijn belangrijke data staat op de NAS of op mijn Macbook Air en beiden backuppen naar Crashplan. De Macbook back upped ook nog naar de NAS. Dat laatste is vooral praktisch ivm Time Machine. Overdreven? Misschien, maar wel een veilig gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
LuukNouwen schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:52:
[...]
Ik vind dit een gevaarlijke manier van backuppen. Op het moment dat je externe hdd aan jouw Synology hangt, dan heb je dus het origineel en de backup op 1 plek en aan 1 apparaat hangen. In geval van brand, diefstal, kortsluiting, blikseminslag, etc, ben je nog alles kwijt.
Daar ben ik het ook mee eens, mijn oplossing was om een 2e externe hdd aan te schaffen en de beide externe hdd's alternerend te gebruiken voor een backup. Er is dan altijd een backup die offline is (en ook ergens anders bewaard als je het goed doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 20:37
Ik ben aan het kijken of ik mijn DS209 2 schijven van 4 TB kan doen.

Ik neig naar de Hitachi 5k4000 of 7k4000.
Deze staan niet op compatibility-list van synology.

Iemand die deze schijven gebruikt icm synology?

Edit :
gevonden HDS724040ALE640.

Nu heb ik al een 7200 RPM disk.
Kan ik een raidset maken van de 5k400 icm de 7k4000 en over een tijdje de 7k4000 vervangen door een 5k4000-model?

[ Voor 30% gewijzigd door pitchdown op 23-07-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
witteveder schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:56:
[...]

Daar ben ik het ook mee eens, mijn oplossing was om een 2e externe hdd aan te schaffen en de beide externe hdd's alternerend te gebruiken voor een backup. Er is dan altijd een backup die offline is (en ook ergens anders bewaard als je het goed doet).
Is het dan niet goedkoper om een betaalde cloud-oplossing te nemen? Dan kun je het backuppen niet vergeten en je hebt een (bijna) realtime backup. Crashplan is te installeren op je Synology, heeft een onbeperkte opslag en kost $5 per maand. Je kunt ook kiezen voor $12 per maand en je kunt 10 apparaten backuppen. Handig om je ouders, buren, vrienden ook te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of schuif je oude NAS (later) door naar je backup. Beste is om deze buitenhuis te zetten bij familie, vrienden, etc.

Ik heb via marktplaats een 109j gekocht voor een paar tientjes. Had hiervoor mijn oude 106e er voor ingericht maar rsync versies scheelde teveel. Nu draait er per share een backup taak om te zorgen dat er niet teveel data over mijn lijn heen gaat. Tuurlijk heb ik een week verlies, maar wil niet syncen... om fouten te voorkomen.. In het verleden corruptie op foto's gehad. Als je dit niet door hebt komt het dus ook op je backup's terecht. Hierdoor heb ik bijv ook foto's nog gebackupt op een losse externe schrijf om te zorgen dat alleen nieuwe foto's erbij wordt gezet... de 2e kopie welke intern naar een dS211j gemaakt wordt laat ik maar achterwege. Dit is meer voor het veilige tikje overdreven gevoel.

Ik ben er trouwens mee gestopt om te zeggen.. in begin wilde ik het nog wel eens op reageren bij vrienden of familie, maar de meeste mensen zeggen dan "ja zou ik moeten doen ja" maar doen vervolgens niks ermee. Totdat hun pc crasht... drie kopieen is overdreven, dat geef ik toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

SmiGueL schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:52:
Volgens mij moet jij je nog even inlezen in RAID-5 :P (daar heeft spanx het immers over)
Dat is voor mij echt niet nodig hoor ;)
Data die belangrijk is die backup ik juist naar m'n NAS. (EN een externe, remote HDD, maar dit is niet dagelijks) Als die NAS dan ook nog eens RAID-5 heeft is dat aleen maar een extra veiligheid :)
Ik doelde op de 'kosten' versus 'zekerheid'. Iedere vorm van RAID geeft minder zekerheid dan een regelmatige kopie op een externe disk.
Ik vind dit een gevaarlijke manier van backuppen. Op het moment dat je externe hdd aan jouw Synology hangt, dan heb je dus het origineel en de backup op 1 plek en aan 1 apparaat hangen.
Dat heb je met 2(of meer) hdd's in RAID ook.. het voordeel van een externe is juist dat je een ander file system kan gebruiken waardoor je hem buiten je nas om kan aansluiten en zo bij je data kan.

Een simpele oplossing is bijv. een volledige kopie menemen naar je werk/ouders/vriending/whatever en een met een andere (kleinere) HDD incrementals mee vervoeren.
Dat laatste zou je zelfs ook (semi) automatisch kunnen doen middels syno file replication of dropbox o.i.d..

Zelf werk ik met 2 syno's in cluster. 1 SSD accelerated raid5 over 1 disk pool. De andere raid0. Dit is puur als failover. De hoeveelheid 'user' data valt wel mee, het is voornamelijk archivering wat oploopt (mail archieven e.d.) en uiteraard een zooi films/series.

Verder heb ik een ch3hnas middels dagelijkse rsync offsite bij mijn ouders staan voor dagelijkse backups van user files en databases.
Persoonlijke data staat overigens ook nog her en der verspreid middels cloudstation.
Alles gaat eens per ~maand op tape ook naar mijn ouders. Samen met de ch3hnas heb ik daar een volledige set die hooguit 24 uur oud is.

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 23-07-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Quakie schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:26:
Of schuif je oude NAS (later) door naar je backup. Beste is om deze buitenhuis te zetten bij familie, vrienden, etc.

Ik heb via marktplaats een 109j gekocht voor een paar tientjes. Had hiervoor mijn oude 106e er voor ingericht maar rsync versies scheelde teveel. Nu draait er per share een backup taak om te zorgen dat er niet teveel data over mijn lijn heen gaat. Tuurlijk heb ik een week verlies, maar wil niet syncen... om fouten te voorkomen.. In het verleden corruptie op foto's gehad. Als je dit niet door hebt komt het dus ook op je backup's terecht. Hierdoor heb ik bijv ook foto's nog gebackupt op een losse externe schrijf om te zorgen dat alleen nieuwe foto's erbij wordt gezet... de 2e kopie welke intern naar een dS211j gemaakt wordt laat ik maar achterwege. Dit is meer voor het veilige tikje overdreven gevoel.

Ik ben er trouwens mee gestopt om te zeggen.. in begin wilde ik het nog wel eens op reageren bij vrienden of familie, maar de meeste mensen zeggen dan "ja zou ik moeten doen ja" maar doen vervolgens niks ermee. Totdat hun pc crasht... drie kopieen is overdreven, dat geef ik toe.
Verrschillende backupmethodes ondersteunen meerdere versies van hetzelfde bestand. Zo kun je altijd terug gaan naar een eerder bestand als een foto de foto corrupt blijkt. Time Backup van Synology kan dit, net als Crashplan.
DukeBox schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:31:
[...]

Dat heb je met 2(of meer) hdd's in RAID ook.. het voordeel van een externe is juist dat je een ander file system kan gebruiken waardoor je hem buiten je nas om kan aansluiten en zo bij je data kan.

Een simpele oplossing is bijv. een volledige kopie menemen naar je werk/ouders/vriending/whatever en een met een andere (kleinere) HDD incrementals mee vervoeren.
Dat laatste zou je zelfs ook (semi) automatisch kunnen doen middels syno file replication of dropbox o.i.d..

Zelf werk ik met 2 syno's in cluster. 1 SSD accelerated raid5 over 1 disk pool. De andere raid0. Dit is puur als failover. De hoeveelheid 'user' data valt wel mee, het is voornamelijk archivering wat oploopt (mail archieven e.d.) en uiteraard een zooi films/series.

Verder heb ik een ch3hnas middels dagelijkse rsync offsite bij mijn ouders staan voor dagelijkse backups van user files en databases.
Persoonlijke data staat overigens ook nog her en der verspreid middels cloudstation.
Alles gaat eens per ~maand op tape ook naar mijn ouders. Samen met de ch3hnas heb ik daar een volledige set die hooguit 24 uur oud is.
Jouw voorstel met een volledige backup en eenkleine HDD voor incrementele backups al stappen verder dan een externe HDD aan de NAS (en verder niets). Maar het probleem blijft dat de laatste veranderingen kwetsbaar blijven als de kleine hdd aan de NAS hangt (origineel en backup laatste wijzigingen op 1 locatie). Bovendien vraagt het ook wat van de gebruiker. Deze moet periodiek een backup maken, wat nogal eens vergeten wordt.

Een 2e NAS op een externe locatie is natuurlijk een betere oplossing. Zeker in combinatie met tapes en cloud.

[ Voor 29% gewijzigd door L.N. op 23-07-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

LuukNouwen schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:54:
Jouw voorstel met een volledige backup en eenkleine HDD voor incrementele backups al stappen verder dan een externe HDD aan de NAS (en verder niets). Maar het probleem blijft dat de laatste veranderingen kwetsbaar blijven als de kleine hdd aan de NAS hangt (origineel en backup laatste wijzigingen op 1 locatie).
Je haalt het verhaal uit zijn verband, nogmaals ik doel alleen op dat een externe disk aan de nas meer 'veiligheid' biedt dan een interne in raid.
Bovendien vraagt het ook wat van de gebruiker. Deze moet periodiek een backup maken, wat nogal eens vergeten wordt.
Dat is het zelfde als niet regelmatig je foto's van je (film/foto)camera, telefoon enz. halen, backup van je tel. nummers, serienummers opschrijven voor diefstal e.d. Brandmelders (regelmatig) testen/batterijen vervangen.
Of sterker nog, af en toe testen of de backup daadwerkelijk werkt, alles valt of staat bij discipline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik vind dit een gevaarlijke manier van backuppen.
Jup, daarom schreef ik ook dat ik het zo deed ;) Ik probeerde ook duidelijk te maken dat ik het o.a. die reden het niet meer zo doe.
Quakie schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:26:
Jup, zo doe ik het nu ook momenteel ... RAID1 op beide lokaties en te allen tijde zo goed als synchroon.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heeft iemand het volgende al eens aan de hand gehad? Ik heb DS Cloud app op mijn Samsung Galaxy II Plus geïnstalleerd, één keer kunnen synchen met mijn DS 411+II en CloudStation, echter na een poging om meer folders toe te voegen verwijderde hij eerst mijn volledige DCIM folder op de externe SD card, vervolgens weet ik die terug te plaatsen en start dan alsnog een sync om er dan achter te komen dat de sync niet helemaal goed verloopt (hij blijft op synching staan ook als er geen WiFi is). :?

Dus ik denk, telefoon eens rebooten. Start ik de app opnieuw op en zijn ALLE instellingen verdwenen! Kan ik weer helemaal overnieuw beginnen :( Buiten dat wil hij bij het opnieuw instellen mijn externe SD card opeens niet meer zien. Terwijl de filemanager hem gewoon kan zien en benaderen...

Iemand?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DukeBox schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:40:
[...]

Je haalt het verhaal uit zijn verband, nogmaals ik doel alleen op dat een externe disk aan de nas meer 'veiligheid' biedt dan een interne in raid.

[...]

Dat is het zelfde als niet regelmatig je foto's van je (film/foto)camera, telefoon enz. halen, backup van je tel. nummers, serienummers opschrijven voor diefstal e.d. Brandmelders (regelmatig) testen/batterijen vervangen.
Of sterker nog, af en toe testen of de backup daadwerkelijk werkt, alles valt of staat bij discipline.
helemaal met je eens..Zijn leuke discussie topics en het valt me op dat ik een hoop domweg niet doe..
zal als ik weer puf gevonden heb even kijken naar time backup voor de multiple versions.

toch maar eens checks inbouwen..en je weet wat ze zeggen. Doe iets regelmatig en het wordt een gewoonte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ga ik het verschil in frames per seconde merken als ik een 720p of 1080p film wil streamen naar een laptop / telefoon / htpc, wanneer ik uit onderstaande apparaten kies? Of is dit echt enkel en alleen for het surveillance station?

Totaal aantal frames per seconde
  • 413: 240 FPS @ D1 (640x480), 160 FPS @ 720p (1280x800)
  • 413j: 150 FPS @ D1 (640x480), 70 FPS @ 720p (1280x800)
  • 412+: 600 FPS @ VGA, 200 FPS @ 720p, 100 FPS @ 1080p
Ik vind de 412+ namelijk eigenlijk te duur voor mijn wensen (backup van 1000+ cd's/dvd's; backup van 10000+ foto's; streamen van al deze media; downloaden; kopie van gehele systeem; evt surveillance, etc)

De 413 en 413j lijken mij beter bij mijn wensen te passen, maar de 413j is natuurlijk wel een stukje langzamer. Als ik het in het dagelijks gebruik niet merk, dan is het niet zo erg. Als ik echt continu overal haperingen ga ervaren, dan is het natuurlijk niet leuk. Ik wil de Synology gaan gebruiken icm met 2TB of 3TB schijven. (4TB is me nog te duur.)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

ElCondor schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:25:
Heeft iemand het volgende al eens aan de hand gehad? Ik heb DS Cloud app op mijn Samsung Galaxy II Plus geïnstalleerd, één keer kunnen synchen met mijn DS 411+II en CloudStation, echter na een poging om meer folders toe te voegen verwijderde hij eerst mijn volledige DCIM folder op de externe SD card, vervolgens weet ik die terug te plaatsen en start dan alsnog een sync om er dan achter te komen dat de sync niet helemaal goed verloopt (hij blijft op synching staan ook als er geen WiFi is). :?

Dus ik denk, telefoon eens rebooten. Start ik de app opnieuw op en zijn ALLE instellingen verdwenen! Kan ik weer helemaal overnieuw beginnen :( Buiten dat wil hij bij het opnieuw instellen mijn externe SD card opeens niet meer zien. Terwijl de filemanager hem gewoon kan zien en benaderen...

Iemand?
Om mijn eigen probleem dan maar even op te lossen en voor de mensen die hier ook tegen aan lopen: DS Cloud bleek last te hebben van het feit dat mijn SD card op de een of andere manier gelocked was. Alles van de SD Card gehaald, Geformatteerd en vervolgens doet alles het weer! DS Cloud ziet mijn External Disk nu ook weer. Vreemd verhaal wel dat de permissions op je SD Card van de een op de andere dag vernaggeld zijn... :?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
DukeBox schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:40:
[...]

Helemaal mee eens. Maar bij sommige mensen werkt alleen automatiseren....

Iets heel anders:
Mijn script om videobestanden automatisch te laten transcoderen naar MP4 heb ik helemaal herschreven. Dit script zoekt AVI- en MKV-bestanden in de mappen /volume1/SHARE/films/ en /volume1/SHARE/series/. De videobestanden worden omgezet naar een Apple-vriendelijke MP4 bestand en geplaatst in de dir van het oorspronkelijke bestand. Mocht het MP4-bestand al bestaan, dan wordt het overschreven (om te voorkomen dat bij stoppen van het script half getrancodeerde bestanden ontstaan). De originele AVI- en MKV-bestaanden worden verwijderd. Het script laat ik via de taakplanner op regelmatige tijden lopen.

Waarom doe ik dit? Ik merk dat het afspelen van MKV's met subs soms een te hoge CPU belasting genereerd, waardoor de films niet goed afspelen. Het afspelen van een sub zorgt voor een extra CPU-belasting van 40-60% op mijn DS412+. Door het transcoden kost het afspelen van de video bijna geen CPU-kracht, waardoor de 40-60% van de subs geen probleem is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
#! /bin/sh

# Films: Zoeken en recoden van *.mkv, inclusief subdir. Bestaande mp4's worden overschreven
find /volume1/SHARE/films/ -name '*.mkv' -exec sh -c 'ffmpeg -i "$0" -vcodec mpeg4 -b 2500k -r 24 -acodec libfaac -y "${0%%.mkv}.mp4"'  {} \;

# Films: zoeken en verwijderen *.mkv
find /volume1/SHARE/films/ -depth \(  -name '*.mkv' -type f \) -exec rm  -r {} \;

# Films: Zoeken en recoden van *.avi, inclusief subdir. Bestaande mp4's worden overschreven
find /volume1/SHARE/films/ -name '*.avi' -exec sh -c 'ffmpeg -i "$0" -vcodec mpeg4 -b 2500k -r 24 -acodec libfaac -y "${0%%.avi}.mp4"'  {} \;

# Films: zoeken en verwijderen *.avi
find /volume1/SHARE/films/ -depth \(  -name '*.avi' -type f \) -exec rm  -r {} \;

# Series: Zoeken en recoden van *.mkv, inclusief subdir. Bestaande mp4's worden overschreven
find /volume1/SHARE/series/ -name '*.mkv' -exec sh -c 'ffmpeg -i "$0" -vcodec mpeg4 -b 2500k -r 24 -acodec libfaac -y "${0%%.mkv}.mp4"'  {} \;

# Series: zoeken en verwijderen *.mkv
find /volume1/SHARE/series/ -depth \(  -name '*.mkv' -type f \) -exec rm  -r {} \;

# Series: Zoeken en recoden van *.avi, inclusief subdir. Bestaande mp4's worden overschreven
find /volume1/SHARE/series -name '*.avi' -exec sh -c 'ffmpeg -i "$0" -vcodec mpeg4 -b 2500k -r 24 -acodec libfaac -y "${0%%.avi}.mp4"'  {} \;

# Series: zoeken en verwijderen *.avi
find /volume1/SHARE/series/ -depth \(  -name '*.avi' -type f \) -exec rm  -r {} \;

exit;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Ik ben geen geweldige scripter, maar kun je je verwijderstatement niet afhankelijk maken van de uitkomst van de convert-actie? Als ffmpeg nu een fout tegenkomt wordt ook je origineel verwijderd.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
kraats schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:25:
Ik ben geen geweldige scripter, maar kun je je verwijderstatement niet afhankelijk maken van de uitkomst van de convert-actie? Als ffmpeg nu een fout tegenkomt wordt ook je origineel verwijderd.
Ik ben ook geen scripter, dus ik weet niet of het kan. De bestanden worden pas verwijderd nadat alle MKV's of AVI's zijn omgezet. Als het script halverwege het transcoden wordt afgebroken, dan wordt niets verwijderd. Je kunt het script opnieuw (laten) starten. Het nadeel is dat niet alleen het laatste bestand wordt overschreven, maar alle bestanden waarvan nog een MKV-versie van is. Maar in de praktijk zal dit geen probleem zijn, tenzij je eeneens hele grote aantallen bestanden gaat omzetten en de NAS regelmatig uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoonxxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:22
Bij mijn synology 213j is het niet mogelijk om Raid0+Raid1 te combineren.

Mijn oude readynas duo kon dit wel. Ik kon dus 2x2 TB verdelen in 1 TB raid1 + 2TB raid 0.
Dit was handig om mijn backups te maken op de raid 1, en mijn films en series etc op de raid0.

Zijn er meer mensen die zo'n configuratie wensen?
Is dit uberhaupt slim om dit zo in te willen richten? Zo ja,Zijn er manieren om dit toch voor elkaar te krijgen?

alvast hartelijk dank voor het meedenken!
Pagina: 1 ... 25 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]