In principe (snellere CPU en sneller/meer RAM) zal zorgen voor snellere transcoding.Largo schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:30:
[...]
Denken jullie trouwens dat dat transcoding vloeiender wordt als je een nieuwe (snellere) DS aanschaft?
Verwijderd
Ik heb een 112j en een 212j. Het valt me op dat als ze in slaapstand zijn de 112j het netwerk lampje laat branden bij netwerk en de 212j niet. De overige lampjes behalve de powerknop zijn bij beiden uit in slaapstand.
Zit daar enige logica achter? Ze hangen beide aan dezelfde switch, de 112j heeft alleen verbinding met het intranet en geen koppelingen naar buiten. Hij is wel ingesteld als ontvanger van backups voor de 212j (zijn grotere broer).
Zijn er hier 112j bezitters die dit herkennen en het ook zo hebben of valt er nog wat te sleutelen aan mijn kant?
Zit daar enige logica achter? Ze hangen beide aan dezelfde switch, de 112j heeft alleen verbinding met het intranet en geen koppelingen naar buiten. Hij is wel ingesteld als ontvanger van backups voor de 212j (zijn grotere broer).
Zijn er hier 112j bezitters die dit herkennen en het ook zo hebben of valt er nog wat te sleutelen aan mijn kant?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2013 19:02 ]
Verwijderd
- CloudstationRainesh schreef op maandag 01 juli 2013 @ 01:16:
Madcrow, welke packages draai je allemaal?
- mediaserver
- phyton (2x)
- videostation
Gelukkig weet ik wel het één en ander van Bash scriptenLuukNouwen schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:28:
[...]
Ik weet weinig tot niets van scripts, dus ik heb delen van andere scripts gebruikt. Het is dus vast een behoorlijk dirty script. Ik zit er nu nog mee dat de naam van de output een dubbele extensie heeft (bv thekilling.mkv.MP4). Dat is geen problem, maar ziet er niet uit.
Bash:
1
| COMPLETE_NAME="$TARGET_DIR"/"$NEW_NAME".MP4 |
Vervangen door:
Bash:
1
| COMPLETE_NAME="${TARGET_DIR}/${NEW_NAME%.*}.mp4" |
Of hele script iets netter:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| #!/bin/sh source_dir="/volume1/SHARE/films" target_dir="/volume1/SHARE/IPAD/films" IFS=$'\n'; # Als je ook in subdirectories wilt zoeken moet je '-maxdepth 1' weghalen # hij schrijft bestanden nu wel altijd in de root van target_dir weg, als je liever directory structuur # wilt behouden moet je dat maar even zeggen dan pas ik het aan ;) # dit script zoekt case-insensitive naar bestanden met extensie avi of mkv for file in `find "$source_dir" -type f -maxdepth 1 -iname "*.avi" -or -iname "*.mkv"`; do filename=`basename "$file"`; target="$target_dir/${filename%.*}.mp4"; if [ -f "$target" ]; then echo "Skipped $file because $target already exists"; else echo "Converting $file"; # Als je wel output van ffmpeg wilt moet je '-v 0' en '2>&1' weghalen ffmpeg -i "$file" -v 0 -vcodec mpeg4 -b 2500k -r 24 -acodec libfaac "$target" 2>&1; echo "File $file converted"; fi; done; |
[ Voor 43% gewijzigd door McVirusS op 02-07-2013 02:45 ]
Wow, super! Ik ga het straks gelijk proberen.McVirusS schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 02:23:
[...]
Gelukkig weet ik wel het één en ander van Bash scripten. Kan je zo oplossen, deze regel:
Bash:
1 COMPLETE_NAME="$TARGET_DIR"/"$NEW_NAME".MP4
Vervangen door:
Bash:
1 COMPLETE_NAME="${TARGET_DIR}/${NEW_NAME%.*}.mp4"
Of hele script iets netter:
Bash:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 #!/bin/sh source_dir="/volume1/SHARE/films" target_dir="/volume1/SHARE/IPAD/films" IFS=$'\n'; # Als je ook in subdirectories wilt zoeken moet je '-maxdepth 1' weghalen # hij schrijft bestanden nu wel altijd in de root van target_dir weg, als je liever directory structuur # wilt behouden moet je dat maar even zeggen dan pas ik het aan ;) # dit script zoekt case-insensitive naar bestanden met extensie avi of mkv for file in `find "$source_dir" -type f -maxdepth 1 -iname "*.avi" -or -iname "*.mkv"`; do filename=`basename "$file"`; target="$target_dir/${filename%.*}.mp4"; if [ -f "$target" ]; then echo "Skipped $file because $target already exists"; else echo "Converting $file"; # Als je wel output van ffmpeg wilt moet je '-v 0' en '2>&1' weghalen ffmpeg -i "$file" -v 0 -vcodec mpeg4 -b 2500k -r 24 -acodec libfaac "$target" 2>&1; echo "File $file converted"; fi; done;
Weet je ook hoe je subs kan toevoegen? Bv hardcoden in het bestand? Ik heb me er nog niet aan gewaagd vanwege de complexiteit van de bestandsnamen. Soms heet de sub bv series.S01E01.srt, soms series.S01E01.Dutch.srt of series.S01E01.NL.srt, etc. Daarbij staan er regelmatig andere talen bij. Ideaal zou zijn als het mogelijk zou zijn om de NL subs te nemen als die er zijn. Mochten die er niet zijn dan de ENG subs te nemen. Mijn vriendin en ik kijken veel Scandinavische en Spaanse series en films, dus de subs zijn echt nodig.
Loop al een tijdje te zoeken, maar kan het nog niet vinden (misschien zoek ik niet goed genoeg)..
Ik zoek een app dat een image kan maken van mijn complete HDD van de laptop en deze op de NAS zet.
Wanneer ik mijn laptop wil recoveren wil ik graag via een netwerk boot mijn complete systeem kunnen recoveren vanaf de NAS. Is dit mogelijk of stel ik te veel eisen?
Ik zoek een app dat een image kan maken van mijn complete HDD van de laptop en deze op de NAS zet.
Wanneer ik mijn laptop wil recoveren wil ik graag via een netwerk boot mijn complete systeem kunnen recoveren vanaf de NAS. Is dit mogelijk of stel ik te veel eisen?
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
^ De synology backup/replication app ondersteund geen bare metal restore.. Je zal dan middels een 3rd party app dat moeten regelen. Uiteraard maakt het dan niet veel meer uit of je een syno gebruikt of andere type opslag.
Een alternatief is nog een iSCSI disk maken en de disk mirroren. Nadeel is dat je iedere keer de volledige data overzet wanneer de mirror weer gesynced wordt nadat deze offline is geweest.
Een alternatief is nog een iSCSI disk maken en de disk mirroren. Nadeel is dat je iedere keer de volledige data overzet wanneer de mirror weer gesynced wordt nadat deze offline is geweest.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Krijg laatste dagen deze melding
Beste gebruiker,
Systeem kon het extern IP-adres 0.0.0.0 niet registreren op mydns.synology.me in DDNS-server Synology. De gerapporteerde oorzaak is [Verbindingsfout. Probeer het later opnieuw.].
met vriendelijke groeten,
Synology DiskStation
Maar kan gewoon verbinding maken met mijn dns via photostation , audiostation etc
Via mobiel/tablet/ pc extern en intern
Iemand bekend met deze foutmelding?
Beste gebruiker,
Systeem kon het extern IP-adres 0.0.0.0 niet registreren op mydns.synology.me in DDNS-server Synology. De gerapporteerde oorzaak is [Verbindingsfout. Probeer het later opnieuw.].
Synology DiskStation
Maar kan gewoon verbinding maken met mijn dns via photostation , audiostation etc
Denk dat het wel kanZanzibar-1337 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:13:
Loop al een tijdje te zoeken, maar kan het nog niet vinden (misschien zoek ik niet goed genoeg)..
1- Prog om je disk image te maken naar de NAS. Voor windows bijv. Norton Ghost of Acronis. Er zal vast ook wel iets open source bestaan.
2- Synology als boot server inrichten: Synology tutorial
3- Boot files op PXE server zetten incl. recovery programma.
4- Bios van de laptop instellen om PXE boot te doen.
5- Recovery omgeving starten op de laptop en image terugzetten van de NAS.
Zelf heb ik geen PXE server, ik boot van een USB-stickje en zet de image dan terug vanaf de NAS.
HP Zbook G8 | Synology DS1511+
Jep, gewoon negeren die meldingen.martijn24 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:21:
Die komen hier elke dag binnen.
[ Voor 3% gewijzigd door job op 02-07-2013 18:02 ]
Aha oke ja ik krijg ze sinds kort en had verder geen enkele aanpassing gedaan In mijn netwerkinstellingen.job schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:02:
[...]
Jep, gewoon negeren die meldingen.
Bedankt voor je info , ze gaan de prullenbak in!
Heb je hem al een vast ip gegeven. Dat heeft bij mij er voor gezorgt dat hij weer in hybernation wil gaan.Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:57:
Ik krijg mijn Synology DS1513+ maar niet in slaapstand. Heb alle tips die Synology voorschrijft al geprobeerd maar niets werkt. Iemand zelfde problemen? Al mijn raspberry's uitgezet alle packages uitgezet maar hij wil maar niet in de slaapstand gaan.....
Verder vroeg ik mij nog af of het ook mogelijk is om de wake on lan vanaf je mobiel valt te activeren terwijl je niet op je WLAN thuis zit.
Heb wel een 213+
Ik heb pas geleden bewust voor een DS412+ gekozen ipv de nieuwe generatie.kraades schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:54:
Mijn DS211 wil ook niet echt lekker meer. Geheugen zit vaak erg vol en dan wil SABnzbd maar iets van 1.5 MB/s..
Nu denk ik aan een DS214+ maar zijn hier straks naar verwachting ook alle packages voor beschikbaar?
Qua cpu en "package arch"...
http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have
Een van de redenen daarvoor is dat de key feature video transcoding van de DS214+ voorlopig alleen nog in video station ondersteund zal worden.
Zo gebruikt Plex bijvoorbeeld FFmpeg, en die heeft nog geen ondersteuning voor deze processor. Tot dat moment valt hij dus terug op puur cpu transcoding, en dan zit je dus met de beperking van de 1.6 GHz processor.
Effectief is dan de DS214+ slechter in transcoding dan de DS412+.
Met de 2.13 GHz van de DS412+ lukt 720p net, hoger is eigenlijk niet te doen. Kun je het beter van te voren converteren naar een ondersteund bestandsformaat. Dus met de DS214+ zal zelfs 720p net aan worden.
Ondersteuning van de video transcoding in 3th party apps was voor mij nog een te groot risico, en wou sowieso een 4-bay intel welke nog niet op de roadmap stond.
Verwijderd
Ja dat heb ik gedaan. Snap er niets van.DrLZ Gambit schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:37:
[...]
Heb je hem al een vast ip gegeven. Dat heeft bij mij er voor gezorgt dat hij weer in hybernation wil gaan.
Heb wel een 213+
Is mij gelukt door de UDP packets op poort 9 (en voor de zekerheid ook poort 7) te forwarden op mijn router.Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:57:
<...>
Verder vroeg ik mij nog af of het ook mogelijk is om de wake on lan vanaf je mobiel valt te activeren terwijl je niet op je WLAN thuis zit.
Lukt dan iig via de DS Finder app. Weet even niet meer of het ook met andere WOL tooltjes werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door de Rochebrune op 03-07-2013 00:54 . Reden: bb code fix ]
Dat lijkt me sterk, als jij dus ergens in de trein zit op 3 of bij je ouders op hun wifi kan jij je NAS in schakelen?
WOL is een Ethernet laag 2 pakket dat kan je alleen binnen hetzelfde netwerk versturen, en je internenetwerk en internet zijn twee verschillende broadcast domeinen...
Het kan gewoon niet;-) je kan het alleen doen als je via internet eerst naar een device BINNEN je eigen netwerk connect en daar op laag2 het pakket verstuurd.
Wikipedia: Wake-on-LAN
Wake-on-LAN gebruikt een speciaal netwerkpakket met de term "magic packet". Het "magic packet" bevat onder andere het MAC-adres van de PC die opgestart dient te worden. Het "magic packet" wordt in broadcast verzonden. Elke PC waar het "magic packet" aankomt, verifieert of dit voor zijn netwerkkaart is bedoeld. Indien wel, start de computer automatisch op.
Het "magic packet" wordt verzonden in de tweede laag van het OSI-model. Dit wil zeggen dat het packet het IP-adres niet gebruikt, daar dit in de derde laag van het OSI-model zit.
WOL is een Ethernet laag 2 pakket dat kan je alleen binnen hetzelfde netwerk versturen, en je internenetwerk en internet zijn twee verschillende broadcast domeinen...
Het kan gewoon niet;-) je kan het alleen doen als je via internet eerst naar een device BINNEN je eigen netwerk connect en daar op laag2 het pakket verstuurd.
Wake-on-LAN gebruikt een speciaal netwerkpakket met de term "magic packet". Het "magic packet" bevat onder andere het MAC-adres van de PC die opgestart dient te worden. Het "magic packet" wordt in broadcast verzonden. Elke PC waar het "magic packet" aankomt, verifieert of dit voor zijn netwerkkaart is bedoeld. Indien wel, start de computer automatisch op.
Het "magic packet" wordt verzonden in de tweede laag van het OSI-model. Dit wil zeggen dat het packet het IP-adres niet gebruikt, daar dit in de derde laag van het OSI-model zit.
[ Voor 19% gewijzigd door stormfly op 03-07-2013 07:14 ]
Werkt hier ook.. enige wat je nodig hebt is wifi en DS Finder app (op 3g werkt het bij mij niet). Je NAS wordt dan netjes ingeschakeld.
Ik teken nergens meer voor
Deze foutmelding is op te lossen door een Ext patch te installeren.martijn24 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:21:
Krijg laatste dagen deze melding
Beste gebruiker,
Synology DiskStation
Welke Syno heb je?
Download linkje: https://www.dropbox.com/sh/rkb4p2ldqnghnqw/5xr45QlLXz
Let op, kijk wel welke CPU je hebt in je Syno.
Zie [url]http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have[/url] lijstje voor welke CPU welke Syno gebruikt.
Deze zijn op te lossen door een patch.job schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:02:
[...]
Jep, gewoon negeren die meldingen.
Zie mijn reactie hierboven.
Ik vergeet die patch iedere x te installeren
Stomme vraag, moet je rebooten na het installeren van die patch?
Ik moet namelijk een paar dingetjes nog beter instellen via telnet, niet alles start nu automatisch op na een reboot
Ik moet namelijk een paar dingetjes nog beter instellen via telnet, niet alles start nu automatisch op na een reboot
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Na het installeren van de Patch gaat hij automatisch herstarten. Hou daar dus rekening mee.cypher21 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:12:
Ik vergeet die patch iedere x te installeren![]()
Zo'n vermoeden had ik al, maar wilde het even bevestigd hebben aangezien deze patch maar een paar kilobyte groot is...MikeOO schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:45:
[...]
Na het installeren van de Patch gaat hij automatisch herstarten. Hou daar dus rekening mee.
heb net 81 dagen uptime... twijfelachtig
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik heb een DS411+ met een Intel Atom D510. Welke moet ik dan hebben?Sharky_NL schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:50:
[...]
Deze foutmelding is op te lossen door een Ext patch te installeren.
Welke Syno heb je?
Download linkje: https://www.dropbox.com/sh/rkb4p2ldqnghnqw/5xr45QlLXz
Let op, kijk wel welke CPU je hebt in je Syno.
Zie [url]http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have[/url] lijstje voor welke CPU welke Syno gebruikt.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Volgens mij moet je voor atoms de bromolow package pakken.
Maar probeer het gewoon uit, als het de verkeerde is wil de patch niet installeren.
Maar probeer het gewoon uit, als het de verkeerde is wil de patch niet installeren.
Ik heb die patch dagen terug ook gedraaid, maar krijg nog altijd 1 a 2 keer per dag zo'n melding..Sharky_NL schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:54:
[...]
Deze zijn op te lossen door een patch.
Zie mijn reactie hierboven.
Welke provider gebruik je?bassd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:53:
[...]
Ik heb die patch dagen terug ook gedraaid, maar krijg nog altijd 1 a 2 keer per dag zo'n melding..
Ik gebruik die van Synology zelf, na install van de patch is bij mij de melding niet meer voorgekomen.
Tevens bij 2 vrienden van mij geinstalleerd (Beide Synology provider DS112 & DS213) ook opgelost.
Ik heb nog niet echt een duidelijk antwoord gevonden hierop:
Ik heb toen ik de NAS gekocht had een share aangemaakt "Afbeeldingen". Daarin staan al mijn foto albums. Nu wil ik deze ook op de iPad krijgen (dus automatisch PhotoStation?). Dat is ook prima, kan ik ze ook via de browser bekijken overal. Maarrr... PhotoStation kan alleen de map /photo gebruiken als ik het goed begrijp. Nu wil ik het gelijk goed doen en alle foto's van de share Afbeeldingen naar /photo verplaatsen, maar worden er dan van alle foto's (duizenden) weer opnieuw thumbnails gemaakt? Want dat gaat dan wel een paar weken duren..
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb toen ik de NAS gekocht had een share aangemaakt "Afbeeldingen". Daarin staan al mijn foto albums. Nu wil ik deze ook op de iPad krijgen (dus automatisch PhotoStation?). Dat is ook prima, kan ik ze ook via de browser bekijken overal. Maarrr... PhotoStation kan alleen de map /photo gebruiken als ik het goed begrijp. Nu wil ik het gelijk goed doen en alle foto's van de share Afbeeldingen naar /photo verplaatsen, maar worden er dan van alle foto's (duizenden) weer opnieuw thumbnails gemaakt? Want dat gaat dan wel een paar weken duren..
Heeft iemand hier ervaring mee?
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Je kunt die map Afbeeldingen toch ook gewoon hernoemen naar Photo?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat dacht ik ook, maar nu gaat ie weer allemaal thumbnails maken terwijl die al bestaan. Die @eaDir folders bestaan al gewoon, maar toch gaat ie weer nieuwe thumbs maken..
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Ik zou me maar eens inlezen in WOL als ik jou wasstormfly schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 07:12:
Dat lijkt me sterk, als jij dus ergens in de trein zit op 3 of bij je ouders op hun wifi kan jij je NAS in schakelen?
Waar zouden systeembeheerders zijn als er geen WOL was!
Als je de firewall openzet op je router kan je prima je pc's en NAS inschakelen, waar je ook maar bent!
[ Voor 4% gewijzigd door maarud op 03-07-2013 18:52 ]
UDP port 7 of 9 (meestal de laatste) openen naar je NAS en je weet alles
[ Voor 17% gewijzigd door bluecupra op 03-07-2013 19:30 ]
Ik gebruik ook die van Synology zelf, vreemd.Sharky_NL schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:12:
[...]
Welke provider gebruik je?
Ik gebruik die van Synology zelf, na install van de patch is bij mij de melding niet meer voorgekomen.
Tevens bij 2 vrienden van mij geinstalleerd (Beide Synology provider DS112 & DS213) ook opgelost.
Misschien moet ik toch nog eens kijken of ik die patch nog eens moet uitvoeren, wellicht dat er iets niet helemaal goed gegaan is.
Ik weet niet of het uit de systeminfo te halen is, maar de DSM versie bij mij: DSM 4.2-3211
Ik ben aan het migreren van een DS-211 naar een DS-713. Data heb ik grotendeels overgezet.
Ik heb echter een probleem met de DS713: ik kan geen netwerkshare aanmaken in de Windows verkenner. Ook kan ik de DS713 niet pingen. Echter: ik kan wel in de webinterface komen. Beide Diskstations hebben gereserveerde IP adressen. Wat doe ik verkeerd?
Probleem 2: ik heb folders waarvan de naam deels uit extended ASCI codes bestaan, bijvoorbeeld: BLØF. Deze zie ik in de Verkenner en in de webinterface als BL_F. Ik kan deze folders niet kopieren van mijn oude naar mijn nieuwe NAS. Ook kan ik er niet meer in en de folder van naam veranderen. Is dit op te lossen?
Ik heb echter een probleem met de DS713: ik kan geen netwerkshare aanmaken in de Windows verkenner. Ook kan ik de DS713 niet pingen. Echter: ik kan wel in de webinterface komen. Beide Diskstations hebben gereserveerde IP adressen. Wat doe ik verkeerd?
Probleem 2: ik heb folders waarvan de naam deels uit extended ASCI codes bestaan, bijvoorbeeld: BLØF. Deze zie ik in de Verkenner en in de webinterface als BL_F. Ik kan deze folders niet kopieren van mijn oude naar mijn nieuwe NAS. Ook kan ik er niet meer in en de folder van naam veranderen. Is dit op te lossen?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ik ben in het bezit van een Currencost Envir. De interface van dit apparaat (PL2303) heb ik gekoppeld aan mijn DS211J. Via een script krijg ik nu iedere 30 seconden het stroomverbruik van mijn hele huis in een overzichtelijk dashboard.
Aangezien wellicht meer mensen hier in geinteresseerd zijn hieronder mijn tutorial (ik ben geen programmeur, dus dit is volledig learning by guessing geweest, mocht een ervaren Linuxgebruiker feedback hebben, dan graag!)
1. Bootstrap synology via:
http://forum.synology.com/wiki/index.php/Overview_on_modifying_the_Synology_Server,_bootstrap,_ipkg_etc
2. Install kernel modules via:
http://www.fischer-net.de/hausautomation/downloads/category/4-synology.html
3. Install serialport for perl
4. Install dependencies
5. Get rid of wrong WGET version in Synology
6. Install CpanMinus
7. ./configure --prefix=/opt
8. Check usb connection with lsusb
9. Download correct toolchain:
10. Setup symlinks for Gnueabi
11. Install dependencies of script:
12. Ensure proper access to USB port:
13. Set correct baudrate and output for USB port:
14. Install emoncms via: http://emoncms.org/site/docs/installlinux
15. Create/adapt the script below to suit your needs
16. Auto start script by adding line "/opt/bin/perl /volume1/web/emoncms/SCRIPTNAME.pl >/volume1/web/emoncms/SCRIPTNAME.log" to \etc\rc.local EDIT: dit blijkt niet te werken. Zie stap 17 voor juiste instructie
17. Create/adapt the .sh script below (call is S99emoncms.sh)
18. Copy .sh script to /usr/local/etc/rc.d/
19. Chmod +x 755 S99emoncms.sh
20. Chown root:root S99emoncms.sh
21. Reboot and enjoy
SH script S99emoncms.sh:
Aangezien wellicht meer mensen hier in geinteresseerd zijn hieronder mijn tutorial (ik ben geen programmeur, dus dit is volledig learning by guessing geweest, mocht een ervaren Linuxgebruiker feedback hebben, dan graag!)
1. Bootstrap synology via:
http://forum.synology.com/wiki/index.php/Overview_on_modifying_the_Synology_Server,_bootstrap,_ipkg_etc
2. Install kernel modules via:
http://www.fischer-net.de/hausautomation/downloads/category/4-synology.html
3. Install serialport for perl
code:
1
| ipkg install perl-device-serialport |
4. Install dependencies
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ipkg install lynx ipkg install ncftp ipkg install gpg ipkg install gpgme ipkg install gzip ipkg install unzip ipkg install make ipkg install optware-devel ipkg install usbutils |
5. Get rid of wrong WGET version in Synology
code:
1
2
3
4
5
| wget http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/libidn_1.25-1_arm.ipk wget http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/wget-ssl_1.12-2_arm.ipk wget http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/openssl_0.9.8v-2_arm.ipk ipkg remove wget ipkg install lib* openssl* wget-ssl* |
6. Install CpanMinus
code:
(and get a coffee or 2 ;-))1
| curl -L http://cpanmin.us | perl - App::cpanminus |
7. ./configure --prefix=/opt
8. Check usb connection with lsusb
9. Download correct toolchain:
code:
1
2
| wget http://downloads.sourceforge.net/project/dsgpl/DSM%204.2%20Tool%20Chains/Marvell%2088F628x%20Linux%202.6.32/gcc421_glibc25_88f6281-GPL.tgz?r=http%3A%2F%2Fsourceforge.net%2Fprojects%2Fdsgpl%2Ffiles%2FDSM%25204.2%2520Tool%2520Chains%2FMarvell%252088F628x%2520Linux%25202.6.32%2F&ts=1372915725&use_mirror=garr tar xpzf gcc421_glibc25_88f6281-GPL.tgz -C /usr/local |
10. Setup symlinks for Gnueabi
code:
1
2
3
| ln -sf /opt/bin/ld /opt/bin/arm-none-linux-gnueabi-ld ln -sf /opt/bin/ranlib /opt/bin/arm-none-linux-gnueabi-ranlib ln -sf /opt/bin/gcc /opt/bin/arm-none-linux-gnueabi-gcc |
11. Install dependencies of script:
code:
1
| cpanm LWP::UserAgent |
12. Ensure proper access to USB port:
code:
1
| chmod 666 /dev/ttyUSB0 |
13. Set correct baudrate and output for USB port:
code:
1
| stty -F /dev/ttyUSB0 speed 57600 raw cs8 |
14. Install emoncms via: http://emoncms.org/site/docs/installlinux
15. Create/adapt the script below to suit your needs
16. Auto start script by adding line "/opt/bin/perl /volume1/web/emoncms/SCRIPTNAME.pl >/volume1/web/emoncms/SCRIPTNAME.log" to \etc\rc.local EDIT: dit blijkt niet te werken. Zie stap 17 voor juiste instructie
17. Create/adapt the .sh script below (call is S99emoncms.sh)
18. Copy .sh script to /usr/local/etc/rc.d/
19. Chmod +x 755 S99emoncms.sh
20. Chown root:root S99emoncms.sh
21. Reboot and enjoy
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
| #!/usr/bin/perl -w # Reads data from a Current Cost device via serial port. use strict; use warnings; use Device::SerialPort qw( :PARAM :STAT 0.07 ); use LWP::UserAgent; my $key = "APIKEY1"; my $PORT = "/dev/ttyUSB0"; my $meas = 0; my $sumW = 0; my $sumT = 0; my $watts; #2 extra variables for IAM 1 my $watts_sensor1; my $sumwatts_sensor1= 0; my $temp; my $ob = Device::SerialPort->new($PORT) || die "Can't open $PORT: $!\n"; $ob->baudrate(57600); $ob->write_settings; open(SERIAL, "+>$PORT"); while (my $line = <SERIAL>) { if ($line =~ m!<tmpr>*([\-\d.]+)</tmpr><sensor>0</sensor>.*<ch1><watts>0*(\d+)</watts></ch1>!) { my $watts = $2; my $temp = $1; #print "SUCCESS $meas: ... $watts, $temp\n"; $meas++; $sumW += $watts; $sumT += $temp; } #extra if statement to get watts for IAM 1, change the sensorname to reflect this if ($line =~ m!<tmpr>*([\-\d.]+)</tmpr><sensor>1</sensor>.*<ch1><watts>0*(\d+)</watts></ch1>!) { my $watts_sensor1 = $2; #print "SUCCESS $meas: ... $watts_sensor1\n"; $meas++; $sumwatts_sensor1 += $watts_sensor1; } if ($meas == 6) { #time to send $watts = $sumW/3; $temp = $sumT/3; #Additional line for each sensor, note that meas increases 2 times in the cases of 1 additional IAM, so watt readings need to be divided by meascount/sensoramount $watts_sensor1 = $sumwatts_sensor1/3; #print "AVERAGE: ... $watts, $temp, $sumwatts_sensor1\n"; my $emon_ua = LWP::UserAgent->new; my $emon_url = "http://URL1/emoncms/input/post.json?apikey=$key\&json={power:$watts,temp:$temp,sensor1:$watts_sensor1}"; my $emon_response = $emon_ua->get($emon_url); #Line below is because I upload readings to 2 sites in parallel as backup my $emon_url2 = "http://URL2/emoncms/input/post.json?apikey=APIKEY\&json={power:$watts,temp:$temp,sensor1:$watts_sensor1}"; my $emon_response2 = $emon_ua->get($emon_url2); #Do not forget to reset the sum for an additional sensor $meas = $sumW = $sumT = $sumwatts_sensor1 = 0; } } |
SH script S99emoncms.sh:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| #!/bin/sh start() { /volume1/@optware/bin/perl /volumeUSB1/usbshare/envi3.pl >/volumeUSB1/usbshare/envi3.log & return 0 } stop() { killall perl return 0 } case "$1" in start) start ;; stop) stop ;; restart) stop start ;; *) exit 1 esac |
[ Voor 10% gewijzigd door Frankster op 15-07-2013 09:16 ]
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative
Ik heb onlangs de usb naar rj11 kabel gekocht met deze specs:
Drivers: http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
9600 baud
Even pariteit
7 Databits
1 Stopbit
Geen xon/xoff
Geen rts/cts
dit op de p1 telegrammen uit te lezen middels domoticz.
Domoticz krijg ik nog niet gecompiled maar ik verwacht dat dit me met hulp van de community wel gaat lukken.
maar de usb kabel kan ik hierdoor niet testen als ik:
lsusb doe krijg ik:
dmesg krijg ik
de vraag is nu: als hij gezien wordt zoals hierboven, betekend dit dat dat het gaat werken. of kan het best dat hij gezien wordt maar de werking niet vanzelf sprekend is, en dat het de bedoeling is dat ik een usermodule moet compilen voor de cedarview (waar ik totaal niet uit ga komen)
iemand die mij van nuttige info kan voorzien?
9600 baud
Even pariteit
7 Databits
1 Stopbit
Geen xon/xoff
Geen rts/cts
dit op de p1 telegrammen uit te lezen middels domoticz.
Domoticz krijg ik nog niet gecompiled maar ik verwacht dat dit me met hulp van de community wel gaat lukken.
maar de usb kabel kan ik hierdoor niet testen als ik:
lsusb doe krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Nas> lsusb Bus 008 Device 001: ID 1d6b:0001 Bus 007 Device 002: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC Bus 007 Device 001: ID 1d6b:0001 Bus 006 Device 001: ID 1d6b:0001 Bus 005 Device 001: ID 1d6b:0001 Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0003 Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0002 Bus 002 Device 004: ID 1976:6025 Bus 002 Device 002: ID f400:f400 Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 |
dmesg krijg ik
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
| [ 13.217758] md: adding sdd2 ... [ 13.221285] md: created md1 [ 13.224088] md: bind<sdd2> [ 13.226813] md: bind<sdc2> [ 13.229549] md: bind<sdb2> [ 13.232279] md: bind<sda2> [ 13.235004] md: running: <sda2><sdb2><sdc2><sdd2> [ 13.240076] md/raid1:md1: active with 4 out of 5 mirrors [ 13.245453] md1: detected capacity change from 0 to 2147418112 [ 13.251402] md: ... autorun DONE. [ 13.265071] md1: unknown partition table [ 13.269529] RAMDISK: gzip image found at block 0 [ 13.549986] VFS: Mounted root (ext2 filesystem) on device 1:0. [ 13.571624] Intel(R) Gigabit Ethernet Network Driver - version 4.0.17 [ 13.578102] Copyright (c) 2007-2012 Intel Corporation. [ 13.585008] cedarview_synobios: module license 'Synology Inc.' taints kernel. [ 13.592177] Disabling lock debugging due to kernel taint [ 14.098762] synobios: load, major number 201 [ 14.103041] Brand: Synology [ 14.105889] Model: DS-1512+ [ 14.108716] This is default settings: set group disks wakeup number to 1, spinup time deno 1 [ 14.627517] synobios: unload [ 14.816088] md0: unknown partition table [ 17.332890] EXT4-fs (md0): barriers disabled [ 17.345339] EXT4-fs (md0): mounted filesystem with ordered data mode. Opts: [ 17.677719] synoacl module [synoacl_ext4] is not loaded [ 17.683175] synoacl module [synoacl_vfs] is not loaded [ 17.745841] EXT3-fs (md0): error: couldn't mount because of unsupported optional features (c0) [ 17.771996] EXT4-fs (md0): mounted filesystem with ordered data mode. Opts: barrier=1 [ 17.779879] VFS: Mounted root (ext4 filesystem) readonly on device 9:0. [ 17.786533] Trying to move old root to /initrd ... okay [ 17.793834] Freeing unused kernel memory: 460k freed [ 17.798963] Write protecting the kernel read-only data: 6144k [ 17.805844] Freeing unused kernel memory: 180k freed [ 17.815497] Freeing unused kernel memory: 808k freed [ 18.121124] EXT4-fs (md0): re-mounted. Opts: (null) [ 19.761962] Adding 2097084k swap on /dev/md1. Priority:-1 extents:1 across:2097084k [ 19.854050] NET: Registered protocol family 10 [ 19.936025] sd 0:0:0:0: Attached scsi generic sg0 type 0 [ 19.941604] sd 1:0:0:0: Attached scsi generic sg1 type 0 [ 19.947209] sd 2:0:0:0: Attached scsi generic sg2 type 0 [ 19.952823] sd 3:0:0:0: Attached scsi generic sg3 type 0 [ 19.966984] usbcore: registered new interface driver usbfs [ 19.973006] usbcore: registered new interface driver hub [ 19.978613] usbcore: registered new interface driver ethub [ 19.984342] usbcore: registered new device driver usb [ 20.229103] fuse init (API version 7.17) [ 20.285073] Btrfs loaded [ 20.865904] synobios: load, major number 201 [ 20.870197] Brand: Synology [ 20.873042] Model: DS-1512+ [ 20.875877] This is default settings: set group disks wakeup number to 1, spinup time deno 1 [ 21.680352] ADDRCONF(NETDEV_UP): eth0: link is not ready [ 22.780894] ADDRCONF(NETDEV_UP): eth1: link is not ready [ 24.969073] e1000e: eth0 NIC Link is Up 1000 Mbps Full Duplex, Flow Control: Rx/Tx [ 24.977119] ADDRCONF(NETDEV_CHANGE): eth0: link becomes ready [ 25.214844] md: md2 stopped. [ 25.271217] md: bind<sdb5> [ 25.286421] md: bind<sdc5> [ 25.289654] md: bind<sdd5> [ 25.292603] md: bind<sda5> [ 25.295834] md/raid:md2: device sda5 operational as raid disk 0 [ 25.301770] md/raid:md2: device sdd5 operational as raid disk 3 [ 25.307708] md/raid:md2: device sdc5 operational as raid disk 2 [ 25.313644] md/raid:md2: device sdb5 operational as raid disk 1 [ 25.320054] md/raid:md2: allocated 4284kB [ 25.324132] md/raid:md2: raid level 5 active with 4 out of 4 devices, algorithm 2 [ 25.331626] RAID conf printout: [ 25.331632] --- level:5 rd:4 wd:4 [ 25.331636] disk 0, o:1, dev:sda5 [ 25.331640] disk 1, o:1, dev:sdb5 [ 25.331643] disk 2, o:1, dev:sdc5 [ 25.331647] disk 3, o:1, dev:sdd5 [ 25.331706] md2: detected capacity change from 0 to 2986068934656 [ 25.342024] md2: unknown partition table [ 25.380749] md: md3 stopped. [ 25.390670] md: bind<sda6> [ 25.423268] md: bind<sdc6> [ 25.426223] md: bind<sdb6> [ 25.429393] md/raid:md3: device sdb6 operational as raid disk 0 [ 25.435365] md/raid:md3: device sdc6 operational as raid disk 2 [ 25.441300] md/raid:md3: device sda6 operational as raid disk 1 [ 25.447634] md/raid:md3: allocated 3232kB [ 25.451737] md/raid:md3: raid level 5 active with 3 out of 3 devices, algorithm 2 [ 25.459243] RAID conf printout: [ 25.459248] --- level:5 rd:3 wd:3 [ 25.459253] disk 0, o:1, dev:sdb6 [ 25.459257] disk 1, o:1, dev:sda6 [ 25.459260] disk 2, o:1, dev:sdc6 [ 25.459314] md3: detected capacity change from 0 to 2000369221632 [ 25.479329] md3: unknown partition table [ 25.514475] md: md4 stopped. [ 25.565634] md: bind<sdc7> [ 25.568614] md: bind<sda7> [ 25.571882] md/raid1:md4: active with 2 out of 2 mirrors [ 25.577262] md4: detected capacity change from 0 to 1000184610816 [ 25.604123] md4: unknown partition table [ 30.113545] EXT4-fs (dm-0): barriers disabled [ 30.183016] EXT4-fs (dm-0): mounted filesystem with writeback data mode. Opts: usrjquota=aquota.user,grpjquota=aquota.group,jqfmt=vfsv0,synoacl,data=writeback,oldalloc [ 35.102902] eth0: no IPv6 routers present [ 39.882367] ata1.00: configured for UDMA/133 [ 39.886694] ata1: EH complete [ 39.895809] ata2.00: configured for UDMA/133 [ 39.900097] ata2: EH complete [ 39.906692] ata3.00: configured for UDMA/133 [ 39.910993] ata3: EH complete [ 39.914857] ata4.00: configured for UDMA/133 [ 39.919161] ata4: EH complete [ 40.137250] ehci_hcd: USB 2.0 'Enhanced' Host Controller (EHCI) Driver [ 40.143911] ehci_hcd 0000:00:1a.7: PCI INT C -> GSI 17 (level, low) -> IRQ 17 [ 40.151130] ehci_hcd 0000:00:1a.7: setting latency timer to 64 [ 40.151139] ehci_hcd 0000:00:1a.7: EHCI Host Controller [ 40.156442] ehci_hcd 0000:00:1a.7: new USB bus registered, assigned bus number 1 [ 40.163883] ehci_hcd 0000:00:1a.7: debug port 1 [ 40.172351] ehci_hcd 0000:00:1a.7: cache line size of 64 is not supported [ 40.172386] ehci_hcd 0000:00:1a.7: irq 17, io mem 0x40522000 [ 40.187598] ehci_hcd 0000:00:1a.7: USB 2.0 started, EHCI 1.00 [ 40.193941] hub 1-0:1.0: USB hub found [ 40.197756] hub 1-0:1.0: 2 ports detected [ 40.202326] ehci_hcd 0000:00:1d.7: PCI INT C -> GSI 18 (level, low) -> IRQ 18 [ 40.209597] ehci_hcd 0000:00:1d.7: setting latency timer to 64 [ 40.209606] ehci_hcd 0000:00:1d.7: EHCI Host Controller [ 40.214941] ehci_hcd 0000:00:1d.7: new USB bus registered, assigned bus number 2 [ 40.222551] ehci_hcd 0000:00:1d.7: debug port 1 [ 40.231080] ehci_hcd 0000:00:1d.7: cache line size of 64 is not supported [ 40.231108] ehci_hcd 0000:00:1d.7: irq 18, io mem 0x40521000 [ 40.246629] ehci_hcd 0000:00:1d.7: USB 2.0 started, EHCI 1.00 [ 40.253311] hub 2-0:1.0: USB hub found [ 40.257190] hub 2-0:1.0: 6 ports detected [ 40.294976] xhci_hcd 0000:04:00.0: PCI INT A -> GSI 19 (level, low) -> IRQ 19 [ 40.302322] xhci_hcd 0000:04:00.0: setting latency timer to 64 [ 40.302333] xhci_hcd 0000:04:00.0: xHCI Host Controller [ 40.307707] xhci_hcd 0000:04:00.0: new USB bus registered, assigned bus number 3 [ 40.315532] xhci_hcd 0000:04:00.0: irq 19, io mem 0x40000000 [ 40.321467] xhci_hcd 0000:04:00.0: irq 52 for MSI/MSI-X [ 40.321486] xhci_hcd 0000:04:00.0: irq 53 for MSI/MSI-X [ 40.321502] xhci_hcd 0000:04:00.0: irq 54 for MSI/MSI-X [ 40.321517] xhci_hcd 0000:04:00.0: irq 55 for MSI/MSI-X [ 40.321543] xhci_hcd 0000:04:00.0: irq 56 for MSI/MSI-X [ 40.323053] xHCI xhci_add_endpoint called for root hub [ 40.323061] xHCI xhci_check_bandwidth called for root hub [ 40.324045] hub 3-0:1.0: USB hub found [ 40.327886] hub 3-0:1.0: 2 ports detected [ 40.334157] xhci_hcd 0000:04:00.0: xHCI Host Controller [ 40.339553] xhci_hcd 0000:04:00.0: new USB bus registered, assigned bus number 4 [ 40.351348] xHCI xhci_add_endpoint called for root hub [ 40.351357] xHCI xhci_check_bandwidth called for root hub [ 40.351892] hub 4-0:1.0: USB hub found [ 40.355737] hub 4-0:1.0: 2 ports detected [ 40.456687] ip_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team [ 40.514181] usbcore: registered new interface driver uas [ 40.531567] uhci_hcd: USB Universal Host Controller Interface driver [ 40.536085] nf_conntrack version 0.5.0 (7918 buckets, 31672 max) [ 40.544548] uhci_hcd 0000:00:1a.0: PCI INT A -> GSI 22 (level, low) -> IRQ 22 [ 40.551779] uhci_hcd 0000:00:1a.0: setting latency timer to 64 [ 40.551786] uhci_hcd 0000:00:1a.0: UHCI Host Controller [ 40.557112] uhci_hcd 0000:00:1a.0: new USB bus registered, assigned bus number 5 [ 40.564717] uhci_hcd 0000:00:1a.0: irq 22, io base 0x000040a0 [ 40.571043] hub 5-0:1.0: USB hub found [ 40.574958] hub 5-0:1.0: 2 ports detected [ 40.579890] uhci_hcd 0000:00:1d.0: PCI INT D -> GSI 16 (level, low) -> IRQ 16 [ 40.587136] uhci_hcd 0000:00:1d.0: setting latency timer to 64 [ 40.587146] uhci_hcd 0000:00:1d.0: UHCI Host Controller [ 40.587566] usb 2-1: new high-speed USB device number 2 using ehci_hcd [ 40.599175] uhci_hcd 0000:00:1d.0: new USB bus registered, assigned bus number 6 [ 40.606733] uhci_hcd 0000:00:1d.0: irq 16, io base 0x00004080 [ 40.614053] hub 6-0:1.0: USB hub found [ 40.617976] hub 6-0:1.0: 2 ports detected [ 40.623969] uhci_hcd 0000:00:1d.1: PCI INT B -> GSI 19 (level, low) -> IRQ 19 [ 40.631242] uhci_hcd 0000:00:1d.1: setting latency timer to 64 [ 40.631252] uhci_hcd 0000:00:1d.1: UHCI Host Controller [ 40.636610] uhci_hcd 0000:00:1d.1: new USB bus registered, assigned bus number 7 [ 40.644253] uhci_hcd 0000:00:1d.1: irq 19, io base 0x00004060 [ 40.655818] hub 7-0:1.0: USB hub found [ 40.659663] hub 7-0:1.0: 2 ports detected [ 40.665340] uhci_hcd 0000:00:1d.2: PCI INT C -> GSI 18 (level, low) -> IRQ 18 [ 40.672609] uhci_hcd 0000:00:1d.2: setting latency timer to 64 [ 40.672619] uhci_hcd 0000:00:1d.2: UHCI Host Controller [ 40.677981] uhci_hcd 0000:00:1d.2: new USB bus registered, assigned bus number 8 [ 40.685549] uhci_hcd 0000:00:1d.2: irq 18, io base 0x00004040 [ 40.688764] ip6_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team [ 40.701327] hub 8-0:1.0: USB hub found [ 40.705421] hub 8-0:1.0: 2 ports detected [ 40.742717] Initializing USB Mass Storage driver... [ 40.757151] scsi8 : usb-storage 2-1:1.0 [ 40.767850] usbcore: registered new interface driver usb-storage [ 40.773981] USB Mass Storage support registered. [ 40.857780] usbcore: registered new interface driver usblp [ 40.967530] usbcore: registered new interface driver usbhid [ 40.973325] usbhid: USB HID core driver [ 40.988299] usb 2-4: new high-speed USB device number 4 using ehci_hcd [ 41.131388] scsi9 : usb-storage 2-4:1.0 [ 41.367117] usb 7-1: new full-speed USB device number 2 using uhci_hcd [ 41.766672] scsi 8:0:0:0: Direct-Access Synology Diskstation 1.0 PQ: 0 ANSI: 2 [ 41.776174] sd 8:0:0:0: Attached scsi generic sg4 type 0 [ 41.781711] sd 8:0:0:0: [synoboot] 250880 512-byte logical blocks: (128 MB/122 MiB) [ 41.790053] sd 8:0:0:0: [synoboot] Write Protect is off [ 41.795366] sd 8:0:0:0: [synoboot] Mode Sense: 00 00 00 00 [ 41.795911] sd 8:0:0:0: [synoboot] Asking for cache data failed [ 41.801850] sd 8:0:0:0: [synoboot] Assuming drive cache: write through [ 41.810688] sd 8:0:0:0: [synoboot] Asking for cache data failed [ 41.816787] sd 8:0:0:0: [synoboot] Assuming drive cache: write through [ 41.949872] GPT:Primary header thinks Alt. header is not at the end of the disk. [ 41.957302] GPT:225279 != 250879 [ 41.960547] GPT:Alternate GPT header not at the end of the disk. [ 41.966585] GPT:225279 != 250879 [ 41.969839] GPT: Use GNU Parted to correct GPT errors. [ 41.975031] synoboot: synoboot1 synoboot2 [ 41.982825] sd 8:0:0:0: [synoboot] Asking for cache data failed [ 41.988846] sd 8:0:0:0: [synoboot] Assuming drive cache: write through [ 41.995505] sd 8:0:0:0: [synoboot] Attached SCSI disk [ 42.138389] scsi 9:0:0:0: Direct-Access CBM Flash Disk 5.00 PQ: 0 ANSI: 2 [ 42.148160] sd 9:0:0:0: [sdq] 1031680 512-byte logical blocks: (528 MB/503 MiB) [ 42.148350] sd 9:0:0:0: Attached scsi generic sg5 type 0 [ 42.161660] sd 9:0:0:0: [sdq] Write Protect is off [ 42.166536] sd 9:0:0:0: [sdq] Mode Sense: 0b 00 00 08 [ 42.167138] sd 9:0:0:0: [sdq] No Caching mode page present [ 42.172842] sd 9:0:0:0: [sdq] Assuming drive cache: write through [ 42.182287] sd 9:0:0:0: [sdq] No Caching mode page present [ 42.187877] sd 9:0:0:0: [sdq] Assuming drive cache: write through [ 42.194853] sdq: sdq1 [ 42.199990] sd 9:0:0:0: [sdq] No Caching mode page present [ 42.205534] sd 9:0:0:0: [sdq] Assuming drive cache: write through [ 42.211794] sd 9:0:0:0: [sdq] Attached SCSI removable disk [ 57.812446] Installing knfsd (copyright (C) 1996 okir@monad.swb.de). [ 57.899857] NFSD: Using /var/lib/nfs/v4recovery as the NFSv4 state recovery directory [ 57.907841] NFSD: starting 90-second grace period [ 59.263917] loop: module loaded [ 61.191756] findhostd uses obsolete (PF_INET,SOCK_PACKET) [269614.842679] usbcore: registered new interface driver usbserial [269614.848642] usbserial: USB Serial Driver core [269626.823073] USB Serial support registered for FTDI USB Serial Device [269626.829770] ftdi_sio 7-1:1.0: FTDI USB Serial Device converter detected [269626.836686] usb 7-1: Detected FT232RL [269626.840450] usb 7-1: Number of endpoints 2 [269626.844669] usb 7-1: Endpoint 1 MaxPacketSize 64 [269626.849381] usb 7-1: Endpoint 2 MaxPacketSize 64 [269626.854099] usb 7-1: Setting MaxPacketSize 64 [269626.861695] usb 7-1: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0 [269626.869182] usbcore: registered new interface driver ftdi_sio [269626.875059] ftdi_sio: v1.6.0:USB FTDI Serial Converters Driver [316764.434466] ata2.00: exception Emask 0x0 SAct 0x0 SErr 0x0 action 0x6 frozen [316764.441622] ata2.00: failed command: SMART [316764.445861] ata2.00: cmd b0/d0:01:00:4f:c2/00:00:00:00:00/00 tag 0 pio 512 in [316764.445863] res 40/00:00:00:00:00/00:00:00:00:00/00 Emask 0x4 (timeout) [316764.460599] ata2.00: status: { DRDY } [316764.464361] ata2: hard resetting link [316764.874254] ata2: SATA link up 3.0 Gbps (SStatus 123 SControl 300) [316764.892412] ata2.00: configured for UDMA/133 [316764.896844] ata2: EH complete [434877.242904] e1000e: eth0 NIC Link is Down [434880.754291] e1000e: eth0 NIC Link is Up 1000 Mbps Full Duplex, Flow Control: Rx/Tx [440915.258379] usb 3-2: new high-speed USB device number 2 using xhci_hcd [440915.298098] usb 3-2: ep 0x81 - rounding interval to 32768 microframes, ep desc says 0 microframes [440915.307144] usb 3-2: ep 0x2 - rounding interval to 32768 microframes, ep desc says 0 microframes [440915.317111] scsi10 : usb-storage 3-2:1.0 [440916.399518] scsi 10:0:0:0: Direct-Access Kingston DT Micro PMAP PQ: 0 ANSI: 0 CCS [440916.409849] sd 10:0:0:0: Attached scsi generic sg6 type 0 [440918.421981] sd 10:0:0:0: [sdr] 30712320 512-byte logical blocks: (15.7 GB/14.6 GiB) [440918.429945] sd 10:0:0:0: [sdr] Write Protect is off [440918.434951] sd 10:0:0:0: [sdr] Mode Sense: 23 00 00 00 [440918.435131] sd 10:0:0:0: [sdr] No Caching mode page present [440918.440802] sd 10:0:0:0: [sdr] Assuming drive cache: write through [440918.449247] sd 10:0:0:0: [sdr] No Caching mode page present [440918.455035] sd 10:0:0:0: [sdr] Assuming drive cache: write through [440918.481734] sdr: sdr1 [440918.485921] sd 10:0:0:0: [sdr] No Caching mode page present [440918.491603] sd 10:0:0:0: [sdr] Assuming drive cache: write through [440918.497946] sd 10:0:0:0: [sdr] Attached SCSI removable disk [520355.627545] usb 3-2: USB disconnect, device number 2 Nas> |
de vraag is nu: als hij gezien wordt zoals hierboven, betekend dit dat dat het gaat werken. of kan het best dat hij gezien wordt maar de werking niet vanzelf sprekend is, en dat het de bedoeling is dat ik een usermodule moet compilen voor de cedarview (waar ik totaal niet uit ga komen)
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Ben aan het kijken voor een 2de syno dir 24/7 aan zal staan. Mijn huidige (een 1511+) wil ik daar niet voor gebruiken. Hier onder een lijstje welke types ik aan het bekijken ben en wat ik er op zou willen draaien.
Sickbeard - NZB in folder opslaan. Sab leest folder uit als andere nas aangaat
Couchpotato - NZB in folder opslaan. Sab leest folder uit als andere nas aangaat
Nu komen de vragen:
- Weet iemand waar ik kan vinden of zarafa te draaien is op deze modellen. Ik kom ervaringen tegen die zeggen van wel en van niet.
- Denken jullie dat dit allemaal makkelijk naast elkaar kan draaien?
- Welke zouden jullie nemen en waarom? Als ik naar de prijs kijk zou ik zeggen de 213j, eigenlijk zou ik voor de 713+ willen gaan, maar ja de prijs he
213+ | 213 | 213j | 713+ | |
DNS | x | x | x | x |
DHCP | x | x | x | x |
Websites | x | x | x | x |
VPN | x | x | x | x |
Zarafa | ||||
Asterisk | x | x | x | x |
Energie vbr idle | 10.08w | 8.28w | 3.65w | 17.88w |
Couchpotato - NZB in folder opslaan. Sab leest folder uit als andere nas aangaat
Nu komen de vragen:
- Weet iemand waar ik kan vinden of zarafa te draaien is op deze modellen. Ik kom ervaringen tegen die zeggen van wel en van niet.
- Welke zouden jullie nemen en waarom? Als ik naar de prijs kijk zou ik zeggen de 213j, eigenlijk zou ik voor de 713+ willen gaan, maar ja de prijs he
[ Voor 29% gewijzigd door DrakeNL op 04-07-2013 15:35 . Reden: Tabel leesbaar gemaakt ]
Als ik die url bekijk, dan zijn de drivers pas supported vanaf kernel 3.0.0-19 en niet beschikbaar voor ARM. De Synology draait 2.36 zeg ik uit mijn hoofd. Als ik echter naar je lsusb output kijk, dan lijkt het gewoon te werken. Wat krijg je met cat /dev/ttyUSB0 ?remcoXP schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:35:
Ik heb onlangs de usb naar rj11 kabel gekocht met deze specs:
...
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative
Sinds kort heb ik ook een 213+, nu ben ik bezig om hem via internet bereikbaar te maken. Aangezien ik geen domeinnaam heb wil ik deze (voorlopig) gratis hebben. ik gebruik nu noip.org (nasnaam.no-ip.biz). Dit werkt geheel naar wens.bassd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:45:
[...]
Ik gebruik ook die van Synology zelf, vreemd.
Misschien moet ik toch nog eens kijken of ik die patch nog eens moet uitvoeren, wellicht dat er iets niet helemaal goed gegaan is.
Ik weet niet of het uit de systeminfo te halen is, maar de DSM versie bij mij: DSM 4.2-3211
Ik heb me daarnaast geregistreerd op https://myds.synology.com/ omdat ik dacht daar ook een (dsn) adres te kunnen krijgen. Echter blijven bij mij de vakken hostnaam en ip leeg. Google en dit forum hebben me nog niet verder kunnen helpen... Kan iemand dit misschien toelichten?
Wat staat er in de system logs, general als je zoekt naar keyword ddns?
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Mijn DS213+ begint ineens te piepen. In de DSM geeft hij aan dat volume 1 beschadigd is. Kan ik dit nog repareren? Zo nee, zou er op de 3TB WD-red garantie zitten? Hij is iets meer dan een halfjaar oud.
Ik heb problemen met mijn MySQL op de NAS....
Sinds kort geeft phpMyAdmin op 1 database (van de 13!) de volgende melding:
Iemand hier met vergelijkbare problemen?
Sinds kort geeft phpMyAdmin op 1 database (van de 13!) de volgende melding:
Voorlopig nog geen idee wat het probleem kan zijn. De oplossingen op internet lijken allemaal uit te gaan van een compleet kapotte MySQL installatie, maar dat is hier niet het geval....#2002 - Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (111)
The server is not responding (or the local server's socket is not correctly configured).
Iemand hier met vergelijkbare problemen?
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Draai je raid of is het een enkele schijf?Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:23:
Mijn DS213+ begint ineens te piepen. In de DSM geeft hij aan dat volume 1 beschadigd is. Kan ik dit nog repareren? Zo nee, zou er op de 3TB WD-red garantie zitten? Hij is iets meer dan een halfjaar oud.
Als het goed is zit er op RED schijven 3 jaar garantie, en is er zelfs een aparte service desk voor die je kan contacten.Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:23:
Zo nee, zou er op de 3TB WD-red garantie zitten? Hij is iets meer dan een halfjaar oud.
Helaas ook een keer gehad.
Als je naar volume gaat kan je hem herstellen. Dit gaat een halve dag kosten om alles te kopieren...
Geen idee wat het probleem was, maar bij mij lag het niet aan de RED schrijf. Ik heb het al vaker gehad met andere schrijven in een Synology. Zou dus niet zomaar de RED de schuld geven...
Als je naar volume gaat kan je hem herstellen. Dit gaat een halve dag kosten om alles te kopieren...
Geen idee wat het probleem was, maar bij mij lag het niet aan de RED schrijf. Ik heb het al vaker gehad met andere schrijven in een Synology. Zou dus niet zomaar de RED de schuld geven...
Nas> cat /dev/ttyUSB0Frankster schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:36:
[...]
Als ik die url bekijk, dan zijn de drivers pas supported vanaf kernel 3.0.0-19 en niet beschikbaar voor ARM. De Synology draait 2.36 zeg ik uit mijn hoofd. Als ik echter naar je lsusb output kijk, dan lijkt het gewoon te werken. Wat krijg je met cat /dev/ttyUSB0 ?
cat: /dev/ttyUSB0: No such file or directory
Heb heel wat syno's staan maar de uitval (in de eerste paar maanden) van de RED's is bij mij wel hoog. Als ze eenmaal een half jaar draaien lijkt het goed te gaan (enkelen zijn al bijna een jaar oud). Verder is bij mij alles seagate (ST3000DM001) op 2 uitval na die draaien ze allen nog probleemloos en zijn bijna 1,5 jaar oud.Quakie schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:08:
24x RED's, 6 uitval < 3 maanden, 1 > 6 maanden. De meesten nu 11 maanden oude
48x ST3000DM001, 2 uitval > 6 maanden. De meesten nu 17 maanden uit.
Zo daar schrik ik van zeg! Bizar hoge uitval zeg. Hoe zijn ze uitgevallen? Gewoon gestopt met werken? Uiteraard heb je uitval en uitval. In zijn geval bestaat de kans groot dat na een rebuild alles weer werkt zoals bij mij. Als SMART dan ook niks geks aan geef, zou ik ze niet gaan ruilen toch? Ik neem aan dat WD ook gaat checken of het wel aan schrijf ligt.
Sinds deze week (wk 27) lukt het mijn Synology DS 211+ niet meer om een back up te maken op mijn externe harde schijf.
De back up start netjes op de ingestelde tijd, maar dan kan hij de harde schijf (“destination not on-line”) niet vinden. Uit het logboek blijkt dat de harde schijf uit zichzelf is uitgeworpen (“External disk is ejected”).
Ik heb het hele setje niet aangeraakt en blijkbaar doet de Synology dit dus zelf. Maar wel vervelend, want zo kan ik er niet vanuit gaan dat de backup ook daadwerkelijk gemaakt wordt.
Ik heb heel internet afgezocht, maar niemand heeft het echte antwoord. Wel heb ik de slaapstand van mijn externe schijf op “geen” gezet. Helaas helpt ook dit niet.
Waar kan dit aan liggen? Tot deze week werkte het perfect.
De back up start netjes op de ingestelde tijd, maar dan kan hij de harde schijf (“destination not on-line”) niet vinden. Uit het logboek blijkt dat de harde schijf uit zichzelf is uitgeworpen (“External disk is ejected”).
Ik heb het hele setje niet aangeraakt en blijkbaar doet de Synology dit dus zelf. Maar wel vervelend, want zo kan ik er niet vanuit gaan dat de backup ook daadwerkelijk gemaakt wordt.
Ik heb heel internet afgezocht, maar niemand heeft het echte antwoord. Wel heb ik de slaapstand van mijn externe schijf op “geen” gezet. Helaas helpt ook dit niet.
Waar kan dit aan liggen? Tot deze week werkte het perfect.
- system succesfully registered [ip] to [webadres] in ddns server [no-ip.com]kraades schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:22:
Wat staat er in de system logs, general als je zoekt naar keyword ddns?
- system succesfully registered [ip] to [webadres] in ddns server [no-ip.com]
- system succesfully registered [ip] to [webadres] in ddns server [no-ip.com]
- system succesfully enabled ddns update
- system succesfully to add DDNS info of provider [no-ip.com]
Hier staat dus niks over myds.synology.me.... Echter heb ik op myds.synology.me ook nergens een webadres kunnen invullen..
Verwijderd
Weet niet zeker of dit het goede topic is, maar ik ben op zoek naar een script die bestanden na een x-aantal dagen uit een specifieke map verwijderd (betreft Surveillance Station video's en foto's).
Internet en got al afgezocht maar (nog) niks kunnen vinden.
Wel wat scripts tegengekomen maar niet wat ik zocht.
't is linux, dus zo iets:Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:46:
Weet niet zeker of dit het goede topic is, maar ik ben op zoek naar een script die bestanden na een x-aantal dagen uit een specifieke map verwijderd (betreft Surveillance Station video's en foto's).
find /path/to/folder -name 'filename" -mtime +30 -delete
zou moeten werken.
(geen garantie, kan niet putty-en naar my DS op dit moment)
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Ik heb een tijdje geleden een Synology 213 gekocht. Op zich een mooi apparaat en ben al aardig aan het spelen ermee. Vanaf het begin heb ik echter een vreemd probleem: De nas verdwijnt regelmatig uit mijn netwerk (thuisgroep) lijst in windows verkenner. Ik dacht eerste dat dit een probleem was met de experia box van kpn maar na een overstap (upc) blijft dit probleem.
Het vreemde is dat bv mijn mediaplayer (popbox) gewoon toegang blijft houden tot de NAS. Hij is dus niet echt 'weg' maar gewoon niet zichtbaar (2 verschillende pc's). Ook als ik via recente locaties een locatie open die op de nas staat dan verschijnt deze gewoon en vervolgens staat de NAS dan opeens weer wel in het netwerk lijstje. Om daar na een herstart bv weer uit te verdwijnen.
Ik heb al wat lopen zoeken en vond de synology assistent waar je een letter kan toekennen aan een map. Dit werkt perfect en dan heb ik toegang (ook als hij op dat moment niet zichtbaar is onder netwerk). Maar na een herstart is deze letter weer verdwenen.
Vraag: wie herkent deze problemen en hoe zorg ik ervoor dat de NAS gewoon standaard in het netwerk blijft staan.
Ideeën?
Het vreemde is dat bv mijn mediaplayer (popbox) gewoon toegang blijft houden tot de NAS. Hij is dus niet echt 'weg' maar gewoon niet zichtbaar (2 verschillende pc's). Ook als ik via recente locaties een locatie open die op de nas staat dan verschijnt deze gewoon en vervolgens staat de NAS dan opeens weer wel in het netwerk lijstje. Om daar na een herstart bv weer uit te verdwijnen.
Ik heb al wat lopen zoeken en vond de synology assistent waar je een letter kan toekennen aan een map. Dit werkt perfect en dan heb ik toegang (ook als hij op dat moment niet zichtbaar is onder netwerk). Maar na een herstart is deze letter weer verdwenen.
Vraag: wie herkent deze problemen en hoe zorg ik ervoor dat de NAS gewoon standaard in het netwerk blijft staan.
Ideeën?
Moet ook wel ergens in dit topic staan.. maar een aantal compleet dood (geen spin-up meer) en een aantal bad sectors. Zowel de smart info als de WD tool gaven aan dat deze niet meer betrouwbaar waren.Quakie schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:15:
Zo daar schrik ik van zeg! Bizar hoge uitval zeg. Hoe zijn ze uitgevallen? Gewoon gestopt met werken?
Ik had ook iets dergelijks met mijn 213. Toen ik het ding op een vast IP zette was het probleem voorbij.xxxMaverick schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:52:
Ik heb een tijdje geleden een Synology 213 gekocht. Op zich een mooi apparaat en ben al aardig aan het spelen ermee. Vanaf het begin heb ik echter een vreemd probleem: De nas verdwijnt regelmatig uit mijn netwerk (thuisgroep) lijst in windows verkenner. Ik dacht eerste dat dit een probleem was met de experia box van kpn maar na een overstap (upc) blijft dit probleem.
Ideeën?
Je router heeft een bepaalde leasetime voor DHCP toegewezen IP's en ik denk dat het daar mis gaat. Wel even he DHCP scope aanpassen en zorgen dat het vaste IP buiten de scope valt.
Overigens scheelt het t.a.v. streaming e.d. ook dat ik mijn AV apparaten ook allemaal een vast IP heb gegeven
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Probeer eerst eens:remcoXP schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:52:
[...]
Nas> cat /dev/ttyUSB0
cat: /dev/ttyUSB0: No such file or directory
code:
1
2
3
4
| mknod /dev/ttyUSB0 c 188 0 mknod /dev/ttyUSB1 c 188 1 mknod /dev/ttyUSB2 c 188 2 mknod /dev/ttyUSB3 c 188 3 |
uit te voeren en dan nogmaals cat /dev/ttyUSB0 (nogmaals: ik ben geen expert, dus op eigen verantwoordelijkheid!) Zie: http://www.faqs.org/docs/linux_admin/x797.html
&Creative
Dank voor het antwoord. Ik ben geen netwerk expert dus dhcp scope zou ik graag een toelichting voor willenThe Eagle schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:04:
[...]
Ik had ook iets dergelijks met mijn 213. Toen ik het ding op een vast IP zette was het probleem voorbij.
Je router heeft een bepaalde leasetime voor DHCP toegewezen IP's en ik denk dat het daar mis gaat. Wel even he DHCP scope aanpassen en zorgen dat het vaste IP buiten de scope valt.
Overigens scheelt het t.a.v. streaming e.d. ook dat ik mijn AV apparaten ook allemaal een vast IP heb gegeven
Wat heb ik nu gedaan: ik heb onder configuratiescherm, netwerk, netwerkinterface 'handmatige configuratie gebruiken'. Dan geeft hij zelf al een ip nummer eraan. wat zijn nu de stappen die ik moet ondernemen? iets in de upc modem aanpassen?
Verwijderd
Ik kan mij niet voorstellen dat een vast ip adress toekennen aan de Synology het probleem zou oplossen. Ik heb hierzelf exact hetzelfde probleem dat de Synology niet onder Network verschijnt terwijl al mijn andere network devices inclusief printer er wel staan. Geen van deze network devices heeft een vast ip adress. Ikzelf denk dat dit komt doordat Synology niet het LLTD protocol ondersteunt. Zie
http://www.sevenforums.co...ew-networked-devices.html
Ik heb het probleem opgelost door mijn twee Synology Network shares te mappen op drives Z: en Y:.
Ik heb het probleem opgelost door mijn twee Synology Network shares te mappen op drives Z: en Y:.
Dat doe ik ook via de synology assistent maar vervolgens is dit bij een herstart weer weg. Hoe kan ik dit op een andere manier permanent maken?Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:11:
Verwijderd
Bij mij is hij bij een herstart er wel gewoon weer. Je moet dan wel "reconnect at logon" aanvinken als je de drive mapping maakt.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een GOEDE IP-camera die werkt met mijn Synology.
De camera moet voldoen aan :
- Goede kwaliteit (ook in het donker)
- Niet de hoofdprijs.
Zijn er nog mensen die hierin een advies in willen delen?
- Niet de hoofdprijs.
Foscam modellen. Rond de 70-100 Euro, eventueel ook wireless.pitchdown schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:30:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een GOEDE IP-camera die werkt met mijn Synology.
- Niet de hoofdprijs.
Maar misschien wel goed om aan te geven hoe jij GOED definieert....
Verwijderd
Gezien het advies in de post boven mij merk ik op, dat ik inmiddels mijn beide Foscams het huis uit heb gedaan. De 9821W welke redelijk wat problemen veroorzaakte. En 8910W welke kwalitatief toch wat minder was. [ zie ook forum foscam.us ]pitchdown schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:30:
[..]
Heb een switch gemaakt naar de Trendnet 851WIC. VGA 640-480/PTZ/Night. Deze geeft mooie beelden weer ook in nightvision. Ze bevallen mij tot nu toe beter dan de Foscams. De 851WIC is vrij recent en er is nog geen profiel voor in Surveillance Station. Maar dan kan men als alternatief de 651W in de plaats voor nemen.
Er is erg veel keus in ip-cams in het algemeen. Let goed op wat je koopt. De goedkopere clones zou ik sowieso vermijden
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2013 05:30 ]
9821W veroorzaakte bij ons ook een hoop problemen. Deze weer de deur uit gedaan en nu over op de Foscam 8910/8918. Kwalitatief zijn ze inderdaad wat minder, maar ze zijn ook goedkoop. Of zijn er voor deze prijs betere alternatieven? Ik kon helaas geen prijzen vinden van de Trendnet 851WIC. Waar heb jij deze gekocht?Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 05:26:
[...]
Gezien het advies in de post boven mij merk ik op, dat ik inmiddels mijn beide Foscams het huis uit heb gedaan. De 9821W welke redelijk wat problemen veroorzaakte. En 8910W welke kwalitatief toch wat minder was. [ zie ook forum foscam.us ]
Heb een switch gemaakt naar de Trendnet 851WIC. VGA 640-480/PTZ/Night. Deze geeft mooie beelden weer ook in nightvision. Ze bevallen mij tot nu toe beter dan de Foscams. De 851WIC is vrij recent en er is nog geen profiel voor in Surveillance Station. Maar dan kan men als alternatief de 651W in de plaats voor nemen.
Er is erg veel keus in ip-cams in het algemeen. Let goed op wat je koopt. De goedkopere clones zou ik sowieso vermijden
Ik wel.JPtjeeNL schreef op zondag 07 juli 2013 @ 09:10:
[...]
9821W veroorzaakte bij ons ook een hoop problemen. Deze weer de deur uit gedaan en nu over op de Foscam 8910/8918. Kwalitatief zijn ze inderdaad wat minder, maar ze zijn ook goedkoop. Of zijn er voor deze prijs betere alternatieven? Ik kon helaas geen prijzen vinden van de Trendnet 851WIC. Waar heb jij deze gekocht?
Gebruik ook de 8910 hier. Doet het verder prima.
Heb 'm ingebouwd in een vogelhuisje, icm. Surveillance Station levert dat leuke beelden op:
Heb 'm ingebouwd in een vogelhuisje, icm. Surveillance Station levert dat leuke beelden op:
Haters everywhere but I don’t really care
Heeft iemand ervaring met het maken van een timebackup vanaf een Synology DS1010+ naar een Netgear readynas Duo V2?
Ik krijg het nog niet werkend. Beide nassen het nodige geconfigureerd, maar krijg vanaf de Synology nas geen verbinding met de netgear.
Op de netgear heb ik een share aangemaakt en daar de juiste rechten op gezet. Tevens heb ik Rsync aangezet.
Iemand advies hoe ik dit moet aanpakken?
Ik krijg het nog niet werkend. Beide nassen het nodige geconfigureerd, maar krijg vanaf de Synology nas geen verbinding met de netgear.
Op de netgear heb ik een share aangemaakt en daar de juiste rechten op gezet. Tevens heb ik Rsync aangezet.
Iemand advies hoe ik dit moet aanpakken?
Daarmee los ik het probleem niet op dat ik van veel disken naar minder (maar grotere) disken wil, jouw voorstel is een 1 op 1 vervanging.Rainesh schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:11:
@ 0siris,
gewoon 1 schijf eruit trekken, nieuwe erin. Rebuilden via DSM (schijfbeheer --> beheren --> repareren ofzo) Je kunt het niet missen. Wachten totdat het klaar is met rebuilden (kan 24-48u) duren en dan de volgende schijf....dus het kan zeker een week duren.
ach...in een volgend leven lach je er om!
Weet iemand toevallig hoe je de DSM 4.2 cluster transaction queue kan vergroten ? Ik krijg nu zo af en toe een sync timeout waarna ik een sync handmatig moet forceren.
Nadeel is dat de sync steeds langer duurt (door o.a. meer data) en ik het 's nacht (wanneer er weinig IO is) bijna niet meer red. Het is me al een paar keer overkomen dat ik het DSM cluster alleen maar in het weekend weer in sync krijg.
Uiteraard komt dit door de WAN link maar deze is op zich snel genoeg om alle IO's te verwerken alleen soms zijn de piek momenten net ff te veel. Met 4.1 kon ik de size nog instellen onder de advanced settings maar bij 4.2 is deze niet meer beschikbaar.
Nadeel is dat de sync steeds langer duurt (door o.a. meer data) en ik het 's nacht (wanneer er weinig IO is) bijna niet meer red. Het is me al een paar keer overkomen dat ik het DSM cluster alleen maar in het weekend weer in sync krijg.
Uiteraard komt dit door de WAN link maar deze is op zich snel genoeg om alle IO's te verwerken alleen soms zijn de piek momenten net ff te veel. Met 4.1 kon ik de size nog instellen onder de advanced settings maar bij 4.2 is deze niet meer beschikbaar.
Ik heb een DS211 met een twee TB HDD. Omdat deze regelmatig volzit wil ik graag een 4TB aanchaffen.
De 2TB gaat dan in een ander systeem. Nu zit ik enkel met het probleem dat ik alle data van de 2TB naar de 4TB wil krijgen. Het vervelende is dat ik geen ander opslagmedium heb waar ik de data snel op kan zetten (althans er is onvoldoende ruimte).
Is er met een synology de mogelijkheid om de schijven te mirroren, er is er een andere makkelijke oplossing?
De 2TB gaat dan in een ander systeem. Nu zit ik enkel met het probleem dat ik alle data van de 2TB naar de 4TB wil krijgen. Het vervelende is dat ik geen ander opslagmedium heb waar ik de data snel op kan zetten (althans er is onvoldoende ruimte).
Is er met een synology de mogelijkheid om de schijven te mirroren, er is er een andere makkelijke oplossing?
[ Voor 4% gewijzigd door Lumics op 08-07-2013 10:01 ]
Oude schijf eruit, nieuwe schijf er in. Oude schijf in je pc hangen, of via esata/usb aan de syno en data overzetten.Lumics schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:01:
Ik heb een DS211 met een twee TB HDD. Omdat deze regelmatig volzit wil ik graag een 4TB aanchaffen.
Dat moet kunnen zolang je gebruik maakt van de (zoals synology het noemt) basic partitie.
Maak je gebruik van jbod, raid of shr dan moet het anders, maar dan mist er nog wat informatie om je te helpen.
[ Voor 6% gewijzigd door job op 08-07-2013 13:44 ]
Vast of dynamisch ip adres maakt inderdaad niet uit. Ik heb dit fenomeen inmiddels zo vaak meegemaakt dat ik het maar als feature van Windows beschouw. Er is totaal geen peil op te trekken. Op vergelijkbaar ingerichte pc's zie je op de ene pc wel de synology en andere netwerkapparaten, en op andere niet. Of soms. Of even. Of nadat je een gemapte schijf benaderd hebt.. Of als hij zin heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:11:
Ik kan mij niet voorstellen dat een vast ip adress toekennen aan de Synology het probleem zou oplossen. Ik heb hierzelf exact hetzelfde probleem dat de Synology niet onder Network verschijnt terwijl al mijn andere network devices inclusief printer er wel staan. Geen van deze network devices heeft een vast ip adress. Ikzelf denk dat dit komt doordat Synology niet het LLTD protocol ondersteunt. Zie
Is aan de PC hangen wel een optie? Immers de NAS draait op linux mijn PC op windows 8. Ik kan mij niet voorstellen dat deze manier gaat werken. Of zie ik iets over het hoofd?job schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:41:
[...]
Oude schijf eruit, nieuwe schijf er in. Oude schijf in je pc hangen, of via esata/usb aan de syno en data overzetten.
Dat moet kunnen zolang je gebruik maakt van de (zoals synology het noemt) basic partitie.
Maak je gebruik van jbod, raid of shr dan moet het anders, maar dan mist er nog wat informatie om je te helpen.
Aan de pc hangen gaat volgens mij ook niet werken.
Maar in welke vorm gebruik je de syno nu, raid/jbod of anders?
In geval van raid 1 kun je
- 1 schijf eruit halen
- nieuwe schijf plaatsen
- raid set laten restoren
- schijf 2 eruit
- nieuwe schijf erin
- restore
- volume vergroten
- 1 schijf eruit halen
- nieuwe schijf plaatsen
- schijf 2 eruit
- nieuwe schijf erin
- restore
- volume vergroten
Niemand die mij wat zekerheid kan geven?DrakeNL schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:29:
Ben aan het kijken voor een 2de syno dir 24/7 aan zal staan. Mijn huidige (een 1511+) wil ik daar niet voor gebruiken. Hier onder een lijstje welke types ik aan het bekijken ben en wat ik er op zou willen draaien.
213+ 213 213j 713+ DNS x x x x DHCP x x x x Websites x x x x VPN x x x x Zarafa Asterisk x x x x Energie vbr idle 10.08w 8.28w 3.65w 17.88w
Nu komen de vragen:
Hmm. Ik heb in DSM gezocht, maar weet niet de juiste benaming. Geen raid iig, wat is de standaard optie? Iedere schijf wordt een eigen volume, en ik maak enkel gebruik van één HDD.JeroenV_ schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:15:
Aan de pc hangen gaat volgens mij ook niet werken.
- 1 schijf eruit halen
- nieuwe schijf plaatsen
- schijf 2 eruit
- nieuwe schijf erin
- restore
- volume vergroten
Stel nou dat ik de nieuwe schijf volledig inricht met DSM en vervolgens de oude ernaast aansluit. Zou de NAS deze 'oude' schijf dan niet herkennen als een opzichzelfstaand volume? Of raak de NAS dan in de war door het feit dat er twee DSM versies geinstalleerd zijn?
Bestaat er geen software waarmee ik de oude en nieuwe schijf aan de pc kan hangen en kan laten mirrorren naar de nieuwe schijf? Lijkt me de makkelijkste oplossing..
[ Voor 8% gewijzigd door Lumics op 08-07-2013 19:11 ]
Is dit de "ultieme" ip-cam voor synology voor een klein prijsje?
Netwerkshare kan ik inmiddels aanmaken, DS713 pingen lukt nog steeds niet, DS211 wel.Videopac schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:40:
Ik ben aan het migreren van een DS-211 naar een DS-713. Data heb ik grotendeels overgezet.
Iemand iets over probleem 2??
Probleem 3: Ik kan op de DS713 Logitech Media Server niet starten; op de DS211 lukt dit wel.
Anyone?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Was ik inderdaad vergeten aan te vinken....helpt inderdaad en is nu in ieder geval altijd benaderbaar.Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:13:
Bij mij is hij bij een herstart er wel gewoon weer. Je moet dan wel "reconnect at logon" aanvinken als je de drive mapping maakt.
Dank!
Tuurlijk wel.Lumics schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:32:
Is aan de PC hangen wel een optie?
Ja je ziet iets over het hoofd, je moet wel wat extra handelingen uitvoeren.Immers de NAS draait op linux mijn PC op windows 8. Ik kan mij niet voorstellen dat deze manier gaat werken. Of zie ik iets over het hoofd?
Onder windows kan je een tooltje installeren zodat ext4 gelezen kan worden.
Anders pak je een ubuntu live cd, die mount en leest probleemloos de schijf uit de nas.
Tenminste als je hebt gekozen voor een basic volume. Probeer het gewoon eens uit, met een ubuntu live cd.
Kan je ook proberen, zolang je er maar voor zorgt dat je de oude HD niet opnieuw formateert/partitioneert.Lumics schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:08:
Stel nou dat ik de nieuwe schijf volledig inricht met DSM en vervolgens de oude ernaast aansluit. Zou de NAS deze 'oude' schijf dan niet herkennen als een opzichzelfstaand volume? Of raak de NAS dan in de war door het feit dat er twee DSM versies geinstalleerd zijn?
[ Voor 34% gewijzigd door job op 08-07-2013 22:41 ]
Dank voor de tip. Inmiddel een tool gevonden. Lijkt mij de snelste en makkelijkste oplossing.job schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:38:
Ja je ziet iets over het hoofd, je moet wel wat extra handelingen uitvoeren.
Onder windows kan je een tooltje installeren zodat ext4 gelezen kan worden.
Anders pak je een ubuntu live cd, die mount en leest probleemloos de schijf uit de nas.
Tenminste als je hebt gekozen voor een basic volume. Probeer het gewoon eens uit, met een ubuntu live cd.
De beta voor 4.3 is uit: http://www.synology.com/support/beta_dsm4.3.php?lang=nld
en je kan ook nog iets winnen
Voor ik hem uitprobeer ben ik toch wel benieuwd naar de ervaringen van andere voor ik mijn setup omzeep helpPaulus07 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:49:
De beta voor 4.3 is uit: http://www.synology.com/support/beta_dsm4.3.php?lang=nld
heb ik ook. geen zin om straks heel de NAS opnieuw te moeten installen/instellen etcschumi2004 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:11:
[...]
Voor ik hem uitprobeer ben ik toch wel benieuwd naar de ervaringen van andere voor ik mijn setup omzeep help
Ik heb het zowel op een DS211 als DS212 geïnstalleerd zonder problemen. Alle package werken als altijd gewoon door.schumi2004 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:11:
[...]
Voor ik hem uitprobeer ben ik toch wel benieuwd naar de ervaringen van andere voor ik mijn setup omzeep help
Alleen IPKG moet je weer even aanpassen en een aantal Packages van Synology moet je bijwerken na installatie omdat de huidige niet meer werken met deze versie. Maar ook dat gaat zonder problemen.
Meerdere gebruikers hebben het al geïnstalleerd zonder problemen
meuk: Synology Disk Station Manager 4.3 build 3750 bèta
@Smultie
De bèta's van Synology zijn bijna altijd prima te gebruiken. Wil je zekerheid dan zeker wachten maar anders kun je het met een gerust hart installeren. Ik heb elke beta altijd direct geinstalleerd en nog nooit problemen er mee gehad.
Uiteraard garantie tot de stoep
[ Voor 21% gewijzigd door MikeOO op 09-07-2013 13:44 ]
Zitten weer mooie dingen tussen ook al is merendeel voor de high end market. Er zit niet iets tussen dat ik denk moet nu gelijk over.. Dat had ik wel bij DSM4.2.
Maar wel even alle DSM packages updaten.
Maar wel even alle DSM packages updaten.
Verwijderd
ik ben al sinds vanochtend over, werkt prima. Sickbeard, sabnsb, autosub, cops etc. alles werkt.schumi2004 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:11:
[...]
Zit ik er naast of zou dat gezeur met LCC opgelost moeten zijn? Ik heb een DS713+ in maart geplaatst met 2 maal WD30EZRX en DSM 4.2. Van schijf 1 valt het -relatief- nog mee, maar de andere is flink aan het oppotten met zijn LCC.
Heb voor nu maar even de hibernation op 2 uur gezet, in de hoop dat het iets verminderd. Ik zie in dit topic (en het vorige) nog wat gemixte signalen of dit nu opgelost zou moeten zijn, of dit nu verkeerd gemeld wordt door SMART, of dat ik hier alsnog een ticket voor neer moet leggen by Synology/WD.
Iemand die hier een zinnig woord over kan roepen?
Heb voor nu maar even de hibernation op 2 uur gezet, in de hoop dat het iets verminderd. Ik zie in dit topic (en het vorige) nog wat gemixte signalen of dit nu opgelost zou moeten zijn, of dit nu verkeerd gemeld wordt door SMART, of dat ik hier alsnog een ticket voor neer moet leggen by Synology/WD.
Disk 1![]() | Disk 2![]() |
Iemand die hier een zinnig woord over kan roepen?
[ Voor 5% gewijzigd door Prx op 09-07-2013 23:20 ]
op mijn nas heb ik een aantal diensten waaronder spotweb welke op port 80 draait.
nu heb ik ook een raspberry met daarop domoticz deze werkt ook op port 80.
nu kan ik in mijn router een port laten redirecten naar 80 en een andere port naar 80 van de rasp.
1337 > 80: 192.168.0.2
1338 > 80: 192.168.0.3
alleen ik kan vanaf mijn werk geen andere porten als 80 gebruiken.
en ik wil beide diensten kunnen gebruiken.
hoe kan ik dit doen? kan ik met apache iets fixxen?
nu kan ik in mijn router een port laten redirecten naar 80 en een andere port naar 80 van de rasp.
Zet er eentje op poort 443. Die werken meestal ook gewoon voor ssl sites.remcoXP schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:00:
op mijn nas heb ik een aantal diensten waaronder spotweb welke op port 80 draait.
Verwijderd
Definiëer 'ultiem'. Definiëer 'klein prijsje' En ik zal je vraag beantwoorden.pitchdown schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:02:
[...]
Is dit de "ultieme" ip-cam voor synology voor een klein prijsje?
Verwijderd
Heeft iemand al 4.3 beta geinstalleerd ? Zo ja werkt nzbget ?
4.3 beta : http://www.synology.com/support/beta_dsm4.3.php?lang=enu
of check je mail
of check je mail
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 20:26 ]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, als zal het sowieso goed komen mocht het niet werken...Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:25:
Heeft iemand al 4.3 beta geinstalleerd ? Zo ja werkt nzbget ?
of check je mail
Ennuh...
Ondanks dat de beta's van Synology prima zijn, wacht ik toch maar even op de final
NZBget draait bij mij zonder problemen door na de upgrade naar 4.3.albino71 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:35:
[...]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, als zal het sowieso goed komen mocht het niet werken...
Ennuh...
Ondanks dat de beta's van Synology prima zijn, wacht ik toch maar even op de final
Sowieso draait ook deze Syno beta weer als een zonnetje
Hier ook geen problemen na de installatie van 4.3 Beta, ook NZBGet draait prima. Heb eigenlijk nog nooit grote problemen gehad met Synology Beta firmware versies
Verwijderd
Here, dames.
Vraagje ivm photostation ... Als admin kan ik de fotos zien, als gewone gebruiker krijg ik een leeg photostation. Wat zie ik over het hoofd ?
Vraagje ivm photostation ... Als admin kan ik de fotos zien, als gewone gebruiker krijg ik een leeg photostation. Wat zie ik over het hoofd ?
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:
<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:
<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]