Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:20
helloitsme schreef op zondag 12 mei 2013 @ 09:53:
[...]

Inderdaad!

De vraag is wat wil je..
Wil je een veilige oplossing dan is Raid 1 (of shr met 2 disks) prima. Er wordt dan altijd een copie van je data op beide schijven gezet. Nadeel hiervan is dat je maar de helft van je beschikbare ruimte over hebt.

alternatief is om te kiezen voor de optie om gewoon 2 losse schijven / volumes te houden. Dit heb ik zelf gedaan, er staat bij mij type: "eenvoudig (zonder gegevens bescherming)". Ik heb dus 2 schijven (en ook 2 volumes). Voordeel hiervan is dat je dan wel de gehele ruimte hebt

de data die belangrijk is voor me wordt iedere dag automatisch van de ene naar de andere schijf gekopieerd zodat ik voor die data altijd een kopie heb. De data die niet zo belangrijk is (mp3, films bv) staat gewoon op 1 schijf.
Op deze manier heb ik de vrijwel de gehele ruimte van m'n schijven ter beschikking, maar wel een kopie van de belangrijke zaken (belangrijke data is bij mij slechts 50Gb, voornamelijk foto's)

Voor extra veligheid wordt er wekelijks een backup naar amazon glacier gemaakt van de belangrijke data (kost me 0,50-1 euro per maand bij 50Gb)

ps: houd er rekening mee dat als je van de ene (shr/raid 1) naar de andere oplossing gaat je waarschijnlijk alle data op je nas kwijt bent en vanaf nul moet beginnen
Ik heb ook twee volumes aangemaakt op mijn 213+ zodat ik de volledige schijfcapaciteit beschikbaar heb voor opslag, met als redenen:

- Voor wat betreft echt belangrijke data, deze staan als Time Machine backups van andere computers op de nas.
- Ik vond het zonde om de helft van de schijfcapaciteit te besteden ter mitigatie van een redelijk beperkt risico, terwijl veel andere risico's van dataverlies gewoon blijven bestaan.

Ik heb een externe 4TB schijf gekocht waar ik regelmatig m'n nas naartoe backup, en die bewaar ik niet thuis. Dat dekt veel meer risico's af dan een raid opstelling, zoals gebruikersfouten, diefstal, brand en hardware fouten waar een raid niet tegen helpt. De backup is alleen niet super actueel, ik ververs hem eens per maand ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Moris schreef op zondag 12 mei 2013 @ 10:56:
[...]

Is bv sunnyusenet de moeite waard of zijn er betere in het gros te vinden :?
ik maak zelf naar volle tevredenheid gebruik van Eweka met een max snelheid van 100 Mbit

Nu alleen nog mn ziggo aansluiting opwaarderen :P

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
helloitsme schreef op zondag 12 mei 2013 @ 10:59:
[...]

Ik gebruik sinds kort amazon glacier.
Heeft zo z'n voor en nadelen

voordelen: goedkoop om data te bewaren, eigen synology app om zaken automatisch te uploaden

nadelen: duur om data te downloaden (afhankelijk van hoe je het doet, is nogal een ingewikkelde prijsberekening), niet snel even wat te downloaden (meerdere uren)

ik gebruik het puur voor het geval dat het huis afbrand / nas totaal defect is etc. oftewel: hopelijk nooit.

kosten per maand zijn voor mij onder de euro (eerste maand was iets hoger ivm upload kosten) voor circa 50Gb
Hmm.. Dat is natuurlijk ook nog een oplossing: kosten als je spullen download. 1 euro, valt ook zeker mee.
Ga ik eens naar kijken, bedankt!

Over Sunny Usenet gesproken, zie deze reviews: http://www.usenetvergelijker.nl/bedrijf.php?id=41
Ik weet het nog niet zo met deze partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:58
Ik zit er aan te denken om de DS112j aan te schaffen. Wat ik wil bereiken
- private cloud storage
- backup van de NAS doe ik door een ext. USB hdd op NAS aan te sluiten, daardoor bespaar ik geld uit: een 2bay versie is voor mij dan overbodig: RAID gaat me iets te ver
- Mediabibbliotheek voor alle foto's en HD films
- HD 1080p films laten delen met een mediaspeler die daarna streamt naar de tv

Downloaden e.d. doe ik verder niet via dit apparaat, dat hou ik op mn PC, en ik laat de RAR bestanden uitpakken naar de NAS.

Vraagjes die ik nog heb

1. De 112j geeft een 17 db geluid af volgens de site. De NAS komt in de huiskamer te staat, is dat storend als het muisstil is in huis? Heb geen zin in bromgeluiden
2. Is het mogelijk om de NAS in een kastje te zetten? Dit ivm met warmte e.d.?
3. Zijn er performance getallen bekend bij copy/unrar/delete acties op de NAS?
3. Heeft de 112j voldoende capaciteit voor wat ik wil gaan doen? Met name HD films streamen (of is dat n.v.t. omdat er nog een mediaplayer tussen zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

JPtjeeNL schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:38:
[...]
Over Sunny Usenet gesproken, zie deze reviews: http://www.usenetvergelijker.nl/bedrijf.php?id=41
Ik weet het nog niet zo met deze partij?
Ik ben prima te spreken over Sunny. Snelheid wordt absoluut gehaald, ook oudere posts vaak nog goed binnen te halen. Mijn indruk ik dat bijv. Eweka meer last heeft van de Notice&Takedowns.

Graag dan nu verdere ontopic, usenet providers kun je in het daarvoor bedoelde topic Newsservers met binaries [Deel 12] bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
1. Wat je het meest zult horen is de schijf. Ik zou een NAS in geen geval in de huiskamer zetten als hij niet in een kast staat o.i.d.
2. Ja, dat kan, mits de ruimte niet te klein is en de kast niet luchtdicht is. Beetje ventilatie is wel nodig.
3. Ja, even googlen naar reviews.
4. In principe zou een J versie moeten volstaan. Ik zou zelf nooit een J-versie nemen. Had eerst een DS212+ en nu een DS412+. Echt een wereld van verschil. En geloof mij, wanneer je de mogelijkheden meer en meer gaat benutten is een kleine nas / lager model echt een enorme beperking. Je zegt dat je nu nog download via de pc. Als je sickbeard e.d. eenmaal hebt ontdekt wil je niet anders meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:40
SuperCrisz schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:59:
Ik zit er aan te denken om de DS112j aan te schaffen. Wat ik wil bereiken
- private cloud storage
- backup van de NAS doe ik door een ext. USB hdd op NAS aan te sluiten, daardoor bespaar ik geld uit: een 2bay versie is voor mij dan overbodig: RAID gaat me iets te ver
- Mediabibbliotheek voor alle foto's en HD films
- HD 1080p films laten delen met een mediaspeler die daarna streamt naar de tv

Downloaden e.d. doe ik verder niet via dit apparaat, dat hou ik op mn PC, en ik laat de RAR bestanden uitpakken naar de NAS.

Vraagjes die ik nog heb

1. De 112j geeft een 17 db geluid af volgens de site. De NAS komt in de huiskamer te staat, is dat storend als het muisstil is in huis? Heb geen zin in bromgeluiden
2. Is het mogelijk om de NAS in een kastje te zetten? Dit ivm met warmte e.d.?
3. Zijn er performance getallen bekend bij copy/unrar/delete acties op de NAS?
3. Heeft de 112j voldoende capaciteit voor wat ik wil gaan doen? Met name HD films streamen (of is dat n.v.t. omdat er nog een mediaplayer tussen zit).
Ik heb sinds kort zelf een DS112J en die staat in de woonkamer, dus ik spreek uit ervaringg:
1 als het helemaal stil is en je alleen in de kamer zit hoor je de ds112j wel, maar minimaal.
Waneer de tv aan of iets dergelijks staat hoor je de diskstation niet.
2 heb ik zelf niet, maar ik voel wel eens of mijne warm wordt, wat op dit moment niet het geval is.
3 zelf draai ik er geen benchmarks op, maar hij functioneerd prima.
3(.1) ik stream zelf ook, maar een playstation, een tablet en een mediabox, en dat gaat prima. Alleen downloaden via nieuwsgroepen is redelijk cpu intenschief schijnt het, maar zelf download ik alleen via torrents.
Streamen met videostation en de ingebouwde mediaserver gaat prima, verwacht alleen geen plex media server te kunnen draaien. Ook niet nodig waarvoor ik, en jij waarschijnlijk ook, de nas gaat gebruiken.

Ik heb er zelf een seagate barracude .7200 1TB in, voornamelijk voor films en series, gedownload met de ds112j, via torrents zoals al eerder genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 12-05-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog een DS409 staan, denken jullie dat dat nog te slijten is, al dan niet met schijven erin.
Werk nog uitstekend, maar 2 Nassen houden is me overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 14:40
Vast wel, gewoon in de tweakers v/a zetten, en markplaats.

Btw:
Ik probeer nu een gecertificeerd certifcaat aan te maken. Ik volg daar een tutorialtje voor, maar blijf op een punt haken. Startssl vereist dat je een domeinnaam gebruikt, zonder een subdomein. Dus de ddns service van synology waarbij je een naam.synology.me krijgt werkt niet..
Iemand die dit wel is gelukt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 12:01
Heb hier inmiddels een ds413 staan te draaien met 2x 3tb in SHR, met de bedoeling deze in de toekomst verder uit te breiden. Tot nog toe ben ik erg tevreden met het apparaat, en ben nog langzaamaan de mogelijkheden aan het ontdekken (sabnzbd + sickbeard draait inmiddels). Echter heb ik wel 1 puntje wat ik vervelend vind, elke keer als ik mijn PC opnieuw opstart moet ik bij de eerste benadering van de gedeelde map via verkenner mijn wachtwoord weer opgeven. Is het ergens in te stellen dat dit niet meer nodig is? Of komt dit omdat ik het zelfde account op meerdere pc's gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

hellboy123 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:33:
Heb hier inmiddels een ds413 staan te draaien met 2x 3tb in SHR, met de bedoeling deze in de toekomst verder uit te breiden. Tot nog toe ben ik erg tevreden met het apparaat, en ben nog langzaamaan de mogelijkheden aan het ontdekken (sabnzbd + sickbeard draait inmiddels). Echter heb ik wel 1 puntje wat ik vervelend vind, elke keer als ik mijn PC opnieuw opstart moet ik bij de eerste benadering van de gedeelde map via verkenner mijn wachtwoord weer opgeven. Is het ergens in te stellen dat dit niet meer nodig is? Of komt dit omdat ik het zelfde account op meerdere pc's gebruik?
Nee, omdat je blijkbaar het wachtwoord niet opslaat in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Edgarz schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:40:
[...]

Nee, omdat je blijkbaar het wachtwoord niet opslaat in Windows.
Ik had er uiteraard bij moeten melden dat ik aanvink dat het inloggegevens bewaard moeten worden... Zal wel weer een windows 7 eigenschap zijn (bij mijn vorige nas nooit last van gehad vreemd genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
hellboy123 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:33:
Als je de share 1x benaderd en je vult de gegevens in voor je NAS gebruiker en daar zet je het vinkje aan dan zou hij deze gegevens moeten opslaan bij Configuatiescherm --> Referentiebeheer

Als je daar je NAS tussen ziet staan dan kun je deze een keer verwijderen en opnieuw proberen. Ik zou het verwijderen en PC opnieuw starten daarna pas opnieuw proberen.
Mogelijk dat Windows een keer de verkeerde gegevens heeft opgeslagen waardoor hij nu steeds met de verkeerde gegevens probeert aan te melden.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 13-05-2013 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banballa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 20:25

Banballa

(>'_')>

Ik twijfel erg tussen de 213j en de 213. Ik wil de NAS gebruiken om:
- Video en audio te storen en te streamen naar mn raspberry pi
- films / series te downloaden en te rarren / parren (Sickbeard + couchpotato en SABnzb (of nzbget))

Is het mogelijk om dit comfortabel met een 213j te doen (vooral punt 2) of heeft een 213 daarvoor de voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
Hangt er vanaf hoe je het doet. Ik heb een 109 en die laat ik alleen 's nachts downloaden en unrarren etc. Dan heeft ie overdag voldoende capaciteit om video te streamen e.d. Als je alles tegelijk wilt doen zou ik (zeker omdat je twijfelt) voor de 213 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 10-10 14:38
Banballa schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:04:
Ik twijfel erg tussen de 213j en de 213. Ik wil de NAS gebruiken om:
- Video en audio te storen en te streamen naar mn raspberry pi
- films / series te downloaden en te rarren / parren (Sickbeard + couchpotato en SABnzb (of nzbget))

Is het mogelijk om dit comfortabel met een 213j te doen (vooral punt 2) of heeft een 213 daarvoor de voorkeur?
Als je dit allemaal tegelijk wil doen heb je minstens de 213 nodig... Download je alleen s'nachts low speed dan kan je de 213 j pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banballa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 20:25

Banballa

(>'_')>

Bedankt, ik denk dat ik dan voor de 213 ga. Toch wel fijn om wat extra power in huis te hebben zo te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
MikeOO schreef op maandag 13 mei 2013 @ 07:53:
[...]

Als je de share 1x benaderd en je vult de gegevens in voor je NAS gebruiker en daar zet je het vinkje aan dan zou hij deze gegevens moeten opslaan bij Configuatiescherm --> Referentiebeheer

Als je daar je NAS tussen ziet staan dan kun je deze een keer verwijderen en opnieuw proberen. Ik zou het verwijderen en PC opnieuw starten daarna pas opnieuw proberen.
Mogelijk dat Windows een keer de verkeerde gegevens heeft opgeslagen waardoor hij nu steeds met de verkeerde gegevens probeert aan te melden.
Oke nu werkt het. In eerste instantie stonden de referenties voor de nas er niet in, deze heb ik zelf toegevoegd en sindsdien krijg ik geen inlogscherm meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik heb momenteel een DS212J. Hier zit een 500GB schijf in met daarop één volume die als Synology Hybrid Raid is ingesteld. Nu wil ik graag upgraden naar een 3TB schijf.

Kan ik de 3TB in RAID1 erbij zetten, wachten tot alle data (inclusief besturingsysteem) automatisch overgezet is en daarna de 500GB schijf eruit halen? Mijn ervaring zegt dat de DS212J dan luid gaat piepen, omdat de RAID1 niet meer in orde is.

Ik heb dit gevonden, maar dat klinkt redelijk risicovol:
http://forum.synology.com...RAID_1_Volume_to_Non-RAID

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 15:41
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:27:
Ik heb momenteel een DS212J. Hier zit een 500GB schijf in met daarop één volume die als Synology Hybrid Raid is ingesteld. Nu wil ik graag upgraden naar een 3TB schijf.

Kan ik de 3TB in RAID1 erbij zetten, wachten tot alle data (inclusief besturingsysteem) automatisch overgezet is en daarna de 500GB schijf eruit halen? Mijn ervaring zegt dat de DS212J dan luid gaat piepen, omdat de RAID1 niet meer in orde is.

Ik heb dit gevonden, maar dat klinkt redelijk risicovol:
http://forum.synology.com...RAID_1_Volume_to_Non-RAID
Volgens mij kan je gewoon je tweede schijf erbij zetten, je moet daarna nog opgeven wat je er mee doet hij maakt er (bij mij weten) niet automatisch een SHR schijf van.
Dus als je er gewoon een losse schijf / JBOD van maakt kan je zelf de data kopieren.

Als je dan de andere schijf eruit haalt zal je wel het besturingssysteem opnieuw moeten installeren, maar naar mijn weten kan dit zonder verlies van data (correct me if I'm wrong)

[ Voor 8% gewijzigd door Ikke_Niels op 13-05-2013 15:53 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 15:41
Trouwens ik had zelf ook nog een vraag:

Als ik een film aan het streamen ben op mijn TV via mijn mediaboxje. Maar als ik mijn PC afsluit wordt het streamen voor +-30 seconde onderbroken, de serie/film hangt dan even.

Ik heb in windows een share met mijn NASje, en vanuit die logica lijkt het wel alsof windows een soort van "kill connection" o.i.d. naar de NAS stuurt en daarmee de NAS dan even in de war is... kent iemand dit probleem?

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:27:
Ik weet niet of dit een oplossing is en misschien zie ik iets over het hoofd.
Je kunt het wel straffeloos proberen.

Schijf uit je Syno halen en dan een 1 op 1 image van je 500gb schijf naar je 3 tb zetten, waarbij je de partitie vergroot naar de maximale waarde. Daarna de 3tb in je NAS en kijken of alles werkt.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft mijn DS1010, ben ik aan een grondige upgrade begonnen, heb 5x WD 3TB Red's besteld, na de positieve reviews te hebben nagekeken, ook een upgrade naar 2GB geheugen is aan de orde.

Eenmaal dit alles binnenkomt gaat de Nas open, vervolgens plan ik RAID 5 + Hot Spare Disk met een van de overblijvende WD 3TB ERZX via eSata, dit moet normaal lukken hoop ik.

En na plaatsing van de nieuwe schijven de schijfcontrole uitvoeren (duurt zo lang) of gewoon overslaan.

Ik hoor het graag of ik goede keuzes maak.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Al eens gevraagd, maar niets op teruggehoord:

Zijn er meer mensen die problemen hebben met time machine? Het is een bekend probleem met NASsen heb ik gezien, maar ik vraag me af of iemand hier de oplossing heeft voor een Synology 112j. Ik heb gelezen over de bands vergroten en het herstellen van een al corrupte sparsebundle, maar heb geen verstand van de terminal. Als iemand dus een werkende oplossing heeft zou dat erg fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T3PuDYx.png

Shit, hoe geef ik ook alweer alle rechten aan deze map? Sabtosickbeard.py werkt namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

SemperFidelis schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:56:
[afbeelding]

Shit, hoe geef ik ook alweer alle rechten aan deze map? Sabtosickbeard.py werkt namelijk niet.
chown -R /volume1/@appstore/ enz

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Mijn SABNZBD resultaten met mijn DS213: (abonnement is Ziggo Alles-In-1 Plus - 60 Mbit/7,5 MB/sec down)
- SunnyUsenet 60 met SSL: 1,4 MB/sec
- SunnyUsenet 60 zonder SSL: 5 MB/sec
- Ziggo zonder SSL: +/- 4,5 MB/sec

Dit alles zonder het uitpakken van bestanden.
Zijn toch teleurstellende resultaten als ik het vergelijk met mijn HomeServer voorheen, die 7/8 MB/sec trok en daarnaast andere taken kon doen. Uiteraard moet ik rekening houden dat een HomeServer krachtiger is, maar ik had toch zeker 4-5 MB/sec met SSL verwacht.

Wat vinden jullie? Horen deze resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

JPtjeeNL schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:42:
Mijn SABNZBD resultaten met mijn DS213: (abonnement is Ziggo Alles-In-1 Plus - 60 Mbit/7,5 MB/sec down)
- SunnyUsenet 60 met SSL: 1,4 MB/sec
- SunnyUsenet 60 zonder SSL: 5 MB/sec
- Ziggo zonder SSL: +/- 4,5 MB/sec

Dit alles zonder het uitpakken van bestanden.
Zijn toch teleurstellende resultaten als ik het vergelijk met mijn HomeServer voorheen, die 7/8 MB/sec trok en daarnaast andere taken kon doen. Uiteraard moet ik rekening houden dat een HomeServer krachtiger is, maar ik had toch zeker 4-5 MB/sec met SSL verwacht.

Wat vinden jullie? Horen deze resultaten?
Klinken inderdaad als normaal. Je kan ook overstappen naar NZBGet, daarmee zal je waarschijnlijk iets hogere snelheden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
mvds schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:53:
[...]

Klinken inderdaad als normaal. Je kan ook overstappen naar NZBGet, daarmee zal je waarschijnlijk iets hogere snelheden halen.
Ja inderdaad, alleen dat SSL zo'n impact heeft.. Wellicht was de investering naar een DS213+ beter geweest?! Zie daar betere resultaten met SSL.

Best apart. Zo'n kastje kost 255 euro, waar je ook een leuke HomeServer van kan bouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:20
JPtjeeNL schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:00:
[...]

Ja inderdaad, alleen dat SSL zo'n impact heeft.. Wellicht was de investering naar een DS213+ beter geweest?! Zie daar betere resultaten met SSL.

Best apart. Zo'n kastje kost 255 euro, waar je ook een leuke HomeServer van kan bouwen..
Neuh dat niet, ik heb zelf een 213+ en die is inderdaad krachtiger maar met SABNZBD haal ik max 8MB/s en schommelt wat instabiel en valt soms terug naar 5MB/s. Toch maar besloten NZBGET erop te zetten (tegenwoordig qua functies in de basis bijna gelijk aan SAB) en haal ik mijn max van 12,5MB/s (overigens gebuik ik geen SSL).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Eerlijk gezegd zie ik ook niet echt het nut van ssl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

SSL is handig om eventuele automatische beperking van de bandbreedte tegen te gaan door je provider (of tussenliggende partijen), omdat het verkeer dan niet meer eenvoudig te herkennen valt als Usenet-verkeer.

Maar als je met ssl veel lagere snelheden haalt op je Synology dan zonder, zou ik natuurlijk ook gewoon zonder ssl werken :) Doe ik zelf ook. SSL is gewoon uiterst zwaar voor je Synology, eigenlijk op elk systeem.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Cloud schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:12:
SSL is handig om eventuele automatische beperking van de bandbreedte tegen te gaan door je provider (of tussenliggende partijen), omdat het verkeer dan niet meer eenvoudig te herkennen valt als Usenet-verkeer.

Maar als je met ssl lagere snelheden haalt op je Synology dan zonder, zou ik natuurlijk ook gewoon zonder ssl werken :) Doe ik zelf ook. SSL is gewoon uiterst zwaar voor je Synology, eigenlijk op elk systeem.
Oké. Zal het dan wel zonder SSL instellen. Het voegt in die zin te weinig toe om SSL te gebruiken, dat ik hem gewoon even uitschakel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Ik heb een kleine financiele meevaller gehad en ben nu toch wel op het punt om mijn aankoop van een DS713+ te gaan doen.

Ik heb echter nog één vraag die ik weinig terug zie. De DS713+ heeft twee LAN poorten en beschikt over de mogelijkheid om link aggregation te gebruiken. Mijn switch zou dat als het goed is ook moeten ondersteunen (Netgear GS108E), maar mijn PC is de zwakste schakel en heeft maar één LAN poortje.
Diverse benchmarks die ik van de DS713+ zie lijken toch wel een eind boven de 1Gbps te zitten, dus ik was op zoek naar een PCI express netwerkkaart om in mijn PC te zetten zodat ik link aggregation tussen mijn NAS en mijn PC kan gebruiken.

De vraag is dan: kan dat zomaar met twee verschillende netwerk adapters (on board + een tweede PCIe), of kan ik beter op zoek gaan naar een NIC met twee poorten?

Heeft iemand hier een tip voor, of juist zaken waar ik bij de selectie rekening mee moet houden. Vanuit mijn eerdere ervaringen met netwerken was ik nooit echt kapot van realtek en waren Intel kaarten wel goed, maar heb er op hardware niveau al lang niets meer mee gedaan...

PS. Ik wil de snelheid graag omdat ik van plan ben mijn Lightroom catalogus niet meer allemaal lokaal maar op mijn NAS te zetten, en daar is een beetje extra IO wel fijn bij het importeren, exporteren en zoeken door oude foto's.

[ Voor 16% gewijzigd door TweakMDS op 14-05-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met bijvoorbeeld dit spul?
RS10613xs

zo ja, zou je dat kunnen en of willen laten weten of hier of via DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meijer0
  • Laatst online: 05-12-2022
Heys, ik heb sinds kort de DS412+ in mijn bezit (topmachine) echter wil ik graag de optie VPN server (PPTP) gebruiken, echter krijg ik dit niet werkend.

Ik heb in mijn router poort TCP 1723 geforward naar mijn nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:32
NAS firewall staat aan of uit? Indien aan dan daar port 1723 doorgelaten?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meijer0
De configuratie van de firewall en Qos in de NAS staan geen firewall regelsin, onderin het scherm staat een vinkje bij "indien niet voldaan wordt aan de regels: toestaan, kortom alle niet beschreven regels zijn toegestaan.

Ik neem aan dat alle poorten naar de NAS Openstaan?

Als ik op mijn lokale netwerkeen VPN verbinding probeer te maken, dan moet dit toch werken? Ivm de firewall instellingen van mijn router gebruik ik toch niet en ik kan de VPN naar het IP van de nas verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ja, dat werkt hier ook. Dus een directe VPN verbinding naar de NAS vanaf een client in het LAN.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 21:28
@ sndbastard

ik heb zelf een 1512+ en mijn LR collectie staat op mijn nas. Catalogus staan gewoon op mijn desktop. Op diverse sites/fora wordt er ook aangeraden om je catalogus op je desktop te houden en je foto's op je nas.

Ik gebruik zelf 1 lan aansluiting dedicated voor mijn fotografie-pc en haal met gemak 100+ mb/s, merk weinig van eventuele vertragingen etc. De 713+ zou dezelfde speeds/ervaringen moeten geven.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:12:
SSL is gewoon uiterst zwaar voor je Synology, eigenlijk op elk systeem.
Thanks to Cipher setting in NZBGet (version 10) a better SSL speed is possible.

Example 1)
On my SAT receiver Vu+ (mipsel 400 MHz 2 cores):
SSL with default cipher: 2500 KB/s
SSL with "Cipher=RC4-MD5": 3800-4000 KB/s (that maximizes my 32 Mbps line)

Example 2)
Posted here in forum - NAS Synology DS211 with 60 Mbps internet connection.
Download speed without encryption: 6 MB/s.
SSL with default cipher: 2 MB/s.
SSL with "Cipher=RC4-MD5": 5 MB/s.

Example 3)
Zyxel NSA325 with Internet speed 12-13MB/s:
Without SSL: 11-12 MB/s
SSL with default cipher: 5 MB/s
SSL with "Cipher=RC4-MD5": 9 MB/s.

More test results from NZBGet users are very welcome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Confirmed. :)

[ Voor 198% gewijzigd door technorabilia op 15-05-2013 09:45 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:34:
[...]

[...]

Example 2)

[...]

This looks awesome! I just updated to 10.2 yesterday evening and saw this option, however I didn't think it would help. I'll probably test it tonight and let you know the results :) I'm running a DS212j.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Oke, i'm willing to try this as well. What are the correct settings?

With the following settings I have a max download speed around 6000KB/s
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pA7VPrL.gif

Without SSL/TLS I get the maximum speed around 12000KB/s (UPC 100/10Mbit internet connection). I tested this on my Synology DS213+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@renzo4000:
Put the text "RC4-MD5" (without quotes) into option Server1.Cipher.

I also wonder why you use so many connections (19)? That can make the device less responsive. I recommend to use as little connection as possible. Try 4 connections, then 8, 12, etc. to find a setting where the increasing of connections stops increasing the speed.

I myself use 4-8 connections.

That of course depends on per-connection-speed of news provider. Some have slow connections and may indeed require a lot of connections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij de volledige specificaties geven van de AC power adapter op een DS212J ?
Can anyone give me the full specifications of the AC power adapter for the DS212J ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

[...]

Example 1)
On my SAT receiver Vu+ (mipsel 400 MHz 2 cores):
SSL with default cipher: 2500 KB/s
SSL with "Cipher=RC4-MD5": 3800-4000 KB/s (that maximizes my 32 Mbps line)

Example 2)

Example 3)
Zyxel NSA325 with Internet speed 12-13MB/s:
Without SSL: 11-12 MB/s
SSL with default cipher: 5 MB/s
SSL with "Cipher=RC4-MD5": 9 MB/s.

I will give it a try on my DS413 and I will let you know :) After that I will switch off SSL again because I see no added value in using SSL.

I wonder if it has any added value for any ppl here because they all state that they get max speed when SSL is disabled, so that should be a very clear sign that their provider is not limiting traffic. But I see most ppl enabling SSL, but without proper reason.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:36:
Kan iemand mij de volledige specificaties geven van de AC power adapter op een DS212J ?
Can anyone give me the full specifications of the AC power adapter for the DS212J ?
Wat bedoel je? Serienummer of voltage en amperage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:38:
I wonder if it has any added value for any ppl here....
But I see most ppl enabling SSL, but without proper reason.
Most people are paranoiac, me included 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:06:
@renzo4000:
Put the text "RC4-MD5" (without quotes) into option Server1.Cipher.

I also wonder why you use so many connections (19)? That can make the device less responsive. I recommend to use as little connection as possible. Try 4 connections, then 8, 12, etc. to find a setting where the increasing of connections stops increasing the speed.

I myself use 4-8 connections.

That of course depends on per-connection-speed of news provider. Some have slow connections and may indeed require a lot of connections.
Ok my testresults are pretty good! I tried (in steps of +2 connections starting from 4 connections) your settings with 12 connections and I get 11521 KB/s (almost my max speed) so that's impressive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:39:
[...]

Wat bedoel je? Serienummer of voltage en amperage?
Als het kan :

- Serienummer
- Volt
- Amp
- Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Rainesh schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:34:
@ sndbastard

ik heb zelf een 1512+ en mijn LR collectie staat op mijn nas. Catalogus staan gewoon op mijn desktop. Op diverse sites/fora wordt er ook aangeraden om je catalogus op je desktop te houden en je foto's op je nas.

Ik gebruik zelf 1 lan aansluiting dedicated voor mijn fotografie-pc en haal met gemak 100+ mb/s, merk weinig van eventuele vertragingen etc. De 713+ zou dezelfde speeds/ervaringen moeten geven.
Thanks, ik kan natuurlijk altijd beginnen met één lan poort. In ieder geval fijn om te weten dat de ervaringen met LR goed zijn.
Wat bedoel je trouwens precies met "1 lan aansluiting dedicated voor mijn fotografie-pc"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik heb 2 lan-poorten op mijn nas. Dus mijn nas heeft 2-adressen. Op eentje maken al mjn andere devices connectie en op de andere enkel mijn desktop. Eigenljk op de load beetje te verdelen, maar maakt eigenlijk niks uit:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:36:
Als deze defect is zou ik een ticket aanmaken bij Synology. Met een beetje geluk krijg je een nieuwe toegestuurd.

Serienummer heb je verder niets aan want dat is per adapter weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 08:39

timovd

Voorsprong door techniek

Eventueel heb ik er wel een met 4 pinnen en 8,33A output (12V).

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Hoe lang duurt het bij jullie om een volume uit te breiden? Ik had eerst 2 3TB schijven in SHR1 zitten, en heb er gisteren 1 schijf van 3TB aan toegevoegd. Ik heb er voor gekozen om het bestaande volume uit te breiden, nu is het apparaat al 24 uur bezig en net op 30%. Is het normaal dat het toevoegen van 3TB 3 dagen gaat duren? Voor de rest doe ik niets met het apparaat, heb expres sickbeard/sabnzbd uitgezet, en de processorgebruik komt ook niet boven de 15% uit

[ Voor 17% gewijzigd door hellboy123 op 15-05-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kan ik voorkomen dat Surveillance Station video blijft streamen als er in de schedule staat dat een camera op dat moment niet opgenomen hoeft te worden? Ik probeer camera's op te nemen over internet en dat gaat goed, maar de Synology blijft ook video streamen als er volgens de schedule niet opgenomen mag worden. De camera staat op H.264 en motion detection door de camera. Niemand bekijkt de live view. Dus dat gestream is zinloos en maakt overdag de verbinding traag door zoveel te uploaden. De camera is een D-Link DCS-5222L en klok van de camera's is gesynced aan NTP.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2123585/Screen%20Shot%202013-05-15%20at%204.23.50%20PM.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2123585/Screen%20Shot%202013-05-15%20at%204.24.48%20PM.png

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-10 07:54
Vraagje,

Ik wil mijn NAS laten verbinden met de buitenwereld. Ik heb een eigen domeinnaam (voorbeeld.nl) en wil via de link (nas.voorbeeld.nl) de nas kunnen benaderen. Ik heb zojuist een CNAME toegevoegd en vanuit daar verwezen naar een DDNS account, zodat ik altijd het juiste IP adres heb staan. Echter, kan ik nog niet mijn NAS benaderen (terwijl het via het DDNS account al wel werkt).

Ben ik te ongeduldig, of doe ik iets verkeerd? Hebben jullie een optie dit werkend te krijgen? Thanks!

*edit*

nas.voorbeeld.nl reageert niet op ping commands

[ Voor 5% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 15-05-2013 17:29 ]

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik heb net cloudstation geïnstalleerd en dat werkt perfect. Maar nu wil ook dat andere mensen bij hun mappen kunnen komen en de media (series/films) kunnen bekijken. De rechten heb ik al ingesteld, maar ik krijg het niet goed werkende.

Ik heb nu 2 gebruikers:
1. admin
2. gebruiker X

Vraag:
1. Wat is de makkelijkste manier om gebruiker X toegang te geven tot enkel zijn map in homes en de map media?

Wanneer ik nu namelijk inlog met gebruiker X via ftp dan kan deze:
  • ook de persoonlijke mappen van de admin zien
  • geen video's afspelen. Alle mkv bestanden geven de melding dat het bestand beschadigd is.
Gebruiker X moet dus gemakkelijk bestanden kunnen uploaden (via Mac voor zover relevant) en video's kunnen bekijken die in de map media staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 11:29

kraats

Ik rol

Waarom gebruik je cloudstation en ftp? Moet je het van buiten je netwerk kunnen benaderen?
Ik zou beginnen in je control panel eens te kijken bij users en bij shares om te kijken of gebruiker X niet toevallig Admin is en of op de shares. Iet toevallig rechten zijn gezet voor alle users. Verder denk ik niet dat videos bekijken via ftp de beste optie is. Misschien via Videostation?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:38

DukeBox

loves wheat smoothies

Zanzibar-1337 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:26:
Ik heb zojuist een CNAME toegevoegd en vanuit daar verwezen naar een DDNS account, zodat ik altijd het juiste IP adres heb staan. Echter, kan ik nog niet mijn NAS benaderen (terwijl het via het DDNS account al wel werkt).
Krijg je met een nslookup uiteindelijk hetzelfde ip ? Anders eens een dns cache flush proberen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
DukeBox schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:01:
[...]

Krijg je met een nslookup uiteindelijk hetzelfde ip ? Anders eens een dns cache flush proberen.
Wanneer ik een NSlookup doe, krijg ik het volgende resultaat:
DNS server handling your query: localhost
DNS server's address: 127.0.0.1#53

Non-authoritative answer:
nas.voorbeeld.nl canonical name = ddns.synology.me.voorbeeld.nl.
Het lijkt erop dat mijn host er automatisch nog een keer .voorbeeld.nl achter zet.. Iets wat niet moet lijkt mij?

[ Voor 3% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 15-05-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Ik wil mijn NAS laten verbinden met de buitenwereld. Ik heb een eigen domeinnaam (voorbeeld.nl) en wil via de link (nas.voorbeeld.nl) de nas kunnen benaderen. Ik heb zojuist een CNAME toegevoegd en vanuit daar verwezen naar een DDNS account, zodat ik altijd het juiste IP adres heb staan. Echter, kan ik nog niet mijn NAS benaderen (terwijl het via het DDNS account al wel werkt).

Ben ik te ongeduldig, of doe ik iets verkeerd? Hebben jullie een optie dit werkend te krijgen? Thanks!

*edit*

Virtual host al ingesteld?

Afbeeldingslocatie: http://www.synology.com/dsm/img/dsm4.2/business/web_station.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bytebucket.org/polandj/synology-static-photo-gallery/wiki/DS-vhost.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aike schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:04:
Kan ik voorkomen dat Surveillance Station video blijft streamen als er in de schedule staat dat een camera op dat moment niet opgenomen hoeft te worden? Ik probeer camera's op te nemen over internet en dat gaat goed, maar de Synology blijft ook video streamen als er volgens de schedule niet opgenomen mag worden. De camera staat op H.264 en motion detection door de camera. Niemand bekijkt de live view. Dus dat gestream is zinloos en maakt overdag de verbinding traag door zoveel te uploaden. De camera is een D-Link DCS-5222L en klok van de camera's is gesynced aan NTP.

[afbeelding]

[afbeelding]
Je syno streamt op het moment van het screenshot helemaal niet.
Als er niemand kijkt, is er ook geen verkeer. Waar zou dat verkeer dan naar toe moeten gaan?
Zanzibar-1337 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:06:
Het lijkt erop dat mijn host er automatisch nog een keer .voorbeeld.nl achter zet.. Iets wat niet moet lijkt mij?
Correct dat moet inderdaad niet. Kwestie van de boel goed instellen.
De vraag echter is, of wat jij lijkt te willen doen (je nl domein doorsturen naar een ander domein) wel mogelijk is.
Daar wordt door domeinbeheerders nog wel eens extra geld voor gevraagd.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 15-05-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Eehm, voorbeeld.nl draait niet op mijn Synology, moet dit dan ook ingesteld worden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
job schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:51:
[...]

Je syno streamt op het moment van het screenshot helemaal niet.
Als er niemand kijkt, is er ook geen verkeer. Waar zou dat verkeer dan naar toe moeten gaan?
Jawel, die 300KB/s is video van de camera naar de NAS. En de NAS doet er vervolgens helemaal niks mee want hij hoeft niet op te nemen op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
hellboy123 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:01:
Hoe lang duurt het bij jullie om een volume uit te breiden? Ik had eerst 2 3TB schijven in SHR1 zitten, en heb er gisteren 1 schijf van 3TB aan toegevoegd. Ik heb er voor gekozen om het bestaande volume uit te breiden, nu is het apparaat al 24 uur bezig en net op 30%. Is het normaal dat het toevoegen van 3TB 3 dagen gaat duren? Voor de rest doe ik niets met het apparaat, heb expres sickbeard/sabnzbd uitgezet, en de processorgebruik komt ook niet boven de 15% uit
Ik heb sinds korte tijd een DS413J, en bij mij duurde het toevoegen van een 3TB schijf ook enorm lang (enkele dagen) dus dat zal dan vast gebruikelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aike schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:58:
[...]

Jawel, die 300KB/s is video van de camera naar de NAS. En de NAS doet er vervolgens helemaal niks mee want hij hoeft niet op te nemen op dat moment.
Aah. je hebt de camera elders staan? Nu snap ik hem pas.

In je syno kan je dat vrees ik niet aanpassen. Kan je in je camera niets aanpassen?

[ Voor 48% gewijzigd door job op 15-05-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
job schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:14:
[...]

Aah. je hebt de camera elders staan? Nu snap ik hem pas.

In je syno kan je dat vrees ik niet aanpassen. Kan je in je camera niets aanpassen?
Ja de camera staat op een andere locatie dan de NAS. En ik wil dat er 's nachts opgenomen wordt bij beweging. Want dan hoort er niemand op kantoor te zijn en dus is het niet erg als de camera de hele upstream voltrekt. Als de NAS en de camera op hetzelfde LAN zouden zitten zou het me niet uitmaken. Maar nu gaat het over enorm terrabytes aan internettraffic en gebruikers die traag internet hebben.

Mijn vermoeden is dat de NAS blijft streamen omdat ie dan de 5 sec video heeft van wat er gebeurde voor er beweging gedetecteerd werd. Die 5 sec kan ook niet op 0.

Wat denk je dat ik in de camera zou kunnen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zanzibar-1337 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:55:
[...]

Eehm, voorbeeld.nl draait niet op mijn Synology, moet dit dan ook ingesteld worden? :?
Heb je vraag nu beter gelezen en ik denk dat je nog even moet wachten voordat de DNS wijziging is doorgevoerd. Waarschijnlijk zal je ook in je router de portforwarding moeten instellen. Wil je juist de NAS kunnen 'overnemen' via poort 5000 of wil je de NAS open zetten voor enkele services zoals FTP/HTTP etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:31:
[...]

Heb je vraag nu beter gelezen en ik denk dat je nog even moet wachten voordat de DNS wijziging is doorgevoerd. Waarschijnlijk zal je ook in je router de portforwarding moeten instellen. Wil je juist de NAS kunnen 'overnemen' via poort 5000 of wil je de NAS open zetten voor enkele services zoals FTP/HTTP etc?
Voorlopig eerst alleen beheren via poort 5000 en cloud dienst en in toekomst komt daar denk ik de HTTP functie bij. Poort 5000 reageert al op mijn ddns.synology.me, dus de instellingen staan allemaal goed in de router. Alleen de forward gaat mis. Enig idee hoelang zo'n wijziging duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
kraats schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:58:
Waarom gebruik je cloudstation en ftp? Moet je het van buiten je netwerk kunnen benaderen?
Ik zou beginnen in je control panel eens te kijken bij users en bij shares om te kijken of gebruiker X niet toevallig Admin is en of op de shares. Iet toevallig rechten zijn gezet voor alle users. Verder denk ik niet dat videos bekijken via ftp de beste optie is. Misschien via Videostation?
Cloudstation had ik misschien niet moeten noemen, aangezien dit losstaat van mijn probleem.

Ik probeer om van buiten het netwerk mijn familie toegang te geven tot mijn NAS. Toegang tot hun persoonlijke map om daar wat bestanden te zetten als backup en om toegang te krijgen tot mijn media.

Ik dacht dit te bewerkstelligen door middel van ftp via de webbrowser (ftp://mijnnas.syno.org), maar stuit dus op het probleem dat gebruiker X (die onderdeel uitmaakt van de groep users, en niet admin) ook de map van de admin kan zien. Dus de map Home en Homes.

Daarnaast krijg ik telkens de melding wanneer je een mkv bestandje opent dat het bestand beschadigd is en niet kan worden afgespeeld.

Hoe kan ik dit allemaal wel goed regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zanzibar-1337 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:34:
[...]

Voorlopig eerst alleen beheren via poort 5000 en cloud dienst en in toekomst komt daar denk ik de HTTP functie bij. Poort 5000 reageert al op mijn ddns.synology.me, dus de instellingen staan allemaal goed in de router. Alleen de forward gaat mis. Enig idee hoelang zo'n wijziging duurt?
Tussen de 4 en 24 uur (dan is het wereldwijd doorgevoerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:48:
[...]

Tussen de 4 en 24 uur (dan is het wereldwijd doorgevoerd).
Dan wacht ik even rustig af, kijken we morgen verder! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Freakster86 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:35:
Hoe kan ik dit allemaal wel goed regelen?
het kan allemaal prima geregeld worden. Maak er voor gewoon filedelen zelf ook gebruik van. Ik zou zelf kiezen voor toeegang geven tot de webinterface (poort 5001) en daarbinnen filestation gebruiken. Voor video is Videostation volgens mij best wel geschikt. Maar dus eerst beginnen in je controlpanel en kijken of de rechten daarin wel goed ingesteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aike schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:21:
Misschien dat je via webmanagement het ding uit kan zetten volgens schedule.
Het ding tijdens bepaalde tijden blokkeren in de router op je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:50
job schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:27:
[...]Misschien dat je via webmanagement het ding uit kan zetten volgens schedule.
Het ding tijdens bepaalde tijden blokkeren in de router op je werk.
Heb net dezelfde camera, topproduct trouwens die D-Link DCS-5222L.
In het webmanagement van de camera is er geen schedule.
Misschien kan je wel werken met snapshot?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

[...]
My results:

code:
1
2
3
4
5
Synology DS212j - 60 mbit provider, with Supernews
---------------------------------------------------
no ssl         10 connections = 5300 KB/s
default cipher 10 connections = 2500 KB/s
RC4-MD5        10 connections = 4400 KB/s

Earlier I'd just stick with no ssl because of the sharp downfall in speed; from now on I'll be using the new cipher and ssl. This small sacrifice is one I'm willing to make for more security. And you never know when my isp does some NNTP-based throttling. Awesome update to nzbget :)

I got to 10 connections after a lot of experimenting tonight btw. Seems to be optimal for my situation. I also ran 'openssl ciphers -v' and 'openssl -speed' on my device. RC4-MD5 was a clear winner.

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 15-05-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000, Cloud: thanks for test results.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10 09:30
stefijn schreef op vrijdag 9 november 2012 @ 19:10:
Even een spoedvraag: ik heb 2 nieuwe schijven gekocht voor mijn 209, en ik heb nu 1 van de 320Gb-schijven vervangen door 1 vande nieuwe 3TB schijven. Nu wil ik het volume repareren (ik zit nu dus naar het degraded volume te kijken :) ), maar nu krijg ik bij het aanklikken van deze optie de melding: "het volume is gemaakt met een oudere versie van DSM. Dit biedt geen ondersteuning voor schijven groter dan 2TB. Maak een nieuw volume met de nieuwste versie van DSM om harde schijven te gebruiken van meer dan 2TB."

Ik kan nu dus geen reparatie uitvoeren (want na deze melding wil hij niet verder). Moet ik nu eerst eerst een nieuw volume maken met de laatste versie van DSM?

Ik gebruik nu DSM-versie 4.0.2228 (niet helemaal de laatste)

Wat is dan de procedure:
- upgraden naar laatste versie DSM
- totale backup van DSM o.b.v. 2x 320Gb
- nieuwe schijven erin
- DSM opnieuw installeren
- volume aanmaken
- backup van DSM terugzetten

Of is er een andere manier?

edit:
hier een beschrijving van hetzelfde probleem, met oplossing, maar van een 4-schijven variant
http://petesmith.blogsite.org/?p=633
Ik kan deze stappen niet volgen, want waar hij vanaf de backupschijf eerst een raid-set van 3 schijven aanmaakt (?) kan ik van één backupschijf (de eerste 3TB) geen RAID aanmaken op de tweede, want dan maak ik wederom een nieuwe volume op een enkele schijf.

In principe kan ik wel wat experimenteren want ik heb hier natuurlijk nog de tweede 320Gb liggen..
Heeft stefijn (ik mag hem hier geen prive berichtje sturen, iemand anders wel?) of iemand anders hier nog een goede oplossing voor gevonden? Ik zit met het zelfde probleem, ook een DS209 met op dit moment de laatste update (4.2-3211), waar een normale RAID 1 configuratie (geen SHR) op draait met 2x1TB disks. Ik heb 2x3TB disks gekocht als vervanging, waarvan er op dit moment al één in de DS209 zit. Ik was van plan om het hele zooitje over te zetten op de nieuwe disks door de array 2 keer te laten herstellen, en dan vervolgens het volume te vergroten. Zou prima mogelijk moeten zijn, zie hier de wat verouderde documentatie. Echter loop ik nu tegen de bovenstaande melding in stefijn zijn post aan.

Zijn er inmiddels truukjes bekend om een RAID 1 configuratie welke aangemaakt is onder een eerdere versie dan 3.0, intern te migreren naar nieuwe 3TB disks, met behoud van de overige instellingen etc. Mijn dank zou groot zijn! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik zou 1 van de schijven aan je NAS hangen dmv een externe behuizing of hardeschijf in je pc stoppen. Vervolgens data van je nas naar schijf kopieren (ik neem aan dat al je data op je NAS op 1 van je nieuwe schijven past) Vervolgens je oude schijven uit je nas en dan 1 nieuwe schijf in je NAS. SHR configgen en dan je data terug overpompen en dan je 2e nieuwe schijf erbij.

OF (wel stuk omslachtiger)

- 1 nieuwe schijf in je pc/behuizing
- data overpompen
- 1 nieuwe schijf in je NAS stoppen
- Oude schijven in een pc douwen en ntfs (of naar jouw keuze) formatteren
- Data dat op je nieuwe schijf staat, dus die in je behuizing/pc zit. overpompen naar je OUDE schijven.
- 2e nieuwe schijf in je NAS stoppen
- Array aanmaken
- Data van je oude schijven overpompen naar je nieuwe array

En uiteraard een backup maken van je instellingen etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 15-05-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
Rainesh schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:42:
Ik zou 1 van de schijven aan je NAS hangen dmv een externe behuizing of hardeschijf in je pc stoppen. Vervolgens data van je nas naar schijf kopieren (ik neem aan dat al je data op je NAS op 1 van je nieuwe schijven past) Vervolgens je oude schijven uit je nas en dan 1 nieuwe schijf in je NAS. SHR configgen en dan je data terug overpompen en dan je 2e nieuwe schijf erbij.
Dan zou het intern ook mogelijk moeten zijn denk ik? Op de nieuwe lege 3TB disk een SHR array aanmaken met een nieuw volume (wordt straks dan aangeduid als volume 2) Dan alles intern kopieren van het oude (beschadigde) volume 1 naar het nieuwe volume 2, en vervolgens de 2e 3TB disk aan de nieuwe SHR array toewijzen. En daarna eigenlijk de naam van het volume van 2 naar 1 verranderen, mits dit laatste mogelijk is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Naam van een volume veranderen? Ik weet niet of dat mogelijk is.

Maar intern zou het wel moeten lukken. Maar kun je wel bij je data als het een beschadigde raid1 array is en geen beschadigde SHR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
Rainesh schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 01:22:
Naam van een volume veranderen? Ik weet niet of dat mogelijk is.

Maar intern zou het wel moeten lukken. Maar kun je wel bij je data als het een beschadigde raid1 array is en geen beschadigde SHR?
Ja, kan ik bij, geen probleem. "beschadigd" (degraded) geeft DSM aan wanneer je simpelweg 1 disk uit de DS209 haalt, in mijn geval dan. Dus eigenlijk omdat ie een disk mist uit de RAID1 array.

Nog even op de engelse variant gezocht, had ik natuurlijk meteen moeten doen, stom.
Hier de link uit stefijn zijn post, maar dan op de auteur's nieuwe site: petestechblog.dyndns.org/?p=633
  1. Upgrade DS to DSM4.1 (I already had the latest version)
  2. Create a new Volume2 with the 3TB disk (this one will be new volume type which supports 3TB disks fully) and create a folder backup on it. Using the function "Local Backup" to backup the data from Volume1 to Volume2. (Luckily there was sufficient space to do so with the new 3TB disk)
  3. Delete the Volume1 and recreate a new one Volume1 with three 3TB disks. This time the Volume1 will be new type, Synology Hybrid RAID or 'SNR'. Then restore the data from Volume2 to Volume1 by the function local backup.
  4. After restoring the data from the Volume2 to Volume1, delete the Volume2 to release the 3TB disk.
  5. Join the 3TB disk to Volume1 to expand the Volume by this tutorial: http://www.synology.com/t...to_RAID.php?lang=enu#t4.2
I.p.v een lokale backup taak kan je je gedeelde mappen (helaas slechts stuk voor stuk) naar je nieuwe volume verplaatsen. Kan wat tijd kosten uiteraard, en is wat mij betreft veilig genoeg aangezien je de andere RAID1 disk welke je veilig uit je live array hebt gehaald met rust laat. Daarna kan je het oude volume verwijderen uit de RAID1 configuratie en er een nieuw SHR volume van maken zodat deze netjes volume 1 wordt, waarna je de gedeelde mappen weer op dezelfde manier kan terugzetten, en die disk welke je tijdelijk even als opslag gebruikt hebt op kan nemen in je volume 1 SHR array. Het enige wat je schijnt kwijt te raken zijn de pakketjes uit je package center, maar als dat alles is valt dat wel te overzien, althans in mijn situatie. Misschien kan je zelfs alles op volume 2 laten staan, maar die extra stap om alles weer netjes op volume 1 te krijgen vind ik niet erg, aangezien al mijn clients (cloudstation, backup, folder acces, etc) de mappen daar verwachten. Hier nog wat meer info voor mogelijke geïnteresseerden: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=62940

[ Voor 81% gewijzigd door r132546e op 16-05-2013 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 07:47
[...]
Mijn vermoeden is dat de NAS blijft streamen omdat ie dan de 5 sec video heeft van wat er gebeurde voor er beweging gedetecteerd werd. Die 5 sec kan ook niet op 0.

Nee, de NAS moet alle beeldjes binnenkrijgen omdat ie anders natuurlijk niet kan zien of er wel beweging is. Je NAS kan niet weten of er beweging (verschil tussen de beeldjes) is als ie geen data binnenkrijgt dus streamt de camera altijd. Misschien een tijdklok erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 12:56
ik heb mijn .pst-bestand op de DS209 staan.
Ik heb regelmatig dat mijn outlook vastloopt en opnieuw moet starten.
Verbinding met de NAS is gewoon gigabit en heb ook geen problemen met andere bestanden.

Ook moet ik regelmatig met smbstatus het process waarin mail.pst actief is killen wanneer ik outlook `s ochtends start.

Iemand een idee hoe ik deze problemen kan oplossen?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
[...]

Ja de camera staat op een andere locatie dan de NAS. En ik wil dat er 's nachts opgenomen wordt bij beweging. Want dan hoort er niemand op kantoor te zijn en dus is het niet erg als de camera de hele upstream voltrekt. Als de NAS en de camera op hetzelfde LAN zouden zitten zou het me niet uitmaken. Maar nu gaat het over enorm terrabytes aan internettraffic en gebruikers die traag internet hebben.

tijdklok op de stroomvoorziening van de camera, fixed!

Even serieus, als de camera alleen voor snachts is en je hebt dan geen hinder van het dataverbruik, waarom dan niet gewoon stekker eruit tijdens kantooruren (tijdklok op de stroomvoorziening dus). Dit lijkt mij een stuk simpelere te implementeren dan bijvoorbeeld dataverkeer in een router uitgaand blokkeren binnen bepaalde tijdsloten.

Theoretisch zou je ook nog wat met de bewegingssensor van de camera kunnen doen, maar dan maak je het voor deze toepassing denk ik onnodig gecompliceerd. (heeft je camera een bewegingssensor, of doet software op je nas de bewegingsdetectie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
pitchdown schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:54:
ik heb mijn .pst-bestand op de DS209 staan.
PST bestanden op een netwerkdrive zijn doorgaans not-done. Dat is niets meer dan ellende en zelfs microsoft raad het zeer af: Limits to using personal folders (.pst) files over LAN and WAN links

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meijer0
Ik kan geen VPN verbinding maken met mijn nas, ik neem aan dat ik op mijn locale netwerk een VPN verbindingen moet kunnen opbouwen met mijn Nas?

Ik krijg in Windows de fout 724 de externe computer ondersteunt het vereiste type gegevenscodering niet.

Ik heb op mijn PC bij VPN, eigenschappen, tab beveiligingen het vonkje gezet bij geavanceerd en. Vervolgens bij instellingen alle type beveiligingen toestaan.

Mijn nas staat op. Ms-chapv2, deze is ook aangevinkt op bij de VPN instellingen op mijn pc, tevens kan ik geen VPN verbinding maken met mijn iPhone of iPad.

De VPN in de Nas staat op pptp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:13

Yucko

One clown to rule them all !

Magic schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:25:
[...]

PST bestanden op een netwerkdrive zijn doorgaans not-done. Dat is niets meer dan ellende en zelfs microsoft raad het zeer af: Limits to using personal folders (.pst) files over LAN and WAN links
raar, ik doe dat al jaren met mijn archief bestanden (wat ook PST bestanden zijn) en dat werkt foutloos hier :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Yucko schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:30:
[...]

raar, ik doe dat al jaren met mijn archief bestanden (wat ook PST bestanden zijn) en dat werkt foutloos hier :?
Mijn ervaring is dat het 50/50 werkt, toen ik bij mijn huidige werkgever in dienst kwam was het ingesteld dat PST op netwerkdrives opgeslagen werden. In zo'n beetje de helft van de gevallen werkte het prima, in de andere helft was het schering en inslag met corrupte PST files, trage outlook installaties/vastlopers en tijdelijk niet reagerende netwerkdrives.

Het verschil heb ik nooit kunnen achterhalen, maar sinds ik ze gewoon lokaal heb gezet is er nooit meer een probleem geweest.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-10 13:19

CasGas

.

[...]

In het verleden behaalde resultaten........

PST hoort niet op het netwerk, daar hoeven we verder niet over te discussiëren, vroeg of laat gaat dat een keer fout.

Gebruik een tooltje zoals Syncback (bv) om je pst offline te backuppen richting je NAS oid, dan weet je zeker dat het goed terecht komt..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
batsma schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:14:
[...]

tijdklok op de stroomvoorziening van de camera, fixed!

Even serieus, als de camera alleen voor snachts is en je hebt dan geen hinder van het dataverbruik, waarom dan niet gewoon stekker eruit tijdens kantooruren (tijdklok op de stroomvoorziening dus). Dit lijkt mij een stuk simpelere te implementeren dan bijvoorbeeld dataverkeer in een router uitgaand blokkeren binnen bepaalde tijdsloten.

Theoretisch zou je ook nog wat met de bewegingssensor van de camera kunnen doen, maar dan maak je het voor deze toepassing denk ik onnodig gecompliceerd. (heeft je camera een bewegingssensor, of doet software op je nas de bewegingsdetectie?)
Dan maar een tijdklok inderdaad. De camera doet zelf de bewegingsdetectie omdat ik verwachtte dat hij dan alleen gaat streamen bij beweging. Maar dat is blijkbaar niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
[...]

Ik doe het ook al jaren en nog wel voor 3 gebruikers ook. Werkt uitstekend. MS geeft het wel aan maar doen ze ook om problemen te voorkomen. Zolang je dit soort bestanden in je backup meenemen elke dag dan is er al helemaal niets aan de hand.

Je moet alleen met een laptop opletten dat je Outlook niet openlaat staan en dan de klep dichtdoen. Dan wel het wel eens fout gaan.

Zolang je na het afsluiten van outlook even 1 minuut wacht voor je de pc uitzet dan is er niets aan de hand.

@pitchdown
Controleer je PST bestand eens met scanpst op fouten dat lost meestal de problemen op. Hij maakt dan en nieuw bestand aan.. Dit wordt standaard bij Office erbij gezet. Even zoeken op je harddisk naar het bestand.

Voor Office 2010
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14

Het beste kun je het bestand even op je harddisk kopieeren en na het scannen plaats je bestand weer terug.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeOO op 16-05-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
MikeOO schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:20:
[...]

Ik doe het ook al jaren en nog wel voor 3 gebruikers ook. Werkt uitstekend. MS geeft het wel aan maar doen ze ook om problemen te voorkomen. Zolang je dit soort bestanden in je backup meenemen elke dag dan is er al helemaal niets aan de hand.

Je moet alleen met een laptop opletten dat je Outlook niet openlaat staan en dan de klep dichtdoen. Dan wel het wel eens fout gaan.

Zolang je na het afsluiten van outlook even 1 minuut wacht voor je de pc uitzet dan is er niets aan de hand.

@pitchdown
Controleer je PST bestand eens met scanpst op fouten dat lost meestal de problemen op. Hij maakt dan en nieuw bestand aan.. Dit wordt standaard bij Office erbij gezet. Even zoeken op je harddisk naar het bestand.

Voor Office 2010
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14

Het beste kun je het bestand even op je harddisk kopieeren en na het scannen plaats je bestand weer terug.
Ik heb dit al eens geprobeerd.
Zonder resultaat.
Om uit te sluiten zou ik de .pst wel even lokaal kunnen zetten.

Probleem is dat `s nachts een backup naar buiten word gemaakt en de .pst dus op de NAS moet staan.
Ik zou dan dus een scheduled job oid moeten hebben die de .pst kopieerd naar de NAS bij het afsluiten van de computer.

Wat zou hierin de beste en makkelijkste geautomatiseerde oplossing voor kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn 5x WD RED 3TB HardDisk's ontvangen, deze geplaatst in de NAS, terzelfdertijd 1x WD 3TB Green HDD ( heb die toch over) aangesloten op de eSata poort alvorens de NAS op te starten met de bedoeling deze als Hot Spare Disk in te zetten, hetgeen voorheen nooit wilde lukken.

Nas opgestart, schijfbeheer ingesteld op RAID 5 en hij begint de schijven te installeren, ik zie dat de eSata schijf ook aktiviteit vertoont !

Na enkele minuten is deze klus al geklaard (snel zeg), ik zie dat de eSata disk klaar staat om als Hot Spare te worden ingesteld, dus even aangeklikt en ja het werkt deze keer, dus blijkbaar moet je om dit werkend te krijgen bij nul beginnen en eSata aangesloten hebben voordat je schijfbeheer de nieuwe spullen laat verwerken.

Eerste indruk met de 3TB RED HDD's aan boord is dat de NAS als een speer werkt, en er komt nog een geheugen upgrade erbij (Ram is nog niet geleverd) van 2GB, dat belooft.

Afbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/13047256/img/Anonymous/Schijbeheer-RAIS-5-Hot-spare-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/13047263/img/Anonymous/Schijbeheer-RAIS-5-Hot-spare-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/13047270/img/Anonymous/Schijbeheer-RAIS-5-Hot-spare-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/13047272/img/Anonymous/Schijbeheer-RAIS-5-Hot-spare-4.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Vraagje,

*edit*

Het antwoord is er... 8)7
Het blijkt een punt te zijn dat ik ben vergeten bij de CNAME.. :X
ik had dit ingesteld:

nas.voorbeeld.nl CNAME ddns.synology.me

en het moest zijn

nas.voorbeeld.nl CNAME ddns.synology.me. (PUNT) |:(

Ik had de hoster even aangeschreven vanmorgen en ze wisten gelukkig het probleem (het was al een keer vaker voorgekomen).

Dus mochten mensen dit probleem ooit hebben, het antwoord zit hem in het einde van deze zin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik heb de rechten nu voor elkaar gekregen en wil nu zorgen dat de verbinding beveiligd is. HTTPS dus ingeschakeld, maar dan krijg je dus bij het inloggen dat het certificaat niet veilig is. Via Synology kwam ik op Startssl en daar dus ingeschreven om een certificaat te bemachtigen.

mijnnas.synology.me pakt ie klaarblijkelijk niet, omdat dat het niet het toplevel domein is. Hoe hebben jullie dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:24:
[...]

Ik heb dit al eens geprobeerd.
Zonder resultaat.
Om uit te sluiten zou ik de .pst wel even lokaal kunnen zetten.

Probleem is dat `s nachts een backup naar buiten word gemaakt en de .pst dus op de NAS moet staan.
Ik zou dan dus een scheduled job oid moeten hebben die de .pst kopieerd naar de NAS bij het afsluiten van de computer.

Wat zou hierin de beste en makkelijkste geautomatiseerde oplossing voor kunnen zijn?
Tevens nog de toevoeging dat ik vanaf meerdere plekken de .pst moet kunnen benaderen (natuurlijk niet tegelijkertijd).

Hoe dit aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Het is een Synology.. Waarom draai je er geen mailserver op als je al dit soort eisen hebt?

Pagina: 1 ... 16 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Vragen over de ransomware Synolocker kan in Synology NAS besmet met ransomware synolocker.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:

<ul><li>[Synology] Nieuws en discussie</li><li>[Synology] Packages</li><li>[Synology] Vraag en antwoord</li></ul>
In dit <b>Vraag en Antwoord</b> topic mogen alle <b>vragen over Synology-producten</b> tenzij:
<ul><li>.. het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.</li><li>.. het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.</li><li>.. jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).</li></ul>~~~[/html]