• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Update | Version: 6.0.2-8451

Changelog (2016/08/18)

Important Note:
The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly. You can also manually download the patch file from Download Center.

What's New:
- This update includes all bug fixes as well as security fixes in the previously released updates since DSM 6.0.1.
- You can now configure performance alarms on high-end models to notify system administrators when the resource utilization or performance metric meets the pre-defined criteria.
- exFAT is now available on more models. Please refer to Add-on Packages Page for more details.
- Supports setting up user permissions for DSM desktop.
- Port 443 can now be used for setting up OpenVPN.
- You can now customize the maximum concurrent HTTP connections on Intel-based models.

Fixed Issues:
- Improved the stability of system upgrade on SHA.
- Optimized CPU usage on Btrfs file system.
- Enhanced the performance of full content search.
- PSD thumbnails are no longer supported in File Station due to performance concerns.
- Fixed an issue where login identity might be incorrect in very rare cases.
- Fixed a security vulnerability regarding XSS.
- Fixed a security vulnerability regarding Nettle (CVE-2016-6489).

*PS: Heb hem nog niet automagisch binnen gekregen, zag hem toevallig staan toen ik wat anders zocht.

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 18-08-2016 23:39 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Synology gaat eerstdaags de RS217 voorstellen.
https://global.download.s...ackStation/17-year/RS217/

1,33GHz dual core floating point CPU with hardware encription engine, 512 MB DDR3, 2x Gbit LAN, max. HDD 2x 8TB (not incl.) hotswap, 2xUSB3.0, 2xUSB2.0, 1xeSATA,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:34

DukeBox

loves wheat smoothies

Version: 6.0.2-8451-1 (2016/09/02)

Important Note
1. The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.

Fixed Issues
1. Improved the stability of Btrfs file system when abnormal shutdown occurs under high system loads.
2. Fixed an issue where certain browsers and mobile apps might fail to connect to Synology NAS via HTTPS when HTTP/2 is enabled.
3. Fixed an issue where users might fail to log in after restoring system configurations from previous versions in the latest DSM 6.0.2.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zubadan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-09 07:50
Synology heeft inmiddels 3 nieuwe RackStations gepresenteerd, de RS3617xs+, RS3617RPxs en RS217.

Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe 2017 DiskStations volgen, en welke processors daarin zitten. De Synology 2017 events beginnen aan het eind van deze maand, dus ik verwacht op korte termijn meer nieuws.

Een DiskStation die genoeg rekenkracht heeft voor Plex transcoding zou erg mooi zijn. Volgens mij zitten veel mensen daarop te wachten.

De nieuwe RS3617xs+ met Intel Xeon D-1531 en 10.573 Passmark kan moeiteloos meerdere 1080p streams transcoden, maar gezien de prijs van ruim € 4k wacht ik nog even op een meer betaalbaar alternatief :X

Mitsubishi Zubadan 11,2kW, Daikin Ururu Sarara 5kW, Daikin FTXM 2,5kW, 13,2 kWp PV

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
Ik wachtte ook al jaren op goede synology transcoder nassen voor plex. Echter sinds mijn nvidia shield plex server kan ik vooruit met elke gemiddelde synology. Ik kan het iedereen aanbevelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Ik heb gewoon 2 mediacenters naast m'n TV's staan met Kodi erop en verbaas me al jaren over het imo moeilijk doen van iedereen met Plex.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Arfman schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:56:
Ik heb gewoon 2 mediacenters naast m'n TV's staan...
Waarom 2 per tv ? ;)
Ik heb best wat werk gestoken in mijn ds video collectie, daarom gekozen voor android players met de ds video app erop. Dit werkt ook erg goed.

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
DukeBox schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:46:
[...]

Waarom 2 per tv ? ;)
Ik heb best wat werk gestoken in mijn ds video collectie, daarom gekozen voor android players met de ds video app erop. Dit werkt ook erg goed.
Een Chromecast met een tablet of smartphone werkt met DS Video ook perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

DukeBox schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:46:
[...]

Waarom 2 per tv ? ;)
Elke TV 1, smartass ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

xippie schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:48:
Een Chromecast met een tablet of smartphone werkt met DS Video ook perfect.
Video wel maar audio (zoals dts en uncompressed) niet.

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Dts is makkelijk op te lossen voor veel modellen door ffmpeg te instaleren :)

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:25
Ik ben ook al jaren bezig met losse mediaplayers naast de TV's maar sinds ik een DS415play heb en Samsung Smart TV's met een goedwerkende DSVideo moet ik zeggen dat ik eindelijk grotendeels "om" ben.
Mijn losse mediaplayers zijn tot nu toe maar 2 keer aangeperst voor files die het niet deden via DSVideo, al geef ik eerder de files de schuld.

Het is jammer dat de nieuwere play nog geen 4k 60fps ondersteunt en ik weet niet zeker of ze HDR kunnen verwerken?

Maar ik kan het iedereen aanraden, geen gezeik en op al je tv's/apparaten in huis dezelfde media bibliotheek en ook nog eens nagenoeg geen extra stroom verbruik. (mits je een play versie hebt icm transcoding).

En de videowall ziet er gewoon goed uit, niets speciaals maar ook geen rommel.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 18-09-2016 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
Afgelopen weekend stuitte ik toevallig op een banner* van het Synology 2017 event! :)

Deze werd dit weekend gehouden in Taiwan & China, dus denk dat we morgen (met wat zoekwerk en Google Translate) wel weer wat info over interessante producten en/of DSM features kunnen vinden! :9~

*Mogelijk m'n laatste banner ooit, ik heb me wat uitgeleefd en gebruik m'n Synology nu als een nu een Sy-hole adblocker. :7

Link van Chinese Engadget
Nog een link vanuit het Frans vertaald. + Deze
En nog een presentatie uit Düsseldorf.

Pics

[ Voor 46% gewijzigd door SmiGueL op 13-10-2016 20:15 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:22
Ziet er goed uit maar ik vraag me af wanneer ze Surveillance Station nou een keer gaan updaten naar versie zonder plugins etc

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:44
zo te zien, veel verbeteringen in DSM6 ?
En een nieuwe versies van Hyberbackup C2 of zoiets ?

Gaat Synology nu een offsite backup dienst aanbieden in de toekomst ?

En Time Machine over SMB, ziet er allemaal goed uit lijkt me !

Gelukkig geen haast om bijv. een DSM7 uit te brengen, maar even voor te borduren op DSM6..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Oeps verkeerde topic :(

[ Voor 94% gewijzigd door renzo4000 op 04-10-2016 08:19 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
^^^verkeerde topic - zie topic warning^^^

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Version: 6.0.2-8451-2

(2016/10/06)
Important Note:
The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.

Fixed Issues:
  • Fixed an issue where SHA may fail to set SNMP UPS.
  • Fixed an issue where Synology E10G15-F1 NIC may disconnect under certain circumstances.
  • Fixed an issue where Full File Clone via VMware VAAI could cause NFS protocol to act abnormally under certain circumstances.
  • Fixed an issue where the page at Control Pannel > Domain/LDAP does not respond.
  • Fixed an issue where Snapshot Replication could not open normally in certain timezones.
  • Fixed multiple security vulnerabilities regarding curl module (CVE-2016-5419, CVE-2016-5420, CVE-2016-5421).
  • Upgraded OpenSSL to 1.0.2j to address multiple vulnerabilities (CVE-2016-6304, CVE-2016-2183, CVE-2016-6303, CVE-2016-6302, CVE-2016-2182, CVE-2016-2180, CVE-2016-2177, CVE-2016-2178, CVE-2016-2179, CVE-2016-2181, CVE-2016-6306 and CVE-2016-7052).
  • Fixed an issue where system resources are not released properly after QuickConnect is enabled.
  • Fixed an issue where file indexing is not triggered when files are uploaded through Samba protocol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
De DS112J is in de aanbieding. Dus meteen besteld om in te komen in de NAS wereld. Als het bevalt en het bewijst zijn nut komt er snel een upgrade. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:33

mvds

Totally awesome!

dimmak schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:34:
De DS112J is in de aanbieding. Dus meteen besteld om in te komen in de NAS wereld. Als het bevalt en het bewijst zijn nut komt er snel een upgrade. :)
Hou er rekening mee dat aangezien de NAS een serienummer heeft eindigend op 12 dat de officiële software support in 2017 stopt. En dat is al vrij snel. Houd in dat je na die datum geen nieuwe versies van DSM kan krijgen voor jouw NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
mvds schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:59:
[...]

Hou er rekening mee dat aangezien de NAS een serienummer heeft eindigend op 12 dat de officiële software support in 2017 stopt. En dat is al vrij snel. Houd in dat je na die datum geen nieuwe versies van DSM kan krijgen voor jouw NAS
Dat is wat mij betreft nu geen probleem. 50 euro vind ik een mooi bedrag om even van Synology te proeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

dimmak schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:44:
[...]

Dat is wat mij betreft nu geen probleem. 50 euro vind ik een mooi bedrag om even van Synology te proeven. :)
Is ook zeker waar, maar wilde het wel even gezegd hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
mvds schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:43:
[...]

Is ook zeker waar, maar wilde het wel even gezegd hebben :)
Dat waardeer ik ook. :) Inmiddels heb ik hem ook al binnen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10
Vandaag naar Synology's pers event 2017 geweest in Jaarbeurs Utrecht. Organisator x5nder had de top 5 posters in het synology topic uitgenodigd om het pers event bij te wonen.
SmiGuel, als het goed is nog een tweaker en ik zelf waren vandaag aanwezig. Het event was goed georganiseerd. Wij kregen kans om diverse Synology mensen te spreken over komende nieuwe ontwikkelingen, apparaten en hun visie. Ook was er ruimte om hun producten van dichtbij te zien. Hierdoor heb ik bijvoorbeeld een Flash Station gezien. Dit is hun eerste volledig rack gebaseerd op alleen maar SSDs. Totaal buiten mijn budget, maar het is super om z'n unit met dubbele CPU, 512GB memory, 24SSDs van binnen te zien.
Daarna was er een presentatie waarin beknopt werd uitgelegd wat synology's visie is.
Ze zetten volledig in op samenwerking, en gaan daar de nodige tools voor leveren. Spreadsheets is voortaan onderdeel van Synology Office en gaat ook een word variant bevatten. Ook komt er een chat versie die nou samenwerkt met beiden programma's. MailPlus is weer verder uitgewerkt en bevat een koppeling naar een nieuwe kalender app. Hierdoor komt er nu volledig collaboration suite waardoor externe programma's niet meer nodig zijn.
Tevens komt er nieuwe app Presto wat min of meer filestation upload vervangt. Ze lieten zien dat oude manier via TCP loopt en dat juist zorgt voor trage uploads. Dit zal met Presto 3x zo snel gaan worden.
Synology liet ook met trots weten dat ze door Apple uitgenodigd zijn om samen te werken aan time machine support via SMB. Dit zal dus in de toekomst mogelijk zijn ipv AFP.
Hier werd ook vermeld dat ze ook komen met een eigen AD server ipv Microsoft's versie. Hier werd niet echt dieper op in gegaan.
Zoals bij de meeste al bekend, komt er een nieuwe Router (hopelijk eind december, begin januari). Uiteraard sneller qua verbindingen etc, maar het zal ook een nieuwe vpn app kunnen draaien nl VPN Plus. Hierdoor is er geen netwerk kennis nodig. Zag er handig en simpel uit.
Wat handig gaat zijn is advanced search. Search gaat nu nog beter worden met een goede preview ipv onnodig openen van documenten. Met diverse filters ga je zo je bestanden vinden die je zoekt. Dit gaat beschikbaar zijn voor alle versies. Dit schijnt uniek te zijn, want andere search apps vragen nogal wat van de NAS qua geheugen. Synology heeft dit probleem blijkbaar niet.

Als laatste wilt synology private cloud en public cloud samen gaan voegen. Hierdoor komen ze met Cloud2. Synology gaat dus 'echte' cloud storage aanbieden. Zover ik kon zien wordt het een combinatie van amazone prijsbepaling (betalen als je het gebruikt) en betalen per GB (daadwerkelijke opslag). Dit konden ze nu nog niet precies aan geven. Frankfurt gaat locatie in Europa zijn, waardoor hoge snelheden mogelijk moet zijn. Ze hebben ook gezorgd dat het werkt met hyper backup, versiebeheer en snapshots. Mooie oplossing, hopelijk ook betaalbaar voor consumenten. Het werd nu gepresenteerd voor bedrijven. Stel dat lokaal alles verkeerd gaat, kan zelfs cloud2 de taken voor je overnemen en toch zorgen dat alle users bij hun data komen.

Later in de middag waren er ongeveer 300 a 400 mensen die een uitgebreidere presentatie kregen. Helaas door het slechte weer, met enorme files heb ik niet alles meer bijgewoond. Misschien dat SmiGuel nog extra informatie post?

Ik vond het event goed geregeld. Het werd duidelijk aangegeven waar je moest zijn. Er werd ook de tijd genomen voor je vragen. Je kon zelf kijkje nemen, genoeg demo units. Ook van alle varianten.
Naar mijn idee waren er ook verbeterpuntjes. Zo waren alle demo units in het Frans ingesteld. Dit werd ook niet consequent naar het engels gezet. Ook wisten ze inhoudelijk niks te melden. Hier bedoel ik mee dat er geen bedragen, lanceerdatums genoemd werd. Wanneer DSM6.1 gelanceerd wordt konden ze dus niet zeggen. Een van de mensen zei dat de beta al beschikbaar is, maar ik zie alleen maar de beta apps. Niet DSM6.1 zelf.
Prijs van de router kon ook niet bekend gemaakt worden. Daadwerkelijke lanceerdatum hielden ze ook achterwege. Rond dec, begin januari.

Overal heb ik mij prima vermaakt. Ik ben al jaren fan van Synology, en ik vond het leuk om een keer dichtbij mee te maken wat hun plannen zijn voor volgend jaar. Zeker zo praktisch een op een. In de middag was het zo druk, dat je maar moest hopen dat je wat kon verstaan en dat er goede vragen gesteld werden.
Overal kan niet wachten op DSM6.1. X5nder nogmaals bedankt voor de uitnodiging!

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ry8RqeQkC5GV8VZ0ZxRDiFFH/full.jpg

Vandaag inderdaad even het Synology 2017 Event bezocht in Utrecht, interessant dagje! :)

Zitten wat mooie nieuwe producten bij, zoals de snellere RT2600ac router, de 24-bay SSD FlashStation, en natuurlijk veel nieuwe features voor in DSM 6.1!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0Q2J6g85bvCNV3jjkbXOzY3Y/full.jpg
Vanmorgen hebben we dus met een klein clubje een presentatie gekregen van zowel de General Manager als de Product Manager van Synology Frankrijk & Benelux. (foto hierboven)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/40bshqgx2YFEDSyx3oKNIfBb/full.jpg
Hoewel Quakie hierboven de software eigenlijk al vrij uitgebreid heeft samengevat, kwam er vanmiddag nog naar boven dat de data, vanaf DSM 6.1 bij BTRFS+RAID, bij bijvoorbeeld foto-corruptie volledig automatisch gefixt kan worden. (Momenteel gebeurd foutcorrectie afaik alleen bij Metadata, omdat hiervan al 2 kopieën worden bewaard. De foutdetectie werkte uiteraard al wel voor alle files)
*Een feature die heel logisch klinkt, maar de implementatie ervan door Synology roept vanaf het begin al veel vragen op. Zie dit topic op het Synology forum bijvoorbeeld.

Helaas :F ben ik compleet vergeten om de opgengeschroefde FlashStation even op de foto te zetten. Zooo bijzonder is hij misschien ook niet, maar een case met 24x SSD slots, 2x 6-core Xeon, (tot) 512GB RAM, en een handvol met 10GbE NIC's erin geschoven is toch wel een Tweaker-waardig apparaatje. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EvyX6PIwcC1PvyNWoX1eHdYN/full.jpg
Ik ben wel geïnteresseerd in de nieuwe RT2600ac router, en omdat het vanmorgen voor de opening lekker rustig was bij deze booth heb ik hier de nodige nieuwe features van kunnen inzien (als VPN Plus / WebVPN). :) De specs als CPU en WiFi snelheid waren natuurlijk al lang bekend: 1.7 GHz DualCore, 1733Mb/s @ 5GHz & 800 Mb/s @ 2.4GHz (hence, 2600 in de productnaam ;)), 4x4 MU-MIMO, 2 WAN-port failover, USB 3.0 en SD-card reader.

Maar de hoeveelheid RAM wist ik nog niet! :P (veel nodig voor dit projectje)
Aangezien er toch tijd genoeg was even de menu's doorgelopen om dit op te zoeken, maar schijnbaar is dit OF goed verstopt OF verborgen..
Uiteindelijk even via een SSH verbinding met Putty ingelogd op het apparaat :*) , en en deze gaf een RAM hoeveelheid van ~482000 kB aan (uit m'n hoofd + afgerond), dus ik verwacht dat hij met 512 MB geleverd gaat worden. :+
Een prijs kon hij me nog niet geven, maar verwachtte €50 a €100 duurder dan de 1900.

*Ik hou er normaal niet van om zonder medeweten foto's van personen online te zetten, maar gezien het vanmorgen een press event was, is foto's nemen volgens mij de bedoeling. :+

Xander heel erg bedankt hiervoor! Heel leuk om mee te maken. :)

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 24-10-2016 10:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
SmiGueL schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:40:
[afbeelding]

Zitten wat mooie nieuwe producten bij (Zoals de snellere RT2600ac router, de 24-bay SSD FlashStation, en natuurlijk veel nieuwe features voor in DSM 6.1!

[afbeelding]
Vanmorgen hebben we dus met een klein clubje een presentatie gekregen van zowel de General Manager als de Product Manager van Synology Benelux & Frankrijk.
Oh man, ik was in de middag naar het Synology 2017 event geweest maar wat kon die vent saai vertellen xD Vond het verder een interessant event, jammer dat doordat ik in het beta kanaal zit alle applicaties inmiddels al in gebruik genomen had en zelf veel had uitgevonden. Ik was er juist voor de support op de nieuwe applicaties maar helaas hadden ze op simpele vragen geen antwoord zoals:

- Kalender
Je kan je eigen kalender delen met iedereen in je organisatie. Uhm jammer dat er standaard een "my calendar" is die je niet kan verwijderen of kan delen. Om je eigen agenda te delen moet je dus een extra agenda aanmaken die je kan delen. Maak je alleen een afspraak zet hij deze automatisch in "my calendar" i.p.v. dat je dit kan selecteren, oplossing is er (nog) niet

Backup van je kalendar is ook niet mogelijk. chat is al wel opgenomen in HyperBackup maar kalendar nog niet en volgens de support daar zat dat ook niet in de planning 8)7

- Videostation - ouderlijk toezicht
Een veilig manier om videostation door kinderen te laten gebruiken zodat ze niet de engste film ooit zoals de exorcist kunnen bekijken volgens Synology. Probleem is dat ze wel de cover en informatie van de film zien maar bij het afspelen een pincode moeten invoeren en dat ze niet weten of ze dit gaan veranderen, dat een kind dus alleen zijn films ziet die hij mag zien |:(

Oh en krijg je een goodiebag, altijd leuk. Zit er onder andere een leuk zwart doosje met Synology erop in dus je denkt wat zou dat voor leuks zijn...... tromgeroffel....... is het een apparaat om je koffer te kunnen wegen zonder samen met je koffer op de weegschaal te gaan staan. Leuke goodie maar snap de link niet zo met Synology :P

Note:
Alle informatie is hierboven al benoemd dus dat ga ik niet herhalen m.b.t. het event zelf :)

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 19-10-2016 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:00

masauri

aka qwybyte

Thx voor de reports en info over hoe het event is geweest :)
Moest zelf helaas werken dus kon niet gaan.

Heb nog een bug report gedaan en deze word in de volgende update de download station gefixt.
Bij het downloaden van een torrent die daarna automatisch uitgepakt word, komt de torrent in download station eerst op failed te staan.
Pas na het uitpakken geeft deze die als complete weer.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:04
Er zijn nog geen opvolgers bekend gemaakt voor de DS216's, toch? Ik had eigenlijk verwacht dat er rond deze tijd als wel een aankondiging gedaan zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
MaZe schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 17:41:
Er zijn nog geen opvolgers bekend gemaakt voor de DS216's, toch? Ik had eigenlijk verwacht dat er rond deze tijd als wel een aankondiging gedaan zou zijn.
Nee die zijn niet bekend gemaakt, maar gezien de nieuwsberichten; ..

DS716+ november 2015 --> Refresh juni 2016
DS216 december 2015
DS216+ januari 2016 --> Refresh juni 2016
DS216j maart 2016
DS116 mei 2016
DS916+ mei 2016

.. had ik het ook niet verwacht. :)
Daarnaast is dit event ook al in andere landen gehouden dus dan hadden we het vast wel geweten. :P

*Kon ze op Tweakers zelf niet allemaal vinden dus vandaar even van de buren.. tegenwoordig is het toch 1. :+

[ Voor 15% gewijzigd door SmiGueL op 22-10-2016 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ik vermoed dat het voor Synology ook steeds lastiger wordt om jaarlijks te verversen.
Qua specs /speedbumbs gaat het niet meer zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordswires
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 16:42
Quakie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:40:
...
Overal heb ik mij prima vermaakt. Ik ben al jaren fan van Synology, en ik vond het leuk om een keer dichtbij mee te maken wat hun plannen zijn voor volgend jaar. Zeker zo praktisch een op een. In de middag was het zo druk, dat je maar moest hopen dat je wat kon verstaan en dat er goede vragen gesteld werden.
Overal kan niet wachten op DSM6.1. X5nder nogmaals bedankt voor de uitnodiging!
Graag gedaan, heren! Was leuk jullie er bij te hebben als aanvulling op de 'traditionele' IT-pers. Synology zelf vond het ook erg tof dat jullie er waren :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
Synology® announces DSM 6.1 and several packages for beta testing

Hier verkrijgbaar! :)
What’s New in DSM 6.1 Beta

1. File Self-Healing
- DSM is now capable of detecting and repairing silent data corruption if your Synology NAS meets the following criteria:
- - Running Btrfs file system
- - Built on RAID 1, RAID 5, RAID 6, RAID 10, or non-1 disk SHR
- - Without any SSD read-write cache mounted (This limitation will be removed in the coming release.)
2. Shared Folder Encryption
- In addition to encrypting a shared folder as you create it, you can now encrypt an existing shared folder anytime you want.
- With Key Manager, you can now use a USB storage device as a physical key to mount encrypted shared folders automatically without having to memorize all the encryption keys.
- Removed the "Mount automatically on startup" function from the edit page of shared folders.
3. Resource Monitor
- IT administrators will receive notifications regarding performance issues of the CPU, memory, disks, or LUNs (available on XS+ and XS models).
- I/O throughput of each process can now be monitored in Task Manager (available on models with Intel 64-bit processors).
- Added the service-based view, allowing you to monitor resource usage of each service and application (available on models with Intel 64-bit processors).
4. File Services
- Windows File Services and Mac File Services have been renamed SMB and AFP, respectively.
- SMB service is now running Samba 4.4.
- Supports Time Machine via SMB3 in Mac OS 10.12 and above.
- Supports Bonjour service, allowing you to back up data to multiple shared folders via Time Machine.
- Supports sparse files over the SMB protocol to enhance usage efficiency of file system space and network bandwidth.
- You can now restore to a previous version from Windows Explorer when mounting your home folder via the SMB protocol.
- After enabling Btrfs fast clone in SMB advanced settings, files can be copied at a faster speed when the source and destination are within the same Btrfs volume.
5. Storage Manager
- RAID type can now be changed from SHR-1 to SHR-2, providing greater flexibility of storage expansion and better data protection. Note: Depending on your disk configuration, two additional disks may be required when changing your RAID type from SHR-1 to SHR-2. For more information, please refer to DSM Help.
- Provides more types of disk health status to help you grasp the health info of your disks.
- You can now migrate a single volume to a disk group and then create multiple volumes while using SHR (more flexiable for models built on the 32-bit architecture with a single volume size limit of 16TB) .
6. Flexible Update Options
- You can apply important fixes without unnecessary system reboots.
- In case a reboot is required to complete an update, the system will notify you via Email and in DSM, allowing you the flexibility to reboot at a time of your choice.
7. Service Modularization
- Some of DSM’s built¬-in features have been modularized into packages to ensure better system maintenance and update flexibility.
- Modularization in DSM 6.1 Beta includes USB Copy, File Station, and File indexing.
8. Package Center
- Automatically updates incompatible packages after the installation of DSM 6.1 Beta to boost your upgrading experience.
----

BTRFS data correctie! 8) *O*
"The latest iteration of Synology's NAS operating system introduces granular tools for monitoring the health of the system, file self-healing for enhanced data integrity"

[ Voor 147% gewijzigd door SmiGueL op 02-11-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Wilde het net posten. Maar je bent me al uren voor

Heb je 6.1 al draaien simiguel?

Nou hij is bezig, ik ben benieuwd..

[ Voor 42% gewijzigd door Quakie op 02-11-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 08:15
6.1 draait erg goed op de 916+ (8G) de GUI voelt sneller aan, dat zal komen door de modulaire opbouw van het OS en alle packages. Zelfs filestation is nu een los package geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Het draait inderdaad goed (415+ 8GB)

Ik vind broncontrole handiger geworden. Je ziet nu duidelijker wat daadwerkelijk je cpu gebruik is (processes and services)

Je moet opnieuw indexeren.. het is nu een aparte app geworden universal search. Blijkbaar kan die oude indexering niet mee nemen. Ziet er wel goed uit, zelfs dsm help zit erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
stormfly schreef op donderdag 03 november 2016 @ 07:01:
6.1 draait erg goed op de 916+ (8G) de GUI voelt sneller aan, dat zal komen door de modulaire opbouw van het OS en alle packages. Zelfs filestation is nu een los package geworden.
En al je packages werken nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
schumi2004 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:04:
[...]

En al je packages werken nog?
Vanuit Security oogpunt was ik daar al vanaf gestapt ik krijg alleen autosub niet werkend in Docker?

Packages van Synology werken vanzelfsprekend
Package AutoSub draait nog zover ik kan zien
Package Domoticz draait zeker nog
Docker image met all het overige zoals nzbget etc draaien allemaal nog stabiel omdat die niet afhankelijk zijn van OS

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 04-11-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 13:33
Wat vinden jullie van de DS416Play?

Ik gebruik nu al geruime tijd de DS415Play en ben daar zeer tevreden over (cloud station en plex, juweeltjes!), het enige waar ik tegenaan begin te lopen is de opslag. DS415Play kan 20/24tb aan max (even uit mijn hoofd) en de DS416Play 32 tb. Ik draai SHR en heb 2x 6tb en 2x 4tb en heb nog zo'n 1 tb vrij.

Ik lees dat de nieuwe DS416Play ook krachtiger moet zijn en het prijsverschil vind ik vrij klein. Of kan ik het beter nog even kunnen uitzingen met de DS415Play en wachten op de DS417Play (komt die in 2017?)

De Synology DS415Play raak ik dan vast wel kwijt. Maar hoe zit dat met de harde schijven? Is dat de moeite om die te verkopen? De schijven (allen WD Red) draaien nou zo'n anderhalf jaar (geloof ik) en nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Niet echt relevant, elke 4 bay NAS sinds Juni 2014 (volgens Synology dan) ondersteund tot 10TB schijven:
https://www.synology.com/...&not_recommend_mode=false

Dus zowel een 415 als een 416 kunnen 40TB aan, in SHR wordt dat dan ~30TB netto. Heb je jouw 4 schijven in 1 (SHR) volume of in 2 opgedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
Hier een lijst met officieel compatible schijven voor in de DS415Play:
Die 6TB max. staat (waarschijnlijk) in de specs omdat dat destijds de grootst beschikbare schijven waren. ;)
:)

Edit: Hm, heb je die link nou later toegevoegd? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 07-11-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Nee hoor, ik ben gewoon veel sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
wagenveld schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:00:
Niet echt relevant, elke 4 bay NAS sinds Juni 2014 (volgens Synology dan) ondersteund tot 10TB schijven:

Dus zowel een 415 als een 416 kunnen 40TB aan, in SHR wordt dat dan ~30TB netto. Heb je jouw 4 schijven in 1 (SHR) volume of in 2 opgedeeld?
Dat wist ik niet.. Even denken wat dan het handigst is, weet je zeker dat het dan kan werken met 4 x 10tb? Momenteel hebben de 4 schijven gezamenlijk 1 volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
wagenveld schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:00:

Dat is deels waar.
Er zijn NAS modellen in omloop (waaronder mijn DS415play) die toch geen volumes aankan groter dan 16TB.
Het is volgens mij alleen te zien aan de backplane of de bay's waar de schijven ingeschroefd moeten worden.

Of kan jij me wellicht toch blij maken?

[ Voor 36% gewijzigd door GeeMoney op 08-11-2016 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Je hebt gelijk, 32bit CPU + EXT4 is inderdaad een maximum volume van 16TB. Dan krijg je met 4 10TB schijven dus in totaal 20TB verdeeld over twee volumes.

De 416play heeft die limitatie niet vanwege de 64bit CPU.

[ Voor 16% gewijzigd door wagenveld op 08-11-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
DennisZ88 schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:56:

Ik gebruik nu al geruime tijd de DS415Play en ben daar zeer tevreden over (cloud station en plex, juweeltjes!), het enige waar ik tegenaan begin te lopen is de opslag. DS415Play kan 20/24tb aan max (even uit mijn hoofd) en de DS416Play 32 tb. Ik draai SHR en heb 2x 6tb en 2x 4tb en heb nog zo'n 1 tb vrij.

Ik lees dat de nieuwe DS416Play ook krachtiger moet zijn en het prijsverschil vind ik vrij klein. Of kan ik het beter nog even kunnen uitzingen met de DS415Play en wachten op de DS417Play (komt die in 2017?)

De Synology DS415Play raak ik dan vast wel kwijt. Maar hoe zit dat met de harde schijven? Is dat de moeite om die te verkopen? De schijven (allen WD Red) draaien nou zo'n anderhalf jaar (geloof ik) en nog geen problemen mee gehad.
Ik heb momenteel ook de DS415play maar gebruik DSVideo ipv Plex (ook een juweeltje!) en de enige reden waarom ik de 416play niet haal is de beperkte meerwaarde tov de 415play.
Hij kan dan wel 4k transcoden maar max 30fps en geen HDR. Het is dus weer net niet.
Als dit met de volgende 417play wel zo gaat zijn, dan stap ik misschien over.
Ik heb momenteel 16TB als volume en heb eigenlijk meer dan genoeg. Films en Series schoon ik dan wel op als ik knijp kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
Ik neem aan dat je dan geen hd audio gebruikt of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Xenophoben schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:18:
Ik neem aan dat je dan geen hd audio gebruikt of wel?
Nee, de normale DD5.1 en DTS streams werken wel.
Kan hij HD-audio niet gewoon "doorzetten" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
wagenveld schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:05:
Je hebt gelijk, 32bit CPU + EXT4 is inderdaad een maximum volume van 16TB. Dan krijg je met 4 10TB schijven dus in totaal 20TB verdeeld over twee volumes.

De 416play heeft die limitatie niet vanwege de 64bit CPU.
Als het door de CPU komt, dan kan geen enkele DS415Play het hebben toch? Mijn DS415Play is ook 32bit.
GeeMoney schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:13:
[...]

Ik heb momenteel ook de DS415play maar gebruik DSVideo ipv Plex (ook een juweeltje!) en de enige reden waarom ik de 416play niet haal is de beperkte meerwaarde tov de 415play.
Hij kan dan wel 4k transcoden maar max 30fps en geen HDR. Het is dus weer net niet.
Als dit met de volgende 417play wel zo gaat zijn, dan stap ik misschien over.

Ik heb momenteel 16TB als volume en heb eigenlijk meer dan genoeg. Films en Series schoon ik dan wel op als ik knijp kom.
Goed punt, hopelijk is de 417Play inderdaad de moeite. Met alleen films/series had ik er ook genoeg aan gehad, maar ik bewaar er ook backups. Het maar zo lang mogelijk uitzingen (worden de hdd schijven ook steeds goedkoper van :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Het bepalen van een prijs is niet iets wat is toegestaan in dit topic. Hiervoor verwijs ik je naar Vraag & Aanbod.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
C6DL schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:21:
Wat zou ik nog kunnen vragen voor een DS411 met 4x 2TB schijven ?
Vind het moeilijk om een prijs te bepalen
Ik zou zeggen een euro of 150 misschien 200..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Version: 6.0.2-8451-4

(2016/11/17)
Important Note
  • The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.
Fixed Issues
  • Fixed an issue where hot spare might not be properly activated.
  • Fixed an issue where false alarm might be triggered in Security Advisor.
  • Fixed an issue where the information of external storage devices and SSDs might be incorrectly displayed.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Version: 6.0.2-8451-5

(2016/11/29)
Important Note
  1. The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.
Fixed Issues
  1. Enhanced Surveillance Station responsiveness on Btrfs file system.
  2. Refined the mechanism for reporting abnormal system fan behavior to avoid false alarms.
  3. Improved 4K sequential read IOPS on Advanced LUNs.
  4. Optimized CPU usage of Resource Monitor.
  5. Fixed several security vulnerabilities regarding NTP module (CVE-2016-7426, CVE-2016-7427, CVE-2016-7428, CVE-2016-7429, CVE-2016-7431, CVE-2016-7433, CVE-2016-7434, CVE-2016-9310, CVE-2016-9311, CVE-2016-9312).
  6. Fixed an issue where CMS might cause excessive CPU usage.
  7. Fixed an issue where file names in certain languages might not display correctly when searching for files on specific models (DS413 and DS213+) with Mac Finder via AFP.
  8. Fixed an issue where the DNS service of IPv6 might reconnect frequently.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:45
DennisZ88 schreef op maandag 7 november 2016 @ 16:56:
Beetje dezelfde vraag hier, maar dan iets specifieker: welke nemen voor mijn nieuwe NAS:
- DS416, of
- DS416play

Na mijn research snap ik eerlijk gezegd het bestaansrecht van de DS416 niet meer zo goed, als de play er ook is. Lijkt in alle opzichten krachtiger en kan alles wat de 416 ook kan. En ze zijn even duur (tot op een tientje).

Of zie ik iets over het hoofd?

Ik doel dan niet op de exotische dingen zoals dat hele bijzondere packages wel op een ARM CPU (Anapurna van de 416) draaien en niet op een Intel (de play).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er meer packages zijn voor DS'en met Intel dan met ARM. Voor Intel zijn ook buiten Synology veel meer packages die met een kleine extra moeite geïnstalleerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Plaat ik in vraag&antwoord

[ Voor 96% gewijzigd door degroot op 28-12-2016 17:05 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verkeerde topic. Zie topic warming. Je maakt meer kans in het vraag en antwoord topic.

Daar vind je ook een recente soortgelijke vraag.

[ Voor 23% gewijzigd door technorabilia op 28-12-2016 16:39 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verkeerde topic. :|
Verplaatst naar AUijtdehaag in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"

[ Voor 91% gewijzigd door AUijtdehaag op 02-01-2017 18:47 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
DSM 6.1 RC! 8)

Release Notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Vanochtend stopt mijn DS1513 er opeens mee, geen netwerkresponse meer. Na het indrukken van de shutdown knop ging hij netjes knipperen maar na 30 minuten heb ik hem toch geforceerd uitgezet door dezelfde knop 10 seconden vast te houden. Eenmaal gereboot draait alles weer als een zonnetje. De logs geven geen indicatie van high cpu/memory/disk usage. Afgezien van de regelmatige DSM updates is hij eigenlijk nooit uitgeweest sinds de aanschaf.

Ik heb van de downtijd gebruik gemaakt om te kijken of er stofopbouw was maar dat zag er allemaal keurig uit.

Geen vraag of discussie, gewoon een mededeling dat 'ie al zo lang zonder problemen had gefunctioneerd

[ Voor 8% gewijzigd door RobV op 05-01-2017 16:31 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Als iemand kan bevestigen dat Plex nog werkt op de RC, zou ik dat zeker appreciëren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 09:45
jakob schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:59:
Als iemand kan bevestigen dat Plex nog werkt op de RC, zou ik dat zeker appreciëren :)
Tijdens installatie geeft RC aan dat Plex niet gaat werken, maar na de reboot werkt Plex als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03
Ik verbaas me dat Synology nog steeds geen nieuwe 2017 DiskStation modellen (DS) heeft aangekondigd (b.v. op de CES)? Naast enkele (dure) RackStation (RS) modellen heeft Synology alleen de DS3617xs aangekondigd in December 2016.

Iemand meer info? Ik wacht op een opvolger van de DS1515 / DS1815.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
SpeedingWilly schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:43:
Ik verbaas me dat Synology nog steeds geen nieuwe 2017 DiskStation modellen (DS) heeft aangekondigd (b.v. op de CES)? Naast enkele (dure) RackStation (RS) modellen heeft Synology alleen de DS3617xs aangekondigd in December 2016.

Iemand meer info? Ik wacht op een opvolger van de DS1515 / DS1815.
Ik begrijp dat je wacht, ik hier ook voor mijn klanten..
Ik verwacht persoonlijk dat er een kans bestaat dat deze tijdens of vlak na DSM 6.1 worden gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03
FlorisVN schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:56:
[...]

Ik begrijp dat je wacht, ik hier ook voor mijn klanten..
Ik verwacht persoonlijk dat er een kans bestaat dat deze tijdens of vlak na DSM 6.1 worden gelanceerd.
En DSM 6.1 komt over een maand uit? Of is dat te positief ingeschat :)

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
SpeedingWilly schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:17:
[...]

En DSM 6.1 komt over een maand uit? Of is dat te positief ingeschat :)
Koffiedik kijken natuurlijk, maar ik zelf was verbaasd dat de RC versie zo groot werd neer gezet.. Normaal verwacht je dat ze dan checken op laatste bugs nu lijkt het meer een tussen versie. hierdoor denk ik zelf eerder 2 maanden dan 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
ik denk denk dat ergens in maart DSM 6.1 zal worden gelanceerd..
maar dat zijn natuurlijk ook maar mijn vermoedens..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Version: 6.0.2-8451-8

(2017/01/11)
Important Note
  2. This update will restart your Synology NAS.
Fixed Issues
  1. Enhanced SHA stability by optimizing CPU usage priority on the running process.
  2. Enhanced the stability of a Btrfs volume with SSD cache.
  3. IPv6 is now supported by ICMP rule in Firewall.
  4. Fixed a security vulnerability regarding PHPMailer (CVE-2016-10033,CVE-2016-10045 )。
  5. Fixed a security vulnerability regarding Linux Kernel (CVE-2016-7117).
  6. Fixed an issue where VPN server might restart unexpectedly.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Quakie schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:38:
[...]

Koffiedik kijken natuurlijk, maar ik zelf was verbaasd dat de RC versie zo groot werd neer gezet.. Normaal verwacht je dat ze dan checken op laatste bugs nu lijkt het meer een tussen versie. hierdoor denk ik zelf eerder 2 maanden dan 1 maand.
Ik kreeg een antwoord op een support vraag en daarin wordt gezegd dat mijn bug in 6.1RC opgelost via final release van DSM6.1, welke gepland staat voor mid feb...

Kortom houd rekening met mid / eind feb als release date DSM6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Nice ik kijk er naar uit, geen enkel probleem met de betas. Maar nu ik ook een VMware omgeving heb draaien is het wel lekker als de nas op stable releases blijft. Mijn volgende stap is dan het virtueel draaien van beta release in DockerDSM oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Op zich werkt beta en rc1 prima, heb alleen continue een load van 25% wat dus 1core is...

Nu heeft mijn nas (na aanschaf) minder werk te verrichten waardoor er plenty of power over is dus geen probleem, maar wel de moeite waard om te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Quakie schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:38:
Op zich werkt beta en rc1 prima, heb alleen continue een load van 25% wat dus 1core is...

Nu heeft mijn nas (na aanschaf) minder werk te verrichten waardoor er plenty of power over is dus geen probleem, maar wel de moeite waard om te melden.
Ik had vorige week ook een continue load van 25%, bleek een full scan te zijn van de anti virus.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
RobV schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:10:
[...]

Ik had vorige week ook een continue load van 25%, bleek een full scan te zijn van de anti virus.
Bij mij is het een (bekend bij Synology) bug. Er is geen (zichtbaar) proces wat 25% in beslag neemt.
Broncontrole laat in 6.1 processen en services zien.. echter komt daar geen load naar voren..

Via SSH en 'top' werd ik ook niet wijzer... maar goed ze schijnen er hard aan te werken. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quakie
Version: 6.0.2-8451-9

(2017/01/18)
Important Note
The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.
This update will restart your Synology NAS.
Fixed Issues
Enhanced the stability of Btrfs file system after an abnormal shutdown.
Enhanced the stability of iSCSI service.
Enhanced system stability when connecting via the SMB protocol.
Enhanced the stability of Synology E10G15-F1.
Fixed a security vulnerability regarding PHPMailer (CVE-2017-5223). Upgrading Photo Station to version 6.6.3 or above is required.
Version: 6

lekker bezig Synology! update 9 alweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ja, alleen wel steeds: "This update will restart your Synology NAS". :-(

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
bij mij geen restart? Ik denk dat het voor bepaalde modellen wel geldt (btrfs volumes denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Zo, ik ga me hier ook melden, een pricewatch: Synology DiskStation DS416play met 4x pricewatch: HGST Deskstar NAS, 3TB aangeschaft :9

Heb nu een tweedehands QNAP-TS210, met 2x2TB, was meer een beetje als proof-of-concept of ik wat ik met een NAS wilde doen ook daadwerkelijk voor elkaar kreeg in mijn thuisomgeving (aantal raspberry pi's, wat backupjobs, en dat alles over een powerline network). Maar zelfs de jaaaaaaaaren oude QNAP (met SATA-300, 256MB mem, en een 800mhz singlecore CPU) verbaasde me nog op sommige gebieden, dus tijd om te investeren in een mooie performanceboost, meer functionaliteit, en iets wat nog wél jaren mee kan _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Pst, zie topic warning. Verkeerde topic.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:33

The_Worst

Unox

Mogelijke bug in de Atom CXXXX processors zorgt voor bricked apparaten.

Topic Synology forum.

Veel meldingen van DS1515+ en DS1815+

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
De 415+ gebruikt helaas dezelfde CPU, hopelijk valt het in praktijk mee met de ellende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 20:29
Hier ook een DS415+, is het slim om een ticket aan te maken bij synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

@TheMystery: op voorhand een ticket aanmaken lijkt mij niet erg nuttig. Synology kan momenteel zelf niks behalve apparaten omwisselen die zijn uitgevallen. Intel moet met een patch, indien dit softwarematig valt op te lossen, of een revisie van de processor komen. Gelukkig kan je de schijven in een vervangend apparaat stoppen zonder dat je de raid kwijt bent. Een backup van cruciale bestanden of bestanden die je vaak nodig hebt is wellicht verstandig.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Viper® zat een tijdje terug te denken om zijn 412+ te vervangen door een 415+ :+

de 412+ heeft nog een oudere D2700 chipset.
Nadeel van Synology is dat het over het algemeen redelijk lang meegaat en de support ook wel aardig is. Dus upgraden is vaak meer omdat het kan, niet omdat het moet.

Iemand heeft gisteravond op de fb van Synology al gevraagd of er al wat bekend was over de C2000 issues, nog geen response:
https://www.facebook.com/synology/posts/10154355207817897

[ Voor 60% gewijzigd door Viper® op 07-02-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ze vallen met bosjes om... bizar dat ze allemaal rond dezelfde tijd omvallen...

Ik val zelf ook onder de risico groep met mijn 415+. Hopelijk komen ze vandaag terug met een antwoord..
Mij lijkt het dat alle cpus er last van hebben, niet enkele. Mensen proberen de stepping te achterhalen maar diverse units tussen eind 2016 en eind 2015 hebben dezelfde cpu info.. Waarschijnlijk is er dus geen revise geweest na de b0 stepping. Tenminste Synology heeft die niet.

Benieuwd hoe synology dit gaat opvangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

(jarig!)
Lekker verhaal. Ik heb mijn 1815+ pas vrij recent (~mei 2016). Weet niet of er een verband is tussen leeftijd en uitvallen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Tortelli schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:33:
Lekker verhaal. Ik heb mijn 1815+ pas vrij recent (~mei 2016). Weet niet of er een verband is tussen leeftijd en uitvallen?.
Er lijkt een verband te zijn.
Zie https://www.servethehome....m-c2000-series-bug-quiet/.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:00

masauri

aka qwybyte

Ik heb mijn DS2415+ gekocht op 14-10-2015 en "volwaardig" in gebruik genomen op 01-11-2015.
Nooit echt problemen mee gehad die software matig niet opgelost konden worden.
Maar dit doet me wel serieus schrikken!

Laten we hopen dat Synology snel met nieuws komt!
Want feitelijk als men een vervanging krijgt, zit de fout er toch alsnog in?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.drenth
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 22:02
Grappig dat ik dit nu pas lees, maar mijn DS412+ is ook sinds een maand uitgevallen. Inmiddels vervangen door een DS3617xs maar was wel ineens alle data kwijt. Het lijkt erop dat alle disken in de DS412+ ook ineens stuk waren zonder een enkele waarschuwing. Data had ik gelukkig wel safe op andere plek, maar het blijft lastig.

Zou de DS412+ ook stuk kunnen zijn gegaan door dit probleem? Het begon wel na een update van Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
masauri schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:46:
Ik heb mijn DS2415+ gekocht op 14-10-2015 en "volwaardig" in gebruik genomen op 01-11-2015.
Nooit echt problemen mee gehad die software matig niet opgelost konden worden.
Maar dit doet me wel serieus schrikken!

Laten we hopen dat Synology snel met nieuws komt!
Want feitelijk als men een vervanging krijgt, zit de fout er toch alsnog in?
Voor zover ik het nu begrijp is er geen softwarematige oplossing mogelijk dus dan zal er een ander uitvoering van de processor moeten komen.

Synology zal dan mogelijk de II toevoeging gaan voeren zoals bij de DS216+II en DS716+II.

^^^ met een dik vraagteken erbij ^^^

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Paar weken geleden is mijn DS415+ er plots mee opgehouden (blinkende blauwe led als in http://www.synology.com/support/faq/366). Aan de berichten te zien over de processor ben ik toch wel benieuwd of het dat probleem was. Ik heb hem 2,5 jaar geleden gekocht en had dus geen garantie meer. Synology wees direct naar de leverancier maar gelukkig stuurde die zonder problemen een nieuwe op. Nu maar afwachten of deze het wel blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Quakie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:10:
Ze vallen met bosjes om... bizar dat ze allemaal rond dezelfde tijd omvallen...

Ik val zelf ook onder de risico groep met mijn 415+. Hopelijk komen ze vandaag terug met een antwoord..
Mij lijkt het dat alle cpus er last van hebben, niet enkele. Mensen proberen de stepping te achterhalen maar diverse units tussen eind 2016 en eind 2015 hebben dezelfde cpu info.. Waarschijnlijk is er dus geen revise geweest na de b0 stepping. Tenminste Synology heeft die niet.

Benieuwd hoe synology dit gaat opvangen....
Wat voor bericht heb je gestuurd?
The_Worst schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:47:
@TheMystery: op voorhand een ticket aanmaken lijkt mij niet erg nuttig. Synology kan momenteel zelf niks behalve apparaten omwisselen die zijn uitgevallen. Intel moet met een patch, indien dit softwarematig valt op te lossen, of een revisie van de processor komen. Gelukkig kan je de schijven in een vervangend apparaat stoppen zonder dat je de raid kwijt bent. Een backup van cruciale bestanden of bestanden die je vaak nodig hebt is wellicht verstandig.
Ik vraag me af of het zin heeft. Ik heb er geen zin in om te gaan zitten wachten tot mijn dure NAS (DS415+) dat probleem gaat krijgen, als hij het al krijgt. Zou wel betekenen dat ik een tijde zonder NAS zit en niet bij mijn belangrijke data kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hier nog wat info over de achtergrond, fix en wanneer het kan optreden.
http://www.anandtech.com/...tom-c2000-flaw-discovered

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.drenth
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 22:02
d.drenth schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:59:
Grappig dat ik dit nu pas lees, maar mijn DS412+ is ook sinds een maand uitgevallen. Inmiddels vervangen door een DS3617xs maar was wel ineens alle data kwijt. Het lijkt erop dat alle disken in de DS412+ ook ineens stuk waren zonder een enkele waarschuwing. Data had ik gelukkig wel safe op andere plek, maar het blijft lastig.

Zou de DS412+ ook stuk kunnen zijn gegaan door dit probleem? Het begon wel na een update van Synology.
Ik denk dat mijn probleem toch door iets anders is gekomen. De CPU in de DS412+ lijkt een Intel® Atom™ Processor D2700 te zijn ofwel geen C2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
mvds schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:43:
[...]

Wat voor bericht heb je gestuurd?

[...]
Reageerde op bericht er boven. Synology zou gisteren een statement geven.. Zal eens opzoeken of ze dat ook daadwerkelijk gedaan hebben..

Maar begrijp je tweede stuk niet zo? Je gaat je 415+ nu niet meer gebruiken>?

Ik ga mijn backup rondes verhogen van 1 naar 3x per daags.... mocht de DS415+ uitvallen dan heb ik een backup. Als het goed is zou je de disks kunnen overzetten en zou je gewoon door moeten kunnen gaan.

Uiteraard mis je wat tijd omdat er geen nas is.....

Ik hoop dat synology gewoon netjes gaat zijn en zeggen wissel ze maar om... uiteraard is dit een uitstel want ook die kunnen uitvallen. Ik zie ze de 415+ niet updaten.. de 1815_+ en 1815+ zijn op dit moment nog niet opgevolgd dus die zou eventueel kunnen. Ik verwacht eerder dat ze een 1517+ en 1817+ op de markt brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Quakie schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:16:
[...]

Reageerde op bericht er boven. Synology zou gisteren een statement geven.. Zal eens opzoeken of ze dat ook daadwerkelijk gedaan hebben..

Maar begrijp je tweede stuk niet zo? Je gaat je 415+ nu niet meer gebruiken>?

Ik ga mijn backup rondes verhogen van 1 naar 3x per daags.... mocht de DS415+ uitvallen dan heb ik een backup. Als het goed is zou je de disks kunnen overzetten en zou je gewoon door moeten kunnen gaan.

Uiteraard mis je wat tijd omdat er geen nas is.....

Ik hoop dat synology gewoon netjes gaat zijn en zeggen wissel ze maar om... uiteraard is dit een uitstel want ook die kunnen uitvallen. Ik zie ze de 415+ niet updaten.. de 1815_+ en 1815+ zijn op dit moment nog niet opgevolgd dus die zou eventueel kunnen. Ik verwacht eerder dat ze een 1517+ en 1817+ op de markt brengen...
Ik blijf mijn NAS gebruiken, ik heb genoeg backups zodat ik mijn data niet kwijt zal raken. Maar ik vind het geen fijn idee om te weten dat er een productiefout zit in mijn apparaat (wat me best veel geld heeft gekost) waardoor ie op een willekeurig moment het kan begeven. Met mijn geluk komt dat op een zeer ongelegen moment en waarschijnlijk net buiten de garantie. Er staat belangrijke data op die dus gedurende dat mijn NAS het niet doet en ik geen vervangende unit heb ontoegankelijk zal zijn en ik draai mijn website er vanaf (die ondanks dat het geen site is zoals Tweakers toch belangrijk voor mij is). Redenen genoeg voor mij dat een uitval van mijn NAS best vervelende gevolgen kan hebben.

Als ze nu al weten dat een van de meest cruciale onderdelen niet goed is, zou ik verwachten dat ze met een structurele oplossing komen. Dus niet wachten tot mensen hun defecte apparaat terugsturen maar iets van een terugroepactie of iets dergelijk.

Elk stuk electronica kan defect raken dat snapt iedereen, maar dit vind ik anders. Het is vrijwel zeker dat de CPU het gaat begeven, de vraag is alleen wanneer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
mvds schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:25:
[...]

Ik blijf mijn NAS gebruiken, ik heb genoeg backups zodat ik mijn data niet kwijt zal raken. Maar ik vind het geen fijn idee om te weten dat er een productiefout zit in mijn apparaat (wat me best veel geld heeft gekost) waardoor ie op een willekeurig moment het kan begeven. Met mijn geluk komt dat op een zeer ongelegen moment en waarschijnlijk net buiten de garantie. Er staat belangrijke data op die dus gedurende dat mijn NAS het niet doet en ik geen vervangende unit heb ontoegankelijk zal zijn en ik draai mijn website er vanaf (die ondanks dat het geen site is zoals Tweakers toch belangrijk voor mij is). Redenen genoeg voor mij dat een uitval van mijn NAS best vervelende gevolgen kan hebben.

Als ze nu al weten dat een van de meest cruciale onderdelen niet goed is, zou ik verwachten dat ze met een structurele oplossing komen. Dus niet wachten tot mensen hun defecte apparaat terugsturen maar iets van een terugroepactie of iets dergelijk.

Elk stuk electronica kan defect raken dat snapt iedereen, maar dit vind ik anders. Het is vrijwel zeker dat de CPU het gaat begeven, de vraag is alleen wanneer...
helemaal met je eens.. voor mij iets minder gevolgen maar blijft vervelend...Ik ben al heel de week bezig met support om mijn lun backup terug te zetten wat niet lukt. Zelfde als andere backup taken.. En je raadt het al.. de 415+ start op maar niet zoals het moet. Kan met geen mogelijkheid meer inloggen..:(

is niet dit probleem natuurlijk, maar wel bizar dat uitgerekend als we er over hebben dat ie niet mee werkt....
Ik heb geen zin om dsm opnieuw te installeren want had ik van de week al gedaan. Voor mij is DSM6.1 RC niet een RC versie maar een alpha versie....Ik hunker naar 5.2.. Dit was voor mij nog het meeste stabiele DSM versie en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

mvds schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:25:
[...]

Het is overduidelijk een productiefout dus garantie is niet van toepassing.

Overigens wel teleurstellend dat Synology nog niet gereageerd heeft. Al is het een 'We hebben het in onderzoek of we bekijken de opties' - mededeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Risico voor Synology is dat je de problemen gaat aanjagen w.o. niet gerelateerde problemen.

Verder is Intel ook niet heel scheutig met informatie dus het blijft een stukje speculatie. En er is mogelijk ook een NDA van toepassing.

Dus radiostilte is niet zo heel gek.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
ik zit hier ook te worstelen met de gedachte dit wel of niet mede te moeten delen aan mijn klanten welke bijv. een DS1515+ of DS1815+ hebben..

Hoe hebben jullie dit aangepakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Intel heeft in de laatste earnings call met investeerders aangegeven een financiële reservering gemaakt te hebben voor dit issue. Afnemers van Intel (zoals Cisco en Synology) hebben waarschijnlijk een NDA moeten tekenen als ze aanspraak willen maken op dit potje met geld. Inmiddels is dit verhaal "all-over-the-internet" te vinden. Dus ik zou zeker klanten informeren. In tegenstelling tot Synology is Cisco redelijk agressief met vervangen / RMA-en van hardware. Voordeel is dat je dit tijdens geplande downtime kan doen.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Great dat heb ik weer eerst dat gedoe met die seagate 3tb schijven waarbij iets te veel gebruik heb gemaakt van de RMA procedure .... van de 5 schijven 7 die stuk gegaan zijn.

Heb nu DS1515+ ik hoop dat hij het vol houd zal mijn oude geheugen module alvast klaarleggen met fans zo dat hij snel opgeruild kan worden bij garantie.
Pagina: 1 ... 26 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.