Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb nu een DS214+ waarmee ik sec genomen tevreden ben, ik mis echter transcoding op de NAS en ik zou heel graag toch met Dockers willen gaan werken. Bijvoorbeeld om er Windows op te draaien, of Ubuntu.
Ik ben benieuwd of jullie kunnen adviseren? Ik heb ook nog wat concrete vragen:
- De DS716+ en de DS716+II de CPU lijkt het enige verschil is dit ook zo?
- De DS716+ en de DS716+II wat zijn de respectievelijke release dates geweest?
- Zou de DS216Play nog een rol kunnen spelen?
- Ik heb best veel packages draaien zoals CP, SickRage, AutoSub, NZBget blijven die draaien onder een Intel CPU?
- Kan ik de disks gewoon overzetten in de nieuwe NAS, zodat alles bewaard blijft of is dit niet de aanbeveling. Als alternatief dan zou ik 1 Disk moeten ontmantelen en daarmee de NAS opnieuw opbouwen met misschien wel BTRFS?
Maar sowieso, ik heb nog weinig gelezen over Windows containers op docker. Ik weet dus ook niet precies of je verwachtingen van Docker wellicht wat te hoog gespannen zijn.
Wat betreft migratie: Ik durf het je niet met zekerheid te zeggen. Maar gewoon alle schijven overzetten gaat sowieso niet werken. Volgens mij is DSM namelijk per model of iig per architectuur verschillend.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dan zou ik 1 disk in de DS716+II zetten en de andere in de DS214+ en dan over het LAN met RSYNC.

Is de DSPlay echt het beste, ik vind die tabellen zo lastig te lezen als encoding-leek?
Maar als je echt actief gebruik wil gaan maken van deze features, dan wil je waarschijnlijk ook een beetje future proof zijn. De korte samenvatting (zoals ik het zie), is dat de DS716+(II) en 216+ prima de op dit moment gangbare H.264 codec (voor 1080p content) kunnen transcoden naar bv. een Chromecast toe.
Maar verwacht jij binnen afzienbare termijn (termijn waarbinnen jij verwacht je nieuwe NAS te blijven gebruiken) ook 4k content te gaan gebruiken, en dan specifiek icm. de h.265 codec, of wil je de h.265 codec ook met huidige content gaan gebruiken omdat dat efficienter met opslagruimte en bandbreedte omgaat, dan is de 216play dus jouw apparaat.
Overigens heb ik ook enige tijd behoorlijke focus op transcoding mogelijkheden van Synology apparaten gelegd. Echter, ik ben gestopt met het als 'leading' beschouwen in mijn keuze. De transcoding mogelijkheden zijn sowieso het meest relevant als jij je content ook vanuit Video Station of de ingebouwde mediaserver gaat serveren. 3rd party apps (zoals Plex) moeten er zelf specifiek op ontwikkeld worden om er ook gebruik van te maken. Verder geldt hier dus dat de beste transcoding mogelijkheden (van de -Play modellen) niet stroken met andere goede specs die ik belangrijker vind.
Verder kan de combinatie die ik in mijn huiskamer heb, namelijk Chromecast voor youtube + services die Chromecast ondersteunen, Braswell HTPC'tje voor al het andere, alle codecs toch wel afspelen.
[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 20-05-2016 11:20 ]
http://download.synology....216+II_Data_Sheet_nld.pdf
Daar heb je gelijk in, maar ik vind het zonde als ik hem nu koop, en over 2 weken een revisie van uit komt.. dan heb je toch een beetje het gevoel dat je een verouderd model koopt.eymey schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:57:
Hmm, maar als de DS216+II bij je wensen aansluit, dan doet de DS216+ dat toch ook? Als ik het goed heb is het enige verschil die paar Mhz. meer CPU power.
Verwijderd
Een apple Tv 4 kan toch niet alles afspelen en is transcoding voor nodig toch..?Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:43:
Waarom transcoden op een NAS? M.i. is het beter een Mediaplayer (bijv. aTV4 + Infuse, o.i.d.) te kopen die gewoon alles kan afspelen. Dan volstaat elke willekeurige NAS.
En de synology kan ook weer niet alles transcoden. DTS audio wordt bijvoorbeeld weer niet ondersteunt. Dit maakt de synology niet het ideale transcoding apparaat.Samplex schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:07:
[...]
Een apple Tv 4 kan toch niet alles afspelen en is transcoding voor nodig toch..?
Verwijderd
Maar er zal altijd wel iemand een formaat hebben die niet wordt afgespeeld. Maar dat geldt voor elke Player.
Ik heb nu geen transcoding dus nu kan ik minder afspelen dan de DS716+II ;-) ik ga er sowieso op vooruit. Ik vindt de DS216play toch net te licht voor de toekomst als ik databases ga draaien op de NAS etc.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:47:
Maar er zal altijd wel iemand een formaat hebben die niet wordt afgespeeld. Maar dat geldt voor elke Player.
-1 disk uit de DS214+ halen en in de DS716+II stoppen, DSM 6.0 latest laden (en dus format van de disk geplaatste disk).
-Dan heb ik 2x een NAS waarvan er 1 data bevat en de andere echt helemaal kersvers nieuw is.
-BTRFS Volume aanmaken op de DS716+II
-RSYNC tussen beide nassen opzetten, per volume map, waarbij de DS214+ alle data overpompt naar de juiste locaties.
Zien jullie problemen of zouden jullie het anders doen?
recentelijk soortgelijke overstap gedaan van ds414 (ext4) naar ds916+ (btrfs) en geen problemen ondervonden. Hier dan niet via Rsync data overgezet maar gewoon webdav koppeling gemaakt op de DS916+ om de belangrijke data over te zetten. Daarna de overige schijven bij de DS916+ gestopt en laten formatteren om btrfs volume uit te breidenstormfly schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:56:
ik ben van plan om een DS716+II aan te schaffen, ik heb nu een DS214+. Eigenlijk zou ik naar BTRFS willen migreren zien jullie problemen met de volgende migratie stappen:
-1 disk uit de DS214+ halen en in de DS716+II stoppen, DSM 6.0 latest laden (en dus format van de disk geplaatste disk).
-Dan heb ik 2x een NAS waarvan er 1 data bevat en de andere echt helemaal kersvers nieuw is.
-BTRFS Volume aanmaken op de DS716+II
-RSYNC tussen beide nassen opzetten, per volume map, waarbij de DS214+ alle data overpompt naar de juiste locaties.
Zien jullie problemen of zouden jullie het anders doen?
[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 22-05-2016 21:03 . Reden: typo ]
Gingen alle file rechten dan ook mee of heb je alles rechten-loos over gestampt?lubbertkramer schreef op zondag 22 mei 2016 @ 15:03:
[...]
recentelijk soortgelijke overstap gedaan van ds414 (ext4) naar ds916+ (btrfs) en geen problemen ondervonden. Hier dan niet via Rsync data overgezet maar gewoon webdav koppeling gemaakt opde DS916+ om de belangrijke data over te zeten. Daarna de overige schijven bij de DS916+ gestopt en laten formatteren om btrfs volume uit te breiden
Alles opnieuw ingesteld vanwege overgang ext4 -> btrfs en gelijk kon opschonen. Daarnaast mijn packages omgezet naar een docker applicatiestormfly schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:53:
[...]
Gingen alle file rechten dan ook mee of heb je alles rechten-loos over gestampt?
Owh vertel eens meer over Docker, want dat is een van de redenen dat ik hem koop naast transcoding. Beetje een nieuwe hobby gebied ontdekken dmv Docker.lubbertkramer schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:02:
[...]
Alles opnieuw ingesteld vanwege overgang ext4 -> btrfs en gelijk kon opschonen. Daarnaast mijn packages omgezet naar een docker applicatie
Goed punt EXT4 rechten horen bij een EXT4 filesystem...
Heb nu onder docker baikal, couchpotato, headphones, nzbget, sonarr en synology document viewer (deze installeerde automatisch als docker applicatie na het installeren uit package center) draaien. Ik ben bezig met autosub om deze werkende te krijgen en wil daarna plexserver in docker zetten.stormfly schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:07:
[...]
Owh vertel eens meer over Docker, want dat is een van de redenen dat ik hem koop naast transcoding. Beetje een nieuwe hobby gebied ontdekken dmv Docker.
Goed punt EXT4 rechten horen bij een EXT4 filesystem...
Voordeel van docker in mijn ogen is dat je het gemakkelijk kan migreren naar een andere nas/linux machine met docker zonder verlies van instellingen. Daarnaast vind ik het fijn om zelf mijn cpu/ram per installatie tek unnen managen en kunnen aangeven wat hij wel en niet mag nemen aan resources. Daarnaast het uitdelen van rechten aan de docker container waardoor hij alleen tot die map lees- en/of schrijfrechten heeft.

Welke tutorials heb jij gevolgd?lubbertkramer schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:18:
[...]
Heb nu onder docker baikal, couchpotato, headphones, nzbget, sonarr en synology document viewer (deze installeerde automatisch als docker applicatie na het installeren uit package center) draaien. Ik ben bezig met autosub om deze werkende te krijgen en wil daarna plexserver in docker zetten.
Voordeel van docker in mijn ogen is dat je het gemakkelijk kan migreren naar een andere nas/linux machine met docker zonder verlies van instellingen. Daarnaast vind ik het fijn om zelf mijn cpu/ram per installatie tek unnen managen en kunnen aangeven wat hij wel en niet mag nemen aan resources. Daarnaast het uitdelen van rechten aan de docker container waardoor hij alleen tot die map lees- en/of schrijfrechten heeft.
[afbeelding]
Zijn er trouwens kant en klaar packages voor Intel CPU's, of ben je dan altijd aangewezen op zelf knutselen met Docker
Kan je zo upgraden of moet je dan alles opnieuw aanmaken in de Docker file?Tortelli schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:38:
Je kunt een hele hoop packages zo vinden (voor zover ik er afgelopen donderdag een halfuurtje mee gespeeld heb).
Nee kant en klaar vrijwel, ik gebruik vooral de packages van linuxserver Als je onder "registry" zoekt op bijvoorbeeld couchpotato zie je meerderen die hem aanbieden, klikken op download en dan komt hij onder je image te staan. Vervolgens kun je daar op launch klikken om door middel van een wizard de installatie te doen. Ik heb google gebrikt en kwam toen oa op deze website terecht die mooi stap voor stap een aantal zaken beschreven heeft. Maar voor heel veel zaken zijn al packages beschikbaar en aan de hand van die handleiding op de website heb ik de andere packages van docker ook geinstalleerd.stormfly schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:34:
[...]
Welke tutorials heb jij gevolgd?
Zijn er trouwens kant en klaar packages voor Intel CPU's, of ben je dan altijd aangewezen op zelf knutselen met Docker
Hieronder een voorbeeld met owncloud en zoeken naar couchpotato.

lubbertkramer schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:18:
[...]
Heb nu onder docker baikal, couchpotato, headphones, nzbget, sonarr en synology document viewer (deze installeerde automatisch als docker applicatie na het installeren uit package center) draaien.
Voordeel van docker in mijn ogen is dat je het gemakkelijk kan migreren naar een andere nas/linux machine met docker zonder verlies van instellingen. Daarnaast vind ik het fijn om zelf mijn cpu/ram per installatie te kunnen managen en kunnen aangeven wat hij wel en niet mag nemen aan resources. Daarnaast het uitdelen van rechten aan de docker container waardoor hij alleen tot die map lees- en/of schrijfrechten heeft.

*Ik heb nog nooit met Docker gewerkt, maar vraag me het volgende af.
Het limiteren van CPU / RAM / Resources is idd een voordeel van de Docker images, maar als ik nou bovenstaande screenshots eens even bekijk:
- Een package van NZBGet of Sonarr uit het Package Center is een aantal MB, maar een docker image van de packages zijn 500+ MB per stuk! Een extreme overhead als je het mij vraagt.
- Het RAM gebruik van bovenstaande packages is bij de genoemde Packages volgens mij 'een paar honderd MB', terwijl als je de bovenste screenshot bekijkt, de genoemde Docker images meerdere gigabytes innemen.
Het is leuk dat je het RAM gebruik kan limiteren, maar door het niet via Docker te installeren is de benodigde grootte hiervan sowieso al vele malen minder, en is er imo sowieso geen noodzaak om dit te limiteren.
(PS: Don't get me wrong. RAM is er om te gebruiken, maar aangezien DSM er zelf ook zeer goed gebruik van schijnt te maken door het als cache in te zetten, vind ik het zonde als hier al gigabytes aan verloren gaan.)
Merk je trouwens dat het CPU gebruik en/of schijf I/O ook hoger is bij al die losse Docker images t.o.v. losse packages?
Dat je het aantal cores per image kunt managen is idd wel een fijne
[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 23-05-2016 00:47 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
De grotere image komt voort uit het feit dat hij alle services onder zichzelf draait. Je kunt dit voorkomen door zelf packages te maken en deze te delen met de andere packages. Hierdoor hoeft bijvoorbeeld niet elke package python te installeren of een webserver.SmiGueL schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:50:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
*Ik heb nog nooit met Docker gewerkt, maar vraag me het volgende af.
Het limiteren van CPU / RAM / Resources is idd een voordeel van de Docker images, maar als ik nou bovenstaande screenshots eens even bekijk:
- Een package van NZBGet of Sonarr uit het Package Center is een aantal MB, maar een docker image van de packages zijn 500+ MB per stuk! Een extreme overhead als je het mij vraagt.
- Het RAM gebruik van bovenstaande packages is bij de genoemde Packages volgens mij 'een paar honderd MB', terwijl als je de bovenste screenshot bekijkt, de genoemde Docker images meerdere gigabytes innemen.
Het is leuk dat je het RAM gebruik kan limiteren, maar door het niet via Docker te installeren is de benodigede grootte hiervan sowieso al vele malen minder, en is er imo sowieso geen noodzaak om dit te limiteren.
Merk je trouwens dat het CPU gebruik ook hoger is bij al die losse Docker images t.o.v. losse packages?
Dat je het aantal cores per image kunt managen is idd wel een fijne, maar ik heb het idee dat sommige packages dit ook zelf al kunnen. En mocht je de packages extern beschikbaar willen maken, is het wel fijn dat kwaadwillenden (in principe) nooit buiten de Docker image je NAS in kunnen komen.
Limiteren van resources kan een voordeel gaan zijn zodra je steeds meer en meer applicaties gaat gebruiken. Oa plex kan een grootgebruiker zijn net als nzbget. Dat bij mij packages paar gb ram pakken komt omdat ik 8gb ram beschikbaar heb en een nzbget de ruimte heb gegeven daar wat van weg te pakken, als er bij 2gb ram gebruik van nzbget nog steeds 5gb niets staat te doen is dat prima om zo te limiteren (in mijn geval)
Om even offtopic te gaan; lubbertkramer wat voor een downloadsnelheden haal je met nzbget (of sabnzbd) op je DS916+?. Zou je 300Mbit kunnen halen?.
Ik behaal onderstaande, mbt resources zou ik meer aan moeten kunnen maar lijn hier kan niet meerTortelli schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:58:
Verwacht dat NZBGET ramgeheugen als data cache gebruikt (dat scheelt enorm veel IO).
Om even offtopic te gaan; lubbertkramer wat voor een downloadsnelheden haal je met nzbget (of sabnzbd) op je DS916+?. Zou je 300Mbit kunnen halen?.

plaatjes zeggen meer dan 1000 woordenTortelli schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:05:
Wat zijn je resources dan ongeveer?. CPU gebruik doel ik vooral op natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door lubbertkramer op 22-05-2016 22:15 ]
Volgens deze posts:Tortelli schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:58:
De DS214+ (stuk trager dan de DS916+) doet schijnbaar al ~26 a 28 MB/s.
DS1815+ (vergelijkbaar met de DS916+) ~50 a 60 MB/sVerwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:55:
Sinds deze week heb ik een Tweak 1Gbit/s verbinding. Ik haal op mijn DS214+ (DSM 5.2-5592 Update 4) met 2x WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX via NZBGet 16.2 een constante snelheid van 26-28 MB/s. Ik gebruik de nieuwsservers van Supernews en TweakNews.
Red Boll schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:56:
Hier haal ik met een DS1815+ en NZBget ruim 50MB p/s (soms bijna 60MB p/s) met meerdere usenet providers via SSL.
[afbeelding]

Dus dat moet wel lukken.
[ Voor 22% gewijzigd door SmiGueL op 22-05-2016 22:20 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Als je een ssd toevoeg voor cache doeleinden, werkt dat ook met nieuwsgroep bestanden?. Of zou ik beter een SHR volume kunnen maken van mijn 6-7 discs en de ssd los toevoeg (en nzbget daar heen laten downloaden, extract naar SHR volume).
(Heb nog 2 ssds liggen, een 60GB en een 128GB msata met converter.....)
Thnx!lubbertkramer schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:13:
[...]
plaatjes zeggen meer dan 1000 woordenHier is Sonarr - NZBGet bzig en vriendin zit via videostation te kijken. Verder draaien de dockers + mailplus / vpn / audiostation / videostation / webstation als package vanuit het package center.
[afbeelding]
[ Voor 52% gewijzigd door Tortelli op 23-05-2016 09:14 ]
[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 23-05-2016 11:16 ]
[ Voor 28% gewijzigd door stormfly op 23-05-2016 20:45 ]
Ik zou hem hier stellen: [Synology] Vraag en antwoord - deel 2stormfly schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:43:
Hoe delete je een folder of een file uit een Hyperbackup Vault? De variant waarbij de data lokaal encrypted is
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
- DS916+ (8 GB)
- DSM 6.0
- 2 x 3TB in SHR1 (= RAID 1 in dit geval)
- BTRFS file systeem (gekozen na heeeeel lang twijfelen)
• Indexing duurt oneindig lange. Had de interne Postgre SQL DB beetje bijgehouden, toen hij op zo'n 80% was werd de DB ineens geflushed en begon hij overnieuw
• Geen DTS support in 'Video Station'

• Standaard staat "Memory Compression" aan. Snap niet dat dat bij 8 GB ook aan staat. In ieder geval uitgezet en hij lijkt veeel responsiever..
• DSM ziet er gelikt uit (wel beetje tele-tubbie..), maar echt overzichtelijk/logisch ingedeeld vind ik het (nog?) niet
• Laatste Video Station update had HW-matige HEVC transcoding toegevoegd, maar dat werkte niet (beeld bleef laden - zonder enige activiteit op de NAS)
• NAS wordt regelmatig 'wakker' en gaat dan de hele HDD doorpluizen (zo lijkt het?). Niet nodig lijkt me aangezien aan een systeem in slaap geen wijzigingen aangebracht kunnen worden
• De fans zouden nog op veeel lagere RPM kunnen voor in profiel "Quiet Mode", zeker wanneer in idle/sleep -- hij blaast nu koude lucht rond...
[ Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 31-05-2016 21:47 ]
Nieuwe producten:
DS416Play (dual core intel proc met 1GB geheugen)
RT2600ac nieuwe router, met 1.7Ghz cpu. High end markt.
Ik teken nergens meer voor
En minstens net zo mooi voor de RT1900 mensen hier:Quakie schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:54:
Computex
Nieuwe producten:
RT2600ac nieuwe router, met 1.7Ghz cpu. High end markt.
SRM 1.1 met wat extra statsfeatures.
Info + Screenshots
[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 02-06-2016 17:02 ]
Hoe snel is jouw 916+ bij kopieren vanaf pc?- J.W. - schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 19:19:
Eerste indrukken van Synology, specifiek
- DS916+ (8 GB)
- DSM 6.0
- 2 x 3TB in SHR1 (= RAID 1 in dit geval)
- BTRFS file systeem (gekozen na heeeeel lang
Ik heb dat niet uitgebreid getest, maar sequentieel trekt hij de Gbit netwerk verbinding zo'n beetje wel dicht..Arjant2 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 18:49:
[...]
Hoe snel is jouw 916+ bij kopieren vanaf pc?
Ik kom niet verder dan 90MB/s. Lijkt me stug dat dat ligt aan de 916+.- J.W. - schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 00:58:
[...]
Ik heb dat niet uitgebreid getest, maar sequentieel trekt hij de Gbit netwerk verbinding zo'n beetje wel dicht..
TestPC natuurlijk wel met een SSDArjant2 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:34:
[...]
Ik kom niet verder dan 90MB/s. Lijkt me stug dat dat ligt aan de 916+.
Kopieerde vanaf een WD black, die zou toch wel dik hoger moeten komen, maar zal het vanavond nog eens uitsluiten dat het daar aan ligt.
Als daar wat meer data op staat (en de test data mogelijk gefragmenteerd is) en/of hij wat voller staat en de test data daardoor wat verder naar achteren (rechterkant grafiek) staat dan heeft dat behoorlijk wat invloed op de leessnelheid van zo'n HDD.Arjant2 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:08:
Kopieerde vanaf een WD black, die zou toch wel dik hoger moeten komen, maar zal het vanavond nog eens uitsluiten dat het daar aan ligt.
(mogelijk oud nieuws?)
👉🏻 Blog 👈🏻
Even vanaf SSD geprobeerd maar blijft rond de 90MB/s schommelen.SmiGueL schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:57:
[...]
Als daar wat meer data op staat (en de test data mogelijk gefragmenteerd is) en/of hij wat voller staat en de test data daardoor wat verder naar achteren (rechterkant grafiek) staat dan heeft dat behoorlijk wat invloed op de leessnelheid van zo'n HDD.
Overigens is het ook geen mooie rechte lijn, af en toe daalt hij even naar 70/75 om dan weer naar 90 terug te gaan.
Jumboframes heeft geen invloed, snelheid blijft gelijk en ook dan heb ik de dipjes erin.
Een plaatje zegt meer waarschijnlijk, en hier was t nog vrij mild de dipjes

maar beter post ik dit ff in het andere topic.
[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 03-06-2016 18:53 ]
Ps het is geen probleem met doorvoersnelheid van de wd black. Dit is vanaf mijn ssd. Wd black kopieert overigens met 170MB/s naar de ssd.
Ik ben wat verder met Docker, smokeping draait nu en bij het verwijderen en toevoegen blijft alles werken. Kortom de paden/config staat goed en er blijft niets in de container " achter" bij het verwijderen.lubbertkramer schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:18:
[...]
Heb nu onder docker baikal, couchpotato, headphones, nzbget, sonarr en synology document viewer (deze installeerde automatisch als docker applicatie na het installeren uit package center) draaien. Ik ben bezig met autosub om deze werkende te krijgen en wil daarna plexserver in docker zetten.
[afbeelding]
Hoe heb jij de postprocessing (volume koppeling en rechten) geregeld tussen Sickbeard, nzbget, couchpotato etc? Want default kan die docker container alleen op /volume1/docker lezen en schrijven. Maar vanuit de bestaande packages via packagecenter postprocessen ze allemaal op /volume1/downloads any tips?
👉🏻 Blog 👈🏻
NZBget heeft rechten op /docker/nzbget voor de config en op /downloads.CP/Sonarr/Headphones op /docker/applicatie en hebben elk hun eigen rechten op /movies /series /music en op /downloads. Onder NZBget gewoon postprocessing script nzbtocouchpotato / nzbtoheadphones etc etc en daar de api key / ip en poort van de docker en geen problemen.stormfly schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:16:
[...]
Ik ben wat verder met Docker, smokeping draait nu en bij het verwijderen en toevoegen blijft alles werken. Kortom de paden/config staat goed en er blijft niets in de container " achter" bij het verwijderen.
Hoe heb jij de postprocessing (volume koppeling en rechten) geregeld tussen Sickbeard, nzbget, couchpotato etc? Want default kan die docker container alleen op /volume1/docker lezen en schrijven. Maar vanuit de bestaande packages via packagecenter postprocessen ze allemaal op /volume1/downloads any tips?
Edit:
Had toevallig nog wat screenshots in mijn fotoalbum staan. Zie hieronder bijvoorbeeld de koppeling van autosub

[ Voor 10% gewijzigd door lubbertkramer op 05-06-2016 14:15 ]
Het gaat om de manier hoe synology haar docker implementatie heeft voorzien. Als jij een beter topic weet geef me de link dankraades schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:45:
Dit is niet het topic om in detail te treden maar dat kan lijkt mij door de folders te mappen met de -v parameter. Voorbeeld in https://hub.docker.com/r/linuxserver/sabnzbd/. Zodoende is bijvoorbeeld de map /config in de container gelinkt aan de map /volume1/sabnzbd/config (ik noem maar wat) op de Synology.
Het gaat erom dat de docker applicatie van synology alleen op /volume1/dockerr mag lezen en schrijven. Dus echt gerelateerd aan de manier hoe synology haar implementatie heeft gedaan.
Wat jij schetst heb ik al, alleen mag de container niet schrijven en lezen in /volume1/downloads. Dat is mijn gerichte synology vraag?
Dat is geen synology keuze maar jouw keuze en implementatie. Ik heb docker namelijk op meer lees- en schrijfrechten dan alleen op de docker map zie mijn post boven die van jou. Naast de jouw benoemde packages draai ik ook owncloud / musicbrainz met elk een eigen config map onder /docker/applicatie maar daarnaast op andere mappen lees- en schrijfrechtenstormfly schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:09:
[...]
Het gaat erom dat de docker applicatie van synology alleen op /volume1/dockerr mag lezen en schrijven. Dus echt gerelateerd aan de manier hoe synology haar implementatie heeft gedaan.
kraades schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:45:
Dit is niet het topic om in detail te treden maar dat kan lijkt mij door de folders te mappen met de -v parameter. Voorbeeld in https://hub.docker.com/r/linuxserver/sabnzbd/. Zodoende is bijvoorbeeld de map /config in de container gelinkt aan de map /volume1/sabnzbd/config (ik noem maar wat) op de Synology.
[ Voor 32% gewijzigd door lubbertkramer op 05-06-2016 14:13 ]
Als jij nu /volume1/downloads linkt of whatever voor naam kan jij daar direct op schrijven en lezen zonder extra handelingen? Ik krijg daar geen bit op gelezen of geschreven...erg vreemd het mountpoint is gewoon zichtbaar in de container maar krijg er niets op.lubbertkramer schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:11:
[...]
Dat is geen synology keuze maar jouw keuze en implementatie. Ik heb docker namelijk op meer lees- en schrijfrechten dan alleen op de docker map zie mijn post boven die van jou. Naast de jouw benoemde packages draai ik ook owncloud / musicbrainz met elk een eigen config map onder /docker/applicatie maar daarnaast op andere mappen lees- en schrijfrechtenEn net zoals hierboven gezegd wordt bepaal je zelf wat je bijvorobeeld aan /data of /downloads linkt, ik kan aan /data bijvoorbeeld de map /homes/lubbertkramer koppelen om hem daar lees- en schrijfrechten te geven. Zie hieronder
[...]
Ik ga er vanavond als het afgekoeld is nog ff naar kijken misschien zie ik wat over het hoofd...
EDIT: erg vreemd maar nu werkt het wel, begrijp het niet maar kan nu wel verder. Gewoon dezelfde config als vorige keer en toen kon die backup niet geschreven worden...

[ Voor 11% gewijzigd door stormfly op 05-06-2016 14:51 ]
Nope, je moet vraag en antwoord hebben. Dit topic is alleen voor Synology Nieuws en discussie over dat nieuws.stormfly schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:09:
Het gaat om de manier hoe synology haar docker implementatie heeft voorzien. Als jij een beter topic weet geef me de link dandit lijkt mij het beste topic namelijk.
Verder wat lubbertkramer zegt.
👉🏻 Blog 👈🏻
Excuses ik had 100% het idee in "vraag en antwoord" te zitten! Dmnd hebben jullie gelijkkraades schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:54:
[...]
Nope, je moet vraag en antwoord hebben. Dit topic is alleen voor Synology Nieuws en discussie over dat nieuws.
Verder wat lubbertkramer zegt.
Ik ervaar inderdaad geen problemen verder en kan gewoon lezen en schrijven, mocht je vragen hebben doe even een DM dan vervuilen we dit topic hier niet verder want dit is inderdaad het nieuws topicstormfly schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:40:
[...]
Als jij nu /volume1/downloads linkt of whatever voor naam kan jij daar direct op schrijven en lezen zonder extra handelingen? Ik krijg daar geen bit op gelezen of geschreven...erg vreemd het mountpoint is gewoon zichtbaar in de container maar krijg er niets op.
Ik ga er vanavond als het afgekoeld is nog ff naar kijken misschien zie ik wat over het hoofd...
EDIT: erg vreemd maar nu werkt het wel, begrijp het niet maar kan nu wel verder. Gewoon dezelfde config als vorige keer en toen kon die backup niet geschreven worden...
[afbeelding]
(2016/06/06)
What's New
This update includes all bug fixes as well as security fixes in the previously released updates since DSM 6.0-7321.
EDS14 can now be upgraded to DSM 6.0.1.
Improved overall performance for multiple client connections.
SSD TRIM is now supported on DS715, DS1515, and DS2015xs.
File Station
The sorting algorithm has been changed from sorting by name to natural sort order.
Changed the filter function to the search function to locate files efficiently.
Supports search history.
High Availability Manager
Added the quorum server settings to reduce split-brain error occurrences.
Proxy servers are supported.
Supports customized DSM ports and HTTPS connection.
Reduced by 60% the average time for detecting disconnected networks before automatic failover.
Improved HA cluster stability during upgrade.
Supports installing DSM on RC18015xs+ in network environments without a DHCP server.
Fixed Issues
Fixed an issue where an ext2 external storage device could not be mounted.
Fixed an issue where shared folders on NTFS external storage devices could not be remotely mounted to some models via NFS.
Reduced memory usage for writing data to an NTFS external storage device.
Fixed an issue where Microsoft Excel files in an encrypted shared folder on some models could not be correctly accessed via Windows File Service.
Fixed a security vulnerability regarding the p7zip module (CVE-2016-2335).
Fixed an issue where files might not appear in search results if their file types were not specified for file indexing.
Fixed an issue where backup tasks could not complete when the remote destination was encrypted.
Fixed an issue where IPv6 link-local authentication might fail for rsync.
Fixed an issue where backup tasks in Time Backup might not run after system upgrade.
Fixed an issue where system monitoring processes might demand system memory on RS10613xs+, RS18016xs+, and RC18015xs+.
Applied the workaround to mitigate a security vulnerability of ImageMagick module (CVE-2016-5118).
Minor bug fixes.
En ook een zooi app updates..
Let op voor iDrive gebruikers, app werkt niet meer na deze update.
[ Voor 96% gewijzigd door 3p0x op 07-06-2016 00:00 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
De server is sterk genoeg om 4k content met Plex te streamen, echter niet voldoende sterk om daarbij ook de ondertiteling te transcoden. In dat geval is echt Kobi nodig.
Overigens gaat 1080p op meerdere devices tegelijkertijd prima, zelfs op telefoons.
[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 08-06-2016 09:53 ]
Ik heb nu een 916+ en kan hiermee voor het eerst transcoden, maar met alle Apple devices zie ik niet echt noodzaak? Waarvoor gebruik jij het? Want als ik transcoding uit zet in DS Video, of Infuse gebruik is het gewoon snel.outlandos schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:50:
Even een update voor de mensen die geinteresseerd zijn in de 916+ (8GB) in combinatie met Plex.
De server is sterk genoeg om 4k content met Plex te streamen, echter niet voldoende sterk om daarbij ook de ondertiteling te transcoden. In dat geval is echt Kobi nodig.
Overigens gaat 1080p op meerdere devices tegelijkertijd prima, zelfs op telefoons.
Ik kijk voornamelijk op mijn Nvidia Shield. Kan ik transcoden op mijn NAS server uitzetten en het overlaten aan de Shield? Zo ja, hoe? Zou ik dan wel 4k content met ondertiteling kunnen streamen naar mijn Shield?stormfly schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:02:
[...]
Ik heb nu een 916+ en kan hiermee voor het eerst transcoden, maar met alle Apple devices zie ik niet echt noodzaak? Waarvoor gebruik jij het? Want als ik transcoding uit zet in DS Video, of Infuse gebruik is het gewoon snel.
Gaat het transcoden van mkv 1080p met subs wel goed?outlandos schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:50:
Even een update voor de mensen die geinteresseerd zijn in de 916+ (8GB) in combinatie met Plex.
Samplex schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:44:
[...]
Gaat het transcoden van mkv 1080p met subs wel goed?
1080p ging dit prima, heb nog geen 4K tv maar wel de Nvidia shield maar verwacht dat dit ook kan met 4K gezien de specificaties van de Shield zelf en wat hij aan zou moeten kunnen. Zowel met Plex als Kodi getest.outlandos schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:43:
[...]
Ik kijk voornamelijk op mijn Nvidia Shield. Kan ik transcoden op mijn NAS server uitzetten en het overlaten aan de Shield? Zo ja, hoe? Zou ik dan wel 4k content met ondertiteling kunnen streamen naar mijn Shield?
Edit:
Transcoding op de NAS uitzetten inderdaad en de Shield laten doen
Edit 2 voor de volledigheid:
DS916+ (8GB) icm Nvidia Shield met Kodi/Plex getest
[ Voor 26% gewijzigd door lubbertkramer op 08-06-2016 10:50 ]
Bij blueray content (die ik eerst zelf in een mkv heb omgezet ) krijg ik bij het streamen op m'n Shiels de melding dat de server niet sterk genoeg is en raden ze aan om de kwaliteit op original te zetten (maar dat staat hij al).lubbertkramer schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:47:
[...]
[...]
1080p ging dit prima, heb nog geen 4K tv maar wel de Nvidia shield maar verwacht dat dit ook kan met 4K gezien de specificaties van de Shield zelf en wat hij aan zou moeten kunnen. Zowel met Plex als Kodi getest.
Edit: hoe zet ik transcoden op mijn NAS uit? En waarom kan een apparaat van 200 euro het wel en een van 600 euro niet?
[ Voor 9% gewijzigd door outlandos op 08-06-2016 10:51 ]
Hmm apart, hier ook optie "orgineel" aanstaan. Zal het vanavond eens testen met een blueray wat of de shield gaat doen. Er is niets misgegaan in de convert naar mkv toe die je zelf gedaan hebt, heb je het ook al getest met de blueray zelf?outlandos schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:50:
[...]
Bij blueray content (die ik eerst zelf in een mkv heb omgezet ) krijg ik bij het streamen op m'n Shiels de melding dat de server niet sterk genoeg is en raden ze aan om de kwaliteit op original te zetten (maar dat staat hij al).
De blueray zelf is een .iso en dat wordt toch niet ondersteund door Plex?lubbertkramer schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:51:
[...]
Hmm apart, hier ook optie "orgineel" aanstaan. Zal het vanavond eens testen met een blueray wat of de shield gaat doen. Er is niets misgegaan in de convert naar mkv toe die je zelf gedaan hebt, heb je het ook al getest met de blueray zelf?
(Zie ook mijn edit in het vorige bericht)
[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 08-06-2016 10:53 ]
correct, maar je zou het kunnen testen met Kodi? Transcoding zet je uit door direct stream en format op orgineel te zetten zo uit het hoofd. Ook moet je op de plex server aangeven dat remote format orgineel gebruikt.outlandos schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:52:
[...]
De blueray zelf is een .iso en dat wordt toch niet ondersteund door Plex?
(Zie ook mijn edit in het vorige bericht)
Edit:
Waarom de shield het wel kan en de DS916+ niet, dat ligt aan de interne hardware in combinatie met de software en het verschil in gebruik van beide systemen, keuzes van de makers. Zelfbouw NAS kan uiteraard meer dan een Synology kan tegen lagere kosten maar de eenvoud/gemak van Synology hardware/software is waar je voor betaald.
[ Voor 26% gewijzigd door lubbertkramer op 08-06-2016 10:58 ]
Dat is goed nieuws, jammer dat je geen Apple TV 4 hebt om te testen met transcoding icm plexlubbertkramer schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:47:
[...]
[...]
1080p ging dit prima, heb nog geen 4K tv maar wel de Nvidia shield maar verwacht dat dit ook kan met 4K gezien de specificaties van de Shield zelf en wat hij aan zou moeten kunnen. Zowel met Plex als Kodi getest.
Edit:
Transcoding op de NAS uitzetten inderdaad en de Shield laten doen
In de Plex client op de Shield kun je als het goed is zelf kiezen hoe het moet worden afgespeeld. Als je dan kiest voor Direct Play dan gaat de Plex server niet transcoden.outlandos schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:50:
[...]
Bij blueray content (die ik eerst zelf in een mkv heb omgezet ) krijg ik bij het streamen op m'n Shiels de melding dat de server niet sterk genoeg is en raden ze aan om de kwaliteit op original te zetten (maar dat staat hij al).
Edit: hoe zet ik transcoden op mijn NAS uit? En waarom kan een apparaat van 200 euro het wel en een van 600 euro niet?
Heb zelf namelijk het probleem dat als ik transcode met videostation er geen ondertitels mee komen als die embeded zijn in de mkv. Plex kan dit dus wel?
[ Voor 44% gewijzigd door Arjant2 op 08-06-2016 12:37 ]
lubbertkramer schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:57:
[...]
correct, maar je zou het kunnen testen met Kodi? Transcoding zet je uit door direct stream en format op orgineel te zetten zo uit het hoofd. Ook moet je op de plex server aangeven dat remote format orgineel gebruikt.
Edit:
Waarom de shield het wel kan en de DS916+ niet, dat ligt aan de interne hardware in combinatie met de software en het verschil in gebruik van beide systemen, keuzes van de makers. Zelfbouw NAS kan uiteraard meer dan een Synology kan tegen lagere kosten maar de eenvoud/gemak van Synology hardware/software is waar je voor betaald.
edit:Polster schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:49:
[...]
In de Plex client op de Shield kun je als het goed is zelf kiezen hoe het moet worden afgespeeld. Als je dan kiest voor Direct Play dan gaat de Plex server niet transcoden.
De optie Direct play heb ik nu op forced (en Remote format op Original) en nu speelt de Shield 4k content via Plex zonder moeite af. _/-\o_CPU belasting van de DS916+ zit dan rond de 2%.
[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 08-06-2016 19:53 ]
Miss klein beetje offtopic maar Plex Media Server kan nu ook rechtstreeks op de Shieldoutlandos schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:19:
[...]
[...]
edit:
De optie Direct play heb ik nu op forced (en Remote format op Original) en nu speelt de Shield 4k content via Plex zonder moeite af. _/-\o_CPU belasting van de DS916+ zit dan rond de 2%.
Dit was ook te verwachten en is ook te bereiken met een hele simpele NAS. De Shield doet al het werk en benadert de NAS als simpele file-share. De NAS stelt het bestand beschikbaar en hoeft verder niets te doen. De Shield is gewoon te goed en biedt geen uitdaging voor de DS916+ 😉outlandos schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:19:
[...]
[...]
edit:
Er zijn nog wel bepaalde films die mijn Shield niet goed afspeelt als ik hem op forced heb staan. Dan blijft aan het begin een oranje draaiende circel zichtbaar. Zodra ik transcoding dan weer op auto zet neemt de NAS het over en speelt ie het perfect af. Ik denk dat dat iets met de audio format te maken heeft.Tot nu toe kan mijn NAS alles aan, op 4k content na. En die 4k content wordt gelukkig wel zonder enig probleem afgespeeld op mijn Shield. In andere woorden: ik kan alles goed zien in PlexPolster schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:21:
[...]
Dit was ook te verwachten en is ook te bereiken met een hele simpele NAS. De Shield doet al het werk en benadert de NAS als simpele file-share. De NAS stelt het bestand beschikbaar en hoeft verder niets te doen. De Shield is gewoon te goed en biedt geen uitdaging voor de DS916+ 😉
Overigens heb ik de 916+ ook gekocht om op ipads Plex te kunnen draaien, dus daarvoor had ik wel zo'n sterkte NAS nodig.
[ Voor 34% gewijzigd door technorabilia op 10-06-2016 07:31 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
https://www.synology.com/en-global/dsm/app_packages/exFAT
[ Voor 5% gewijzigd door Quakie op 12-06-2016 17:43 ]
Ik heb een Synology DS214 draaien zonder databescherming (dus 2 aparte Volumes).
Volume 1 SSD van 120GB met DSM erop.
Volume 2 HDD van 4TB met opslag.
Nu heb ik een, compatible, SSD ban 240GB welke ik wilde gebruiken voor een upgrade van onze MacBook maar die wilt niet meewerken.
Kan ik, met behoud van Volume 2, de SSD met DSM opnieuw installeren? Ik kan het niet gevonden krijgen en gezien ik geen plek heb om de 4TB tijdelijk elders op te slaan... (Geen "belangrijke" data ofc)
Mocht iemand het weten hoor ik het graag
Edit: @ Hieronder, thnx! Zal hem daar neerzetten ;-)
[ Voor 175% gewijzigd door Thalaron op 13-06-2016 17:09 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Version: 6.0.1-7393-1
(2016/06/21)
Improved system stability when Synology NAS serves as a VPN server.
Fixed several security vulnerabilities regarding NTP module (CVE-2016-4957, CVE-2016-4953, CVE-2016-4954, CVE-2016-4955, and CVE-2016-4956).
Fixed an issue where DSM user interface might become unresponsive under normal operation.
Fixed an issue where shared links created by LDAP users in DSM 5.2 might be unavailable after upgrading to DSM 6.0.
Fixed an issue where folders cannot be uploaded to File Station.
Fixed an issue where encrypted replication tasks cannot be resumed or completed when the sync process has been interrupted.
Fixed an issue where log files could not be rotated on the passive server in the HA cluster, which could cause the upgrade failure on the passive server.
Enhanced the process of shared folder encryption.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
DS916+ + 3x 6TB BTRFS R5 WD Red + 1x 120GB Caching SSD:
Synology DS916+ | Verbruik |
---|---|
HDD's spindown | 11 Watt +/- 0.1W |
HDD's spinning (idle load) | 27,8 Watt +/- 0.5W |
HDD's Read (120MB/s) | 31 Watt |
HDD's Write (120MB/s) | 32 Watt |
CPU Unrar (1 core) | 30 Watt |
4x CPU Unrar (4 cores) | 34 Watt peak |
NZBGet Unrar (4 cores) | 31 á 32 Watt (34W peak) |
Synology zelf komt overigens bij spindown 2 Watt hoger uit (13W) volgens de specsheet.
*Alle metingen zijn verricht met de Voltcraft Energy Check 3000. Geen superdeluxe apparaat, maar in mijn ogen goed genoeg.
De HDD Idle + HDD spinning testen heb ik over enkele uren op verschillende momenten bekeken, en deze blijven vrij constant op bovengenoemde waardes.
[ Voor 20% gewijzigd door SmiGueL op 28-06-2016 20:45 ]
Hier kan je goed zien dat Intel zich ook op andere dingen moet gaan focussen. Even mobiele apparaten niet mee genomen. Volgens de specs van de CPU (dus niet van synology) zou je verwachten dat bij idle je aardig wat lager qua watts uit zou moeten komen. Mijn DS415+ doet echt niet meer watts tov jouw lijstje. Anderhalf jaar heeft ons in het algemeen vrij weinig gebracht (916+ vs 415+). Hij is niet wezenlijk sneller, of zuiniger. Ze konden niks anders doen dan extra geheugen toevoegen en volume uitbreiding via de DX213 en DX513 toe staan..SmiGueL schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:13:
Ik heb de DS916+ voor de grap eens aan de energie meter gehangen, en kwam op het volgende:
DS916+ + 3x 6TB BTRFS R5 WD Red + 1x 120GB Caching SSD:
Synology DS916+ Verbruik HDD's spindown 11 Watt +/- 0.1W HDD's spinning (idle load) 28 Watt +/- 0.5W HDD's Read (120MB/s) 31 Watt HDD's Write (120MB/s) 32 Watt CPU Unrar 30 Watt
Synology zelf komt overigens bij spindown 2 Watt hoger uit (13W) volgens de specsheet.
*Alle metingen zijn verricht met de Voltcraft Energy Check 3000. Geen superdeluxe apparaat, maar in mijn ogen goed genoeg.
De HDD Idle + HDD spinning testen heb ik over enkele uren op verschillende momenten bekeken, en deze blijven vrij constant op bovengenoemde waardes.
[ Voor 4% gewijzigd door Quakie op 28-06-2016 21:31 . Reden: Gedaan hoor ]
Ja idd jammer dat ze er qua snelheid niet echt op vooruit zijn gegaan. Ook de desktop CPU's (de consumenten modellen dan) worden elk jaar misschien maar een handvol % sneller..Quakie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:15:
Hier kan je goed zien dat Intel zich ook op andere dingen moet gaan focussen. Even mobiele apparaten niet mee genomen. Volgens de specs van de CPU (dus niet van synology) zou je verwachten dat bij idle je aardig wat lager qua watts uit zou moeten komen. Mijn DS415+ doet echt niet meer watts tov jouw lijstje. Anderhalf jaar heeft ons in het algemeen vrij weinig gebracht (916+ vs 415+). Hij is niet wezenlijk sneller, of zuiniger. Ze konden niks anders doen dan extra geheugen toevoegen en volume uitbreiding via de DX213 en DX513 toe staan..
Nu is het wel zo dat onder andere door de die-shrink (22nm naar 14nm) het stroomverbruik; de TDP van de CPU van de DS916+ met 6 Watt een stuk lager is dan die van de DS415+ met 15 Watt.
Bij een idle CPU load (praktisch alle gequote benchmarks) schelen de 2 schijnbaar niet zoveel. Maar onder load zou het verschil dus wel significant moeten zijn. (Zie post edit met toegevoegde 4-core benchmarks)
Het grootste gedeelte van het 28W idle verbruik zijn de schijven (5.6W / stuk = 17W) en het moederbord/geheugen/satacontroller zou dan een 8 a 10 Watt verbruiken lijkt me? Iig 11W incl.CPU
Volgens Synology, een paar watt minder dan de DS415+)
Precies wat ik bedoel, op papier zou je merkbare verlaging verwachten, (6 ipv 15 watt) maar je ziet nu nadeel van TDP.... Ik zag weinig watt verschil op mijn DS415+ tussen idle en 100% load... Het wordt gewoon tijd dat rest (moederborden, geheugen, harde schrijven) mee gaan..SmiGueL schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:04:
[...]
Ja idd jammer dat ze er qua snelheid niet echt op vooruit zijn gegaan. Ook de desktop CPU's (de consumenten modellen dan) worden elk jaar misschien maar een handvol % sneller..
Nu is het wel zo dat onder andere door de die-shrink (22nm naar 14nm) het stroomverbruik; de TDP van de CPU van de DS916+ met 6 Watt een stuk lager is dan die van de DS415+ met 15 Watt.
Bij een idle CPU load (praktisch alle gequote benchmarks) schelen de 2 schijnbaar niet zoveel. Maar onder load zou het verschil dus wel significant moeten zijn. (Zie post edit met toegevoegde 4-core benchmarks)
Het grootste gedeelte van het 28W idle verbruik zijn de schijven (5.6W / stuk = 17W) en het moederbord/geheugen/satacontroller zou dan een 8 a 10 Watt verbruiken lijkt me? Iig 11W incl.CPU
Volgens Synology, een paar watt minder dan de DS415+)
Ik zelf wacht op betaalbare 1Tb SSDs en dan bedoel ik dat je er makkelijk 2 a 4 kan aanschaffen..
Ik heb zelf niet veel data nl. Zuinig, snel en reden van een ssd caching is weg..
maar goed, dit hoort denk ik niet in dit topic thuis.
Ik wacht op de opvolger van de DS2415+, de DS2417+ waarschijnlijk.
Ik zie dat Synology de Xeon D serie aan het gebruiken is. Ik hoop dat die ook in de DS2417+ komt.
De RS3617xs+ heeft een Intel Xeon D-1531 en de RS3617RPxs+ heeft de Intel Xeon D-1521.
Bron: http://www.servethehome.com/look-synology-computex-2016/
Synology had op Computex ook zijn eerste FlashStation de FS3017 voorgesteld.

Heb lang gedacht te wachten op de nieuwe generatie maar geduld is niet mijn sterkste kan..... mijn 1815+ is ook meer dan krachtig zat.
De DS1815+ heeft een Atom C2538 die 104$ kost een Xeon D-1521 kost 199$
http://ark.intel.com/nl/p...-D-1521-6M-Cache-2_40-GHz
Is misschien te duur, althans voor de DS1817+ als die zou komen.
De DS2415+ heeft ook een Atom C2538, dus als de DS2417+ komt zal het een andere CPU moeten zijn.
Vraag is welke, maar zoals je aangeeft, er is door Intel niet veel "storage optimized" CPU uitgebracht.
De Xeon D-1xx1 serie is wel "storage optimized", dus denk(hoop) dat die de volgende CPU dat Synology gaat gebruiken.
Die Xeon D serie heeft trouwens native 10gigabit support dus...
Even in mijn glazenbol kijken....Samplex schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:55:
Ik heb nu een DS412+, is het het waard om over te gaan naar DS916+?
Hoe kunnen we hier antwoord op geven als we niet weten wat je met je NAS doet?
Plex Media Server, Time Machine backup, VPN remote toegang, Sonarr, NZBget meer niet eigenlijkArjant2 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 07:53:
[...]
Even in mijn glazenbol kijken....
Hoe kunnen we hier antwoord op geven als we niet weten wat je met je NAS doet?
Ging er meer omdat de 412 geen btfrs aankan..
PMS werkt prima op de 916+ vooral als je de transcoding elders laat plaatsvinden, voor de rest kan de 916+ al je bovengenoemde taken + meer aanSamplex schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:17:
[...]
Plex Media Server, Time Machine backup, VPN remote toegang, Sonarr, NZBget meer niet eigenlijk
Ging er meer omdat de 412 geen btfrs aankan..
Edit:
Kom zelf van de 414 af maar door de hoeveelheid applicaties die ik draaide ben ik blij met de overstap naar de 916+, waar de 414 vrijwel altijd op 100% liep te stampen is de 916+ op 40% :bezig
[ Voor 30% gewijzigd door lubbertkramer op 18-07-2016 09:27 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Dit staat er toch ook letterlijk?kraades schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:11:
Dit zijn vragen voor [Synology] Vraag en antwoord - deel 2. Zie topic warning.
*Ik stuur TS wel ff een PM voor een edit."In dit Vraag en Antwoord topic mogen alleen.."
[ Voor 30% gewijzigd door SmiGueL op 19-07-2016 23:35 ]
https://nl.hardware.info/...etgear-synology-en-thecus
http://www.phoronix.com/s...m&px=Btrfs-RAID-56-Is-Bad
Op de BTRFS Wiki wordt op de Raid5/6 pagina zelfs afgeraden om het te gebruiken.
Maar voordat je nu gelijk je hele NAS ontBTRFS't;
Ik weet niet of het gebruik van Synology's eigen SHR i.p.v. de Raid5 op een BTRFS volume het probleem voorkomt.
"Wie RAID5 of RAID6 gebruikt met Btrfs, kan door de fouten te maken krijgen met niet kloppende parity's en onherstelbaar dataverlies, voornamelijk als er sprake is van onverwachte stroomuitval."
Sowieso zorgen dat je geen stroomuitval krijgt dus
Ik denk dat Synology binnenkort wel met een statement komt.
Deze eerst maar even afwachten voordat je drastische stappen gaat ondernemen.
[ Voor 31% gewijzigd door SmiGueL op 09-08-2016 20:36 ]
Overigens, van die zgn. "Write hole" die zich bij stroomuitval kan voordoen heeft bijna iedere vorm van raid5 of 6 last, ook als je een hardware controller gebruikt. Vandaar dat die vaak ook een BBU hebben.
Bij BTRFS lijk je echter zo te zien hier nog sneller last van te kunnen krijgen.
Wat dat betreft is en blijft ZFS, met raid-z, nog steeds het beste en eigenlijk enige 100 procent betrouwbare systeem.
"Vandaag hebben alle NAS-fabrikanten die Btrfs aanbieden gereageerd. Ze blijken een extra beveiligingslaag te gebruiken waardoor de bug waarschijnlijk ongevaarlijk is voor de apparaten.
In plaats van Btrfs direct op de schijven te draaien, gebruikt het merk normale Linux-RAID om alle schijven samen te voegen tot één partitie. Voor deze software-RAID wordt de Linux-utility mdadm gebruikt. Daarbovenop kan de consument kiezen tussen het conventionele ext4-formaat of Btrfs. Het bestandssysteem weet echter niet beter dan dat er één groot volume aanwezig is."

Btrfs-RAID (links) en Btrfs met software-RAID van Synology (rechts).
[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 09-08-2016 20:35 ]
Cool. Ik overweeg de DS916+ als PMS; transcoding wil je doorgaans voorkomen op een NAS maar als ie in ieder geval een 1080p full transcode kan doen zonder al te hard te zweten dan is dat ontzettend mooi meegenomen (overigens voldoet mijn meeste media aan direct play of direct stream criteria icm chromecasts en smart tvs); maar zo nu en dan zit er wel eens een file tussen die moeilijk doet en waar ik dan momenteel nog een Pi icm Kodi voor gebruik.lubbertkramer schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:47:
[ Voor 3% gewijzigd door Carn82 op 18-08-2016 14:43 ]
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.