Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 17:05
Quakie schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:52:
[...]

1 ) er is een app update, sinds gisteren, handmatig installeren
2 ) er verandert niks je krijgt nog steeds de melding.
3 ) app stoppen en je kunt DSM6.0 installeren.

Mijn installatie is nog niet afgerond.. ga kijken of erna iDrive werkt:)

edit: iDrive werkt niet! App runt goed, maar je krijgt een 404 page error te zien.. Waarschijnlijk door PHP....

Laatste update heeft dus wat anders aangepast:)
Ik zag dit in het packages-topic
JB schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:49:
Voor de mensen die draaien op DSM 5.2-5644 Update 5 en gebruik maken van iDrive; de laatste versie van iDrive 2.03.18 werkt niet. Zie ook:

http://forum.idrive.com/topic.php?id=458

Get the "circle" and unable to login to the UI. DSM 5.2-5644 Update 5, not even 6.0. iDrive is unavailable to me.

Er is sowieso nog geen support voor DSM6.0

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:35
MdO82 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:16:
[...]

Ik zag dit in het packages-topic

[...]
Bizar hoor, echt al maanden geleden geflagged..(lancering beta2 / RC weer. Bizar dat het zo lang moet duren..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

elsinga

=8-)

TheMystery schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:53:
[...]

wat ik lees zou het moeten werken door /usr/local/bin/php te vervangen voor /usr/local/bin/php56
Helaas, ik krijg dan een foutmelding:
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.6.17 crashed

Fatal error occured retrieving reports:
Permission denied [21] for objectid []

#0 {main}

PHP Notice: Undefined variable: retriever in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 313

Notice: Undefined variable: retriever in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 313
PHP Fatal error: Call to a member function quit() on null in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 313

Fatal error: Call to a member function quit() on null in /volume1/web/spotweb/retrieve.php on line 313
En voor de update naar 6.0 werkte alles prima. Iemand een idee?

Edit: handmatig via de webinterface retrieve werkt overigens prima.

[ Voor 3% gewijzigd door elsinga op 24-03-2016 13:32 ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

Quakie schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:24:
[...]

Bizar hoor, echt al maanden geleden geflagged..(lancering beta2 / RC weer. Bizar dat het zo lang moet duren..
Erg vervelend inderdaad. Zag dat je ook al gepost hebt in iDrive topic. Even afwachten dus en hopelijk snel een fix.

Heb nog niets vernomen op mijn ticket overigens. Ook de workaround die iDrive daar noemt werkt niet. Krijg dezelfde melding als de laatste reply daar. "Application already in use"

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:23
rally schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:49:
Ik krijg alleen Sonarr niet draaiend. Ik heb zowel Sonarr als Mono verwijderd. Mono start wel op, maar Sonarr niet.
En op de diverse fora kan ik geen (werkend) antwoord vinden :(
Zelfde verhaal hier en geen oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Heel vreemd, los gestart geeft de Spotweb Retrieve taak fourmeldingen, gescheduld werkt'ie wel...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
JB schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:59:
[...]
Erg vervelend inderdaad. Zag dat je ook al gepost hebt in iDrive topic. Even afwachten dus en hopelijk snel een fix.

Heb nog niets vernomen op mijn ticket overigens. Ook de workaround die iDrive daar noemt werkt niet. Krijg dezelfde melding als de laatste reply daar. "Application already in use"
Ze zijn niet zo snel met tickets....(ze zijn sowieso niet zo snel;) )

Ik hoop dat een update ook het probleem fixt als je al op DSM6.0 zit... ik zit nergens aan, hopelijk kans op een restore of move in the background..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

Al eerder support nodig gehad bij iDrive maar ben prima geholpen met onderbouwde replies :) Hopelijk nu weer.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
** Misschien handig om naar de juste topics te verkassen.
** Nu zie je dezelfde vragen in verschillende topic.
** Zie topic warning voor de links.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:46
elsinga schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:32:
elsinga schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:04:
Heel vreemd, los gestart geeft de Spotweb Retrieve taak fourmeldingen, gescheduld werkt'ie wel...
Ik begrijp nu niet wat er wel werkt en wat niet, volgens mij spreek je jezelf nu tegen.
Laten we het AUB even duidelijk houden wat nou wel en niet werkt anders wordt het een enorme chaos.

[ Voor 8% gewijzigd door gielie op 24-03-2016 15:41 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Goed, wat werkt nu wel: handmatige retrieve via de webinterface en geschedulde retrieve via de task scheduler. Wat werkt niet: met de hand het script in de task scheduler starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 14:14
Music en video app doen het nu ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door Moby op 24-03-2016 20:08 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Laatst online: 20:46
elsinga schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:50:
Goed, wat werkt nu wel: handmatige retrieve via de webinterface en geschedulde retrieve via de task scheduler. Wat werkt niet: met de hand het script in de task scheduler starten.
wat gebeurd er als je via de command line retrieve.php start?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20
Ook al gemeld in het topic horende bij de aankondiging van de download op de frontpage: mijn Debian Chroot omgeving start niet meer lekker na de DSM upgrade. Wat er precies misgaat blijft vaag (kan wel ssh-en, maar syslog is weg?), maar er zijn er meer die er last van hebben:

https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/2207

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:51
Magic schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:54:
Zo, net de reverse proxy ingesteld met certificaten van letsencrypt :)

Mochten mensen problemen hebben, controleer dan dat poort 80 geforward moet zijn, en de firewall op poort 80 wijd open moet staan (mijns insziens een designflaw). Ik blokkeer stanaard alle verkeer dat niet uit nederland komt, dus het duurde even voordat dat kwartje viel :P
Ik heb de firewall zelfs helemaal uitgeschakled, maar ik krijg nog steeds geen Let's Encrypt certificaat. Hij blijft zeuren dat er verbinding moet zijn met poort 80. Deze staat al heel lang mijn website te serveren, dus dat zou toch goed moeten zijn?

Zie ik iets simpels over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BizzieBis schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:26:
[...]

Ik heb de firewall zelfs helemaal uitgeschakled, maar ik krijg nog steeds geen Let's Encrypt certificaat. Hij blijft zeuren dat er verbinding moet zijn met poort 80. Deze staat al heel lang mijn website te serveren, dus dat zou toch goed moeten zijn?

Let wel op dat het rootdomein ook op je synology moet binnenkomen, niet bij een webhoster dus

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
BizzieBis schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:26:
Heb je in de firewall misschien een regio block aan staan? Of ingesteld dat alleen NL ipadressen toegang hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:51
Magic schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:33:
[...]

Let wel op dat het rootdomein ook op je synology moet binnenkomen, niet bij een webhoster dus
Dat heb ik. Moet ik het rootdomein ook nog ergens anders instellen dan bij de aanvraag van het certificaat? Ik zie verschillende opties namelijk moeilijk terug in vernieuwde interface.

[ Voor 36% gewijzigd door BizzieBis op 24-03-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kan ik bij de HTTP poort toewijzing elke poort neerzetten die ik wil? zolang het maar tussen 0-9999 ligt?
of ben ik aan regels gebonden?
mag je poort 1234 of 6789 gebruiken?

Ik krijg bij veel pogingen tot inlog die geblokkeerd worden vanwege 2-factor en sterke wachtwoorden. maar wil er vanaf eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41
readytoflow schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:15:
Kan ik bij de HTTP poort toewijzing elke poort neerzetten die ik wil? zolang het maar tussen 0-9999 ligt?
of ben ik aan regels gebonden?
mag je poort 1234 of 6789 gebruiken?

Ik krijg bij veel pogingen tot inlog die geblokkeerd worden vanwege 2-factor en sterke wachtwoorden. maar wil er vanaf eigenlijk.
Geolock al geprobeerd dus alleen Benelux toelaten ?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

gielie schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:03:
[...]

wat gebeurd er als je via de command line retrieve.php start?
Dat heb ik (nog) niet geprobeerd, want de geschedulde versie en de webversie werken beide. Ik heb vrijwel nooit de behoefte om de task los te starten. Mocht er dringend behoefte aan zijn, laat het even weten, dan doe ik het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
BizzieBis schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:39:
[...]

Dat heb ik. Moet ik het rootdomein ook nog ergens anders instellen dan bij de aanvraag van het certificaat? Ik zie verschillende opties namelijk moeilijk terug in vernieuwde interface.
Hmm, sorry, misschien heeft iemand anders nog een tip?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies en aankondigingen over Synology.

Zie topic warning voor de andere topics...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Nu ook mijn bijdrage: update naar DSM 6 is prima gegaan. Zoals eerder gelezen van tevoren Plex verwijderd (stoppen was bij mij niet genoeg), updaten naar DSM 6 en dan Plex opnieuw installeren (download: https://plex.tv/downloads). Alle instellingen blijven behouden.

Daarna vereisen alle Synology apps een update, verliep ook prima. Backup-taken zijn nu een stuk overzichtelijker.

Sickrage en Couchpotato werken prima.

Vooralsnog prima update! Nu eens kijken naar de certificaten etc.

[ Voor 4% gewijzigd door TKroon op 25-03-2016 15:22 ]

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Let's encrypt werkt mij mij overigens helemaal prima en makkelijk op te halen/te installeren!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Je vraag hoort niet in dit topic. Zoals in de topicwaarschuwing staat:

In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies en aankondigingen over Synology.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2016 20:07 ]

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07

JT

VETAK y0

Pfoe, ik zat eens te kijken naar die DS216+ maar best wel een prijzig ding met een N3050 :/ Mobo/cpu/RAM/case/psu zelf kopen voor 175e scheelt je bijna de helft en dan heb je meer RAM (2gb), iets snellere CPU (N3150) en meer ruimte voor HDD's. Ik vind 150e meer voor iets kleinere behuizing en DSM wel érg veel, zelfbouw zal bij vervanging van m'n huidige NAS een serieuze optie worden. Te meer omdat ik met Syno ook wel eens tegen limitaties op loop.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djholland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Update 6.0 heeft m'n regio blokkade verwijderd.
vanmorgen direct alles er weer in gezet, alleen werkt het niet.
Dus kom maar op china met die inlogpogingen.
Iemand een idee wat ik zou kunnen doen?
Regio blokkade is te vinden in de firewall instellingen, daar kun je regio's landen een blokkade opleggen om contact te zoeken via een bepaalde poort met je synology NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
djholland schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:07:
Update 6.0 heeft m'n regio blokkade verwijderd.
vanmorgen direct alles er weer in gezet, alleen werkt het niet.
Dus kom maar op china met die inlogpogingen.
Iemand een idee wat ik zou kunnen doen?
Regio blokkade is te vinden in de firewall instellingen, daar kun je regio's landen een blokkade opleggen om contact te zoeken via een bepaalde poort met je synology NAS.
Is hier of in een ander topic ook voorbij gekomen, bij de firewall instellingen moet je rechtsboven in eerst een interface kiezen, daarna de regioblock regels toevoegen. Dan werkt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07

JT

VETAK y0

DSM6 @ DS213+ so far:

Nice
  • Eindelijk werkt Mediaserver goed en kan die mijn hoeveelheid mp3tjes aan :) Jaar of 2,5 nadat ik dat ding heb gekocht :X
  • Ziet er gelikt uit
  • Client side encryption voor Cloud Sync en Hyper Backup
  • Ondersteuning voor versleutelde directories in Cloud Sync
Maar eigenlijk ben ik niet zo heel blij met DSM6 :(
  • Geen spreadsheets
  • Geen MailPlus
  • Geen replication (maar dat zat er niet al niet in en in duurdere modellen volgens mij wel?)
  • Time backup nog steeds geen ondersteuning voor versleutelde directories
  • ]Client side encryption van versleutelde directories slaat nergens op: alles is al versleuteld beschikbaar, waarom de gemounte onversleutelde data nog een keer encrypten? Je kunt gewoon direct uploaden. En nog minder volledig ook want alle directories en bestandsnamen zijn zichtbaar.
Geen vette nieuwe features en nog steeds geen incrementele backups van mijn versleutelde directories :/

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Beetje zitten spelen met de openvpn client om een permanente vpn naar mijn werk op te zetten.
De settings die ik kon wijzigen waren lang niet voldoende via de GUI, maar in /usr/syno/etc/synovpnclient/openvpn staan de profielen opgeslagen.
Daar mijn profiel aangepast en de verbinding ging meteen goed.

Ok, dan kan je er dus vanaf de nas bij maar nog niet vanaf mijn eigen computer. Dus een route add -p van het subnet van het werk uitgevoerd met als gateway mijn nas en hoppa, ik kan zonder dat ik op mijn computer hoef in te loggen meteen bij alles van mijn werk.
Gewoon een site to site vpn dus.

Meteen maar effe in de firewall op het werk mijn openvpn ip persistent gemaakt en een rule gemaakt dat alleen mijn workstation op het werk terug kan connecten.
Gevolg: Ik kan op het werk zelf ook zonder iets te doen meteen bij mijn nas

Zat al heel lang in mijn hoofd maar vandaag maar eens uitgevoerd en was in iets meer dan een half uurtje gepiept :Y)

Lekker op de bank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 21:34
Ik kwam zojuist dit filmpje van SPAN.com tegen over de DS916+.
Het is volledig gebaseerd op de al bekende specs. (en tevens niet helemaal juist gezien hij denk dat de CPU gelijk is aan die uit de DS716+, welke een lagere clockspeed heeft) dus niet perse een must-see.

Maar hierin werd wel een prijs vermeld! :)

Hieronder de gegeven prijzen in £ van SPAN.com. De € prijs van de 2- en 7-bay modellen in de pricewatch is ongeveer 1.5x a 1.55x hoger dan die in £, dus de gegeven £360 zou dan ongeveer €560 worden.

Model:Prijs £:Prijs €:
DS216+£220~ €330
DS716+£297~ €460
DS916+£360~ €560 ?

Lijkt er dus op dat deze niet veel duurder dan de DS415+ zal gaan worden. (niet dat die goedkoop is, maartoch. :X)
Gezien hij een ..16+ aanduiding heeft gekregen hoop ik toch wel dat deze in de komende maanden op de markt verschijnt.. anders kunnen ze het net zo goed de ..17+ noemen. >:)

[ Voor 18% gewijzigd door SmiGueL op 02-04-2016 03:01 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
@SmiGueL, de genoemde prijs in het Span.com filmpje is de prijs zonder V.A.T. / BTW, hier komt dus nog wel iets bij. Denk daarom dat je prijs à €560 iets te optimistisch is. Ben zelf ook erg benieuwd naar deze NAS en erg benieuwd wanneer deze beschikbaar zal komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmiGueL
bluecupra schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 09:13:
@SmiGueL, de genoemde prijs in het Span.com filmpje is de prijs zonder V.A.T. / BTW, hier komt dus nog wel iets bij. Denk daarom dat je prijs à €560 iets te optimistisch is. Ben zelf ook erg benieuwd naar deze NAS en erg benieuwd wanneer deze beschikbaar zal komen
Omdat de prijs van pound naar euro (momenteel 1.25x) inderdaad niet realistisch is heb ik het daarom ook anders berekend. :)
*Als je die £ 360 x 1.25 x 1.21 btw doet kom je idd ook in de buurt, maar omdat de adviesprijs mogelijk per land verschilt, en daarnaast de verkoopprijs hier niet gelijk aan hoeft te zijn heb ik het als volgt gedaan:

In hun filmpje van de DS216+ staat een prijs van £220, in Nederland is deze te koop voor €330.

In hun filmpje van de DS716+ staat een prijs van £297, in Nederland is deze te koop voor €460.

Omdat de euro prijs ongeveer een factor 1.55 hoger is dan de pound prijs, lijkt het mij realistisch genoeg om de genoemde £360 maal 1.55 = ~€560 te doen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 02-04-2016 15:51 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anubis_offline
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 21:11
[/quote]

Bent niet de eerste, dit heb ik gevonden op Reddit:
Problem:
Sonarr doesn't start anymore (for some people!?) after the update to DSM 6.0 on Synology NAS. It seems like Sonarr itself isn't the problem, but the mono version Sonarr needs. Luckily there's a mono version for DSM 6.0 and we just need to make Sonarr use it.
What you need:
Basic knowledge on how to use your Synology web front end
Basic knowledge on Linux (how to ssh, browse file directory and how to edit a text file)
Let's do this:
We need to install the new version of mono first. Log in your Synology web front end and open the package center. Search for "mono" and you will find a not installed one with this logo. Install it.
If you haven't already done, enable the SSH service: Control Panel -> Info Center -> Terminal & SNMP -> Enable SSH service.
Connect to your NAS via SSH.
Now we need to edit the the startup script of Sonarr:
sudo vi /var/packages/nzbdrone/scripts/start-stop-status
Find the following line:
MONO_PATH="/usr/local/mono/bin"
and replace it with:
MONO_PATH="/var/packages/Mono/target/usr/bin"
The path is case sensitive, so be sure to have a capital M in "Mono".
That's it, now hopefully your Sonarr will start again.
Sources and Thanks:
Thanks to the guys in the Sonarr forum and the community on Github who figured this out.[

[ Voor 7% gewijzigd door anubis_offline op 03-04-2016 11:23 ]

B@n@@n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 19:17
anubis_offline schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:22:
[/quote]

Bent niet de eerste, dit heb ik gevonden op Reddit:
Problem:
Sonarr doesn't start anymore (for some people!?) after the update to DSM 6.0 on Synology NAS. It seems like Sonarr itself isn't the problem, but the mono version Sonarr needs. Luckily there's a mono version for DSM 6.0 and we just need to make Sonarr use it.
What you need:
Basic knowledge on how to use your Synology web front end
Basic knowledge on Linux (how to ssh, browse file directory and how to edit a text file)
Let's do this:
We need to install the new version of mono first. Log in your Synology web front end and open the package center. Search for "mono" and you will find a not installed one with this logo. Install it.
If you haven't already done, enable the SSH service: Control Panel -> Info Center -> Terminal & SNMP -> Enable SSH service.
Connect to your NAS via SSH.
Now we need to edit the the startup script of Sonarr:
sudo vi /var/packages/nzbdrone/scripts/start-stop-status
Find the following line:
MONO_PATH="/usr/local/mono/bin"
and replace it with:
MONO_PATH="/var/packages/Mono/target/usr/bin"
The path is case sensitive, so be sure to have a capital M in "Mono".
That's it, now hopefully your Sonarr will start again.
Sources and Thanks:
Thanks to the guys in the Sonarr forum and the community on Github who figured this out.[
Kan bevestigen dat dit werkt, zelf toch de stap naar DSM 6 genomen ivm cloud sync die meerdere malen zelfde webdav pad nu aankan icm Transip Stack :) Sonarr werkte niet meer, CP/NZBGet werkten direct. Na installeren mono van Synology, aanpassen start-stop script en herstarten deed Sonarr het weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:56
De DS916+ staat met een prijs bij Coolblue:

http://www.nascenter.nl/product/706771/synology-ds916.html

Prijs van 729 Euro is wel hoog in vergelijking met de DS415+.

Misschien dat deze nog zakt maar in dit geval is de DS415+
toch interessanter voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Dan is er wel een aardig verschil in prijs met de DS415+, had eigenlijk verwacht dat de prijs ergens rond de 600 euro zou uitkomen. Hoop dat de prijs nog wat omlaag bijgesteld wordt zodra deze beschikbaar wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:26
Oef, wat een prijs zeg!

Ook ik wacht eigenlijk op de ds916+ als vervanging voor mijn ds710+, met name omdat een x16 model toch ook een jaar langer updates zal ontvangen.

Maar de prijs die Coolblue stelt valt gewoon niet te verantwoorden....

Voor zulk geld ga zelfs ik me onderhand afvragen of het niet beter loont om zelf iets samen te stellen, dan ook meteen met ECC geheugen en ZFS.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijs die Coolblue nu vraagt is niet relevant.

Coolblue start altijd met de verkoop geruime tijd voordat het product er is. Ze hanteren dan een prijs die in alle gevallen boven de te verwachten prijs ligt zodat ze er nooit een buil aan kunnen vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmiGueL
Heb hem naar aanleiding hiervan even toe laten voegen in de pricewatch. :)

Pricealert instellen en afwachten maar. >:)

*Prijs van hierboven is idd niet realistisch, kun je nog goedkoper een 5-bay (of 15 incl. uitbreidingen) DS1515+ gaan halen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
SmiGueL schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:41:
Heb hem naar aanleiding hiervan even toe laten voegen in de pricewatch. :)

Pricealert instellen en afwachten maar. >:)

*Prijs van hierboven is idd niet realistisch, kun je nog goedkoper een 5-bay (of 15 incl. uitbreidingen) DS1515+ gaan halen. 8)7
Is natuurlijk idd wel waar dat Coolblue altijd flink aan de hoge kant gaat zitten.

Thanks voor het toevoegen. Ik heb ook meteen een prijs alert ingesteld ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
N.a.v. de terechte opmerking van kraades mijn vraag verwijderd.

[ Voor 95% gewijzigd door meesje op 08-04-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Je maakt meer kans op antwoord in het andere topic. Zie topic warning.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 17:27

Mr-D.

interpunctie? no hero here

zo he das best veel geld ja but thankxz voor de pricealert top

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
Update | Version: 6.0-7321-1

Changelog

Fixed Issues: (2016/04/14)

- Improved the stability when connecting via AFP protocol.
- Fixed a security vulnerability regarding Samba file service (CVE-2016-2118, also known as Badlock).
- Fixed an issue where a false-alarm warning about unexpected file changes occurs when saving files in Office Excel 2003.
- Fixed an issue where Docker DSM might be terminated even when valid licenses are imported.
- Fixed multiple issues that might cause iSCSI service to hang under heavy loading and performing Vmware VAAI commands.
- Fixed an issue in which the configuration change of VLAN could result in abnormal functionality of certain packages. e.g. Surveillance Station
- Fixed an issue where the DSM welcome title and message will be reset to default if users set it to blank.

Note: This update does not require system reboot.

Wat betreft Badlock zijn ze er zeeer snel bij! 8)
Ook is de horizontale lijn op het inlogscherm sinds deze update verdwenen als er geen tekst boven/onder staat. :)

[ Voor 18% gewijzigd door SmiGueL op 16-04-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:09
SmiGueL schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:51:
Update | Version: 6.0-7321-1

Changelog

Fixed Issues: (2016/04/14)

- Improved the stability when connecting via AFP protocol.
- Fixed a security vulnerability regarding Samba file service (CVE-2016-2118, also known as Badlock).
- Fixed an issue where a false-alarm warning about unexpected file changes occurs when saving files in Office Excel 2003.
- Fixed an issue where Docker DSM might be terminated even when valid licenses are imported.
- Fixed multiple issues that might cause iSCSI service to hang under heavy loading and performing Vmware VAAI commands.
- Fixed an issue in which the configuration change of VLAN could result in abnormal functionality of certain packages. e.g. Surveillance Station
- Fixed an issue where the DSM welcome title and message will be reset to default if users set it to blank.

Wat betreft Badlock zijn ze er zeeer snel bij! 8)
Ook is de horizontale lijn op het inlogscherm sinds deze update verdwenen. :)
Ik had hem alleen gedownload en nog niet geïnstalleerd, maar nu zegt de ds211 dat ik up to date ben. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
pacificocean schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:03:
Ik had hem alleen gedownload en nog niet geïnstalleerd, maar nu zegt de ds211 dat ik up to date ben. :?
Ik zou deze reacties even lezen / in de gaten houden. ;)
justme256 in 'downloads: Synology Disk Station Manager 6.0 build 7321.1'

Mocht je hem handmatig via de geposte link installeren bedenk dan dat ze vast een goede reden hebben gehad om hem (voor dat model) terug te trekken / offline te halen.
Ik zou de update denk ik gewoon even afwachten. :)

[ Voor 18% gewijzigd door SmiGueL op 16-04-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Ik kreeg de update van de week al niet geinstalleerd en deze is inderdaad nu verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
Update | Version: 6.0-7321-2

Changelog

Fixed Issues: (2016/04/18)

- Fixed an issue where DSM 6.0-7321 Update 1 could not be normally installed with Auto-Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
SmiGueL schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:33:
Update | Version: 6.0-7321-2

Changelog

Fixed Issues: (2016/04/18)

- Fixed an issue where DSM 6.0-7321 Update 1 could not be normally installed with Auto-Update.
Draait hier foutloos tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Was ook snelste update ooit.. 2sec :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Quakie schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:40:
Was ook snelste update ooit.. 2sec :P
Was ook geen update maar eerder een patch.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Detail: VirtualDSM hoeft niet te worden herstart zoals aangegeven.
Het lijkt overigens ook dat update 1 is overgeslagen op VirtualDSM.
Beetje vaag nog.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 12:45
Heb advies nodig.
Heb een setup van DS1515+ met een DX213
Heb nu 4 Disken in een Raid 5 en 1 SSD read cache (in de DS1515+)
Wil een 2de ssd erbij doen voor read en write cache.
Wat is de beste setup
SSD in de DS1515+ of in de DX213

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Mijn 'boerenverstand' zou zeggen: In de DX213.

Ookal lijkt de verbinding tussen een 'hoofd NAS" en een DX unit vrij solide, je hebt voor mij geval altijd een risico op problemen omdat een DX weg valt (toch de verbinding met de NAS, of de voeding van de DX) terwijl de NAS online blijft. Je permanente storage in de hoofd unit hebben lijkt me dan gewoon het meest verstandig.

Anderzijds: Ik kan me ook voorstellen dat, als je je write cache in de uitbreidingsunit hebt en die valt plotseling weg, je dan gegarandeerd data loss hebt (namelijk alles wat in write cache zit en dus nog niet op je storage array). In dat opzicht zou het veiliger zijn als je 1 van de schijven van je RAID5 in de DX hebt zitten en je zodoende altijd integriteit hebt in je DS1515+ (op het degraded kunnen raken van je RAID5 na, maar dan ben je nog niks kwijt).

Dus ik zou zeggen: 1 van je disken naar de DX toe (en eventueel ook de read cache SSD als dat kan?) en de rest in je DS1515+ ? Zo zou ik het dan wellicht doen.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 19-04-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat hier boven eigenlijk al gezegd wordt vat het wel samen maar vind ik niet de beste keuze.
Het meest veilig is HDD's + 1 SSD in de 1515+ en de 2e SSD in de DX.
Zo heb je altijd de array bij elkaar in 1 unit én 1 mirror van de SSD. Valt de DX om welke reden dan ook uit blijft je array consistent (write cache) én heb je geen rebuild nodig van de RAID5.

Zou je array uit 5 HDD's bestaan zou je nog de afweging kunnen maken tussen de array bij elkaar houden (dus ook werkend zonder cache) maar kans op FS corruptie bij weg vallen van je write cache (DX).
Óf
Failover in de DX (1 HDD + 1 SSD) met kans op rebuilt van de array bij wegvallen van je DX.

Ik weet overigens niet of de DX 2 kanaals is of een sata multiplier heeft..

[ Voor 32% gewijzigd door DukeBox op 19-04-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Thx Ik had gemaild naar Synology en zij kwamen met het advies
2 maal SSD in DS1515+ en je arry in DS1515+ en de rest in DX213.
Voelde mij daarbij niet lekker.

Want wil raid 5 setup eind van de maand uitbreiden naar 5 maal 6TB
Dan Read SSD in DX213 en volgende maand Write SSD erbij (ook in DX213)
Ik heb spijt van dat ik niet voor DS1815+ ben gegaan ip van DS1515+

Opzicht lijkt setup van 4 Disken een 1 SSD in DS1515+ en in DX213 een SSD en een 6 TB disk ook wel wat hebben.
Mocht 1 disk van de Raid 5 weg vallen geen probleem.
Mocht 1 SSD wegvallen ook geen probleem.

Hoe denken jullie daarover

Modbreak:Je post je vraag in het verkeerde topic. In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies en aankondigingen over Synology. Voor vragen is er het topic: [Synology] Vraag en antwoord - deel 2

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 17:42 ]

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Raoul.TLS schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:26:
Opzicht lijkt setup van 4 Disken een 1 SSD in DS1515+ en in DX213 een SSD en een 6 TB disk ook wel wat hebben.
Mocht 1 disk van de Raid 5 weg vallen geen probleem.
Mocht 1 SSD wegvallen ook geen probleem.

Hoe denken jullie daarover
Als je 5 HDD's in je array wilt lijkt me dit idd wel een 'meest veilige' oplossing. Mits je de WRITE SSD intern houdt, en de READ SSD in je DX213. :) (op die laatste staat toch alleen maar dubbele data, die WRITE SSD kan nog wel eens belangrijke data in de cache hebben)
Je wilt denk ik eerder een schijf uit je R5 array missen (die te rebuilden valt), dan je write SSD verliezen, en daarmee gegarandeerd kostbare data kwijtraken.

Als Synology de WRITE SSD in principe instant flushed naar de HDD's dan is het kwijtraken van deze SSD wss geen groot probleem, omdat je dan bij een DX-disconnect maximaal x seconden aan data kwijtraakt.. In dát geval is het hebben van de complete R5 setup op de DS toch wel de meest veilige oplossing, omdat een rebuild altijd een klein risico vormd. :)

Als je puur voor snelheid wilt gaan, dan moet je denk ik die SSD's beide intern laten. Geen idee wat voor RAID controller er in je NAS zit, maar als ik het goed heb gelezen moeten de schijven in de DX213 de 3Gb/s snelheid delen, wat natuurlijk bottlenecked als je er 2x 6Gb/s SSD's in hebt zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door SmiGueL op 19-04-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Zie post boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Thx ga dat eerst proberen
Synology geeft niet altijd beste advies ie me afgelopen tijd opgevallen.
Een keer vroeg ik ook hoe kan ik disk rebuild sneller laten gaan.
Zeiden ze sneller CPU in de NAS pfff like daar heb ik wat aan.
Achteraf via google tweak gevonden hoe je meer cpu en geheugen kan reserveren voor het proces
waardoor het nu 1/3 van de tijd nodig heeft
SmiGueL schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:55:
[...]

Dit lijkt me idd wel een 'meest veilige' oplossing. Mits je de WRITE SSD intern houdt, en de READ SSD in je DX213. :) (op die laatste staat toch alleen maar dubbele data, die WRITE SSD kan nog wel eens belangrijke data in de cache hebben)

Als je puur voor snelheid wilt gaan, dan moet je denk ik die SSD's beide intern laten. Geen idee wat voor RAID controller er in je NAS zit, maar als ik het goed heb gelezen moeten de schijven in de DX213 een 3Gb/s kabel delen, wat natuurlijk bottlenecked als je er 2x 6Gb/s SSD's in hebt zitten.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 18:53

Eboman

Ondertitel

elsinga schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:32:
[...]

Helaas, ik krijg dan een foutmelding:

[...]

En voor de update naar 6.0 werkte alles prima. Iemand een idee?

ik loop hier nog steeds tegen aan, ik heb geprobeerd een task aan te maken in de taskmanager die het cron script start wat ik had, deze werkt met de hand wel, maar starten in taskmanager werkt dus niet en krijg een error 21.
Ik vermoed dat het script dus iets anders gestart wordt en zal er nog eens wat verder in duiken. Op het synology forum zag ik ook al problemen, maar nog niet een echte permanente oplossing.

edit :

Nou volgens mij (en deze posting : https://forum.synology.co...t=117149&p=429780#p429780 ) zit er gewoon iets niet goed in de task scheduler. Uiteindelijk met cronjob editor weer een job in crontab gezet en die loopt als een zonnetje..

[ Voor 15% gewijzigd door Eboman op 19-04-2016 21:47 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
weet iemand hoe ik al mijn installed packages naar een nieuw volume kan moven en dan weer terug als ik volume naar btrfs heb overgezet

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik denk zoiets maar heb het zelf nog niet geprobeerd.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

De DS916+ heeft hier http://www.span.com/produ...ATA-HD-RAID-0-1-5-6~57601 een prijs en een leverdatum: E490,50 excl VAT, E588,62 incl VAT, leverdatum Fri 13/May (UK Mainland). Ze versturen ook naar het vasteland maar dan komt er zo weer E42 excl VAT bij.
Hier gebruikt men 20% Engelse VAT. Omgerekend naar Nederlandse BTW komt de NAS dan op E593,51 excl verzendkosten.

Edit: 8GB Ram versie kost 38 pond meer.

Edit2: Vermelding op Amazon.co.uk https://www.amazon.co.uk/...p-Enclosure/dp/B01EI015LK
2GB uitvoering 493 Engelse ponden is ongeveer 635 euro maar nog niet op voorraad.

[ Voor 21% gewijzigd door rud op 29-04-2016 00:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quakie
Version: 6.0-7321-3

(2016/04/22)
Fixed multiple issues that might cause the iSCSI service to hang under heavy loading and performing VMware commands.
Fixed an issue where the file created time was not correctly set.
Fixed an issue where LUN backup tasks of Hyper Backup could not be completed due to insufficient disk space after upgrade to DSM 6.0.
Fixed multiple vulnerabilities regarding the Samba module (CVE-2016-2118, CVE-2015-5370, CVE-2016-2110, CVE-2016-2111, CVE-2016-2112, CVE-2016-2113, CVE-2016-2114, CVE-2016-2115).
Fixed an issue where changing the VLAN configurations might cause certain packages to operate abnormally.
Fixed an issue where configurations at Control Panel > Network > Network Interface could not be edited if IPv6 was configured before upgrade to DSM 6.0 from DSM 5.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nu ook netjes op VirtualDSM beschikbaar! :)

MailPlus and Docker DSM available now

[ Voor 101% gewijzigd door technorabilia op 22-04-2016 10:19 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

En nog een nieuwe Synology, de DS716+II
https://www.reddit.com/r/.../4fxx6z/ds716_vs_ds716ii/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Kixtart schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:17:
Mocht het voor iemand handig zijn in de toekomst - syncen van dezelfde folder/subfolder naar een tweede endpoint:
[...]
Inmiddels heb ik het ook getest en is het inderdaad mogelijk om dezelfde folder dubbel te backuppen sinds DSM 6.0 via cloud sync. Zelf heb ik een backup van foto's naar OneDrive and TransIP stack namelijk :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Version: 6.0-7321-4

(2016/04/27)
1.Improved the stability of system boot up on DS716+ and DS216+.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

DSM 5.2-5967

(2016/04/28)

What's New
1.This update includes all bug fixes as well as security fixes in the previously released updates since DSM 5.2-5644.

Fixed Issue
1.Improved performance of backup tasks and data restoring in Backup & Restore.
2.Improved backup stability in Backup & Restore when files are being edited.
3.You may now choose to reset the system without resetting the password at Control Panel > Update & Restore.
4.Added full-speed fan mode to provide the best cooling effects for Synology NAS.
5.Fixed multiple vulnerabilities regarding Samba module (CVE-2016-2118, CVE-2015-5370, CVE-2016-2110, CVE-2016-2111, CVE-2016-2112, CVE-2016-2113, CVE-2016-2114, CVE-2016-2115).
6.Fixed an issue where iSCSI service could not start upon system boot with snapshot retention policy enabled in DSM 5.2-5644.
7.Fixed an issue where iSCSI service could not respond under certain conditions when LUN was being created or removed.
8.Fixed an issue where the system could not enter hibernation with Snapshot Manager for VMware registered.
9.To enhance the security level, Synology's default administrator account "admin" with the blank password will no longer be allowed and will be disabled after this update. It is also highly recommended that you increase the password strength of all accounts belonging to the administrators group.
10.Fixed an issue where permission settings for a shared folder could not be edited in Windows if the folder was mounted via SMB.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Raoul.TLS schreef op woensdag 20 april 2016 @ 07:30:
weet iemand hoe ik al mijn installed packages naar een nieuw volume kan moven en dan weer terug als ik volume naar btrfs heb overgezet
Als je je vraag in het juiste topic stelt kan ik je er antwoord op geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Laat maar Synology is het voor mij aan het fixen
en nog wat ander issues aan het oplossen en fixen.
Professionele hulp ingeschakeld die orde op zaken moeten stellen.
Maar goed gaan het fixen dat het in de toekomst makkelijker kan.
zijn al 3 dagen aan het kijken wat de oorzaak is.
DukeBox schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:41:
[...]

Als je je vraag in het juiste topic stelt kan ik je er antwoord op geven ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Raoul.TLS op 29-04-2016 12:02 ]

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Is er al meer bekend over wanneer de DS916+ beschikbaar komt? Wat ik kan vinden is het over 2-3 weken zover maar kan niet veel meer vinden om zeker te weten dat hij dan ook in Nederland beschikbaar is. En natuurlijk wat de prijs ongeveer is.

Dus daarom zit ik te overwegen om of voor deze te gaan of de DS1515+. De DS1515+ is al bijna 2 jaar oud dus tijd voor een refresh bijna alleen heb geen nieuwe versies gezien nog in de aankondigingen. Tevens is de prijs van de DS1515+ een stukje hoger dan geplanned om dat een shop de exclusief BTW prijzen had vermeld. Dus misschien toch beter wachten op de DS916+ vanuit gaande dat hij goedkoper is dan de DS1515+. Keuzes :( lastig altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
MeZZiN schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:44:
Dus daarom zit ik te overwegen om of voor deze te gaan of de DS1515+. De DS1515+ is al bijna 2 jaar oud dus tijd voor een refresh bijna alleen heb geen nieuwe versies gezien nog in de aankondigingen. Tevens is de prijs van de DS1515+ een stukje hoger dan geplanned om dat een shop de exclusief BTW prijzen had vermeld. Dus misschien toch beter wachten op de DS916+ vanuit gaande dat hij goedkoper is dan de DS1515+. Keuzes :( lastig altijd.
Als je aan een 4-bay voldoende hebt dan kun je in principe voor €515 ook een DS415+ halen. (mits je er haast mee hebt)

Als je meer dan 4 bays wilt gebruiken (nu of in de toekomst) dan is het nu €700 aftikken voor de DS1515+ of ik gok niet veel meer dan €600 uitgeven voor de DS916+
Vanwege deze post zie ik echt niet in waarom die, vanaf dat hij overal fatsoelijk leverbaar is, veel duurder moet worden dan dit.
*Let op de de adviesprijs is aangpast sinds het SPAN filmpje. vandaar het prijsverschil

Ook zal de DS916+ mogelijk (lees: beetje gokwerk gebaseerd op een 2,5 jaar nieuwere CPU) minstens 6W zuiniger zijn, wat na 4 jaar bij 24/7 gebruik toch zo'n €45 scheelt in stroomverbruik. :)

Ik wacht iig nog even een paar maandjes. M'n huidige werkt nog prima. :P

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 03-05-2016 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hetzelfde heb ik ook.

Ik wil erg graag mijn 710+ vervangen, maar ga toch geduldig op de DS916+ wachten.

Ik vraag me wel af of ie echt helemaal zo snel gaat zijn als bv. de DS415+. Weliswaar lijkt de CPU een stuk moeilijker, maar de (ik geloof Avothon?) architectuur in de DS415+ is toch ook nog steeds wel erg krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
eymey schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 00:02:
Hetzelfde heb ik ook.

Ik wil erg graag mijn 710+ vervangen, maar ga toch geduldig op de DS916+ wachten.

Ik vraag me wel af of ie echt helemaal zo snel gaat zijn als bv. de DS415+. Weliswaar lijkt de CPU een stuk moeilijker, maar de (ik geloof Avothon?) architectuur in de DS415+ is toch ook nog steeds wel erg krachtig.
Ik denk dat ze qua snelheid niet veel gaan verschillen.

Om even een simpele single-core vergelijking te geven van een RAR-uitpaktest:
*Uiteraard niet representatief voor de gehele CPU/GPU, maar wel een redelijk indicatie.

DS415+: 15 seconden
DS716+: 18 seconden

Er van uitgaande dat de DS916+ op dezelfde architectuur gemaakt wordt als de DS716+ zou je kunnen zeggen dat de 916+ ten opzichte van de 716+, met een kloksnelheid van 2.56GHz v/s 2.08GHz zo'n 23% sneller is. (werkt niet helemaal zo, dus laten we voor het gemak 20% aannemen >:))
Dit zou betekenen dat de DS916+ de test in zo'n 18 - 20% = 15 seconden zou kunnen runnen.. wat precies gelijk is aan de DS415+. :P

Toch vind ik het jammer dat hij wss niet sneller zal worden dan zijn voorganger.

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 03-05-2016 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Tnx all :) Gelukkig voor mij is de 415 geen optie heeft namelijk max 2gb geheugen.

Dus de keuze is al kleiner dus nu iets meer uitgeven maar wel een extra slot + iets zwaardere build voor de 1515+ of even wachten een betere CPU (zuiniger) maar 1 slot minder en de wat goedkopere build. Ik wil graag meer dan 2Gb geheugen dat is ook een van mijn issues met mijn huidige NAS geheugen is gewoon vol dus wil ik in de toekomst geen issues hebben hiermee. Wil ook wat meer gaan draaien nu op de NAS zoals docker minecraft en wat ik nog meer kan verzinnen. CPU is minder belangrijk denk ik Quad core is snel genoeg voor bijna alle server taken die ik kan verzinnen. Nu draai ik bij AWS op een micro instance wat ook prima draait.

Ik zal mijn HDDs overzetten van mijn huidige NAS en misschien een SSD als base drive of iets. en dan de nieuwe mailplus gebruiken (wat dus niet werkt op mijn huidige) en daarmee gmail uitfaseren. En meer diensten uit de cloud terug trekken naar mijn NAS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
MeZZiN schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:44:
Tnx all :) Gelukkig voor mij is de 415 geen optie heeft namelijk max 2gb geheugen.
Het geheugen kan je upgraden dus... ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
MeZZiN schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:44:
Wil ook wat meer gaan draaien nu op de NAS zoals docker minecraft en wat ik nog meer kan verzinnen. CPU is minder belangrijk denk ik Quad core is snel genoeg voor bijna alle server taken die ik kan verzinnen.
Nu heb ik nog nooit minecraft gespeeld, maar weet wel dat gezien het op java draait het ENORM veel vraagt van de CPU. Lees je dus even in of een Atom in dit geval wel snel genoeg is want ik vrees dat het lastig word om met een iets grotere groep te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
SmiGueL schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 00:53:
[...]

Ik denk dat ze qua snelheid niet veel gaan verschillen.

Om even een simpele single-core vergelijking te geven van een RAR-uitpaktest:
*Uiteraard niet representatief voor de gehele CPU/GPU, maar wel een redelijk indicatie.

DS415+: 15 seconden
DS716+: 18 seconden

Er van uitgaande dat de DS916+ op dezelfde architectuur gemaakt wordt als de DS716+ zou je kunnen zeggen dat de 916+ ten opzichte van de 716+, met een kloksnelheid van 2.56GHz v/s 2.08GHz zo'n 23% sneller is. (werkt niet helemaal zo, dus laten we voor het gemak 20% aannemen >:))
Dit zou betekenen dat de DS916+ de test in zo'n 18 - 20% = 15 seconden zou kunnen runnen.. wat precies gelijk is aan de DS415+. :P

Toch vind ik het jammer dat hij wss niet sneller zal worden dan zijn voorganger.
De RAR test ziet er idd gunstig uit, dat had ik al eens gezien.

Nou maar hopen dat dat met de rest van de typische "NAS met wat kleinere apps en website'jes" workload ook geldt :).

Anderzijds zie ik in andere topics, op dezelfde CPU's, mensen ook met ESXi VM's draaien voor wat 'klein spul'. Dus Synology met wat containers zal op de DS916+ waarschijnlijk ook wel prima gaan fietsen, voorlopig.

Het zal in ieder geval een flinke vooruitgang zijn tov. m'n 710+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Docker werkt goed op mijn DS716+ met 8 GB. Met 2 GB had ik wel out of memory problemen. De containers draaien wel efficient i.v.m. het delen van resources i.t.t. traditionele VM's.

Voorwaarde is wel dat je een Intel gebaseerde NAS kiest. Je kunt dan ook nog Virtual DSM draaien.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Dat is ook een van de reden om voor de 916 te gaan of de 1515 'normale' Intel CPU omdat het makkelijker gaat voor de meeste zooi.
SmiGueL schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:52:
[...]

Nu heb ik nog nooit minecraft gespeeld, maar weet wel dat gezien het op java draait het ENORM veel vraagt van de CPU. Lees je dus even in of een Atom in dit geval wel snel genoeg is want ik vrees dat het lastig word om met een iets grotere groep te spelen.
Helemaal waar hoor maar ik speel eigenlijk lokaal met max 4 spelen (/me, mijn kids en een vriend). Als ik ooit een grote groep ga hosten dan komt er wel een echte machine / hosted oplossing. Maar tnx for the warning!
kraades schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:52:
[...]

Het geheugen kan je upgraden dus... ;)
Super nog optie er bij je heb gelijk je kan de module vervangen. Misschien wordt het dan wel een optie omdat die weer een stuk goedkoper is.

[ Voor 27% gewijzigd door MeZZiN op 03-05-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

SmiGueL schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:52:
[...]

Op mijn DS412+ draait de Syno Community Minecraft server in elk geval beroerd... heel veel crashes en te weinig geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 17:27

Mr-D.

interpunctie? no hero here

ook ik wacht maar geduld word wel op de proef gesteld de nieuwe harde schijven ligt al bijna stof op :)
eymey schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 00:02:
Hetzelfde heb ik ook.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk is dat. Na de upgrade van DSM5 naar DSM6 was mijn RS814 z'n IP kwijt. Dat ding hangt in een datacenter, dus er moest iemand speciaal naar toe om hem weer z'n static IP te geven via de Synology Assistant. Eenmaal ingelogd bleek tevens de firewall te zijn disabled... Niet netjes van Synology en niet wat ik van ze ben gewend

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
elsinga schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:33:
[...]

Op mijn DS412+ draait de Syno Community Minecraft server in elk geval beroerd... heel veel crashes en te weinig geheugen.
Meh that sucks. De nieuwe mag dan wel quadcore zijn dat help misschien maar geheugen blijft altijd een issues ik ga even kijken bij het synology forum bij de post van de nieuwe package of er nog issues zijn de oude package was ook aardig bagger had het ooit ook een keer geprobeerd op mijn huidige maar dat werd het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
...en je kunt missschien ook een Docker image gebruiken (of maken).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Er zijn al werkende docker images dus als ik dan weer over wil stappen naar proper hosting is het ook weer snel gedaan :) Maar eerst die NAS bestellen dan kunnen we weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Freekers schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:32:
Leuk is dat. Na de upgrade van DSM5 naar DSM6 was mijn RS814 z'n IP kwijt. Dat ding hangt in een datacenter, dus er moest iemand speciaal naar toe om hem weer z'n static IP te geven via de Synology Assistant. Eenmaal ingelogd bleek tevens de firewall te zijn disabled... Niet netjes van Synology en niet wat ik van ze ben gewend
Bij mij deed de firewall het prima, maar waren wel al mijn websites plat, in een poging mijn custom httpd-config te upgraden. Gezien mijn custom virtual directories setup (/var/services/web_****) neem ik ze dat eigenlijk niet kwalijk. Maar prettig is het zeker niet nee, die dingen kost altijd weer een hoop tijd.

Edit: dat gezegd hebbende, met DSM6 zijn mijn maateerkperikelen niet meer nodig, want de nieuwe webstation heeft het maken van virtual directories met eigen https config een stuk makkelijker gemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door RobV op 04-05-2016 11:01 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

kraades schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:45:
...en je kunt missschien ook een Docker image gebruiken (of maken).
Kun je in Docker eigenlijk een windows (7) image draaien?. Dat is mijn voornaamste gemis om niet over te stappen van mijn oude DIY NAS (gebaseerd op AMD E350), aangezien ik een paar windows applicaties wil blijven gebruiken.

Daarnaast blijft de CPU power (quad core Atom) wat beperkt imo, de CPU's zijn ondertussen behoorlijk oud... ik hoop stiekem dat ze spoedig met een vervanger komen van de 1815 / 2415.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Tortelli schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:13:
de CPU's zijn ondertussen behoorlijk oud... ik hoop stiekem dat ze spoedig met een vervanger komen van de 1815 / 2415.....
Zie 3e tabel; zijn allemaal 2016 CPU's.
nieuws: Intel begint levering mobiele quadcores met vermoedelijk zijn krachti...

Deze zitten (en/of komen hoogstwaarschijnlijk) in enkele 2016 NAS modellen.

Edit:
Ik las je laatste zin te snel. (dacht aan CPU modellen i.p.v. DS modellen) Bovenstaande zitten tot nu toe alleen in de <10 bay modellen.

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 05-05-2016 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Tortelli schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:13:
[...]

Kun je in Docker eigenlijk een windows (7) image draaien?
Dat is helaas niet mogelijk op een Linux gebaseerd systeem.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

kraades schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:05:
Docker werkt goed op mijn DS716+ met 8 GB. Met 2 GB had ik wel out of memory problemen. De containers draaien wel efficient i.v.m. het delen van resources i.t.t. traditionele VM's.

Voorwaarde is wel dat je een Intel gebaseerde NAS kiest. Je kunt dan ook nog Virtual DSM draaien.
Ik had met mijn 1815+ met 2GB echt teveel problemen met docker. Onder andere vage spontane reboots terwijl ik eigenlijk alleen op dat moment gitlab draaide.
Sinds ik er een 16GB bankje in heb gestopt draait het echt een stuk beter.

Misschien dat 16GB een beetje overkill is voor de meeste (ik draai zelf wat simpele VM's nu dus is het welkom)
Maar een 8GB bankje is al heel goed te betalen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
ZaZ schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 00:35:
[...]

Ik had met mijn 1815+ met 2GB echt teveel problemen met docker. Onder andere vage spontane reboots terwijl ik eigenlijk alleen op dat moment gitlab draaide.

Misschien dat 16GB een beetje overkill is voor de meeste (ik draai zelf wat simpele VM's nu dus is het welkom)
Ik had die vage reboots ook met 2 GB. Ik heb nog een Synology ticket aangemaakt waar ook door Synology werd aangegeven dat het door memory problemen kwam veroorzaakt door Docker (ik had een aantal containers draaien).

Dus om het nog een beetje on-topic ;) te houden: als je Docker wilt draaien kies een Intel processor (duh) en kies 8 GB RAM of meer.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

SmiGueL schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:37:
[...]

Zie 3e tabel; zijn allemaal 2016 CPU's.
nieuws: Intel begint levering mobiele quadcores met vermoedelijk zijn krachti...

Deze zitten (en/of komen hoogstwaarschijnlijk) in enkele 2016 NAS modellen.

Edit:
Ik las je laatste zin te snel. (dacht aan CPU modellen i.p.v. DS modellen) Bovenstaande zitten tot nu toe alleen in de <10 bay modellen.
De N3160 is niet sneller dan de C2538 die in de 415+ en hoger zit volgens mij, benchmarks zijn lastig te vinden maar deze geeft een idee;
Intel Atom C2538 uit o.a. de DS415+ (1515+, 1815+ etc) scoort rond de:
3400 punten

Intel Celeron N3150 uit o.a. de DS716+ scoort rond de:
2700 punten

Intel Celeron N3050 uit o.a. DS216+ scoort rond de
1500 punten

Kortom de oudere Avoton CPU is krachtiger dan de Celeron quadcore welke nu toegepast wordt. De Celeron 3160 word gebruikt in de DS716+II maar die is 0,1Ghz sneller oid en zal geen potten breken 8)7.
ZaZ schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 00:35:
[...]

Je hebt 8GB nu voor €30 ofzo?, dat lijkt me geen issue.
kraades schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:41:
[...]

Dat is helaas niet mogelijk op een Linux gebaseerd systeem.
Dat is wel erg jammer, nu moet ik of mijn oude AMD E350 laten doordraaien (moederbord maakt wat vreemde piepgeluiden :P ), of een cheapass systeempje kopen zoals deze voor 2 Windows x86 programma's.
Zoek juist een betaalde oplossing om er geen omkijken naar te hebben, alleen wordt die wel erg duur als ik mijn huidige 7 discs over wil zetten en wat uitbreiding mogelijkheden wil houden (1815+ of 2415+ zijn enige serieuze opties). Aantal discs reduceren is lastig omdat ik alleen 3 en 4TB discs heb.... de 8TB Archive HDD's discs vertrouw ik niet echt.

Grote pre's zijn SHR, gebruiksgemak en eenvoudig backuppen naar andere Synology (bij mijn vader), grootste nadeel waar ik tegenaan blijf hikken is de forse prijs welke gevraagd wordt voor de systemen met ruimte voor 8 - 12 schijven. Je betaal zo'n €100 per disc, of dit er nu 4 of 12 zijn terwijl hardware identiek is verder.

(lees de meerprijs bij alle NAS fabrikanten voor extra discs is gewoon erg hoog)

XPenology (eventueel via esxi) zou een optie kunnen zijn, maar dat blijft een hoog "hobby" gehalte hebben, waar ik eigenlijk geen zin in heb. Misschien moet ik gewoon een nieuwe bak bouwen met daarin 4x4TB in raid en de rest los draaiende.....

[ Voor 40% gewijzigd door Tortelli op 05-05-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
En een changelog:

(2016/05/06)
Upgraded NTP to 4.2.8p7 to address multiple vulnerabilities (CVE-2016-1547, CVE-2016-1548, CVE-2016-1549, CVE-2016-1550, CVE-2016-1551, CVE-2016-2516, CVE-2016-2517, CVE-2016-2518, CVE-2016-2519).
Upgraded OpenSSL to 1.0.2h to address multiple vulnerabilities (CVE-2016-2105, CVE-2016-2106, CVE-2016-2107, CVE-2016-2108, CVE-2016-2109, CVE-2016-2176).
Enhanced the compatibility of Synology NAS with Hyper-V exports.
Fixed an issue where adding ACL permissions or changing file owner would fail in Windows via SMB.
Fixed an issue where iSCSI ACL could not access LUNs properly.
Fixed an issue where editing shared folders would fail when shared folder netlogn/sysvol existed.
Fixed an issue where channel scan could not be performed on entry Marvell models with certain DVB-T dongles.
Fixed an issue where LUNs could not be backed up to an external SATA device.
Fixed an issue where iSCSI service might cause a system crash in a VMware environment under heavy load.
Before the official patch is released, workaround is applied to mitigate multiple vulnerabilities of ImageMagick module (CVE-2016-3714, CVE-2016-3715, CVE-2016-3716, CVE-2016-3717, CVE-2016-3718).

Deze keer start de Syno wel opnieuw om de installatie af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Die werd hier gisteravond automatisch geinstalleerd, zal wel komen omdat ik dat bij 'belangrijke' updates heb aanstaan en dat gezien alle opgeloste kwetsbaarheden dat er een is.
Pagina: 1 ... 23 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.