De N3160 is niet sneller dan de C2538 die in de 415+ en hoger zit volgens mij, benchmarks zijn lastig te vinden maar deze geeft een idee;
Intel Atom C2538 uit o.a. de
DS415+ (1515+, 1815+ etc) scoort rond de:
3400 punten
Intel Celeron N3150 uit o.a. de
DS716+ scoort rond de:
2700 punten
Intel Celeron N3050 uit o.a.
DS216+ scoort rond de
1500 punten
Kortom de oudere Avoton CPU is krachtiger dan de Celeron quadcore welke nu toegepast wordt. De Celeron 3160 word gebruikt in de DS716+II maar die is 0,1Ghz sneller oid en zal geen potten breken

.
ZaZ schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 00:35:
[...]
Ik had met mijn 1815+ met 2GB echt teveel problemen met docker. Onder andere vage spontane reboots terwijl ik eigenlijk alleen op dat moment gitlab draaide.
Sinds ik er een 16GB bankje in heb gestopt draait het echt een stuk beter.
Misschien dat 16GB een beetje overkill is voor de meeste (ik draai zelf wat simpele VM's nu dus is het welkom)
Maar een 8GB bankje is al heel goed te betalen.
Je hebt 8GB nu voor €30 ofzo?, dat lijkt me geen issue.
Dat is wel erg jammer, nu moet ik of mijn oude
AMD E350 laten doordraaien (moederbord maakt wat vreemde piepgeluiden

), of een cheapass systeempje kopen zoals
deze voor 2 Windows x86 programma's.
Zoek juist een betaalde oplossing om er geen omkijken naar te hebben, alleen wordt die wel erg duur als ik mijn huidige 7 discs over wil zetten en wat uitbreiding mogelijkheden wil houden (1815+ of 2415+ zijn enige serieuze opties). Aantal discs reduceren is lastig omdat ik alleen 3 en 4TB discs heb.... de 8TB Archive HDD's discs vertrouw ik niet echt.
Grote pre's zijn SHR, gebruiksgemak en eenvoudig backuppen naar andere Synology (bij mijn vader), grootste nadeel waar ik tegenaan blijf hikken is de forse prijs welke gevraagd wordt voor de systemen met ruimte voor 8 - 12 schijven. Je betaal zo'n €100 per disc, of dit er nu 4 of 12 zijn terwijl hardware identiek is verder.
(lees de meerprijs bij alle NAS fabrikanten voor extra discs is gewoon erg hoog)
XPenology (eventueel via esxi) zou een optie kunnen zijn, maar dat blijft een hoog "hobby" gehalte hebben, waar ik eigenlijk geen zin in heb. Misschien moet ik gewoon een nieuwe bak bouwen met daarin 4x4TB in raid en de rest los draaiende.....
[
Voor 40% gewijzigd door
Tortelli op 05-05-2016 22:21
]