Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SmiGueL schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:19:
[...]

[...]

Wees blij dat onze modellen er niet bij staan, dat is juist goed. :P
Ik neem aan dat de update gewoon voor alle Synology modellen is, maar alleen de budget versies hier gelist worden gezien deze het mogelijk lastiger 'bij kunnen houden'.

Bron
This fix may impact read/write performance on the following models by no more than 15%, for which Synology is working on an enhancement in the future release.

16-series: DS216se
15-series: DS115j
14-series: EDS14, DS114, DS214se, RS214, DS414slim
13-series: DS213j, DS213air, DS213, DS413j
12-series: DS112, DS112+, DS112j, DS212, DS212j, DS212+, RS212, RS812
11-series: DS111, DS211, DS211+, DS211j, DS411, DS411slim, DS411j, RS411
10-series: DS110j, DS210j, DS410j
Ah, inderdaad niet goed gelezen :) thx voor de verduidelijking :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Her en der zijn al verwijzingen naar een datasheet voor de DS216j genoemd. Op Tweakers zag ik zulks nog niet vermeld. Bij deze, bijv.: Poolse site of Ests, gelukkig is het datablad in het Engels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 21:34
Een DSM update! :D (Release Candidate Version: 6.0-7307)

Download Link:
Klik

Release notes:
https://www.synology.com/en-global/dsm/6.0beta/ReleaseNote

Een paar veranderingen die ik er zo even uithaal:
- BTRFS: Data checksum is enabled by default and data scrubbing can be run to verify data integrity.
- Converting existing ext4 file system to Btrfs is not supported. To store files under Btrfs file system you must create a new folder.
- Modularization in DSM 6.0 RC includes Storage Analyzer, Hyper Backup, PHP, Web Station and Text Editor, Log Center (with basic built-in functions in DSM and extensive functions via package download), WebDAV and Snapshot Replication.
- The integration of Let’s Encrypt helps provide your Synology NAS with secure connection easily and effortlessly.
- Multiple files can be downloaded without being compressed into one giant file on Chrome browser (on Windows computers only).
2-Step Verification: You can now add and manage your most frequently used devices as trusted devices without entering verification code every time you log in.

Twijfel om hem binnenkort te installeren, of gewoon nóg een maand te wachten en gelijk de final erop te zetten. >:)

[ Voor 138% gewijzigd door SmiGueL op 03-03-2016 10:28 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
SmiGueL schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:13:
Een DSM update! :D (Release Candidate Version: 6.0-7307)

Download Link:
Klik

Release notes:
https://www.synology.com/en-global/dsm/6.0beta/ReleaseNote

Een paar veranderingen die ik er zo even uithaal:
- BTRFS: Data checksum is enabled by default and data scrubbing can be run to verify data integrity.
- Converting existing ext4 file system to Btrfs is not supported. To store files under Btrfs file system you must create a new folder.
- Modularization in DSM 6.0 RC includes Storage Analyzer, Hyper Backup, PHP, Web Station and Text Editor, Log Center (with basic built-in functions in DSM and extensive functions via package download), WebDAV and Snapshot Replication.
- The integration of Let’s Encrypt helps provide your Synology NAS with secure connection easily and effortlessly.
- Multiple files can be downloaded without being compressed into one giant file on Chrome browser (on Windows computers only).
2-Step Verification: You can now add and manage your most frequently used devices as trusted devices without entering verification code every time you log in.

Twijfel om hem binnenkort te installeren, of gewoon nóg een maand te wachten en gelijk de final erop te zetten. >:)
Klopt het dat je hem niet ziet in DSM zelf, als upgrade als je zoekt? Ik zie dat ook nergens uitgesloten in de release notes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
stormfly schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:42:
Klopt het dat je hem niet ziet in DSM zelf, als upgrade als je zoekt? Ik zie dat ook nergens uitgesloten in de release notes?
Het is nog een 'laatste Beta', vandaar dat hij handmatig geïnstalleerd moet worden.
De final versie komt waarschijnlijk binnen/over 1 maand als ik dat destijds goed heb gelezen.

Installeer het dus alleen als je goede backups hebt, want de kans dat er iets mis gaat is altijd iets groter.

[ Voor 13% gewijzigd door SmiGueL op 03-03-2016 10:55 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
SmiGueL schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:53:
[...]

Het is nog een 'soort van' Beta, vandaar dat hij handmatig geïnstalleerd moet worden.
De final versie komt waarschijnlijk binnen/over 1 maand als ik dat destijds goed heb gelezen.

Installeer het dus alleen als je goede backups hebt, want de kans dat er iets mis gaat is altijd iets groter.
Eens, maar ik draai de beta al. Dus concreter: waarom zie ik de update niet van beta naar RC ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12

Als ik dit zo lees, dan kan ik gewoon nieuwe mappen maken.....alles "verplaatsen" en dan zit ik ook op btrfs? Lijkt me stug dat het zo simpel is.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:49

KhaZ

Alfa Romeo

Rainesh schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:00:

Als ik dit zo lees, dan kan ik gewoon nieuwe mappen maken.....alles "verplaatsen" en dan zit ik ook op btrfs? Lijkt me stug dat het zo simpel is.
Het lijkt me dat dat prima werkt.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Maar met een nieuwe folder bedoelen ze neem ik aan niet:[cmd]mkdir /volume1/btrfsmapje[/cmd]
:?

Laat maar. Ik lees niet goed...

[ Voor 18% gewijzigd door technorabilia op 03-03-2016 11:27 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53
Zelf officiele email gehad. Je moet wel duidelijk de link klinken om door te hebben dat het over een beta gaat.
Niet iedereen weet waar RC voor staat, maar goed het lijkt mij sterk dat er nu nog grote problemen ontdekt wordt.. verwacht fine tuning.

Helaas is mijn backup app iDrive nog niet geupdate... iDrive zei als antwoord 6.0 support: shortly.. blijkbaar is dat weken ipv dagen wachten bij de Amerikanen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Quakie schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:39:
Helaas is mijn backup app iDrive nog niet geupdate... iDrive zei als antwoord 6.0 support: shortly.. blijkbaar is dat weken ipv dagen wachten bij de Amerikanen.
Shortly is Amerikaans voor "we hebben geen idee, we moeten er nog aan beginnen, je bent de eerste die het vraagt"

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
haha te erg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 10:02
Ik ga nog even wachten tot iemand kan bevestigen dat Plex werkt op de RC. Als ik probeerde de RC te installeren kreeg ik een incompatibiliteitswaarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:30
Tweakers in heb een vraag, hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik gebruik Surveillance station en laat die tot een max van 200GB data wegschrijven.
Nou leek het mij een goed idee dit te backuppen naar de cloud. (in het geval van inbraak en algehele diefstal heb je toch nog iets).

Nou weet ik dat Cloud Sync niet werkt op de folder Surveillance. Nou dacht ik dat het wellicht een goed idee zou zijn deze folder te synchroniseren naar een andere folder (op de NAS zelf) en deze tweede folder te synchroniseren met een cloud dienst.

Iemand dit werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 22:08
Zelf heb ik hier ook al eens over na zitten denken. En ook aan Synology aangegeven dat ik het belachelijk vind dat je opgenomen video's niet -direct- ook kan laten syncen naar een ander systeem of cloud opslag.

Zeker met de huidige verbindingen met snelle upload kan dat best nog toegevoegde waarde hebben.

Helaas verder nog niet geprobeerd hoe ik dit zelf kan oplossen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Laatst online: 19-09 17:30
Ik snap hier ook totaal niets van... Vind het ook vervelend dat die Surveillance folder ook niet te sharen is op het netwerk.

Als je nu iets terug wil kijken moet je het eerst met de hand kopiëren naar een shared folder.. Hoe omslachtig. Inderdaad raar dat iets wat iedereen wil gewoon niet geïmplementeerd wordt door Synology. Een misser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het zelfde vind ik overigens ook gelden voor Photo Station. In potentie best een handige tool, maar zooooo gebruiksonvriendelijk!

Zo kan je bijvoorbeeld URL's naar albums of foto's delen. Maar ze maken gebruike van ongelofelijk lange en niet te onthouden URL's. Ik zeur al jaren om ondersteuning voor gewoon vriendelijke URL's (op basis van albumnaam, etc. ) en dat moet met mod_rewrite op de onderliggende Apache server ook prima kunnen. "Gallery" ondersteunt het bv. ook op die manier.

Wordt niets mee gedaan.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw1light
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:25

tw1light

I'm alive

procyon schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:51:
Ik snap hier ook totaal niets van... Vind het ook vervelend dat die Surveillance folder ook niet te sharen is op het netwerk.

Als je nu iets terug wil kijken moet je het eerst met de hand kopiëren naar een shared folder.. Hoe omslachtig. Inderdaad raar dat iets wat iedereen wil gewoon niet geïmplementeerd wordt door Synology. Een misser.
Kan je niet gewoon met een scheduled task die surveillance folder mounten in een andere shared folder? Of een symlink maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

eymey schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:04:
Het zelfde vind ik overigens ook gelden voor Photo Station. In potentie best een handige tool, maar zooooo gebruiksonvriendelijk!

Zo kan je bijvoorbeeld URL's naar albums of foto's delen. Maar ze maken gebruike van ongelofelijk lange en niet te onthouden URL's. Ik zeur al jaren om ondersteuning voor gewoon vriendelijke URL's (op basis van albumnaam, etc. ) en dat moet met mod_rewrite op de onderliggende Apache server ook prima kunnen. "Gallery" ondersteunt het bv. ook op die manier.

Wordt niets mee gedaan.
Wat houdt je tegen om zelf een dns record te zetten naar je synology, heb je geen lange url's voor nodig? Bij mij gewoon bereikbaar op [domein]/photo:nietstandaardport.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Uhm.... bedankt voor het meedenken. Maar wat hebben DNS records en poorten te maken met de lange URL's die Photo Station genereert?

En hoe maak je uit mijn post op dat ik lange url's zou willen? Ik wil er juist van af.

Voor de duidelijkheid: Het gaat er dus om dat ik niet http://<domain>/photo/304985304985304985340985430958430958543/3409583450983450934850934850435 wil, wat Photo Station genereert.

Maar gewoon http://<domain>/photo/holidays/2015holidayinspain

Om maar iets te noemen.

[ Voor 58% gewijzigd door eymey op 04-03-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
eymey schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:12:
Uhm.... bedankt voor het meedenken. Maar wat hebben DNS records en poorten te maken met de lange URL's die Photo Station genereert?

En hoe maak je uit mijn post op dat ik lange url's zou willen? Ik wil er juist van af.

Voor de duidelijkheid: Het gaat er dus om dat ik niet http://<domain>/photo/304985304985304985340985430958430958543/3409583450983450934850934850435 wil, wat Photo Station genereert.

Maar gewoon http://<domain>/photo/holidays/2015holidayinspain

Om maar iets te noemen.
Ja ook nooit begrepen.. totaal niet logisch. je wilt gewoon dat ie structuur van je folder onder over neemt. Tenminste dat wil ik..

Het is je domain /photo /#!albums/ en daarna is het niet te volgen meer...

Dit is mijn link naar het publieke gedeelte:

https://domein/photo/#!Albums/album_5075626c6963 ipv: https://domein/photo/#!Albums/Public

maar kan je Gallery niet installeren op je NAS?

[ Voor 53% gewijzigd door Quakie op 04-03-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Gallery installeren op de NAS zal vast wel gaan, en ik draai wel meer 3rd party packages of zelf geknutseld spul om dingen te regelen die Synology niet zelf al gemaakt heeft.

Maar ik vind dan bijvoorbeeld de DS Photo app op Android wel weer handig, en het feit dat Photo Station gewoon integreert met het gebruikersbeheer en share systeem van de rest van DSM.

Dus ik kan wel Gallery gaan gebruiken, maar dan ondermijn ik voor mijn gevoel een deel van de reden dat ik een Synology heb gekocht, en niet gewoon zelf wat heb gebouwd (met de nodige avondjes knutselen en softwar einstalleren en configureren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
eymey schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:36:
Gallery installeren op de NAS zal vast wel gaan, en ik draai wel meer 3rd party packages of zelf geknutseld spul om dingen te regelen die Synology niet zelf al gemaakt heeft.

Maar ik vind dan bijvoorbeeld de DS Photo app op Android wel weer handig, en het feit dat Photo Station gewoon integreert met het gebruikersbeheer en share systeem van de rest van DSM.

Dus ik kan wel Gallery gaan gebruiken, maar dan ondermijn ik voor mijn gevoel een deel van de reden dat ik een Synology heb gekocht, en niet gewoon zelf wat heb gebouwd (met de nodige avondjes knutselen en softwar einstalleren en configureren).
helemaal met je eens en voor mij ook reden om het gewoon te gebruiken.. maar sommige gebruikers kijken niet verder.....

ik gebruik meestal share album en genereer daar de link die je gelijk kunt mailen vanuit DSM zonder email client..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
eymey schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:04:

Wordt niets mee gedaan.
Stel je bekijkt het van de andere kant:

Ik deel wel eens foto(mappen) uit PhotoStation met wat mensen (Foto's van vakantie/citytrips enz.) en dan kan iedereen zelf zijn eigen foto's uploaden. Je kunt heel makkelijk mappen delen, maar OOK hernoemen indien deze niet goed benoemd zijn. (ik hou wel van een beetje consequente benamingen voor alle mappen)
Als Synology het op jouw manier doet, zijn bij elke rename de URL's die al gedeeld zijn met anderen corrupt geraakt, terwijl momenteel de URL prima blijft werken ondanks de mapnamen.

De URL's zijn toch te lang om te onthouden, dus of ze nu lang of heeel lang zijn, zal mij echt een worst zijn.
In welke map je momenteel navigeert staat ook wel bovenaan in PhotoStation, dus dat hoeft wat mij betreft niet ook uit een URL te staan..

Ik zeg mooi houden zo. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbes
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-08 14:11
Kan Tiny URL niet helpen? http://tiny.cc/

Of heb je het over interne url's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Nee, TinyURL helpt niet... dat levert immers nog geen albumnamen e.d. op ;)

@SmiGueL: Ik kan jouw gedachtengang op zich ook wel volgen. Toch komt het bij mij veel minder vaak voor dat ik achteraf nog een album- of fotonaam wijzig dan dat ik naar een makkelijk te onthouden URL toe wil gaan ;)

Ik zou het dus op z'n minst instelbaar willen hebben. Of houdt het standaard op interne ID's als URL, maar geef de mogelijkheid om named aliassen aan te maken ofzo :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
SmiGueL schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:34:
[...]

Stel je bekijkt het van de andere kant:

Ik deel wel eens foto(mappen) uit PhotoStation met wat mensen (Foto's van vakantie/citytrips enz.) en dan kan iedereen zelf zijn eigen foto's uploaden. Je kunt heel makkelijk mappen delen, maar OOK hernoemen indien deze niet goed benoemd zijn. (ik hou wel van een beetje consequente benamingen voor alle mappen)
Als Synology het op jouw manier doet, zijn bij elke rename de URL's die al gedeeld zijn met anderen corrupt geraakt, terwijl momenteel de URL prima blijft werken ondanks de mapnamen.

De URL's zijn toch te lang om te onthouden, dus of ze nu lang of heeel lang zijn, zal mij echt een worst zijn.
In welke map je momenteel navigeert staat ook wel bovenaan in PhotoStation, dus dat hoeft wat mij betreft niet ook uit een URL te staan..

Ik zeg mooi houden zo. >:)
goede punten, ik wist niet dat het mocht.. Ik word oud.. ik zit altijd nieuwe links aan te maken en te delen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:40
Mijn DS214play draait sinds de RC niet lekker. Alle standaard packages laten zien dat ze moeten worden geüpdatet. Als ik naar het tabblad bijwerken ga, staan daar geen packages in die ik kan bijwerken.

Zie deze links: http://imgur.com/a/rPuxD

Ik heb dit reeds gemeld bij Synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:50
Neyluzz schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:14:
Mijn DS214play draait sinds de RC niet lekker. Alle standaard packages laten zien dat ze moeten worden geüpdatet. Als ik naar het tabblad bijwerken ga, staan daar geen packages in die ik kan bijwerken.

Zie deze links: http://imgur.com/a/rPuxD

Ik heb dit reeds gemeld bij Synology
Ik kon gewoon alles bijwerken op mijn 214play. Heb je beta channel wel aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Kalua schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:00:
[...]

Ik kon gewoon alles bijwerken op mijn 214play. Heb je beta channel wel aan staan?
Yep die staat aan. Bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee andere zaken die kunnen spelen. Primo, heb je de nas als eens opnieuw opgestart (reboot)? Als dat niet helpt, probeer dan als tweede eens tijdelijk de Google dns (8.8.8.8) in te vullen op je nas, mogelijk dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:17:
Twee andere zaken die kunnen spelen. Primo, heb je de nas als eens opnieuw opgestart (reboot)? Als dat niet helpt, probeer dan als tweede eens tijdelijk de Google dns (8.8.8.8) in te vullen op je nas, mogelijk dat dat helpt.
DNS aangepast en het probleem is opgelost, bedankt! :) Wat het veroorzaakt heeft blijft me een raadsel 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
RobV schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:56:
[...]

Shortly is Amerikaans voor "we hebben geen idee, we moeten er nog aan beginnen, je bent de eerste die het vraagt"
Ik kreeg dit weekend een tweede mailtje, waarin werd gezegd dat de development team erin gaat duiken om een nieuwe update te maken die werkt met 6.0.. kortom je hebt gelijk ze zijn nu pas gestart.. waarschijnlijk heeft de RC versie ze wakker geschud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 10:02
Voor wie het nog niet gezien had: de ds video app voor Apple TV is gereleased. Even snel geprobeerd, lijkt erg op Plex maar iets drukker en minder goede metadata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Als het goed is wel hardwarematige transcoding :) en geen DTS :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Op de 214Play wel DTS via een patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een zestal toestellen, waaronder DS216+ en DS716+, is update 6 van build 5644 van DSM 5.2 vrijgegeven:
Version: 5.2-5644 Update 6

(2016/03/09)
Fixed Issues
Enhanced the stability of Btrfs file system.
Overige toestellen, zie: http://download.synology....pdate/update_pack/5644-6/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DS-video, ik heb sinds gisteren op mijn 216play draaien...maar mijn idee was dat het nog niet heel snel was...

( alles bekabeld, appletv4 )

sterker nog, 10 min skippen in een film, zorgde voor een eindeloos radartje...zonder resultaat..

het zou kunnen zijn, dat hij nog druk was met indexeren....ofzo..

ik heb de 216play sinds gisteren in bezit, mocht het niet bevallen ga ik denk ik toch maar voor een 216+ ;-(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:59:
DS-video, ik heb sinds gisteren op mijn 216play draaien...maar mijn idee was dat het nog niet heel snel was...

( alles bekabeld, appletv4 )

sterker nog, 10 min skippen in een film, zorgde voor een eindeloos radartje...zonder resultaat..

het zou kunnen zijn, dat hij nog druk was met indexeren....ofzo..

ik heb de 216play sinds gisteren in bezit, mocht het niet bevallen ga ik denk ik toch maar voor een 216+ ;-(
In je bronbeheer kun je zien wat ie aan het doen is. Waarschijnlijk inderdaad indexeren.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
DS216j is toegevoegd bij Centralpoint

https://www.centralpoint....j-art-ds216j-num-5791703/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog, dat model staat prominent op de voorpagina en er is vandaag een persbericht aan gewijd. Het specificatieblad van de DS216j is bij Synology te downloaden: http://download.synology....skStation/16-year/DS216j/ of via Download Center. Of vergelijk de DS215j met de DS216j nu het nog kan (na enige tijd verdwijnt het oude model en kun je op de site van Synology die vergelijking niet meer maken).

Voor prijzen is daar de pricewatch: Synology DiskStation DS216j. Een fractie duurder dan de DS215j bij introductie.

Natuurlijk mag de FP niet ontbreken: nieuws: Synology brengt DiskStation DS216j-nas uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2016 13:46 . Reden: FP-link ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 23:23
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:17:
-nevermind, beginnersfoutje :)
opgelost

[ Voor 33% gewijzigd door Djeen84 op 10-03-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:17
Syology downloadcenter ligt plat |:( .

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wietsee. schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:25:
Syology downloadcenter ligt plat |:( .
Veel zaken kun je terugvinden en downloaden van andere Synology-downloadlocaties. Even grasduinen en zo nodig handmatig installeren. Locaties: http://download.synology.com/download/, http://usdl.synology.com/download/, http://dedl.synology.com/download/. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

loves wheat smoothies

Heeft iemand al eens meerdere Seagate Archive HDD's (met SMR) in RAID in z'n syno gestopt ? Ik heb een paar grote volumes nodig voor backup/archive (incremental forever) en voeg me af of iemand ervaring heeft met de snelheid en of je tegen de beperking van SMR aanloopt bij gebruik.

Wat ik zoals lees is dat RAID rebuild niet echt lekker werkt (10MB/s).. met 8TB zit je dan al snel op een rebuild tijd van meerdere dagen. JBOD is eigenlijk geen optie omdat ik het liefst toch wel enige redundancy wil hebben (lees: kunnen restoren van een degraded volume).

Het lijkt er op dat je er dus eigenlijk niet van uit moet gaan dat je het volume wilt gaan rebuilden maar RAID alleen gebruikt voor de beschikbaarheid.

tldr; iemand positieve en/of negatieve ervaring met SMR HDD's in RAID ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:01:
[...]
Veel zaken kun je terugvinden en downloaden van andere Synology-downloadlocaties. Even grasduinen en zo nodig handmatig installeren. Locaties: http://download.synology.com/download/, http://usdl.synology.com/download/, http://dedl.synology.com/download/. Succes!
Thanks! Ik wist dat die locaties bestonden, had al gezocht maar niet gevonden. Kan nu aan de slag, nogmaals bedankt!

Web Enrichment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zubadan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-09 07:50
Zie net dat Synology op de CeBIT 2016 o.a. de DS916+ heeft aangekondigd. Dit zou wel eens mijn nieuwe Nas kunnen worden :)

https://www.synology.com/en-global/events/CeBIT/features

Mitsubishi Zubadan 11,2kW, Daikin Ururu Sarara 5kW, Daikin FTXM 2,5kW, 13,2 kWp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmiGueL
Nice! :)

Hier de specs:
  • 4-core CPU, up to 2.56 GHz
  • AES-NI hardware encryption engine
  • 2GB and 8GB memory options
  • Btrfs file system with data integrity check
  • Single H.264 4K or triple Full HD 1080p video transcoding on the fly
  • Scale up to 9 drives with Synology DX513

Hieronder een vergelijkingstabel met enkele mogelijk vergelijkbare/onlangs uitgebrachte DiskStations:
Alle onderstaande modellen hebben uiteraard een x64 processor & BTRFS filesystem. Alleen de DSx16+ modellen hebben 4k transcoding.

DS216+DS716+DS415+DS916+
CPUIntel Celeron N3050 @ 2x 2.16 GHzIntel Celeron N3150 @ 4x 2.08 GHzIntel Atom C2538 @ 4x 2.4 GHzUnknown @ 4x 2.56GHz
RAM1GB2GB2GB2GB & 8GB
Drives22 (+5 expansie)44 (+5 expansie)

Deze snelheid staat niet in de lijst met onlangs vernieuwde stepping van Celeron CPU's:
nieuws: Intel komt met nieuwe stepping van Braswell Celeron- en Pentium-socs

Dit kan nog wel eens een hele dure jongen worden.. :/ (gismodus: 2GB versie ~€600 ?)

Edit:
Ahaaaa, ik vind zojuist met enig zoekwerk deze CPU van Intel:
Intel Pentium N3710 @ 4x 2.56 GHz.

Als bovenstaande klopt verwacht ik een CPU die ~20% sneller is dan de DS716+ en ongeveer on par met de DS415+.
We gaan het zien. :P

[ Voor 94% gewijzigd door SmiGueL op 16-03-2016 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
SmiGueL schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:18:
Dit kan nog wel eens een hele dure jongen worden.. :/ (gismodus: 2GB versie ~€600 ?)
Een DS415+ is al 533 he ;-) Deze zal nog wel duurder zijn dan 600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
wimpie007 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 01:04:
Een DS415+ is al 533 he ;-) Deze zal nog wel duurder zijn dan 600
Ja mogelijk wel.. (had er eerst ook €600 a €650 staan overigens ;))

Maar we zijn inmiddels een jaar verder, en als hij qua CPU ongeveer net zo snel gaat zijn als zijn 'soort van' voorganger de DS415+ dan mag hij wat dat betreft zeker niet duurder zijn..
Beide hebben ze verder 4 bays en 2GB RAM.
Dan zouden ze meer dan €50 extra vangen vanwege een eSATA poort.. (5-bay uitbreiding)

Indien hij op meer punten is verbeterd dan is een €100+ extra uiteraard best te rechtvaardigen. :)

Edit:
De DS1515+ is qua CPU en RAM gelijk aan de DS415+, maar heeft wel 4 NIC's i.p.v. 2 en 5 bays (+10 expansie) i.p.v. 4.
Gezien die voor minder dan €695 in de pricewatch staat mag ik toch hopen dat de DS916+ minder dan €650 zal gaan kosten..

[ Voor 20% gewijzigd door SmiGueL op 16-03-2016 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Het was sowieso een beetje raar om de 412+ en 415+ te limiteren qua expansie. In mijn ogen hadden deze al 912+ en 915+ moeten heten. Ook vind ik naam beetje apart, zou betekenen dat ie gauw gelanceerd gaat worden.. dan vind ik het wel weer dicht op de 415+ zitten met in mijn ogen weinig grote wijzigingen...zie niet in waarom het duurder dan 600 zou moeten zijn..

Hij gaat wel zuiniger zijn:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Mocht het voor iemand handig zijn in de toekomst - syncen van dezelfde folder/subfolder naar een tweede endpoint:
I'm trying to set up a 2nd backup task in Cloud Sync on the same folder. I would like this to have an additional backup of my photos. I have one correctly set up (OneDrive), but when creating an additional backup task (transip - stack) the application I get "This folder has been used as a sync folder. Please choose another one"

How can I create an additional backup task on the same folder. I tried to set it up through backup & relication instead, but cannot select the webdav folder.
Thank you for contacting Synology support.

In DSM 5.2, it supports one connection for the same Cloud connection. We support multi folders in DSM 6.0. The official will release by the end of March.

If this function is important for you, we suggest you wait for DSM 6.0 official version.

Hope this helps.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Quakie schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:04:
Het was sowieso een beetje raar om de 412+ en 415+ te limiteren qua expansie. In mijn ogen hadden deze al 912+ en 915+ moeten heten.
Mee eens, maar het hangt er misschien ook van af hoe veel duurder dit de NAS maakt. Ik kan me goed voorstellen dat er genoeg mensen zijn die de expansie units (van dus !! €400+ !!) nooit gaan kopen, en dus ook geen 'zin' hebben om extra te betalen voor deze expansiemogelijkheid .. (Synology kennende klappen ze zo €50 bij de prijs op.) In dat geval was het helemaal geen slecht idee om een model te hebben zonder deze extra (voor veel mensen onnodige) feature.
Vergeet niet dat ze ook gewoon een 2-bay DS7xx serie of een 5-bays DX15xx serie hebben die wel is uit te breiden..
Ook vind ik naam beetje apart, zou betekenen dat ie gauw gelanceerd gaat worden.. dan vind ik het wel weer dicht op de 415+ zitten met in mijn ogen weinig grote wijzigingen...
Ach ja, het 2-bay +model heeft als ik dat zo snel zie al 8 jaar lang elk jaar een opvolger. Waarom zouden ze dat voor de 4-bay niet doen? De DS415+ heeft een CPU uit 2013, dus wat mij betreft wel tijd voor een upgrade. 8)
Ik had zelf ook verwacht dat er vanwege de trend: DS412+ naar DS415+ een DS418+ zou volgen, maar dan zou het serieus nog bijna 2! jaar duren voordat ze er een zuinigere CPU in stoppen.. Ik geef ze geen ongelijk. Het 5-bay model, de DS15xx+, heeft ook gewoon een 2011, 2012, 2013 en 2015 model gekregen. :)
zie niet in waarom het duurder dan 600 zou moeten zijn..
Hij gaat wel zuiniger zijn:)
Ik hoop ook zeker dat de DS916+ niet veel duurder gaat worden dan de DS415+.. Die laatste zit ik namelijk nog wel een beetje op te azen (Ik wil eerst de DSM 6.0 release i.c.m. BTRFS evaringen even afwachten..)

Die expandability kan me gestolen worden, maar een NAS met 10W minder verbruik levert indien 4 jaar lang 24/7 aan toch een kleine €80 aan electriciteitsbesparing op. :) Het zou jammer zijn als ze dit pas in een DS418+ model zouden implementeren 'omdat ze maar eens in de 3 jaar een nieuw 4-bay model uitbrengen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
SmiGueL schreef op maandag 21 maart 2016 @ 00:49:
[...]

Mee eens, maar het hangt er misschien ook van af hoe veel duurder dit de NAS maakt. Ik kan me goed voorstellen dat er genoeg mensen zijn die de expansie units (van dus !! €400+ !!) nooit gaan kopen, en dus ook geen 'zin' hebben om extra te betalen voor deze expansiemogelijkheid .. (Synology kennende klappen ze zo €50 bij de prijs op.) In dat geval was het helemaal geen slecht idee om een model te hebben zonder deze extra (voor veel mensen onnodige) feature.
Vergeet niet dat ze ook gewoon een 2-bay DS7xx serie of een 5-bays DX15xx serie hebben die wel is uit te breiden..

[...]

Ach ja, het 2-bay +model heeft als ik dat zo snel zie al 8 jaar lang elk jaar een opvolger. Waarom zouden ze dat voor de 4-bay niet doen? De DS415+ heeft een CPU uit 2013, dus wat mij betreft wel tijd voor een upgrade. 8)
Ik had zelf ook verwacht dat er vanwege de trend: DS412+ naar DS415+ een DS418+ zou volgen, maar dan zou het serieus nog bijna 2! jaar duren voordat ze er een zuinigere CPU in stoppen.. Ik geef ze geen ongelijk. Het 5-bay model, de DS15xx+, heeft ook gewoon een 2011, 2012, 2013 en 2015 model gekregen. :)

[...]

Ik hoop ook zeker dat de DS916+ niet veel duurder gaat worden dan de DS415+.. Die laatste zit ik namelijk nog wel een beetje op te azen (Ik wil eerst de DSM 6.0 release i.c.m. BTRFS evaringen even afwachten..)

Die expandability kan me gestolen worden, maar een NAS met 10W minder verbruik levert indien 4 jaar lang 24/7 aan toch een kleine €80 aan electriciteitsbesparing op. :) Het zou jammer zijn als ze dit pas in een DS418+ model zouden implementeren 'omdat ze maar eens in de 3 jaar een nieuw 4-bay model uitbrengen'.
- De 412+ en 415+ hebben ook de expansie aansluiting. Het is een software ding. Ik heb vrolijk een DX213 er aan hangen. Je kunt hem alleen niet in dezelfde volume hangen (wat zorgt voor de naamgeving-> je kunt een 9 disc volume aanmaken).
- Prijsverschil is aanzienlijk tussen een 415+ of een 1515+.. En het heeft een tijdje geduurd voordat de 716+ er was. De 715 vind ik niet hetzelfde
-Volgens mij niet hoor, duurt het langer.. het was 713+ en dan de 716+. Er zit meer tijd tussen de + versies.
-Klopt, alleen dan was het niet alleen zuiniger geweest, maar ook sneller. Zoveel power verschil zit er niet tussen nu. Verschillen: je kunt volume uitbreiden tot 9 disc, Je kunt 4k hardwarematig aanbieden,officieel support met 8GB en hij is zuiniger. Tussen de 412+ zat een reden om te upgraden naar de 415+ (meer geheugen, quad core vs dual core, zuiniger) wat nu niet echt aanwezig is..Uiteraard is dit mijn mening maar ik ga geen geld hiervoor uitgeven. Uiteraard een mooie unit indien je zat te kijken naar een 415+. Ik zou erop wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Zat een beetje te kijken naar een 415+ of 1515+ als vervanger voor mijn DS212+. Nu de 916+ aangekondigd is ga ik hier zeker op wachten, enig idee wanneer deze beschikbaar zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Laatst online: 17:52
Ik heb zelf een ds716+ met quadqore Intel N3150. Maar ik vraag me wel af in hoeverre het DSM operating system of native of unnative apps hiervan gebruik maken. Of dat het puur marketing is. Ik heb namelijk van synology zelf alleen nog gelezen dat ze 64bits ondersteunen, maar niet er dat iets met die quadqore kracht gebeurt. Weet iemand hier iets over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
boswei schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 07:40:
Ik heb zelf een ds716+ met quadqore Intel N3150. Maar ik vraag me wel af in hoeverre het DSM operating system of native of unnative apps hiervan gebruik maken. Of dat het puur marketing is. Ik heb namelijk van synology zelf alleen nog gelezen dat ze 64bits ondersteunen, maar niet er dat iets met die quadqore kracht gebeurt. Weet iemand hier iets over?
Well, je kunt het natuurlijk zien door een app te starten en kijken hoeveel % er van de processor wordt gebruikt. :)

- Plaats een handvol foto's in de PHOTO map, en mogelijk* gaan meerdere cores (dus >25% CPU utilization) aan het werk om er thumbnails van te maken. *Niet getest, heb geen quadcore Synology. O-)

- Een package als NZBgetkan naast het downloaden in elk geval multicore uitpakken (zip/rar enz.)

En ook al ZOUDEN veel processen single core zijn; als je ze allemaal tegelijk runt heb je alsnog het voordeel dat je tijdens het 'thumbnailen' EN downloaden EN uitpakken alsnog een core vrij hebt om bijvoorbeeld vlot in DSM te werken en/of wat films te streamen. :)

[ Voor 50% gewijzigd door SmiGueL op 23-03-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Laatst online: 17:52
Bedankt voor je toelichting/uitleg! Ik ga ermee aan de slag.
SmiGueL schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:54:
[...]

Well, je kunt het natuurlijk zien door een app te starten en kijken hoeveel % er van de processor wordt gebruikt. :)

- Plaats een handvol foto's in de PHOTO map, en mogelijk* gaan meerdere cores (dus >25% CPU utilization) aan het werk om er thumbnails van te maken. *Niet getest, heb geen quadcore Synology. O-)

- Een package als NZBgetkan naast het downloaden in elk geval multicore uitpakken (zip/rar enz.)

En ook al ZOUDEN veel processen single core zijn; als je ze allemaal tegelijk runt heb je alsnog het voordeel dat je tijdens het 'thumbnailen' EN downloaden EN uitpakken alsnog een core vrij hebt om bijvoorbeeld vlot in DSM te werken en/of wat films te streamen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
DSM 6.0 is gereleased!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Mooi, mijn offsite backup is net weer compleet, dus upgraden mag weer :)

Toevallig al mensen die problemen met 3rd party packages zijn tegengekomen?

edit: downloaden gaat niet echt van harte. mocht er iemand een directe link naar de firmware voor 213+ hebben... O-)

edit2: vanaf de synology site zelf gaat het wel vlot zat :)

[ Voor 41% gewijzigd door Magic op 24-03-2016 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Zojuist geupgrade.
Met mijn 412+ gaat het downloaden prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
tlpeter schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:37:
Zojuist geupgrade.
Met mijn 412+ gaat het downloaden prima.
Vreemd, bij mn ds213+ ging ie een paar procent omhoog, om vervolgens weer naar beneden te gaan. tot na een paar pogingen hij meldde dat het downloaden mislukt was.

Gelukkig de downloadlink op de synology-website levert me de volle 120mbit op. Net geinstalleerd, nu packages aan het bijwerken. Uiteraard is mijn reverse-proxy config van apache weer verdwenen, had ook niet anders verwacht.

Op het eerste oog is er wel wat veranderd mbt 3rd party apps, sickrage/autosub lijken niet meer bereikbaar op hun originele poorten. Maar kan ook zijn dat ik te snel ben met proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Magic schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:44:
[...]

Uiteraard is mijn reverse-proxy config van apache weer verdwenen, had ook niet anders verwacht.
Had ik niet ergens gelezen dat de reverse proxy nu in DSM zelf geregeld kan worden?

Edit:
Dit dus...

Application Portal
  • DSM can now serve as a reverse proxy server.
  • Customized domain name can now be used for directly accessing Synology applications.

[ Voor 74% gewijzigd door technorabilia op 24-03-2016 08:51 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Magic schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:44:
[...]

Op het eerste oog is er wel wat veranderd mbt 3rd party apps, sickrage/autosub lijken niet meer bereikbaar op hun originele poorten. Maar kan ook zijn dat ik te snel ben met proberen :P
Houd ons op de hoogte! :)

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-09 08:18
Die update keek ik naar uit. Helaas krijg ik nu een of andere vage foutmelding over Plex.
Verder lees ik hier en daar dat Sickbeard etc niet meer werkt. Ik wacht dus even met updaten. :)

Vraag me ook af waarom het RC is terwijl ik op 5.2 zit. Dan wil ik niet in een RC kanaal komen maar gewoon in de stable blijven met versies.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t8SfWGZf9hEPwTI2n3b9DdsO/full.png

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuosity1974
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 11:47
Vreemd.... Ik krijg een foutmelding bij ongeveer 22%:
'Er zijn onbekende fout opgestreden (20).
(Notes: The following installed packages are not supported in DSM 6.0 RC. You mnust uninstall/disable the package before upgrading to DSM 6.0 RC.
Plex)'

Het disable stoort mijn niet. Wel dat het zogenaamd in upgrade is naar DSM 6.0 RC.
Dit krijg ik zowel via de automatische update als de handmatige van de synology site
Het gaat om een een DS411+II.
Iemand anders ook dit probleem?

'edit zie boven. Net te laat ;)
Edit 2: kom van DSM 5.2-5644 Update 5

[ Voor 6% gewijzigd door Virtuosity1974 op 24-03-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaallicht
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 07:52
iRicardo schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:11:
Die update keek ik naar uit. Helaas krijg ik nu een of andere vage foutmelding over Plex.knip.....

[afbeelding]
Na check op onder andere plex forum gezien dat plex gestopt moet worden en vervolgens na update weer gestart kan worden. Dit heb ik gedaan en hier vooralsnog geen problemen mee. Plex draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Even een korte update:

Sickbeard: werkt gewoon, echter had ik voor mijn reverse proxy config een root-path ingevuld. in de huidige config werkt dat niet.
Autosub: Werkt, maar status wordt niet weergegeven in DSM.
spotweb: retrieve werkt niet
Transmission: werkt
Sabnzbd: werkt
couchpotato: werkt

Waarschijnlijk is het meeste te fixen door automatisch redirecten naar https uit te zetten, maar als je er van afhankelijk bent of niet zo tech-savvy om het uit te zoeken zou ik even wachten met upgraden.

[ Voor 15% gewijzigd door Magic op 24-03-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Laatst online: 17:33
Magic schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:19:
[...]

Even een korte update:

Waarschijnlijk is het meeste te fixen door automatisch redirecten naar https uit te zetten, maar als je er van afhankelijk bent of niet zo tech-savvy om het uit te zoeken zou ik even wachten met upgraden.
Weet je iets van nzbget?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Sorry, ik gebruik alleen sabnzbd

Nog een aandachtspuntje, je kan niet meer als root inloggen met het admin wachtwoord via SSH, je moet nu de gewone admin account gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Magic op 24-03-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Laatst online: 17:33
Magic schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:33:
[...]

Sorry, ik gebruik alleen sabnzbd

Nog een aandachtspuntje, je kan niet meer als root inloggen met het admin wachtwoord via SSH, je moet nu de gewone admin account gebruiken.
Oe dat is een belangrijke tip, heb je dan wel genoeg rechten?
Wat gebeurd er met de bestanden en folders waar alleen root recht op zit, ik voorzie hier wel wat problemen.

[ Voor 13% gewijzigd door gielie op 24-03-2016 09:42 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Ik heb geen melding gehad over RC.
Ik draai op 6.0-7321 na de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
gielie schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:41:
[...]

Oe dat is een belangrijke tip, heb je dan wel genoeg rechten?
Wat gebeurd er met de bestanden en folders waar alleen root recht op zit, ik voorzie hier wel wat problemen.
Je kunt gewoon sudo-en, dus dat mag geen probleem worden. Packages draaien onder hun eigen users, dus ik verwacht daar niet het probleem in te vinden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmiGueL
Omdat de hele changelog hier posten een beetje onzinnig is. :X

Release Notes DSM 6.0::
https://www.synology.com/en-global/releaseNote/DS415+

Losse downloads van de nieuwe build: (indien trage servers of als je een manual install wilt doen)
http://download.synology.com/download/DSM/release/6.0/7321/
(over een halve dag zal deze en deze link ook wel werken)

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 24-03-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
[...]

Even een korte update:

Sickbeard: werkt gewoon, echter had ik voor mijn reverse proxy config een root-path ingevuld. in de huidige config werkt dat niet.
Autosub: Werkt, maar status wordt niet weergegeven in DSM.
spotweb: retrieve werkt niet.

Bovenstaande geupdated. Vreemde is dat hij al mijn verkeer op dns-naam probeert te redirecten naar HTTPS. Ik heb een split horizon dns draaien die naam.domeinnaam.eu redirect naar het interne ip-adres.

Gebruik ik de naam dan werkt er niets, gebruik ik gewoon het interne ip, dan is er niets aan de hand.

[ Voor 20% gewijzigd door Magic op 24-03-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
[...]

Even een korte update:

Autosub: start niet meer, kan cherrypy niet starten.
spotweb: werkt prima

Hmm nog maar even wachten dan totdat ze dat gefixed hebben.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:21
Magic schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:09:
[...]

Bovenstaande geupdated. Vreemde is dat hij al mijn verkeer op dns-naam probeert te redirecten naar HTTPS. Ik heb een split horizon dns draaien die naam.domeinnaam.eu redirect naar het interne ip-adres.

Gebruik ik de naam dan werkt er niets, gebruik ik gewoon het interne ip, dan is er niets aan de hand.
Werkt de spotweb retrieve functie ook?
Schumi2004 meldt namelijk dat het bij hem niet werkt (zie hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
-EvoLution- schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:17:
[...]

Schumi heeft inderdaad gelijk. retrieve geeft een foutmelding: "PHP Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
-EvoLution- schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:17:
[...]

Dat was bij een clean install van Spotweb overigens.
AutoSub werkt wel alleen wordt de status niet goed weergegeven in DSM, mogelijk draait hij dubbel en dan doet hij het idd niet.

Even via cli process AS killen: ps aux | grep auto, kill -9 <pid>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:23:
[...]

Dat was bij een clean install van Spotweb overigens.
AutoSub werkt wel alleen wordt de status niet goed weergegeven in DSM, mogelijk draait hij dubbel en dan doet hij het idd niet.

Even via cli process AS killen: ps aux | grep auto, kill -9 <pid>
Thanks, je hebt inderdaad (weer ;) ) gelijk, zal mijn posts even bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Magic schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:27:
[...]

Thanks, je hebt inderdaad (weer ;) ) gelijk, zal mijn posts even bijwerken.
Gaat niet om het 'weer' als we maar gezamenlijk tot een oplossing kunnen komen ;)

Ik moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik me er verder niet in verdiept heb, mogelijk vanavond een poging.
Vond het alleen bijzonder dat het spotweb issue nog niet eerder opgevallen was omdat ik voor mijn gevoel vrij laat was met het draaien van een beta/rc DSM6. Waar ik achteraf al weer spijt van had want het heeft ervoor gezorgd dat er een HDD gecrashed is maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-09 08:18
Is er iemand die de Ziggo Horizon correct heeft geconfigureerd om met de NAS te werken?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:36:
[...]
Gaat niet om het 'weer' als we maar gezamenlijk tot een oplossing kunnen komen ;)
Het was ook absoluut niet bedoeld om je als betweter te bestempelen :o :9

Als community vinden we vast de benodigde oplossingen :) Ik ben nu aan het kijken naar het nieuwe reverse proxy verhaal. Helaas lijkt het niet mogelijk om mappen als subdomein.domein.nl/sickbeard te redirecten zoals ik vroeger deed. Aan de andere kant met letsencrypt zou het geen probleem mogen zijn om gewoon sickbeard.domein.nl te gebruiken met certificaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:38

JT

VETAK y0

De nieuwe backup applicaties (CloudSync en ShareSync) die client-side encrypt voor het uploaden, wat doet die met reeds versleutelde directories? Mag toch hopen dat die niet de gemounte onversleutelde data opnieuw gaat versleutelen maar dat deze gewoon direct de versleutelde variant upload?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Even een vraag ter inlichting. Ik heb een 413j met 2*WD40EFRX in RAID1. Zeer tevreden over, ding doet wat het moet, mag nog een tijdje blijven staan.

Nu zou ik graag een bijkomende Synology bij mijn schoonouders plaatsen zodat deze in sync kunnen staan en ik een off-site backup heb (on-site backup heb ik ook al, dus twee kopieën bij mij thuis).

Ik dacht eerst een 216se te kopen met 2*WD40EFRX in RAID1. Echter vraag ik mezelf af of dit geen overkill is, gezien ik al een kopie heb van de data. Ik zit dus nu op de piste om een DS115j aan te schaffen, en daar gewoon 1 WD40EFRX in te steken.

Indien mijn DS413j faalt => heb ik nog on-site backup.
Indien mijn huis afbrandt => heb ik de DS115j.

Goed plan, of is het niet wenselijk om slechts een enkele, non-raided drive te gebruiken als off-site backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Er is een update van de applicatie iDrive (backup app). Helaas blijkbaar geen DSM6.0 support want krijg een foutmelding. Foutmelding noemt het trouwens nog steeds DSM6.0RC.

Ook Synology zelf praat nog over 6.0RC..

edit: iDrive stop gezet en nu gaat ie wel door. Hopelijk zelfde trucje als met Plex en dat we het erna weer kunnen starten.. Zal het even terug koppelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Quakie op 24-03-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:38

JT

VETAK y0

MatthiasDS schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:09:
Even een vraag ter inlichting. Ik heb een 413j met 2*WD40EFRX in RAID1. Zeer tevreden over, ding doet wat het moet, mag nog een tijdje blijven staan.

Nu zou ik graag een bijkomende Synology bij mijn schoonouders plaatsen zodat deze in sync kunnen staan en ik een off-site backup heb (on-site backup heb ik ook al, dus twee kopieën bij mij thuis).

Ik dacht eerst een 216se te kopen met 2*WD40EFRX in RAID1. Echter vraag ik mezelf af of dit geen overkill is, gezien ik al een kopie heb van de data. Ik zit dus nu op de piste om een DS115j aan te schaffen, en daar gewoon 1 WD40EFRX in te steken.

Indien mijn DS413j faalt => heb ik nog on-site backup.
Indien mijn huis afbrandt => heb ik de DS115j.

Goed plan, of is het niet wenselijk om slechts een enkele, non-raided drive te gebruiken als off-site backup?
Ik vind het niet raar om het te doen met 2 single bay NASsen eigenlijk. Zeker als je makkelijk bij je ouders kan komen. De kans dat er iets gebeurt met de lokale drive én de drive van je ouders op hetzelfde moment is natuurlijk al vele malen kleiner dan dat er iets gebeurt met de enige drive die je hebt. Natuurlijk kun je ook nog eens RAID 1 gaan draaien om de kans nóg verder te verkleinen maar dat vergt weer een flinke extra investering. Kun je imho nog beter ergens een 3e 1bay NAS neerzetten :+ Heb je op 2 offsite locaties een backup die je ook nog eens verschillende intervallen kunt laten hanteren.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Wordt btrfs ondersteund voor externe disks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:33
Ter voorkoming van dubbele posts mijn vraag verwijderd.

[ Voor 95% gewijzigd door meesje op 08-04-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
Ik heb de update nog maar niet gedraaid, er zijn toch nog wel een aantal apps en dergelijke die nog niet compatible zijn.
Ook balen trouwens dat mijn DS415play geen BTRFS krijgt :(
Ik gebruik veel CloudSync met versies en dat had behoorlijk kunnen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

elsinga

=8-)

Okay, zojuist mijn DS415play en DS412+ geupdate. Na het ook updaten van alle packages werken de volgende zaken weer vlekkeloos:
- websites, ook die gebruik maken van mySQL
- Spotweb
- NZBget
- HTTPS met een Let's Encrypt certificaat (als je maar de naam die je hebt geconfigureerd voor je NAS als hoofdnaam opgeeft)
- reverse proxy naar sub.domen.tld, zelfs met https als je de subdomeinnaam maar hebt opgegeven in het certificaat
- surveilance station, ook met CMS (als je maar even de andere SS's opnieuw invoert, hij vraagt dan om de 2-factor key als je dat hebt ingesteld)
- CloudSync met meerdere sync's vanaf 1 share

Wat is nog wat vreemd:
- reverse proxy met niet standaard poorten die naar HTTPS verwijzen, geeft een certificaat fout (ook als je naar een hostname verwijst die in het LE certificaat staat), maar is niet heel erg omdat je reverse proxy nou juist doet om die niet standaard poorten te vermijden ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Ik krijg alleen Sonarr niet draaiend. Ik heb zowel Sonarr als Mono verwijderd. Mono start wel op, maar Sonarr niet.
En op de diverse fora kan ik geen (werkend) antwoord vinden :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
elsinga schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:47:
Okay, zojuist mijn DS415play en DS412+ geupdate. Na het ook updaten van alle packages werken de volgende zaken weer vlekkeloos:
- websites, ook die gebruik maken van mySQL
- Spotweb
- NZBget
Werkt de retrive functie ook van spotweb? sommige hebben daar problemen mee.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 21:53
Cyrus The Virus schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:50:
[...]

wat ik lees zou het moeten werken door /usr/local/bin/php te vervangen voor /usr/local/bin/php56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Zo, net de reverse proxy ingesteld met certificaten van letsencrypt :)

Mochten mensen problemen hebben, controleer dan dat poort 80 geforward moet zijn, en de firewall op poort 80 wijd open moet staan (mijns insziens een designflaw). Ik blokkeer stanaard alle verkeer dat niet uit nederland komt, dus het duurde even voordat dat kwartje viel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:33

elsinga

=8-)

Cyrus The Virus schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:50:
[...]

Ik heb het 1x handmatig gedaan via de webinterface en dat werkte, over een paar minuten weet ik ook of de task werkt. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:46

JB

Cédric roelt!

DSM 6.0 installeren gaat hier nog even niet gebeuren. iDrive heeft nog geen support voor 6.0 :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
JB schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:25:
DSM 6.0 installeren gaat hier nog even niet gebeuren. iDrive heeft nog geen support voor 6.0 :(
1 ) er is een app update, sinds gisteren, handmatig installeren
2 ) er verandert niks je krijgt nog steeds de melding.
3 ) app stoppen en je kunt DSM6.0 installeren.

Mijn installatie is nog niet afgerond.. ga kijken of erna iDrive werkt:)

edit: iDrive werkt niet! App runt goed, maar je krijgt een 404 page error te zien.. Waarschijnlijk door PHP....

Laatste update heeft dus wat anders aangepast:)

[ Voor 15% gewijzigd door Quakie op 24-03-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
JT schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:19:
[...]

Ik vind het niet raar om het te doen met 2 single bay NASsen eigenlijk. Zeker als je makkelijk bij je ouders kan komen. De kans dat er iets gebeurt met de lokale drive én de drive van je ouders op hetzelfde moment is natuurlijk al vele malen kleiner dan dat er iets gebeurt met de enige drive die je hebt. Natuurlijk kun je ook nog eens RAID 1 gaan draaien om de kans nóg verder te verkleinen maar dat vergt weer een flinke extra investering. Kun je imho nog beter ergens een 3e 1bay NAS neerzetten :+ Heb je op 2 offsite locaties een backup die je ook nog eens verschillende intervallen kunt laten hanteren.
Stukje in vetgedrukt is inderdaad mijn redenering: 50 euro voor een duurdere NAS en een extra 165 voor een WD40EFRX, dus betaal ik een dikke 200 euro meer voor een, waarschijnlijk, minimaal toegevoegd nut.

Let wel: de onsite backup is geen single-bay NAS, maar gewoon een externe drive die via USB op de DS hangt.
Dus de uiteindelijke oplossing zou dan een DS413j als primaire NAS zijn, met backup tasks naar de externe drive en naar de off-site DS115j.

Bedankt voor je reactie in elk geval :)
Pagina: 1 ... 22 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.