Mee eens, maar het hangt er misschien ook van af hoe veel duurder dit de NAS maakt. Ik kan me goed voorstellen dat er genoeg mensen zijn die de expansie units (van dus !!
€400+ !!)
nooit gaan kopen, en dus ook geen 'zin' hebben om extra te betalen voor deze expansiemogelijkheid .. (Synology kennende klappen ze zo €50 bij de prijs op.) In dat geval was het helemaal geen slecht idee om een model te hebben zonder deze extra (voor veel mensen onnodige) feature.
Vergeet niet dat ze ook gewoon een 2-bay DS7xx serie of een 5-bays DX15xx serie hebben die wel is uit te breiden..
Ook vind ik naam beetje apart, zou betekenen dat ie gauw gelanceerd gaat worden.. dan vind ik het wel weer dicht op de 415+ zitten met in mijn ogen weinig grote wijzigingen...
Ach ja, het 2-bay +model heeft als ik dat zo snel zie al 8 jaar lang elk jaar een opvolger. Waarom zouden ze dat voor de 4-bay niet doen? De DS415+ heeft een CPU uit
2013, dus wat mij betreft wel tijd voor een
upgrade.

Ik had zelf ook verwacht dat er vanwege de trend: DS412+ naar DS415+ een DS418+ zou volgen, maar dan zou het serieus nog bijna 2! jaar duren voordat ze er een zuinigere CPU in stoppen.. Ik geef ze geen ongelijk. Het 5-bay model, de DS15
xx+, heeft ook gewoon een 2011, 2012, 2013 en 2015 model gekregen.

zie niet in waarom het duurder dan 600 zou moeten zijn..
Hij gaat wel zuiniger zijn:)
Ik hoop ook zeker dat de DS916+ niet veel duurder gaat worden dan de DS415+.. Die laatste zit ik namelijk nog wel een beetje op te azen (Ik wil eerst de DSM 6.0 release i.c.m. BTRFS evaringen even afwachten..)
Die expandability kan me gestolen worden, maar een NAS met 10W minder verbruik levert indien 4 jaar lang 24/7 aan toch een kleine €80 aan electriciteitsbesparing op.

Het zou jammer zijn als ze dit pas in een DS418+ model zouden implementeren 'omdat ze maar eens in de 3 jaar een nieuw 4-bay model uitbrengen'.
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup