Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
Ik heb je maar een bericht gestuurd. Het is niet de laatste versie..

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor hen die overwegen een DS416j aan te schaffen: ik trof op een Estse website een Engelstalige productfolder aan. Benieuwd of die nog voor de jaarwisseling wordt geïntroduceerd, of dat Synology wacht tot de CES 2016 begin januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Wat zijn jullie ervaringen met je Synology NAS op een VPN te krijgen zodat download station niet te tracen is? Ik zit nu al een paar weken met PureVPN te klooien via deze guide https://support.purevpn.c...m-5-x-openvpn-setup-guide en ik krijg het niet stabiel. Een maat van me heeft het ook met PureVPN geprobeerd op z'n QNAP en krijgt het ook niet goed. Ik wil het niet in m'n router instellen want dan gaat Netflix helemaal in de soep.

Iemand een idee? Een andere VPN dienst die wel werkt?

Ik heb een Synology 214Play

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22
Spam schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:52:
Wat zijn jullie ervaringen met je Synology NAS op een VPN te krijgen zodat download station niet te tracen is? Ik zit nu al een paar weken met PureVPN te klooien via deze guide https://support.purevpn.c...m-5-x-openvpn-setup-guide en ik krijg het niet stabiel. Een maat van me heeft het ook met PureVPN geprobeerd op z'n QNAP en krijgt het ook niet goed. Ik wil het niet in m'n router instellen want dan gaat Netflix helemaal in de soep.

Iemand een idee? Een andere VPN dienst die wel werkt?

Ik heb een Synology 214Play
gaat dat helpen? Jij download dan nog steeds bepaalde content naar je modem.. Dat gaat volgens mij niet via VPN

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Ja dit helpt wel maar ik heb het ook niet werkend gekregen. Als je usenet gebruikt dan kun je met ssl downloaden.

Btw je moet het andere topic hebben nl. vraag & antwoord. Zie topic warming.

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 29-12-2015 18:25 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Prulleman schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:16:
[...]
gaat dat helpen? Jij download dan nog steeds bepaalde content naar je modem.. Dat gaat volgens mij niet via VPN
Ik heb het getest door een telnet sessie op te starten en een ftp sessie te doen naar een andere server. Bij het aanzetten van de VPN kreeg ik een ander IP adres en leek ik uit polen te komen. Dus ja dat lijkt me wel. Alleen werkt de verbinding dus niet stabiel.
kraades schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:24:
Ja dit helpt wel maar ik heb het ook niet werkend gekregen. Als je usenet gebruikt dan kun je met ssl downloaden.

Btw je moet het andere topic hebben nl. vraag & antwoord. Zie topic warming.
Ok zal ik doen. Bedoel je warning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Warning. Ja klein tobotje op zo'n iphone. ;)
Je moet denk ik proberen om alleen downloadstation via de vpn netwerkkaart te laten lopen maar of dag op Synology niveau mogelijk is? Op routerniveau sowieso wel.

[ Voor 65% gewijzigd door technorabilia op 29-12-2015 21:23 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
kraades schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:13:
Warning. Ja klein tobotje op zo'n iphone. ;)
Je moet denk ik proberen om alleen downloadstation via de vpn netwerkkaart te laten lopen maar of dag op Synology niveau mogelijk is? Op routerniveau sowieso wel.
Hmm..ik ga toch even hier reageren want ik heb het opgelost. Ik ben van VPN service geswitched. Mochten er mensen interesse hebben check dan even hier:

OpenVPN : https://torguard.net/know...tion=displayarticle&id=79
PPTP: https://torguard.net/know...ion=displayarticle&id=155

Via SSH->curl http://checkip.dyndns.org kun je inderdaad zien dat je NAS dan een ander extern IP adres heeft gekregen.

Voor meer info zie deze topic op synology forum : http://forum.synology.com...&t=72775&start=60#p380703

Om te checken of het werkt: via deze pagina (ipmagnet.services.cbcdn.com) kun je een magnet link krijgen, de download starten en dan zien welke IP het echt gebruikt :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Spam op 30-12-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Napsju schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 00:17:
[...]

Bevestigd. Mijn 716+ is binnen en heb er zojuist via de voorkant een 8GB module in gezet. Prima te doen, zonder te schroeven.

Teleurstelling is wel dat er nog geen DSM 6 beta is voor de 716+. Dus ook nog even geen BTRFS. :|
Naar wat ik eerder las zat btrfs ook al in DSM 5.1 voor de 716+

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:46
Hooglander1 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:43:
[...]

Naar wat ik eerder las zat btrfs ook al in DSM 5.1 voor de 716+
5.2 bedoel je. Klopt. Ben ik ook achter. De 716+ draait al weer een tijdje stabiel, op een nieuw BTRFS volume in DSM 5.2.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:16

Prosperot

Today is a gift...

boswei schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 08:21:
[...]

Ik heb ook een 716+ en ik kan ook bevestigen dat het idd makkelijk in te bouwen is. Ik heb ook 8 gb geplaatst.
Ik heb de 8Gb module (van Crucial) er weer uitgehaald. De fan bleef maar op volle kracht blazen. Nu de originele 2Gb er weer inzit, draait de fan weer normaal.

Qua snelheid was zeker wel een verschil te merken, maar ik was de extra herrie zat.

[ Voor 7% gewijzigd door Prosperot op 05-01-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Prosperot schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:57:
[...]

Ik heb de 8Gb module (van Crucial) er weer uitgehaald. De fan bleef maar op volle kracht blazen. Nu de originele 2Gb er weer inzit, draait de fan weer normaal.

Qua snelheid was zeker wel een verschil te merken, maar ik was de extra herrie zat.
Dat is wel frappant. Ik had daar geen enkele last van. Misschien nog eens een poging doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als opvolging van de berichtgeving over de DS416j. Synology heeft op de downloadlocatie specificatiebladen in diverse talen staan. Zo ook 'snelle installatiegidsen (QIG). De CES 2016 is begonnen, misschien dat Synology afwijkt en dit keer in de loop van vandaag (woensdag) dit model officieel lanceert.

Heb ook stille hoop dat er een tipje van de sluier wordt opgelicht inzake de DS216+. Ik zag daarvan in de afgelopen dagen prijzen verschijnen (wild-west-prijzen: ca. €360 - €460) bij allerlei buitenlandse webshops (maar ook bij Centralpoint). Meest uitgebreide informatie tot nu toe: DS216+ 2Bay 1.6 GHZ DC 1xGBE 1xUSB 3.0 2xUSB 2.0 1xeSATA; vroegste leverdatum 20 januari 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-09 17:52
Prosperot schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:57:
[...]

Het was mij ook al opgevallen dat er meer activiteit (lawaai) was. Goede tip om deze eruithalen echter twijfel ik wel, dit aangezien de functie virtueel dsm in dsm 6.0 beschikbaar komt en deze heeft min. 4 gb nodig (als het überhaupt ondersteund wordt voor de ds716+). Dus ik wacht nog even.

Iets anders: Vandaag heb eindelijk ook de synocommunity source kunnen toevoegen waardoor ik eindelijk weer nzbget kan draaien. Want dat programma van synology zelf, download manager, is een drama, vooral met uitpakken van usenet downloads.
Misschien is er in de syncommunity ook een package waarmee ik de fan van de synology ds716+ kan aansturen, waardoor ik wat minder 'lawaai' krijg. Eens even zoeken nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boswei schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 07:59:
[...]

Het was mij ook al opgevallen dat er meer activiteit (lawaai) was. [...]
Misschien is er in de syncommunity ook een package waarmee ik de fan van de synology ds716+ kan aansturen, waardoor ik wat minder 'lawaai' krijg. Eens even zoeken nog...
Strikt genomen geen nieuws, maar de fan in mijn DS215j heeft een drietal standen. Terug te vinden in DSM onder Configuratiescherm > Systeem > Hardware en stroom > Algemeen. Misschien heeft de DS716+ ook zulke mogelijkheden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-09 17:52
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:10:
[...]
Strikt genomen geen nieuws, maar de fan in mijn DS215j heeft een drietal standen. Terug te vinden in DSM onder Configuratiescherm > Systeem > Hardware en stroom > Algemeen. Misschien heeft de DS716+ ook zulke mogelijkheden?
Thanks! Maar de standaardopties had ik al volgens mij al bekeken. Ik zal eens gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:10:
[...]
Zeker! Alleen de laag vermogen optie is niet beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:26
Ik merk geen verschil tussen cool and quiet standen.. ook niet voor mijn geheugen wissel.

Maar is het echt herrie? In de 415+ draaien er twee fans en ik vind hem nog stil? Er zit ook een DX213 aan vast (ook een fan) en ik vind mijn meterkast nog steeds stil (ja ook met deur open :P )

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mij vergissen, maar het lijkt erop dat de Synology wiki (http://forum.synology.com/wiki/index.php/Home) buiten gebruik is gesteld. Komende dagen even in de gaten houden of de redirect naar de kennisbankpagina tijdelijk is, of dat de wiki echt is verdwenen.

Gelukkig is de Duitse, onafhankelijke, wiki er nog wel (http://www.synology-wiki.de/index.php/Hauptseite).

Verder staat de pricewatch: Synology DiskStation DS416j nu in het reguliere productoverzicht op de website: https://www.synology.com/nl-nl/products/DS416j. Een persbericht ontbreekt nog, maar zal later vandaag wel volgen.
Ook de oude DS414j staat nu nog in de lijst van aangeboden producten; mooi om beide naast elkaar te zetten: buiten nieuwe processor weinig verschillen. Voor zolang als het duurt kun je ze met elkaar vergelijken via het prestatie-overzicht voor nas-servers met 4 baaien.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2016 07:39 . Reden: DS416j op website ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 00:49

KhaZ

Alfa Romeo

pricewatch: Synology DiskStation DS416j

En er is een eerste prijs.. :)

€314!

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technorabilia
nieuws: Synology introduceert DS416j-nas

Edit:
Oh wacht...Submitter: aardvark. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 07-01-2016 16:32 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:55

Mr-D.

interpunctie? no hero here

weet iemand al toevallig of de 1516+ in de maak is
wil nl een upgrade doen en dan niet net de 1515+ in de kast hebben staan :)

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar mijn reactie op Dr. Jake in het nieuwsbericht over de DS416j op de frontpage: Verwijderd in 'nieuws: Synology introduceert DS416j-nas'.
quote: Dr. Jake
Waar blijft de DS1516+ of DS1816+ of het beste DS2416+ ?
Iets bekend bij iemand ?

Ik hoop dat die dan tenmiste dezelfde CPU heeft als de DS716+ hebben.
want 'native' alleen maar 2 HDD-bays vindt ik te weinig.
Weten jullie dat ?
quote: aardvark
Daar snijd je een interessant punt aan. Ik nodig je uit daarover te discussiëren in [Synology] Nieuws en discussie.

Ik kan mij uiteraard vergissen maar de Braswell-familie processoren heeft naar mijn idee een paar gebreken om het te schoppen tot het hart van zulke krachtige systemen. De inzet van btrfs vraagt om toepassing van ECC-RAM, zeker in het zakelijke segment. Daarnaast zet Synology met DSM 6.0 vol in op meer virtualisatie (naast Docker moet een nas diverse instanties van Virtual DSM kunnen runnen). De Intel Celeron N3150 uit de DS716+ ondersteunt een max. van 8 GB non-ECC geheugen. In de huidige zakelijke lijn wordt de Intel Atom C2538 toegepast, die tot 64 GB ECC-geheugen kan adresseren. Daarin kun je ruim meer virtuele serverinstanties kwijt.

Vanwege het bovenstaande en de focus van Synology op allerlei meer op de zakelijke markt gerichte innovaties in DSM 6.0 (o.m. snapshots, multiversion backup, remote spreadsheets, eigen mailserver voor ondernemingen met aparte licentiestructuur, etc.) verwacht ik dat pas met de introductie van Denvertonprocessoren (uit mijn hoofd gepland voor de 2e helft van 2016) Synology op die trein zal stappen en dat deel van hun productlijn zal vernieuwen. Kijk voor de grap maar eens in welke nas-servers de Atom C2538 is verwerkt.
Het is bovendien niet ongewoon dat er een jaartje tussen de modellen zit: de DS414j was de voorganger van de DS416j, idem DS713+ & DS716+, evenzo het paar DS413+ & DS415+; zal ik doorgaan? ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2016 20:28 . Reden: Opmaak. Links zijn hersteld in kwoot. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2020
Ik wil ook een upgrade / toevoeging van weer wat WD Red HDD's doen van/aan mijn huidige DS1512+ (met al een DX513 eraan).

De volumes/hdds zijn vol. Dus moet zo snel mogelijk weer wat plaats zien te krijgen.

Zat dus ook aan een DS716+ te denken met alvast 2x WD RED 6TB. Of beter 2x een WD Red 6tb PRO ivm met transcoding (niet perse 4 x maar wel Full HD naar IOS door PLEX ?

of toch een paar hdd-schijven(3tb WD RED) in de huidige volume1 of 4tb WD RED in volume2 op de dx513
vervangen door een aantal WD RED 6tb schijven ?

wat is wijsheid ?

Graag hulp / raad aub.

[ Voor 18% gewijzigd door Dr.Jake op 07-01-2016 19:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quakie
Je zou ook kunnen kijken naar deskstars
pricewatch: HGST Deskstar NAS, 6TB

Zelfde prijs zowat als de WD reds met praktisch snelheid van red pro.

Als 1512 nog snel zat is zou ik volume uitbreiden en je geld bewaren voor toekomstige 15XX model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:55

Mr-D.

interpunctie? no hero here

thankxz dan moet ik helaas nog een half jaartje blijven wachten thankxz :)
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:00:
Kijk eens naar mijn reactie op Dr. Jake in het nieuwsbericht over de DS416j op de frontpage: Verwijderd in 'nieuws: Synology introduceert DS416j-nas'.
[...]

[...]

Het is bovendien niet ongewoon dat er een jaartje tussen de modellen zit: de DS414j was de voorganger van de DS416j, idem DS713+ & DS716+, evenzo het paar DS413+ & DS415+; zal ik doorgaan? ;)

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik zit er over na te denken om een nieuwe play te halen.
Ik zie een DS214play maar ook een DS216play. Kosten beide hetzelfde. Is dat niet een beetje gek?
Daarnaast las ik wel dat Plex nog niet beschikbaar is voor de DS216play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga voor jezelf na of je Plex echt nodig hebt. Synology biedt een alternatief in de vorm van Video Station. Realiseer je dat Plex geen gebruik maakt van de hardwareversnelling, waar Synology hun applicatie wel kan optimaliseren.

Oorspronkelijk zou de prijs van de DS216play ruim onder die van z'n voorganger moeten komen te liggen. Daartoe werden een aantal eigenschappen van de DS214play weggelaten of afgeslankt ( minder usb-poorten, geen usb-copyknop op de voorzijde, vervallen van hotswap). Helaas is de verhouding USD/EUR in ons nadeel verslechterd. Elektronicacomponenten worden in USD afgerekend. Synology wil in USD dezelfde marge maken op hun produkten, ergo de prijs in EUR moet omhoog; gevolg: zelfde prijs voor nieuw model als voor oude, i.p.v. prijsverlaging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Mr-D. schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:45:
weet iemand al toevallig of de 1516+ in de maak is
wil nl een upgrade doen en dan niet net de 1515+ in de kast hebben staan :)
Meestal slaan ze een jaar over met de duurdere plus versies

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mondjesmaat komt meer informatie beschikbaar over de DS216+. Als de specificaties bij span.com kloppen, dan is dat model voorzien van:[list=0]• Intel Celeron N3050 dual-core 1.6GHz, burst up to 2.16GHz• 1 GB RAM• 1* 1 Gbps LAN (wat vreemd is voor een model uit de plus-serie, de DS215+ had er nog twee, bijv. voor LA)• 2* USB 3.0, 1* USB 2.0• 1* eSATADit is overigens de eerste bevestiging die ik zag dat in de DS216+ daadwerkelijk een Intel Celeron N3050 (Braswell arch.) wordt toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:43:
Ga voor jezelf na of je Plex echt nodig hebt. Synology biedt een alternatief in de vorm van Video Station. Realiseer je dat Plex geen gebruik maakt van de hardwareversnelling, waar Synology hun applicatie wel kan optimaliseren.

Oorspronkelijk zou de prijs van de DS216play ruim onder die van z'n voorganger moeten komen te liggen. Daartoe werden een aantal eigenschappen van de DS214play weggelaten of afgeslankt ( minder usb-poorten, geen usb-copyknop op de voorzijde, vervallen van hotswap). Helaas is de verhouding USD/EUR in ons nadeel verslechterd. Elektronicacomponenten worden in USD afgerekend. Synology wil in USD dezelfde marge maken op hun produkten, ergo de prijs in EUR moet omhoog; gevolg: zelfde prijs voor nieuw model als voor oude, i.p.v. prijsverlaging.
Ik vind Plex wel veel fijner dan Video Station inderdaad. En Synology bied geen apps buiten tablets/telefoons...
Is het sowieso uitgesloten dat Plex van het play (= hardwareversnelling) gedeelte gebruik kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou je nader kunnen inlezen op het Plex-forum, maar voor zover mij bekend is nog nooit gebruik gemaakt van de specifieke hardware-eigenschappen. Technisch is het natuurlijk mogelijk, maar ik weet niet of Synology voldoende informatie vrijgeeft aan derden om dat te realiseren. Overigens ondersteunt Synology wel smart tv's van Samsung (zie de website van Synology voor details).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:34:
Je zou je nader kunnen inlezen op het Plex-forum, maar voor zover mij bekend is nog nooit gebruik gemaakt van de specifieke hardware-eigenschappen. Technisch is het natuurlijk mogelijk, maar ik weet niet of Synology voldoende informatie vrijgeeft aan derden om dat te realiseren. Overigens ondersteunt Synology wel smart tv's van Samsung (zie de website van Synology voor details).
Als je de FFMPEG vanuit de videostation map kopieert naar de Plex map heb je wel hardware versnelling, iig dat wat toen de 214Play uitkwam, of dat nu nog werkt weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Er komt een windows 10 app van videostation.. Mocht dit helpen in je beslissing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 10:01
Quakie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:09:
Er komt een windows 10 app van videostation.. Mocht dit helpen in je beslissing..
De app is er al, zoek maar is op ds video in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Xenophoben schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:39:
[...]

De app is er al, zoek maar is op ds video in de store.
geen windows ;)

dacht dat het gelanceerd (zonder beta label) zou worden bij het vrijgeven van DSM6.0.. Mooi dat het er al is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Robbie van span.tv heeft minder dan 2 uren geleden een video online gezet waarin hij nog wat meer brokjes informatie over de DS216+ loslaat.

Puntsgewijs (alleen aanvullingen op mijn eerdere bericht hierboven).[list=1]• In de winkels voor het einde van de maand januari• Prijs rond 200 GBP ex. VAT (ca. EUR 340 incl. btw)• N3050 is een dual core dual thread proc. met geïntegreerde AES-NI hardware encryption engine• Videoprestatie: transcoding van een enkele 4K H.264 stream of 3* 'full HD' 'on the fly'• Eenvoudig, zonder schroevendraaier te installeren harddisktrays, die bovendien hot-swappable zijn• Behuizing is wat eenvoudiger gehouden dan die van de DS215+ en lijkt daarmee sprekend op de onlangs gelanceerde DS216• Opnieuw zijn de leds op het front te dimmen :P • btrfs :) • Gemiddeld 111
MB/s lees- en schrijfsnelheid; bij ingeschakelde versleuteling wordt zelfs 113 MB/s aangetikt bij lezen en
en schrijvend wordt een respectabele 109 MB/s behaald (RAID 1 configuratie in een Windows omgeving)• 2 jaar fabrieksgarantie• De twee USB 2.0 poorten zitten aan de achterzijde, de enige USB 3.0 poort aan de voorkant, vergezeld van een copy-knop

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:18:
Robbie van span.tv heeft minder dan 2 uren geleden een video online gezet waarin hij nog wat meer brokjes informatie over de DS216+ loslaat.

Puntsgewijs (alleen aanvullingen op mijn eerdere bericht hierboven).[list=1]• In de winkels voor het einde van de maand januari• Prijs rond 200 GBP ex. VAT (ca. EUR 340 incl. btw)• N3050 is een dual core dual thread proc. met geïntegreerde AES-NI hardware encryption engine• Videoprestatie: transcoding van een enkele 4K H.264 stream of 3* 'full HD' 'on the fly'• Eenvoudig, zonder schroevendraaier te installeren harddisktrays, die bovendien hot-swappable zijn• Behuizing is wat eenvoudiger gehouden dan die van de DS215+ en lijkt daarmee sprekend op de onlangs gelanceerde DS216• Opnieuw zijn de leds op het front te dimmen :P • btrfs :) • Gemiddeld 111
MB/s lees- en schrijfsnelheid; bij ingeschakelde versleuteling wordt zelfs 113 MB/s aangetikt bij lezen en
en schrijvend wordt een respectabele 109 MB/s behaald (RAID 1 configuratie in een Windows omgeving)• 2 jaar fabrieksgarantie• De twee USB 2.0 poorten zitten aan de achterzijde, de enige USB 3.0 poort aan de voorkant, vergezeld van een copy-knop
Ik vraag me dan sterk af wat dan nog het echte verschil is tussen de 716+ en de 216+ voor de reguliere gebruiker. Lijkt erop dat de expansion port wel echt het verschil gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De processor is natuurlijk minder krachtig. De N3150 heeft 4C/4T tegenover de 2C/2T van de N3050 (vergelijking). De DS716+ heeft 2GB geheugen, de DS216+ de helft (en lees de berichten van Quakie over geheugenuitbreiding op zijn DS415+ in die andere draad over Synology om te weten dat DSM van meer geheugen behoorlijk goed gebruik van maakt in de vorm van cache). Verder heb je wel gelijk hoor, de DS216+ krijgt zo het zich nu laat aanzien geen eSATA en heeft een LAN-poort minder. Dus geen mogelijkheidheid tot link aggregation (noch fail over support), maar dat lijkt ook niet nodig omdat de nas krap aan de 1 Gbps LAN verbinding kan volblazen. En door het ontbreken van eSATA zie ik ook geen scenario (bijv. met RAID5 of RAID10) waarin de nas-server meer zou kunnen leveren. Het lijkt erop dat er bepaalde keuzes zijn gemaakt om tot een zeker prijspunt te komen.

Als ik de uitlatingen van de presentator goed interpreteer, zal de DS216+ geen uitbreidbaar geheugen hebben. Maar daar was in eerste instantie ook geen sprake van bij de DS716+, terwijl in werkelijkheid er een slot op het moederbord is gesoldeerd, waardoor die upgrade wel mogelijk werd - alleen ondersteunt Synology officieel deze uitbreiding niet. Dus daar houd ik een slag om de arm.

En nu ga ik werk maken van het aanmelden van dit nieuwe product voor de Pricewatch, opdat geïnteresseerden zich kunnen aanmelden voor een prijsalert. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2016 21:33 . Reden: Tikfouten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:18:
• Opnieuw zijn de leds op het front te dimmen :P
What is this sorcery you're talking about?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwijs je naar Verwijderd in 'nieuws: Synology introduceert DS416j-nas' (incl. de reacties daaromheen).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Dat was nogal opmerkelijk geschreven ja.
Hierom gaat het:
"Verder komt de nas met Synology's besturingssysteem DiskStation Manager, waarmee onder andere de helderheid van de lichten op de nas kan worden aangepast."

Ondertussen zocht ik de reacties door naar hoe ik dit dan instel, maar nog altijd niet gevonden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een recente nas (dan vermoed ik dat de instelling is terug te vinden in 'Hardware en stroom' in het 'Configuratiescherm'; van help.synology.com word ik ook niet wijzer) of wil je weten wat de hack is om de leds op oudere systemen helemaal uit te zetten (geen dimfunctie mogelijk v.z.i.w.)?

Edit - 8h51
Er knaagde wat aan mijn geheugen. De instelling zit inderdaad in dat deel van het configuratiemenu. Op mijn verzoek plaatste Prosperot in "[Synology] Nieuws en discussie" een screenshot daarvan (DS716+). :)

Edit - 2015.01.10 - 18h24
Overigens lijkt de helderheid van de leds op een DS716+ traploos in te stellen met een schuifregelaar, maar vermoedelijk zijn dat net als bij de DS416j en de DS216 slechts 4 discrete standen ("Four-level brightness control for front panel LEDs").

[speculatie]
Zodra je met je favoriete zoekmachine speurt naar DS416slim, duiken daar tussen de recente resultaten (minder dan een week oud) bij webwinkels e.d. verwijzingen op naar reserve-onderdelen als de voeding en ook de fan zoals die worden toegepast in de DS414slim. Zou dat een voorbode zijn van nog een vernieuwde nas-server binnenkort? Mij lijkt dan waarschijnlijk dat die dezelfde processor en geheugenhoeveelheid krijgt als de DS416j.
[/speculatie]

Edit - 2016.01.12 - 06h45
Je kunt een prijsalert instellen voor de pricewatch: Synology DiskStation DS216+. :)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2016 06:46 . Reden: Link naar dimfunctie led screenshot. Dimsstanden discreet i.p.v. traploos. Turen naar theebladeren. Prijsalert. ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan wel blijven updaten, maar nieuwe info over de DS216+ verdient een nieuw bericht, toch? 8)

Donderdag, releasedag. Zoals gebruikelijk ijlt de informatie en het persbericht op de website wat na, maar Synology heeft het productdatablad voor de DS216+ online gezet (nl, en). Er is ook een directory met 'snelle installatiegidsen' (alle talen). In de loop van de dag verwacht ik dan ook de eerste aanbieders in de Pricewatch.

Een snelle scan van deze documenten leert mij dat dit model alle eerder opgesomde eigenschappen bezit. Dus opnieuw een model dat van meet af aan btrfs ondersteunt. Verder zijn ook hier de leds op het frontpaneel te dimmen ("Brightness-adjustable front LED with schedule control"). ;) :D :+

Edit - 07h07
Ik moet beter in mijn ogen wrijven bij het wakkerworden. :P

Ondanks eerdere berichtgeving die het tegengestelde beweerde, is volgens onderstaand screenshot uit het productdatablad de DS216+ toch voorzien van een eSATA-uitbreidingspoort.

DS216+ - eSATA available!

Edit 2 - 08h08
Computerbase.de publiceerde medio december een review, waarin de DS716+ vergeleken werd met diens voorganger DS713+ en de een jaar geleden gelanceerde DS215+. Onlangs volgde op die publicatie een aanvulling, waarbij duidelijk werd - ik las daar eerder nog niet over - dat Synology de mogelijkheden die btrfs biedt op het gebied van correctie van bitrot niet heeft geïmplementeerd. Niet in DSM 5.2, maar evenmin in DSM 6.0 (weliswaar in bèta, wat niet is kan nog komen, niet?). Tegelijkertijd gaf Synology aan te werken aan een eigen, efficiënter correctie-algoritme.
quote: Computerbase
Update 05.01.2016 09:50 Uhr

Wie Synology inzwischen gegenüber ComputerBase bestätigte, unterstützt die DS716+ nicht die bitrot-correction von btrfs, so dass ein Fehler lediglich festgestellt, aber nicht automatisch behoben werden kann. Synology gibt als Grund an, dass die native bitrot-correction nicht effizient genug sei und zu viel Speicherplatz benötige. Synology arbeite aber derzeit an einem eigenen Korrektur-Algorithmus, der effizienter sein soll.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2016 08:30 . Reden: Btrfs bitrot niet geïmplementeerd. Toch eSATA-uitbreidingspoort. Links oorspronkelijk incorrect. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:16

Prosperot

Today is a gift...

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 08:30:

Edit - 2015.01.10 - 18h24
Overigens lijkt de helderheid van de leds op een DS716+ traploos in te stellen met een schuifregelaar, maar vermoedelijk zijn dat net als bij de DS416j en de DS216 slechts 4 discrete standen ("Four-level brightness control for front panel LEDs").
Laat dat 'vermoedelijk' maar achterwege 8)

Het is 0% (lees: uit) 33%, 66% en 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Jongens wat een innovatie, ledjes op de NAS (die bij 95 procent van de mensen in een kast staat) die je kunt instellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt er lacherig over doen en het weinig innovatief noemen maar als je de reacties leest bij het artikel nieuws: Synology introduceert DS416j-nas, dan is daar toch duidelijk vraag naar.

Voor mijn nas, die achter een deur zit, vind ik het ook niet direct noodzakelijk. Mijn router daarentegen - die vanwege het daar meest optimale bereik in de woonkamer staat - heeft een zo felle blauwe led dat ik in het donker kan navigeren (hoef geen lamp aan te doen). :X Uitschakelbare of dimbare leds zijn voor mij bij een toekomstige aanschaf zeker een aanschafcriterium (maar niet doorslaggevend). Nu is het behelpen met donkere isolatetape (lelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Dit is inderdaad een knap irritant ledje, het verlicht mijn hele zolder. Gelukkig is het met een commando via de shell ook prima op mijn 412+ uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm. De marketingafdeling van Synology is minder voorspelbaar dan ik dacht. Er is nog geen persbericht uitgegaan over de DS216+. Misschien dat volgende week dit toestel alsnog wordt voorgesteld, mogelijk tegelijk met de vrijgave van de tweede bèta van DSM 6.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Ik hoop nog steeds op een DS116 op zeer korte termijn(maar heb gevoel dat de meeste mensen toch liever een NAS hebben waar meer disken in kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we uitgaan van historische productlanceringen, dan heb ik daar een hard hoofd in. Desondanks help ik het je hopen. Wel zie ik prijsdruk ontstaan. Nu al ontlopen de prijzen voor de DS215j en de DS115 elkaar niet veel. Het zijn vrijwel gelijke toestellen op de tweede baai na. En met de verslechterde euro-dollarverhouding zou een nieuwe DS116 (maar ook een eventuele opvolger van de DS215j) wel eens ruim duurder kunnen uitpakken. In dat marktsegment telt elke paar euro. De vraag is of Synology in dat geval bereid is om met minder marge genoegen te geven.

Natuurlijk heb ik geen inzicht in de verkoopcijfers van Synology, maar ik kan me ook niet voorstellen dat de nas-servers met een enkele hardeschijfsleuf echte hardlopers zijn. Naar mijn idee kan Synology dus rustig op hun lauweren zitten: wel een nieuw model met een nieuwe processor ontwikkelen, maar pas als de voorraden optimaal zijn opgebruikt zo'n nieuw model introduceren. De opdruk op de kast is, naast wat goedkoop drukwerk, namelijk het enige wat de producten fysiek van elkaar onderscheidt. Vroeg in het jaar uitgebracht noem je het nog DS116, vanaf september heet het ineens DS117. >:)

Historische marktintroductie
DS111 - 2010.11.09
DS112 - 2012.03.20 - verschil: 16 maanden
DS113 - geen model met deze aanduiding uitgebracht
DS114 - 2013.10.22 - verschil: 19 maanden
DS115 - 2015.01.13 - verschil: 15 maanden
DS116 - 2016.??.?? - met 'n verschil van 15 maanden: lancering in april; ik speculeer: een DS117 in het najaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57
Omdat DSM 6.0 Beta 2 waarschijnlijk niet lang meer op zich zal laten wachten, (geen idee overigens, maar Chadi wist half december te vertellen dat het mogelijk week 2 a 3 zou worden)
was ik naar wat info hierover aan het zoeken, en kwam onder andere de volgende mooie tabel tegen:

https://www.synology.com/...beta/feature_availability

Hier staan de veranderingen van Beta 1 en Beta 2 netjes naast elkaar per applicatie/package.
Ik zag dat de link hier nog niet in dit topic stond, dus bij deze! :)

Hier een paar op een rijtje:
  • Met DSM Mobile kunnen nu packages geupdate en gedownload worden.
  • DSM Mobile bevat nu ook de Storage Manager (De belangrijkste info stond altijd al onder System info ==> Storage, maar dit scheelt in elk geval weer 1 klik mocht je het willen inzien. :+
  • Spotlight search. Klinkt een beetje alsof de NAS dan dus alle (gewenste) mappen/bestanden indexeert, om zo een zoekactie gigantisch te kunnen versnellen.
  • Snapshot & Replication - Export & import. Een initiële sync van een offsite backup, die bij veel grote files en/of niet zo'n snelle upload dagen/weken kan duren, kan nu ook worden gedaan door een import/export via bijv. een externe HDD.
  • Video Station - Offline transcoding.

[ Voor 43% gewijzigd door SmiGueL op 17-01-2016 01:59 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmiGueL schreef op zondag 17 januari 2016 @ 01:18:
Omdat DSM 6.0 Beta 2 waarschijnlijk niet lang meer op zich zal laten wachten, (geen idee overigens, maar Chadi wist half december te vertellen dat het mogelijk week 2 a 3 zou worden) [...]
Waar hij dat vandaan haalde? In de releasenote staat (net onder de modellen welke worden ondersteund, zie fig.) namelijk al enige tijd, niet al te lang na de introductie van de DS216play, dat voor dat model DSM 6.0 pas eind januari beschikbaar komt. Daarop heb ik voetstoots aangenomen1, dat de 2e bèta pas in week 3 of week 4 vrijgeven zal worden.
The DSM 6.0 beta support on DS216play will be available by the end of Jan 2016.
DSM 6.0 bèta 1 - releasenote - support DS216play end januari 2016

Noot.
1. Op zich begrijp ik de gedachte van velen dat de 2e bèta in december zou volgen. Op basis van een slide uit de presentaties tijdens de diverse 'Synology 2016' evenementen zouden er 3 fasen zijn, elk met een duur van 2 maanden. Nu lijkt het erop dat na de 2e bèta direct de vrijgave volgt (of periodes worden ingekort en wordt toch een release candidate uitgebracht), tenzij Synology niet strikt vast wil houden aan de 6 maanden die de totale bètaperiode voor DSM 6.0 zou beslaan.
Bij nader inzien kun je die slide namelijk ook zo lezen, dat Synology vanaf de vrijgave van DSM 6.0 aan een jaarlijkse update van DSM gaat werken, waarbij dat stramien (bèta 1, bèta 2, RC en vrijgave in 6 maanden) wordt gevolgd.

Aanvulling.
Mijn grootste interesse gaat uit naar de verbeterde indexering (en ben zijdelings ook wel benieuwd naar de Document Viewer, al zou ik, als ik daarvan wil genieten, een ondersteunde nas moeten aanschaffen). Verder zijn er de diverse onbenullen (excusez le mot, maar zo mag je toch genoemd worden als je update naar de bèta zonder eerst de release notes door te nemen) die het niet lukte om DSM 6.0 bèta te downgraden naar DSM 5.2 en met smacht op Surveillance Station wachten. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 04:53 . Reden: Aanvulling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal vast een tijdelijk iets zijn, maar op dit moment zijn de productdatabladen voor de DS216+ weer van de downloadlocaties verdwenen. Ik kan mij niet voorstellen dat in dit stadium het product nog wordt teruggetrokken of ingrijpend veranderd. Of is DSM een minder doorslaggevende beslisfactor voor consumenten? De hardware van de concurrenten (Thecus, Asustor) met dezelfde processor (N3050) lonkt, al was het maar omdat zij geheugenuitbreiding faciliteren.

Mijn ervaring dat de officiële wiki is verdwenen wordt bevestigd (nl forum, en forum). Uitwijken naar de eerder voorgestelde Duitse versie of gebruik maken van het webarchief (links in de links ;) ) dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 09:13 . Reden: Wiki is weg. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk was dat de reden van het uitstel van de lancering van de DS216+? Wie zal het zeggen? Mij viel op dat dat model nergens genoemd wordt in de release notes, anderzijds wijkt het natuurlijk niet zoveel af van de DS716+ die wel meedoet.

Veel vernieuwingen/veranderingen om je over in te lezen. Wat zou ik graag een reserve DiskStation ('Intel inside') hebben staan om met wat features te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:26
Deze is met SS 7.2 support las ik he? Niet dat mijn cams wegvallen als ik upgrade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
stormfly schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 08:45:
[...]

Deze is met SS 7.2 support las ik he? Niet dat mijn cams wegvallen als ik upgrade?
Klopt. Surveillance Station werkt.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft een bèta. Synology is vrij duidelijk over de risico's. Als de opslag van de beelden van je bewakingscamera's een essentieel deel van je productieve omgeving vormen zou ik ervan afzien. Daarom ook mijn wens een reserve-toestel te hebben.
Before Starting

Please read the following before installing DSM 6.0 Beta 2.

For evaluation only -- DSM 6.0 Beta is for evaluation purposes only, so we do not suggest installing it in production environments. You are strongly recommended to read the Known Issues section before installing it. Synology cannot be held responsible for any accidental data loss caused by this beta software.

Not downgradable -- After installation, you will not be able to downgrade the DSM version on your Synology NAS to a previous version.

Help us out! -- If you have questions, discover an issue, or need help, please fill out and submit the Beta Program form. Your feedback is welcome, but please note that we cannot respond to feedback immediately.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napsju
En die release notes en known issues vind je dan weer hier:
https://www.synology.com/en-global/dsm/6.0beta/ReleaseNote

Lekker!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Lets encrypt is ook toegevoegd zo te lezen. Dat is interessant :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bor schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:42:
Heel interessant :)

En het is ook heel eenvoudig toegevoegd, gewoon via de UI zonder verder ingewikkelde stappen.

Echt heel erg netjes van Synology dat ze dat zo snel hebben toegevoegd. Ben ik erg blij mee.

Misschien ten overvloede, maar de Beta is nu ook geschikt voor mensen met een DS716+, waardoor een aantal nieuwe features ook binnen handbereik komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Hooglander1 op 21-01-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Bor schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:42:
Da's inderdaad een super feature! _/-\o_

Ook 2-Step Verification - You can now add and manage your most frequently used devices as trusted devices without entering verification code every time you log in.

Is er een die behoorlijk wat tijd scheelt bij het inloggen.
(Ik heb 2FA op een gegeven moment weer uitgezet omdat de Synology bij ELKE login deze code weer vroeg. Google en Outlook hadden wel door hoe irritant dit was en vereisen deze code ook niet meer op de betreffende pc zolang je dit account niet afmeldt.)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WyriHaximus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-03 02:00
Hooglander1 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:07:
[...]

Heel interessant :)

En het is ook heel eenvoudig toegevoegd, gewoon via de UI zonder verder ingewikkelde stappen.
Klinkt goed, maar hoe checked LE? Heb het zelf ook op me sites maar daarvoor moest poort 80 bereikbaar zijn en heb me NAS liever niet direct van buiten af bereikbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door WyriHaximus op 21-01-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kheowkul
  • Laatst online: 03-09 18:00
Als je DSM 6.0 Beta 2 installeert moet je dan ook alle (beta) packages handmatig installeren? Op https://www.synology.com/en-global/dsm/6.0beta/ReleaseNote staan namelijk alle (beta) packages en zit er eigenlijk niet op te wachten om alle packages handmatig te gaan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ik draai beta 6.0 niet maar bij vorige beta's was dat niet nodig..
Je kunt ook gewoon de packages (niet beta) downloaden dus het niet per se gelinkt aan het handmatig installeren.

Het kriebelt om beta2 te installeren... ik heb het redelijk kunnen afhouden om het niet te doen omdat mijn 5.2 zou lekker draait.. maar ik vind het leuk om te testen...

[ Voor 32% gewijzigd door Quakie op 21-01-2016 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:58

elsinga

=8-)

Iemand die een screenshot van de Let's Encrypt pagina('s) kan plaatsen? Ben met name benieuwd of LE ook voor multiple sites werkt (ik draai er een dikke hand vol en niet allemaal onder hetzelfde hoofddomein).

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 18:02

Ramoonus

Banaan

Quakie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:23:
Het kriebelt om beta2 te installeren... ik heb het redelijk kunnen afhouden om het niet te doen omdat mijn 5.2 zou lekker draait.. maar ik vind het leuk om te testen...
een 2e kopen? >:)

888 voor ondertiteling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Heb ik :)

Ik ben in het bezit van een DS213+ als backup NAS... Zoals mijn hoofdNAS heerlijk overkill :P

Uiteraard begrijp jij me als ik zeg dat ik niet aan mijn backup nas gaat zitten wegens het feit dat het een beta betreft en dat mijn backup heilig is.

Ach, in toekomst is het geen probleem meer met Virtual DSM.. knallen we gewoon DSM6.1 BETA virtual op een DSM6.0 installatie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
Update | Version: 5.2-5644 Update 3

Changelog

Fixed Issues:
•Fixed two security vulnerabilities of FFmpeg modules (CVE-2016-1897 and CVE-2016-1898).
•Fixed a security vulnerability related to Linux Kernel (CVE-2016-0728).
•Upgraded OpenSSL to 1.0.1q to address multiple vulnerabilities (CVE-2015-3194, CVE-2015-3195 and CVE-2015-3196).
•Fixed two security vulnerabilities of OpenSSH module (CVE-2016-0777 and CVE-2016-0778).
•Improved algorithm to enhance the security level for setting up port forwarding in DSM.
•Fixed two security vulnerabilities to prevent cross-site scripting (XSS) attacks.
•Fixed a security vulnerability related to GnuTLS (CVE-2015-7575).
•To enhance the security level, auto block will be enabled after this update.
•Enhanced network stability when port forwarding is configured.
•Upgraded PHP to 5.5.31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 12:13
Heeft iemand al gekeken naar de BTRFS mogelijkheden van de nieuwe DSM 6 beta? Is het nog steeds enkel mogelijk dit vanaf een nieuwe installatie of schijf te initiëren of kan je inmiddels ook een bestaande setup omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
App idrive is niet rechtstreeks compatibel met beta2. Ik heb nu vraag uit staan of ze ermee bezig zijn of dat app later opnieuw geïnstalleerd kan worden en dat het dan wel werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmiGueL
WyriHaximus schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:01:
Klinkt goed, maar hoe checked LE? Heb het zelf ook op me sites maar daarvoor moest poort 80 bereikbaar zijn en heb me NAS liever niet direct van buiten af bereikbaar.
Ik kwam op het Synology forum de volgende posts tegen:
- Het aanmaken ervan werkt alleen maar via poort 80.
- Voor het gebruiken van het certificaat hoeft poort 80 niet open.
- Het certificaat moet (nu nog, wordt mogelijk nog verkort) elke 90 dagen verlengd worden.

Dus ja, helaas moet nog wel poort 80 open, maar dit hoeft momenteel 'maar' 4 keer per jaar voor zeer korte tijd. Ik had het zelf liever anders gezien, maargoed..
elsinga schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:02:
Iemand die een screenshot van de Let's Encrypt pagina('s) kan plaatsen? Ben met name benieuwd of LE ook voor multiple sites werkt (ik draai er een dikke hand vol en niet allemaal onder hetzelfde hoofddomein).
Ik kwam in bovenstaand topic ook de volgende link tegen. :)
how-to-use-lets-encrypt-ssl-certificate-on-synology-dsm

Afbeeldingslocatie: http://www.stefandingemanse.nl/wp-content/uploads/2016/01/Synology_DSM6_Certificates_3.png

Afbeeldingslocatie: http://www.stefandingemanse.nl/wp-content/uploads/2016/01/Synology_DSM6_Certificates_4.png

Wat betreft BTRFS kwam ik nog de volgende quote van de US Support tegen op het Synology forum:
In a future version of the DSM, the ability of supporting automatic repair of Btrfs Blocks from BitRot will be available. This aspect of Btrfs is under development. I cannot guarantee when the “automatic repair of data files due to BitRot” will be available, but I know that our developers are making a serious effort to have this technology release as quickly as possible.
Nou weet ik niet wat ze bedoelen met 'a future version', maar ik mag toch hopen dat dat geen (half) jaar meer op zich laat wachten?.. Ik zit nog zwaar te twijfelen over een NAS upgrade, maar de automagische bitrot-fix in BTRFS is toch wel de belangrijkste redenen..

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 24-01-2016 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
elsinga schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:02:
hier een handige tutorial met screenshot
http://www.stefandingeman...tificate-on-synology-dsm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:58

elsinga

=8-)

dank!

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 23:38

MM99

That is the way I am!

SmiGueL schreef op zondag 24 januari 2016 @ 23:16:
[...]

Nou weet ik niet wat ze bedoelen met 'a future version', maar ik mag toch hopen dat dat geen (half) jaar meer op zich laat wachten?.. Ik zit nog zwaar te twijfelen over een NAS upgrade, maar de automagische bitrot-fix in BTRFS is toch wel de belangrijkste redenen..
Ik vraag me af of er ondersteuning komt voor DS216Play. Het lijkt er op dat enkel de x86 processoren ondersteuning krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:29
Met de DSM 6.0 beta 2 kreeg ik geen .srt subtitles meer getoond via DNLA op een LG tv. Moest weer downgraden, dus let op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Ik heb zonet antwoord gekregen van Synology:

In our DSM6.0 Bêta, we release the BTRFS file system with the following compatible products:
16-series: RS2416RP+, RS2416+, RS18016xs+
15-series: RC18015xs+, RS815RP+, RS815+, DS3615xs, DS2415+, DS1815+, DS1515+, DS415+
14-series: RS3614xs+, RS3614xs, RS3614RPxs
13-series: RS3413xs+, RS10613xs+
12-series: DS3612xs, RS3412xs, RS3412RPxs
11-series: DS3611xs, RS3411xs, RS3411RPxs
The DS216play does not comply with the new BTRFS system. A NAS has to have a x64 platform in order to be able to run BTRFS. The DS216play just has 32bits as you can see on its specs, and therefore cannot support BTRFS.
For the future products, I will invite you to look at their specs to see if they support BTRFS once the DSM6.0 Official will be launch in March.
I hope that this information will be useful for you.

Dat is wel goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
MM99 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:53:
Ik heb zonet antwoord gekregen van Synology:

In our DSM6.0 Bêta, we release the BTRFS file system with the following compatible products:
16-series: RS2416RP+, RS2416+, RS18016xs+
15-series: RC18015xs+, RS815RP+, RS815+, DS3615xs, DS2415+, DS1815+, DS1515+, DS415+
14-series: RS3614xs+, RS3614xs, RS3614RPxs
13-series: RS3413xs+, RS10613xs+
12-series: DS3612xs, RS3412xs, RS3412RPxs
11-series: DS3611xs, RS3411xs, RS3411RPxs
The DS216play does not comply with the new BTRFS system. A NAS has to have a x64 platform in order to be able to run BTRFS. The DS216play just has 32bits as you can see on its specs, and therefore cannot support BTRFS.
For the future products, I will invite you to look at their specs to see if they support BTRFS once the DSM6.0 Official will be launch in March.
I hope that this information will be useful for you.

Dat is wel goed om te weten.
Spijtig dat def DS1812+ niet ondersteunt wordt, is ook een snelle nas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
FloRadix schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:54:

Spijtig dat de DS1812+ niet ondersteunt wordt, is ook een snelle nas ;(
Idd, net als de misschien nog wel populairdere DS412+ en DS713+. (allemaal de Atom D2700 en ook 64-bit. Wel een 4,5 jaar oude v/s 1 jaar oude chip though.)

Nu is het wel zo dat de (waarschijnlijk traagste? uit de compatibility list) DS415+ per core al ~50% sneller is dan die D2700, daarnaast 2x zoveel cores heeft, en bovendien ook Virualization ondersteund.
Ook dat laatste zal mogelijk meespelen, gezien dat i.v.m. compatibiliteit met Docker mogelijk essentieel is?

[ Voor 13% gewijzigd door SmiGueL op 27-01-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

SmiGueL schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:34:
[...]

Idd, net als de misschien nog wel populairdere DS412+ en DS713+. (allemaal de Atom D2700 en ook 64-bit. Wel een 4,5 jaar oude v/s 1 jaar oude chip though.)

Nu is het wel zo dat de (waarschijnlijk traagste? uit de compatibility list) DS415+ per core al ~50% sneller is dan die D2700, daarnaast 2x zoveel cores heeft, en bovendien ook Virualization ondersteund.
Ook dat laatste zal mogelijk meespelen, gezien dat i.v.m. compatibiliteit met Docker mogelijk essentieel is?
Als de CPU 64bit is, kan het zijn dat het in de uiteindelijke versie van DSM 6 wel ondersteuning komt. Er is nog hoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de bovenstaande groep mag de DS716+ nog worden toegevoegd, alsmede de verwachte DS216+, die vandaag eindelijk gelanceerd is. Beide toestellen ondersteunen namelijk bij uitkomen al btrfs onder DSM 5.2 en zijn opgenomen in de lijst van toestellen voor DSM 6.0 bèta 2.

De Britse verkoper die al vaker een primeur had, maakte overigens ca. een week geleden met een videopresentatie gewag van de komst van een DS216j alsmede een opvolger in de compacte 'slim'-reeks: DS416slim. Diens aankondiging van de DS216+ kreeg een opfrisbeurt in de vorm van een unboxing-video.

Details van de twee jongste loten in genoemde video's volgen, als ik daarvoor tijd kan vrijmaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2016 05:41 . Reden: Link gerepareerd. Thx SmiGueL! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WyriHaximus
SmiGueL schreef op zondag 24 januari 2016 @ 23:16:
[...]

Ik kwam op het Synology forum de volgende posts tegen:
- Het aanmaken ervan werkt alleen maar via poort 80.
- Voor het gebruiken van het certificaat hoeft poort 80 niet open.
- Het certificaat moet (nu nog, wordt mogelijk nog verkort) elke 90 dagen verlengd worden.

Dus ja, helaas moet nog wel poort 80 open, maar dit hoeft momenteel 'maar' 4 keer per jaar voor zeer korte tijd. Ik had het zelf liever anders gezien, maargoed..
Thanks! Eens kijken hoe ik het op kan zitten zonder dat dit nodig is. Uiteindelijk is me doel om alleen /.well-known van buiten af beschikbaar te hebben voor LE. Doet DSM ook het automatisch renewen? Zou wel handig zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 03:49:
Diens aankondiging van de DS216+ kreeg een opfrisbeurt in de vorm van een unboxing-video.
De juiste link. :)
The Synology DS216+ NAS Unboxing, Walkthrough and Talkthrough - The 4K, Dual Core, Btrfs NAS
Maar bevat eigenlijk weinig meer nieuws dan we al wisten. :)

Ik ben wel benieuwd naar benchmarks! :D

In de webserver benchmark van Synology zelf lijkt de 7xx serie wel profijt te hebben van de 2 extra cores. Ze simuleren/benchmarken het hier wel met 20 gelijktijdige requests richting de server dus de vraag is even hoe realistisch dit is.. :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0KwmmKkqbMPqb9GisV5C6vUc/full.png

De DS216+ en de DS716+ met de N3050 en N3150 zijn beide namelijk behoorlijk vergelijkbaar, alleen heeft de laatste uiteraard 4 i.p.v. 2 cores.

Ik wacht iig met smart op de eerste RAR unpacking performance, dus mocht je de DS216+ gescoord hebben dan wordt een benchmarkje draaien in het hiervoor aangemaakte topic erg gewaardeerd. _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door SmiGueL op 29-01-2016 00:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:16
SmiGueL schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:39:
[...]

The Synology DS216+ NAS Unboxing, Walkthrough and Talkthrough - The 4K, Dual Core, Btrfs NAS

In de webserver benchmark van Synology zelf lijkt de 7xx serie wel profijt te hebben van de 2 extra cores. Ze simuleren/benchmarken het hier wel met 20 gelijktijdige requests richting de server dus de vraag is even hoe realistisch dit is.. :P

[afbeelding]

De DS216+ en de DS716+ met de N3050 en N3150 zijn beide namelijk behoorlijk vergelijkbaar, alleen heeft de laatste uiteraard 4 i.p.v. 2 cores.

Ik wacht iig met smart op de eerste RAR unpacking performance, dus mocht je de DS216+ gescoord hebben dan wordt een benchmarkje draaien in het hiervoor aangemaakte topic erg gewaardeerd. _/-\o_
Komt morgen binnen, zal proberen ff te testen voor je ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 17:42
Als ik kijk naar de snelheden van de 216 en de 216+ lijken deze overeen te komen (behalve de burst bij de 216+). Wat maakt de 216+ nou zo anders door het gebruik van een celeron proc? Is het zoveel sneller dan een 216?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
Mastadont schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:25:
Als ik kijk naar de snelheden van de 216 en de 216+ lijken deze overeen te komen (behalve de burst bij de 216+). Wat maakt de 216+ nou zo anders door het gebruik van een celeron proc? Is het zoveel sneller dan een 216?
De DS216+ lijkt mij bij de relevante benchmarks juist overal een stuk sneller te zijn?

Behalve bij de benchmarks waar er 100MB/s+ bereik wordt, maar deze bottleneck ligt uiteraard bij de Gbit LAN verbinding, zo niet bij de gebruikte HDD's die worden gebruikt.

Zie deze benchmarks:
- 1x 5000MB sequentiële read/write:
DS216: 110 MB/s (Gbit LAN bottleneck)
DS216+: 110 MB/s (Gbit LAN bottleneck)

- 5000x 1MB 'bijna sequentieel maar zeker geen random' read/write:
DS216: 80 & 50 MB/s (HDD bottleneck)
DS216+: 80 & 50 MB/s (HDD bottleneck)

- AES 256-bit 1 file van 5GB::
DS216: 51 & 39 MB/s (CPU bottleneck)
DS216+: 113 & 109 MB/s (Gbit LAN bottleneck!) (+122% & +180%)

- AES 256-bit 5000 files van 1MB:
DS216: 40 & 20 MB/s (CPU bottleneck)
DS216+: 70 & 27 MB/s (CPU bottleneck) (+75% & +35%)

- Webserver responstijd:
DS216: 256 sec. (CPU bottleneck)
DS216+: 101 sec. (CPU bottleneck) (+153%)

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 30-01-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
SmiGueL schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:39:
[...]

[afbeelding]

Hmz, kom er niet op met Putty via SSH of Telnet? Als ik inlog sluit putty zichzelf af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WyriHaximus
wimpie007 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:44:
[...]

Hmz, kom er niet op met Putty via SSH of Telnet? Als ik inlog sluit putty zichzelf af?
Als admin of root inloggen. Gewone gebruikers kunnen niet inloggen via SSH. (Of ik moet iets gemist hebben :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
WyriHaximus schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 00:04:
[...]

Als admin of root inloggen. Gewone gebruikers kunnen niet inloggen via SSH. (Of ik moet iets gemist hebben :P)
Ja inmiddels als root ingelogd met het wachtwoord van mijn adminuser maar ik zie alleen maar een paar folders geen etc of andere mappen

drwx------ 4 root root 4096 Jan 29 23:49 .
drwxr-xr-x 24 root root 4096 Jan 29 23:51 ..
-rw------- 1 root root 16 Jan 29 20:14 .esd_auth
drwx------ 2 root root 4096 Jan 29 23:51 .gnupg
-rw-r--r-- 1 root root 364 Nov 11 04:00 .profile
drwx------ 2 root root 4096 Jan 29 23:51 .pulse
-rw------- 1 root root 256 Jan 29 20:14 .pulse-cookie

Ook heeft mijn user dit:

/sbin/nologin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
Naja dan maar een dir in de root :P

ModelCPU# coresMemTotalMemFreeUnrar versionUnpacktime
DS216+Intel(R)Celeron(R)CPUN3050@1.60GHz2944256 kB106804 kB5.010m 18.70s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WyriHaximus
wimpie007 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 00:11:
[...]

Ook heeft mijn user dit:

/sbin/nologin
Hah score! Even van /sbin/nologin /bin/sh maken en je kunt gewoon met een normale user inloggen 8) . (Ow het is trouwens niet aan te raden om zomaar in dit soort files te gaan kloten zonder dat je weet waar je me bezig bent.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
WyriHaximus schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 00:49:
[...]

Hah score! Even van /sbin/nologin /bin/sh maken en je kunt gewoon met een normale user inloggen 8) . (Ow het is trouwens niet aan te raden om zomaar in dit soort files te gaan kloten zonder dat je weet waar je me bezig bent.)
Als ik wist hoe ik dat moest veranderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechts voor één model, update 4:[quote=https://www.synology.com/en-global/releaseNote/DS216play]Version: 5.2-5644 Update 4

(2016/02/04)
Fixed Issues
  1. Fixed an issue where some video formats cannot be transcoded on DS216play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ondanks dat hij niet in het lijstje staat, is hij er ook voor de 213+

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Magic schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:00:
[...]

Ja, ik miste de DS716+ ook al... :?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Ik twijfel nog steeds zeer over de aanschaf van m'n volgende NAS. Ik weet iig wel dat het een Synology moet zijn :P

Mijn DS710+ begint toch echt te piepen en te kraken onder de zaken die ik er allemaal mee doe (file storage, backup, mediaserver, tvheadend, sabnzbd, domoticz en in de toekomst evt meer docker). Ook zal hij geen DSM6 meer krijgen.

M'n shortlist bestaat nu uit de DS415+ en de DS716+.

Als ik naar performance cijfers kijk, dan is de DS716+ weliswaar nieuwer, maar qua pure rekenkracht lijkt de processor in de DS415+ nog steeds een flink stuk krachtiger te zijn dan die in de DS716+.

In het hierobven ook al aangehaalde topic RAR unpack topic zie je dat het elkaar niet veel uitmaakt:
[Synology] RAR unpacking performance+
Seven_of_Nine in "[Synology] RAR unpacking performance"

Maar elders op internet (kan nu helaas even niet meer voor de geest halen waar) zi eje met andere workloads toch wel duidelijke verschillen.

Tevens heeft de 415+ natuurlijk ook meer bays. En hoewel ik nooit echt de voordelen heb gezien van RAID5 in een thuissituatie als de enige reden data protectie is (je verliest toch een disk aan capaciteit), is een ander voordeel tov. single volume wel weer dat je van het gemier met losse pools van opslagcapaciteit af. Maar ja, de 716+ valt vrij eenvoudig uit te breiden met een 2 bay extension unit en heeft weer als voordeel dat ie een jaar nieuwer is (dus ook langer updates).

Lastig, lastig :9

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Magic schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:00:
kraades schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:06:
Ja, ik miste de DS716+ ook al... :?
Wees blij dat onze modellen er niet bij staan, dat is juist goed. :P
Ik neem aan dat de update gewoon voor alle Synology modellen is, maar alleen de budget versies hier gelist worden gezien deze het mogelijk lastiger 'bij kunnen houden'.

Bron
This fix may impact read/write performance on the following models by no more than 15%, for which Synology is working on an enhancement in the future release.

16-series: DS216se
15-series: DS115j
14-series: EDS14, DS114, DS214se, RS214, DS414slim
13-series: DS213j, DS213air, DS213, DS413j
12-series: DS112, DS112+, DS112j, DS212, DS212j, DS212+, RS212, RS812
11-series: DS111, DS211, DS211+, DS211j, DS411, DS411slim, DS411j, RS411
10-series: DS110j, DS210j, DS410j

[ Voor 21% gewijzigd door SmiGueL op 19-02-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
SmiGueL schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:19:
Wees blij dat onze modellen er niet bij staan, dat is juist goed. :P
Ik was in de veronderstelling dat je de update krijgt als deze voor je model van toepassing is.
Maar dat is inderdaad niet zo. Je hebt gelijk. Anders is het ook natuurlijk niet te doen qua versies/updates.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 21 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.