Ik mag ook, dit is mijn eerste Synology event en ben dus wel benieuwd.
Verwacht er niet al te veel van hoor 
Het is gewoon een commercieel praatje met over het algemeen info die je hier al lang hebt gelezen. Meestal verloten ze een aantal syno's onder de bezoekers en na afloop eten wat ik overigens boven gemiddeld vond de laatste keer.. en dat voor maar €40 bij de deur..
Het is gewoon een commercieel praatje met over het algemeen info die je hier al lang hebt gelezen. Meestal verloten ze een aantal syno's onder de bezoekers en na afloop eten wat ik overigens boven gemiddeld vond de laatste keer.. en dat voor maar €40 bij de deur..
spoiler:
dat jaatste is een geintje.. het was niet te eten
spoiler:
haha.. nee hoor, eten was prima en was door synology aangeboden, ja TonVH, dus gratis..
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Verwijderd
Waar haal jij dat laatste vandaan of is dat onderdeel van een ingewikkelde grappig bedoelde opmerking?DukeBox schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:43:
en dat voor maar €40 bij de deur..
Op de FB pagina staat dat we aankomende week hun pagina in de gaten moeten houden. Wellicht nieuwe modelletjes?
Zou er misschien een opvolger komen voor de DS1813+ ?
Dan wacht ik nog even met de aanschaf, heb er geen haast mee.
Dan wacht ik nog even met de aanschaf, heb er geen haast mee.
Synology DSM 5.1 morgen beschikbaar als bèta
De nieuwste versie van Synology's NAS-besturingssysteem, DiskStation Manager, komt morgen beschikbaar als bèta.
Bron: hardware.info
Ik wacht wel even af hoe de reacties op de 5.1 beta zijn
Ik ga deze week eindelijk mijn DS415play bestellen, zat daar al een hele tijd op te wachten. Vooral het hele streaming verhaal lijkt me interessant, naast het feit dat ik teveel data heb voor op 2 disks.(als ik een fatsoenlijke RAID wil)
Ik ga deze week eindelijk mijn DS415play bestellen, zat daar al een hele tijd op te wachten. Vooral het hele streaming verhaal lijkt me interessant, naast het feit dat ik teveel data heb voor op 2 disks.(als ik een fatsoenlijke RAID wil)
Maar zoals het er dus nu uitziet doet die 415+ dus niet heel veel onder qua prestaties voor zijn jongere broertje de DS412+ alleen op gebied van encrypted raids/disks ligt de performance veel hoger qua read/writes.Ralfie165 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 21:46:
Het Synology event over DSM 5.1 beta is in Zwitserland al geweest.
Je kunt de presentatie hier downloaden (grotendeels in Duits):
https://partner.synology.me:7001
user: Synology2015
password: dsm5.1beta
Aan het eind van de presentatie staat als extra de specificaties van de DS415+ en een rack-controller.
De DS415+ heeft:
- Intel Avoton C2538 Quad Core 2.4 GHz CPU
- DDRIII 1600 2GB RAM
- Hardware encryption engine
- 2x LAN
- VMWare, Citrix en Microsoft Hyper-V certified.
Op een vergelijkings-sheet van de DS412+ met de DS415+ staat onder de staafdiagram voor beiden een UVP van € 450,-
UVP=Unverbindlicher Verkaufspreis
Op de laatste pagina staat dat de DS415+ net zoals DSM 5.1 beta in september 2014 beschikbaar komt.
De datasheet van de DS415+ is hier te vinden: http://mns.vn/index.php?d....getfile&attachment_id=45
Voor mij als DS412+ eigenaar met 2GB memory (zelf geupgrade) heeft upgraden dus niet echt heel veel meerwaarde gezien ik nog niets met encryptie doe.
En als ik nu zou willen/moeten upgraden dan gaat mijn voorkeur uit naar een 5+ bay, maar dan moet ik alleen gaan kijken waar ik hem neerzet gezien er in de meterkast niet meer plaats is voor een 4-Bay.
En als het echt moet zou ik nog een DX unit er bij kunnen halen....maar goed voorlopig nog wel genoeg aan 12TB aan storage.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Verwijderd
Staat er op nu..Xenophoben schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:14:
Vandaag komt 5.1 beschikbaar!:D
http://ukdl.synology.com/download/DSM/5.1/4977/
Lekkere snelle download nu..
Ah..heb m net binnen, en controleer nog even de link...En weg is ie weer..Maar hier is ie aan het uppen..
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 11:18 ]
Hij stond in het verkeerde mapje. Het is namelijk een beta, en die moet in de beta map:
http://ukdl.synology.com/download/beta/DSM5.1_beta/4977/
Verwijderd
Klopt, stond wel eerst op de link die ik gaf, en nu weer op de link die jij geeft als Beta..job schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:21:
Hij stond in het verkeerde mapje. Het is namelijk een beta, en die moet in de beta map:
Videostation, zit er niet in. Dus let op als je die echt nodig hebt
Nieuwe videostation staat gewoon online hoor: http://ukdl.synology.com/download/spk/VideoStation/
Alle packages waarvan de datum op 23 september staat zijn geupdate: http://ukdl.synology.com/download/spk/
Alle packages waarvan de datum op 23 september staat zijn geupdate: http://ukdl.synology.com/download/spk/
[ Voor 36% gewijzigd door job op 23-09-2014 11:34 ]
Verwijderd
Ja maar niet in de DSM..dus je hebt gelijk..je moet m even handmatig installen. Had ik er bij moeten zeggen..:-)
Even een kleine indruk van de Videostation. DTS lijkt terug. Speelt hier keurig af met DTS. Optie voor subtitles via Opensubtitles.org:
Even een kleine indruk van de Videostation. DTS lijkt terug. Speelt hier keurig af met DTS. Optie voor subtitles via Opensubtitles.org:

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 12:04 ]
Ik heb de beta nog niet draaien, dus kan best zijn dat je ze in de beta nog niet ziet.
Wacht anders een paar minuten, misschien dat de packages wel zichtbaar zijn in het package center.
Wacht anders een paar minuten, misschien dat de packages wel zichtbaar zijn in het package center.
[ Voor 29% gewijzigd door job op 23-09-2014 11:41 ]
Ik zie hem niet meer op de site?
*edit ik zie de link die jullie gepost hebben die werkt wel
*edit ik zie de link die jullie gepost hebben die werkt wel
[ Voor 49% gewijzigd door Xenophoben op 23-09-2014 13:23 ]
Zojuist mijn DS214 Play + 2x WD Red 3TB besteld bij Azerty, als het goed is wordt het pakket vanaovnd nog verstuurd dus dan morgen avond er mee aan de slag.
Mijn eerste Synology (eerste NAS zelfs), maar ik heb er wel vertrouwen in ken DSM een beetje omdat ik het af en toe zakelijk gebruik maar dat gaat niet verder dan file explorer en wat rechten indelen etc.
Ik heb er wel vertrouwen in de komende dagen lekker van alles uitpluizen!
Vorbereiding zijn getroffen, afgelopen zaterdag een stop contact in de meterkast gemaakt en morgen nog even de laatste meters UTP naar de meterkast brengen.
Mijn eerste Synology (eerste NAS zelfs), maar ik heb er wel vertrouwen in ken DSM een beetje omdat ik het af en toe zakelijk gebruik maar dat gaat niet verder dan file explorer en wat rechten indelen etc.
Vorbereiding zijn getroffen, afgelopen zaterdag een stop contact in de meterkast gemaakt en morgen nog even de laatste meters UTP naar de meterkast brengen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Have fun! Goede keuze ook
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
typo, is de DS214Play 
hopelijk komt Azerty zijn belofte na want morgen is mijn vrouw vrij/thuis
dan morgen avond lekker inrichten ga hem voornamelijk gebruiken als file/foto opslag en het downloaden/streamen van tv series.
hopelijk komt Azerty zijn belofte na want morgen is mijn vrouw vrij/thuis
Gefeliciteerd, veel plezier!Chaoss schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:03:
Zojuist mijn DS214 Play + 2x WD Red 3TB besteld bij Azerty, als het goed is wordt het pakket vanaovnd nog verstuurd dus dan morgen avond er mee aan de slag.
Mijn eerste Synology (eerste NAS zelfs), maar ik heb er wel vertrouwen in ken DSM een beetje omdat ik het af en toe zakelijk gebruik maar dat gaat niet verder dan file explorer en wat rechten indelen etc.Ik heb er wel vertrouwen in de komende dagen lekker van alles uitpluizen!
Bedoel je trouwens de 214play of 415play?
Ik zie de 215play nergens staan
214play dus
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Verwijderd
Hoe heb je DTS voor elkaar gekregen? Ik heb DS Video vandaag voor het eerst geïnstalleerd op mijn Samsung UE46F8000 maar ik krijg alleen stereo geluid. Ik gebruik de Z-5500 die is aangesloten op de TV via een optische audio kabel.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:35:
Ja maar niet in de DSM..dus je hebt gelijk..je moet m even handmatig installen. Had ik er bij moeten zeggen..:-)
[afbeelding]
Een TV kan enkel Dolby Digital 2.0, 5.1 of DTS 2.0 uitsturen. DTS 5.1 uitsturen is niet mogelijk.
Het is niet de bedoeling om je vraag in meerdere topics te droppenVerwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:30:
[...]
Hoe heb je DTS voor elkaar gekregen? Ik heb DS Video vandaag voor het eerst geïnstalleerd op mijn Samsung UE46F8000 maar ik krijg alleen stereo geluid. Ik gebruik de Z-5500 die is aangesloten op de TV via een optische audio kabel.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Verwijderd
Zie ook de post van DaMarcus.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:30:
[...]
Hoe heb je DTS voor elkaar gekregen? Ik heb DS Video vandaag voor het eerst geïnstalleerd op mijn Samsung UE46F8000 maar ik krijg alleen stereo geluid. Ik gebruik de Z-5500 die is aangesloten op de TV via een optische audio kabel.
Loopt bij mij via de AV.
Hier eerst Video Station geüpdatet naar versie 1.4-0643, en een tijdje later DSM 5.1-4977 erop gezet.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:35:
Heb zojuist een Film getest met DTS en AC3 geluid, maar alleen die laatste werkt.
Een serie met alleen DTS geluid werkt helemaal niet.
Weet je zeker dat de geteste film niet OOK AC3 had, en hij deze afspeelde?
Ook DS Video speelt ze niet af..
[ Voor 81% gewijzigd door SmiGueL op 24-09-2014 13:42 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Dat zou toch wel groot nieuws zijn, moest dat kunnen. Daar zouden ze wat ruchtbaarheid aan geven.
Mijn DS415play staat hier binnen een uurtje, vanavond even installeren
Mijn DS415play staat hier binnen een uurtje, vanavond even installeren
DTS werkte altijd al, alleen re-coding zit niet in de standaard dsvideo app. Middels de 3rd party DTS update werkt re-coding overigens wel weer, ook in 5.1.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:30:
Welke 3rd party update? Ik ken alleen de transcoding optie?DukeBox schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:48:
[...]
DTS werkte altijd al, alleen re-coding zit niet in de standaard dsvideo app. Middels de 3rd party DTS update werkt re-coding overigens wel weer, ook in 5.1.
Is er iemand die toevallig Kerio Connect heeft draaien op de Synology?
Zou met Chroot moeten kunnen. Zou het op een DS1813+ willen draaien (die ik overigens nog niet heb).
Zou met Chroot moeten kunnen. Zou het op een DS1813+ willen draaien (die ik overigens nog niet heb).
Je kunt het 'package' vinden in de repository van martijn de vries:Lizard schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:33:
[...]
Welke 3rd party update? Ik ken alleen de transcoding optie?
http://www.mdevries.org/comment.php?comment.news.19
het pakket heet "FFmpeg with DTS SPK" en repareert de dts transcoding zodat je weer geluid krijgt als je de film met videostation / ds video af speelt.
Ik zie tegenstrijdige berichten dat dts in dsm 5.1 gerepareerd zou zijn, ben wel benieuwd of iemand dit al uitgeprogprobeert heeft.
Verwijderd
Na de update naar 5.1beta heb ik allereerst de plugin FFmpeg to DTS gedeinstalleerd. Deze was normaliter nodig om er DTS uit te krijgen.SmiGueL schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:13:
[...]
Hier eerst Video Station geüpdatet naar versie 1.4-0643, en een tijdje later DSM 5.1-4977 erop gezet.
Heb zojuist een Film getest met DTS en AC3 geluid, maar alleen die laatste werkt.
Een serie met alleen DTS geluid werkt helemaal niet.
Weet je zeker dat de geteste film niet OOK AC3 had, en hij deze afspeelde?
Ook DS Video speelt ze niet af..
Vervolgens Videostation : The Hobbit met DTS afgespeeld, en daar kwam ipv van het bekende scherm:

Dit Uit:

MediaInfo:

Mijn AV gaf ook keurig DTS aan, en ja, je moet mij op mijn woord geloven dat er dus geluid bij zat.
Voor Android gebruik ik als 3th party app: MXPlayer pro met de DTS plugin.
Ook bij deze app heb ik de ffmpegto DTS omzeild, en ook daar komt geluid als deze is ingesteld op DTS
Voorlopig ga ik er dus vanuit dat de nieuwe Videostation DTS weer oppakt. En DSvideo dat ook doet.
Net ook even getest en krijg mkv's met dts niet afgespeeld.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:46:
[...]
Na de update naar 5.1beta heb ik allereerst de plugin FFmpeg to DTS gedeinstalleerd. Deze was normaliter nodig om er DTS uit te krijgen.
Vervolgens Videostation : The Hobbit met DTS afgespeeld, en daar kwam ipv van het bekende scherm:
[afbeelding]
Dit Uit:
[afbeelding]
MediaInfo:
[afbeelding]
Mijn AV gaf ook keurig DTS aan, en ja, je moet mij op mijn woord geloven dat er dus geluid bij zat.
Voor Android gebruik ik als 3th party app: MXPlayer pro met de DTS plugin.
Ook bij deze app heb ik de ffmpegto DTS omzeild, en ook daar komt geluid als deze is ingesteld op DTS
Voorlopig ga ik er dus vanuit dat de nieuwe Videostation DTS weer oppakt. En DSvideo dat ook doet.
De releases van QoQ hebben meestal AC3 en DTS aan boord. Kan het zijn dat hij AC3 pakt maar ten onrechte zegt dat deze DTS is? Maar om dat uit te sluiten zou je de file even door Mediainfo moeten halen op de PC. Die geeft goede informatie.
Blijft een gek issue
Blijft een gek issue
Verwijderd
Omdat je mij aan hettwijfelen hebt gemaakt, en er bij de Hobbit ook AC3 zat heb ik het nog even geprobeerd met een film met alleen DTS. Ook die doet het prima:Binnetie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:25:
De releases van QoQ hebben meestal AC3 en DTS aan boord. Kan het zijn dat hij AC3 pakt maar ten onrechte zegt dat deze DTS is? Maar om dat uit te sluiten zou je de file even door Mediainfo moeten halen op de PC. Die geeft goede informatie.
Blijft een gek issue

MediaInfo:

Maar je laatste opmerking, sta ik volledig achter....
Zou het te maken kunnen hebben met welke NAS je hebt? Ik heb de 412+
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2014 18:09 ]
Hier werk DTS dus ook niet.
DS213+
Ook na de installatie van FFmpeg with DTS v0.1-1 werkt het nog niet, ondanks support voor de QorIQ processor.
DS213+
Ook na de installatie van FFmpeg with DTS v0.1-1 werkt het nog niet, ondanks support voor de QorIQ processor.
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Verwijderd
DaMarcus schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:42:
Een TV kan enkel Dolby Digital 2.0, 5.1 of DTS 2.0 uitsturen. DTS 5.1 uitsturen is niet mogelijk.
Thanks. Gaat dus helaas niet werken bij mij. Ik kan geen HDMI kabel op mijn Z-5500 aansluiten. Dan houd ik het voorlopig bij mijn Medi8terVerwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:02:
[...]
Zie ook de post van DaMarcus.
Loopt bij mij via de AV.
Mi scuze!BtM909 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:42:
[...]
Het is niet de bedoeling om je vraag in meerdere topics te droppen
Gisteren in volle enthousiasme de DS415+ besteld als vervanging van mijn DS213+.
Ik ben benieuwd. Als het goed is komt het vandaag binnen...
Het is de bedoeling dat ik dus alles door ga schuiven: backup NAS wordt nu de DS213+ ipv de 211J.
Heerlijk nieuw spul in je vakantie:)
Ik ben benieuwd. Als het goed is komt het vandaag binnen...
Het is de bedoeling dat ik dus alles door ga schuiven: backup NAS wordt nu de DS213+ ipv de 211J.
Heerlijk nieuw spul in je vakantie:)
[ Voor 21% gewijzigd door Quakie op 25-09-2014 08:07 ]
Ik teken nergens meer voor
Even hier nog eens op terugkomen.frye schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:11:
[...]
Net ook even getest en krijg mkv's met dts niet afgespeeld.
Gisterenavond nog liggen testen en kwam 2 dingen tegen.
Via Videostation in de browser speelde alles wel goed af met geluid. Inclusief DTS bestanden! Enkel liep de ondertiteling niet altijd synchroon. Weet niet als dit altijd zo is maar viel me wel op bij Videostation (browser).
Dezelfde bestanden zijn af te spelen via DS Video (android) maar hier speelde geen geluid af.
Zeer vreemd. Iemand hetzelfde aan de hand?
Soms mag je je zelf echt wel voor je knar slaan.
Mijn 213+ staat via een switch naar mijn computer. Maar de dl-snelheden tussen NAS en PC waren nooit hoger dan 10MB oftewel de 100Mb.
Ik al kabels vervangen, niks hielp.
Kijk ik nog eens heel erg goed, is die stomme switch maar een 100Mb.
Oke denk je dan, heb ik er daarvoor zoveel tijd ingestoken.
Mijn 213+ staat via een switch naar mijn computer. Maar de dl-snelheden tussen NAS en PC waren nooit hoger dan 10MB oftewel de 100Mb.
Ik al kabels vervangen, niks hielp.
Kijk ik nog eens heel erg goed, is die stomme switch maar een 100Mb.
Oke denk je dan, heb ik er daarvoor zoveel tijd ingestoken.
Verwijderd
In een eerdere ;post schreef ik al of het eventueel zou kunnen liggen aan welk type je hebt. Ik heb de 412+ en daar werkt het dus kennelijk wel.SmiGueL schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:55:
Hier werk DTS dus ook niet.
DS213+
Wat de plugin betreft haal die eens van deze site: https://mega.co.nz/#F!bF4TiIjK!O9AQKJiVoSrXpyBqrKCNRw
Je moet dan wel de qoriq nemen. Dat is de 213+. Lijkt of de plugin bestemd is voor DSM 4.3, maar hij werkte ook op de DSM 5.0. Na install wel even een reboot van je NAS doen.
Voor android gaf ik ook al eerder aan dat men een third party player kan nemen. De MX Player Pro. Als die is geinstalleerd moet je nog een codec ophalen en dan zal je wel DTS kunnen gebruiken .frye schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:08:
[...]
[...]
Dezelfde bestanden zijn af te spelen via DS Video (android) maar hier speelde geen geluid af.
Zeer vreemd. Iemand hetzelfde aan de hand?
Info: http://forum.xda-develope...odec-dts-support-t2156254
Waar heb j m besteld? Wil deze 415+ namelijk ook als opvolger voor de 412+..Quakie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 07:56:
Gisteren in volle enthousiasme de DS415+ besteld als vervanging van mijn DS213+.
[..]
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2014 12:01 ]
Weet iemand of er binnen afzienbare tijd een opvolger voor de DS1813+ valt te verwachten?
Laat maar..
Wij hebben hier een DS2413+ en de rebuild speeds van een 6 bay raid 6 setup zijn om te huilen (30 MB/s). Bij de DAS (DX1211) is het nog erger (15 MB/s)
Ik vermoed dat de DAS bottlenecked op de bandbreedte van de Externe SAS kabel
(300 MB/s). Ik heb de sysctl raid speed kernel parameters al getuned. Doch hoger dan 30 MB/s
krijg ik het niet.
Zo'n snelheden vind ik toch wel schandalig, mijn DS410 thuis haalt 60-70 MB/s.
Iemand gelijkaardige ervaringen ?
Ik vermoed dat de DAS bottlenecked op de bandbreedte van de Externe SAS kabel
(300 MB/s). Ik heb de sysctl raid speed kernel parameters al getuned. Doch hoger dan 30 MB/s
krijg ik het niet.
Zo'n snelheden vind ik toch wel schandalig, mijn DS410 thuis haalt 60-70 MB/s.
Iemand gelijkaardige ervaringen ?
Hyper-V certified? Dat is knap, want Synology ondersteunt nog steeds geen SMB3 en dat heb je toch echt nodig voor hyper-v op 2012 R2. Ben benieuwd wat ze dan wel bedoelen.Ralfie165 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 21:46:
Het Synology event over DSM 5.1 beta is in Zwitserland al geweest.
Je kunt de presentatie hier downloaden (grotendeels in Duits):
https://partner.synology.me:7001
user: Synology2015
password: dsm5.1beta
Aan het eind van de presentatie staat als extra de specificaties van de DS415+ en een rack-controller.
De DS415+ heeft:
- Intel Avoton C2538 Quad Core 2.4 GHz CPU
- DDRIII 1600 2GB RAM
- Hardware encryption engine
- 2x LAN
- VMWare, Citrix en Microsoft Hyper-V certified.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Welke type packages gaan er op een 412+, dat is toch Atom CPU en redelijk beperkt in het aanbod van gangbare packages?Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:57:
[...]
In een eerdere ;post schreef ik al of het eventueel zou kunnen liggen aan welk type je hebt. Ik heb de 412+ en daar werkt het dus kennelijk wel.
Wat de plugin betreft haal die eens van deze site: https://mega.co.nz/#F!bF4TiIjK!O9AQKJiVoSrXpyBqrKCNRw
Je moet dan wel de qoriq nemen. Dat is de 213+. Lijkt of de plugin bestemd is voor DSM 4.3, maar hij werkte ook op de DSM 5.0. Na install wel even een reboot van je NAS doen.
[...]
Voor android gaf ik ook al eerder aan dat men een third party player kan nemen. De MX Player Pro. Als die is geinstalleerd moet je nog een codec ophalen en dan zal je wel DTS kunnen gebruiken .
[...]
Waar heb j m besteld? Wil deze 415+ namelijk ook als opvolger voor de 412+..
NZBDrone, Momo, TVHeadend, HDHomerun, CP, SB etc?
Heb nu een 211 welke het nog prima doet maar wil gaan uitbreiden dus moet wel gelijk kunnen oversteken
Verwijderd
Heb geen flauw idee welke exotische packages al dan niet draaien. Misschien dat deze review je verder kan helpen. Zelf even snel search via Google gedaan, en HDHomerun i.e. schijnt het te doen.schumi2004 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:41:
[...]
Welke type packages gaan er op een 412+, dat is toch Atom CPU en redelijk beperkt in het aanbod van gangbare packages?
NZBDrone, Momo, TVHeadend, HDHomerun, CP, SB etc?
[...]
Is idd een Atom-Dualcore 2.13Ghz
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:57:
[...]
mobile-harddisk.nl helaas geen tijd gehad om mee te spelen:(
In een eerdere ;post schreef ik al of het eventueel zou kunnen liggen aan welk type je hebt. Ik heb de 412+ en daar werkt het dus kennelijk wel.
[...]
Voor android gaf ik ook al eerder aan dat men een third party player kan nemen. De MX Player Pro. Als die is geinstalleerd moet je nog een codec ophalen en dan zal je wel DTS kunnen gebruiken .
[...]
Waar heb j m besteld? Wil deze 415+ namelijk ook als opvolger voor de 412+..
Draait die 5.1 beta een beetje?
De vorige keer bij een beta zag ik nog geregeld issues voorbij komen.
Wanneer je gebruik maakt van iSCSI (en MPIO). SMB3 zou ik hoe dan ook niet aanraden als cluster fs als je de andere mogelijkheden hebt.Microkid schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:30:
[...]
Hyper-V certified? Dat is knap, want Synology ondersteunt nog steeds geen SMB3 en dat heb je toch echt nodig voor hyper-v op 2012 R2. Ben benieuwd wat ze dan wel bedoelen.
Geinstalleerd op DS211, maar ik wil z.s.m. terug. Hele systeem is unresponsive. Verbindingen (netwerklocaties, DSM) vallen weg. Argh dus. Contact opgenomen met Synology, dus even afwachten waar het fout is gegaan.schumi2004 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:04:
Draait die 5.1 beta een beetje?
Ik heb mijn DS212 gemigrated naar de DS415Play, een zeer pijnloos proces. Maar dan een SHR volume van 1 schijf uitbreiden met 2 extra, duurt al bijna 2 dagen...
Ik heb ook 5.1 beta gebruikt, omdat die al op mijn 212 stond ook. Ik ben nog geen problemen tegengekomen.
Ik heb ook 5.1 beta gebruikt, omdat die al op mijn 212 stond ook. Ik ben nog geen problemen tegengekomen.
net de DSM 5.0-4493 update 7 op mijn DS412+ gezet, maar die was echt snel klaar. Volgens mij heeft hij ook enkel de bestanden mbt bash vervangen want updaten was binnen 2 seconden klaar en er hoefde geen reboot gedaan te worden
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
En daardoor zijn nu ook Note Station en o.a. de Cloud Sync met Box beschikbaar, zag ik.
Merkte ook dat daardoor mijn rechten op apps weg waren (even opnieuw instellen dus) en alle Cloud Sync instellingen pleite waren (idem).
Merkte ook dat daardoor mijn rechten op apps weg waren (even opnieuw instellen dus) en alle Cloud Sync instellingen pleite waren (idem).
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Nieuwe Update van DSM 5 beschikbaar
IPKG moet je wel weer activeren na de update op de gebruikelijke manier.
Version : 5.0-4528
(2014/10/22)
What’s New
This hotfix includes all bug fixes as well as security fixes in the previously released critical updates since DSM 5.0-4458.
This hotfix will remove the current known malware on your Synology NAS.
Fixed Issues
Fixed two Linux kernel vulnerabilities that could allow local users to cause a denial of service resulting in uncontrolled recursion or unkillable mount process (CVE-2014-5471 and CVE-2014-5472).
Fixed one Linux kernel vulnerability that could allow local users to cause a denial of service or possibly gain privileges via a crafted application that triggers a zero count (CVE-2014-0205).
Fixed one Linux kernel vulnerability that could allow man-in-the-middle attackers to spoof servers and obtain sensitive information via a crafted certificate (CVE-2014-6657).
Fixed one SNMP vulnerability where the improper validation of input could allow remote attackers to cause a denial of service (CVE-2014-2284).
Implemented minor fixes related to the ShellShock Bash vulnerabilities previously addressed in DSM 4493-05 updates (Bash 4.2-51, 4.2-52, and 4.2-53).
IPKG moet je wel weer activeren na de update op de gebruikelijke manier.
Version : 5.0-4528
(2014/10/22)
What’s New
This hotfix includes all bug fixes as well as security fixes in the previously released critical updates since DSM 5.0-4458.
This hotfix will remove the current known malware on your Synology NAS.
Fixed Issues
Fixed two Linux kernel vulnerabilities that could allow local users to cause a denial of service resulting in uncontrolled recursion or unkillable mount process (CVE-2014-5471 and CVE-2014-5472).
Fixed one Linux kernel vulnerability that could allow local users to cause a denial of service or possibly gain privileges via a crafted application that triggers a zero count (CVE-2014-0205).
Fixed one Linux kernel vulnerability that could allow man-in-the-middle attackers to spoof servers and obtain sensitive information via a crafted certificate (CVE-2014-6657).
Fixed one SNMP vulnerability where the improper validation of input could allow remote attackers to cause a denial of service (CVE-2014-2284).
Implemented minor fixes related to the ShellShock Bash vulnerabilities previously addressed in DSM 4493-05 updates (Bash 4.2-51, 4.2-52, and 4.2-53).
[ Voor 191% gewijzigd door MikeOO op 22-10-2014 13:45 ]
Yeey.. en ondanks dat ik er niets (dat gerelateerd is) over lees werkt het indexeren van video station weerMikeOO schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:35:
Nieuwe Update van DSM 5 beschikbaar
Binnenkort. Als je Googled op DS1815+, dan kom je hem al tegen bij wat leveranciers. Nog niet bestelbaar, maar dat geeft in ieder geval aan dat hij (sinds kort) in de voorraadlijsten wordt opgenomen.melk0r schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:58:
Weet iemand of er binnen afzienbare tijd een opvolger voor de DS1813+ valt te verwachten?
Ik zit er ook op te wachten.
Niet echt heel schokkend de vernieuwing, maar de nieuwe processor is een mooie reden om niet voor de DS1813+ te gaan.
Had ik ook last van, ben hem nu aan het downloaden.DukeBox schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:59:
[...]
Yeey.. en ondanks dat ik er niets (dat gerelateerd is) over lees werkt het indexeren van video station weer
Inmiddels al iets bekend over een release datum van 5.1?
Aangezien ik heb geüpgraded naar de 5.1 Beta, moet ik nog eventjes geduld hebbenDukeBox schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:59:
[...]
Yeey.. en ondanks dat ik er niets (dat gerelateerd is) over lees werkt het indexeren van video station weer
Ja in 5.1 is het indexeren van video station wel stuk, voor nieuw geplaatste bestanden...tja risico van een beta.
Vandaar dat ik met smart wacht op de final van 5.1
Nee, het probleem is ontstaan in een update voor 5.0stormfly schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:19:
Ja in 5.1 is het indexeren van video station wel stuk, voor nieuw geplaatste bestanden...tja risico van een beta.
Te vroeg gejuigd. Bestanden komen er wel weer bij maar als ik er op klik dan springt ie weer terug. De andere (die al geïndexeerd waren) werkten wel nog steeds dus er gaat nog steeds iets verkeerd met nieuwe bestanden. Heb er nu 2 tickets ingeschoten ruim 10 dagen geleden (2 verschillende syno) maar op beide geen reactie gehadDukeBox schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:59:
De eerste signalen van een DS215J !! Zou eind november voor het eerst beschikbaar komen (niet specifiek voor NL), heeft 1 USB2 en 1 USB3 itt 2x USB2 bij de voorganger, ARMv9 processor. Een site uit Taiwan toonde al een prijs (met ds213J plaatje
)
Duits forum, kijk naar laatste post
Est's formum
Duits forum, kijk naar laatste post
Est's formum
The main technical specifications have been improved in two main aspects: the processor has an extra core and users have access to faster USB connection. One-core ARMv7 has been replaced with the new ARMv9 (turning DS215j the first 2-bay two-core cloud for personal use!). The predecessor’s two USB 2.0 connections have been replaced with one 2.0 and one 3.0.
Ik heb sinds kort in mijn netwerksettings de VPN aangezet op sommige service's
Als het goed is, gaat mijn torrent en usenet ( downloadstation ) nu over de VPN van PrivateInternetacces.
Is er een manier om dit te controleren ?
Als het goed is, gaat mijn torrent en usenet ( downloadstation ) nu over de VPN van PrivateInternetacces.
Op de VMware Compatibility Guide is er al een vermelding,Mr Orange schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:35:
[...]
Binnenkort. Als je Googled op DS1815+, dan kom je hem al tegen bij wat leveranciers. ....
net zo als op de Xenserver HCL.
[ Voor 15% gewijzigd door Dronium op 25-10-2014 17:44 ]
Dit topic gaat over nieuwsfeiten dus beter even je vraag in het juiste topic stellen.FreshMaker schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:48:
Ik heb sinds kort in mijn netwerksettings de VPN aangezet op sommige service's
En weer een update beschikbaar voor DSM 5.0 5.0-4528 Update 1
IPKG wordt bij deze update niet aangetast.
Version : 5.0-4528 Update 1
(2014/10/29)
Fixed Issues
Fixed an issue that could cause DSM to become inaccessible after a system upgrade with a certain type of hard drive.
Fixed an issue where the name of shared folders could be incorrectly displayed, making data inaccessible when connecting via WebDAV protocol.
IPKG wordt bij deze update niet aangetast.
Version : 5.0-4528 Update 1
(2014/10/29)
Fixed Issues
Fixed an issue that could cause DSM to become inaccessible after a system upgrade with a certain type of hard drive.
Fixed an issue where the name of shared folders could be incorrectly displayed, making data inaccessible when connecting via WebDAV protocol.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 29-10-2014 09:29 ]
Ik wil 2GB toevoegen aan mijn DS1513+ via bijvoorbeeld deze module. Moet het echt deze module zijn of mag ik een willekeurige 2GB PC3-8500 SODIMM erin hangen?
Thanks!
Thanks!
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Ik heb in mijn 1512+ gewoon een kingston module KVR1066D3S8S7/2G geplaatst. Scheelt je toch weer een paar tientjes en doet het net zo goed!RobV schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:43:
Ik wil 2GB toevoegen aan mijn DS1513+ via bijvoorbeeld deze module. Moet het echt deze module zijn of mag ik een willekeurige 2GB PC3-8500 SODIMM erin hangen?
Thanks!
Zal in de 1513 ook werken lijkt mij
Koop modules waarmee andere gebruikers goede resultaten hebben. http://forum.synology.com...ed_Compatible_RAM_modules
(kijk ook op het synology forum.. daar worden ook een aantal genoemd).
Wil je toch de gok nemen en iets anders aanschaffen, kies dan een module met dezelfde specs als werkende modules (let ook op de timings). Er zijn namelijk ook modules die niet werken, of onvolledig.
Synology geeft zelf ook nog enkele richtlijnen:
https://www.synology.com/en-us/products/Synology_RAM_Module.
En weer ontopic, nieuws willen we lezen.
(kijk ook op het synology forum.. daar worden ook een aantal genoemd).
Wil je toch de gok nemen en iets anders aanschaffen, kies dan een module met dezelfde specs als werkende modules (let ook op de timings). Er zijn namelijk ook modules die niet werken, of onvolledig.
Synology geeft zelf ook nog enkele richtlijnen:
https://www.synology.com/en-us/products/Synology_RAM_Module.
En weer ontopic, nieuws willen we lezen.
[ Voor 29% gewijzigd door job op 30-10-2014 17:47 ]
Datasheet DS1815+
http://ukdl.synology.com/...S1815+_Data_Sheet_enu.pdf
De DS115j is ook nieuw volgens mij:
http://ukdl.synology.com/...DS115j_Data_Sheet_enu.pdf
http://ukdl.synology.com/...S1815+_Data_Sheet_enu.pdf
De DS115j is ook nieuw volgens mij:
http://ukdl.synology.com/...DS115j_Data_Sheet_enu.pdf
[ Voor 36% gewijzigd door abusimbal op 31-10-2014 09:48 ]
De ds115j is al enkele weken verkrijgbaar, dus heel nieuw is die niet meer
.
[ Voor 44% gewijzigd door job op 31-10-2014 12:01 ]
Weet iemand of met de ssd cache (5.0 of 5.1) optie de schijven ook langer in de spin down optie blijven staan?
http://www.xbmcfreak.nl/
ik zou graag een nas willen kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar een DS214play. Deze is echter al ruim een jaar op de markt.
Heeft iemand een idee wanneer de DS215play uit gaat komen?
Ik vind het namelijk jammer om een NAS te kopen als de verwachting is dat binnen korte tijd de opvolger op de markt komt.
Ik vind het namelijk jammer om een NAS te kopen als de verwachting is dat binnen korte tijd de opvolger op de markt komt.
[ Voor 25% gewijzigd door Bibosjakie op 02-11-2014 10:39 ]
Verwijderd
Kan niemand je een antwoord op geven. Sterker, soms wordt er zelfs een jaar overgeslagen. Zie DS213j, DS412+ als voorbeeld.Bibosjakie schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:38:
ik zou graag een nas willen kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar een DS214play. Deze is echter al ruim een jaar op de markt.
En als je wacht dan kun je, zodra er een nieuw model is, je eer gaan afvragen wanneer het volgende komt.
Ik heb sinds ongeveer een maand een vreemd probleem met de DS Photo+ app op mijn iPhone 5S. Instant upload staat aan, en werkt ook, maar alle foto's zijn, eenmaal overgezet naar de NAS, bijna een factor 10 kleiner in grootte. Ze zijn op de NAS nog maar 1280*960px groot terwijl ze 3264x2448px groot moeten zijn.
In de app zelf kan ik al zien dat de foto bv maar 191kb is terwijl deze op het toestel zelf bijna 2MB is.

Hier kun je het mooi zien, links de bestanden die ik kan zien als ik de iPhone via de USB kabel aan de pc hang en rechts dezelfde bestanden die op de NAS staan.
Ik kan nergens een optie vinden dat DS Photo+ de bestanden kan comprimeren ofzo. Ik heb de app al verwijderd, opnieuw geinstalleerd en geconfigureerd maar het probleem blijft.
De filesize in de app is al niet goed:

Op mijn Android telefoon heb ik dit probleem niet.
Wie heeft er een idee?
In de app zelf kan ik al zien dat de foto bv maar 191kb is terwijl deze op het toestel zelf bijna 2MB is.

Hier kun je het mooi zien, links de bestanden die ik kan zien als ik de iPhone via de USB kabel aan de pc hang en rechts dezelfde bestanden die op de NAS staan.
Ik kan nergens een optie vinden dat DS Photo+ de bestanden kan comprimeren ofzo. Ik heb de app al verwijderd, opnieuw geinstalleerd en geconfigureerd maar het probleem blijft.
De filesize in de app is al niet goed:

Op mijn Android telefoon heb ik dit probleem niet.
Wie heeft er een idee?
[ Voor 14% gewijzigd door renem op 03-11-2014 14:37 ]
Mijn eerste ingeving is meer IOS8 gerelateerd. Draai je IOS8?
Indien ja, dan heb je kans dat je nu thumbnails hebt aan staan en je originelen in iCloud.
Indien ja, dan heb je kans dat je nu thumbnails hebt aan staan en je originelen in iCloud.
Ik heb inderdaad IOS8 (de laatste). Maar wat bedoel je met dat ik thumbnails aan heb staan? Als ik de USB kabel aansluit op de iPhone dan zie ik de foto's wel staan op ware grootte, dan staan die toch niet in de iCloud?Quakie schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:39:
Mijn eerste ingeving is meer IOS8 gerelateerd. Draai je IOS8?
Om ruimte te besparen op je iPhone, worden daarop de afbeeldingen verkleind opgeslagen. In de iCloud staan ze wel op de normale grootte.renem schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:05:
[...]
Ik heb inderdaad IOS8 (de laatste). Maar wat bedoel je met dat ik thumbnails aan heb staan? Als ik de USB kabel aansluit op de iPhone dan zie ik de foto's wel staan op ware grootte, dan staan die toch niet in de iCloud?
Het lijkt erop dat de DSM 5.1 beta is afgelopen en de final release er heel snel aankomt:
Dear Beta Users,
Thank you for your interests in Synology products, the Beta Program has been opened for more than one month and the official release of Synology DiskStation Manager 5.1 will be available in a short time.
We highly recommend all beta users to update to the official version. We appreciate all of your efforts and your valuable feedback during the Beta Program. Please note that your reported issues may not be replied if it has already been recorded.
If you encounter any issue in DSM5.1 official release, please contact Synology support for further assistances.
Contact Synology Support:
http://www.synology.com/support/support_form.php
Best regards,
Synology Beta Program Team
HP Zbook G8 | Synology DS1511+
Ok, maar dan nog. Als ik de foto's in het juiste formaat wel zie zodra ik de iPhone met de USB kabel op de pc aansluit, dan staan ze toch echt nog op de telefoon.Lizard schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:16:
[...]
Om ruimte te besparen op je iPhone, worden daarop de afbeeldingen verkleind opgeslagen. In de iCloud staan ze wel op de normale grootte.
dsm 5.0 voor de 1815+ schijnt al enige dagen online te staan net als die voor de 1515+.
Blijkbaar komt de 1515+ er dus ook aan.
Blijkbaar komt de 1515+ er dus ook aan.
Er lijkt beweging te komen in de final release van DSM 5.1 er is op de server een mapje aangemaakt.
http://ukdl.synology.com/download/DSM/5.1/5004/
http://ukdl.synology.com/download/DSM/5.1/5004/
Ten aanzien van de toolkit die nodig is om bepaalde packages voor de DS415+ te maken;
"The DSM5.0 toolkit for Avaton is coming. Toolkit for DSM5.1 will be available after official release but it may be 3-4 weeks later."
"The DSM5.0 toolkit for Avaton is coming. Toolkit for DSM5.1 will be available after official release but it may be 3-4 weeks later."
Lol, we krijgen net een nieuwe DS414 op het werk daar staat nog niets op dus ik ga naar download.synologie.com, die is down, gewoon naar de download afdeling, DSM 5.1 duurt 6 uur om te downloaden... Lekkere timing, zo 10 uur na de nieuwe release...
Is het normaal dat je niet kunt connecten via de web interface als er nog geen DSM op staat? Of is dat nu omdat synologie.com het zwaar heeft of ligt het aan mijn locale setup? Zie edit2.
EDIT: Wow, deze link: http://ukdl.synology.com/download/DSM/5.1/5004/ gaat zoveel sneller!
EDIT2: Omdat er nog geen DSM op staat
(met Synology Assistant geïnstalleerd)
Is het normaal dat je niet kunt connecten via de web interface als er nog geen DSM op staat? Of is dat nu omdat synologie.com het zwaar heeft of ligt het aan mijn locale setup? Zie edit2.
EDIT: Wow, deze link: http://ukdl.synology.com/download/DSM/5.1/5004/ gaat zoveel sneller!
EDIT2: Omdat er nog geen DSM op staat
[ Voor 17% gewijzigd door Toettoetdaan op 07-11-2014 09:00 ]
Ik heb hem geupgrade en op wat nieuwe tools na nog niets echt spannends kunnen ontdekken
Mijn NAS (213J) gaat ook niet in zijn slaapstand. Is er een work-around voor om dit op te lossen?Tiestor schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:06:
[...]
Ik las gister op het forum van Synology dat werd toegezegd dat ze hier een fix voor zouden gaan doorvoeren in 5.1. Maar ik kan zo snel niet terug vinden waar het stond. Hier zit ik ook op te wachten, die van mij blijft ontwaken met nagenoeg niets terug te vinden in de logs...
[...]
Beter fixen ze dit issue ook meteen in 5.1....
Ik krijg steeds de melding dat er een nieuwe versie van DSM is, maar daarna kan hij hem niet downloaden en moet ik mijn internet controleren. Raar, want packages updaten gaat prima. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Wacht een weekje of iig een aantal dagen met downloaden.Jorgen schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:44:
Ik krijg steeds de melding dat er een nieuwe versie van DSM is, maar daarna kan hij hem niet downloaden en moet ik mijn internet controleren. Raar, want packages updaten gaat prima. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Ik gok dat de servers van Synology wat druk zijn momenteel om iedereen de nieuwe versie te sturen
Heb nu de nieuwe DSM versie geïnstalleerd.
Weer wat dingen veranderd/verbeterd!
Videostation is bijvoorbeeld aangepast met meer filters.
Zo is het gemakkelijk om een filter toe te voegen met de films die je nog niet bekeken hebt.
Dat ging niet in de vorige versie...
Ook lijkt het erop dat er betalende apps gaan komen?
In MyDS Center staat er iets van aankoophistoriek.
Weer wat dingen veranderd/verbeterd!
Videostation is bijvoorbeeld aangepast met meer filters.
Zo is het gemakkelijk om een filter toe te voegen met de films die je nog niet bekeken hebt.
Dat ging niet in de vorige versie...
Hier valt het mee hoor. Ik heb twee syno's onder beheer. En die hadden alle twee de update binnen een minuut of 3-4 binnen. Ze staan nu te updatenkraz247 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:46:
[...]
Wacht een weekje of iig een aantal dagen met downloaden.
Ik gok dat de servers van Synology wat druk zijn momenteel om iedereen de nieuwe versie te sturen
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Mij ook opgevallen. Ben benieuwd.frye schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:25:
Enig nieuws mbt de synchronistatie richting OneDrive en de cap op grote bestanden en het verkleinen van foto's als ze naar OneDrive gestuurd worden?
Er is wel een hoop bombarie over het vernieuwde syncen naar externe cloud-diensten.Valderrama schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:13:
Enig nieuws mbt de synchronistatie richting OneDrive en de cap op grote bestanden en het verkleinen van foto's als ze naar OneDrive gestuurd worden?
Ik zou zeggen probeer het uit, nu doet het toch ook al niet wat je verwacht dus waarschijnlijk wordt het er niet nog slechter op
Ik moet helaas nog even wachten totdat de Xpenology community de 5.1 vrij geeft... anders had ik dat allang gedaan
Daar had ik ook last van na de Beta 5.1 en heb dit vrij simpel op kunnen lossen : Hardware en stroom / Systeem slaapstand uitzetten en daarna opnieuw opstarten. Nu gaan de disks in ieder geval weer in standby. Vervolgens schakel je Systeem slaapstand weer in en zou het moeten werken (althans bij mij).niek87 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:43:
[...]
Mijn NAS (213J) gaat ook niet in zijn slaapstand. Is er een work-around voor om dit op te lossen?
Systeem slaapstand, wat is dat? Het weer opstarten via WOL ofzo?KL643 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:33:
[...]
Daar had ik ook last van na de Beta 5.1 en heb dit vrij simpel op kunnen lossen : Hardware en stroom / Systeem slaapstand uitzetten en daarna opnieuw opstarten. Nu gaan de disks in ieder geval weer in standby. Vervolgens schakel je Systeem slaapstand weer in en zou het moeten werken (althans bij mij).
Nee hoor, een soort deep sleep, geen WOL nodig.
Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.