Waarom staat de ds1010 dan wel genoemd op de Applied Models pagina op de DSM 5.1 pagina? Dat een ds1010 bijv niet meer met dsm6 zou werken kan ik inkomen, maar hij werkt al met dsm5.0, dus waarom niet 5.1.Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:09:
DSM 5.1 : Valt mijn DS1010 nu uit de boot, damned zo oud is ie toch nog niet,
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik zie 'm niet bij de applied models staan hoor... Wellicht stond hij er aanvankelijk abusievelijk wel bij?Microkid schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:22:
[...]
Waarom staat de ds1010 dan wel genoemd op de Applied Models pagina op de DSM 5.1 pagina?
En op de Release Notes voor de DS1010+ is DSM 5.0-4528 Update 1 de laatst beschikbare versie. Dus geen 5.1 inderdaad...
Verwijderd
op de link krijg ik hem ook niet te zien enkel dsm 5.0
https://www.synology.com/en-global/support/download/DS1010+
Nou, dan maar eens klagen bij synology.B64 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:46:
[...]
Ik zie 'm niet bij de applied models staan hoor... Wellicht stond hij er aanvankelijk abusievelijk wel bij?
En op de Release Notes voor de DS1010+ is DSM 5.0-4528 Update 1 de laatst beschikbare versie. Dus geen 5.1 inderdaad...
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Met 5.1 is het opgelostChaoss schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 18:42:
Had ik ook last van, ben hem nu aan het downloaden.
Inmiddels al iets bekend over een release datum van 5.1?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Kon er eerst nog wel op inloggen maar ook met wat moeite, en toen ik wat zat rond te klikken werd de interface ineens onrepsonsive, icoontje van bureaublad verdwenen, eerst geprobeerd browser opnieuw te starten etc. geen succes.
Heb de synology al een herstart gegeven via de knop, en als ik hem benader via de browser kom ik op een inlog scherm maar na het inloggen gewoon op een wit scherm.
Heb verschillende browsers geprobeerd, cache geleegd etc. Wat kan ik nog doen?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
mail adres + wachtwoord ingegeven.
Daarna krijg ik de melding machtiging vereist?
Waar dien ik dit te machtigen? ik kom niet verder...
Kan deze optie wel overslaan maar dat lijkt me niet de bedoeling.
Update: Hij herkende me wachtwoord voor MyDS niet meer dit gewijzigt op de synology site en
deze doorgevoerd.Nu kon ik via de configuratie scherm weer mijn ddns weer aanzetten
[ Voor 24% gewijzigd door CallmeGod op 08-11-2014 22:03 ]
Ik zit ook te kijken voor UPS, de APC BE700G-GR ofzo. Zou mooizijn als de kabel modem er ook op kan, krijg ik nog mailtje als er stroom uitval is.
Is BE700G goede keuze of zijn er in die prijsklasse (100 euro) nog betere?
Voor wat betreft je kabel modem, als deze gewoon op 230V werkt kan die er natuurlijk ook gewoon op.
Lukt het wel via de mobile website? En wat voor disks zitten erin?Chaoss schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 20:55:
Hmm 5.1 geïnstalleerd op mijn DS214Play en mijn webinterface doet het niet meer
Kon er eerst nog wel op inloggen maar ook met wat moeite, en toen ik wat zat rond te klikken werd de interface ineens onrepsonsive, icoontje van bureaublad verdwenen, eerst geprobeerd browser opnieuw te starten etc. geen succes.
Heb de synology al een herstart gegeven via de knop, en als ik hem benader via de browser kom ik op een inlog scherm maar na het inloggen gewoon op een wit scherm.
Heb verschillende browsers geprobeerd, cache geleegd etc. Wat kan ik nog doen?
Hmm ha in het andere topic de oplossing gepost, hier nog niet.pacificocean schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 00:14:
[...]
Lukt het wel via de mobile website? En wat voor disks zitten erin?
Omdat het sterk op een verbinding probleem leek (nas had geen verbinding naar buiten leek het), heb ik mijn ip instellingen op DHCP gezet, toen werkte alles weer!
Daarna weer terug gezet op handmatig IP, en toen werkte het nog steeds, ik vermeod dat de DNS server verkeerd stond, maar hoe dit door de update veranderd is geen idee.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik teken nergens meer voor
Thanks hier zat ik op de wachten!Bakbeest schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:34:
Meer info(o.a. specificaties) over de DS215j: https://www.inet.se/files/pdf/4304776_0.pdf
Nou ja, ik zit te twijfelen om óf een DS214+ of Play te kopen, maar als de DS215+ of Play binnenkort dan ook aangekondigd wordt,waar het met deze specsheet wel op lijkt, dan wacht ik daar liever op!
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Ja. Ik heb 'm nog niet kunnen testen. Vandaag komen de 8*6TB binnenQuakie schreef op woensdag 12 november 2014 @ 07:10:
netjes, prive gebruik?
Lekker op de bank
Ben erg benieuwd hoe de quadcore performt t.o.v. de vorige atom. Vooralsnog loop ik maar weinig (langdurig) tegen 100% load aan maar zo af en toe zou iets meer CPU wel fijn zijn (zoals bij het restoren/bouwen van een mariadb index)
Impressive om hem meteen vol te gooienZaZ schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:49:
[...]
Ja. Ik heb 'm nog niet kunnen testen. Vandaag komen de 8*6TB binnen
Ga je RAID 5 of 6 gebruiken?
Zit er ook over te denken om te upgraden naar 6TB, maar kijk nog even de kat uit de boom wat er gebeurd met de 8TB schijven. Op dit moment zijn die echt VEEL te duur (€ 630) om de upgrade te rechtvaardigen, maar ik hoop dat de prijs de komende maanden nog zakt.
http://www.deyterra.com
Lekker op de bank
Zelf zit ik met alle tv-series en films die automatisch worden gedownload, grote mp3 collectie, 1TB aan eigen foto's, back-ups van mijn macbook en pc precies op 3TB. Ik kan me nauwelijks een scenario voorstellen dat ik zelf 8x 6GB nodig zou hebben
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Staatsloterij gewonnen?ZaZ schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:49:
[...]
Ja. Ik heb 'm nog niet kunnen testen. Vandaag komen de 8*6TB binnen
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Het zal niet veel sneller zijn maar wel aanzienlijk minder memory en cpu load. De pages van RAID6 zijn veel kleiner dan SHR2. De rebuild tijden zijn ook stukken sneller.ZaZ schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:39:
Ja, zo'n zooi schijven tikt aardig aan kwam ik al achter. Ik ga 'm in SHR2 draaien, tenzij iemand me nog weet te overtuigen dat RAID6 beter is.
Ik heb gewoon veel data en ook veel VM's dus via ISCSI ruimte aanbieden etc.Gizz schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:08:
Ik ben vooral benieuwd wat je er mee gaat doen, zou je daar iets over kunnen vertellen? of is dat teveel offtopic?
Zelf zit ik met alle tv-series en films die automatisch worden gedownload, grote mp3 collectie, 1TB aan eigen foto's, back-ups van mijn macbook en pc precies op 3TB. Ik kan me nauwelijks een scenario voorstellen dat ik zelf 8x 6GB nodig zou hebben
Hoezo, wil je ook wat?
Maar was het niet zo dat als je disks van gelijke grootte hebt dat het dan feitelijk gewoon RAID6 is?DukeBox schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:21:
[...]
Het zal niet veel sneller zijn maar wel aanzienlijk minder memory en cpu load. De pages van RAID6 zijn veel kleiner dan SHR2. De rebuild tijden zijn ook stukken sneller.
De Synology trucjes worden dacht ik pas toegepast op het moment dat je ongelijke disks gaat toepassen.
Daarom neig ik het meeste naar SHR2 omdat ik dan nog eventueel een paar disks kan upgraden ipv van alles in 1 keer en tot die tijd is het gewoon een 'echte' RAID6.
Dat meen ik gelezen te hebben, dus als je meer weet graag
Lekker op de bank
Hoe bedoel je dit?ZaZ schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:04:
[...]
Ik heb gewoon veel data en ook veel VM's dus via ISCSI ruimte aanbieden etc.
Je hebt op je pc een VM draaien en de user data staat op de NAS welke zijn data aanbiedt via ISCSI?
Reden van vragen is dat een maat van mij altijd met QNAP pronkt omdat daar VMs op kunnen draaien.
Iets wat Synology niet aanbiedt. Hiervoor niet zo groot probleem omdat de NAS apparaten te traag waren tov een gewone PC maar met 4core atoms kan ik me voorstellen dat het handig wordt om VMs lokaal op de NAS te draaien.
Waarschijnlijk mis ik kennis maar zoals ik het begrijp biedt Synology zich aan als storage ruimte aan?
Praktijk voorbeeldje..
Ik installeer windows op mijn Macbook via virtualbox ofzo en dan bied ik een deel van de volume ruimte via ISCSI aan?
Lokale snelheid
Synology ondersteunt al heel lang ISCSI en de features worden steeds meer uitgebreid (LUN backup etc)Quakie schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:15:
[...]
Hoe bedoel je dit?
Je hebt op je pc een VM draaien en de user data staat op de NAS welke zijn data aanbiedt via ISCSI?
Reden van vragen is dat een maat van mij altijd met QNAP pronkt omdat daar VMs op kunnen draaien.
Iets wat Synology niet aanbiedt. Hiervoor niet zo groot probleem omdat de NAS apparaten te traag waren tov een gewone PC maar met 4core atoms kan ik me voorstellen dat het handig wordt om VMs lokaal op de NAS te draaien.
Waarschijnlijk mis ik kennis maar zoals ik het begrijp biedt Synology zich aan als storage ruimte aan?
Praktijk voorbeeldje..
Ik installeer windows op mijn Macbook via virtualbox ofzo en dan bied ik een deel van de volume ruimte via ISCSI aan?
Lokale snelheid
Je kan gewoon LUN's en Targets aanmaken en die kan je in een VM of 'echte' computer gewoon claimen.
Voorbeeldje: Ik kan op een simpele Asus t100 tablet (atom dingetje met 32GB ruimte) een ISCSI target toevoegen en dan staat ie in Windows gewoon in mijn drive manager alsof het een echte schijf is. Die kan ik vervolgens partitioneren/volumes aanmaken/formateren etc.
Wel heb ik in dat geval de beperking dat het via wifi gaat, dus mijn IO is gelijk aan de wifi.
Maar met computers aan het bedraad netwerk gekoppeld kan je met dubbele link aggregation ongeveer 400MB/s halen.
Ter vergelijking: Een gewone desktopschijf doet ongeveer 100MB/s, dus dan is je netwerk zeker niet de beperking en je haalt met een gewoon gigabit netwerk al ongeveer dezelfde snelheid (100MB/s).
Leuk genoeg allemaal voor in de thuissfeer.
Lekker op de bank
Ik heb nog nooit SHR2 getest, maar SHR1 vs. RAID 5 en RAID 6 (met 6HDD's) gaf aanzienlijk lagere write's en meer IO latency.ZaZ schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:04:
Dat meen ik gelezen te hebben, dus als je meer weet graag
En meer op het verschil van aanpak tussen Qnap en Synology.
is wel beschikbaar voor Synology, maar het is nog wel in beta faseQuakie schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:15:
[...]
Hoe bedoel je dit?
Praktijk voorbeeldje..
Lokale snelheid
Te installeren via deze repo
http://spk.synologyitalia.com/

Maar goed, wacht het rustig af.
Dit is mijn eeste Synology... Iemand nog tips voor DO and DON'TS m.b.t. instellingen?
Ow, en gefeliciteerd met je verjaardag The-Force
[ Voor 15% gewijzigd door Yucko op 13-11-2014 07:32 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Twee volumes zijn wel aangemaakt, maar de uitgebreide schijfcontrole duurt gewoon heel lang. Kan wel al bij de data komen zag ik dus is op zich ook niet zo'n probleem.
Neuh, er passen maar 2 schijven in mijn 214se (en heb voorlopig nog voldoende aan de 2*3TB die er nu inzit.
Maar is het voor een bedrijf want voor een particulier lijkt het me een overkill (en vooral prijzig).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
~ beware of misinformation.
Meh, ik heb vorig jaar een DS412+ gekocht met 4x 4TB voor privé gebruikMeNTaL_TO schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:50:
[...]
Neuh, er passen maar 2 schijven in mijn 214se (en heb voorlopig nog voldoende aan de 2*3TB die er nu inzit.
Maar is het voor een bedrijf want voor een particulier lijkt het me een overkill (en vooral prijzig).
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
[ Voor 100% gewijzigd door Bolukan op 13-11-2014 23:20 ]
Ik heb wat tests uitgevoerd en kan met gewone transfers (via CIFS en NFS) geen verschil ontdekken. Wel (wat ik vreemd vind) is dat onder RAID6 de ISCSI performance in zowel block level als in file based LUN minder is dan in SHR2. niet extreem, maar wel een 10 tot 15MB/s minder snel onder RAID6.DukeBox schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:01:
[...]
Ik heb nog nooit SHR2 getest, maar SHR1 vs. RAID 5 en RAID 6 (met 6HDD's) gaf aanzienlijk lagere write's en meer IO latency.
Totaal niet logisch eigenlijk omdat SHR2 meer overhead heeft.
Zal misschien toeval zijn geweest hoewel ik het best grondig aan een aantal tests heb onderworpen.
Ik heb eigenlijk geen nadelen gevonden en alleen maar voordelen aan SHR2, dus ik ga voor die setup.
QNAP ondersteunt ook een of ander virtualization center waar je minimaal een QNAP pro of hoe ie ook heet voor nodig hebt. Die heeft een i3 of beter aan boord en kan je dus ook de VM zelf op je nas draaien.Quakie schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:18:
ik begrijp wat ISCSIs doen... en gebruik het zelf ook.. Ik vroeg me af in combinatie met VMs..
En meer op het verschil van aanpak tussen Qnap en Synology.
Dat moet je met de meeste Synology's niet willen. Ze hebben wel een experimentele package zoals hierboven aangegeven, maar dat zal nooit lekker draaien (ik heb geen ervaring met rack-versies van Synology, dus misschien dat het daar wel kan)
Je gebruikt dus enkel de data-kant op de nas
particulier. Ik vind het best wel meevallen allemaal. Ik ken wel een aantal mensen die ervan houden om data te bewaren en bepaalde interesses hebben die wat extra storage wenselijk maakt.MeNTaL_TO schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:50:
[...]
Qua prijs: Ja ik ga niet ontkennen dat het centen zijn, maar ook vind ik het niet extreem. De prijs van de nas zelf blijft onder de 900. Dat je er bijna voor 2000 aan schijven instopt heeft bij mij de knoop doorgehakt om niet voor een zelfbouw te gaan.
Er wordt vaak beredeneerd dat een Synology duur is omdat je met een zelfbouw hetzelfde kan bereiken met bijv. 500 euro ipv de 900 euro van Synology.
True, maar er is wel iets wat je in overweging moet nemen: Ik als consument ben niet geinteresseerd in 1 module (de nas zelf), maar in het eindresultaat.
Dat is dus een nas met xTB
Dat kostenplaatje met Synology loopt richting 3000 en dat kostenplaatje met zelfbouw gaat alsnog over de 2500. Het zijn de HDD's die het heel veel laten kosten.
Daar komt bij dat ik met zelfbouw er meer omkijken naar heb. Ik kan met XPEnology in de weer, maar dan nog ben ik afhankelijk van hoe snel een community dingen gehacked heeft om weer een nieuwe versie aan de praat te krijgen etc.
Als ik dus toch al veel geld moet uitgeven, dan wil ik eigenlijk dat er zoveel mogelijk support achter zit en ik niet elk weekend met een helemaal customized systeem security patches moet gaan doorvoeren en als ik een package/service wil upgraden moet gaan kijken in hoeverre het impact heeft op mijn andere packages/services etc.
Tijd voor al dat knutselen heb ik niet. Ik wil kunnen spelen met de functionaliteit van de nas zelf in die uurtjes.
Lekker op de bank
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Staat al vrolijk 2 jaar vrolijk zijn best te doen in de meterkast en icm usenet / downloads / file transfers meer dan voldoende power:

Heb in bovenstaande screenshot even de broncontrole en de nzbget overview gecombineerd. Is met SSL, wanneer ik dit uitschakel is de CPU load nog lager. Nzbget doet ook tegelijk uitpakken/checken van pars etc. En dit kan de NAS allemaal perfect aan
[ Voor 33% gewijzigd door Workaholic op 15-11-2014 11:29 ]
Die tool heeft een config en a.d.h.v die config kan ie connectie maken met mijn nzbget instantie en krijg ik de vraag in welk van mijn categorieën ie moet downloaden.
Voor mij voldoende want zo kan ik in bijv spotnet iets aanklikken en gaat ie op mijn nas automatisch downloaden. Het werkt ook in spotweb/nzbserver.com of welk je ook gebruikt. Ik vraag mij alleen af of er niet al iets bestaands is. Misschien anders maar open sourcen zodat iedereen er gebruik van kan maken als er behoefte is.
Lekker op de bank
Heerlijk download zeg, toevallig hiervoor SABNZBD gedraaid? Weet je het verschil op jouw nas tussen NZBGET en SABNZBD?Workaholic schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:27:
Hier ook de DS412+ en ben er nog steeds heel erg blij mee
Staat al vrolijk 2 jaar vrolijk zijn best te doen in de meterkast en icm usenet / downloads / file transfers meer dan voldoende power:
[afbeelding]
Heb in bovenstaande screenshot even de broncontrole en de nzbget overview gecombineerd. Is met SSL, wanneer ik dit uitschakel is de CPU load nog lager. Nzbget doet ook tegelijk uitpakken/checken van pars etc. En dit kan de NAS allemaal perfect aanAanrader!
SABnzb is niet echt licht in mijn ogen. Ik haal de 10.9MB/s (max van mijn usenet provider) niet met SABnzb op mijn DS415play .Quakie schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:40:
[...]
Heerlijk download zeg, toevallig hiervoor SABNZBD gedraaid? Weet je het verschil op jouw nas tussen NZBGET en SABNZBD?
Ik zat ook al naar nzbget te kijken, mocht ik tijd hebben dan zal ik het je laten weten.
Maar inderdaad, SABNZBD is niet licht vandaar dat ik het vroeg. Ik ben benieuwd wat voor load hij doet met SSL en SABNZBD...
NZBGET doet inmiddels praktisch hetzelfde, maar als het niet teveel load kost heb ik liever sabnzbd.
https://www.synology.com/en-global/company/news/article/480
Was eerst een beetje teleurgesteld met mijn DS1010+ dat ik geen 5.1 kon installeren.
De Update is aanwezig Versie DSM 5.1-5004
[ Voor 4% gewijzigd door oxyde op 26-11-2014 15:21 ]
Nzbget vraagt gewoon heel weinig load
Verwijderd
DiskStation Manager 5.1
now available for x10 series
Years after their initial launches, Synology x10 NAS servers are still loved and heavily relied on by their users. When examining feedback gathered since the release of the immensely popular DSM 5.1, we have seen many users attest to the robustness of their x10 NAS, and is eager to achieve more with DSM 5.1's newest features. Now it is made possible.
The upgrade to DSM 5.1 available for x10 models* offers comprehensive system security measures, powerful cloud productivity tools, and refined multimedia experience, preparing Synology NAS for a world that is more connected than ever.
https://www.synology.com/en-global/dsm/5.1
*DSM 5.1 for DS110+, DS210+, and DS410 will be available for download by the end of December, 2014.
je bedoelt vastpacificocean schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:00:
@Man-from-uncle Kijk gewooon eens 4 posts boven je.
@Man-from-unncle bedankt, echter dit was al gepost. Zie 4 post boven je
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Changelog
Fixed Issues
1.Fixed an issue where Firewall rules did not apply correctly.
2.Fixed a security issue that could allow remote attackers to cause a denial of service via a crafted ECC certificate or certificate signing requests (CVE-2014-8564).
3.Enhanced HA stability on system updates.
4.Fixed an issue where DS213+ and DS413 could fail to execute scheduled tasks after entering system hibernation.
5.Fixed the send-mail function in PHP.
6.Fixed an issue where packages failed to start or users were unable to install packages on low-end models.
7.Fixed an issue where cgi cannot be executed in Web Station.
8.Fixed an issue where DSM mobile was not correctly displayed on Chrome v39 on mobile devices.
9.Fixed an issue where installation of digitally-signed packages could fail on EDS14.
10.Improved QuickConnect mechanism on complex network environment.
11.Fixed an issue where scheduled power-off function could fail to execute when DSM Auto Update was enabled.
12.Fixed an issue where false warning could display in System Health on Play-series.
13.Fixed "Customzie PHP open_basedir" function to accept directories that have not been created.
14.Disabled guest login via ssh/telnet.
15.Fixed an issue where EDS14 could fail to apply updates.
Edit:
Volgens mij hebben ze 'm teruggetrokken.
Na het downloaden van de update staat er ineens "Uw DSM versie is bijgewerkt" en is de download/install knop verdwenen.

Edit2:
Misschien wacht ik maar even met installeren mocht hij alsnog weer opduiken.
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=250&t=93626
[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 29-11-2014 14:21 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Version : 5.1-5004 Update 2
Fixed Issues
Fixed an issue that could cause a false alarm in Security Advisor after upgrading to DSM 5.1-5004 Update 1.
Fixed an issue where Firewall rules did not apply correctly.
Fixed a security issue that could allow remote attackers to cause a denial of service via a crafted ECC certificate or certificate signing requests (CVE-2014-8564).
Enhanced HA stability on system updates.
Fixed an issue where DS213+ and DS413 could fail to execute scheduled tasks after entering system hibernation.
Fixed the send-mail function in PHP.
Fixed an issue where packages failed to start or users were unable to install packages on entry models.
Fixed an issue where CGI cannot be executed in Web Station.
Fixed an issue where DSM mobile was not correctly displayed on Chrome v39 on mobile devices.
Fixed an issue where installation of digitally-signed packages could fail on EDS14.
Improved QuickConnect mechanism on complex network environment.
Fixed an issue where scheduled power-off function could fail to execute when DSM Auto Update was enabled.
Fixed an issue where false warning could display in System Health on Play-series.
Fixed "Customzie PHP open_basedir" function to accept directories that have not been created.
Enhanced security on SSH/Telnet connections.
Fixed an issue where EDS14 could fail to apply updates.
(ik had update 1 wel geinstalleerd)
Vraagje, lees veel positieve dingen over NZBGet, zie leuke download snelheden. Iets wat ik ook graag zal willen maar niet snel zal halen met mijn DS212j. Maar NZBGet kan ik beter draaien begrijp ik dan SabNZB.
Kan iemand mij op weg helpen met NZBGET, is er ergens, het liefst NL handleiding hoe je NZBGet moet instellen in combinatie met Couchpotato en/of Sickbeard?
NZBGet is trouwens beter dan Transmission van Synology zelf?
Groet,
Frido
- internetlijn, hoe sneller (>35Mbit) hoe sneller Sabnzbd tegen limiet aanloopt
- waar download je van? Ondersteunen die enorme snelheden?
- hoe verbind je? secure of niet. Secure is ook weer zwaarder
NZBGet en transmission doen 2 aparte dingen. 1 nzbs andere torrents.. waarschijnlijk bedoel je download station? DownloadStation gebruikt nzbget op de achtergrond maar loopt paar versies achter.
Ik gebruik het nu een aantal weken intensief en kan zeggen dat download station eindelijk goed werkt. Hiervoor wilde hij nog wel eens niet goed herstellen en/of uitpakken. Nadeel is inderdaad link naar 3rd party software.. Er zijn trouwens handleidingen te vinden als je op synology nzbget couchpotato zoekt
Bedankt voor je snelle antwoord.Quakie schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:48:
Persoonlijke keuze, en ligt aan meer dingen dan alleen je NAS.
- internetlijn, hoe sneller (>35Mbit) hoe sneller Sabnzbd tegen limiet aanloopt
- waar download je van? Ondersteunen die enorme snelheden?
- hoe verbind je? secure of niet. Secure is ook weer zwaarder
NZBGet en transmission doen 2 aparte dingen. 1 nzbs andere torrents.. waarschijnlijk bedoel je download station? DownloadStation gebruikt nzbget op de achtergrond maar loopt paar versies achter.
Ik gebruik het nu een aantal weken intensief en kan zeggen dat download station eindelijk goed werkt. Hiervoor wilde hij nog wel eens niet goed herstellen en/of uitpakken. Nadeel is inderdaad link naar 3rd party software.. Er zijn trouwens handleidingen te vinden als je op synology nzbget couchpotato zoekt
Ik heb glasvezelf van KPN liggen hier in huis.
download meestal met Newznab, Nzbindex, Binsearch.
nee, geen SSL. zie de toegevoegde waarde daar (nog) niet van en vermoed dat mijn DS212j het ook niet zo lekker trek.
Heb een payserver abbo bij XSNews.
Sorry, download station inderdaad. Download namelijk via NZB. Werd mij vertelt dat dat het beste en snelste is.
Mocht dat niet zo noodzakelijk zijn / je vindt het niet erg om handmatig te onderhouden dan is downloadstation ook voldoende.. met handige gratis apps
[ Voor 91% gewijzigd door _ferry_ op 15-12-2014 20:59 ]
[ Voor 99% gewijzigd door MrJames op 15-12-2014 21:19 ]
Version : 5.1-5021
(2014/12/16)
What's New
This update includes all bug fixes as well as security fixes in the previously released critical updates since DSM 5.1-5004.
Fixed Issues
- Enhanced data security by disabling "Mount automatically on start-up" after restoring an encrypted shared folder.
- Fixed a vulnerability that allows senders to access unintended destinations during a backup job.
- Enhanced stability on Amazon S3 on large file backup.
- Upgraded OpenVPN to 2.3.6 to address a security vulnerability.
- Fixed a vulnerability that allows local users to initiate a denial of service by queuing the maximum number of file descriptors (CVE-2014-7824).
- Upgraded PHP to 5.5.19 to address multiple vulnerabilities (CVE-2014-3669, CVE-2014-3670, CVE-2014-3668, and CVE-2014-3710).
- Improved DTV dongle compatibility.
- Improved file-copying stability on DS2015xs.
- Fixed an issue where DS213+ and DS413 could power up unexpectedly when backup tasks are scheduled.
- Minor bug fixes.
Version : 5.1-5021 Update 2
(2014/12/27)
Fixed Issues
Fixed an issue where the failure of photo indexing may occur when usernames contain special characters.
Upgraded BIOS to enhance SATA compatibility on RS3614xs and RS3614RPxs models.
Enhanced stability on file-copying to USB drives.
Upgraded NTP to version 4.2.8 to address multiple vulnerabilities (CVE-2014-9293, CVE-2014-9294, CVE-2014-9295, and CVE-2014-9296).
Enhanced the stability of QuickConnect connection to Surveillance Station.
Changelog
Fixed Issues:
1. Improved hard-drive compatibility for DS215j.
2. Improved efficiency of backup tasks.
3 .Fixed an issue where DSM updates could fail to install on systems with High Availability enabled.
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Iemand eentje staan die dit aankan?
Technisch elke NAS die meer dan 50MB/sec kan writen in welke vorm dan ook.Arn0uDz schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:50:
Ik zoek een synology die de 500mbit van KPN volledig kan benutten icm download station en torrents. Mijn DS213j stopt zo rond 6MB/s.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Verwijderd
Volgens mij moet een DS213j met gemak op die snelheid kunnen downloaden. Anders wordt het als je tegelijkertijd packages hebt draaien die zwaar CPU beslag leggen.Arn0uDz schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:50:
Ik zoek een synology die de 500mbit van KPN volledig kan benutten icm download station en torrents. Mijn DS213j stopt zo rond 6MB/s.
Maar wil je absoluut nergens last van hebben dan kom je bij min. een DS415+ (of te verwachten DS215+) terecht maar ook die kan daar last van krijgen. Zeker als je ook nog met SABnzbD gaat werken i.p.v. NZBget.
Niet bepaald, 50MB/s schrijven via SMB is wat anders dan het binnen hengelen via Torrents...SpoekGTi schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:09:
[...]
Technisch elke NAS die meer dan 50MB/sec kan writen in welke vorm dan ook.
Misschien van een snelle source, maar niet via torrents of usenet.Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:15:
[...]
Volgens mij moet een DS213j met gemak op die snelheid kunnen downloaden. Anders wordt het als je tegelijkertijd packages hebt draaien die zwaar CPU beslag leggen.
Maar wil je absoluut nergens last van hebben dan kom je bij min. een DS415+ (of te verwachten DS215+) terecht maar ook die kan daar last van krijgen. Zeker als je ook nog met SABnzbD gaat werken i.p.v. NZBget.
Als je het zeker weet, koop de snelste, maar het is nogal afhankelijk van welke bronnen je download en wat je precies tegelijk doet...Arn0uDz schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:50:
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dan kom je echt wel op de duurdere nassen uit.
Heb hier en 413 staan, die trekt maximaal 12-12,5mB/s (dus +/- 120 mbit) met nzbget, met sabnzbd kwam ik niet boven de 8-9mB/s uit.
Wil je 500mbit kunnen halen mag je gaan kijken naar een 415+ of sneller
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Nog nog de 215(+) en ik kan gaan nadenken over een upgrade vanaf mijn DS211j, die me te traag is.Radjesh schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:20:
https://www.synology.com/nl-nl/products/DS115
Een nieuwe DiskStation!
De islam kan uw vrijheid schaden
Release Notes:
Versie : 5.1-5022 update 1
(2015/01/22)
Fixed Issues
Verbeterde stabiliteit van de SHR-uitbreiding.
Verbeterde stabiliteit van iSCSI-overdracht.
Kwetsbaarheid gerepareerd die het toestaat dat lokale gebruikers niet-geautoriseerde bestanden kunnen benaderen.
OpenSSL geüpgraded naar 1.0.1k om verscheidene kwetsbaarheden aan te kunnen pakken (CVE-2014-3571, CVE-2015-0206, CVE-2014-3569, CVE-2014-3572, CVE-2015-0204, CVE-2015-0205, CVE-2014-8275, and CVE-2014-3570).
PHP geüpgraded naar 5.5.20 om een kwetsbaarheid aan te kunnen pakken (CVE-2014-8142).
Dat hangt er vanaf waarmee je het afspeelt.shevchenko schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:48:
Wordt DTS nu ondersteund??
[ Voor 62% gewijzigd door DukeBox op 22-01-2015 11:56 ]
Ik zag deze vraag ook al eerder langskomen.chronoz schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:10:
Belangrijk voor mij zijn de opties om Netflix te kunnen gebruiken en lokaal bestanden te kunnen afspelen, dus rechtstreeks videos en series vanaf de Synology NAS.
Is het nu mogelijk om de DS214 Netflix te laten decoderen om deze af te laten spelen op een trage laptop?
[ Voor 10% gewijzigd door BertV op 03-02-2015 16:03 ]
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Na de update blijft IPKG intact en de NAS hoeft ook niet opnieuw opstart te worden.
(2015/02/04)
Fixed Issues
Implemented fixes related to the GHOST vulnerability (CVE-2015-0235).
Upgraded PHP to 5.5.21 to address multiple vulnerabilities (CVE-2015-0231, CVE-2014-9427, and CVE-2015-0232).
[ Voor 14% gewijzigd door MikeOO op 04-02-2015 08:57 ]
Ik sta namelijk op het punt om een NAS aan te schaffen en de 215j is nu alweer even uit maar ik vraag me af wanneer de 215 en 215+ uitkomen.
wat binnenkort is ..... je zou coolblue kunnen contacten
http://www.coolblue.nl/zoeken?query=ds215
Top, dan zal het niet meer zo lang duren denk ik. Alleen 100 euro verschil is ook wel weer zoiets. Even afwachten wat de specs worden want dat staat nog niet op de site.Ener103 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:57:
bij coolblue staat de ds215 en ds215air op de site met status "binnenkort leverbaar"
Blijkt een fout te zijn op de website.Ener103 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:57:
bij coolblue staat de ds215 en ds215air op de site met status "binnenkort leverbaar"
De DS215 en DS215air zullen niet leverbaar zijn (vermoedde ik al) en zullen van de website gehaald worden.
2250 WP Zuid PVoutput
Iemand enig idee wat voor CPU deze zal gaan krijgen?MdO82 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:13:
[...]
Blijkt een fout te zijn op de website.
De DS215 en DS215air zullen niet leverbaar zijn (vermoedde ik al) en zullen van de website gehaald worden.
Moet er op z'n minst mono en tvheadend mee kunnen draaien en dan hoort ie in dit rijtje te vallen
bromolow
cedarview
evansport
x86
armada370
88f6281
armadaxp
Idd, zie hieronder voor een reactie die ik kreeg.MdO82 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:13:
[...]
Blijkt een fout te zijn op de website.
Bedankt voor uw interesse in Coolblue! Helaas moet ik u mededelen dat wij de DS215air helemaal niet gaan voeren in ons assortiment. Ik ben direct gaan kijken of we eventueel een alternatief hebben. Het enige alternatief is het onderstaande product. Deze heeft geen router functie zoals de DS215air. Is wel vergelijkbaar qua snelheid en het aantal te plaatsen harde schijven.
http://www.nascenter.nl/product/523116/synology-ds215j.html
Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
EDIT:
En nog een kleine vraag. Wat is de verwachte torrentsnelheid die een 215j kan halen? Ik zie in dit topic dat die daarvoor misschien wat traag is. Ik heb zelf een 50Mbit glasvezel lijntje liggen. Kan de 215j die voltrekken?
[ Voor 67% gewijzigd door filipy23 op 14-02-2015 22:43 ]
Ik twijfel zelf enorm om een 215J aan te schaffen of te wachten op een 215+ die meer performance gaat geven.Valderrama schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:00:
Mijn 215J doet zo'n 12MB per sec met torrentjes. Default volgens mij vier of vijf max tegelijk.
Omdat ik zie dat jij een 215J hebt en er ook mee download, hoe bevalt dat ?
edit: toevoeging
[ Voor 25% gewijzigd door gysman11 op 17-02-2015 07:58 ]
Ik heb een 214PLAY. Die trekt de volle bandbreedte van mijn Ziggo Z2 90MB leeg met 10MB/sec, maar dat moet dan wel in combinatie met een payserver. Zonder payserver gaat je dat nooit lukken, welke NAS je ook aanschaft.gysman11 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 07:57:
Ook zeer benieuwd naar downloadsnelheden van de 215J. Heb een 90 mbit account bij Ziggo, en dat wil ik graag ten volle benuttenGaat dan wel met name over download vanuit nieuwsgroepen.
edit: toevoeging
Ik denk, maar heb geen ervaring, dat de DS215J niet de volledige lijn dicht zal trekken, dit denk ik, omdat het geheugen van de 215j en de processor minder zijn dan de DS214Playgysman11 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:49:
Dat de 214PLAY snel genoeg is voor 90mbit geloof ik zeker. Maar ik vraag me met name af of de 215J dat ook redt. Scheelt toch weer behoorlijk in de kosten... Payserver heb ik uiteraard
2250 WP Zuid PVoutput
Nieuwsgroepen geen idee, gebruik ik niet. Ik heb niet het idee dat de 215J dan aan zijn max zit overigens. Ik kan gewoon met dezelfde bekende snelheid andere zaken in het OS doen.
Ik moet wel zeggen dat de 215J merkbaar langzamer is wanneer je in het OS rond klikt in vergelijking met een HP N54L, dat ging echt vlot.
Duidelijk!Valderrama schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:59:
Ik heb een 180mbit Ziggo lijn en dus een 215j. Als ik torrents er in pleur dan zie ik dat ik met de standaard instellingen dus die 12MB in totaal haal. Een enkele torrent zie ik wel eens richting de 9MB schieten.
Nieuwsgroepen geen idee, gebruik ik niet. Ik heb niet het idee dat de 215J dan aan zijn max zit overigens. Ik kan gewoon met dezelfde bekende snelheid andere zaken in het OS doen.
Ik moet wel zeggen dat de 215J merkbaar langzamer is wanneer je in het OS rond klikt in vergelijking met een HP N54L, dat ging echt vlot.
En wat voor services draai je er nog op ? Ik ben zelf op zoek of de 215J met downloaden in combinatie met een aantal services nog werkbaar is, of dat je dan al snel naar een + variant moet overstappen (de nog uit te komen 215+ bijv)
Ik trok met de ziggo newsgroepen vanmiddag zon 5MBIT , maar dat is denk ik meer de limiet van de ziggo usenet server.Valderrama schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:59:
Ik heb een 180mbit Ziggo lijn en dus een 215j. Als ik torrents er in pleur dan zie ik dat ik met de standaard instellingen dus die 12MB in totaal haal. Een enkele torrent zie ik wel eens richting de 9MB schieten.
Torrents zie ik ook redelijk vaak de 8 a 9 MB halen ( ziggo 90Mbit ).
Heb een review geschreven over de ds215j , omdat ik links en rechts nogal wat verhalen hoorden over traagheid bij de J modellen. Ik doe er alles mee ( SB , CP , Sabnzbd, Bittorrent Sync , Download Station voor Torrents , TC backup) en merk geen traagheid.
www.degroot-it.nl
Dank voor de review, dat zijn precies de zaken die ik wilde wetendegroot schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:51:
[...]
Ik trok met de ziggo newsgroepen vanmiddag zon 5MBIT , maar dat is denk ik meer de limiet van de ziggo usenet server.
Heb een review geschreven over de ds215j , omdat ik links en rechts nogal wat verhalen hoorden over traagheid bij de J modellen. Ik doe er alles mee ( SB , CP , Sabnzbd, Bittorrent Sync , Download Station voor Torrents , TC backup) en merk geen traagheid.
Als je met torrents 8 a 9 MB haalt dan lijkt mij de ds215j ook geen problemen te hebben met nieuwsgroepen.degroot schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:51:
[...]
Ik trok met de ziggo newsgroepen vanmiddag zon 5MBIT , maar dat is denk ik meer de limiet van de ziggo usenet server.
Mocht iemand dat eens willen testen met een ds215j?
Er zijn enkele aanbieders die een week gratis aanbieden om te proberen.
2250 WP Zuid PVoutput
Ben ook benieuwd.. gister het internet afgespeurd maar er is 0,0 nieuws hierover.gysman11 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:19:
Wie het weet mag het zeggen. Komt er ooit nog een DS215 of DS215+ ? Of wordt die overgeslagen en komt er in oktober de DS216 /+
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.