Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Je hoeft niet elk domein te voorzien van een eigen certificaat; als het subdomeinen betreft zou je een wildcard certificate kunnen gebruiken of je maakt gebruik van een SAN certificate (Subject Alternate Name) om meerdere endpoints in een enkel certificate te kunnen opnemen. Comodo en GeoTrust verkopen dergelijke certificatenelsinga schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 07:25:
Vraagje: ik heb meerdere websites draaien op mijn DS412+ en zou deze ook graag via HTTPS willen aanbieden. En dan niet via een self-signed certificaat dat de Syno kan aanmaken, want dat levert waarschuwingen op. Maar: ik kan maar 1 certificaat importeren en heb een stuk of 6 (sub)someinen draaien.
Weet iemand hoe ik (eventueel via ssh) kan regelen dat ik elk (sub)domein zijn eigen certificaat kan geven?
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Changelog
Fixed Issues:
1. Fixed a security vulnerability related to SAMBA (CVE-2015-0240).
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Uiteindelijk toch maar besloten een DS215J te kopen. Downloadsnelheden via nieuwsgroepen ruim 12 Megabyte per sec, op een 120 mbit abonnement (ziggo). Gebruik hiervoor NZBGET.MdO82 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:05:
[...]
Ik denk, maar heb geen ervaring, dat de DS215J niet de volledige lijn dicht zal trekken, dit denk ik, omdat het geheugen van de 215j en de processor minder zijn dan de DS214Play
* gysman11 = happy
Wat voor provider(s) en hoeveel threads per provider gebruik je dan?gysman11 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:20:
[...]
Uiteindelijk toch maar besloten een DS215J te kopen. Downloadsnelheden via nieuwsgroepen ruim 12 Megabyte per sec, op een 120 mbit abonnement (ziggo). Gebruik hiervoor NZBGET.
* gysman11 = happy
Usenetprovider is PureUsenet
Aantal verbindingen is 12.
CPU belasting van de DS215J ligt ten tijde van het downloaden rond de 85%. Tijdens het unrarren nog onbekend, zal volgende keer beter opletten
Hmmz als hij met downloaden al op 85% zit, dan zal het parren en unrarren wel heel erg langzaam gaan.gysman11 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:54:
Internetprovider is Ziggo
Usenetprovider is PureUsenet
Aantal verbindingen is 12.
CPU belasting van de DS215J ligt ten tijde van het downloaden rond de 85%. Tijdens het unrarren nog onbekend, zal volgende keer beter opletten
Kan je daar eens op letten inderdaad ?
Ik twijfel nog steeds of ik voor de 215J zal gaan, of toch voor de + zal wachten . lastig lastig
Als je slim bent, dan zet je downloaden ook uit tijdens post processing.Reseth schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:52:
[...]
Hmmz als hij met downloaden al op 85% zit, dan zal het parren en unrarren wel heel erg langzaam gaan.
Kan je daar eens op letten inderdaad ?
Ik twijfel nog steeds of ik voor de 215J zal gaan, of toch voor de + zal wachten . lastig lastig
Maar moet zeggen dat het wel snel is met een 215J, ik haal met een 213 niet meer dan 90Mbit uit Astraweb en UPC.
De update
Update | Version : 5.1-5022 Update 3
Ik heb al een ticket ingeschoten bij Synology, maar misschien zijn er meer mensen die er last van hebben en er misschien een oplossing voor hebben?
Ik heb ook een 214play, download via Download Station (torrents) en haal ook de volledige snelheid van mijn Ziggo Z2 abbo. In ieder geval toen deze 90mbit was, nog niet gekeken met de huidige 120mbit (couch potatodaddycewl schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:38:
[...]
Ik heb een 214PLAY. Die trekt de volle bandbreedte van mijn Ziggo Z2 90MB leeg met 10MB/sec, maar dat moet dan wel in combinatie met een payserver. Zonder payserver gaat je dat nooit lukken, welke NAS je ook aanschaft.
EDIT: thx for pm
[ Voor 12% gewijzigd door remzor op 11-03-2015 15:39 ]
Voordat Synology kon antwoorden heb ik het probleem zelf op kunnen lossen door de Idrive (backup oplossing) tool te herinstalleren (laatste versie). Deze wordt officieel niet door Synology ondersteund, maar hij kan wel handmatig middels een apk file geïnstalleerd worden. Ik had de versie 2.03.06 nog draaien en hiermee zag de Security Advisor deze als malware. Door de oude versie te uninstallen en de nieuwe (2.03.10) te installeren is het probleem opgelost en heb ik geen malware meer. (na een nieuwe scan met de security advisor)Morph3u55 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:42:
Zijn er meer mensen die na de laatste DSM update 3 een melding hebben van de Security Advisor dat er DSM bestanden onbedoeld zijn gewijzigd? lib/libsyslog-ng-3.5.5.so
De update
Update | Version : 5.1-5022 Update 3
Ik heb al een ticket ingeschoten bij Synology, maar misschien zijn er meer mensen die er last van hebben en er misschien een oplossing voor hebben?
De DS415+ is wel al vervangen dus mijn vermoeden is dat er een normale DS415 komt maar kan dit helaas nergens terug vinden.
Hier hetzelfde.. ik wachtprekz schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:54:
Weet iemand of Synology dit jaar met een DS415 komt ter vervanging/vernieuwing van de DS414?
De DS415+ is wel al vervangen dus mijn vermoeden is dat er een normale DS415 komt maar kan dit helaas nergens terug vinden.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
http://www.storagereview...._manager_52_beta_released
Ik ben benieuwd of deze nu ook OneDrive voor Business ondersteund
http://www.deyterra.com
inderdaad en ook ondersteuning voor Dockerrally schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:32:
Voor wie het interessant vindt, er is een 5.2 Beta van DSm beschikbaar met wat leuke features.
http://www.storagereview...._manager_52_beta_released
Ik ben benieuwd of deze nu ook OneDrive voor Business ondersteund
What’s New in Packages
Docker
Docker is a lightweight virtualization application that gives you the ability to run thousands of containers created by developers from all over the world on DSM. The hugely popular built-in image repository, Docker Hub, allows you to find shared applications from other talented developers.
Due to the hardware requirement, Docker will be only available on the following models:
15-series: RS815RP+, RS815+, DS3615xs, DS2415+, DS1815+, DS1515+, DS415+
14-series: RS3614xs+, RS3614RPxs, RS3614xs, RS2414+, RS2414RP+, RS814RP+, RS814+
13-series: RS10613xs+, RS3413xs+, DS2413+, DS1813+, DS1513+, DS713+
12-series: RS3412xs, RS812+, RS812RP+, RS3412RPxs, RS2212+, RS2212RP+, DS1812+, DS3612xs, DS1512+, DS412+
11-series: RS3411RPxs, RS3411xs, DS3611xs
10-series: RS810RP+, RS810+, DS1010+, DS710+
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Laat de DS214Play nou net juist wel een intel CPU hebben, namelijk de Intel Atom CE5335stormfly schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 19:59:
Ik schat zo in dat een Intel CPU wel een van de basis voorwaarden is om een OS te virtualiseren, vandaar dat de 214play niet mee kan doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 13-03-2015 00:04 ]
Zijn er mensen die ervaring hebben met de DS215J met simultaan downloaden van torrents en een stream oppikken via dlna? Gaat dit nog vloeiend?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Lekker op de bank
Voor DSM5 deed ik het ook zonder er maar over na te denken maar sinds 5 uit kwam en ik verscheidene berichten last dat er zaken stuk gingen stel ik het zo lang mogelijk uit.Xenophoben schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:41:
Ik heb 3 synology's ter beschikking en ik heb er een geupdate. Mijn live productie synology update ik niet daar ik met de afgelopen paar beta's VEEL problemen heb gehad. Ik zou het afraden. Vroeger durfde ik ze echter meteen te installeren (voor dsm 5)
Inderdaad hier ook, sinds DMS5 ben ik meer voorzichter.schumi2004 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:59:
[...]
Voor DSM5 deed ik het ook zonder er maar over na te denken maar sinds 5 uit kwam en ik verscheidene berichten last dat er zaken stuk gingen stel ik het zo lang mogelijk uit.
Volg hier de ontwikkelingen op de Synology Forum
http://forum.synology.com/enu/viewforum.php?f=254
mijn 412+ transcode eigenlijk alles goed behalve blurays -> 25 gbmvds schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:10:
Jammer dat ze geen "thuis" power-NAS uitbrengen met een fatsoenlijke CPU zoals een i5 of Xeon. Zeg maar een 415++ ofzo, zodat je fatsoenlijk Plex kan gebruiken met re-encoding en subs.
Maar die is dan ook alweer aardig op leeftijd. (Hence de 12)Xenophoben schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:30:
[...]
mijn 412+ transcode eigenlijk alles goed behalve blurays -> 25 gb
Verwijderd
De DS415+ zet vrijwel alles probleemloos om.mvds schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:10:
Jammer dat ze geen "thuis" power-NAS uitbrengen met een fatsoenlijke CPU zoals een i5 of Xeon. Zeg maar een 415++ ofzo, zodat je fatsoenlijk Plex kan gebruiken met re-encoding en subs.
Ik geloof je, maar ik heb juist een probleem met dat "vrijwel alles". Ik heb een 4k TV en ik wil dus ook 4k beeldmateriaal kunnen afspelen. Ik zou dan meer richting de DS1515+ neigen.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:03:
[...]
De DS415+ zet vrijwel alles probleemloos om.
Lekker op de bank
Ja vandaar ook m'n vraag naar ervaringen iddschumi2004 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:59:
[...]
Voor DSM5 deed ik het ook zonder er maar over na te denken maar sinds 5 uit kwam en ik verscheidene berichten last dat er zaken stuk gingen stel ik het zo lang mogelijk uit.
Ik ga dat forum wel in de gaten houden
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
De transcoding van dat materiaal (als je het al hebt) moet je neerleggen bij een apparaat dat daarvoor gemaakt is. (een mediaplayer bijvoorbeeld)mvds schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:05:
[...]
Ik geloof je, maar ik heb juist een probleem met dat "vrijwel alles". Ik heb een 4k TV en ik wil dus ook 4k beeldmateriaal kunnen afspelen. Ik zou dan meer richting de DS1515+ neigen.
Het aanleveren van de streaming data kan de 415+ natuurlijk prima.
Overigens ga je nog weinig 4k mediaplayers vinden denk ik met hardware ondersteuning voor het decoden. Dat aanbod is waarschijnlijk net zo groot als het echte 4K materiaal. (upscaled 1080p is natuurlijk rommel)
Het gaat er juist om dat ik geen mediaspeler wil, maar alleen de NAS wil met de Plex server, en de Plex client op mijn Samsung TV. Dat zou genoeg moeten zijn als er een NAS is die sterk genoeg is om in elk geval Full HD materiaal incl DTS-HD audio en subs te streamen.GeeMoney schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:37:
[...]
De transcoding van dat materiaal (als je het al hebt) moet je neerleggen bij een apparaat dat daarvoor gemaakt is. (een mediaplayer bijvoorbeeld)
Het aanleveren van de streaming data kan de 415+ natuurlijk prima.
Overigens ga je nog weinig 4k mediaplayers vinden denk ik met hardware ondersteuning voor het decoden. Dat aanbod is waarschijnlijk net zo groot als het echte 4K materiaal. (upscaled 1080p is natuurlijk rommel)
Lekker op de bank
Anders ga ik toch maar naar een HP MicroServer toe

Waarom zou je een BR van 25GB willen transcoderen? Mijn 412+ heeft geen moeite om een 25GB BR te laten streamen maar dat is meer een netwerk dingetje...Xenophoben schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:30:
[...]
mijn 412+ transcode eigenlijk alles goed behalve blurays -> 25 gb
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Verwijderd
Niet willen klinkt leuk maar vooralsnog is het 'niet kunnen'. je had moeten wachten tot er of een 4K TV is die met Plex aan de slag kan of een 4K TV die zelf het coderen kan doen of een Mediaplayer die met 4K overweg is.mvds schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:10:
[...]
Het gaat er juist om dat ik geen mediaspeler wil, maar alleen de NAS wil met de Plex server, en de Plex client op mijn Samsung TV. Dat zou genoeg moeten zijn als er een NAS is die sterk genoeg is om in elk geval Full HD materiaal incl DTS-HD audio en subs te streamen.
Vziw is dat er allemaal niet en zal ook nog enige tijd duren. Trouwens net als origineel(!) 4K materiaal want dat is er vrijwel niet.
Trouwens een NAS wordt niet ontwikkelt om een goede Mediaplayer te zijn maar een goed bestand opslagsysteem.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2015 14:33 ]
Mijn Samsung TV heeft gewoon Plex (client) hoorVerwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:32:
[...]
Niet willen klinkt leuk maar vooralsnog is het 'niet kunnen'. je had moeten wachten tot er of een 4K TV is die met Plex aan de slag kan of een 4K TV die zelf het coderen kan doen of een Mediaplayer die met 4K overweg is.
Vziw is dat er allemaal niet en zal ook nog enige tijd duren. Trouwens net als origineel(!) 4K materiaal want dat is er vrijwel niet.
[ Voor 9% gewijzigd door mvds op 16-03-2015 14:50 ]
CPU is niet krachtig genoeg. Full HD kan wel en soms ook met subs maar het is echt rommelen binnen de marge. Als je bijv teveel kbps hebt moet je gaan omzetten etc. Denk niet dat dit is waar je naar op zoek bent.mvds schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:22:
En wat is dan het issue? Want mijn videomateriaal is al FHD met DTS-HD, alleen de subs moet ie er dan zelf in frotten. Dat mag toch geen probleem zijn?
Anders ga ik toch maar naar een HP MicroServer toe
Lekker op de bank
Omdat mijn vriendin op 100 km afstand ook films en series kijkt vanaf de nasstuffer schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:28:
[...]
Waarom zou je een BR van 25GB willen transcoderen? Mijn 412+ heeft geen moeite om een 25GB BR te laten streamen maar dat is meer een netwerk dingetje...
Ik kan me toch ook andere situaties voorstellen. Ik zelf film bijvoorbeeld ook in 4k en dan is het toch wel fijn als je dat op je tv kan laten zien.Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:32:
[...]
Niet willen klinkt leuk maar vooralsnog is het 'niet kunnen'. je had moeten wachten tot er of een 4K TV is die met Plex aan de slag kan of een 4K TV die zelf het coderen kan doen of een Mediaplayer die met 4K overweg is.
Trouwens een NAS wordt niet ontwikkelt om een goede Mediaplayer te zijn maar een goed bestand opslagsysteem.
Het kunnen streamen van videomateriaal valt mi gewoon binnen de scope van een nas hoor, zeker omdat Synology dat zelf ook mogelijk maakt dmv hun DSVideo appVerwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:32:
[...]
Ik denk dat ze alleen achter de feiten aan beginnen te lopen door een aantal grote flaws in hun DSVideo app. Bijv het niet ondersteunen van DTS geluid (ja ja, dat komt door licentie gezeik, dat weet ik) en de ondermaatse prestaties bij veelgebruikte video codecs. Bijvoorbeeld de DS215Play is op papier een mooi apparaat, alleen is ie in de praktijk amper bruikbaar omdat ie veel video's niet zal kunnen afspelen.
Aangezien smart tv's steeds meer zelf kunnen, zonder tussenkomst van mediaspelers, lijkt het mij een gemiste kans van Synology als ze daar niet op inspelen.
Mensen beginnen al naar 4K video te kijken, en Synology is nog bezig met gekloot rond FHD materiaal.
[ Voor 5% gewijzigd door mvds op 16-03-2015 14:53 ]
Hahaha ok, zo had ik het niet bekeken.Xenophoben schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:45:
[...]
Omdat mijn vriendin op 100 km afstand ook films en series kijkt vanaf de nas
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Maar als ik ga transcoderen zie ik CPU naar 100% springen en daar blijft die heel lang op.
Ik heb een Mac Mini aangeschaft en die doet het wel Prima bij het afspelen vanaf de nas.
Nu kan dat te maken hebben met de instelling media files->conversion settings->enable video conversion for mobile devices. Echter kan ik niet zien waar die cache precies is. Ik wil het namelijk allemaal weer uitzetten en die ruimte terug.
[ Voor 15% gewijzigd door Spam op 16-03-2015 17:49 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Dan moet je even bij de buren gaan shoppen (Qnap) genoeg krachtige apparaten om te transcoderenmvds schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:10:
[...]
Het gaat er juist om dat ik geen mediaspeler wil, maar alleen de NAS wil met de Plex server, en de Plex client op mijn Samsung TV. Dat zou genoeg moeten zijn als er een NAS is die sterk genoeg is om in elk geval Full HD materiaal incl DTS-HD audio en subs te streamen.
Verwijderd
(ervaring met DS211J en DS412+)
Of je nou de media server van syno gebruikt, videostation of plex. Het is het allemaal net niet.mvds schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:10:
Een losse mediaplayer is zoveel fijner.
Wat jij zoekt is trouwens niet een apparaat wat sterk genoeg is om full hd materiaal te streamen (want dat kunnen ze allemaal). Wat jij wilt is er een die alles goed kan transcoden.
[ Voor 29% gewijzigd door job op 16-03-2015 21:41 ]
Als je de Plex client gewoon instelt op "always direct play", heb je dus geen transcoding nodig en dus ook geen snelle server/NAS.mvds schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:10:
[...]
Werkend getest op DS214Play met Samsung 2014 SmartTV, (enige is dat je DTS core terug krijgt, ipv DTS HD-MA, maar dat zal transcoding ook niet verhelpen)
Hoe dan ook, met dit soort setup's hou je altijd beperkingen, net zoals job hierboven zegt, het is het allemaal net niet.
[ Voor 8% gewijzigd door KiefDelicious op 17-03-2015 00:19 ]
DS Video draait ook prima op de meeste Samsung TV's en ondersteunt op een aantal modellen (zoals de DS214play) hardware acceleration. Werkt als een zonnetje.mvds schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:10:
[...]
Vrienden van mij spelen remote op hun TV video vanaf mijn Synology NAS, nog niets tegen gekomen wat problemen oplevert, op een enkel subtitle formaat dat hij niet ondersteund voor transcoderen (PGS als ik me niet vergis).
Plex is leuk, maar leunt vrij zwaar op je CPU voor transcoderen. DS Video icm. de juiste Synology doet dit een stuk efficienter. Waar Plex begint te horten trekt DS Video de kar wel.
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Dat is precies wat ik bedoel... Dan moet ik dus ergens anders kijken dan bij Synology....KL643 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:46:
[...]
Dan moet je even bij de buren gaan shoppen (Qnap) genoeg krachtige apparaten om te transcoderen
Ook als je de DTS package neemt van synocommunity? Heb je dan nog steeds geen DTS-HD?KiefDelicious schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 00:16:
[...]
Als je de Plex client gewoon instelt op "always direct play", heb je dus geen transcoding nodig en dus ook geen snelle server/NAS.
Werkend getest op DS214Play met Samsung 2014 SmartTV, (enige is dat je DTS core terug krijgt, ipv DTS HD-MA, maar dat zal transcoding ook niet verhelpen)
Hoe dan ook, met dit soort setup's hou je altijd beperkingen, net zoals job hierboven zegt, het is het allemaal net niet.
Nadeel is alleen wel dat DSVideo veel videobestanden van mij niet begrijpt. Ik heb zo'n 6 series waarvan ik de afleveringen in 1080p (mkv's) netjes genaamd en genummerd op mijn NAS heb staan, maar ik zie maar 4 series in DSVideo, waarvan ook nog eens twee dezelfde EN verkeerd zijn. (The Walking Dead pakt ie steeds als .. ehh weet ik effe niet meer, een andere serie met dead in de titel en die laat ie steeds twee keer zien in de lijst) Agents of S.H.I.E.L.D. snapt ie niet en Game of Thrones snapt ie niet. (En The walking dead dus)Willem2 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 07:55:
[...]
DS Video draait ook prima op de meeste Samsung TV's en ondersteunt op een aantal modellen (zoals de DS214play) hardware acceleration. Werkt als een zonnetje.
Vrienden van mij spelen remote op hun TV video vanaf mijn Synology NAS, nog niets tegen gekomen wat problemen oplevert, op een enkel subtitle formaat dat hij niet ondersteund voor transcoderen (PGS als ik me niet vergis).
Plex is leuk, maar leunt vrij zwaar op je CPU voor transcoderen. DS Video icm. de juiste Synology doet dit een stuk efficienter. Waar Plex begint te horten trekt DS Video de kar wel.
1) wat wil je met DTS-HD op je TV? Ga je er niet aan af horen hoor...mvds schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:27:
[...]
Dat is precies wat ik bedoel... Dan moet ik dus ergens anders kijken dan bij Synology....
[...]
Ook als je de DTS package neemt van synocommunity? Heb je dan nog steeds geen DTS-HD?
[...]
Nadeel is alleen wel dat DSVideo veel videobestanden van mij niet begrijpt. Ik heb zo'n 6 series waarvan ik de afleveringen in 1080p (mkv's) netjes genaamd en genummerd op mijn NAS heb staan, maar ik zie maar 4 series in DSVideo, waarvan ook nog eens twee dezelfde EN verkeerd zijn. (The Walking Dead pakt ie steeds als .. ehh weet ik effe niet meer, een andere serie met dead in de titel en die laat ie steeds twee keer zien in de lijst) Agents of S.H.I.E.L.D. snapt ie niet en Game of Thrones snapt ie niet. (En The walking dead dus)
Ik weet niet of Samsung DTS-HD passthrough ondersteunt via HDMI ARC, maar lijkt mij onwaarschijnlijk.
DTS package staat los van Plex; die gebruikt zijn eigen ffmpeg versie.
2) Plex zit er bij mij ook wel eens naast, maar beide series (Walking Dead en Game of Thrones) laat DS Video bij mij keurig zien hoor... Misschien dat ik hem de eerste keer een handje heb moeten helpen, maar alles wat er daarna bijkomt klopt gewoon.
Aangezien het geluid van mijn TV via ARC terug gaat naar mijn Harman Kardon hoor ik zeker wel het verschilWillem2 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:01:
[...]
1) wat wil je met DTS-HD op je TV? Ga je er niet aan af horen hoor...Met die DTS package is DS Video instaat DTS te transcoden naar bijvoorbeeld Dolby Digital, handig voor iPad, Apple TV of telefoon. Mijn TV vreet het allebei, transcoding is dan dus niet nodig. Als ik Plex op mijn HTPC start, dan gaat DTS-HD wel via HDMI naar mijn versterker (dus HTPC->versterker->TV).
Ik weet niet of Samsung DTS-HD passthrough ondersteunt via HDMI ARC, maar lijkt mij onwaarschijnlijk.
DTS package staat los van Plex; die gebruikt zijn eigen ffmpeg versie.
2) Plex zit er bij mij ook wel eens naast, maar beide series (Walking Dead en Game of Thrones) laat DS Video bij mij keurig zien hoor... Misschien dat ik hem de eerste keer een handje heb moeten helpen, maar alles wat er daarna bijkomt klopt gewoon.
Maar het vervelende is, dat ook al zeg ik welke serie het is, DSVideo steeds weer terug grijpt naar de verkeerde data. Elke keer als er een aflevering bijkomt staat weer de verkeerde serie ertussen en zet ie de nieuwe aflevering dus niet bij de serie waar ie hoort.
Maar jij kan dus een mkv van 1080p met AC3/DTS geluid via DSVideo naar je Samsung streamen? Bij mij weigert ie steeds dienst. En mijn TV kan prima overweg met zowel 1080p als AC3/DTS/DTS-HD enz. Maar ik zie steeds weer haperingen. (icm mijn DS414, die dus helaas geen Plex server kan draaien)
Wel gek van die afleveringen; misschien DS Video een keer uninstallen en library laten verwijderen en dan opnieuw opbouwen?mvds schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:09:
[...]
Aangezien het geluid van mijn TV via ARC terug gaat naar mijn Harman Kardon hoor ik zeker wel het verschilEn volgens mij doet de passthrough het gewoon hoor
Maar het vervelende is, dat ook al zeg ik welke serie het is, DSVideo steeds weer terug grijpt naar de verkeerde data. Elke keer als er een aflevering bijkomt staat weer de verkeerde serie ertussen en zet ie de nieuwe aflevering dus niet bij de serie waar ie hoort.
Maar jij kan dus een mkv van 1080p met AC3/DTS geluid via DSVideo naar je Samsung streamen? Bij mij weigert ie steeds dienst. En mijn TV kan prima overweg met zowel 1080p als AC3/DTS/DTS-HD enz. Maar ik zie steeds weer haperingen. (icm mijn DS414, die dus helaas geen Plex server kan draaien)
Zelf heb ik een Flips, die ondersteunt geen DS Video app, alleen via DLNA (en dat werkt, op ondertiteling na), maar vrienden hebben een Samsung met daarop de DS Video app die alles kunnen afspelen wat ik heb staan (lang leve glasvezel :-).
Mijn Synology heeft alleen wel wat meer CPU power (Intel G3220) dan jouw DS414 denk ik, maar ik zie nooit dat hij aan het transcoderen is als zij wat kijken via DS Video. Als ik Plex op mijn Apple TV opstart, moet hij wel aan de slag in de meeste gevallen (vandaar ook de relatief dikke CPU :-)
Heb jij een echte DS? Welke DS heeft een G3220? Of draai jij DSM op een zelfbouwmachine?Willem2 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:18:
[...]
Mijn Synology heeft alleen wel wat meer CPU power (Intel G3220) dan jouw DS414 denk ik, maar ik zie nooit dat hij aan het transcoderen is als zij wat kijken via DS Video. Als ik Plex op mijn Apple TV opstart, moet hij wel aan de slag in de meeste gevallen (vandaar ook de relatief dikke CPU :-)
http://nl.hardware.info/n...a-processors-van-synology
Helaas nog geen DS415(j).
Ik hoop dat deze ook zeer binnenkort komt want ik ben opzoek naar een nieuwe nas.
[ Voor 18% gewijzigd door prekz op 17-03-2015 10:44 ]
Ah vandaarWillem2 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:32:
Zelfbouw (Xpenology) idd.
Begrijp me niet verkeerd hoor, heb meerdere echte Synologies gehad (4 over de jaren heen), maar dit keer had ik behoefte aan meer horse power onder de 300 euro. Dat ging hem niet worden bij Synologymvds schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:45:
[...]
Ah vandaarIk zit stiekum ook te kijken naar een Gen8 Microserver met een Xeon CPU
Dan zit ik rond dezelfde prijs als een DS415+.
Daar loop ik dus ook tegenaan. Ik ben van een Microserver (Gen7) naar een Synology gegaan voor het gemak van DSM en de packages. Maar ik loop er regelmatig tegenaan dat de packages niet te vinden zijn, of erg laat pas, of dat de CPU gewoon tekort komt.Willem2 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:49:
[...]
Begrijp me niet verkeerd hoor, heb meerdere echte Synologies gehad (4 over de jaren heen), maar dit keer had ik behoefte aan meer horse power onder de 300 euro. Dat ging hem niet worden bij Synology
Zoals Willem2 ook al zegt staat dit los van Plex. Je hebt gewoon DTS Core (5.1) als je DTS HD-MA afspeelt via "direct play" op de Samsung SmartTV, het probleem dat je niet alle 8 kanalen door krijgt is volgens mij gewoon omdat de Plex client voor Samsung dit nog niet ondersteund.mvds schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:27:
[...]
Dat is precies wat ik bedoel... Dan moet ik dus ergens anders kijken dan bij Synology....
[...]
Ook als je de DTS package neemt van synocommunity? Heb je dan nog steeds geen DTS-HD?
Volgens mij ging het hier over DS Video en niet over Plex hoorKiefDelicious schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:39:
[...]
Zoals Willem2 ook al zegt staat dit los van Plex. Je hebt gewoon DTS Core (5.1) als je DTS HD-MA afspeelt via "direct play" op de Samsung SmartTV, het probleem dat je niet alle 8 kanalen door krijgt is volgens mij gewoon omdat de Plex client voor Samsung dit nog niet ondersteund.
[edit] my bad, hij had het wel over Plex
[ Voor 4% gewijzigd door mvds op 17-03-2015 12:43 ]
Je kan in videostation de gevonden films/series bewerken en zodoende de verkeerd gevonden series corrigeren.mvds schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:27:
Nadeel is alleen wel dat DSVideo veel videobestanden van mij niet begrijpt. Ik heb zo'n 6 series waarvan ik de afleveringen in 1080p (mkv's) netjes genaamd en genummerd op mijn NAS heb staan, maar ik zie maar 4 series in DSVideo, waarvan ook nog eens twee dezelfde EN verkeerd zijn.
Voor zover ik weet zijn er geen samsung TV's die alle 8 kanalen van DTS HD-MA ondersteunen. Mijn TV (E6500 uit 2012) in ieder geval niet. Zowel niet via de Plex app als via de ingebouwde mediaspeler (via DLNA). VideoStation heb ik nooit geprobeerd maar het zou mij erg verbazen als dat wel zou werken. Je krijgt dan gewoon het "ouderwetse" 5.1 signaal.KiefDelicious schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:39:
[...]
Zoals Willem2 ook al zegt staat dit los van Plex. Je hebt gewoon DTS Core (5.1) als je DTS HD-MA afspeelt via "direct play" op de Samsung SmartTV, het probleem dat je niet alle 8 kanalen door krijgt is volgens mij gewoon omdat de Plex client voor Samsung dit nog niet ondersteund.
Version : 5.1-5022 Update 4
(2015/03/21)
Fixed Issues
Upgraded OpenSSL to 1.0.1m to address multiple vulnerabilities (CVE-2015-0204, CVE-2015-0286, CVE-2015-0287, CVE-2015-0289, CVE-2015-0292, CVE-2015-0293, CVE-2015-0209, and CVE-2015-0288).
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
En op mijn 214SE geen restart nodig na de update.Erulezz schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:06:
Er is een nieuwe update voor DSM beschikbaar;
Version : 5.1-5022 Update 4
(2015/03/21)
Fixed Issues
Upgraded OpenSSL to 1.0.1m to address multiple vulnerabilities (CVE-2015-0204, CVE-2015-0286, CVE-2015-0287, CVE-2015-0289, CVE-2015-0292, CVE-2015-0293, CVE-2015-0209, and CVE-2015-0288).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Dat doen ze sinds een tijdje uitstekend ja. Bij deze minor updates alleen de packages restarten in plaats van het hele OS. Een update is daarom binnen een paar minuten klaar!MeNTaL_TO schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:11:
[...]
En op mijn SD214SE geen restart nodig na de update.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| DS1812+ Release Notes Version : 5.2-5532 Update 1 (2015/03/21) Fixed Issues Fixed an issue where it could take a long time for the system to respond when opening files via the SMB protocol. Fixed an issue where some services could not function normally when a fixed IP address is assigned to an unused LAN port. Fixed an issue where backup tasks would fail when upgrading from DSM 5.0. Fixed an issue where the usage of memory could become abnormally high when performing backup tasks |
ik will makkelijk foto's, muziek kunnen gebruiken vanaf meerdere apparaten en op de tv dit ook kunnen zien/afspelen, naast tv opnemen.
Zou een synology DS 115 wat kunnen zijn?
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Voor het beschikbaar stellen van media zoals muziek, films etc lijkt mij een DS115 meer dan voldoende.BarryH schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:16:
Ik heb nu een Win7 mce en wil makkelijker vanaf meer apparaten (tablets, smartphones) bij muziek en foto's kunnen. Dus ik ben me aan het orienteren op een NAS icm een smart tv/soundbar.
ik will makkelijk foto's, muziek kunnen gebruiken vanaf meerdere apparaten en op de tv dit ook kunnen zien/afspelen, naast tv opnemen.
Zou een synology DS 115 wat kunnen zijn?
Wellicht kan je voor een klein beetje extra ook kijken naar de DS215J.
Dan begin je met 1 disk en kan je tzt uitbreiden indien dit nodig is.
Het prijsverschil tussen de DS115 en DS215J is minimaal en als ik de specs mag geloven is de DS115 gelijk aan de DS215J, echter heeft deze wat de naam al doet vermoeden 1 bay ipv 2
En ik weet niet of je het gebruikt, maar de DS215J heeft geen e-sata (als je dat wilt gebruiken)
[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 22-03-2015 13:26 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Synology announces Annapurna SoC powered NAS systems at Cebit
http://www.myce.com/news/...s-systems-at-cebit-75448/

Edit:
Oud nieuws zie ik...
nieuws: Synology toont op Cebit nas-modellen met nieuwe Annapurna-socs
[ Voor 28% gewijzigd door technorabilia op 22-03-2015 16:19 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Dat was met de avoton helaas niet zo.
edit: Straks heeft synology dus een 1515+ en een 1515 te koop.
Voor het eerst dat er van de 5 bay modellen zowel een "gewone" als een plus model beschikbaar is.
Ik ben wel benieuwd hoe duur die 1515 wordt. Ik vind een 5 bay nas ideaal door de grote opslag mogelijkheid, maar voor mijn gebruik overpowered en te duur. Een 1815 zou overigens ook wel welkom zijn.
[ Voor 59% gewijzigd door job op 22-03-2015 17:31 ]
Mooi. Hopelijk zijn de packages van bv. Synocommunity dan ook snel beschikbaar.job schreef op zondag 22 maart 2015 @ 17:18:
Wel goed om te zien dat synology deze maal de annapurna toolchain al beschikbaar heeft gesteld voordat de nassen te koop zijn: http://sourceforge.net/projects/dsgpl/files/
👉🏻 Blog 👈🏻
Vraag me af hoelang het gaat duren voordat er packages (synocommunity) uit gaan komen voor deze soc...kraades schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:16:
Ik ben benieuwd naar de release dates. Als vervanger voor mijn DS211...
Synology announces Annapurna SoC powered NAS systems at Cebit
http://www.myce.com/news/...s-systems-at-cebit-75448/
[afbeelding]
Edit:
Oud nieuws zie ik...![]()
nieuws: Synology toont op Cebit nas-modellen met nieuwe Annapurna-socs
[edit vanwege mijn spuit-11 actie]
Dat dacht ik dus ookkraades schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:01:
[...]
Mooi. Hopelijk zijn de packages van bv. Synocommunity dan ook snel beschikbaar.
[ Voor 14% gewijzigd door mvds op 23-03-2015 08:39 ]
Verwijderd

Zoals was toegezegd in een security-bulletin van 26 februari jl.Version : 4.2-3254
(2015/03/25)
Fixed Issues
Enhanced SSL 3.0 handling mechanism for POODLE vulnerability.
Upgraded OpenSSL to 1.0.1m to address multiple vulnerabilities (CVE-2014-3571, CVE-2015-0206, CVE-2014-3569, CVE-2014-3572, CVE-2015-0205, CVE-2014-8275, CVE-2014-3570, CVE-2015-0204, CVE-2015-0286, CVE-2015-0287, CVE-2015-0289, CVE-2015-0292, CVE-2015-0293, CVE-2015-0209, and CVE-2015-0288).
Enhanced the stability when repairing degraded RAID.
Fixed a security vulnerability related to SAMBA (CVE-2015-0240).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2015 16:45 . Reden: Plaatje (pics or it did not happen) & versie 4.2. ]
Eerste blik op de pricewatch geeft aan dat het prima prijzen zijn. Maar, ja, wel 2012 modellen.....
[ Voor 0% gewijzigd door TheOmen op 26-03-2015 10:14 . Reden: typo ]
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Verwijderd
Zie ook mijn reactie op razoon in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2" die een tweedehands DS212+ voor €150 overwoog. Ik zou voor een nieuwe DS212 niet meer dan 30 à 40% van de huidige nieuwprijs van een DS215j willen betalen (en dat alleen maar vanwege de garantie).
Verwijderd
Locatie Hosts is afhankelijk van welk OS je hebt.
dd wrt firmware ondersteunt het bij mijn weten, dus met een beetje geluk kun je je huidige router flashen ipv. een andere aan te moeten schaffen
Owww, zie nu dat je een Cisco modem hebt. Gaat geen dd-wrt worden vrees ik.
[ Voor 16% gewijzigd door Willem2 op 01-04-2015 22:18 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Barns op 04-04-2015 23:02 ]
[ Voor 95% gewijzigd door heval op 12-04-2015 14:04 ]
Komen zullen ze er vast wel maar belangrijker vind ik welke het zijn.mvds schreef op maandag 23 maart 2015 @ 08:38:
[...]
Vraag me af hoelang het gaat duren voordat er packages (synocommunity) uit gaan komen voor deze soc...
[edit vanwege mijn spuit-11 actie]
[...]
Dat dacht ik dus ook
Wat voor mijn een reden zou zijn deze(een) NAS met Annapurna soc NIET te kopen is als er geen TVHeadend/OSCam en Sonarr/Mono op gedraaid kan worden.
Als er nog geen packages zijn en je hebt hem niet gelijk nodig (al ben je een tweaker en wil je deze gelijk als hij uitkomt) dan kan je eventueel nog even wachten totdat de packages beschikbaar komen?schumi2004 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:01:
[...]
Komen zullen ze er vast wel maar belangrijker vind ik welke het zijn.
Wat voor mijn een reden zou zijn deze(een) NAS met Annapurna soc NIET te kopen is als er geen TVHeadend/OSCam en Sonarr/Mono op gedraaid kan worden.
Neem aan dat op den duur de packages beschikbaar komen voor deze soc ?
2250 WP Zuid PVoutput
Dus, sinds die tijd publiceren we dan ook de Alpine packages op de repository. Mono, Sonarr en TVHeadend staan ertussen. OSCam niet, maar die publiceren we voor geen enkele arch (licentieproblemen).
We hebben vziw nog geen ervaringen of cijfers over de Alpine packages, dus in hoeverre die packages werken weet ik niet. Omdat het een ARM arch is, zal het wel meevallen.
Ah dat klinkt hoopvol en positief, oscam kan ik zelf wel fixen.Dr. Bean schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:46:
Al vrij kort nadat de toolchain is vrijgegeven is de Annapurna Alpine toolchain opgenomen in spksrc door ondergetekende
Dus, sinds die tijd publiceren we dan ook de Alpine packages op de repository. Mono, Sonarr en TVHeadend staan ertussen. OSCam niet, maar die publiceren we voor geen enkele arch (licentieproblemen).
We hebben vziw nog geen ervaringen of cijfers over de Alpine packages, dus in hoeverre die packages werken weet ik niet. Omdat het een ARM arch is, zal het wel meevallen.
Nu wachten op het prijskaartje en beschikbaarheid zodat mijn 211 ook de deur uit kan.
Version : 5.1-5022 Update 5
(2015/04/23)
Fixed Issues
Fixed a vulnerability that could allow unauthorized access to the shared folders via SMB protocol.
De doestelling is 4 camera's data te laten streamen maar daarnaast ook de server te gebruiken om films te streamen over het netwerk. Wat raden jullie me aan? Raid 0, 1, 5 of 10?
Veel zal waarschijnlijk afhangen van hoeveel uur ik kan opnemen om 1 schijf vol te krijgen, anders zat ik te denken om 1 schijf te gebruiken voor de camera's en dan 3 in Raid 0.
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Ik denk niet dat het erg veel uitmaakt. De hoeveelheid data van je camera's is dusdanig laag dat je je daar niet druk over hoeft te maken (tenzij je heel veel motion hebt, bijvoorbeeld in een winkelstraat). Zelf heb ik de boel gewoon in SHR staan (DS1513+) en die heeft geen enkele moeite met 3 camera's (480p bewust geen 720) en af en toe een bluereetje naar de Mac streamen (dus geen transcode).nvidia schreef op maandag 27 april 2015 @ 17:43:
Vandaag heb ik na heel wat wikken de Synology Rackstation 815+ gekocht met 4 WD Purple WD60PURX 6 Tb. Ik wil het hier noet hebben over hrt toestel of de schijven maar vooral over de Raid opstelling.
De doestelling is 4 camera's data te laten streamen maar daarnaast ook de server te gebruiken om films te streamen over het netwerk. Wat raden jullie me aan? Raid 0, 1, 5 of 10?
Veel zal waarschijnlijk afhangen van hoeveel uur ik kan opnemen om 1 schijf vol te krijgen, anders zat ik te denken om 1 schijf te gebruiken voor de camera's en dan 3 in Raid 0.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.