Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Changelog
What’s New in DSM 5.2
1. Single Sign-On
• You can register multiple DSM and access them using one set of credentials. After initial login, linked DSM accounts will automatically log in to avoid credential re-authentication.
2. Windows File Sharing
• Added SMB3 and end-to end data encryption support.
3. Backup and Replication
• Added support for file-level restoration with File Version Browser in multi-version backup tasks.
• You can set up backup rotation to recycle old backup versions automatically in multi-version backup tasks.
• Added data transfer encryption support for multi-version backup.
• Added support for Amazon S3 China Region as a backup destination.
4. iSCSI LUN Snapshots
• You can take iSCSI snapshots more frequently, up to every five minutes.
• You can set the snapshot retention policy to retain a specific number of versions for hourly, daily, weekly, monthly, and yearly snapshots.
5. Link Aggregation
• Added support for two new modes when creating a bond interface: Adaptive Load Balancing and Balance XOR.
6. SSD Cache
• SSD cache now has a smaller memory footprint, consuming 90% less memory than DSM 5.1 for newly created SSD caches.
7. File Station
• You can manage and transfer files to popular public cloud services such as Dropbox, Box, Google Drive, and OneDrive.
• The built-in photo viewer now supports full-screen mode.
• You can drag and drop files between two browsers.
• You can set the number of times a shared link can be accessed.
• Added playlist support for the built-in audio player.
• You can use the built-in mail client to send shared links.
8. QuickConnect
• Enhanced stability.
• DSM will automatically add port forwarding rules required by QuickConnect services on your compatible UPnP router, saving your time on network configuration.
9. DSM log-in page
• You can add welcome messages to deliver information to users before they log in to the system.
10. DSM Help
• You can reach online resources such as FAQ and compatibility lists in DSM Help now.
• One more tutorial about how to back up data from your computer is added in the section of Get started with DSM.
11. Misc
• You can customize the security level of SSH connections by selecting which encryption algorithm(s) to use.
• Added more flexible port forwarding rules, including assigning random port numbers, and customized port settings.
• You can set usage quotas for different groups. The group usage quota is automatically applied when a user is added to the group.
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Standaard packages draaien dus prima maar draai je ook custom zoals sonarr, nzbget, couchpotato en blijven die ook werken?Magic schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:42:
Zojuist mijn thuis-synology (213+) geupdate naar 5.2. Alle bekende download-packages lijken prima te draaien. Enkel zoals altijd overschijft hij de httpd.conf-user weer. dus even je aanpassingen opslaan.
[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 12-05-2015 11:46 ]
- SABnzbd, Couchpotato, Sickbeard-custom (sickrage), transmission, autosub, spotweb.
Ik heb het gevoel dat de interface een stuk vlotter reageert dan in 5.1 het geval was. Ook eindelijk de optie om in backup-station backups te roteren.
[ Voor 31% gewijzigd door Magic op 12-05-2015 11:55 ]

[ Voor 29% gewijzigd door nvidia op 12-05-2015 14:00 ]
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
412+ hier, en bovengenoemde packages blijven gewoon werken.lubbertkramer schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:46:
[...]
Standaard packages draaien dus prima maar draai je ook custom zoals sonarr, nzbget, couchpotato en blijven die ook werken?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Thanks, zal vanavond zelf ook de update even doenMagic schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:51:
Sonarr draait helaas niet op mijn syno (geen mono voor de Freescale QoriQ). Maar wat bij mij draait:
- SABnzbd, Couchpotato, Sickbeard-custom (sickrage), transmission, autosub, spotweb.
Ik heb het gevoel dat de interface een stuk vlotter reageert dan in 5.1 het geval was. Ook eindelijk de optie om in backup-station backups te roteren.
Dat ziet er goed uit, leuk speelgoed! Waarom heb je voor de purple gekozen ipv red?nvidia schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:54:
Vandaag heb ik mijn Synology Rackstation RS815+ en 4x WD Purple WD60PURX 6 TB binnen gekregen. Ga hem volgende week installeren en een paar testen op uitvoeren. Ik ben benieuwd naar de performance..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Thanks, kom er vanzelf vanavond pas aan toe maar ben blij met je antwoord. Hopelijk vanavond bij mij ook vloeiend zonder problemen.Arfman schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:13:
[...]
412+ hier, en bovengenoemde packages blijven gewoon werken.
Omdat de server 24/7 zal draaien als surveillance station.. daarnaast nog wat andere zaken zoals streaming. Deze schijven beiden de nodige performance en zijn stabiel om lange tijd mee te gaan. Er zit ook 3 jaar garantie op, wat ook een grote plus is..lubbertkramer schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:27:
Dat ziet er goed uit, leuk speelgoed! Waarom heb je voor de purple gekozen ipv red?
Het enige wat ik nog moet bekijken ia de raid opatelling. Kies ik voor de standaard Synology manier of een andere raid opstelling zoals Raid 0. Zelf was ik aan het denken om SHL te nemen, en dan nog eens te backuppen data ouder dan 1 maand. Hoe doen jullie dit? Wat is jullie advies?
[ Voor 24% gewijzigd door nvidia op 12-05-2015 14:37 ]
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
En Purple is dan beter 24/7, ik dacht namelijk dat RED dat altijd was voor NAS en ook daar heb je drie jaar garantie op. Vandaar ook mijn vraag waarom de Purple.nvidia schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:35:
[...]
Omdat de server 24/7 zal draaien als surveillance station.. daarnaast nog wat andere zaken zoals streaming. Deze schijven beiden de nodige performance en zijn stabiel om lange tijd mee te gaan. Er zit ook 3 jaar garantie op, wat ook een grote plus is..
Het enige wat ik nog moet bekijken ia de raid opatelling. Kies ik voor de standaard Synology manier of een andere raid opstelling zoals Raid 0. Zelf was ik aan het denken om SHL te nemen, en dan nog eens te backuppen data ouder dan 1 maand. Hoe doen jullie dit? Wat is jullie advies?
Ik heb zelf de DS414 maar heb voor de SHR oplossing gekozen waarbij een disk mag komen te vervallen wat eigenlijk gelijk staat aan de RAID variant maar in de calculator komt naar voren dat bij verschillende grote schijven SHR manier daar beter mee overweg kan.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
ik zie op de WD site hetvolgende staan:lubbertkramer schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:40:
[...]
En Purple is dan beter 24/7, ik dacht namelijk dat RED dat altijd was voor NAS en ook daar heb je drie jaar garantie op. Vandaar ook mijn vraag waarom de Purple.
...
en wat nu wanneer je surveillance station een NAS isWD Purple is not recommended for use in NAS environments, please consider using WD Red hard drives for desktop RAID and NAS environments or WD datacenter hard drives for rackmount or large RAID configurations.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Op dit moment wordt de ATA-7 instructie set (waaronder ATA-streaming) nog niet ondersteund op de Synology dus daar had je het niet voor hoeven doen.nvidia schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:35:
Omdat de server 24/7 zal draaien als surveillance station.. daarnaast nog wat andere zaken zoals streaming.
De RED's hebben ook 3 jaar. Ik had eerder voor 7k2 schijven gegaan (WD RED pro of Seagate NAS Enterprise) als je ooit een uitval hebt van een HDD heb je tenminste genoeg IO over om op te nemen terwijl een array rebuild/resync draait.
Heb een paar purples gehad maar zodra je data scrubbing aanzet trekt ie zelfs 1 HD stream niet meer.
Waarschijnlijk is dat wel opgelost zodra ATA-7 ondersteund wordt, dan negeert ie namelijk URE's e.d.
[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 12-05-2015 16:08 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Interface wel maar ondertussen staat mijn 414 al enige tijd te ratelen (RAID5 3-disk WD RED) zonder aanwijsbare reden. Hij zal wel CRC's aan het doen zijn ofzo; geen idee.Magic schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:51:
Ik heb het gevoel dat de interface een stuk vlotter reageert dan in 5.1 het geval was.

En nee, ik heb 0 connecties open naar de NAS.
[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2015 22:27 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
log in ssh en voor de commando htop uit, zo kun je schuldige process zoekenMAX3400 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:25:
[...]
Interface wel maar ondertussen staat mijn 414 al enige tijd te ratelen (RAID5 3-disk WD RED) zonder aanwijsbare reden. Hij zal wel CRC's aan het doen zijn ofzo; geen idee.

[ Voor 6% gewijzigd door FloRadix op 12-05-2015 23:31 ]
DukeBox ATA-7 is van 2004 en zonder ATA-8 geen SATA2 (300 mbps) of SAT-3 (600 mbps). Ik denk dat je je vergist.Op dit moment wordt de ATA-7 instructie set (waaronder ATA-streaming) nog niet ondersteund op de Synology dus daar had je het niet voor hoeven doen.
Heb je dit werkelijk al eens getest ? Ik ben van mening dat iedere roterende schijf te weinig IO heeft en makkelijk verzadigbaar is. Dit los je niet op door een veel duurdere schijf te kopen met +25% meer IO.De RED's hebben ook 3 jaar. Ik had eerder voor 7k2 schijven gegaan (WD RED pro of Seagate NAS Enterprise) als je ooit een uitval hebt van een HDD heb je tenminste genoeg IO over om op te nemen terwijl een array rebuild/resync draait.
Bedoel je niet SCT. Dat krijg je ook als je gewone WD Red's of HGST Desktar NAS aanschaft ?Heb een paar purples gehad maar zodra je data scrubbing aanzet trekt ie zelfs 1 HD stream niet meer.
Waarschijnlijk is dat wel opgelost zodra ATA-7 ondersteund wordt, dan negeert ie namelijk URE's e.d.
Heeft iemand ook het probleem dat als je een DDNS Hostname hebt geconfigureerd hebt via de Synology MyDS Center, er in "External Access->DDNS" de foutmelding "Network error occured. Please check your DNS and network settings" staat. Dit is na de update naar 5.2 gekomen, bij 2 Nassen.
In de log:
SYSTEM: System failed to get External IP.
De DNS service werkt overigens prima. Ik kan gewoon via de domeinnaam mijn Nassen vinden en op de MyDS Center page is de status groen (in orde).
Iemand een idee?
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Je NAS zelf functioneert ook nog goed? De DNS op de NAS zelf werkt goed?
Je kunt bv. www.google.com netjes pingen vanaf de prompt?
Edit:
Mogelijk dat dit meer in [Synology] Vraag en antwoord - deel 2 thuis hoort.
[ Voor 26% gewijzigd door technorabilia op 13-05-2015 11:02 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ja, NAS werkt prima en pingen (naar google) werkt ook (ingelogd via ssh). Is er iets mis met de Synology MyDNS Server?kraades schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:00:
Hier geen problemen.
Je NAS zelf functioneert ook nog goed? De DNS op de NAS zelf werkt goed?
Je kunt bv. www.google.com netjes pingen vanaf de prompt?
Edit:
Mogelijk dat dit meer in [Synology] Vraag en antwoord - deel 2 thuis hoort.
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Op mijn 212+ met 2x WD RED speelt het zelfde sinds de update. Geen idee wat er aan de hand is.MAX3400 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:25:
[...]
Interface wel maar ondertussen staat mijn 414 al enige tijd te ratelen (RAID5 3-disk WD RED) zonder aanwijsbare reden. Hij zal wel CRC's aan het doen zijn ofzo; geen idee.
[afbeelding]
htop geeft andere belastingen voor processen weer dan Synology Broncontrole en verspringt ook vrij snel.FloRadix schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:28:
[...]
log in ssh en voor de commando htop uit, zo kun je schuldige process zoeken
[afbeelding]
Voor mij is het moeilijk te zien wat nu de oorzaak is.
Ik heb de situatie ook in het Vraag en antwoord-topic geplaatst inclusief afbeeldingen.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Daarnaast kan ik met download station geen files meer downloaden. De zoekfunctie van download station werkt wel, er is dus wel extern contact.SpeedingWilly schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:52:
Mijn observaties na de update naar 5.2 op 2 Nassen:
Heeft iemand ook het probleem dat als je een DDNS Hostname hebt geconfigureerd hebt via de Synology MyDS Center, er in "External Access->DDNS" de foutmelding "Network error occured. Please check your DNS and network settings" staat. Dit is na de update naar 5.2 gekomen, bij 2 Nassen.
In de log:
SYSTEM: System failed to get External IP.
De DNS service werkt overigens prima. Ik kan gewoon via de domeinnaam mijn Nassen vinden en op de MyDS Center page is de status groen (in orde).
Iemand een idee?
Ik kan nog wel nzb's downloaden, maar vaak is er een reboot van mijn router nodig zodat de nzb's in de lijst van 'waiting' naar 'download' gaan.prijk schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:55:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem. Daarnaast kan ik met download station geen files meer downloaden. De zoekfunctie van download station werkt wel, er is dus wel extern contact.
Op dit probleem na heb ik nog geen negatieve effecten van het 'failed to get external ip' gezien. Alles werkt normaal.
Heb jij al een oplossing gevonden? Ik verwacht dat ik niet meer met mijn NAS kan verbinden zodra mijn externe IP adres veranderd. Handmatig zal natuurlijk wel lukken, maar daar is DDNS juist voor.prijk schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:55:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem. Daarnaast kan ik met download station geen files meer downloaden. De zoekfunctie van download station werkt wel, er is dus wel extern contact.
Dit probleem heb ik sinds update 5.2 met beide Nassen.
[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 16-05-2015 12:21 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik wil eigenlijk de DS408 gaan verkopen maar heb geen idee wat ik hiervoor zou kunnen vragen. Iemand een idee?
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Nice! Zal wel een verschil zijn! Ik ging zelf 2 jaar geleden van een 411j naar een 412+. Was een wereld van verschil qua snelheid.sjorremans schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:25:
Mijn DS408 gaat eindelijk vervangen worden! Doet het nog steeds heel trouw maar zit nu vol qua data. Draait een RAID5 configuratie met schijven van 4x1TB. De vervanger is een DS1511+ met 5x2TB schijven welke ik voor een schappelijke prijs over heb kunnen nemen. Kan ik ook eindelijk over naar DSM 5.*
Ik wil eigenlijk de DS408 gaan verkopen maar heb geen idee wat ik hiervoor zou kunnen vragen. Iemand een idee?
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
👉🏻 Blog 👈🏻
https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/DS410
Maar daar staat update 1 nog niet bij.
edit, zie dat de pagina voor mn 213+ wel is bijgewerkt:
https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/DS213+
[ Voor 32% gewijzigd door Magic op 21-05-2015 09:17 ]
Qua lezen/schrijven van data is het wel een heel groot verschil inderdaad. Voor de rest doet mijn Synlogy nog niet zoveel op het streamen van media na. Daar merk ik dus nog geen verschil in i.t.t. de DS408.stuffer schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:52:
[...]
Nice! Zal wel een verschil zijn! Ik ging zelf 2 jaar geleden van een 411j naar een 412+. Was een wereld van verschil qua snelheid.
De 1511 gaat nog wel van pas komen als ik straks een testlab ga opbouwen thuis denk ik!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Maar nu ga ik even speculeren.
Meestal ( niet altijd ) komen de modellen in het najaar op de markt.
Zou het zo kunnen zijn (speculatie) dat de DS215+ ook snel opgevolgd zal worden door de DS216+?
Hier is natuurlijk niks zinnigs over te zeggen, maar de recente modellen zijn of in het najaar of het vroege voorjaar op de markt gekomen.
5 jaar geleden is de 210+ in ik meen april op de markt gekomen en werdt al snel door de 211+ vervangen.
Wat denken jullie?
Natuurlijk is het lastig te zeggen omdat wij niet in de keuken van synology kunnen kijken
2250 WP Zuid PVoutput
[ Voor 12% gewijzigd door KL643 op 26-05-2015 09:30 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Duhh..dat lijkt mij ookkraades schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:37:
(je maakt meer kans in [Synology] Vraag en antwoord - deel 2)

Neem nu deze ad van een DS1813+.
Vraagprijs €660, nieuwprijs: €750. Dat is €90 minder dan nieuw, oftewel 12 procent.
12% 'korting' op een product dat volgende week 2 jaar oud en dus geen garantie meer heeft.

Ja, je krijgt 4 jaar DSM updates, maar als de hardware het begeeft mag je echt zelf gaan betalen...
Dit is nu 1 voorbeeld, maar ik stoorde me er al eerder aan als ik een simpele 2 bay Syno in V&A zocht. Heb toen maar gewoon een nieuwe gekocht.
Gaan die dingen hardwarematig gewoon nooit stuk, of..?
[ Voor 6% gewijzigd door Tweaker36 op 30-05-2015 17:36 ]
We draaien er LDAP server op, met een LDAP group waar dan weer LDAP users in zitten.
De users krijgen R/W rechten op basis van de group waar ze in zitten.
De shares worden benaderd via windows file explorer.
Welnu, sinds kort kunnen de LDAP users die hun r/w erven via de group waartoe ze behoren, niet meer via File Explorer aan die mappen (wel nog via de webinterface van Synology).
Als ik de r/w rechten rechtstreeks toeken aan de gebruiker (ipv via de group) werkt het wel weer (maar dat is uiteraard niet de bedoeling).
Kan iemand anders hier deze bug confirmeren?
👉🏻 Blog 👈🏻
Deze schijnt aangekondigd te zijn op de Computex 2015
[ Voor 62% gewijzigd door MdO82 op 03-06-2015 15:55 ]
2250 WP Zuid PVoutput
pricewatch: Synology DS215+
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Verwijderd
Wat ik uit de overige berichtgeving (waaronder FB) kan opmaken is dat veel zaken in Q3 leverbaar zullen zijn (en soms eerder, zoals de DS215+ [zie: Bolukan in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"]). Dat wordt ondersteund door de uitspraak van Vincent Alliaga, Synology Marketing (bron video): "Normally they should be there before Q3. [...] Some of them might come earlier." Deze zinsneden volgden op een korte visuele presentatie van de DS216se, DS215+, DS715 , VS360HD en een verrassing (zie laatste alinea).MdO82 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:53:
Iemand al iets gehoord over de DS216se ?
Deze schijnt aangekondigd te zijn op de Computex 2015
Synology probeert in elk geval de interesse voor hun eigen router ( YouTube: Synology Router RT1900ac at Computex 2015 ) warm te houden via hun YouTube-kanaal. Vanaf de Computex berichten zij daarnaast over een kolossaal systeem met Snapshot Manager, dat ik ook op kleinere systemen welkom zou heten. En er wordt een opvolger (VS360HD) voor de netwerkvideorecorder (NVR, maar zonder eigen opslag, hun handelsnaam is VisualStation) pricewatch: Synology VS240HD (24-kanaals) gepresenteerd: YouTube: Synology VS360HD at Computex 2015, met maar liefst 36 kanalen!
Maar wat ik interessanter vond is de ietwat verborgen aankondiging van een NAS met HDMI-uitgang: Synology NVR716. Ze presenteren het als kleinschalige oplossing voor hen die niet èn een NAS èn een VisualStation (want die laatste heeft geen eigen opslag) willen aanschaffen. Het Duitstalige Hardwareluxx bericht daarover, beelden vanaf ca. min. 7:30 in http://youtu.be/aWqfBm0meVI (inleiding in Duits, interview in Engels, afsluiting in Duits). Weinig spec's helaas, het is niet veel meer dan een aankondiging of sondering naar interesse. Op een foto van het Computex 2015 verslag van bit-tech.net staat evenmin veel: 1080p live view, max. 7 harddrives/56 TB, "CMS designed for retail business/franchises". Qua naamgeving lijkt het op de 7-serie: krachtige (ik speculeer, dezelfde 1,4 GHz snelle ARM-Quad-Core-processor als in de DS715 [zie de foto op eTeknix]) 2-bay NAS met uitbreidingsmogelijkheid (een eSATA poort om te daisychainen naar een doosje met ruimte voor 5 extra schijven, vermoedelijk de DX513).
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2015 18:57 . Reden: Per ongeluk de NVR716 al een snelle ARM-CPU toegedacht, maar dat is pure speculatie. Link naar spec's DS715 toegevoegd. VS360HD heeft maar liefst 36 kanalen! Uitspraak Vincent Alliaga: bronvermelding. Foto bit-tech toegevoegd. Link FB ETA. ]
Ik verwacht deze toch wel binnen een maand. De prijs zal niet heel erg afwijken denk ik. De DS214+ is nu ~€300.Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 09:01:
Lijkt leuk maar voorlopig zeker niet leverbaar. En zodra wel leverbaar dan wordt hij elders stukken goedkoper aangeboden.
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Graag gedaan! ^^^kraades schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:51:
Interessant. Bedankt voor de info. ^^^
[...]
Ik verwacht deze toch wel binnen een maand. De prijs zal niet heel erg afwijken denk ik. De DS214+ is nu ~€300.
Had de links al als nieuws gesubmit, maar daar is (nog) niks mee gedaan door de redactie en kon het niet langer voor me houden.
Over de prijsstelling: dat lijkt mij ook een realistische inschatting. Als je de prijs van de 2 stuks pricewatch: Seagate Surveillance HDD +Rescue, 4TB (samen ca. €380) in mindering brengt op de prijzen van de bundelaanbiedingen van webshops uit Bolukan in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2" dan zit Amazon mooi daartussen; prijsinterval €300 - €350 (resp. €684,54 en €729,86, beide excl. verzendkosten.)
Duitse webshops claimen dat de DS215+ beschikbaar zal zijn op 12 juni: http://www.heise.de/preis...n-ds215-4tb-a1272128.htmlkraades schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:51:
Interessant. Bedankt voor de info. ^^^
[...]
Ik verwacht deze toch wel binnen een maand. De prijs zal niet heel erg afwijken denk ik. De DS214+ is nu ~€300.
En ondertussen is er ook al een DS216se aangekondigd:
http://www.eteknix.com/sy...ew-nas-units-at-computex/
Mijn ervaring van ibood is dat je er lang op kan wachten en als ze dan beginnen te leveren dat het ook nog afwachten is of je een complete levering krijgt....just my 2cents
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Changelog
Important Information:
•A thorough investigation has been done, and it is confirmed that DSM and its related packages are not impacted by the LogJam vulnerability because of the way Synology implements OpenSSL in our system.
Fixed Issues:
•Fixed multiple kernel vulnerabilities (CVE-2014-3122, CVE-2014-3153, CVE-2014-0196, and CVE-2014-4699).
•Improved the stability of SHR expansion.
•Improved the stability of SMB transfer when the system is being accessed by an excessive number of clients.
•Fixed an issue where CPU usage could remain high when widget is enabled.
•Fixed an issue where LDAP users could fail to log in to DSM.
•Fixed an issue where files could not be downloaded via Windows' terminal.
•Fixed an issue where system cannot enter hibernation.
•Fixed an issue where some folders with non-English names would become inaccessible via SMB.
•Fixed an issue where volumes/iSCSI LUN cannot be displayed after the Synology High Availability system resumes from safe mode with UPS connected
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Bij Klarsicht-it.de staat de DS215+ nu voor 16 juni als uitleverdatum.kikashi schreef op zondag 07 juni 2015 @ 11:36:
[...]
Duitse webshops claimen dat de DS215+ beschikbaar zal zijn op 12 juni: http://www.heise.de/preis...n-ds215-4tb-a1272128.html
En ondertussen is er ook al een DS216se aangekondigd:
http://www.eteknix.com/sy...ew-nas-units-at-computex/
Zal dus niet lang meer duren
2250 WP Zuid PVoutput
[ Voor 170% gewijzigd door Tweade op 09-06-2015 13:58 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Bedankt, heb m'n vraag verplaatst.MdO82 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:56:
Je hebt in [Synology] Vraag en antwoord - deel 2 meer kans denk ik voor een antwoord
Dat hij helemaal niet meer hibernate is inderdaad opgelost, maar nu heb ik weer dat hij om het kwartier wakker wordt. (Dat had ik ook al sinds 5.2, vóór update 1.)rikadoo schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:47:
Kijk, hibernation issue opgelost.
Hibernation dus zelf maar uitgezet, want dit is nog erg(erlijk)er.
Verwijderd
Bij de Pricewatch zijn ze in elk geval wakker, de miniem met specificaties gevulde DS715+ is verdwenen, en al zijn er (nog) geen prijzen bekend, is er wel een pricewatch: Synology DS715.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2015 13:36 . Reden: Pricewatch heeft DS715. En nu ook prijzen. ]
Ik heb nog niet kunnen achterhalen welke processor erin zit.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:16:
Opvallend is dat Synology de DS715 (geen plus) uitbrengt met dezelfde specs als de aangekondige plusversie (zie nieuws: Synology toont op Cebit nas-modellen met nieuwe Annapurna-socs). Op de site van Synology staat de DS715 ook in een ander marktsegment (home to business workgroup) waar de andere 7-series meestal een klasse hoger (small and medium business) eindigden. Wordt hiermee de DS715+ vaporware?
Bij de Pricewatch zijn ze in elk geval wakker, de miniem met specificaties gevulde DS715+ is verdwenen, en al zijn er (nog) geen prijzen bekend, is er wel een pricewatch: Synology DS715.
Nu vraag ik mij heel erg af of ik het de €60 extra waard vind om voor een DS715 te gaan
Maar aan de DS715 heb je toch het voordeel dat je deze kan uitbreiden?
De extra memory is natuurlijk ook altijd fijn.
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Processoren en hun architectuur zijn niet mijn stiel, waardoor ik het bericht op het Synologyforum onvoldoende op waarde kan schatten, maar daar beweert de poster een potentiële 40-60% verbetering.kikashi schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 15:41:
Het grootste verschil tussen de DS214+ en DS215+ lijkt de CPU te zijn, een Annapurna AL-212 ipv de oudere MARVELL Armada XP MV78230. Iemand een idee hoe die zich tot elkaar verhouden bij (quasi) dezelfde kloksnelheid?
Yup, heb het ook gezien (op mijn ge-double-post-te vraag). Lijkt me toch een significante verbetering.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:23:
[...]
Processoren en hun architectuur zijn niet mijn stiel, waardoor ik het bericht op het Synologyforum onvoldoende op waarde kan schatten, maar daar beweert de poster een potentiële 40-60% verbetering.
Mmm... en dan is er nog de DS715 ook natuurlijk...
Verwijderd
Uit de specs blijkt dat de processor een Annapurna Labs Alpine AL-314, Quad Core 1,4 GHz is. Daar wordt ook de uitbreidbaarheid met een DX213 of DX513 bevestigd (als accessoire en door vermelding van de RAID-modi 5,6 en 10 "with Expansion Unit".MdO82 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:19:
[...]
Ik heb nog niet kunnen achterhalen welke processor erin zit.
Nu vraag ik mij heel erg af of ik het de €60 extra waard vind om voor een DS715 te gaan
Maar aan de DS715 heb je toch het voordeel dat je deze kan uitbreiden?
De extra memory is natuurlijk ook altijd fijn.
De DS215+ heeft wel een eSATA-aansluiting, maar daar ontbreekt die expliciete vermelding. Naar mijn idee, maar ik kan het mis hebben, was die poort toch bedoeld voor dat soort uitbreidingen?
Verder lijken ze erg op elkaar: hot swappable schijven, aantal usb3.0-poorten, WoL, etc. Enkel de processor lijkt af te wijken. Zelfs de fabrieksgarantie is 2 jaar, waar dat bij de DS713+ nog 3 jaar is.
In z'n algemeenheid vind ik dat Synology zijn productlijn best eens kritisch mag bekijken en uitdunnen. Het huidige aanbod leidt tot keuzestress.
Shoot, zag nu pas dat je daar ook actief bent (in elk geval eenzelfde nick).kikashi schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:25:
[...]
Yup, heb het ook gezien (op mijn ge-double-post-te vraag). Lijkt me toch een significante verbetering.
Mmm... en dan is er nog de DS715 ook natuurlijk...
Keuzes, keuzes ...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2015 15:24 . Reden: dt-fout. Kikashi elders ook actief. Garantietermijn DS713+ ter vergelijk. ]
Het is inderdaad wat je zegt, ze hebben gewoon teveel keuzes op de markt gezet.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:38:
[...]
Uit de specs blijkt dat de processor een Annapurna Labs Alpine AL-314, Quad Core 1,4 GHz is. Daar wordt ook de uitbreidbaarheid met een DX213 of DX513 bevestigd (als accessoire en door vermelding van de RAID-modi 5,6 en 10 "with Expansion Unit".
De DS215+ heeft wel een eSATA-aansluiting, maar daar ontbreekt die expliciete vermelding. Naar mijn idee, maar ik kan het mis hebben, was die poort toch bedoelt voor dat soort uitbreidingen?
Verder lijken ze erg op elkaar: hot swappable schijven, aantal usb3.0-poorten, WoL, etc. Enkel de processor lijkt af te wijken.
In z'n algemeenheid vind ik dat Synology zijn productlijn best eens kritisch mag bekijken en uitdunnen. Het huidige aanbod leidt tot keuzestress.
[...]
Shoot, zag nu pas dat je daar ook actief bent (in elk geval eenzelfde nick).![]()
Keuzes, keuzes ...
Ik denk zelf dat ik met de DS215+ makkelijk kan downloaden en streamen naar mijn android box.
Maar de twijfel blijft natuurlijk altijd of het voldoende werkt, want het is een hoop geld wat je even neer moet leggen
2250 WP Zuid PVoutput
Processor en het geheugen en de uitbreidbaarheid:Verder lijken ze erg op elkaar: hot swappable schijven, aantal usb3.0-poorten, WoL, etc. Enkel de processor lijkt af te wijken.
DS215+: dual core AL-212, 1GB RAM
DS715: quad core AL-214, 2GB RAM, uitbreidbaar met DX213 of DX215
[oops: dat moet zijn AL-314 en DX513 voor de DS715; zoals terecht gezien door aardvark hieronder]
[ Voor 14% gewijzigd door kikashi op 11-06-2015 17:52 . Reden: nog typo ]
Verwijderd
FTFY.kikashi schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:56:
[...]
Processor en het geheugen en de uitbreidbaarheid:
DS715: quad core AL-3214, 2GB RAM, uitbreidbaar met DX213 of DX215513
Ah, ik zag het geheugen over het hoofd, goede aanvulling. Als Synology dat eens verving door een slot, zouden we zelf kunnen beslissen wat er nodig is en/of upgraden (dromen mag
Die DX213 zou ik zelf misschien nog overwegen bij een tekort aan opslag binnen de 5 jaar dat Synology ondersteuning biedt*, maar de DX513 is mij met ruim €400 toch te prijzig. In het geval dat er zoveel meer opslag nodig is (meer slots), zou ik uitkijken naar een groter modelletje, wat dan ook weer nieuwer (langere support & opnieuw garantie) en krachtiger is. Daar prijst Synology zich echt uit de (consumenten)markt.
*) Privé rek ik de levensduur zo lang mogelijk; hell, mijn DS409slim is - firewalled - nog altijd in gebruik als muziek-, AirPrint- & backupserver (al repliceer ik naar iets moderners buitenshuis).
Even terugkomen op:
Bij nader inzien zijn de DX213 en DX513 ook aan te sluiten op een DS215+ (specs DX213 en DX513 resp.): "DS215+ (as external storage only)". Ze kunnen alleen geen deel uitmaken van de RAID-groep.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:38:
[...]
De DS215+ heeft wel een eSATA-aansluiting, maar daar ontbreekt die expliciete vermelding. Naar mijn idee, maar ik kan het mis hebben, was die poort toch bedoelt voor dat soort uitbreidingen?
[...]
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2015 17:38 . Reden: Per ongeluk een koetje geplaatst en nu weer geslacht. Aanvulling op bewering inzake uitbreidbaarheid via eSATA. ]
En nog wat andere punten w.o. ssd r/w cache.kikashi schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:56:
[...]
Processor en het geheugen en de uitbreidbaarheid:
DS715: quad core AL-214, 2GB RAM, uitbreidbaar met DX213 of DX215
[oops: dat moet zijn AL-314 en DX513 voor de DS715; zoals terecht gezien door aardvark hieronder]
https://www.synology.com/...ucts/compare/DS215+/DS715
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik mailde van de week informatique over de leverbaarheid en verwachte prijs.
Maar toen konden ze nog niks zeggen, zou er geen "embargo" van synology op zitten?
Dat men de info bekend mag maken als het persbericht uitgegaan is
2250 WP Zuid PVoutput
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
kraades schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:13:
Ik wil eerst wel weten hoe het met de 3rd party package support zit.

Nog een dringende reden Synology op te roepen het aantal verschillende processor(architectur)en te verminderen.
Mogelijk zijn er snel bijgewerkte packages aangezien de DS2015xs al even uit is (eind 2014), al is het niet echt een consumentending, en die had als eerste een processor uit de Annapurna-Labs-stal. Zie ook: http://www.synology-wiki....yp_besitzt_mein_System%3F; vergelijk alle (huidige) NAS met Annapurna: https://www.synology.com/...015xs/DS215+/DS1515/DS715.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2015 15:27 . Reden: DS1515 heeft ook Annapurna, toegevoegd aan 'compare'. DS2015xs ]
Anapurna toolchain is beschikbaar:
http://sourceforge.net/pr...0Alpine%20Linux%203.2.40/
Dit bericht is ook goed lijkt mij: Dr. Bean in "[Synology] Nieuws en discussie".
Edit:
Kun je bij SynoCommunity ook ziet welke modellen precies worden ondersteund?
Ok, gaat misschien een beetje off-topic. Misschien beter in ander topic verder...
[ Voor 19% gewijzigd door technorabilia op 11-06-2015 18:54 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Wacht ik ook even op en eerlijk gezegd liep ik er niet echt warm van.kraades schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:13:
Ik wil eerst wel weten hoe het met de 3rd party package support zit.
Had meer geheugen verwacht ook eigenlijk of ben ik nu te veeleisend?
Feit is dat ie iig een stuk beter zal presteren als mijn huidige NAS
Als Alpine package arg is voor de 215+ dan vind ik hem prima. Mijn belangrijkste packages draaien er dan prima op.kraades schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:52:
Ok, dus dat is de "alpine" die je ziet staan bij bv. https://synocommunity.com/package/nzbget.
Anapurna toolchain is beschikbaar:
http://sourceforge.net/pr...0Alpine%20Linux%203.2.40/
Dit bericht is ook goed lijkt mij: Dr. Bean in "[Synology] Nieuws en discussie".
Edit:
Kun je bij SynoCommunity ook ziet welke modellen precies worden ondersteund?
Ok, gaat misschien een beetje off-topic. Misschien beter in ander topic verder...
[ Voor 48% gewijzigd door schumi2004 op 11-06-2015 21:07 ]
Daarom ga ik voor die €60 verschil maar voor de DS715 denk ik met dubbele capaciteit.schumi2004 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:03:
[...]
Wacht ik ook even op en eerlijk gezegd liep ik er niet echt warm van.
Had meer geheugen verwacht ook eigenlijk of ben ik nu te veeleisend?
Feit is dat ie iig een stuk beter zal presteren als mijn huidige NAS
Hier ook een DS211...
Edit:
Moet je nog wel €150 voor kunnen krijgen dus dan is de schade incl. 4TB disks ~€600...
http://link.marktplaats.nl/m931787777
[ Voor 12% gewijzigd door technorabilia op 11-06-2015 21:26 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ben overtuigd, de 715 it is.kraades schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:18:
[...]
Daarom ga ik voor die €60 verschil maar voor de DS715 denk ik met dubbele capaciteit.
Hier ook een DS211...
Edit:
Moet je nog wel €150 voor kunnen krijgen dus dan is de schade incl. 4TB disks ~€600...
http://link.marktplaats.nl/m931787777
Even kijken hoe en wat met bestaande schijven, die kunnen neem ik aan niet zo over gezet worden.
En mogelijk beter is gewoon nieuwe discs kopen, maar welke dan.
Wordt weer even uitzoeken
Verwijderd
Jawel, vanuit een DS211 ga je naar een even groot aantal sleuven, dus dan kun je qua data zonder meer over (zie bijv. Verwijderd in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2", wat berichten daartussen en Verwijderd in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"). Kanttekening: wel kun je problemen krijgen v.w.b. de geïnstalleerde packages en de instellingen daarvan. Aan jou de keuze (ik durf het niet aan zonder goede backup).schumi2004 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:51:
[...]
Even kijken hoe en wat met bestaande schijven, die kunnen neem ik aan niet zo over gezet worden.
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2015 22:00 . Reden: Niet zonder echt goede backup. ]
Na dat ik het poste bedacht ik me eigen dat ik hem net zo goed ernaast kan houden als extra backup op remote locatie ofzo. Ik zal waarschijnlijk zeker "clean" en groter kan beginnen met nieuwe nas.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:58:
[...]
Jawel, vanuit een DS211 ga je naar een even groot aantal sleuven, dus dan kun je qua data zonder meer over (zie bijv. Verwijderd in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2", wat berichten daartussen en Verwijderd in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"). Kanttekening: wel kun je problemen krijgen v.w.b. de geïnstalleerde packages en de instellingen daarvan. Aan jou de keuze.
Nu op jacht naar de goedkoopste
Verwijderd
In een eerder bericht schat ik de kans daarop als klein in ('vaporware'), omdat de DS715 geheel overeenkomt qua specificaties als de eerder op beurzen gepresenteerde DS715+. Op de Computex 2015 was-t-ie al verdwenen. Verder werd daar een line-up getoond van zaken die in Q3 (of soms wat eerder, zoals de DS215+ en de DS715) worden uitgeleverd - o.m. DS216e, NVR716 (maar dit is een nieuwe lijn en kan een proefballonnetje zijn) en VS360HD, naast de router RT1900ac (zie: Verwijderd in "[Synology] Nieuws en discussie").netvista schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:08:
Ik vraag me eigenlijk af of we ook nog een 715+ kunnen verwachten binnenkort
Overigens, het is niet ongewoon dat Synology een product aankondigt en het later zonder er ruchtbaarheid aan te geven terugtrekt. Een voorbeeld is de DS114+, die naar ik meen de DS214play is geworden, zie: [PW] Is de DS114+ een datalijk? Verwijderen? (de links daarin leiden je naar foto's van een beurs).
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2015 23:00 . Reden: Spelfout. Synology trekt vaker product in, zonder dat publiekelijk te melden. ]
Verwijderd
Anandtech: http://www.anandtech.com/...lability-cluster-solution
Synology: RC18015xs+ en persbericht.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2015 23:35 . Reden: Persbericht ]
Verwijderd
Op de FP zag ik nog een vermeldenswaardig iets, wat je misschien wilt meenemen in je overweging. MAher in 'nieuws: Synology brengt nas-systemen DS715 en DS215+ op de markt' schrijft dat hij als eigenaar van een DS211+ de USB-copyfunctie i.c.m. het SD-cardslot op het front niet graag zou missen. Die handige Tweaker kopieert op deze wijze snel foto's naar Photostation (met een script) zonder een PC o.i.d. te hoeven opstarten. Noch de DS215+, noch de DS715 hebben een zo'n insteekopening of USB-connector aan de voorzijde en ook de sneltoets ontbreekt. De DS211 heeft wel zo'n knop en USB ...schumi2004 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:01:
[...]
Na dat ik het poste bedacht ik me eigen dat ik hem net zo goed ernaast kan houden als extra backup op remote locatie ofzo. Ik zal waarschijnlijk zeker "clean" en groter kan beginnen met nieuwe nas.
Nu op jacht naar de goedkoopste
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2015 01:01 . Reden: Met excuses voor het driemaal achtereen posten van een nieuw bericht i.p.v. 'n edit :$. Getoetst of DS211 net als DS211+ sneltoets voor kopiëren heeft: yep. ]
Nooit gebruik gemaakt van Phototstation maar mogelijk andere wel.
Maar zou zoiets sowieso niet kunnen met wat scripten?
Bij inpluggen van USB en een check op aanwezigheid bepaalde folders auto copy functie aftrappen?
Ik stuur de disks na 4 jaar voor alle zekerheid maar met pensioen. Ik heb de WD greens gehad en ga nu denk ik maar voor de WD reds...schumi2004 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:51:
[...]
Ben overtuigd, de 715 it is.
En mogelijk beter is gewoon nieuwe discs kopen, maar welke dan.
Wordt weer even uitzoeken
# | Product | Prijs | Subtotaal |
2 | WD Red SATA 6 Gb/s WD40EFRX, 4TB | € 165,95 | € 331,90 |
1 | Synology DiskStation DS715 | € 390,50 | € 390,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 722,40 |
👉🏻 Blog 👈🏻
(Ik houd me aanbevolen
[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 12-06-2015 09:26 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ja, daar ga ik nu naar kijken want de DS715 moet het maar worden voor mij als vervanging van mn 211+. Dan maar zonder de SdCopy, maar wil de power hebben voor de toekomst. Ik ben niet zo'n heel handige tweaker, maar heb door anderen gemaakte scriptjes aanelkaar geknoopt en aangepast (en Exiftool geinstalleerd). Nu moet ik dat opnieuw gaan uitzoeken maar so-be-it.schumi2004 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:28:
Maar zou zoiets sowieso niet kunnen met wat scripten?
Bij inpluggen van USB en een check op aanwezigheid bepaalde folders auto copy functie aftrappen?
Eergisteren is ook m'n 2de WD Green in fail-mode gegaan dus moet ook een nieuwe 3TB red erbij doen.
Weet iemand trouwens waarom de DS715 slechts van 720P kan transcoden, zou het kunnen dat dit met een latere software versie wel kan?
Verwijderd
Anyway, dank (MAher schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:56:
[...]
Ja, daar ga ik nu naar kijken want de DS715 moet het maar worden voor mij als vervanging van mn 211+. [...]
[ Voor 92% gewijzigd door Kiwi op 12-06-2015 13:20 ]
Verwijderd
Voor uitleg zie http://forum.synology.com...&t=50593&p=384686#p384679.
1
2
3
4
| unique="synology_alpine_ds1515" unique="synology_alpine_ds2015xs" unique="synology_alpine_ds715" unique="synology_alpine4k_ds215+" |
[ Voor 19% gewijzigd door technorabilia op 12-06-2015 20:37 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Heeft dat met transcoding te maken misschien?
Heb een eerder gedeeld linkje van vergelijkingen tussen de 215+ en 715 plus bekeken en eerste wat opviel was geheugen, de rest leek me redelijk gelijk.
https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/faq/577
👉🏻 Blog 👈🏻
Van het Synology forum. Zou maar een naampje moeten zijn...schumi2004 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 20:44:
Waarom die 4k in arch name, weet iemand dat?
Heeft dat met transcoding te maken misschien?
Heb een eerder gedeeld linkje van vergelijkingen tussen de 215+ en 715 plus bekeken en eerste wat opviel was geheugen, de rest leek me redelijk gelijk.
quote: drbeanTo name a few possibilities: Could be just the (internal) code name AL uses. It might be from AL sales dept: 'alpine 4k' sounds way better than just plain old 'alpine'.
Maybe there are administrative reasons either on Synology side or AL side.
It's possible that AL developed this particular model separate from the other models in the same family, so a separate toolchain/kernel was developed to go along with it. Because the 'generic' one works for the purposes for which the CPU is intended, it's not released.
Anyway, I wouldn't read too much into it. Synology has to use a codename, and there could be any number of reasons that are not interesting at all
👉🏻 Blog 👈🏻
Dan doen we dat toch ?kraades schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 19:18:
[...]
Van het Synology forum. Zou maar een naampje moeten zijn...
[...]
1
| unique="synology_alpine_ds215+" |
Er zal vast wel een gedachte achter zitten
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:05:
[...]
Anyway, dank (, +2 is verdiend) voor de link naar het performanceoverzicht van de NASsen met twee sleuven (https://www.synology.com/...roducts/performance#2_bay) in je post op de FP. Die kende ik (nog) niet.
Inmiddels een bestelling voor de DS715 geplaatst. Kost een beetje meer, maar dan heb ik voldoende RAM voor een tijd, een flinke processor die goed kan encrypten en als plusje een redelijke mogelijkheid tot transcoden.
Voor de mensen die hun NAS voor video willen gebruiken zal een versie die 4k kan transcoden interessant worden?
EDIT: Kwam deze test van de DS1515 tegen, vergeleken met een Qnap TS 453 Pro met Celeron quad-core en daar komt hij toch erg goed uit. De DS1515 is in wezen de 715 met 5 ipv 2 drive bays. Die processor, dat zit dus wel snor.
http://hexus.net/tech/rev...0-synology-ds1515/?page=3
[ Voor 14% gewijzigd door MAher op 14-06-2015 21:10 ]
Vast, maar dan in in het licht van Annapurna Labs niet van Synology.MdO82 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 19:25:
[...]
Dan doen we dat toch ?
code:
1 unique="synology_alpine_ds215+"
Er zal vast wel een gedachte achter zitten
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Sindsdien (dec. 2014) is er weinig in de openbaarheid gekomen. Of weet een andere Tweaker licht in de duisternis te brengen?The SoC at the heart of the DS2015xs is the AL-514 from Annapurna Labs, an Israeli startup that is still in stealth mode. The company has declined to speak to the media as of now. However, tracing some coverage of Israeli VC firms reveals that Annapurna Labs was founded in 2011 with the intent of bringing ARM-based communication processors to the market. Datasheets of SoCs from Annapurna Labs are not currently available to the public, [...]
Wel jammer dat de DS715 niet net zoals voorheen met de 7-serie krachtig genoeg is (de juiste CPU heeft) om Docker te draaien. Ik ben nog in de running voor een vervanger van mijn 'petite' 4-bay-NAS (DS409slim) en had gehoopt met een 2-bay te kunnen volstaan. Datagroei is overzichtelijk en met de huidige HDD >= 4 GB geen behoefte aan een DS415+ of een DS713+, die beide ca. de helft meer elektra verbruiken als de DS715 (energiezuinig is een belangrijk criterium voor mij). En de laatstgenoemde, de DS713+, doet bij mij niet mee vanwege de ouderdom (van de 4 à 5 jaar ondersteuning is al een fiks deel voorbij). Maar eens zien welke richting Synology eind dit jaar inslaat.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 17:01 . Reden: 'Voor' spel je met één 'r'. DS715 runt geen Docker. Naam correct. 'Verdomd' is een lelijk woord: verdraait. ]
Verwijderd
De overname door Amazon was eind januari 2015 (bijv. http://www.pcworld.com/ar...r-data-center-muscle.html) en de eerste introductie van een Synology NAS met hun processorfamilie was begin december 2014 (nieuws: Synology voorziet DS2015xs en DS3615xs van 10Gbit/s-ethernetaansluitingen). Dus enige terughoudendheid naar de buitenwereld, de pers, in die periode snap ik wel, maar zelfs nu zijn de datasheets e.d. niet beschikbaar voor jou en mij.F-X schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:24:
Is dat niet omdat ze zijn overgenmoen door amazon?
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 22:19 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Zoja, dan kan je met een programma als tasker allerlei zaken automatiseren.
Ben je in de buurt van je huis, tasker stuurt een magic packet om je synology te wekken.
Ben je weg van huis, tasker logt in via ssh (moet die poort wel open staan) en sluit je diskstation af.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.