Ondanks de volle inzet van de OR over de afgelopen 5 maanden, denk ik dat de OR zich heeft laten ondersneeuwen/intimideren door het CGI management. Mogelijk komt dat door gebrek aan kennis in deze complexe materie. Begrijp me goed geen kwaad woord over de persoonlijke inzet van de OR leden. Denk wel dat het nu tijd is voor advies van mensen met de juiste expertise omtrent arbeidsrecht, zeker daar er zoveel generaties werknemers werken bij CGI. Heb niet het idee dat de OR heel serieus is genomen gezien het aanbod van de nieuwe arbeidsvoorwaarden. CGI heeft ervaring in het onderhandelen mbt dit soort zaken (is niet de eerste keer voor Ron de Mos dat hij een reorganisatie heeft begeleid). Dus samenvattend, goed werk OR maar haal er nu experts bij op dit gebied. Dit is niet waarom jullie bij CGI in dienst zijn gekomen.
krijgen jullie wel antwoord op je vragen aan die mailbox? ik krijg niet eens een ontvangstbevestiging laat staan een antwoord.
Heb geen gelegenheid naar de inloopsessies te komen, dus ik ben aangewezen op die mailbox.
Heb geen gelegenheid naar de inloopsessies te komen, dus ik ben aangewezen op die mailbox.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Een eerdere vraag heb ik ooit enkel een 'Hierover kunnen we pas na 3 september meer informatie geven' antwoord gekregen. Verder nog nooit antwoord gehad.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Zijn de nieuwe schalen nu eindelijk al eens beschikbaar? Ik kan me herinneren dat er dinsdag gezegd is dat deze ook zo snel mogelijk bekend gemaakt zouden worden
Verwijderd
Mijn verwachting is dat we voor eind volgende week als de brieven zijn verstuurd niet meer informatie op intranet gaan zien. Het is allemaal onderhandelingstactiek van de directie om in deze fase zo min mogelijk informatie te geven.
Op mijn vragen die ik naar de HR afdeling heb gestuurd is slechts een selectief deel in de FAQ beantwoord.
Op mijn vragen die ik naar de HR afdeling heb gestuurd is slechts een selectief deel in de FAQ beantwoord.
Op de Discussie Site van de OR staat bij het topic Lease-Auto Je hebt toch meer aan een mobiliteitsbudget een opmerkelijke bijdrage (Posted: 16-7-2013 12:09) van de secretaris van de OR.Dat de OR blijkbaar niet weet hoe het zit met de lease auto regeling in de verschillende contracten geeft toch serieus te denken of de kwaliteit van de onderhandelingen.
It always seems impossible until it's done.
Dat hij er inderdaad wel gewoon recht op had (en heeft), want van die 16K limiet was midden jaren negentig helemaal geen sprake. Zucht......ESPACE schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:37:
[...]
Op de Discussie Site van de OR staat bij het topic Lease-Auto Je hebt toch meer aan een mobiliteitsbudget een opmerkelijke bijdrage (Posted: 16-7-2013 12:09) van de secretaris van de OR.
Verwijderd
Hear hear !Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 10:04:
Ondanks de volle inzet van de OR over de afgelopen 5 maanden, denk ik dat de OR zich heeft laten ondersneeuwen/intimideren door het CGI management. Mogelijk komt dat door gebrek aan kennis in deze complexe materie. Begrijp me goed geen kwaad woord over de persoonlijke inzet van de OR leden. Denk wel dat het nu tijd is voor advies van mensen met de juiste expertise omtrent arbeidsrecht, zeker daar er zoveel generaties werknemers werken bij CGI. Heb niet het idee dat de OR heel serieus is genomen gezien het aanbod van de nieuwe arbeidsvoorwaarden. CGI heeft ervaring in het onderhandelen mbt dit soort zaken (is niet de eerste keer voor Ron de Mos dat hij een reorganisatie heeft begeleid). Dus samenvattend, goed werk OR maar haal er nu experts bij op dit gebied. Dit is niet waarom jullie bij CGI in dienst zijn gekomen.
Verwijderd
Wat ik wil weten is of er afspraken zijn gemaakt over de mensen die niet tekenen. Zijn die vogelvrij (behalve wat betreft hun primaire arbeidsvoorwaarden betreft, of wat expliciet in hun contract staat), of blijven hun huidige arbeidsvoorwaarden echt ongewijzigd ?
Ik zou hier graag een antwoord van Wijnands op zien.
Mijn vermoeden is dat daar geen afspraken over gemaakt zijn, en dat je dan dus vogelvrij wordt verklaard.
Mijn vermoeden is dat daar geen afspraken over gemaakt zijn, en dat je dan dus vogelvrij wordt verklaard.
Verwijderd
Wat bedoel je precies met vogelvrij? Het lopende arbeidscontract kan niet zomaar eenzijdig gewijzigd worden volgens mij. Op basis van het huidige voorstel ga ik zeker niet tekenen en werk ik lekker verder op basis van het oude contract. Zelfs in geval daar dingen in kunnen worden aangepast door de werkgever heb je met het bestaande contract nog altijd een betere onderhandelingspositie indien je van plan bent om een andere baan te zoeken dan met het nieuwe voorstel.
Dat zou ik ook graag willen weten. Ik had eerlijk gezegd vooraf daar al een bepaalde stellingname in verwacht van de OR dat als onderdeel van de onderhandelingen naar voren was gekomen. Nu wordt alles via optie 3 op 'een gesprek' gegooid, maar wat de waarde daar nu van is?Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:53:
Wat ik wil weten is of er afspraken zijn gemaakt over de mensen die niet tekenen. Zijn die vogelvrij (behalve wat betreft hun primaire arbeidsvoorwaarden betreft, of wat expliciet in hun contract staat), of blijven hun huidige arbeidsvoorwaarden echt ongewijzigd ?
Gaat men een lamp op je gezicht zetten om met een 'good cop, bad cop' routine je alsnog over te halen om te tekenen: "Al jouw collega's hebben al getekend, als jij dat als enige niet doet, dan moet je dat zelf weten, maar dan staan wij niet in voor de consequenties." "Mag ik alsjeblieft een glas water?" "Nee! en we gaan hier niet naar buiten totdat jij de juiste beslissing hebt genomen ". Zoiets?
[ Voor 13% gewijzigd door cftbl op 08-09-2013 12:10 ]
Ik vraag me af in hoeverre deze ontdekking nu een dikke streep door het hele mobiliteitsplan trekt. Als pas vanaf 2010 het leaserecht vanuit primair naar secundair is gegaan dan is de populatie waar de nieuwe plannen op van toepassing zijn een heel stuk kleiner. De enige manier is dan een nieuw primair contract en dat betekend gewoon per persoon nieuwe onderhandelingen. Daar zal canada blij mee zijn

Ik heb 2 mails gestuurd, waarvan 1 ver voor vorige week.peter00 schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:04:
krijgen jullie wel antwoord op je vragen aan die mailbox? ik krijg niet eens een ontvangstbevestiging laat staan een antwoord.
Op 1 kreeg ik na ruim een week antwoord, die van afgelopen week is nog niet beantwoord.
Maar een ontvangstbevestiging ahd wel netjes geweest.
Dan had ik ook gesnapt dat ze geen tijd hebben om direct te beantwoorden omdat ze AAAAAAALLLLLLLL die brieven moeten doen.
Ik zit eignelijk te wachten tot er iemand van HR hier komt zeuren dat ZE moet overwerken...

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Met Janoniem. Het nieuwe pakket is een forse wijziging, die in sommige individuele gevallen een sterk negatieve impact kan hebben. Om die reden zouden er harde afspraken moeten zijn over de "weigeraars".
In stand houden van hun rechten, niet wegpesten, maar ook toekomstige indexatie van onkosten, zorg en leasebijdrage en misschien zelfs een norm voor salarisverhoging (relatief aan loonruimte en beoordeling). Dan pas kun je met een gerust hart onder de oude voorwaarden doorwerken. Bij gebrek aan dit soort waarborgen is het weigeren van een nieuw contract het begin van een periode waarin je ander werk gaat zoeken.
In stand houden van hun rechten, niet wegpesten, maar ook toekomstige indexatie van onkosten, zorg en leasebijdrage en misschien zelfs een norm voor salarisverhoging (relatief aan loonruimte en beoordeling). Dan pas kun je met een gerust hart onder de oude voorwaarden doorwerken. Bij gebrek aan dit soort waarborgen is het weigeren van een nieuw contract het begin van een periode waarin je ander werk gaat zoeken.
Ik verbaas me over je naïviteit. Waarom denk je dat Wijnands hier een antwoord op heeft? Waarom denk je überhaupt dat de bestuurder jou (of de OR bij extensie) in de keuken laat kijken? Waarom denk je dat het voor de bestuurder voordelig zou zijn om jou te laten weten wat ze intern bespreken?Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 11:53:
Wat ik wil weten is of er afspraken zijn gemaakt over de mensen die niet tekenen. (...) Ik zou hier graag een antwoord van Wijnands op zien.
Jullie maken het allemaal veel te moeilijk. Het is veel simpeler. Het zijn gewoon harde zakelijke onderhandelingen en degene met de beste onderhandelingstactiek wint.
Inmiddels lijkt ook Scott Adams in de loop. Ziehier de nieuwe Dilbert:
http://dilbert.com/strips/comic/2013-09-08/
http://dilbert.com/strips/comic/2013-09-08/
Als dat (volgens de bestuurder) in het voordeel zou zijn van het bedrijf, dan had dat aanbod er al lang gelegen.t_captain schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:05:
In stand houden van hun rechten, niet wegpesten, maar ook toekomstige indexatie van onkosten, zorg en leasebijdrage en misschien zelfs een norm voor salarisverhoging (relatief aan loonruimte en beoordeling). Dan pas kun je met een gerust hart onder de oude voorwaarden doorwerken.
Klaarblijkelijk is er gisterenavond door een collega een bericht op het intrAnet forum geplaatst over het feit dat die 16.000 kilometer in de oude contracten nooit voorkwamen (wel de 13.500 km privé), en ook staat vermeld dat de leaseauto als primair aangeboden is.
Overigens, ik kan mij ook niet herinneren dat ik ooit na het tekenen van mijn originele arbeidsovereenkomst nog een keer een andere overeenkomst heb moeten ondertekenen. Dusssss.
Overigens, ik kan mij ook niet herinneren dat ik ooit na het tekenen van mijn originele arbeidsovereenkomst nog een keer een andere overeenkomst heb moeten ondertekenen. Dusssss.
@snelkeuze0017
Het behoud van personeel lijkt me in de huidige omstandigheden een prioriteit voor CGI. De signalen die ik opvang is dat de outflow zo sterk is geweest is, zodat de omzetdoelstellingen in het geding komen. Wat dat betreft heeft CGI een zakelijk voordeel bij het behoud van haar werknemers.
Stel dat men inderdaad een harde lijn kiest t.a.v. de nieuwe arbeidsvoorwaarden, "tekenen of opdonderen", wat zegt dat over CGI als werkgever? Zijn de "oude contract consultants" ineens niet meer interessant omdat het geen jaknikkers bleken te zijn? Of is het meteen een probleem als je een procent of wat duurder bent?
Het ene zou een aanklacht zijn richting de bedrijfscultuur; bedrijven die van jaknikkers houden zijn bedrijven die de deur openzetten voor gevaarlijke excessen. Enron, MCI Worldcom, Goldman Sachs en ons eigen Vestia hadden allemaal een onbetwiste leider met een hoop jaknikkers in zijn gevolg.
Het tweede geval biedt een onprettige vooruitblik op de salarisonderhandelingen in de komende jaren.
Het behoud van personeel lijkt me in de huidige omstandigheden een prioriteit voor CGI. De signalen die ik opvang is dat de outflow zo sterk is geweest is, zodat de omzetdoelstellingen in het geding komen. Wat dat betreft heeft CGI een zakelijk voordeel bij het behoud van haar werknemers.
Stel dat men inderdaad een harde lijn kiest t.a.v. de nieuwe arbeidsvoorwaarden, "tekenen of opdonderen", wat zegt dat over CGI als werkgever? Zijn de "oude contract consultants" ineens niet meer interessant omdat het geen jaknikkers bleken te zijn? Of is het meteen een probleem als je een procent of wat duurder bent?
Het ene zou een aanklacht zijn richting de bedrijfscultuur; bedrijven die van jaknikkers houden zijn bedrijven die de deur openzetten voor gevaarlijke excessen. Enron, MCI Worldcom, Goldman Sachs en ons eigen Vestia hadden allemaal een onbetwiste leider met een hoop jaknikkers in zijn gevolg.
Het tweede geval biedt een onprettige vooruitblik op de salarisonderhandelingen in de komende jaren.
Het zou ook best eens een opschoningscampagne kunnen zijn. Ik vernam dat er vele nieuwe joiners bijkomen de laatste tijd (is ook altijd zo na het schooljaar, dan komt er een nieuwe lichting van de HTS-en). CGI is dus best populair voor starters blijkbaar.t_captain schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:13:
@snelkeuze0017
Stel dat men inderdaad een harde lijn kiest t.a.v. de nieuwe arbeidsvoorwaarden, "tekenen op opdonderen", wat zegt dat over CGI als werkgever? Zijn de "oude contract consultants" ineens niet meer interessant omdat het geen jaknikkers bleken te zijn? Of is het meteen een probleem als je een procent of wat duurder bent?
De oude garde wordt nu voor het blok gezet. Tekenen of wegwezen. Kan dus goed zijn dat dit een strategie is om de oude dure consultants te "lozen".
Dat gevoel bekruipt me ook een beetje. Maar ook hier kun je wel vraagtekens bij zetten. Zijn die oudjes zo duur dan? Logica had best leuke arbeidsvoorwaarden maar een hoog brutoloon was er niet een van. Wat is dan "duur"? Een senior software engineer met 3500 bruto? Een technisch projectleider met 4000 bruto?
Verwijderd
De aanvragen die ik zie van klanten zijn waarbij ze om consultants vragen met minstens 5 of 10 jaar werkervaring. Schoolverlaters zie ik niet zo snel ingezet worden.
Verwijderd
In Logica gele gids versie 1.2 staan bij artikel 3.6 de voorwaarden voor een lease auto....
Verwijderd
Uit welk jaar is die versie en wat zijn die voorwaarden dan?Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:48:
In Logica gele gids versie 1.2 staan bij artikel 3.6 de voorwaarden voor een lease auto....
V1.2 = 2009:
3.6 LEASE-AUTOREGELING
De Lease-Autoregeling staat open voor alle medewerkers mits zij aan een aantal voorwaarden
voldoen. Een lease-auto wordt in beginsel ter beschikking gesteld indien ten minste 16.000 km per
jaar (Norm) wordt gereden in verband met woon- werkverkeer en zakelijk verkeer.
Logica zal het verzoek inwilligen, tenzij inwilliging naar het oordeel van Logica redelijkerwijze nietkan
worden verlangd. Als redelijke gronden tot weigering van een verzoek kunnen in ieder gevalworden
beschouwd:
- Het niet in het bezit zijn van een geldig rijbewijs
- De naar het oordeel van Logica verwachting dat de arbeidsovereenkomst tussen Logica en
de medewerker binnenkort eindigt
- De naar het oordeel van Logica verwachting dat per jaar minder dan de Logica Norm voor
hetminimum aantal te rijden zakelijke kilometers (incl. woon-werk verkeer) wordt gereden.
Logica kan bij inwilliging van het verzoek nadere voorwaarden stellen. Indien de medewerker een
proeftijd heeft en/of voor bepaalde tijd in dienst is, zal Logica bij inwilliging van het verzoek in elk
geval bepalen dat de bestelling van de lease-auto wordt opgeschort totdat de proeftijd is verstreken
en de medewerker voor onbepaalde tijd in dienst is getreden.
Indien de medewerker aan de voorwaarden voldoet stelt Logica een norm leaseprijs ter beschikking.
Als de medewerker een lease-auto besteld met een hoger leasebedrag dan zal het meerdere een
eigen bijdrage in privé-gebruik zijn.
3.6 LEASE-AUTOREGELING
De Lease-Autoregeling staat open voor alle medewerkers mits zij aan een aantal voorwaarden
voldoen. Een lease-auto wordt in beginsel ter beschikking gesteld indien ten minste 16.000 km per
jaar (Norm) wordt gereden in verband met woon- werkverkeer en zakelijk verkeer.
Logica zal het verzoek inwilligen, tenzij inwilliging naar het oordeel van Logica redelijkerwijze nietkan
worden verlangd. Als redelijke gronden tot weigering van een verzoek kunnen in ieder gevalworden
beschouwd:
- Het niet in het bezit zijn van een geldig rijbewijs
- De naar het oordeel van Logica verwachting dat de arbeidsovereenkomst tussen Logica en
de medewerker binnenkort eindigt
- De naar het oordeel van Logica verwachting dat per jaar minder dan de Logica Norm voor
hetminimum aantal te rijden zakelijke kilometers (incl. woon-werk verkeer) wordt gereden.
Logica kan bij inwilliging van het verzoek nadere voorwaarden stellen. Indien de medewerker een
proeftijd heeft en/of voor bepaalde tijd in dienst is, zal Logica bij inwilliging van het verzoek in elk
geval bepalen dat de bestelling van de lease-auto wordt opgeschort totdat de proeftijd is verstreken
en de medewerker voor onbepaalde tijd in dienst is getreden.
Indien de medewerker aan de voorwaarden voldoet stelt Logica een norm leaseprijs ter beschikking.
Als de medewerker een lease-auto besteld met een hoger leasebedrag dan zal het meerdere een
eigen bijdrage in privé-gebruik zijn.
Ik heb ook al mijn oude documenten bij elkaar gesprokkeld. En allemaal bij elkaar gestopt in een mapje. Vind nergens iets over 16.000 kilometer zakelijk minimaal b.t.w... Ook niet op intranet, b.t.w. (heb in mijn dossier zitten neuzen)
Verwijderd
Zijn er ook medewerkers die de positieve veranderingen in het nieuwe voorstel wel zien en bereid zijn te tekenen voor 1 oktober?
Verwijderd
Ik ben ook voor 2010 in dienst getreden, maar zie in de AV (helaas) wel een verwijzing naar die 16000. En tevens de zinsnede dat de voorwaarden naar believen van Logica kunnen worden aangepast. In mijn arbeidscontract staat dan weer dat ik aan de voorwaarden voor een leaseauto voldoe (terwijl nog niets bekend kon zijn over het wel of niet halen van die 16K).
Hoe dan ook zal het voor mij waarschijnlijk een show-stopper worden als de leaseauto wordt 'afgepakt'.
Hoe dan ook zal het voor mij waarschijnlijk een show-stopper worden als de leaseauto wordt 'afgepakt'.
Verwijderd
Wanneer dan? Hiervoor gaf iemand aan dat het in de gele gids van 2009 stond. Als je daarvoor in dienst gekomen bent dan ben ik wel benieuwd waar je dat gelezen hebt.Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:33:
Ik ben ook voor 2010 in dienst getreden,
De grens van 1 oktober is al gezet op 10 december. Dat is de deadline als je met terugwerkende kracht het nieuwe contract wil.Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:29:
Zijn er ook medewerkers die de positieve veranderingen in het nieuwe voorstel wel zien en bereid zijn te tekenen voor 1 oktober?
Ik denk dat de vraag van Easymedia relevant blijft, wie gaat voor 10-12 tekenen?
Tot op heden veel kritiek gelezen, tijd om de positieve geluiden ook eens te peilen.
Tot op heden veel kritiek gelezen, tijd om de positieve geluiden ook eens te peilen.
Je wilt het topic dood hebben?t_captain schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:51:
Voordeel voor bestuurder is overgang op nieuwe voorwaarden vóór 1 oktober. Met terugwerkende kracht worden er dan nog vakantiedagen afgepakt. Laten we dus geduldig afwachten op de brieven, daarna OR vragen het pakket te verwerpen. Bestuurder gaat toch door (want KPI van Ron?). Dan naar bestuursrechter om beslissing aan te vechten. Meer bedenktijd voor ons.snelkeuze0017 schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:15:
[...]
Als dat (volgens de bestuurder) in het voordeel zou zijn van het bedrijf, dan had dat aanbod er al lang gelegen.
Eigen stomme keuze van de onderhandelingstaktiek om zo lang te wachten met volledige eerlijke info. Misschien dat de Canadese miljardair dan in actie komt? Volgens mij heeft Ron geen ruimte om meer toe te zeggen aan de medewerkers. Wat is belang van Ron voor zoveel onrust?
De 'droom' is niet die van Ron, maar die vanuit Canada. Ik droom ook wel eens

En ik ga morgen eerst aan een kleine droomvakantie beginnen.. Even die stuwmeer aan dagen opmaken.. en ik zal zeker niet voor 1 oktober terug zijn.. en de laptop gaat niet mee..
Misschien af en toe hier eens checken om te kijken hoe het er voor staat..
als ik ooit zou tekenen dan doe ik dat niet voor 1 january 2099
Valt mij met name op vanuit de reacties hier op het forum dat er veel verschillende smaken zijn in de contracten die binnen de organisatie aanwezig zijn. Vanuit de bedrijfskant lijkt mij dat inderdaad niet wenselijk en begrijp daarom ook dat men graag naar 1 smaak zou willen. Zo ik het nu zie hebben we:
- CMG contracten < 2003
- Logica contracten < 2003
- Logica consulting contracten < 2003
- LogicaCMG contracten > 2003
- LogicaCMG contracten voor de Logicacontracten van < 2003
Deze categorie had na de overname/fusie door CMG in NL een nieuw contract + addendum gekregen - Logica contracten > 2008
- etc.
wat ik me afvraag is welk generatie is gediend met de huidige aanbieding van de baas? we hebben toch 3-4 generaties in dienst...
Ik denk alleen degenen die vorig jaar zijn begonnen, met de nieuwste arbeidsvoorwaarden. En dat zijn er niet zo veel. Alle anderen gaan er hard op achteruit...fayso946 schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:31:
wat ik me afvraag is welk generatie is gediend met de huidige aanbieding van de baas? we hebben toch 3-4 generaties in dienst...
B.t.w. bij het doornemen van de stukken die ik kreeg toen ik startte bij CMG werd ik eraan herinnerd dat we toen met 6000 man waren in Nederland, met de aanvulling van Logica zaten we tegen de 7000 aan. CMG was toen een bedrijf om trots op te zijn. Toch wel verschrikkelijk dat we met meer dan 50% zijn gekrompen. Wat overigens niet uitsluitend door de ontslagrondes van de afgelopen tijd is gekomen. Veel oud collega's zijn ook uit zichzelf vertrokken. En zoals ik het nu zie, wordt dat volgend jaar, met die nieuwe arbeidsvoorwaarden, alleen nog maar erger. Ik vind het erg jammer dat het zo ver heeft moeten komen in Nederland met "ons" bedrijf. Dat is ook precies wat een ex-collega mij vanmiddag nog vertelde toen ik bij hem op bezoek was. Hij vond het ook jammer dat het zo ver heeft moeten komen...
[ Voor 6% gewijzigd door Perenor op 09-09-2013 05:52 ]
Verwijderd
Dit is wat CGI nu aanbiedt (vacature op Intermediair http://www.intermediair.n...tor+%28heel+Nederland%29/)
• 23 vakantiedagen (dat is inclusief 2 door CGI aan te wijzen dagen), waarbij je de mogelijkheid hebt om dagen bij te kopen.
• CGI betaalt 25% van de kosten van je zorgverzekering (eigen bijdrage 75%).
• CGI betaalt 70% van pensioenlasten (werknemer 30%), met de mogelijkheid om zelf bij te sparen.
• Het nieuwe werken – wij faciliteren thuiswerken.
• Leaseregeling.
Ik heb het gevoel dat huidig voorstel alleen maar een tussenstap is in deze richting.
• 23 vakantiedagen (dat is inclusief 2 door CGI aan te wijzen dagen), waarbij je de mogelijkheid hebt om dagen bij te kopen.
• CGI betaalt 70% van pensioenlasten (werknemer 30%), met de mogelijkheid om zelf bij te sparen.
• Leaseregeling.
Ik heb het gevoel dat huidig voorstel alleen maar een tussenstap is in deze richting.
Verwijderd
Logica Gele Gids versie 1.0 $3.6 "De Lease-Autoregeling staat open voor alle medewerkers mits zij aan een aantal voorwaarden voldoen. Een lease-auto wordt in beginsel ter beschikking gesteld indien ten minste 16.000 km per jaar (Norm) wordt gereden in verband met woon -werkverkeer en zakelijk verkeer."Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:40:
[...]
Wanneer dan? Hiervoor gaf iemand aan dat het in de gele gids van 2009 stond. Als je daarvoor in dienst gekomen bent dan ben ik wel benieuwd waar je dat gelezen hebt.
Verwijderd
uit welk jaar is die versie dan?Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 23:16:
[...]
Logica Gele Gids versie 1.0 $3.6 "De Lease-Autoregeling staat open voor alle medewerkers mits zij aan een aantal voorwaarden voldoen. Een lease-auto wordt in beginsel ter beschikking gesteld indien ten minste 16.000 km per jaar (Norm) wordt gereden in verband met woon -werkverkeer en zakelijk verkeer."
Verwijderd
Mijn leasecontract loopt in april af. Het afgelopen jaar heb ik toevallig een klus in de buurt gehad. Mijn huidige opdracht is wel 2 uur reizen per dag, maar die loopt in februari af. Als ik het nieuwe contract teken dan kan ik niet aannemelijk maken dat ik 16.000 ga rijden volgend jaar, en krijg ik dus waarschijnlijk een leasebudget. Het is dus elke 4 jaar een kwestie van geluk of pech of je wel of niet meer in aanmerking gaat komen voor een leaseauto.
Volgens mij was de leaseauto ook altijd een middel om mensen aan het bedrijf te binden. Je kan niet zomaar een andere baan zoeken vanwege de boete die erop staat.
Volgens mij was de leaseauto ook altijd een middel om mensen aan het bedrijf te binden. Je kan niet zomaar een andere baan zoeken vanwege de boete die erop staat.
ik heb nog een pen in de la liggen ter viering van de 1500e CMG collega....Perenor schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:38:
B.t.w. bij het doornemen van de stukken die ik kreeg toen ik startte bij CMG werd ik eraan herinnerd dat we toen met 6000 man waren in Nederland, met de aanvulling van Logica zaten we tegen de 7000 aan. CMG was toen een bedrijf om trots op te zijn. Toch wel verschrikkelijk dat we met meer dan 50% zijn gekrompen.
Als ik kijk naar de arbeidsvoorwaarden die worden geboden op Intermediair denk ik dat we nog lang niet klaar zijn met "hervormen". Helaas wordt door de vergrijzing de vijver met jonkies een stuk kleiner en krijgen die door marktwerking steeds hogere aanvangssalarissen geboden.
Maar ach, met een beleidshorizon van 4 jaar maakt dat toch niet uit.
OT: Ron al terug?
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Dit zijn de contracten zoals die vanaf 2012 zijn uitgedeeld. Mensen die met zo'n contract hebben getekend zullen wellicht vooruitgaan in de nieuwe harmonisatie.Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:47:
Dit is wat CGI nu aanbiedt (vacature op Intermediair http://www.intermediair.n...tor+%28heel+Nederland%29/)
• Leaseregeling.
Bij een brutoloon van 3000 euro heeft model-2012 contract de volgende minnen t.o.v. de oudere arbeidsvoorwaarden :
* -6 vakantiedagen: impact -1050 euro per jaar
* geen ancienniteitsdagen: -0 ... -10 stuks, impact 0 ... -1750 euro per jaar
* leasebudget is veel lager, impact -2500 of -3000 euro per jaar
* zorgverzekering: werkgeversbijdrage 140 euro/maand -> 35 euro/maand, impact -1250 euro/jaar
* pensioen 100%->70% WG: afhankelijk van van leeftijd, impact in bovengenoemde voorbeeld ongeveer -600 euro per jaar.
In totaal zijn de arbeidsvoorwaarden met 6000 a 7000 euro uitgekleed.
Daar mag ook wel een euro of 400 per maand bij, ter compensatie van bovenstaande minnen.peter00 schreef op maandag 09 september 2013 @ 07:42:
[...]
Als ik kijk naar de arbeidsvoorwaarden die worden geboden op Intermediair denk ik dat we nog lang niet klaar zijn met "hervormen". Helaas wordt door de vergrijzing de vijver met jonkies een stuk kleiner en krijgen die door marktwerking steeds hogere aanvangssalarissen geboden.
[ Voor 13% gewijzigd door t_captain op 09-09-2013 07:50 ]
Als je niet zeker weet dat je aan die 16000 KM komt, dan kreeg je toch een standaard auto? Dat was de optie voor diegene die rond +/- 16000 KM rijden.Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 07:29:
Als ik het nieuwe contract teken dan kan ik niet aannemelijk maken dat ik 16.000 ga rijden volgend jaar, en krijg ik dus waarschijnlijk een leasebudget.
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Verwijderd
Ja zo begreep ik het ook. Maar als ik wel aannemelijk kan maken dat ik 16.000 ga rijden aankomend jaar dan mag ik wel een leaseauto bestellen en daar 4 jaar in rijden. Dat is niet fair vindt ik.Donde schreef op maandag 09 september 2013 @ 07:52:
[...]
Als je niet zeker weet dat je aan die 16000 KM komt, dan kreeg je toch een standaard auto? Dat was de optie voor diegene die rond +/- 16000 KM rijden.
bij nieuwe leaseregeling, vergeet niet de bijdrage voor privé gebruik (ook al blijf je binnen leasebudget)
en die bijdrage is (ook) nog niet bekend...
en die bijdrage is (ook) nog niet bekend...
Mijn 2001 contract van CMG zegt niks over een 16000km grens of voorwaarden die aan de lease gesteld worden. Er staat dat er mij "primair een leaseauto" ter beschikking wordt gesteld.
Dus die moet komende februari weer gewoon opnieuw aan mij ter beschikking gesteld worden. Ik heb nergens een verwijziging naar aanvullende leasevoorwaarden.
Dus die moet komende februari weer gewoon opnieuw aan mij ter beschikking gesteld worden. Ik heb nergens een verwijziging naar aanvullende leasevoorwaarden.
@fayso946: die EB ging toch om CO2 compensatie? In dat geval behoort het max 1 euro per maand te zijn.
De baas?fayso946 schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:31:
Zolang de brief nog niet is overhandigd, is er mijns inziens nog geen aanbieding. Indien de minpunten in de nieuwe opzet gecompenseerd worden met bruto salaris, ben ik best bereid om uiteindelijk te tekenen.
Verder dient er nog wat duidelijkheid geschept te worden met betrekking tot de nieuwe salarisbanden van de levels, het promotiebeleid en de eigen bijdrage voor privégebruik van de leaseauto.
staat het ergens vastgelegd?t_captain schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:14:
@fayso946: die EB ging toch om CO2 compensatie? In dat geval behoort het max 1 euro per maand te zijn.
@DeZaag, als men bruto gecompenseerd wordt, dan is grotendeels wel bereid om te tekenen denk ik, inclusief ik.
anders optie 3.
Dat wordt pas na de pilot bekend... Aangezien de pilot tot eind 2013 loopt, lijkt het me redelijk om alvast indicaties af te geven. Als het inderdaad om de door t_captain geschetste bedragen gaat, moet het niet heel ingewikkeld zijn om daar duidelijkheid over te verschaffen.
Ik ben benieuwd wie al die gesprekken mag gaan voeren...@DeZaag, als men bruto gecompenseerd wordt, dan is grotendeels wel bereid om te tekenen denk ik, inclusief ik.
anders optie 3.
Verwijderd
Ik heb mjn voorstel nog niet gezien, dus dat is een vraag voor woensdagavond (als ik thuiskom en de envelop op de mat ligt).Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:29:
Maar als L3 eigen rijder met ongeveer 16000km zakelijke km's per jaar (en rekenend met 42%) ga ik er volgens mij op vooruit voor wat betreft de km's.
Nu
16000 x (0,19 + (0,08 x 58%)) = 3782,40 per jaar = 315,20 per maand
Voorstel
{[(12 x 450) - (16000 x 0,19)] x 58%} + (16000 x 0,19) = 4408,80 per jaar = 367,40 per maand
Als L3 met 52% belasting ga je er ook nog op vooruit:
nu = 304,53 per maand
voorstel = 347,73
Als L2 (42% op zeker
nu = 315,20
voorstel = 309,40
LET OP: dit is op basis van 16000km's. Bij een ander kilometrage wordt het anders, reken het dus voor je zelf uit. Aan deze berekening kunnen geen rechten worden ontleend
Verwijderd
Doet CGI nooit. Als CGI alles bruto compenseert is CGI duurder uit door de stijging van de werkgeverslasten (die over je brutoloon worden berekend)fayso946 schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:16:
[...]
staat het ergens vastgelegd?
@DeZaag, als men bruto gecompenseerd wordt, dan is grotendeels wel bereid om te tekenen denk ik, inclusief ik.
anders optie 3.
@erwindus: ik heb de laatst 9 jaar 30K km per jaar zakelijk gereden...
[ Voor 3% gewijzigd door fayso946 op 09-09-2013 08:28 ]
Verwijderd
Heb je dan ook de extra verlofdagen (max 15 als je 20 jaar in dienst bent) omgezet naar geld voor de komende jaren en een indexactie hierop gedaan? Dat geld ook voor pensioen, hoe ouder je wordt hoe hoger de pensioenpremie. 23% van 7% nu is heel wat minder dan 23% betalen over 23% als je rond de 60 bent. Dat gaan ze echt niet compenseren hoor.DeZaag schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:14:
[...]
De baas?
Zolang de brief nog niet is overhandigd, is er mijns inziens nog geen aanbieding. Indien de minpunten in de nieuwe opzet gecompenseerd worden met bruto salaris, ben ik best bereid om uiteindelijk te tekenen.
Je vergeet de 8 cent bruto, maar je hebt gelijk. Ik heb nog een vraag uitstaan of de kms totaan je budget van 450 mag schrijven of tot aVerwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:23:
[...]
Ik heb mjn voorstel nog niet gezien, dus dat is een vraag voor woensdagavond (als ik thuiskom en de envelop op de mat ligt).
Maar als L3 eigen rijder met ongeveer 16000km zakelijke km's per jaar (en rekenend met 42%) ga ik er volgens mij op vooruit voor wat betreft de km's.
Nu
16000 x (0,19 + (0,08 x 58%)) = 3782,40 per jaar = 315,20 per maand
Voorstel
{[(12 x 450) - (16000 x 0,19)] x 58%} + (16000 x 0,19) = 4408,80 per jaar = 367,40 per maand
Als L3 met 52% belasting ga je er ook nog op vooruit:
nu = 304,53 per maand
voorstel = 347,73
Als L2 (42% op zeker), maandelijks maar 350 euro budget, ga je iets achteruit:
nu = 315,20
voorstel = 309,40
LET OP: dit is op basis van 16000km's. Bij een ander kilometrage wordt het anders, reken het dus voor je zelf uit. Aan deze berekening kunnen geen rechten worden ontleend
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:33:
[...]
Bedoel je 0,08 x 58% die in de berekening staat?

[ Voor 9% gewijzigd door chinook op 09-09-2013 08:37 ]
Verwijderd
Bedoel je 0,08 x 58% die in de berekening staat?chinook schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:32:
[...]
Je vergeet de 8 cent bruto, maar je hebt gelijk. Ik heb nkg een vraag uitstaan of de kms totaan je budget van 450 mag schrijven of tot aan 16000 km
En om je vraag te beantwoorden: je kan tot het maximum van je budget km's schrijven. Dus voor de 450 per maand kom je dan op 28K km's per jaar
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 08:35 ]
Verwijderd
Als dat met een priveauto is, dan ga je idd fors inleveren (1000 euro bij 42%, 900 bij 52%)fayso946 schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:28:
@erwindus: ik heb de laatst 9 jaar 30K km per jaar zakelijk gereden...
De vraag is waar ze die 16.000 op gaan baseren.Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 07:29:
Mijn leasecontract loopt in april af. Het afgelopen jaar heb ik toevallig een klus in de buurt gehad. Mijn huidige opdracht is wel 2 uur reizen per dag, maar die loopt in februari af. Als ik het nieuwe contract teken dan kan ik niet aannemelijk maken dat ik 16.000 ga rijden volgend jaar, en krijg ik dus waarschijnlijk een leasebudget. Het is dus elke 4 jaar een kwestie van geluk of pech of je wel of niet meer in aanmerking gaat komen voor een leaseauto.
Als je de FAQ leest (bv rondom punt 58), zou waar je woont tov een CGI kantoor wel eens een rol kunnen gaan spelen.
Dat beslis ik wel op het moment dat ik alle informatie heb.t_captain schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:51:
Ik denk dat de vraag van Easymedia relevant blijft, wie gaat voor 10-12 tekenen?
Ik hou nog altijd de mogelijk open op een mooie salarisverhoging die ervoor zorgt dat alles tegen elkaar wordt weggestreept.
Maar ik hou linked-in wel wat meer in de gaten dan voorheen.
[ Voor 22% gewijzigd door avotar op 09-09-2013 08:42 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
privéautoVerwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:40:
[...]
Als dat met een priveauto is, dan ga je idd fors inleveren (1000 euro bij 42%, 900 bij 52%)
(had nu een lease auto van kortetijd uit de poel, maar die lever ik over paar maanden in, einde contract, eigen auto staat nog geparkeerd)
ik zou al tevreden zijn als ik gewoon 0.19 cent mag boeken,
Verwijderd
dat kan tot 5400 netto. Loop je nog wel 300 euro mis.fayso946 schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:44:
[...]
privéauto![]()
(had nu een lease auto van kortetijd uit de poel, maar die lever ik over paar maanden in, einde contract, eigen auto staat nog geparkeerd)
ik zou al tevreden zijn als ik gewoon 0.19 cent mag boeken,
Mag ik vragen: waarom prive auto bij 30000 km zakelijk?
Qua extra verlofdagen heeft dat in mijn geval (zo'n 5 jaar in dienst) weinig impact. Pensioencompensatie verwacht ik ook geen indexatie, maar ik verwacht ook niet op m'n 60ste nog werkzaam te zijn bij CGI.Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:29:
[...]
Heb je dan ook de extra verlofdagen (max 15 als je 20 jaar in dienst bent) omgezet naar geld voor de komende jaren en een indexactie hierop gedaan? Dat geld ook voor pensioen, hoe ouder je wordt hoe hoger de pensioenpremie. 23% van 7% nu is heel wat minder dan 23% betalen over 23% als je rond de 60 bent. Dat gaan ze echt niet compenseren hoor.
dat magVerwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:57:
[...]
dat kan tot 5400 netto. Loop je nog wel 300 euro mis.
Mag ik vragen: waarom prive auto bij 30000 km zakelijk?
als je een goed tweedehandsje hebt, dan hou je een leuk bedrag voor jezelf over
Verwijderd
Vooral de pensioen eigen bijdrage wordt iets om rekening mee te houden.DeZaag schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:07:
[...]
Qua extra verlofdagen heeft dat in mijn geval (zo'n 5 jaar in dienst) weinig impact. Pensioencompensatie verwacht ik ook geen indexatie, maar ik verwacht ook niet op m'n 60ste nog werkzaam te zijn bij CGI.
"Normaal" als er sprake is van een eigen pensioenbijdrage is dat de pensioenpremie gekoppeld is aan je salaris. Stijgt je salaris, stijgt je pensioenpremie ergo je eigen bijdrage. Dan ga je er niet op achteruit.
Bij ons is de premie gekoppeld aan levensgroepen van 5 jaar. Stap je over naar een 'hogere' groep, dan stijgt je salaris niet, de pensioenpremie wel (en naar mate je 'hoger' komt worden de stappen steeds groter), je eigen bijdrage dus ook en ga je dus feitelijk achteruit in netto-salaris.
- je kunt rijden wat je wilt, veranderen wanneer je wilt, weg wanneer je maar wiltfayso946 schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:10:
[...]
dat mageen teamgenoot deed dat al jaren, hij liet mij zijn berekening zien
als je een goed tweedehandsje hebt, dan hou je een leuk bedrag voor jezelf over
- 25 % categorie en wat duurdere klasse zelf rijden weegt zeker op tegen hoge bijtelling en eigen bijdrage
inderdaad dat kwam er ook bijchinook schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:17:
[...]
- je kunt rijden wat je wilt, veranderen wanneer je wilt, weg wanneer je maar wilt
- 25 % categorie en wat duurdere klasse zelf rijden weegt zeker op tegen hoge bijtelling en eigen bijdrage
Verwijderd
Om die reden rijd ik ook prive en met het nieuwe voorstel voor de mobiliteitsbijdrage pakt dat voor mij dus gunstig uit (marginaal welliswaar, maar toch).chinook schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:17:
[...]
- je kunt rijden wat je wilt, veranderen wanneer je wilt, weg wanneer je maar wilt
Totdat je opeens (naast je normale onderhoud) met hoge onderhoudskosten geconfronteerd wordt (zeker met een oudere tweedehands). Laten we wel wezen: als je tegenwoordig naar de garage moet met een defecte lambdasonde, defect in stuurbekrachting of 'n defecte ERG klep, dan zijn bedragen tussen de 1000 en 2000 euro geen uitzondering. De marginale winst die je dan maakt, verdwijnt dan als sneeuw voor de zon.Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:20:
[...]
Om die reden rijd ik ook prive en met het nieuwe voorstel voor de mobiliteitsbijdrage pakt dat voor mij dus gunstig uit (marginaal welliswaar, maar toch).
Nee, geen denken aan om een prive auto zakelijk te gebruiken.
Dat is allemaal heel relatief. 1000 of 2000 euro onderhoud per jaar is relatief veel, ik heb inderdaad een keer 1800 gehad, maar ook 400. Over 4 jaar was het ongeveer 4500 euro, minder dan 100 euro per maand. Het is met alles waar je zelf het risico neemt. Als je ongeveer 120 euro per maand incalculeert dan zit je safe. Ik betaal nu ongeveer 750 - 800 euro voor een prive auto, maar krijg ongeveer 425 euro km vergoeding terug. Als ik mijn auto zou moeten leasen dan was ik ook minstens 750 per maand kwijt, maar krijg ik niks terug.cftbl schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:34:
[...]
Totdat je opeens (naast je normale onderhoud) met hoge onderhoudskosten geconfronteerd wordt (zeker met een oudere tweedehands). Laten we wel wezen: als je tegenwoordig naar de garage moet met een defecte lambdasonde, defect in stuurbekrachting of 'n defecte ERG klep, dan zijn bedragen tussen de 1000 en 2000 euro geen uitzondering. De marginale winst die je dan maakt, verdwijnt dan als sneeuw voor de zon.
Nee, geen denken aan om een prive auto zakelijk te gebruiken.
Als recent aangetreden lvl1 heb ik nog weinig plussen gezien, maar wel een dikke min:Perenor schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:38:
[...]
Ik denk alleen degenen die vorig jaar zijn begonnen, met de nieuwste arbeidsvoorwaarden. En dat zijn er niet zo veel. Alle anderen gaan er hard op achteruit...
Mobiliteits budget van 500 -> 100-200 afh hoeveel kms ze verwachten dat je rijden zal
Leasebudget met vrije keus (uit de 9 merken) van 550 naar een downgrade van 1 keuzemogelijkheid uit het onderste segment.
Op langere termijn is het nwe pakket wellicht beter dan het huidige (mn leasebudget in lvl 2&3), maar er is natuurlijk geen garantie wanneer ik lvl 2 word
Verwijderd
Dat duurt meestal 2 a 3 jaarMetaalhoofd schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:45:
[...]
Als recent aangetreden lvl1 heb ik nog weinig plussen gezien, maar wel een dikke min:
Mobiliteits budget van 500 -> 100-200 afh hoeveel kms ze verwachten dat je rijden zal
Leasebudget met vrije keus (uit de 9 merken) van 550 naar een downgrade van 1 keuzemogelijkheid uit het onderste segment.
Op langere termijn is het nwe pakket wellicht beter dan het huidige (mn leasebudget in lvl 2&3), maar er is natuurlijk geen garantie wanneer ik lvl 2 word
Verwijderd
Klopt en als er nu ook meer aan vast hangt (een echte onderlijn voor het nieuw lvl wat betreft loon en hoger lease bedrag) dan kan het maar zo langer gaan duren.DeZaag schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:49:
[...]
Maar kan ook in 1 jaar of 5 jaar duren. Hangt nogal van de omstandigheden af...
Voordeel van het (nog te communiceren) nieuwe promotie-beleid is wel dat je veel duidelijker kan zien aan welke eisen je moet voldoen voor promotie. Dat is wordt transparanter dan nu.
De exacte invulling volgt nog en de ervaring moet leren hoe het zich in de praktijk gaat ontwikkelen, maar op basis van de eerste signalen ben ik daar zeker wel een voorstander van. Net als het nieuwe functiehuis en de betere uitwerking van de carrierepaden. Ik denk dat het voor iedereen helderder maakt wat je moet doen voor een volgende stap.
Dat zijn 3 positieve, maar tot nu toe nog onderbelichte, elementen.
De exacte invulling volgt nog en de ervaring moet leren hoe het zich in de praktijk gaat ontwikkelen, maar op basis van de eerste signalen ben ik daar zeker wel een voorstander van. Net als het nieuwe functiehuis en de betere uitwerking van de carrierepaden. Ik denk dat het voor iedereen helderder maakt wat je moet doen voor een volgende stap.
Dat zijn 3 positieve, maar tot nu toe nog onderbelichte, elementen.
Verwijderd
Eens Eddo-79 maar misschien is het verstandig om dit nu toch eens inzichtelijk te maken.
Waarom steeds maar wachten en wachten?
Het functiehuis is toch al bekend en uitgewerkt? Waarom dan wachten met publiceren?
Waarom steeds maar wachten en wachten?
Het functiehuis is toch al bekend en uitgewerkt? Waarom dan wachten met publiceren?
De 6x12 was op zich ook wel helder, al bood het voor een manager wel een bepaalde vrijheid om iets omhoog of omlaag te scoren afhankelijk van de beschikbaarheid van promoties. Maar dat zul je in elk beoordelingssysteem in grotere of kleinere mate tegenkomen.
Het nieuwe systeem heeft iets meer duidelijkheid over de verwachte salarisgroei. Ik denk echter dat je eerder 5 dan 3 jaar moet tellen om in Lvl 2 te komen.
Het nieuwe systeem heeft iets meer duidelijkheid over de verwachte salarisgroei. Ik denk echter dat je eerder 5 dan 3 jaar moet tellen om in Lvl 2 te komen.
En de verdere verdeling. Zie ook de promoties van 2 naar 3.DeZaag schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:49:
[...]
Maar kan ook in 1 jaar of 5 jaar duren. Hangt nogal van de omstandigheden af...
Als ze te veel 3tjes hebben, verzinnen ze wel een reden om je toch nog één (en nog één en nog één etc) jaartje langer wat lager te houden.
Verwijderd
Toch wel lekker als je level 4 of 5 bent binnen het bedrijf.
Leasenormen:
Dit was voor iedereen 797 euro en wordt nu:
Level 4 € 850
Level 5 € 950
Dus toch niet allemaal minnetjes. Hebben de managers goed voor elkaar gekregen....
Leasenormen:
Level 4 € 850
Level 5 € 950
Dus toch niet allemaal minnetjes. Hebben de managers goed voor elkaar gekregen....
All pigs are equal, yet some pigs are more equal than others.
als er veel verloop is dan hebben die managers zichzelf overbodig gemaakt
Verwijderd
Hebben ze zichzelf niet al overbodig gemaakt door het aanstellen van TL's? Ik had mijn manager 1,5x gezien dit jaar. Alle nuttige info kwam van de tl...fayso946 schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:21:
als er veel verloop is dan hebben die managers zichzelf overbodig gemaakt
Verwijderd
Vergeet niet de extra verlofdagen die ze kwijt raken mee te rekenen (de meeste level 4 hebben tussen de 10 en 15 extra verlofdagen), en de pensioenpremie die voor hun vele malen hoger uitvalt. En by the way, die level 4's komen ook niet allemaal meer in aanmerking voor een leaseauto automatischVerwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:16:
Toch wel lekker als je level 4 of 5 bent binnen het bedrijf.
Leasenormen:
Level 4 € 850
Level 5 € 950
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 10:30 ]
Spreekt voor zich toch?En by the way, die level 4's komen ook niet allemaal meer in aanmerking voor een leaseauto automatisch
Verwijderd
Ja maar de stelling dat level 4 en level 5 erop vooruitgaan is dus gewoon niet waar, ook die moeten fors inleveren als ze gaan tekenen
Verwijderd
Het zijn niet alleen level 4 die al langer bij CGI werken, deze gaan er beduidend veel op achteruit.Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:29:
[...]
Vergeet niet de extra verlofdagen die ze kwijt raken mee te rekenen (de meeste level 4 hebben tussen de 10 en 15 extra verlofdagen), en de pensioenpremie die voor hun vele malen hoger uitvalt. En by the way, die level 4's komen ook niet allemaal meer in aanmerking voor een leaseauto automatisch
Verwijderd
Dat klopt maar daar heeft iedereen last van toch?Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:29:
[...]
Vergeet niet de extra verlofdagen die ze kwijt raken mee te rekenen (de meeste level 4 hebben tussen de 10 en 15 extra verlofdagen), en de pensioenpremie die voor hun vele malen hoger uitvalt. En by the way, die level 4's komen ook niet allemaal meer in aanmerking voor een leaseauto automatisch
Feit blijft dat deze lagen binnen het bedrijf er wel iets op (de lease regeling) vooruit gaan...
De minpunten zijn het afpakken van de leaseauto, verlaging onkostenvergoeding, eigen bijdrage pensioenpremie en het afpakken van anciënniteitsdagen. Let op: de onderdelen leaseauto en anciënniteit krijg je niet te zien op het individuele overzicht (bron: presentatie). Neem dit wel mee in je persoonlijke berekening. Dit alles zou gecompenseerd moeten gaan worden met een eventuele loonsverhoging, PPP en SPP. Wanneer je er nu in het individuele overzicht op vooruit gaat weet je zeker dat je op iets langere termijn fors gaat inleveren.Indien de minpunten in de nieuwe opzet gecompenseerd worden met bruto salaris, ben ik best bereid om uiteindelijk te tekenen.
Als je niet tekent blijven je oude voorwaarden geldig maar zal je waarschijnlijk geen loonsverhoging krijgen. Dan moet je bij een gelijkblijvend salaris met de oude voorwaarden toch even uitrekenen wat je inkomensstijging de komende jaren zal zijn t.o.v. de nieuwe voorwaarden. Die is er namelijk wel degelijk.
Het aantal anciënniteitsdagen groeit, deze dagen hebben een waarde en je kunt ze verkopen. Ook de pensioenpremie stijgt aanzienlijk naarmate je ouder wordt (bekijk je Zwitserleven overzicht!). Die 23% eigen bijdrage worden iedere vijf jaar steeds meer euro's. Dat zijn zoveel euro's dat je kunt afvragen of dit in de toekomst wel met salarisverhogingen gecompenseerd gaat worden?
Het zou me niets verbazen dat wanneer je wel tekent je salarisontwikkeling de absolute stijging in euro's van de eigen bijdrage pensioenpremie niet zal bijhouden.
It always seems impossible until it's done.
Verwijderd
True, maar dat compenseert natuurlijk bij lange na niet de dingen waar ze op inleveren.Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:37:
[...]
Dat klopt maar daar heeft iedereen last van toch?
Feit blijft dat deze lagen binnen het bedrijf er wel iets op (de lease regeling) vooruit gaan...
Verwijderd
Mbt pensioen:
UPO viel weer op de deurmat afgelopen weekend. Daarin staat de premie die beschikbaar is gesteld. Als ik daar naar kijk, 23% er van neem, het deel door 12 en er dan 42% op los laat, dan kost mij dat per maand EUR 40 netto.
En om een aantal voor te zijn: ik realiseer me dat dit op basis van het salaris van 2012 is
UPO viel weer op de deurmat afgelopen weekend. Daarin staat de premie die beschikbaar is gesteld. Als ik daar naar kijk, 23% er van neem, het deel door 12 en er dan 42% op los laat, dan kost mij dat per maand EUR 40 netto.
En om een aantal voor te zijn: ik realiseer me dat dit op basis van het salaris van 2012 is
Je moet niet 42% rekenen maar 58%, dat is wat je er netto van zou overhouden namelijk.
Het kost je dus 55 euro netto
Het kost je dus 55 euro netto
Opvallend dat nog steeds niet formeel gecommuniceerd is wanneer we de brieven nu zullen ontvangen, wat de reden van de vertraging is en wat dit doet met het moment waarop je geacht wordt te tekenen.
Een FAQ is hier wat mij betreft niet voldoende!
Een FAQ is hier wat mij betreft niet voldoende!
Anderzijds, als je wel tekent betekent dit niet dat je zeker salarisverhoging krijgt. En als ik zo kijk naar de afgelopen 3-4 jaar, zit een salarisverhoging er niet in, zelfs als je ver boven verwachting scoort.ESPACE schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:40:
[...]
Als je niet tekent blijven je oude voorwaarden geldig maar zal je waarschijnlijk geen loonsverhoging krijgen.
Ik zeg: niet tekenen als je min of meer blij bent met je huidige situatie. Maak jezelf onmisbaar op je huidige klus, zodat je nog kan onderhandelen mocht je weg willen en CGI je wilt behouden. En in de tussentijd kijk je rond naar een betere baan
Tijdens de presentatie is letterlijk gezegd dat ze elk jaar het hele pakket onder de loep nemen en dat de beschikbare ruimte niet per definitie zou worden gebruikt voor loonsverhogingen. Immers, ze willen ze je mogelijkheid bieden om nog dieper in het SPP-moeras te zakken bv. En hoewel nu nog ongemoeid, wat denk je dat er binnen niet-afzienbare tijd zal gebeuren met de zorgverzekering?ByeByeCGI schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:49:
[...]
Anderzijds, als je wel tekent betekent dit niet dat je zeker salarisverhoging krijgt. En als ik zo kijk naar de afgelopen 3-4 jaar, zit een salarisverhoging er niet in, zelfs als je ver boven verwachting scoort.
Ik zeg: niet tekenen als je min of meer blij bent met je huidige situatie. Maak jezelf onmisbaar op je huidige klus, zodat je nog kan onderhandelen mocht je weg willen en CGI je wilt behouden. En in de tussentijd kijk je rond naar een betere baan
Helaas blijft het speculeren aanwezig aangezien niemand weet wat er gaat komen, echter is het maken van een spreadsheet met berekening (obv beschikbare informatie) niet heel ingewikkeld. Vermoed dat er meerdere collega's zijn geweest die weleens een aanbod hebben ontvangen van andere werkgevers en ook biedt het andere topic hier op GoT voldoende input/inzicht om een eenvoudige vergelijking te maken.
Members only: linkje naar spreadsheet
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Verwijderd
Laat ik voorop stellen dat ik ook niet blij ben met een eigen bijdrage, want dat kost simpel geld als je er vanuit gaat dat het niet wordt gecompenseerd (wat we overgens nog niet weten, want nog geen individueel aanbod). Maar initieel ga je er zeker op achteruit (zie ook mijn eerdere post, in mijn geval EUR 40 netto per maand).ESPACE schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:40:
.....
Ook de pensioenpremie stijgt aanzienlijk naarmate je ouder wordt (bekijk je Zwitserleven overzicht!). Die 23% eigen bijdrage worden iedere vijf jaar steeds meer euro's. Dat zijn zoveel euro's dat je kunt afvragen of dit in de toekomst wel met salarisverhogingen gecompenseerd gaat worden?
Het zou me niets verbazen dat wanneer je wel tekent je salarisontwikkeling de absolute stijging in euro's van de eigen bijdrage pensioenpremie niet zal bijhouden.
Ik heb naar de tabel met de leeftijdsstaffel gekeken. Elke 5 jaar stijgt de beschikbare premie met gemiddeld 2% tov de vorige leeftijdsstaffel.
Mag toch hopen dat je in 5 jaar wel 2% in salaris stijgt ....
Als je eerder een andere tekst zag ... klopt ... denkfout die ik snel heb verwijderd

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 11:01 ]
Dit topic is gesloten.