DaNose schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:53:
Maand salaris (bruto): 4500
Is dit een redelijk salaris? Zelf heb ik de indruk dat er elders meer verdiend kan worden, maar misschien dat ik daarvoor toch meer naar een architect functie of leidinggevende functie zou moeten doorgroeien. Beide ambieer ik overigens niet.
Klinkt alsof je behóórlijk goed gebakken zit!
(ik bedoel, lees zelf eens dit topic door en je kan dit zelf ook concluderen

)
Als je graag meer wilt verdienen maar dezelfde functie wilt behouden heb je denk ik maar 2 opties:
Optie 1:
Stap naar je werkgever en vertel waarom jij meer zou moeten verdienen.
Wanneer een werkgever het eens is met je argumenten en tevreden is over je zal deze je echt niet zomaar laten gaan en nadenken over een salarisverhoging (hoewel je zelf denk ik met een voorstel zal moeten komen conform jouw wensen, hier zul je vermoedelijk een tegenbod voor krijgen).
Pro's:
- Werkzekerheid
- Behoud van huidige werkomgeving zoals jij deze gewent bent
- 9 to 5 uren (afhankelijk per klant & eigen mentaliteit natuurlijk)
Cons:
- Mogelijk geen salarisverhoging, indien wel wellicht niet naar verwacht en dus onvrede hierover
- Dezelfde werkomgeving (nieuwe ervaringen bieden nieuw perspectief)
Optie 2:
Begin als ZZP-er. Ja het is een grote stap die relatief risicovol is, echter wanneer jij er zeker van bent dat je goed werk levert en een aantal sterke referenties hebt ben ik er in deze tijd niet zo bang voor dat je daar een eind mee kunt komen.
Pro's
- Zelf je salaris bepalen & alles wat je binnenhaalt is voor jou (m.u.v. belastingen etc.)
- Zelf je uren bepalen
- Eigen projecten / klanten / uitdagingen kiezen
- Mogelijkheid tot uitbreiden naar eigen bedrijf (indien je dit ambieert)
Cons
- Mogelijk duurt het even voordat je fulltime aan de slag bent
- Afhankelijk van werkrelaties en eigen sociale kringen voor werk
- Cursussen, apparatuur, vervoer etc. volledig uit eigen zak betalen
- Geen ziektekostenvergoeding
Dat is waar ik zo even op kon komen. Hopelijk heb je iets aan mijn reactie, heb er iig m'n best voor gedaan