Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.823 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vogelliefhebber schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:48:
Je moet niet 42% rekenen maar 58%, dat is wat je er netto van zou overhouden namelijk.
Het kost je dus 55 euro netto
Nee, ik heb gerekend met 42% tarief. Dan is jouw 58% in mijn geval EUR 40

Ik mocht willen dat de 58% de door jouw genoemde EUR 55 was :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:35
ESPACE schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:40:
[...]
De minpunten zijn het afpakken van de leaseauto, verlaging onkostenvergoeding, eigen bijdrage pensioenpremie en het afpakken van anciënniteitsdagen. Let op: de onderdelen leaseauto en anciënniteit krijg je niet te zien op het individuele overzicht (bron: presentatie). Neem dit wel mee in je persoonlijke berekening. Dit alles zou gecompenseerd moeten gaan worden met een eventuele loonsverhoging, PPP en SPP. Wanneer je er nu in het individuele overzicht op vooruit gaat weet je zeker dat je op iets langere termijn fors gaat inleveren.

...
Afpakken van de leaseauto is voor mij niet van toepassing, verlaging onkostenvergoeding wil ik inderdaad bruto gecompenseerd zien worden, eigen bijdrage pensioenpremie eveneens maar is voor mij ook niet al te schokkend en anciënniteitsdagen zijn voor mij ook beperkt van toepassing.

Kortom, voor mij persoonlijk is het relatief eenvoudig om vast te stellen in hoeverre er sprake is van compensatie. Belangrijkste is dat de salarisverhoging als apart component wordt genoemd, maar ik vrees dat dit niet het geval zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeZaag schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:27:
[...]

Afpakken van de leaseauto is voor mij niet van toepassing, verlaging onkostenvergoeding wil ik inderdaad bruto gecompenseerd zien worden, eigen bijdrage pensioenpremie eveneens maar is voor mij ook niet al te schokkend en anciënniteitsdagen zijn voor mij ook beperkt van toepassing.

Kortom, voor mij persoonlijk is het relatief eenvoudig om vast te stellen in hoeverre er sprake is van compensatie. Belangrijkste is dat de salarisverhoging als apart component wordt genoemd, maar ik vrees dat dit niet het geval zal zijn...
Wat maar weinigen lijken mee te nemen is dat de anciënniteitsdagen ook nog een toekomstige waarde hebben. Als je in de oude regeling blijft ga je er in de toekomst dagen bijkrijgen. Blijkbaar is de houdbaarheid van ca. 4 jaar die CGI wordt verweten ook van toepassing op de medewerkers, als ze daar geen rekening mee houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:30:
[...]

Wat maar weinigen lijken mee te nemen is dat de anciënniteitsdagen ook nog een toekomstige waarde hebben. Als je in de oude regeling blijft ga je er in de toekomst dagen bijkrijgen. Blijkbaar is de houdbaarheid van ca. 4 jaar die CGI wordt verweten ook van toepassing op de medewerkers, als ze daar geen rekening mee houden?
Jaren in in dienst - aantal ancieniteitsdagen:
3 - 3
4 - 4
5 - 5
10 - 8
15 - 10
20 - 13
25 - 15

Als je de opbouw ziet en nagaat dat veel mensen een verblijf bij een werkgever vaak niet boven de 10 jaar weten te tillen, dan is het begrijpelijk dat het merendeel zich niet zo druk maakt over een verlies dat je in de toekomst gaat leiden. Als je al over een verlies kunt spreken, je hebt het namelijk nu niet; maar da's volgens mij net het punt dat je wilt maken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
De anciënniteitsdagen waren voor mij inderdaad een argument om bij ze in dienst te komen. Met de afschaf hiervan wordt ik dus alvast voor de toekomst ook genaaid.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:30:
[...]

Wat maar weinigen lijken mee te nemen is dat de anciënniteitsdagen ook nog een toekomstige waarde hebben. Als je in de oude regeling blijft ga je er in de toekomst dagen bijkrijgen.
Exact, je moet daar wel heel goed naar kijken en een berekening maken over een periode van 5 a 10 jaar en niet alleen op basis van de brief die je deze week gaat krijgen. Ze zullen echt wel hun best doen om het onder de streep hetzelfde te laten lijken als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg net een email van CGI management met het verzoek of we collega's willen helpen die geen opdracht hebben. Valt mij op dat dit met name collega's zijn in de BIA/BPM en TQM richting. Laat BIA/BPM nu net de richting zijn waarop ik als BMS'er training voor moet volgen in mijn eigen kostbare vrije tijd (!) met het doel om ingeval je geen opdracht hebt de kans op een opdracht te vergroten.

Waarom moet ik als BMS'er nu tijd steken in BIA/BPM training als vele collega's waar dat hun core activiteiten (itt tot die van mij) zijn niet aan de bak komen? Wat is dat voor beleid?

[ Voor 1% gewijzigd door Rukapul op 09-09-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb naar de tabel met de leeftijdsstaffel gekeken. Elke 5 jaar stijgt de beschikbare premie met gemiddeld 2% tov de vorige leeftijdsstaffel.
De stijging van de beschikbare premier per 5 jaar is iets meer dan 2%, namelijk rond de 17%. Omgerekend naar een gemiddelde stijging per jaar: 3.4%.

Om een exacte indicatie te krijgen in euro's kun je het eigen Zwitserleven overzicht erbij pakken. Daarin staat een exact tabelletje met de premie per maand tot aan je pensioendatum. Zet er een kolommetje achter met 23% en je weet precies wat je bij gelijkblijvend salaris in euro's per maand, nu en in de toekomst, aan pensioenpremie zelf moet betalen.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:40:
[...]

Jaren in in dienst - aantal ancieniteitsdagen:
3 - 3
4 - 4
5 - 5
10 - 8
15 - 10
20 - 13
25 - 15

Als je de opbouw ziet en nagaat dat veel mensen een verblijf bij een werkgever vaak niet boven de 10 jaar weten te tillen, dan is het begrijpelijk dat het merendeel zich niet zo druk maakt over een verlies dat je in de toekomst gaat leiden. Als je al over een verlies kunt spreken, je hebt het namelijk nu niet; maar da's volgens mij net het punt dat je wilt maken ;)
Exact! We worden toch ook geacht de winst op basis van PPP en SPP mee te nemen in de berekening, en die hebben we ook nog niet. Het is alles of niets meenemen in je veroordeeling :F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 16:03
PCA2013

Vergeet je niet dat dit een openbaar forum is? En in principe geen namen van collega's hoort te vermelden (Lijkt mij)
Waarom moet ik als BMS'er nu tijd steken in BIA/BPM training als vele collega's waar dat hun core activiteiten (itt tot die van mij) zijn niet aan de bak komen? Wat is dat voor beleid?
Tja dat zal vast een mode zijn. De suits zijn nogal gevoelig voor mode. Sharepoint is nog zo iets, iedereen moet Sharepointen terwijl er reeds opgeleide sharepointers op de bank zitten.

[ Voor 72% gewijzigd door Triodefreak op 09-09-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Als ik naar mijn eigen persoonlijk situatie kijk (nog zo'n 15 jaar te gaan en nog niet zo lang in dienst) dan zie ik dat dit me over die periode ongeveer 50 vrije dagen gaat kosten. Wordt ik niet blij van. :-(

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triodefreak schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:54:
PCA2013

Vergeet je niet dat dit een openbaar forum is? En in principe geen namen van collega's hoort te melden (Lijkt mij)
Eens, dit hoor je niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ron word hier toch ook constant bij naam genoemd? Wat is er dan zo veel erger aan Eric? Dat is nou eenmaal ook iemand in de MT top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faire opmerking, excuus hiervoor. Kan ik de naam helemaal weghalen en bijvoorbeeld vervangen door CGI management?
Triodefreak schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:54:
PCA2013

Vergeet je niet dat dit een openbaar forum is? En in principe geen namen van collega's hoort te vermelden (Lijkt mij)

[...]

Tja dat zal vast een mode zijn. De suits zijn nogal gevoelig voor mode. Sharepoint is nog zo iets, iedereen moet Sharepointen terwijl er reeds opgeleide sharepointers op de bank zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Op het intranet, op de OR discussie site, staat een bijzondere bijdrage van een voormalig OR-lid. Hij heeft voor de OR een draft-versie geschreven als antwoord op het arbeidsvoorwaardenprotocol: Arbeidsvoorwaarden: onderhandelingsresultaat nog niet acceptabel!

Heel veel kudo's voor deze collega! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:49:
[...]

De stijging van de beschikbare premier per 5 jaar is iets meer dan 2%, namelijk rond de 17%. Omgerekend naar een gemiddelde stijging per jaar: 3.4%.

Om een exacte indicatie te krijgen in euro's kun je het eigen Zwitserleven overzicht erbij pakken. Daarin staat een exact tabelletje met de premie per maand tot aan je pensioendatum. Zet er een kolommetje achter met 23% en je weet precies wat je bij gelijkblijvend salaris in euro's per maand, nu en in de toekomst, aan pensioenpremie zelf moet betalen.
Je haalt zelf absolute bedragen in euro's aan, maar in % doe je het voorkomen alsof je elk jaar 3,4% loonstijging moet hebben om het verschil in pensioenpremie te compenseren. Da's natuurlijk niet waar.

In mijn geval wordt 11,1% naar de volgende staffel 12,9%.

Op basis van een pensioengrondslag van zeg 32000 (bruto maandsalaris x 13 minus de franchise van ruim 16K) is dat dan 3552 respectievelijk 4128.
EB 23% is dan per maand bruto 68 euro respectievelijk bruto 79 euro. Da's bruto 11 euro en in pensioenbijdrage een 16% stijging. Tov het salaris (in dit voorbeeld dus net boven de 3700 euro) is dit echter ruim beneden 1%.

Let wel: ik laat hier de initiele aanslag op je salaris buiten beschouwing, we hebben het immers over de stijging als je in een volgende staffel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:03:
Faire opmerking, excuus hiervoor. Kan ik de naam helemaal weghalen en bijvoorbeeld vervangen door CGI management?

[...]
UIteraard, gewoon je initiele post editten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:16:
[...]

UIteraard, gewoon je initiele post editten ;)
Ik zie geen optie editten meer. Volgens mij doordat iemand mijn post al geedit had (een mod?). Zou die persoon het aub willen vervangen door CGI Management? Dankjewel alvast!

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
Done. Ik zou trouwens willen vragen om onder quotes te reageren ipv erboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Je haalt zelf absolute bedragen in euro's aan, maar in % doe je het voorkomen alsof je elk jaar 3,4% loonstijging moet hebben om het verschil in pensioenpremie te compenseren.
Ik doe niets anders voorkomen dan wat er staat. De uitkomsten kunnen per persoon verschillen. Niet iedereen is zoals jij 40-45 jaar oud en verdient 3.700 bruto. Ik hoop te bewerkstelligen dat collega's hun overzicht erbij pakken en zelf hun berekening maken. Die opzet is in jou geval geslaagd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Voor mij geld dat ik per 1 oktober 2013 3 jaar in dienst ben. Normaal zou ik dan dus 3 extra dagen erbij gaan krijgen, maar het lijkt erop dat ik daar nu dus naar kan fluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:35
Demoric schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:30:
Voor mij geld dat ik per 1 oktober 2013 3 jaar in dienst ben. Normaal zou ik dan dus 3 extra dagen erbij gaan krijgen, maar het lijkt erop dat ik daar nu dus naar kan fluiten...
Ik begreep dat de 3 extra dagen wel blijven bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Zolang er geen nieuwe regelingen geaccepteerd zijn, zijn oude regelingen van kracht lijkt mij.

En zowel in de oude als nieuwe regeling blijft inderdaad de +3 na 3 jaar van kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:30:
[...]

Ik doe niets anders voorkomen dan wat er staat. De uitkomsten kunnen per persoon verschillen. Niet iedereen is zoals jij 40-45 jaar oud en verdient 3.700 bruto. Ik hoop te bewerkstelligen dat collega's hun overzicht erbij pakken en zelf hun berekening maken. Die opzet is in jou geval geslaagd. ;)
Daar had ik jouw opmerking niet voor nodig hoor ;)

Ik probeerde enkel het beeld dat bij slechtlezenden, verblind door alle negativiteit, zou kunnen ontstaan iets positiever te maken. Uiteraard lever je meer in naar mate je ouder wordt in het geval van pensioen. En in het kader van alle kleine beetjes helpen (je inkomen naar beneden :+ ) moet iedereen individueel zelf uitrekenen wat de gevolgen zijn van alle (kleine) verschillen per onderdeel van je arbeidsinkomen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
ESPACE schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:14:
Op het intranet, op de OR discussie site, staat een bijzondere bijdrage van een voormalig OR-lid. Hij heeft voor de OR een draft-versie geschreven als antwoord op het arbeidsvoorwaardenprotocol: Arbeidsvoorwaarden: onderhandelingsresultaat nog niet acceptabel!

Heel veel kudo's voor deze collega! d:)b
Ik ken die collega heel goed, slimme vent, prettig mee samen gewerkt. Ben benieuwd of zijn mening veranderd als hij zijn brief krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Wijnands op 09-09-2013 14:08 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Demoric schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:30:
Uitgaande van de oude regeling zou je 1-1 volgend jaar 3 jagen extra mogen verwelkomen. Omdat je indiensttreding in het 4e kwartaal ligt, helaas dit jaar geen extra dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Wijnands schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:36:
[...]

Ik ken die collega heel goed, slimme vent, prettig mee samen gewerkt. Ben benieuwd of zijn mening veranderd als hij zijn brief krijgt.
ik ben nog op vakantie, wanneer krijgen we die brief eigenlijk, was toch vorige week ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeP2013 schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:11:
[...]

ik ben nog op vakantie, wanneer krijgen we die brief eigenlijk, was toch vorige week ??
de brieven worden morgen of woensdag verstuurd via de post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:16:
[...]

de brieven worden morgen of woensdag verstuurd via de post
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeP2013 schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:11:
[...]

afgelopen woensdag was de letterlijke tekst "..., naar verwachting, begin volgende week van hun leidinggevende zullen ontvangen."

Zit je ver weg? Leuke dienstreis voor je leidinggevende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:17:
[...]

afgelopen woensdag was de letterlijke tekst "..., naar verwachting, begin volgende week van hun leidinggevende zullen ontvangen."

Ja dat was de letterlijke tekst, maar eind vorige week heb je van je teamlead te horen gekregen (als het goed is) dat ze morgen of woensdag worden verstuurd. Ze worden dus niet door je teamlead gebracht.

zie ook de mail van de OR van vorige week woensdag. Wel opletten he :)

"De OR constateert dat er omstandigheden zijn, waardoor de brieven niet op tijd aan de medewerkers verstrekt kunnen worden. Toch is dat zo'n essentieel onderdeel in het proces van beeldvorming voor de mensen en daarmee voor de oordeelsvorming van de OR, dat we ons genoodzaakt zien om de oorspronkelijke planning te herzien"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:19:
[...]

Ja dat was de letterlijke tekst, maar eind vorige week heb je van je teamlead te horen gekregen (als het goed is) dat ze morgen of woensdag worden verstuurd. Ze worden dus niet door je teamlead gebracht.

zie ook de mail van de OR van vorige week woensdag. Wel opletten he :)

"De OR constateert dat er omstandigheden zijn, waardoor de brieven niet op tijd aan de medewerkers verstrekt kunnen worden. Toch is dat zo'n essentieel onderdeel in het proces van beeldvorming voor de mensen en daarmee voor de oordeelsvorming van de OR, dat we ons genoodzaakt zien om de oorspronkelijke planning te herzien"
Je zegt het zelf ... als het goed is ..... ;(

De OR mail zegt enkel dat de planning wordt herzien en noemt geen datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:17:
[...]

Nee, zit in NL, dus dan hoeft ie niet ver hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:26:
[...]

Je zegt het zelf ... als het goed is ..... ;(

De OR mail zegt enkel dat de planning wordt herzien en noemt geen datum.
Nee logisch, ze weten niet wanneer HR die brieven gaat sturen. Dat is allemaal onderhandelingstaktiek mijn inziens. De OR heeft voorafgaand aan de Townhall meeting een planning afgegeven met de data waarop zij feedback van ons zouden verzamelen en een datum voor een call voor de terugkoppeling. Vervolgens laat het MT pas op de townhall meeting ineens weten dat de brieven niet op tijd verstuurd gaan worden.

Hulde aan de OR _/-\o_ dat nu zij ook geen data gaan communiceren waarop zij het MT van een advies gaan voorzien. Die de bal kaatst... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayso946
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-04 23:33
Logisch toch (zoals Cruijff dat altijd zegt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
Lijkt me sterk dat HR woensdag aan iedereen een brief heeft verstuurd. Heb het idee dat na de ontslagrondes er echt een zeer minimale bezetting is op "dat" soort afdelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Je kan veel zeggen van HR maar die club zit op dit moment echt niet te niksen achter de laptop.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:07:
Je kan veel zeggen van HR maar die club zit op dit moment echt niet te niksen achter de laptop.
Dat geloof ik graag, maar een mailtje om aan te geven wanneer we de brieven nu eindelijk gaan krijgen (en hoe, TL of post) zou er toch tussendoor moeten kunnen. Ik vind het 'not done' om een toezegging te doen en deze keer op keer, zonder enig commentaar, niet na te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:12:
[...]

Dat geloof ik graag, maar een mailtje om aan te geven wanneer we de brieven nu eindelijk gaan krijgen (en hoe, TL of post) zou er toch tussendoor moeten kunnen. Ik vind het 'not done' om een toezegging te doen en deze keer op keer, zonder enig commentaar, niet na te komen.
Alle teamleads zijn hierover afgelopen vrijdag geïnformeerd met een toelichting door de HR director met het verzoek aan de teamleden door te geven dat de brieven morgen of woensdag per post verstuurd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:16:
[...]

Alle teamleads zijn hierover afgelopen vrijdag geïnformeerd met een toelichting door de HR director met het verzoek aan de teamleden door te geven dat de brieven morgen of woensdag per post verstuurd gaan worden.
Waarom dit afschuiven op tig TL's? Eén mail vanuit HR volstaat :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Daarnaast zal de gewone HR medewerker net zo hard hierdoor geraakt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:19:
[...]

Dat is allemaal tactiek. Op 8 augustus gaven ze aan dat op 3 september meer duidelijkheid zou komen. In het begin van de Townhall meeting gaven ze aan dat de brieven diezelfde week verstuurd zouden gaan worden, aan het einde van de avond veranderde dit ineens en zouden de teamleads deze persoonlijk gaan brengen en een paar dagen later werd het ineens weer per post.

Alles is erop gericht om ons (en de OR) zolang mogelijk in het ongewisse te laten. De FAQ vragen zijn ook duidelijk gestuurd, daar lees je nauwelijks nieuwe dingen. De directie probeert hiermee om ons onder druk te zetten en hiermee een snelle handtekening af te dwingen (hoe later wij de info hebben hoe minder tijd om alles goed door te lezen en uit te zoeken is hun gedachte). Ze schieten zich hiermee zelf in de voet vind ik, want er is niemand zo gek om een contract te tekenen waarvan de details onvoldoende zijn uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De handelswijze van de HR is met voor bedachte rade, kan het niet geloven dat daar anders zulke amateurs werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:28:
De handelswijze van de HR is met voor bedachte rade, kan het niet geloven dat daar anders zulke amateurs werken.
Exact. Alleen maken ze denkfout dat ze met een stel onnozele kleuters te maken hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig maar dat de HR director niet wordt weggezet bij CGI klanten, op deze manier afspraken maken bij de klant kan je meteen vertrekken. Misschien na 1 oktober ook trouwens. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even kijken of ik gelijk krijg...
Ik zeg deze week nog geen brieven!
Ondanks dat ik gehoord heb dat ze gaan komen deze week, met een of ander onlogisch BS excuus erbij.
Zullen we anders met ze alle een poultje maken met hoeveel keer dit nog uitgesteld gaat worden of het aantal dagen/weken dat we er nog moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:55:
Even kijken of ik gelijk krijg...
Ik zeg deze week nog geen brieven!
Ondanks dat ik gehoord heb dat ze gaan komen deze week, met een of ander onlogisch BS excuus erbij.
Zullen we anders met ze alle een poultje maken met hoeveel keer dit nog uitgesteld gaat worden of het aantal dagen/weken dat we er nog moeten wachten?
Als ze deze week niet komen, dan teken ik zeker voor 1 oktober, weet niet alleen in welk jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vernomen via het WIS dat de brief aangetekend wordt verstuurd. De handtekening bij ontvangst is ........ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:47:
Gelukkig maar dat de HR director niet wordt weggezet bij CGI klanten, op deze manier afspraken maken bij de klant kan je meteen vertrekken. Misschien na 1 oktober ook trouwens. :(
Mijn vermoeden is dat deze man puur is aangenomen om deze AV verandering door te voeren en dat hij daarna weer vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:06:
[...]

Mijn vermoeden is dat deze man puur is aangenomen om deze AV verandering door te voeren en dat hij daarna weer vertrekt.
klopt, hij is ook de tweede hr director en af interim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is een feit en geen vermoeden. Tijdens zijn aanstelling is er op intranet een publicatie geweest met daarin zijn"focus gebieden"

Eentje daarvan is....
· Harmonisatie van de arbeidsvoorwaarden CGI - Logica en
moderniseren/flexibiliseren arbeidsvoorwaardenpakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vernomen via het WIS dat de brief aangetekend wordt verstuurd. De handtekening bij ontvangst is ........ ;)
O, dan wordt de brief vast tijdens kantoor uren bezorgd |:( ........gelukkig maar, weer een paar dagen uitstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist een HR update per email gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 23:50
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:19:
[...]

Alsof ze mee lezen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 min later gevolgd door een mail van de OR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Wat een sukkels. Ik geloof dus echt niets van die smoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-10 18:09
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:10:
[...]

Dat is een feit en geen vermoeden. Tijdens zijn aanstelling is er op intranet een publicatie geweest met daarin zijn"focus gebieden"

Eentje daarvan is....
· Harmonisatie van de arbeidsvoorwaarden CGI - Logica en
moderniseren/flexibiliseren arbeidsvoorwaardenpakket
Kijk maar eens naar zijn LinkedIn profiel.... Wordt het je helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:28:
Na hun mailtje van een minuut geleden, denk ik nu dat het ook amateurs zijn. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LowLevel schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:14:
Wat een sukkels. Ik geloof dus echt niets van die smoes.
Neen, alsof iemand van de HR afdeling op de avond zelf ineens een foutje ontdekte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha het wordt steeds gekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het script van GTST zit nog beter in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
Fouten maken bedoel je? Ja inderdaad. Counsil ipv Council en Remuneration ipv Renumeration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triodefreak schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:24:
[...]

Fouten maken bedoel je? Ja inderdaad. Counsil ipv Council en Remuneration ipv Renumeration.
+1 voor jou, dacht dat ik de enige was die dat zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2800 brieven afgedrukt en dan een fout ontdekken.
Zonde van het papier en de bomen die hievoor zijn omgekapt. Wat zal de hoogte van de CO 2 boete zijn??? 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu snap ik waarom Marcel dat voorbeeld over die cursus engels aanhaalde op die presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
+1 voor jou, dacht dat ik de enige was die dat zag.
Een Like voor jou dan als je het ook zag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu met de vakantiedagen? Ik heb er nog 15 over van dit jaar 2013. Mag ik deze nu nog opnemen voor 31/12/2013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 12:05

BvH

Kan iemand mij uitleggen of ik de definitie het beleid van de stuwmeerdagen zo goed heb?

Stuwmeerdagen bouw je op als je dagen meeneemt naar het jaar erop. Vanaf 1 januari 2012 geld dat je de nieuwe dagen vanaf 2012 dan in de 1e helft van het nieuwe jaar moet opnemen. De dagen die je in 2013 hebt opgenomen tellen eerst af van deze '2012' dagen en daarna pas van je 2013 saldo. Dagen die je van je saldo uit 2013 opneemt gaan eerst van je bovenwettelijke en daarna van je wettelijke saldo af.

Nu even een praktijk voorbeeld erbij:

Stel je gaat met 14 dagen van 2012 over naar 2013, je krijgt er in 2013 totaal 33 bij en je begint op 1 januari dus met een saldo van 47 dagen.

De 1e helft van 2013 neem je 14 dagen op, dat zijn als eerste de dagen uit het saldo van 2012 dus daarmee voorkom je dat ze verlopen na 1 juli 2013. Restant voor de 2e helft is dan nog 33 dagen waarvan 20 wettelijk en 13 bovenwettelijk.

De 2 helft van 2013 neem je nog eens 17 dagen op waarbij je vervolgens op 1 oktober 2013 een restsaldo hebt van 16 dagen. Die dagen heb je reeds gepland voor een vakantie etc die je in de laatste 3 maanden van 2013 wilt opnemen.

Als ik het goed heb begrepen zijn die 16 dagen dan het restant van je wettelijke dagen en vallen die dus niet onder het 'stuwmeer afkoop' verhaal van CGI. Zou je tekenen dan gaat van dit saldo je anciënniteit opbouw van Q4 2013 eraf. De rest gaat effectief mee en kan je in de maanden erna zoals gepland opnemen.

Klopt dit of ga ik nu ergens fout?

Anders gezegd, stuwmeerdagen kunnen alleen voorkomen als je nog saldo vanuit jaren voor 2012 hebt wat je niet hebt opgenomen. Alles vanaf 1 januari 2012 vervalt immers na het 1e half jaar 2013.

[ Voor 6% gewijzigd door BvH op 09-09-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:36:
Hoe zit het nu met de vakantiedagen? Ik heb er nog 15 over van dit jaar 2013. Mag ik deze nu nog opnemen voor 31/12/2013?
Ja, ik krijg ook een slecht gevoel door al dit gehussel met datums waarop een nieuw jaar zou moeten starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:39:
[...]

Ja, ik krijg ook een slecht gevoel door al dit gehussel met datums waarop een nieuw jaar zou moeten starten...
Ja ik dus ook. Nu heb ik 15 dagen t/m eind 2013 nog over. Straks teken je een contract die ingaat vanaf 1 oktober, dus dan krijg je van 1/10/2013 t/m 31/12/2013 als onderdeel van het nieuwe jaar weer vakantiedagen. Hoe zit dit dan; heb ik dan bijvoorbeeld ineens 15 + 3 mnd*2 dagen = 21 dagen t/m eind 2013?

Hoe gaat men om met deze overlapping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-10 18:09
Vakantiedagen dienen trouwens ook goed geadministreerd te worden en inzichtelijk te zijn, oftewel welke zijn de wettelijke en de bovenwettelijke dagen? Wie heeft zo'n overzicht gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:48:
[...]

Ja ik dus ook. Nu heb ik 15 dagen t/m eind 2013 nog over. Straks teken je een contract die ingaat vanaf 1 oktober, dus dan krijg je van 1/10/2013 t/m 31/12/2013 als onderdeel van het nieuwe jaar weer vakantiedagen. Hoe zit dit dan; heb ik dan bijvoorbeeld ineens 15 + 3 mnd*2 dagen = 21 dagen t/m eind 2013?

Hoe gaat men om met deze overlapping?
Je oude vakantierechten worden natuurlijk gecorrigeerd. Van je 15 dagen raak je 27/4 dag kwijt, daarna krijg je 1/4 van de nieuwe jaar-opbouw erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:30:
[...]

Je oude vakantierechten worden natuurlijk gecorrigeerd. Van je 15 dagen raak je 27/4 dag kwijt, daarna krijg je 1/4 van de nieuwe jaar-opbouw erbij.
Ok, ik snap deze redenatie, echter de plusminus 9 dagen die ik dan over houdt van de periode van 1/1/2013 t/m 30/9/2013 wil ik dan meenemen naar het nieuwe boekjaar en dan opnemen misschien wel in Q4 2013 nog. Ik neem aan dat dit geen issue is daar CGI in het geval van wel je voor een voldongen feit zet omdat je eerder dit jaar ook niet kon weten dat 1/10/2013 nu ineens het omslagpunt is.

Kan ik die 9 dagen dus dan nog opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heeft ron heel handig opgelost 9 dagen is een stuwmeer dus moet je ze verkopen (-3, die je mag overhouden) als je tekent.......

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Algemeen antwoord: je werkgever moet je binnen de grenzen van redelijkheid en billijkheid toestaan om gebruik te maken van je vakantierechten. Dat betekent dat je principieel een "ja" hebt, tenzij een zwaarwegend bedrijfsbelang zich daartegen verzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:52:
Dit heeft ron heel handig opgelost 9 dagen is een stuwmeer dus moet je ze verkopen (-3, die je mag overhouden) als je tekent.......
Dit was gelijk de reden waarom Ron er zelf niet bij kon zijn 3/9 jl neem ik aan? Hij moest nog even van zijn stuwmeer af voor 1/10/2013...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Denk je echt dat er een mogelijkheid bestaat dat hij op basis van de brief zijn mening moet bijstellen? Ik geloof er niets van! Jij toch ook niet?

[ Voor 54% gewijzigd door ESPACE op 09-09-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:52:
Algemeen antwoord: je werkgever moet je binnen de grenzen van redelijkheid en billijkheid toestaan om gebruik te maken van je vakantierechten. Dat betekent dat je principieel een "ja" hebt, tenzij een zwaarwegend bedrijfsbelang zich daartegen verzet.
Het is zoiezo een zwaarwegend werknemersbelang zou ik zeggen. Genoeg geld al verdiend en moeite gedaan dit jaar voor deze steeds meer schijnbaar ogende "ikke ikke en de rest (lees werknemers) ken stikke" club. Bovendien heb ik -net als een bepaald persoon- lijkt mij gewoon recht op mijn welverdiende vakantie op het moment dat het mij uitkomt en misschien CGI nu eens minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Waarom publiceerden de OR en HR de toegezegde documentatie op het intranet niet kort na de town hall zoals heel concreet is toegezegd? Dan hadden we afgelopen week veel meer informatie gehad om een beeld te vormen en meer inhoudelijke vragen te stellen aan HR en OR.

Na een week meldt de OR voor het eerst dat publicatie pas gaat plaats vinden na de verzending van de brieven. Dit grote geheimhoudingspel dat de OR met de bestuurder meespeelt staat toch haaks op de toezeggingen en is toch verre van transparant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:17:
Waarom publiceerden de OR en HR de toegezegde documentatie op het intranet niet kort na de town hall zoals heel concreet is toegezegd?
Dan heb jij meer tijd je erin te verdiepen. Allemaal onderhandelingsstrategie van het Management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op mensen niet zo negatief.

Wees blij dat je werk hebt in deze tijd.

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het personeel is weggelopen
Door de arbeidsvoorwaarden te slopen
En als men het niet wil horen
Daar in die ivoren toren
Als iedereen ervandoor is gegaan
Dan gaat ook de reputatie van het management eraan
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:41:

Een beetje simpel gezegd he! Van ons als werknemers wordt ook niet verwacht dat we de kantjes er vanaf lopen door bijvoorbeeld alleen strict je contractuele 40 uur te gaan maken..voor wat hoort wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik vind het ook een dooddoener. Natuurlijk moet je dankbaar zijn voor het hebben van werk, maar dat mag in goede jaren gelijk slechte jaren. In de doelgroep van CGI is niet veel werkloosheid, en er is ook geen aanleiding waarom deze werknemers mogen worden uitgekleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:41:

Wat een onzin.
Alsof er geen werk is. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:24
Roadman schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:02:
[...]

Wat een onzin.
Alsof er geen werk is. :')
Ik heb het allemaal laten bezinken. Ik kies voor optie 3. Daarbij geef ik aan waarom ik 800 euro salarisverhoging wil, namelijk compensatie, eerlijke vergoeding volgens mijn level en loon naar werken op basis van de afgelopen jaren. Zit dat er niet in, dan teken ik niet en ga ik rustig aan op zoek naar een werkgever die mij wel waardeert (ook financieel welteverstaan). Er is namelijk idd werk genoeg.

Dit is geen blufpoker trouwens, als we dan toch de onderhandelingen ingaan dan doe ik vrolijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd je er wel rekening mee dat ze dan waarschijnlijk ook iets met het tarief moeten doen bij de klant waar je nu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Of aan de overheadkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
En als er dan een heleboel mensen weggaan, loopt de overhead nog meer op. En met dit hele debacle zal het ook moeilijk worden om weer nieuw personeel te werven... Hoewel ze één geluk hebben, dit is nog alsnog niet in de Media terecht gekomen, zoals met Cap Gemini. Wat me trouwens wel verbaast... Ik had al veel eerder bijvoorbeeld een bericht bij de Computable verwacht.

[ Voor 7% gewijzigd door Perenor op 09-09-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook maar een voorstel. De OR heeft denk ik genoeg reacties gekregen om opnieuw aan de onderhandelingstafel te gaan zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb
  • Laatst online: 15-10-2024

wkb

Dat klopt, ze hebben zelfs de stekker van de telefoon er al uitgetrokken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Triodefreak schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:24:
[...]

Niet fout; uit de VanDale EnNe :
re·mu·ner·a·tion [ri'mju:nf'reisn] (telbaar en niet-telbaar zelfstandig naamwoord)
1 beloning
2 vergoeding
schadeloosstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

fayso946 schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:28:
@erwindus: ik heb de laatst 9 jaar 30K km per jaar zakelijk gereden...
En daarom kun je als eigen rijder die ze een beetje rekenkundig op een rijtje heeft nooit voor akkoord tekenen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Perenor: ik vrees dat je gelijk hebt. Overigens was mijn punt vooral bedoeld om Montifaud bij te vallen. Een looneis van 800 lijkt heel wat, maar als er 300 of 400 van allerlei arbeidsvoorwaarden wordt afgesnoept, 100 nodig is om de inflatie bij te blijven en er is ook nog wel wat achterstand in te lopen van voorgaande jaren, dan kom je aardig in die richting.
Die achterstand uit voorgaande jaren is een sleutel hierin. In een situatie van vertrouwen kun je wel eens zeggen dat die achtergebleven loonsverhoging "volgend jaar wel komt". Werknemers gaan daar best ver in mee. Maar juist dat vertrouwen is nu beschadigd. Ik kan me voorstellen dat veel CGI members inmiddels een houding hebben ontwikkeld van "Piet krediet woont hier niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:57:
[...]

dat kan tot 5400 netto. Loop je nog wel 300 euro mis.

Mag ik vragen: waarom prive auto bij 30000 km zakelijk?
Sommigen vinden het niet wenselijk om zich financieel te laten vastklinken aan lease-boetes bij
vertrek voordat het lease contract afloopt. Anderen willen autos rijden die leuk zijn (pakweg een cabrio of zo) ipv een of ander amechtig geknepen milieudieseltje. Of ze willen iets groots waar ze hun hobby spul in kunnen pakken of zo? Of eentje die het leuk doet offroad.

Ik bedoel te zeggen: zoveel mensen zoveel wensen. Lease is eenheidsworst geworden. Niet iedereen smaakt eenheidsworst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:52:
Als het personeel is weggelopen
Door de arbeidsvoorwaarden te slopen
En als men het niet wil horen
Daar in die ivoren toren
Als iedereen ervandoor is gegaan
Dan gaat ook de reputatie van het management eraan
:)
Volgens het Kieboom effect is onze Interim HR er over een half jaar niet meer, en Ron een half jaar later. Zoals eerder gezegd, de houdbaarheid op dat niveau is uiterst beperkt voor horizontale instromers met "hart voor de zaak". Kijk maar naar de omlooptijd in hun cv's. Er is geen enkele reden aan te nemen dat als er over de "toekomst van dit bedrijf" wordt gesproken zij daar actief aan zullen deelnemen. Commitment is iets voor blue collars met een hypotheek en kinderen.

Maar wel weer een mooie paragraaf in het cv, waar de volgende RvC weer intrapt na een vurig pleidooi van een headhunter.

Apres nous le deluge.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ed73 schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:16:
[...]

ah, een oud vriendje van Ron bij KPN :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My dear fellow members,
It’s great to be in the position at this marvellous topic to share my deepest thoughts with all of you.
First I want to express that I don’t blame Ron for being on holiday when Marcel (an external) proposed a major change in our club. Ron isn’t very handy with press and other people, so he could say nothing wrong while he was on holiday.
Secondly (read my lips): Marcel wasn’t lying to you when he told that this isn’t a cost cutting operation! That’s right: it’s a margin improvement operation. And of course, it’s true, the first year CGI doesn’t earn a Canadian dollar on the cost cutting itself. After that...
You have to look it this way: when you want to be a member of a club, you have to pay contribution. The composition of the contribution is as follows:
• Maybe the Dutch government will raise a tax on a part of the expense allowance per 2015 which you have to pay. You understand that ‘s something CGI doesn’t want for her members, so you understand also without further explanation that they cut this allowance already in 2013; better 0% of nothing form 1-10-2013 than (from 1-1-2015) 42% or 52% of € 60 (I hope you all can’t calculate; like me).
• An increase of the amount CGI doesn’t pay for your retirement. First of all you become a member so it’s in your own interest to agree with this. Secondly the chance you will stay a member for longer than a few years is very small, so what the heck. Thirdly: in the Netherlands soon you have to work till you die.
• Lease cars produce a lot of CO2. That’s why you have to buy cheap old cars AND Serge has asked Ron and Sake to drive somewhat slower in their BMW5 and Audi A7. Because the amount you don’t get increases, you can spend lesser on holidays, etc and that also saves CO2.Ofcourse you can sell your holidays to CGI (or better, just scratch them); it’s a lot of extra margin and that’s in your advantage as a loyal member! Oh, and it’s better for CO2 (and savings of CGI) if you work at home.
• You get (buy) shares and profit (just a part of what you handed above). Fortunately results from the past aren’t a guarantee for whatever.

Ps: I guarantee you, apologize, just maybe, theyhave to raise the contribution next year.

Alle gekheid op een eikenblad:
• Een dezer dagen zal blijken hoeveel dit voorstel iedereen gaat kosten (de meesten) of opleveren (een enkeling, dit jaar); wel alle tips van dit forum gebruiken, adviseer ik ter aanvulling op de brief.
• Welk criterium gaat de OR gebruiken om een NO GO af te geven? Een bepaald % potentiële nee-stemmers? Waar is de poll? Komt er een topic waar iedereen kan aangeven hoeveel hij er gekapitaliseerd in euro’s op achteruit gaat, wordt dat opgeteld en ergens tegen af gezet? Transparantie graag…

Wat zei het bestuur ook alweer:
a. De medewerkers zijn ontevreden over de arbeidsvoorwaarden en salaris (en niet omdat ze te hoog zijn…)
b. De medewerkers (o ja?) willen een cafetariamodel (dat woord alleen al riekt naar iets betalen)
c. CGI wil graag meer betrokkenheid in de vorm van eigenaarschap (of je aandelen wil kopen, Serge heeft er nog een paar op de plank liggen en dat verhoogt de prijs)
d. CGI wil graag de winst delen met de members (met een sigaar uit…)
e. Het is kostenneutraal cq het levert CGI niets op.
Dit alles overwegend heeft deze operatie dus alleen maar geld gekost (inhuur van een dure HR interimmer, juridisch advies, een paar duizend uur aan topic lezen, vergaderen, onrust, nog meer vertrekkende collega’s), dat voor een salarisvehoging had kunnen worden aangewend. :(
Aangezien het budgetneutraal is (per medewerker neem ik aan), kunnen degenen die erop vooruit gaan gewoon tekenen en de rest niet. Dat laatste hoeft ook niet besproken te worden per medewerker want dat kost alleen maar geld en zou niet in lijn zijn met: a, c, en e. Laat b maar zitten, d mag altijd en staat er los van, toch?
En als het onder streep niets uitmaakt voor CGI (nieuwe aanbod is kostenneutraal), dan kunnen zij die tekenen ook gewoon een salarisverhoging krijgen of gaan we verschillende klassen creeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De FAQ lijst is zowaar geupdate zie ik net :)
Pagina: 1 ... 34 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.