Ik zie ook dat de lijst is geupdate, maar de Sharepoint site vertelt me echter in de gewoonlijk onbegrijpelijke bewoordingen dat ze me de lijst niet wil laten zien. Downloaden is ook geen optie

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Ik zie ook dat de lijst is geupdate, maar de Sharepoint site vertelt me echter in de gewoonlijk onbegrijpelijke bewoordingen dat ze me de lijst niet wil laten zien. Downloaden is ook geen optie
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 08:54 ]
Ik kon op het pfd icoontje klikken en toen kreeg ik hem te zienVerwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:50:
[...]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
Yesavotar schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:53:
[...]
Ik kon op het pfd icoontje klikken en toen kreeg ik hem te zien
Verwijderd
Hoe heb je dat berekend als ik vragen mag? Heb jij de brief al binnen?Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:52:
Zo wat een reacties.
Ach ja het kost mij 'maar' 115 euro per maand heb Ik zelf even berekend wil ik ook mijn vrije dagen terug kopen. ....
Netto inclusief alles. Dat vind ik te veel. Dus ik teken niet.
Verwijderd
Ik nu ook, zal wel druk zijn geweestavotar schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:53:
[...]
Ik kon op het pfd icoontje klikken en toen kreeg ik hem te zien
Verwijderd
Dat zijn dan zeker de ancieniteitsdagen die je kwijtraakt over 4 jaar?Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:52:
Zo wat een reacties.
Ach ja het kost mij 'maar' 115 euro per maand heb Ik zelf even berekend wil ik ook mijn vrije dagen terug kopen. ....
Netto inclusief alles. Dat vind ik te veel. Dus ik teken niet.
Verwijderd
Juist. En alle andere dingen die je nu zelf moet betalenVerwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:00:
[...]
Dat zijn dan zeker de ancieniteitsdagen die je kwijtraakt over 4 jaar?
Mijn excuses and hoofd HR. Balen...:) renumeration is hertellen. Zijn keuze voor remuneration is dus juist. Weer Engels geleerd...en check check double check.re·mu·ner·a·tion [ri'mju:nf'reisn] (telbaar en niet-telbaar zelfstandig naamwoord)
Verwijderd
Ik geloof dat jullie er straks 60 euro op achteruit gaan toch?empheron schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:02:
Voor de mensen die de nieuwe werkkostenregeling (WKR) niet goed begrijpen en niet snappen waarom de onkostenvergoeding afgeschaft/omlaag gesteld gaat worden. Het belastingregime is vanaf 2015 zo dat de werkgever 80% gaat betalen bij vergoedingen boven de gestelde norm. Dus geen 42% of 52%. Doorgaan zou dus betekenen dat we echt gratis geld aan de overheid gaan geven... De regeling nu al afschaffen is in ieder geval transparanter dan iedereen nu een aanbod doen waar de onkostenvergoeding gelijk in blijft.. en dan vanaf 1 januari 2015 alsnog ermee stoppen. Dat laatste zou het berekenen en beoordelen van het nieuwe aanbod alleen maar ingewikkelder maken.
Lees het maar eens door op de site van de belastingdienst, het is complexe materie (wat valt nu onder de WKR, wat zijn intermediaire kosten, hoe CGI de juiste informatie moet aanleveren aan de belastingdienst etc. Het is een erg onpraktische regeling vanuit het oogpunt van de werkgever, vanuit dat oogpunt kan ik me voorstellen dat ze het nieuwe bedrag hebben afgestemd met de fiscus.
Ook op het oude contract zal deze regeling overigens per 1 januari 2015 doorgevoerd gaan worden, het is gewoonweg wettelijk verplicht. Dus staar je niet blind op die 91€, over anderhalf jaar ben je op dat gebied met je oude contract waarschijnlijk net zo slecht af.
Kijk gewoon afschaffen zonder te verwijzen naar compensatie of helder te maken hoe dit wordt opgevangen zorgt natuurlijk niet voor begrip. Omdat dit een vast deel van het salaris vormt zou je dit gewoon kunnen compenseren door bijv. bruto een verhoging te geven van 61 euro (of anders in geval je minder krijgt). Dit laatste is een van de oplossingen, je kunt dit ook op andere manieren opvangen in bijv. mobiliteitsbudget.empheron schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:02:
Voor de mensen die de nieuwe werkkostenregeling (WKR) niet goed begrijpen en niet snappen waarom de onkostenvergoeding afgeschaft/omlaag gesteld gaat worden. Het belastingregime is vanaf 2015 zo dat de werkgever 80% gaat betalen bij vergoedingen boven de gestelde norm. Dus geen 42% of 52%. Doorgaan zou dus betekenen dat we echt gratis geld aan de overheid gaan geven... De regeling nu al afschaffen is in ieder geval transparanter dan iedereen nu een aanbod doen waar de onkostenvergoeding gelijk in blijft.. en dan vanaf 1 januari 2015 alsnog ermee stoppen. Dat laatste zou het berekenen en beoordelen van het nieuwe aanbod alleen maar ingewikkelder maken.
Lees het maar eens door op de site van de belastingdienst, het is complexe materie (wat valt nu onder de WKR, wat zijn intermediaire kosten, hoe CGI de juiste informatie moet aanleveren aan de belastingdienst etc. Het is een erg onpraktische regeling vanuit het oogpunt van de werkgever, vanuit dat oogpunt kan ik me voorstellen dat ze het nieuwe bedrag hebben afgestemd met de fiscus.
Ook op het oude contract zal deze regeling overigens per 1 januari 2015 doorgevoerd gaan worden, het is gewoonweg wettelijk verplicht. Dus staar je niet blind op die 91€, over anderhalf jaar ben je op dat gebied met je oude contract waarschijnlijk net zo slecht af.
Dit is dus ook mijn grootste ergernis met deze hele situatie. Linksom en rechtsom word er gekort op allerlei zekere secundaire voorwaarden. Echter er word totaal niet inzichtelijk gemaakt hoe dit gecompenseerd gaat worden. En kom alsjeblieft niet aan met SPP en PPPchinook schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:12:
[...]
Kijk gewoon afschaffen zonder te verwijzen naar compensatie of helder te maken hoe dit wordt opgevangen zorgt natuurlijk niet voor begrip. Omdat dit een vast deel van het salaris vormt zou je dit gewoon kunnen compenseren door bijv. bruto een verhoging te geven van 61 euro (of anders in geval je minder krijgt). Dit laatste is een van de oplossingen, je kunt dit ook op andere manieren opvangen in bijv. mobiliteitsbudget.
Verwijderd
Verwijderd
Ja nu ineens wordt dat bevestigd. In juli werd nog 10 keer in de call gezegd dat ze geen bruto salaris af zouden pakken en dat het SPP en PP BOVENOP het salaris komt. Daarmee werd de indruk gewekt dat het een extraatje zou zijn. Niets is minder waar blijkt nuVerwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:31:
Wat betreft de SPP en PPP dat wordt wel degelijk gezien als een compensatie.
Verwijderd
Verwijderd
Idd, voor de gewone werknemer is niet boeiend. Als je 15.000 of 20.000 k per maand verdient dan is zo'n SPP wel lonendRukapul schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:55:
Staat er wel iets over belasting bij dan?
De reden dat in NL niet zo heel veel met aandelenplannen wordt gedaan is dat het intrinsiek zeer weinig voordeel oplevert tov gewoon bruto loon.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ik denk dat je alleen maar kan hopen dat het momentum nog niet voorbij is...Wijnands schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:21:
Werkkosten is tamelijk ondoorzichtig. De diverse vakbonden hebben er ook over gepubliceerd, da's iets duidelijker dan de belastingdienst maar niet veel.
Waar ik enorm benieuwd naar ben is of de gevoelens hier wijzigen als de brief eenmaal in handen is.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Er is altijd onderhandelingsruimte, of je krijgt wat je wilt is een tweede.CGIanoniem schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:22:
Invoering van nieuwe arbeidsvoorwaarden is kosten neutraal?
Alleen al voor het bijbenen van de inflatie van afgelopen jaren ligt er al een salariseis van 7%. CGI zou komend jaar dus tenminste 7% meer loonkosten aan een Nederlandse medewerker kwijt moeten zijn. Daarna kan in die 107% gekozen worden voor meer PPP/SPP en minder reiskostenvergoeding, minder vakantiedagen, minder pensioenopbouw, minder onkostenvergoeding, of wat de droom ook is.
Als van de 100% al een gedeelte PPP/SPP/belastingheffing afgehaald wordt, dan is er gewoon onvoldoende ruimte om tot een akkoord te komen.
Nogmaals, ik denk dat Ron geen gesprekspartner kan zijn. Die Canadese miljardair moet iets voorzichtiger met zijn Nederlandse speeltje (CGI NL) omgaan. Liever niet stuk maken.
Eerste vraag voorafgaand aan een optie 3 gesprek: Wat is uw onderhandelingsruimte? Indien 0, dan is een gesprek slechts tijdsverspilling.
Verwijderd
Die angel had de OR als primaire onderhandelaar / personeelsvertegenwoordiging er grotendeels al uit kunnen halen door expliciet de totale arbeidsvoorwaardenruimte in financiele termen aan de orde te stellen en aan de achterban te communiceren.Wijnands schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:21:
Waar ik enorm benieuwd naar ben is of de gevoelens hier wijzigen als de brief eenmaal in handen is.
[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 10-09-2013 11:33 ]
Verwijderd
Het antwoord weet je nu al wel. Het verhaal wat tot op heden is gecommuniceerd is zonneklaar, daar gaat die brief niets aan veranderen. Tenzij er met windowdressing en mooiere voorstelling van de werkelijkheid wordt gespiegeld. Mijn verwachting is dat er onder de streep bij de de meeste hetzelfde te zien zal zijn waarmee de directie hoopt dat er snel getekend gaat worden. Hopelijk maakt iedereen voor zichzelf even een berekening voor de komende jaren om de impact goed te bepalen.Wijnands schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:21:
Verwijderd
Los daarvan ... je levert netto loon in om aandelen te kopen en ook betaal je extra belasting ivm 'de gift' van CGI. Ergo minder geld om beleg op de boterham te kopen (of de boterham). Laten we wel zijn, aandelen zijn een bewuste keus en moet je niet worden opgedrongen. Door het als ruilmiddel te gebruiken voor het wegnemen van een andere (secundaire) arbeidsvoorwaarde is een gotspeVerwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:56:
[...]
Idd, voor de gewone werknemer is niet boeiend. Als je 15.000 of 20.000 k per maand verdient dan is zo'n SPP wel lonend
Ik heb niet geteld maar ik heb de indruk dat hier en op de OR site hooguit 200 man wat van zich laten horen. Die reacties zijn uiteraard welkom maar ik ben ook benieuwd naar de rest.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:40:
[...]
Het antwoord weet je nu al wel. Het verhaal wat tot op heden is gecommuniceerd is zonneklaar, daar gaat die brief niets aan veranderen.
Voor mijzelf kan ik zeggen dat ik rustig afwacht wat er straks in het aanbod zowel boven (bruto) als (netto) onder de streep staat. Indien nodig zal ik dan pas reageren naar de OR. Ik vermoed dat dit voor meer anderen zo geldt.Wijnands schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:45:
[...]
Ik heb niet geteld maar ik heb de indruk dat hier en op de OR site hooguit 200 man wat van zich laten horen. Die reacties zijn uiteraard welkom maar ik ben ook benieuwd naar de rest.
Verwijderd
In het algemeen (let op: dit is geen waardeoordeel !) laten mensen die wat te klagen hebben / beren op de weg zien zich eerder horen dan de mensen die het allemaal wel goed vinden. Vanuit dat oogpunt valt het dus nog mee. Ik denk echter dat een groot deel zich nu stil houdt en zich pas gaat roeren als "de brief" is ontvangen, dus een soort stilte voro de storm.Wijnands schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:45:
[...]
Ik heb niet geteld maar ik heb de indruk dat hier en op de OR site hooguit 200 man wat van zich laten horen. Die reacties zijn uiteraard welkom maar ik ben ook benieuwd naar de rest.
Dat is de waarheid als een koe.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:53:
[...]
In het algemeen (let op: dit is geen waardeoordeel !) laten mensen die wat te klagen hebben / beren op de weg zien zich eerder horen dan de mensen die het allemaal wel goed vinden. Vanuit dat oogpunt valt het dus nog mee. Ik denk echter dat een groot deel zich nu stil houdt en zich pas gaat roeren als "de brief" is ontvangen, dus een soort stilte voro de storm.
Ik ga er vanuit dat de OR in de achterbanraadpleging een poll oid uitschrijft via Sharepoint/mail met de 3 keuzes die je hebt voor de nieuwe arbeidsvoorwaarden en de reacties meeneemt in haar besluitvorming.
Eensch. Je moet gewoon kijken naar de totale waarde van het pakket. Iemand die onder de oude voorwaarden 3000 euro verdient, heeft een pakket van rond de 62.000 euro per jaar. (uitgaande van pensioenstorting 170 euro, deelname zorgverzekering incl partner, 17% premie werknemersverzekeringen, auto van 800).Rukapul schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:33:
[...]
Die angel had de OR als primaire onderhandelaar / personeelsvertegenwoordiging er grotendeels al uit kunnen halen door expliciet de totale arbeidsvoorwaardenruimte in financiele termen aan de orde te stellen en aan de achterban te communiceren.
Die drie factoren zijn drie in serie geschakelde kansen om geen/weinig PPP te ontvangen. Lijkt me een valide reden om de verwachtingswaarde naar 0 te brangenVerwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:32:
[...]
Het PPP is van 3 factoren afhankelijk, dikke kans dat ze elk jaar wel een factor gaan verzinnen waarom het PPP niet uitgekeerd kan worden
*grin*t_captain schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:02:
Die drie factoren zijn drie in serie geschakelde kansen om geen/weinig PPP te ontvangen. Lijkt me een valide reden om de verwachtingswaarde naar 0 te brangen
Als het goed is zijn de normen overigens wel alledrie zwart of wit vastgelegd. Anders is er een vierde onzekerheid genaamd "de waan van de dag".
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 12:22 ]
Verwijderd
Daar zit mijn zorg ook enigszins in. Als de OR en het MT alleen afgaat op de mensen die de tijd hebben en de moeite nemen om op het interne forum (of dit topic) te reageren en de conclusie trekt dat de rest die niks laat horen het ermee eens dan hebben ze wel een heel erg dik bord voor hun hoofd.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:53:
[...]
In het algemeen (let op: dit is geen waardeoordeel !) laten mensen die wat te klagen hebben / beren op de weg zien zich eerder horen dan de mensen die het allemaal wel goed vinden.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:25:
Addertje onder het eikenblad: 83. Kan ik nog steeds mijn parkeerkosten declareren?
In de volgende gevallen kunnen de parkeerkosten gedeclareerd worden:
- Zakelijke parkeerkosten, voorzover het gaat om bedragen hoger dan €10,-per parkeerticket.
- Parkeerabonnement bij klanten.
Verwijderd
Wat bedoel je met franchise?Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:18:
Trek daar de franchise, afgerond 16.000 €, van af.
Verwijderd
Verwijderd
En dat geld alleen maar voor lease rijders.Als je voor het mobiliteitsbudget kiest, dan moet je alle parkeerkosten zelf betalen (fiscale wetgeving).Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:25:
Addertje onder het eikenblad: 83. Kan ik nog steeds mijn parkeerkosten declareren?
In de volgende gevallen kunnen de parkeerkosten gedeclareerd worden:
- Zakelijke parkeerkosten, voorzover het gaat om bedragen hoger dan €10,-per parkeerticket.
- Parkeerabonnement bij klanten.
Dat is toch echt van de zotten, mooi ook hoe ze in de presentatie hadden staan dat je voor 300 euro oid private lease kon doen. Ja maar niet verdere brandstofkosten/parkeerkosten/onderhoudskosten erbij vermelden.snelkeuze0017 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:45:
[...]
En dat geld alleen maar voor lease rijders.Als je voor het mobiliteitsbudget kiest, dan moet je alle parkeerkosten zelf betalen (fiscale wetgeving).
Dat was al niet lollig als privérijder, maar met dat mobiliteitsbudget is het helemaal huilen.
sinds wanneer ?snelkeuze0017 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:45:
[...]
En dat geld alleen maar voor lease rijders.Als je voor het mobiliteitsbudget kiest, dan moet je alle parkeerkosten zelf betalen (fiscale wetgeving).
Dat was al niet lollig als privérijder, maar met dat mobiliteitsbudget is het helemaal huilen.
Verwijderd
Jeroen zoals eerder gevraagd op dit forum, komt er nog een poll of iets dergelijks. Zoniet waar baseert de OR haar besluit dan op? Op veel vragen aan de OR wordt doorverwezen naar de HR valt mij op.Wijnands schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:45:
[...]
Dat gaat dan heel snel als je als level3 in de buurt werkt met een bruto vergoeding van E275. Daar hou je zo'n E35 netto per week aan over. Een paar parkeerkaartjes en je mobiliteitsvergoeding voor die maand is opperdepopsnelkeuze0017 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:45:
[...]
Verwijderd
Dat is gebruikelijk; inhoudelijke toelichtingen moeten van HR komen. De OR is er om: protest te laten blijken (of instemmingVerwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:53:
[...]
... Op veel vragen aan de OR wordt doorverwezen naar de HR valt mij op.
Verwijderd
Als L3 met 450 euro mobiliteitsvegoeding en 14 euro per dag parkeerkosten ook hoorcftbl schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:54:
[...]
Dat gaat dan heel snel als je als level3 in de buurt werkt met een bruto vergoeding van E275. Daar hou je zo'n E35 netto per week aan over. Een paar parkeerkaartjes en je mobiliteitsvergoeding voor die maand is opperdepop
Ik geloof hier weinig van, heb je een bronvermelding om deze stelling te staven?snelkeuze0017 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:45:
[...]
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.
Dan heb je een controleur gehad die heeft zitten slapen. Zie ook: http://www.belastingdiens...n_met_eigen_vervoermiddelfayso946 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:52:
sinds wanneer ?
heb paar jaar terug voor gemeente amsterdam gewerkt, ik parkeerde daar met prive auto, en declareerde 24-36 europarkeergeld, ging gewoon goed
+1, nette uitleg.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:31:
Franchise is een correctie om reden van de AOW. Omdat je bij pensionering EN de AOW en het bedrijfspensioen ontvangt, wat gezamenlijk jouw oude inkomen moet vervangen.
[...]
Omdat Logica/CGI een beschikbare premie pensioen heeft is dit niet van invloed.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:43:
Zo maar een pensioenvraagje, nu ik sinds het ontslag de zaak 'vanuit de verte' bekijk:
Is met dit nieuwe AV-aanbod ook het pensioenregelement aangepast (of wordt dit; het is instemmingsplichtig voor de OR)?
Reden voor de vraag: In de bpr-regeling wordt uitgegaan van een pensioen op 65. Nu de regering de AOW-leeftijd heeft verhoogd (AOW = staatspensioen), ligt het voor de hand de ingang van het BEDRIJFSpensioen overeenkomstig op te hogen. Het ligt voor de werkgever voor de hand dit nu ook gelijk te regelen -- maar is dit nu ook het geval? Zo niet, OR, let op uw zaak!
In 2012 was al geregeld dat je in dienst blijft, lees: blijft werken en salaris krijgen, tot het moment van daadwerkelijke AOW-ingang. Als 65-plusser-die-nog-geen-AOW-kreeg had je al wel het voordeel van het uitkerende bedrijfspensioen.
Als dit zo is, dan is het een besparing, niet voor de werkgever maar voor de pensioenverzekeraar. Die kan dat door laten spelen in de premies, maar het hoeft niet. Maar voor de werknemer is het wel een tekort in het inkomensplaatje op leeftijd 65 en 66.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 13:22 ]
Verwijderd
Juist bij de beleggingsvariant mag je niet uitstellen tot na 65vogelliefhebber schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:22:
@ViewFromAfar
Je hebt gelijk dat dit niet voor alle 3 de varianten gelijk is.
Wat ik beschrijf mbt de opbouw is eigenlijk alleen geldig voor de beleggingsvarianten (zoals bv HorizonBeleggen)
Merk trouwens op dat (alleen) in de beleggingsvariant je niet verplicht bent om je aankoop van je pensioen bij Zwitserleven te doen, je mag het geld gebruiken om bij een aanbieder naar eigen keuze je pensioen aan te kopen.
Kun je met een beetje creativiteit niets beters verzinnen dan afschaffen en 61 euro netto afpakken?Voor de mensen die de nieuwe werkkostenregeling (WKR) niet goed begrijpen en niet snappen waarom de onkostenvergoeding afgeschaft/omlaag gesteld gaat worden. Het belastingregime is vanaf 2015 zo dat de werkgever 80% gaat betalen bij vergoedingen boven de gestelde norm. Dus geen 42% of 52%. Doorgaan zou dus betekenen dat we echt gratis geld aan de overheid gaan geven... De regeling nu al afschaffen is in ieder geval transparanter dan iedereen nu een aanbod doen waar de onkostenvergoeding gelijk in blijft.. en dan vanaf 1 januari 2015 alsnog ermee stoppen. Dat laatste zou het berekenen en beoordelen van het nieuwe aanbod alleen maar ingewikkelder maken.
It always seems impossible until it's done.
Verwijderd
Verwijderd
deze kan netVerwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:54:
Verder hoor ik niemand over het persoonsgebonden opleidingsbudget van E700 en 2 dgn.
Weet niet welke halve zool dit bedacht heeft, maar een beetje cursus kost al E1.000 per dag.
O ja, dit was boven op het reeds bestaande opleidingsbudget.
Dat laatste heb ik nog nooit mogen meemaken.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Ach je kan in 6 x betalen, verspreid je het gewoon over 2 jaar.
Verwijderd
Staat dat niet bij iedereen op zijn/haar visite kaartje?Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:54:
Mon Capitan,
Volgens mij klopt het sommetje niet, 13*3000 is namelijk geen 33.000 maar 39.000.
In dat geval bouwt CGI ca. 75% op. nl. 76% *39.000/40.000.
Verder hoor ik niemand over het persoonsgebonden opleidingsbudget van E700 en 2 dgn.
Weet niet welke halve zool dit bedacht heeft, maar een beetje cursus kost al E1.000 per dag.
O ja, dit was boven op het reeds bestaande opleidingsbudget.
Dat laatste heb ik nog nooit mogen meemaken.
Trouwens, het viel me op dat de PL's allen Partner zijn, geen Member.
Verschil moet er wezen.
Verwijderd
Op basis van mij bekende cijfers spaar je bij 'gemiddelde marktomstandigheden' en niet al te hoge vrijwillige bijverzekeringen tot ruwweg 50% i.p.v. 70% middelloon. Dat is 71% van wat je op zou moeten bouwen en niet de ~62%.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:54:
Mon Capitan,
Volgens mij klopt het sommetje niet, 13*3000 is namelijk geen 33.000 maar 39.000.
In dat geval bouwt CGI ca. 75% op. nl. 76% *39.000/40.000.
<...>
Verwijderd
Ach, als het rendament een paar 100% hoger ligt dan bij andere beleggers ......Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:21:
[...]
Op basis van mij bekende cijfers spaar je bij 'gemiddelde marktomstandigheden' en niet al te hoge vrijwillige bijverzekeringen tot ruwweg 50% i.p.v. 70% middelloon. Dat is 71% van wat je op zou moeten bouwen en niet de ~62%.
Maar goed, het punt is, voor iedereen, het pensioen bij dit bedrijf is veel lager dan je misschien verwacht. De hier en daar positieve toon in de pensioenfolder is m.i. behoorlijk misleidend.
Inderdaad, je kunt over de hoogte steggelen. Ik vind het een hoog franchise bedrag. In veel beschikbare premieregelingen bij andere bedrijven wordt een lager (13.227) franchise bedrag gehanteerd.Hoe hoog de franchise is, is een afspraak tussen pensioenverzekeraar en werkgever. Bij dit bedrijf is dat rond de 16.000. Dit is een heel normaal gemiddelde -- je kunt er over steggelen maar bij dit bedrag is het een normale hoogte voor die "AOW-inbouw". Helder?
[ Voor 4% gewijzigd door Eddo-79 op 10-09-2013 14:41 ]
Verwijderd
En dat is weer in het voordeel van de members, minder eigen bijdrageESPACE schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:33:
[...]
Inderdaad, je kunt over de hoogte steggelen. Ik vind het een hoog franchise bedrag. In veel beschikbare premieregelingen bij andere bedrijven wordt een lager (13.227) franchise bedrag gehanteerd.
Hoe hoger de franchise, des te lager de beschikbare premie.
Je snapt er niets vanIk snap dat het een grote pot is waar iedereen uit meedeelt met alle voor- en nadelen, maar dit is niet best.
[ Voor 5% gewijzigd door ESPACE op 10-09-2013 14:57 ]
Verwijderd
De netto AOW voor alleenstaanden is momenteel ~13.500 p.j. en ~19.400 p.j. voor een samenwonend koppel beide ouder dan de AOW-leeftijd. (moet wellicht nog gecorrigeerd worden voor vakantiegeld, heb dat nooit exact bekeken). Dat moet je dan nog bruteren. Dan is 16k m.i. niet onredelijk.ESPACE schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:33:
[...]
Inderdaad, je kunt over de hoogte steggelen. Ik vind het een hoog franchise bedrag. In veel beschikbare premieregelingen bij andere bedrijven wordt een lager (13.227) franchise bedrag gehanteerd.
Hoe hoger de franchise, des te lager de beschikbare premie.
Verwijderd
<grijns> 't Schijnt te wennen, die derrière </grijns>Eddo-79 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:36:
Ligt het nou aan mij of zijn de jongere generaties beheurlijk in de derriere genomen als het op pensioenopbouw aankomt?
Je mag blij zijn:
a) als je uberhaupt ooit nog met pensioen mag;
b) als er een leeftijdsgrens blijft is de vraag of je die leeftijd ook haalt;
c) als je de helft van je gemiddelde salaris (over heel je arbeidshistorie) krijgt.
d) als je zelf niet grotendeels het bedrag moet betalen gedurende je werkend leven.
Ik snap dat het een grote pot is waar iedereen uit meedeelt met alle voor- en nadelen, maar dit is niet best.
Fout, er wordt meer afgepakt! Lees allemaal even goed het antwoord op vraag 46.Van mijn ancienniteitsdagen worden er 5 afgepakt. (13-3=10. 5 worden er afgekocht en 5 verdwijnen er binnen een paar jaar).
[ Voor 10% gewijzigd door ESPACE op 10-09-2013 15:19 ]
Verwijderd
ESPACE schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:16:
[...]
Fout, er worden er meer afgepakt! Lees allemaal even goed het antwoord op vraag 46.
"De peildatum voor het vaststellen van de anciënniteitdagen is 30 september 2013. Eventuele dagen die na dit tijdstip zouden worden opgebouwd (op basis van de oorspronkelijke regeling), worden niet meer meegenomen. Er vindt dus ook geen compensatie voor de dagen plaats die na 30 september 2013 zouden worden opgebouwd."
Begin dit jaar hebben HR en OR een gemene streek uitgehaald. De arbeidsvoorwaarde m.b.t. anciënniteit is toen eenzijdig gewijzigd. Je bouwt ze in 2013 op over het jaar waar je ze vroeger altijd op 1 jaunari ontving.
Als je denkt dat je 13 dagen hebt. Dan rekent men op 1 oktober met 9,75 dgn en heeft men er direct 3,25 dgn afgepakt.
"In het totale pakket is uiteraard rekening gehouden met het feit dat er geen compensatie plaatsvindt."
Verwijderd
Ja als je tekent wel jaESPACE schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:16:
[...]
Fout, er wordt meer afgepakt! Lees allemaal even goed het antwoord op vraag 46.
.
"."
Advocaat van de duivel.ESPACE schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:21:
Als je vertrekt moet je er, ook als je niet tekent, rekening mee houden.
Verwijderd
Je hebt die dagen nog niet. Je hebt die dagen alleen als je het hele jaar zou werken.avotar schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:23:
[...]
Advocaat van de duivel.
Stel je hebt in totaal 30 dagen
Je maakt ze allemaal op en besluit vervolgens per 1/10 ontslag te nemen.
Moet je dan nog een bepaald bedrag voor deze dagen terug betalen?
Verwijderd
Ik denk dat men bedoelt te zeggen dat je geen recht hebt op de dagen waar je in de toekomst recht op zou hebben (vb: nu 4 omdat je 4 jaar in dienst bent, volgend jaar 5 omdat je dan 5 jaar in dienst bent; en die 5e dag .... die ben je kwijt). Zo had ik 'm althans gelezen.ESPACE schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:16:
[...]
Fout, er wordt meer afgepakt! Lees allemaal even goed het antwoord op vraag 46.
"De peildatum voor het vaststellen van de anciënniteitdagen is 30 september 2013. Eventuele dagen die na dit tijdstip zouden worden opgebouwd (op basis van de oorspronkelijke regeling), worden niet meer meegenomen. Er vindt dus ook geen compensatie voor de dagen plaats die na 30 september 2013 zouden worden opgebouwd."
Begin dit jaar hebben HR en OR een gemene streek uitgehaald. De arbeidsvoorwaarde m.b.t. anciënniteit is toen eenzijdig gewijzigd. Je bouwt ze in 2013 op over het jaar waar je ze vroeger altijd op 1 jaunari ontving.
Als je denkt dat je 13 dagen hebt. Dan rekent men op 1 oktober met 9,75 dgn en heeft men direct 3,25 dgn afgepakt.
"In het totale pakket is uiteraard rekening gehouden met het feit dat er geen compensatie plaatsvindt."
Verwijderd
Antwoord van deavotar schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:23:
[...]
Advocaat van de duivel.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 15:28 ]
Ik dacht zelfVerwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:27:
[...]
Antwoord van de: wat denk je zelf?
Ik ga er even vanuit dat je bedoelt dat je 30 dagen t/m eind december hebt. Als je ze echt hebt (want je bouwt ze op per maand!!), dan uiteraard niet.
Immers.. als je kijkt in LPS zul je per 1/1 peildatum alle uren zien waarop je tot eind dit jaar recht hebt...Ik ga er even vanuit dat je bedoelt dat je 30 dagen t/m eind december hebt. Als je ze echt hebt (want je bouwt ze op per maand!!), dan uiteraard niet.
[ Voor 24% gewijzigd door avotar op 10-09-2013 15:30 ]
Verwijderd
Je hebt een lieve, maar ook enigzins naieve vriendavotar schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:29:
[...]
Ik dacht zelfmaar ik had van het weekend een discussie met een vriend van me die niet kon geloven dat een bedrijf zo werkte...
Hmmm... Simpele oplossing voor, niet tekenen, en per 1/1/2014 ontslag nemen... Wat zij kunnen, kunnen wij ook...avotar schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:23:
[...]
Advocaat van de duivel.
Verwijderd
Nou ja het opbouwen van vakantiedagen per maand is bij elk bedrijf zo.avotar schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:29:
[...]
Ik dacht zelfmaar ik had van het weekend een discussie met een vriend van me die niet kon geloven dat een bedrijf zo werkte...
Zie de OR nieuwsbrief van kwart over 5 gisteren. Een pol staat ook klaar. De OR baseert haar besluit op de stukken die voor liggen (en hopelijk binnenkort eindelijk gepubliceerd mogen worden). Daarbij zullen reacties uit de achterban zeker een belangrijke rol spelen. Zoals eerder gezegd, dit is een dusdanig belangrijke kwestie dat we zeer goed willen weten hoe iedereen er over denkt.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:53:
[...]
Jeroen zoals eerder gevraagd op dit forum, komt er nog een poll of iets dergelijks. Zoniet waar baseert de OR haar besluit dan op? Op veel vragen aan de OR wordt doorverwezen naar de HR valt mij op.
Behoorlijk diep ook en zonder enige vorm van lubricatie. Maar, da's een probleem wat voor vrijwel iederen geld die na pakweg 1990 op de arbeidsmarkt is gekomen, bepaald geen uniek iets voor ons bedrijf.Eddo-79 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:36:
Ligt het nou aan mij of zijn de jongere generaties beheurlijk in de derriere genomen als het op pensioenopbouw aankomt?
Je mag blij zijn:
a) als je uberhaupt ooit nog met pensioen mag;
b) als er een leeftijdsgrens blijft is de vraag of je die leeftijd ook haalt;
c) als je de helft van je gemiddelde salaris (over heel je arbeidshistorie) krijgt.
d) als je zelf niet grotendeels het bedrag moet betalen gedurende je werkend leven.
Ik snap dat het een grote pot is waar iedereen uit meedeelt met alle voor- en nadelen, maar dit is niet best.
[ Voor 37% gewijzigd door Wijnands op 10-09-2013 15:37 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dat gaat ook gebeuren begreep ik, maar pas nadat iedereen het voorstel in de bus heeft gehad. Lijkt me ook niet meer dan redelijk.Rukapul schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:36:
Waarom stuur je dan geen brieven / emails uit naar alle medewerkers met een kleine enquete?
Zo zwart/wit werkt dat niet. Een dergelijk scenario past meer bij een CAO die aan de achterban ter stemming wordt voorgelegd.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:37:
Heeft de OR voor zichzelf een soort lijn getrokken waarbinnen een besluit positief of negatief zal uitvallen?
Bijvoorbeeld: als 51% van de members voor optie 3 gaat is het advies negatief.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Verwijderd
Dat vind ik wel een heel laag percentage. Er zijn altijd mensen het ergens niet mee eens. Persoonlijk denk ik dat als 20% voor optie 3 gaat, je het als bestuur en OR prima hebt gedaan. Komt dat percentage boven de 35% dan ben ik van mening dat je serieus moet gaan nadenken om opnieuw te gaan onderhandelen. Is dit percentage hoger dan 40% dan is het duidelijk dat de achterban niet akkoord gaat met dit voorstel.LowLevel schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:43:
Ik denk dat ze al bij 10% negatief terug naar de tafel moeten. En als ik het zo hoor zal me het niet verbazen dat dit ook gaat gebeuren.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq