me not quiltyVerwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:30:
[...]
Je hebt een lieve, maar ook enigzins naieve vriend
Wie kan hier een poll starten? Ik denk niet dat deze representatief zal zijn, maar misschien zijn er mensen die hier niet will reageren, maar wel in een poll wat roepen.
Verwijderd
FAQ 145 ... we kunnen er netto nu dus ook op achteruitgaan. De bestuurder geeft het nu zelf aan!
Met 10% die ontevreden is heb je een hoop onvrede in je toko. Voor een ieder die niet tekent zijn er namelijk ook 2 die niet durven te weigeren omdat ze bang zijn voor de gevolgen.
Je moet dan ook zorgen dat dit soort acties ook daadwerkelijk een verbetering zijn en geen achteruitgang.
Je moet dan ook zorgen dat dit soort acties ook daadwerkelijk een verbetering zijn en geen achteruitgang.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Verwijderd
Oke, maar nu heb ik nog steeds geen antwoord gezien.Wijnands schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:41:
[...]
Zo zwart/wit werkt dat niet. Een dergelijk scenario past meer bij een CAO die aan de achterban ter stemming wordt voorgelegd.
Verwijderd
bij mij loopt de FAQ maar tot nr 129? (24 pagin's is het document)Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:55:
FAQ 145 ... we kunnen er netto nu dus ook op achteruitgaan. De bestuurder geeft het nu zelf aan!
145 is bij mij 124
Dat klopt. Ik vind dat ook niet iets om hier te posten.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:59:
[...]
Oke, maar nu heb ik nog steeds geen antwoord gezien.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Hoe dan wel? Is nu onbekend cq niet transparantWijnands schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:06:
[...]
Dat klopt. Ik vind dat ook niet iets om hier te posten.

Verwijderd
Verwacht wel dat de OR na het besluit inzage geeft in de stukken, de uitkomsten van de Poll en aangeeft op basis waarvan hun advies is gegeven. Dan wel via een interne mail en niet op een externe site natuurlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:08:
[...]
Hoe dan wel? Is nu onbekend cq niet transparant
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:09:
[...]
Verwacht wel dat de OR na het besluit inzage geeft in de stukken, de uitkomsten van de Poll en aangeeft op basis waarvan hun advies is gegeven. Dan wel via een interne mail en niet op een externe site natuurlijk.

Het is jou nu onbekend omdat je ervoor kiest om de vraag anoniem op een publiek forum te stellen. Dat is naar mijn mening net even iets anders.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:08:
[...]
Hoe dan wel? Is nu onbekend cq niet transparant
In de OR nieuwsbrief staat niets over een poll of enquête. Ook lees ik voor het eerst dat stukken niet gepubliceerd mogen worden. Waarom stonden deze zaken niet in de OR nieuwsbrieven?Zie de OR nieuwsbrief van kwart over 5 gisteren. Een pol staat ook klaar. De OR baseert haar besluit op de stukken die voor liggen (en hopelijk binnenkort eindelijk gepubliceerd mogen worden).
Je meld het allemaal hier!
It always seems impossible until it's done.
Artikel 20 is hier al best wel een aantal keer langs gekomen. Buiten dat, denk je nou echt dat we stukken voor ons plezier achterhouden?ESPACE schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:12:
[...]
In de OR nieuwsbrief staat niets over een poll of enquête. Ook lees ik voor het eerst dat stukken niet gepubliceerd mogen worden.
We gaan er, wellicht ten onrechte, van uit dat men snapt dat we dingen niet voor onze lol achterhouden.Waarom stonden deze zaken niet in de OR nieuwsbrieven?
En daar moest ik misschien maar 's mee stoppen.Je meld het allemaal hier!
Verwijderd
Laten we de frustratie over de handelswijze van het management a.u.b. niet op elkaar botvieren.Wijnands schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:22:
[...]
Artikel 20 is hier al best wel een aantal keer langs gekomen. Buiten dat, denk je nou echt dat we stukken voor ons plezier achterhouden?
[...]
We gaan er, wellicht ten onrechte, van uit dat men snapt dat we dingen niet voor onze lol achterhouden.
[...]
En daar moest ik misschien maar 's mee stoppen.
Ik persoonlijk ga er van uit dat de OR haar best heeft gedaan, en zal blijven doen.
Jeroen probeert binnen de grenzen van wat is afgesproken informatie te verstrekken.
Misschien zijn de leden van de OR achteraf zelf ook niet gelukkig met deze gang van zaken, maar ze zullen ergens voor getekend hebben, en daar persoonlijk op worden aangesproken als ze zich daar niet aan houden.
Jeroen, trek het je niet persoonlijk aan
Nee, Jeroen, dat moet je zeker niet doen. Wij begrijpen dat jullie aan handen en voeten gebonden zijn. En b.t.w. voor degenen met kritiek op de OR, de mogelijkheid bestaat dat het niet alleen blijft bij het aangesproken worden van OR leden als ze zich niet aan de door het management gestelde regels houden.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:29:
[...]
Laten we de frustratie over de handelswijze van het management a.u.b. niet op elkaar botvieren.
Ik persoonlijk ga er van uit dat de OR haar best heeft gedaan, en zal blijven doen.
Jeroen probeert binnen de grenzen van wat is afgesproken informatie te verstrekken.
Misschien zijn de leden van de OR achteraf zelf ook niet gelukkig met deze gang van zaken, maar ze zullen ergens voor getekend hebben, en daar persoonlijk op worden aangesproken als ze zich daar niet aan houden.
Jeroen, trek het je niet persoonlijk aan.
Persoonlijk ben ik je dankbaar, Jeroen, voor alle informatie die je hier wèl hebt kunnen verstrekken!!!
Ik doe wat ik denk dat ik moet doen en dat probeer ik zo goed mogelijk te doen.
Verder... nogmaals... ik zit momenteel vrijwel elke dag op kantoor en ben gewoon aanspreekbaar. Een aantal zaken die ik hier niet wil delen wil ik best vertellen bij de koffie.
Overigens, vanuit elk kantoor, (behalve Heerlen geloof ik), zijn er OR leden gekozen, die mag je gewoon aanspreken. Als je niet weet wie stuur me een DM en dan breng ik je in contact.
Verder... nogmaals... ik zit momenteel vrijwel elke dag op kantoor en ben gewoon aanspreekbaar. Een aantal zaken die ik hier niet wil delen wil ik best vertellen bij de koffie.
Overigens, vanuit elk kantoor, (behalve Heerlen geloof ik), zijn er OR leden gekozen, die mag je gewoon aanspreken. Als je niet weet wie stuur me een DM en dan breng ik je in contact.
Verwijderd
Wijnands, ESPACE geeft al tientallen pagina's aan een kort lontje te hebben over een vermeend gebrek aan informatie van de OR. Jij (en ik en anderen) hebben er inmiddels vaak genoeg op gewezen dat hij bij het verkeerde eind is; als 'ie meer openheid wil dan moet 'ie het management aanspreken -- bedrijfsintern. Zoals jezelf ook aangeeft, dit is een publiek forum met de nodige anonieme posters.
Kortom, laat je niet op de kast jagen door iemand die op dit punt al een tijdje aan het trollen is.
Kortom, laat je niet op de kast jagen door iemand die op dit punt al een tijdje aan het trollen is.
Goed advies, dank!Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:56:
Daar heb ik nog nooit aan getwijfeld.Ik doe wat ik denk dat ik moet doen en dat probeer ik zo goed mogelijk te doen.
M.b.t. publicatie van de documenten had ik op basis van meerdere toezeggingen van de OR en HR (zelfs bij de town hall) de verwachting dat deze kort na de town hall gepubliceerd zouden worden. Volgens de OR mail van 30 augustus is het verloop als volgt: Eerst Town hall -> kort daarna publicatie stukken -> kort daarna de brieven.
De brieven zijn door fouten uitgesteld. Ik heb daarin geen reden gezien om de publicatie op te schorten. Sorry
Verwijderd
Ik snap dat de OR is gebonden aan afspraken met de directie en daardoor bepaalde informatie niet kan delen. Maar de OR is er toch ook voor de werknemers, wat hebben we anders aan de OR? Lijkt me op zijn minst dat je bepaalde informatie deelt, dat dit forum daar niet het juiste medium voor is, oke. Echter via de interne communicatie kan ik ook niet zeggen dat ik goed wordt geïnformeerd.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:56:
Wijnands, ESPACE geeft al tientallen pagina's aan een kort lontje te hebben over een vermeend gebrek aan informatie van de OR. Jij (en ik en anderen) hebben er inmiddels vaak genoeg op gewezen dat hij bij het verkeerde eind is; als 'ie meer openheid wil dan moet 'ie het management aanspreken -- bedrijfsintern. Zoals jezelf ook aangeeft, dit is een publiek forum met de nodige anonieme posters.
B.t.w. 141 pagina's??? Wordt het niet eens tijd voor een nieuw topic
Maar... zijn de brieven nou daadwerkelijk verzonden? Gisteren sprak HR over 'volgens de huidige planning'. We weten allemaal wat er met planningen kan gebeuren.
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
Verwijderd
Over de rechten van een OR is al het nodige gepost in dit thread (al is het met de recente vele posts alweer tientallen pagina's terug). De OR vertegenwoordigt de werknemers naar de directie toe. Dat wil nog niet zeggen dat de OR een informatieplicht heeft naar de medewerkers. Zeker als die wordt gehinderd doordat de directie alles wat zij aan de OR verteld tot bedrijfsgeheim verklaard en volgens art 20 WOR ben je dan verplicht aan geheimhouding.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:08:
[...]
Ik snap dat de OR is gebonden aan afspraken met de directie en daardoor bepaalde informatie niet kan delen. Maar de OR is er toch ook voor de werknemers, wat hebben we anders aan de OR? Lijkt me op zijn minst dat je bepaalde informatie deelt, dat dit forum daar niet het juiste medium voor is, oke. Echter via de interne communicatie kan ik ook niet zeggen dat ik goed wordt geïnformeerd.
Voor de dingen die de OR wel zou kunnen zeggen maar waarover je geen helderheid krijgt is, denk ik, een mailtje in de OR-mailbox snel gedaan (die mailbox krijgt de directie niet te zien) en, zoals Wijnands aangeeft, het OR-lid van jouw vestiging er op aanspreken mag ook. Je wilt niet weten hoe vaak OR-leden zich maar heel alleen voelen
ViewedFromAfar: De Town Hall sessie waarin de veranderingen werden gepresenteerd was ook de start van de achterbanraadpleging van de OR. Denk je dat op een instemmingsverzoek, na een presentatie van de bestuurder en na de start van de achterbanraadpleging, WOR Art. 20 van toepassing kan zijn?
Ik ben van mening dat de OR in dit geval toch wel een brengplicht heeft, ipv iedere werknemer voor zich een haalplicht. De OR zou van begin af aan volledig open de informatie moeten delen die het mag delen en daarnaast moeten communiceren dat het informatie over bepaalde onderwerpen (nog) niet zou mogen openbaren. Van HR verwacht ik hetzelfde. Met deze rare spelletjes schiet niemand ook maar iets op. Neem alleen het voorbeeld van de brieven die kort na de town hall zouden worden ontvangen, simpelweg even communiceren waarom dat niet gebeurd zou niet zo heel moeilijk hoeven te zijn. Daar is geen enkel belang mee geschaad, maar verschaft zoveel duidelijkheid. Nu wekt de wijze van communiceren alleen maar achterdocht op.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:56:
In eerste instantie stond ik nog in de stand van 'ik wacht de brief af, wik en weeg, oordeel en besluit'. Maar dat verandert behoorlijk. Ik ben blij dat er nog een forum als dit bestaat, waar ESPACE en anderen me wijzen op punten waar ik zelf weinig kennis van heb of simpelweg overheen heb gelezen. Het is me nogal een rookgordijn dat wordt opgeworpen.
Ik ben me bewust van het feit dat hier misschien de negatieve kant meer belicht wordt dan de positieve kant, maar van Wijnands had ik toch wel argumenten verwacht die me tot tekenen zouden kunnen brengen. Misschien niet inhoudelijk op dit forum, maar dan wel wijzend op de plek op het intranet.
En Wijnands, je roept wel makkelijk van 'je kan me altijd aanschieten op kantoor', maar je vertegenwoordigt ook een groot aantal consultants die net als ik de centen voor ons bedrijf dagelijks bij de klant verdienen!
Maar... ik zal toch nog steeds de brief even afwachten, want:
Wijnands schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:21:
Waar ik enorm benieuwd naar ben is of de gevoelens hier wijzigen als de brief eenmaal in handen is.

Verwijderd
Edoch, welk belang heeft de directie erbij dat wij zo snel mogelijk de brieven krijgen? Info achterhouden, niet volledig antwoord geven op de vragen die wij stellen (de FAQ is duidelijk gestuurd vanuit de HR afdeling). Details die nog niet nader zijn uitgewerkt. de telefoon die tijdelijk buiten gebruik is bij HR.Vandaahl schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:10:
[...]
. Daar is geen enkel belang mee geschaad, maar verschaft zoveel duidelijkheid. Nu wekt de wijze van communiceren alleen maar achterdocht op.
[...]
![]()
Allemaal uitsluitend in het belang van de directie om haar onderhandelingspositie te versterken

Verwijderd
ESPACE, volgens mij werd gesproken over 'stukken' dus niet alleen het instemmingsverzoek. Verder, een directie kan een instemmingsverzoek tot bedrijfsgeheim verklaren, niet zozeer het gevraagde instemmingsverzoek zelf alswel de aanleiding(en) en onderbouwing(en). Op dit punt heb ik meegemaakt dat een directie voor één verzoek twee varianten indiende: één voor t.z.t. algemene publicatie en één met (blijvend) bedrijfsgeheime extra info. Waar het om gaat in het onderhavige geval (nu bij CGI) weet ik niet; ik ben er niet meer.
Kern is hoe dan ook dat een directie primair de verantwoordelijkheid heeft info te verstrekken, aan OR en aan alle medewerkers. Hoe veel of hoe weinig, en op welk mometm, is aan haar. Het is niet juist de OR die verantwoordelijkheid te geven -- op zijn best zou het toch alleen maar doorgeefluik zijn. Wel heeft een OR een eigen verantwoordelijkheid háár (al dan niet) instemming te onderbouwen en in ieder geval aan de directie kenbaar te maken.
Dat de OR bij CGI veel moeite doet om de achterban te informeren, als is het niet een verplichting, is dacht ik wel duidelijk. Evenzogoed maken jij en enkele anderen duidelijk dat jullie liefst nog meer zien.
Kern is hoe dan ook dat een directie primair de verantwoordelijkheid heeft info te verstrekken, aan OR en aan alle medewerkers. Hoe veel of hoe weinig, en op welk mometm, is aan haar. Het is niet juist de OR die verantwoordelijkheid te geven -- op zijn best zou het toch alleen maar doorgeefluik zijn. Wel heeft een OR een eigen verantwoordelijkheid háár (al dan niet) instemming te onderbouwen en in ieder geval aan de directie kenbaar te maken.
Dat de OR bij CGI veel moeite doet om de achterban te informeren, als is het niet een verplichting, is dacht ik wel duidelijk. Evenzogoed maken jij en enkele anderen duidelijk dat jullie liefst nog meer zien.
ViewedFromAfar, het onderhandelingsresultaat is vertaald naar een set van instemmingsverzoeken. Nu is de achterbanraadpleging al een week lang gaande. De gevraagde set van instemmingsverzoeken wordt nog geheim gehouden.
En natuurlijk is HR verantwoordelijk voor de eigen communicatie. Ik heb op dinsdag 3 september jl. meneer Hermsen diverse malen horen zeggen: "Morgen kun je alles teruglezen op het Intranet".
En natuurlijk is HR verantwoordelijk voor de eigen communicatie. Ik heb op dinsdag 3 september jl. meneer Hermsen diverse malen horen zeggen: "Morgen kun je alles teruglezen op het Intranet".
Geen brieven, geen stukken=geen achterban raadpleging.
In de mail van 30 augustus van de OR stond het precies in omgekeerde volgorde. Met als trigger de presentatie tijdens de town hall.
Dat klopt! (toch handig dat ik die dingen bewaar! 
Ik ben ook best bereid om in mijn regio langs te komen mits...
- de klant er geen last van heeft
- het reeds geplande activiteiten niet in de weg zit.
- er ruimte is om mijn bus te parkeren
Daarnaast is mijn mobiele nummer en mijn cgi email vrij algemeen bekend.
Dat verschijnsel ken ik. Heb ik de laatste jaren ook vrijwel constant gedaan, van maart tot begin juli zo'n 45-55 uur per week naast het OR werk. Momenteel wegens omstandigheden ben ik even niet ingezet.Vandaahl schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:10:
En Wijnands, je roept wel makkelijk van 'je kan me altijd aanschieten op kantoor', maar je vertegenwoordigt ook een groot aantal consultants die net als ik de centen voor ons bedrijf dagelijks bij de klant verdienen!
Ik ben ook best bereid om in mijn regio langs te komen mits...
- de klant er geen last van heeft
- het reeds geplande activiteiten niet in de weg zit.
- er ruimte is om mijn bus te parkeren
Daarnaast is mijn mobiele nummer en mijn cgi email vrij algemeen bekend.
[ Voor 95% gewijzigd door Wijnands op 10-09-2013 20:23 ]
Dat is inzet! Als je minder dan een ton per jaar verdient wordt je onderbetaald.Wijnands schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:13:
Dat verschijnsel ken ik. Heb ik de laatste jaren ook vrijwel constant gedaan, van maart tot begin juli zo'n 45-55 uur per week naast het OR werk.
Goed om te horen dat je weer een Transporter of Vito mag leasen- er ruimte is om mijn bus te parkeren

FAQ punt 126 lijkt me trouwens nogal onzinnig. Als ik tussen nu en 1 okt opzeg heb ik 2 maand opzegtermijn en kan ik er dus per 30 nov er uit. Teken ik wel dan heb ik ineens slechts nog maar 1 maand opzegtermijn en kan ik, zolang ik mijn ontslag voor 1 nov aankondig alsnog voor 1 dec uit.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Jammer dat we nog steeds niet weten of er door de OR afspraken zijn gemaakt over de groep die niet tekent. Blijven hun arbeidsvoorwaarden echt gelijk aan de huidige, of worden ze straks alsnog in een 2e rond gepakt doordat allerlei regelingen (niet primaire arbeidsvoorwaarden) worden afgeschaft of beperkt?
Neem het hele promotiebeleid en de salarisschalen. Zijn die straks ook van toepassing op niet-tekenaars?
Naam de onkostenvergoeding. Gaat die ook naar 30 euro per okt 2013 voor niet-tekenaars?
Etc.
Er is veel tekst gewijd aan de gevolgen van wel tekenen, maar er worden nauwelijks woorden gewijd aan de gevolgen van niet tekenen.
ps. die "gegarandeerde" PPP is m.i. ook compleet onduidelijk.
Neem het hele promotiebeleid en de salarisschalen. Zijn die straks ook van toepassing op niet-tekenaars?
Naam de onkostenvergoeding. Gaat die ook naar 30 euro per okt 2013 voor niet-tekenaars?
Etc.
Er is veel tekst gewijd aan de gevolgen van wel tekenen, maar er worden nauwelijks woorden gewijd aan de gevolgen van niet tekenen.
ps. die "gegarandeerde" PPP is m.i. ook compleet onduidelijk.
Ik zie het onzinnige er niet in. In de nieuwe contracten heeft de werknemer 1 maand opzegtermijn in plaats van 2. Dat is een voordeel(tje). Met als tijdelijk effect dat je 2 kansen hebt op per 1-12-13 op te zeggen.Janoz schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:28:
FAQ punt 126 lijkt me trouwens nogal onzinnig. Als ik tussen nu en 1 okt opzeg heb ik 2 maand opzegtermijn en kan ik er dus per 30 nov er uit. Teken ik wel dan heb ik ineens slechts nog maar 1 maand opzegtermijn en kan ik, zolang ik mijn ontslag voor 1 nov aankondig alsnog voor 1 dec uit.
Heeft CGI ook de opzegtermijn vanuit de werkgever verkort? Dat zou dan weer een nadeel kunnen zijn voor de werknemer, een kortere uitwerktijd bij beeindiging via UWV (collectief ontslag).
Onkostenvergoeding staat in je contract en kan dus niet zomaar worden aangepast. Het betekent dat je in de toekomst (2015 meen ik) een kleiner bedrag netto krijgt en de rest als bruto vergoeding.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:36:
Jammer dat we nog steeds niet weten of er door de OR afspraken zijn gemaakt over de groep die niet tekent. Blijven hun arbeidsvoorwaarden echt gelijk aan de huidige, of worden ze straks alsnog in een 2e rond gepakt doordat allerlei regelingen (niet primaire arbeidsvoorwaarden) worden afgeschaft of beperkt?
Etc.
Verder een hele relevante vraag, wat zijn de waarborgen voor de "weigeraars"?
Het ligt enigzins in de lijn der verwachting dat je een stempel "duur" en "inflexibel" krijgt. Voor een werkgever kan dat reden zijn om deze mensen langzaam maar zeker naar de uitgang te dirigeren. Waarborgen kunnen afspraken zijn over bepaalde secundaire arbeidsvoorwaarden (voortzetting en indexatie); maar ook een periodiek extern onderzoek naar loonsverhogingen van de "oude contracten" vs de "nieuwe contracten".
Verwijderd
In de meest recente versie van de Gele Gids staat een verwijzing naar de fiscale regels, deze staat niet in oudere versies (maar dat heeft Marcel voor het gemak maar even achterwege gelaten, toen hij verwees naar de wetgevingt_captain schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:52:
[...]
Ik zie het onzinnige er niet in. In de nieuwe contracten heeft de werknemer 1 maand opzegtermijn in plaats van 2. Dat is een voordeel(tje). Met als tijdelijk effect dat je 2 kansen hebt op per 1-12-13 op te zeggen.
Heeft CGI ook de opzegtermijn vanuit de werkgever verkort? Dat zou dan weer een nadeel kunnen zijn voor de werknemer, een kortere uitwerktijd bij beeindiging via UWV (collectief ontslag).
[...]
Onkostenvergoeding staat in je contract en kan dus niet zomaar worden aangepast. Het betekent dat je in de toekomst (2015 meen ik) een kleiner bedrag netto krijgt en de rest als bruto vergoeding.

Maar of een bedrijf nu zit te wachten op een massale populatie van 'dure' en 'inflexibele' werknemers (toch de ruggengraat van het bedrijf) die zo meteen de rechtsbijstandverzekering uit de kast trekken, ongemotiveerd achterover gaan zitten en comfortabel vanuit een werksituatie op zoek gaan naar een nieuwe baan ("hehe idle: kan ik lekker CV bijwerken en surfen op de vacature sites. Oh ja, en de kilometers zijn nog vrij, plan ik van het weekend nog een tripje Z-Frankrijk") ?t_captain schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:52:
[...]
Het ligt enigzins in de lijn der verwachting dat je een stempel "duur" en "inflexibel" krijgt. Voor een werkgever kan dat reden zijn om deze mensen langzaam maar zeker naar de uitgang te dirigeren. Waarborgen kunnen afspraken zijn over bepaalde secundaire arbeidsvoorwaarden (voortzetting en indexatie); maar ook een periodiek extern onderzoek naar loonsverhogingen van de "oude contracten" vs de "nieuwe contracten".
In het achterhoofd de gedachte: schop me maar eruit, maar met 20 jaar arbeidsverleden gaat je dit 100K of meer kosten. Ondertussen binnen je persoonlijke en zakelijke netwerk CGI helemaal afbranden? Ik ben bang als ze het tot deze kapitaalvernietiging laten komen, dat CGI letterlijk zijn langste tijd gehad heeft in Nederland. Als dat de droom van Serge is?
Men begrijpt schijnbaar niet dat een bedrijf als dit enkel kan excelleren niet ondanks, maar dankzij de kracht van de medewerkers. Dat het bedrijf mensen nodig heeft die net een stapje harder willen lopen omdat ze trots op hun bedrijf of hun team zijn en niet afgeschilderd willen worden als slechts een kostenpost op een of andere vage Excel sheet in Canada met een management dat denkt dat mensen harder gaan lopen als hen een wortel in de vorm van een paar aandelen wordt voorgehouden. Dat enthousiasme en teamgeest van onderop moeten komen en niet afgedwongen kunnen worden door een strak geënsceneerd management praatje waarin steeds een slap aftreksel van een van Martin Luther King's uitspraken wordt aangehaald.
Zeker in deze tijd waar iedereen met hogere lasten en maatschappelijke onzekerheid wordt geconfronteerd, is er behoefte aan stabiliteit. Zeker wat betreft werk en inkomen.
Ik zit niet te wachten op een of ander vaag aandelenplan of mobiliteitsplan met een fop boete wanneer je je neus buiten de deur steekt. Voor mij is belangrijk NU dat ik zekerheid heb wat betreft mijn inkomen: dat ik weet dat ik de rekeningen kan blijven betalen en daarnaast met je gezin leuke dingen kan blijven doen.
Geen behoefte om nu honderden euro's netto in de maand mis te lopen waar ik een ander potje voor moet gaan aanboren (wellicht dat de dames/heren managers dat wel hebben!). Geen behoefte aan de onzekerheid wanneer ik geen lease auto meer zou krijgen omdat ik geen fucking duizenden euro's op de plank heb liggen om zomaar 'even' een nieuwe' te kopen.
Geen behoefte aan fop ideeen zoals: voor dat geld kun een eBike leasen en ondertussen red je de Koala's Panda's ijsberen in China op de Zuid Noord pool van een wisse CO2 dood!
Geen behoefte om zo meteen een juridische strijd met een werkgever aan te gaan waar ik al die jaren met plezier gewerkt heb om de rechten te behouden waar we destijds met vol besef BEIDEN voor getekend hebben. Ik ga toch ook niet eenzijdig een regel instellen in de trant van "de werknemer heeft het recht om in tijden van extreme vrieskou (< -15 graden Celcuis) alle werkzaamheden op te schorten zulks met een maximum van 20 uur per week" en verwachten de de werkgever gaat zeggen "geen probleem, regelen we even".
Geen behoefte aan de onzekerheid die dat traject met zich meebrengt.
Als de brief die zorgen voor me wegneemt en ik daarnaast nog 'gewoon' lekker mijn werk kan doen, dan ben ik de eerste die tekent.
Pfff, dat moest er even uit....
[ Voor 60% gewijzigd door cftbl op 11-09-2013 08:14 ]
In de meest recente versie van de gele gids staat overigens helemaal niks over de hoogte vd lease vergoedingen (alleen dat je in beginsel een lease auto krijgt als je naar verwachting meer dan 16k zakelijke kms maakt). Waar komt de 550/625/700/800/900 vandaan die voor de cgi-era joiners zouden gelden.
Mijn vraag is: als deze tarieven niet expliciet in de gele gids staan, kan het mgmt dan niet zowiezo deze tarieven eenzijdig aanpassen op elk gewenst moment?
Mijn vraag is: als deze tarieven niet expliciet in de gele gids staan, kan het mgmt dan niet zowiezo deze tarieven eenzijdig aanpassen op elk gewenst moment?
9/11 en wij krijgen onze arbeidsvoorwaarden. Hoe ironisch...
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Ik kan me voorstellen dat er eerst geconcentreerd zal worden op de stap die eerst nog genomen moet worden voordat er getekend wordt: de OR moet zelf nog instemmen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:36:
Gisteren voor de grap nog eens op de vestiging geweest en wat zitten praten met bekenden over de hele sfeer. Die lijkt wel redelijk overeen te komen met dit topic.

Etc.

Sommige dingen moet je niet in de hand werken. En er is volgens mij in de prestatie redelijk duidelijk verteld wat de gevolgen zouden zijn.Er is veel tekst gewijd aan de gevolgen van wel tekenen, maar er worden nauwelijks woorden gewijd aan de gevolgen van niet tekenen.
Ik hoop dat er daarover in de brief meer info staat. Stel: je tekent wel, maar gaat weg per 1/1. Krijg je dan nog die PPP?ps. die "gegarandeerde" PPP is m.i. ook compleet onduidelijk.
[ Voor 15% gewijzigd door avotar op 11-09-2013 06:58 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
De koala had beter een ijsbeer kunnen zijn maar mooi stuk, dank!
Verwijderd
Today the world has changedpeter00 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 05:55:
9/11 en wij krijgen onze arbeidsvoorwaarden. Hoe ironisch...
Verwijderd
@CFTBL: compleet met je eens
Er zijn zat collega's die keihard werken en overuren maken om de CGI projecten op tijd op te leveren. Hiervoor zijn ze veel van huis en is veel fysieke inspanning nodig. Tot op heden kreeg kon die overuren compenseren met wat vrije tijd om de batterij weer op te laden voor een volgend project. In het nieuwe voorstel wordt je afgescheept met een fooi ter compensatie.
Je bent wel gek als je tekent en dan nog overuren gaat maken. Gewoon lekker van 9 tot 5 en dan naar huis. Sorry klant....
Er zijn zat collega's die keihard werken en overuren maken om de CGI projecten op tijd op te leveren. Hiervoor zijn ze veel van huis en is veel fysieke inspanning nodig. Tot op heden kreeg kon die overuren compenseren met wat vrije tijd om de batterij weer op te laden voor een volgend project. In het nieuwe voorstel wordt je afgescheept met een fooi ter compensatie.
Je bent wel gek als je tekent en dan nog overuren gaat maken. Gewoon lekker van 9 tot 5 en dan naar huis. Sorry klant....
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 07:46 ]
De praktijk is echter, zo weet ik uit ervaring, dat je WEL overwerkt, omdat je wel goed met de klant door 1 deur kan.
Daar gokt CGI nu op.
Daar gokt CGI nu op.
Verwijderd
Waarschijnlijk wel, en dan worden er met de klant afspraken gemaakt om die tijd te compenseren. Dit leidt dan weer tot niet kloppende timesheets en klandistiene operaties. Zo willen we toch niet met elkaar omgaan?peter00 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 07:51:
De praktijk is echter, zo weet ik uit ervaring, dat je WEL overwerkt, omdat je wel goed met de klant door 1 deur kan.
Daar gokt CGI nu op.
Heb altijd met veel plezier voor dit bedrijf gewerkt, maar daar begint door deze nieuwe voorstellen wel snel verandering in te komen helaas.
Ik vond overuren nooit interessant om uit te laten betalen. Heb ze altijd gecompenseerd.
Voor mij was de verhouding tussen bijvoorbeeld 80 euro schrijven maar 20 bruto uitbetaald krijgen te ver uit balans. Je zou een hele avond overwerken en onder de streep een bezorgde pizza en een bos bloemen voor de vrouw overhouden.
Voor mij was de verhouding tussen bijvoorbeeld 80 euro schrijven maar 20 bruto uitbetaald krijgen te ver uit balans. Je zou een hele avond overwerken en onder de streep een bezorgde pizza en een bos bloemen voor de vrouw overhouden.
Moet transparantie tegenwoordig ook al in een sluitende boekhouding tot uiting komen?Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 07:53:
[...]
Waarschijnlijk wel, en dan worden er met de klant afspraken gemaakt om die tijd te compenseren. Dit leidt dan weer tot niet kloppende timesheets en klandistiene operaties.
[ Voor 37% gewijzigd door t_captain op 11-09-2013 07:56 ]
Het kan toch nooit de bedoeling zijn dat een nieuw systeem fraude in de hand werkt?t_captain schreef op woensdag 11 september 2013 @ 07:54:
Moet transparantie tegenwoordig ook al in een sluitende boekhouding tot uiting komen?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
Daar is door de bestuurder niet over nagedacht. Dit voorstel lijkt vooral vanuit Excel bekeken waarbij de medewerker vooral als kostenpost gezien te worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 08:01 ]
precies zoals ik t ook altijd deed en nog steeds doe.t_captain schreef op woensdag 11 september 2013 @ 07:54:
Ik vond overuren nooit interessant om uit te laten betalen. Heb ze altijd gecompenseerd.
Ter info: heel veel klanten hebben expliciet in het contract staan dat ze alleen voor 5*8 betalen, en overwerk er niet in zit...dat wordt nog leuk....
Toch snap ik als buitenstaander de directie niet:
De gevolgen van dit 'mes op de keel' op de inzet en motivatie zal best fors zijn. Ik kan me niet voorstellen dat de eindklanten hier niets van meekrijgen, bij de koffiemachine zal er soms genoeg geklaagd en gemopperd worden.
Dit zal uiteindelijk toch klanten kosten? En daardoor gaat er meer geld verloren dan nu 'bespaart' wordt door je eigen personeel te schofferen?
De gevolgen van dit 'mes op de keel' op de inzet en motivatie zal best fors zijn. Ik kan me niet voorstellen dat de eindklanten hier niets van meekrijgen, bij de koffiemachine zal er soms genoeg geklaagd en gemopperd worden.
Dit zal uiteindelijk toch klanten kosten? En daardoor gaat er meer geld verloren dan nu 'bespaart' wordt door je eigen personeel te schofferen?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Verwijderd
Dat hebben ze: een veel hogere leasevergoeding en een veel hoger % PPP. Dat zal wel een van de redenen zijn dat we de stukken nu nog niet hebben.cftbl schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:19:
[...]
Geen behoefte om nu honderden euro's netto in de maand mis te lopen waar ik een ander potje voor moet gaan aanboren (wellicht dat de dames/heren managers dat wel hebben!).

En wie zegt dat in hun nieuwe arbeidsovereenkomst niet nog wat andere compensaties staan?
Verwijderd
Vanaf uurtje of 11 zullen de eerste post bezorgers wel in actie komen denk ik? Is er al bericht over of alles goed is gegaan gister?
Verwijderd
'Je ontvangt de brief wo do of vr afhankelijk van de post':
Zo groot zijn die verschillen in bezorging in NL toch niet? Wedje: degenen die erop vooruit gaan (50 man) krijgen de brief wo, degenen die laatst in de HR poll aangaven positief te zijn (100 man), krijgen het do en alle anderen vrijdag. Hebben degenen die 'gelijk blijven' alleen het weekend om ernaar te kijken, hebben een veel kortere tijd om erover te communiceren, je kan het niet/ amper vergelijken met collega's en maandag moet je al reageren (waarom alles binnen 7 dagen??).
'Uitstel vanwege een foutje in de bijlage'
Mijn neus. Een foutje in de forecast waardoor de loonruimte van Canada verlaagt moest worden.
Transparantie? We worden collectief voorgelogen, horen halve waarheden en op dit forum staan heel veel aandachtspunten die ik op zeker ga gebruiken bij de analyse van de brief.
Wanneer worden de salaristabellen en alle details/ bijlagen vrijgegeven waar ik geacht wordt voor te tekenen en die ik nodig heb voor mijn analyse?
Zo groot zijn die verschillen in bezorging in NL toch niet? Wedje: degenen die erop vooruit gaan (50 man) krijgen de brief wo, degenen die laatst in de HR poll aangaven positief te zijn (100 man), krijgen het do en alle anderen vrijdag. Hebben degenen die 'gelijk blijven' alleen het weekend om ernaar te kijken, hebben een veel kortere tijd om erover te communiceren, je kan het niet/ amper vergelijken met collega's en maandag moet je al reageren (waarom alles binnen 7 dagen??).
Mijn neus. Een foutje in de forecast waardoor de loonruimte van Canada verlaagt moest worden.
Transparantie? We worden collectief voorgelogen, horen halve waarheden en op dit forum staan heel veel aandachtspunten die ik op zeker ga gebruiken bij de analyse van de brief.
Wanneer worden de salaristabellen en alle details/ bijlagen vrijgegeven waar ik geacht wordt voor te tekenen en die ik nodig heb voor mijn analyse?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 08:18 ]
Als alles gister op tijd meegegeven is met de post moet zo'n beetje 98 % vandaag bezorgd worden.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Verwijderd
Ik denk dat je liever een kloppend overzicht wil en niet eentje met fouten? Vind het niet zo gek dat ze alles stop zetten als er fouten worden gevonden in zulke brieven. En dat ze het nu een foutje noemen.. dan kan je er van uit gaan dat er grove fouten in stonden maar ze dat niet toe willen gevenVerwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:12:
'Je ontvangt de brief wo do of vr afhankelijk van de post':
Zo groot zijn die verschillen in bezorging in NL toch niet? Wedje: degenen die erop vooruit gaan (50 man) krijgen de brief wo, degenen die laatst in de HR poll aangaven positief te zijn (100 man), krijgen het do en alle anderen vrijdag. Heb je alleen het weekend om ernaar te kijken, Je kan het niet/ amper vergelijken met collega's en maandag moet je al reageren (waarom alles binnen 7 dagen??).
Daarbij is de post tussen zandvoort en veenendaal bv altijd een dag of 2 later als de verwachte bezorgdatum. De post bezorging is niet meer wat het geweest is
Ik heb het hier even opgezocht, dus kan ik het wel even opnemen voor 1 van de grotere klanten van CGI: PostNL
Van de brievenpost 96,5% binnen 24 uur bezorgd, 99,7% op het juiste adres en de pakketpost 97,0% on-target.
Kan de automatiseringswereld nog wat van leren!
Van de brievenpost 96,5% binnen 24 uur bezorgd, 99,7% op het juiste adres en de pakketpost 97,0% on-target.
[ Voor 5% gewijzigd door Testert op 11-09-2013 08:21 ]
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
wie gaat de gesprekken doen met weigeraars?
Ik ben niet jaloers op al die TL's die deze gesprekken moeten gaan inplannen tjidens de 1 dag per week die ze hiervoor hebben staan......fayso946 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:22:
En die PL of TL krijgt in zijn / haar objectives 2014 KPI's voor omzetgroei & switchtargets?
Verwijderd
Hebben ze de agenda's al vrij gemaakt voor de komende maand(en)?peter00 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:22:
wat denk jezelf? de PL natuurlijk...
Word nog wat als ze het hele land door moeten of stevige gesprekken te voeren
Wellicht combineren ze het met je review.... dat moet ook uiterlijk halverwege volgende maand allemaal weer gedaan zijnVerwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:25:
[...]
Hebben ze de agenda's al vrij gemaakt voor de komende maand(en)?
Op de eBikeVerwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:25:
[...]
Hebben ze de agenda's al vrij gemaakt voor de komende maand(en)?

Verwijderd
Men had het over een fout(je) in de bijlage, dus niet in de persoonlijke berekening. Als ze tot nu toe nou zo open en eerlijk waren geweest, hadden we dit waarschijnlijk ook geloofd. Het kan best zo zijn dat dit de waarheid is, maar ze hebben de schijn tegen.Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:15:
[...]
Ik denk dat je liever een kloppend overzicht wil en niet eentje met fouten? Vind het niet zo gek dat ze alles stop zetten als er fouten worden gevonden in zulke brieven. En dat ze het nu een foutje noemen.. dan kan je er van uit gaan dat er grove fouten in stonden maar ze dat niet toe willen geven
Daarbij is de post tussen zandvoort en veenendaal bv altijd een dag of 2 later als de verwachte bezorgdatum. De post bezorging is niet meer wat het geweest is
Zijn % waar ik als infra techneut bepaald niet van onder de indruk ben.Testert schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:20:
Ik heb het hier even opgezocht, dus kan ik het wel even opnemen voor 1 van de grotere klanten van CGI: PostNL
Beetje een probleem dat.Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:28:
Het kan best zo zijn dat dit de waarheid is, maar ze hebben de schijn tegen.
[ Voor 19% gewijzigd door Wijnands op 11-09-2013 08:29 ]
Verwijderd
Eerst een vervelend stevig gesprek en dan je reviewavotar schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:26:
[...]
Wellicht combineren ze het met je review.... dat moet ook uiterlijk halverwege volgende maand allemaal weer gedaan zijn
En wat vind je van CGI? Welk cijfer zou je CGI geven? Ben je tevreden in je huidige werkomgeving
Verwijderd
Stel dat de brieven en bijlagen al in de enveloppen zaten (handwerk, want daar mogen geen fouten in zitten) en dat toen pas de fout in de bijlage ontdekt is. Dan kan je of helemaal opnieuw beginnen of alles openmaken en de foute bijlage vervangen door de goede. in beide gevallen kost dat tijd. Blijft natuurlijk wel erg knullig en onprofessioneel.Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:15:
[...]
Ik denk dat je liever een kloppend overzicht wil en niet eentje met fouten? Vind het niet zo gek dat ze alles stop zetten als er fouten worden gevonden in zulke brieven. En dat ze het nu een foutje noemen.. dan kan je er van uit gaan dat er grove fouten in stonden maar ze dat niet toe willen geven
Daarbij is de post tussen zandvoort en veenendaal bv altijd een dag of 2 later dan de verwachte bezorgdatum. De post bezorging is niet meer wat het geweest is
Als bedrijf kan je overigens kiezen hoe je post aanbied: als basis verzending (binnen 3 dagen, afhankelijk van de lokale postbezorging) of als de 1-dags aflevering. Uiteraard is de laatste optie duurder en is daar de eerste besparing te behalen
LOL "Hoe zou je de sfeer binnen ons bedrijf willen omschrijven? Stimuleert je deze tot nieuwe initiatieven?"Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:29:
[...]
Eerst een vervelend stevig gesprek en dan je reviewIk zie het al voor me!
En wat vind je van CGI? Welk cijfer zou je CGI geven? Ben je tevreden in je huidige werkomgeving
Als ze inderdaad kiezen voor basisverzending, dan is het pure minachting naar de werknemer toe voor zo iets belangrijks met korte tijdslijnen...Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:32:
[...]
Als bedrijf kan je overigens kiezen hoe je post aanbied: als basis verzending (binnen 3 dagen, afhankelijk van de lokale postbezorging) of als de 1-dags aflevering. Uiteraard is de laatste optie duurder en is daar de eerste bespraing gehaald
Verwijderd
EenschVerwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:32:
[...]
Stel dat de brieven en bijlagen al in de enveloppen zaten (handwerk, want daar mogen geen fouten in zitten) en dat toen pas de fout in de bijlage ontdekt is. Dan kan je of helemaal opnieuw beginnen of alles openmaken en de foute bijlage vervangen door de goede. in beide gevallen kost dat tijd. Blijft natuurlijk wel erg knullig en onprofessioneel.
Als bedrijf kan je overigens kiezen hoe je post aanbied: als basis verzending (binnen 3 dagen, afhankelijk van de lokale postbezorging) of als de 1-dags aflevering. Uiteraard is de laatste optie duurder en is daar de eerste bespraing gehaald
dan gaan ze ervan uit dat de PL of TL al getekend heeft, maar dat kan toch niet, dan hebben die zeker weten een veel beter aanbod dan de stervelingen
Verwijderd
Uittreksel cv van Marcel Hermsen:
Corporate (HR) generalist professional with substantial experience on several domains:
restructuring, C&B,
negotiations with trade unions and/or works counsil,
incentive plans (including sales), executive remuneration,
pension schemes, outsourcing, divestment.
Specialismen:
negotiations with Works Counsil(s) and Trade Unions,
restructuring (coverage of all components), Leiding onderhandelingen met vakbonden.
Opzetten en implementeren nieuwe/gewijzigde policies. Outsourcing.
De OR (en wij) hebben dus een director HR tegenover ons die gehaaid is in dit spel - ook bij KPN waar hij samenwerkte met Ron (het lijkt Kieboom wel, die nam ook diverse Atos managers mee naar Logica) - en zeker niet ONS belang voor ogen heeft.
Negotiations CLA with Trade unions
Corporate (HR) generalist professional with substantial experience on several domains:
restructuring, C&B,
negotiations with trade unions and/or works counsil,
incentive plans (including sales), executive remuneration,
pension schemes, outsourcing, divestment.
Specialismen:
negotiations with Works Counsil(s) and Trade Unions,
restructuring (coverage of all components), Leiding onderhandelingen met vakbonden.
Opzetten en implementeren nieuwe/gewijzigde policies. Outsourcing.
De OR (en wij) hebben dus een director HR tegenover ons die gehaaid is in dit spel - ook bij KPN waar hij samenwerkte met Ron (het lijkt Kieboom wel, die nam ook diverse Atos managers mee naar Logica) - en zeker niet ONS belang voor ogen heeft.
Negotiations CLA with Trade unions
Je moest 's weten wat voor aanbod OR leden hebben gekregen. Wij krijgen morgen ook allemaal die nieuwe iphone
Van een TL begreep ik HR die gesprekken zal gaan doen. Die krijgen het nog druk ben ik bang.fayso946 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:22:
"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
Verwijderd
Je berekening is de bijlageVerwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:28:
[...]
Men had het over een fout(je) in de bijlage, dus niet in de persoonlijke berekening. Als ze tot nu toe nou zo open en eerlijk waren geweest, hadden we dit waarschijnlijk ook geloofd. Het kan best zo zijn dat dit de waarheid is, maar ze hebben de schijn tegen.

Misschien te voorbarig...
http://www.intermediair.n...al-een-ontslagbrief-staan
http://www.intermediair.n...al-een-ontslagbrief-staan
wohhooo mogen we hem aanraken bij de inloopspreekurenWijnands schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:43:
Je moest 's weten wat voor aanbod OR leden hebben gekregen. Wij krijgen morgen ook allemaal die nieuwe iphone
Alleen als je eerst je handen wast.
Van HR Transformation naar Operatie Schone Handen...Wijnands schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:56:
Alleen als je eerst je handen wast.
Alle info staat inmiddels online op de HR pagina
Wanneer je op het timesheet invult: Ma:6, Di:8, Wo:10, Do:9, Vr:7 = 40 u/wWaarschijnlijk wel, en dan worden er met de klant afspraken gemaakt om die tijd te compenseren. Dit leidt dan weer tot niet kloppende timesheets en klandistiene operaties. Zo willen we toch niet met elkaar omgaan?
En de klant ondertekent je weekstaat, dan lijkt mij dat er niets aan de hand is.
Met het afschaffen van CL wil men voorkomen dat je over een langere termijn een saldo CL-uren kunt opbouwen. Men wil dat je elke week 40 uur draait. Voorspelbaar en geen potjes.
[ Voor 18% gewijzigd door ESPACE op 11-09-2013 10:43 ]
Verwijderd
Dan moet je gewoon 5x8 invullen komt op het zelfde neer.ESPACE schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:04:
[...]
Wanneer je op het timesheet invult: Ma:6, Di:8, Wo:10, Do:9, Vr:7 = 40 u/w
En de klant ondertekent je weekstaat, dan lijkt mij dat er niets aan de hand is.
Alles boven de 9 uur krijgt een overwerk tarief als ik het mij goed herriner
Interessant... de vakantiegeld regeling is aangepast.
alle Java/sharepoint mensen krijgen een arbeidsmarkt toeslag... woohoooo
ik laat me iig niet gek maken met dit soort snoepjes
ik laat me iig niet gek maken met dit soort snoepjes
Verwijderd
Wat een vakbondstaal hier op dit forum! Ik heb een paar dagen mee zitten lezen en het valt op dat degenen die hier posten vooral vanuit een slachtoffer rol naar “het management” en “de directie” kijken. Overal zoeken jullie iets achter en overal zit een soort van complot theorie achter. Kijk maar naar de ophitsende verhaallijn over het sturen van brieven en delen van info, de PTT zit in het complot en levert jullie brieven expres te laat!. Zelfs de oprechtheid van iemand als Jeroen lijkt hier met regelmaat in twijfel te worden getrokken. Knap hoor, anoniem en als Stuurlui aan Wal. Het lijken vooral de oud-CMG-ers en ex-CMG-ers te zijn hier die de boel ophitsen.
Korte analyse:
Begin jaren 2000 had CMG meer dan 7000 man in dienst in NL. Inmiddels zijn het er minder dan 3500. Nog altijd is het grootste deel van ons NL bedrijf werkzaam in de detachering. Alle grote traditionele detacheerders hebben het lastig, al jaren. Dit komt omdat het detacheringsmodel uitgehold en achterhaald is. Zelfs de overheid doet zaken met zzp-brokers en haalt langs deze weg tegen lagere tarieven dezelfde kwaliteit in huis.
We zijn al jaren een krimpbedrijf en zullen verder krimpen als het niet lukt om de krimp om te buigen door groei in projecten en outsourcing. Zeker in NL is die omslag extreem lastig. Hoe dat komt? CMG betaalde haar medewerkers veel te veel. CMG betaalde haar managers veel te veel. Het ging te makkelijk. Dit wordt ook wel de 2-faxen managers tijd genoemd. Een fax met inkomende CV’s, een fax met inkomende opdrachten. Kruislings reply “ik heb een opdracht voor je”, “ik heb een uitstekende kandidaat voor u”, binnenhalen met 20% salarisstijging, dikke leaseauto, feesten, lunches, etc. Het kon niet op. Veel van jullie moeten zich realiseren dat de tijden al lang geleden zijn veranderd. De managers en medewerkers uit die tijd snappen te weinig van Projecten en Outsourcing. We hebben daardoor grote moeite om een plek op de Outsourcing mark te veroveren. Dit komt door gebrek aan kennis binnen CGI NL. Toch zal CGI moeten stoppen met het “CV’s butsen” en medewerkers die in die tijd bij CMG werkten en nog hier werken moeten zich realiseren dat ze of als ZZP-er de stap moeten zetten of hun positie binnen een detacheerder moeten heroverwegen. (CGI als detacheerder voegt geen waarde meer toe aan jou en kan de tarieven tov jouw kosten niet meer terughalen bij klanten! Dit laatste is geen onbekwaamheid van managers van CGI maar a fact of life als gevolg van de veranderde markt).
Kijk naar de feiten: van 7000 > 3500 in 12 jaar. We zijn een krimpbedrijf. De overname van CGI is een zegen, Logica had geen 2 jaar meer bestaan en zou failliet zijn gegaan. CGI zal verder krimpen in de detachering door natuurlijk verloop, CGI zal dit automatisch matchen door reductierondes in de Overhead. CGI hanteert strenge overhead ratios en zal nooit meer het waterhoofd toestaan zoals bij CMG en Logica bestond. Degenen die hier steeds van alles roepen over “de directie”en “het management” zullen zich niet realiseren dat er de laatste jaren en met name het laatste jaar gigantisch is gesneden in de management en overhead lagen. Dit zijn over het algemeen ook mensen (soms ook managers) met een huis en hypotheek en een bij hun salaris horend uitgaven patroon. Lang niet altijd met hogere salarissen dan een gemiddelde werknemer van CGI NL.
Lees: CGI kan je eigenlijk niet meer betalen. Klanten zijn niet meer bereid om via bedrijven als CGI in te huren als ze dezelfde kwaliteit met lagere bijkomende kosten in de ZZP-markt of via kleinere detacheerders kunnen krijgen. Dus. Eigenlijk heb je de keuze om mee te helpen het bedrijf te laten krimpen, mee te gaan in de beweging van een vast salaris naar een flexibel salaris waarbij je Leaseauto onder druk staat, of je als detacheerder via een zzp-constructie of een klein bedrijf te laten verkopen aan klanten die bereid zijn jouw salaris te vergoeden. In het laatste geval zijn de kansen op nog betere salarisvoorwaarden aanwezig maar draag je zelf ook meer risico, in vaste loondienst wordt dat risico door anderen dan jezelf gedragen, die anderen vragen voor het lopen van dat risico een beloning. Dit geldt evenzo voor de hier zo verguisde managers. Die lopen hoger in de boom steeds hogere risico’s. Iemand als Ron de Mos maakt echt geen 40 uurtjes en ook geen 80. Het feit dat Ron niet bij de arbeidsvoorwaarden presentatie was is een vergissing in het kader “extreem niet handig”, maar betekent niet dat hij geen hogere beloning dan een gemiddelde werknemer mag krijgen. Zijn kans op ontslag met gezichtsverlies waardoor hij in het kleine kringetje van CEO’s nergens meer aan de slag kan is relatief gigantisch hoog. Hij loopt dus een groot risico. En brengt een groot privé offer door zijn tijdsbesteding aan CGI, meer dan degenen die zo afgeven op hem hier op dit forum. En vooralsnog lijkt hij het op business niveau voor CGI goed te doen en mogen we hem als een zegen zien. Laten we hem deze vergissing vergeven.
Is het zo raar dat in een krimpbedrijf, waarbij het bestaande business model duidelijk geen bestaansrecht meer heeft, waarbij in die krimp de laatste jaren FORS is geïnvesteerd (in plaats van ons met zijn allen in NL failliet te laten gaan, dit is zeker een alternatief geweest!!), waar inmiddels ook CGI FORS in heeft geïnvesteerd, er aan je GEVRAAGD wordt om in vernieuwde arbeidsvoorwaarden te stappen die in de toekomst het bedrijf naar lagere vaste kosten, hogere productiviteit en een flexibel stuk beloning brengen?
Nee, dat is niet raar. JA, je hebt een wederzijdse overeenkomt. Nee, je hoeft dus niet te tekenen. Maar het is een feit dat je dan op termijn te duur wordt voor CGI, danwel dat je beloning niet verder zal kunnen stijgen. Voor diegenen waarvoor geldt dat ze onderbetaald worden: Is dat echt zo? Waarom wacht je de brief niet rustig af? Te lage salarissen worden gecompenseerd, kijk naar je brief. Diegenen die al jaren stil staan of zich onderbetaald voelen: Wat doe je nog bij CGI? Zeker als je in de detachering zit: CGI kan tov ZZP’ers geen waarde meer aan je toevoegen of nog iets aan je verdienen. Ga dus dat hogere salaris buiten de deur te gelde maken want bij CGI gaat dat niet meer gebeuren. Maar voor een groot deel van jullie klagers geldt denk ik: Weet je zeker dat jouw toegevoegde salaris in lijn is met de beloning waar jij denkt “recht” op te hebben?
Natuurlijk doet het pijn. Niet alles voelt “eerlijk”. Ik ben zelf zo’n CMG-er, now CGI, die 7 vakantiedagen zal moeten inleveren. 7 dagen minder met mijn kinderen doorbrengen. Dat is bijna niet in geld uit te drukken. Dat staat los van de compensatie die er tegenover staat. Maar doe jezelf een plezier en plaats het netto resultaat onderaan je brief in het bredere perspectief van jouw plaats binnen CGI en als Professional in de markt en als mens in de maatschappij. Doe jezelf een plezier en zorg dat je niet in een slachtoffer rol terechtkomt en neem je verantwoordelijkheid voor je eigen toekomst. Dus teken niet en ga weg of teken niet en berust daar in of teken wel en zet de schouders eronder om dit bedrijf naar groei te helpen. Groei is keihard nodig om de krimp te stoppen en dus te overleven. Serge gaat echt niet nog een keer miljoenen stoppen in CGI NL om mensen te kunnen laten ontslaan. De schroeven zullen in dat geval steeds verder en verder worden aangedraaid, geen salarisruimte, geen PPP en door natuurlijk verloop zal CGI in rap tempo van de NL markt verdwijnen. Heb jij dan nog een baan over 2-3 jaar?
Zelf nog geen idee of ik teken. Succes allen met je overweging.
Korte analyse:
Begin jaren 2000 had CMG meer dan 7000 man in dienst in NL. Inmiddels zijn het er minder dan 3500. Nog altijd is het grootste deel van ons NL bedrijf werkzaam in de detachering. Alle grote traditionele detacheerders hebben het lastig, al jaren. Dit komt omdat het detacheringsmodel uitgehold en achterhaald is. Zelfs de overheid doet zaken met zzp-brokers en haalt langs deze weg tegen lagere tarieven dezelfde kwaliteit in huis.
We zijn al jaren een krimpbedrijf en zullen verder krimpen als het niet lukt om de krimp om te buigen door groei in projecten en outsourcing. Zeker in NL is die omslag extreem lastig. Hoe dat komt? CMG betaalde haar medewerkers veel te veel. CMG betaalde haar managers veel te veel. Het ging te makkelijk. Dit wordt ook wel de 2-faxen managers tijd genoemd. Een fax met inkomende CV’s, een fax met inkomende opdrachten. Kruislings reply “ik heb een opdracht voor je”, “ik heb een uitstekende kandidaat voor u”, binnenhalen met 20% salarisstijging, dikke leaseauto, feesten, lunches, etc. Het kon niet op. Veel van jullie moeten zich realiseren dat de tijden al lang geleden zijn veranderd. De managers en medewerkers uit die tijd snappen te weinig van Projecten en Outsourcing. We hebben daardoor grote moeite om een plek op de Outsourcing mark te veroveren. Dit komt door gebrek aan kennis binnen CGI NL. Toch zal CGI moeten stoppen met het “CV’s butsen” en medewerkers die in die tijd bij CMG werkten en nog hier werken moeten zich realiseren dat ze of als ZZP-er de stap moeten zetten of hun positie binnen een detacheerder moeten heroverwegen. (CGI als detacheerder voegt geen waarde meer toe aan jou en kan de tarieven tov jouw kosten niet meer terughalen bij klanten! Dit laatste is geen onbekwaamheid van managers van CGI maar a fact of life als gevolg van de veranderde markt).
Kijk naar de feiten: van 7000 > 3500 in 12 jaar. We zijn een krimpbedrijf. De overname van CGI is een zegen, Logica had geen 2 jaar meer bestaan en zou failliet zijn gegaan. CGI zal verder krimpen in de detachering door natuurlijk verloop, CGI zal dit automatisch matchen door reductierondes in de Overhead. CGI hanteert strenge overhead ratios en zal nooit meer het waterhoofd toestaan zoals bij CMG en Logica bestond. Degenen die hier steeds van alles roepen over “de directie”en “het management” zullen zich niet realiseren dat er de laatste jaren en met name het laatste jaar gigantisch is gesneden in de management en overhead lagen. Dit zijn over het algemeen ook mensen (soms ook managers) met een huis en hypotheek en een bij hun salaris horend uitgaven patroon. Lang niet altijd met hogere salarissen dan een gemiddelde werknemer van CGI NL.
Lees: CGI kan je eigenlijk niet meer betalen. Klanten zijn niet meer bereid om via bedrijven als CGI in te huren als ze dezelfde kwaliteit met lagere bijkomende kosten in de ZZP-markt of via kleinere detacheerders kunnen krijgen. Dus. Eigenlijk heb je de keuze om mee te helpen het bedrijf te laten krimpen, mee te gaan in de beweging van een vast salaris naar een flexibel salaris waarbij je Leaseauto onder druk staat, of je als detacheerder via een zzp-constructie of een klein bedrijf te laten verkopen aan klanten die bereid zijn jouw salaris te vergoeden. In het laatste geval zijn de kansen op nog betere salarisvoorwaarden aanwezig maar draag je zelf ook meer risico, in vaste loondienst wordt dat risico door anderen dan jezelf gedragen, die anderen vragen voor het lopen van dat risico een beloning. Dit geldt evenzo voor de hier zo verguisde managers. Die lopen hoger in de boom steeds hogere risico’s. Iemand als Ron de Mos maakt echt geen 40 uurtjes en ook geen 80. Het feit dat Ron niet bij de arbeidsvoorwaarden presentatie was is een vergissing in het kader “extreem niet handig”, maar betekent niet dat hij geen hogere beloning dan een gemiddelde werknemer mag krijgen. Zijn kans op ontslag met gezichtsverlies waardoor hij in het kleine kringetje van CEO’s nergens meer aan de slag kan is relatief gigantisch hoog. Hij loopt dus een groot risico. En brengt een groot privé offer door zijn tijdsbesteding aan CGI, meer dan degenen die zo afgeven op hem hier op dit forum. En vooralsnog lijkt hij het op business niveau voor CGI goed te doen en mogen we hem als een zegen zien. Laten we hem deze vergissing vergeven.
Is het zo raar dat in een krimpbedrijf, waarbij het bestaande business model duidelijk geen bestaansrecht meer heeft, waarbij in die krimp de laatste jaren FORS is geïnvesteerd (in plaats van ons met zijn allen in NL failliet te laten gaan, dit is zeker een alternatief geweest!!), waar inmiddels ook CGI FORS in heeft geïnvesteerd, er aan je GEVRAAGD wordt om in vernieuwde arbeidsvoorwaarden te stappen die in de toekomst het bedrijf naar lagere vaste kosten, hogere productiviteit en een flexibel stuk beloning brengen?
Nee, dat is niet raar. JA, je hebt een wederzijdse overeenkomt. Nee, je hoeft dus niet te tekenen. Maar het is een feit dat je dan op termijn te duur wordt voor CGI, danwel dat je beloning niet verder zal kunnen stijgen. Voor diegenen waarvoor geldt dat ze onderbetaald worden: Is dat echt zo? Waarom wacht je de brief niet rustig af? Te lage salarissen worden gecompenseerd, kijk naar je brief. Diegenen die al jaren stil staan of zich onderbetaald voelen: Wat doe je nog bij CGI? Zeker als je in de detachering zit: CGI kan tov ZZP’ers geen waarde meer aan je toevoegen of nog iets aan je verdienen. Ga dus dat hogere salaris buiten de deur te gelde maken want bij CGI gaat dat niet meer gebeuren. Maar voor een groot deel van jullie klagers geldt denk ik: Weet je zeker dat jouw toegevoegde salaris in lijn is met de beloning waar jij denkt “recht” op te hebben?
Natuurlijk doet het pijn. Niet alles voelt “eerlijk”. Ik ben zelf zo’n CMG-er, now CGI, die 7 vakantiedagen zal moeten inleveren. 7 dagen minder met mijn kinderen doorbrengen. Dat is bijna niet in geld uit te drukken. Dat staat los van de compensatie die er tegenover staat. Maar doe jezelf een plezier en plaats het netto resultaat onderaan je brief in het bredere perspectief van jouw plaats binnen CGI en als Professional in de markt en als mens in de maatschappij. Doe jezelf een plezier en zorg dat je niet in een slachtoffer rol terechtkomt en neem je verantwoordelijkheid voor je eigen toekomst. Dus teken niet en ga weg of teken niet en berust daar in of teken wel en zet de schouders eronder om dit bedrijf naar groei te helpen. Groei is keihard nodig om de krimp te stoppen en dus te overleven. Serge gaat echt niet nog een keer miljoenen stoppen in CGI NL om mensen te kunnen laten ontslaan. De schroeven zullen in dat geval steeds verder en verder worden aangedraaid, geen salarisruimte, geen PPP en door natuurlijk verloop zal CGI in rap tempo van de NL markt verdwijnen. Heb jij dan nog een baan over 2-3 jaar?
Verwijderd
Ik hoor een Marcel spreken met een CMG verledenVerwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:28:
Wat een vakbondstaal hier op dit forum! Ik heb een paar dagen mee zitten lezen en het valt op dat degenen die hier posten vooral vanuit een slachtoffer rol naar “het management” en “de directie” kijken. Overal zoeken jullie iets achter en overal zit een soort van complot theorie achter. Kijk maar naar de ophitsende verhaallijn over het sturen van brieven en delen van info, de PTT zit in het complot en levert jullie brieven expres te laat!. Zelfs de oprechtheid van iemand als Jeroen lijkt hier met regelmaat in twijfel te worden getrokken. Knap hoor, anoniem en als Stuurlui aan Wal. Het lijken vooral de oud-CMG-ers en ex-CMG-ers te zijn hier die de boel ophitsen.
Korte analyse:
Pas op hoor, als je niet met de wolven meehuilt wordt je hier afgebrand.Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:28:
Knip in lang helder verhaal
en over een paar jaar bestaat zelfstandigeaftrek niet meer en zijn de zzp'er duurder dan in loondienst mensen
Zojuist even de net bekend gemaakte HR documetnen bekeken en er vallen me een paar dingen op:
- je mobiele telefoon valt niet meer binnen de standaard onkosten vergoeding, maar kosten kunnen ook niet gedeclareerd worden. Iedereen aan de projecttelefoon of onbereikbaar?
- er is een salarisontwikkelingsmatrix 2013, maar of die alleen voor tekenaars is of generaal per 1 juli 2013 geldt is heel onduidelijk
- de ancienniteitsdagen worden nu verdeeld over het jaar uitgekeerd. Nu dacht ik dat dat nu *achteraf* was (ik kreeg ze pas op 1 januari van het jaar *nadat* ik zoveel jaar in dienst was), heb ik dan per 1-10 nog recht op 75% van de dagen erbij of vervalt 25% van de dagen over dit jaar?
- je mobiele telefoon valt niet meer binnen de standaard onkosten vergoeding, maar kosten kunnen ook niet gedeclareerd worden. Iedereen aan de projecttelefoon of onbereikbaar?
- er is een salarisontwikkelingsmatrix 2013, maar of die alleen voor tekenaars is of generaal per 1 juli 2013 geldt is heel onduidelijk
- de ancienniteitsdagen worden nu verdeeld over het jaar uitgekeerd. Nu dacht ik dat dat nu *achteraf* was (ik kreeg ze pas op 1 januari van het jaar *nadat* ik zoveel jaar in dienst was), heb ik dan per 1-10 nog recht op 75% van de dagen erbij of vervalt 25% van de dagen over dit jaar?
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Arbeidsmarkttoeslag: lijkt op structureel brutoloon, maar kan worden afgenomen als de markt verandert. Bijvoorbeeld als banken minder gaan inhuren waardoor de vraag naar Java specialisten kleiner wordt. Of als Sharepoint minder populair wordt t.o.v. andere portals.
Bij de huidige salarissen en arbeidsvoorwaarden is een toeslag kennelijk nodig omdat het anders niet meer lukt om deze afdelingen te staffen.
Voor de werknemer is dit weer een stukje van de belonig wat flexibel wordt. Het verschil met een bestaan als zelfstandige (waar de vraag naar je skills ook bepalend is voor je inzetbaarheid en uurtarief) wordt weer iets kleiner.
@Advcte_o_t_dvl: op zich mee eens. Je schetst de business context imho goed.
Mijn persoonlijke mening is dat je bij de huidige T&M stategie sowieso kunt afvragen of je toekomst hebt bij het bedrijf. Als je de marktwaarde van een IT-er moet delen met de overheadkosten van een detacheerder dan zul je altijd onder de kaasschaaf terecht komen. Ik zie twee opties: de overhead elimineren of ontsnappen aan het T&M werk. Dat laatste kan met of zonder CGI. Met CGI alleen als ook de directie een strategische koerswijziging aandurft.
Bij de huidige salarissen en arbeidsvoorwaarden is een toeslag kennelijk nodig omdat het anders niet meer lukt om deze afdelingen te staffen.
Voor de werknemer is dit weer een stukje van de belonig wat flexibel wordt. Het verschil met een bestaan als zelfstandige (waar de vraag naar je skills ook bepalend is voor je inzetbaarheid en uurtarief) wordt weer iets kleiner.
@Advcte_o_t_dvl: op zich mee eens. Je schetst de business context imho goed.
Mijn persoonlijke mening is dat je bij de huidige T&M stategie sowieso kunt afvragen of je toekomst hebt bij het bedrijf. Als je de marktwaarde van een IT-er moet delen met de overheadkosten van een detacheerder dan zul je altijd onder de kaasschaaf terecht komen. Ik zie twee opties: de overhead elimineren of ontsnappen aan het T&M werk. Dat laatste kan met of zonder CGI. Met CGI alleen als ook de directie een strategische koerswijziging aandurft.
Het beste vergelijk is tussen zzp'er en inhuurkracht via een detacheerder. Ook zonder zelfstandigenaftrek of andere fiscale verschillen heeft de zzp'er het voordeel van een veel lagere overheadkosten.fayso946 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:41:
en over een paar jaar bestaat zelfstandigeaftrek niet meer en zijn de zzp'er duurder dan in loondienst mensen
Verwijderd
Je gaat even voorbij aan het feit dat niet iedereen een CMG verleden heeft en dat die ook zomaar even netto (flink) wat in mogen leveren.
Ik begrijp heel goed dat de "gouden tijden" binnen de IT sector verleden tijd is echter mag dat geen vrijbrief zijn om zomaar (botweg gezegd) salaris af te pakken.
NL MT heeft meerdere keren aangeven dat men helemaal geen salaris wil en kan afpakken.
Toch is dit nu wel de realiteit.
Ik begrijp heel goed dat de "gouden tijden" binnen de IT sector verleden tijd is echter mag dat geen vrijbrief zijn om zomaar (botweg gezegd) salaris af te pakken.
NL MT heeft meerdere keren aangeven dat men helemaal geen salaris wil en kan afpakken.
Toch is dit nu wel de realiteit.
Eerst maar eens zien hoe het persoonlijke voorstel eruit komt te zien. Ik vind het nogal voorbarig om nu al te roepen dat er salaris wordt afgepakt.
Ik lees dit veel te vaak. Veelal wordt het gebezigd in context van (zelf)rechtvaardiging om genoegen te nemen met slechte(re) arbeidsvoorwaarden.Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:54:
Ik begrijp heel goed dat de "gouden tijden" binnen de IT sector verleden tijd is
Laten we wel wezen: een groot deel van de IT-ers zijn te kwalificeren als hoogwaardige ingeniers / techneuten danwel ervaren professionals die complexe zaken kunnen ontwikkelen of sturen. (Daarnaast is er relatief veel middelwaardig werk in bv beheer.)
Het is van de zotte dat een vakvolwassen kracht in een 'scheppende' functie (ontwikkelaar, architect, team lead, ...) naar huis gaat met minder dan bijvoorbeeld 4k bruto.
Het zijn juist de grote IT-boeren die bij hebben gedragen aan de commoditizing van IT-ers, erkenning van vakmanschap schade hebben toegebracht en arbeidsvoorwaarden hebben beschadigd.
Kijk voor de grap gewoon eens wat er in het reguliere bedrijfsleven (industrie, financiele wereld, overheid) voor arbeidsvoorwaarden gelden. Voor minder hoef je het echt niet te doen.
En ja, ik baal als mensen 'de gouden tijden' zijn voorbij taal bezigen want uiteindelijk kan dat ook mijn (vrij aardige) arbeidsvoorwaarden schaden omdat 'marktconform' door een flink deel van de betrokken populatie naar beneden wordt gepraat (onterecht). Wees trots op wat je kan en plak daar een mooi prijskaartje op.
[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 11-09-2013 10:15 ]
Verwijderd
Eens met je argumenten. Met de gouden tijden bedoel ik dat, ongeacht je performance men binnen een organisatie zoals CMG 500 gulden (mooi was die tijd) erbij kreeg. Dit kon oplopen tot 1000 gulden bij gemiddelde prestatie.
Die tijd is niet meer.......
Die tijd is niet meer.......
Verwijderd
Ladies and |Gentlemen, i've got him....
Met een relatieve salarispositie van 89% een netto + van 38 euro (daar zit al PPP en SPP voor het gemak op maandbasis bij in gerekend....) hahahahahahahaah wat een lachertje...
Met een relatieve salarispositie van 89% een netto + van 38 euro (daar zit al PPP en SPP voor het gemak op maandbasis bij in gerekend....) hahahahahahahaah wat een lachertje...
Dit topic is gesloten.