Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.812 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
In best wel wat Europese landen is zo'n document dat niet in een landstaal is gesteld inderdaad niet geldig. Hier lijkt dat wat anders te liggen en kan men heel goed een case maken dat wij het horen te begrijpen

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:52

avotar

P0werd by Black Coffee

Het zal in elk geval wel een stuk rustiger worden in dit topic... :)
Of geldt de code of ethics alleen voor optie 1-kiezers?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Ik moet hem nog doorwerken... Kreeg de tip hem wel goed door te nemen. Na de verhalen hier kijk ik er alleen maar tegenop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zou het toch maar doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 23:31
Wat zijn de consequenties als je dingen tegenkomt waar je niet voor wil tekenen?

Hebben we uberhaupt de keuze om niet te tekenen. Of is het 'Tekenen of anders Exit'?

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:00
On another note, zijn er al mensen die bij de SPP kunnen om bijvoorbeeld te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Waar gaat het hier over? 47 pagina's? Ik tel 1 document met 4 pagina's en 1 document met 7 pagina's, maar door de format (o.a. tabellen), zijn deze pagina's niet eens vol met tekst.

Daarnaast heb ik niks vreemds gezien in die tekst. Geen mail van je zakelijke, naar je privémail sturen? Dat kan ik volledig begrijpen. Geen unauthorized apps installeren op je zakelijke smartphone? Snap ik ook. Eén keer per maand inloggen op het netwerk? Dat is eerder praktisch, dan etisch, maar in elk geval geen vreemde eis.

Wat ik wél weet, is dat het behoorlijk onethisch is, om hier dit soort inhoudelijke zaken te bespreken. Als je dat niet inziet, dan scheelt er echt wel iets en zou ik jou, als werkgever zijnde, liever kwijt dan rijk zijn. Als collega trouwens ook.

Avotar, het wordt nooit rustig in dit topic. Te veel mensen, die allang weg zijn, blijven hier zeiken over hoe slecht ze het hadden. People, get over it and move on.

[ Voor 15% gewijzigd door Xochiquetzal op 21-01-2014 11:46 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Even los van de inhoud, die jezelf ook hier bespreekt dus je commentaar vind ik wat vreemd, dit is ook een verandering die mensen overkomt en waar ze zelf geen invloed op hebben. Een aantal van de collega's hier hebben daar moeite mee.

Inhoudelijk is het een document wat niet helemaal aansluit op onze praktijk en gewoontes.

[ Voor 16% gewijzigd door Wijnands op 21-01-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Wijnands schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:55:
Even los van de inhoud, die jezelf ook hier bespreekt dus je commentaar vind ik wat vreemd, dit is ook een verandering die mensen overkomt en waar ze zelf geen invloed op hebben. Een aantal van de collega's hier hebben daar moeite mee.

Inhoudelijk is het een document wat niet helemaal aansluit op onze praktijk en gewoontes.
Ik herhaal enkel, wat hier al gezegd is.
Als zaken inhoudelijk niet overeenkomen met de praktijk en gewoontes, dan schort daar wat aan, maar dat wist ik al. Je hoeft dit topic (en de voorgangers) maar door te lezen en je weet bij welke personen het ethische inzicht ontbreekt. Erg jammer, omdat het zo ook gelijk een beeld geeft van het bedrijf, terwijl het gros van de collega's weldegelijk weet wat je wel en niet online kunt zetten over je beursgenoteerde werkgever...

Ik hoop maar, dat de daadwerkelijk in CGI geïnteresseerde lezers (want daar is het topic voor bedoeld, niet als klaagbaak) niet denken dat de hier beschreven ervaringen en meningen een algeheel consensus is. Dat is ook de enige reden, dat ik me hier toch nog af en toe laat horen, om de berichten hier wat te nuanceren. Helemaal als er echt onjuistheden vermeld worden (en dat is nog netjes verwoord).

Zo, en nu heb ik ook mijn zegje gedaan, en ga weer aan het werk.

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
Xochiquetzal schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:44:
Waar gaat het hier over? 47 pagina's? Ik tel 1 document met 4 pagina's en 1 document met 7 pagina's, maar door de format (o.a. tabellen), zijn deze pagina's niet eens vol met tekst.
Kijk, daar gaan we al. Op de CGI portal staat de volledige code of ethics. Dat is het document waarvoor je tekent dat je het hebt doorgenomen.
Blijkbaar heb je dat dus niet gedaan.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
...

Avotar, het wordt nooit rustig in dit topic. Te veel mensen, die allang weg zijn, blijven hier zeiken over hoe slecht ze het hadden. People, get over it and move on.
Ik tel anders ook veel mensen die gewoon nog in dienst zijn... Anyway, je kunt je vraagtekens zetten bij mensen en het feit dat die mensen (naar de titel van het topic) hun ervaring delen, maar je kunt je ook afvragen waarom leavers bij CGI blijven hangen en zeiken in een mate die misschien bij andere bedrijven ongekend is?

[ Voor 0% gewijzigd door Testert op 21-01-2014 14:38 . Reden: woordje vergeten ]

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Kijk, daar gaan we al.
Het is beduidend meer dan 47 pagina's. Geef je een akkoord, dan teken je voor het volgende:

... you acknowledge and confirm that you have read and understand the Member Commitment to the Code of Ethics and Business Conduct of CGI, as well as all other policies and guidelines of CGI.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

en ik teken echnie zonder een expliciete afstandverklaring van die privacy paragraaf en een evenzo expliciet toepasselijk verklaring van europese wetgeving hieromtrent.

Dat ene regeltje over "intentie van de regels" is voor mij onvoldoende waarborg. Heb al eerder geklaagd over de manier waarop er met onze gegevens wordt omgegaan in de overzeese gebiedsdelen zonder dat er iemand is bij CGI die daar moeilijk over doet, inclusief de OR.

Ik mis de optie "read and understand, but do NOT agree". Dat is volgens mij geen rare eis.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Of "read and do NOT understand".

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
en ik wil weten wat de consequenties zijn als je: Niet tekent, of tekent en blijkt dat je een van de bepalingen overtreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de code of ethics niet gewoon een stok om opties 3 kiezers te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:35:
Is de code of ethics niet gewoon een stok om opties 3 kiezers te slaan?
Nee. Die code geld voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Wijnands schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:01:
[...]

Nee. Die code geld voor iedereen.
Maar voor de alu-hoedjes onder ons:
Stel een hoop mensen overtreedt een van de regels: Worden alle mensen gestraft of toevallig enkel de optie-3 kiezers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Ik hou van complottheorieën, maar dit gaat zelfs mij te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ach, een goeie complot theorie is best amusant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Geen unauthorized apps installeren op je zakelijke smartphone?
Jeetje, daar gaat de app van de klant.

Ok. Prima. Vertel even aan de klant dat ik vanaf morgen niet meer op het project kan komen werken aangezien CGI de afspraak met de klant heeft gemaakt dat ik incl. mobiel ben ingehuurd... :)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Sinds wanneer heb jij een zakelijke smartphone? Zoals ik de mobile phone policy NL interpreteer valt een toestel wat ik daaronder aanschaf niet in de categorie zakelijke smartphone. Maar, misschien vergis ik me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Laatst online: 03-03 05:57
Ja, ik heb een zakelijke smartphone!

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023

Ik ben weg en treur oogstens over hoe goed ik het had. Toen dat fiks minder zou worden ben ik opgestapt. Uiteindelijk gaf dat een flinke vooruitgang dus nee, ik zeik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Vertrouwden wij ook niet op die safe-harbor-act....?

http://www.nu.nl/tech/368...den-eu-privacyregels.html

ik heb er veel vertrouwen in dat de Europese regelgeving rondom onze gegevens goed nageleefd wordt
[/sarcasm]

Misschien kijk ik er overheen, maar we staan niet eens op de lijst

Dus nee, voorlopig vertrouw ik HR voor geen meter.

[ Voor 25% gewijzigd door peter00 op 22-01-2014 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Metaalhoofd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:13:
[...]

Maar voor de alu-hoedjes onder ons:
Stel een hoop mensen overtreedt een van de regels: Worden alle mensen gestraft of toevallig enkel de optie-3 kiezers
Lastig zou ik denken ... want dan kom je waarschijnlijk in conflict met wetgeving rond gelijkheid enzo ... ook zou een arbeidsrechter rare conclusies kunnen gaan trekken uit regels die je soms wel toepast en soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
peter00 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:53:
Vertrouwden wij ook niet op die safe-harbor-act....?

Misschien kijk ik er overheen, maar we staan niet eens op de lijst
Die overeenkomst is tussen US en EU ... daar hoort Canada niet bij.
*edit of toch wel. Het land is formeel onafhankelijk van GB sinds 1982, maar de Queen is nog steeds staatshoofd.

[ Voor 13% gewijzigd door Surpherman op 22-01-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Surpherman schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:46:
[...]

Die overeenkomst is tussen US en EU ... daar hoort Canada niet bij.
*edit of toch wel. Het land is formeel onafhankelijk van GB sinds 1982, maar de Queen is nog steeds staatshoofd.
onze gegevens worden beschikbaar gesteld aan de VS overheid, omdat CGI affiliates heeft in de US. De safe-harbor act zou ervoor moeten zorgen dat dat beperkt blijft.

We hebben notabene in die verplichte online training zo'n topic voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Yep. Ach... als de NSA het niet via de voordeur kan krijgen dan nemen ze de achterdeur wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Daar gaat t niet om. Hoe zou je het vinden als je werkvergunning voor een leuke klus wordt geweigerd, je even wat extra gesprekjes bij de immigratie krijgt omdat de medische afwezigheidsrecords van je burnout ineens bekend zijn? Omdat men via je werkgeversrecords weet dat je transgender, seropositieve homo, Jood of beleidend Islamitisch bent ? Je nog alimentatie schuldig bent? Ik noem maar een paar willekeurige voorbeelden.

Hebben we t nog niet eens over het Shared Privacy Plan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

peter00 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:12:

Naar mijn mening zeer slorig & kwalijk.

[ Voor 4% gewijzigd door SithWarrior op 22-01-2014 11:43 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... Omdat men via je werkgeversrecords weet dat je transgender, seropositieve homo, Jood of beleidend Islamitisch bent ? Je nog alimentatie schuldig bent? Ik noem maar een paar willekeurige voorbeelden. ...
Ik moet me wel heel ernstig vergissen, maar volgens mij mag een werkgever in NL de gegevens die jij aanhaalt niet eens aan je vragen laat staan vastleggen, en dus kunnen die niet via je werkgever bekend worden.

Ik snap overigens wel wat je punt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik snap het punt ook wel. Ons beleid in deze dingen zit op papier goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begrijp hem niet helemaal, wat als je niet tekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Laatst online: 02-10 12:29

spacy

+++

Iemand een excel kolommetje vergeten te sorteren zeker :+
Maar had zelf het idee dat de bedragen wel aardig klopten, dus misschien is het minder erg dan de uitleg doet vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al enige uitzicht op per wanneer de flexibele arbeidsvoorwaarden (“het mandje") actueel gaan worden?
Volgens CGI zou het systeem ergens begin dit jaar gereed zijn. Maar das zo lekker vaaaaaaaaaag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:59
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:57:
Is er al enige uitzicht op per wanneer de flexibele arbeidsvoorwaarden (“het mandje") actueel gaan worden?
Volgens CGI zou het systeem ergens begin dit jaar gereed zijn. Maar das zo lekker vaaaaaaaaaag :-)
Ik vermoed dat hieraan gewerkt wordt maar dat mobiliteit op dit moment hoger op de lijst staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:45:
[...]

Ik moet me wel heel ernstig vergissen, maar volgens mij mag een werkgever in NL de gegevens die jij aanhaalt niet eens aan je vragen laat staan vastleggen, en dus kunnen die niet via je werkgever bekend worden.
Maar als je tekent geef je CGI wel je toestemming om al je internet gebruik te monitoren, inspecten, auditen, collecten ed. Op deze manier zou CGI privé informatie kunnen bemachtigen (als je bijv. je laptop (of je privé laptop/telefoon gebruikt op het bedrijfswifi) ook gebruikt om af en toe je privé email te bekijken, de status van je bankrekening te bekijken, eventjes een declaratie in te dienen bij je zorgverzekeraar etc)

[ Voor 4% gewijzigd door Metaalhoofd op 22-01-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:44
Metaalhoofd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:17:
[...]

Maar als je tekent geef je CGI wel je toestemming om al je internet gebruik te monitoren, inspecten, auditen, collecten ed. Op deze manier zou CGI privé informatie kunnen bemachtigen (als je bijv. je laptop (of je privé laptop/telefoon gebruikt op het bedrijfswifi) ook gebruikt om af en toe je privé email te bekijken, de status van je bankrekening te bekijken, eventjes een declaratie in te dienen bij je zorgverzekeraar etc)
Nah, de meeste dingen zoals Gmail enzo gaan via https. Niet dat dat 100% veilig is maar goed.

anyway, volgens mij zal het allemaal wel meevallen. Ik bedoel, dat hele CGI portal is zo gammel als maar zijn kan, laat staan dat ze uberhaupt Big Data gaan loslaten op ons netwerkgedrag hahahaha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:45:
burnout of psychische klachten :
Aanwezigheidsregistratie. wordt door CGI bijghouden. Met reden (ziek, reintegratie, ouderschapsverlof , vakantie, you name it)

transgender:
Je geslacht staat bij je personeelsgegevens. Als dat verandert of niet meer klopt met eerdere registratie, krijg je vragen bij binnenkomst van het land van de onbegrensde moeilijkheden.

geaardheid:
of je hetero of homo bent, is eenvoudig af te leiden uit je marital status met bijbehorende partnergegevens (partnerpensioen). Ben je veel ziek? verdacht...ik werk in landen waar je een non-seropositieve doktersverklaring moet overhandigen voor je een visum krijgt

Godsdienst
deze is discutabel, maar ongetwijfeld af te leiden uit andere gegevens, zoals CV. Er zijn genoeg collega's die achievements op godsdienstig vlak in hun cv plempen. En waar worden die opgeslagen? "de cloud"?

Schulden en alimentatie
periodieke inhoudingen via de werkgever, loonbeslag, (nederlands)sofinummer

Bovenstaande zijn allemaal voorbeelden van privacygevoelige gegevens die zijn af te leiden uit je arbeidsdata. Die zijn niet nodig voor enige soort bewerking overzee, maar worden wel opgevraagd door US instanties *omdat er nou eenmaal in de US gewerkt wordt*.

Die gegevens wil ik dat mijn werkgever afdoende afschermd voor oneigenlijk gebruik. Ik gooi toch ook geen bedrijfsgevoelige info over straat zoals contractgegevens, tarief en dergelijke?

Code of Ethics zeg maar. Moet wel van twee kanten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
peter00 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:04:
[...]

burnout of psychische klachten :
Aanwezigheidsregistratie. wordt door CGI bijghouden. Met reden (ziek, reintegratie, ouderschapsverlof , vakantie, you name it)

transgender:
Je geslacht staat bij je personeelsgegevens. Als dat verandert of niet meer klopt met eerdere registratie, krijg je vragen bij binnenkomst van het land van de onbegrensde moeilijkheden.

geaardheid:
of je hetero of homo bent, is eenvoudig af te leiden uit je marital status met bijbehorende partnergegevens (partnerpensioen). Ben je veel ziek? verdacht...ik werk in landen waar je een non-seropositieve doktersverklaring moet overhandigen voor je een visum krijgt

Godsdienst
deze is discutabel, maar ongetwijfeld af te leiden uit andere gegevens, zoals CV. Er zijn genoeg collega's die achievements op godsdienstig vlak in hun cv plempen. En waar worden die opgeslagen? "de cloud"?

Schulden en alimentatie
periodieke inhoudingen via de werkgever, loonbeslag, (nederlands)sofinummer

Bovenstaande zijn allemaal voorbeelden van privacygevoelige gegevens die zijn af te leiden uit je arbeidsdata. Die zijn niet nodig voor enige soort bewerking overzee, maar worden wel opgevraagd door US instanties *omdat er nou eenmaal in de US gewerkt wordt*.

Die gegevens wil ik dat mijn werkgever afdoende afschermd voor oneigenlijk gebruik. Ik gooi toch ook geen bedrijfsgevoelige info over straat zoals contractgegevens, tarief en dergelijke?

Code of Ethics zeg maar. Moet wel van twee kanten komen.
tenzij je digital footprint null is, is deze info allang bekend door allerlei Big Data (Big Brother) algoritmen die o.m. Google en Facebook van je bijhouden. Ook al ben je getrouwd, dan zal Big Data je er wel uitvissen als je een keer een gayfoto hebt bekeken :-)
etc.. etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
chime schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:04:
[...]

Lastig zou ik denken ... want dan kom je waarschijnlijk in conflict met wetgeving rond gelijkheid enzo ... ook zou een arbeidsrechter rare conclusies kunnen gaan trekken uit regels die je soms wel toepast en soms niet.
Maar dan moet jij gaan aantonen dat CGI het wel bij jou maar niet bij iemand anders toegepast heeft. In dezelfde situatie dat is heel erg lastig.

En zo vreemd is het niet hoor dat een bedrijf selectief met regels omgaat.
Mijn ervaring is dat Logica de regels hanteerde zolang het uitkwam en als het even niet uitkwam dan wisten ze ineens niets van die regeltjes of was het heel moeilijk om ze na te komen.

Overigens kunnen ze je zeker niet dwingen iets te tekenen zeker niet als het in een vreemde taal staat. En dan nog alle uitspraken hier vallen onder vrijheid van meningsuiting het zijn persoonlijke ervaringen.
En ja Wet > contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:08:
[...]

Ik vermoed dat hieraan gewerkt wordt maar dat mobiliteit op dit moment hoger op de lijst staat. ;)
Het is de hoogste tijd dat er duidelijkheid komt voor wat betreft de voorgestelde mobiliteitsregeling. Inmiddels rijden de meeste mumbers in een huurauto. Dat kan toch niet veel langer zo blijven? Kan haast niet wachten om straks een mobiliteitsbudget te ontvangen van 350 euro en in mijn reisbalans app elke dag te kijken hoe ik het beste van A naar B kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Een van mijn goede voornemens voor 2014: Niet meer inhoudelijk reageren op posts waarin de term mumbers gebruikt wordt voor collega's. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Wijnands op 22-01-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:37:
Een van mijn goede voornemens voor 2014: Niet meer inhoudelijk reageren op posts waarin de term mumbers gebruikt wordt voor collega's. :)
_O-

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Montifaud schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 18:04:
tenzij je digital footprint null is, is deze info allang bekend door allerlei Big Data (Big Brother) algoritmen die o.m. Google en Facebook van je bijhouden. Ook al ben je getrouwd, dan zal Big Data je er wel uitvissen als je een keer een gayfoto hebt bekeken :-)
etc.. etc....
met een dergelijke redenering ken ik er nog wel een paar, zonder aluhoedje op te zetten:
  • automatisch bekeuren op basis van telefoon-verplaatsingsgegevens
  • tolheffen & belastingdienst , vrije toegang locatiedata van je passage onder de camera's van rijkswaterstaat
  • aankoopgegevens koppelen aan je Sofi of bankrekening. Reclame.
  • Baas kijkt mee waar je uithangt, realtime. Bij mijn zwager (xerox) doen ze dat al. Bij teveel parkeerplaatsen of te lang klantbezoek krijg je een gesprek, ongeacht de reden
  • ....en dan nog alle andere gegevens die "vrij" verzameld kunnen worden van je mobiel, zoals dixons al doorheeft.
allemaal "vrij" verkrijgbaar. Wifi en gprs data zend je ook vrijwillig uit naar een niet-specifiek adres. Ik heb niets tegen gerichte opsporing, maar wel tegen generiek verzamelen van niet-relevante data

botoomline: ik wil t niet. en met mij velen. punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
automatisch bekeuren op basis van telefoon-verplaatsingsgegevens
Betere optie bij je APK meteen de computer(s) uitlezen en direct door naar CJIB en aftikken .....

Ik vermoed dat oldtimers opeens erg populair worden .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erinaceus schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:35:
[...]

Betere optie bij je APK meteen de computer(s) uitlezen en direct door naar CJIB en aftikken .....

Ik vermoed dat oldtimers opeens erg populair worden .....
automatisch aftikken dan he, je bankrekening nummer is al bekend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Lekker inhoudelijk (mumberdemumber)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeneonic
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-03 12:50
Aangezien er vele pages zijn aan reacties die niet on-topic zijn, heb ik ze niet allemaal doorgelezen. Het zou goed kunnen zijn dat mijn vraag al gesteld is:

Zijn er contracten beschikbaar voor langer dan 40 uur? Zelf werk ik altijd het liefst lange dagen, en dat is vaak over het limiet van de arbeidstijdenwet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nee die zijn er niet. Er zijn wel collega's met een 36 uurs contract die 4x 9 doen. Ook zijn er best wel wat collega's (behoorlijk deel in het management lijkt het soms ;) ) die meer uren werken dan ze contractueel verplicht zijn. Daar worden ze meestal niet voor betaald.

[ Voor 86% gewijzigd door Wijnands op 23-01-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xeneonic schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:12:

Zijn er contracten beschikbaar voor langer dan 40 uur? Zelf werk ik altijd het liefst lange dagen, en dat is vaak over het limiet van de arbeidstijdenwet.
Het is goed mogelijk om zonder contract ook lange dagen te werken. Het kantoor van CGI gaat om 21:00 pas dicht 8)

Bij Accenture zijn er alleen contracten van 40+ uren heb ik wel eens gehoord. Daar verdien je ook meer en doen ze niet moeilijk over een leaseauto.

Het management van CGI wordt goed betaald, al die 'extra' uren die ze maken zitten netjes in hun salaris verrekend elke maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:00:
[...]

Het management van CGI wordt goed betaald, al die 'extra' uren die ze maken zitten netjes in hun salaris verrekend elke maand.
Wat ik tegen die redenatie heb is, dat iemand die lager op de verdienketen staat dan jij, het zelfde over jou zou kunnen denken/zeggen.

Iemand die minimumloon verdiend bijvoorbeeld,vind misschien dat jij ook genoeg verdiend om 60 uur per week te rechtvaardigen.

[ Voor 13% gewijzigd door SithWarrior op 23-01-2014 23:34 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeneonic
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:00:
[...]

Het is goed mogelijk om zonder contract ook lange dagen te werken. Het kantoor van CGI gaat om 21:00 pas dicht 8)

Bij Accenture zijn er alleen contracten van 40+ uren heb ik wel eens gehoord. Daar verdien je ook meer en doen ze niet moeilijk over een leaseauto.

Jammer, had gehoopt op crunch weken waarbij het kantoor dag en nacht open is. Klinkt vast vreemd, maar ik ben iemand die graag 16-20 uur achtereen werkt (wel pauzes tussendoor uiteraard) en dan pas naar huis gaat. Mag niet van de arbowet maar als ik daar zelf voor kies zie ik het probleem niet. Gelukkig kan je er wel (gedeeltelijk) omheen door vanaf 0:00 een "volgende werkdag" te beschouwen.

Ja, ik ben best wel een workaholic, maar alleen bij werk wat ik echt leuk vind (dat is bij programmeren vrijwel altijd het geval bij mij, tenzij de werkvloer/collega's/werkgever echt beroerd is).

Praktisch gezien is het gewoon slim, als je het wel aankan. Minder reistijd e.d. zorgt voor efficientere uurbesteding. Ach ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:00
Xeneonic schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 00:27:
[...]

Praktisch gezien is het gewoon slim, als je het wel aankan. Minder reistijd e.d. zorgt voor efficientere uurbesteding. Ach ja :)
De vraag is of je de tweede 10 uur net zo productief bent als de eerste 10 uur. Dat waag ik te betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En of wat je aflevert van dezelfde kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Xeneonic schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:12:

Mensen die te lang werken worden steeds meer een liability.

Niet alleen in Nederlands maar ook in de Angelsaksische landen zijn er al schade vergoedingen uitbetaald voor mensen die ziek of arbeidsongeschikt werden om ze teveel gewerkt hadden. Het argument dat het een vrijwillige keuze is (van de werknemer) houd vaak geen stand omdat er ook een zorgplicht van de werkgever is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeneonic
Dat er een groot aantal mensen zijn die er niet toe in staat zijn staat buiten kijf. Mensen die te lang werken worden inderdaad steeds meer een liability. Voor de een is 32 uur al full-time, voor de ander pas 48. In de reacties wordt er helaas wel aangegeven dat jullie meteen sceptisch zijn. Uiteraard begrijp ik dat het voor een werkgever het risico vaak niet waard is.

Sommige mensen hebben 10 uur slaap nodig, sommigen 5. Maar goed, point taken. Ik peins er in ieder geval niet over om (voor mij) slechts 40 uur te werken. 50-60 uur heeft voor mij 10 jaar lang prima gewerkt. Daarbij komt dat er veel mensen in de management ook vaak op dat aantal zit, zelfstandig ondernemers 60-70, je zult vast ook niet openlijk aangeven dat ze een liability worden en wat ze afleveren van dezelfde kwaliteit is. Beetje open en minder sceptisch kan geen kwaad denk ik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Xeneonic schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 00:27:
[...]

Jammer, had gehoopt op crunch weken waarbij het kantoor dag en nacht open is. Klinkt vast vreemd, maar ik ben iemand die graag 16-20 uur achtereen werkt (wel pauzes tussendoor uiteraard) en dan pas naar huis gaat. Mag niet van de arbowet maar als ik daar zelf voor kies zie ik het probleem niet. Gelukkig kan je er wel (gedeeltelijk) omheen door vanaf 0:00 een "volgende werkdag" te beschouwen.
dat mag je dan lekker thuis doen, want als je na een 16 urige werkdag achter je stuur in slaap sukkelt en je rijdt tergens tegen aan, mag je zelf bedenken wat de verzekering zegt. Gaan we er even van uit dat je niemand doodrijdt. Als je Karoshi wilt plegen doe je dat bij voorkeur alleen.

ga nou niet roepen dat dat jou niet gebeurt, want je overschat jezelf en met de jaren kun je steeds minder tegen dat soort dagen. "ik stop er wel mee als ik ouder wordt" kan net een dag te laat zijn. Been there. Ik heb ook wel eens dagen gehad van >16 uur toen ik in de storingsdienst zat. En daarna in het donker weer naar huis. Doen we dus nooit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeneonic
peter00 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 08:42:
[...]

dat mag je dan lekker thuis doen, want als je na een 16 urige werkdag achter je stuur in slaap sukkelt en je rijdt tergens tegen aan, mag je zelf bedenken wat de verzekering zegt. Gaan we er even van uit dat je niemand doodrijdt. Als je Karoshi wilt plegen doe je dat bij voorkeur alleen.

ga nou niet roepen dat dat jou niet gebeurt, want je overschat jezelf en met de jaren kun je steeds minder tegen dat soort dagen. "ik stop er wel mee als ik ouder wordt" kan net een dag te laat zijn. Been there. Ik heb ook wel eens dagen gehad van >16 uur toen ik in de storingsdienst zat. En daarna in het donker weer naar huis. Doen we dus nooit weer.
Geprikkeld?

Er zijn zat banen waar dit wel gebeurd, denk aan chirurgie en leger. Die werken over het algemeen niet minder dan 16 uur achtereen. (Bij inzet in leger, niet oefeningen uiteraard). Die hebben ook het leven van anderen in hun handen. Ook voor vrachtwagen chauffeurs is minder dan 16 uur een uitzondering.

Het is niet zo levensbedreigend als dat je denkt (of doet blijken in je post op z'n minst), als je het maar kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Xeneonic schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:15:
[...]

Geprikkeld?

Er zijn zat banen waar dit wel gebeurd, denk aan chirurgie en leger. Die werken over het algemeen niet minder dan 16 uur achtereen. (Bij inzet in leger, niet oefeningen uiteraard). Die hebben ook het leven van anderen in hun handen. Ook voor vrachtwagen chauffeurs is minder dan 16 uur een uitzondering.

Het is niet zo levensbedreigend als dat je denkt (of doet blijken in je post op z'n minst), als je het maar kan hebben.
Ik ga gokken dat jij geen kinderen hebt.
Overigens snap ik wel waar je op doelt.

Heb daadwerkelijk ook projecten gehad waar je gewoon 16 uur maakte.
Meestal wordt dat extra overwerk gewoon uitbetaald.

Probleem is vaak, maar dat is niet alleen bij CGI, dat een klant een aanzienlijk hoger tarief gaat betalen voor de extra uren die je maakt. En die zijn daar niet altijd even happig op.

Wellicht dat je met de urendrang die je hebt, als ZZP'er beter aan de slag kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

En even apart... Daar was dan de langverwachte eerste echte 'getransformeerde" salarisstrook.
De achteruitgang viel me eigenlijk nog mee..

[ Voor 6% gewijzigd door avotar op 24-01-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

neuh. zo reageer ik nogal eens. ff doorheen prikken ;-)
Er zijn zat banen waar dit wel gebeurd, denk aan chirurgie en leger. Die werken over het algemeen niet minder dan 16 uur achtereen.
ik ben beroepsmilitair geweest. Ook daar waren grenzen. Heel soms gingen we langer door dan 16 uur, maar je functioneren en dat van je peloton ging aantoonbaar hard achteruit na 10 uur. Oefening Pantserstorm (vraag maar aan de ouwe poep, of google het eens) heeft mij bewezen dat er grenzen zijn aan langdurige inzet. Ik heb collega's zien hallicuneren...die begonnen tegen een boom te praten. Eenmalig okee, maar paar dagen achter elkaar, daar kan geen enkel mens tegen.
Ook voor vrachtwagen chauffeurs is minder dan 16 uur een uitzondering.
ik en mijn medeweggebruikers zijn de tachograaf en de wetgever eeuwig dankbaar
wie bepaalt of je het kunt hebben? jezelf? daaar zit m de crux. Wat als je jezelf overschat? "Sorry meneer de rechter, was gewoon een beetje moe.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Prima, ik zal met ingang van heden de collega's aanspreken met "kameraad" en hopen op meer "glasnost" van Ron de Mos en zijn politburo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeneonic
@avotar

Ik heb inderdaad geen kinderen, zou anders een slechte ouder zijn (mijn mening) als je dan 60 uur per week werkt.

@peter00

In een geval waarbij ik mijzelf te moe vind om naar huis te rijden, pak ik wel het openbaar vervoer.

Wie bepaalt of ik het kan hebben? In iedergeval niet de overheid. Die pakt een gemiddelde. Die raadt ook 8 uur slaap aan. Wetenschappers hebben meerdermaals aangetoont dat 5 uur per nacht ook voldoende is, afhangend per persoon natuurlijk. Want zowel slaap als werk is gewoon individueel. No harm no foul, toch?

Ik zie het punt niet, er zijn zat mensen die 50-60 uur per week werken hun hele leven, die heel succesvol zijn (als in, gewoon productief zonder negatieve consequenties (zoals lang ziek etc)) en zeker nooit tegen een boom of erger hebben gereden. Om er maar van uit te gaan dat ik voor een rechter moet gaan verschijnen gaat wel heel ver. Met die gedachte concludeer jij dat vrijwel elke (dan wel niet game-)programmeur in Amerika in zijn of haar leven iets vreselijks overkomt zoals dat. Beetje vreemd, als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Xeneonic schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:15:
[...]

Geprikkeld?

Er zijn inmiddels studies genoeg die aantonen dat chirurgen fors meer fouten maken als ze lang werken. Mede daardoor staat het ontgroenen van co's door idiote werktijden behoorlijk onder druk.
Wat chauffeurs betreft, als die een 16 uur dag maken dan zijn ze flink in overtreding http://www.truckpage.nl/Rijtijdenwet.htm
Daar heb je wel een punt. Echter vermoeidheid speelt juist parten met je eigen beoordelingsvermogen. Verder is het voor je leidinggevende enorm lastig te zien of je dat prima kan hebben of dat je bezig bent om jezelf in een burnout te werken.
avotar schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:45:
En even apart... Daar was dan de langverwachte eerste echte 'getransformeerde" salarisstrook.
De achteruitgang viel me eigenlijk nog mee..
ik zag ook geen gekke dingen. Blijf het wel cryptische dingen vinden, loonstroken. Binnenkort 's even goed nadenken of ik een paar euro voor SPP kan missen.
Xeneonic schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:13:
@avotar

Ik zie het punt niet, er zijn zat mensen die 50-60 uur per week werken hun hele leven, die heel succesvol zijn (als in, gewoon productief zonder negatieve consequenties (zoals lang ziek etc)) en zeker nooit tegen een boom of erger hebben gereden. Om er maar van uit te gaan dat ik voor een rechter moet gaan verschijnen gaat wel heel ver. Met die gedachte concludeer jij dat vrijwel elke (dan wel niet game-)programmeur in Amerika in zijn of haar leven iets vreselijks overkomt zoals dat. Beetje vreemd, als je het mij vraagt.
Amerika zit anders ook vol met IT'ers die na hun 35 zijn opgebrand. En ik heb ook workaholic collega's mee gemaakt die opeens zonder klus zaten of met pensioen gingen. Die mensen hadden echt enorme problemen met de overstap.
Feit blijft dat het voor omstanders heel moeilijk te beoordelen is of jij het goed kan hebben of dat je je een burnout in werkt.

Ik moest even graven in mijn archieven maar hier heb ik 'm http://oem.bmj.com/content/62/9/588.full

[ Voor 41% gewijzigd door Wijnands op 24-01-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeneonic
Ik heb er alleen al moeite mee te geloven dat "vrijwel elk" vrachtwagen chauffeur 45 minuten onderbreking heeft elk 4 1/2 uur. Maar goed, we dwalen nu wel erg af.

Edit: Ik bedoelde dan ook het "voor het gerechtshof verschijnen" toen ik Amerika aanhaalde. Ik ben er zeker wel van bewust dat het in Amerika heel extreem aan toe kan gaan met soms wel maanden aan crunch time. En dat is gewoon vernietigend voor een relatie, en dus ook psychologie. Het famous EA-Spouse verhaal is mij ook nogsteeds bij gebleven (En Blizzard met SC1 als ander perspectief)

[ Voor 54% gewijzigd door Xeneonic op 24-01-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik vermoed het overgrote deel wel. Knoeien met een tachograaf is duur tegenwoordig.
Zo heel erg afdwalen vind ik het ook weer niet. Work/life balance is een belangrijke factor in onze bedrijf stak. Vraag het maar s aan een van de vele ex Accenture medewerker s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeneonic
Zelf geen enkel ervaring met een tachograaf, maar je doet het wel moeilijk klinken in verhouding tot bijvoorbeeld wikipedia:

"Tachographs can be tampered with in various ways, such as slightly twisting the marker, blocking the path of the arm with a piece of rubber or foam, short-circuiting the unit for short periods, or interrupting the (older analogue) tachograph's power supply with a blown fuse to stop operation completely thus recording no information whatsoever. There is also "forgetting to insert" the chart when beginning duty and unauthorized changing of the discs are known throughout Europe.

Ghosting is another common trick when false driver information is entered onto a second chart to give the appearance that there is a second driver present in the cab for long distance runs that cannot be completed within a single driver's daily driving period."

Bron: Wikipedia: Tachograph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Xeneonic schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:13:
@avotar

Ik heb inderdaad geen kinderen, zou anders een slechte ouder zijn (mijn mening) als je dan 60 uur per week werkt.
Thanks... dat ben ik per week ongeveer van huis voor mijn werk.... :|
Xeneonic schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:53:
Zelf geen enkel ervaring met een tachograaf, maar je doet het wel moeilijk klinken in verhouding tot bijvoorbeeld wikipedia:

"Tachographs can be tampered with in various ways, such as slightly twisting the marker, blocking the path of the arm with a piece of rubber or foam, short-circuiting the unit for short periods, or interrupting the (older analogue) tachograph's power supply with a blown fuse to stop operation completely thus recording no information whatsoever. There is also "forgetting to insert" the chart when beginning duty and unauthorized changing of the discs are known throughout Europe.

Ghosting is another common trick when false driver information is entered onto a second chart to give the appearance that there is a second driver present in the cab for long distance runs that cannot be completed within a single driver's daily driving period."

Bron: Wikipedia: Tachograph
Hoe geavanceerder, hoe moeilijker.
Punt is alleen, wordt je betrapt, dan ben je de sjaak.

http://www.rijnmond.nl/ni...or-knoeien-met-tachograaf

Boetes zijn altijd voor de chauffeurs zelf en niet voor de werkgever (hoewel veel beroepschauffeurs hun eigen werkgever zijn)....

Maar wellicht is dit niet de plek voor deze discussie.

Stel je vraag eens bij Ervaring werken bij Accenture/ATS/AOS/Avanade - deel 2 ..... wie weet dat je daar meer de antwoorden krijgt die je wil horen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door avotar op 24-01-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loonstrook Januari 2014 = Loonstrook December 2013 ... Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Loonstrook januari 2014 < december 2013.

Bedankt overheid!
Want hier kan CGI weinig aan veranderen (of een loonsverhoging geven natuurlijk,,, ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 11:11:
Loonstrook Januari 2014 = Loonstrook December 2013 ... Lekker!
Heb je weer een PPP gehad? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Ik ben ook tevreden met de salarisstrook, ik doe niet mee aan SPP en ik heb meer dan vorig jaar, excl PPP.

Ja ok, de pensioensbijdrage is minder, maar dat accepteer ik voorlopig, omdat er weer salarisruimte zal komen dus.....komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En vult iedereen het ene gat met het andere _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:04:
En vult iedereen het ene gat met het andere _/-\o_
Nou...met PPP ga ik er op vooruit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit jaar wel, maar of dat de komende jaren ook zo is? Vanaf eind dit jaar krijg je 700 euro netto per jaar minder onkostenvergoeding. Eigen bijdrage pensioen wat je zelf moet gaan betalen is ook grofweg 200 netto per jaar. Dan moet je een flinke PPP uitkering hebben wil je dit compenseren cq op vooruit gaan. Als je level 4 bent en een PPP van 5% hebt dan lukt dat wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

December (ex toeslagen, ex PPP ) > Januari. ongeveer 50 euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoeveel vrije dagen heb je dan ingeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

daar zeg je wat...ik had er 33 ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
peter00 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:47:
daar zeg je wat...ik had er 33 ofzo...
Ik had er 33 + twee CGI dagen = 35. Daarvan ben ik er 5 kwijt, maar 80% (4 dus) houdt ik in mijn bruto geindexeerde mandje. Dus verlies = 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verlies = 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je van die 80% die je krijgt 4 dagen terug kopen? Of moet er dan geld bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:01:
Kan je van die 80% die je krijgt 4 dagen terug kopen? Of moet er dan geld bij?
Terugkopen, en wordt geindexeerd dus kost je niets extra's.

De vraag is wel wat er gebeurt als je het mandje niet opmaakt in een jaar, of het dan bij je loon uitgekeerd wordt of dat het mandje gewoon groeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
Montifaud schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:02:
[...]

Terugkopen, en wordt geindexeerd dus kost je niets extra's.

De vraag is wel wat er gebeurt als je het mandje niet opmaakt in een jaar, of het dan bij je loon uitgekeerd wordt of dat het mandje gewoon groeit.
En dan een stuwmeermandje creëren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terugkopen mag alleen als je al je 30 dagen op hebt en toestemming van je manager hebt dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:10:
Terugkopen mag alleen als je al je 30 dagen op hebt en toestemming van je manager hebt dacht ik.
Yup, toestemming die je altijd zult krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

CGIanoniem schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:07:
[...]

En dan een stuwmeermandje creëren 8)7
ik heb liever een bucket. Mandjes zijn per definitie lek. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
CGI kan nog steeds geen actueel en correct vakantiedagen overzicht leveren. :(

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
:) dat is inderdaad nogal een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
ESPACE schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:02:
CGI kan nog steeds geen actueel en correct vakantiedagen overzicht leveren. :(
Je vreemde is dat meer IT bedrijven erg veel problemen hebben met IT vraagstukken. Beetje zoals een bakker die geen brood lust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:40:
[...]

Je vreemde is dat meer IT bedrijven erg veel problemen hebben met IT vraagstukken. Beetje zoals een bakker die geen brood lust.
of in het geval van cgi, management dat niet kan managen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:40:
[...]

Onze interne automatisering is sinds 2006 enorm verbeterd. Ik vraag me af of dat vakantiedagen vraagstuk een IT ding is of iets anders. Sinds de afschaffing van timenet is het vrijwel onmogelijk om zelf een betrouwbare blik te werpen op je dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wijnands schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 07:09:
[...]
Onze interne automatisering is sinds 2006 enorm verbeterd. Ik vraag me af of dat vakantiedagen vraagstuk een IT ding is of iets anders. Sinds de afschaffing van timenet is het vrijwel onmogelijk om zelf een betrouwbare blik te werpen op je dagen.
Nou ja vakantiedagen is gewoon een kwestie van getallen bijhouden per medewerker. 1 extra kolom in de database zou moeten volstaan ;). Overigens zijn er zeer veel voornamelijk IT bedrijven die hun internet IT niet op orde hebben. Is geen core buisness. want dat is namelijk warm vlees verhuur en niet automatisering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Nou fijn, slechts 5 euro meer dan in oktober en november. Dat zou volgens het voorstel, zonder PPP, dat ik gekregen heb, 20 euro netto moeten zijn. En dat met een salarisverhoging tussen de 150 en 200 euro.

:(

[ Voor 17% gewijzigd door Perenor op 25-01-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:16
Nou, met het oude contrect is het +€20,- :)
Dus toch nog een "loonsverhoging", zonder verhoging.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Laatst online: 23-09 18:11
De afgekochte ancienniteitsdagen zitten bij mij niet in het "mandje", maar zijn uitbetaald. Bij jullie ook?
(Dit is mijn eerste nieuwe strook, aangezien ik in december getekend heb voor optie 1)
Pagina: 1 ... 123 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.