Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.813 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Ja. Tenzij je expliciet hebt aangegeven dat ze in het mandje moesten worden ze uitbetaald.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
SPee schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:11:
Nou, met het oude contrect is het +€20,- :)
Dus toch nog een "loonsverhoging", zonder verhoging.
Bij gelijke arbeidsvoorwaarden netto een plus? Ik ervaar juist een belastingverhoging. Meer dan 1000 euro aan heffingskortingen kwijt, daar kan die 80 euro voordeel van een iets langere 3e schijf en die 120 euro van een lager tarief in de 1e schijf niet tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Laatst online: 23-09 18:11
Wijnands schreef op zondag 26 januari 2014 @ 12:07:
Ja. Tenzij je expliciet hebt aangegeven dat ze in het mandje moesten worden ze uitbetaald.
Aha. Ik dacht dat de "default" andersom was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
:) Lijkt me toch belangrijk genoeg om de correspondentie aandachtig te lezen en apart te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

zohee. Mike komt naar NL om met de klant en collega's te praten. Goed van m.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
t_captain schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:47:
[...]

Bij gelijke arbeidsvoorwaarden netto een plus? Ik ervaar juist een belastingverhoging. Meer dan 1000 euro aan heffingskortingen kwijt, daar kan die 80 euro voordeel van een iets langere 3e schijf en die 120 euro van een lager tarief in de 1e schijf niet tegenop.
Bij mij ( Geen CGI ;) ) is het ook een kleine plus van € 7,-, ik was er eigenlijk ook nogal verbaasd over, dus zal mijn loonstrookje eens goed bekijken wanneer hij binnen komt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 12:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb helemaal niks, maar dat komt weer vanwege dat ridicule 'je krijgt je geld pas wanneer we alle papieren binnen hebben'. Nu maar eens even in het contract zoeken of daar ook iets in staat over uiterste uitbetaaldatum.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 09:01:
zohee. Mike komt naar NL om met de klant en collega's te praten. Goed van m.
Dat doet 'ie wel vaker maar meestal wordt dit niet zo aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:44
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:40:
Dit jaar wel, maar of dat de komende jaren ook zo is? Vanaf eind dit jaar krijg je 700 euro netto per jaar minder onkostenvergoeding. Eigen bijdrage pensioen wat je zelf moet gaan betalen is ook grofweg 200 netto per jaar. Dan moet je een flinke PPP uitkering hebben wil je dit compenseren cq op vooruit gaan. Als je level 4 bent en een PPP van 5% hebt dan lukt dat wel :*)
Nee de min 35 netto onkostenvergoeding is meegerekend. Echter de annc dagen afkoop zit er bij. Ik dacht dat die in het mandje zou zitten maar dat is dus niet default..erghh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl00dy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 17:28
Janoz schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:38:
Ik heb helemaal niks, maar dat komt weer vanwege dat ridicule 'je krijgt je geld pas wanneer we alle papieren binnen hebben'. Nu maar eens even in het contract zoeken of daar ook iets in staat over uiterste uitbetaaldatum.
Het salaris van een bepaalde maand moet uiterlijk betaald zijn op de 3e dag van de opvolgende maand. Volgens de wetgeving. Dat geldt ook voor het laatste loon bijvoorbeeld. In mijn contract stond ergens dat het rond de 25e werd uitbetaald.

The only true wisdom is in knowing you know nothing - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb het inderdaad uit laten zoeken, maar wettelijk schijnt het de laatste dag van de opvolgende maand te zijn als er verder niks geregeld is. In het contract staat inderdaad "om en nabij de 25e". Dat is wat ruim te interpreteren, maar de 31e aanhouden is dan inderdaad heel schappelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Ik ben er ook 20-30 euro netto op achteruit gegaan op maandelijkse basis.
Als ik PPP meeneem en SPP en dat verdeel over 12 maanden is het weer wel positief.

Blijft toch een moeilijke gevoelskwestie om minder vast en meer variabel salaris te hebben.

Ben benieuwd welk effect de aangepaste mobiliteitsregeling gaat hebben op de drukte op dit forum. Ik vind het jammer dat we er zo weinig over horen. Er is niets geheims aan, dus meer transparantie op dit onderwerp zou wat mij betreft best mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 15:31
Ik wacht ook in spanning af op de mobiliteitsregeling. Een negatieve aanpassing kan medewerkers individueel hard raken (zoals bij het vorige voorstel dat erg nadelig kon zijn als je lvl 3 of lager was, minder dan 16k kms maken en/of gebruik maakte van OV/eigen auto ipv lease auto).

Ben vooral benieuwd hoe level afhankelijk de nieuwe regeling zal zijn. De officiële huidige standaard-regeling sinds de overname (2012/3) is voor lvl 1 & 2 al een stuk minder tov lvl 3-5, maar het voorstel van afgelopen september was nog nadeliger voor lvl 1 tov de rest.

Ik verwacht zelf komende 1-2 jaar zo'n 35.000 zakelijke kms te maken per jaar (+ 15.000 privé met gezin)en om dat in een instapmodel-benzine auto te doen (= september voorstel voor lvl 1 medewerkers)... Voordeel is dat hij dan wel in 3 jaar afgeschreven is, ipv 4+ jaar.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

De uitslagen van de mobiliteitspilot zijn gewoon openbaar. Per vraag kun je precies zien wat de respondenten (anoniem) ingevuld hebben. De antwoorden zijn veelzeggend m.i. Pak de laatste e-mail van Ron mbt mobiliteit er maar bij. Daarin staat een link naar deze workspace.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 15:41

avotar

P0werd by Black Coffee

JohnnyBravo schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:31:
De uitslagen van de mobiliteitspilot zijn gewoon openbaar. Per vraag kun je precies zien wat de respondenten (anoniem) ingevuld hebben. De antwoorden zijn veelzeggend m.i. Pak de laatste e-mail van Ron mbt mobiliteit er maar bij. Daarin staat een link naar deze workspace.
Ik vind het er vooral op lijken dat een aantal mensen die falikant tegen wijzigingen zijn, doelbewust hebben meegedaan met de pilot om op die manier hun mening te kunnen geven.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Dank, had ik niet gezien. De antwoorden zijn inderdaad veelzeggend.

@Avotar: Natuurlijk zullen er mensen tussen zitten die hun negatieve mening al klaar hadden voor de pilot uberhaupt begon. Anderszijds, ik denk ook wel dat er velen bereid zijn geweest om neutraal naar de pilot te kijken, het een kans te geven en om vervolgens hun bevindingen te rapporteren.

Persoonlijk sta ik er echt wel open om bewust met mobiliteit bezig te zijn. Ook al ben ik een fan van veel cilinders, cubic inches, turbo's, compressoren,diepe roffels en dat soort dingen, voor mijn werk heb ik dat niet primair nodig. Aan de andere kant stap ik ook niet in een Prius. Verstand en rationale vs emotie. Maatschappelijk en bedrijfsbelang vs persoonlijke wensen. Blijft een boeiend onderwerp. We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
De pilot was ontworpen om zo representatief mogelijk te zijn.Mensen van overal met verschillende woon-werk behoeften en ook met verschillende houdingen t.o.v. mobiliteit. Ik denk dat dat best goed gelukt is.

Het is inderdaad stil rondom mobiliteit. Ik denk dat we allemaal wel heel nieuwsgierig zijn wat dat zal opleveren.
Wat mezelf betreft, ik wil een auto waar ik comfortabel in pas, waar ik mijn gezin in mee pas en wat me niet meer kost dan mijn huidige auto. Als dat dan ook nog een auto is met weinig uitstoot is dat mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:02:
[...]

Ik vind het er vooral op lijken dat een aantal mensen die falikant tegen wijzigingen zijn, doelbewust hebben meegedaan met de pilot om op die manier hun mening te kunnen geven.
nou, eh...ik vind dat de constateringen in lijn zijn met wat ik om me heen hoor. Vergeet niet dat de wijzigingen die men wil doorvoeren in een groot aantal gevallen zeer ingrijpend zijn met honderden euro's er op achteruit. Kun je niemand kwalijk nemen dat ie dat niet ziet zitten.

Mijn voorstel om het allemaal goedkoper en eerlijker te maken heb ik hier al een paar keer gepost:
kostendekkende (zakelijke) kilometervergoeding, voor iedereen gelijk, zonder inachtname van het vervoermiddel. Zelf auto kopen/leasen/huren/lenen, zelf OV kaart regelen, als je het echt slim aanpakt poolen en geld overhouden. CGI betaalt belasting boven wat overheid acceptabel vindt. Flexibel, overzichtelijk en relatief goedkoop voor de baas. Ook goed voor het miljeu .

Onder de streep maakt het me weinig uit allemaal als ik maar 1 auto voor de deur heb met trekhaak. Da's alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
Uitstootreductie vind ik een van de kernbegrippen. Dat kan met veel moeite en tijd door lease- en mobiliteitsplannen OF heel simpel door af en toe thuiswerken. 1 dag per week geeft bij mij direct 20% zakelijke reductie, de auto (of OV) die hetzelfde resultaat geeft is volgens mij nog niet op de markt.

Uiteraard de klant en het werk moet thuiswerken toestaan, maar als we die reductie serieus nemen, moet de mogelijkheid van thuiswerken ook in de klantgesprekken aan de orde gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:01
Laat het thuis werken maar in het aan de klant berekende tarief doorwerken, dan zal de klant eerder geneigd zijn het toe te staan. En zo kan CGI ook bewijzen dat het om de reductie van uitstoot gaat en niet reductie kosten van de consultant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Met thuiswerken snijdt je nu alleen in je eigen vingers. Je komt immers minder snel aan de 16k km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
peter00 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:23:
[...]

Mijn voorstel om het allemaal goedkoper en eerlijker te maken heb ik hier al een paar keer gepost:
kostendekkende (zakelijke) kilometervergoeding, voor iedereen gelijk, zonder inachtname van het vervoermiddel. [...]
Daarmee is je zakelijk vervoer geregeld, maar ga je op twee punten achteruit:

1. je draagt zelf het risico (denk aan schades, onvoorziene onderhoudskosten etc)
2. je voordeel van privegebruik van de leaseauto is weg.

Je zou dus bovenop dit voorstel een loonsverhoging van tenminste een paar honderd bruto moeten krijgen om quitte te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
Janoz schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:51:
Met thuiswerken snijdt je nu alleen in je eigen vingers. Je komt immers minder snel aan de 16k km.
Tja: wat is belangrijker de uitstootreductie of een boekhoudkundig regeltje?

[ Voor 58% gewijzigd door Surpherman op 28-01-2014 15:05 . Reden: Quote bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vanuit het management gezien, waarschijnlijk de boekhoudkundige regel.
Vanuit de consultant gezien: geen van beide.

Voor milieubewuste consultants misschien de uitstootreductie, hoewel niets ze tegenhoudt om in de huidige regeling een groene auto te rijden of een OV-kaart te gebruiken onder de eigen rijders regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 15:56
Nooit gerealiseerd, maar met de wijziging van het fiscal jaar lijkt het er op dat een halve vakantiedag verdwenen is. Namelijk van januari t/m september 2013 maar 1 dag van CGI, terwijl we van oktober 2013 tm september 2014 er weer 2 hebben.

Zou 1,5 dag voor driekwart jaar moeten zijn. Of zien mensen dit anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De twee CGI dagen gaan niet pro rato, maar hebben vaste data en worden toegekend in de periode waarin ze vallen.

Stel dat er 1 op 24-12 valt. Een consultant die op 1-12 in dienst treedt, krijgt voor het jaar 2014 toch nog 1 CGI-dag (i.p.v. 2/12e dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Zolang er over heel 2012/2013/2014/2015/etc genomen 2 cgi dagen per jaar zijn zie ik het probleem niet.
In heel 2013 had je 2 cgi dagen
In heel 2014 zul je ws ook 2 cgi dagen krijgen. Eveb afwachten op oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Communicatie had wat beter gekund. Nu vragen veel mensen zich af welke de 2e dag voor dit kalenderjaar wordt en wanneer we dat dan horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:54:
Communicatie had wat beter gekund. Nu vragen veel mensen zich af welke de 2e dag voor dit kalenderjaar wordt en wanneer we dat dan horen
HR, communicatie, beter, en dat in één zin :X.

/Alu hoedje op/
Voorbedachte rade, uiterlijk 2016 is die ene dag door CGI verdiend.
/Alu hoedje af/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:03:
[...]

Daarmee is je zakelijk vervoer geregeld, maar ga je op twee punten achteruit:

1. je draagt zelf het risico (denk aan schades, onvoorziene onderhoudskosten etc)
2. je voordeel van privegebruik van de leaseauto is weg.

Je zou dus bovenop dit voorstel een loonsverhoging van tenminste een paar honderd bruto moeten krijgen om quitte te spelen.
ad 1 ) dat zit bij het km tarief in. Kijk bijvoorbeeld eens op autoweek.nl of anwb.nl , ik heb het hier ook over integrale kosten (afschrijving, repratie, brandstof, verzekering, belasting) van een standaardauto zoals de meest verkochte middenklasser of zo. Het enige dat je erop vooruit gaat met leasen ten opzichte van eigen auto is gemak en altijd een nieuw model. Renteverlies kun je over twisten als je voor een auto moet lenen, maar ook daar is wel een mouw aan te passen, bijvoorbeeld x bedrag met lage rente, onder marktrente.

ad 2) dat is de fundamentele discussie die gevoerd moet worden: is het een arbeidsvoorwaarde (dan heb je gelijk), of is het een middel om je beroep uit te kunnen oefenen ? Uiteraard vind ik ook dat het een arbeidsvoorwaarde is (met verkregen rechten), maar vanuit werkgeversperspectief is dat dus niet zo.

Verder moet je ook bezien dat in mijn voorstel je een incentive krijgt om efficient met je budget om te gaan, immers, wat je overhebt mag je houden. Dat kun je zien als privevoordeel, wat dan ook de reden is dat de overheid alles boven een x aantal ct/km belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
peter00 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:42:
[...]

ad 1 ) dat zit bij het km tarief in. Kijk bijvoorbeeld eens op autoweek.nl of anwb.nl , ik heb het hier ook over integrale kosten (afschrijving, repratie, brandstof, verzekering, belasting) van een standaardauto zoals de meest verkochte middenklasser of zo. [...]
Je hebt de verwachte kosten (de integrale kosten die je noemt), maar daarbovenop ook een risico.

Bijvoorbeeld: een onderhoudsbeurt kan een verwachte kosten hebben van 500 euro. 500 is de verwachtingswaarde. ls er niets bijzonders is dan ben je met 300 klaar. Maar is er wel iets, kost het bijvoorbeeld 900 euro.

In dit voorbeeld zou ik veel liever een door de werkgever betaalde onderhoudsbeurt ontvangen, dan een vergoeding van 500 euro waaruit ik het zelf kan betalen. Risico moet immers gecompenseerd worden, om dezelfde reden dat een achtergestelde obligatie meer rente betaalt dan een gegagandeerd deposito.

Voor mij was het risisovrije aspect van een leaseauto wel wat waard, ik denk ergens tussen de 50 en 75 per maand netto.
ad 2) dat is de fundamentele discussie die gevoerd moet worden: is het een arbeidsvoorwaarde (dan heb je gelijk), of is het een middel om je beroep uit te kunnen oefenen ?
Die vraag is reeds op je loonstrook beantwoord. Je hebt het recht op privegebruik en de belastingdienst hangt daar een loonwaarde aan. Daarmee is een leaseauto absoluut een arbeidsvoorwaarde. Bovendien is deze arbeidsvoorwaarde in het verleden gebruikt in de werving van nieuwe werkenemers, toegekend o.b.v. de functietitel en zonder rekening te houden met de daadwerkelijke noodzaak.

Over de hoogte van de loonwaarde valt wel te twisten; bijtelling is immers een instrument geworden om de autokeuze van werknemers te sturen en daardoor is de relatie tussen bijtelling en loonwaarde wat vertroebeld. Maar het bestaan van een loonwaarde staat als een paal boven water.
Verder moet je ook bezien dat in mijn voorstel je een incentive krijgt om efficient met je budget om te gaan, immers, wat je overhebt mag je houden. Dat kun je zien als privevoordeel, wat dan ook de reden is dat de overheid alles boven een x aantal ct/km belast.
Fiscaal is een auto van de zaak voor de zakelijke kilometers vaak gunstiger. Een leaseauto zonder privegebruik kan volledig buiten de belasting worden gehouden. Eigen rijders kun je slechts een deel van de autokosten vergoeden voordat de belastingdienst zich aandient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delahaya
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-03-2021
Ja heel fijn hoor dat CGI boekjaar, maar wat is nu de moeite om het gewoon over 2014 te hebben vwb bijv welke 2 cgi-dagen. Duidelijk communiceren waar de meeste normale mensen het toch gewoon over kalenderjaren hebben als er weer een vakantieplanning maanden van te voren ingeleverd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Janoz schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:51:
Meh.. ik werk gemiddeld 3 dagen in de 2 weken thuis en kom nog aan de 50k .....
Maar ik hoop voor je dat jij moeilijk zit. Lijkt me een goed teken :+

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nog eens een fijne tip! De antwoorden spreken voor zich, er is geen draagvlak voor het voorgestelde beleid. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

avotar schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:28:
[...]

Meh.. ik werk gemiddeld 3 dagen in de 2 weken thuis en kom nog aan de 50k .....
Maar ik hoop voor je dat jij moeilijk zit. Lijkt me een goed teken :+
Ik zou heel moeilijk zitten. Afgelopen 2 jaar zo'n 9000km gereden. Maar gelukkig doet mijn nieuwe werkgever daar minder moeilijk over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
delahaya schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:21:
Ja heel fijn hoor dat CGI boekjaar, maar wat is nu de moeite om het gewoon over 2014 te hebben vwb bijv welke 2 cgi-dagen. Duidelijk communiceren waar de meeste normale mensen het toch gewoon over kalenderjaren hebben als er weer een vakantieplanning maanden van te voren ingeleverd moet worden.
Afzender een mailtje sturen, heb ik ook gedaan. Bij 3, 4 dozijn mailtjes gebeurt er misschien wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Janoz schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:21:
[...]

Ik zou heel moeilijk zitten. Afgelopen 2 jaar zo'n 9000km gereden. Maar gelukkig doet mijn nieuwe werkgever daar minder moeilijk over ;)
Hoop niet dat je volgende maand 100 collega's hier hebt die vragen waar dat is. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Wijnands schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:47:
[...]

Hoop niet dat je volgende maand 100 collega's hier hebt die vragen waar dat is. :Y)
Die willen dat nu al weten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:58:
[...]
Je hebt de verwachte kosten (de integrale kosten die je noemt), maar daarbovenop ook een risico.
in die sites waar ik naar refereer, zit ook ervaring verwerkt . Er zijn zelfs sites die zich daar op toeleggen (Carson of zoiets). Dat kun je dus alleen doen bij bestaande modellen van een paar jaar oud. Dat is behoorlijk risicoloos inschatten.
Voor mij was het risisovrije aspect van een leaseauto wel wat waard, ik denk ergens tussen de 50 en 75 per maand netto.
arbitrair. Niet te verdedigen bij "oudere" modellen waar die risico's zijn te becijferen met meerjarige gemiddelden
[...]
Die vraag is reeds op je loonstrook beantwoord. Je hebt het recht op privegebruik en de belastingdienst hangt daar een loonwaarde aan. Daarmee is een leaseauto absoluut een arbeidsvoorwaarde.
Privevervoer (en dus belasting) is een keuze. Door te kiezen voor privevervoer maak je je vervoer zelf een arbeidsvoorwaarde. kan nooit de bedoeling zijn van een arbeidsovereenkomst. Als verworven recht heb je gelijk.
.
Bovendien is deze arbeidsvoorwaarde in het verleden gebruikt in de werving van nieuwe werkenemers, toegekend o.b.v. de functietitel en zonder rekening te houden met de daadwerkelijke noodzaak.
Daarin geef ik je gelijk. Dat was en is kwalijk zo te handelen als je later wilt ontkennen dat het lokkertje een arbeidsvoorwaarde is
Over de hoogte van de loonwaarde valt wel te twisten; bijtelling is immers een instrument geworden om de autokeuze van werknemers te sturen en daardoor is de relatie tussen bijtelling en loonwaarde wat vertroebeld. Maar het bestaan van een loonwaarde staat als een paal boven water.
Het zakelijke deel van het vervoer dient in de loonwaarde opgenomen te worden (maw het geld dat je nodig hebt om op je werk te komen). Dat heb je immers ingecalculeerd bij de onderhandelingen. Die horen over werk te gaan en niet over prive (...). De voordelen van het privegebruik is in het verleden oneigenlijk gebruik van gemaakt bij werving.
[...]
Fiscaal is een auto van de zaak voor de zakelijke kilometers vaak gunstiger. Een leaseauto zonder privegebruik kan volledig buiten de belasting worden gehouden. Eigen rijders kun je slechts een deel van de autokosten vergoeden voordat de belastingdienst zich aandient.
Mijn voorstel hield dan ook in dat CGI die belasting compenseert. Ik maak iedere keer bij het uitkiezen van een auto de berekening wat na vier jaar goedkoper voor me is: zelf rijden (met km vergoeding) of leasen. Zoveel ontloopt dat elkaar niet, als je ook prive ermee rijdt. 25% van een auto van 36k plus je EB kun je best een leuke voiture/PKW van rijden. MITS je een goede km vergoeding krijgt voor zakelijk verkeer.

Leasen biedt vooral gemak en een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
peter00 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:52:
[...]

in die sites waar ik naar refereer, zit ook ervaring verwerkt . Er zijn zelfs sites die zich daar op toeleggen (Carson of zoiets). Dat kun je dus alleen doen bij bestaande modellen van een paar jaar oud. Dat is behoorlijk risicoloos inschatten.

[...]

arbitrair. Niet te verdedigen bij "oudere" modellen waar die risico's zijn te becijferen met meerjarige gemiddelden
Ik ken deze sites niet, maar kennelijk geven ze een verwachting en een spreiding van de autokosten? Dat soort gegevens zijn heel bruikbaar. Je kunt de autokosten calculeren volgens (gemiddelde + risicoopslag). Als je slechts met de gemiddelde kosten rekent, zul je grosso modo 50% kans hebben om binnen budget te blijven. Gemiddeld zul je quitte spelen, maar het risico komt wel bij de werknemer te liggen. Risico heeft een economische waarde en die wordt in dit geval niet gecompenseerd.

Door een opslag toe te voegen verhoog je de kans op binnen budget te blijven naar bijvoorbeeld 90%. Nog altijd niet de 100% van een leaseauto, maar daar staat tegenover dat je gemiddeld wat zult overhouden.
Met zo'n regeling wordt een reiskostenvergoeding een redelijk alternatief voor een leaseauto.
Privevervoer (en dus belasting) is een keuze. Door te kiezen voor privevervoer maak je je vervoer zelf een arbeidsvoorwaarde. kan nooit de bedoeling zijn van een arbeidsovereenkomst. Als verworven recht heb je gelijk.
Privegebruik is niet alleen een zaak tussen werknemer en belastingdienst, maar ook tussen werkgever en werknemer. De leaseregeling staat immers een bepaalde mate van privegebruik toe, en dat is waar het arbeidsvoorwaardelijke karakter vandaan komt.
Daarin geef ik je gelijk. Dat was en is kwalijk zo te handelen als je later wilt ontkennen dat het lokkertje een arbeidsvoorwaarde is
Ik zou het aanbieden van een leaseauto als arbeidsvoorwaarde geen kwalijke praktijk willen noemen. Het latere ontkennen is waar het kwalijk wordt ;)
Het zakelijke deel van het vervoer dient in de loonwaarde opgenomen te worden (maw het geld dat je nodig hebt om op je werk te komen). Dat heb je immers ingecalculeerd bij de onderhandelingen.
Zakelijk verkeer, zijnde die ritten die je slechts maakt omdat je werkgever dat graag wil, is juist de component van je leaseauto die geen loonwaarde vertegenwoordigt. Ofwel je hebt een leaseauto voor zakelijke ritten, danwel zorgt de werkgever ervoor dat je adequaat wordt gecompenseerd voor je reiskosten, en dan sta je pas quitte.

Geen baan: geen kosten voor zakelijke vervoer, geen vergoeding/leaseauto, saldo 0.

Wel een baan: wel kosten voor zakelijke vervoer, wel vergoeding/leaseauto, saldo eveneens 0.

Het derde alternatief, wel zakelijk reizen maar geen leaseauto, OV kaart of adequate reiskostenvergoeding, heeft voor de werknemer een negatieve loonwaarde. (de belastingdienst stelt zich hier onder druk van de anti-auto lobby wat terughoudend op, maar mensen die met OV reizen genieten wel een aftrekpost).
Die horen over werk te gaan en niet over prive (...). De voordelen van het privegebruik is in het verleden oneigenlijk gebruik van gemaakt bij werving.
Je arbeidsvoorwaarden gaan per definitie juist over prive. Je salaris besteed je ook aan priveuitgaven en je zorgverzekering dient ook een privedoel. Vergoedingen voor zakelijke kosten zijn in dat opzicht geen arbeidsvoorwaarde.
Mijn voorstel hield dan ook in dat CGI die belasting compenseert. Ik maak iedere keer bij het uitkiezen van een auto de berekening wat na vier jaar goedkoper voor me is: zelf rijden (met km vergoeding) of leasen. Zoveel ontloopt dat elkaar niet, als je ook prive ermee rijdt. 25% van een auto van 36k plus je EB kun je best een leuke voiture/PKW van rijden. MITS je een goede km vergoeding krijgt voor zakelijk verkeer.

Leasen biedt vooral gemak en een nieuwe auto.
Financieel gezien hangt alles af van de hoeveelheid privekilometers die je rijdt, je belastbaar inkomen en de bijtellingscategorie van je auto. In het algemeen kun je tegen een 14% auto niet rijden, maar in de wat duurdere klasse rijd je net zo goed prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ AMEN _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
OK, wat betreft de CGI dagen discussie.Volgens mij zit het zo.

Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f81/wijnands/vakantie_zps33cec06f.png

Punt is dat we nu niet weten wat die meest rechtse dag wordt in de nieuwe situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stbabylon1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-10-2021
Dat groene gedeelte gaat over fiscaal jaar 2015. In dat jaar krijgen we weer 2 nieuwe CGI dagen.

Het vreemde zit hem in 27-12. Dat wordt gerekend als CGI-dag fiscaal jaar 2013 (oude stijl) en fiscaal jaar 2014 (nieuwe stijl). Dat betekent dat we er in 2013 één missen of in 2014 (fiscaal jaar) één missen.

Aangezien fiscaal jaar 2013 maar 9 maanden had, zou ik nog ergens kunnen snappen dat we over dat jaar maar recht hebben op 1 3/4 CGI dag, maar dan nog mist er nu dus ergens 3/4 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Sinds wanneer heb jij een zakelijke smartphone? Zoals ik de mobile phone policy NL interpreteer valt een toestel wat ik daaronder aanschaf niet in de categorie zakelijke smartphone. Maar, misschien vergis ik me.
Een smart phone, zakelijk of privé, met Android is niet toegestaan om verbinding mee te maken met het CGI e-mail systeem en het CGI netwerk.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ah. Nou, dan wordt dat vast binnenkort dicht gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
Een smart phone, zakelijk of privé, met Android is niet toegestaan om verbinding mee te maken met het CGI e-mail systeem en het CGI netwerk.
Waar heb je die wijsheid vandaan? De instructies om met android phone of tablet te connecten staan gewoon in de portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Waar heb je die wijsheid vandaan?
Je moet een verklaring tekenen dat je deze wijsheid in de 'Security and acceptable use policy' (samen talloze bijlagen) gelezen hebt en begrepen hebt!

Security and acceptable use policy schrijft voor dat alleen door CGI gecertificeerde mobiele platforms gebruikt mogen worden. 'All Android versions' wordt expliciet genoemd als 'NOT-certified'. Het kwam gisteren ook in het CGI-nieuws (My Site) over de 'Mobile Time Report App' die niet voor Android beschikbaar is gesteld.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Surpherman schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:34:
[...]

Waar heb je die wijsheid vandaan? De instructies om met android phone of tablet te connecten staan gewoon in de portal.
Er lijkt een discrepantie te zijn tussen hoe Logica tegen android aankeek en hoe CGI dat doet. "legacy" zaken vanuit Logica (zoals bijvoorbeeld de hele mail service delivery in huidige vorm) ondersteunen op dit moment inderdaad android.

CGI legacy, maar ook nieuw matriaal (zoals de nieuwe PSA app) doen dit niet. Daar staat ook bij, dat CGI android op dit moment niet voldoende een secure platform vind (wat dat ook mag betekenen trouwens) en dat het daarom bijvoorbeeld geen android app gaat maken.

Of dit alles ook gaat betekenen dat CGI bijvoorbeeld voor de "oude" logica Exchange ActiveSync functionaliteit android specifiek gaat disablen en waneer dan, dat is maar de vraag. Vanuit nieuw corporate policy beleid gezien zou je dus inderdaad zeggen van wel.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zou een leuke situatie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

SithWarrior schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:00:
[...]

Er lijkt een discrepantie te zijn tussen hoe Logica tegen android aankeek en hoe CGI dat doet. "legacy" zaken vanuit Logica (zoals bijvoorbeeld de hele mail service delivery in huidige vorm) ondersteunen op dit moment inderdaad android.

CGI legacy, maar ook nieuw matriaal (zoals de nieuwe PSA app) doen dit niet. Daar staat ook bij, dat CGI android op dit moment niet voldoende een secure platform vind (wat dat ook mag betekenen trouwens) en dat het daarom bijvoorbeeld geen android app gaat maken.

Of dit alles ook gaat betekenen dat CGI bijvoorbeeld voor de "oude" logica Exchange ActiveSync functionaliteit android specifiek gaat disablen en waneer dan, dat is maar de vraag. Vanuit nieuw corporate policy beleid gezien zou je dus inderdaad zeggen van wel.
Je mag toch aannemen dat andere automatiseringstaken momenteel een aanzienlijk hogere prio krijgen dat dit geneuzel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:12:
Ik ken deze sites niet, maar kennelijk geven ze een verwachting en een spreiding van de autokosten? Dat soort gegevens zijn heel bruikbaar.
Gemiddelde, plus verwachte kosten per kilometerstand, bijvoorbeeld distributieriem vervangen @180k . is vaak nogal prijzig.
Door een opslag toe te voegen verhoog je de kans op binnen budget te blijven naar bijvoorbeeld 90%. Nog altijd niet de 100% van een leaseauto, maar daar staat tegenover dat je gemiddeld wat zult overhouden.
Met zo'n regeling wordt een reiskostenvergoeding een redelijk alternatief voor een leaseauto.
ik snap wat je bedoelt, maar 100% dekking is ook bij een leaseauto niet gegarandeerd. Er wordt steeds moeilijker gedaan bij schades, diefstal etc.. Als ik de garantie kan krijgen dat ik gemiddeld aantoonbaar kiet speel, ben ik overstag
Privegebruik is niet alleen een zaak tussen werknemer en belastingdienst, maar ook tussen werkgever en werknemer. De leaseregeling staat immers een bepaalde mate van privegebruik toe, en dat is waar het arbeidsvoorwaardelijke karakter vandaan komt.
Dat was ook wat ik bedoelde met verworven recht. Het had duidelijker gemaakt moeten worden dat de auto bedoeld is voor zakelijk gebruik, en dat privegebruik onderhevig is aan zowel wettelijke als bedrijfsmatige regels respectievelijk economische omstandigheden. De intentie van een leaseauto zou zakelijk vervoer moeten zijn, als niet expliciet is aangegeven dat het een arbeidsvoorwaarde betreft. Dat eerste wordt ook geimpliceerd door de 16k grens. Het tweede door het nooit handhaven ervan.
Ik zou het aanbieden van een leaseauto als arbeidsvoorwaarde geen kwalijke praktijk willen noemen. Het latere ontkennen is waar het kwalijk wordt ;)
True :)
Zakelijk verkeer, zijnde die ritten die je slechts maakt omdat je werkgever dat graag wil, is juist de component van je leaseauto die geen loonwaarde vertegenwoordigt. Ofwel je hebt een leaseauto voor zakelijke ritten, danwel zorgt de werkgever ervoor dat je adequaat wordt gecompenseerd voor je reiskosten, en dan sta je pas quitte.
...en dus is zakelijk verkeer WEL onderdeel van je arbeidsvoorwaarden: de baas wil dat ik in Boerenkoolstronkstradeel een klusje opknap, dan moet dat voor mij kostenneutraal gebeuren, tenzij ik die zonder repercussie kan weigeren (wegens te grote afstand bijvoorbeeld). Een dergelijk gebruik van een bedrijfsmiddel leg je vast in arbeidsvoorwaarden, in zn uitgeklede vorm bijvoorbeeld "reiskosten zijn declarabel". In ons geval is dat een auto. Daarom heft de belastingdienst hier GEEN belasting op en op privegebruik WEL, want in het tweede geval is het een beloningscomponent, in het eerste dus niet.
Het derde alternatief, wel zakelijk reizen maar geen leaseauto, OV kaart of adequate reiskostenvergoeding, heeft voor de werknemer een negatieve loonwaarde. (de belastingdienst stelt zich hier onder druk van de anti-auto lobby wat terughoudend op, maar mensen die met OV reizen genieten wel een aftrekpost).
precies! zakelijk niet vergoed worden heeft een negatieve invloed op arbeidsvoorwaarden. Ergo: de zakelijke vergoeding is een arbeidsvoorwaarde! Prive vergoed worden staat daar dus los van.
Je arbeidsvoorwaarden gaan per definitie juist over prive. Je salaris besteed je ook aan priveuitgaven en je zorgverzekering dient ook een privedoel. Vergoedingen voor zakelijke kosten zijn in dat opzicht geen arbeidsvoorwaarde.
in mijn universum staan zakelijk en prive beslist gescheiden... Straks gaat in dat kader mijn werkgever bepalen waar ik mijn geld aan mag uitgeven....Abeidsvoorwaarden heten niet voor niets arbeidsvoorwaarden en geen leefvoorwaarden oid. Het is een weergave van de overeenkomst waarvoor ik arbeid wil verrichten. En niets anders.
By the way: Zorgverzekering dient een bedrijfsdoel, laat daar geen misverstand over bestaan. Een goede member is een gezonde produktieve member. Ik ga ervan uit dat CGI ongezond korte lijntjes heeft met de verzekeraar om te weten hoe het met de zieke gaat..
Financieel gezien hangt alles af van de hoeveelheid privekilometers die je rijdt, je belastbaar inkomen en de bijtellingscategorie van je auto. In het algemeen kun je tegen een 14% auto niet rijden, maar in de wat duurdere klasse rijd je net zo goed prive.
En daar ben ik het weer wel met je eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:57:
Is er al enige uitzicht op per wanneer de flexibele arbeidsvoorwaarden (“het mandje") actueel gaan worden?
Volgens CGI zou het systeem ergens begin dit jaar gereed zijn. Maar das zo lekker vaaaaaaaaaag :-)
OMG. Het "mandje" is nu al met minimaal 1 jaar vertraagd. Weer eentje voor in het plakboek......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 19:54

spacy

+++

Hoe gaat CGI eigenlijk controleren dat ik via Android inlog en timesheets etc invul?
En wat zijn daarop de sancties?

Ik denk dat m'n teamlead liever heeft dat ik Android gebruik dan dat ik het helemaal niet invul.

Ik weet best dat dit goed te loggen is, maar als dat op dat niveau gebeurt, zou het mij niet verbazen wanneer je persoonlijke gegevens gelogd zijn tijdens het invullen van Oxygen enquetes over je gezondheid, en het gebruik van linkjes richting alcoholverslaving of andere soorten hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
spacy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:11:
Hoe gaat CGI eigenlijk controleren dat ik via Android inlog en timesheets etc invul?
En wat zijn daarop de sancties?

Ik denk dat m'n teamlead liever heeft dat ik Android gebruik dan dat ik het helemaal niet invul.
Het staat een werkgever vrij om regels op te stellen voor het gebruik van haar IT infrastructuur. Men zou Android clients kunnen weren van de timesheet applicatie. Men zou ook sancties kunnen ondernemen tegen werknemers die op deze manier de beveiliging in gevaar brengen.

Toen ik bij Logica werkte, had ik een Lenovo laptop ter beschikking. Die was prima bruikbaar om timesheets in te vullen, ik zie dus niet wat het probleem is.
Het kan dat je bij wijze van persoonlijke voorkeur liever een Android tablet gebruikt, maar ik zie op waarom het je recht zou zijn om je eigen apparatuur te gebruiken. Als je stelling neemt "met Android invullen of niet invullen", stel je imho niet redelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:29:
[...]

Het staat een werkgever vrij om regels op te stellen voor het gebruik van haar IT infrastructuur. Men zou Android clients kunnen weren van de timesheet applicatie. Men zou ook sancties kunnen ondernemen tegen werknemers die op deze manier de beveiliging in gevaar brengen.

Toen ik bij Logica werkte, had ik een Lenovo laptop ter beschikking. Die was prima bruikbaar om timesheets in te vullen, ik zie dus niet wat het probleem is.
Het kan dat je bij wijze van persoonlijke voorkeur liever een Android tablet gebruikt, maar ik zie op waarom het je recht zou zijn om je eigen apparatuur te gebruiken. Als je stelling neemt "met Android invullen of niet invullen", stel je imho niet redelijk op.
Tijdje geleden al zeker? Sinds er PGP op de laptops wordt geïnstalleerd zou je een urencode moeten krijgen alleen al voor het booten van het onding. Laat staan voor inloggen op de portal en je timesheet invullen. Die applicatie is zo langzaam dat ie ook z'n eigen code verdient. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
spacy schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:11:

Ik weet best dat dit goed te loggen is, maar als dat op dat niveau gebeurt, zou het mij niet verbazen wanneer je persoonlijke gegevens gelogd zijn tijdens het invullen van Oxygen enquetes over je gezondheid, en het gebruik van linkjes richting alcoholverslaving of andere soorten hulp.
over die Oxygen enquete. Een grote factor op mijn lage gezondheids-score heeft te maken met reistijd. Momenteel ben ik gemiddeld 13-14 uur per week onderweg, hierdoor:
- heb ik doordeweeks geen tijd meer om te sporten
- heb ik na thuiskomst geen energie meer om te sporten
- moet ik altijd vroeg opstaan en maak daardoor chronisch te korte nachten (enquete gaat uit van minimaal 8 uur slaap en in mijn geval zou dat minimaal 9 uur in bed liggen zijn)
- ben ik gestressed omdat ik thuis minder tijd heb om de dingen te doen die ik wil doen

Die oxygen enquete gaat echter helemaal niet in over het 'waarom', maar nu kan er wel de conclusie getrokken worden dat ik een ongezonde zoutzak ben door eigen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 15:56
Ten aanzien van Android en email...dat vinden wel meer klanten van ons, dus dat verbaast mij niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Leuk die mail over het pas introduceren van het gebruik van het "AV mandje" vanaf het voldende fiscale jaar. Daar gaan de verlofdagen die ik had gehoopt terug te kunnen kopen voor mijn geplande vakantie in de zomermaanden. Ook belachelijk dat we nog steeds geen overzicht hebben gekregen van het aantal dagen dat in ons stuwmeer zat en hoe veel er verkocht zijn)als je geopteerd hebt om die in het mandje te stoppen, inclusief de ancienniteitsdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ten aanzien van Android. Er zijn verschillende toestellen waar de synchronisatie van Exchange met Android sowieso niet eens fatsoenlijk mee werkt. Ik krijg het overgrote deel van de tijd meldingen dat mijn wachtwoord niet zou kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Mijn android werkt prima en mijn device storage is ook encrypted. Kreeg in het najaar die onofficiele policy change en heb het eigenlijk nooit meer uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
hmm

[ Voor 99% gewijzigd door Montifaud op 29-01-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Metaalhoofd: ik snap je zorg.

Ik weet niet wat het voor enquete is, of de data naar CGI gaat of naar een externe gegevensverwerker, of de anonomiteit goed is gewaarborgd en of invullen optioneel is. Dat beeld van "ongezonde zoutzak" zou me liever niet projecteren.

In jouw situatie kan volledige openheid over je situatie een onverwacht goede optie blijken. Niet in een enquete maar in een gesprek met je manager. Misschien is het tijd voor een nieuw project, een andere verdeling van werktijd, vaker thuiswerken. Indien er helemaal niets geregeld kan worden, weet je meteen waar je staat. In dat laatste geval moet je zelf een grens trekken wat voor jou aanvaardbaar is en voor hoe lang. Uiteindelijk leidt het bepalen van grenzen altijd tot iets goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Oxygene ligt aan de zuurstof bij mij. Hebben jullie dit ook?

System Error
Sorry, an unexpected error condition has occurred. Please contact your system administrator for assistance and provide the following reference number to help locate additional information about this problem in the system log files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:34:
Oxygene ligt aan de zuurstof bij mij. Hebben jullie dit ook?

System Error
Sorry, an unexpected error condition has occurred. Please contact your system administrator for assistance and provide the following reference number to help locate additional information about this problem in the system log files.
Had ik ook, mail gestuurd naar de Oxygene mailbox en een workaround gekregen die het wel doet (maar niet zo handig om het hier uit te leggen)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

kun je me niet even een PM sturen? Oxygene heeft een service level van 48 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:55:
kun je me niet even een PM sturen? Oxygene heeft een service level van 48 uur...
zie DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik krijg dat Oxygene in elk geval niet via de web-verbinding voor elkaar. Gaat vpn beter?
Dan start ik ook even mij CGI laptop op. Tenminste, even? Dat duurt ook een half uur voordat ik verbinding heb,

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Ik ben blij met die nieuwe Dell... Opstarten is zo klaar! Het kost meer tijd om IE naar een niet-aanwezige proxy te laten zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand toevallig een manager die niet wordt aangestuurd door een Excelsheet? man man man wat een bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Reneger schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:04:
Ik ben blij met die nieuwe Dell... Opstarten is zo klaar! Het kost meer tijd om IE naar een niet-aanwezige proxy te laten zoeken :+
:)

Ik heb eindelijk de lijst met toegestane software weer gevonden. VLC, firefox en virtualbox staan er gewoon op gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Het kost meer tijd om IE naar een niet-aanwezige proxy te laten zoeken :+
In IE bij opties-->connecties-->LAN setting-->automatic detect settings even uitvinken. Wordt ie een stuk vlotter van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Ik zou ook wel een nieuwe Del willen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zo, daar waren de eerste mislukte incasso's al. Vanavond maar even een loonvorderingsbrief de deur uit doen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

peter00 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:24:
[...]

In IE bij opties-->connecties-->LAN setting-->automatic detect settings even uitvinken. Wordt ie een stuk vlotter van
Dan faalt ie weer als ik op kantoor zit...

Ik heb nog ergens een proxymonitor... Toch maar opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zodra je op kantoor zit wordt via de policies die optie weer aangezet. Je moet dus eigenlijk altijd je best doen om hem uit te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Daarom firefox, de profile manager!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Of mac, met system wide location settings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Janoz schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:27:
Zodra je op kantoor zit wordt via de policies die optie weer aangezet. Je moet dus eigenlijk altijd je best doen om hem uit te krijgen
Of gewoon niet te veel op kantoor komen....
Geld verdienen mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Laatst online: 11-05-2024
Wijnands schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:11:
[...]
:)
Ik heb eindelijk de lijst met toegestane software weer gevonden. VLC, firefox en virtualbox staan er gewoon op gelukkig.
Ja er was een tijd dat je voor elk stukje software toestemming moest hebben van je manager.
Na 5x vragen in 1 uur was die van mij het zat en kreeg ik toestemming te doen en laten wat ik wilde zolang het maar geen wetten overtrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Janoz schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:18:
Zo, daar waren de eerste mislukte incasso's al. Vanavond maar even een loonvorderingsbrief de deur uit doen.......
Mislukte incasso's? CGI hoort toch nog loon aan je uit te betalen toch? Waarom gaan ze dan ineens incasseren van jouw rekening?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Omdat ik geen loon gekregen heb (nog steeds niet trouwens) is mijn saldo niet toereikend voor verschillende andere incasso's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister P
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07 23:41
@Janoz: Nu ben ik wel nieuwsgierig... :? Normaal zijn bij grote bedrijven juist dat soort dingen strak en goed ingeregeld. Aangezien je de melding toch op een publiek forum hebt gedaan, neem ik even de vrijheid om te vragen waarom (je denkt) dat je geen loon uitbetaald krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 21:42
Janoz krijgt wel zo'n loon uitbetaald, maar pas als alle administratieve processen zijn afgerond.
Dat krijg je met ontslag nemen ;)

Zoals eerder ook hier verteld door anderen; doordat je leaseauto nog niet is overgedragen wordt er gewacht met salaris uitbetalen om eventuele boetes nog in te kunnen houden ipv later in te vorderen.
Aangezien betaling maximaal een maand later nog plaats mag vinden, mag dit. Het salaris zal waarschijnlijk in het begin van de volgende maand komen. Dat is dus ongeveer 2 weken later en dus binnen die maand. Maar dan is het wel vervelend dat je net dan te weinig geld op je rekening hebt om automatische incasso's te betalen.

Maar door de overgang naar SEPA denk ik dat dit vaker (en ongerelateerd aan ontslag, cgi, etc) zal plaatsvinden. Incasso's worden dan eerder en sneller geweigerd. Het kan een verbetering brengen waarbij je als klant zelf kan bepalen wanneer die incasso wordt uitgevoerd.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

avotar schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 08:20:
[...]

Of gewoon niet te veel op kantoor komen....
Geld verdienen mannen!
Doe ik ook op kantoor, met projecten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 18:04
SPee schreef op zondag 02 februari 2014 @ 13:13:
Janoz krijgt wel zo'n loon uitbetaald, maar pas als alle administratieve processen zijn afgerond.
Dat krijg je met ontslag nemen ;)

Zoals eerder ook hier verteld door anderen; doordat je leaseauto nog niet is overgedragen wordt er gewacht met salaris uitbetalen om eventuele boetes nog in te kunnen houden ipv later in te vorderen.
Aangezien betaling maximaal een maand later nog plaats mag vinden, mag dit. Het salaris zal waarschijnlijk in het begin van de volgende maand komen. Dat is dus ongeveer 2 weken later en dus binnen die maand. Maar dan is het wel vervelend dat je net dan te weinig geld op je rekening hebt om automatische incasso's te betalen.

Maar door de overgang naar SEPA denk ik dat dit vaker (en ongerelateerd aan ontslag, cgi, etc) zal plaatsvinden. Incasso's worden dan eerder en sneller geweigerd. Het kan een verbetering brengen waarbij je als klant zelf kan bepalen wanneer die incasso wordt uitgevoerd.
Ja mooi al die bla bla maar het mag allemaal wettelijk niet. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Mister P: Zie reactie van Wijnands. Alle voorspellingen die ik daar gedaan had zijn uitgekomen.
@SPee: Aangezien er een uitbetalingsdatum in het contract genoemd is mag dit dus niet. Vanaf de 4e werkdag is een boeterente verschuldigd van 5% per dag.

[ Voor 14% gewijzigd door Janoz op 02-02-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Uit dienst gaan is altijd een knok partij helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:24:
Vreemd voor een bedrijf waarbij een verloop van 10+ als 'normaal' beschouwd wordt.
En wij worden geacht onze vrienden en kennissen over te halen om daar te komen werken; er wordt door management wel heel kortzichtig gehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 08:25:
[...]

Vreemd voor een bedrijf waarbij een verloop van 10+ als 'normaal' beschouwd wordt.
En wij worden geacht onze vrienden en kennissen over te halen om daar te komen werken; er wordt door management wel heel kortzichtig gehandeld.
juridische afdeling die zichzelf aan het werk houdt in combinatie met een cover-my-ass mentaliteit van de spreadsheetridders. Zit ook achter het krampachtige vasthouden aan relatiebedingen. Ik verwacht een verdere verharding van de arbeidsverhoudingen de komende jaren. De te verwachten mobiliteitsregeling is een nieuw hoofdstuk daarin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 08:25:
[...]

Ja en nee....
Ik ga straks in Janoz' zijn schuitje stappen, maar nu ik er nog niet midden in zit...

Ergens begrijp ik het wel. Ik ga eind maart definitief uit dienst en heb ook al de mailtjes gehad over de boete voor mijn leasewagen. (buiten de ruzie die ik verder heb met die afdeling momenteel) Dat geld moet er natuurlijk komen, hoe krom het verder dan ook is.
En dat houden ze in van je salaris. En beter dat ze dan van 1 salaris afhouden dan bv al een salaris eerder.

Desalniettemin is het vreselijk zuur. Ik heb straks ook een dijk van een probleem als ik geen salaris zou krijgen of als ik uberhaupt al een week zou moeten wachten.
Ik ga in elk geval proberen mijn voorbereidingen te treffen.

Maar ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg teleurgesteld ben in de hele exit procedure. Alles loopt via de collega's aan de andere kant van de wereld..... en dat maakt het erg lastig communiceren.
Ze reageren wel snel, maar moeten je voor sommige zaken doorverwijzen naar Nederland... waar je dagen kunt wachten op een antwoord....

Ik weet bv dat ik een aantal zaken moet inleveren.. maar waar en wanneer... geen idee.
Ik probeer het netjes en positief af te sluiten... maar voorlopig lijkt dat voornemen maar aan een kant te zitten.
peter00 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 08:57:
[...]

juridische afdeling die zichzelf aan het werk houdt in combinatie met een cover-my-ass mentaliteit van de spreadsheetridders. Zit ook achter het krampachtige vasthouden aan relatiebedingen. Ik verwacht een verdere verharding van de arbeidsverhoudingen de komende jaren. De te verwachten mobiliteitsregeling is een nieuw hoofdstuk daarin
Andere heren, andere wetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wijnands schreef op zondag 02 februari 2014 @ 21:24:
Ik heb het gelukkig niet zo ervaren.

Je zit alleen met die leaseauto. Als je die op de 30e overdraagt, wordt het lastig om de overdracht al te verwerken in een loonbetaling op de 25e. Men wil natuurlijk liever veilig zijn en reserveert dus een stuk salaris voor de inleverboete (mocht de overdracht niet zijn doorgegaan). Hoewel het vervelend is, kan ik er wel wat begrip voor opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
t_captain schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:27:
[...]

Ik heb het gelukkig niet zo ervaren.

Je zit alleen met die leaseauto. Als je die op de 30e overdraagt, wordt het lastig om de overdracht al te verwerken in een loonbetaling op de 25e. Men wil natuurlijk liever veilig zijn en reserveert dus een stuk salaris voor de inleverboete (mocht de overdracht niet zijn doorgegaan). Hoewel het vervelend is, kan ik er wel wat begrip voor opbrengen.
Ik kan er eigenlijk niet echt begrip voor opbrengen. Verrekenen van dergelijke posten moeten ze gewoon bij de eindafrekening doen. Ja dan kan het natuurlijk voorkomen dat er een negatief saldo uitkomt, en dat ze dus alsnog geld bij de persoon moeten halen. Natuurlijk is dat lastiger dan om het meteen in te houden, maar voor CGI gaat dat om relatief kleine bedragen, terwijl het missen van een salaris voor werknemers vrij vervelend kan zijn.

Toen ik destijds uit dienst ging bij Ordina was het zelfs helemaal geen probleem dat ik de auto pas na het weekend in leverde. Ook daar kreeg ik een negatieve eindafrekening omdat ik en negatief aantal vrije dagen over had doordat ik niet over het hele jaar dagen opgebouwd had. Ik vind het kortzichtig van een bedrijf van dergelijke omvang om alle problemen zo op je werknemers af te schuiven, en zeker aanzien er ook geen enkele wettelijke grond voor is om op deze manier met het salaris te verrekenen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30

AJM

avotar schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:23:
[...]

Ja en nee....
Ik ga straks in Janoz' zijn schuitje stappen, maar nu ik er nog niet midden in zit...

Ergens begrijp ik het wel. Ik ga eind maart definitief uit dienst en heb ook al de mailtjes gehad over de boete voor mijn leasewagen. (buiten de ruzie die ik verder heb met die afdeling momenteel) Dat geld moet er natuurlijk komen, hoe krom het verder dan ook is.
En dat houden ze in van je salaris. En beter dat ze dan van 1 salaris afhouden dan bv al een salaris eerder.

Desalniettemin is het vreselijk zuur. Ik heb straks ook een dijk van een probleem als ik geen salaris zou krijgen of als ik uberhaupt al een week zou moeten wachten.
Ik ga in elk geval proberen mijn voorbereidingen te treffen.

Maar ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg teleurgesteld ben in de hele exit procedure. Alles loopt via de collega's aan de andere kant van de wereld..... en dat maakt het erg lastig communiceren.
Ze reageren wel snel, maar moeten je voor sommige zaken doorverwijzen naar Nederland... waar je dagen kunt wachten op een antwoord....

Ik weet bv dat ik een aantal zaken moet inleveren.. maar waar en wanneer... geen idee.
Ik probeer het netjes en positief af te sluiten... maar voorlopig lijkt dat voornemen maar aan een kant te zitten.

[...]

Andere heren, andere wetten...
Als je de ellende van een late salarisbetaling wilt voorkomen kan je ervoor kiezen om je keuze leaseauto een maand voordat je uit dienst gaat over te dragen. Dan zou je voor die laatste maand dat je in dienst bent een tijdelijke huurauto (met verhoogde eigen bijdrage) kunnen aanvragen. Die wordt netjes op een door jou gekozen adres afgeleverd en opgehaald (zelf afspraak maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Laatst online: 17-09-2023
AJM schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:12:
[...]
Als je de ellende van een late salarisbetaling wilt voorkomen kan je ervoor kiezen om je keuze leaseauto een maand voordat je uit dienst gaat over te dragen. Dan zou je voor die laatste maand dat je in dienst bent een tijdelijke huurauto (met verhoogde eigen bijdrage) kunnen aanvragen. Die wordt netjes op een door jou gekozen adres afgeleverd en opgehaald (zelf afspraak maken).
Nee, Heb al bij meerdere bedrijven gewerkt en overal wordt bij het laatste maandsalaris een eindafrekening gedaan, en voor sommige dingen pas daarna.

Er zouden namelijk ook nog zaken gedeclareerd moeten kunnen worden, zoals parkeerkosten, reiskosten, etc... Ze zouden je minimaal moeten informeren over de gang van zaken en als ik het voorgaande lees is dat niet gebeurd. Nu worden (bijna) oud-collega's geconfronteerd met een enorm gat in hun persoonlijke financiën omdat het bedrijf een voorschot neemt op de eindafrekening. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Whahaha ja ik had ook zoiets. Ik kom de laatste werkdag keurig mijn spullen inleveren inclusief mijn laptop. Een secretaresse snauwde mij toe (ik was de zoveelste leaver die week) dat ik daarvoor een afspraak had moeten maken met Local Support.

Ik gaf aan dat ik dat ook geprobeerd heb maar dat local support alleen maar op de dinsdag aanwezig is terwijl ik mijn laptop nog nodig had tot en met mijn laatste werkdag.

Ik zeg, "Oh? Maar kan iemand anders hier niet tekenen voor ontvangst?"
Secretaresse: Nee!
Ik: "Nou dan neem ik hem weer mee naar huis, dan komen ze hem volgende week maar ophalen!"
Secretaresse: Nee wacht! dat mag ook niet! laat hem maar hier. Ik schrijf wel een briefje!"

8)7 |:(

Overigens is de eindafrekening uitgebleven (in mijn voordeel). Volgens mij had er nog vakantiegeld ingehouden moeten worden wanneer je voor het eind van het jaar uit dienst gaat of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet de titel van deze draad, Ervaring werken bij CGI, intussen niet gewijzigd worden in Ervaring weggaan bij CGI? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30

AJM

Logiecaan schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:25:
[...]

Nee, Heb al bij meerdere bedrijven gewerkt en overal wordt bij het laatste maandsalaris een eindafrekening gedaan, en voor sommige dingen pas daarna.

Er zouden namelijk ook nog zaken gedeclareerd moeten kunnen worden, zoals parkeerkosten, reiskosten, etc... Ze zouden je minimaal moeten informeren over de gang van zaken en als ik het voorgaande lees is dat niet gebeurd. Nu worden (bijna) oud-collega's geconfronteerd met een enorm gat in hun persoonlijke financiën omdat het bedrijf een voorschot neemt op de eindafrekening. :(
Ik heb het door mij beschreven scenario zelf gevolgd en mijn laatste salaris werd netjes uitbetaald op de 24e van de laatste maand waarin ik werkzaam was bij CGI. De eindafrekening (uitbetaling openstaande vakantiedagen) volgde wel 1 maand later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Dat kan toch ook zo. Ik weet dat mijn auto de laatste week van de maand wordt overgedragen. Daar is voor getekend door manager, overnemer en mij. Dan is dat toch rond? Lijkt mij voldoende om dan salaris van Feb gewoon netjes te kunnen betalen en eventuele verrekeningen een paar dagen/weken later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
waldkorn schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:39:
Overigens is de eindafrekening uitgebleven (in mijn voordeel). Volgens mij had er nog vakantiegeld ingehouden moeten worden wanneer je voor het eind van het jaar uit dienst gaat of niet?
Nee vakantiegeld is in feite een spaarpot die je opbouwt voordat het uitgekeerd wordt. Het kan dus niet zo zijn dat er nog geld ingehouden moet worden. Waar wel rekening mee gehouden moet worden is dat je niet over het hele jaar vakantiedagen opbouwt, en dus is het mogelijk dat je meer dagen opgenomen hebt dan waar je recht op had.

Pagina: 1 ... 124 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.