knoxorr schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:55:
Salaris is voor mij ook niet het belangrijkst, opleidingsmogelijkheden en ervaring opdoen wel.
Ik wil bijvoorbeeld niet over 5 jaar aankloppen bij een werkgever waarop die zegt, ja leuk je ervaring maar [insert bedrijfsnaam] is niet echt een goed aangeschreven werkgever en waarom heb je deze, deze en deze certificeringen niet?
Ik zie mijn eerste werkgever dus wel degelijk als zeer belangrijk voor mij toekomst en vraag me dus af of er bij CGI voldoende ontwikkelingsmogelijkheden zijn.
Laat je niet wegjagen door die azijnpissers hier.
Als je ff terugleest zie je dat er maar een paar mensen daadwerkelijk negatief aan het reageren zijn waarvan een aantal er al niet eens meer werken.
Ik ben nu sinds een paar maanden hier in dienst (niet direct uit studie, eerst bij ander bedrijf gewerkt) en alweer de eerste training hier afgerond, dus er wordt gewoon geinvesteerd in de mensen hier. Als je richting je manager aangeeft dat je interesse hebt in een bepaalde training en (indien nodig) kan onderbouwen waarom het relevant is voor je functie krijg je meestal gewoon toestemming voor het volgen van de training.
Over het leaveproces dat mis gaat, als je ff bedenkt dat het bedrijf momenteel midden in een transitieperiode zit van de arbeidsvoorwaarden na de overname kun je het op je vingers natellen dat er dingen mis zullen gaan. Dat is bij elk systeem zodra je afwijkt van het "normale" proces.
Over de nieuwe arbeidsvoorwaarden, het bedrijf is overgenomen, er veranderen dingen. Daar kun je vrolijk een potje over gaan zitten janken als calimero van hullie benne groot ende stom en ik ben maar klein alleen en zielig. Maar wat had je dan verwacht? Dat CGI even vrolijk blijft betalen en alsnog over een paar jaar de stekker eruit moet trekken? Dat was namelijk waar Logica opaf stevende, een failissement door de veel te hoge kosten die niet meer markt conform waren.
Als je het er niet mee eens bent, wees dan een vent en stap op je manager af en zeg dat je vertrekt ipv hier maar te lopen zeiken. Momenteel is er nog genoeg werk in de ICT sector en heb je redelijk vlot een andere baan gevonden. Of moet je dan misschien toch toegeven dat het bij CGI zo slecht nog niet is?
Al met al heb ik hier al een paar goede maanden achter de rug en verwacht ik ten minste nog een paar jaar hier te blijven werken met naar mijn mening goede arbeidsvoorwaarden. De collegialiteit is ook zeer hoog, er worden regelmatig kennisdelings evenementen georganiseerd waar je uitgebreid bij kan kletsen met je collega's.
Maak je over het leasebudget geen zorgen, bij andere bedrijven wordt vaak geschermd met hogere budgetten maar als je dan ff navraagt blijkt dat je daarvoor toch eerst ff een paar jaar in dienst moet zijn of de nodige jaren ervaring moet hebben voordat je dat krijgt.
Telefoon die je niet krijgt, dat klopt, je krijgt alleen een zakelijk toestel als daar een goede reden voor is. Maar daar staat dan wel weer tegenover dat je een onkostenvergoeding krijgt en hogere telefoonkosten vaak kan declareren.
[
Voor 0% gewijzigd door
Remcoder op 04-02-2014 15:40
. Reden: missende interpunctie ]