Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.823 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Heeft iedereen zijn verlofoverzicht gehad? Doordat ze de verlof- en ancienniteitsdagen over 2013 over de eerste negen maanden geteld hebben, loop je nog iets meer verlies op dan dat je waarschijnlijk oorspronkelijk verwacht had. In ieder geval voor "kalenderjaar" 2013. En ik hoor ook dat heel wat collega's opeens met minder verlofdagen uitkomen, doordat ze eind vorig jaar "te veel" opgepakt hebben. In ieder geval om hun geplande zomervakantie nog te kunnen doen, indien nog voor oktober gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 07:50:
Heeft iedereen zijn verlofoverzicht gehad? Doordat ze de verlof- en ancienniteitsdagen over 2013 over de eerste negen maanden geteld hebben, loop je nog iets meer verlies op dan dat je waarschijnlijk oorspronkelijk verwacht had. In ieder geval voor "kalenderjaar" 2013. En ik hoor ook dat heel wat collega's opeens met minder verlofdagen uitkomen, doordat ze eind vorig jaar "te veel" opgepakt hebben. In ieder geval om hun geplande zomervakantie nog te kunnen doen, indien nog voor oktober gepland.
Nee, niet gehad (en ook nog nooit gekregen zonder er om te vragen voor zover ik me kan herinneren).

Bijna iedereen, ook ikzelf, telde altijd op 1 januari alle vakantiedagen van het komende jaar op bij het saldo van het voorgaande jaar. Op 1 januari had je dus 25 nieuwe vakantiedagen, ancienniteitsdagen etc niet meegeteld. Vervolgens nam je in februari een week vrij om te skiën en in de zomer 3 weken vakantie (zeg even juni). Dit kan uiteraard makkelijk uit het jaarsaldo. Maar ... je opbouw gaat per maand, dus in februari heb je recht op 1/6 x 25 = 4,25 vakantiedagen en in juni 1/2 x 25 = 12,5. Met de skie- en zomervakantie achter de rug heb je dan een negatief saldo per 30 juni van 20 - 12,5 = 7,5 dagen. Door weinig vrij te nemen in de 2e helft van het jaar liep je dan de achterstand weer in en eind december waren je dagen op.

Doordat de verschuiving van het vakantiejaar lijkt het dus nu dat je dagen kwijt bent, maar dat zit feitelijk tussen je oren aangezien je in oktober t/m december de dagen gewoon weer opbouwt.

Je kan wel ancienniteitsdagen hebben verloren, omdat die ook per maand worden opgebouwd en we per de nieuwe arbeidsvoorwaarden er maximaal 3 hebben. Had je dus recht op 10 dagen op jaarbasis, dan ben je er 2,5 van 2013 kwijtgeraakt (opbouw oktober t/m december) en bouw je vanaf oktober 2013 nog maar 3/12 per maand op ipv 10/12 (scheelt dus meer dan een halve dag per maand). Over 2014 heb je hoe dan ook 10 - 3 = 7 ancienniteitsdagen minder en die tikken hard door.

Als men nu scherper gaat sturen op het actuele recht op vakantiedagen (en dus niet of minder rekening houdt met je toekomstige vakantiedagen) kan je dus in de problemen komen door het verschuiven van het vakantiejaar naar oktober-september, maar dat wordt dan voornamelijk veroorzaakt door het verlies in ancienniteitsdagen. Dat verlies moet je of compenseren door minder vakantie op te gaan nemen elk jaar (want minder dagen), of door dagen bij te kopen, of in overleg met je management het tekort gedurende langere tijd in te lopen. Vooral dat laatste zou de pijn wat kunnen spreiden, maar ik weet dus niet of men daaraan wil meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Echt kwijt ben je die ancienniteitsdagen trouwens niet volledig, aangezien je er 80% van overhoudt in je AV potje, die je terug mag/kunt kopen. Dus de impact is minder dan die 7 dagen in jouw verhaal als je inderdaad altijd je dagen terug mag kopen, niet 7 maar 1,4 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:09:
Echt kwijt ben je die ancienniteitsdagen trouwens niet volledig, aangezien je er 80% van overhoudt in je AV potje, die je terug mag/kunt kopen. Dus de impact is minder dan die 7 dagen in jouw verhaal als je inderdaad altijd je dagen terug mag kopen, niet 7 maar 1,4 dagen.
Helemaal mee eens, dan is het mogelijke probleem dus kleiner dan ik had geschetst. Prima aanvulling _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
:( Er zijn maar weinig dingen zo slecht voor mijn humeur als de dag beginnen met een laptop die WEER kuren heeft!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Ik had gisteren gewoon een BSOD... Was voor het eerst sinds zeeeer lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Wijnands schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:01:
:( Er zijn maar weinig dingen zo slecht voor mijn humeur als de dag beginnen met een laptop die WEER kuren heeft!
Wanneer komt er weer eens een vervangingsrondje? Ben ook wel weer eens toe aan een nieuwe.

Ik heb de vorige ronde moeten missen omdat men de uitnodiging tijdens de vakantie had gestuurd. En dan is het wat lastig om binnen een week te reageren... 8)7
Daarna nooit meer wat gehoord. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:38
Wat een onmogelijke tijd die all staff call

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

franssie

Save the albatross

mij past is 5 uur juist weer niet, vanaf 6 uur lekker in de auto en een stukje thuis, prima.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Mooi onder de borrel... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-05-2022
Op valentijnsdag zal Ron ons vast wel liefdevol bijpraten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

met een beetje drank erbij van de vrijdagmiddagborrel krijg je dan weer van die genuanceerde commentaren.....;-)

Op Valentijnsdag zit ik om die tijd met mijn vrouw in de auto op weg naar een restaurant. Daar spendeer ik die dag mijn emoties liever aan.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Wat een onmogelijke tijd die all staff call
Waarom kan men de kenmerken van de nieuwe regeling, wat dit voor ons als medewerkers betekent en een toelichting op wat er is besloten omtrent mobiliteit niet op schrift stellen en per email met ons delen? Ik zou het heel graag willen lezen!

Wat is de toegevoegde waarde van een dergelijke kostbare all-staff call met duizenden medewerkers naar een UK telefoonnummer? Wat Ron de Mos ons gaat vertellen leest hij letterlijk op van papier.

[ Voor 30% gewijzigd door ESPACE op 12-02-2014 13:35 ]

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Laatst online: 23-09 18:11
Ik kan vrijdag ook niet... dan ben ik proefrit maken met mijn eerste toekomstige prive-auto in 12 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

peter00 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:15:
met een beetje drank erbij van de vrijdagmiddagborrel krijg je dan weer van die genuanceerde commentaren.....;-)
Lekker zeiken met zn allen! Gezellig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik gok op 12 pagina's reacties tegen maandag ochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Wijnands schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:57:
Dat is maar helemaal afhankelijk van wat het voorstel gaat zijn. En dan met name of er toch die 16K grens gehanteerd gaat worden. In dat geval gaan er een heleboel consultants niet blij zijn, waaronder ik zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:55
We zullen wel zien, men wil groeien dus ze zullen neem ik aan met een schappelijke regeling komen.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Montifaud schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:49:
We zullen wel zien, men wil groeien dus ze zullen neem ik aan met een schappelijke regeling komen.
precies! dat denk ik ook.

Verwijderd

Als je de terugkoppeling vanuit de pilot groep leest dan kan men binnen het NLMT concluderen dat de pilot jammerlijk is gefaald.
Hopelijk hebben ze hun lesje ten tijde van het AV harmonisatie proces geleerd.
Zo niet dan verwacht ik weer een hele hoop onvrede binnen het bedrijf....

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Ik denk dat men weinig keuze heeft. Als je het personeelsbestand gelijk wilt houden, is er niet veel ruimte voor versobering van de AV. Groei is sowieso een lastige opgave.

Verwijderd

Als ze maar afstappen van het hele level gebonden budget. Wat een draak van een regel is dat!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:02:
[...]

Als je de terugkoppeling vanuit de pilot groep leest dan kan men binnen het NLMT concluderen dat de pilot jammerlijk is gefaald.
Hopelijk hebben ze hun lesje ten tijde van het AV harmonisatie proces geleerd.
Zo niet dan verwacht ik weer een hele hoop onvrede binnen het bedrijf....
Punt 1: de Pilot is niet gefaald, ze hebben ons de kans gegeven onze mening te geven. Op basis hiervan gaan ze het beleid aanpassen > dat is winst voor ons

Punt 2: Wat ze geleerd hebben is dat je zo'n call beter op een onmogelijk tijdstip kan doen zodat je zo min mogelijk inbellers hebt en daarmee minder directe weerstand krijgt

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 15:41

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:13:
[...]

Punt 2: Wat ze geleerd hebben is dat je zo'n call beter op een onmogelijk tijdstip kan doen zodat je zo min mogelijk inbellers hebt en daarmee minder directe weerstand krijgt
Slecht nieuws gesprek regel #1: doe het altijd net voor het weekend.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Metaalhoofd
avotar schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:27:
[...]

Slecht nieuws gesprek regel #1: doe het altijd net voor het weekend.
Mede daarom (en de voor mij onmogelijke tijd) ga ik niet naar de call luisteren en hopelijk kan ik me ervan weerhouden om gedurende het weekend op dit forum te kijken.

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Sanderke schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 13:30:
Ik kan vrijdag ook niet... dan ben ik proefrit maken met mijn eerste toekomstige prive-auto in 12 jaar :)
Ik kan wel. Maar hoef niet :)

• Wijnands
Ik vraag me af of ik de oudste lease auto heb. 5 jaar en 8 maanden

• t_captain
Gelijk de boete voor te vroeg inleveren zou er misschien ook een bonus moeten zijn voor de laat inleveren ;)

Eigenlijk betaal je teveel voor je auto; de kosten in het 5e en 6e jaar moeten aanzienlijk lager zijn dan het leasebedrag dat op de kosten in jaren 1-4 is gebaseerd.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:09:
[...]

Als ze maar afstappen van het hele level gebonden budget. Wat een draak van een regel is dat!
eensch. wat mij betreft was dat de allerdomste maatregel die ze voor ogen hadden. Niet uit te leggen

• Metaalhoofd
peter00 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:53:
[...]

eensch. wat mij betreft was dat de allerdomste maatregel die ze voor ogen hadden. Niet uit te leggen
Misschien een inversie van de levelgebonden budget (onder het mom van: 'mensen met hogere lvls hebben al een hoger loon, meer PPP, meer SPP, dus hebben ze minder budget nodig voor de auto):
lvl 1: 900
lvl 2: 800
lvl 3: 700
lvl 4: 625
lvl 5: 550

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:07
Als men maar niet met een benzine/diesel compensatieregeling ten opzichte van de fabrieksopgave komt zoals bij Cap, want dan is de lol er voor mij snel af...

• Metaalhoofd
de leaseprijzen van diesels zijn zowiezo al aanzienlijk gestegen (ivm afschaffing mrb vrijstelling), waardoor je voor hetzelfde geld al een klasse kleiner moet rijden als je gebonden bent aan een diesel.

• DeZaag
In het eerste voorstel mbt mobiliteit was het leasen van benzineauto's al niet meer mogelijk. Ik verwacht dat dit het geval blijft.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Metaalhoofd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:00:
Misschien een inversie van de levelgebonden budget (onder het mom van: 'mensen met hogere lvls hebben al een hoger loon, meer PPP, meer SPP, dus hebben ze minder budget nodig voor de auto):
lvl 1: 900
lvl 2: 800
lvl 3: 700
lvl 4: 625
lvl 5: 550
nah. dat is m ook niet. ik ben geen communist, maar conform oude CMG standaarden ben ik er voorstander van dat we allemaal dezelfde regelingen hebben en alleen in salaris verschillen.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DeZaag schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:03:
Als men maar niet met een benzine/diesel compensatieregeling ten opzichte van de fabrieksopgave komt zoals bij Cap, want dan is de lol er voor mij snel af...
Het zou natuurlijk compleet terecht zijn als er bij de leaseprijs rekening gehouden wordt met het daadwerkelijke verbruik van de auto in plaats van de fabrieksopgave. Die fabrieksopgave is gewoon een wassen neus. De regel van Cap aan de andere hand slaat ook nergens op, want daar worden kosten voor zakelijke KM's uiteindelijk gewoon bij de werknemer neergelegd.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Waar ik mij over verbaas is dat er geklaagd wordt over een gedifferentieerd budget per level. Iets wat bij andere bedrijven volledig normaal is.

Komt dat om dat level en salaris niet automatisch samengaan?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Metaalhoofd
wat ik me trouwens afvroeg en nog geen duidelijk antwoord op heb gekregen:
Stel je hebt 797 leasebudget.
Is dat budget incl de verwachte brandstofkosten of excl?
We krijgen een tankpas, maar het is mij niet helemaal duidelijk of die tankpas bovenop het budget komt of onderdeel van het budget is.
Maw: als je een project ver van huis hebt en bijv jaarlijks 40k zakelijke kms rijd, kan je dan voor hetzelfde geld dezelfde auto rijden als iemand die jaarlijks 16k zakelijke kms rijd of moet je dan een goedkopere auto kiezen om binnen het budget te blijven?
Motrax schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:17:
Waar ik mij over verbaas is dat er geklaagd wordt over een gedifferentieerd budget per level. Iets wat bij andere bedrijven volledig normaal is.

Een deel van de klachten heeft te maken met dat levelgebondenbudget bij CMG/Logica niet aan de orde was.

Een ander deel van de klachten heeft te maken met de aanname van het management dat een lvl 1 consultant op de een of andere manier goedkoper met de trein kan reizen dan een lvl 5 consultant.

[ Voor 35% gewijzigd door Metaalhoofd op 13-02-2014 10:22 ]

• DeZaag
Inclusief.

Verwijderd

Motrax schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:17:

Leg mij eens uit waarom je uberhaupt een gedifferentieerd budget per level zou invoeren?
Wat zijn daar de voordelen van? Ik kan ze niet bedenken...... Maar misschien zie ik iets over het hoofd?

• Metaalhoofd
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:33:
[...]

Leg mij eens uit waarom je uberhaupt een gedifferentieerd budget per level zou invoeren?
Wat zijn daar de voordelen van? Ik kan ze niet bedenken...... Maar misschien zie ik iets over het hoofd?
goedkope krachten zijn dan nog goedkoper.
Duidelijk!

[ Voor 16% gewijzigd door Metaalhoofd op 13-02-2014 10:35 ]

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:35:
[...]

goedkope krachten zijn dan nog goedkoper.

[...]

Duidelijk!
En dure (overhead) krachten nog duurder :(

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:36:
En dure (overhead) krachten nog duurder :(
en wij dus impliciet ook....

waar ik me aan stoor is dat kantoortijgers die elke dag naar dezelfde plek mogen, gewoon een leasebak krijgen, en dat die dan ook nog meer mag kosten dan die van jan-met-de-pet die overal heen gestuurd wordt in een truttenschudder.

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:44:
[...]

en wij dus impliciet ook....

waar ik me aan stoor is dat kantoortijgers die elke dag naar dezelfde plek mogen, gewoon een leasebak krijgen, en dat die dan ook nog meer mag kosten dan die van jan-met-de-pet die overal heen gestuurd wordt in een truttenschudder.
Om daar vrolijk met een paar man spreadsheetjes te gaan vullen en vergelijken......

• t_captain
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:33:
[...]

Van oudsher heeft CMG / Logica / CGI een gelijk leasebudget, en een gelijke zorgbijdrage voor alle levels, en een gelijke onkostenvergoeding voor alle levels in de functie consultant/manager.

Andere arbeidsvoorwaarden zijn wel gedifferentieerd (denk vooral aan salaris; een principal consultant of ervaren manager verdient bruto ~3 keer zoveel als een starter).

Dat betekent dat de leaseauto voor een starter een relatief grote hap uit het AV-budget trekt, terwijl dezelfde auto slechts een bescheiden deel van de AV van een principal consultant bedraagt.
Zeker nu men in de nieuwe AV een stuk van het basissalaris heeft geflexibiliseerd, blijven er wel heel weinig "harde knaken" over voor een level 1 consultant.

T&M tarieven liggen niet geweldig, voor juniors helemaal niet. Ik denk dat het voor recruitment lastig begint te worden om de goede schoolverlaters te strikken. Je zou in een situatie kunnen komen dat je een aanbod van kunt doen van bijvoorbeeld 1700 euro bruto + PPP/SPP + auto. Een ander bedrijf biedt een schoolverlater met HBO ICT opleiding bijvoorbeeld 2400 euro bruto, zonder de poespas. Het gat wordt op die manier best groot. Ik kan me voorstellen dat een receruiter liever 200 euro minder autobudget heeft te bieden en 200 euro meer loon.

• Metaalhoofd
Maar dan nog is een lvl afhankelijk budget de andere kant op geredeneerd nog steeds niet handig:

Senior consultants leveren tegenwoordig steeds minder op in de T&M markt. De klant wil steeds minder betalen.
Waarom seniors dan wel een hoger leasebudget geven? Dat maakt ze nog duurder en economisch minder rendabel voor de detacheerder.

• t_captain
Het gaat (als het goed is) niet om meer of minder betalen, dus niet om de totale pakketwaarde van de AV en niet om de kostprijs van de consultant. Het gaat om de balans tussen de verschillende arbeidsvoorwaarden.

Bij een loon van 2k is een auto van 800 euro misschien wat overdreven. Een blinkende Golf voor de deur, maar te weinig inkomen om de sociale huur te ontstijgen. Ik kan me voorstellen dat sommige kandidaten liever wat meer loon hebben en een kleinere auto.

Aan de andere kant van het spectrum is een auto van 800 euro nauwelijks een aantrekkelijke arbeidsvoorwaarde voor een senior director. Je kunt als country director bijvoorbeeld een BMW 730d leasen, maar door de eigen bijdrage en bijtelling kost je dat 1300 per maand netto. Voor dat geld ben je net zo goed eigen rijder, m.a.w. de 800 leasebudget is een verspilling ;)

Ik vind het niet onlogisch om het leasebudget levelafhankelijk te maken, maar je moet ervoor waken dat het geen verkapte bezuinigingsoperatie is.

• Metaalhoofd
aan de andere kant zijn de lagere lvls wel vaak de mensen met jonge kinderen die een grotere auto, praktisch gezien, harder nodig hebben dan een country director, die meestal een leeftijd heeft waarop zijn kinderen al het huis uit zijn.

Het oude CMG beleid vind ik sociaal gezien wel aantrekkelijk. Nou ben ik geen enorme linkse rakker, maar het idee van 'de armen armer en de rijken rijker' vind ik lastig rijmen met mijn geweten.

[ Voor 29% gewijzigd door Metaalhoofd op 13-02-2014 11:41 ]

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:53:
[...]

Toch werd daar door sommige deelnemers aan de pilot positief op geantwoord. Die waren vast l4 of hoger :)

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:32:
Aan de andere kant van het spectrum is een auto van 800 euro nauwelijks een aantrekkelijke arbeidsvoorwaarde voor een senior director.
hoezo niet? Vind ik nogal flauw. Compenseer dat maar lekker via salaris.

Is t een arbeidsvoorwaarde of middel om je werk naar behoren te kunnen uitoefenen op wisselende lokaties? Beide zijn goed, maar wees dan consequent in de regeling.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:48:
[...]

Toch werd daar door sommige deelnemers aan de pilot positief op geantwoord. Die waren vast l4 of hoger :)
Pure emotie.

Waarom wel verschillen accepteren in PPP / SPP / onkostenvergoeding, maar niet in het lease budget? Alleen omdat dit bij CMG (inmiddels al weer zo'n drie bedrijven geleden) altijd zo was? Persoonlijk behoort de lease vergoeding in dezelfde categorie als die andere zaken en dus mag er best verschil inzitten.

Er zijn overigens weinig bedrijven die in dit onderdeel geen onderscheid maken obv het niveau.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Metaalhoofd
avotar schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:28:
[...]

Pure emotie.

Waarom wel verschillen accepteren in PPP / SPP / onkostenvergoeding, maar niet in het lease budget? Alleen omdat dit bij CMG (inmiddels al weer zo'n drie bedrijven geleden) altijd zo was?
Ook al is CMG drie bedrijven geleden. level onafhankelijk lease was tot iets meer dan een jaar geleden wel standaard.

Het idee dat lvl 1 & 2 in vergelijking met die standaard erop achteruit zouden gaan en lvl 4 & 5 erop vooruit vind ik niet bepaald netjes.
Als je dan hogere lvls extra wil belonen, neem dan de standaard leasebudget als uitgangspunt voor lvl 1-2 en dat hogere lvls een hoger budget krijgen (lvl 1-2: 797 lvl 3: 875, lvl 4: 950, lvl 5: 1050 oid). Doe je dat niet op die manier, maar je wil wel lvl afhankelijk budget invoeren zoals voorgesteld dan worden de minder verdienende mensen gekort ten gunste van de veel verdieners.

Dat terwijl de marge op T&M inkomsten kennelijk op lagere lvls in verhouding hoger zijn dan bij hogere lvls, vind ik het een vreemde aanpak.

Als het dan echt om bezuinigen gaat wees dan eerlijk en pas het budget van 797 voor iedereen (ongeacht lvl hoogte) bij tot bijv. 700.
Als het over een paar jaar weer goed gaat met het bedrijf kan het mgmt alsnog lvl afhankelijk budget invoeren, waarbij de 700 (+ inflatie correctie) geld als basis voor lvl 1. Dit is mijns inziens sociaal gezien veel beter te verantwoorden.

[ Voor 14% gewijzigd door Metaalhoofd op 13-02-2014 12:51 ]

Verwijderd

avotar schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:28:
[...]

Pure emotie.

Waarom wel verschillen accepteren in PPP / SPP / onkostenvergoeding, maar niet in het lease budget? Alleen omdat dit bij CMG (inmiddels al weer zo'n drie bedrijven geleden) altijd zo was? Persoonlijk behoort de lease vergoeding in dezelfde categorie als die andere zaken en dus mag er best verschil inzitten.

Er zijn overigens weinig bedrijven die in dit onderdeel geen onderscheid maken obv het niveau.
Verschil in onkostenvergoeding? Alle billable consultants en managers hebben toch dezelfde vergoeding?

Leg mij eens uit waarom een Level 4 consultants of manager meer mobiliteitsbudget nodig heeft dan een level 1? Als beide met de trein naar het werk gaan dan houdt de L4 geld over en moet de L1 geld bijleggen. Dat slaat nergens op.

Over een level afhankelijk leasebudget kan je wel een discussie voeren. Immers kan een L1 best met een minder grote auto zonder bijbetaling ook op zijn werk komen. Persoonlijk vind ik dat ook niet goed, want een L4 verdient al meer geld, daarmee wordt het verschil duidelijk gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2014 13:13 ]

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 11:37
Een L4 kan ook met een minder grote auto zonder bijbetaling op zijn werk komen.

Ik kan me niet voorstellen dat het levelafhankelijke leasebudget de kern van het probleem is.

De leaseauto wordt door iedereen gezien als inkomenscomponent (privegebruik). Het verlagen van het leasebudget, of vervangen door een te laag mobiliteitsbudget betekent dus een direct verlies in netto inkomen.
Dit is waar we eigenlijk boos om zijn; als morgen blijkt dat dit probleem opgelost wordt, dan denk ik dat wel wel kunnen leven met levelafhankelijke constructies.

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 18:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

t_captain schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:32:
Bij een loon van 2k is een auto van 800 euro misschien wat overdreven. Een blinkende Golf voor de deur, maar te weinig inkomen om de sociale huur te ontstijgen. Ik kan me voorstellen dat sommige kandidaten liever wat meer loon hebben en een kleinere auto.

[....]

Aan de andere kant van het spectrum is een auto van 800 euro nauwelijks een aantrekkelijke arbeidsvoorwaarde voor een senior director. Je kunt als country director bijvoorbeeld een BMW 730d leasen, maar door de eigen bijdrage en bijtelling kost je dat 1300 per maand netto. Voor dat geld ben je net zo goed eigen rijder, m.a.w. de 800 leasebudget is een verspilling ;)
Je doet nu net alsof je die 800 euro uit moet geven. Een beginner staat het compleet vrij om slechts E600 uit te geven en (50% van) het verschil als salaris uit te laten betalen. En reken daarnaast eens uit hoe duur het is om prive in een 730d te kunnen rijden ;). (Oh, en bedenk dat je je eigen bijdrage af mag trekken van de bijtelling. Waarschijnlijk betaald die country director dus eigenlijk helemaal geen bijtelling meer door zijn hoge eigen bijdrage)

Punt is dat het enige verschil in beloning gewoon het basis salaris is. Je kunt vervolgens zelf kiezen hoeveel je aan je auto wilt uitgeven (ik ken iemand die toch nog thuis woonde en graag een mooie auto reedt. Zijn netto salaris was nog maar 3 cijfers, maar hij red wel een heel mooie auto)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Markieman schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:19:

Ik kan me niet voorstellen dat het levelafhankelijke leasebudget de kern van het probleem is.
Dat is het ook niet, de kern is het level afhankelijke mobiliteitsbudget. Als je dus geen 16.000 haalt, en geen lease auto mag bestellen, dan was het eerste idee om een L4 meer budget te geven om op zijn werk te komen dan een lager level.

Ik hoop dat het hele voorstel wat er lag is omgezet en dat alle billable extern ingezette consultants gewoon een leaseauto kunnen blijven rijden. Dat scheelt een hoop wervingskosten 8)

• marcelmg2
  • Laatst online: 23:11
Hoorde wel een gerucht, dat de grens naar 10k km zakt.

• Metaalhoofd
marcelmg2 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:23:
Dan zal ik wel jaarlijks flink bij moeten betalen. 13,5k is voor mij privé al een uitdaging. (ik moet daarbij wel zeggen dat onbeperkte privé km's wel uitnodigt om vaker een weekendje weg te gaan naar het buitenland, maar zonder die extra 'het kost mij toch niks'-km's zit ik privé snel op 15k)

[ Voor 27% gewijzigd door Metaalhoofd op 13-02-2014 13:32 ]

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:30:
[...]

Dan zal ik wel jaarlijks flink bij moeten betalen. 13,5k is voor mij privé al een uitdaging
Denk dat hij de 16K grens bedoelt ;)

• marcelmg2
marcelmg2 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:23:
Ik bedoel de ondergrens, die zakt van 16k naar 10k, excuus voor de verwarring!

Verwijderd

Ze hebben vast berekend dat het verschil in aantal rijders tussen de 16.000 en 10.000 niet zo groot is, anders stel je zoiets niet voor.

• Wijnands
Zag zelf altijd veel meer in een extra leasebijdrage voor de veel rijders

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 08:45

bakkerl

Let there be light.

en bovenstaande is allemaal op speculaties.. kunnen we niet de call afwachten en dan de bom los laten gaan. Maar dan meer op feiten dan mogelijkheden...

Verwijderd

bakkerl schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:56:
en bovenstaande is allemaal op speculaties.. kunnen we niet de call afwachten en dan de bom los laten gaan. Maar dan meer op feiten dan mogelijkheden...
_/-\o_

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
<Off-topic en om de speculatie aan te zwengelen>

Ik zet toch weer in op het lease-paard....

Of om aan te sluiten bij onze Canadese moeder: De lease-eland.

<Einde off-topic>

[ Voor 22% gewijzigd door Eddo-79 op 13-02-2014 14:15 ]

• marcelmg2
Eddo-79 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:14:
<Off-topic en om de speculatie aan te zwengelen>
Ik zet toch weer in op het lease-paard....
Of om aan te sluiten bij onze Canadese moeder: De lease-eland.
<Einde off-topic>
Met CGI rode Canadian Mounties uniformen? En een sticker op de rug 'Werken bij CGI?'

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

En dan toch maar voor de L1 de shetlandpony's...

Verwijderd

Reneger schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:22:
En dan toch maar voor de L1 de shetlandpony's...
Bij een zware L1 zie ik al weer een gevalletje pony-crashen aankomen .... /3

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Wat is de bijtelling van die modellen.. volgens mij produceren ze aardig wat CO2...
En komen ze standaard met winterhoeven?

[ Voor 19% gewijzigd door bakkerl op 13-02-2014 14:30 ]

• Eddo-79
bakkerl schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:29:
Wat is de bijtelling van die modellen.. volgens mij produceren ze aardig wat CO2...
En komen ze standaard met winterhoeven?
De lease-eland heeft 4-seizoens hoeven.
Wel flinke CO2 uitstoot, zoals ook hoort in Canada & Amerika.

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
Na de level afhankelijke auto is de weg vrij voor een level afhankelijke telefoon en laptop.
Uiteraard met een level afhankelijk kledingvoorschrift.

BTW de eland Sven in Frozen deed het heel aardig in off the road performance.
of was het een rendier???

[ Voor 5% gewijzigd door Surpherman op 13-02-2014 14:49 ]

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:55:
Zag zelf altijd veel meer in een extra leasebijdrage voor de veel rijders
Ik ook.

En volledig logisch. Het is van de zotte dat de mensen die amper in de auto hoeven te zitten en de 16k niet halen op basis van hun leasebudget een grotere auto kunnen rijden (immers benzine dus per definitie meer auto voor je geld) dan mensen die gedwongen lang in de auto zitten (diesel en dus minder auto).

Maar daarbij, mij staat bij dat je als huidige member pas in de level afhankelijke regeling kwam als je van (tijdelijk) geen leasecontract weer naar een contract ging.

[alu-hoedje op]
Interessant zal ook zijn hoe ze het uberhaupt gaan doorvoeren... voor iedereen alleen voor de optie 1-uitverkorenen? En geen auto meer voor de optie 3-outcasts :)
[/alu-hoedje af]

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
[alu-hoedje op]
Interessant zal ook zijn hoe ze het uberhaupt gaan doorvoeren... voor iedereen alleen voor de optie 1-uitverkorenen? En geen auto meer voor de optie 3-outcasts :)
[/alu-hoedje af]
als optie 3 outcast ga ik er vanuit dat ze dit voor iedereen zullen doen. Ze hebben het niet voor niets uit het optie1/optie3 verhaal gehaald.

• t_captain
(over mijn het idee van een levelafhankelijk budget en balans tussen de arbeidsvoorwaarden)
Janoz schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:21:

[...]

Je doet nu net alsof je die 800 euro uit moet geven. Een beginner staat het compleet vrij om slechts E600 uit te geven en (50% van) het verschil als salaris uit te laten betalen.
Het feit dat je slechts een deel van het ongebruikte budget terugkrijgt maakt deze optie niet erg aantrekkelijk. Boven budget leasen van vrijwel onbeperkt tegen 100% van de meerkosten, onder budget levert slechts 50% op. Dan ben je meer gebaat bij salaris dan bij leasebudget.
En reken daarnaast eens uit hoe duur het is om prive in een 730d te kunnen rijden ;). (Oh, en bedenk dat je je eigen bijdrage af mag trekken van de bijtelling. [...]
Ik had al rekening gehouden met de aftrek van eigen bijdrage. Had gerekend met een leaseprijs van 1800, EB 1000, cataloguswaarde 80k, 25% bijtelling en 52% tarief IB.

(80k*25%) - (12*1000 EB) * 52% belasting = 350 netto per maand. Plus die EB van 1000 ;)
Voor dat geld rij je prive een leuke auto, vandaar mijn stelling dat de meerwaarde van de oude leaseregeling op dat niveau niet zo heel groot is. Leasen is vooral aantrekkelijk voor de wat oedkopere auto's: lagere cataloguswaarde * lager bijtellingspercentage * lager tarief IB = een fractie van de nettolasten.

Ik zou zelf een voorstander zijn van level-afhankelijke leasebudgetten. Echter niet om de inkomensverdeling schever te maken, maar wel om jonge werknemers de mogelijkheid te bieden om een fatsoenlijk nettoloon te vergaren. Minder leasebudget, meer loon :)

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Volgens mij stortte net de internetsnelheid even in... :+

• Wijnands
Ja, dat zag ik ook ja. Moet zeggen, jouw installatie herstelt zich daar prima van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
De leaseauto wordt door iedereen gezien als inkomenscomponent (privegebruik). Het verlagen van het leasebudget, of vervangen door een te laag mobiliteitsbudget betekent dus een direct verlies in netto inkomen.
Je slaat de spijker op zijn kop! Aangezien CGI kosten wil verlagen en m.b.t. de financiële kaders afspraken heeft gemaakt met de OR is de kans op een een direct verlies aan netto inkomen erg groot!

Ik ben heel benieuwd of we de volgende 14% CO2 arme gezinsauto mogen bestellen en wat de eigen bijdrage zal zijn. http://www.autoweek.nl/au...di-greenline-businessline

[ Voor 19% gewijzigd door ESPACE op 14-02-2014 10:52 ]

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Wijnands schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 16:44:
Ja, dat zag ik ook ja. Moet zeggen, jouw installatie herstelt zich daar prima van.
Uitgebreid gekeken neem ik aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Reneger schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:08:
[...]

Uitgebreid gekeken neem ik aan? :P
Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
ESPACE schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:09:
[...]

Ik ben heel benieuwd of we de volgende 14% CO2 arme gezinsauto mogen bestellen en wat de eigen bijdrage zal zijn. http://www.autoweek.nl/au...di-greenline-businessline
Ik hoop het. Prima prijs/kwaliteit verhouding, representatief, prima gezinsbak en theoretisch zuinig.

Maar goed: Om de zoveel maanden is een ander merk/type weer gunstig, dus waarom zou CGI merkenbeperking opleggen? Afgezien van inkoopvoordelen natuurlijk.

Doe mij maar een Mazda 6. Betrouwbaarder, goedkoper en zuiniger dan een Passat en het ziet er beter uit ook :) In mijn uiterst bescheiden mening natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Heb die skoda laatst 's gereden. Als je niet super sportief wilt rijden dan is het verbruik inderdaad heel erg netjes. Nadeel vond ik wel vrij veel lawaai van de banden en de diesel produceert een waanzinnig irritante rommel rond de 20-30 hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik hoop dat er na vandaag duidelijk wordt of het management vindt dat lease-auto een bedrijfsmiddel is of een salariscomponent. Differentiatie per level maakt het wat mij betreft per direct een salariscomponent. Achteruitgang zal niet geaccepteerd worden, zeker niet omdat zoiets snel in de honderden euri's gaat lopen.

gedifferenteerd naar afstand (orgineel idee trouwens!) oid maakt het meer een bedrijfsmiddel.

*stiekem hopen doet dat ie net zo lang zn auto mag blijven rijden als Wijnands*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:14:
ik hoop dat er na vandaag duidelijk wordt of het management vindt dat lease-auto een bedrijfsmiddel is of een salariscomponent. Differentiatie per level maakt het wat mij betreft per direct een salariscomponent.
Die conclusie vind ik scherp
Achteruitgang zal niet geaccepteerd worden, zeker niet omdat zoiets snel in de honderden euri's gaat lopen.
Dat moeten we maar zien of en hoe dat allemaal zit.
gedifferenteerd naar afstand (orgineel idee trouwens!) oid maakt het meer een bedrijfsmiddel.

*stiekem hopen doet dat ie net zo lang zn auto mag blijven rijden als Wijnands*
Zal bij mij wel spoedig over zijn. Maar, eerst maar weer 's naar de schadeboer voor 2 deur afdrukken van minder aardige collega's. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:14:

Hoe willen ze dat doen als je flexibel bent ingezet? Ben benieuwd hoeveel mensen het zullen accepteren als ze hun auto ineens af moeten staan en met een bepaald budget maar zien hoe ze elke dag op hun werk moet komen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Er is een kleine groep van collega's die chronisch veel kilometers maken en in 3 jaar al op de 140k zitten. Daar zitten managers bij maar ook mensen die ergens aan de rand van Nederland wonen en een flink eind van huis een klus hebben die langdurig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:18:
Hoe willen ze dat doen als je flexibel bent ingezet? Ben benieuwd hoeveel mensen het zullen accepteren als ze hun auto ineens af moeten staan en met een bepaald budget maar zien hoe ze elke dag op hun werk moet komen. :*)
onder de streep niet minder suf dan die 16000km grens. Ene jaar/klus rij je ook meer dan de andere. Ik velde ook geen oordeel over haalbaarheid, vind het een originele gedachte

@Wijnands: die conclusie is met nadruk mijn persoonlijke opvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Bij elke grens hoe arbitrair dan ook komen altijd de vragen "hoe bereken je dat" en "wat als het veranderd" om de hoek. Da's onvermijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja tot op heden was dat gezeik er nooit en was mobiliteit voor de consultant nooit een issue. Klussen ver weg waren ook geen probleem en op meetings komen in de avond voor de meeste collega's ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:51:
Ja tot op heden was dat gezeik er nooit en was mobiliteit voor de consultant nooit een issue. Klussen ver weg waren ook geen probleem
Ver weg is, net als de grens die hier steeds genoemd wordt, heel subjectief.
Voor sommige mensen voelt een half uur in de auto al het andere eind van het land...
en op meetings komen in de avond voor de meeste collega's ook niet.
Apart dan dat nog niet de helft op komt dagen dan voor dat soort bijeenkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de helft is inmiddels uit dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik miste volgens mij de sarcastische ondertoon in je post volledig he? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer op een onmogelijke tijd vanavond, ik ga niet inbellen, heb geen zin om mijn weekend te verpesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoorde zojuist van mijn teamleider dat we de afgelopen twee maanden niet gegroeid zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:17:
ik hoorde zojuist van mijn teamleider dat we de afgelopen twee maanden niet geroeid zijn
Verassend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

ik hoorde zojuist van mijn teamleider dat we de afgelopen twee maanden niet gegroeid zijn
En daar had je perse de bevestiging van een teamleider voor nodig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDiamond
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 22:35
Ik ben zelf 1 februari uitgestroomd. ik vindt het persoonlijk wel verrassend ik kreeg in januari namelijk een mail waarin de 39 uitstromers stonden. Dus de uitstroom valt wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

39 uitstromers CGI breed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDiamond
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 22:35
39 uitstromers CGI NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoeveel mensen zijn er aangenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:18:
[...]
En dan kijken we al die (gewonnen) rechtzaken van anderen over onvoldoende compensatie maar even over het hoofd. :N

Wie weet gaat het anders:
  1. : Iedereen naar een diesel auto. Naar gelang je er minder in rijdt, moet je er langer mee doen.
  2. : Iedereen naar een benzine auto. Naar gelang je er veel in rijdt, kun je er korter mee doen.
  3. : Iedereen krijgt een Tesla; geen CO2 boetes meer.
  4. : We veranderen niets.
  5. : Geen leasebudget/-auto meer, dit komt direct bij je loon.
  6. : Weinig veranderingen, maar bij geen leaseauto wordt het bedrag uitbetaald en is de keuze aan jezelf.
Maar uit ervaringen uit het verleden over de calls:
We hebben de pilot afgerond en de resultaten in kaart gebracht (dmv een enquete). We gaan ons nu beraden over de vervolgstappen. Je hoort nog van ons

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als er niets wijzigt (inc de km vergoeding) en de km beperking komt terug heb ik er geen moeite mee..
Pagina: 1 ... 126 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.