Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Resultaten uit het recente verleden tonen aan dat heel veel medewerkers bereid zijn een flinke achteruitgang te accepteren. Het zal me niets verbazen wanneer CGI hier weer voor gaat. Ondanks alle jurisprudentie zullen ook maar heel weinig collega’s durven hun recht op te eisen.Achteruitgang zal niet geaccepteerd worden, zeker niet omdat zoiets snel in de honderden euri's gaat lopen.
It always seems impossible until it's done.
Nou, ik hoor hier van ex-collega's dat andere partijen, ook de middelgrote, ook mensen op de bank hebben zitten. En daardoor tijdelijk even geen nieuwe mensen aannemen. Ik weet in ieder geval een ding zeker, als CGI de leasereageling in het nadeel van de consultants aanpast, dat de nodige consultants geleidelijk aan het bedrijf gaan verlaten (namelijk als hun lopend leasecontract dreigt te beëindigen).MDiamond schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:23:
[...]
Ik ben zelf 1 februari uitgestroomd. ik vindt het persoonlijk wel verrassend ik kreeg in januari namelijk een mail waarin de 39 uitstromers stonden. Dus de uitstroom valt wel mee
Ik vraag mij overigens af of die uitstroom wel zo veel meevalt. Ken de nodige collega's (binnen en buiten mijn vestiging) die weggegaan zijn, of binnenkort weg zijn. En ik kan mij niet voorstellen dat ik toevallig zo veel van die 39 uitstromers persoonlijk ken.
Ik ken ook collega's die de AV hebben geaccepteerd omdat ze toch al aan het solliciteren waren, en nog effe de PPP wilden cashen. En daar zijn er ook enkele van die (nog) niet een nieuwe baan hebben kunnen vinden, gewoon omdat er ook bedrijven zijn, zoals ik net al schreef, die nu even geen nieuwe mensen aannemen.ESPACE schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:04:
[...]
Resultaten uit het recente verleden tonen aan dat heel veel medewerkers bereid zijn een flinke achteruitgang te accepteren. Het zal me niets verbazen wanneer CGI hier weer voor gaat. Ondanks alle jurisprudentie zullen ook maar heel weinig collega’s durven hun recht op te eisen.
Verwijderd
Logica Norm € 797,00 Logica norm – (oude Logica arbeidsvoorwaarden)
Mobiliteits Budget € 500,00 Mobiliteits budget – (arbeidsvoorwaarden joiners 1 juli tot 1 maart 2013)
Level 1 € 550,00 Level vergoeding – (arbeidsvoorwaarden joiners per 1 maart 2013)
Level 2 € 625,00
Level 3 € 700,00
Level 4 € 800,00
Level 5 € 900,00
Vraag bij twijfel welke regeling voor jou van toepassing is!
Verwijderd
Dit is oud en niet nieuw....Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:25:
Norm o.b.v. 100%
Logica Norm € 797,00 Logica norm – (oude Logica arbeidsvoorwaarden)
Mobiliteits Budget € 500,00 Mobiliteits budget – (arbeidsvoorwaarden joiners 1 juli tot 1 maart 2013)
Level 1 € 550,00 Level vergoeding – (arbeidsvoorwaarden joiners per 1 maart 2013)
Level 2 € 625,00
Level 3 € 700,00
Level 4 € 800,00
Level 5 € 900,00
Vraag bij twijfel welke regeling voor jou van toepassing is!
Verwijderd
Nu lege pagina!Divers schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:19:
Het overzicht van de mobiliteit is nu al beschikbaar op de HR public site.
Vergeet niet dat er ook mensen zijn die er met de nieuwe AV en enkele extra onderhandelde voorwaarden er op de korte termijn fors op vooruit zijn gegaan.ESPACE schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:04:
[...]
Resultaten uit het recente verleden tonen aan dat heel veel medewerkers bereid zijn een flinke achteruitgang te accepteren. Het zal me niets verbazen wanneer CGI hier weer voor gaat. Ondanks alle jurisprudentie zullen ook maar heel weinig collega’s durven hun recht op te eisen.
Verwijderd
Doelstellingen
• Reductie van emissies door gericht mobiliteitsbeleid.
Aanpak
• Beleidsvoorbereiding nieuw mobiliteitsbeleid voor medewerkeres
•
Starten met mobiliteitspilot onder pilotgroep van 60 members- resultaten van de pilot worden ver
-
werkt in nieuwe te voeren beleid 2014.
•
Monitoring is mogelijk door adequate tooling
Gericht op:
• brandstofverbruik.
• aantal verreden km.
• aantal auto’s.
• keuzes binnen mobiliteitsbudget.
• Daadwerkelijk starten met nieuw beleid per 1 januari 2014.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Vrijwel geen bedragen genoemd. Ook weinig levels trouwens, alleen level 1 is genoemd.Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:21:
Bedragen per level SVP!
Ik ga het kleine beetje info niet hier neerzetten, DM me maar voor m'n aantekeningen.Donde schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:21:
Hebben we nu nog steeds level gebonden budget?
Verwijderd
EDIT: ik stuur je wel een PB straks....bedankt :-)
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 18:24 ]
Dan heb je 3 keuzesVerwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:22:
Heb ik op dit moment weinig aan Wijnands, vroeg enkel voor een update
1. wachten tot maandag
2. wachten tot iemand hier wel alles neergooit
3. mij een DM sturen met je echte naam erin.
Ja, die snapte ik niet helemaalDonde schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:23:
@Wijnands, volgens mij had Ron het over klasse?
Dat wordt een reis door heel Europa inplannen voor m'n huidige leaseauto...FireSonus schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:28:
Ondergrens voor "ambulante" medewerkers (alle billable mensen) naar 10000km, level gebonden budget (al hebben ze die niet verteld), lvl 1 krijgt een standaard auto, co2 uitstoot max. 125gr/km, geen limiet op prive kilometers, brandstofpas werkt alleen nog in nl, populaire leaseauto's goedkoop ingekocht, alle auto's hebben minimaal navigatie, bluetooth en winterbanden. Volgens mij zijn dat de highlights in een notendop voor billable medewerkers.
Wat is dat? Een maserati? Een upje?
Altijd inbellen op 0800-7777701. Is gratis en werkt altijd!In ieder geval lijnen genoeg, kon om 17:59 nog op het NL nummer inbellen
Verwijderd
Jij wilt helemaal geen Maserati als standaard auto. Dan moet je ivm de bijtelling elke maand betalen om te werken ipv dat je geld krijgt voor het werk dat je hebt verrichtMetaalhoofd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:37:
Standaard auto?
Zo één met een 45km-sticker achterop.Metaalhoofd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:37:
Standaard auto?
Is er bekend wanneer dit nieuwe beleid van start gaat? Is dat per direct, of pas op een latere datum?
Verwijderd
In het stuk dat over de eigen rijder ging werd een streefdatum van 1mei genoemd, maar ik wacht het wel af tot maandag.Gaius schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:39:
[...]
Zo één met een 45km-sticker achterop.
Is er bekend wanneer dit nieuwe beleid van start gaat? Is dat per direct, of pas op een latere datum?
Welke 10 merken zijn toegestaan en wat zijn de norm leasebragen?
Nog afgezien van het feit dat er heel wat collega's die voor Eindhoven, Heerlen en Arnhem werken, in het buitenland wonen! En als je in het buitenland ingezet wordt vanuit die steden, pakt dat ook slecht uit. En laat men daar nu net mee bezig zijn. Bijvoorbeeld Duitsland. Hoorde laatst van een collega dat hij een mail had gekregen of hij geïnteresseerd zou zijn om in Duitsland ingezet te worden. Klaarblijkelijk wilde men een 150 CV's aan Duitsland aanbieden.Inabubble schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:42:
Tankpas voor alleen NL is natuurlijk gewoon diefstal, omdat prive km al verrekend zijn in de lease kosten van de auto. Daardoor ga je dus twee maal betalen voor dezelfde km, alleen omdat je ze over de grens maakt..
[ Voor 19% gewijzigd door Perenor op 14-02-2014 18:44 ]
Dat komt pas na het weekend, Espace. Merken zijn er nog niet bekend gemaakt. Wel dat men nog betere prijsafspraken heeft kunnen maken voor die 10 merken. En dat er specials komen - bij consultants favoriete auto's (bepaald op basis van wat er de afgelopen jaren geleast is) - waarop men nog meer voordeel denkt te kunnen halen.ESPACE schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:43:
Waar is de informatie op het Intranet???
Welke 10 merken zijn toegestaan en wat zijn de norm leasebragen?
[ Voor 13% gewijzigd door Perenor op 14-02-2014 18:48 ]
Vaaaaaag
Inderdaad. Vanuit eerdere opdrachtgevers heb ik ook wel tripjes naar het buitenland moeten maken.Perenor schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:43:
[...]
Nog afgezien van het feit dat er heel wat collega's die voor Eindhoven, Heerlen en Arnhem werken, in het buitenland wonen! En als je in het buitenland ingezet wordt vanuit die steden, pakt dat ook slecht uit. En laat men daar nu net mee bezig zijn. Bijvoorbeeld Duitsland. Hoorde laatst van een collega dat hij een mail had gekregen of hij geïnteresseerd zou zijn om in Duitsland ingezet te worden. Klaarblijkelijk wilde men een 150 CV's aan Duitsland aanbieden.
Feit blijft dat er voor een gemiddeld aantal prive km (13500 tot nu toe) gewoon de brandstof en leasekosten in de lease bijdrage verwerkt zitten. Als je per jaar bv 8000 km maakt, en daarvan 4000 km in het buitenland op vakantie, betaal je voor 4000 km dubbele brandstofkosten plus kosten voor 5500 km die je niet maakt....
ja, precies zoals ik er ook over dacht. Ik haal die 10K grens wel. Maar ik heb geen lekker gevoel bij het oneerlijke aspect er van. En ik heb ook een heleboel vragen. En volgens mij is het er ook heel wat ingewikkelder op geworden.Eddo-79 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:49:
Het voorstel is minder erg dan ik verwacht had tov het eerste Hermsen-voorstel. Maar tegelijk roept het ook een hoop vragen op.
Vaaaaaag
Zit dinsdag op kantoor bij de OR, zal mijn gedachten eens ventileren.;)
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
1e voorstel heel slecht
2e voorstel minder slecht, en dan lijkt het ineens ok
Met 0.27€ per km kom je niet ver
En de optie private lease ?
[ Voor 6% gewijzigd door Divers op 14-02-2014 19:02 ]
De overheid heeft in 2014 de wettelijke CO2 norm voor 14% bijtelling verlaagd van 88 gr. naar 85 gr. Dat betekent een enorme verschuiving in de populaire merken. Niet Renault en Ford (toppers uit 2013) staan boven aan maar in 2014 zijn het Skoda en Seat die het best op CO2 en 14% scoren.
Ik ben ben benieuwd wat CO2 waard is voor CGI en of Skoda en Seat bij de 10 merken staan. Je kunt dit beschouwen als een lakmoesproef!
[ Voor 44% gewijzigd door ESPACE op 14-02-2014 19:10 ]
Vergeet Mitsubishi niet![b][message=41775803,noline]
De overheid heeft in 2014 de wettelijke CO2 norm voor 14% bijtelling verlaagd van 88 gr. naar 85 gr. Dat betekent een enorme verschuiving in de populaire merken. Niet Renault en Ford (toppers uit 2013) staan boven aan maar in 2014 zijn het Skoda en Seat die het best op CO2 en 14% scoren.
Ik ben ben benieuwd wat CO2 waard is voor CGI en of Skoda en Seat bij de 10 merken staan. Je kunt dit beschouwen als een lakmoesproef!
[ Voor 141% gewijzigd door Wijnands op 14-02-2014 19:16 ]
Verwijderd
Verwijderd
Uit welke merken kunnen we kiezen:
Er zal een vrije keuze worden aangeboden uit 10 automerken: BMW, Citroen, Ford, Opel, Peugeot, Renault, Skoda, Toyota, VW en Volvo.
De site met alle informatie mbt modellen zal in de loop van week van 17 februari beschikbaar zijn.
Alle auto’s worden voorzien van winterbanden.
Waar staat dat document?
[ Voor 33% gewijzigd door Wijnands op 14-02-2014 20:01 ]
Maar nog niks gehoord over hybride of 100% elektrische auto's
Sowiso een loze disucssie zonder enig idee over de leasenorm
Bij 10000 km of meer (en ambulant): Level 1: standaard auto of €650 mob.verg, level 2: €700, level 3: €750, level 4: €800, level 5: €900
[ Voor 4% gewijzigd door MakkerZ op 14-02-2014 20:18 ]
O ja, die pseudo elektrische auto's die na 20 kilometer rijden overschakelen op de 280 pk dieselmotor;
DIE moeten ze nog even uit het assortiment schrappen....een aanfluiting voor oprechte milieudoelstellingen.
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 20:24 ]
Welk document?MakkerZ schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:15:
Uit hetzelfde document:
Dat hoop ik niet. De 798 euro of wat we ook hadden kocht al niet super veel auto.Bij 10000 km of meer (en ambulant): Level 1: standaard auto of €650 mob.verg, level 2: €700, level 3: €750, level 4: €800, level 5: €900
Als dit een sneer is naar die outlander, zelfs op benzine verbruikt 'ie een stuk minder en is 'ie schoner dan wat ik nu rij en de audi's die zo populair zijn bij onze level 4+ collega's.izegrin schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:21:
O ja, die pseudo elektrische auto's die na 20 kilometer rijden overschakelen op de 280 pk dieselmotor;
DIE moeten ze nog even uit het assortiment schrappen....een aanfluiting voor oprechte milieudoelstellingen.
[ Voor 49% gewijzigd door Wijnands op 17-02-2014 11:38 ]
Dus ik als L2 ga er op achteruit. Waar is de uitspraak gebleven toen in utrecht: "L2 mensen behouden de huidige hoogte leasevergoeding"MakkerZ schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:15:
Uit hetzelfde document:
Bij 10000 km of meer (en ambulant): Level 1: standaard auto of €650 mob.verg, level 2: €700, level 3: €750, level 4: €800, level 5: €900
Dit met de aanname dat bovenstaande bedragen kloppen.
Nou... denk dat het een gang naar de commissie wordt voor mij. Met het argument veiligheid maak ik misschien een kansje.
Verwijderd
[ Voor 45% gewijzigd door ESPACE op 14-02-2014 20:59 ]
Dat is dan een achteruitgang! En zoals Wijnands zegt...voor die 797 kreeg je al niet veel of hebben ze een hele scherpe inkoop-blablabla weten te realiseren.MakkerZ schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:15:
Uit hetzelfde document:
En weer geen Seat in de lijst of zal dat een CGI voorkeursauto worden...

Is er eigenlijk nog iets gezegd over bestaande lease contracten?
Via Weblinks kom je er ook wel: op de HR intranetsite staat links onder Mobiliteit Nederland, daar vindt je deze presentatie.ESPACE schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:48:
De link is uitsluitend voor intern gebruik. Om de link te kunnen benaderen moet je op kantoor zitten of via VPN verbonden zijn.
Wat zijn de standaard auto’s waaruit ik kan kiezen:Donde schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:52:
En weer geen Seat in de lijst of zal dat een CGI voorkeursauto worden...![]()
20% Audi A4
RENAULT CLIO, ENERGY DCI 90 S&S ECO DYNAMIC 5D 66KW
FORD FIESTA, 1.6 TDCI ECONETIC LEASE TIT 5D 70KW
Deze auto’s zijn voorzien van: navigatie, bluetooth en winterbanden
Welke zijn de prefered auto´s:
Peugeot 308 1.6 diesel zowel in hatchback als station uitvoering, je kunt ook kiezen tussen de uitvoeringen: Bleu lease en blue lease executive
de enige zijn van Alfa Romeo, Fiat en Lancia.
En die leuke voordelige benzine 20% Dacia logan MCV mag ook al niet.
Allemaal een renault clio estate dan maar?
Die 125 g/km, die sluit eigenlijk alle niet-hybrides uit voor de wat hogere levels. Met een beetje moeite een 320d, maar een 5-serie is volgens mij verleden tijd.Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:47:
De leasebugetten van lvl 2 +3 zijn wel verlaagd. Daar heeft onze Ronnie niets over gezegd in z'n call. Maar goed tis even afwachten wat dan de lease prijzen zijn. Ik heb nog niets gehoord over diesel verplicht bij meer dan x km. Maarja 125 g/km, daar zit je met een benzine snel aan. En of een huidige lvl 2+3 het lease budget houdt, staat ook niets over in de ppt. Nog ffies mailen dus.
Kijk op: http://www.autoweek.nl/bijtellingMet een beetje moeite een 320d, maar een 5-serie is volgens mij verleden tijd.
[ Voor 10% gewijzigd door ESPACE op 14-02-2014 21:17 ]
Die staat in lease variant al voor de deur.. En nee, daar hoef ik geen 2e van..izegrin schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:01:
Allemaal een renault clio estate dan maar?
En wat bedoelt men eigenlijk met 'prefered auto's'?
[ Voor 35% gewijzigd door Vandaahl op 14-02-2014 21:10 ]
Of loop ik nu vooruit op 1 van de verplichte targets voor 2015?
En waarom verplichte bluetooth... van de huidige klant mag er geheel geen telefoon in de auto gebruikt worden.. ook niet handsfree... ook voor de veiligheid... neem die policy dan over
Wat ik nog mis zijn de mogelijkheden voor de gecombineerde reizen... parkeren in centrum van Amsterdam is nog altijd duurder dan aan de rand parkeren en een paar minuten met OV verder gaan....
is de 0.27 bruto onkosten, een deling in 0.19 netto en 0.08 bruto (zoals het nu ook is) of is het geheel 0.27 bruto... vragen, vragen, vragen
[ Voor 76% gewijzigd door bakkerl op 14-02-2014 21:17 ]
Krijg je nu alleen een auto als je extern bij de klant zit?
Ik zit nu op een inhouse klantproject op 125k afstand
Dit topic is gesloten.