Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 128 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.829 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Meer meetings in Arnhem/Groningen/Heerlen plannen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakkerZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-12-2022
Ambulant: alle Billable members evenals de Business Development members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
ambulant = billable. En aangezien inhouse projecten ook billable zijn. En ook woon-werkverkeer meetelt. Dan zou mijn interpretatie zijn dat ook consultants die inhouse projecten doen, en nog steeds 10.000 per jaar van hun woonplaats tot bij de werkplek moeten reizen, recht op een leaseauto hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
Verplichte bluetooth is wel vreemd; wat moet ik daar dan mee met mijn nokia van twee tientjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
izegrin schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:28:
Verplichte bluetooth is wel vreemd; wat moet ik daar dan mee met mijn nokia van twee tientjes?
Ehh.. bellen? _O-

[ Voor 85% gewijzigd door Wijnands op 14-02-2014 21:30 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Wijnands schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:49:
Vraag me af hoe dat bij onze concurrenten zit eigenlijk.
bij Cap en Origin is er naar mijn weten in ieder geval geen beperking op merken. En middelgrote bedrijven hanteren sowieso geen kilometernorm. Daar krijgt iedereen een leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Maar die hadden dacht ik ook geen tanken in het buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
izegrin schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:28:
De meeste mobieltjes hebben wel bluetooth. Al 10 jaar of zo. Dus die van jou zal dat ook wel hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Wijnands schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:31:
Dat hadden we overigens vroeger, voor de introductie van de shell pas ook niet. Toen konden we wel bij alle tankstations tanken. Pas met de Shell tankpas werd buitenlands tanken mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Het heeft ook 0,0 met milieu te maken. Het is gewoon weer simpelweg bezuinigen bij het gepeupel om de bovenlaag te bevoordelen.

Kun je buitenland tanken niet gewoon declareren? Deden we vroeger ook. Dan zou dat me verder niet boeien, doe ik ook als er ff geen schelp in de buurt is.

[ Voor 38% gewijzigd door Vandaahl op 14-02-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 08:45

bakkerl

Let there be light.

Perenor schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:32:
De meeste mobieltjes hebben wel bluetooth. Al 10 jaar of zo. Dus die van jou zal dat ook wel hebben :P
Maar dan ook bluetooth met A2DP ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Vandaahl schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:33:
Het heeft ook 0,0 met milieu te maken. Het is gewoon weer simpelweg bezuinigen bij het gepeupel om de bovenlaag te bevoordelen.

Kun je buitenland tanken niet gewoon declareren? Deden we vroeger ook. Dan zou dat me verder niet boeien, doe ik ook als er ff geen schelp in de buurt is.
Ik vraag me of dat klopt, v.w.b. die bovenlaag. Ligt er aan hoe de term "member" geïnterpreteerd wordt. Ik heb ook wel eens de term "partner" horen vallen. Maar als alleen ambulante medewerkers van CGI Nederland recht op een leaseauto hebben, zou dat kunnen betekenen dat een heleboel managers geen leaseauto meer mogen bestellen, omdat ze niet ambulant/billable zijn. Immers alleen consultants en teamleads zijn billable.

Overigens is de leasesite (nog) niet in de lucht. Jammer, had gehoopt daar effe te kunnen neuzen naar de opties.

[ Voor 6% gewijzigd door Perenor op 14-02-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk de presentatie op intranet maar eens. Bij non-amulant wordt er ook onderscheid gemaakt tussen member, manager en director.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft het buitenlandpas tanken nog actief tijdens een lopend contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Blijft per-ongeluk v-power tanken in nederland ook actief? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Zakelijk kun je een buitenlandse brandstofbon wel declareren. Maar ben je prive in het buitenland dan komt het voor eigen rekening. Daar staat tegenover dat je in NL onbeperkt privé mag rijden.

Als je een beetje rekening houdt met de actieradiaus vanaf de landsgrens op de heen- en terugweg moet je toch een heel eind kunnen komen. ;)

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:25
Gewoon een auto met een flinke dieseltank kiezen. Met 125 g/km rij je op papier 1:21. !et 90 liter diesel kom je 1900 km ver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
Mogen we een kleine auto voor door het jaar en een grote voor de vakantie?
http://www.autoblog.nl/ar...-actieradius-van-2-500-km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 23:38
Niet onbelangrijk: heeft de standaard auto een trekhaak?

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Wijnands schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:31:
Wel degelijk. Alleen moet je dan de bonnetjes declareren, omdat je alleen een nationale tankpas krijgt (wel werkend bij alle merken)

Wat nu dus ook jammer voor CGI is: Zat er net aan te denken om tegelijk met de boodschappen in DLD daar ook eens vaker te gaan tanken (want goedkoper).
Helaas, dat voordeel voor CGI laten we dan maar weer liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 12:05

BvH

Klein pleistertje, eigen kosten voor brandstof mag je belastingtechnisch meenemen in de eigen bijdrage. Krijg je toch weer wat terug. Verder erg benieuwd hoe ze non billables met een leaseauto in de primaire arbeidsvoorwaarden die >10K doen gaan compenseren. Het wachten is op de 1e rechtzaak zodat er eindelijk eens duidelijk word hoe hard die contractuele afspraak nu is.

Ik wens mijn oud collegas veel wijsheid toe en ik voorspel dat het verloop nu zn grootste (en laatste) piek gaat krijgen in de komende 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Perenor schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:33:
[...]

Dat hadden we overigens vroeger, voor de introductie van de shell pas ook niet. Toen konden we wel bij alle tankstations tanken. Pas met de Shell tankpas werd buitenlands tanken mogelijk.
Maar toen mochten we wel tankbonnen van de vakantie declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Perenor schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:59:
[...]

Ik vraag me of dat klopt, v.w.b. die bovenlaag. Ligt er aan hoe de term "member" geïnterpreteerd wordt. Ik heb ook wel eens de term "partner" horen vallen. Maar als alleen ambulante medewerkers van CGI Nederland recht op een leaseauto hebben, zou dat kunnen betekenen dat een heleboel managers geen leaseauto meer mogen bestellen, omdat ze niet ambulant/billable zijn. Immers alleen consultants en teamleads zijn billable.
Vermoed dat de gemiddelde manager zo een 16000km bij elkaar kletst (ja, ik moet bij mijn klanten langs en bij mijn mensen en regelmatig naar Rotterdam)

Goed beschouwd gaan met de nieuwe regeling alleen een handjevol level 5 business consultants en de management laag boven de practice leaders er op vooruit. Voor practice leads veranderd er nietts en worden alleen de audi's weg gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 15:41

avotar

P0werd by Black Coffee

Metaalhoofd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 23:10:
Niet onbelangrijk: heeft de standaard auto een trekhaak?
Ik neem aan van niet. Waar heb je die voor nodig in het zakelijke gebruik?

Overigens... correct me if i'm wrong, maar werken Accendure en Sogeti ook niet met die standaard auto's voor de junioren?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt dus flink wat extra afspraken in de avond op kantoor plannen om aan die 10.000 te komen en je auto te behouden, een mooi stimulans om je collega's ook eens wat vaker te zien. Niet zo goed voor het milieu misschien, maar CGI betaald alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leovries
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10-2016
Perenor schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:31:
[...]

bij Cap en Origin is er naar mijn weten in ieder geval geen beperking op merken. En middelgrote bedrijven hanteren sowieso geen kilometernorm. Daar krijgt iedereen een leaseauto.
Bij cap zijn ze al zo ver dat medewerkers gewoon een rekening krijgen als ze meer liter/km verbruiken dan volgens fabrieksnormen! Het is dus echt niet beter bij alle concurrenten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leovries
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10-2016
Perenor schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:59:
[...]

Overigens is de leasesite (nog) niet in de lucht. Jammer, had gehoopt daar effe te kunnen neuzen naar de opties.
We zijn allemaal partner hoor. Als je meedoet met het SPP wordt je mede eigenaar en partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
Als ik het goed begrijp heeft Ron gisteren het mobilteitsplan weer uit elkaar getrokken en slechts flarden verteld? Gedurende het jaar komt er pas meer duidelijk over andere elementen zoals OV, fiets en Lease scooter? Het mobiliteitsplan zou toch méér zijn dan alleen een lease auto heeft hij steeds gezegd? En hoe zit het met KM registratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
avotar schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 06:39:
[...]

Ik neem aan van niet. Waar heb je die voor nodig in het zakelijke gebruik?

Overigens... correct me if i'm wrong, maar werken Accendure en Sogeti ook niet met die standaard auto's voor de junioren?
Waarom heeft wie dan ook een station nodig voor zakelijk gebruik? De parkeergarages staan er echter vol mee.
Trouwens die standaard auto geldt ook voor niet ambulante members die veel kms maken.

Ik heb niks met Accendure en Sogeti te maken ;)

Nu zal ik bijtelling betalen voor een superluxe uitvoering, terwijl ik anders misschien een minder luxe estate uitvoering met trekhaak had gekozen of bij had betaald voor een groter model.
Het gaat erom dat oa mijn keuze vrijheid ingeperkt wordt.

Maar mij raakt dit gebeuren minder hard, omdat ik al maar 550 budget had, maar het gaat mij om het principe dat 50% van mijn collega's op kosten gejaagd worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Metaalhoofd op 15-02-2014 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Metaalhoofd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 08:26:
[...]

Het gaat erom dat oa mijn keuze vrijheid ingeperkt wordt.
Persoonlijk vind ik dat nog het minst erge aan het nieuwe beleid. Wat mij het meest tegenstaat is dat er consultants zijn die een arbeidscontract hebben getekend waar een lease auto onderdeel van het pakket was. Nu valt dit voor een deel van de groep weg en worden deze consultants keihard in hun portemonnee geraakt doordat ze nu mogelijk zelf een auto aan moeten gaan schaffen om naar hun werk te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

K.123 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:49:
[...]

Persoonlijk vind ik dat nog het minst erge aan het nieuwe beleid. Wat mij het meest tegenstaat is dat er consultants zijn die een arbeidscontract hebben getekend waar een lease auto onderdeel van het pakket was. Nu valt dit voor een deel van de groep weg en worden deze consultants keihard in hun portemonnee geraakt doordat ze nu mogelijk zelf een auto aan moeten gaan schaffen om naar hun werk te komen.
Maar voel jij de pijn van je collega's in jouw eigen portemonee?
Andersom zal ik ze namelijk niet horen als er ik door files of slecht weer 2 uur over doe, terwijl zij er met 10 minuten zijn. Time is money.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Niet direct, maar ik ben wel collegiaal. Ik ben ook bang dat door deze maatregel nog meer collega's CGI zullen verlaten, dat is in niemands voordeel, behalve die van de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

K.123 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:55:
Niet direct, maar ik ben wel collegiaal. Ik ben ook bang dat door deze maatregel nog meer collega's CGI zullen verlaten, dat is in niemands voordeel, behalve die van de concurrent.
Direct heb je daar gelijk in.
Indirect is het nog niet eens zo'n hele slechte zaak, je houdt namelijk relatief meer mensen over die bewust kiezen of gekozen hebben voor CGI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Dat is de positieve uitleg. Ik zie het meer als het bedrijf van binnenuit helemaal uithollen. Loyale collega's met een jarenlang trouw dienstverband die kiezen om de tent te verlaten vanwege slechtere arbeidsvoorwaarden kan ik niet als iets positiefs zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

K.123 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:01:
Dat is de positieve uitleg. Ik zie het meer als het bedrijf van binnenuit helemaal uithollen. Loyale collega's met een jarenlang trouw dienstverband die kiezen om de tent te verlaten vanwege slechtere arbeidsvoorwaarden kan ik niet als iets positiefs zien.
Als ze alleen vanwege de verslechtering weggaan, moet je je afvragen hoe slecht dat is.

Hoewel het voor een aantal mensen, waaronder ondergetekende, soms alleen de druppel is en gaan ze weg vanwege het jarenlange wanbeleid van de recentere Logica bestuurders, waarvan opvallend genoeg vaak alleen de hoogste stop is vervangen, maar types als Sake toch blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Als de bestuurders voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en ineens minder willen betalen voor hun kwalitatief goeie medewerkers dan heeft dat consequenties. Als daarnaast ook het mobiliteitsbeleid wordt versobert dan is dat voor sommigen reden om weg te gaan. Doodzonde. Dat CGI iets wil veranderen aan het mobiliteitsbeleid dat begrijp ik best. Voor mijn gevoel had het prima volstaan door 10 merken aan te bieden met auto's met een lage uitstoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
De term ambulante medewerker is al eerder in 2003 door de bestuurder Paul Schuyt geïntroduceerd. In die tijd was het te doen om het kantoorpersoneel uit de leaseauto te krijgen. Tegelijkertijd werd toen (2003) gesteld dat iedere ambulante medewerker recht heeft op een leaseauto.

Voor iedere ambulante consultant is de leaseauto dus sinds jaar en dag een secundaire arbeidsvoorwaarde. Wil CGI dat voor '<10k' afpakken, dan zal ze het verlies aan privé voordeel dienen te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Thunder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-04-2024
ESPACE schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:33: Wil CGI dat voor '<10k' afpakken, dan zal ze het verlies aan privé voordeel dienen te compenseren.
Daar had ik op gehoopt omdat ik niet aan de 10k km op mijn huidige job. Vooralsnog heb ik van compensatie van privé gebruik niets, maar dan ook niets gehoord. Er kan kennelijk niet eens een (lease) fiets van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
K.123 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:55:
Dit is niet erg genoeg. Hierom gaan hooguit 150 collega's weg en dan ook verspreid over een redelijk lange periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Wijnands schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:40:
[...]

Dit is niet erg genoeg. Hierom gaan hooguit 150 collega's weg en dan ook verspreid over een redelijk lange periode.
Dan heeft Ron het nog aardig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
[...]

150 van de hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
[...]
Vooral ook omdat het enige tijd kost om een andere baan te vinden. En waarom zou je meteen switchen. Je hebt de zekerheid van je huidige baan en kunt op zoek gaan naar een nieuwe job die je veel meer aanstaat. En daarbij ook heel selectief te werk gaan. En daarbij, ik vraag me af of je de mensen die weg gaan, wel kwijt wilt. Wat ik binnen mijn vakgebied zoal hoor, zijn het de juist de ervaren mensen die weggaan, of naar de klant, of naar een concurrent, en dan ook nog eens de opdracht naar die concurrent mee proberen te nemen. Waar overigens CGI wel een stokje voor probeert te steken. En dat lukt niet altijd, afhankelijk van hoe hard de klant het uitspeelt.

Overigens hoor ik ook dat bij sollicitaties er niet ingegaan wordt op het aanbod als er niet de garantie op een leaseauto wordt gegeven. Dan kan dus nu nog steeds niet. En bij de nodige concurrenten heb je die garantie nog wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Perenor op 15-02-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Wat ik heel bijzonder vindt is dat er een groeidoelstelling is vanuit Canada. Met het huidige beleid zie ik alleen maar dat de organisatie verder krimpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Het zegt iets over onze bedrijfscultuur als we dit niet meer erg (genoeg) vinden. Het wordt wel heel oppervlakkig als we dit niet meer erg vinden. Elke gewaarde collega die het bedrijf verlaat zou als een heel groot verlies beschouwd moeten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Zo is het maar net _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet goed begrijp is dat ik in 2007 bij het bedrijf ben gekomen en gelijk ben geïnformeerd over een 16000 km grens. Waarom loopt iedereen dan nu opeens zo te zeuren als de regeling beter wordt, want 10000km grens?

Kan iemand mij dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:04:
Wat ik niet goed begrijp is dat ik in 2007 bij het bedrijf ben gekomen en gelijk ben geïnformeerd over een 16000 km grens. Waarom loopt iedereen dan nu opeens zo te zeuren als de regeling beter wordt, want 10000km grens?

Kan iemand mij dit uitleggen?
Die grens bestond formeel, maar is sinds 2003 niet gehandhaafd. En dat ze eerst een heeeeel slecht voorstel en nu ineens een minder slecht voorstel, moet net doen lijken alsof het nu ineens een goed voorstel is en we niet moeten zeuren.

Als het goed is staat in jou oude contract van 2007 dat jij primair recht hebt op een leaseauto. Die grens van 16.000 staat niet in de documenten die jij toen gekregen hebt, of wel?

[ Voor 13% gewijzigd door K.123 op 15-02-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, volgens mij in de gele gids van destijds en in het contract stond een verwijzing naar de gids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Nee hoor, er zijn collega's die deze gidsen hebben opgezocht en nagekeken, daar stond het niet in. Feit is dat die grens formeel mogelijk ergens bestond, maar feitelijk nooit is gehandhaafd, ook niet vóór 2003. Iedere billable consultant had primair recht op een lease auto. Aan dat primaire recht komt nu ineens een eind. Daarom is er zoveel ophef nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, volgens mij wist iedereen ervan. Dus we hebben jarenlang geluk gehad en nu niet meer.

Helaas pindakaas is dan volgens mij de gepaste uitdrukking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Zo werkt het dus niet, is er jurisprudentie geweest op dit gebied bij andere bedrijven in het verleden. De rechter heeft hier duidelijk gezegd dat als je die grens nooit hebt gehandhaafd, je dit niet ineens na jaren wel kan doen. Wat bij CGI het geval is dat 90% van de medewerkers in november een nieuwe contract heeft getekend waarin die grens van 16.000 ineens staat. Dan heb je dus geen poot om op te staan.

Zou jij het accepteren als je meer dan 6 jaar bij de dit bedrijf werkt en ineens te lease auto in moet leveren en het met een onkostenvergoeding van 27 cent moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Wat vinden jullie van de OR mail?

In welke illusie gelooft de OR, en wat wil ze ons doen geloven, door de bestuurder te vragen om een bovenwettelijk instemmingsrecht? Het geeft er blijk van dat ze de mores van de bestuurder en haar eigen geschiedenis slecht kent.

De OR verzuimt er op de te wijzen dat de leaseauto voor de ambulante medewerker een secundaire arbeidsvoorwaarde betreft en dat daar volgens geldende jurisprudentie mee omgegaan dient te worden.

Over het afschaffen van de tankpas buiten Nederland schrijft de OR iets dat gedicteerd lijkt door HR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Er zijn niet zoveel mensen die in Nederland meer dan 13.500 prive KM rijden. Dat limiet kan de bestuurder best weglaten in ruil voor het afschaffen van tanken in het buitenland. Dit lijkt allemaal redelijk, maar reken uit het voordeel voor de bestuurder. Dit is echt niet ten gunste van de medewerker.

[ Voor 22% gewijzigd door K.123 op 15-02-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Wat is er mis met gewoon een limiet op de privé kilometers, ongeacht waar die gereden worden. Binnen- of buitenland zou per definitie niet uit hoeven te maken.

Dat wordt dan toch af en toe een taxiritje maken om de buitenland km's goed te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:41:
Wat vinden jullie van de OR mail?

In welke illusie gelooft de OR, en wat wil ze ons doen geloven, door de bestuurder te vragen om een bovenwettelijk instemmingsrecht? Het geeft er blijk van dat ze de mores van de bestuurder en haar eigen geschiedenis slecht kent.
En toch, gewoon vragen, had ik ook gedaan. Je kunt je niet veroorloven om het niet te doen.
....

Over het afschaffen van de tankpas buiten Nederland schrijft de OR iets dat gedicteerd lijkt door HR.
:) 3x raden wat ik ze gemaild heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Vandaahl schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 16:56:
Wat is er mis met gewoon een limiet op de privé kilometers, ongeacht waar die gereden worden. Binnen- of buitenland zou per definitie niet uit hoeven te maken.
Daar was ook niks mee, begrijp ook niet waarom dat nu eens afgeschaft is (ja om de kosten te drukken voor CGI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Voor de buitenlandse km heb je immers, net als voor de NL kilometers ook al betaald. En wil je niet nóg eens betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Zo te lezen heb ik er goed aan gedaan de tent te verlaten na 15 jaar. De rek is er overduidelijk uit. Eerst loon en andere voorzieningen afpakken. Nu weer mensen de leaseauto's uitjagen en beknibbelen op leasebudget. What's next???

Achteraf ben ik blij met dat geëmmer over die arbeidsvoorwaarden, het heeft me in ieder geval tot nadenken gezet en doen besluiten mijn heil elders te zoeken. Anders had ik me misschien nog wel een paar jaar laten piepelen.

Er zijn gelukkig nog steeds werkgevers met een leasebudget 1050 euro met vrije autokeuze (jaja ook die lelijke Mitsubishi Outlander PHEV van ondergetekende :P :$ ) en vrije prive km die daarnaast ook OV per eerste klas vergoeden. Zal wel niet geheel marktconform zijn but who gives a shit??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als daar ook werkgevers bij zitten anders dan een niche speler in een uithoek van het land hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:25
@Wijnands: in de detacheringswereld zitten de betere arbeidsvoorwaarden toch bij de kleinere bedrijven. CGI, Cap, Atos...vergelijkbare problematiek van bedrijven die moeite hebben om hun overheadkosten in de markt te rechtvaardigen.

Uithoek van het land, dat zal meestal wel meevallen. Salarissen liggen in de randstad meestal iets hoger dan in de uithoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Wijnands schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:58:
Als daar ook werkgevers bij zitten anders dan een niche speler in een uithoek van het land hoor ik het graag.
Jij niet alleen... ;)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Maar als ik dit zo bekijk hier dan hebben of een hoop mensen het nieuws nog niet gelezen of ze vinden het wel prima. Dat laatste zou mooi zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Of ze zijn het zat met reageren en zijn nu druk bezig met solliciteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Ik denk dat niemand het prima vind als ze 50-100 of meer leasebudget in moeten leveren.
Dus of ze weten het nog niet of ze zijn de balans aan het opmaken of ze zijn druk aan het solliciteren of het is een plens water in een emmer die nog niet helemaal vol is.

[ Voor 50% gewijzigd door Metaalhoofd op 15-02-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-10 12:58
Wijnands schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:59:
Maar als ik dit zo bekijk hier dan hebben of een hoop mensen het nieuws nog niet gelezen of ze vinden het wel prima. Dat laatste zou mooi zijn natuurlijk
Voor de werkgever zou dat wel mooi zijn. ;)
Maar ik heb enkel hier over de ideeën gelezen, dus kan er nog niet over meepraten.

Maar over het beleid: het is de wens van de werkgever om minder CO2 te gebruiken. Dat is niet ons probleem. En dat wordt nu wel op ons afgewenteld.

De bestuurder moet goed duidelijk worden gemaakt dat we met een verslechtering niet tevreden zijn. Dus of massaal reageren naar de bestuurder of OR. Of harder door ontslag te nemen.
Mijn standpunt: het mag wel anders, maar niet minder. Anders ;w

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:58:
definieer uithoek. Voor mij is de Randstad een uithoek.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rijd prive, dus voor mezelf is het leasedeel minder interessant. Ik heb 27 cent gehoord (en ik neem aan dat dat de huidige 19 cent netto + 8 cent bruto is) en ik heb mobiliteitsbudget gehoord. De uitwerking in detail heb ik nog niet gezien, dus daar kan ik nog niets over zeggen. Ik hoop dat de duidelijkheid er snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

lees ik net verplicht blauwtand in de auto? om te bellen? Dachutnie. Mijn klant zet daar de professionele doodstraf op. Bovendien heb ik alleen een privemobiel.

hoe gaan we de kilometers registreren? black box of weer een tooltje ?

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-10 10:01
peter00 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 22:21:
hoe gaan we de kilometers registreren? black box of weer een tooltje ?
Niet (geen beperking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Hoe gaan ze dan bepalen of je meer dan 10k zakelijk hebt gereden? Schatting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26

franssie

Save the albatross

Net zoals ze nu je declaraties kunnen controleren: google maps?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik vind persoonlijk de verslechtering wel meevallen als ik collegiaal zou zijn.
Een hoop extra collega's kunnen hun leasewagen behouden door de verlaging van de limiet, je hoeft niet meer zelf nog eens een keer extra achter je winterbanden aan, de junioren krijgen een standaardauto (wat geen verbetering noch een verslechtering is imho)

En het enige wat iedereen daarop moet inleveren is tanken in het buitenland?
Zakelijk declareer je dat gewoon en prive... tja, tanken voor de grens en lekker zuinig blijven rijden. De extra kosten lijken me verwaarloosbaar.

Feitelijk wat er gebeurd is, is dat de leaseregeling binnen CGI gelijk is getrokken met de regeling zoals hij binnen alle omliggen grote concurrenten ook geldt (wat nuances daargelaten).
Rot voor je als je veel in het buitenland rijdt, maar dan moet je je maar aanleren handiger te tanken. Net zoals het in het begin was met de shell pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Donde schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:21:
[...]

Hoe gaan ze dan bepalen of je meer dan 10k zakelijk hebt gereden? Schatting?
Schattingen zijn altijd vaag, als ze een harde grens van 10.000 hanteren dan moeten ze wel een tool gaan invoeren om je zakelijke KM te gaan registreren. Anders is het natuurlijk een koud kunstje om flink veel KM prive te gaan rijden zodat het lijkt dat je aan die 10.000 zakelijk komt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

K.123 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 07:20:
[...]

Schattingen zijn altijd vaag, als ze een harde grens van 10.000 hanteren dan moeten ze wel een tool gaan invoeren om je zakelijke KM te gaan registreren. Anders is het natuurlijk een koud kunstje om flink veel KM prive te gaan rijden zodat het lijkt dat je aan die 10.000 zakelijk komt. :X
Kunnen ze natuurlijk makkelijk doen.
De mensen van wie ze de verdenking hebben dat ze niet aan de 10.000 komen, een smartfoon geven met een kilometer app zoals in de pilot. En laat ze het maar aantonen...

Want immers hebben die collega's al die tijd al erg veel geluk gehad(, op die enkeling na die al veel te lang in dienst is natuurlijk):
Verwijderd schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:14:
Hmm, volgens mij wist iedereen ervan. Dus we hebben jarenlang geluk gehad en nu niet meer.

Helaas pindakaas is dan volgens mij de gepaste uitdrukking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
avotar schreef op zondag 16 februari 2014 @ 07:40:
[...]

op die enkeling na die al veel te lang in dienst is natuurlijk

[...]
Bedoel je jou loyale collega's die jarenlang trouw zijn geweest aan CGI :?

En voor de goede orde: de 16.000 km grens bestond alleen op papier, in de praktijk is deze nog nooit gehandhaafd, dus bestond deze grens feitelijk gewoon niet. Je kan niet gaan zeggen dat iedereen als die jaren maar geluk heeft gehad. In de arbeidscontracten uit het verleden (ook in 2007) staat gewoon dat je primair recht hebt op een leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
avotar schreef op zondag 16 februari 2014 @ 06:51:
[...]
Zakelijk declareer je dat gewoon en prive... tja, tanken voor de grens en lekker zuinig blijven rijden. De extra kosten lijken me verwaarloosbaar.
Voor een gemiddelde zomervakantie met de auto is het 2 a 3 keer zelf tanken denk ik.Denk dat dat voor veel mensen de loonsverhoging van vorig jaar is.
Feitelijk wat er gebeurd is, is dat de leaseregeling binnen CGI gelijk is getrokken met de regeling zoals hij binnen alle omliggen grote concurrenten ook geldt (wat nuances daargelaten).
Zal best, ik heb er maar 1 gelezen en die is flink beter dan de onze.
Rot voor je als je veel in het buitenland rijdt, maar dan moet je je maar aanleren handiger te tanken. Net zoals het in het begin was met de shell pas.
:) Volgens mij hoor jij niet bij de landgenoten die massaal de zuid-franse zon tegemoet rijden in juli en augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

K.123 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 07:49:
[...]

Bedoel je jouW loyale collega's die jarenlang trouw zijn geweest aan CGI :?
Ja, die :+
En voor de goede orde: de 16.000 km grens bestond alleen op papier, in de praktijk is deze nog nooit gehandhaafd, dus bestond deze grens feitelijk gewoon niet. Je kan niet gaan zeggen dat iedereen als die jaren maar geluk heeft gehad. In de arbeidscontracten uit het verleden (ook in 2007) staat gewoon dat je primair recht hebt op een leaseauto.
Nee hoor, daar stond helemaal niets over in. Of beter: niet in het contract dat ik in 2004 met LogicaCMG heb getekend.
Wat je wel had, was deze passage in de personeelsgids:
De Lease-Autoregeling staat open voor alle medewerkers mits zij aan een aantal voorwaarden
voldoen. Een lease-auto wordt in beginsel ter beschikking gesteld indien ten minste 16.000 km per
jaar (Norm) wordt gereden in verband met woon- werkverkeer en zakelijk verkeer.
Logica zal het verzoek inwilligen, tenzij inwilliging naar het oordeel van Logica redelijkerwijze nietkan
worden verlangd. Als redelijke gronden tot weigering van een verzoek kunnen in ieder gevalworden
beschouwd:
• Het niet in het bezit zijn van een geldig rijbewijs
• De naar het oordeel van Logica verwachting dat de arbeidsovereenkomst tussen Logica en
de medewerker binnenkort eindigt
• De naar het oordeel van Logica verwachting dat per jaar minder dan de Logica Norm voor
hetminimum aantal te rijden zakelijke kilometers (incl. woon-werk verkeer) wordt gereden.
Aan de andere kant, je kan je er kwaad over maken zoveel als je wil.
Maar het maakt niets uit. Besluit is gevallen.
Wijnands schreef op zondag 16 februari 2014 @ 07:57:
[...]

Voor een gemiddelde zomervakantie met de auto is het 2 a 3 keer zelf tanken denk ik.Denk dat dat voor veel mensen de loonsverhoging van vorig jaar is.

[...]
Valt wel mee toch met al die superzuinige auto's die je nu kan gaan rijden?
8)

Maar goed, in ruil daarvoor kunnen een hoop andere collega's hun auto behouden.
En daar was volgens mij in eerste instantie al die commotie over?
:) Volgens mij hoor jij niet bij de landgenoten die massaal de zuid-franse zon tegemoet rijden in juli en augustus
Toevallig dit jaar niet nee 8) Ik blijf op de Zeeuwse Riviera.

Maar het lijkt me wel duidelijk... als we zelf niet geraakt worden, zijn we boos op de baas voor onze collega's.... en als we zelf geraakt worden zijn we boos op de baas en boos op de collega's omdat ze niet boos op ons zijn.
Verandering is slecht blijkbaar. Ik snap het niet. Als CGI niet om de hoek was komen kijken, waren we nu zo'n beetje failliet geweest. Dat wil je echt niet meemaken. CGI komt, pompt er hoop dollars in en wil in ruil daarvoor dat het beleid wordt aangepast. Logisch, want het was hetzelfde beleid dat het bedrijf hiervoor op de rand van de afgrond heeft gebracht.
En ja.... dat houdt in dat je als werknemer dubbel gepakt wordt... zowel in het verleden als in de toekomst.
Maar laten we wel wezen, veel kunnen we er niet aan veranderen. Dat is het afgelopen jaar wel duidelijk geworden.
We zijn onderdeel van een groot bedrijf, dus het wordt allemaal voor je beslist.

En als je daar niet tegen kan, dan moet je, net als ik, ergens anders gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ben geïrriteerd om een aantal dingen
1. meer merken had makkelijk gekunt
2. De nieuwe regeling gaat onze co2 doelstellingen juist tegen werken.

Verder vraag ik me serieus af of het zinvol is om level4 en hoger zo apart te zetten van de rest. Eerst al met dat PPP en nu dit. Weet het gewoon niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Wijnands op 17-02-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2014 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:42
Heel eerlijk gezegd begrijp ik als buitenstaander alle ophef niet zo goed: er blijft gewoon een heel nette leaseregeling bestaan en iedereen die op 15-20km van de opdracht woont kan daar gebruik van blijven maken.

Natuurlijk gaan de bedragen wat omlaag en wordt zo wel heel duidelijk dat 'all animals are equal...', maar is dat nu echt een verrassing?

Ik denk dat de T&M markt zo in de tang zit dat dit soort besparingen onvermijdelijk zijn. Zelfs ING gaat nu via haar eigen site direct ZZP'ers inhuren, die ontwikkeling zou me als medewerker van welke grote detacheerder dan ook meer zorgen baren dan het wel of niet gratis naar zuid-Frankrijk kunnen rijden...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voel de pijn voor mijn inmiddels ex-collega's. 8)7 Het lijkt wel of de bestuurder een SM spel speelt met de medewerkers. Telkens weer een nieuwe zweepslag en telkens zijn er weer collega's die er genoeg van hebben en vertrekken.

De arbeidsvoorwaarden zoals die bij Logica(CMG) golden waren beter dan de markt. Nu liggen ze (ver) onder het marktniveau.

De mensen die hier schreeuwen dat CGI 'de reddende Engel' was en Logica anders failliet was geweest moeten nog eens nadenken. Als Logica op de beurs nog minder waard was geworden waren er vanzelf andere partijen gekomen die Logica hadden gekocht. Dit omdat er in de kennis en TM wel degelijk waarde zat/zit? De (goede) billable consultants zouden daarmee niet op straat komen te staan. Alle minder levensvatbare onderdelen waren er wellicht wat daadkrachtiger vanaf gesneden.

Feit blijft dat CGI het bedrijf +/- 1,30 euro waard vond en geen enkele concurrent een tegenbod heeft gedaan. Blijkbaar zagen concurrenten geen heil in een hoger bod. Dit (te hoog) aan aandeelhouders betaalde bedrag wil CGI nu terug zien, en snel ook. Desnoods over de rug van eigen medewerkers. Dat laatste is laakbaar!

Er is een tijd van komen, een tijd van gaan. Ik kan alle ex-collega's aanraden om zich heen te kijken en niet bang te zijn die stap te wagen. Ik vond het (ook) moeilijk om mijn zekerheid op te geven en een nieuw avontuur aan te gaan. Als ik er nu op terug kijk is mijn ontslag indienen bij CGI het beste wat ik vorig jaar gedaan heb! Sterkte/Succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op zondag 16 februari 2014 @ 09:02:
Heel eerlijk gezegd begrijp ik als buitenstaander alle ophef niet zo goed: er blijft gewoon een heel nette leaseregeling bestaan en iedereen die op 15-20km van de opdracht woont kan daar gebruik van blijven maken.

Natuurlijk gaan de bedragen wat omlaag en wordt zo wel heel duidelijk dat 'all animals are equal...', maar is dat nu echt een verrassing?

Ik denk dat de T&M markt zo in de tang zit dat dit soort besparingen onvermijdelijk zijn. Zelfs ING gaat nu via haar eigen site direct ZZP'ers inhuren, die ontwikkeling zou me als medewerker van welke grote detacheerder dan ook meer zorgen baren dan het wel of niet gratis naar zuid-Frankrijk kunnen rijden...
Als je alle vakantie-, ancienniteits- en CGI-dagen opmaakt en alle feestdagen vrij bent, dan kan je zo'n 44 weken werken. Dan moet je net wat verder van huis zitten, zeg 25-30 km om zeker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:06:
[...]

Als je alle vakantie-, ancienniteits- en CGI-dagen opmaakt en alle feestdagen vrij bent, dan kan je zo'n 44 weken werken. Dan moet je net wat verder van huis zitten, zeg 25-30 km om zeker te zijn.
Even kort door de bocht:

44 weken = 220 dagen (40u p/w)
Stel dat je sowieso elke maand wel een vergadering, bijeenkomst en/of kantoorbezoek hebt waarvoor we 100km per maand rekenen, hou je 8800km puur woon-werk over.

8800/220=40 (dus 20km enkele reis)

Neem je niet al je vakantie op (of heb je minder anciënniteitsdagen) dan kan je makkelijk meer dan 44 weken werken. Ga je daarnaast ook nog vaker naar cursussen en bijeenkomsten, wat me niet meer dan vanzelfsprekend lijkt en volgens mij ook verwacht wordt, dan zit je makkelijk tussen die 15-20km die ik zo geschat had...

[ Voor 7% gewijzigd door hoevenpe op 16-02-2014 11:33 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 08:51

elsinga

=8-)

Ben heel benieuwd of ik in de nieuwe regeling nog een lease-auto kan kiezen waarin ik mijn gezin (met 2 uit de kluiten gwasssen pubers) kan vervoeren en in de vakantie de caravan kan trekken, tegen redelijke kosten. Want ik rij genoeg zakelijk om me zelfs om een 16k grens niet druk te hoeven maken. Huidige auto is een Mondeo 1.6TDCi Wagon Econetic lease trouwens.

Buitenland tanken er af betekent voor mij een kostenverhoging van enkele tientjes per maand... Als ik met de caravan naar Zuid Frankrijk rij moet ik onderweg (zelfs als ik bij Hazeldonk tank op heen- en terugreis) als snel 4x de tank volgooien (met een caravan er achter rij ik gemiddeld 1:8 a 1:10). 4x70x1.5=420 euro extra kosten, wat dus 35 euri per maand gemiddels is. En die kan ik niet betalen uit de ongelimiteerde NL kilometers, want ik kwam per jaat privé (inclusief vakantie in het buitenland) steeds net niet aan de 13k5. En ik ga niet ruim 4k extra aan kilometers rijden om die 420 euro "terug te verdienen".

Daarnaast is mijn (door level 2->3 verhoging redelijk hoge) loonsverhoging al volledig opgegeaan aan het compenseren van alle andere verslechteringen en komt dit er nog eens bovenop...

Zal dinsdag eens vragen hoe de OR hier over denkt. En ik ga eens rekenen of privé een grote auto ipv een kleine en zakelijk een kleine(re) die ik niet privé gebruik (en dus zonder bijtelling) niet voordeliger is inmiddels.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
elsinga schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:40:

Buitenland tanken er af betekent voor mij een kostenverhoging van enkele tientjes per maand... Als ik met de caravan naar Zuid Frankrijk rij moet ik onderweg (zelfs als ik bij Hazeldonk tank op heen- en terugreis) als snel 4x de tank volgooien (met een caravan er achter rij ik gemiddeld 1:8 a 1:10). 4x70x1.5=420 euro extra kosten, wat dus 35 euri per maand gemiddels is. En die kan ik niet betalen uit de ongelimiteerde NL kilometers, want ik kwam per jaat privé (inclusief vakantie in het buitenland) steeds net niet aan de 13k5. En ik ga niet ruim 4k extra aan kilometers rijden om die 420 euro "terug te verdienen".
Die berekening heeft Ron ook gemaakt bij het opstellen van het nieuwe beleid 8) De kosten die wij nu gaan maken komen dus niet meer ten laste van CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt je natuurlijk afvragen of CGI het ruim boven norm verbruik, door het trekken van de caravan, voor haar rekening moet nemen. Daar is immers geen rekening mee gehouden bij het brandstofcomponent welke je in de lease betaalt. In die zin is het cap systeem wel eerlijker maar daar zit hier ook niemand op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-10 12:58
avotar schreef op zondag 16 februari 2014 @ 08:10:
[...]
Nee hoor, daar stond helemaal niets over in. Of beter: niet in het contract dat ik in 2004 met LogicaCMG heb getekend.
Wat je wel had, was deze passage in de personeelsgids:

[...]

Aan de andere kant, je kan je er kwaad over maken zoveel als je wil.
Maar het maakt niets uit. Besluit is gevallen.

[....]

Maar goed, in ruil daarvoor kunnen een hoop andere collega's hun auto behouden.
En daar was volgens mij in eerste instantie al die commotie over?
Het maakt niet meer uit of er wel of niet in staat of die leaseauto een primaire of secundaire arbeidsvoorwaarde is. Het maakt ook niet meer uit of die 16.000km erin staat. Feit is en blijft; deze is nooit gehanteerd en heeft nu een precedent geschapen, waarbij die leaseauto als vaste salariscomponent gerekend kan worden. En een rechter zal er nooit zomaar mee eens zijn dat dit wordt afgepakt of drastisch wordt verminderd.

En die commotie was niet over "een hoop andere collega's hun auto behouden". Het boeit mij niet zo dat ik mijn auto kwijt raak. Het boeide mij wél dat mijn huidige vergoeding van CGI (€790 + privé auto) opeens kelderde naar max €350 zonder privé auto. En dat het voor lvl 3+ wel een stuk beter was. En dat je zelfs wanneer je een leaseauto "mocht" een stuk slechter was.
De hele verandering van "krijgen" naar "mogen" is een hele verslechtering.

En als we er maar genoeg kwaad over maken, dan zal het besluit vanzelf (net zoals de eerste keer) veranderen. ;)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
SPee schreef op zondag 16 februari 2014 @ 12:47:
[...]

En als we er maar genoeg kwaad over maken, dan zal het besluit vanzelf (net zoals de eerste keer) veranderen. ;)
ik denk 't niet. Er is de laatste maand heel hard gewerkt aan dit. Verder is het gewoon niet rampzalig genoeg om een massale opstand teweeg te brengen. We gaan mopperen, klagen en enkele gaan opstappen. That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Wijnands schreef op zondag 16 februari 2014 @ 12:54:
[...]
ik denk 't niet. Er is de laatste maand heel hard gewerkt aan dit. Verder is het gewoon niet rampzalig genoeg om een massale opstand teweeg te brengen. We gaan mopperen, klagen en enkele gaan opstappen. That's it.
Ik denk dat je gelijk hebt, Wijnands. Als de regeling zoals in september was gebleven (waar ik eerlijk gezegd voor vreesde), had het er anders uit gezien.

Persoonlijk kom ik er bijvoorbeeld nu beter uit. Ik haal die 10K kilometer, tankte al niet veel in het buitenland, en als ik voor CGI bijv. naar het buitenland moet, kan ik die kosten declareren. En de afstanden die ik privé doe in het buitenland, kan ik makkelijk redden door in Nederland te tanken. Vraag me trouwens wel af of we nu weer een pas krijgen waarmee we overal in Nederland kunnen tanken, i.p.v. alleen bij Shell. Dat heeft ook zo zijn voordelen namelijk. Nu moet ik helemaal naar de andere kant van de stad rijden om te kunnen gaan tanken. Als we overal mogen tanken, zou ik dat weer bij Esso gaan doen.

Ik ben al aan het kijken naar een nieuwe leaseauto. Gisteren naar de nieuwe Peugeot 308 gaan kijken, en geïnformeerd naar de 14% bijtellings BlueHDI, en ik moet zeggen - die auto bevalt me wel.

Overigens staat mij die "ongelijke" behandeling van de consultants t.o.v. level 4+ ook niet aan. Maar ja, CGI is CMG (helaas) niet meer. Logica was dat zelfs al niet meer (hoe hard we ons ook voor de gek proberen te houden). Dat is nu een maal het (noord-)amerikaanse bedrijfsmodel. En sowieso, bij andere bedrijven is dat niet veel anders. All animals are equal, but some animals are more equal.than others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ben ook klaar met boos zijn. Ik ga proberen een passende auto te vinden binnen de kaders. Lukt dat niet dan waag ik een poging met de commissie. Lukt dat niet dan moet ik conclusies gaan trekken.

Verder is het even afwachten hoe aantrekkelijk interne functies nog zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik vind persoonlijk de verslechtering wel meevallen als ik collegiaal zou zijn.

Een hoop extra collega's kunnen hun leasewagen behouden door de verlaging van de limiet, je hoeft niet meer zelf nog eens een keer extra achter je winterbanden aan, de junioren krijgen een standaardauto (wat geen verbetering noch een verslechtering is imho)

Je vergeet gemakshalve hetgeen waarop je maandelijks de euros gaat inleveren!

De huidige lease norm is EUR 797. Deze norm is al enigszins uitgehold omdat door de bestelstop deze norm niet geïndexeerd is. Prijsstijgingen, verhogingen van brandstofkosten, accijns, bpm en mrb zijn niet, zoals afgesproken, verwerkt in de huidige norm. En dan wordt de nieuwe norm level gebonden; 650, 700 of 750 voor een consultant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Fiscaal gaat de leaseauto sinds enige jaren volledig via de loonadministratie. Op het aangiftebiljet kun je privé brandstofbonnen in het buitenland niet aftrekken. Dus linksom of rechtsom zullen deze bonnen via de loonadministratie verwerkt moeten worden. Ik ben benieuwd hoe CGI dit gaat vormgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Waarschijnlijk gaat het CGI een hoop werk kosten om de brandstofbonnen via de loonadministratie te laten lopen, en het aardige is, dat ze dit nog verplicht zijn ook.

Wat wel een goede zet zou zijn, dat we zoveel korting op de lease auto's krijgen, dat daaruit een zekere hoeveelheid (netto) vakantie kilometers bekostigd kunnen worden.
Dan is vrijwel elke discussie verstomd, en is de lease regeling uitgekleed, maar voor velen draagbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Mij lijkt het dat de korting op leaseauto's alleen maar minder wordt nu minder mensen mogen leasen en tegelijkertijd het aantal werknemers aan het krimpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Met slechts 10 merken in het assortiment kan CGI flink onderhandelen bij de leasemaatschappijen. De autodealers zakken flink met de prijzen in deze markt om overeind te blijven. Die korting komt natuurlijk ten gunste van CGI, niet van de berijders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Vooral op die standaardautos zal CGI veel korting krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Veel als in enkele euro's per maand. Meer zal het niet zijn. Leasemaatschappijen hebben al jarenlang de importeurs uitgeknepen. Veel meer dan nu zal er niet inzitten. Daarbij komt dat de standaard leaseauto's bestuurd worden door de brokkenpiloten in de categorie 23 - 27 jaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Inabubble schreef op zondag 16 februari 2014 @ 18:39:
Waarschijnlijk gaat het CGI een hoop werk kosten om de brandstofbonnen via de loonadministratie te laten lopen, en het aardige is, dat ze dit nog verplicht zijn ook.
Je bron daarvoor vermleden zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Verplicht zijn ze het niet volgens mij maar ze mogen het wel doen. Je kunt het niet zelf aftrekken iig want het moet als privé bijdrage op de loonstrook worden aangemeld wil het aftrekbaar zijn. Dit geldt overigens ook voor tolkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Pagina: 1 ... 128 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.