Uit bovenstaande links blijkt inderdaad dat het mag en dat het via de loonadministratie moet. Echter niet dat de werkgever verplicht is dit te doen.
Verwijderd
Sterker nog, de laatste alinea van Auto en Fiscus, doet mij vermoeden dat dit niet gaat gebeuren.
Daarom kan je ze beter een grote auto geven, dan hebben ze meer kreukelzonewaldkorn schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:29:
Veel als in enkele euro's per maand. Meer zal het niet zijn. Leasemaatschappijen hebben al jarenlang de importeurs uitgeknepen. Veel meer dan nu zal er niet inzitten. Daarbij komt dat de standaard leaseauto's bestuurd worden door de brokkenpiloten in de categorie 23 - 27 jaar ;-)
Wanneer gaat het nieuwe beleid eigenlijk in ?
@metaalhoofd. Ik zeg allemaal verplicht een hummer of scania!
ASAPMontifaud schreef op zondag 16 februari 2014 @ 21:26:
Wanneer gaat het nieuwe beleid eigenlijk in ?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ja ok en asap is ? April mei juni . Of volgende week ?
Niet vanwege de belastingdienst, maar vanwege artikel 6.8 van het oude leaseregelement waar het lease contract met de berijder op gebaseerd is:(Huidige. lopende contracten)Wijnands schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:03:
[...]
Je bron daarvoor vermleden zou handig zijn.
"Indien de brandstofpas niet wordt geaccepteerd, b.v. in het buitenland, kunnen de brandstofkosten
rechtstreeks worden gedeclareerd bij de Leasemaatschappij en tegen overlegging van originele
betalingsbewijzen."
Bij nieuwe contracten is het uiteraard een ander verhaal.
[ Voor 7% gewijzigd door Inabubble op 16-02-2014 23:36 ]
Misschien dat dit ook verklaart waarom de leaseauto uit de harmonisatie is getrokken:
http://dirkzwagerarbeidsr...overgang-van-onderneming/
Eerder volgende week dan AprilMontifaud schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:10:
[...]
Ja ok en asap is ? April mei juni . Of volgende week ?
Nee. OvO is niet van toepassingIjsbeerPigu schreef op maandag 17 februari 2014 @ 02:40:
Misschien dat dit ook verklaart waarom de leaseauto uit de harmonisatie is getrokken:
[ Voor 44% gewijzigd door Wijnands op 17-02-2014 06:08 ]
Misschien een goed idee om gewoon formeel aan je je PL te melden dat je verwacht dat CGI zich gewoon aan de arbeidsovereenkomst houdt, dus gewoon een leaseauto levert ongeacht het aantal kilometers.
Of een OvO wel of niet van toepassing is is nog niet zo maar gezegd:
http://www.boekel.com/med..._nieuwe_aandeelhouder.pdf
Het uit het kader van de harmonisatie halen van de mobiliteit is ook wel een erg logische toepassing van dat beginsel.
http://www.boekel.com/med..._nieuwe_aandeelhouder.pdf
Het uit het kader van de harmonisatie halen van de mobiliteit is ook wel een erg logische toepassing van dat beginsel.
Lijkt me toch ook nog een negatief effect:
Ben je een weekendje weg, net over de grens, laten we een leuk stadje in Belgie nemen. Moet je net tanken, ondanks weinig km's (leuk stadje, lekker slenteren). Vol gooien dan maar, op eigen kosten. Gelukkig wel goedkoper dan in NL. Vervolgens weer een stukje naar huis rijden (niet echt heel veel km's). Maandagmorgen weer op route voor de baas, met de door jou gevulde tank!
Terwijl je ook kan kiezen voor Maastricht. Ietsje verder, maar ook een leuke stad. Geen enkel probleem, je blijft in NL. Lekker tanken maar.
Dit gaat toch een soort ongewenste ongelijkheid creëren? Waarom nou allemaal zou moeilijk? Gewoon privé km's begrenzen om uitwassen te voorkomen. Wat maakt het nou uit waar je tankt? Geen ingewikkelde administratieve constructies, het is vooraf duidelijk waar je aan toe bent.
Ben je een weekendje weg, net over de grens, laten we een leuk stadje in Belgie nemen. Moet je net tanken, ondanks weinig km's (leuk stadje, lekker slenteren). Vol gooien dan maar, op eigen kosten. Gelukkig wel goedkoper dan in NL. Vervolgens weer een stukje naar huis rijden (niet echt heel veel km's). Maandagmorgen weer op route voor de baas, met de door jou gevulde tank!
Terwijl je ook kan kiezen voor Maastricht. Ietsje verder, maar ook een leuke stad. Geen enkel probleem, je blijft in NL. Lekker tanken maar.
Dit gaat toch een soort ongewenste ongelijkheid creëren? Waarom nou allemaal zou moeilijk? Gewoon privé km's begrenzen om uitwassen te voorkomen. Wat maakt het nou uit waar je tankt? Geen ingewikkelde administratieve constructies, het is vooraf duidelijk waar je aan toe bent.
Waar ik nu eigenlijk benieuwd naar ben:
Over hoeveel mensen hebben we het nu die door de handhaving van de 10.000 km grens nu echt géén recht meer hebben op een leasewagen?
Edit: en wat me ook opvalt nu ik die ppt zit door te kijken.... geen woord over een benzine auto.... hidden feature?
Over hoeveel mensen hebben we het nu die door de handhaving van de 10.000 km grens nu echt géén recht meer hebben op een leasewagen?
Edit: en wat me ook opvalt nu ik die ppt zit door te kijken.... geen woord over een benzine auto.... hidden feature?
[ Voor 25% gewijzigd door avotar op 17-02-2014 08:17 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Wat ik nog niet helder heb is. Wat doen ze met bestaande contracten cq tankpassen. Worden die opengebroken ?
Deze vraag wordt in de presentatie 'Webinar Mobility Pilot 2 oktober 2013' op de workspace 'Mobility Pilot 2013' beantwoord:Over hoeveel mensen hebben we het nu die door de handhaving van de 10.000 km grens nu echt géén recht meer hebben op een leasewagen?
"Ruim 42% van de huidige lease rijders rijdt nog geen 10.000 zakelijke kilometers per jaar."
It always seems impossible until it's done.
Ik werk er niet meer maar is dit iets wat thuishoort op een openbaar forum?
Weet niemand het antwoord of staat het gewoon ergens te lezen waar ik nog niet heb gekeken ? :-)Montifaud schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:11:
Wat ik nog niet helder heb is. Wat doen ze met bestaande contracten cq tankpassen. Worden die opengebroken ?
Daarom konden ze die grens van 16.000 naar 10.000 ook makkelijk verlagen. Dat heeft toch geen positieve invloed voor de consultants
Boeiah... ik kan nog een antwoord verzinnen:ESPACE schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:49:
Deze vraag wordt in de presentatie 'Webinar Mobility Pilot 2 oktober 2013' op de workspace 'Mobility Pilot 2013' beantwoord:
"Ruim 42% van de huidige lease rijders rijdt nog geen 10.000 zakelijke kilometers per jaar."
100% van de huidige lease rijders beschouwt de lease auto als een essentieel onderdeel van de arbeidsvoorwaarden.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Tja geen leaseauto betekent 900 euro inkomensverlies
Dat lijkt me wat hoog.
Gesproken over de vakantie in Zuid-Frankrijk, ik snap niet waarom mensen moeilijk doen over dat de baas niet meer meebetaald. Je hoort toch ook niemand klagen als de baas niet mee betaald aan de vliegtickets als iemand liever met het vliegtuig gaat? Waarom moeten 'wij' meebetalen aan jouw vakantie?
Ik zou niet weten waarom mensen niet bij de grens kunnen tanken. Met een beetje auto kun je dan heen en weer naar Parijs, wat toch een prima vakantiebestemming is.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
750 leasebedrag plus tankenWijnands schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:24:
Dat lijkt me wat hoog.
Dat hoeft uiteraard niet. Echter, als je gewend bent om dit wel te hebben en je het opeens niet meer krijgt dan vertegenwoordigt dat toch een zeker geld bedrag.stbabylon1 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:27:
Gesproken over de vakantie in Zuid-Frankrijk, ik snap niet waarom mensen moeilijk doen over dat de baas niet meer meebetaald. Je hoort toch ook niemand klagen als de baas niet mee betaald aan de vliegtickets als iemand liever met het vliegtuig gaat? Waarom moeten 'wij' meebetalen aan jouw vakantie?
Stel je werkt in een bakkerij en elke week mag je 4 broden meenemen van je baas. Dan koop je zelf een stuk minder brood. Dat duurt 15 jaar en dan ben je er best aan gewend geraakt. Nu gaat je baas bezuinigen en opeens mag je dat niet meer. Begrijpelijk misschien wat het was een extratje maar nu heb je opeens wel 35-40 euro minder in de maand om aan andere dingen uit te geven.
[ Voor 24% gewijzigd door Wijnands op 17-02-2014 09:54 ]
Idd daarom vraag ik me ook af of dit ook geldt voor bestaande leasecontracten ?Wijnands schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:30:
[...]
Dat hoeft uiteraard niet. Echter, als je gewend bent om dit wel te hebben en je het opeens niet meer krijgt dan vertegenwoordigt dat toch een zeker geld bedrag.
Zou me verbazen als dat zo is. Vrijwel altijd roept men dat bestaande contracten vrij zijn van dit soort wijzigiingen.
nou, met mijn benzinetankje van 55 liter haal ik heen waarschijnlijk nog maar net.Krisp schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:29:
Ik zou niet weten waarom mensen niet bij de grens kunnen tanken. Met een beetje auto kun je dan heen en weer naar Parijs, wat toch een prima vakantiebestemming is.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
We hadden een secundaire arbeidsvoorwaarde waarbij iedere ambulante medewerker recht had op een leaseauto. Onderdeel van deze arbeidsvoorwaarde was dat je 13.500 km per jaar privé mocht rijden. De kosten voor de werkgever vormde een onderdeel van de beloning.Gesproken over de vakantie in Zuid-Frankrijk, ik snap niet waarom mensen moeilijk doen over dat de baas niet meer meebetaald. Je hoort toch ook niemand klagen als de baas niet mee betaald aan de vliegtickets als iemand liever met het vliegtuig gaat? Waarom moeten 'wij' meebetalen aan jouw vakantie?
Je was vrij te bepalen waar je deze kilometers consumeerde. Kilometers in het buitenland en in het binnenland werden gelijk behandeld. Het ging tenslotte om de limiet van 13,5k. Door de buitenlandkilometers er nu uit te halen wordt de arbeidsvoorwaarde flink uitgehold en collega’s behoorlijk beperkt in de mogelijkheden invulling geven aan hun recht op privé kilometers.
Ik verbaas me al een tijdje over het ongelimiteerde aantal kilometers. In het verleden plande ik zorgvuldig binnen- en buitenlandse kilometers. Nu hoef ik in NL nergens naar om te zien en kan ik mijn leaseauto onbeperkt gebruiken en uitlenen aan mijn vrouw en mijn kinderen met rijbewijs. Voor hen zie ik het nu dan maar als een compensatie van versoberde zorgvergoeding die voor hen een aantal jaren geleden is doorgevoerd.
Verwijderd
Ik ben wel blij dat CGI het tanken in de grensstreek stimuleert, de pomphouders daar hebben het al zo moeilijk
LOL! Zo had ik 'm nog niet bekeken.Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:02:
Ik ben wel blij dat CGI het tanken in de grensstreek stimuleert, de pomphouders daar hebben het al zo moeilijk
Je kan ook een eigen koeriers/pizza/bezorgings dienst beginnen, of je lease auto verhuren aan de krantenbezorger. Zo kom je ook uit de kosten.ESPACE schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:01:
[...]
Ik verbaas me al een tijdje over het ongelimiteerde aantal kilometers. In het verleden plande ik zorgvuldig binnen- en buitenlandse kilometers. Nu hoef ik in NL nergens naar om te zien en kan ik mijn lease auto onbeperkt uitlenen aan mijn vrouw en mijn kinderen met rijbewijs. Voor hen zie ik het nu dan maar als een compensatie van versoberde zorgvergoeding die voor hen een aantal jaren geleden is doorgevoerd.
De grote uittocht bij CGI vindt plaats in 2 maanden. Zullen de klanten waar billables ingezet zijn, niet blij mee zijn...
Volgens het 'oude' leasecontract was het niet toegestaan om je auto te gebruiken voor zaken als taxi spelen of koeriers diensten.ByeByeCGI schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:32:
[...]
Je kan ook een eigen koeriers/pizza/bezorgings dienst beginnen, of je lease auto verhuren aan de krantenbezorger. Zo kom je ook uit de kosten.
De grote uittocht bij CGI vindt plaats in 2 maanden. Zullen de klanten waar billables ingezet zijn, niet blij mee zijn...
ja dus? nood breekt wet, niet in het buitenland tanken is een paar jerrycans volgooien en gaan met die banaan, in tijden van schaarste moet je slim zijn ;-)Viper® schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:33:
[...]
Volgens het 'oude' leasecontract was het niet toegestaan om je auto te gebruiken voor zaken als taxi spelen of koeriers diensten.
Maar je mag je leasebak wel uitlenen aan derden. De klusjesman van de zus van de buurman van mijn zwager, mag mijn leasebak wel 'lenen' aan 50 euro contant per dag, ongelimiteerd aantal kms binnen NL.Viper® schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:33:
[...]
Volgens het 'oude' leasecontract was het niet toegestaan om je auto te gebruiken voor zaken als taxi spelen of koeriers diensten.

Ach. Ik ben ook vaak degene die rijdt als het om uitstapjes met vrienden ofzo gaat. Omdat gratis.
Heb dan vaak wel een regel.. Mijn auto rijdt wel, maar ik rij niet terug..
Heb dan vaak wel een regel.. Mijn auto rijdt wel, maar ik rij niet terug..
mooi zo !Wijnands schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:46:
Zou me verbazen als dat zo is. Vrijwel altijd roept men dat bestaande contracten vrij zijn van dit soort wijzigiingen.
Ik kan mij niet voorstellen dat dat is toegestaan. Alle leaseregelingen die ik ooit gezien heb hebben een clausule dat de auto alleen door, of met toezicht van, mensen uit het huishouden van de werknemer gebruikt mogen worden.ByeByeCGI schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:49:
[...]
Maar je mag je leasebak wel uitlenen aan derden. De klusjesman van de zus van de buurman van mijn zwager, mag mijn leasebak wel 'lenen' aan 50 euro contant per dag, ongelimiteerd aantal kms binnen NL.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
wat houdt toezicht in, mag ik bijv. niet slapen zou wel erg vervelend zijn. Zelf staat in mijn contract dat ik aanwezig moet zijn in de auto. Staat niet bij welke staatWoy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:30:
[...]
Ik kan mij niet voorstellen dat dat is toegestaan. Alle leaseregelingen die ik ooit gezien heb hebben een clausule dat de auto alleen door, of met toezicht van, mensen uit het huishouden van de werknemer gebruikt mogen worden.
Is natuurlijk wel een verschil tussen je incidenteel naar huis laten brengen door een Bob en slapend geld verdienen.
Dan ken je de leaseregeling van CGI niet. Ik mag volgens onze (huidige) regeling mijn auto weldegelijk door iemand anders laten rijden zonder dat ik in de auto zit.Woy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:30:
[...]
Ik kan mij niet voorstellen dat dat is toegestaan. Alle leaseregelingen die ik ooit gezien heb hebben een clausule dat de auto alleen door, of met toezicht van, mensen uit het huishouden van de werknemer gebruikt mogen worden.
Als je je leaseauto als taxi laat gebruiken, of er nou wel of niet letterlijk in je contract staat of dat wel of niet mag, ben je sowieso verkeerd bezig. En ik neem aan dat niemand dat bij CGI daadwerkelijk eerst verteld moet worden.
Het gaat inderdaad om het zelf aanwezig zijn in de auto, ik laat ook vaak zat iemand anders in mijn auto als Bob rijden. Het gaat er natuurlijk om dat je hem niet zomaar aan iedereen uitleent.Oid schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:59:
[...]
wat houdt toezicht in, mag ik bijv. niet slapen zou wel erg vervelend zijn. Zelf staat in mijn contract dat ik aanwezig moet zijn in de auto. Staat niet bij welke staat
Daar ben ik inderdaad niet bekend mee, maar toch vraag ik mij wel af of dat echt zo is. Bij alle dienstverleners die ik ken staat een dergelijke regel in de overeenkomst.pagani schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:24:
[...]
Dan ken je de leaseregeling van CGI niet. Ik mag volgens onze (huidige) regeling mijn auto weldegelijk door iemand anders laten rijden zonder dat ik in de auto zit.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Wat gebruikelijk is weet ik niet, maar ik heb vanuit Logica niemand gehoord toen mijn leaseauto met zusje achter het stuur totall loss werd gereden en ik bij de klant aan het werk was.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Ik heb mijn auto met toestemming van Logica en leasemaatschappij twee weken uitgeleend aan mijn schoonzuster toen we op vakantie gingen met het vliegtuig. Was geen enkel probleem.
Met toestemming is het natuurlijk nooit een probleem, en voor de verzekering ook niet. Het is dan ook geen regeling van de lease-maatschappij ( Die ook de verzekering en schadeafhandeling doen ), maar het is meer een regeling zodat je je auto inderdaad niet gaat verhuren. Bij normaal gebruik zal er dan ook niet snel iemand over vallen.
Maar zoals gezegd ben ik niet bekend met de exacte regeling van CGI, maar het zou mij verbazen als er niet ergens in de kleine lettertjes een dergelijke clausule staat.
Maar zoals gezegd ben ik niet bekend met de exacte regeling van CGI, maar het zou mij verbazen als er niet ergens in de kleine lettertjes een dergelijke clausule staat.
[ Voor 20% gewijzigd door Woy op 17-02-2014 13:43 ]
Dat staat er. Verhuren, taxi ritten en koeriersdiensten zijn niet toegestaan.[b][message=41787173,noline]
Uitlenen dus wel zolang je er maar geen geld mee beoogd te verdienen.
En dat moet ook redelijk blijven. Trouwens, als de belastingdienst kan aantonen dat je meer prive dan zakelijk rijdt heb je ook een probleem, d an kan er sprake zijn van Excessief privégebruik en daar betaal je extra belasting voor
Heb je daar een bron van, want daar heb ik nog nooit van gehoord, en ken ook wel mensen die de auto daadwerkelijk meer privé dan zakelijk gebruiken ( Voornamelijk doordat hij weinig zakelijk gebruikt wordtWijnands schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:18:
En dat moet ook redelijk blijven. Trouwens, als de belastingdienst kan aantonen dat je meer prive dan zakelijk rijdt heb je ook een probleem, d an kan er sprake zijn van Excessief privégebruik en daar betaal je extra belasting voor
Blijkbaar het gros van de collega's die amper 10k kunnen maken zakelijk, maar dat met hun prive ongetwijfeld wel halen..Woy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:28:
[...]
Heb je daar een bron van, want daar heb ik nog nooit van gehoord, en ken ook wel mensen die de auto daadwerkelijk meer privé dan zakelijk gebruiken ( Voornamelijk doordat hij weinig zakelijk gebruikt wordt)
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
http://www.belastingdiens...nemers/privegebruik_auto/
Daar staat er inderdaad wel iets over, maar weinig specifiek wanneer dat op zou gaan.
Daar staat er inderdaad wel iets over, maar weinig specifiek wanneer dat op zou gaan.
http://www.belastingdiens...nemers/privegebruik_auto/Woy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:28:
[...]
Heb je daar een bron van, want daar heb ik nog nooit van gehoord, en ken ook wel mensen die de auto daadwerkelijk meer privé dan zakelijk gebruiken ( Voornamelijk doordat hij weinig zakelijk gebruikt wordt)
Excessief privégebruik
Als wij kunnen aantonen dat u de auto te veel privé en te weinig zakelijk gebruikt, moet u rekening houden met een hogere verrekening.
Weet iemand welke mogelijkheden er bestaan bij CGI voor een leasemotor, of welke mogelijkheden in het verleden bij Logica aanwezig waren?
Verwijderd
That's a No-Go!!Nathlin schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:35:
Weet iemand welke mogelijkheden er bestaan bij CGI voor een leasemotor, of welke mogelijkheden in het verleden bij Logica aanwezig waren?
Heel heel heel vroeger, kon je ipv een leaseauto een mobiliteitsvergoeding nemen. Die was iets van 700 euro bruto, dan kon je zelf keuzes maken.Nathlin schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:35:
Dat is ook het meest eerlijke nu moet je het maar doen met die 0,27 € per gereden KMViper® schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:47:
[...]
Heel heel heel vroeger, kon je ipv een leaseauto een mobiliteitsvergoeding nemen. Die was iets van 700 euro bruto, dan kon je zelf keuzes maken.
Uit de PPT haal ik dit:Divers schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:55:
[...]
Dat is ook het meest eerlijke nu moet je het maar doen met die 0,27 € per gereden KM
Ambulante members die 10.000 km of meer per jaar reizen aan zakelijke en woon-werkverkeer komen in aanmerking voor een lease auto of kunnen kiezen voor een mobiliteitsbudget, conform level en norm zoals in tabel Ambulant genoemd
Daar heb je hem dus alleen voor mensen die meer als 10.000 km reizenmarcelmg2 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:22:
[...]
Uit de PPT haal ik dit:
Ambulante members die 10.000 km of meer per jaar reizen aan zakelijke en woon-werkverkeer komen in aanmerking voor een lease auto of kunnen kiezen voor een mobiliteitsbudget, conform level en norm zoals in tabel Ambulant genoemd
Mensen met minder dan 10.000 hebben alleen recht op die 0,27€ km
Verwijderd
Hebben jullie trouwens al een mail gehad over CGI Mobiliteit van HR of NL-MT n.a.v. de telco van afgelopen vrijdag. Ik heb nog helemaal niets gezien en moeten we het nu doen met Ron's verhaal of die paar ppt slides ergens op intranet?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nog niets gezien/gehoord. Mijn vermoeden is dat HR het te druk heeft met exit procedures...Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:41:
Hebben jullie trouwens al een mail gehad over CGI Mobiliteit van HR of NL-MT n.a.v. de telco van afgelopen vrijdag. Ik heb nog helemaal niets gezien en moeten we het nu doen met Ron's verhaal of die paar ppt slides ergens op intranet?
Wat mij zorgen baart is de opmerking van 27 cent bruto. Nergens staat dat er bijvoorbeeld 19+8 wordt uitgekeerd. Is dat in de call verduidelijkt?
Volgens de Belastingdienst kunnen er afspraken gemaakt worden om betallingen aan derden, in ons geval buitenlandse privé tankbonnen, te verrekenen als bijdrage voor het privégebruik.
"Verder moet u onderscheid maken tussen betalingen aan u en betalingen aan derden. Een betaling aan derden vermindert de bijtelling privégebruik auto niet. Dit is alleen anders als u met uw werknemer hebt afgesproken dat hij de betaling aan derden voor u of namens u doet en u die betaling verrekent als bijdrage voor het privégebruik."
http://www.belastingdiens...reiskosten.html#HL-21.3.7
"Verder moet u onderscheid maken tussen betalingen aan u en betalingen aan derden. Een betaling aan derden vermindert de bijtelling privégebruik auto niet. Dit is alleen anders als u met uw werknemer hebt afgesproken dat hij de betaling aan derden voor u of namens u doet en u die betaling verrekent als bijdrage voor het privégebruik."
Bij veel bedrijven is het inderdaad zo dat je de tankbonnen uit het buitenland kunt declareren, waarna ze weer op je netto salaris ingehouden worden, tevens wordt het van je bijtelling afgetrokken. Je betaald de buitenlandse brandstof dan dus eigenlijk bruto. De werkgever moet dan dus wel de administratie op zich willen nemen, want je kunt het niet zelf met je bijtelling verrekenen o.i.d.ESPACE schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:55:
Volgens de Belastingdienst kunnen er afspraken gemaakt worden om betallingen aan derden, in ons geval buitenlandse privé tankbonnen, te verrekenen als bijdrage voor het privégebruik.
[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 17-02-2014 16:04 ]
Precies, wanneer je met de werkgever afspreekt dat hij die kosten als privébijdrage op je loonstrook zet, zijn de tankkosten (en tolkosten en wasstraat) aftrekbaar van de bijtelling. Gelukkig doet mijn nieuwe werkgever dit want ik krijg de kosten voor tanken in het buitenland ook niet vergoed. Dankzij deze regeling krijg ik echter alsnog 52% terug.ESPACE schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:55:
Dit was het geval bij het oude Logica voor de fusie tussen Logica en CMG.Woy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:03:
[...]
Bij veel bedrijven is het inderdaad zo dat je de tankbonnen uit het buitenland kunt declareren, waarna ze weer op je netto salaris ingehouden worden, tevens wordt het van je bijtelling afgetrokken. Je betaald de buitenlandse brandstof dan dus eigenlijk bruto. De werkgever moet dan dus wel de administratie op zich willen nemen.
Zoek zoek zoek, waar staat die PPT mbt de mobility ?
Hr site en dan mobility
thanks!Wijnands schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:40:
Hr site en dan mobility
Verwijderd
Dit zit mij ook dwars. Ik kom niet aan 10.000 km zakelijk en heb dus geen recht op een lease auto en blijkbaar ook geen recht op een mobiliteitsvergoeding.Divers schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:37:
[...]
Daar heb je hem dus alleen voor mensen die meer als 10.000 km reizen
Mensen met minder dan 10.000 hebben alleen recht op die 0,27€ km
Ik ben bij CGI op 01-01-2013 begonnen en kreeg toen al geen lease auto maar een mobiliteitsbudget van €500 bruto per maand. Met de nieuwe arbeidsvoorwaarden zou dit verlaagd worden en voor een L2 werd het €200 bruto per maand. Nu met die €0,27 p/km wordt het zelfs nog minder voor me.
Dus ik krijg geen auto EN geen mobiliteitsbudget. Dit schiet niet op zo.....

Zou Ron zich realiseren dat dit allemaal enorm demotiverend is? Dat het zijn weerslag heeft op je dagelijkse werk? En dat het de uitstraling naar de klant, ondanks de professionaliteit van de consultant, toch beinvloedt?
Vast wel....
Vast wel....
[ Voor 3% gewijzigd door Vandaahl op 17-02-2014 17:36 ]
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:17:
[...]
Dit zit mij ook dwars. Ik kom niet aan 10.000 km zakelijk en heb dus geen recht op een lease auto en blijkbaar ook geen recht op een mobiliteitsvergoeding.
Ik ben bij CGI op 01-01-2013 begonnen en kreeg toen al geen lease auto maar een mobiliteitsbudget van €500 bruto per maand. Met de nieuwe arbeidsvoorwaarden zou dit verlaagd worden en voor een L2 werd het €200 bruto per maand. Nu met die €0,27 p/km wordt het zelfs nog minder voor me.
Dus ik krijg geen auto EN geen mobiliteitsbudget. Dit schiet niet op zo.....

Het kan ook allemaal veel makkelijker. geef IEDEREEN een mobiliteitsbudget van 700 euro (of meer).
maw: geef iedereen +700 op het salaris....klaar. Geen wagenpark nodig, geen administratie etc etc,
DAT is pas kostenbesparing.
maw: geef iedereen +700 op het salaris....klaar. Geen wagenpark nodig, geen administratie etc etc,
DAT is pas kostenbesparing.
Hoe zouden de 60% ambulante medewerkers daarop reageren die nu een leaseauto hebben inclusief tankpas en prive gebruik denk je? De totale kosten (lees: besparing voor de berijder) zijn al snel veel meer dan die 700 euro.
ik behoor tot die 60%, ik heb een benzine auto die na 3,5 jaar op 70.000 staat. Voor 700 euro bruto zou ik geen problemen hebben, indien ik daarbij de 0.27 cent kilometervergoeding zou krijgen.K.123 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:08:
Hoe zouden de 60% ambulante medewerkers daarop reageren die nu een leaseauto hebben inclusief tankpas en prive gebruik denk je? De totale kosten (lees: besparing voor de berijder) zijn al snel veel meer dan die 700 euro.
Tja die 700 is dan idd excl tanken
Verwijderd
Waarom werd er afgelopen vrijdag tijdens de call maar de halve waarheid verteld?
Na het openen van de ppt plaatst ik de call nu in een heel ander perspectief. Wederom uiterst teleurgesteld in de communicatie naar de members. Wees eerlijk en vertel waar het op staat.
Zojuist een mailtje naar de OR gestuurd. Ben benieuwd....
Na het openen van de ppt plaatst ik de call nu in een heel ander perspectief. Wederom uiterst teleurgesteld in de communicatie naar de members. Wees eerlijk en vertel waar het op staat.
Zojuist een mailtje naar de OR gestuurd. Ben benieuwd....
En ik ben een van die 60% die in een half jaar al 30.000 erbij heeft gezet en nu al weet dat er de komende half jaar nog eens 25.000 bij komen en waarschijnlijk het half jaar daarna ook.Montifaud schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:16:
[...]
ik behoor tot die 60%, ik heb een benzine auto die na 3,5 jaar op 70.000 staat. Voor 700 euro bruto zou ik geen problemen hebben, indien ik daarbij de 0.27 cent kilometervergoeding zou krijgen.
Tja die 700 is dan idd excl tanken
excl tanken wil ik het voor 700 misschien ook wel proberen, maar incl echt niet.
Ik denk echter niet dat CGI iedereen 700 bruto gaat geven + brandstofvergoeding/27ct vergoeding, want 2e handse privé auto's verbruiken toch een hoop meer benzine/diesel dan een nieuwe eco-leasebak.
Sterker nog: die 650 mobiliteitsbudget is volgens mij ook de max die je krijgt, zonder extra km/brandstofvergoeding
Zeg nou gewoon waar we kunnen solliciteren!waldkorn schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:04:
[...]
Precies, wanneer je met de werkgever afspreekt dat hij die kosten als privébijdrage op je loonstrook zet, zijn de tankkosten (en tolkosten en wasstraat) aftrekbaar van de bijtelling. Gelukkig doet mijn nieuwe werkgever dit want ik krijg de kosten voor tanken in het buitenland ook niet vergoed. Dankzij deze regeling krijg ik echter alsnog 52% terug.
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Een (vast) mobiliteitsbudget is vooral aantrekkelijk voor de werkgever. Je betaalt bedrag X en bent overal vanaf. Geen leaseauto's, risico's op doorbelaste prijswijzigingen door bijvoorbeeld stijgingen van accijns, assurantiebelasting of MRB. Geen risico op tariefaanpassingen van de BTW-correctie. Geen inleverboetes die je weer moet zien door te schuiven naar de (ex-) werknemers, scheelt ook bij ontslagzaken. En X is vaak een fractie lager dan een leaseauto.
Voor de werknemer minder rooskleurig. Een mobiliteitsbudget heeft een flinke loonwaarde als je niet zakelijk rijdt. Als je wel zakelijk gaat rijden, smelt je inkomen als sneeuw voor de zon.
Voor de werknemer minder rooskleurig. Een mobiliteitsbudget heeft een flinke loonwaarde als je niet zakelijk rijdt. Als je wel zakelijk gaat rijden, smelt je inkomen als sneeuw voor de zon.
Er zijn medewerkers die bewust geen leaseauto willen en ook geen eigen auto hebben. Met een mobiliteitsbudget kan je per maand een heel eind komen met het OV.
Een heel eind of overal?K.123 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:04:
Er zijn medewerkers die bewust geen leaseauto willen en ook geen eigen auto hebben. Met een mobiliteitsbudget kan je per maand een heel eind komen met het OV.
Verwijderd
Ben benieuwd naar het aantal. Goed dat er een keuze komt voor een mobiliteitsbudget. Maar deze regeling is echt nadeliger dan de hudige regeling. Behalve voor het management pakt het (wederom) gunstig uit. Net als PPP en SPP.K.123 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:04:
Iets met alle members zijn gelijk, maar nu even niet..... Bahhhh
Overal, zelfs 1e klas denk ik. Er is nu ook een groep die dus bewust 1e klas trein reist waarvan de kosten vergoed worden. Dat kunnen ze straks van dat budget doen.
[ Voor 69% gewijzigd door K.123 op 17-02-2014 21:37 ]
http://www.ns.nl/reiziger...en/ov-jaarabonnement.htmlK.123 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:35:
Overal, zelfs 1e klas denk ik. Er is nu ook een groep die dus bewust 1e klas trein reist waarvan de kosten vergoed worden. Dat kunnen ze straks van dat budget doen.
** Bij betaling per maand van de OV Jaarkaart betaalt u alleen de eerste 10 maanden per abonnementsjaar.K.123 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:42:
1e klas 733 per maand?
Effectief 1e klas 610 per maand.
Dat kan goedkoper.ed73 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:44:
[...]
** Bij betaling per maand van de OV Jaarkaart betaalt u alleen de eerste 10 maanden per abonnementsjaar.
Effectief 1e klas 610 per maand.
http://www.ns.nl/reiziger...nementen/altijd-vrij.html
Voor een jaarabbonement Altijd Vrij kost je dat 535 euro per maand, 1e klas. Mocht je voor een of andere reden liever een maand abbonement willen, 669 euro per maand, 1e klas.
OV kaart dekt ook bus, tram etc.Nathlin schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:49:
[...]
Dat kan goedkoper.
Voor een jaarabbonement Altijd Vrij kost je dat 535 euro per maand, 1e klas. Mocht je voor een of andere reden liever een maand abbonement willen, 669 euro per maand, 1e klas.
ja ok maar dan kun je zelf reizen.je partner en/of gezin willen ook bewegen wellicht.Nathlin schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:49:
[...]
Dat kan goedkoper.
Vast wel.... hij zal vandaag of morgen vast de TLs toeschreeuwen dat ze een belrondje moeten doen om de stemming te peilen.Vandaahl schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:34:
Zou Ron zich realiseren dat dit allemaal enorm demotiverend is? Dat het zijn weerslag heeft op je dagelijkse werk? En dat het de uitstraling naar de klant, ondanks de professionaliteit van de consultant, toch beinvloedt?
Vast wel....
Maar inderdaad... ondanks mijn grondhouding een hoop goed te praten wat er besloten wordt.... moet ik zeggen dat ik het wel heel opvallend vind, dat er een hele specifieke groep er overduidelijk op vooruit gaat.
Wat ik mis in de huidige uitleg, zijn de volgende punten:
- Bij de townhalls vorig jaar werd er expliciet uitgesproken dat wanneer je nu een auto had en je recht op auto niet wijzigde, dat dan ook de oude voorwaarden mbt het hoogte van het budget bleven gelden totdat de nieuwe regeling beter uitviel. Dat heb ik nog niet terug gezien.
- Ik zie ook nergens meer de 32k grens voor benzine/diesel meer terug. Stel dat die er niet meer is, zal dat voor een hoop collega's die minder kilometers rijden een onaangename (meer wel eerlijke) verrassing zijn.
- Level voordeel begrijp en herken ik van al mijn andere werkgevers. Maar waarom het gros naar beneden zou moeten (als punt 1 niet blijkt te gelden), lijkt me toch iets wat om uitleg schreeuwt.
Ik heb geen belrondje hoeven doen, men belde mij. Vermoed dat de voorzitter van de OR nog veel vaker is gebeld. Verdorie helemaal University Challenge gemist!!avotar schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 06:10:
[...]
Vast wel.... hij zal vandaag of morgen vast de TLs toeschreeuwen dat ze een belrondje moeten doen om de stemming te peilen.
Daarbij zou je kunnen zeggen dat dat onderdeel was van de mobiliteitsregeling die we getest en afgekeurd haddeb.Maar inderdaad... ondanks mijn grondhouding een hoop goed te praten wat er besloten wordt.... moet ik zeggen dat ik het wel heel opvallend vind, dat er een hele specifieke groep er overduidelijk op vooruit gaat.
Wat ik mis in de huidige uitleg, zijn de volgende punten:
[list]
• Bij de townhalls vorig jaar werd er expliciet uitgesproken dat wanneer je nu een auto had en je recht op auto niet wijzigde, dat dan ook de oude voorwaarden mbt het hoogte van het budget bleven gelden totdat de nieuwe regeling beter uitviel. Dat heb ik nog niet terug gezien.
Ja, aan de andere kant... diesels blijven duurder.• Ik zie ook nergens meer de 32k grens voor benzine/diesel meer terug. Stel dat die er niet meer is, zal dat voor een hoop collega's die minder kilometers rijden een onaangename (meer wel eerlijke) verrassing zijn.
Ik begrijp het niet en tot nu toe heb ik alleen warrige uitleg en halve waarheden gekregen. Ik vind een dergelijk onderscheid niet meer van deze tijd.• Level voordeel begrijp en herken ik van al mijn andere werkgevers. Maar waarom het gros naar beneden zou moeten (als punt 1 niet blijkt te gelden), lijkt me toch iets wat om uitleg schreeuwt.
[/list]
Anyway, inderdaad waarom moet de rest dan naar beneden.
Ben benieuwd of vandaag wat antwoorden brengt.
Dat kan. Vandaar dat ik het ook nu naar voren breng.Wijnands schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 06:23:
[...]
Ik heb geen belrondje hoeven doen, men belde mij. Vermoed dat de voorzitter van de OR nog veel vaker is gebeld. Verdorie helemaal University Challenge gemist!!![]()
[...]
Daarbij zou je kunnen zeggen dat dat onderdeel was van de mobiliteitsregeling die we getest en afgekeurd haddeb.
Ik kan me voorstellen dat dit bij een hoop mensen nog in de herinnering zit..... en dat het dus enorm kan gaan tegenvallen.
Ja... helemaal waar. Als iemand die zijn it-kunstje nu al een jaar of 15 doet en altijd diesel heeft moeten rijden, kan ik dat helemaal beamen.[...]
Ja, aan de andere kant... diesels blijven duurder.
[...]
Gemiddeld in de bijtelling altijd een euro of 30 (of het equivalent aan guldens) tot tegenwoordig zelfs 90 euro of nog meer per maand duurder uit (want tegenwoordig zijn de benzine modellen vaak 20% en de vergelijkbare diesels 25%)... terwijl ik tegelijkertijd vaak het drievoudige van de tijd van een benzine rijder erin moet doorbrengen.
Dus nee... iedereen diesel geeft in elk geval een eerlijkere verdeling van de last, wat iedereen zo belangrijk lijkt te vinden.
Het geen onderscheid maken, daar heb ik al genoeg tegen geageerd..... daar hou ik mee op.Ik begrijp het niet en tot nu toe heb ik alleen warrige uitleg en halve waarheden gekregen. Ik vind een dergelijk onderscheid niet meer van deze tijd.
Anyway, inderdaad waarom moet de rest dan naar beneden.
Ben benieuwd of vandaag wat antwoorden brengt.
Maar het punt is wel dat de last onevenredig verdeeld wordt.
Het lijkt me logisch dat men er voor kiest om die groep mensen(level 4 en hoger) die het nieuwe beleid moeten verkopen aan de groep de er op achteruit gaat (level 3 en lager) te bevoordelen. Zij zijn het die draagvlak moeten creëeren net als bij de vorige ronde. Die mensen moet je dus een beetje buiten schot houden.
Ron kan het niet alleen.
Ron kan het niet alleen.
[ Voor 4% gewijzigd door waldkorn op 18-02-2014 07:37 ]
Nog een vraag die ik had. Dus als ik het goed begrijp: de mensen boven de 10k mogen onbeperkt privé rijden en de mensen onder de 10k mogen alleen de zakelijke KM declareren?
Raar dat je niet een vorm van compensatie krijgt.
Boven de 10k betaal je voor je privé kilometers op basis van je bijtelling.Divers schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 07:59:
Nog een vraag die ik had. Dus als ik het goed begrijp: de mensen boven de 10k mogen onbeperkt privé rijden en de mensen onder de 10k mogen alleen de zakelijke KM declareren?
Dat is niet raar, mensen met een leaseauto betalen bijtelling voor privégebruik. Mensen zonder leaseauto betalen geen bijtelling, en genieten dus ook geen privégebruik.
(@Avotar, je was me net 3 seconden voor ;-) )
(@Avotar, je was me net 3 seconden voor ;-) )
[ Voor 12% gewijzigd door waldkorn op 18-02-2014 08:03 ]
Ah bedankt ik snap het nu
[ Voor 68% gewijzigd door Divers op 18-02-2014 08:05 ]
Dit topic is gesloten.