Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter

Welkom in het Microsoft Surface Pro-topic!

De Microsoft Surface Pro is Microsoft's eigen antwoord op de nieuwe generatie van (mobiele) PC's, in dit geval in de vorm van een Windows-convertible. Dit betekent dat de Surface Pro dus een convertible is, maar doormiddel van een cover met geïntegreerd keyboard, een draadloos keyboard enz. toch als volwaardige PC te gebruiken is. Dit is zeker heel interessant voor zakelijke gebruikers, denk je maar eens in hoe makkelijk het kan zijn als je thuis een presentatie in elkaar hebt gezet, maar deze nog niet helemaal af hebt.. dan kun je onderweg gemakkelijk de convertible of de convertible in combinatie met de keyboard-cover gebruiken om nog even snel verder te werken aan je presentatie. Vervolgens heb je dan alleen maar je convertible en een kabeltje nodig en je kan zo via de beamer presentaties geven!

Dit is nog maar het begin van de nieuwe generatie PC's en Microsoft heeft dit met de Surface met Windows 8 Pro in weten te luiden!

!)
           SPECIFICATIES - Surface met Windows 8 Pro

Processor: 3e generatie Intel Core i5 met Intel HD Graphics 4000 (? GHz)
           Werkgeheugen: 4GB RAM (Dual-channel)
           Schermgrootte: 10,6" ClearType Full HD Display (16:9 widescreen)
           Resolutie: 1920 x 1080 pixels
           Configuraties (opslag): 64GB of 128GB
           Interfaces: USB 3.0 poort (Full-size), microSDXC kaartlezer, 3,5mm audiojack-poort,
                            Mini DisplayPort-poort & Type-/Touch-cover aansluiting
           Camera's & A/V: 2x 720p HD TruColor LifeCams (Front & Rear), 2x Microfoon & Stereo speakers
           Sensoren: Accelerometer, Gyroscoop, Kompas & Ambient light sensor
           Draadloos: Wi-Fi (802.11a/b/g/n) & Bluetooth 4.0 met Low Energy-technologie
           Accuduur: 42 Watturen (± ? uur accuduur)
           Afmetingen: 274,57 mm ( L ) x 172,97 mm ( B ) x 13,46 mm ( D/H )
           Gewicht: 907 gram
           Kleur: Zwart Titanium (VaporMg behuizing)
           Bijgeleverde applicaties: Mail, Berichten, SkyDrive, IE10, Bing, Xbox Music, Video & Games
           Bijgeleverde accessoires: (USB) Oplader (48W) & Stylus
           Besturingssysteem: Windows 8 Pro

Natuurlijk zijn in de aanloop naar en na de release van de Surface Pro verscheidene impressies, reviews en hands-ons op het web verschenen die goed een beeld proberen te schetsen van wat nou eigenlijk precies de pros, cons, perks e.d. van deze convertible zijn. Zie hieronder een kleine opsomming van wat van deze reviews, hands-ons en impressies:

Tweakers - Leer meer over de Surface Pro

video: Leer meer over de Surface Windows 8 Pro

TheVerge.com - Surface Pro- Review
http://www.theverge.com/2...rosoft-surface-pro-review
They found fast, consistent performance, the Surface Pro was also handsome and well-made with a fantastic display. Lamented was the poor battery life, a heavy and thick device, and it was hard to use on the lap. Not quite a tablet and not quite a laptop seems to be the takeaway.
Engadget.com - Surface Pro- Review
http://www.engadget.com/2...osoft-surface-pro-review/
These guys were impressed with the solid-feeling design, great 1080p display, and good performance. Not pleased with poor battery life (3:46), noisy-annoying fan, and un-optimized experiences. Their bottom line: Microsoft’s Surface Pro is the best tablet running Windows 8 we’ve yet seen, but still feels like a compromise when used as a tablet or laptop.
Paul Thurrot- Surface Pro - Review
http://winsupersite.com/w...face-windows-8-pro-review
Microsoft Surface with Windows 8 Pro is recommended, but do your homework first. And if possible, try to get some hands-on time at a Microsoft Store or other retailer.
Penny Arcade - The MS Surface Pro
http://www.penny-arcade.com/2013/02/22/the-ms-surface-pro
For me the Surface Pro is actually a great piece of hardware. For other digital artists out there looking for a portable solution or maybe a Cintiq 12WX alternative I would highly recommend it. I’m not actually sure how this review hardware stuff works. I don’t know if MS expects me to give this thing back or not. I’ve already decided that if they do want it back I’ll be making a trip down to the MS store to pick up another. Of course if they do want it back they’re going to have to pry it out of my wife’s hands. She just hit her very first golden age.

(Klik op plaatjes voor high-res versie)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wWNrckTy9rn7Y7OZiYAnaa4W/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LmRFWBzY55OZcCntgFY275f2/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/moQuwfpKoLXzHZUDQgQD6izQ/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bybiArLgzQK3V60UTZzGjhgO/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VVJputQ2fM3eFIjgHZ0YhsBY/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s8XErgz8i5qoPjeG9Seza9rE/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K5jGXb6Qzi1kSVofD6rrWuwF/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U5LMnyNAuxL3KYUHJsSHtQcp/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XZ6ZDHqj8tK4tnRMw2poJUZv/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Moxmzr7T4PkWwZHRMztJtVIw/thumb.jpg

Prijslijst - Surface Pro - Verenigde Staten

Surface Pro- 64GB-uitvoering (Tablet only): $899.00
           Surface Pro - 128GB-uitvoering (Tablet only): $999.00

Surface Touch Cover QWERTY (Accessoire) - Cyaan, Rood, Magenta, Zwart en Wit: $119.99
           Surface Type Cover QWERTY (Accessoire) - Zwart: $129.99
           Surface Pen(Accessoire): $29.99
           Surface Mini DisplayPort to VGA adapter (Accessoire): $39.99
           Surface 24W Power Supply (Accessoire) - Let op: Non-europese netstekker: $39.99
           Surface 48W Power Supply met USB charging port(Accessoire) - Let op: Non-europese            netstekker: $79.99

Online Microsoft Store VS - Surface Sectie
           Prijzen zoals aangegeven in de officiële Microsoft Store op 24-2-2013!

dinsdag 8 februari 2013:
Opening Microsoft Surface Pro-topic
24 februari 2013:
Complete bijwerking van het topic

Dit topic is bedoeld voor de Surface Pro. Ervaringen met de Microsoft Surface RT tablet mogen in het Microsoft Surface RT topic besproken worden.
Accessoires voor de Surface tablets mogen in Accessoires voor de Surface RT/Pro besproken worden.
Levertijden mogen in het speciaal daarvoor gemaakte levertijden topic.

Deze openingspost is oorspronkelijk gemaakt door Haakontje! Aan hem dan ook alle credits qua lay-out enz.

[ Voor 192% gewijzigd door PaT op 25-02-2013 12:16 . Reden: bijgewerkt ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
-gereserveerd-

Voor de duidelijkheid, ik ben (op 11-2) nog bezig met de aanpassingen in de TS. Dit wordt het topic voor de Surface Pro. de tablet van Microsoft met een volledige versie van Windows er op. Voor discussie over de Surfcae RT kan je terecht in [WRT] Microsoft Surface RT

[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 12-02-2013 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07 11:35
In combinatie met de TypeCover is het een krachtige laptop voor allerlei werkzaamheden. Zonder een Type of Touch cover zou ik niet zo snel de pro-variant kiezen.

Is er al iemand die heeft geprobeerd desktopprogramma's te bedienen met touch of met het pennetje, werkt dat een beetje?

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 11-02-2013 11:20 ]

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlowijs
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-03-2022
Topic bookmarked! Ben elk uur de UPS tracker aan het bekijken of ie al onderweg is :)

Ik vind het toch wel spannend om te ontdekken of het een goede keus was om mijn MacBook Pro te verkopen voor de Surface Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 22:24

MrSleeves

You'll thank me later.

Hopelijk een beetje snel beschikbaar in Nederland, dan kan ik er eens één testen. Met de Pro kun je in principe ook de functies van de RT testen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:25

80000

mrox

mlowijs schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:11:
Topic bookmarked! Ben elk uur de UPS tracker aan het bekijken of ie al onderweg is :)

Ik vind het toch wel spannend om te ontdekken of het een goede keus was om mijn MacBook Pro te verkopen voor de Surface Pro...
geshipped naar nederland of naar de U.S.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296829

Nog paar dagen komt mijn broertje terug uit de US met een 128GB surface pro
hij was gelukkig in Vegas nog niet uitverkocht kan niet wachten ;)

moet nog wel een typecover en euro adapter halen maar als ik de website van microsoft store mag geloven dan zijn deze uitwisselbaar tussen de RT en de PRO variant en hoef ik dus niet te wachten tot de pro in NL uit is om mijn adapter+typecover te halen

Ben erg benieuwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlowijs
80000 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:58:
[...]

geshipped naar nederland of naar de U.S.?
Naar een US adres, dat 'm naar mij door zal sturen :)
Anoniem: 296829 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:13:
moet nog wel een typecover en euro adapter halen maar als ik de website van microsoft store mag geloven dan zijn deze uitwisselbaar tussen de RT en de PRO variant en hoef ik dus niet te wachten tot de pro in NL uit is om mijn adapter+typecover te halen
De stekker van de Pro oplader is met zo'n 'achtje' aangesloten, zoals je ook wel op scheerapparaten of radio's (en Apple spul) vindt, dus je kan gewoon een snoer uit je oude hardwarebak of van de Action of zo halen :)

[ Voor 57% gewijzigd door mlowijs op 11-02-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingshamm
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-02 08:06
mlowijs schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:35:
De stekker van de Pro oplader is met zo'n 'achtje' aangesloten, zoals je ook wel op scheerapparaten of radio's (en Apple spul) vindt, dus je kan gewoon een snoer uit je oude hardwarebak of van de Action of zo halen :)
Dan past de stekker in het stopcontact, maar gaat dat geen problemen opleveren met het voltage? 115 vs 230?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

mlowijs schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:35:
[...]

Naar een US adres, dat 'm naar mij door zal sturen :)
Is dit zo'n doormail adres? Dan ben ik benieuwd naar je ervaringen, want ik wil eigenlijk ook zo snel mogelijk een pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
ben ook zeer ge-interesseert in een surface pro... maar wil niet half jaar wachten tot die in NL uit komt... heb 0 ervaring met importeren... weet iemand hoe dat makkelijk en veilig kan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlowijs
kingshamm schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:44:
[...]

Dan past de stekker in het stopcontact, maar gaat dat geen problemen opleveren met het voltage? 115 vs 230?
De RT oplader is ook 100-240V, net als eigenlijk elke moderne oplader die ik tegenwoordig tegenkom. Heb van wat filmpjes en plaatjes wel gezien dat de Pro oplader ook zo is.
80000 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:05:
[...]

Is dit zo'n doormail adres? Dan ben ik benieuwd naar je ervaringen, want ik wil eigenlijk ook zo snel mogelijk een pro :)
Ja van MyUS.com. Heb van hen de meeste reviews en advertenties gezien. Veel positieve verhalen gelezen en hun livechat was ook wel professioneel.

M'n tracking status is nog niet veranderd, dus MS heeft hem nog niet verstuurd neem ik aan (of de status update vandaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-07 02:42
Wanneer komt dit ding beschikbaar in Nederland? Ik wil rond april/mei een tablet gaan kopen en deze is toch wel erg interessant. De RT zag er al interessant uit maar deze pro is natuurlijk nog veel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:01
Rond april/mei zeker nog niet.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlowijs
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimage.org/xpb90fvc5/Knipsel.jpg

Woei, Surface Pro en Touch Cover zijn onderweg! Was even bang dat MS niet zou shippen naar een doorstuuradres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:36

TheVMaster

Moderator WOS
Om eerlijk te zijn verwacht ik hem zeker wel rond die tijd in NL. Als ze in NL de RT gaan verkopen, dan zullen ze waarschijnlijk ook snel de Pro via diezelfde kanalen gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Lieve mensen, weer een kleine huishoudelijke mededeling!
Wat alle accessoires betreft, er is al een accessoires-topic in de maak, waar alles over touch covers, screenprotectors, type covers, voedingskabels en 'all-things accessoires' voor de Surface-tablets in besproken kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
En vanavond maak ik ook een levertijden topic aan voor de Surface Pro. Dan blijft dit topic redelijk schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Belangrijke mededeling!
[WRT] [W8] Accessoires voor de Surface RT/Pro

Het speciale accessoires-topic voor de Surface RT/Pro is zojuist geopend, gelieve (lees: het is vanaf nu alleen nog maar de bedoeling om de volgende vragen in bovengenoemde topic te plaatsen) hier al je vragen, ervaringen e.d. over alle accessoires van de Surface RT/Pro deponeren en dit niet meer in dit topic te doen, aangezien dit topic puur bedoeld is voor de ervaringen van het desbetreffende apparaat zelf.

Danku! ;)

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:45

World Citizen

FreeReef.nl

Ik moet mijn vraag even naar hier verplaatsen..

Blijkbaar zitten er ventilatoren in de Surface Pro.... Nou is een beetje ruis niet erg, maar staat hij ook wel eens echt te blazen... als je bv gamed... of zware taken uitvoert?

FreeReef.nl

• Nimmegeers
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-07 13:38
World Citizen schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:00:

Blijkbaar zitten er ventilatoren in de Surface Pro.... Nou is een beetje ruis niet erg, maar staat hij ook wel eens echt te blazen... als je bv gamed... of zware taken uitvoert?
Ik denk het wel, dat heb ik toch gelezen in een aantal reviews.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
World Citizen schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:00:

Volgens 1 van de reviews (weet ven niet meer welke, dacht The Verge, maar kan ook Engadget zijn) moet je echt je best doen om de fans te kunnen horen, ook bij zware belasting. In die review stond dat alle andere apparatuur in de kamer meer herrie maakte dan de vents.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

PaT schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:13:
[...]

Volgens 1 van de reviews (weet ven niet meer welke, dacht The Verge, maar kan ook Engadget zijn) moet je echt je best doen om de fans te kunnen horen, ook bij zware belasting. In die review stond dat alle andere apparatuur in de kamer meer herrie maakte dan de vents.
Ik lees ook verschillende dingen... Het enigste wat ik echt geloofde is dat als je aan het gamen bent met de stekker aangesloten, dat hij dan wel kan gaan blazen... Dat is natuurlijk niet erg...
Maar stel je zit met wat man in vergadering.. en dat ding begint af en toe te blazen.. als je een flink excel document opent.. dan ben ik daar niet zo blij mee. Al doet het verder niks onder aan de functionaliteit natuurlijk...

Decibel metingen heb ik niks aan... ik heb die wel eens vaker bekeken, en meestal ervaar ik het anders als de reviews. Reviews dramatiseren meestal...

FreeReef.nl

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 16:22
Ik zat op de microsoft nederland website te koekeloeren, kom ik ineens de Surface Pro tegen met "Binnenkort verkrijgbaar"

http://www.microsoft.com/...e-with-windows-8-pro/home

Kom maar op met dat ding :)

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:32
Bilderbeek schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:51:
Ik zat op de microsoft nederland website te koekeloeren, kom ik ineens de Surface Pro tegen met "Binnenkort verkrijgbaar"

Wauw, zou top zijn! Enig idee wat de prijs hier zou zijn? dollar = euro ?

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 16:22
Zal wel ongeveer hetzelfde verschil zijn als tussen de prijs van Amerikaanse versie van de surface rt en de variant die hier te koop is

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Bilderbeek schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:51:

De Pro was in Amerika ook "coming soon" vanaf het moment dat de RT beschikbaar was. Dus over 3 maanden is de Pro vast ook in de Nederlandse winkels te vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:16
Ik heb de Pro inmiddels vanaf zaterdag in bezit, en kan niet anders dan concluderen dat het echt een top apparaat is en een knap staaltje techniek.

Het is mijn primaire pc/laptop/tablet en hij voldoet aan alle verwachtingen. Als cover het ik de type variant gehaald omdat ik deze veel lekkerder vindt typen. Waar ik tijdens het testen op de touch cover nog vaak mis typte, gaat dat op de type cover een stuk beter.

Het voordeel van de pro is dat je er alles op kan doen wat op een normale pc/laptop ook kan, maar tevens de voordelen hebt van de touch interface als je lekker op de bank zit of onderweg bent. Zo heb ik er xbmc opgezet en kon ik in het vliegtuig heerlijk series kijken zonder eerst de bestanden te hoeven omzetten. Gewoon kopieren naar de Surface en klaar. Thuis aangekomen ook xbmc geconfigureerd naar mijn NAS zodat ik door het hele huis kan streamen. Ik betrapte me erop dat ik gewoon een serie aanzette en dan met de Surface door het huis liep, mijn tanden ging poetsen en volgens in bed de serie afkeek. :-)

Met betrekking tot het gewicht en geluid heb ik zelf geen klachten. Ik kan me voorstellen dat als je de hele dag met het ding in je handen loopt het uiteindelijk te zwaar is, maar dat doe je met een laptop ook niet. Kwa geluid moet ik zeggen dat ik de fans nog geen één keer gehoord heb. Ik heb er nog geen games op gespeeld, maar ik kan me niet voorstellen dat die fans gaan loeien zoals een desktop of laptop dat kan doen.

Het werken met de stylus voor x86 apps gaat eigenlijk heel goed. Zodra je met je stylus 1 á 2 cm boven het scherm komt verschijnt er een puntje op je scherm, waardoor je de stylus makkelijk kan positioneren op het gebeid waar jij dat wilt. Op die manier is het eenvoudig om de juiste positie te bepalen en de goede knop aan te klikken. De rechtermuisknop vind ik wel nog een beetje lastig. Deze kan je krijgen door op de stylus een knop in te klikken en dan op het scherm te klikken. Is nog een beetje wennen. Het mooie aan de stylus is dat hij ook druk gevoelig is. Als je in OneNote aan het schrijven bent krijg je ook echt een dikkere lijn als je harder op de pen drukt.

Al met al erg tevreden met mijn aankoop. Uiteindelijk was ik voor de Surface Pro 925 euro kwijt inclusief type cover en hoesje. Als hij straks in NL beschikbaar is gaat dat niet meer lukken. Dan ben je denk ik iets minder dat 1200 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 14:19
bassio schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:28:
Ik heb de Pro inmiddels vanaf zaterdag in bezit, en kan niet anders dan concluderen dat het echt een top apparaat is en een knap staaltje techniek.

Al met al erg tevreden met mijn aankoop. Uiteindelijk was ik voor de Surface Pro 925 euro kwijt inclusief type cover en hoesje. Als hij straks in NL beschikbaar is gaat dat niet meer lukken. Dan ben je denk ik iets minder dat 1200 euro kwijt.
En je vliegticket dan? ;)

Thanks voor de informatie, ik kan nu nog minder goed wachten tot ik er een heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

bassio schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:28:

*knip

Thanks!

Eventuele updates over geluid zijn altijd welkom!

[ Voor 63% gewijzigd door World Citizen op 15-02-2013 09:49 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
bbss schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:42:
[...]

En je vliegticket dan? ;)

Thanks voor de informatie, ik kan nu nog minder goed wachten tot ik er een heb.
Ik ging naar de States voor mijn werk, dus die kosten had ik gelukkig niet. Als je alleen voor de Pro naar de States gaat wordt het een duur grapje inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:17
Voor de leuk misschien wat real life foto's hier plaatsen? :) Wat betreft right click met de stylus, werkt long press niet? Met de vinger kan je lang indrukken en dan komt er zo'n vierkantje en dan krijg je een right click.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 02:01
Weet iemand of de Surface Pro digitale audio out heeft via de koptelefoon-uitgang, zoals de meeste laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:02
Ik heb gebeld met de Microsoft store, een medewerker vertelde mij dat hij "binnen een maand" in Nederland zou uitkomen! Toch maar de RT gekocht, maar misschien later zo'n Pro als vervanger voor mijn desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
D-TECH schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:44:
Ik heb gebeld met de Microsoft store, een medewerker vertelde mij dat hij "binnen een maand" in Nederland zou uitkomen! Toch maar de RT gekocht, maar misschien later zo'n Pro als vervanger voor mijn desktop.
Dan zit je met 2 Surfaces?
't kan, maar als desktop wil ik toch altijd een krachtiger iets dan wat de Surface Pro kan voortbrengen, een echt werkpaard wil ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Cheeky schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:40:
Weet iemand of de Surface Pro digitale audio out heeft via de koptelefoon-uitgang, zoals de meeste laptops?
De meeste laptops hebben geen digitale out uit de koptelefoon-uitgang hoor?
D-TECH schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:44:
Goed nieuws! Als die medewerker maar niet uit z'n nek lult dan... :p

[ Voor 39% gewijzigd door Ramon op 15-02-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Ramon schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:51:
[...]

De meeste laptops hebben geen digitale out uit de koptelefoon-uitgang hoor?
Zoals vaio's en macbooks dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Vandaag ook mijn nieuwe monitor binnengekregen (Dell U2312HM). Surface aangesloten met minidisplay port en USB kabel naar monitor. In de monitor zitten mijn muis en keyboard aangesloten. Werkt super.
Het lijkt mij helemaal perfect als er een dockingstation komt waar je alle aansluiting in hebt zitten zodat je je Surface daar alleen maar in hoeft te klikken. Eventueel een dockingstation die je vesa compatible aan je monitor kunt hangen. Dat zou helemaal mooi zijn.

Ik ga twee setups uit proberen. De surface naast mijn monitor en de surface voor mijn monitor. Ben benieuwd wat ik uiteindelijk het best vind werken. Ik zal binnen kort even foto's maken. Met mijn telefoon komt het niet goed over.

Overigens heb ik nog steeds niks gemerkt van het geluid. Ik ga er ook niet eens meer op letten, want je hoort hem gewoon niet als je hem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 21:23

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Het klopt dat het nog niet bekend is wanneer de Surface Pro in Nederland verkrijgbaar gaat zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ja dat klopt. Er is nog niks bekend over de beschikbaarheid in andere landen, waaronder Nederland. Zou mooi zijn als hij ook weer binnen een paar maanden hier verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik kijk er reikhalzend naar uit.

Met de directie hebben we een businesscase uitgewerkt waar 30 sales allemaal deze apparaatjes gaan krijgen en presentaties gaan uitvoeren bij klanten. Makkelijk in gebruik en het vervangt als ware het Citrix kastje op kantoor. Klik er een 24" scherm aan en je kunt op kantoor verder werken.

Inmiddels 3 42" touch screen TV's op het werk hangen en een microsoft pixelsense tafel om met de klant aan te kunnen zitten en productpresentaties te doen. Het past dus allemaal goed in het straatje.

Ik zie er ontzettend veel voordelen in en denk dat dit de iPad flinke slagen zal gaan toebrengen in het zakelijk landschap. Zien jullie nog bedreigingen om dit intern op bovenstaande manier in te zetten? Ze moeten het ook kunnen aansluiten op een beamer maar begreep dat je daar converters voor had?

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlowijs
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/6tsr4kx1d/WP_20130218_001.jpg

Yay, hij is binnen! Gister van Cincinnati naar Brussel naar Amsterdam naar Zwolle gegaan, dat hebben ze rap gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07 14:12
Waar besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlowijs
Uit de Amerikaanse Microsoft Online Store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Laatst online: 04-07 00:03
iNickx schreef op zondag 17 februari 2013 @ 09:04:
Ik kijk er reikhalzend naar uit.

Met de directie hebben we een businesscase uitgewerkt waar 30 sales allemaal deze apparaatjes gaan krijgen en presentaties gaan uitvoeren bij klanten. Makkelijk in gebruik en het vervangt als ware het Citrix kastje op kantoor. Klik er een 24" scherm aan en je kunt op kantoor verder werken.

Inmiddels 3 42" touch screen TV's op het werk hangen en een microsoft pixelsense tafel om met de klant aan te kunnen zitten en productpresentaties te doen. Het past dus allemaal goed in het straatje.

Ik zie er ontzettend veel voordelen in en denk dat dit de iPad flinke slagen zal gaan toebrengen in het zakelijk landschap. Zien jullie nog bedreigingen om dit intern op bovenstaande manier in te zetten? Ze moeten het ook kunnen aansluiten op een beamer maar begreep dat je daar converters voor had?
Jawel dat zie ik wel, hoe ga je om met (bedrijfsvertrouwelijke) data die lokaal op de tablet opgeslagen wordt? In principe is de data met bitlocker versleuteld, wat al beter is dan een iPAD doet, maar als het tablet verloren is wat doe je dan? Op windows kan je namelijk vrij makkelijk toegang krijgen tot een local admin account, zonder dat je daar iets heel spannends voor hoeft te doen.

Wat bedoel je met vervangen van een citrix kastje? Naar mij weten levert Citrix geen kastjes, maar hosted app/desktop solutions. SBC, cloud computing en dat soort zaken.

Voor mij een sterk punt van de Surface pro in een business case is dat het apparaat in het domein gehangen kan worden en dus ook onder de policies van het bedrijf onderhevig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07 10:47
mlowijs schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:15:
[afbeelding]

Yay, hij is binnen! Gister van Cincinnati naar Brussel naar Amsterdam naar Zwolle gegaan, dat hebben ze rap gedaan!
Wat heeft het doorsturen gekost als ik vragen mag? Is er nog importheffing bij gekomen?

Ben op eBay aan't kijken om te bieden, maar koop liever via de officiele MS store natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ben ik ook benieuwd naar. Is er al een levertijden topic voor deze lapto. euh, tablet?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
zonoskar schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:40:
Ben ik ook benieuwd naar. Is er al een levertijden topic voor deze lapto. euh, tablet?
Nee, nog niet, dus ga je gang zou ik zeggen :P ;)

Ik had die in de planning zodra mijn TS hier netjes afgerond is, maar die !@#$%^TS werkt niet mee... stukje bij beetje kom ik er wel, maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Is er iets bekend over de accuduur? Kan ie een hele dag op 1 accu draaien? Een hele dag is misschien wat lang, maar zeg een werkdag van 8 uur, zou dat gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07 10:47
In de verschillende reviews wordt gesproken over 5~6 uur, afhankelijk van het gebruik.
Het word door vele reviews als een van de minpunten aangegeven -> flink lagere accuduur dan 'normale' tablets (Surface RT/iPad). Over het algemeen ook wat lager dan de gemiddelde ultrabook.

Een hele werkdag is dus érg optimistisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:15
Cereal schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:02:
In de verschillende reviews wordt gesproken over 5~6 uur, afhankelijk van het gebruik.
Het word door vele reviews als een van de minpunten aangegeven -> flink lagere accuduur dan 'normale' tablets (Surface RT/iPad). Over het algemeen ook wat lager dan de gemiddelde ultrabook.

Een hele werkdag is dus érg optimistisch..
Snap persoonlijk niet de vergelijking met de ipad, sinds je daar niet dezelfde handelingen kan doen als de surface pro of de rt versie. Zolang reviewers daar niet vanaf stappen blijft het probleem bestaan dat mensen als eerste aan een ipad denken bij het kopen van een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Voor mij is de iPad wel een referentie. Deze gaat bijna elke nacht aan de oplader. Zeker als ie een dag lang is gebruikt voor emailtjes, facebook, file checken, Youtube (buurman & buurman), internet, etc. Dus een volgende tablet zou dat ook moeten kunnen. Of de extra functionaliteit van de Surface RT of PRO een kortere accu duur goed kan maken, weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Coenen schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:34:
Voor mij is de iPad wel een referentie. Deze gaat bijna elke nacht aan de oplader. Zeker als ie een dag lang is gebruikt voor emailtjes, facebook, file checken, Youtube (buurman & buurman), internet, etc. Dus een volgende tablet zou dat ook moeten kunnen. Of de extra functionaliteit van de Surface RT of PRO een kortere accu duur goed kan maken, weet ik nog niet.
De surface rt gaat gemiddeld bij mij 9 a 10 uur mee op de accu. Het zou in mijn ogen eerlijker zijn om de surface pro met een Windows 8 ultrabook te vergelijken, sinds Apple geen gelijkwaardig product heeft.. Tevens bevatten de meeste een gelijkwaardige processor bevatten en tegenwoordig ook touchscreen (oké geen 10 vinger en pen registratie maartoch) .

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 18-02-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlowijs
Cereal schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:14:
[...]

Wat heeft het doorsturen gekost als ik vragen mag? Is er nog importheffing bij gekomen?

Ben op eBay aan't kijken om te bieden, maar koop liever via de officiele MS store natuurlijk.
Doorsturen kostte me (Surface Pro + Touch Cover, met urgent shipping en verzekering) $100, en BTW was EUR 125 (had maar $660 declared value opgegeven, plus ik krijg de BTW toch terug via m'n bedrijf). Geen importkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbss
  • Laatst online: 06-07 14:19
mlowijs schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:04:
[...]

Doorsturen kostte me (Surface Pro + Touch Cover, met urgent shipping en verzekering) $100, en BTW was EUR 125 (had maar $660 declared value opgegeven, plus ik krijg de BTW toch terug via m'n bedrijf). Geen importkosten.
Hoe heb je het door laten sturen dan? Ik kan opzich wel een maandje wachten. Maar ik weet niet hoe betrouwbaar die medewerker van Microsoft die een paar posts eerder gequote werd is en als de extra kosten zo erg meevallen (al is er natuurlijk altijd risico voor import kosten?) is het te overwegen te bestellen uit Amerika.

Ik heb een tijd terug een monitor van 280 euro besteld uit Zuid-Korea en kon meer dan 150 euro betalen aan belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlowijs
bbss schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:02:
[...]

Hoe heb je het door laten sturen dan? Ik kan opzich wel een maandje wachten. Maar ik weet niet hoe betrouwbaar die medewerker van Microsoft die een paar posts eerder gequote werd is en als de extra kosten zo erg meevallen (al is er natuurlijk altijd risico voor import kosten?) is het te overwegen te bestellen uit Amerika.

Ik heb een tijd terug een monitor van 280 euro besteld uit Zuid-Korea en kon meer dan 150 euro betalen aan belastingen.
Door laten sturen via MyUS.com. Ik weet niet waarom de importkosten 0 euro waren, de inhoud van het pakket was duidelijk gemarkeerd als Computer Tablet en Computer Keyboard, wellicht zitten daar geen importkosten op?
De BTW moet je altijd betalen, wel afhankelijk van hoeveel waarde je opgeeft voor het pakket.

Wat is het een heerlijk ding verder zeg! Het gewicht valt me erg mee (daar waren veel klachten over van reviewers). Hij wordt wel warm als je hem intensief gebruikt, zeker niet onaanraakbaar, maar wel lekker warm. Verder is het ding gewoon supersnel met een superscherp scherm, en Windows 8 op een touchscreen werkt gewoon heerlijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
Weet je wel zeker dat de importkosten 0 euro waren?
Ik heb regelmatig spullen uit de VS geimporteerd, waarbij FedEx dan de importkosten voorschoot en me later een rekening presenteerde. Die rekening volgt soms pas na 2 weken.

[ Voor 4% gewijzigd door Didyoumeetmax? op 19-02-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik heb wel 1 irritatiepunt gevonden en dat is de power connector. Wat een onding is dat zeg. Het is voor mij gewoon niet mogelijk om dat ding er in 1 keer in te klikken. Je moet behoorlijk lopen te pielen om hem goed aan te sluiten. Mogen ze wat mij betreft wel oplossen in v2.

Accuduur is inderdaad rond de 5 uur, maar dat is als je hem dan ook iedere minuut gebruikt. Als je regelmatig iets anders doet en hem dan in sleep zet kan je makkelijk een dag met de accu doen. Maar 8 uur op dat ding typen gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kwam zojuist een screenshot tegen van iemand die op de Pro APB:R heeft draaien:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kw0c47a.jpg

Best bijzonder op 25-30fps stabiel te draaien, al zal de videokaart het niet trekken bij normale gameplay, ben ik toch verbaast wat de Pro kan doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Iemand hier die er druk op Photoshopt?

Heb nu 8GB RAM (ook voor After Effects). En vraag me af hoeveel verschil 4GB maakt. Werk vaak met meerdere grote bestanden open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Cheeky schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:18:
Iemand hier die er druk op Photoshopt?

Heb nu 8GB RAM (ook voor After Effects). En vraag me af hoeveel verschil 4GB maakt. Werk vaak met meerdere grote bestanden open...
Daar ben ik ook erg in geintereseerd, met name hoe dat ding om gaat met het indexeren (Adobe Bridge) en openen van RAW files van ~25MB.
Wil em namelijk gaan gebruiken (i.c.m. een muis) voor vlotte fotobewerking 'in het veld'.
Nu doe ik dat met een 17" laptop van 7 jaar oud en dat is echt geen doen (meer).

Wat ik me ook afvraag is of als je een beetje handig bent zo'n Surface open kan maken en 't RAM geheugen zou kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Laatst online: 12-07 13:52
Anoniem: 111246 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:27:
[...]

Daar ben ik ook erg in geintereseerd, met name hoe dat ding om gaat met het indexeren (Adobe Bridge) en openen van RAW files van ~25MB.
Wil em namelijk gaan gebruiken (i.c.m. een muis) voor vlotte fotobewerking 'in het veld'.
Nu doe ik dat met een 17" laptop van 7 jaar oud en dat is echt geen doen (meer).

Wat ik me ook afvraag is of als je een beetje handig bent zo'n Surface open kan maken en 't RAM geheugen zou kunnen vervangen.
Daar zou ik niet op rekenen:

http://www.ifixit.com/Tea...urface+Pro+Teardown/12842

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm... idd dat is een no-go.
Mijn verwachting is dat MS dan aan het eind van het jaar/begin volgend jaar dan wel met een (aankondiging) zal komen van een nieuwe Surface met 256GB storage + 8GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Anoniem: 111246 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:37:
Hmm... idd dat is een no-go.
Mijn verwachting is dat MS dan aan het eind van het jaar/begin volgend jaar dan wel met een (aankondiging) zal komen van een nieuwe Surface met 256GB storage + 8GB RAM.
Dat lijkt me niet. De meeste Ultrabooks hebben ook 4GB en daar moet je de Surface Pro mee vergelijken. Misschien dat bij de Surface Pro 2 of misschien van een andere fabrikant er meer keuze zal zijn, maar voorlopig nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 15:30
8Gb ram voor ultrabooks komen er aan. Nieuwe chips zijn ontwikkeld met 8Gb aan 1 kant speciaal voor ultrabooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
barry457 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:42:
8Gb ram voor ultrabooks komen er aan. Nieuwe chips zijn ontwikkeld met 8Gb aan 1 kant speciaal voor ultrabooks.
Dat zou dan goed uitkomen icm met de nieuwe Intel CPU's die twee keer zo lang mee gaan met de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlowijs
Didyoumeetmax? schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:00:
Weet je wel zeker dat de importkosten 0 euro waren?
Ik heb regelmatig spullen uit de VS geimporteerd, waarbij FedEx dan de importkosten voorschoot en me later een rekening presenteerde. Die rekening volgt soms pas na 2 weken.
Op de kwitantie die ik gekregen heb stond echt 0.00 euro importkosten en alleen BTW, zal later even een foto posten.

Heb er al een beetje CS:GO en League of Legends op gespeeld, gaat perfect!

Edit: foto van de kwitantie:

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/8tt5ungjr/WP_20130218_004.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door mlowijs op 19-02-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Didyoummetmax, ik liet vaak spullen naar m'n werk sturen, dan kregen we nog wel een factuur voor importkosten, maar die waren dan nihil, of wel 0 euro. Laatst wat via FedEx naar m'n thuis adres laten sturen, toen kreeg ik wel een factuur met import kosten. Ik heb het niet gechecked, maar volgens mij moeten particulieren wel import kosten betalen en bedrijven niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 23:04

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Epiphany schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:53:
[...]

Jawel dat zie ik wel, hoe ga je om met (bedrijfsvertrouwelijke) data die lokaal op de tablet opgeslagen wordt? In principe is de data met bitlocker versleuteld, wat al beter is dan een iPAD doet, maar als het tablet verloren is wat doe je dan? Op windows kan je namelijk vrij makkelijk toegang krijgen tot een local admin account, zonder dat je daar iets heel spannends voor hoeft te doen.

[...]
Als je Bitlocker aan hebt staan krijg je dus je local admin account echt niet gereset hoor :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Laatst online: 04-07 00:03
Tomba schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:30:
[...]

Als je Bitlocker aan hebt staan krijg je dus je local admin account echt niet gereset hoor :)
Is dat zo? Heb namelijk onderlaatst op mijn eigen domain het wachtwoord gereset van mijn domain admin account door de utilman.exe(toegankelijkheids toepassing) te vervangen met cmd.exe.. Daarna kreeg ik op het loginscherm volledige toegang tot de AD en het locale systeem, onder het system account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
mlowijs schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:07:
[...]

Op de kwitantie die ik gekregen heb stond echt 0.00 euro importkosten en alleen BTW, zal later even een foto posten.

Heb er al een beetje CS:GO en League of Legends op gespeeld, gaat perfect!

Edit: foto van de kwitantie:

[afbeelding]
Hmm, ok. Lekker voordelig dan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 23:04

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Epiphany schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:44:
[...]

Is dat zo? Heb namelijk onderlaatst op mijn eigen domain het wachtwoord gereset van mijn domain admin account door de utilman.exe(toegankelijkheids toepassing) te vervangen met cmd.exe.. Daarna kreeg ik op het loginscherm volledige toegang tot de AD en het locale systeem, onder het system account.
Dat is echt zo ja (tenzij je natuurlijk je BitLocker key hebt, maar die zal neem ik aan niet op het apparaat geplakt zijn :P)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Vandaag voor het eerst de fans van de surface gehoord. Vooral omdat het verder doodstil was in huis. Ja, je kan ze duidelijk horen, maar het is nog steeds niet te vergelijken met mijn andere laptop die ik hier heb. Het feit dat ik pas na twee weken voor het eerst de fans hoort zegt genoeg. Misschien als je veel gamed dat je ze dan vaker hoort, maar ik vind het niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldar
  • Laatst online: 24-10-2020
Mijn surface pro komt met de tweede lading, verzonden op 1 maart. Ook via MyUs.com. De pro lijkt me echt een topapparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie80
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-11-2024
@Maldar:

Heb je al eerdere ervaring met MyUS.com? Werkt dat goed en wat zijn de kosten?

Verder heb ik nog de vraag of er nog extra stekkers of kabels aangeschaft dienen te worden als je uit de US importeert.

Alvast dank voor reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlowijs
Hmm, ik denk dat er iets met de USB poort van mijn Surface is... Apparaten worden niet altijd goed herkend, soms pas na een paar keer inpluggen. Krijg dan een 'device not recognized' error op de desktop.

Wellicht is er iets met de USB controller driver of zo, en hopelijk is het geen hardware issue :X

[ Voor 19% gewijzigd door mlowijs op 22-02-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldar
@Lassie80

Nee, eerste keer, maar service is prima, tot nu toe geen problemen gehad, ze zijn erg behulpzaam. Toen ik zag dat mlowijs via MyUS ging bestellen zocht ik ook op wat voor service dat is.

kosten van MyUS: je kunt zoals ik gedaan heb voor $10 het standaardpakket nemen. Dan kun je eenmalig 1 product bestellen. verzendkosten kun je op de website laten voorrekenen en zouden bij mij rond de $40-$50 uit moeten komen. maar dat weet je pas zeker als het product bij MyUS is afgeleverd.
Er zijn ook andere pakketten van MyUS waarbij je $7 per maand betaald en kun je meerdere producten bestellen.

Jah, je moet een extra kabel aanschaffen. De tablet heeft een stekker van de tablet naar dat zwarte blok. De kabel van dat blok naar je stopcontact moet je vervangen. Maar dat is een standaardkabel die je hier in NL overal wel kan halen.

Credits naar mlowijs want die heeft mij dat allemaal uitgelegd :) Dus bij vragen kun je beter bij hem zijn. Mijn surface pro wordt pas 1 maart verzonden.

@mlowijs, dat zou balen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je op dag 1 je gegevens invult bij MyUS en je registratie niet afrond, krijg je de dag erna een mail met een 20% korting op je 1e pakket aanbieding. :)
Site is momenteel down voor onderhoud, maar ik denk dat ik em ook maar via die weg ga bestellen.
Ik zie 't namelijk al gebeuren dat de NL prijzen doodleuk $ -> € worden en dan ben je een stuk duurder uit in NL.
€900,- voor de Surface Pro 128 + Type Cover & sleeve + screenprotector vind ik een vriendelijke prijs.
Goed d'r zal wellicht nog iets bij komen aan invoerrechten & verzendkosten maar dat zal dan alsnog lager zijn dan de prijs die we straks in de NL winkel mogen gaan betalen. Of zit ik er compleet naast met die redenatie? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 19:02
Ik probeer ook ééntje te bestellen maar krijg steeds de boodschap dat er een probleem is bij het afronden van mijn order en dat ik hun customer service telefonisch moet contacteren. Heeft iemand dit ook al voorgehad?

[ Voor 18% gewijzigd door Quik op 23-02-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie80
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-11-2024
Dank Maldar en mlowijs voor jullie info.

Ben benieuwd wat de € prijs gaat zijn en vooral wanneer de Pro hier verkrijgbaar wordt. Anders is de route via MyUS een mooi alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlowijs
't Lijkt toch aan mijn USB device te liggen en niet aan m'n Surface, gelukkig!

@Quik: heeft te maken met je billing address, vul bij beide je MyUS adres in :)
@Lassie80: via MyUS kom je denk ik wel ongeveer op dezelfde prijs uit als ie hier zou kosten, maar ik zal t eens narekenen als ik mijn CC afschrift heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ding is alweer out of stock bij MS.
Ben benieuwd naar je narekening mlowijs.
Als 't om 't even is, wacht ik wel ff tot ie hier in NL te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik heb de TS eindelijk bijgewerkt. Tevens heb ik een levertijden topic aangemaakt. Daar kunnen dan alle slimmigheden besproken worden hoe je de Surface Pro hier kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Leuke review omdat deze een keertje niet een 1 op 1 vergelijking is met de iPad, en laat goed zien waarom hybrid devices wel degelijk toekomst hebben itt wat velen beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:23

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

SeamusXanthus schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:09:
Leuke review omdat deze een keertje niet een 1 op 1 vergelijking is met de iPad, en laat goed zien waarom hybrid devices wel degelijk toekomst hebben itt wat velen beweren.

Inderdaad een leuke review. Waar de review van Nu.nl simpel zegt van: dit is er mis en dat is mis met het apparaat, zegt deze reviewer van: dit lukte me niet, maar dat kan ook aan mij zelf liggen omdat ik het apparaat nog niet zo goed ken.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 16:10
De review is ook erg duidelijk in wat zijn uiteidelijke doel was, de strip er op proberen te tekenen en er steam games op te kunnen draaien. Ik ben ook benieuwd of hij een update post als photoshop wel werkt. En mooi om de vergelijking met de kleine Cintiq te trekken, iets wat volgens mij nog niemand gedaan heeft. Volgens mij zouden mensen met een Wacom hier ook serieus eens naar moeten kijken als ze graag een scherm willen.

Ik zit ook erg te wachten op een Surface pro, voor in de trein is het een stuk beter dan de laptop die ik nu mee zeul. Lichter en ik kan er Civ 5 op spelen (en ik heb nog wat point and click adventures op steam staan), en hij lijkt mij ook wel geschikt om mijn digitale comics op te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-07 08:36
Modbreak:Voor alles in verband met prijzen, levertijden, winkels, ... kan je terecht in prijzen en levertijdentopic

Heb ook een reeks posts naar daar verplaatst.

[ Voor 21% gewijzigd door AmbroosV op 01-03-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 19:02
Zo na een modbreak toch over levertijden en leverbaarheid beginnen wordt niet gewaardeerd

[ Voor 87% gewijzigd door PaT op 04-03-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:25

Upke dupke

Oompa Loompa

Levertijden-issues horen hier niet thuis
Ik typ dit dan nu ook van mijn Surface Pro. Ik heb een flinke tijd een tablet pc gehad, een TX2000 van HP. Wat een ramp was dat ding in vergelijking met de surface. Ik ga er nu even mee werken en dan post ik binnenkort mijn complete bevindingen.

[ Voor 33% gewijzigd door PaT op 04-03-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen, met name over de pen in combinatie met schetsen, schrijven en retoucheren. Vooral handschrift herkenning dan en hoe vloeiend dat gaat. Het is dat ik nu een Macbook Air heb die klein en licht is en dat de 128GB versie uitverkocht is, anders was er waarschijnlijk al een Surface rpo deze kant op aan het komen :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldar
Yeah!! Sinds gisteren de Surface Pro in mijn bezit via MyUS.com. Super apparaat is het. Ik heb bij de mediamarkt de typecover gekocht die ik niet samen met mn tablet uit Amerika had gehaald.
Denk dat ik er nog wel een Microsoft Wedge mouse wil hebben voor erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

Zijn er mensen die een tip hebben voor een bluetooth touch mouse? Ik heb de microsoft wedge touch geprobeerd, maar die is echt klein. Wil gaarne bluetooth hebben zodat de usb niet opgeofferd word en touch die windows 8 (charms?) ondersteunt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:25

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik heb de Surface Pro inmiddels iets meer dan een week in mijn bezig. Allereerst maar eens even hoe het apparaat voelt. Het apparaat voelt degelijk aan. Het is wat zwaarder en dikker dan de iPad en dat merk je ook wel als je hem vast houdt. Toch gebruik ik hem nog net zo gemakkelijk. Voor mij is die extra 400 gram geen probleem. Met één hand vasthouden is wel een stuk lastiger geworden maar is in bepaalde houdingen ook nog te doen. De kickstand werkt prima en klikt lekker. Als de stand is uit geklapt voelt hij wel wat plastic aan. Maar goed dat zal wel te maken hebben met het feit dat het maar een dun plankje is. Let op. De behuizing krast redelijk snel. Ook al zijn het dan maar kleine krasjes. Zeker om de oplaad magneet verbinding heen. Die is namelijk niet altijd even makkelijk te plaatsen. Wat dat betreft werkt een MagSafe verbinding beter.

Inloggen en opstarten, herstarten trouwens ook, gaat rete snel. Soms heb ik het idee dat het sneller is dan mijn zeer ferme desktop. Ik heb het nooit echt geklokt. Alles aan de Surface werkt vlot en snel. Ik heb nooit het idee dat ik aan het wachten ben. Dat is heerlijk. Dat maakt ook wel dat de Surface toch ook wel als tablet aanvoelt. Het Windows 8 start menu wat ik op desktops erg onhandig vind, werkt als touch interface prima. Ook de verschillende aanpassingen aan Windows helpen bij het bedienen met de vingers. Het is jammer dat er toch veel programma's zijn die nog niet lekker met touch werken. Waaronder Chrome bijvoorbeeld. De Windows Internet Explorer binnen de Metro interface is snel en browsed lekker weg. Wat dat betreft heb ik echt het gevoel dat ik met een tablet te maken heb.

De pen die via een active digitizer werkt doet het uitstekend. Het is jammer dat je hem nergens in kan steken want hij valt er inderdaad regelmatig af. Ik ondervang door de pen er alleen stationair aan te hangen. Zodra ik de Surface mee neem berg ik de pen ergens anders in op. Hij werkt erg nauwkeurig en de handschrift herkenning is binnen Windows prima. OneNote heeft er wat meer moeite mee heb ik het idee. Wellicht schrijf ik dan anders. Ik gebruik het virtueel keyboard toch veel meer omdat dat gewoon veel sneller werkt. Het is lekker groot en tikt lekker weg. Met de pen is alles in Windows goed te bedienen. Jammer is dat de kalibratie in de hoeken wat afwijkt. Maar goed daar heb je volgens mij altijd last van. Als ik de nauwkeurigheid en de prestaties van deze tablet/laptop vergelijk met mijn oude HP een TX2000 uit, ik geloof 2005, dan is de Surface echt veel beter. Dat heeft niet alleen te maken met het feit dat het een nieuwe apparaat is. Alles is gewoon goed op elkaar afgestemd.

Ik heb het 64 GB model waar de restore partitie van heb verwijderd. Ook heb ik de meeste standaard Windows apps verwijderd. Denk aan kaarten, personen etc etc. Ik heb er office opstaan (wat met de touch interface prima werkt) vlc, chrome, dropbox met een boel bestanden gesynchroniseerd en Steam met Company of Heroes. Een game apparaat is het natuurlijk totaal niet. Maar het ding is ontzettend handig mee te nemen naar een vriend om daar even snel een potje Company of Heroes te spelen. Grafisch is dat erg zwaar dus moet alles vrij laag gezet worden. Door het kleine scherm stoort dat niet echt. Je moet je verwachtingen gewoon aanpassen. Het scherm verder ziet er prima uit. Het is natuurlijk geen Retina scherm zoals op m'n iPad 3 maar het komt toch wel in de buurt. Echte pixels zie ik niet. Zeker niet zoals ik dat met de iPad 2 zag.

Over de batterij duur wordt regelmatig negatief gesproken. Is dat terecht. Ik vraag me af. Mijn TX 2000 kon met een extra batterij die de laptop 2x zo dik maakte 6 uur mee. Dat was dan bij normaal internet gedrag, beetje browsen, vooral veel notities maken en dingen typen. De Surface kan dat ook en die is een heel stuk dunner. Natuurlijk is het scherm dan niet zo fel. Maar dat is in een goed verlichte ruimte dan ook niet echt nodig. Ga alleen niet recht onder de verlichting zitten want het scherm spiegelt dan enorm.

Ik heb er hier in Nederland een typecover bij gekocht. De magneten zijn zo sterk als men beweerd. Alles zit dus goed vast en zal niet zo maar los schieten. De typecover typt redelijk goed. Vervelend is dat sommige toetsen gewoon heel sterk aangeslagen moeten worden wil het systeem reageren. Verder ben ik wel wat irritante bugs tegen gekomen met de cover/virtuele toetsenbord. Ik heb al een aantal keer gehad dat als ik de cover er af haal en vervolgens wil inloggen, ik niet de beschikking krijg over een virtueel toetsenbord. Verder zit het virtueel toetsenbord soms vast. Alle letters zijn dan capslock, of alle letters zijn sneltoets combinaties. Zo ben ik laatst een keer of 4 uitgelogd voordat ik wist wat er aan de hand was. Erg irritant en frustrerend.

Ongetwijfeld heb ik niet alles besproken. Maar zoals het er nu naar uitziet ben ik zeer tevreden over het apparaat. Het voldoet goed voor mij. Ik kan er adequaat op notities maken. Bestanden openen snel en zijn dus snel tijdens een vergadering te bespreken. Alles kan lokaal waardoor ik niet persé afhankelijk ben van wifi. Erg fijn! Ik voel me gewoon nergens in beperkt. Dat is toch wel een verademing in vergelijking met de iPad. En niet om dat apparaat te bashen. Ik heb er heel veel plezier mee gehad. Ik denk dat ik dat met deze Surface ook zal hebben. Ik kijk nu in ieder geval alweer uit naar een evt. vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Goed verhaal, moet me echt inhouden er eentje te kopen. Ik heb mezelf echter beloofd dat ik pas de tweede generatie er eentje zal aanschaffen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldar
80000 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:41:
Zijn er mensen die een tip hebben voor een bluetooth touch mouse? Ik heb de microsoft wedge touch geprobeerd, maar die is echt klein. Wil gaarne bluetooth hebben zodat de usb niet opgeofferd word en touch die windows 8 (charms?) ondersteunt??
Weet je toevallig hoe het zit met de dpi in de praktijk? Ik zou namelijk graag deze muis aanschaffen voor als ik een keer een muis nodig heb bij mijn Surface Pro. Maar ik heb gemerkt dat als ik er een simple muis op aansluit dat de dpi echt ontzettend laag is.
Ik heb een gaming muis van 6000 dpi maar die is niet bepaald mobiel.

Denk je dat de dpi van de wedge mouse prima is of voelt die een beetje traag aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik moet me ook heel erg bedwingen om er niet een te bestellen. Gelukkig heb ik het geld even niet. Hoeveel van de 64GB heb je nu nog over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
zonoskar schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:56:
Ik moet me ook heel erg bedwingen om er niet een te bestellen. Gelukkig heb ik het geld even niet. Hoeveel van de 64GB heb je nu nog over?
Ik zou je persoonlijk niet druk maken over de ruimte die nog over is. Met een hele simpele register key kan je apps installeren op een sdkaart, mocht je echt ruimte te kort komen bij installatie vanuit de store.

Ik heb alleen geen idee hoe de performance wordt als je dit toepast op een x86 applicatie.

[ Voor 16% gewijzigd door vali op 13-03-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000

80000

mrox

Maldar schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:54:
[...]

Weet je toevallig hoe het zit met de dpi in de praktijk? Ik zou namelijk graag deze muis aanschaffen voor als ik een keer een muis nodig heb bij mijn Surface Pro. Maar ik heb gemerkt dat als ik er een simple muis op aansluit dat de dpi echt ontzettend laag is.
Ik heb een gaming muis van 6000 dpi maar die is niet bepaald mobiel.

Denk je dat de dpi van de wedge mouse prima is of voelt die een beetje traag aan?
Oef, een 6000 dpi muis is wel wat anders :)
De wegde zat aan een acer windows 8 tablet in de ms store. Weet niet welk model even.

Het probleem is dat die zeer klein is, ongeveer 3 cm incl muisknop tot "onderkant". Dus in mijn palm paste het niet, dus ik verwacht echt kramp bij gemiddeld gebruik.
Verkoper melde dat ik de de wijsvinger en middle vinger op de muis moest laten rusten en dan te bewegen. Naar mijn gevoel moest ik dan nog teveel mijn hele hand bewegen/liften om het hele beeldscherm van links naar rechts te behappen, naar ik vermoed door de lage dpi.

Ik kan me voorstellen dat dit werkt als je een hoge dpi hebt, zodat je kan "muizen" met 2 vingers zonder je hand omhoog te halen of te bewegen.

Verder was de touch mogelijkheid alleen maar verticaal of horizontaal scrollen, vandaar mijn vraag hier, i.c.m. de pro en mobiliteit.
Ik zit met dezelfde situatie als je een keer muis nodig hebt :o , kan ook nog rustig wachten op nieuwe muizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik snap het muisprobleem niet zo, ik heb gewoon een 24" scherm met 1920*1200 en dat muist ook goed. Je kan altijd nog de muissnelheid aanpassen natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ceLjXZI.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
vali schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:32:
[...]

Ik zou je persoonlijk niet druk maken over de ruimte die nog over is. Met een hele simpele register key kan je apps installeren op een sdkaart, mocht je echt ruimte te kort komen bij installatie vanuit de store.

Ik heb alleen geen idee hoe de performance wordt als je dit toepast op een x86 applicatie.
Wel jammer is dat de SSD in de Surface Pro supersnel is en een SD heel erg veel trager. Voor die 100 euro verschil zou ik altijd voor de 128GB gaan.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor alles in verband met prijzen, levertijden, winkels, ... kan je terecht in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1538648">prijzen- en levertijdentopic</a>. Ervaringen over accessoires voor de Surface RT en Pro mogen <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1537408/0">hier</a> besproken worden.~~~[/html]