Na de komende tentamenweken was ik van plan een WIMBoot te maken. Dan kan ik mooi een complete en-UK image maken. Tot die tijd maar hopen dat ik geen recovery nodig heb of een windows 8.2 plotseling uitkomt
Ook vandaag ontvangen. Herinstallatie van Windows 8.1 Pro in het Engels/VS verhelpt het probleem(en scheelt je uren updatenn). Kun je meteen die recovery eraf halen die loos ruimte in neemt. Ben toch niet van plan deze te gebruiken met alleen de keuze voor deze 3 talen...
Qua authorisatie nog even kijken, kan het waarschijnlijk regelen door te bellen met MS.
Qua authorisatie nog even kijken, kan het waarschijnlijk regelen door te bellen met MS.
Maar hoe start je dat ding op van een bootable USB stick met Win 8.1 Pro? Ik heb een werkende stick met officieële Win 8.1 Pro installatie, maar met volume down ingedrukt start hij gewoon door. Ook als ik via Windows 8 aangeef dat hij moet herstarten vanaf de USB stick lukt het niet.
Wat doe ik fout?
Wat doe ik fout?
Volgens mij niets... Bij mij deed hij het na 1 x met volume down. Stick wel goed opgezet met UEFI?
Je moet 'm (de USB stick dus) FAT32 formatteren i.p.v. NTFS. Dan je iso erop zetten en indien nodig de inhoud van de boot map kopiëren naar een nieuwe dir 'efi', voor zover je iso dat niet al heeft. Dan wil-ie wel booten met vol. down tegelijkertijd.
Een bootable uefi usb stickje maak je eenvoudig met Rufus http://rufus.akeo.ie/ (fat32 idd)
Bij mij was dat ook, ik heb een windows 8.1 engelse iso op de usb stick staan..geinstalleerd vanuit windows zelf en toen nederlands taalpakket geinstalleerd.
Het probleem was dat bij mij de laatste update van de 90 fout ging en daardoor ik geen taalpakket kon installeren.
Het probleem was dat bij mij de laatste update van de 90 fout ging en daardoor ik geen taalpakket kon installeren.

rookie no. 1 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 17:44:
Maar hoe start je dat ding op van een bootable USB stick met Win 8.1 Pro? Ik heb een werkende stick met officieële Win 8.1 Pro installatie, maar met volume down ingedrukt start hij gewoon door. Ook als ik via Windows 8 aangeef dat hij moet herstarten vanaf de USB stick lukt het niet.
Wat doe ik fout?
Blergh, ik krijg toch echt niet die stick aan de praat. Elke keer gaat hij meteen door naar windows, of krijg ik een Error The Boot Configuration Data file is missing or contains errors message. 300ste check van een correcte file in de aangegeven map en nog steeds niks 
(heb dan wel een Euro recovery te pakken gekregen) al krijg ik nu zin om gewoon een generieke ISO te proberen.
(heb dan wel een Euro recovery te pakken gekregen) al krijg ik nu zin om gewoon een generieke ISO te proberen.
Bij mij ging het probleemloos met een generieke 8.1 iso, inclusief eigen licentie later invoeren en activeren, guides:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2711610
http://www.eightforums.co...drive-create-windows.html
http://www.softpedia.com/...ewer-Download-241178.html
nb, je kan alle partities verwijderen, scheelt fijn in de opslagruimte
nb2, ik heb mijn key reeds in de spaanse installatie uitgelezen
[ Voor 30% gewijzigd door Stefano op 20-06-2014 19:15 ]
Ik heb ook alle (Spaanse meuk
) partities eraf gegooid. Nou wil ik wel een image maken van mijn installatie maar dat is nog verdomd lastig. Na een hoop gedoe en gezoek ben ik erachter dat dat alleen gaat werken met Clonezilla + powered USB hub + bootable USB + USB toetsenbord + USB HDD. Acronis alleen nog niet geprobeerd. Windows zelf biedt natuurlijk weer geen mogelijkheden.
Lekker gebruiksvriendelijk allemaal, Microsoft.

Gisteravond toch eindelijk gelukt, Euro partitie geinstalleerd dus zowel engels als nederlands mogelijk. Vandaag nadat ik per ongeluk de intel drivers verneukt had toch maar de volledig NL versie geinstalleerd. Werkt nu wel prima 
Grappig detail dat ik van de MS support een of andere gare methode kreeg toegestuurd, uiteraard werkte dat dat voor geen ene meter. Ik zei ze nog zo duidelijk die spaanse partitie MOET je wel installeren dus hou je de taal ook. Want de eerste taal die geinstalleerd wordt zitten om een of andere reden toch nog elementen in.
Bij de eerste keer had ik Engels + nederlands taalpakket gedaan, en ja hoor, alles wat eerst Spaans was overgebleven was nu Engels. Enorme faal bij microsoft van mijn part, met die talen.
Iemand trouwens een idee voor recente Intel drivers of hoe die goed te installeren? Nadat ik even had geklooit met de .zip variant werkte mijn pen niet meer, ook verder niet meer aan de praat gekregen
Grappig detail dat ik van de MS support een of andere gare methode kreeg toegestuurd, uiteraard werkte dat dat voor geen ene meter. Ik zei ze nog zo duidelijk die spaanse partitie MOET je wel installeren dus hou je de taal ook. Want de eerste taal die geinstalleerd wordt zitten om een of andere reden toch nog elementen in.
Bij de eerste keer had ik Engels + nederlands taalpakket gedaan, en ja hoor, alles wat eerst Spaans was overgebleven was nu Engels. Enorme faal bij microsoft van mijn part, met die talen.
Iemand trouwens een idee voor recente Intel drivers of hoe die goed te installeren? Nadat ik even had geklooit met de .zip variant werkte mijn pen niet meer, ook verder niet meer aan de praat gekregen
Wacom pen werkt het best met deze driver: http://cdn.wacom.com/U/dr...C/ISD_DualTouch_720-4.exe direct van Wacom
Een NL Windows 8 via USB geïnstalleerd, werkt perfect. Code pakt ie automatisch. Daarna alle updates en naar 8.1 (het gaat om de Spaanse ibood versie)
[ Voor 14% gewijzigd door tweakkjoost op 23-06-2014 00:17 ]
Macrium Reflect Free. Gisteren nog gedaan met m'n iBood surface, nadat ik een restore van een NL recovery image had gedaan en hem volledig gebruiksklaar had gezet. Duurt 15min, vanuit Windows, rechtstreeks naar m'n NAS. Recovery stick niet gemaakt, dat doe ik wel via een andere pc als het probleem zich stelt.m00 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:33:
Ik heb ook alle (Spaanse meuk) partities eraf gegooid. Nou wil ik wel een image maken van mijn installatie maar dat is nog verdomd lastig. Na een hoop gedoe en gezoek ben ik erachter dat dat alleen gaat werken met Clonezilla + powered USB hub + bootable USB + USB toetsenbord + USB HDD. Acronis alleen nog niet geprobeerd. Windows zelf biedt natuurlijk weer geen mogelijkheden.
Heb overigens enkel een image van de Windows partitie gemaakt, niet van de hele schijf incl de recovery partitie(s). Bij een schijfcrash heb ik dus wel een probleem. Nuja... kweet toch niet of de ssd überhaupt vervangen kan worden...
Trouwens, nog iemand problemen met Google Chrome? Nogal blurry allemaal. En Chrome in Metro mode is al helemaal verneukt.
Voor de rest wel tevreden van de Surface (niet van W8.1; behalve dat die supersnel opstart). Wel een 273-ish point pen calibratie moeten lopen.
Nu nog een keyboard & touchpad zoeken, al weet ik nog niet of ik voor de Type Cover of een bluetooth keyboard+touchpad combo ga.
Wat is er mis met de laatste drivers via Windows Update?MusicAddict schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:43:
[ Voor 26% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 23-06-2014 11:47 ]
Chrome werkte aan het begin ook niet lekker, maar toen ik bij displaysettings -> tekst groter of kleiner weergegeven dat vinkje aanzet dan werkt eigenlijk alles wel goed. Windows zelf wordt groter weergegeven terwijl chrome netjes op de native resolutie (scherp) wordt weergegeven.Buzz_Fuzz schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:40:
[...]
Trouwens, nog iemand problemen met Google Chrome? Nogal blurry allemaal. En Chrome in Metro mode is al helemaal verneukt.
Voor de rest wel tevreden van de Surface (niet van W8.1; behalve dat die supersnel opstart). Wel een 273-ish point pen calibratie moeten lopen.
Nu nog een keyboard & touchpad zoeken, al weet ik nog niet of ik voor de Type Cover of een bluetooth keyboard+touchpad combo ga.
[...]
Wat is er mis met de laatste drivers via Windows Update?
Een typecover is wel leuk speelgoed, als je hem gebruikt is het wel de ideale oplossing. Al ben ik het niet eens met de prijs die men er voor vraagt. Zelf heb ik de Touchcover van mijn RT meegenomen dus ik heb niets te klagen, al is het ook meer voor 'erbij' dan dat ik er hele teksten op ga tikken.
Drivers van windows update zijn vreselijk oud, (31 juni 2013) en daardoor lopen wat games niet fijn. Rise of nations schaalde bijvoorbeeld niet fullscreen als ik hem op 1366x768 zette voor wat performance, dus zwarte balken er om heen. En bij een andere game kreeg ik na 5 minuten zomaar een BSOD, dus helemaal ideaal is het niet.
Er is een driver package beschikbaar op Microsoft met de nieuwste firmware en drivers voor de Pro van maart 2014. Zoek maar even.
(Link met download)
(Link met download)
[ Voor 48% gewijzigd door Gé Brander op 25-06-2014 13:31 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Kan dit ook met een normale Windows 8 Pro iso? Ik heb die namelijk liggen voor mijn desktop (met legale licentie).Stefano schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 18:47:
Bij mij ging het probleemloos met een generieke 8.1 iso, inclusief eigen licentie later invoeren en activeren, guides:
Dus als ik het goed begrijp
1. de spaanse (of andere) setup doorlopen, evt met de Ibood hulp
2. recovery image maken (just to be safe) van deze spaanse setup
3. key uitlezen
4. NLwin 8 pro iso er over heen knallen, met de key van 3, gehele installatie overnieuw doen
et voila?
Ik ben niet zo te spreken over de 'service' van iBood. Ik kan het allemaal wel zelf doen, maar begrijp dat sommige mensen huiverig zijn....
[ Voor 6% gewijzigd door jeanj op 25-06-2014 13:57 ]
Everything is better with Bluetooth
Ik vind de service en het aanbod van iBood wel heel netjes. Ze geven aan hoe je het kunt oplossen (wat enorm eenvoudig is door het juiste taalpakket te installeren en daarna een upgrade naar 8.1 te doen) of dat je hem kunt terug sturen en de koop ongedaan wordt.
Hoe wil je het nóg beter hebben?

Correct, waarschijnlijk hoef je niet eens een key in te vullen tijdens installatie aangezien deze al in de bios opgeslagen is. Vervolgens windows update geheel doorlopen en 8.1 via de store installeren.jeanj schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:56:
[...]
Kan dit ook met een normale Windows 8 Pro iso? Ik heb die namelijk liggen voor mijn desktop (met legale licentie).
3. key uitlezen
4. NLwin 8 pro iso er over heen knallen, met de key van 3, gehele installatie overnieuw doen
et voila?
Ik ben niet zo te spreken over de 'service' van iBood. Ik kan het allemaal wel zelf doen, maar begrijp dat sommige mensen huiverig zijn....
Dat ze veel sneller met een oplossing kwamen. De oplossing stond namelijk halverwege vorige week al op hun forum...rookie no. 1 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:40:
Ik vind de service en het aanbod van iBood wel heel netjes. Ze geven aan hoe je het kunt oplossen (wat enorm eenvoudig is door het juiste taalpakket te installeren en daarna een upgrade naar 8.1 te doen) of dat je hem kunt terug sturen en de koop ongedaan wordt.
Dat ze de _juiste_ oplossing meedelen, nl. een EN/NL recovery. Met het taalpakket heb je namelijk Spaanse bleed-through en het geheel wordt gewoon weer ongedaan gemaakt na de 8.1 upgrade en volgende...
En/of dat ze iets meer aanbieden dan de aalmoes van 5€.
[ Voor 18% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 25-06-2014 17:25 ]
Ja, dat heb ik vanochtend uitgevoerdjeanj schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:56:
[...]
Kan dit ook met een normale Windows 8 Pro iso? Ik heb die namelijk liggen voor mijn desktop (met legale licentie).
Ik heb de Windows 8.1 Pro met Update x64 NL er op gezet met de key uit 3. Stap 2 heb ik niet gedaan omdat je altijd een nieuwe ISO kan gebruiken om een verse installatie te doen.Dus als ik het goed begrijp
3. key uitlezen
et voila?
Ik begrijp dat sommige mensen huiverig zijn, als je het niet wilt doen dan heb je twee opties:Ik ben niet zo te spreken over de 'service' van iBood. Ik kan het allemaal wel zelf doen, maar begrijp dat sommige mensen huiverig zijn....
1) terugsturen
2) vragen of iemand anders het wil doen
Prima opties in mijn beleving.
[ Voor 5% gewijzigd door Gé Brander op 25-06-2014 22:49 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Waarom niet de EU image gebruiken (met dank aan ddr780 van iBood forum) en deze instructies volgen ?jeanj schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:56:
[...]
3. key uitlezen
et voila?
Het vreemde bij mij was dat na de Windows 8.1 upgrade het volledig in het Engels was. Ik had wel het Engels taalpakket geïnstalleerd en Spaans verwijderd. Zelfs de optie om Spaans als taal te selecteren was weg na de upgrade. Misschien is dit anders met EN vergeleken met NL.Buzz_Fuzz schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 17:22:
[...]
Dat ze veel sneller met een oplossing kwamen. De oplossing stond namelijk halverwege vorige week al op hun forum...
Dat ze de _juiste_ oplossing meedelen, nl. een EN/NL recovery. Met het taalpakket heb je namelijk Spaanse bleed-through en het geheel wordt gewoon weer ongedaan gemaakt na de 8.1 upgrade en volgende...
En/of dat ze iets meer aanbieden dan de aalmoes van 5€.
De Service kon inderdaad wel wat beter en sneller. Ik klaag zeker niet, want voor die prijs mag en kan dat niet (€200 goedkoper). Als iemand geen genoegen neemt met de service van iBood, stuur de Surface dan maar terug.
[ Voor 0% gewijzigd door Phantoman op 26-06-2014 19:08 . Reden: credits aan ddr780 ]
Ik heb gisteren mijn surface pro binnen gekregen. Ik heb er gisteren avond flink wat mee zitten spelen, de interface valt nu meteen op zijn plek met windows 8. Echt een verademing dat touch screen met de pen.
Welke apps zouden jullie absoluut aanraden?
Zou ik ook wel willen weten. Ivgm Play Store is het toch maar magertjes; zelfs weinig of geen scores om je op te baseren.Xenophoben schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 08:55:
Ik heb gisteren mijn surface pro binnen gekregen. Ik heb er gisteren avond flink wat mee zitten spelen, de interface valt nu meteen op zijn plek met windows 8. Echt een verademing dat touch screen met de pen.
Waar zijn bv de (officiële) Pulse, Pocket, IMDB & Youtube apps?
Waarom zou je IMDB en Youtube als app willen hebben als de website gewoon werkt?Buzz_Fuzz schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:30:
[...]
Zou ik ook wel willen weten. Ivgm Play Store is het toch maar magertjes; zelfs weinig of geen scores om je op te baseren.
Waar zijn bv de (officiële) Pulse, Pocket, IMDB & Youtube apps?
Verwijderd
Snap ik ook niet aangezien je dan wel die schijt advertentie heb , via de browser heb je de geen last van met AdblokerEpiphany schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:00:
[...]
Waarom zou je IMDB en Youtube als app willen hebben als de website gewoon werkt?
Omdat een dedicated app sneller werkt.
Youtube schakelt naar 1080p maar dan is de bediening wel heel erg klein. Sowieso als je m als tablet gebruikt en je wilt spoelen gaat je filmpje dan ook eerst op pauze (zodra je het scherm aan raakt), dan moet je op een balkje van 5mm hoog drukken om de juiste plek te kiezen en dan weer verder kijken.
Dat is op een android tablet met de youtube app toch wel een flink betere ervaring
Dus een app hiervoor snap ik wel, hypertube doet het op zich wel aardig als je toch nog iets wilt. Niet officieel van youtube zelf maar werkt best goed.
Dat is op een android tablet met de youtube app toch wel een flink betere ervaring
Goede onderbouwingCogency schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:36:
Omdat een dedicated app sneller werkt.

Heeft niks met data ophalen te maken. Pak een ipad/android tablet. Ga nu via de browser naar youtube en navigeer/zoek wat rond en doe hetzelfde met de youtube app.
Vertel mij dan wat vlotter werkt.
Natuurlijk heeft het wel te maken met het ophalen van dat(veelal reclame en andere nare troep die google over je komt te weten) in de youtube app zijn volgens mij geen reclames te vinden en wordt er minder data verzamelt zoals op de site gedaan wordt. Zoals in dit topic al eerder gemeld, als je ads blockt is er geen behoefte voor een youtube app, naar mijn idee. Heb er iig geen behoefte aan op mijn surface2Cogency schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:04:
Heeft niks met data ophalen te maken. Pak een ipad/android tablet. Ga nu via de browser naar youtube en navigeer/zoek wat rond en doe hetzelfde met de youtube app.
Omdat een dedicated app vaak sneller werkt idd. Maar ook omdat apps op touch bediening zijn afgestemd, de websites niet. En omdat de IE app verdwenen is bij mij, waarschijnlijk omdat ik Google Chrome als standaard browser heb ingesteld. En omdat Chrome in Metro-mode niet goed werkt. Waardoor ik door dat alles in desktop modus met de stylus moet werken, wat gewoon niet zo handig werkt, bv met youtube. Besturingselementen zijn namelijk nogal klein.Epiphany schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:00:
[...]
Waarom zou je IMDB en Youtube als app willen hebben als de website gewoon werkt?
Ik ben op zoek naar vervanging van mn ipad 3 32GB, en zag de surface pro 1 128GB voor 499 euro. Heeft er iemand hier ervaringen met de combinatie surface pro i.c.m. bluestacks en android apps? Zal niet zoveel apps gebruiken, maximaal 5. Wil overstappen omdat de ipad 3 moeite heeft met veel tabs open in safari, en laat nu net browsen (en email + agenda) het meest gebruikt worden bij mij.
Geen ervaring mee, maar als dat draait op Windows 8.1...dan lijkt me dat geen probleem toch?Trishul schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:46:
Ik ben op zoek naar vervanging van mn ipad 3 32GB, en zag de surface pro 1 128GB voor 499 euro. Heeft er iemand hier ervaringen met de combinatie surface pro i.c.m. bluestacks en android apps? Zal niet zoveel apps gebruiken, maximaal 5. Wil overstappen omdat de ipad 3 moeite heeft met veel tabs open in safari, en laat nu net browsen (en email + agenda) het meest gebruikt worden bij mij.
Dank voor je antwoord. Ik vind de prijs voor de pro1 128gb op dit moment erg aantrekkelijk, 499 euro. Lijkt me ook tof om in het vliegtuig straks oude klassiekers zoals age of empires 2/3 te spelen. Heb mn prive laptop begin dit jaar ook weggedaan, maar merk met mn zakelijke elitebook dat een laptop toch best nog handig kan zijn zo nu en dan (naast mn workstation). Voor 499 een tablet/ultrabook hybride met i5 @ 1.7Ghz, 4GB ram en 128GB en full-hd scherm lijkt me dan een no-brainer, toch? M'n ipad 3 32GB raak ik wel makkelijk kwijt voor 250 euro.TheVMaster schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 17:08:
[...]
Geen ervaring mee, maar als dat draait op Windows 8.1...dan lijkt me dat geen probleem toch?
Spec wise is het een tablet waar je alles mee kunt, en de hardware is prima voor de prijs. Enige nadeel is wel dat je niet de accuduur moet verwachten van een ipad, ofja niet helemaal met de eerste surface pro in ieder geval. (surface pro 2 is alleen zuiniger, beetje meh dat hetzelfde model dan 900 euro kost, niet waard imho)Trishul schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:10:
[...]
Dank voor je antwoord. Ik vind de prijs voor de pro1 128gb op dit moment erg aantrekkelijk, 499 euro. Lijkt me ook tof om in het vliegtuig straks oude klassiekers zoals age of empires 2/3 te spelen. Heb mn prive laptop begin dit jaar ook weggedaan, maar merk met mn zakelijke elitebook dat een laptop toch best nog handig kan zijn zo nu en dan (naast mn workstation). Voor 499 een tablet/ultrabook hybride met i5 @ 1.7Ghz, 4GB ram en 128GB en full-hd scherm lijkt me dan een no-brainer, toch? M'n ipad 3 32GB raak ik wel makkelijk kwijt voor 250 euro.
Krijgt er wel een volledige windows tablet voor terug met prima specs.
Zelf kwam ik van een RT af en die ging langer mee, al gaf die nooit aan hoelang hij nog mee zou gaan. Maar mn pro gebruik ik meer (en voor meer dingen) dus de afweging was makkelijk gemaakt.
http://www.allthatnerdyst...surface-pro-battery-life/
Wel moet ik zeggen dat een touch of typecover een redelijke vereiste is, scheelt enorm in de productiviteit (en de manier waarop zal je niet gewend zijn van de ipad)
Tnx,MusicAddict schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:07:
[...]
Spec wise is het een tablet waar je alles mee kunt, en de hardware is prima voor de prijs. Enige nadeel is wel dat je niet de accuduur moet verwachten van een ipad, ofja niet helemaal met de eerste surface pro in ieder geval. (surface pro 2 is alleen zuiniger, beetje meh dat hetzelfde model dan 900 euro kost, niet waard imho)
Krijgt er wel een volledige windows tablet voor terug met prima specs.
Zelf kwam ik van een RT af en die ging langer mee, al gaf die nooit aan hoelang hij nog mee zou gaan. Maar mn pro gebruik ik meer (en voor meer dingen) dus de afweging was makkelijk gemaakt.
http://www.allthatnerdyst...surface-pro-battery-life/
Wel moet ik zeggen dat een touch of typecover een redelijke vereiste is, scheelt enorm in de productiviteit (en de manier waarop zal je niet gewend zijn van de ipad)Zonder werkt ook, maar omdat het ook een bescherming is zit het nooit in de weg, en gebruik je het wel vaker.
Zat idd te kijken naar de covers, en zie dat die ook in prijs gedaald zijn naar ong. 70 a 80 euro. Accuduur maakt me niet zo erg veel uit, zolang die bij licht werk 5 uurtjes kan halen. Ik denk dat ik m gewoon ga halen, want W8.1 is toch wel een mooie bonus, as in, je kunt er alles op draaien. Nu nog ff hunten op zo'n cover
Vandaag gaat mijn surface pro 1 terug naar Microsoft (of ergens in Limburg), tijdens het surfen op de pro zag ik opeens bruine vlekken aan de rechterkant van het scherm (locatie schroll bar) welke erger worden met een hogere temperatuur van de pro (die nu ook veelte warm aanvoelt na normaal gebruik).
Ergens gelezen dat het mogelijk de accu is die aan het uitzetten is en tegen het scherm drukt, maar de surface is zo goed als on-repareer-baar dus ik stuur hem maar op.
Gelukkig nog net binnen de garantie!!!

Foto's van het 'cleanen' surface pro
Ergens gelezen dat het mogelijk de accu is die aan het uitzetten is en tegen het scherm drukt, maar de surface is zo goed als on-repareer-baar dus ik stuur hem maar op.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Sinds eergisteren een windowsupdate op mijn surface pro gehad, en het resultaat is minder dan de beginsituatie.
Hij verkleint de tekengrootte namelijk elke keer bij het opstarten. Ik weet van 2 manieren om dat te "herstellen" (in configuratiescherm onder Beeldscherm\Maakt tekst beter leesbaar en onder persoonlijke instellingen\pc\beeldscherm). Dat werkt...eenmalig. Hij wil dan elke keer opnieuw opstarten, en dan onthoudt ie het die ene keer, zet ik mijn surface vervolgens uit en een uur later weer aan is de instelling teruggezet, of eigenlijk: de tekengrootte is weer klein, en de instelling is alsnog groot....Vaag!
Iemand dit ook ervaren?

Even een bump, maar heb je de Surface Pro ondertussen alweer terug en zo ja, hoe lang duurde de reparatie/vervanging?D0gtag schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:57:
Vandaag gaat mijn surface pro 1 terug naar Microsoft (of ergens in Limburg), tijdens het surfen op de pro zag ik opeens bruine vlekken aan de rechterkant van het scherm (locatie schroll bar) welke erger worden met een hogere temperatuur van de pro (die nu ook veelte warm aanvoelt na normaal gebruik).
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Ik heb tevens display problemen met mijn Surface Pro en zit nog ruim in de garantie volgens http://myservice.surface.com/, dus ik wil hem ook opsturen/laten vervangen. Maar ik kan eigenlijk niet echt meer dan twee weken zonder de Surface Pro
Ook een goed excuus om de SP3 te kopen, maar dat is een andere oplossing
ik heb sinds kort het probleem dat mijn surface pro om onverklaarbare redenen opnieuw opstart. Heeft iemand anders hier ervaring mee? Ik weet niet of het een software of hardware probleem is, maar het lijkt iets met beweging te maken te hebben. Een zoeltocht met google levert vrij weinig op.
Stel ik wil hem inruilen, kan ik dat dan het beste via de Media Markt doen, of via MS? En zoals hoervoor gevraagd: hoe lang duurt zo'n reparatie/pmruiling?
Stel ik wil hem inruilen, kan ik dat dan het beste via de Media Markt doen, of via MS? En zoals hoervoor gevraagd: hoe lang duurt zo'n reparatie/pmruiling?
Ik heb dit ook wel eens gehad, voornamelijk op momenten dat ik mijn Type Cover eraan klikte of weer los haalde. Soms ook zonder de Type Cover. Geen idee wat het veroorzaakt.ikkuhqhp schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:50:
ik heb sinds kort het probleem dat mijn surface pro om onverklaarbare redenen opnieuw opstart. Heeft iemand anders hier ervaring mee? Ik weet niet of het een software of hardware probleem is, maar het lijkt iets met beweging te maken te hebben. Een zoeltocht met google levert vrij weinig op.
Ik heb mijn Surface Pro gisteren ter reparatie/vervanging gestuurd. Volgens een andere tweaker was het in 5 dagen geregeld, ik laat het hier wel weten als ik iets terug krijg.
ik wil een surface aanschaffen zonder bon, heb ik dan wel recht op garantie?
Heeft er iemand toevallig een NL of EN image beschikbaar?
Ik heb een paar weken geleden een nieuwe surface pro opgehaald bij een niet nader te noemen winkelketen, en heb dezelfde onzin !D0gtag schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:57:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Erg jammer.
Misschien kun je hier wat mee?Gé Brander schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:16:
Heeft er iemand toevallig een NL of EN image beschikbaar?
Waarom niet de EU image gebruiken (met dank aan ddr780 van iBood forum) en deze instructies volgen ?
Thanks!
Graag gedaan. Zoals Eek the Cat altijd zei
It never hurts to help
Ter informatie over install images: Gé Brander in "[W8] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2"
Net mijn Surface Pro 2 binnen gekregen en ik probeer de Euro image die eerder gelinkt is te gebruiken om te installeren.
Hij activeert echter nog niet.
Key die ik had opgeslagen van de origineel werkt niet? Is dat omdat de Euro image 8.0 is en mijn key 8.1? (dus komt het automagisch goed als ik de Windows updates doorlopen heb?)
Verder kreeg ik na installatie van het euro image een AMI Bios scherm met de vraag of ik een opgeslagen key wilde overschrijven. Heb ik niet gedaan. (had ik dat wel moeten doen?)
Key die ik had opgeslagen van de origineel werkt niet? Is dat omdat de Euro image 8.0 is en mijn key 8.1? (dus komt het automagisch goed als ik de Windows updates doorlopen heb?)
Verder kreeg ik na installatie van het euro image een AMI Bios scherm met de vraag of ik een opgeslagen key wilde overschrijven. Heb ik niet gedaan. (had ik dat wel moeten doen?)
Dit is het Surface Pro topic en jij hebt een vraag over een Surface Pro 2. Dat werpt bij mij de vraag op of je het image van de Surface Pro hebt gebruikt op je Surface Pro 2 of een Surface Pro 2 image op een Surface Pro 2... Wellicht handig om je vraag verder te behandelen in het Surface Pro 2 topic.freakinlaser schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:11:
Net mijn Surface Pro 2 binnen gekregen en ik probeer de Euro image die eerder gelinkt is te gebruiken om te installeren.
Ge,
Dit is inderdaad mijn domme fout. Ik heb wel degelijk het Surface Pro image op m'n Surface Pro 2 geinstalleerd. Ik zit te slapen.
"D'oh."
Edit: Dit is overigens niet aan te raden. Ik krijg met geen mogelijkheid meer de originele recovery image teruggezet.
Dit is inderdaad mijn domme fout. Ik heb wel degelijk het Surface Pro image op m'n Surface Pro 2 geinstalleerd. Ik zit te slapen.
"D'oh."
Edit: Dit is overigens niet aan te raden. Ik krijg met geen mogelijkheid meer de originele recovery image teruggezet.
[ Voor 32% gewijzigd door freakinlaser op 17-10-2014 23:59 ]
Heeft iemand de technical preview van Windows 10 op zijn surface pro geïnstalleerd, en hoe bevalt dat?
Ik kan op het internet geen ervaringen terugvinden, dus hier de vraag. Mijn google skills zijn niet goed genoeg, want ik krijg overal links met de pro 3.
Ik kan op het internet geen ervaringen terugvinden, dus hier de vraag. Mijn google skills zijn niet goed genoeg, want ik krijg overal links met de pro 3.
Ik heb een vreemd probleem met mijn Surface Pro. Het is net alsof de SSD soms vast blijft hangen. Alle openstaande programma's reageren dan nog tot er iets van de SSD geladen moet worden en ze vast blijven hangen. Explorer, task manager of iets anders openen werkt dus ook niet. De enige remedie is de power knop ingedrukt te houden tot hij uit gaat.
Dit probleem gebeurd soms als ik een directory of file open vanuit een programma (openen van download via chrome, openen van directory van een programma waar ik wat opgeslagen heb etc...). Het klinkt erg raar, maar dit is echt het enige wat dit veroorzaakt, maar wel zeer vervelend. Het probleem is er al sinds dag 1. Iemand een idee wat er aan de hand is?
Dit probleem gebeurd soms als ik een directory of file open vanuit een programma (openen van download via chrome, openen van directory van een programma waar ik wat opgeslagen heb etc...). Het klinkt erg raar, maar dit is echt het enige wat dit veroorzaakt, maar wel zeer vervelend. Het probleem is er al sinds dag 1. Iemand een idee wat er aan de hand is?
Heb je al een fabrieksherstel geprobeerd?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
De herstelpartitie van mijn sp1 is compleet leeg.
Ik ben er zelf niet aan geweest, Het enige wat echt veranderd is, is dat de windows 8 naar 8.1 geupdate is.
ik keek even bij schijfbeheer omdat een oudere usb hdd weigerde.
De herstelpartitie is ruim 10Gb deze kan ik net zo goed verwijderen als deze leeg is of niet?
Of is er een mogelijkheid dat de herstelpartitie kan worden hersteld? ( hoe installeer ik in de toekomst evt windows opnieuw? )
Ik ben er zelf niet aan geweest, Het enige wat echt veranderd is, is dat de windows 8 naar 8.1 geupdate is.
ik keek even bij schijfbeheer omdat een oudere usb hdd weigerde.
De herstelpartitie is ruim 10Gb deze kan ik net zo goed verwijderen als deze leeg is of niet?
Of is er een mogelijkheid dat de herstelpartitie kan worden hersteld? ( hoe installeer ik in de toekomst evt windows opnieuw? )
Bij mij staat ie ook leeg, en ik heb er ook nooit iets aan gedaan. Dus wat dat precies zegt weet ik niet.
Na het nog even nagezocht te hebben op het microsoft surface forum kom ik tegen:
As you can see Windows isnt able to detect the used File system, which means Windows is not able to read those partitions. Which means Windows does not really know how much free space they have.
&
Well, the partition for the Recovery is there but there is a chance that it is corrupted
As you can see Windows isnt able to detect the used File system, which means Windows is not able to read those partitions. Which means Windows does not really know how much free space they have.
&
Well, the partition for the Recovery is there but there is a chance that it is corrupted
De recovery image is inmiddels bij Microsoft te downloaden. Deze kun je op een usb stick zetten en daarvan booten.Lamerikx schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:59:
Na het nog even nagezocht te hebben op het microsoft surface forum kom ik tegen:
&
Verwijderd
Inderdaad te doen met een USB stick.
Kijk hier:
Recovery bestand: http://www.microsoft.com/...downloadablerecoveryimage
Hoe opstarten vanaf USB: http://www.microsoft.com/...-and-recovery/usbrecovery
(Dit is voor elke surface te doen.)
Kijk hier:
Recovery bestand: http://www.microsoft.com/...downloadablerecoveryimage
Hoe opstarten vanaf USB: http://www.microsoft.com/...-and-recovery/usbrecovery
(Dit is voor elke surface te doen.)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 12:31 ]
Ik heb de recovery image gedownload, (bedankt voor de links)
Alleen kwam ik iets heel geks tegen.
Mijn surface pro is nog geen half jaar in mijn bezit ( nieuw gekocht )
De microsoft site gaf aan dat de hardware garantie tot 2014 liep.
Wat wil dit zeggen als mijn surface kapot zou gaan?
Alleen kwam ik iets heel geks tegen.
Mijn surface pro is nog geen half jaar in mijn bezit ( nieuw gekocht )
De microsoft site gaf aan dat de hardware garantie tot 2014 liep.
Wat wil dit zeggen als mijn surface kapot zou gaan?
Ik heb nog steeds de eerste Surface Pro 128GB, blijft een geweldige koop. Ondanks dat het een 128GB versie is, heb ik 110GB vrije ruimte in totaal. Is hier nog meer ruimte van vrij te maken? Zo ja....hoe?
Tweede vraag: Ik zou het ook graag willen uitbreiden met een MicroSD kaartje zodat ik veel meer ruimte heb. Wat is het maximale wat mijn model aan kan?
Tweede vraag: Ik zou het ook graag willen uitbreiden met een MicroSD kaartje zodat ik veel meer ruimte heb. Wat is het maximale wat mijn model aan kan?
Klopt het dat Miracast het helemaal niet doet op de Pro 1? Ik probeer mijn Surface te connecten met m'n TV (Sony Bravia) en hij pakt hem wel maar ik krijg helemaal geen beeld.
Hey mensen, ik kamp al een tijdje met een kabelbreuk in mijn stroom kabel waardoor ik mijn Pro niet meer kan opladen ^^' Weet iemand een plek waar ik goedkoop aan een nieuwe kan komen? Paradigit en Mediamarkt hebben ze niet meer, ben ook tevreden met een B merk ofzo.
Ja, dat klopt. Zie de specs onderaan deze page.TheNightbringer schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:39:
Klopt het dat Miracast het helemaal niet doet op de Pro 1? Ik probeer mijn Surface te connecten met m'n TV (Sony Bravia) en hij pakt hem wel maar ik krijg helemaal geen beeld.
Edit: Oops, toch niet want er staat ook Surface Pro bij en dat is de SP1, toch? Dan zit er dus wel support voor Miracast in!
[ Voor 12% gewijzigd door janchtw op 04-07-2015 11:28 ]
Nee, klopt niet. Mijn SP connect best goed met de miracast dongle van Microsoft. De Sony tablet Z2 wil daar echter niet mee verbinden. Misschien een Sony - Microsoft dingetje?TheNightbringer schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 16:39:
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Zou kunnen, ik kan me ook vaag herinneren dat de SP1 niet meer ondersteund wordt op dat gebied en die modem een update heeft gekregen wat ervoor gezorgd heeft dat die functionaliteit ''kapot'' is. Al wil ik eigenlijk ook geen nieuwe dingen kopen voor m'n SP1, aangezien ik een SP3 of SP4 wil kopen. Maar als die MS dongle wel prima werkt, misschien is die dan de moeite nog wel waard.PaT schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:07:
[...]
Nee, klopt niet. Mijn SP connect best goed met de miracast dongle van Microsoft. De Sony tablet Z2 wil daar echter niet mee verbinden. Misschien een Sony - Microsoft dingetje?
Voor een SP adapter is deze er nog: http://www.dx.com/p/repla...-plug-373948#.VZe7KPmqpBc
dat is wel voor de SP2, werkt die ook op de SP1? Want dan ben ik benieuwd of deze ook zou werken : http://www.bol.com/nl/p/a...rface-2/9200000035592073/ of deze: http://www.bol.com/nl/p/a...ro-10-6/9200000030322277/ ( Afbeelding die getoont word is hetzelfde )TheNightbringer schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:54:
[...]
Zou kunnen, ik kan me ook vaag herinneren dat de SP1 niet meer ondersteund wordt op dat gebied en die modem een update heeft gekregen wat ervoor gezorgd heeft dat die functionaliteit ''kapot'' is. Al wil ik eigenlijk ook geen nieuwe dingen kopen voor m'n SP1, aangezien ik een SP3 of SP4 wil kopen. Maar als die MS dongle wel prima werkt, misschien is die dan de moeite nog wel waard.
Voor een SP adapter is deze er nog: http://www.dx.com/p/repla...-plug-373948#.VZe7KPmqpBc
[ Voor 16% gewijzigd door Raxious op 04-07-2015 14:15 ]
Ik heb deze enige tijd geleden gekocht omdat ik hetzelfde probleem had: http://www.microsoftstore...g-24W/productID.266606800
Is voor de pro 1 en 2, dus ik denk dat ze precies dezelfde aansluiting hebben.
Is voor de pro 1 en 2, dus ik denk dat ze precies dezelfde aansluiting hebben.
Pro 1 en 2 zijn idd hetzelfde. Pro 3 heeft een andere connector.
Hebben jullie al de reserveringsoptie gehad voor Windows 10 op de Surface Pro 1? Hier op de Pro 3 wel, maar de Pro 1 niet. En het speciale scriptje van Microsoft om de boel te forceren werkt ook niet
Verwijderd
Hier gehad en al succesvol geupgrade naar 10.PaT schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:50:
Hebben jullie al de reserveringsoptie gehad voor Windows 10 op de Surface Pro 1? Hier op de Pro 3 wel, maar de Pro 1 niet. En het speciale scriptje van Microsoft om de boel te forceren werkt ook niet
Enig is de windows.old map wil niet go heel weg. Blijft wat mb aan surface specifieke troep achter.
Installeer (upgrade) vanaf de ISO, dat heb ik gister al bij meerdere machines gedaan.PaT schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:50:
Ik heb de laatste 2dagen serieuze problemen met mijn Pro1...Heb er inmiddels W10 op en leek allemaal lekker te werken, tot ik ineens opstart problemen kreeg. Ik doe hem aan, zie het Surface splashscreen, en na enkele seconden weer zwart...geen laadbolletjes, geen niks hij gaat weer uit. Gister met veel gedoe (30sec. powerbutton vast, dan 15sec.power+vol+) via obscure schermen uiteindelijk weer in Windows gekomen. Maar vanavond is zelfs dat me niet gelukt, sterker nog: Het is me 1x gelukt via dezelfde weg als gister, maar na enkele minuten in W10 knikkert ie me er gewoon weer uit.....iemand die dit ook ervaart? Ga maandag microsoft maar es bellen.
Het heeft hier iets van weg:
http://forums.windowscent...n-stuck-surface-logo.html
Het heeft hier iets van weg:
http://forums.windowscent...n-stuck-surface-logo.html
[ Voor 9% gewijzigd door eswa op 08-08-2015 23:05 ]
Ik heb sinds de windows 10 update last van cpu usage issues. Niets staat open en toch blaast de fan zich een hoedje. CPU is aardig aan de slag. Bijkomend probleem. Surface ontwaakt zichzelf in bv mn tas en gaat dan heerlijk staan blazen. Laatst zowat mn handen gebrand toen ik mn surface uit mn tas pakte.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen. De surface 2 pro schijnt er ook last van te hebben lees ik op de microsoft forums
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen. De surface 2 pro schijnt er ook last van te hebben lees ik op de microsoft forums
Ik had er ook last van (op een pro 2) en heb uiteindelijk in systeembeheer alle keyboards en muizen die ik kon vinden (waaronder de type cover) geopend en uitgevinkt dat ze het apparaat mogen ontwaken.
Nadeel is nu dat ik niet meer op een toets kan drukken of de muis bewegen om snel uit slaap te komen, maar hij blijft nu in ieder geval wel rustig slapen...
Nadeel is nu dat ik niet meer op een toets kan drukken of de muis bewegen om snel uit slaap te komen, maar hij blijft nu in ieder geval wel rustig slapen...
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Heb op dit moment het probleem dat wanneer ik mijn adapter erin steek het lijkt of er iets van interference met het touchscreen / trackpad plaats vind. De muis beweegt voor geen meter, en ook touch lijkt bijna niet te werken
Bovenstaande problematiek heb ik inmiddels niet meer meegemaakt de laatste tijd: hij werkt weer "prima". De quote'jes toch even omdat hij wel erg vaak erg warm wordt, 1x zelfs in een crash resulterend (knipperend thermometertje in beeld).
Ik ben ook weer een beetje aan het rondkijken en gecharmeerd van de nieuwe generatie tablets (Pro4 voorop, maar ook Lenovo Miix 700, HP Spectre X2, Dell XPS12). Even een kort vraagje daarover: ik zie dat in die nieuwe tablets vaak een Intel Core M3/M5 wordt gebruikt. Zou ik vanaf de Pro1 (i5 3317u) daar heel veel op inleveren qua snelheid/rekenkracht? Zwaarste programma wat ik zo nu en dan gebruik is Lightroom.
Ik ben ook weer een beetje aan het rondkijken en gecharmeerd van de nieuwe generatie tablets (Pro4 voorop, maar ook Lenovo Miix 700, HP Spectre X2, Dell XPS12). Even een kort vraagje daarover: ik zie dat in die nieuwe tablets vaak een Intel Core M3/M5 wordt gebruikt. Zou ik vanaf de Pro1 (i5 3317u) daar heel veel op inleveren qua snelheid/rekenkracht? Zwaarste programma wat ik zo nu en dan gebruik is Lightroom.
Niet gevonden in dit topic, dus ik stel hm maar zelf:
Ik heb last van de wifi drivers sinds de TH2 windows 10 update. Na de update wilde de wifi adapter niet meer werken, ipv het wifi icoontje werd het ook het lan icoontje. Na een hoop gekloot heb ik het eindelijk weer werkend gekregen (maar kan niet eens vertellen wat uiteindelijk de oplossing was). Sindsdien heeft de adapter de toevoeging "#2" maar ach, het werkte. Tot die zelfde avond..
Er kwam weer iets van een update binnen (mogelijk drivers update via windows update), en na reboot werkte de adapter weer niet. Vermoeiend.
Intussen weet ik wel wat het probleem is: de marvell driver is unsigned en wordt dus niet door windows geladen. De enige oplossing is in het UEFI menu voor geadvanceerde opties te kiezen en '7' te kiezen (bekrachtiging signed drivers uitzetten). Daarna werkt de wifi adapter weer zoals naar behoren... maar deze opstartoptie is tijdelijk, en ook niet de veiligste manier.
Wat ik al heb gedaan:
- Wifi adapter verwijderd (en opnieuw toegevoegd) uit apparaatbeheer
- Drivers proberen bij te werken
- Sfc /scannow
Ik heb de drivers gebruikt van de Surface Pro ondersteuningssite van MS, dus het zijn in ieder geval de goede. Bijwerken lukt niet, met de melding dat dezelfde versie al is geïnstalleerd.
Verwijderen van apparaat kan, maar de optie van 'stuurprogramma verwijderen' komt niet tevoorschijn.
Handmatig de drivers verwijderen uit de system32/drivers map of vervangen met degene van de MS site, heeft geen effect.
Pic van unsigned driver:

Ik kom er even niet meer uit. Iemand een idee?
Ik heb last van de wifi drivers sinds de TH2 windows 10 update. Na de update wilde de wifi adapter niet meer werken, ipv het wifi icoontje werd het ook het lan icoontje. Na een hoop gekloot heb ik het eindelijk weer werkend gekregen (maar kan niet eens vertellen wat uiteindelijk de oplossing was). Sindsdien heeft de adapter de toevoeging "#2" maar ach, het werkte. Tot die zelfde avond..
Er kwam weer iets van een update binnen (mogelijk drivers update via windows update), en na reboot werkte de adapter weer niet. Vermoeiend.
Intussen weet ik wel wat het probleem is: de marvell driver is unsigned en wordt dus niet door windows geladen. De enige oplossing is in het UEFI menu voor geadvanceerde opties te kiezen en '7' te kiezen (bekrachtiging signed drivers uitzetten). Daarna werkt de wifi adapter weer zoals naar behoren... maar deze opstartoptie is tijdelijk, en ook niet de veiligste manier.
Wat ik al heb gedaan:
- Wifi adapter verwijderd (en opnieuw toegevoegd) uit apparaatbeheer
- Drivers proberen bij te werken
- Sfc /scannow
Ik heb de drivers gebruikt van de Surface Pro ondersteuningssite van MS, dus het zijn in ieder geval de goede. Bijwerken lukt niet, met de melding dat dezelfde versie al is geïnstalleerd.
Verwijderen van apparaat kan, maar de optie van 'stuurprogramma verwijderen' komt niet tevoorschijn.
Handmatig de drivers verwijderen uit de system32/drivers map of vervangen met degene van de MS site, heeft geen effect.
Pic van unsigned driver:

Ik kom er even niet meer uit. Iemand een idee?
Heeft iemand hier ooit het glas vervangen (+touchscreen dus) van de Surface Pro (2)? Of een poging gedaan tot
Ik heb een probleem. Mijn SP1 viel net plotseling uit terwijl chrome aanstond om 538 radio te luisteren en opeens viel hij uit. En nu gaat hij niet meer aan. De batterij was volgens mij niet leeg want de oplader zit erin (stel dat de oplader stuk was, dan zou hij een melding moeten geven dat de batterij leeg was.. Toch..?) maakt het uit of hoe je de oplader erin doet? Naar boven of beneden (beide geprobeerd net maar ik merk geen verschil. Heb hem volgens mij bijna altijd met draad naar boven erin gehad)
Lang power knop indrukken doet ook niks (30+ seconden). Power plus +volume maakt ook niet uit, hetzelfde voor power plus -volume. Op de type cover reageert hij ook niet. Extern beeldscherm laat ook niets zien. De enige reactie die ik kan krijgen is wanneer ik power in druk en dan het Windows logo aanraak. Dan geeft hij een lichte tril
Lang power knop indrukken doet ook niks (30+ seconden). Power plus +volume maakt ook niet uit, hetzelfde voor power plus -volume. Op de type cover reageert hij ook niet. Extern beeldscherm laat ook niets zien. De enige reactie die ik kan krijgen is wanneer ik power in druk en dan het Windows logo aanraak. Dan geeft hij een lichte tril
^ Dat heb ik vaker gehad, met zoals de SP als RT. Oorzaak? Geen idee. Oplossing? Geen idee. Na een paar uur werkt het apparaat ineens weer.
Bijna een dag later werkt het nog steeds niet. Ik heb eerst enkele uren aan de oplader gelaten, maar dat maakte geen verschil. Heb hem nu de hele nacht zonder oplader gedaan, en met de pen gericht op het scherm (in de hoop dat hij hierdoor opeens wel activiteit zou waarnemen) maar ook nog steeds niets. Zojuist even een muis aangesloten. Als ik de power met + volume indrukt gaat de laser van de muis na ~13 sec één sec knipperen. En met power plus de -volume gaat de muis na ~7 sec knipperen.
Hmm vreemd. Toen de mijne niet werkten deed ik dezelfde trucjes als jij (power lang in, power+vol, met en zonder lader...) maar een tijdje werkte ze weer (ja raar).
Ik probeer de Surface Pro recovery image van Microsoft te downloaden maar ik krijg met alle browsers een "failed" na een paar seconden. Ligt dat aan mij, mijn internet of aan MS? Iemand die het ook eens wil proberen?
Ik probeer toevallig de Windows Phone image te downloaden en dit resulteerde ook in een failed... lijkt me geen toeval.
Misschien een beetje offtopic hier, maar net een half uur met MS Surface support gechat en de download issues doorgegeven. Hoop dat het snel gefixed wordt....
Na bijna 3 maanden start hij weer op! Nu aangesloten op een RT oplader. Hij gedraagt zich alleen wel erg raar.. Random touches en voor mijn gevoel klopt er nog meer iets niet. Kan alleen niet echt ontdekken wat het is. Ook minimaliseert hij continu alle vensters en reageert het toetsenbord de helft van de tijd niet..Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:10:
Bijna een dag later werkt het nog steeds niet. Ik heb eerst enkele uren aan de oplader gelaten, maar dat maakte geen verschil. Heb hem nu de hele nacht zonder oplader gedaan, en met de pen gericht op het scherm (in de hoop dat hij hierdoor opeens wel activiteit zou waarnemen) maar ook nog steeds niets. Zojuist even een muis aangesloten. Als ik de power met + volume indrukt gaat de laser van de muis na ~13 sec één sec knipperen. En met power plus de -volume gaat de muis na ~7 sec knipperen.
Ik heb het nog niet gevonden via google, weet iemand of het scherm van de SP2 gelijk is aan de SP1?
Mijn SP1 heeft kapot glas + digitizer. Dus deze wil ik vervangen.
Nu twijfel ik tussen alleen het glas+digitizer te vervangen of het complete scherm+glas+digitizer.
Ik weet niet of het lcd aan het glas gelijmd zit.
Ik zie wel een complete set te koop staan op Aliexpress maar deze staan allemaal onder de naam Surface Pro 2
edit: nu toch wel ook schermen voor de SP1 gevonden op Aliexpress, maar ik dacht altijd dat deze twee hetzelfde waren. Dat is dus niet het geval?
Nu twijfel ik tussen alleen het glas+digitizer te vervangen of het complete scherm+glas+digitizer.
Ik zie wel een complete set te koop staan op Aliexpress maar deze staan allemaal onder de naam Surface Pro 2
edit: nu toch wel ook schermen voor de SP1 gevonden op Aliexpress, maar ik dacht altijd dat deze twee hetzelfde waren. Dat is dus niet het geval?
[ Voor 14% gewijzigd door Markos op 12-06-2016 16:13 ]
Mijn Surface flipte afgelopen week en wilde niet meer opstarten. Na 100 pogingen ging dat apparaat eindelijk eens aan, maar in een UEFI boot. Al met al uiteindelijk de SP aangekregen, maar nu is Windows verneukt, want de helft van de programma's staat op 100% DPI ipv mijn ingestelde 150%. Achja, binnenkort even windows vernieuwen.
Irritanter vind ik dat die accu NOOIT eens gekalibreerd is, ondanks al mijn pogingen. vanaf 20% fluctueert dat ding alle kanten op, 20%,16%,9%,13%,18%,9%,13%,4%,15%,5%,en dan valt ie ineens uit. Jahoor. Irritant.
Irritanter vind ik dat die accu NOOIT eens gekalibreerd is, ondanks al mijn pogingen. vanaf 20% fluctueert dat ding alle kanten op, 20%,16%,9%,13%,18%,9%,13%,4%,15%,5%,en dan valt ie ineens uit. Jahoor. Irritant.
Ik heb een vraag over mijn Surface Pro, de eerste. Gisternacht aan laten staan en vanochtend zag ik dat hij uit stond. Toen ik de Surface Tablet weer aan deed zag ik rechtsonderin het icoontje van de accu met een uitroepteken erbij, dus volledig leeg. Nu gaat hij echter helemaal niet meer aan en ik hoop heel erg dat de stroomkabel iets mankeert en niet de tablet.
Ik heb begrepen dat de pro 2 kabel zal werken. Nou dacht ik eraan om even naar de shop te gaan en te testen of de tablet stuk is of juist de adapter. Maar uiteraard verkopen ze alleen nog maar pro 3 en 4 assecoires. Super shit dit. Wat kan ik het beste doen?
Ik heb begrepen dat de pro 2 kabel zal werken. Nou dacht ik eraan om even naar de shop te gaan en te testen of de tablet stuk is of juist de adapter. Maar uiteraard verkopen ze alleen nog maar pro 3 en 4 assecoires. Super shit dit. Wat kan ik het beste doen?
Even wachten. Nee serieus, geen grap. Mijn SP deed het laatst een hele dag niet meer, en had ook eerst het laad symbool. Heb hm in de accu laten liggen de hele dag en 's avonds of de volgende dag werkte ie ineens weer.
Raar maar waar. Heb er nog geen verklaring voor.
Raar maar waar. Heb er nog geen verklaring voor.
Dus je scherm is kapot. Aangesloten op een externe scherm werkt je surface wel?Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:11:
Ik heb het nog niet gevonden via google, weet iemand of het scherm van de SP2 gelijk is aan de SP1?
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Het glas alleen, dus het scherm zelf doet het wel alleen geen touch met hand (wel met pen) en extern scherm werkt ookkevinl schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:58:
[...]
Dus je scherm is kapot. Aangesloten op een externe scherm werkt je surface wel?
Ook meteen een kleine crosspost hier, beide hebben hetzelfde toetsenbord:
Ik_ben_Mark3 in "Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2"
Mijn Type Cover werkt niet meer, ik vermoed het standaard probleem dat de connector niet goed is in de type cover. Nu wil ik hem open maken, alleen heb ik geen idee hoe. Ik zie wel plaatjes op internet waarbij ze het toetsenbord opengemaakt hebben, maar niet hoe ze dit gedaan hebben. Heeft iemand van jullie dit ooit gedaan? Of toevallig ergens gezien hoe je dit kunt doen?
Ik_ben_Mark3 in "Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2"
Mijn Type Cover werkt niet meer, ik vermoed het standaard probleem dat de connector niet goed is in de type cover. Nu wil ik hem open maken, alleen heb ik geen idee hoe. Ik zie wel plaatjes op internet waarbij ze het toetsenbord opengemaakt hebben, maar niet hoe ze dit gedaan hebben. Heeft iemand van jullie dit ooit gedaan? Of toevallig ergens gezien hoe je dit kunt doen?
Zijn er ergens eigenlijk nog accessoires voor de Surface Pro te koop?Is een beetje lastig Googelen omdat ik dan alleen maar SP3 en SP4 resultaten tegenkom...
Via ebay heb ik nog hoesjes, typcovers e.d. gevonden. Probeer dit eens.eduardtee schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:02:
Zijn er ergens eigenlijk nog accessoires voor de Surface Pro te koop?Is een beetje lastig Googelen omdat ik dan alleen maar SP3 en SP4 resultaten tegenkom...
Let op:
~~~[html]Voor alles in verband met prijzen, levertijden, winkels, ... kan je terecht in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1538648">prijzen- en levertijdentopic</a>. Ervaringen over accessoires voor de Surface RT en Pro mogen <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1537408/0">hier</a> besproken worden.~~~[/html]
~~~[html]Voor alles in verband met prijzen, levertijden, winkels, ... kan je terecht in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1538648">prijzen- en levertijdentopic</a>. Ervaringen over accessoires voor de Surface RT en Pro mogen <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1537408/0">hier</a> besproken worden.~~~[/html]