Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.188 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:01
Omdat ik al week griep heb, netflix maar eens uitgeplozen.

Had nog een hoop in te halen omdat het vroeger niet makkelijk te kijken was
- The good the bad and the ugly

Omdat iedereen zei dat ik deze wel gezien zou moeten hebben, deze maar eens bekeken. Wat een lange zit. Vanuit filmisch oogpunt kan ik zeggen das een goede film, echter vind ik het ontzettend traag.

- Fargo
Ook zo'n film die je gezien moet hebben. Ook deze was ontzettend traag. Eigenlijk had deze film binnen een uur klaar kunnen zijn.

- Centurion
Afgezet, wat een ruk film. Alsof gladiatoren gelijk moeten staan aan sex en gore.

- Three Musketeers
Deze samen met vrouwlief bekeken, verrassend leuk, met mijn fav. actrice Milla en Chrisopher Waltz. Kan niet begrijpen dat deze zo laag ontvangen werd

- Pandorum
Een soort ruimte horror, misschien was mijn koorts nog te hoog, maar ik vond hier ook echt helemaal niets aan. Totaal verwachte plotwendig.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-09 23:54
edit: sorry, had niet in de gaten dat ik reageerde op een post van de vorige pagina :o

[ Voor 74% gewijzigd door AcidBurn op 08-06-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk he dat Netflix :').

Weet niet of Fargo de serie er op staat? Want dat vind ik momenteel een van de betere series: [Serie] Fargo Fargo heeft wel wat leuke karakters, maar zoals je zegt gaat het allemaal wat langzaam. Dat idee heb ik wel vaker bij de Coen broers. Laatst de film Blood Simple van hun gekeken en die vond ik ook een partij traag. Uiteindelijk veel geskipt en het verhaal en einde op Wikipedia gelezen :').

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:51

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Captain Phillips (2013)Captain Phillips (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Biography, Drama, Thriller | Runtime: 134min. | MPAA: PG-13
Nice! Werd aanbevolen door een vriend, laatst al eens geprobeerd maar toen halverwege in slaap gevallen (kwam uit de kroeg :P).

Indrukwekkend verhaal, prima acteerwerk.
IMDb -- Captain Phillips (2013) Wikipedia -- Captain Phillips (2013) Bekijk trailer van Captain Phillips (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain Phillips (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

X-Men: Days of Future Past (2014)X-Men: Days of Future Past (2014)
IMDb: 9.1 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Eindelijk weer een superheldenfilm die van begin tot eind uiterst vermakelijk is. Ik heb me geen moment verveeld bij dit nieuwste deel in de franchise, die wat mij betreft na X2 op de tweede plaats komt te staan in de ranglijst.

First Class leerde ons erg interessante alternatieven kennen voor de personages die we zo goed hebben leren kennen, en de keuze om de oude en jonge versies samen te brengen pakt bijzonder goed uit. Het probleem dat middels het tijdreizen opgelost dient te worden is wellicht wat simpel en naïef, maar wel doeltreffend.

Waar dit deel in uitblinkt is voor mij het legio aan interessante personages en de vele, sterk uitgevoerde actiescènes. Quicksilver zorgt voor de beste scène in de film en het heeft me nergens gestoord dat hij verder niet meer terugkomt in het verhaal, ook al zou hij alles een stuk makkelijk maken. Het Jerom-effect.

De afgelopen jaren hebben we een ware explosie aan films in dit genre gezien, die bijna altijd weer eindigen in een orgie van cgi waarin alles en iedereen met elkaar moet vechten. First Class had daar al wat minder last van, maar ik was aangenaam verrast dat dit verhaal een veel interessantere derde akte heeft.

In het script wordt wel wat makkelijk rondom enkele grote hobbels genavigeerd, en diverse openstaande plotpunten uit de vorige delen blijven onbeantwoord. Dit komt deels doordat Singer met name The Wolverine simpelweg wilde negeren, maar maar de purist zal hier wellicht ontevreden over zijn. Deze franchise is voor mij echter het voorbeeld geworden van een reeks die continuïteit niet echt belangrijk vindt, waardoor dit me niet echt heeft gestoord.

Uiteindelijk ben ik erg blij dat ik ervoor heb gekozen om dit uitstekend stuk entertainment in de bioscoop te zien. 3D voegde weinig toe, maar verder is dit een fijne actiefilm met een interessant verhaal.
IMDb -- X-Men: Days of Future Past (2014) Wikipedia -- X-Men: Days of Future Past (2014) Bekijk trailer van X-Men: Days of Future Past (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over X-Men: Days of Future Past (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

The Old Man and the Sea (1999)The Old Man and the Sea (1999)
IMDb: 8.1 | Genre: Short, Animation | Runtime: 20min.
Deze korte Oscarwinnende animatiefilm is gemaakt in een bijzonder mooie stijl, die je wel moet liggen. Het verhaal doet me - ondanks de status van klassieker - weinig, maar liefhebbers van animatie kunnen dit gerust aan hun lijstje toevoegen.
IMDb -- The Old Man and the Sea (1999) Wikipedia -- The Old Man and the Sea (1999) Bekijk trailer van The Old Man and the Sea (1999) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Old Man and the Sea (1999)

The Lego Movie (2014)The Lego Movie (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: PG
Everything is awesome! Phil Lord en Christopher Miller hebben het weer voor elkaar gekregen om een vreemd concept naar een sterk eindresultaat te brengen. Het verhaal zakt een paar keer eventjes in, maar dendert over het algemeen in sneltreinvaart door en blinkt vooral uit in de sterke humor. Mag Will Arnett voortaan altijd de stem van Batman verzorgen?
IMDb -- The Lego Movie (2014) Wikipedia -- The Lego Movie (2014) Bekijk trailer van The Lego Movie (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Lego Movie (2014)

The Monuments Men (2014)The Monuments Men (2014)
IMDb: 6.1 | Genre: Biography, Drama, War | Runtime: 118min. | MPAA: PG-13
"Weet je wat leuk zou zijn? Ocean's Eleven in de Tweede Wereldoorlog!", zo moet George Clooney gedacht hebben. Het resultaat bewijst echter weer dat hij als regisseur simpelweg net niet genoeg talent heeft, maar het is vooral het script dat hier roet in het eten gooit. De humor is af en toe misplaatst en werkt vooral meestal niet. Het subplot rondom Cate Blanchett is bovendien totaal niet interessant. Jammer.
IMDb -- The Monuments Men (2014) Wikipedia -- The Monuments Men (2014) Bekijk trailer van The Monuments Men (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Monuments Men (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

The Grand Budapest Hotel (2014)The Grand Budapest Hotel (2014)
IMDb: 8.4 | Genre: Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: R
Aparte film. Volgt een verhaal over een hotel eigenaar, die ooit als "lobby boy" in het hotel dat hij later in bezit had werkte. Vroeger was het erg prestigieus. Ik denk dat het een beetje onder het kopje familiefilm valt, maar is denk ik toch niet erg geschikt voor kinderen (taalgebruik af en toe). Het deed me vaag denken aan Amelie.

Wel een leuke film, aanrader. Niet zo'n zwaar onderwerp, maar gewoon een verhaal dat op een erg goede manier wordt neergezet.
IMDb -- The Grand Budapest Hotel (2014) Wikipedia -- The Grand Budapest Hotel (2014) Bekijk trailer van The Grand Budapest Hotel (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Grand Budapest Hotel (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:02

Martinspire

Awesomeness

Ram0n schreef op zondag 08 juni 2014 @ 21:43:
X-Men: Days of Future Past (2014)[afbeelding]
Eindelijk weer een superheldenfilm die van begin tot eind uiterst vermakelijk is. Ik heb me geen moment verveeld bij dit nieuwste deel in de franchise, die wat mij betreft na X2 op de tweede plaats komt te staan in de ranglijst.

First Class leerde ons erg interessante alternatieven kennen voor de personages die we zo goed hebben leren kennen, en de keuze om de oude en jonge versies samen te brengen pakt bijzonder goed uit. Het probleem dat middels het tijdreizen opgelost dient te worden is wellicht wat simpel en naïef, maar wel doeltreffend.

Waar dit deel in uitblinkt is voor mij het legio aan interessante personages en de vele, sterk uitgevoerde actiescènes. Quicksilver zorgt voor de beste scène in de film en het heeft me nergens gestoord dat hij verder niet meer terugkomt in het verhaal, ook al zou hij alles een stuk makkelijk maken. Het Jerom-effect.

De afgelopen jaren hebben we een ware explosie aan films in dit genre gezien, die bijna altijd weer eindigen in een orgie van cgi waarin alles en iedereen met elkaar moet vechten. First Class had daar al wat minder last van, maar ik was aangenaam verrast dat dit verhaal een veel interessantere derde akte heeft.

In het script wordt wel wat makkelijk rondom enkele grote hobbels genavigeerd, en diverse openstaande plotpunten uit de vorige delen blijven onbeantwoord. Dit komt deels doordat Singer met name The Wolverine simpelweg wilde negeren, maar maar de purist zal hier wellicht ontevreden over zijn. Deze franchise is voor mij echter het voorbeeld geworden van een reeks die continuïteit niet echt belangrijk vindt, waardoor dit me niet echt heeft gestoord.

Uiteindelijk ben ik erg blij dat ik ervoor heb gekozen om dit uitstekend stuk entertainment in de bioscoop te zien. 3D voegde weinig toe, maar verder is dit een fijne actiefilm met een interessant verhaal.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8 / 10
Quicksilver? Waar kwam die voor dan?
Doe maar even in spoiler

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Martinspire schreef op zondag 08 juni 2014 @ 22:03:
[...]

Quicksilver? Waar kwam die voor dan?
Doe maar even in spoiler
spoiler:
Quicksilver helpt bij de uitbraak van Erik Lehnsherr / Magneto uit het Pentagon :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Laatst online: 24-09 23:54
Als je Quicksilver's aandeel gemist hebt, heb je ruim een kwartier niet op zitten letten.
spoiler:
Het begint al bij hem thuis, dat hij tegen zichzelf aan het tafeltennissen is en daar tussendoor heeft uitgezocht waar ze vandaan komen. Maar zijn gave werd vooral zeer humoristisch maar toch doeltreffend getoond in de gevangenis uitbraak scene doordat alles om hem heen in bullet time slow-mo ging, en hij er op z'n dooie akkertje doorheen kuierde.

enige personage waar ik zelf de fout in ging, was dat ik tegen Scarlet Witch aan dacht te kijken, maar dat bleek Blink te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 08 juni 2014 @ 13:02:
- Centurion
Afgezet, wat een ruk film. Alsof gladiatoren gelijk moeten staan aan sex en gore.
Gladiatoren? Tja, als je zo slecht oplet, dan is het niet vreemd dat je er niets aan vindt.

Voor de meer oplettende kijkers: ja, veel gore in Centurion, maar dat is bijzonder toepasselijk bij dit verhaal. Film is niet perfect maar verhaalt goed over een deel uit de Romeinse geschiedenis. Aparte rol van Olga Kurylenko trouwens, naast eyecandy is ze echt een goed veelzijdig actrice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In the House (2012)In the House (2012)
IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama, Mystery | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: A high school French teacher gets increasingly drawn into a precocious student's increasingly transgressive story about his relationship with a friend's family.
Na een paar keer opzetten van Jeune et jolie en evenveel afzetten de stap genomen om een andere Franse film een kans te geven. Ik wist bij de start van het kijken niet dat het een film van dezelfde regisseur betrof. Dans la maison zou een goede film moeten zijn en ik kan alleen maar zeggen dat ik het een ontzettend goede film vond. Eindelijk weer eens een film die echt wist te verrassen. De dialogen zijn goed daarnaast krijg je humor en suspense voorgeschoteld. Van mij een 7.8.

Grote spoiler dus niet lezen als je de film nog moet kijken!
spoiler:
Hoe kon het nu zijn dat de vrouw van Germain het bed deelt met Claude? Dit terwijl Germain nooit iets heeft verteld waarom ze geen kinderen hebben genomen. Op het internet wordt gedacht dat Claude de juiste inschatting heeft weten te maken over de ware reden hiervan. Germain heeft immers tegen hem gezegd dat het niet zijn zaken zijn. De vrouw van Germain denkt op dat moment dat Germain Claude de reden van geen kinderen heeft verteld omdat German Claude als zijn substitutie zoon ziet. Wat ik dan vreemd en een tikje ongeloofwaardig vind is dat er geen discussie ontstaat over het hoe en wat en dat zij maar gelijk haar koffer pakt. Dat vond ik dan toch wel weer een beetje een zwak punt in de film.
IMDb -- In the House (2012) Wikipedia -- In the House (2012) Zoek trailer van In the House (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over In the House (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
MrVegeta schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:19:
[...]

Wauw.

Ik kom ook net terug van deze film. Wat een misbaksel. Maleficent heeft een goede poging gedaan om slechtste film van 2014 te worden, maar helaas heeft ze het moeten afleggen tegen Amazing Spiderman 2.

Het idee van Maleficent is wel aardig, een soort prequal van het sprookje (ik heb doornroosje nooit echt gezien/gelezen). Maar deze hele film zit vol met "waarom" en enorm langdradige saaie scenes. Het verhaal gaat dat een elfje en een jongen verliefd op elkaar worden, maar de jongen wil koning worden en om dit te worden moet hij zijn koning (die een gevecht tegen de elfen heeft verloren) wraken door de "koningin" van de elfen (zijn geliefde dus) te vermoorden. Zo ver komt het niet, hij neemt alleen haar vleugels mee. Hierdoor wordt de elf natuurlijk boos en vervloekt later de nieuwe koning zijn dochter.

Okay, gaan we.

*knip*
Etc.
Heel veel van jouw vragen zijn volgens mij gewoon beantwoord hoor.

spoiler:
Waarom waren de elfen egoistisch? Waren de diamanten etc. die zij daar hebben van belang voor het bos? Waarom wilde zij dat niet met hun delen?
De mensen waren het probleem. Die werden hebberiger en hebberiger waardoor ze uiteindelijk de zaken hebben dichtgegooid. En gezien de actie van Maleficent door de edelstenen weer terug te doen in het water is het onderdeel van de balans van hun wereld

Hoe kon Jolie gewoon het kasteel binnenlopen, een vloek uitspreken en gewoon weer het kasteel uitlopen? Hebben ze geen guards?
Magie lost een hoop op. Hell hath no fury like a woman scorned. Vooral wanneer desbetreffende vrouw een redelijk magisch arsenaal heeft.

Hoe kan het dat Jolie niet wakker werd tijdens die ontvleugel operatie?
Ze wordt gedrogeerd. Jij voelt toch ook niets als je wordt verdoofd voor een operatie?

Waarom verandert ze niet alle andere mensen in wormen wanneer zij haar vangen?
Er ligt een ijzeren net over haar heen, de wapenuitrustig van de mannen om haar heen is van ijzer en laat dat nu haar zwakke punt zijn.

etc.etc

Kijk, dat het niet jouw film is en dat je bepaalde ergernissen hebt, prima. Maar een hoop van de vragen worden gewoon beantwoord. Nu kan ik ook erg goed begrijpen dat je niet helemaal meer oplet zodra een film je op de zenuwen werkt, dus misschien was het hier ook het geval ;)

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tja, ik kan wel weer tegen argumenten gaan geven (je neemt een heleboel maar aan als een oplossing), maar goed. Hoe minder ik terugdenk aan de film hoe beter. (ze kon toen ze onder het metalen net lag wel die kerel in een draak veranderen).

Edge of Tomorrow was wel heel gaaf.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:37
Je overanalyseert een beetje veel. Zo kun je elke film, zelfs geweldige klassiekers, wel doodanalyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hmm niet mee eens. Er zitten gewoon heel veel plotholes in de film.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:04:
Hmm niet mee eens. Er zitten gewoon heel veel plotholes in de film.
Je bent een van de weinige die dat vind geloof k... Maar goed, meningen verschillen. Ik heb erg genoten van de film!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:01

YellowCube

Wait...what?

Payback (1999)Payback (1999)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 100min. | MPAA: R
Porter (Mel Gibson) wil 70.000 dollar terug van een misdaadsyndicaat.
Dat is het verhaal.
Geen ingewikkelde plots, geen onderliggende boodschappen of diepere lagen, gewoon het terughalen van 70.000 dollar (en het is heel vermoeiend dat iedereen lijkt te denken dat het 130.000 dollar is).

Ik vind het al jaren een uitermate vermakelijke film.

IMDb -- Payback (1999) Wikipedia -- Payback (1999) Bekijk trailer van Payback (1999) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Payback (1999)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

The Grand Budapest Hotel (2014)The Grand Budapest Hotel (2014)
IMDb: 8.4 | Genre: Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: R
Leuke film, springt soms wat in de tijd lijn, maar is goed te volgen. Wel grappig dat ze de SS de ZZ noemen :p
IMDb -- The Grand Budapest Hotel (2014) Wikipedia -- The Grand Budapest Hotel (2014) Bekijk trailer van The Grand Budapest Hotel (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Grand Budapest Hotel (2014)

[ Voor 25% gewijzigd door Damic op 10-06-2014 19:38 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:02

Martinspire

Awesomeness

Plotholes zijn er alleen als je ze gaat zoeken imo

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
MrVegeta schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 08:42:
Tja, ik kan wel weer tegen argumenten gaan geven (je neemt een heleboel maar aan als een oplossing), maar goed. Hoe minder ik terugdenk aan de film hoe beter. (ze kon toen ze onder het metalen net lag wel die kerel in een draak veranderen).

Edge of Tomorrow was wel heel gaaf.
Ik vond het wel logisch. Als je onder een net ligt van materiaal wat je kryptonite is, dan ga je niet je energie verspillen aan een onmogelijke zaak. Dat ze kiest om die raaf/kerel/paard/ te veranderen naar een draak en daarmee in een betere uitgangspositie te komen was voor mij meer dan logisch. Maar goed ;)

Edge of Tomorrow vond ik dus een tegenvaller. Het was een prima film, maar ze hadden er veel meer van kunnen maken en ze kiezen voor een gezapig Hollywood einde. Ik vond het dan wel weer fijn om Emily Blunt in een ander soort rol te zien dan de standaard romcoms en dat deed ze gewoon goed.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Her (2013)Her (2013)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R
Hele goede film. Man zit midden in een scheiding, koopt een nieuw "OS" met een bewust zijn en wordt er verliefd op. Meer verklap ik uiteraard niet.

Interessant, innovatief en ontroerend verhaal. Stijl spreekt me erg aan, nabije toekomst, heel clean allemaal en het voelt op de één of andere manier een beetje Scandinavisch aan, weet niet waarom :P (het speelt zich af in LA geloof ik). Acteerwerk is ook erg goed. Het is het absoluut waard om even een trailer te kijken;

YouTube: Her - Official Trailer (HD) Joaquin Phoenix, Amy Adams

Hoewel het allemaal een beetje cheesy is, is het echt véél beter dan de zoveelste Hollywood romance whatever film.
Dikke aanrader!
IMDb -- Her (2013) Wikipedia -- Her (2013) Bekijk trailer van Her (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Her (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
The Lone Ranger (2013)The Lone Ranger (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Western | Runtime: 149min. | MPAA: PG-13
Tsjah, ik had er al geen hoge verwachtingen van en uiteindelijk bleken mijn verwachtingen wel te kloppen. Er zat meer potentie in het verhaal en de karakters. Maar helaas valt het in de uitwerking dan toch weer tegen. De film duurt ook veelte lang en had in mijn beleving veel korter kunnen zijn. Had liever wat anders gekeken achteraf in de 2,5 uur dat deze film duurt.
IMDb -- The Lone Ranger (2013) Wikipedia -- The Lone Ranger (2013) Bekijk trailer van The Lone Ranger (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Lone Ranger (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Thomasx4 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:01:
Her (2013)[afbeelding]
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R
Hele goede film. Man zit midden in een scheiding, koopt een nieuw "OS" met een bewust zijn en wordt er verliefd op. Meer verklap ik uiteraard niet.

Interessant, innovatief en ontroerend verhaal. Stijl spreekt me erg aan, nabije toekomst, heel clean allemaal en het voelt op de één of andere manier een beetje Scandinavisch aan, weet niet waarom :P (het speelt zich af in LA geloof ik). Acteerwerk is ook erg goed. Het is het absoluut waard om even een trailer te kijken;

YouTube: Her - Official Trailer (HD) Joaquin Phoenix, Amy Adams

Hoewel het allemaal een beetje cheesy is, is het echt véél beter dan de zoveelste Hollywood romance whatever film.
Dikke aanrader!
[afbeelding] 9 / 10
Als je in die trand zoekt:

IMDB: S1m0ne (2002)

geweldige film (S1mone)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Martinspire schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:30:
Plotholes zijn er alleen als je ze gaat zoeken imo doordat de film erg saai en of slecht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aangezien ik onlangs de Lego Ghostbusters 30th Anniversary set gekocht heb, was het tijd om Ghostbusters 1 en 2 te gaan kijken. Dat heb ik met erg veel plezier gedaan.

Ghostbusters (1984)Ghostbusters (1984)
IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 105min. | MPAA: PG
Plot: Three unemployed parapsychology professors set up shop as a unique ghost removal service.
Heerlijke absure komediefilm over de welbekende spokenjagers met het evenzo bekende liedje van Ray Parker Jr: de Ghostbusters! Je merkt dat de acteurs er zichtbaar plezier in hebben om deze uiteindelijk zo iconische film neer te zetten. Is het plot waterdicht of de dialogen zeer diepgaand? Welnee..., maar dat is ook totaal niet nodig. De grappen; het sarcasme; de wisselwerking tussen Murray, Akroyd, Ramis, Hudson, Weaver en Moranis; de manier waarop de zaken worden aangepakt, de Ecto-1; alles draagt bij aan het maken van een leuke film. Je ziet ondertussen heel duidelijk dat hij gedateerd is, zeker qua special effects, maar dat maakt helemaal niet uit. Het blijft een leuke film.
IMDb -- Ghostbusters (1984) Wikipedia -- Ghostbusters (1984) Bekijk trailer van Ghostbusters (1984) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ghostbusters (1984)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Ghostbusters II (1989)Ghostbusters II (1989)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: 108min. | MPAA: PG
Plot: The discovery of a massive river of ectoplasm and a resurgence of spectral activity allows the staff of Ghostbusters to revive the business.
De acteurs uit het erg grappige eerste deel doen hun best om dit deel zo mogelijk nog absurder te laten zijn. Hier en daar lukt het ze zeker. Het plot is zo mogelijk nog vreemder en de humor kan hier en daar goed mee met het eerste deel. Sommige stukken van de film zijn echter wel wat zwakker dan in deel 1, maar dat mag de uiteindelijke pret niet drukken. Het is wederom erg leuk om "Dr." Peter Venkman, Dr. Egon Spengler, Raymond "Ray" Stanz, Winston Zeddemore en de rest aan het werk te zien. Al met al ook hier veel lol aan beleefd.
IMDb -- Ghostbusters II (1989) Wikipedia -- Ghostbusters II (1989) Bekijk trailer van Ghostbusters II (1989) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ghostbusters II (1989)

De videoclip van Ray Parker Jr:

Howard Huntsberry - Higher & Higher (Ghostbusters II Soundtrack)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xlUURCHR1B0]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Laatst online: 25-09 21:11
Thomasx4 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:01:
(het speelt zich af in LA geloof ik).
Shanghai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:01

YellowCube

Wait...what?

Enemy (2013)Enemy (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: R
Geloof niet dat ik ook maar ene hout van de film begrepen heb.
En het einde is een totale wtf.

(Beoordeling is enkel gebaseerd op de sfeer en acteerwerk)
IMDb -- Enemy (2013) Wikipedia -- Enemy (2013) Bekijk trailer van Enemy (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Enemy (2013)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Laatst online: 02-11-2024
YellowCube schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 07:45:
Enemy (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.0 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 90min. | MPAA: R
Geloof niet dat ik ook maar ene hout van de film begrepen heb.
En het einde is een totale wtf.

(Beoordeling is enkel gebaseerd op de sfeer en acteerwerk)
[afbeelding] 7 / 10
YouTube: Thoughts on Enemy + Analysis (Enemy Explained)

Alstu.
(niet kijken als je de film nog ongespoilerd wil zien)
Echt een top film trouwens, net zoals eigenlijk alle films van die regisseur :9

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waar hebben jullie die film gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 16:36
YC zal hem wel bij Cinerama (Rotterdam) gezien hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 11:18

Daniel36

vernieuwde formule

The Treatment (2014)The Treatment (2014)
IMDb: 7.6 | Genre: Thriller | Runtime: 125min.
Deze film kwam ik tegen in de "winkel" zeg maar en het leek me wel een sterk verhaal.
Goede film, behoorlijk duister en een zwaar onderwerp, zeker als vader van een kind in de leeftijd van de slachtoffers van de dader in deze film.

Film is gebaseerd op het gelijknamige boek van Mo Hayder en aangezien ik dat boek gelezen heb (beetje Mo Hayder liefhebber) levert dat veel herkenbare momenten op.

Prima verfilming wat mij betreft, lekker lange film ook, iets van dik twee uur.
Wel een punt van kritiek: waarom gaan hoofdpersonen in dit soort films altijd alleen de confrontatie aan? En gaan dan meestal bijna dood om dan alsnog de dader te overwinnen?
Het zal het showelement wel zijn denk ik.
IMDb -- The Treatment (2014) Wikipedia -- The Treatment (2014) Bekijk trailer van The Treatment (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Treatment (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:02
MrVegeta schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:32:
Draait bij een aantal filmhuizen in de wat grotere steden. Volgens moviemeter in 18 bioscopen. Zelf had ik 'm al gezien tijdens het Imagine filmfestival. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Safaci op 11-06-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Laatst online: 03-09 11:39
Gaten Ragnarok (2013)Gaten Ragnarok (2013)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure
Vermakelijke Noorse film over een archeoloog die samen met 2 bevriende archeologen achter een aanwijzing aan gaan die ze op een runensteen hebben gevonden. In de wildernis van Finnmark, in een niemandsland tussen Rusland en Noorwegen, vinden ze een meer met een eiland waar in de koude oorlog Russische soldaten hebben gebivakkeerd.
Maar waar zijn die soldaten gebleven?
IMDb -- Gaten Ragnarok (2013) Wikipedia -- Gaten Ragnarok (2013) Bekijk trailer van Gaten Ragnarok (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gaten Ragnarok (2013)

Ik heb me vermaakt bij het kijken vn deze film. Het is leuk om een keer een Europese actie/avonturenfilm van goede kwaliteit te zien. Sowieso zijn de Scandinavische films de laatste jaren van hoge kwaliteit, maar meestal zijn dat de arthouse films.
Dit is meer mainstream. Een aanrader, eventueel met niet al te jonge (12+) kinderen te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 20:58
Binnen het verhaal gaat het om LA, maar voor de futuristische looks hebben ze Shanghai gebruikt. Vond het wel ironisch, een hedendaagse Chinese stad als toekomstige versie van een Amerikaanse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 20:33
Starman (1984)Starman (1984)
IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Drama, Romance | Runtime: 115min. | MPAA: PG
Plot: An alien takes the form of a young widow's husband and asks her to drive him from Wisconsin to Arizona. The government tries to stop them.
Wauw, deze film heeft een mooie sfeer! Heerlijk, die jaren 80 science fiction combo!

Ik had 'm als kind al eens gezien maar was denk ik toen nog te jong (10) om de film goed te kunnen waarderen en heel goed kon ik 'm niet meer voor de geest halen, dus ik denk, die ga ik eens bekijken.

Starman doet me qua sfeer denken aan close encounters of the third kind' en een heel klein beetje aan 'ET".
Zowel de special-effecten als het verhaal hebben mijn verwachtingen overtroffen. Ik had een film verwacht die (zoals D.A.R.R.Y.L.) wat meer op kinderen was toegespitst, maar er zit gewoon een goed verhaal in de film. Het is een liefdesverhaal, maar op geen enkel moment vind ik 'm cheesy worden.
Jeff Bridges en Karen Allen spelen een overtuigende en mooie rol.
Nee, ben blij dat ik deze heb gekeken!! :)
IMDb -- Starman (1984) Wikipedia -- Starman (1984) Bekijk trailer van Starman (1984) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Starman (1984)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Net Starman en the Final Countdown opgehaald en nu ben ik op zoek naar een paar andere goede films.
Wie heeft er een tip?
Ik geef expres weinig info om het aanbod zo ruim mogelijk te houden btw.
Wel heb ik de meetse recente films wel gezien inmiddels.

Anyone???
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

w.d schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:13:
Gaten Ragnarok (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Adventure
Vermakelijke Noorse film over een archeoloog die samen met 2 bevriende archeologen achter een aanwijzing aan gaan die ze op een runensteen hebben gevonden. In de wildernis van Finnmark, in een niemandsland tussen Rusland en Noorwegen, vinden ze een meer met een eiland waar in de koude oorlog Russische soldaten hebben gebivakkeerd.
Maar waar zijn die soldaten gebleven?
[afbeelding] 7 / 10

Ik heb me vermaakt bij het kijken vn deze film. Het is leuk om een keer een Europese actie/avonturenfilm van goede kwaliteit te zien. Sowieso zijn de Scandinavische films de laatste jaren van hoge kwaliteit, maar meestal zijn dat de arthouse films.
Dit is meer mainstream. Een aanrader, eventueel met niet al te jonge (12+) kinderen te bekijken.
So deze film ga ik heel snel kijken. Helemaal mijn ding. Als je dit soort scrips gaaf vindt heb ik ook nog wel wat tips voor je.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dinic, als je tips hebt graag, dit soort films klinken echt geweldig!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Okay ik heb net de trailer zitten kijken en Gaten Ragnarok (2013) is er volgens mij in de juiste stijl!

Mijn tips:

The objective 2008
Outpost 2007, Outpost black sun 2012, outpost rise of the spetznaz 2013
The Dyatlov Pass Incident 2013

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 23:44
Daniel36 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:12:
Net Starman en the Final Countdown opgehaald en nu ben ik op zoek naar een paar andere goede films.
Wie heeft er een tip?

Anyone???
onder deze criteria kan je het beste naar pagina 1 gaan en tot deze pagina doorbladeren. iedere film die je leuk lijkt kan je dan wel gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er een tip?

Anyone???
Maandje (gratis) Netflix kijken want daar staat allemaal dat soort ouder spul op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Lord of War (2005)Lord of War (2005)
IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122min. | MPAA: R
Goede film die vanuit het hoofdpersonage een verhaal verteld. Dit is een aanpak die of wel werkt of niet werkt. In deze film werkt het gelukkig wel. Het verhaal gaat over Yuri Orlov . Een ukraiener die gevlucht uit de Sovjet Unie op een gegeven moment het lot in eigen handen wil nemen en wapen handelaar wordt.

Het verhaal zit zo in elkaar dat je tot op zeker moment een beetje te doen hebt met hem. Hij bedoelt het allemaal goed maar het is ook heel duidelijk dat toen hij geboren werd het empathisch vermogen nog niet bestond of uitverkocht was en hij al helemaal niet in staat blijkt te zijn om in te willen zien wat er met zijn wapens allemaal gebeurt.

Een beetje een afgeraffeld einde als je het mij vraagt.
IMDb -- Lord of War (2005) Wikipedia -- Lord of War (2005) Bekijk trailer van Lord of War (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lord of War (2005)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.8 6.8 / 10

Gattaca (1997)Gattaca (1997)
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Naar aanleiding van een aantal posts in dit topic deze film maar eens bekeken. Het was een iets saaiere film als ik gehoopt had. Het verhaal gaat om iemand die het even niet getroffen heeft in de maatschappij en daar alles aan doet om dat te veranderen (heel globale omschrijving ..). Door een 'probleem' lijkt dit in gevaar te komen.

De film geeft in een bepaald opzicht goed aan wat er mis kan zijn binnen een samenleving. Niet zo goed als Moon maar zeker wel aanbevelingswaardig

IMDb -- Gattaca (1997) Wikipedia -- Gattaca (1997) Zoek trailer van Gattaca (1997) via Google Schrijf zelf een recensie over Gattaca (1997)

Moon (2009)Moon (2009)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 97min. | MPAA: R
Ook naar aanleiding van dit topic deze film bekeken. Normaal heb ik het geduld niet voor dit soort films maar door de plotwending trok het toch mijn aandacht.

spoiler:
De film gaat over iemand die op de maan is gestationeerd om daar een delvingsoperatie in goede banen te leiden. De kijker komt de film binnen op het moment dat deze persoon nog 3 weken te gaan heeft en na een 3 jarige missie weer naar huis mag.

Dat loopt net even anders.
IMDb -- Moon (2009) Wikipedia -- Moon (2009) Bekijk trailer van Moon (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Moon (2009)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

National Treasure (2004)National Treasure (2004)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 131min. | MPAA: PG
Na al het serieuse gedoe van Moon en Gattaca was ik wel even toe aan iets ontspannends. Deze film is zeker geen hoogvlieger of juweeltje zoals de bovenstaande films maar mag zeker mee komen.

Het verhaal.. ach. Kaart, aanwijziging, aanwijziging, schat ,yay oh nee toch niet. oh yay toch wel. UIT. Plotholes all over te place maar dat mocht de pret niet drukken.
IMDb -- National Treasure (2004) Wikipedia -- National Treasure (2004) Bekijk trailer van National Treasure (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over National Treasure (2004)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
:>
Dinictus208 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:50:
Okay ik heb net de trailer zitten kijken en Gaten Ragnarok (2013) is er volgens mij in de juiste stijl!

Mijn tips:

The objective 2008
Outpost 2007, Outpost black sun 2012, outpost rise of the spetznaz 2013
The Dyatlov Pass Incident 2013
Outpost is gewoon geweldig. Zo fout dat het leuk wordt <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dan moet je ook echt the objective kijken! Minder gore maar ook zo'n mysterie. :)
Jij nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Iemand nog tips voor films zoals Moon, Gattaca etc op Netflix?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Webgnome schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:20:
Lord of War (2005)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122min. | MPAA: R
Goede film die vanuit het hoofdpersonage een verhaal verteld. Dit is een aanpak die of wel werkt of niet werkt. In deze film werkt het gelukkig wel. Het verhaal gaat over Yuri Orlov . Een ukraiener die gevlucht uit de Sovjet Unie op een gegeven moment het lot in eigen handen wil nemen en wapen handelaar wordt.

Het verhaal zit zo in elkaar dat je tot op zeker moment een beetje te doen hebt met hem. Hij bedoelt het allemaal goed maar het is ook heel duidelijk dat toen hij geboren werd het empathisch vermogen nog niet bestond of uitverkocht was en hij al helemaal niet in staat blijkt te zijn om in te willen zien wat er met zijn wapens allemaal gebeurt.

Een beetje een afgeraffeld einde als je het mij vraagt.
[afbeelding] 6.8 / 10
Samen met IMDB: Charlie Wilson's War (2007) vind ik Lord of War toch wel één van de meest briljante films die ik ooit heb gezien wat betreft zowel humor als actie _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Laatst online: 03-09 11:39
Dinictus208 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:42:
[...]

So deze film ga ik heel snel kijken. Helemaal mijn ding. Als je dit soort scrips gaaf vindt heb ik ook nog wel wat tips voor je.
Kom maar door met die tips! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MrVegeta schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:32:
Ik thuis, de Blu-Ray is al uit namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:30

Vrijdag

De Zwarte

deBennie schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:23:
[table bgcolor=transparent width=100% cellpadding=6][tr][td fontsize=14]Starman (1984)[/td][td align=right valign=top rowspan=2 fontsize=9][afbeelding][/td][/tr][tr][td valign=top]IMDb: 7.0 | Genre: Adventure, Drama, Romance | Runtime: 115min. | MPAA: PG
[justify]Plot: An alien takes the form of a young widow's husband and asks her to drive him from Wisconsin to Arizona. The government tries to stop them.
Wauw, deze film heeft een mooie sfeer! Heerlijk, die jaren 80 science fiction combo!

Ik had 'm als kind al eens gezien maar was denk ik toen nog te jong (10) om de film goed te kunnen waarderen en heel goed kon ik 'm niet meer voor de geest halen, dus ik denk, die ga ik eens bekijken.
Volgens mij kwam deze op tv toen Veronica nog op drie dagen in de week uitzond in de meimaand filmmaand. Inderdaad met D.A.R.Y.L., die kwam toen ook voorbij.
Wie heeft er een tip?

Anyone???
My stepmother is an alien, D.A.R.Y.L., Short Circuit, The last starfighter, Cocoon, The Blob, Back to the future trilogie, Beetlejuice, Labyrinth, The Abyss, Terminator, eerste drie Alien films, Predator, Neverending story, Bill & Ted's excellent/bogus journey, Wayne's World, Revenge of the nerds reeks... zoiets? :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

The Wolf of Wall Street (2013)The Wolf of Wall Street (2013)
IMDb: 8.3 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 180min. | MPAA: R
Plot: Based on the true story of Jordan Belfort, from his rise to a wealthy stock-broker living the high life to his fall involving crime, corruption and the federal government.
Wat een heerlijke film, het verhaal komt zeer mooi op gang en de film heeft mij tot de laatste minuut kunnen boeien. Ik ben zelf een redelijke Leonardo fan en kan zijn rollen altijd zeer waarderen. Na het zien van de film is het ongelofelijk om te lezen dat deze film gebaseerd is op een waargebeurd verhaal.

Mede door het feit dat de film mij 3 uur lang kon boeien, het verhaal zeer interessant was. Leonardo een geweldig karakter neerzette krijgt deze film van mij een 9.5
IMDb -- The Wolf of Wall Street (2013) Wikipedia -- The Wolf of Wall Street (2013) Bekijk trailer van The Wolf of Wall Street (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wolf of Wall Street (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:59

DDX

ArnoAG schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:14:
[...]

YouTube: Thoughts on Enemy + Analysis (Enemy Explained)

Alstu.
(niet kijken als je de film nog ongespoilerd wil zien)
Echt een top film trouwens, net zoals eigenlijk alle films van die regisseur :9
Zo wat een irritante voiceover, had hij filmpje niet ff minuut langer kunnen maken :?

Film zelf dikke 8 trouwens.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Webgnome schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 18:27:
NIet helemaal het zelfde straatje, maar bijv. Minority Report mag je niet gemist hebben, en Total Recall (de remake) is ook erg goed. Beide films hebben meer actie dan Moon of Gattaca. Staan overigens ook beide op Netflix.

[ Voor 12% gewijzigd door Thomas op 15-06-2014 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Minority Report heb ik toendertijd in de bioscoop gezien en daarna nog een aantal keer. Die skip ik dus eventjes. Ik twijfelde even over de remake van Total Recall. Heb het origineel namelijk nooit gezien.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@webgnome: de 2 total recalls liggen zeer dicht tegen 1 wat betreft verhaal, alleen de 2013 is gewoon wat moderner.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:40
Damic schreef op zondag 15 juni 2014 @ 01:24:
@webgnome: de 2 total recalls liggen zeer dicht tegen 1 wat betreft verhaal, alleen de 2013 is gewoon wat moderner.
Oeh..daar ben ik het niet mee eens...een wereld van verschil
spoiler:
waar de f*ck is bv mars gebleven, en de aliens??
. Ik zou ze aanraden, het origineel eerst. Het is wel een klassieker, geniale film. De special effects en make up e.d. zijn wel gedateerd maar op hun eigen manier geniaal, je ziet het werk dat erin is gestoken. Toen kon het allemaal ook veel gekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De tweede Total recall vond ik niet zoveel eigenlijk, mag naar mijn mening echt niet in de schaduw staan van het origineel. (En god die fake lens Flare is zo irritant de hele tijd)

Wel heb ik een beetje mijn twijfels bij de houdbaarheid van de eerste, toen erg tof maar misschien nu wel wat achterhaald door de speciale effecten van toen.

De remake zou ik niemand aanraden, de eerste wel mits die gene een oudere film kan waarderen.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 15-06-2014 02:14 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
De remake vond ik ook niet heel bijzonder, wel leuk. Als je van het soort films houd vind ik hem nog wel aan te raden (de lens flares idd )
Je moet inderdaad wel oudere films kunnen waarderen. Zo heb ik een tijdje terug de hele star wars saga gekeken. Nooit echt allemaal gezien :X ik was meer van het star trek, babylon 5, battlestar gebeuren en star wars trok me nooit zo.
De overgang naar de oude films, wel de remasters, was even wennen (normaal wel wat moeite mee maar ik had mn zinnen erop gezet) maar verder geen probleem. Mooi trouwens om ze allemaal achter elkaar te zien :) )

[ Voor 10% gewijzigd door Mutatie op 15-06-2014 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Mutatie schreef op zondag 15 juni 2014 @ 02:29:
Je moet inderdaad wel oudere films kunnen waarderen. Zo heb ik een tijdje terug de hele star wars saga gekeken. Nooit echt allemaal gezien :X ik was meer van het star trek, babylon 5, battlestar gebeuren en star wars trok me nooit zo.
De overgang naar de oude films, wel de remasters, was even wennen (normaal wel wat moeite mee maar ik had mn zinnen erop gezet) maar verder geen probleem. Mooi trouwens om ze allemaal achter elkaar te zien :) )
Ik ben SW nu samen met mijn oudste in de Machete order aan het kijken, vond dat wel een mooie manier.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:33

heuveltje

KoelkastFilosoof

Thomasx4 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 00:22:
[...]

NIet helemaal het zelfde straatje, maar bijv. Minority Report mag je niet gemist hebben, en Total Recall (de remake) is ook erg goed. Beide films hebben meer actie dan Moon of Gattaca. Staan overigens ook beide op Netflix.
Beetje moeilijk om een genre aan te hangen
Maar Dark cities en de 13th floor zijn ook een aanrader. !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bra-Jo schreef op zondag 15 juni 2014 @ 08:54:
[...]

Ik ben SW nu samen met mijn oudste in de Machete order aan het kijken, vond dat wel een mooie manier.
Zonder episode I dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Bra-Jo schreef op zondag 15 juni 2014 @ 08:54:
[...]

Ik heb Episode 1 wel overgeslagen, ooit wel eens gezien maar vind hem niet zo passen bij de films(alleen Jarr Jarr al :r ) het verhaal kende ik wel dus gewoon bij Episode 2 begonnen en de nummertjes gevolgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Yep, zonder deel 1. Misschien dat ik die nog wel eens laat zien nadat ze de reeks zo gekeken heeft, maar (zoals ook in dat linkje verteld), deel 1 voegt eigenlijk niks toe aan het hele verhaal, en een paar irritante dingen worden netjes onder de mat geveegd (Jar-jar bijvoorbeeld idd, midichlorians, en dat knulletje dat niet kan acteren).

De grootste reden dat ik Machete aanhou, is dat je dan de verrassing
spoiler:
dat Vader Luke's vader is
* niet verpest.

* Waarschijnlijk wel bekend, maar je weet nooit hier. :P

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is ook wel zo, qua verhaalopbouw / volgorde / spoiler.
Ik kijk ep.I wel, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Gheghe really, spoiler?? :P
Voor nieuwkomelingen en fans is dat misschien wel een mooie volgorde idd :)
Echt fan ben ik niet en wou ze gewoon allemaal eens zien maar het is toch wel een geweldige
filmreeks (duh! :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Laatste film die ik gezien heb was Godzilla (2014). Was een leuke film die elementen gebruikte van de oude films en series zoals dat het voor evenwicht zorgt in de natuur en natuurlijk zijn beam. Moet zeggen een zeer leuke film en kan niet wachten op het vervolg.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Pompeii (2014)Pompeii (2014)
IMDb: 5.7 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Als geschiedenisliefhebber is deze film tenenkrommend, het verhaal heeft weinig met het echte Pompeï te maken. De vulkaanuitbarsting zelf was ook te nep voor woorden, zoiets kan anno 2014 toch niet meer.
IMDb -- Pompeii (2014) Wikipedia -- Pompeii (2014) Bekijk trailer van Pompeii (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pompeii (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Sunshine (2007)Sunshine (2007)
IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: A team of international astronauts are sent on a dangerous mission to reignite the dying Sun with a nuclear fission bomb in 2057.
Sunshine, prachtig! Het soort science fiction wat ik erg kan waarderen, want het is het type sciencefiction wat qua setting zo werkelijkheid zou kunnen zijn/worden.
De special effects vind ik erg goed gelukt (die zon!) en het verhaal is ook erg goed. Verder een erg goede cast (Cillian Murphy speelt een mooie rol).

Enige minpunt vond ik:
spoiler:
De captain van het andere schip. Voor een film die voor een sciencefiction best realistisch is vind ik dat gedeelte teveel fictie. Dat aspect had wat mij betreft ook wel achterwege kunnen blijven. Er had ook wel iets op het andere schip plaats kunnen vinden waardoor de missie op een andere manier gevaar zou lopen. Maar ja, so be it.

Maar dit is los van wat er in de spoiler staat een film waar ik erg van kan genieten. Mooie beelden, goed verhaal, en sciencefiction ;)
IMDb -- Sunshine (2007) Wikipedia -- Sunshine (2007) Bekijk trailer van Sunshine (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sunshine (2007)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
How I Live Now (2013)How I Live Now (2013)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Drama, Romance | Runtime: 101min. | MPAA: R
Plot: An American girl, sent to the English countryside to stay with relatives, finds love and purpose while fighting for her survival as war envelops the world around her.
Sterke "coming of age" film. Het begint vrij idyllisch, maar wanneer WO3 uitbreekt, vervalt Engeland grotendeels in chaos en anarchie. Het verhaal geeft beklemmend weer hoe een schijnbaar veilige situatie ineens kan omslaan wanneer elektriciteit, water en de meeste communicatiemiddelen uitvallen. Ineens is de wereld een stuk groter en onzekerder.
IMDb -- How I Live Now (2013) Wikipedia -- How I Live Now (2013) Bekijk trailer van How I Live Now (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over How I Live Now (2013)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

deBennie schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:25:
Sunshine (2007)[afbeelding]
IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: A team of international astronauts are sent on a dangerous mission to reignite the dying Sun with a nuclear fission bomb in 2057.
Sunshine, prachtig! Het soort science fiction wat ik erg kan waarderen, want het is het type sciencefiction wat qua setting zo werkelijkheid zou kunnen zijn/worden.
De special effects vind ik erg goed gelukt (die zon!) en het verhaal is ook erg goed. Verder een erg goede cast (Cillian Murphy speelt een mooie rol).

Enige minpunt vond ik:
spoiler:
De captain van het andere schip. Voor een film die voor een sciencefiction best realistisch is vind ik dat gedeelte teveel fictie. Dat aspect had wat mij betreft ook wel achterwege kunnen blijven. Er had ook wel iets op het andere schip plaats kunnen vinden waardoor de missie op een andere manier gevaar zou lopen. Maar ja, so be it.

Maar dit is los van wat er in de spoiler staat een film waar ik erg van kan genieten. Mooie beelden, goed verhaal, en sciencefiction ;)
[afbeelding] 8.5 / 10
Ik vond Sunshine ook goed totdat "het compleet mis ging" aan het eind.
Wat dat betreft vond ik het niet bij de film passen en dat zorgde er ook voor dat ik de film uiteindelijk met een lager cijfer beoordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 10:29

Vuvuzela

My spire is forming

Webgnome schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 18:27:
Heb zelf geen netflix dus dunno.. Maar Oblivion kan je wrs. wel waarderen als je Moon goed vind. Niet zo goed imo als Moon maar dat kan smaak zijn.. ik vind Sam Rockwell top en Tom Cruise totaal niet.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Waarom vindt je TC niet top? Kerel heeft praktisch geen slechte film gemaakt en gaat er altijd 140% voor. Toch niet om zijn privéleven hé?

[ Voor 47% gewijzigd door MrVegeta op 16-06-2014 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Tom Cruise vind ik zelf niks, omdat een groot deel van zijn acteer carriere gewoon totaal niet voor mij zijn. Mission Impossible is echt een bagger film. Valkyrie was echt gewoon heel slecht. War of the worlds, dat hoef ik niet eens uit te leggen. En voor mij het ergste, hoe hij het karakter Lestat compleet verziekt heeft. Het leek niet eens op het boek. Alleen Top Gun was eenegzins te doen..

En ach, dat hij een Scientology aanhanger is, iedereen mag doen wat hij/zij wil toch? :)

edit: Bijna vergeten, Last Samurai, maar ja, dat was gewoon een bagger film.

[ Voor 7% gewijzigd door corset op 16-06-2014 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 25-09 20:58
X-Men: Days of Future Past (2014)X-Men: Days of Future Past (2014)
Plot: The X-Men send Wolverine to the past in a desperate effort to change history and prevent an event that results in doom for both humans and mutants.
Je kunt deze film op twee manieren gaan kijken:

1. De popcorn methode; verstand op nul en ontploffingen kijken
2. Als X-Men fan alle characters en verwijzingen uit de lore gaan zitten bijhouden.

Methode 1 is prima te doen, methode 2 gaat tegenvallen. Zonder al te veel over het plot te vertellen gaat het om tijdreizen, waardoor we hier min of meer weer met een reset van een hele reeks te maken hebben uiteindelijk. Op die manier wordt het weer een regisseurs-vehikel waarbij de hele verhaallijn zoals we die kennen weer op nul gezet wordt zodat de regisseur in de vervolgfilms weer z'n gang kan gaan met verhaallijnen en/of karakters die al gekilld waren. Ik begon me heel even af te vragen of j.j. abrams de regisseur was maar dat bleek toch niet zo te zijn.

Op zich een zeer vermakelijke film qua special effects, maar aan het einde zit je met zo veel vragen over hoe het nu verder moet/wat er nu eigenlijk nog over is aan verhalen uit de eerdere films...

Persoonlijk vond ik deze analyse wel vermakelijk (pas lezen als je de film gezien hebt):
http://popwatch.ew.com/2014/05/23/x-men-ending-future-past/
IMDb -- X-Men: Days of Future Past (2014) Wikipedia -- X-Men: Days of Future Past (2014) Bekijk trailer van X-Men: Days of Future Past (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over X-Men: Days of Future Past (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

lanerios schreef op maandag 16 juni 2014 @ 08:34:
Tom Cruise vind ik zelf niks, omdat een groot deel van zijn acteer carriere gewoon totaal niet voor mij zijn. Mission Impossible is echt een bagger film. Valkyrie was echt gewoon heel slecht. War of the worlds, dat hoef ik niet eens uit te leggen. En voor mij het ergste, hoe hij het karakter Lestat compleet verziekt heeft. Het leek niet eens op het boek. Alleen Top Gun was eenegzins te doen..

En ach, dat hij een Scientology aanhanger is, iedereen mag doen wat hij/zij wil toch? :)

Tegen zulke argumenten kan ik inderdaad niet op. Feilloos dichtgetimmerd. Geen speld tussen te krijgen. Strakker dan de Duitse verdediging.

Rain Man, Born on the fourth of Juli, A few good men, Jerry Maguire, Eyes wide Shut, Magnolia, Vanilla Sky, Minority Report, Collateral en natuurlijk Tropic Thunder.

Elke acteur heeft wel een aantal films die je niet liggen, maar om te zeggen dat Tom slechte films maakt is toch behoorlijk over de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat zijn films niet voor mij zijn, groot verschil!

En jij wil zeggen dat:

War of the worlds
Last samurai
Valkyrie

geweldig waren? Waren gewoon rot films. Niet alleen vanwege Tom Cruise, maar omdat ze het bronmateriaal compleet verziekt hebben. Dat hij een totaal nutteloze rol erin speelde, helpt niet mee :)

(Nutteloos als in:

War of the worlds, totaal ongeloofwaardige rol die nergens op sloeg
Valkyrie: Geen woorden voor
Last Samurai: Ik had daar echt het gevoel dat hij het totaal niet probeerde)

voor mij is hij een middelmatige acteur. Er zijn veel, veel betere (en aardig wat ook), maar ook veel mindere acteurs.

Anywho, back on topic. Kwam er afgelopen weekend achter dat vriendin bijna geen Tarantino films heeft gezien. Deze week dus op de planning:

Jackie Brown
Reservoir Dogs
Kill Bill trilogy

Inglorious hebben we geprobeerd, maar was gewoon niet doorheen te komen.. Niet echt onze stijl. Django was dan weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Dus? 3 slechte films en 10 goede films waar je het niet over wilt hebben? Op die manier kun je vrijwel iedere acteur afbranden. Nicolas Cage, John Travolta, Bruce Willis en Shia LaBeouf, om er maar een paar te noemen, staan ook niet bekend om een eindeloze reeks van topfilms. Toch mis je nogal wat wanneer je al hun films zou boycotten.

Wanneer je trouwens Uma Thurman in "Batman & Robin" hebt gezien, dan vind ik niet dat je nog naar Kill Bill mag kijken. ;)

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
/headdesk

ik ga het nog 1 keer proberen.

Ik zeg NIET dat tom cruise slecht is. Wat ik zeg is dat zijn films mij totaal niet liggen. Als ik een film ga kijken, staan films met hem standaard onderaan een watchlist, samen met veel andere acteurs. Puur omdat IK het zelf de films waar hij in speeld niet boeiend vind.

Echt hoe moeilijk is het om dat te snappen.

En batman & Robin sloeg nergens op.. Poison Ivy, Freeze, Wayne, het was het gewoon allemaal net niet. Hoewel ik nog steeds vind dat die achtelijk fake stem van de laatste batmans gewoon kansloos was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik vind Tom Cruise juist weer erg top. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 21:48
Ik vind Tom Cruise een vervelend, irritant, verwaand mannetje. Maar sommige films van hem zijn wel tof (Mission Impossible, Collateral, Tropic Thunder, Minority Report). Edge of Tomorrow wil ik ook heel graag zien.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ik vind hem een prima acteur, alleen stoort het me soms dat zijn gebrek aan lengte nogal eens opvalt in zijn films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Haha ik heb twee weken terug tropic thunder gekeken en bij het lezen van de Tom Cruise discussie dacht ik "huh ik heb hem niet gezien in die film hoor?" Na wat research op imdb kwam ik er achter dat hij Less Grossman speelde, totaal niet herkend :D

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
lanerios schreef op maandag 16 juni 2014 @ 08:34:

wha... wat? Last Samurai en de MI reeks waren IMO geweldige films. Het aantal mogelijkheden tussen bagger en geweldig is natuurlijk heel erg groot, dat je er de stempel bagger aangeeft zegt misschien meer over jou dan over Tom Cruise. Als je alles wat niet in jouw smaak valt bagger noemt, dan ben je haast niet meer serieus te noemen.

Ik vind toch dat Tom Cruise een unieke acteur is, zeker na het zien van zulke filmpjes:
YouTube: Mission Impossible: Ghost Protocol BEHIND THE SCENES - Burj Khalifa Climb (2011) HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Maar alsnog mag hij het niet leuk vinden, en jij mag het oneens zijn. Nu ben ik het wel met jou eens dat hij een vrij slechte smaak heeft qua films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
MrVegeta schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:59:
Maar alsnog mag hij het niet leuk vinden, en jij mag het oneens zijn. Nu ben ik het wel met jou eens dat hij een vrij slechte smaak heeft qua films.
Er is een verschil tussen niet leuk vinden en bagger vinden. Er zijn genoeg films (net als muziek, boeken e.a.) die mij niet aanspreken, maar ik kan daar wel de kwaliteiten van inzien. Ze zijn dan alleen niet my cup of tea. Tuurlijk zijn er ook stapels films die ik niet leuk en bagger vind. Bagger en wel leuk kan ik me even niet zo voor ogen halen - misschien een uitzondering die zo extreem bagger is dat het weer leuk wordt.

Lanerios gaf aan die vier films (TLS, MI, WotW en Valkyrie) bagger te vinden. Dat mag hij dan wat beter onderbouwen dan met alleen de opmerking niet leuk vinden en wat subjectieve en vage uitspraken over het presteren van Cruise in die films. Althans, als hij wil dat we zijn mening serieus nemen. Hoeft niet natuurlijk, ook best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
arsimo schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:23:
[...]

Er is een verschil tussen niet leuk vinden en bagger vinden. Er zijn genoeg films (net als muziek, boeken e.a.) die mij niet aanspreken, maar ik kan daar wel de kwaliteiten van inzien. Ze zijn dan alleen niet my cup of tea. Tuurlijk zijn er ook stapels films die ik niet leuk en bagger vind. Bagger en wel leuk kan ik me even niet zo voor ogen halen - misschien een uitzondering die zo extreem bagger is dat het weer leuk wordt.

Lanerios gaf aan die vier films (TLS, MI, WotW en Valkyrie) bagger te vinden. Dat mag hij dan wat beter onderbouwen dan met alleen de opmerking niet leuk vinden en wat subjectieve en vage uitspraken over het presteren van Cruise in die films. Althans, als hij wil dat we zijn mening serieus nemen. Hoeft niet natuurlijk, ook best.
De voorbeelden:

War of the worlds: complete verkrachting van het origineel. Blijft niks meer van over, en wordt een 'MURICA!!! iets van gemaakt. (of dacht je echt dat dit een nieuw verhaal was? /headdesk)
Last Samurai. middelmatige film qua stijl. Maar Cruise was gewoon veels te amerikaans, en paste totaal niet in het tijdsbeeld.
Valkyrie: Ja.. daar hoef ik niks over te zeggen, ik ken niemand die die film goed vond. Behalve die hard Cruise fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:18

Sharky

Skamn Dippy!

Arm1n schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:52:
Haha ik heb twee weken terug tropic thunder gekeken en bij het lezen van de Tom Cruise discussie dacht ik "huh ik heb hem niet gezien in die film hoor?" Na wat research op imdb kwam ik er achter dat hij Less Grossman speelde, totaal niet herkend :D
Duurde bij mij ook ff. Kwam er ook pas halverwege achter wie Robert Downey jr. in die film is _/-\o_

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
lanerios schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:28:
[...]

De voorbeelden:

War of the worlds: complete verkrachting van het origineel. Blijft niks meer van over, en wordt een 'MURICA!!! iets van gemaakt. (of dacht je echt dat dit een nieuw verhaal was? /headdesk)
Last Samurai. middelmatige film qua stijl. Maar Cruise was gewoon veels te amerikaans, en paste totaal niet in het tijdsbeeld.
Valkyrie: Ja.. daar hoef ik niks over te zeggen, ik ken niemand die die film goed vond. Behalve die hard Cruise fans.
War of the worlds: Dit is verfilmd vanuit amerikaans oogpunt, het resultaat is dus best logisch. Daarnaast is het een stuk moderner en spectaculairder dan het origineel. Wie gaat nu het origineel uit 1953 kijken? |:(
Last Samurai: Cruise te Amerikaans? je weet dat de film gaat over een Amerikaan in de samurai wereld? Hoe kan Cruise dan te Amerikaans zijn? 8)7
Valkyrie vond ik persoonlijk ook geen geweldige film...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Young & Beautiful (2013)Young & Beautiful (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Drama | Runtime: 95min. | MPAA: Not Rated
Plot: After losing her virginity, Isabelle takes up a secret life as a call girl, meeting her clients for hotel-room trysts. Throughout, she remains curiously aloof, showing little interest in the encounters themselves or the money she makes.
Coming of age film maar dan anders. Leuk dat het eens wat anders is door het dubbelleven wat Isabelle de hoofdrolspeelster gaat leiden. De dialogen zijn echter niet bijzonder en er is niet veel diepgang. Dit komt omdat Isabelle niet veel loslaat over wat het leven en de ontdekkingen met haar doen. Op zich is het wel een vermakelijke film door de spanning, dat het iets anders is en de soms humoristische momenten, maar kon voor mij zeker niet het niveau van Dans la masion aantikken.
IMDb -- Young & Beautiful (2013) Wikipedia -- Young & Beautiful (2013) Bekijk trailer van Young & Beautiful (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Young & Beautiful (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:18

Sharky

Skamn Dippy!

ikbenerniet schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:48:
[...]

War of the worlds: Dit is verfilmd vanuit amerikaans oogpunt, het resultaat is dus best logisch. Daarnaast is het een stuk moderner en spectaculairder dan het origineel. Wie gaat nu het origineel uit 1953 kijken? |:(
'Het origineel' is een Brits boek van een Britse schrijver en speelt in Engeland. Cruise kan er niets aan doen dat de studio de film veramerikaniseert heeft, maar het verhaal heeft niets met Amerika te maken.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Arm1n schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:52:
Dus je hebt NOOIT dit filmpje gezien ?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=kFz7rZY_DDI]

:D _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
[...]

Last Samurai: Cruise te Amerikaans? je weet dat de film gaat over een Amerikaan in de samurai wereld? Hoe kan Cruise dan te Amerikaans zijn? 8)7
Valkyrie vond ik persoonlijk ook geen geweldige film...
Wie gaat nu het origineel uit 1953 kijken?
Waar moet ik beginnen

1.) Het origineel? Als jij dat vind! :X
2.) Genoeg mensen kijken oude films. Casablanca (1942), Sleeping Beauty. 12 angry men, rebel without a cause, Ben hur, the day the earth stood still. Allemaal tussen 40 en 60 gemaakt. Ik ga er dus vanuit dat jij deze nog nooit gezien hebt?

Tom cruise in Samurai, hij was te modern amerikaans. Het voelde niet alsof hij echt in die tijd paste, dat was gewoon redelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Movie 43 (2013)Movie 43 (2013)
IMDb: 4.4 | Genre: Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: R
Plot: A series of interconnected short films follows a washed-up producer as he pitches insane story lines featuring some of the biggest stars in Hollywood.
Na het zien van de trailer dachten mijn vrouw en ik een goede film te hebben gevonden om onze avond mee te vullen. Opvallend was ook het aantal bekende acteurs/actrices. Helaas bleken de beste grappen in de trailer zichtbaar te zijn en was de film een aaneenschakeling van vreemde gebeurtenissen en een flinterdun plot.

Ik vond het uiteindelijk een vreselijke film en zonde van mijn tijd.
IMDb -- Movie 43 (2013) Wikipedia -- Movie 43 (2013) Bekijk trailer van Movie 43 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Movie 43 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2.5 2.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Oblivion (2013)Oblivion (2013)
IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Mystery | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
Toch maar besloten wat meer Cruise films te kijken. Misschien dat hij toch wat beter is dan ik dacht.

Eerste op de lijst was Oblivion.

Redelijk verhaal, redelijk acteerwerk. Maar dat is alles. Het is een redelijke film. Niets meer.
IMDb -- Oblivion (2013) Wikipedia -- Oblivion (2013) Bekijk trailer van Oblivion (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oblivion (2013)

Magnolia (1999)Magnolia (1999)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama | Runtime: 188min. | MPAA: R
Aparte film. Wel een leuke stijl. Verhaal was wel goed. Wel eentje die ik vaker kan zien.
IMDb -- Magnolia (1999) Wikipedia -- Magnolia (1999) Bekijk trailer van Magnolia (1999) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Magnolia (1999)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:22

Ypho

Allround Nerd

Ik! De film uit '53 is dan wellicht wat ouderwets, maar deze vind ik een stuk beter dan de remake. Alleen de intro daarvan is al beter dan de hele remake :)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
lanerios schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:28:
[...]
War of the Worlds is een verhaal uit een roman die in vele vormen is verteld en op diverse manieren is bewerkt: hoorspel (heel beroemd, en daarin speelt het in de VS), films (van relatief recht toe recht aan tot een "inspired by"-spektakel als ID4), musicals, comics etc. Dus dat deze film het weer op iets andere wijze vertelt is niet raar of heiligschennis. De film kan je niet leuk vinden, prima, maar dat is nog steeds geen argument voor de kwalificatie "bagger" - daar zijn concrete argumenten voor nodig.
Te Amerikaans kan niet (schreef iemand anders hier al), te modern zou misschien kunnen, ik en velen anderen hadden dat gevoel niet (en ik ben er gevoelig voor normaal gesproken). De IMDb score is 7.7 en hoewel die zeker niet heilig is, geef dat voor een film die inmiddels tien jaar oud is aan dat die toch behoorlijk goed wordt gewaardeerd. De kwalificatie "bagger" is dus absoluut geen algemene consensus en vereist mijn inziens dus wat meer onderbouwing om serieus genomen te worden (door mij althans)
Op IMDb een 7.1 - ook al een film van 6 jaar oud dus redelijke gestabiliseerde score. Blijkbaar vinden velen hem wel goed, dus beroepen op algemeenheid kan ook hier niet. Graag argumentatie dus om het als bagger te bestempelen. Overigens heb ik deze film nog niet gezien - ik heb een goeie Duitse verfilming gezien van het waargebeurde verhaal en heb nog niet de behoefte gehad deze Hollywood-variant ook te bekijken. Wellicht ga ik dat toch nog eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
War of the Worlds, ik zeg nergens dat het heiligschennis is. Het is gewoon een slechte versie. In het originele boek gaat het niet om de explosies, gaat het niet om de actie. Nee, het gaat om de suspense van de invasion, en het effect hierop. Dit is iets wat in de nieuwe versie gewoon opzij geschoven is voor een of andere actie film.

Valkyrie, in vergelijking met de duitse versie is het een aanfluiting, vind ik.

Leuk dat je zo reageert Arsimo, tenminste 1 persoon die normaal post erover. Maar je vergeet dat wat ik post gaat over wat ik vind. Ik zeg nergens dat iedereen het bagger vind. Iets wat jij aanhaald:
De kwalificatie "bagger" is dus absoluut geen algemene consensus
Ik zeg nergens dat het de algemene consensus is. Het is gewoon mijn mening. Dat is het voordeel van films, iedereen mag een andere mening hebben. Dat zorgt er weer voor dat films redelijk gevarieerd uitkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door corset op 18-06-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 20:23
The Raid 2 (2014)The Raid 2 (2014)
IMDb: 8.8 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 150min. | MPAA: R
Plot: Only a short time after the first raid, Rama goes undercover with the thugs of Jakarta and plans to bring down the syndicate and uncover the corruption within his police force.
Gisteravond was het dan weer tijd voor een nieuwe Sneak Preview.

Ditmaal stond The Raid 2 op het programma. Als liefhebber van het eerste deel wat ondertussen al wel een Cultclassic is vond ik dat meer dan prima.

Voor de gene die het eerste deel niet kennen verwijs ik jullie door naar: IMDB: Serbuan maut (2011)

----------------------------

In 1 woord (ofja 2) is deze film "Gruwelijk Vet!".

Itt tot deel 1 is er in het 2e deel ruimte gevonden om een verhaal uit te werken. Een verhaal dat goed in elkaar steekt en duidelijk te volgen is. Verwacht echter geen Inception, want enig intellect zal niet nodig zijn.

De cinematography is van uitmunted Aziatisch niveau. Zeer fraaie stylistische beelden die mij doen denken aan Koreaanse klassiekers. De soundtrack omhuld de gehele film met een bijna perfecte spanning ophogende bombastisch ritme. Een killer voor je soundsystem dus.

Maar al het bovenstaande is eigenlijk enkel de kers op de taart, want waar het in The Raid vooral om draait zijn de zeer goed in elkaar gestoken en overdadig aanwezige Martial Arts scenes. Net als in deel 1 zijn deze weer oververtegenwoordigd en van wereldklasse. De choreografie van deze scenes zit uitmuntend in elkaar en voelen altijd afwisselend aan.

Als laatste wil ik een eervolle vermelding doen aan de paar 1-take action scenes. Scenes die in andere films gesplitst zouden worden doordat de acteurs en de camera's zich in allerlei bochten (of door ruiten) moeten wringen om het gefilmd te krijgen. Briljant gewoon!

(Even een side-note: Deze film is niet geschikt voor de jonge kijkers of mensen met smetvrees)
IMDb -- The Raid 2 (2014) Wikipedia -- The Raid 2 (2014) Bekijk trailer van The Raid 2 (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Raid 2 (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:02
@Hogader

Ah, was dat de Sneak van gisteren? :+ Heb de film inmiddels al twee keer gezien. Enige nadeel is de lange speelduur en het feit dat het verhaal onnodig ingewikkeld wordt gemaakt. Verder beste actiefilm van de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
lanerios schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:00:
Ik zeg nergens dat het de algemene consensus is. Het is gewoon mijn mening. Dat is het voordeel van films, iedereen mag een andere mening hebben. Dat zorgt er weer voor dat films redelijk gevarieerd uitkomen.
Het gaat mij niet om je mening - die mag je uiteraard hebben en die bestrijd ik an sich ook niet.

Wat mij boeit is waarom je het bagger vindt. Ik interpreteer zo'n kwalificatie als dat de films echt slecht zijn - slecht gefilmd, geschreven, geproduceerd, geacteerd en dat soort zaken. Niet als "ik vind er niets aan", "Cruise zijn kop staat me niet aan", "ik vind het niet leuk dat het orginele verhaal zo is aangepast" en dergelijke.

Iets als bagger bestempelen vereist mijn inziens meer objectieve maatstaven om aan te tonen dat de makers slecht werk geleverd hebben, niet dat ze een smaak hadden die anders is dan de jouwe en dat ze dus andere keuzes gemaakt hebben dan jij zou hebben gedaan.

Zoals ik aangaf zijn er vele films, muziekwerken e.d. die ik niet leuk vindt maar dat is iets heel anders dan bagger vinden. Dat verschil is voor mij essentieel. Waarom iemand iets wel of niet leuk vindt boeit me nauwelijks - dat is smaak - wel waarom iemand iets goed of slecht vindt, daar steek ik wat van op als dat onderbouwd is.

Maar laten we het maar hier bij houden, ik ga anders in herhalingen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Laat ik me nader verklaren. Mijn definitie van bagger: Een film die ik 1x heb gekeken en niet nogmaals wens te kijken. Een film die ik bij anderen ook niet zou aanraden, puur omdat er betere alternatieven zijn.

Ik denk dat daar ook een verschil in zit :)

Pagina: 1 ... 60 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]