Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.188 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:33

heuveltje

KoelkastFilosoof

Probleem is dat ik hem als persoon waardeloos vind i.v.m. zijn scientoligy verhaal wat hij er continu bijsleept. Maar dat ik de meeste van zijn films ansich prima vind. Last samurai bv is echt zo'n film die ik niet af kan zetten als hij voorbij komt.
Daniel36 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:43:
Ik vind hem een prima acteur, alleen stoort het me soms dat zijn gebrek aan lengte nogal eens opvalt in zijn films.
En dus casten ze hem als de 2meter lange jack reacher :X
AL hoewel ik moet zeggen dat die film me dan weer prima beviel.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 20:33
Wat Tom Cruise in z'n persoonlijke leven doet zal me worst zijn. Over het algemeen (alsin bijna alijd) vind ik de films waarin hij speelt meer dan vermakelijk en vind ik de manier waarop hij z'n rol vertolk een meerwaarde geven aan het verhaal. :)

Voor mij is hij nu al een klassieker. Net als dat een film van Steven Spielberg (bijna) altijd garant staat voor een vermakelijke film.
Ik zeg niet hoogstaand of 'met veel diepgang', maar vermakelijk. Bij vlagen vind ik 'm briljant, bv in collateral.

Headhunters (2011)Headhunters (2011)
IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R
Goeie spannende (Noorse) film, goed geacteerd, goed verhaal. Je blijft tot t eind op t puntje van de stoel.
De hoofdrolspeler -Aksel Hennie- doet me ietwat denken aan Steve Buscemi. :)
IMDb -- Headhunters (2011) Wikipedia -- Headhunters (2011) Bekijk trailer van Headhunters (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Headhunters (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Her (2013)Her (2013)
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R
Ik kon niet in deze film komen. Om de 1 of andere reden irriteerde ik me aan Joaquin Phoenix. Hij speelde de rol te zoetsappig, alsof hij een intieme kant van zichzelf wilde laten zien die hij niet had. Zijn acteerwerk vond ik daarom slecht. Heb de film 3kwart gekeken en toen afgezet. Vond t verhaal ook niet veel aan. :)
IMDb -- Her (2013) Wikipedia -- Her (2013) Bekijk trailer van Her (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Her (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

No Country for Old Men (2007)No Country for Old Men (2007)
IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 122min. | MPAA: R
Prachtig inspirerende rol van Javier Bardem. Goed verhaal ook, erg spannend. Maar ook een erg goede rol van Tommy Lee Jones. Ik vond zijn rol vergelijkbaar met de rol van Frances McDormand in Fargo. Beide spelen een sherrif omringt door ietwat niet al te slimme deputies.
Misschien ook niet zo gek aangezien het beide om een 'Coen brothers' gaat.
IMDb -- No Country for Old Men (2007) Wikipedia -- No Country for Old Men (2007) Bekijk trailer van No Country for Old Men (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over No Country for Old Men (2007)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:07

Daniel36

vernieuwde formule

heuveltje schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:52:
Probleem is dat ik hem als persoon waardeloos vind i.v.m. zijn scientoligy verhaal wat hij er continu bijsleept. Maar dat ik de meeste van zijn films ansich prima vind. Last samurai bv is echt zo'n film die ik niet af kan zetten als hij voorbij komt.

[...]

En dus casten ze hem als de 2meter lange jack reacher :X
AL hoewel ik moet zeggen dat die film me dan weer prima beviel.
Dat was idd. heel bijzonder imho.
Wel een goede film maar ik zag toch meer een type a la Jason Statham oid voor me voor deze rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Daniel36 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:23:
[...]

Dat was idd. heel bijzonder imho.
Wel een goede film maar ik zag toch meer een type a la Jason Statham oid voor me voor deze rol.
Die is ook maar 5cm langer dan tom cruise :P
Eigenlijk heb ik reacher altijd zo voor me gezien
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-3zJ0ByhhkD4/UB9X3E-rISI/AAAAAAAALPw/SfoE25F2tKk/s400/Michael+Phelps+Body+Photos+2012_5.jpg

1.95 flink gespierd, maar niet "bodybuilder" breed.

Frustratie alom hier, ik heb nog 2 films op mijn pathepas staan, maar er draait geen enkele 2d film die ik nog wil zien. En over 2 weken is hij verlopen

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 18-06-2014 14:14 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:36
heuveltje schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:13:
Frustratie alom hier, ik heb nog 2 films op mijn pathepas staan, maar er draait geen enkele 2d film die ik nog wil zien. En over 2 weken is hij verlopen
Edge of Tomorrow? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

:P maar alleen in 3d :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 20:23
heuveltje schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:13:
Nah hoeft niet echt frustrerend te zijn. Op dit moment draaien 22 Jump Street en Joe nog in Eindhoven welke prima 2D films zijn. Bovendien komen binnen 2 weken nog Transcendence en The Raid 2 uit (alhoewel ik niet weet of die laatste in Eindhoven gaat draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hogader schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:58:
[...]

Nah hoeft niet echt frustrerend te zijn. Op dit moment draaien 22 Jump Street en Joe nog in Eindhoven welke prima 2D films zijn. Bovendien komen binnen 2 weken nog Transcendence en The Raid 2 uit (alhoewel ik niet weet of die laatste in Eindhoven gaat draaien)
22 Jump Street > Daar moeten ze mij voor betalen, wil ik daar naar toe gaan :P
Joe lijkt me wel aardig, maar niet voor in de bios.
Had niet gezien dat transcendence welliswaar IMAX, maar geen 3d is. Denk dat hem dat word. tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Airplane vs Volcano (2014)Airplane vs Volcano (2014)
IMDb: 3.6 | Genre: Action | Runtime: 91min.
Plot: When a commercial airliner is trapped within a ring of erupting volcanoes, the passengers and crew must find a way to survive - without landing. But when the relentless onslaught of lava ...
Mag ik jullie allen presenteren... de slechtste film van 2014!

Wat moet ik er van zeggen? Het is pure bagger... USA propaganda ten top. Slecht tot niet bestaand verhaal en wat er wordt overgebracht is totaal niet geloofwaardig... verder slechte acteurs, slechte dialogen, slecht camerawerk... ehh tja?

Ik had nog ergens stiekum gehoopt dat de actie oid het nog een vermakelijke B-film zou maken... nee! Zelfs als je liefhebber bent van films zoals 'Sharknado' e.d niet doen.... dit is NOG slechter. Een avond flink zuipen kost je minder hersencellen.
IMDb -- Airplane vs Volcano (2014) Wikipedia -- Airplane vs Volcano (2014) Zoek trailer van Airplane vs Volcano (2014) via Google Schrijf zelf een recensie over Airplane vs Volcano (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:41

Martinspire

Awesomeness

En toch 2 sterren? Moet er toch wat goed zijn gegaan?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Die titel alleen al... En Dean Cain... What did you expect? ;)
heuveltje schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:43:
[...]

22 Jump Street > Daar moeten ze mij voor betalen, wil ik daar naar toe gaan :P
Joe lijkt me wel aardig, maar niet voor in de bios.
Had niet gezien dat transcendence welliswaar IMAX, maar geen 3d is. Denk dat hem dat word. tnx :)
Transcendence lijkt niet echt goede scores te halen. De trailer zag er mij wel goed uit... En als je toch 'moet' gaan naar de bios, dan lijkt 22 Jump Street mij wel doenbaar. Gewoon verstand op nul want alhoewel ik de eerste niet gezien heb, weet ik al zeker dat je het niet voor het verhaal moet doen ;)

Hall Pass (2011)Hall Pass (2011)
IMDb: 5.9 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 105min. | MPAA: R
Plot: Rick and Fred, two husbands who are having difficulty in their marriages, are given a Hall Pass by their wives: for one week, they can do whatever they want.
Deze was onlangs op tv en is van dezelfde makers als 'There's Something About Mary' en 'Dumb & Dumber'. Dus ik had wel een vermoeden waar ik mij moest aan verwachten; geen hoogvlieger maar wel af en toe grappig.

Ik zal kort zijn, dat was het dus niet. Misschien dat ik wel eens heb moeten glimlachen. Toch nog een 3 omdat er misschien wel enkele herkenbare momenten in zaten :P
IMDb -- Hall Pass (2011) Wikipedia -- Hall Pass (2011) Bekijk trailer van Hall Pass (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Hall Pass (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 136min. | MPAA: PG
Onlangs ben ik ook eens terug beginnen aan de Star Wars saga. Te beginnen bij de eerste. Jammer genoeg heb ik pas een paar posts terug gehoord over de machete volgorde :P Want nu weet ik weer waarom ik die film destijds niet zo goed vond. Teveel Jar Jar, te weinig 'Star Wars'.

Het verhaal is ook maar zwak, er zijn te veel toevalligheden. Het blijft fictie maar toch... De acteerprestaties zijn ook niet om over naar huis te schrijven, op sommige momenten kwam het bij mij echt over als het aframmelen van lijntjes. Vooral bij Natalie Portman viel mij dit erg op, erg emotieloos.

En ondanks de redelijk goede special effects, valt mij altijd op dat er schaduwen te kort zijn of dat zwaar materiaal geen enkele spoor achter laat in gras... Dit is iets wat mij wel stoort aan meerdere films: te steriel, het voelt niet echt aan.

Jammer want in mijn herinneringen waren de 'oude' Star Wars films een stuk beter. Of dit werkelijk zo was, zal ik binnenkort wel te weten komen. Toch nog een 5 voor de cameo van E.T. ;) en omdat het Star Wars is.
IMDb -- Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999) Wikipedia -- Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999) Zoek trailer van Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999) via Google Schrijf zelf een recensie over Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Star Wars: Episode II - Attack of the Clones (2002)Star Wars: Episode II - Attack of the Clones (2002)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 142min. | MPAA: PG
Dit deel is toch al een stukje beter dan zijn voorhanger, minder kinderlijk. En ik had het gevoel dat de acteurs zich al beter in hun rol inleefden dan in Episode I.

Echter kwam het verhaal kwam mij soms chaotisch en niet altijd duidelijk over. Ook de opbouw naar wat enkele belangrijke momenten in de film zouden moeten zijn, lijkt me soms onbestaande. Weinig wordt uitgediept, veel wordt afgerammeld. Het grootste voorbeeld is het raadsel van het clone leger. Iemand 'besteld' zomaar eventjes een volledig leger maar daar wordt verder niet op in gegaan. Lijkt me wel een cruciaal element in het mysterie en een mooi gegeven om verder uit te werken tot een mooie avonturenfilm. Maar neen hoor...

Sommige zaken worden ook gewoon gepikt of gerecycled uit de 'oude' reeks. Episode II bevestigt alleen maar wat ik al vermoedde na Episode I: Lucas is in feite geen goede filmmaker en heeft weinig inspiratie. Maar dat moest ik misschien al geweten hebben na 'Return of the Jedi' waar de Death Star eventjes gerecycleerd werd...
IMDb -- Star Wars: Episode II - Attack of the Clones (2002) Wikipedia -- Star Wars: Episode II - Attack of the Clones (2002) Zoek trailer van Star Wars: Episode II - Attack of the Clones (2002) via Google Schrijf zelf een recensie over Star Wars: Episode II - Attack of the Clones (2002)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005)Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005)
IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 140min. | MPAA: PG-13
Deeltje drie dan maar. De afsluiter en het beste deel van de prequel reeks. Mooie special effects en ruimtegevechten.

Ik heb gemengde gevoelens bij deze prequels. Als sci-fi fan heb ik er destijds wel naar uitgekeken. Maar je kan je afvragen wat deze reeks toevoegt aan de originele trilogie. Het antwoord is bitter weinig.
• Qua 'setting' is het teveel afwijkend van de originele trilogie. Ik snap wel de special effects van de originele Star Wars verouderd zijn. Maar volgens mij kan er best wel een moderne film gemaakt worden die meer respect heeft voor de oudere films die zich zogezegd later afspelen. Dit beseffen ze zelf ook wel want ze proberen dit nog wat recht te trekken op het eind van Episode III.
• Een beetje voortbordurend op het vorige puntje: een vliegende R2D2? Echt? Trouwens waren C3P0 en R2D2 wel nodig in deze prequels? Die stoorden bijna net zo erg als Jar Jar.
• De prequels hebben nog meer inconsistenties gecreëerd. Zo is Leia dus een prinses maar de vraag is waarom? Tenzij de dochter van een senator prinses mag genoemd worden. Leia beweert tevens haar moeder gekend te hebben wat onmogelijk is. Ook wordt er in de originele trilogie naar 'the force' verwezen als oude religie en tovenarij. Antiek en onbekend. Eigenaardig aangezien het minder dan 20 jaar daarvoor behoorlijk gekend was en er blijkbaar duizenden Jedi's waren. Zo zullen er nog wel zaken zijn maar misschien is het muggenzifterij van mijn kant ;)

De originele trilogie is een soort van sci-fi sprookje, een avonturenfilm over Luke, Leia en Han. Karakters die de film dragen en waarvoor je sympathie kan opbrengen. De prequels voelen anders aan. Het zou moeten gaan over Anakin maar zijn 'val' doet me weinig. Aan de special effects zal het niet liggen, wel aan de uitwerking van het verhaal.

Tijd om eens de originele trilogie van onder het stof te halen.
IMDb -- Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005) Wikipedia -- Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005) Bekijk trailer van Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

[ Voor 84% gewijzigd door D-Three op 18-06-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Noah (2014)Noah (2014)
IMDb: 6.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 138min. | MPAA: PG-13
Plot: A man is chosen by his world's creator to undertake a momentous mission before an apocalyptic flood cleanses the world.
Een film die wisselende kritieken krijgt, als ik hier op het forum kijk en ook bij IMDB zie je dat terug in de vrij gemiddelde score.

Ik heb hem vanochtend gezien in Pathé De Kuip in Rotterdam en was zeer onder de indruk. Ik houd sowieso van rampenfilms en avonturenfilms en ook het Bijbelse verhaal spreekt me aan. Daarnaast vind ik Russell Crowe een goede acteur en dit soort indringende rollen lijken hem op het lijf geschreven te zijn. Zo vind ik hem ook fantastisch in Gladiator en Robin Hood.

Het verhaal van Noach moge bekend zijn: Verschillende generaties na de Schepping is God zeer teleurgesteld in het gedrag van de meeste mensen. Hij wil opnieuw beginnen en heeft Noach verkoren om de laatste goede mensen en alle dieren te redden. Een enorme zondvloed overspoelt de Aarde, waarna het na 40 dagen pas ophoudt met regenen. Na meerdere vogels uitgestuurd te hebben op zoek naar land, komt er uiteindelijk een duif terug met een olijftak, als teken dat er weer land boven water is. Het verhaal eindigt met de schepping van de regenboog: het teken van het verbond tussen God en Noach.

Bovenstaande zal de meeste mensen bekend voorkomen. Nu ga ik ervan uit dat het verhaal van de film in grote lijnen overeenkomt met het Bijbelse verhaal. Op verschillende momenten vroeg ik me wel af in hoeverre ik hier naar de fantasie van de schrijvers keek en in hoeverre het originele verhaal nog aangehouden werd. Dat mocht de "pret" echter niet drukken.

Ik vond Russell Crowe heel overtuigend in de manier waarop hij Noach neerzet. Je ziet en voelt heel duidelijk dat hij het moeilijk heeft met de taak die God hem heeft gegeven en dat hij worstelt met de vraagstukken over goed en kwaad. Hij wil God niet teleurstellen, maar is ook maar "een gewoon mens". Russell Crowe zet de hoofdpersoon in dit epische verhaal goed neer, naar mijn smaak.

De vrouw van Noach, gespeeld door Jennifer Connelly en zijn aangenomen dochter (Emma Watson) worden in de loop van het verhaal ook steeds verder uitgediept en voegen een hoop toe aan het verhaal. Het is goed om Emma Watson nu eens niet als Hermelien uit de Harry Potterreeks te zien. De zonen van Noach missen in dit verhaal wel wat diepgang. Waar zijn oudste zoon worstelt met de missie van zijn vader en zijn middelste zoon worstelt met zijn afkomst en zijn eigen agenda, weet je eigenlijk helemaal niets over zijn jongste zoon. Je ziet bij deze 3 jongens wel enige karakter- en plotontwikkeling, maar die is eigenlijk volkomen ondergeschikt aan de rest van het verhaal. De toevoeging van Anthony Hopkins als de oudste mens ter wereld (Metusalem) is leuk, maar ook hier blijft het bij een kleine, redelijk eendimensionale rol. Voor de koning van de slechte mensen geldt eigenlijk hetzelfde. Zonder deze bijrollen zou de film natuurlijk niet kunnen bestaan, maar hier had toch nog wel meer uitgehaald kunnen worden.

Qua beeld en geluid komen je ogen en oren in deze film over Noach niets te kort. De reuzen worden mooi in beeld gebracht, de dieren zien er goed uit en de Ark ziet er echt zeer stevig uit, alsof hij werkelijk de Zondvloed zou kunnen weerstaan. Het "spontaan" ontstane bos en de ontsproten bron vond ik ook erg mooi. Ook de regenboog was echt spectaculair. De grootste rol zou voor de zee en de regen moeten zijn. Ik vond die zeer realistisch neergezet, maar had hier eigenlijk graag meer van willen zien. (Misschien ben ik ook wel verwend met "2012" en dat soort rampenfilms.) Over het algemeen zag de film er zeker prachtig uit. Het geluid van de film was ook dik in orde. De muziek was mooi en meesleepend en voegde zeer veel toe aan de sfeer. Beklemmend en spannend waar nodig; echt goed passend bij het verhaal.

De minpuntjes van de film kan ik vrij makkelijk vergeven. Noach is nu eenmaal de centrale figuur in het verhaal en hij draagt de film in alle opzichten. Ik ben in elk geval zeer prettig verrast door deze film en ben blij dat ik de laatste kans om hem te zien, heb aangegrepen.

Grote aanrader!
IMDb -- Noah (2014) Wikipedia -- Noah (2014) Bekijk trailer van Noah (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Noah (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.2 9.2 / 10

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Leuke review, maar als je "verwend" wordt door 2012 heb ik slecht nieuws voor je ;). Je kan veel zeggen over Noah, maar net zoals alle andere films van Arranofsky is de visuele stijl erg knap. Wel vond ik dit zijn slechtste film, al heb ik mij er nog heel aardig bij vermaakt. Alle andere films zijn veel persoonlijker vind ik.

[ Voor 59% gewijzigd door MrVegeta op 18-06-2014 23:22 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dank voor je compliment.

Wat bedoel je met je 2e opmerking? Ikzelf vond de CGI van de openbarstende Aarde en de overstromende Himalaya harstikke mooi/goed/spannend om te zien in "2012".

Ik vond deze film ook visueel heel mooi, maar dat moge duidelijk zijn. Van Aranofsky heb ik verder alleen The Wrestler gezien, maar die sprak mij echt totaal niet aan.

[ Voor 31% gewijzigd door Jorgen op 18-06-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

2012 is disasterporn!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Yes it is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Overigens laat die trailer wel zien wat er ook allemaal mis is ermee. Het is gewoon extreme guilty pleasere met een kutverhaal en asburd kutte acteerprestaties.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jorgen schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:23:
Wat bedoel je met je 2e opmerking? Ikzelf vond de CGI van de openbarstende Aarde en de overstromende Himalaya harstikke mooi/goed/spannend om te zien in "2012".
Myea ik niet :p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Geeft niets. Ieder zijn eigen guilty pleasures he. Bij mij zijn dat rampenfilms, alhoewel ik bij die van de Asylum echt door moet bijten... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Films van the Asylum worden ook niet gemaakt als rampenfilms...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

@ D-Three:

Je moet de Machete-order gebruiken als je de Star Wars Saga wilt gaan volgen. 1,2,3,4,5,6 kijken zorgt ervoor dat de eerste drie echt klote films zijn waar je je doorheen moet worstelen, en 6 blijkt dan vrij zwak te zijn.

4,5,6,1,2,3 is ook niet echt joepie, want je weet al hoe 6 eindigt, dus het hele gemiep over Anakin vond ik toen heel wat minder interessant. Je weet immers hoe het eindigt, dus ik ergerde me vooral aan de jonge Anakin. Ook is deel 1 gewoon kut.

4,5,2,3,6, dus de Machete-order, vind ik zelf echt geweldig. Eigenlijk klopt alles wat die beste man in zijn blogpost zet. Door 2 en 3 te gebruiken als flashback, worden die twee een stukje beter, en vooral makkelijker en interessanter om te kijken, immers, hoe de hell is Darth Vader de pappie van Luke? En 6 wordt heel wat interessanter omdat je dan opeens de gelijkenissen tussen Anakin en Luke ziet.

En waarom niet 1? Simpel: die film voegt helemaal niks toe. Ieder persoon wordt of vermoord, zoals Darth Maul en is verder niet belangrijk, of wordt gewoon opnieuw geïntroduceerd in 2 en daar wordt het ook duidelijk gemaakt wie wie is en waarom hij/zij/het belangrijk is. En natuurlijk geen Jar-Jar.

http://www.nomachetejuggl...-suggested-viewing-order/ is fijn leesvoer.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoewel ik de kritiek op deel 1 wel voor een deel snap, vind ik het toch wel jammer dat men die zo graag afserveert. Het is 1 van de 6 films in de officiele Star Wars-canon en op die manier hoort hij er wel gewoon bij. Nu staat het iedereen natuurlijk vrij om welke film dan ook, wel/niet te bekijken, maar als je deel 2 en 3 als flashbacks wilt zien, dan is het toch ook leuk om te zien hoe Anakin vroeger was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

ligt eraan hoe grote SW fan je bent, ik vind het gewoon leuke/goede films, maar ik verdiep mezelf niet in de hele canon.

Je kan de overgebleven 5 films prima kijken als je 1 niet kijkt, zoals ik al zei, en meneer Machete ook typt, gebeurd er in 1 gewoon niks belangrijks, en is het verhaal eigenlijk doodsaai. Mensen die deel 1 overleven, die kunnen twee dingen doen: terugkomen en opnieuw geïntroduceerd worden in deel 2, of die verdwijnen gewoon uit de andere films.

Om gewoon eens lui te zijn:
Episode I is a failure on every possible level. The acting, writing, directing, and special effects are all atrocious, and the movie is just plain boring. Luckily, George Lucas has done everyone a favor by making the content of Episode I completely irrelevant to the rest of the series. Seriously, think about it for a minute. Name as many things as you can that happen in Episode I and actually help flesh out the story in any subsequent episode. I can only think of one thing, which Ill mention later.

Every character established in Episode I is either killed or removed before it ends (Darth Maul, Qui-Gon, Chancellor Valorum), unimportant (Nute Gunray, Watto), or established better in a later episode (Mace Windu, Darth Sidious). Does it ever matter that Palpatine had an apprentice before Count Dooku? Nope, Darth Maul is killed by the end of Episode I and never referenced again. You may as well just start with the assumption that Dooku was the only apprentice. Does it ever matter that Obi-Wan was being trained by Qui-Gon? Nope, Obi-Wan is well into training Anakin at the start of Episode II, Qui-Gon is completely irrelevant.

Search your feelings, you know it to be true! Episode I doesnt matter at all. You can start the prequels with Episode II and miss absolutely nothing. The opening crawl of Episode II establishes everything you need to know about the prequels: a bunch of systems want to leave the Republic, they are led by Count Dooku, and Senator Amidala is a senator who is going to vote on whether the Republic is going to create an army. Natalie Portman is called Senator Amidala twice in the first 4 minutes of the movie, so theres no question of whos who.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Major_ton

Shoot!

VasZaitsev schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 00:01:
ligt eraan hoe grote SW fan je bent, ik vind het gewoon leuke/goede films, maar ik verdiep mezelf niet in de hele canon.

Je kan de overgebleven 5 films prima kijken als je 1 niet kijkt, zoals ik al zei, en meneer Machete ook typt, gebeurd er in 1 gewoon niks belangrijks, en is het verhaal eigenlijk doodsaai. Mensen die deel 1 overleven, die kunnen twee dingen doen: terugkomen en opnieuw geïntroduceerd worden in deel 2, of die verdwijnen gewoon uit de andere films.

Om gewoon eens lui te zijn:
Episode I is a failure on every possible level. The acting, writing, directing, and special effects are all atrocious, and the movie is just plain boring. Luckily, George Lucas has done everyone a favor by making the content of Episode I completely irrelevant to the rest of the series. Seriously, think about it for a minute. Name as many things as you can that happen in Episode I and actually help flesh out the story in any subsequent episode. I can only think of one thing, which Ill mention later.

Every character established in Episode I is either killed or removed before it ends (Darth Maul, Qui-Gon, Chancellor Valorum), unimportant (Nute Gunray, Watto), or established better in a later episode (Mace Windu, Darth Sidious). Does it ever matter that Palpatine had an apprentice before Count Dooku? Nope, Darth Maul is killed by the end of Episode I and never referenced again. You may as well just start with the assumption that Dooku was the only apprentice. Does it ever matter that Obi-Wan was being trained by Qui-Gon? Nope, Obi-Wan is well into training Anakin at the start of Episode II, Qui-Gon is completely irrelevant.

Search your feelings, you know it to be true! Episode I doesnt matter at all. You can start the prequels with Episode II and miss absolutely nothing. The opening crawl of Episode II establishes everything you need to know about the prequels: a bunch of systems want to leave the Republic, they are led by Count Dooku, and Senator Amidala is a senator who is going to vote on whether the Republic is going to create an army. Natalie Portman is called Senator Amidala twice in the first 4 minutes of the movie, so theres no question of whos who.
Hmmm er zit een grote kern van waarheid in je quote, maar wanneer de special effects uit een film van 1999 'atrocious' genoemd worden, dan kan ik zo iemand nog maar moeilijk serieus nemen. Hedendaagse blockbusters zien er wat CGI werk betreft nog regelmatig minder goed uit dan wat ze in EP I gepresteerd hebben imho. Daarbij vind ik de algehele kritiek op de prequels nogal overtrokken en in stand gehouden door een grote kliek napraters en boe-roepers. Echter is dat geheel mijn mening...

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ieder zijn mening natuurlijk. Zelf vind ik deel drie nog best okay, ik heb in dit topic wel een flinke review staan over alle 5 de films. Deel drie kwam er nog behoorlijk genadig vanaf.

Zelf vind ik de CGI van deel 1 ook best kut, maar ik ben dan ook een grote CGI-zeurkous.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 25-09 17:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Leuk om het over de guilty pleasure te hebben voor films. Welke hebben jullie?

Ik heb Pitch Perfect. Heerlijke film *D

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Geweldig hoe mensen vinden dat de Machete order de enige is die goed is.

Qua guilty pleasure:

Mary Poppins
Final Destination (leuke comedies, niet serieus te nemen)
Die Hard 1 (Alan Rickman)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoezo is Die Hard 1 een guilty pleasure? Die film wordt toch wel gezien als 1 van de beste actiefilms gemaakt.

Voor mij is het "Superhero the Movie". Wat een briljant hilarische film.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xxy2L6AdD6A]

I love you like your father did! I believe in you like your father did! I have sex with your mother just like your father did!
Pffiew good thing that worked
<3

[ Voor 17% gewijzigd door MrVegeta op 19-06-2014 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Omdat de mensen die ik ken zeiken dat Alan Rickman een slechte rol had. Wat gewoon b/s is. Hij was awesome! (maar goed, ook in Dogma!)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die mensen moet je gewoon slaan of jezelf van distantiëren, Gruber is 1 van de beste bad guys _ooit_.

http://www.empireonline.c...aracters/default.asp?c=17

[ Voor 27% gewijzigd door MrVegeta op 19-06-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Indeed! tenminste iemand die het snapt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

lanerios schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:25:
Geweldig hoe mensen vinden dat de Machete order de enige is die goed is.

Qua guilty pleasure:

Mary Poppins
Final Destination (leuke comedies, niet serieus te nemen)
Die Hard 1 (Alan Rickman)
Tja, degene die de Machete order bedacht heeft/over schrijft, heeft dit in elk geval zodanig gedaan dat vrijwel iedereen er in meegaat. En hij heeft natuurlijk een aantal goede, doordachte punten door de films op deze volgorde te bekijken. Gelukkig geeft hij ook mogelijkheden aan waar deel 1 in het geheel past als je hem toch wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dat is waar, ik ben een van de weinige die Jarjar 100x beter vond acteren dan Anakin. En ach, Darth Maul. De acteur is een geweldig persoon (paar keer mee staan praten), dus dat vind ik ook goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

JarJar moest van ep1 de vrolijke/grappige noot zijn, maar ze zijn daar een beetje in doorgeslagen. Overigens vond ik hem niet eens zo heel irritant. C3PO vind ik wat dat betreft irritanter.
Verder is de CGI eigenlijk niet verkeerd. Het probleem is dat het er allemaal futuristisch uit moet zien waardoor je al snel door hebt wat CGI is en wat niet. Podracen, sommige aliens, onderwaterstad, etc.
Een ander probleem is dat de film nogal langdradig is en daarom al snel saai wordt. Sommige stukken hadden makkelijk ingekort kunnen worden of overgeslagen. Het hele verhaal op de planeet van Anakin is gewoon te lang en daardoor krijg je al snel het idee dat er meer in had gezeten. Toch vind ik de actie verder wel prima en ondanks dat het weinig toevoegt vind ik het wel degelijk een Star Wars film.

En daar komt bij dat velen blijkbaar een hoog nostalgie-gehalte hebben bij 4,5 en 6 waardoor het sowieso onmogelijk was om daaraan te voldoen met 1, 2 en 3. Mensen hadden ook iets anders verwacht, waardoor deel 1 de wind van voren kreeg en 2 of 3 een stuk minder.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 21:48
Ik vind alle acteurs in de eerste drie delen van Star Wars (zelfs Natalie Portman en Samuel L. Jackson) echt heel erg slecht. Alle tekst (ja echt alle tekst) komt er uit alsof ze het voorlezen van een blaadje.
Echt nog nooit zulke slechte acteerprestaties gezien.
Zelfs Jeremy Irons in Dungeons & Dragons was beter...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@VasZaitsev
De machete-volgorde heb ik pas over gehoord een paar posts geleden maar toen had ik al de 3 episodes bekeken. Het lijkt inderdaad wel beter voor 'nieuwe' kijkers omdat de grote onthulling van Episode V niet wordt verraden door de prequels.

@lanerios: Inderdaad wel triestig dat Dart Maul (die weinig zegt) misschien wel de beste acterende was in de film :P De prestaties van een bekend acteur zoals Natalie Portman was voor mij echt tenenkrommend.

Maar goed, er zijn weinig films die mij tegenwoordig nog goed kunnen verrassen. Ik denk dat mijn verwachtingen gewoon te hoog zijn of dat we teveel overspoeld worden met big-budget-special-effects. Meer is niet altijd beter. Dan vond ik Jack Reacher (jawel, Tom Cruise :P) wel een prima filmpje. Die ben ik in de bioscoop gaan bekijken, niet speciaal omdat het Jack Reacher was want ik ken de boeken zelfs niet. Dat de fans Tom Cruise dan miscast vonden als reus van 2 meter, kan ik mij wel inbeelden :P Maar de film vond ik wel verrassend in die zin dat ik afgaand op de trailer totaal iets anders verwacht had. Ja, de film heeft zijn fouten maar het kwam op mij over als een old-skool actiefilm: leuke auto-achtervolgingen, soms spannend en vooral geen over-the-top actie of overdreven cgi. Meer was in dit geval zeker niet beter geweest ;) Enkel kwam Tom Cruise mij te afgeborsteld over om iemand voor te stellen die off-the-grid leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Xyphoid schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:09:
Ik vind alle acteurs in de eerste drie delen van Star Wars (zelfs Natalie Portman en Samuel L. Jackson) echt heel erg slecht. Alle tekst (ja echt alle tekst) komt er uit alsof ze het voorlezen van een blaadje.
Nee, dat kan niet. Jeremy Irons in D&D staat echt op niveau Uwe boll film :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vond Irons wel grappig, die overacte zo hard dat het gewoon grappig werd. Star Wars was nog vrij serieus waardoor de acteer (wan)prestaties meer opvielen. Overiges was Nat Portman voor SW I helemaal niet zo bekend, ja ze had in Leon een knappe acteerprestatie, maar daarvoor niet zo veel (dochter in de film heat ook nog). Maar ze was lang niet zo bekend als nu. Blij dat haar acteren er eigenlijk alleen maar op vooruit is gegaan.

Jack Reacher was leuke film trouwens! Komt (waarschijnlijk) een tweede deel van. Ik heb de boeken niet gelezen dus ik erger me daar verder niet aan (TC fanboy, vind alles wel leuk). Maar zo slecht als World War Z is het ook weer niet qua verfilming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Xyphoid schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:09:
Het was niet het acteren an sich in SW1 dat zo slecht was (al was het ook niet groots) het lag vooral aan het regisseren door George Lucas . Met name bij acteren voor green screens - wat uiteraard in SW1 veelvuldig nodig was - is goed regisseren van de acteurs essentieel. Lucas is een goeie verhalen- en wereldenbedenker maar goede dialogen schrijven en acteurs regisseren, nee, niet zijn beste kwaliteiten, verre van. Heeft-ie enigszins gemeen met James Cameron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vond Jack Reacher een goede film die de sfeer van de boeken goed aanhield. Tom was te klein om de Reacher uit de boeken te kunnen zijn, maar dat terzijde was hij verder wel gewoon het goede personage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Martinspire schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 17:10:
En toch 2 sterren? Moet er toch wat goed zijn gegaan?
Voor de moeite... deed de juf vroeger ook altijd :+
D-Three schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 17:37:
Die titel alleen al... En Dean Cain... What did you expect? ;)
Omdat ik dergelijke films soms heel erg vermakelijk kan vinden... vaak omdat je ziet dat de makers en de acteurs het allemaal zelf ook wel doorhebben en het daardoor vermakelijk slecht wordt. Maar dit was gewoon bar, dat ze na de eerste paar scenes niet hebben gedacht 'waar zijn we mee bezig'... er lijkt geen spatje plezier aan de hele film te zitten, allemaal depressieve acteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Voor de moeite krijg je dan toch een 1 in plaats van een 0? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:01

YellowCube

Wait...what?

Ferris Bueller's Day Off (1986)Ferris Bueller's Day Off (1986)
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 103min. | MPAA: PG-13
Ferris heeft een dag geen zin in school, besluit een griepje te faken en er met z'n beste vrienden op uit te gaan. Enkel z'n zus en schoolhoofd lijken 'm door te hebben.

Sja, een klassieker if there ever was one.
De film is absoluut briljant in verhaal, humor en acteerwerk. Hoe goed iedereen ook acteert, voor mij wordt de film gedragen door Ferris' beste vriend Cameron Fry (Alan Ruck).
Wat verder opvalt is dat de film (op technische details na) absoluut niet gedateerd aan doet. Dus zelfs zonder nostalgische gevoelens is het een must see.
IMDb -- Ferris Bueller's Day Off (1986) Wikipedia -- Ferris Bueller's Day Off (1986) Bekijk trailer van Ferris Bueller's Day Off (1986) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ferris Bueller's Day Off (1986)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08 19:29
Melkunie schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 11:23:
Voor de moeite krijg je dan toch een 1 in plaats van een 0? :P
Cijfers op school gaan van 1 t/m 10. Een nul geven kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:32

Tripl3 D

Brother in Arms

Roel911 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 23:09:
[...]

Cijfers op school gaan van 1 t/m 10. Een nul geven kan niet.
Ik heb wel eens een 0,6 gehad terwijl iemand anders een 0,4 kreeg.

De betreffende leraar begon namelijk wel bij 0.

Weer een andere leraar begon bij een 3 voor de moeite.

Dus ja..........

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 19:40

Wom

Godzilla (2014)Godzilla (2014)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 123min. | MPAA: PG-13
België moest voetballen op het WK, dus een goed moment om naar Antwerpen te gaan om eens de Kinopolis te bezoeken. Leuke ervaring om met vier mensen in een verder lege en grote zaal een film te zien.

Keuze viel op Godzilla, mede omdat ik al gehoord had dat het plot toch iets anders in elkaar zat dan je van te voren zou verwachten. Hoewel ik de uitleg er rondom wat mager vond was het een leuke twist.

Toch kon de film mijzelf niet zo boeien. De special effects zijn prima en qua acteren valt niemand echt door de mand. Maar de spanningsboog die je zou verwachten bij dergelijke rampen ontbrak wat. Niet geholpen door een aantal toevalligheden die het verhaal verder moeten helpen, waar ik me toch altijd lichtjes aan stoor.

Al met al zeker geen must-see voor mij. Het doet wat het moet doen en het verhaal heeft een leuke twist, maar daar is naar mijn idee veel te weinig mee gedaan.
IMDb -- Godzilla (2014) Wikipedia -- Godzilla (2014) Bekijk trailer van Godzilla (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Godzilla (2014)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

YellowCube schreef op zondag 22 juni 2014 @ 10:21:
Ferris Bueller's Day Off (1986)[afbeelding]
IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 103min. | MPAA: PG-13
Ferris heeft een dag geen zin in school, besluit een griepje te faken en er met z'n beste vrienden op uit te gaan. Enkel z'n zus en schoolhoofd lijken 'm door te hebben.

Sja, een klassieker if there ever was one.
De film is absoluut briljant in verhaal, humor en acteerwerk. Hoe goed iedereen ook acteert, voor mij wordt de film gedragen door Ferris' beste vriend Cameron Fry (Alan Ruck).
Wat verder opvalt is dat de film (op technische details na) absoluut niet gedateerd aan doet. Dus zelfs zonder nostalgische gevoelens is het een must see.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8.5 / 10
Hmmpf waarom doe je dit nu :(
Had me al helemaal ingesteld om de lego movie te gaan kijken vanavond.
Maar nu wil ik eigenlijk deze nog een keer zien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:14
deBennie schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:16:
Her (2013)[afbeelding]
IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Romance, Sci-Fi | Runtime: 126min. | MPAA: R
Ik kon niet in deze film komen. Om de 1 of andere reden irriteerde ik me aan Joaquin Phoenix. Hij speelde de rol te zoetsappig, alsof hij een intieme kant van zichzelf wilde laten zien die hij niet had. Zijn acteerwerk vond ik daarom slecht. Heb de film 3kwart gekeken en toen afgezet. Vond t verhaal ook niet veel aan. :)
[afbeelding] 3 / 10
WTF? Dit is echt één van de beste films van het afgelopen jaar. Oké, hij kan wellicht iets te langdradig voor je zijn en dat is een kwestie van smaak. Maar echt alles aan die film is werkelijk briljant, inclusief het acteerwerk. Kom op zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Het is een mening, hè... ik vond 'm ook erg goed, maar als deBennie het als langdradig ervaarde en Joaquin Phoenix ongeloofwaardig vond - dan is dat zijn mening en is *3* dan ook ZIJN score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 25-09 19:40

Wom

The Lego Movie (2014)The Lego Movie (2014)
IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: PG
Heel de film heb ik mezelf zitten verbazen over hoe knap alles in Lego is doorgevoerd. Dat maakt het dat de film sowieso leuk blijft om naar te kijken. Ook de humor vond ik sterk, aantal keer oprecht zitten lachen.

De manier waarop de film eindigde had ik niet verwacht, maar past ergens ook wel in de sfeer van de film. Je moet iig geen die-hard Lego-fanaat zijn om dit een leuke film te vinden. Daar zit de kracht ook wel in, naast natuurlijk de fantastische animatie.

Het is eigenlijk gewoon een hele leuke film, waar je weinig negatiefs over kwijt kunt.
IMDb -- The Lego Movie (2014) Wikipedia -- The Lego Movie (2014) Bekijk trailer van The Lego Movie (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Lego Movie (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
D-e-n schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:15:
[...]

WTF? Dit is echt één van de beste films van het afgelopen jaar. Oké, hij kan wellicht iets te langdradig voor je zijn en dat is een kwestie van smaak. Maar echt alles aan die film is werkelijk briljant, inclusief het acteerwerk. Kom op zeg!
Ik ga 'm binnenkort nog een keer kijken, en dit keer helemaal tot t eind. Misschien had ik andere verwachtingen of was mijn timing van kijken niet 100% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wom schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:20:
The Lego Movie (2014)[afbeelding]
Heel de film heb ik mezelf zitten verbazen over hoe knap alles in Lego is doorgevoerd. Dat maakt het dat de film sowieso leuk blijft om naar te kijken. Ook de humor vond ik sterk, aantal keer oprecht zitten lachen.

De manier waarop de film eindigde had ik niet verwacht, maar past ergens ook wel in de sfeer van de film. Je moet iig geen die-hard Lego-fanaat zijn om dit een leuke film te vinden. Daar zit de kracht ook wel in, naast natuurlijk de fantastische animatie.

Het is eigenlijk gewoon een hele leuke film, waar je weinig negatiefs over kwijt kunt.
[afbeelding] 8.5 / 10
Gehoord dat deze goed is ja! Ga hem ook even op m'n lijstje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Die lego film is gewoon te leuke film ,dikke 8 voor mij ook wat betreft die film.
Alles ademt lego,zelfs En erg leuke grappen zitten er in verwerkt.

Er zal vast wel een vervolg op komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

vanaalten schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:19:
Het is een mening, hè... ik vond 'm ook erg goed, maar als deBennie het als langdradig ervaarde en Joaquin Phoenix ongeloofwaardig vond - dan is dat zijn mening en is *3* dan ook ZIJN score.
En waarom zou iemand daar het niet mee eens kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:34
freaky35 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:15:
Die lego film is gewoon te leuke film ,dikke 8 voor mij ook wat betreft die film.
Alles ademt lego,zelfs En erg leuke grappen zitten er in verwerkt.

Er zal vast wel een vervolg op komen
Vervolg al "aangekondigd"
http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=35593

Deel 1 erg leuk, einde tja... minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 23-09 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

heuveltje schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:51:
Hmmpf waarom doe je dit nu :(
Had me al helemaal ingesteld om de lego movie te gaan kijken vanavond.
Maar nu wil ik eigenlijk deze nog een keer zien !
Ik vind het altijd raar om Babe uit Dirty Dancing te zien als de zus van Ferris Bueller. Ze ziet er ook éxact hetzelfde uit als in Dirty Dancing, dat maakt het nog lastiger.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
vanaalten schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:19:
Ja. Maar ik word nogal chagrijnig als iemand zo'n film zo'n laag cijfer geeft. Bij 40 Year Virgin of Zack and Miri make a porno (die ik bijvoorbeeld ook leuk vind) boeit het me niet maar bij deze dus wel. Dat voelt voor mij als het geven van een "3" aan Mozart ofzo :)
deBennie schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:42:
[...]
Ik ga 'm binnenkort nog een keer kijken, en dit keer helemaal tot t eind. Misschien had ik andere verwachtingen of was mijn timing van kijken niet 100% :)
Goed plan, alhoewel de sfeer wel hetzelfde blijft in de tweede helft natuurlijk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 24-06-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Ardana schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:31:
[...]
Ik vind het altijd raar om Babe uit Dirty Dancing te zien als de zus van Ferris Bueller. Ze ziet er ook éxact hetzelfde uit als in Dirty Dancing, dat maakt het nog lastiger.
en dean Edward R. Rooney ziet er precies zo uit als Adolf Croeser uit het schilderij van Jan Steen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/80gQThtrK1nbDrmwAm4neBZA/full.jpg

echt, de gelijkenis is uncanny.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

YellowCube schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:27:
[...]

en dean Edward R. Rooney ziet er precies zo uit als Adolf Croeser uit het schilderij van Jan Steen:
[afbeelding]

echt, de gelijkenis is uncanny.
Waaatt? 2 blanke mannen die op elkaar lijken? In een groep van ~10.000.000.000. Absurd! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:44
D-e-n schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:15:
[...]

Ik vond hem ook tegenvallen en ben het dan ook volledig met de recensie eens. Ik had het toevallig op imdb zelf ook een 3 gegeven.

Ik stapte er denk ik met te hoge verwachtingen in en verwachte een leuke scifi, maar in plaats daarvan was het een lange vermoeiende film. Deze film is naar mijn mening ook lang niet zo leuk als de betere scifi films als Alien en Terminator.
Ter vergelijking, ik vond ook IMDB: The Machine (2013) een veel leukere film dan Her, terwijl die blijkbaar veel minder gewaardeerd wordt. Tjah, meningen verschillen hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 20:44
ikbenerniet schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:13:
[...]

Ik vond hem ook tegenvallen en ben het dan ook volledig met de recensie eens. Ik had het toevallig op imdb zelf ook een 3 gegeven.

Ik stapte er denk ik met te hoge verwachtingen in en verwachte een leuke scifi, maar in plaats daarvan was het een lange vermoeiende film. Deze film is naar mijn mening ook lang niet zo leuk als de betere scifi films als Alien en Terminator.
Ter vergelijking, ik vond ook IMDB: The Machine (2013) een veel leukere film dan Her, terwijl die blijkbaar veel minder gewaardeerd wordt. Tjah, meningen verschillen hé?
Dit heeft niks met de kwaliteit van de film te maken. Hoe kon je nou een film ala Alien verwachten?
Eternal Sunshine of the Spotless Mind zal je bv ook vast een baggerfilm vinden want is geen Event Horizon, maar wel sci fi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 23-09 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

MrVegeta schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:38:
[...]

Waaatt? 2 blanke mannen die op elkaar lijken? In een groep van ~10.000.000.000. Absurd! 8)
Mwoa, een dergelijke gelijkenis is toch wel bijzonder. Nu weet ik dat iedereen wel een dubbelganger heeft, maar toch is 't wel leuk om 't tegen te komen :)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Tjah, meningen verschillen hé?
Dit heeft niks met een mening te maken. Je begrijpt kennelijk niet binnen welk genre de film valt. Her is drama dat toevallig in de toekomst speelt.

Wat jij doet is hetzelfde als Schindlers List een vier geven omdat er niks te lachen valt. Of dat ik ga naar een jazzconcert terwijl ik rock verwacht. Dan is het misschien niets voor mij maar dan is het nog niet gelijk een slecht concert.

Ik vind Alien overigens briljant, maar op een hele andere manier.

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 24-06-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Mutatie schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:22:
[...]

Dit heeft niks met de kwaliteit van de film te maken. Hoe kon je nou een film ala Alien verwachten?
Eternal Sunshine of the Spotless Mind zal je bv ook vast een baggerfilm vinden want is geen Event Horizon, maar wel sci fi...
Eternal Sunshine of the Spotless Mind vond ik dan weer briljant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
D-e-n schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:40:
[...]

Ja. Maar ik word nogal chagrijnig als iemand zo'n film zo'n laag cijfer geeft. Bij 40 Year Virgin of Zack and Miri make a porno (die ik bijvoorbeeld ook leuk vind) boeit het me niet maar bij deze dus wel. Dat voelt voor mij als het geven van een "3" aan Mozart ofzo :)

[...]

Goed plan, alhoewel de sfeer wel hetzelfde blijft in de tweede helft natuurlijk ;)
Je hebt een punt.. maar Mozart vergelijken met Her? Dat is gewoon nee :p

Moet ik er wel bij zeggen dat ik zelf S1m0ne leuker vond dan Her.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:01
Wom schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:20:
The Lego Movie (2014)[afbeelding]

[afbeelding] 8.5 / 10
Het grappige is dat alles computeranimatie is en er geen blokje lego aan te pas gekomen is! Knappe animatie!
spoiler:
OK behalve dan het stuk dat zich in de echte wereld afspeelt...dat lijkt me wel echt lego

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-09 15:18
Ettor nollor (2014)Ettor nollor (2014)
IMDb: 6.5 | Genre: Drama | Runtime: 180min.
Plot: An explosion happens and body parts are scattered. As a result
Als je van misdaadfilms houd, zeker een aanrader. Ik ga het plot verder niet uit de doeken doen. Het verhaal heeft mij de gehele lengte van de film geboeid. Verwacht geen vernieuwend verhaal ofzo. Er word verder geweldig geacteerd. "Floki" van Vikings speelt ook weer super. Ook de rest van de gangsters worden super neergezet.

Film bewijst voor mij wederom dat de Scandinaven gewoon goede films kunnen maken. Daar kunnen de Nederlanders nog wat van leren.

IMDb -- Ettor nollor (2014) Zoek meer informatie over Ettor nollor (2014) op Google Bekijk trailer van Ettor nollor (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ettor nollor (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
[...]

Is ook een compleet ander genre. Her is romantiek waar Alien, Terminator in The Machine behoorlijk veel actie is. Als je bij Her een actievolle film verwacht zul je inderdaad van een koude kermis thuis komen. Als je van tevoren weet dat Her een romantisch verhaal bevat en je houdt ook van dat genre dan is het een prima film.

Ik wist wat ik kon verwachten toen ik er aan begon, en vind het oprecht één van de beste films van afgelopen jaar.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Luuk1983 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:56:
[...]

Het grappige is dat alles computeranimatie is en er geen blokje lego aan te pas gekomen is! Knappe animatie!
spoiler:
OK behalve dan het stuk dat zich in de echte wereld afspeelt...dat lijkt me wel echt lego
De end credits zijn stop motion ;)

En ik denk dat je wel mag aannemen dat ze behoorlijk flink met lego zullen hebben gespeeld om de juiste vorm en look te krijgen. Als je zo'n perfecte tool hebt om previs te doen, dan ga je daar natuurlijk ook gebruik van maken :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Under the Skin (2013)Under the Skin (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 108min. | MPAA: R
Plot: A mysterious seductress preys upon the population of Scotland.
Wat een bizarre film, in positief opzicht :)
De setting (Schotland) vind ik een heel bijzondere keuze maar draagt enorm bij aan de sfeer van de film. Johansson speelt een erg sterke rol. Ik snap de Kubrick vergelijking wel, de film benadert de sfeer van a clockwork orange en ook proefde ik eenzelfde soort sfeer/setting als aan het eind van 2001.
1 scene vond ik schokkend, dat was de scene
spoiler:
in het water met dat gezin waarvan de vrouw de hond wil redden, de man de vrouw wil redden en beiden uiteindelijk verdrinken en een 18 maanden oud kind op de kust achterblijft

Een heel bijzondere film die een diepe indruk bij me heeft achtergelaten!
IMDb -- Under the Skin (2013) Wikipedia -- Under the Skin (2013) Bekijk trailer van Under the Skin (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Under the Skin (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 20:23
Ah die kende ik nog niet, bedankt deBennie!

Zelf (doordat de 5 nieuw in premiere gaande films niet bij Pathe EHV of Helmond draaien), maar eens naar de voorpremiere van The Raid 2 geweest. Ik had hem dus al gezien (recensie hier ergens boven) en ook de 2e keer blijft hij gewoon goed overeind. Aangezien nu de namen en gezichten wat duidelijker zijn is het geheel ook iets simpeler te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 08:25
The Walking Dead (2010–)The Walking Dead (2010–)
IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 45min. | MPAA: TV-14
Plot: Police officer Rick Grimes leads a group of survivors in a world overrun by zombies.
Erg leuke serie, niet alleen maar piew piew piew maar ook drama. Deze serie krijgt van mij een 9, net geen 10 omdat seizoen 2 wat minder was. Heb zin in augustus, want dan komt eindelijk seizoen 5.
IMDb -- The Walking Dead (2010–) Wikipedia -- The Walking Dead (2010–) Bekijk trailer van The Walking Dead (2010–) op YouTube Bekijk showinfo van The Walking Dead (2010–) GoT Topic -- The Walking Dead (2010–) Schrijf zelf een recensie over The Walking Dead (2010–)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Transcendence (2014)Transcendence (2014)
IMDb: 6.4 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13
De opbouw is verassend en goed , de film heeft wat tweakers ingrediënten kwa sci-fi en tech, Het einde is bijzonder oninteressant.

Al met al toch een leuke bios avond gehad maar deze film had echt veel meer potentie als het verhaal iets verder uitgedacht zou zijn.
IMDb -- Transcendence (2014) Wikipedia -- Transcendence (2014) Bekijk trailer van Transcendence (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Transcendence (2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerocivic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 15:58
About Time (2013)About Time (2013)
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 123min. | MPAA: R
Wat een toffe film! Gisteren met vrouwlief deze film gekeken. Goed acteerwerk, flink gelachen af en toe maar ook serieuze ondertoon. En uiteindelijk met een goede boodschap. Dit is een van de (weinige) films die bij mij blijft hangen en die ik van harte kan aanbevelen.
Topper!
IMDb -- About Time (2013) Wikipedia -- About Time (2013) Bekijk trailer van About Time (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over About Time (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

De omgeving van de mens is de medemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Edge of Tomorrow (2014)Edge of Tomorrow (2014)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13
Plot: An officer finds himself caught in a time loop in a war with an alien race. His skills increase as he faces the same brutal combat scenarios, and his union with a Special Forces warrior gets him closer and closer to defeating the enemy.
Leuke sci-fi actiefilm. Het verhaal is deels gekopieerd van Groundhog Day, maar desondanks wel goed uitgevoerd, het merendeel van het verhaal klopt volgens mij prima.

Het eindgevecht liep wel wat te makkelijk, dat maakte het wel wat ongeloofwaardig. De grote domper voor mij was het einde:
spoiler:
het happy end met dat 'ie toch weer leeft en ook Rita er nog is - dat voelde wel heel overdreven gezocht, voor mij een misser.

Enige wat ik mij na afloop nog afvraag:
spoiler:
helemaal op het einde kreeg Cage dus weer het vermogen van resetten terug... zou die dat daarna voor de rest van z'n leven houden?

Jammer dat het 3D was, jammer van bovengenoemde mindere puntjes, maar totaal gezien toch een leuke film. Een zeven, want ik zal 'm toch wel snel vergeten zijn.
IMDb -- Edge of Tomorrow (2014) Wikipedia -- Edge of Tomorrow (2014) Bekijk trailer van Edge of Tomorrow (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Edge of Tomorrow (2014)
Aerocivic schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:30:
About Time (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 123min. | MPAA: R
Wat een toffe film! Gisteren met vrouwlief deze film gekeken. Goed acteerwerk, flink gelachen af en toe maar ook serieuze ondertoon. En uiteindelijk met een goede boodschap. Dit is een van de (weinige) films die bij mij blijft hangen en die ik van harte kan aanbevelen.
Topper!
[afbeelding] 9 / 10
Helemaal eens met je mening & review, helemaal eens met de score! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

deBennie schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:08:
Under the Skin (2013)[afbeelding]
De setting (Schotland) vind ik een heel bijzondere keuze maar draagt enorm bij aan de sfeer van de film. Johansson speelt een erg sterke rol. Ik snap de Kubrick vergelijking wel, de film benadert de sfeer van a clockwork orange en ook proefde ik eenzelfde soort sfeer/setting als aan het eind van 2001.
spoiler:
in het water met dat gezin waarvan de vrouw de hond wil redden, de man de vrouw wil redden en beiden uiteindelijk verdrinken en een 18 maanden oud kind op de kust achterblijft

[afbeelding] 8 / 10
Gisteren ook gekeken, maar ik kom niet hoger dan een 6,5, ondanks Scarlett's full frontal (/puber) en de filmlocaties. Het verhaal van UtS sprak me aan en dat doet het nog steeds, maar de uitvoering is zooooo traaaag... Ik hou van Kubrick (2001, Clockwork), maar die kan niet tippen aan Glazer als het gaat om (gebrek aan) tempo. Bijna een volle minuut close-up van SJ die in een vuile spiegel staart... :N Ik snap dat ze een soort openbaring krijgt op dat moment, maar kom op.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Juist de traagheid geeft -voor mij- de intensiteit weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik ben weer eens een rijtje van persoonlijke favorieten af aan het gaan waaronder
The Green Mile
The Shawshank Redemption
Das leben der anderen
The Godfather (1,2 en 3)
There will be blood
Cast Away (de meningen lopen uiteen, maar ik vind het een prima film)
Goodfellas
Forrest Gump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Stukfruit schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:17:
[...]

De end credits zijn stop motion ;)

En ik denk dat je wel mag aannemen dat ze behoorlijk flink met lego zullen hebben gespeeld om de juiste vorm en look te krijgen. Als je zo'n perfecte tool hebt om previs te doen, dan ga je daar natuurlijk ook gebruik van maken :)
Meen ergens gelezen te hebben dat de animators dingen veel "echt" gemaakt hebben om inderdaad beter te kunnen animeren. Prachtig resultaat als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Parkland (2013)Parkland (2013)
IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: PG-13
Plot: A recounting of the chaotic events that occurred at Dallas' Parkland Hospital on the day U.S. President John F. Kennedy was assassinated.
In deze film staat de moord op de Amerikaanse president John.F. Kennedy centraal, gevolgd door de twee dagen erna.
Het begint met de aankomst van het echtpaar Kennedy op het vliegveld, gevolgd door de dodelijke aanslag en gaat verder met de aftermath van een en ander, zoals de arrestatie van de dader en daarna de moord op de dader.
Ook wordt de familie van de dader gevolgd o.a. bij diens begrafenis.

Ik vond het een goede film, met behoorlijk indringende beelden van de pogingen van de artsen om JFK te reanimeren.

Wat niet aan bod komt is de vraag wie L.H. Oswald vermoordde en ook de vraag of Oswald de dader is en wat zijn mogelijke motieven zijn wordt niet beantwoord.

Verder heel veel mensen van politie en veiligheidsdiensten die over elkaar heen lopen en vallen omdat ze allemaal de aanslag niet hebben weten te voorkomen.

Een vrij kleine rol wordt vervuld door B.B. Thornton als hoge veiligheidsfunctionaris die probeert boven water te krijgen wat er precies gebeurd is.
Prima gespeeld als altijd imho. wel een beetje op de automatische piloot misschien.

Ik vond Paul Giamatti als Abraham Zapruder beter zijn rol spelen eigenlijk, als de man die het hele gebeuren filmt met zijn 8mm camera.

En een cijfer natuurlijk, dat wordt een 8.
IMDb -- Parkland (2013) Wikipedia -- Parkland (2013) Bekijk trailer van Parkland (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Parkland (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

heb je de film JFK van Oliver Stone ook gezien?
Da's namelijk de uitgebreide versie van Parkland.
Wat niet aan bod komt is de vraag wie L.H. Oswald vermoordde en ook de vraag of Oswald de dader is en wat zijn mogelijke motieven zijn wordt niet beantwoord.
dat komt in JFK meer dan uitgebreid aan bod.

[ Voor 42% gewijzigd door YellowCube op 28-06-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ja, JFK heb ik ook gezien maar al lang geleden.
Ik ga hem nog maar eens bekijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Escape Plan (2013)Escape Plan (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: When a structural-security authority finds himself set up and incarcerated in the world's most secret and secure prison, he has to use his skills to escape with help from the inside.
Aardige wegkijk film met in de hoofdrol Sly met Arnold aan zijn zijde. Film was wel aardig captain obvious maar al met al een van de betere Sly films van de laatste jaren.
IMDb -- Escape Plan (2013) Wikipedia -- Escape Plan (2013) Bekijk trailer van Escape Plan (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Escape Plan (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Transcendence (2014)

Soms zijn er mensen in of buiten Hollywood die bekend staan om geweldige kwaliteiten waarmee men films van andere regisseurs er letterlijk mooi uit laten zien. Zo begon onze eigen Jan de Bont ooit op die manier, voordat hij met Speed ging regisseren.

Zo ging dit ook met Wally Pfister, de vaste "Director of Photography" voor de films van Christopher Nolan. Als je de films van Nolan bekijkt, dan zie je overduidelijk de handtekening van deze meneer Pfister.

Helaas blijkt uit Transcendence dat je er niet meteen bent als je de beschikking hebt over de standaard club van Nolan + wat andere grote namen (Morgan Freeman, Cilian Murphy, Johnny Depp, Rebecca Hall, Kate Mara, Paul Bettany) en de visuele kwaliteit uit Nolan's films (die in dit geval overigens niet eens uit de handen van Pfister, maar die van Jess Hall komt).

De karakters zijn van bordkarton, het script is traag en zelfs Morgan Freeman kan deze film niet helpen. En dat is jammer, want eigenlijk zit het achterliggende verhaal niet eens zo slecht in elkaar en alle elementen voor succes zijn aanwezig.

Hoewel hij goede ideeen lijkt te hebben, is Pfister qua directie duidelijk geen broertje van Nolan en dat wordt met deze film pijnlijk duidelijk.

Dit is trouwens een lite review, want de generator is kaput ;w

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

D-e-n schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:49:
[...]

Dit heeft niks met een mening te maken. Je begrijpt kennelijk niet binnen welk genre de film valt. Her is drama dat toevallig in de toekomst speelt.

Wat jij doet is hetzelfde als Schindlers List een vier geven omdat er niks te lachen valt. Of dat ik ga naar een jazzconcert terwijl ik rock verwacht. Dan is het misschien niets voor mij maar dan is het nog niet gelijk een slecht concert.

+1, heb het idee dat verwachtingen blijkbaar niet zijn waargemaakt voor wie de film een 3 gaf. Vond het zelf echt een meesterwerk, objectief gezien is een 3 gewoon al te laag, ook al vind je het verhaal niks, het acteerwerk, camerawerk (+ algehele visuele stijl) en de originaliteit zijn ongeacht wat je er voor de rest van vindt al meer dan een 3 waard in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-09 23:54
Een mening blijft een mening jongens.... ik ben het ook weleens niet eens met mensen die bepaalde films ruk vonden, terwijl ik er een 8 of 9 voor gaf. Shit happens, zal andersom ook vast wel gebeuren.
Hoe je het ook went of keert, niemand is volkomen objectief op een gebied als films of muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

(generator doet inderdaad even moeilijk)

The Grand Budapest Hotel (2014)The Grand Budapest Hotel (2014)
IMDb: 8.4 | Genre: Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: R
Wes Anderson doet zoals altijd weer exact hetzelfde trucje, maar dat werkt blijkbaar nog steeds. De lange tracking shots, het vaste blik aan cameo's, de perfect gecentreerde personages en de ongemakkelijke humor: alles voelt weer vertrouwd aan.

Toch is The Grand Budapest Hotel wat mij betreft wel een stapje terug voor de regisseur, die met Moonrise Kingdom iets neerzette dat voor mij wat meer bijzonder overkwam. Dat zit hem er vooral in dat hij hier krampachtig probeert een overkoepelend verhaal neer te zetten met diverse subplots, die me niet echt wisten te interesseren. Ralph Fiennes is daarentegen wel briljant in zijn hoofdrol van legendarische conciërge, en de keuze om te wisselen van beeldverhouding is even simpel als doeltreffend.

Toch heb ik me wederom uitstekend vermaakt met deze typische komedie, waarvan iedereen die wel eens een Anderson gezien heeft weet of hij deze wel of niet moet zien.
IMDb -- The Grand Budapest Hotel (2014) Wikipedia -- The Grand Budapest Hotel (2014) Bekijk trailer van The Grand Budapest Hotel (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Grand Budapest Hotel (2014)

Tim's Vermeer (2013)
Interessante documentaire die op het eerste gezicht over kunst lijkt te gaan, maar eigenlijk de obsessie van een man exploreert. We volgen uitvinder Tim Jenison, die probeert te bewijzen dat Johannes Vermeer een variant op de camera obscura gebruikt moet hebben om zijn schilderijen zo realistisch te maken. Tims drang om alles zelf te doen en tot in de puntjes uit te zoeken maakt het zeer interessant, al is het qua vorm een redelijk standaard documentaire.

7 / 10

The Bourne Identity (2002)
Dit eerste deel in de franchise (de film uit '88 niet meegerekend) staat nog altijd als een huis. Het tempo is vlot, het verhaal is intelligent én duidelijk, de actiescènes zijn sterk en Matt Damon is perfect in de titelrol. In het genre zal dit altijd één van de beste titels blijven.

8.5 / 10

The Bourne Supremacy (2004)
Een tikkeltje minder dan de eerste film, maar interessant is dat je hier al duidelijk ziet dat Greengrass de reeks een andere richting op stuurt. Zijn hectische camerawerk wordt hier doeltreffend toegepast, maar er wordt voor mijn smaak net iets te veel in het verhaal gepropt om je vast te houden. Daar staat echter tegenover dat het weer smullen is qua actiescènes.

8 / 10

Dan in Real Life (2007)
Weer één van de serieuzere rollen van Steve Carell, iets wat hij wat mij betreft vaker mag doen. In de basis een standaard romantische komedie, aangevuld met wat eigenzinnigheid die niet overal lekker uitpakt. Nergens echt bijzonder, maar een prima tussendoortje.

6.5 / 10

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
D-e-n schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:49:
[...]

Ik begrijp heel goed dat het bij Her gaat om de relatie tussen de hoofdrolspeler en het OS.
Dat begreep ik al voor ik de film downloadde. Sterker nog, dat begreep ik al maanden voordat de film voor download beschikbaar was.

Als je mijn reactie goed hebt gelezen zie je ook nergens dat ik kritiek heb op het genre.
Ik kan heel goed een film kijken die eigenlijk enkel en alleen in de category sci-fi valt omdat het verhaal zich in de nabije toekomst afspeelt maar eigenlijk meer (in bv ook andere films dan Her) drama/humor of romantiek bevat.

Zoals ik aangaf stoorde ik me aan hoe Joaquin Phoenix z'n rol vertolkte. Ik keek meer naar Joaquin Phoenix die een rol speelde dan naar daadwerkelijke het karakter 'Theodore' die even niet weet wat 'm overkomt na het installeren van OS1.
Vond de film overigens ook aan de trage kant.

Zoals ik een aantal reacties later aangaf, Eternal Sunshine of the Spotless Mind vond ik briljant. Die film valt wat mij betreft eigenlijk nog minder in de category 'sci-fi' dan Her. Eternal Sunshine of the Spotless Mind is eigenlijk gewoon een drama/romance.

Maar ook al zou Her helemaal geen sci-fi zijn, dan nog zou ik best van die film kunnen genieten, mits Joaquin Phoenix me niet zou voorkomen het verhaal in te komen.
En boeie dan hoe het camerawerk + algehele visuele stijl dan ook is, als het acteerwerk me uit het verhaal houdt, dan kan ik daar geen hoog cijfer voor geven.

Als laatste, de vergelijking tussen Her en Alien/Terminator komt niet uit mijn koker en ben het eens dat die vergelijking totaal mank loopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

deBennie schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:43:
[...]
Als laatste, de vergelijking tussen Her en Alien/Terminator komt niet uit mijn koker en ben het eens dat die vergelijking totaal mank loopt. :)
Deze film is naar mijn mening ook lang niet zo leuk als de betere scifi films als Alien en Terminator.
Hier maak je een vergelijking tussen die films. Je vergelijkt ze letterlijk, maar je bedoelde in het sci-fi genre zijn Alien en Terminator leuker. Tja, dat is sci-fi actie. Die is sci-fi romance. Dat kan je toch niet vergelijken?

[ Voor 17% gewijzigd door MrVegeta op 30-06-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Nee, dat was ik dus niet, dat was user 'ikbenerniet':
[...]
...
Deze film is naar mijn mening ook lang niet zo leuk als de betere scifi films als Alien en Terminator.
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
*knip*

Aangezien de UBB generator niet lekker werkt:

Postal 2007,

Vriendin wilde een echt slechte film zien. Tsja.. Dan zit je hier goed. Gevalletje van "Oh god why!" Wat een kut film is dit..

1/10

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 30-06-2014 16:51 . Reden: laat elkaar nou eens met rust ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

The Machine (2013)The Machine (2013)
IMDb: n/a
Gene slechte film alleen als je 1/3de hebt gezien weet je het plot al.
IMDb -- The Machine (2013) Zoek meer informatie over The Machine (2013) op Google Zoek trailer van The Machine (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over The Machine (2013)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 19:47
Damic schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:20:
The Machine (2013)[afbeelding]
IMDb: n/a
Gene slechte film alleen als je 1/3de hebt gezien weet je het plot al.
[afbeelding] 7 / 10
Eerste half uur (misschien minder) op het puntje van mijn stoel, daarna....gaap....inderdaad.

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Vanavond komt League of extraordinary Gentlemen op TV. Toch een beetje guilty pleasure van me (is gewoon een slechte film, gered door Sean Connery. Die man kan Uwe Boll films nog redden). Dus die toch maar weer eens een keer gaan kijken.

Helaas heeft Netflix NL nog niet echt super films. Behalve Fargo, die al een tijdje op m'n lijst staat. maar toch gemixde reviews kreeg. Jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
lanerios schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:06:
Vanavond komt League of extraordinary Gentlemen op TV. Toch een beetje guilty pleasure van me (is gewoon een slechte film, gered door Sean Connery. Die man kan Uwe Boll films nog redden). Dus die toch maar weer eens een keer gaan kijken.
Zo slecht vond ik die film niet eens... het was vooral een film vol met gemiste kansen en wat slecht gekozen acteurs, maar overall bij mij echt nog wel een goede voldoende. Veel films die slecht/minder zijn is meestal ook gewoon echt prut en is geen soep meer van te koken, dan was er uit deze film een hoop meer te halen.

The Last Stand (2013)The Last Stand (2013)
IMDb: ubb doet het even niet goed?
Arnie zijn eerste film na een lange periode van alleen maar cameo tijdens zijn periode als de governator. Ik was dus erg benieuwd of hij het nog wel kan, had nog niets recent van hem gezien en gezien zijn leeftijd en beperkte acteerprestaties was ik een beetje bang. Gelukkig was de score op IMDB niet eens slecht dus dat beloofde al wat.

De film is spannend, heeft een hoog tempo en genoeg actie... eigenlijk gewoon een heerlijk ouderwetse actiefilm. Grootste pluspunt is het gebrek aan CGI, het is een 'eerlijke' film wat dat betreft en durft te gaan op het goede camerawerk en stunts... dat heeft mijn absolute waardering. Ook het verhaal valt niet tegen, absoluut geen 13 in en dozijn verhaal, uiteraard ook geen hoogvlieger.

Arnie is uiteraard lang niet meer de actieheld van vroeger, maar dat probeert hij gelukkig ook niet te zijn, de actie is 'age appropriate' voor hem. Zoals gewoonlijk wat acteerprestaties betreft een van de mindere in de film... maar toch he, die man is eindeloos charismatisch en weet mij toch weer te boeien... ik was vroeger fan van Arnie en ben het bljkbaar nu nog steeds :) Zelfs ondanks die zeer houterige knokpartij...

Grootste probleem met de film was de keuze mbt een aantal acteurs, het geldpotje was denk ik grotendeels aan Arnie opgegaan en het was daarom een festijn van B-acteurs en onbekenden die niet allemaal een goede indruk achterlieten... casting op zich had al beter gekund, paste niet allemaal in het plaatje. Ik denk dat de beste speler in deze film dan ook uiteindelijk de regisseur is geweest, die van heel weinig toch nog wat leuks heeft weten te maken.

Prima saaie zondagavond film, lekker met wat chippies/popcorn en je favoriete natje weg te kijken.
IMDb -- The Last Stand (2013) Zoek meer informatie over The Last Stand (2013) op Google Zoek trailer van The Last Stand (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over The Last Stand (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Under the Skin (2013) Under the Skin (2013)
spoiler:

Ik heb deze film ook maar eens gezien.
Kubrick vergelijking gaat meteen mank.

Het is wel artsy fartsy, en mooi, maar hij is zeker minder briljant dan hij lijkt. Voor mij een 6.
Traag. Ze zeggen dat dat de atmosfeer beter maakt, Ok, maak hem dan 5 uur lang. :S
Scarlett!!! Altijd goed!!! Nee, in deze film niet echt.

Ik heb weer eens Ricochet gekeken, die met Denzel.
Herinnerde me die weer terwijl hier aan het lezen.
Duffe film, maar memorabele scenes.

En ik moet toch mijn vorige maand thriller aanraden.
A Serbian Film.
Ik houd wel van vremde schokkende films, maar dit was wel een beetje een ander level.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Stiekem hoopte ik zelfs op een vervolg :P Er zat inderdaad veel meer in, het was niet echt spannend en niet echt goed uitgewerkt. Maar de setting en effecten waren wel goed. Ik vond het toch een redelijke intro naar meer. Er zijn al slechtere superheldenfilms geweest... Jammer dat ik geen RTL5 heb :P

[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 30-06-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Captain America: The Winter Soldier (2014)Captain America: The Winter Soldier (2014)
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 136min. | MPAA: PG-13
Deze film is overduidelijk beter dan de vorige Captain America (The First Avenger uit 2011) film. Het karakter komt minder knullig over, er is wat meer diepgang en er zijn meer en vooral betere actiescènes. Na de vorige film had ik mijn verwachtingen laag gezet en de bioscoopversie overgeslagen, maar ik werd alsnog aangenaam verrast.

Los daarvan blijft het allemaal erg voorspelbaar.
IMDb -- Captain America: The Winter Soldier (2014) Wikipedia -- Captain America: The Winter Soldier (2014) Bekijk trailer van Captain America: The Winter Soldier (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain America: The Winter Soldier (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53

Helaas heeft Netflix NL nog niet echt super films. Behalve Fargo, die al een tijdje op m'n lijst staat. maar toch gemixde reviews kreeg. Jullie mening?
Fargo (10 delige serie) is ook een aanrader op Netflix.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002

Notna

Where are you?®

vanaalten schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:32:
Edge of Tomorrow (2014)[afbeelding]
IMDb: 8.2 | Genre: Action, Sci-Fi | Runtime: 113min. | MPAA: PG-13
Plot: An officer finds himself caught in a time loop in a war with an alien race. His skills increase as he faces the same brutal combat scenarios, and his union with a Special Forces warrior gets him closer and closer to defeating the enemy.
Leuke sci-fi actiefilm. Het verhaal is deels gekopieerd van Groundhog Day, maar desondanks wel goed uitgevoerd, het merendeel van het verhaal klopt volgens mij prima.

Het eindgevecht liep wel wat te makkelijk, dat maakte het wel wat ongeloofwaardig. De grote domper voor mij was het einde:
spoiler:
het happy end met dat 'ie toch weer leeft en ook Rita er nog is - dat voelde wel heel overdreven gezocht, voor mij een misser.

Enige wat ik mij na afloop nog afvraag:
spoiler:
helemaal op het einde kreeg Cage dus weer het vermogen van resetten terug... zou die dat daarna voor de rest van z'n leven houden?

Jammer dat het 3D was, jammer van bovengenoemde mindere puntjes, maar totaal gezien toch een leuke film. Een zeven, want ik zal 'm toch wel snel vergeten zijn.
[afbeelding] 7 / 10

[...]

Helemaal eens met je mening & review, helemaal eens met de score! :D
Antwoord op je 2de spoiler:

spoiler:
Nee, want hij heeft toch the Omega dood gemaakt? Tenzij er een 2de Omega is die de tijd kan beinvloeden...

Wat ik mijzelf vooral afvroeg is: Rita krijgt de powers om de dag te resetten. Ze geeft aan dat ze een bloedtransfusie gehad heeft en op die manier de power kwijt is geraakt. Echter zie je geen visuele veranderingen nog heb ik niets kunnen ontdekken dat anders is aan de characters wat dit duidelijk maakt. Behalve doodgaan. Uiteraard is dat nogal vervelend want dan ben je... ja juist: dood. Hoe wist Rita dat zij die krachten niet meer had?

Verder eens met de review en de score. Dat 'repeat' gedeelte was wel uitermate humoristisch :P

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1 ... 61 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]