Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.draadbreuk.nl/wp-content/uploads/2014/04/Fargo.jpg

Fargo dus. Tot mijn verbazing geen topic over kunnen vinden. Lijkt na 2 afleveringen een prima serie te worden. Gebasseerd op een waargebeurd verhaal. Titel verwijst natuurlijk naar de klassieker van Joel en Ethan Coen. De serie heeft in mijn ogen hetzelfde fantastische sfeertje. Comfortabel is het juiste woord denk ik voor mijn kijkervaring van de 1e 2 afleveringen. De sneeuw, de omgeving en het accent waarmee wordt gesproken tijdens de ietwat humoristische dialogen zorgen hier voornamelijk voor. Ben benieuwd naar jullie meningen en natuurlijk de verwachtingen over het verdere verloop van deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 20:08

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

De film staat al een tijdje in mijn To Watch List maar sprak me wel al aan.
Of een dergelijke film voer is voor een heuse serie... ik ben benieuwd wat de rode draad gaat worden en of die kan boeien.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Wat is eigenlijk precies de relatie tussen de serie en de film? Ik moet de film ook nog zien. Ik geloof dat het een soort remake is, maar dan met een andere wending? Of staat het er helemaal los van?

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 15:54

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

As we speak Ep2 aan het kijken. Soms wat moeilijk en lang om te volgen maar de kleine stukje humor (Kara Tea) maken dat goed. Zelf ook de film niet gezien maar denk wel dat ik deze in de gaten ga blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:59

burgt

Starbass

van de week eerst de film via Netflix gekelen, kunnen nu beginnen aan de serie. De eerste paar minuut gekeken van de serie en die begint al hetzelfde met de aankondiging dathet om een waar gebeurd verhaal gaat.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
Goede serie, eerste 2 al gekeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele coole serie. Goede acteurs, leuke dialogen en ook nog eens vaak humor. De serie wordt echter niet opgeeist door de individuele acteurs zoals dat werd gedaan bij die serie van HBO. Ik denk dat de broers Coen hun stempel drukken op deze serie waardoor het er eentje is die boven de andere series uitstijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zag hem ook al dus laatst nog maar eens de film terug gekeken voordat ik de serie wou gaan kijken.
Maar ik snap niet zo goed waarom de film zo hoog wordt beoordeeld. Hij is niet slecht maar daar is het ook wel mee gezegd.
Ben wel nieuwsgierig hoe ze daar een serie van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:15:
Hele coole serie. Goede acteurs, leuke dialogen en ook nog eens vaak humor. De serie wordt echter niet opgeeist door de individuele acteurs zoals dat werd gedaan bij die serie van HBO. Ik denk dat de broers Coen hun stempel drukken op deze serie waardoor het er eentje is die boven de andere series uitstijgt.
FX heeft veel meer series die goed zijn :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 21:42
Ja ik volg hem ook, echt een goede en leuke serie. Heerlijke karakters en zwart komische humor.
Als je de film kan waarderen kan je dit ook wel waarderen. Wat ik wel merk dat de naïviteit van bepaalde karakters in de film te doen is en er ook gewoon bij hoort. Maar omdat de serie wat langer is in speelduur uiteindelijk, moet dat niet een beetje te blijven. Maar ik ben nog steeds erg benieuwd naar de volgende aflevering.

@hierboven
Je hoeft niet perse de film gezien te hebben, alhoewel er wel wat verwijzingen in zitten, sowieso vind ik de film een aanrader om te kijken. De film past prima in het straatje van de Coen Brothers, als je een superkomische actie film verwacht kom je bedrogen uit. Veel dingen zijn meer subtiel en het zit hem meer in de details en de karakters. Vooral de sfeer is erg goed, maar kan me ook voorstellen dat sommige het misschien allemaal wat te knullig vinden.

Afbeeldingslocatie: http://res.yyets.com/ftp/2014/0419/4a814cef49ad69d4f30f0909af995cdc.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door StygMa op 13-05-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I happened to see this,

if it happened.

Geweldige film, en vooralsnog bevalt de serie me dito. Ik kijk er iedere week weer naar uit. Donderdagavond serie-avond met Fargo en From Dusk Till Dawn. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:55:
I happened to see this,

if it happened.

Geweldige film, en vooralsnog bevalt de serie me dito. Ik kijk er iedere week weer naar uit. Donderdagavond serie-avond met Fargo en From Dusk Till Dawn. Heerlijk.
Haha, ergens ben ik wel blij dat netflix het houdt bij een aflevering per week. Inderdaad wat om naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Wat een irritant figuur is die dikke agente zeg. Ik hoop dat ze binnenkort naar het hiernamaals wordt heengezonden door een van de figuren.

De intro tekst 'true story bla bla' schijnt ook niet waar te zijn. Maar dit is met de meeste films of series die beginnen met 'A true story..'

Tot nu toe wel spannend :)

[ Voor 38% gewijzigd door Mandrake466 op 14-05-2014 13:51 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:52
Mandrake466 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:43:
Wat een irritant figuur is die dikke agente zeg. Ik hoop dat ze binnenkort naar het hiernamaals wordt heengezonden door een van de figuren.

De intro tekst 'true story bla bla' schijnt ook niet waar te zijn. Maar dit is met de meeste films of series die beginnen met 'A true story..'

Tot nu toe wel spannend :)
Be careful with what you wish for..

Wel beetje jammer dan van het true story aspect, als het idd niet waar is.. Ik zat me al de hele tijd af te vragen hoe dit toch zeker aparte verhaal zich heeft kunnen afspelen.

Wat mij betreft een blijvertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:05

Nakebod

Nope.

Ik heb de film ook niet gezien, en volgens mij is het ook niet echt nodig voor de serie.
Nadat ik de reclame voor deze serie zag op youtube gelijk op Netflix toegevoegd en toen was het afwachten tot de serie begon :P De eerste serie die ik "realtime" op Netflix kan volgen. Dat mogen meer series gaan doen :P
Tot nu toe zeker geen teleurstelling.

En het is idd geen waargebeurd verhaal, dit is wat meneer Wiki over de film zegt.
Fargo opens with the following text:

THIS IS A TRUE STORY. The events depicted in this film took place in Minnesota in 1987. At the request of the survivors, the names have been changed. Out of respect for the dead, the rest has been told exactly as it occurred.

Although the film plot is completely fictional, the Coen brothers claim that many of the events that take place in the movie were actually based on true events from other cases that they threw together to make one story.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik wil de film nog wel gaan kijken, of de fims want volgens mij is er een oude en een nieuwere film die allebei Fargo heetten.

Goede serie, echt zo'n slaperig stadje waar de politie helemaal niet gewend is met echte boeven om te gaan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Net de film even gekeken maar het heeft echt nagenoeg niks te maken met de serie. Waar ik de serie echt geweldig vind tot nu toe viel de film mij toch wat tegen. De overeenkomsten zijn de omgeving en de muziek, daar houdt het ook wel wat op eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21
Phyxion schreef op zondag 25 mei 2014 @ 11:46:
Net de film even gekeken maar het heeft echt nagenoeg niks te maken met de serie. Waar ik de serie echt geweldig vind tot nu toe viel de film mij toch wat tegen. De overeenkomsten zijn de omgeving en de muziek, daar houdt het ook wel wat op eigenlijk :)
Heb zowel de serie als de film gezien en zie wel meer overeenkomsten maar het is niet dat het verhaal 1:1 gekopieerd is. Het gaat om de problemen waar de personages in gerold worden en eigenlijk door het proberen slim op te lossen van het eerste probleem onstaat weer een nieuw probleem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb de film ook nog eens gekeken en ik denk dat de serie een vervolg is. In de film wordt dat koffertje bij dat hek geplaatst, in de serie wordt het daar gevonden. Alleen het geldbedrag klopt niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:24
StygMa schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:35:
Ja ik volg hem ook, echt een goede en leuke serie. Heerlijke karakters en zwart komische humor.
Als je de film kan waarderen kan je dit ook wel waarderen. Wat ik wel merk dat de naïviteit van bepaalde karakters in de film te doen is en er ook gewoon bij hoort. Maar omdat de serie wat langer is in speelduur uiteindelijk, moet dat niet een beetje te blijven. Maar ik ben nog steeds erg benieuwd naar de volgende aflevering.
In het begin van de serie ligt de nadruk op de naïviteit en laksheid van de leidinggevende politieagenten wat gelukkig wel veranderd na een paar afleveringen.

Is jullie deze poster ook opgevallen?

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-M9NEtNEpIGk/U1-Mkf5JvVI/AAAAAAAAAxc/6w4un3SlF5A/s1600/fish.jpg

"What if you're right and they're wrong?", volgens mij slaat dat op Molly (rode vis). Wanneer ze de kelder van Lester in gaat wordt er nog eens extra op ingezoomd. Op Reddit is inmiddels al een vergaande theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nanoChip schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:09:
[...]

In het begin van de serie ligt de nadruk op de naïviteit en laksheid van de leidinggevende politieagenten wat gelukkig wel veranderd na een paar afleveringen.

Is jullie deze poster ook opgevallen?

[afbeelding]

"What if you're right and they're wrong?", volgens mij slaat dat op Molly (rode vis). Wanneer ze de kelder van Lester in gaat wordt er nog eens extra op ingezoomd. Op Reddit is inmiddels al een vergaande theorie.
Die poster was me ook al opgevallen vanaf het begin van de serie - hij blijft ook regelmatig prominent terugkomen vind ik.

Vind de serie overigens erg goed en vermakelijk te kijken. De film vond ik minder, deze was voor mij iets TE met het accent en semi-dom/ongemakkelijk gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:33
Ik heb hem zojuist toegevoegd in SB, dus ben binnenkort benieuwd. De trailer zag er leuk uit!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lester gaat de vrouw van Hess de komende tijd aan het lijntje houden denk ik. Verder weer een goede aflevering. Wat ik wel echt een vervelende streek vond is dat je het vuurgevecht nauwelijks hebt gezien. Toch was het wel knap in beeld gebracht. Alleen was het een artistieke keuze of gewoon laag budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Ik denk dat het een combinatie van beide zal zijn. Desalniettemin vond ik het wel een vette keuze. Ik kon het vuurgevecht me levendig voorstellen, genoeg actiefilms gezien daarvoor. Het past ook wel goed bij de stijl vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:23

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Supergave ep idd :). De transformatie van Lester lijkt compleet (indrukwekkend acteerwerk) en de shootout was erg origineel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mooie aflevering inderdaad, Lester is inderdaad behoorlijk veranderd. Vorige aflevering dacht ik nog dat hij spijt kreeg toen hij die gezinsfoto van zijn broer zag met hun zoontje er op, maar het tegendeel was waar. Deze aflevering dat met die vrouw van Hess. Heerlijke serie, hoe veel afleveringen komen er eigenlijk nog?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:22:
Mooie aflevering inderdaad, Lester is inderdaad behoorlijk veranderd. Vorige aflevering dacht ik nog dat hij spijt kreeg toen hij die gezinsfoto van zijn broer zag met hun zoontje er op, maar het tegendeel was waar. Deze aflevering dat met die vrouw van Hess. Heerlijke serie, hoe veel afleveringen komen er eigenlijk nog?
Totaal 10, nog 3 dus. Voor mij inmiddels de beste serie op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:36
Geweldige serie. Vooral de rol van Billy Bod Thorton is geweldig. Meesterlijk acteur die man!
Ik ben nu naar een paar eps er ook pas achter dat Fargo ook een plek is in Amerika, maar ik snap de titel van deze serie nog niet helemaal. Alleen is nu duidelijk dat er een FBI kantoor in Fargo zit.

Het mooie aan de serie is dat het zich afspeelt in een stadje in de USA waar nooit iets spannends gebeurt en wanneer er ineens wel iets spannends gebeurt men niet weet hoe ze ermee om moeten gaan behalve 1 agent.

Jammer dat het een 1-malige serie is van maar 10 afleveringen, dus nog maar 2 te gaan.
Mooi ook die uitspraken "Aw, Jeez".

Het is nog maar de vraag of het werkelijk op waarheid gebaseerd is: http://www.complex.com/po...4/fargo-fx-tv-show-review

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het een rare uitzending. Opeens zo'n grote jump in time? Verder vind ik ook dat er te veel focus komt te liggen op die politievrouw en die politieman uit dat andere stadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:07:
Ik vond het een rare uitzending. Opeens zo'n grote jump in time? Verder vind ik ook dat er te veel focus komt te liggen op die politievrouw en die politieman uit dat andere stadje.
Ja die sprong in tijd was voor mij ook wel ineens van: Huh? Nog veel verhaallijnen die daardoor onderbroken werden. Desalniettemin mooi om te zien dat Lester een transformatie heeft doorgemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat had ik ook wel, maar ze zijn naar het einde toe aan het werken.

Schijnbaar komt er ook een volgend seizoen met andere personages en een ander verhaal, dus dit verhaal moet echt afgesloten worden in de 10 afleveringen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:07:
Vond ik ook, ik krijg er een beetje een True Detective gevoel bij nu, dat begon ook geweldig en kwam toch wel tot een teleurstellend einde. Er zijn nog twee afleveringen dus ze hebben nog een kans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:06

Mach

[END]Avengers

Toch snap ik die jump wel. Het is onverwacht en laat in het begin een beetje een rare smaak na, maar het klopt wel. Vind het ook passen in de serie.

In principe ware de losse draadjes opgelost door de killing spree in Fargo (die ik persoonlijk het meest teleurstellend vond) en door de bedreiging van de deaf guy door Malvo.

Solverson is daardoor gedwongen om officieel met het onderzoek te stoppen, deels door haar chef en deels doordat ze zwanger werd. Lijkt happily ever after, behalve dan dat obsessieve bord in haar werkkamer.

Lester heeft een nieuw pak aangetrokken, zowel letterlijk als figuurlijk. En het pak zit hem goed. Happily ever after, behalve dan dat ie toch weer tegen Malvo aanloopt..

De paar losse draadjes zijn naar mijn idee de rechtzaak tegen de broer (al kan het best zo zijn dat die nog moet komen, is pas een jaar geleden), de weduwe Hess (hoe is dat opgelost) en de twee fbi'ers die al een jaar in de fileroom zitten :-)

Blijf het een magistrale serie vinden :-)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:33
Gisteren de eerste aflevering gezien, toch wel heftig wanneer Nygaard zijn vrouw een tik verkoopt.. Blijft Fargo eigenlijk bij één seizoen of komen er meerdere seizoenen? Want in het begin staat dat het gebasseerd is op een waargebeurd verhaal, maar dat lijkt me toch ook een keer te eindigen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Gynnad schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:21:
Gisteren de eerste aflevering gezien, toch wel heftig wanneer Nygaard zijn vrouw een tik verkoopt.. Blijft Fargo eigenlijk bij één seizoen of komen er meerdere seizoenen? Want in het begin staat dat het gebasseerd is op een waargebeurd verhaal, maar dat lijkt me toch ook een keer te eindigen?
Het is niet waargebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Iemand nog tips voor een soortgelijke serie?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik vind qua humor lilyhammer wel aardig overeenkomen

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Top serie moet ik zeggen. Jammer dat ik er al weer doorheen ben.
Sluit goed aan op de film :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Laatst online: 20:24
rimave schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:43:
Iemand nog tips voor een soortgelijke serie?
De film al gezien? Verder vind ik Breaking Bad wel iets weghebben van deze serie (zonder de humor), alleen geen idee hoe ik dit moet verklaren 8)7
Marzman schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:13:
Dat had ik ook wel, maar ze zijn naar het einde toe aan het werken.

Schijnbaar komt er ook een volgend seizoen met andere personages en een ander verhaal, dus dit verhaal moet echt afgesloten worden in de 10 afleveringen.
Ah, dat is dan weer identiek aan True Detective, nieuwe seizoen met een nieuw verhaal en nieuwe acteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
nanoChip schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:00:
[...]

De film al gezien? Verder vind ik Breaking Bad wel iets weghebben van deze serie (zonder de humor), alleen geen idee hoe ik dit moet verklaren 8)7
Nou ja, de hoofdpersoon verandert van een ontevreden, niet al te rijke, suffe kerel in een sluwe crimineel die door toeval en berekening zichzelf telkens uit en in situaties weet te werken. Ik moet zeggen dat het ook wel wat op Twin Peaks lijkt (de absurde personen en situaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
Erg gave serie. Ik zit midden in seizoen 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:30
funrider schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:20:
Erg gave serie. Ik zit midden in seizoen 1.
Er is toch maar pas 1 seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Wel weer een mooie aflevering.. Ruthless dentist Malvo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Wat een serie is dit toch _/-\o_.

"Lester, is this what you want?" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lester stapt arrogant de lift in maar komt er weer heel anders uit. Leuk hoe ze spelen met het karakter van Lester. Verder weer erg goede uitzending en toch houden ze het luchtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
WOW!
Fantastische serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedjdoorn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-08 17:32
Oké laatste aflevering gezien.
Geen spoilers maar we weten allemaal wat er met Lester gaat gebeuren, simpelweg omdat we dat al vanaf ep 1 hebben zien aankomen.

Dit was echt de beste niet zo mainstream serie van dit moment. Een tweede seizoen zie ik niet zo aankomen, en anders wordt het nooit zo goed als dit seizoen.

Oh en by the way, de serie is niet gebaseerd op een echt verhaal, de film trouwens ook niet. Kijk maar even op Snopes: http://www.snopes.com/movies/films/fargo.asp
De film is niet waargebeurd, de serie ook niet.

Lester, have you been a bad boy?
Hilarious. Malvo is gewoon de bad guy waar je van gaat houden simpelweg omdat ie zo'n klootzak is.

"We have nothing to fear but running out of beer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:05

Nakebod

Nope.

Wat een aflevering _O_
Mooi einde ook, in een serie waar een happy ending nu niet echt centraal lijkt te staan :D

Geinige Q&A ook van de maker: http://www.hollywoodrepor...inale-expectations-712735
Mogelijk ook een 2e seizoen, maar dat kan eigenlijk nooit een echt vervolg op seizoen 1 worden.

Maybe een semi spin-off over de dove kerel en die andere. Want ik heb eigenlijk nog geen idee wat hun rol in de serie nu precies was :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Laatst online: 16-08-2020
#Bookmarked!

Wat een gave serie. Ik kijk en al een tijdje naar. Wanneer is 'the end' ?
Op IMDB: Fargo (TV Series 2014– ) - Episod 1458 es word dat niet duidelijk.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
handige_harrie schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 01:17:
Wat een serie is dit toch _/-\o_.

"Lester, is this what you want?" :D
Ja, inderdaad. Maar je zag Lester denken van wat er zou gebeuren als hij ja zou zeggen.
Malvo weet hem ook iedere keer weer terug te vinden. Geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Nakebod schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:07:
Maybe een semi spin-off over de dove kerel en die andere. Want ik heb eigenlijk nog geen idee wat hun rol in de serie nu precies was :+
Werkten die niet voor een maffiabaas uit Fargo, het plaatsje/stad? Die Malvo later allemaal overhoop knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

spoiler:
So I changed it to Malvo grabbing the guy from the used car lot and using him. I also decided the guy from the used car lot would be the guy who decided not to buy life insurance from Lester in the pilot. I liked that.

Uit: http://www.hollywoodrepor...inale-expectations-712735

Cool detail :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
handige_harrie schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:18:
spoiler:
So I changed it to Malvo grabbing the guy from the used car lot and using him. I also decided the guy from the used car lot would be the guy who decided not to buy life insurance from Lester in the pilot. I liked that.

Uit: http://www.hollywoodrepor...inale-expectations-712735

Cool detail :D.
Ik had het niet opgemerkt, maar dit voorbeeld illustreert toch wel de donkere humor van Fargo op zijn best!

Verder vond ik het toch wel de meest suffe, maar ook originele en daarmee briljante achtervolging ooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

thedjdoorn schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:37:
Dit was echt de beste niet zo mainstream serie van dit moment. Een tweede seizoen zie ik niet zo aankomen, en anders wordt het nooit zo goed als dit seizoen.
FX moet er nog over beslissen, maar het is goed mogelijk. Eerder was al gezegd dat een tweede seizoen totaal andere acteurs zou hebben (net als de film een ander verhaal en acteurs heeft)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21
analogworm schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 00:19:
[...]

Ik had het niet opgemerkt, maar dit voorbeeld illustreert toch wel de donkere humor van Fargo op zijn best!

Verder vond ik het toch wel de meest suffe, maar ook originele en daarmee briljante achtervolging ooit!
Alleen het nadeel is dat ik alweer ben vergeten dat die persoon vijf weken geleden bij Lester een verzekering wou kopen :'). Ik vond het een goede serie maar af-en-toe kon wel stukje beter uitgewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Het lijkt me wel wat wanneer seizoen 2 over de gebeurtenissen bij Sioux Falls eind jaren '70 gaat, waar Lou Solverson (de vader van Molly) het een aantal keren over heeft gehad.

edit:
8)7 Ik ging net even googlen wat er toen eigenlijk was gebeurd, toen kwam ik tot de ontdekking dat seizoen 2 hier echt over gaat.

[ Voor 29% gewijzigd door SD5k op 15-08-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Zo, dat heb je goed gezien dan. Enig idee wanneer seizoen twee zou moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Ja, ik had het hele seizoen in een paar dagen op Netflix gekeken, dan vallen zulke dingen op denk ik. Ik heb geen idee wanneer seizoen 2 zou moeten beginnen, ik neem aan dat dat dan begin 2015 wordt.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:29

Snow_King

Konijn is stoer!

Geniale serie! Deze week ep10 gezien en gewoon briljant.

Heerlijk droge humor. Niet over the top, gewoon een strak verhaal en super acteerwerk. Malvo en Lester waren handsdown geniaal neer gezet.

Zulke series kijk ik graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 13:16
Net ook de laatste aflevering gezien. Ik kon me al nauwelijks voorstellen dat dit waargebeurd is, maar dat blijkt dus ook niet zo te zijn :X .
Wel een leuke serie. Ben wel benieuwd naar het verhaal van seizoen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldige serie. Serie blijft leuk tot het einde. Geweldige acteer prestaties van Billy Bob Thornton, als je het mij vraagt. Wacht met smart op seizoen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LFA
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 13:40

LFA

Een van de beste en meest vermakelijke series die ik de afgelopen tijd heb gezien! Hopelijk wordt seizoen 2 net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:59

burgt

Starbass

Kickje ;)

Gisteren de laatste aflevering gekeken, geweldige serie! Hoop dat het volgende seizoen weer hetzelfde niveau weet te halen!

Belooft in iedergval gezellig te worden in Sioux falls
spoiler:
When piled up, there were enough bodies to reach the first floor

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:45
geweldige serie! moet nu alleen nog de laatste aflevering kijken. Baal dat er maar 1 seizoen is en dat het afgelopen is. Lees net in dit topic dat er ook een film van is dus die ga ik het weekend zeker kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
De serie is van de zelfde makers als The Big Lebowski
Je herkent er de zwarte humor idd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 19:31
Artwido schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:35:
Psst, dat zijn ook de makers van de film 'Fargo'. Zie je het verband...? :)

Ah, ik zie nu dat je ook al wist dat er een film van is. Die is dus zeer zeker de moeite waard.

[ Voor 13% gewijzigd door dreamscape op 30-10-2014 09:45 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Laatst online: 05-09 14:32
Artwido schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:35:
De serie is niet van de zelfde makers, althans het verhaal niet. Het is geinspireerd op de film.

De coen brothers hebben zelf het script niet geschreven en zijn alleen producent.

Mogelijk hebben ze wel mee beslist over het plot, dat weet ik niet, maar het verhaal is dus niet van hen.

Desalniettemin, geweldige serie! Eergisteren laatste aflevering gekeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik ga vrijdag de laatste aflevering kijken. Volg het samen met mijn dochter. Daarna zeker de film kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Benieuwd of we het 'True Detective' effect krijgen, of dat seizoen 2 prima op zich zelf kan staan.
[YouTube: https://youtu.be/HSX5kMM8rpE]

Ik vond seizoen 1 van Fargo zeer vermakelijk, zelfs leuker dan de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vond hem ook beter als de film, ik ben wel benieuwd naar S2.

True detective kon ik niet echt inkomen, toen episode 3 kwam was ik twee al weer vergeten. Ik spaar ze op denk ik en dan kijk ik het wat sneller achter elkaar.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De film kon mij toen hij uitkwam niet zo boeien, voor het eerste seizoen nog eens gekeken en mijn ervaring was hetzelfde.

Fargo seizoen 1 daar in tegen vond ik wel weer erg gaaf, ik verwacht persoonlijk niet dat seizoen 2 dat gaat evenaren, de trailer spreekt mij in ieder geval al niet zo aan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Nu drie afleveringen gezien van seizoen 1 en ben nog steeds niet overtuigd. Ik vind de serie ok, maar ook niets meer/minder dan dat. Ik bemerk ook (nog) niet echt de drang om verder te willen kijken.

Het verhaal is nogal vreemd vind ik, weliswaar schijnt het waargebeurd te zijn, maar het is naar mijn smaak net iets te vreemd om geloofwaardig te zijn. Ook is de humor vaak niet helemaal mijn humor en kom ik niet verder dan een opgetrokken mondhoek.

Ook het karakter van Billy Bob Thornton is nog niet echt goed uitgewerkt in de drie afleveringen die ik gezien heb.. maar dat komt vast nog wel.

Wel ben ik (enigszins) nieuwsgierig naar de ontwikkeling van het karakter Lester. Is hij nou het slachtoffer of wordt hij juist een bad guy. Ik zie het vanzelf wel, want ik wil het seizoen toch wel afmaken, al is de drang daarbij een stuk lager dan de meeste andere series die ik kijk. Dus no spoilers please ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Gitarist op 03-08-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldige serie, een van de beste recente series die nu op Netflix te vinden is. Terecht is ook de dikke 9 op IMDB.com Echt zo'n serie die je nog een keer opnieuw gaat kijken, als je de afloop kent kijk je toch anders.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y1dPKEw.gif

• mauricedb
  • Laatst online: 09-09 22:08
Coole serie! Afgelopen week aan begonnen en vandaag de laatste aflevering gezien van seizoen 1.

spoiler:
Ben blij met het einde, zat mij een beetje op te vreten om de acties van Lester :P

Over twee weekjes het tweede seizoen, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
Inmiddels is seizoen 2 begonnen! *O*

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

En? Begint het goed?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
@Marzman Weenie, moet het nog bekijken. Wel nieuwe cast.

Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wauw. Leuke eerste aflevering! Vond het begin wat matig, maar kijk nu alweer uit naar de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Beide seizoenen schijnen nu ook op Netflix NL te staan. Althans, als de informatie van whatsnewonnetflix correct is.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
mindcrash schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:36:
Beide seizoenen schijnen nu ook op Netflix NL te staan. Althans, als de informatie van whatsnewonnetflix correct is.
Jup, ben op dit moment de eerste aflevering van seizoen 2 aan het kijken op Netflix.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
mindcrash schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:36:
Fargo stond al sinds het begin van het uitzenden van seizoen 1 al op netflix. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Rockvee2 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 23:00:
[...]

Fargo stond al sinds het begin van het uitzenden van seizoen 1 al op netflix. :)
Helaas niet. Fargo komt in de VS op FX en (oa hier) op Netflix. Daarom dus ook dit jaar weer 1 aflevering per week.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Dit klopt inderdaad. Net zoals vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Niemand die deze serie kijkt? De 2de aflevering was weer sterk op sommige stukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Rockvee2 op 21-10-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik kijk 'm. Vond het een erg goede aflevering weer. Moet zeggen dat S01 me tot op dit punt meer heeft kunnen bekoren, maar desalniettemin goede afleveringen in dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik wacht totdat het hele seizoen erop staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik wacht ook nog even, met true detective ben ik in het tweede seizoen afgehaakt na een paar afleveringen. Ik ben eigenlijk een beetje bang dat dit bij Fargo ook gaat gebeuren, maar als ik ze op kan sparen kom ik misschien meer in het verhaal.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Haa, dat einde van S02E02 :D

"No one would have believed, in the last years of the nineteenth century, that human affairs were being watched from the timeless worlds of space" _/-\o_

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
Ik vind de eerste twee afleveringen van het nieuwe seizoen leuk, maar merk dat ik erg moet inkomen tegenover het eerste seizoen. Op een bepaalde manier hield me dat meer bezig net onder de oppervlakte dan het nieuwe tot dusver. Maar ik ben erg benieuwd kijk uit de naar de volgende! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ga misschien ook maar wachten tot alles er op staat, fijner om dit soort series te binge watchen IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:38

Spotmatic

Ken sent me

Ik vind het geinig dat seizoen 2 in feite een prequel is van het eerste seizoen. Nog niet eerder meegemaakt bij een serie.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
Vond de 3e aflevering wel beste tot nu van de season, het zet alles gelijk goed op scherp. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:54
Seizoen 1 was mijn favoriet van vorig jaar, net de eerste 4 episodes van seizoen 2 gekeken en de sfeer zit er weer goed in d:)b.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:52
Wat een geweldige serie 8)
Aflevering 6 staat ook alweer op Netflix, weer een topper, mooie Mexican standoff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Laatst online: 22-08 19:30
Wat is deze serie toch goed! Op avclub hebben alle afleveringen van seizoen 2 een A op een na, die heeft een A- :D

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

S02E06 was weer geweldig, wat een seizoen _/-\o_ Het verhaal, de sfeer en de personages zijn allemaal erg sterk.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Verwijderd

Er zitten soms echt super stukje in die vooraf niet bijzonder lijken. Ik vond de advocaat vanaf het moment in het café tot en met het gesprek met die boerenkinkel ook erg goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:54
Wát een aflevering _/-\o_.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Ik moest even inkomen in dit seizoen, maar hij is weer geweldig!
Pagina: 1 2 3 Laatste