Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.220 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:51

Sharky

Skamn Dippy!

Rare Exports: A Christmas Tale (2010)Rare Exports: A Christmas Tale (2010)
IMDb: 6.7 | Genre: Adventure, Fantasy, Horror | Runtime: 84min. | MPAA: R
Wilde hem eigenlijk voor kerst kijken maar dat kwam er niet van. Prima quasi-horrorfilm van Finse makelij. Komt over als een prima productie, misschien niet enorm spannend maar wel onderhoudend.
spoiler:
Alleen jammer dat Santa zelf niet in beeld komt en alleen zijn helpers
IMDb -- Rare Exports: A Christmas Tale (2010) Wikipedia -- Rare Exports: A Christmas Tale (2010) Bekijk trailer van Rare Exports: A Christmas Tale (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rare Exports: A Christmas Tale (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Webgnome schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:04:
Source Code (2011)[afbeelding]
IMDb: 7.4 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: PG-13
Plot: An action thriller centered on a soldier who wakes up in the body of an unknown man and discovers he's part of a mission to find the bomber of a Chicago commuter train.
Dit is een goede film in de lijn van Inception, Memento etc. Het verhaal draaid om een man die in de laatste 8 minuten van iemands leven de dader van een treinbom moet zien te vinden. De 8 minuten herhalen zich net zo lang tot de hoofdpersoon de dader gevonden heeft.

Hoewel de oplettende kijker waarschijnlijk vrij snel in de film al door heeft wie de dader is vond ik het toch een goede film. Zelfs het einde vond ik een leuke twist geven.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 7.5 / 10
Zeker een hele mooie film! Ik vond hem zelfs zo sterk dat ik deze inmiddels al drie keer heb gezien en een 4e keer binnenkort staat op de planning. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
The Matrix (1999)The Matrix (1999)
IMDb: 8.7 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 136min. | MPAA: R
Vele jaren terug, toen ome Fruit nog in zijn laatste jaren van het puberige tienerbestaan zat, kwam op een dag iemand van zijn school met een nieuwe film aan. Deze goede vriend wist dat ondergetekende wel van scifi hield en zag kans om zijn toen nog gelimiteerde wijsheid in de beginjaren van het Nederlandse internet wat op te rekken door hem te introduceren tot een film die zijn mind werkelijk zou blowen. Man, dit moest ik echt zien!

En gelijk had hij zeker, want deze film was helemaal de shit. Het jaar 2000 stond voor de deur en in de veertig jaar ervoor fantaseerde iedereen zich helemaal rot over hoe zelfdenkende robots ons leven ooit zouden gaan verrijken. Maar wat zou er gebeuren als de rollen werden omgedraaid?

Dit is een van de weinige Wachowski-films waarbij ik mij niet irriteer aan de overdreven campy karakters en hun kleding. Of aan Keanu.
IMDb -- The Matrix (1999) Wikipedia -- The Matrix (1999) Zoek trailer van The Matrix (1999) via Google Schrijf zelf een recensie over The Matrix (1999)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.8 8.8 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | MPAA: PG-13
Afgelopen zaterdag eindelijk naar de 2e hobbit geweest. In pathe in eindhoven in 3d HFR Imax. Wat een genot! Het geluid was vrij goed te noemen en het beeld helemaal top! Ik miste linksachter iets (kon niet goed bepalen wat maar er klopte naar mijn mening iets niet) maar dat heeft waarschijnlijk aan pathe gelegen. De film beviel me HEEL goed. 3d HFR is echt een veraderming als je het vergelijkt met de normale 24P 3D films. Smaug ziet er ZO ONWIJS vet uit. Ook het geluid is top! Dan het verhaal....deeltje 2 is zo onwijs veel beter dan 1! Veel serieuzer en volwassener. Naast mij zat een vrouwtje dat serieus minstens een kwart van de film haar handen voor haar ogen heeft gehad. Dat is natuurlijk weer flink overdreven want eng is de film niet, maar wel spannend te noemen. Zeker in vergelijking tot deeltje 1 waar het voornamelijk grappig en flauw was.

Na het open einde van deze film baal ik ervan dat ik nog een jaar moet wachten tot het laatste deel, maar als ze deeltje 2 overtreffen gaat dit het zeker waard zijn:)
IMDb -- The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Wikipedia -- The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Bekijk trailer van The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

The Midnight Meat Train (2008)The Midnight Meat Train (2008)
IMDb: 6.1 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R
Dan het dieptepunt van dit weekend wat betreft films. The midnight Meat Train. Mijn vriendin had zin in een horror film en zag iets voorbij komen met Bradley Cooper. Blijkbaar is het bij vrouwen dan al snel geslaagd. Moet zeggen dat het positieve dan ook wel gezegd is. Vinnie Jones speelt hier een seriemoordenaar in de metro. In het begin nog wel enigsinds leuk en een beetje spannend, maar als snel gaat het HARD bergafwaarts! De spanning is al snel heel ver te zoeken en de ontzettend vreemde gesprekken tussen cooper en zijn vriendin zijn eigenlijk wel het engste van de hele film. Dialogen die zo raar overkomen dat de gemiddelde nederlandse film het nog wel kan winnen.

Kortom: GEEN aanrader!!! Een magere 4 voor het begin van de film en vinnie jones:)
IMDb -- The Midnight Meat Train (2008) Wikipedia -- The Midnight Meat Train (2008) Zoek trailer van The Midnight Meat Train (2008) via Google Schrijf zelf een recensie over The Midnight Meat Train (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

En dan nog maar een horror filmpje:)

Insidious: Chapter 2 (2013)Insidious: Chapter 2 (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Zoals ik al zei: de vrouw had zin in horror. En dit keer in fatsoenlijke horror. Dus ze heeft Insidious 2 gedownload. Op zich een best vermakelijke film. Eng wil ik de film niet noemen, maar vermakelijk:) Mijn vriendin schrok zich de hele avond kapot! Van de film, en daarna van mij:) Toen ze de lampen uitmaakte in de woonkamer en naar boven wilde komen stond ik nog beneden om het hoekje te wachten met mijn gare kop....logeerbed voor deze jonge dus:)

De film gaat over een stel met wat kinderen die iets meegemaakt hebben...in het begin niet helemaal duidelijk wat, maar dat wordt naar mate de film vorderd vrij netjes uitgelegd. Flink wat semi-schrikmomenten, en daar moet de film het dan ook van hebben. Geen gore a'la saw oid, gewoon good old fashion scare tactics. Leuk om in te zitten, en leuk om het geluid hard te zetten. Als je je vermaakt hebt met The Conjuring (wat ik trouwen wel een vrij spannende film vond!!) dan ga je je met deze ook goed vermaken.
IMDb -- Insidious: Chapter 2 (2013) Wikipedia -- Insidious: Chapter 2 (2013) Bekijk trailer van Insidious: Chapter 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Insidious: Chapter 2 (2013)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Soof (2013)Soof (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy
Vrijdagavond met mijn vrouw naar Soof geweest. De voorstukjes leken nog wel aardig, helaas lijkt het ook alsof ze al het leuks uit de film in de preview hebben gestopt. Het verhaal is heel dun en de film lijkt meer te draaien om zoveel mogelijk bekende (en mindere bekende) Nederlanders in de film te proppen. Veel clichés, matig uitgewerkte dialogen en een plot wat je al na 15 minuten aan ziet komen.

Nog wel een paar keer kunnen glimlachen, maar een geslaagde komedie vond ik het niet.
IMDb -- Soof (2013) Wikipedia -- Soof (2013) Zoek trailer van Soof (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over Soof (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

2 Guns (2013)2 Guns (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 109min. | MPAA: R
En gisteravond 2 Guns gekeken. Vermakelijke actiefilms met een hoop onwaarschijnlijke toevalligheden. Als 'popcornfilm' nog best aardig uit te zitten, maar je moet geen wonderen verwachten. De hoofdrolspeler hadden duidelijk plezier in de rollen, een ouderwetse knalfilm.
IMDb -- 2 Guns (2013) Wikipedia -- 2 Guns (2013) Bekijk trailer van 2 Guns (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 2 Guns (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Upstream Color (2013)Upstream Color (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 96min. | MPAA: Not Rated
Shane Carruths eerste film Primer is één van de meer intelligente films van de afgelopen jaren, waarin hij een complex plot gebruikte zonder dat tot in de details uit te leggen. Dit concept heeft hij verder verfijnd voor deze film, al is het verhaal hier wel net iets helderder na de eerste kijkbeurt.

We krijgen te zien hoe enkele mensen met elkaar verbonden lijken te zijn, al wordt gaandeweg de film pas echt duidelijk wat er aan de hand is. Net als bij Primer zijn er online diagrammen te vinden die het concept weergeven, maar die zou ik zeker niet van tevoren opzoeken.

In tegenstelling tot zijn vorige werk voelt Upstream Color wel wat pretentieus aan, waardoor de doelgroep denk ik nog iets kleiner is. Ik kon hier persoonlijk ook minder uithalen dan bij Primer het geval was, maar desondanks was dit een welkome afwisseling tussen de "reguliere" films door.
IMDb -- Upstream Color (2013) Wikipedia -- Upstream Color (2013) Bekijk trailer van Upstream Color (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Upstream Color (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Incendies (2010)Incendies (2010)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, War | Runtime: 139min. | MPAA: R
Dit is toch wel een meesterwerk. Beste drama dat ik in tijden gezien heb. De beelden zijn indringed, het verhaal is adembenemend. Kijken.
IMDb -- Incendies (2010) Wikipedia -- Incendies (2010) Bekijk trailer van Incendies (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Incendies (2010)

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 19:32

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Oldboy (2003)Oldboy (2003)
IMDb: 8.4 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Plot: After being kidnapped and imprisoned for 15 years, Oh Dae-Su is released, only to find that he must find his captor in 5 days.
Bijzonder en verontrustend verhaal maar van begin tot eind erg spannend.
Ik ga zeker weer eens wat meer Aziatische films kijken
IMDb -- Oldboy (2003) Wikipedia -- Oldboy (2003) Bekijk trailer van Oldboy (2003) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oldboy (2003)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59
lj_tree schreef op maandag 30 december 2013 @ 08:23:

Dan het dieptepunt van dit weekend wat betreft films. The midnight Meat Train. Mijn vriendin had zin in een horror film en zag iets voorbij komen met Bradley Cooper. Blijkbaar is het bij vrouwen dan al snel geslaagd. Moet zeggen dat het positieve dan ook wel gezegd is. Vinnie Jones speelt hier een seriemoordenaar in de metro. In het begin nog wel enigsinds leuk en een beetje spannend, maar als snel gaat het HARD bergafwaarts!
Zou van hem is (Kitamura) Versus, Azumi en No one lives kijken.
Erg goeie films.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:53
Webgnome schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:04:
Source Code (2011)[afbeelding]
IMDb: 7.4 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: PG-13
Plot: An action thriller centered on a soldier who wakes up in the body of an unknown man and discovers he's part of a mission to find the bomber of a Chicago commuter train.
Dit is een goede film in de lijn van Inception, Memento etc. Het verhaal draaid om een man die in de laatste 8 minuten van iemands leven de dader van een treinbom moet zien te vinden. De 8 minuten herhalen zich net zo lang tot de hoofdpersoon de dader gevonden heeft.

Hoewel de oplettende kijker waarschijnlijk vrij snel in de film al door heeft wie de dader is vond ik het toch een goede film. Zelfs het einde vond ik een leuke twist geven.
[afbeelding] 7.5 / 10
Vond het zelf ook wel een goede film maar de twist aan het einde zag ik toch wel na een half uur ofzo al aankomen.
spoiler:
Ik neem aan dat je met de twist het feit bedoelt dat hij dus echt terug in de tijd zat te reizen en dus gewoon dingen kon veranderen. Dat zag ik jammer genoeg al van verre aankomen omdat wat hij allemaal kon doen in die 8min niet strookte met de theorie van de gast die het ontwikkelt had.
Heb de betreffende theorie namenlijk al eens ergens anders voorbij zien komen. Maar desondanks een goede film maar ik kan dat soort films wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
We're the Millers (2013)We're the Millers (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 110min. | MPAA: R
Plot: A veteran pot dealer creates a fake family as part of his plan to move a huge shipment of weed into the U.S. from Mexico.
Zeer vemakelijke komedie.

Ben vooral zeer te spreken over de goede timing van de acteurs.

IMDb -- We're the Millers (2013) Wikipedia -- We're the Millers (2013) Bekijk trailer van We're the Millers (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over We're the Millers (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.2 8.2 / 10

The Wolverine (2013)The Wolverine (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13
Plot: When Wolverine is summoned to Japan by an old acquaintance, he is embroiled in a conflict that forces him to confront his own demons.
Jammer. Hier had veel meer ingezeten. De kleine setting (tov mutanten feest als the Avengers) is goed gekozen, helaas is de uitwerking van het verhaal slecht te noemen.
IMDb -- The Wolverine (2013) Wikipedia -- The Wolverine (2013) Bekijk trailer van The Wolverine (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wolverine (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.8 6.8 / 10

The Mortal Instruments: City of Bones (2013)The Mortal Instruments: City of Bones (2013)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 130min. | MPAA: PG-13
Plot: When her mother disappears, Clary Fray learns that she descends from a line of warriors who protect our world from demons. She joins forces with others like her and heads into a dangerous alternate New York called Downworld.
Eeeeek, wat een rommeltje.
IMDb -- The Mortal Instruments: City of Bones (2013) Wikipedia -- The Mortal Instruments: City of Bones (2013) Bekijk trailer van The Mortal Instruments: City of Bones (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Mortal Instruments: City of Bones (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.0 4.0 / 10

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011)Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 136min. | MPAA: PG-13
Plot: Jack Sparrow and Barbossa embark on a quest to find the elusive fountain of youth, only to discover that Blackbeard and his daughter are after it too.
Eindelijk gezien, in ieder geval leuker dan At World's End maar mist eveneens weer de unieke sprankel van het eerste deel.
IMDb -- Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011) Wikipedia -- Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011) Bekijk trailer van Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Sucker Punch (2011)Sucker Punch (2011)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Fantasy, Thriller | Runtime: 110min. | MPAA: PG-13
Plot: A young girl is institutionalized by her abusive stepfather. Retreating to an alternative reality as a coping strategy, she envisions a plan which will help her escape from the mental facility.
Wat een vermakelijke verrassing! De onderliggende boodschappen en het omvattende verhaal worden goed gebracht. Plus het actie spektakel is goed gebracht.

Onverwachte aanrader!
IMDb -- Sucker Punch (2011) Wikipedia -- Sucker Punch (2011) Bekijk trailer van Sucker Punch (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Sucker Punch (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.9 8.9 / 10

Prisoners (2013)Prisoners (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 153min. | MPAA: R
Plot: When Keller Dover's daughter and her friend go missing, he takes matters into his own hands as the police pursue multiple leads and the pressure mounts. But just how far will this desperate father go to protect his family?
Goede film, helaas dat wat onnodige plotfouten de sprong naar grote hoogte tegenhouden en de film net niet aan Seven en Silence of the Lambs kan tippen.

Gyllenhaal acteert heel erg sterk, de rest doet het ook goed.
IMDb -- Prisoners (2013) Wikipedia -- Prisoners (2013) Bekijk trailer van Prisoners (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Prisoners (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.1 8.1 / 10

Elysium (2013)Elysium (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R
Plot: In the year 2154, the very wealthy live on a man-made space station while the rest of the population resides on a ruined Earth. A man takes on a mission that could bring equality to the polarized worlds.
Generieke actiefilm met enkele leukere momenten. Copley steelt de show.
IMDb -- Elysium (2013) Wikipedia -- Elysium (2013) Bekijk trailer van Elysium (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Elysium (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.3 7.3 / 10

Turbo (2013)Turbo (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Sport | Runtime: 96min. | MPAA: PG
Beter dan gedacht, kinderen vonden hem zeer leuk.
IMDb -- Turbo (2013) Wikipedia -- Turbo (2013) Bekijk trailer van Turbo (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Turbo (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.6 7.6 / 10

Oz the Great and Powerful (2013)Oz the Great and Powerful (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Adventure, Family, Fantasy | Runtime: 130min. | MPAA: PG
Plot: A small-time magician is swept away to an enchanted land and is forced into a power struggle between three witches.
Visueel mooi gemaakte film. Goed met de familie te kijken.
IMDb -- Oz the Great and Powerful (2013) Wikipedia -- Oz the Great and Powerful (2013) Bekijk trailer van Oz the Great and Powerful (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Oz the Great and Powerful (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.8 7.8 / 10

Frozen (2013)Frozen (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Animation, Adventure, Comedy | Runtime: 102min. | MPAA: PG
Plot: Fearless optimist Anna teams up with Kristoff in an epic journey, encountering Everest-like conditions, and a hilarious snowman named Olaf in a race to find Anna's sister Elsa, whose icy powers have trapped the kingdom in eternal winter.
Super leuke Disney!
Net niet zo uitmuntend als Tangled/Rapunzel maar zeker beter dan de zogenaamde Disney klassiekers (doornroosje, assepoester).

De scene waar
spoiler:
Elsa haar kasteel bouwt in de bergen is ijzersterk.
IMDb -- Frozen (2013) Wikipedia -- Frozen (2013) Bekijk trailer van Frozen (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Frozen (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.4 8.4 / 10

Jonah Hex (2010)Jonah Hex (2010)
IMDb: 4.6 | Genre: Action, Drama, Fantasy, Thriller, Western | Runtime: 81min. | MPAA: PG-13
Plot: The U.S. military makes a scarred bounty hunter with warrants on his own head an offer he cannot refuse: in exchange for his freedom, he must stop a terrorist who is ready to unleash Hell on Earth.
Vermakelijk kort actie filmpje.
IMDb -- Jonah Hex (2010) Wikipedia -- Jonah Hex (2010) Zoek trailer van Jonah Hex (2010) via Google Schrijf zelf een recensie over Jonah Hex (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.3 7.3 / 10

En m'n persoonlijke top 10 inzake 2013 films:

1. Gravity
2. Only God Forgives
3. World War Z
4. Frozen
5. We're the Millers
6. Prisoners
7. Star Trek into Darkness
8. Monsters University
9. Pacific Rim
10. Oblivion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Movie 43 (2013)Movie 43 (2013)
IMDb: 4.4 | Genre: Comedy | Runtime: 94min. | MPAA: R
Plot: A series of interconnected short films follows a washed-up producer as he pitches insane story lines featuring some of the biggest stars in Hollywood.
De aller aller aller slechtste film die ik ooit heb gezien. Tranen in mijn ogen. De (leuke) trailer bevat letterlijk alle grappen die er in de film zitten.

De film gaat over een paar jongens die een verboden film "Movie 43" zoeken op internet. Tijdens de zoektocht komen ze allerlei films tegen, wat aparte en losstaande sketches zijn.

De flauwheid (in de slechte zin van het woord, niet de Leslie Nielsen wijze) is van een niveau wat je zelden tegenkomt.

Snap niet dat dit scenario ooit is goedgekeurd. Ook heel erg dat Stephen Merchant zich hiervoor heeft laten lenen. Die scene begint nog grappig (het uitblazen van het kaarsje van de blinde jongen zoals in de trailer), maar verder is het janken.

Brr
IMDb -- Movie 43 (2013) Wikipedia -- Movie 43 (2013) Bekijk trailer van Movie 43 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Movie 43 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=0.1 0.1 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | MPAA: PG-13
Deel 1 helaas alleen thuis gezien, Deel 2 dit weekend in Pathe Maastricht (3D HFR). Tja, wat moet ik er van zeggen. Ik vond het eerste deel erg goed gedaan. Het 2e deel wijkt redelijk wat af van het boek maar ik vind het het verhaal alleen maar ten goede komen. Enige jammere is dat Beorn een beetje onderbelicht blijft, wie weet zit er in de extended versie wat meer informatie.

Voornaamste minpunt; ik heb de HFR versie gezien en ik kan je de HFR versie niet aanraden. Klinkt stom maar je ziet zoveel detail dat de filmmaker ook minder goed de minpunten kan verdoezelen, zo zagen sommige vechtscenes er op de achtergrond vooral wat te geensceneerd uit. Het 3D effect was best prima gedaan. Ik ben geen groot fan van 3D, maar het deed deze keer geen afbreuk in ieder geval.

Grootste pluspunt was toch wel Smaug zelf: zowel visueel als de stem waren gewoon enorm goed gedaan.
IMDb -- The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Wikipedia -- The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Bekijk trailer van The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)

The Butler (2013)The Butler (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13
Een erg goede rol van Idi AminForest Whitaker waarin hij zijn leven als Butler voor een aantal Amerikaanse presidenten beschrijft. De film geeft goed weer hoe dicht het slavernijverleden van de VS nog bij ons ligt en wat het gekost heeft dit te overwinnen.

De verschillende presidenten vond ik ook erg mooi neergezet (sterrencast, meer zal ik niet verklappen) en de film was op veel momenten erg aangrijpend en/of ontroerend.
IMDb -- The Butler (2013) Wikipedia -- The Butler (2013) Bekijk trailer van The Butler (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Butler (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
[b]Hydra schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:36:

Grootste pluspunt was toch wel Smaug zelf: zowel visueel als de stem waren gewoon enorm goed gedaan.
Benedict Cumberbatch heet de beste man. Hij is ook de stem van de Necromancer (gedaante van sauron) in die film. Daarnaast speelt hij Sherlock holmes in de serie Sherlock en heeft hij een mooie rol in de laatste star trek film. GEWELDIGE acteur! Vooral in Sherlock doet hij het HEEL goed. En het feit dat ik als anti-trekkie een star trek film heb gezien zegt erg veel:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 29-09 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

Ook een leuk weetje is dat Slade uit Arrow de pale white orc Azog speelt :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Deathchant schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:13:
Ook een leuk weetje is dat Slade uit Arrow de pale white orc Azog speelt :)
En misschien wel bekend geworden door de serie Spartacus! Manu Benett is een goede acteur.

[ Voor 17% gewijzigd door CR1691 op 31-12-2013 16:00 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
lj_tree schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 15:03:
Benedict Cumberbatch heet de beste man.
Weet ik :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 20:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Rush (2013)Rush (2013)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Biography, Drama | Runtime: 123min. | MPAA: R
Film over de battle tussen James Hunt en Nikki Lauda. Erg fraai in beeld gebracht, goeie humor tussen door (stukje dat Lauda de eerste keer in de F1 auto rijdt is hilarisch), de gevaren van de F1 voor de jaren 90 worden erg goed in beeld gebracht.

Film is misschien wel wat te populair / gericht op het playboy gehalte van de F1 rijders toen de tijd, en kijkt wat minder naar het talent wat deze rijders toch hadden.
Absolute aanrader voor race en niet race liefhebbers.
IMDb -- Rush (2013) Wikipedia -- Rush (2013) Bekijk trailer van Rush (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rush (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:13
Tortelli schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:24:
Rush (2013)[afbeelding]
Film over de battle tussen James Hunt en Nikki Lauda. Erg fraai in beeld gebracht, goeie humor tussen door (stukje dat Lauda de eerste keer in de F1 auto rijdt is hilarisch), de gevaren van de F1 voor de jaren 90 worden erg goed in beeld gebracht.

Film is misschien wel wat te populair / gericht op het playboy gehalte van de F1 rijders toen de tijd, en kijkt wat minder naar het talent wat deze rijders toch hadden.
Absolute aanrader voor race en niet race liefhebbers.
[afbeelding] 9 / 10
Helemaal mee eens. Ik heb hem gisteren gezien en een heerlijke film. Overigens is de documentaire Senna ook zeker een aanrader voor iedereen die deze film leuk vindt. Ik ben niet echt een race liefhebber, maar vond beide fantastisch.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Lone Survivor (2013)Lone Survivor (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Biography, Drama | MPAA: R
Plot: Based on the failed June 28, 2005 mission
Film gebaseerd op een waargebeurd verhaal over een aantal seals die in de problemen komen in Afghanistan. Ik vond de film het eerste half uur redelijk zout maar daarna wordt het echt spannend. De strugle die deze mannen hebben moeten ondergaan komt goed over en de film brengt de spanning van de situatie erg goed in beeld.

Zeer indrukwekkende film als je het mij vraagt.
IMDb -- Lone Survivor (2013) Wikipedia -- Lone Survivor (2013) Bekijk trailer van Lone Survivor (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lone Survivor (2013)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 10:53

v8power67

Psn: Mausosaurus

Rush (2013)Rush (2013)
Deze zojuist bekeken.
Echt hele goede film, van begin tot eind boeiend.
Gaaf om te zien hoe het er toen ong aan toe ging. En de battle tussen lauda en hunt is gewoon heel goed weergegeven.
Het racen is heel goed weergegeven en de geluiden zijn echt super.
Al met al een hele gave film.
IMDb -- Rush (2013) Wikipedia -- Rush (2013) Bekijk trailer van Rush (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Rush (2013)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:50

mindcre8r

Tradepedia

IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 161min. | MPAA: PG-13
Vriend van me wilde erg graag heen, ik had deel 1 gezien op bluray.

Om er kort over te zijn: dit was een soort GTST met dwergen en elfen.
wat een drama, maar het drama pakte me ook nog eens volledig niet.

De beelden zijn fantastisch en van hoge kwaliteit maar vond het erg dramatisch allemaal. en de muziek vond ik ook wat tegenvallen, kan er de vinger niet op drukken maar het kwam allemaal even TE dramatisch over ofzo.

niet de moeite om aan te schaffen op bluray en moet al helemaal niet aan extended editions denken.

deel 3 zal ik gaan kijken puur omdat dan het verhaal af is.

Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:38
newbreed schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:12:
About Time (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: 123min. | MPAA: R
Best een hele aardige film over de levensgebeurtenissen van Hugh Grant als hij rood haar had gehad en hij terug in de tijd kon reizen.

Het gaat over Tim. Tim is een verlegen, maar sympathieke kerel die graag een vriendin wil hebben. Na een redelijk dramatisch Oud & Nieuw -feestje vertelt zijn vader dat alle mannen in de familie terug in de tijd kunnen reizen (binnen hun eigen leven). Tim besluit om deze vaardigheden te benutten om middels trial & error een lief vriendinnetje voor zich te winnen. Hij ontmoet de liefde van zijn leven, maar uiteraard loopt niet alles zoals hij dat had gewild.

Vooraf had ik rottentomatoes even geraadpleegd en de kritieken van de proffesionele recencisten waren niet mals; ik las dat de film zoetsappig, voorspelbaar en niet voorzien van enig plot zou zijn. Ik ging er dus naar toe, met het idee dat ik getrakteerd zou worden op een draak van een chick flick.

Ik ben het niet eens met de kritieken die ik las. Voor mij lag de balans tussen romantiek, humor en moraal goed en kwam ik met een goed gevoel de bioscoop uitlopen. Ik zal hem de gemiddelde alleenstaande bier&tieten -man niet aanraden voor een guys night out, maar het is een prima film om je vriendin / vrouw mee te plezieren en zelf stiekem toch ook een beetje mee te genieten.
[afbeelding] 8 / 10
Gisteren de film ook gezien, en moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. Natuurlijk er zitten niet echte verassingen in, maar dat zou ook niet bij de film passen. Ik was persoonlijk bang dat het misschien wel in een 'neuk zoveel vrouwen als je kunt' film zou kunnen veranderen. (vooral met die blonde chick) Maar gelukkig gebeurd dat niet. Al met al een leuke film om de avond mee door te brengen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Lurk wel is in dit forum rond om wat te vinden over leuke/nieuwe films, maar nu zal ik zelf ook wat bijdragen aan dit topic.

Sinds eind vorige maand een Pathe Unlimited pas, dus heb al vrijwel alle films gezien die er momenteel draaien. Hieronder wat korte feedback op een aantal films.

The Secret Life of Walter Mitty (2013)The Secret Life of Walter Mitty (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Comedy, Drama | Runtime: 114min. | MPAA: PG
Plot: A day-dreamer escapes his anonymous life by disappearing into a world of fantasies filled with heroism, romance and action. When his job along with that of his co-worker are threatened, he takes action in the real world embarking on a global journey that turns into an adventure more extraordinary than anything he could have ever imagined.
Gisteren deze film gezien in de bioscoop, wat een leuke en vooral mooie film is dat zeg! Ben Stiller speelt weer is precies de juiste persoon.

De scenes die in de film voorkomen zijn echt ontzettend mooi en de humoritische delen zijn ook echt grappig.

8/10, het verhaal zelf alleen is niet echt perfect alleen zou ik hem wel aanraden :)
IMDb -- The Secret Life of Walter Mitty (2013) Wikipedia -- The Secret Life of Walter Mitty (2013) Bekijk trailer van The Secret Life of Walter Mitty (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Secret Life of Walter Mitty (2013)

Bro's Before Ho's (2013)Bro's Before Ho's (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Comedy
Twee weken geleden gezien, leuke film maar niet echt sterk. Sommige stukjes zijn wel grappig, maar sommige stukjes zijn gewoon té flauw voor woorden.
IMDb -- Bro's Before Ho's (2013) Wikipedia -- Bro's Before Ho's (2013) Bekijk trailer van Bro's Before Ho's (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bro's Before Ho's (2013)

47 Ronin (2013)47 Ronin (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 119min. | MPAA: PG-13
Zeer goede film, is echt een mix van allemaal andere goede films (Last Samurai o.a.). Het is mooi verfilmd en Keanu Reaves speelt goed in de film. Je krijgt er echt het gevoel van dat het er hard aan toe ging in Japan met al die leiders.

Zou hem zeker nog een keer willen zien in de bios.

spoiler:
Had wel iets meer vechtscenes verwacht met de "speciale" krachten van Keanu, dit laat hij eigenlijk alleen zien tijdens de scene dat ze zwaarden moeten halen voor de 47 Ronin en de laatste scene met de draak. Vond het einde alleen niet echt heel erg spannend tho.
IMDb -- 47 Ronin (2013) Wikipedia -- 47 Ronin (2013) Bekijk trailer van 47 Ronin (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 47 Ronin (2013)

Last Vegas (2013)Last Vegas (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Plot: Three sixty-something friends take a break from their day-to-day lives to throw a bachelor party in Las Vegas for their last remaining single pal.
Leuke film, zeer vermakelijk en ook zeker grappige stukjes tussen. Iets te hoog "Amerika" gevoel voor mij. De hoofdrol spelers zijn ieder geval wel ijzersterk.
IMDb -- Last Vegas (2013) Wikipedia -- Last Vegas (2013) Bekijk trailer van Last Vegas (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Last Vegas (2013)

Vanavond ga ik naar The Wolf of Wallstreet, de trailer ziet er iig leuk uit. Duurt wel 180 minuten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Geweldig, vanavond een superman marathon op Veronica!

Om te beginnen Superman op 18:00, daarna om 20:55 Superman 2 en tot slot om 23:30 Superman 4!

|:( |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-09 15:44
Public Enemies (2009)Public Enemies (2009)
IMDb: 7.0 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: 140min. | MPAA: R
Plot: The Feds try to take down notorious American gangsters John Dillinger, Baby Face Nelson and Pretty Boy Floyd during a booming crime wave in the 1930s.
Gangster film met goede acteurs, dat wel. Alleen vond ik het verhaal wat langdradig maar het einde vond ik icm de muziek wel weer geslaagd.

IMDb -- Public Enemies (2009) Wikipedia -- Public Enemies (2009) Bekijk trailer van Public Enemies (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Public Enemies (2009)

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
ikbenerniet schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 12:50:
Geweldig, vanavond een superman marathon op Veronica!

Om te beginnen Superman op 18:00, daarna om 20:55 Superman 2 en tot slot om 23:30 Superman 4!

|:( |:( |:( |:( |:(
Waarom slaan ze 3 over?! Of niet 3 ipv 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 22:15
Ninja: Shadow of a Tear (2013)Ninja: Shadow of a Tear (2013)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 95min. | MPAA: R
Ik was wel weer toe aan een goede Ninja film en toen zag ik dat deel 2 van Ninja uit was.. Het verhaal zat wel goed in elkaar, maar is niet echt hoogstaand. Verder gelukkig veel spectaculaire actie.

Deel 1 beviel me destijds ook al goed, maar is absoluut niet nodig om vantevoren te kijken.
IMDb -- Ninja: Shadow of a Tear (2013) Wikipedia -- Ninja: Shadow of a Tear (2013) Bekijk trailer van Ninja: Shadow of a Tear (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Ninja: Shadow of a Tear (2013)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

baronruud schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:35:
[...]

Waarom slaan ze 3 over?! Of niet 3 ipv 4?
Nederlandse commerciële tv... :') Buiten het feit dat films van 2 uur vlot 2u45m duren vanwege alle reclame, valt er vaak geen touw vast te knopen aan het uitzendschema. Komt vaak genoeg voor dat ze op een avond eerst deel twee van een film uitzenden een erna deel één, of alleen deel drie van een serie als The Matrix, waardoor je midden in het verhaal valt.
Doe mij maar gewoon een blu-ray of download.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Enemy of the State (1998)Enemy of the State (1998)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 140min. | MPAA: R
Plot: A lawyer becomes a target by a corrupt politician and his NSA goons when he accidentally receives key evidence to a serious politically motivated crime.
Erg goede film en vooral met het nieuws onlangs rondom de NSA en Snowden (doet me denken aan 'Brill' uit de film) is het, ondanks dat het een wat oudere film is, een behoorlijk recent onderwerp.
IMDb -- Enemy of the State (1998) Wikipedia -- Enemy of the State (1998) Bekijk trailer van Enemy of the State (1998) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Enemy of the State (1998)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

GS88 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:26:
Enemy of the State (1998)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 140min. | MPAA: R
Plot: A lawyer becomes a target by a corrupt politician and his NSA goons when he accidentally receives key evidence to a serious politically motivated crime.
Erg goede film en vooral met het nieuws onlangs rondom de NSA en Snowden (doet me denken aan 'Brill' uit de film) is het, ondanks dat het een wat oudere film is, een behoorlijk recent onderwerp.
[afbeelding] 8.5 / 10
Afbeeldingslocatie: http://www.polyvore.com/cgi/img-thing?.out=jpg&size=l&tid=12418240

Erg goede film en loopt voor op zijn tijd als je de onthullingen de laatste tijd een beetje volgt ja :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
The Hunger Games (2012)The Hunger Games (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 142min. | MPAA: PG-13
Omdat iedereen er steeds over praat heb ik me er gisteravond eens toe aangezet om The Hunger Games 1 te bekijken. Ik vond het een aangename film om te bekijken, maar wel wat een lugubere verhaallijn (12 meisjes en 12 jongens van tussen de 12 en 18 jaar worden in een soort arena geplaatst om elkaar uit te moorden tot er 1 iemand overblijft, de winnaar). De epliciete beelden zijn bewust onderdrukt, zodat de film een pg13 rating zou krijgen.

Ik vond het acteerniveau meer dan voldoende en de beelden waren soms wel spectaculair. Soms werd ik wel wat duizelig van het teveel bewegen van de camera (soms ook totaal overbodig).

Al bij al vond ik het waard om The Hunger Games: Catching Fire te zien, maar ga toch wachten tot deze op Blu-Ray uitkomt.
IMDb -- The Hunger Games (2012) Wikipedia -- The Hunger Games (2012) Bekijk trailer van The Hunger Games (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunger Games (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Lee Daniels' The Butler (2013)Lee Daniels' The Butler (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13
Geslaagde film over racisme in het VS van de twintigste eeuw, waarin vooral Forest Whitaker weet op te vallen. Het blik aan bekende acteurs voor de presidenten leidt wat af en het verhaal is niet zo sterk als het had kunnen zijn, maar toch is dit zeker de moeite waard.

Uitgebreide recensie staat hier.
IMDb -- Lee Daniels' The Butler (2013) Wikipedia -- Lee Daniels' The Butler (2013) Bekijk trailer van Lee Daniels' The Butler (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lee Daniels' The Butler (2013)

Rush (2013)Rush (2013)
Bijzonder interessante film over de rivaliteit tussen Nikki Lauda en James Hunt in de jaren '70 binnen de Formule 1. Via sterk acteerwerk en schitterende beelden neemt Ron Howard ons mee naar een tijdperk waarin racen een stuk gevaarlijker was dan tegenwoordig, maar het zijn vooral de twee hoofdpersonages die deze film de moeite waard maken. Dit maakt het vermoedelijk ook geschikt voor filmliefhebbers die niets hebben met F1, al voegt het wel iets toe om de bekende circuits voorbij te zien komen.

Tip voor een double feature: Rush en de documentaire Senna zouden zeer goed na elkaar gekeken kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daan5000 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:30:
The Hunger Games (2012)[afbeelding]
IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 142min. | MPAA: PG-13
Omdat iedereen er steeds over praat heb ik me er gisteravond eens toe aangezet om The Hunger Games 1 te bekijken. Ik vond het een aangename film om te bekijken, maar wel wat een lugubere verhaallijn (12 meisjes en 12 jongens van tussen de 12 en 18 jaar worden in een soort arena geplaatst om elkaar uit te moorden tot er 1 iemand overblijft, de winnaar). De epliciete beelden zijn bewust onderdrukt, zodat de film een pg13 rating zou krijgen.
[afbeelding] 6 / 10
Dan heb je IMDB: Batoru rowaiaru (2000) en IMDB: Batoru rowaiaru II: Chinkonka (2003) nog niet gezien :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vikings (2013–)Vikings (2013–)
IMDb: 8.5 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: 60min. | MPAA: TV-MA
Leuke serie. Helaas mocht het wel iets bloediger (niet omdat het beter is, maar vooral realistischer, Game of Thrones doet het bijvoobeeld super goed op dat gebied). Erg jammer punt is het amerikaanse accent bij heel veel acteurs, iets wat echt een groot minpunt is als je er op let (LOTR,The Hobbit hebben zoiets bijvoorbeeld niet). Seizoen 1 in een avond en gedeelte in een ochtend gezien. Kijk uit naar Seizoen 2
IMDb -- Vikings (2013–) Wikipedia -- Vikings (2013–) Bekijk trailer van Vikings (2013–) op YouTube Bekijk showinfo van Vikings (2013–) GoT Topic -- Vikings (2013–) Schrijf zelf een recensie over Vikings (2013–)

Breaking Bad (2008)Breaking Bad (2008)
IMDb: 9.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 45min. | MPAA: TV-14
Begon leuk. Spannend om te zien hoe de karakter ontwikkeling in het begin plaatsvind. Na seizoen 1 begon ik me alleen enorm te vervelen aan de drama die er extra in werd gegooid (vooral door de vrouwen). Er waren momenten dat ik sterk de neiging had om door te scrollen. Heel jammer.
IMDb -- Breaking Bad (2008) Wikipedia -- Breaking Bad (2008) Bekijk trailer van Breaking Bad (2008) op YouTube Bekijk showinfo van Breaking Bad (2008) GoT Topic -- Breaking Bad (2008) Schrijf zelf een recensie over Breaking Bad (2008)

Homeland (2011)Homeland (2011)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 60min. | MPAA: TV-MA
Leuke serie, alleen wel wat kort. Soms alleen wat vervelend om telkens weer het super-dramatische gezicht van Carrie te zien. Leuk zijn de momenten waar iets gebeurt dat je totaal niet verwacht.
laikifyucraieverytaim
laikifyucraieverytaim
en de rest

spoiler:
Seizoen 3 ging tot ~aflevering 5 voor de helft over een tienerdrama serie
IMDb -- Homeland (2011) Wikipedia -- Homeland (2011) Bekijk trailer van Homeland (2011) op YouTube Bekijk showinfo van Homeland (2011) GoT Topic -- Homeland (2011) Schrijf zelf een recensie over Homeland (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maswa1414
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-08 16:47
v8power67 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:55:
Rush (2013)[afbeelding]
Deze zojuist bekeken.
Echt hele goede film, van begin tot eind boeiend.
Gaaf om te zien hoe het er toen ong aan toe ging. En de battle tussen lauda en hunt is gewoon heel goed weergegeven.
Het racen is heel goed weergegeven en de geluiden zijn echt super.
Al met al een hele gave film.
[afbeelding] 9 / 10
Ik heb zelf niets met Formule 1 ,maar dit is echt een hele goede film _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Road to Perdition (2002)Road to Perdition (2002)
IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 117min. | MPAA: R
Plot: Bonds of loyalty are put to the test when a hitman's son witnesses what his father does for a living.
Waarschijnlijk hebben de meeste van jullie deze film al wel gezien :P. Ik had deze film dus nog nooit gezien. De film heeft een goede cast, een prima verhaal en vooral de sfeer wordt mooi neergezet. Het plot op IMDb duidde vond ik wat meer op een drama. Dat verwachte ik ook maar gelukkig valt er ook genoeg te zien voor actie liefhebbers.
IMDb -- Road to Perdition (2002) Wikipedia -- Road to Perdition (2002) Bekijk trailer van Road to Perdition (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Road to Perdition (2002)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:53
Je hebt een Pathé-pas en een HTPC, dus wat doe je dan in de kerstvakantie? Een paar filmpjes kijken. En met de "marathon" van eergisteren kom je dan een eind.....

Plot: Fearless optimist Anna teams up with Kristoff in an epic journey, encountering Everest-like conditions, and a hilarious snowman named Olaf in a race to find Anna's sister Elsa, whose icy powers have trapped the kingdom in eternal winter.
Frozen is echt een film in de oude Disney-traditie. Hoewel het voor mij wel iets minder 'braaf' mag en ik het hoge musicalgehalte echt wel een minpuntje vond heb ik me verder prima vermaakt. De animaties zijn ook dik in orde en ik vond met name het rendier erg vermakelijk :)
IMDb -- Frozen (2013) Wikipedia -- Frozen (2013) Bekijk trailer van Frozen (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Frozen (2013)

Saving Mr. Banks (2013)Saving Mr. Banks (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Comedy, Drama, Family, History, Music | Runtime: 125min. | MPAA: PG-13
Plot: Author P. L. Travers reflects on her difficult childhood while meeting with filmmaker Walt Disney during production for the adaptation of her novel, Mary Poppins.
Vooral liefhebbers van de film over Mary Poppins zullen erg van deze film houden. Mijn vriendin is er één van en het gevoel van herkenning was voor haar dan ook groot. Voor de andere kijkers, zoals ik, blijft er echter ook nog genoeg om van te genieten. Tom Hanks is erg geloofwaardig als Walt Disney himself maar vooral Emma Thompson steelt de show als nukkige schrijfster die overgehaald moet worden. Waarbij ik moet toegeven dat ik me op sommige punten ook wel kon vinden in haar kritiek op de voorstellen van Walt Disney :)
Blijf even zitten op het eind: de echt foto's van degenen waar het verhaal op is gebaseerd zijn erg interessant om te zien!
IMDb -- Saving Mr. Banks (2013) Wikipedia -- Saving Mr. Banks (2013) Bekijk trailer van Saving Mr. Banks (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Saving Mr. Banks (2013)

IMDb: 8.2 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 161min. | MPAA: PG-13
Plot: The dwarves, along with Bilbo Baggins and Gandalf the Grey, continue their quest to reclaim Erebor, their homeland, from Smaug. Bilbo Baggins is in possession of a mysterious and magical ring.
De klacht bij deel 1 van deze reeks was vooral dat het verhaal erg was opgerekt: een dunner boek werd net als Lord of the Rings opgedeeld in drie delen. Bij dit deel had ik daar veel minder last van, waarschijnlijk doordat de makers er wat elementen aan hebben toegevoegd. Met name de toevoeging van elf Tauriel is voor de meeste mannen waarschijnlijk een welkome, voor mij in ieder geval wel :)
Wat wel weer jammer is dat het verhaal, juist als de vaart er lekker in zit, dan plots wordt afgekapt. Het lijkt wel een cliffhanger voor de volgende aflevering van een serie. Ondanks het feit dat het allemaal weer mooi gemaakt is maken dit soort dingen dat het niveau van The Lord of the Rings toch weer niet gehaald wordt.

Fruitvale Station (2013)Fruitvale Station (2013)
IMDb: 7.6 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 85min. | MPAA: R
Plot: The purportedly true story of Oscar Grant III, a 22-year-old Bay Area resident, who crosses paths with friends, enemies, family, and strangers on the last day of 2008.
Deze film betreft een waar gebeurd verhaal. Wij hebben hem echter bekeken zonder te weten hoe één en ander in het echt is verlopen. Aan de ene kant wordt het begin van de film daardoor wat minder intens, aan de kant komt het einde meer met een klap bij je binnen. Want bij je binnenkomen doet deze film. Het (met uitzondering van wat flashbacks) filmen van feitelijk één dag en de ontroerende slot scene: erg knap gemaakt, Eén van de betere films die ik dit jaar gezien heb.
IMDb -- Fruitvale Station (2013) Wikipedia -- Fruitvale Station (2013) Bekijk trailer van Fruitvale Station (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fruitvale Station (2013)

The Wolf of Wall Street (2013)The Wolf of Wall Street (2013)
IMDb: N/A | Genre: Biography, Comedy, Crime, Drama | Runtime: 165min. | MPAA: R
Plot: Based on the true story of Jordan Belfort, from his rise to a wealthy stockbroker living the high life to his fall involving crime, corruption and the federal government.
Er is nogal wat te doen geweest over deze film, in de wat preutsere kringen in elk geval :) Sommige Oscar-juryleden blijken nogal geschokt te zijn geweest door de beelden van de wilde feestjes die er in de film gegeven worden. Laat je daardoor niet weerhouden te gaan. Dames in lingerie, blowende, drinkende en snuivende beursjongens: het valt allemaal best mee. :)
Des te jammer (wederom...) voor Leonardo di Caprio want die zet best een puike prestatie neer als gladde beursjongen. De film zelf doet me een beetje denken aan een maffia-epos als Goodfellas, ook van Scorsese. De beursjongens spelen dan in dit geval de rol van de maffia.
De film komt vanwege de lengte (drie uur!!) een beetje traag op gang maar verveelt zeker niet. Wat wil jammer is dat zo'n film maakt dat de criminele activiteiten op deze manier een beetje geromantiseerd worden. Je hebt toch het idee dat de betreffende handelaren er uiteindelijk iets te gemakkelijk vanaf komen. Maar dat is verder geen verwijt aan de film en dat zie je bij films over bankovervallen of de maffia natuurlijk ook.
IMDb -- The Wolf of Wall Street (2013) Wikipedia -- The Wolf of Wall Street (2013) Bekijk trailer van The Wolf of Wall Street (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wolf of Wall Street (2013)

Blue Is the Warmest Color (2013)Blue Is the Warmest Color (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 179min. | MPAA: NC-17
Plot: Adele's life is changed when she meets Emma, a young woman with blue hair, who will allow her to discover desire, to assert herself as a woman and as an adult. In front of others, Adele grows, seeks herself, loses herself, finds herself.
Nog zo'n film waar het één ander over te doen is geweest, ditmaal vanwege de heftige lange (lesbische) sexscenes die in de film voorkomen. Die zijn inderdaad behoorlijk heftig. Maar anders dan in sommige Nederlandse films oogt het niet alsof "er weer zo nodig een doos in beeld moet". Het past wel in het verhaal.
Wat ik me wel afvraag: heeft de stof die de film doet opwaaien op dit vlak bijgedragen aan de lyrische reacties op de film? Ik vind het zeker een goede film: hij is mooi gemaakt en komt echt en oprecht over. Maar als ik naar bijvoorbeeld de Oscar voor beste buitenlandse film kijk is het geen match voor Jagten wat mij betreft. Ik vond met name het einde wat onbevredigend.
Ook deze film is weer vrij lang overigens. Het lijkt wel of films onder de twee uur bijna niet meer gemaakt worden.
IMDb -- Blue Is the Warmest Color (2013) Wikipedia -- Blue Is the Warmest Color (2013) Bekijk trailer van Blue Is the Warmest Color (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blue Is the Warmest Color (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:24

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Carrie (2013)Carrie (2013)
IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Horror | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: A reimagining of the classic horror tale about Carrie White, a shy girl outcast by her peers and sheltered by her deeply religious mother, who unleashes telekinetic terror on her small town after being pushed too far at her senior prom.
Begon goed.
Leuk en goed geacteerd. Alleen kijk de trailer niet, wan dat is gewoon de hele film. 8)7
Ik vond hem verder eigenlijk ontzettend tegenvallen. Ik heb dan ook niet het boek gelezen of de oorspronkelijke film gezien. helaas.
Evengoed nog wel een voldoende voor de smerigheid :D
IMDb -- Carrie (2013) Wikipedia -- Carrie (2013) Bekijk trailer van Carrie (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Carrie (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:25

SaN

D-e-n schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:39:

Fruitvale Station (2013)[afbeelding]
Plot: The purportedly true story of Oscar Grant III, a 22-year-old Bay Area resident, who crosses paths with friends, enemies, family, and strangers on the last day of 2008.
Deze film betreft een waar gebeurd verhaal. Wij hebben hem echter bekeken zonder te weten hoe één en ander in het echt is verlopen. Aan de ene kant wordt het begin van de film daardoor wat minder intens, aan de kant komt het einde meer met een klap bij je binnen. Want bij je binnenkomen doet deze film. Het (met uitzondering van wat flashbacks) filmen van feitelijk één dag en de ontroerende slot scene: erg knap gemaakt, Eén van de betere films die ik dit jaar gezien heb.
[afbeelding] 8.5 / 10
Grappig, ik had exact het tegenovergestelde. De film wordt over het algemeen nogal goed beoordeeld, dus wellicht heb ik gewoon een afwijkende smaak, maar ik vond het een waardeloze film. Ook ik keek zonder iets te weten over de film trouwens.

Het acteerwerk is prima, niks mis mee. Maar daar houdt het echt op. Je kijkt naar een dag in het leven van een persoon waar ik maar zeer weinig sympathie voor kan opbrengen
spoiler:
en uiteindelijk wordt hij doodgeschoten. (niet echt een spoiler, want dat zie je al in de eerste minuut)
Ik kon er echt totaal geen boeiend verhaal in vinden. Wat mij betreft was de hele dag ook zeer overbodig en het valt ook zwaar te betwijfelen of al die gebeurtenissen ook echt daadwerkelijk zijn gebeurd of redelijk zijn overdreven om nog enige sympathie op te wekken voor het slachtoffer.

Van mij krijgt de film een 4. Al met al niet echt "slecht", maar eerder saai en overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
SaN schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:19:
[...]
en het valt ook zwaar te betwijfelen of al die gebeurtenissen ook echt daadwerkelijk zijn gebeurd of redelijk zijn overdreven
Ik zie niet in wat er overdreven kan zijn. Het uiteindelijke voorval staat gewoon op beeld en het is niet dat hij als een heilige wordt neergezet. Maar ondanks al zijn fouten doet hij wel zijn best om er nu wat van te maken. En je hoeft wat mij betreft geeneens sympathie te hebben om te kunnen meevoelen met hetgeen uiteindelijk gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Opzich is wat er gebeurd natuurlijk ook zeer triest. Dat ontken ik niet. Maar ik vind dat het volgen van de hoofdpersoon gedurende de hele dag gewoon niet zoveel zin heeft. Dat voegt voor mij, op deze manier,bij deze personen, niks toe.

Dit verhaal had ik ook in een krantenbericht van 2 alinea's kunnen lezen en dan had ik dezelfde reactie gehad. Namelijk: "Damn... Wat naar" Of iets dergelijks.

Met potentieel overdreven/verzonnen dingen bedoel ik:
spoiler:
1. Het weggooien van de drugs in de zee
2. Het helpen van de mevrouw in de winkel mbh van zeer lieve oma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:16
SaN schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:31:
Opzich is wat er gebeurd natuurlijk ook zeer triest. Dat ontken ik niet. Maar ik vind dat het volgen van de hoofdpersoon gedurende de hele dag gewoon niet zoveel zin heeft. Dat voegt voor mij, op deze manier,bij deze personen, niks toe.

[...]
Het volgen van de hoofdpersoon heeft juist heel veel zin. Je bouwt als kijker (mits goed gedaan) een band op met de hoofdpersoon. Het einde heeft daarvoor meer impact op je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Safaci schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:53:
[...]

Het volgen van de hoofdpersoon heeft juist heel veel zin. Je bouwt als kijker (mits goed gedaan) een band op met de hoofdpersoon. Het einde heeft daarvoor meer impact op je.
Natuurlijk. Dat is het doel. Maar dat ligt er zo dik bovenop met de (wellicht verzonnen) gebeurtenissen onderweg, dat het niet werkt. Zoals ik al schreef lukte het de film niet om sympathie bij mij op te wekken voor de hoofdpersoon. Daardoor wordt de film voor mij totaal overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ApC_IcE schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:43:
Carrie (2013)[afbeelding]
Plot: A reimagining of the classic horror tale about Carrie White, a shy girl outcast by her peers and sheltered by her deeply religious mother, who unleashes telekinetic terror on her small town after being pushed too far at her senior prom.
Begon goed.
Leuk en goed geacteerd. Alleen kijk de trailer niet, wan dat is gewoon de hele film. 8)7
Ik vond hem verder eigenlijk ontzettend tegenvallen. Ik heb dan ook niet het boek gelezen of de oorspronkelijke film gezien. helaas.
[afbeelding] 6 / 10
Eens met dezen review :Y

Ook gisteren deze film gezien. Leuk geacteerd, maar er is eigenlijk net iets te weinig verhaal naast alle vaagheid, wat wellicht ook toe te schrijven is aan de heer King.

Daarnaast was de schok op het bal in de originele film wat groter en was Carrie daar een stuk enger. Mevrouw Moretz deed het allemaal wat gecontroleerder (zoals in het boek?) en wist goed waar ze mee bezig was.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:03

YellowCube

Wait...what?

ApC_IcE schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:43:
Begon goed.
[afbeelding] 6 / 10
sja, ik vond de oude versie van Carrie zodanig goed, dat ik me niet voor kan stellen dat dit er overheen gaat.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En dit is ook nog eens Carrie versie 4, hoeveel moeten er nog bij komen?!

edit: Al zou v2 meer een vervolg dan remake moeten zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 05-01-2014 19:39 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Carrie werd goed neergezet door Chloë maar om heel eerlijk te zijn vond ik haar te knap voor de rol. ;) Julianne Moore was overtuigend als godsdienstige moeder. Grootste afknapper vond ik wel het einde van de film. Dit is in de originele versie naar mijn mening een stuk beter gedaan.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

D-e-n schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:39:
Je hebt een Pathé-pas en een HTPC, dus wat doe je dan in de kerstvakantie? Een paar filmpjes kijken. En met de "marathon" van eergisteren kom je dan een eind.....

The Wolf of Wall Street (2013)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Biography, Comedy, Crime, Drama | Runtime: 165min. | MPAA: R
Plot: Based on the true story of Jordan Belfort, from his rise to a wealthy stockbroker living the high life to his fall involving crime, corruption and the federal government.
Er is nogal wat te doen geweest over deze film, in de wat preutsere kringen in elk geval :) Sommige Oscar-juryleden blijken nogal geschokt te zijn geweest door de beelden van de wilde feestjes die er in de film gegeven worden. Laat je daardoor niet weerhouden te gaan. Dames in lingerie, blowende, drinkende en snuivende beursjongens: het valt allemaal best mee. :)
Des te jammer (wederom...) voor Leonardo di Caprio want die zet best een puike prestatie neer als gladde beursjongen. De film zelf doet me een beetje denken aan een maffia-epos als Goodfellas, ook van Scorsese. De beursjongens spelen dan in dit geval de rol van de maffia.
De film komt vanwege de lengte (drie uur!!) een beetje traag op gang maar verveelt zeker niet. Wat wil jammer is dat zo'n film maakt dat de criminele activiteiten op deze manier een beetje geromantiseerd worden. Je hebt toch het idee dat de betreffende handelaren er uiteindelijk iets te gemakkelijk vanaf komen. Maar dat is verder geen verwijt aan de film en dat zie je bij films over bankovervallen of de maffia natuurlijk ook.
[afbeelding] 7.5 / 10
Film is gebaseerd op een boek geschreven door de kerel die Leo speelt, hoewel het vast niet allemaal 100% klopt is het (natuurlijk) wel gewoon waar dat als je geld hebt je overal wel mee weg komt.

Ik vond het overigens een erg leuke film die ik over 3 maand zeker nog eens wil zien.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 21:30
Ik heb een beetje de (vreemde) gewoonte om een film te kijken en vervolgens, als in onder de indruk ben van het acteerwerk van een acteur of meestal een actrice andere films waarin ze hebben gespeeld op te zoeken en te kijken (mits het in een genre is wat ik graag kijk).
Dacht dat maar eens tijd werd om deze te reviewen en te delen. Dus, hierbij om te beginnen het thema:

Elizabeth Olsen

Liberal Arts (2012)Liberal Arts (2012)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 97min. | MPAA: PG-13
Plot: When 30-something Jesse returns to his alma mater for a professor's retirement party, he falls for Zibby, a college student, and is faced with a powerful attraction that springs up between them.
In eerste instantie had ik niet gedacht dat Josh Radnor (eigenlijk alleen bekend als Ted Mosby uit How I met your mother) veel meer kon dan een beetje maf typetje spelen in een sitcom, maar met het schrijven en regiseren van deze film is hij toch goed op weg om het tegendeel te bewijzen.
Ik volg How I met your Mother vanaf het begin (2004) en dat maakt het wel lastig om hem los van het typetje Ted Mosby te zien, mensen die HIMYM niet volgen zullen daar minder last van hebben denk ik.
Het is een typische rom-com. Je moet er achteraf allemaal niet te lang over na denken en het kijkt zo lekker weg.
Het acteerwerk van Elizabeth Olsen was opvallend goed, voor mij reden genoeg om op zoek te gaan naar andere films waarin ze een rol heeft, maar daar later meer over.
IMDb -- Liberal Arts (2012) Wikipedia -- Liberal Arts (2012) Bekijk trailer van Liberal Arts (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Liberal Arts (2012)

Martha Marcy May Marlene (2011)Martha Marcy May Marlene (2011)
IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 102min. | MPAA: R
Plot: Haunted by painful memories and increasing paranoia, a damaged woman struggles to re-assimilate with her family after fleeing an abusive cult.
Het verhaal begint als Martha, gespeeld door Elizabeth Olsen, probeert te ontsnappen uit een sekte waarin ze een aantal jaar heeft geleefd. Ze komt uiteindelijk bij haar zus te wonen en door middel van flashbacks wordt het verhaal van het leven in de sekte verteld en het effect dat dat op Martha heeft gehad.
Het is echt meeslepend verteld, ik ging echt helemaal op in het verhaal. Vooral na de eerste helft van de film merk je pas hoe bang, of bijna paranoïde, ze is. Er is een soort constante dreiging dat de mensen uit de sekte haar proberen te vinden. Door de regie en het acteerwerk van Elizabeth deel je bijna dat gevoel en dat blijft zich opbouwen tot het eind van de film.
Ik zou van alles over het einde kunnen zeggen, maar dat zou bijna direct een spoiler zijn. Laat ik in ieder geval zeggen dat de regiseur niet voor de makkelijke weg heeft gekozen, dat is te bewonderen en past volledig in het verhaal.
Het is ieder geval een film waar je nog even over na denkt als hij is afgelopen.
Elizabeth Olsen is echt fantastisch in deze film, het is dat ze dezelfde naam en enkele fysieke kenmerken deelt met de Olsen-Twins, is in haar acteerwerk gelukkig niets van te merken.
Ze doet me qua werk een beetje aan Saoirse Ronan denken, typisch dat Elizabeth de door Saoirse gepasseerde rol van Scarlet Witch in de nieuwe avengers film gaat bespelen.
IMDb -- Martha Marcy May Marlene (2011) Wikipedia -- Martha Marcy May Marlene (2011) Bekijk trailer van Martha Marcy May Marlene (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Martha Marcy May Marlene (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sjaool schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:48:
Carrie werd goed neergezet door Chloë maar om heel eerlijk te zijn vond ik haar te knap voor de rol. ;) Julianne Moore was overtuigend als godsdienstige moeder. Grootste afknapper vond ik wel het einde van de film. Dit is in de originele versie naar mijn mening een stuk beter gedaan.
Ik heb 'm nog niet gezien, staat al wel klaar, maar ik verwacht dat ik meer naar Chloe dan de film ga kijken, zeker daar ik de vorige 3 versies al ken :P
Oaquasis schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:18:
Ik heb een beetje de (vreemde) gewoonte om een film te kijken en vervolgens, als in onder de indruk ben van het acteerwerk van een acteur of meestal een actrice andere films waarin ze hebben gespeeld op te zoeken en te kijken (mits het in een genre is wat ik graag kijk).
Dacht dat maar eens tijd werd om deze te reviewen en te delen. Dus, hierbij om te beginnen het thema:

Elizabeth Olsen

De 3e Olsen zus :D

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Superbad (2007)Superbad (2007)
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy | Runtime: 113min. | MPAA: R
Plot: Two co-dependent high school seniors are forced to deal with separation anxiety after their plan to stage a booze-soaked party goes awry.
Film al tig keer gezien, en gisteren weer met wat vrienden deze film gekeken. Blijft samen met The Invention of Lying mijn favoriete comedy. Dikke 9 :)
IMDb -- Superbad (2007) Wikipedia -- Superbad (2007) Bekijk trailer van Superbad (2007) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Superbad (2007)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.4 9.4 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Rush (2013)Rush (2013)
Ook ik heb naar Rush gekeken en de verwachtingen door de hoge cijfers waren erg hoog, helaas werden deze maar deels waargemaakt.

De rollen zijn goed geacteerd en het is zo nu en dan fantastisch in beeld gebracht, toch kon ik mijn vinger er niet helemaal opleggen. Het voelde een beetje als een hoop korte scenes die zich in razend tempo opvolgden, iets wat ik persoonlijk altijd wat minder prettig vind.

Omdat ik helemaal niets met auto racen heb en dus ook totaal niet bekend was met de twee heren en de formule1 voelde het gewoon wat minder speciaal allemaal.

Toch uiteindelijk wel een fijne twee uur gehad.

(Nog even een tip, heb je net zo weinig met formule 1 als ikzelf lees jezelf een klein beetje in. Ik heb namelijk de hele film gedacht dat Nikki eigenlijk Ayrton Senna was 8)7 en zat daardoor een beetje op een fataal ongeluk te wachten wat niet kwam. )

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 22:26
The Internship (2013)The Internship (2013)
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy | Runtime: 125min. | MPAA: PG-13
In het begin was ik nogal sceptisch, ik dacht namelijk dat het een erg flauwe en slechte film was. Maar uiteindelijk het bleek toch een aardig leuke comedy te zijn. Leuk aspect voor tweakers is dat het allemaal bij Google afspeelt. net geen 7 maar goed genoeg om hem te kijken
IMDb -- The Internship (2013) Wikipedia -- The Internship (2013) Bekijk trailer van The Internship (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Internship (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.9 6.9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Shutter Island (2010)Shutter Island (2010)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 138min. | MPAA: R
Plot: Drama set in 1954, U.S. Marshal Teddy Daniels is investigating the disappearance of a murderess who escaped from a hospital for the criminally insane and is presumed to be hiding nearby.
Topfilm! Helaas had SBS (geloof ik) het voor mij al verpest. Ik zag de trailer voorbij komen op tv en bedacht mezelf dat ik hem nog niet had gezien. Hierin hadden ze dus het einde verklapt, dit verneukt eigenlijk de eerste keer dat je de film kijkt doordat je op andere dingen gaat letten.

Ik heb gelezen dat ze David Fincher mee hadden willen laten werken maar dat niet hebben gedaan, opmerkelijk. DiCaprio zet een topprestatie neer, echt een rol voor hem :)

Erg van genoten, prachtige film.
IMDb -- Shutter Island (2010) Wikipedia -- Shutter Island (2010) Zoek trailer van Shutter Island (2010) via Google Schrijf zelf een recensie over Shutter Island (2010)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Laatst online: 29-09 16:28

Zeddicius

Conscience do cost

Ja, dat spoileren in de aankondiging/trailer op tv viel mij ook enorm op. Gelukkig heb ik de film al gezien, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat men met die informatie toch heel anders voor de eerste keer de film zal beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:07
Ik heb de film ook gezien in het vliegtuig 2 jaar geleden.
Vond het een erg goede film. Vroeger vond ik DiCaprio echt een zeik ventje, maar hij kan zeker wel goed acteren en ook goed verschillende types neer zetten.
Voor mij krijgt de film ook zeker het zelfde cijfer.

Zelf ben ik naar Frozen geweest gisteren:
Vond het een erg goed film. Ik hou wel van zingen in films en vooral bij Disney's komt dat goed.
Je kon zeker merken dat er een musical cast achter zat.
Idina Menzel voor de Engelstalige Elsa en Kristen Bell voor Anna.
Daarbij wordt Elsa in Nederland vertolkt door Willemijn Verkaik.

Dan heb je ook zeker wel de juiste stemmen te pakken. Kreeg overigens wel een Wicked gevoel over me heen, maar dat komt dan eerder door de stemmen denk ik.

Grafische zat de film prachtig in elkaar en zeker omdat het volgens mij dit jaar voor het eerst is dat er geen Pixar film komt na Planes (2013).

Het verhaal was prima te pruimen. Had wel een idee hoe het ging lopen, maar bij mij viel dat kwartje wat later dan bij mijn vrouw die het al vrij snel door had.

Disney heeft iig weer z'n best gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Paranormal Activity: The Marked Ones (2014)Paranormal Activity: The Marked Ones (2014)
IMDb: N/A | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 84min. | MPAA: R
Wat een bagger slechte film zeg. In het begin zitten er nog wel grappige momenten in, maar het duurt te lang voor het spannend word. En als het spannend word zitten er een paar schrikmomenten in....
Het einde dan, mijn god. Ik heb werkelijk nog nooit zo'n slecht einde gezien. Ongelofelijk, dit was de laatste PA voor mij.
IMDb -- Paranormal Activity: The Marked Ones (2014) Wikipedia -- Paranormal Activity: The Marked Ones (2014) Bekijk trailer van Paranormal Activity: The Marked Ones (2014) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Paranormal Activity: The Marked Ones (2014)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=2 2 / 10

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Arunia schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:36:
Vond het een erg goede film. Vroeger vond ik DiCaprio echt een zeik ventje, maar hij kan zeker wel goed acteren en ook goed verschillende types neer zetten.

Frozen (2013)[afbeelding]
Vond het een erg goed film. Ik hou wel van zingen in films en vooral bij Disney's komt dat goed.

Dan heb je ook zeker wel de juiste stemmen te pakken. Kreeg overigens wel een Wicked gevoel over me heen, maar dat komt dan eerder door de stemmen denk ik.

Grafische zat de film prachtig in elkaar en zeker omdat het volgens mij dit jaar voor het eerst is dat er geen Pixar film komt na Planes (2013).

Het verhaal was prima te pruimen. Had wel een idee hoe het ging lopen, maar bij mij viel dat kwartje wat later dan bij mijn vrouw die het al vrij snel door had.

[afbeelding] 8.5 / 10
Mooi dat je Frozen ook zo goed vond. Zelf vind ik zang van Willemijn beter dan die van Indina! Daarnaast: Planes was geen Pixar. Planes was van Disney (direct) zelf. Wel ge-coproduceerd door John Lasseter van Pixar.
Frozen is ook geen Pixar (net als Tangled/Rapunzel direct van Disney zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:56
Raven schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:19:
[...]

Ik heb 'm nog niet gezien, staat al wel klaar, maar ik verwacht dat ik meer naar Chloe dan de film ga kijken, zeker daar ik de vorige 3 versies al ken :P
Het is echt een blije tienerfilm gespeeld door blije Amerikaanse tieners en is meer komedie dan horror. Maar dit heeft me wel geprikkeld om de originele een keer te kijken, want die heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
horizon1978 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:13:
[...]

Mooi dat je Frozen ook zo goed vond. Zelf vind ik zang van Willemijn beter dan die van Indina! Daarnaast: Planes was geen Pixar. Planes was van Disney (direct) zelf. Wel ge-coproduceerd door John Lasseter van Pixar.
Frozen is ook geen Pixar (net als Tangled/Rapunzel direct van Disney zelf).
Daar hadden we ook nog de discussie over. Dan zal het Monster U zijn geweest als die uit 2013 was.

En uiteraard is Willemijn vele malen beter dan Idina. Maar was zeker wel lekker om te horen die zang. Ze doet het er goed iig.

Met de Disney CGI films merk je iig wel kwalitatief het verschil tegenover Pixar. Maar Frozen was iig erg mooi gedaan en een pluimpje voor Disney op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

verkeerde topic....

[ Voor 86% gewijzigd door Bokkie op 06-01-2014 14:55 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Arunia schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:26:
[...]

Daar hadden we ook nog de discussie over. Dan zal het Monster U zijn geweest als die uit 2013 was.

En uiteraard is Willemijn vele malen beter dan Idina. Maar was zeker wel lekker om te horen die zang. Ze doet het er goed iig.

Met de Disney CGI films merk je iig wel kwalitatief het verschil tegenover Pixar. Maar Frozen was iig erg mooi gedaan en een pluimpje voor Disney op dat gebied.
Yep, Monsters University was in 2013 van Pixar.

Het animatie niveau van Pixar staat een stap hoger, klopt, maar de Disney stijl van Rapunzel (nog een tikkie beter dan Frozen) en nu Frozen bevalt me wel en is misschien wel leuker dan hoe Pixar Brave heeft aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
The Heat (2013)The Heat (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 117min. | MPAA: R
Film kijkt lekker weg, is best grappig. Beetje standaard verhaal met asociale agent en nette agent alleen dan uitgevoerd met vrouwen. Dit soort komedies zijn al vaak gedaan, maar dan met mannen. Niks bijzonders, maar wel leuk om te kijken.
IMDb -- The Heat (2013) Wikipedia -- The Heat (2013) Bekijk trailer van The Heat (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Heat (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

We're the Millers (2013)We're the Millers (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: 110min. | MPAA: R
Film is redelijk grappig, maar helaas niet altijd even boeiend. Sommige momenten wel hardop gelachen, andere momenten slaan ze de plank mis met de grappen. Strip scenes met jennifer aniston maken deze film wel meer dan waard om naar te kijken en te herkijken :-)
IMDb -- We're the Millers (2013) Wikipedia -- We're the Millers (2013) Bekijk trailer van We're the Millers (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over We're the Millers (2013)

Kick-Ass 2 (2013)Kick-Ass 2 (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 103min. | MPAA: R
Kick-ass 1 vond ik geweldig. Dit is wel een ander soort film, iets meer gericht op actie, maar ook logisch met een vervolg op een helden film. Film bleef me van begin tot eind boeien en is zeker de moeite waard als je 1 ook leuk vond.
IMDb -- Kick-Ass 2 (2013) Wikipedia -- Kick-Ass 2 (2013) Bekijk trailer van Kick-Ass 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kick-Ass 2 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.2 7.2 / 10

Elysium (2013)Elysium (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R
Verhaal is boeiend en bijzonder. Mensheid is een nieuwe samenleving begonnen op een ruimteschip waar alleen de elite terecht kunnen, terwijl de rest van de mensheid op aarde in ellende leeft. Actie scenes waren ook niet verkeerd, dus al met al was het een verassing deze. Als je van actiefilms of scifi houdt zeker een aanrader.
IMDb -- Elysium (2013) Wikipedia -- Elysium (2013) Bekijk trailer van Elysium (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Elysium (2013)

The Hangover Part III (2013)The Hangover Part III (2013)
IMDb: 5.9 | Genre: Comedy | Runtime: 100min. | MPAA: R
Tsjah, het is jammer dat ze zo'n leuke eerste film helemaal proberen uit te melken. Ze proberen met veel moeite een 3e verhaal eruit te persen waarin weer onze personages in allerlei benarde situaties terecht komen. Wilde het wel kijken, omdat ik toch een band voel met de personages in deze films doordat hangover 1 zo geweldig was. Geen voldoende helaas.
IMDb -- The Hangover Part III (2013) Wikipedia -- The Hangover Part III (2013) Bekijk trailer van The Hangover Part III (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hangover Part III (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

The World's End (2013)The World's End (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Action, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 109min. | MPAA: R
Als ik aan deze film denk moet ik weer lachen gewoon :-) Weer een hele leuke film neergezet door Simon Pegg. Het is net geen Hot Fuzz, maar toch weer een origineel verhaal en komische scenes. Als je Shaun of the Dead en Hot Fuzz leuk vond, heb je hier weer een film in dezelfde genre, maar toch best anders.
IMDb -- The World's End (2013) Wikipedia -- The World's End (2013) Bekijk trailer van The World's End (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The World's End (2013)

Last Vegas (2013)Last Vegas (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Dit is een zeer leuke film. Doet me denken aan Hangover 1, maar dan toch niet gekopieerd en met een eigen sfeer. De 4 oudere mannen (en zeer bekende namen) die meespelen hebben onderling een geweldige chemie en zorgen voor hele leuke momenten in de film. Een komedie die ik zeker nog eens zou willen kijken.
IMDb -- Last Vegas (2013) Wikipedia -- Last Vegas (2013) Bekijk trailer van Last Vegas (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Last Vegas (2013)

Zo hopelijk ben ik weer bij met mijn bekeken films lijst :)

[ Voor 68% gewijzigd door shenr op 06-01-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Arunia schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:36:

Frozen (2013)[afbeelding]

[afbeelding] 8.5 / 10
En niet alleen Idina ;) Jonathan Groff (Kristoff) heeft ook een musicalachtergrond (en Glee) en Josh Gad (Olaf) heeft 1 van de hoofdrollen gehad in Book of Mormon.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:21
GS88 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:26:
Enemy of the State (1998)[afbeelding]
[afbeelding] 8.5 / 10
Eigenlijk zouden ze een keer een up to date remake van deze film moeten maken.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 19:06
GrooV schreef op maandag 06 januari 2014 @ 09:15:
The Internship (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.3 | Genre: Comedy | Runtime: 125min. | MPAA: PG-13
In het begin was ik nogal sceptisch, ik dacht namelijk dat het een erg flauwe en slechte film was. Maar uiteindelijk het bleek toch een aardig leuke comedy te zijn. Leuk aspect voor tweakers is dat het allemaal bij Google afspeelt. net geen 7 maar goed genoeg om hem te kijken
[afbeelding] 6.9 / 10
Ik vond er wel een hoop 'product placement' in zitten... ;)

(maar inderdaad een geinige film. Zesje zou ik 'm geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 16:52

Twhomp

Stayin' Alive

BrammeS schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:53:
[...]

Eigenlijk zouden ze een keer een up to date remake van deze film moeten maken.
Vragen om een remake van een (goede) film 8)7

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:24
Die nu ook nog prima te kijken is overigens. Films uit de jaren '80 of eerder vind ik vaak moeilijk om naar te kijken, omdat het grafisch gezien gewoon niet is wat ik gewend ben, maar bij een film als Enemy of the State is dat (imo) nog niet van toepassing :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:16
Hahn schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:11:
Die nu ook nog prima te kijken is overigens. Films uit de jaren '80 of eerder vind ik vaak moeilijk om naar te kijken, omdat het grafisch gezien gewoon niet is wat ik gewend ben, maar bij een film als Enemy of the State is dat (imo) nog niet van toepassing :P
Misschien moet je eens voor de grap gaan kijken naar The Wizard of Oz (1939). :P http://www.imdb.com/title/tt0032138/
Grafisch is die film ver zijn tijd vooruit! En één van de vele parels van voor 1990. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-09 19:10

2mb

Enemy of the State kan inderdaad nog behoorlijk goed meekomen met de moderne tijd qua technologie. Qua plot is hij ook sterk genoeg. Waar ik graag een remake van zou willen hebben is Eagle Eye (2008). Vergelijkbaar thema (allesbeheersende overheid door middel van technologie) maar hoe verder deze film vorderde, hoe absurder het werd. Een meer realistisch en intelligenter einde zou deze film een stuk beter maken.

Het valt me wel op dat de spionagetechnologie uit series als 24 en deze films, die ik vroeger voor onmogelijk hield, tegenwoordig toch een stuk dichter bij de werkelijkheid lijkt te liggen.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mik! schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:46:
[...]

En niet alleen Idina ;) Jonathan Groff (Kristoff) heeft ook een musicalachtergrond (en Glee) en Josh Gad (Olaf) heeft 1 van de hoofdrollen gehad in Book of Mormon.
Helemaal waar. Zie nu net ook zijn foto. Ben kijker van Glee namelijk, maar die had ik er niet uit gehaald. :P

Gisteren op SBS (klote zender trouwens met z'n reclames die zo lekker lang duren) Tower Heist gezien.

Tower Heist (2011)Tower Heist (2011)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 104min. | MPAA: PG-13
Plot: When a group of hard working guys find out they've fallen victim to a wealthy business man's Ponzi scheme, they conspire to rob his high-rise residence.
Ik heb me samen met mijn vrouw erg vermaakt met de film.
Moet zeggen dat Ben Stiller best wel wat karakters neer kan zetten. Straks met de Secret life of Walter Mitty (oid) ben ik ook benieuwd hoe hij dat doet.
Niet alleen komedie, maar ook wat serieuzer.

De film zit redelijk goed in elkaar. Uiteraard zal niet alles kloppen. Maar dat mocht de pret niet drukken. Niet overdreven grappig, maar wel leuk op goede momenten.
Alleen het karakter van Eddy Murphy maakt ineens een rare ommezwaai
spoiler:
van gevel toerist naar sophisticated achtige inbreker
.
Maar ach.
IMDb -- Tower Heist (2011) Wikipedia -- Tower Heist (2011) Bekijk trailer van Tower Heist (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Tower Heist (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52
Rush (2013)Rush (2013)
Plot: A re-creation of the merciless 1970s rivalry between Formula One rivals James Hunt and Niki Lauda.
zeer boeiende en onderhoudende film, en uitstekend geacteerd. kende het verhaal van Lauda en Hunt eigenlijk helemaal niet en heb daarna nog een documentaire gekeken, dan merk je pas hoe realistisch e.e.a. is neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

White House Down (2013)White House Down (2013)
IMDb: 6.3 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 131min. | MPAA: PG-13
Plot: While on a tour of the White House with his young daughter, a Capitol policeman springs into action to save his child and protect the president from a heavily armed group of paramilitary invaders.
Bereid je voor op een film waar alles, alles, maar dan ook werkelijk ALLES discutabel/onwaarschijnlijk/overdreven is.

Een actiefilm die in de jaren '80 gemaakt had kunnen worden. Veel schieten (alles en iedereen mist continu, behalve in het begin de badies en aan het eind de goede), 1 op 1 gevechten, helicopters, straaljagers en raketten. Alles zit er in.

Afgrijselijk, maar op 1 of andere manier wel onderhoudend als je je verstand maar op 0,0 zet.

Nadeel is wel dat hij te lang duurt. Hij had 1:25 moeten duren, maar ze weten hem te rekken tot 2:10, waardoor sommige scenes echt te lang duren.

Het einde is tenenkrommend, precies zoals het hoort bij een film als deze. Kijken als je niets anders hebt.
IMDb -- White House Down (2013) Wikipedia -- White House Down (2013) Bekijk trailer van White House Down (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over White House Down (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 14:54
SaN schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:19:
[...]

Grappig, ik had exact het tegenovergestelde. De film wordt over het algemeen nogal goed beoordeeld, dus wellicht heb ik gewoon een afwijkende smaak, maar ik vond het een waardeloze film. Ook ik keek zonder iets te weten over de film trouwens.

Het acteerwerk is prima, niks mis mee. Maar daar houdt het echt op. Je kijkt naar een dag in het leven van een persoon waar ik maar zeer weinig sympathie voor kan opbrengen
spoiler:
en uiteindelijk wordt hij doodgeschoten. (niet echt een spoiler, want dat zie je al in de eerste minuut)
Ik kon er echt totaal geen boeiend verhaal in vinden. Wat mij betreft was de hele dag ook zeer overbodig en het valt ook zwaar te betwijfelen of al die gebeurtenissen ook echt daadwerkelijk zijn gebeurd of redelijk zijn overdreven om nog enige sympathie op te wekken voor het slachtoffer.

Van mij krijgt de film een 4. Al met al niet echt "slecht", maar eerder saai en overbodig.
Ik ben het met je eens.
Wat is er zo uniek aan de gebeurtenis dat er een film aan gewijd moet worden?
De hele film zijn ze bezig met die jongen ophemelen, zodat je extra veel medelijden met hem zou moet hebben? Ik vond het verschrikkelijk overgedramatiseerd.
MrVegeta schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:05:
[...]

Film is gebaseerd op een boek geschreven door de kerel die Leo speelt, hoewel het vast niet allemaal 100% klopt is het (natuurlijk) wel gewoon waar dat als je geld hebt je overal wel mee weg komt.

Ik vond het overigens een erg leuke film die ik over 3 maand zeker nog eens wil zien.
Dat the Wolf of Wall Street autobiografisch is, heeft de hele film voor mij verpest. Het is een narcist die een podium heeft gekregen om uit de doeken te doen hoe stout hij wel niet is geweest. Vanaf het eerste moment had ik een gruwelijke hekel aan Jordan Belfort en zoals het narcisten betaamt, is hij niet zo kritisch op zichzelf. De film begint redelijk serieus, maar slaat nogal snel om in een slapstick; voor Jonah Hill's karakter geldt overigens exact het zelfde. Hij begint wel sterk, wanneer hij een super awkward kereltje speelt dat getrouwd is met zijn nichtje. Maar al snel is hij die schreeuwerige outcast geworden die hij eigenlijk in iedere film is.

Na een uur had ik het allemaal wel gezien en had Jordan Belfort een verschrikkelijke dood mogen sterven, jammer dat het in werkelijkheid niet zo is gegaan. Don't get me wrong. Ik kan best lachen om het hele concept, maar ik miste de kritische noot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansen-nl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-04 15:08
The Truman Show (1998)The Truman Show (1998)
IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama, Sci-Fi | Runtime: 103min. | MPAA: PG
Plot: An insurance salesman/adjuster discovers his entire life is actually a TV show.
Na wat over deze film gehoord te hebben werd ik toch wel benieuwd en ben ik gaan kijken. Het is jammer dat er vanaf het begin nog maar weinig geheimen zijn voor de kijker maar toch bleef deze film me de volle 1,5 uur boeien. Het verhaal is gewoon geniaal en zet je aan het nadenken over het begrip 'waarheid'. Verwacht geen prachtige special effects of bijzonder mooi acteerwerk maar toch is deze film wat mij betreft een 8 waard.

(Dat deze film echt wat met je doet blijkt wel uit het feit dat er mensen geloofden dat zij hetzelfde beleefden als de hoofdpersoon. Er is zelfs een psychische aandoening naar deze film vernoemd. The Truman Show delusion)
IMDb -- The Truman Show (1998) Wikipedia -- The Truman Show (1998) Bekijk trailer van The Truman Show (1998) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Truman Show (1998)

“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Fruitvale Station (2013)Fruitvale Station (2013)
Waargebeurd drama over een jongeman die na een opstootje op het station wordt doodgeschoten tijdens zijn arrestatie. Sterk acteerwerk van hoofdrolspeler Michael B. Jordan, maar het script is wat zwakker dan nodig en verheerlijkt naar mijn mening het hoofdpersonage iets te veel.

IMDb -- Fruitvale Station (2013) Wikipedia -- Fruitvale Station (2013) Bekijk trailer van Fruitvale Station (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fruitvale Station (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik kom net terug van the secret life of Walter Mitty. Best een leuke film, aanrader om met de vriendin heen te gaan.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Ram0n schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:48:
Fruitvale Station (2013)[afbeelding]
Waargebeurd drama over een jongeman die na een opstootje op het station wordt doodgeschoten tijdens zijn arrestatie. Sterk acteerwerk van hoofdrolspeler Michael B. Jordan, maar het script is wat zwakker dan nodig en verheerlijkt naar mijn mening het hoofdpersonage iets te veel.

[afbeelding] 7 / 10
vond t een erg goeie film. 'a day in the life of'... en je voelt aan alles dat er iets staat te gebeuren (ik kende het verhaal niet). kwam er pas later achter dat de hoofdrolspeler een opgegroeide Wallace uit The Wire is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
habermas schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:13:
[...]
en je voelt aan alles dat er iets staat te gebeuren (ik kende het verhaal niet)
Misschien helpt het feit dat je niet precies weet wat er gebeurd is ook wel bij de beleving. Want ik lees nu al een aantal keer dat mensen het verhaal van de laatste dag wat ongeloofwaardig vinden en vinden dat de hoofdpersoon teveel wordt opgehemeld. Maar dat had ik totaal niet. Ook ik voelde/wist dat er iets ging gebeuren maar wist niet precies wat

Dat iemand een crimineel verleden heeft betekent natuurlijk niet dat hij nooit mensen helpt of geeft om zijn familie/vriendin.

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 09-01-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
MrVegeta schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:05:
Ik kom net terug van the secret life of Walter Mitty. Best een leuke film, aanrader om met de vriendin heen te gaan.
Ik lees bij zoveel reviews de zin 'aanrader om met de vriendin heen te gaan', dat ik mij inmiddels afvraag of de gemiddelde vrouw dan echt zo'n beperkte filmsmaak heeft :) Of dat ik en wat vrouwen in mijn omgeving toevallig uitzonderingen zijn en eigenlijk alles wel kijken/kunnen waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
The Great Beauty (2013)The Great Beauty (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 142min. | MPAA: Not Rated
Sommigen zullen weglopen met deze film, ik vond het teveel vorm en te weinig humor/content, misschien voel ik het niet goed aan. Zeker geen onvoldoende, maar verder...
IMDb -- The Great Beauty (2013) Wikipedia -- The Great Beauty (2013) Bekijk trailer van The Great Beauty (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Great Beauty (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.2 6.2 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mik! schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:05:
[...]

Ik lees bij zoveel reviews de zin 'aanrader om met de vriendin heen te gaan', dat ik mij inmiddels afvraag of de gemiddelde vrouw dan echt zo'n beperkte filmsmaak heeft :) Of dat ik en wat vrouwen in mijn omgeving toevallig uitzonderingen zijn en eigenlijk alles wel kijken/kunnen waarderen.
Er zijn uitzonderingen, mijn vriendin vind Django ook erg leuk, Wolf on Wallstreet laatst ook maar net zoals ik wel van een goede speelfilm houd vind zij romantische films leuk. Dan is dit een erg leuke film, het is helemaal niet zoetsappig ofzo. Overiges gaan (volgens mij) mannen vaker naar de film dan vrouwen, dus als je een leuk uitje wil dan is secret life erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
MrVegeta schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:57:
[...]

Er zijn uitzonderingen, mijn vriendin vind Django ook erg leuk, Wolf on Wallstreet laatst ook maar net zoals ik wel van een goede speelfilm houd vind zij romantische films leuk. Dan is dit een erg leuke film, het is helemaal niet zoetsappig ofzo. Overiges gaan (volgens mij) mannen vaker naar de film dan vrouwen, dus als je een leuk uitje wil dan is secret life erg leuk.
Het klopt dat TSLOFWM inderdaad een prima avondje uit is. Alleen in mijn geval vond mijn vriend het dus niets en ben ik samen met mijn broertje geweest :D Sowieso kijk ik veel meer films dan mijn vriend, dus in ons geval is het andersom.

Ik vroeg het mij gewoon even af, omdat ik het steeds vaker zie in reviews dat mensen (mannen) een film aanprijzen als een leuke film om met vriendin/vrouw te kijken. Andersom zie je het dan weer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:56
Mik! schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:28:
[...]

Ik vroeg het mij gewoon even af, omdat ik het steeds vaker zie in reviews dat mensen (mannen) een film aanprijzen als een leuke film om met vriendin/vrouw te kijken. Andersom zie je het dan weer niet ;)
Mijn vriendin kijkt graag horrorfilms, maar ik kan echt niet bang worden van de horrorfilms van de laatste tijd. We hebben The Conjuring en Insidious: Chapter 2 gekeken, maar ik moest alleen maar lachen. Maar The Ring bijvoorbeeld, vind ik weer geweldig, mede door de acteurs, maar ook omdat het gewoon zo goed in elkaar zit en er ook thriller, drama en andere elementen in zitten. Of misschien omdat ik ook al wat ouder ben, schrik ik niet meer zo snel. Het is ook meer het geluid waar je van schrikt, als je die keihard aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 05 januari 2014 @ 23:14:
Superbad (2007)[afbeelding]
IMDb: 7.6 | Genre: Comedy | Runtime: 113min. | MPAA: R
Plot: Two co-dependent high school seniors are forced to deal with separation anxiety after their plan to stage a booze-soaked party goes awry.
Film al tig keer gezien, en gisteren weer met wat vrienden deze film gekeken. Blijft samen met The Invention of Lying mijn favoriete comedy. Dikke 9 :)
[afbeelding] 9.4 / 10
Leuke film inderdaad. Ik had deze nog niet gezien maar heb een paar keer goed kunnen lachen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stef1256
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-08 11:17
Blackfish (2013)Blackfish (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Documentary | Runtime: 83min. | MPAA: PG-13
Plot: Notorious killer whale Tilikum is responsible for the deaths of three individuals, including a top killer whale trainer...
Onderhoudende docu over orca's en seaworlds.
Laat een heel ander beeld zien dan gangbare het PR-verhaaltje
IMDb -- Blackfish (2013) Wikipedia -- Blackfish (2013) Bekijk trailer van Blackfish (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blackfish (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mik! schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:28:
[...]

Het klopt dat TSLOFWM inderdaad een prima avondje uit is. Alleen in mijn geval vond mijn vriend het dus niets en ben ik samen met mijn broertje geweest :D Sowieso kijk ik veel meer films dan mijn vriend, dus in ons geval is het andersom.

Tja, hoeveel vrouwelijk film-reviewers ken je? Ik 0, maar ken een hele boel kerel die het doen. Het is ook makkelijker om een vrouw mee te krijgen naar een film die een kerel leuk vindt dan een kerel naar een film die een vrouw leuk vindt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

habermas schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:30:
Rush (2013)[afbeelding]
Plot: A re-creation of the merciless 1970s rivalry between Formula One rivals James Hunt and Niki Lauda.
zeer boeiende en onderhoudende film, en uitstekend geacteerd. kende het verhaal van Lauda en Hunt eigenlijk helemaal niet en heb daarna nog een documentaire gekeken, dan merk je pas hoe realistisch e.e.a. is neergezet.
[afbeelding] 7.5 / 10
Welke docu is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:30

HaterFrame

Well... Poo came out!

4bit schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:35:
Gravity (2013)[afbeelding]
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Prachtige film met mooie sfeerbeelden en bijbehorende muziek. Zeer goed geacteerd, wat zeker geen makkelijke opgave was aangezien je vaak alleen het gezicht te zien krijgt. Ook is dit toch een film waarvan het de moeite is om hem in de bioscoop te zien, en zelfs 3D had een meerwaarde.

Wel enkele onlogische dingen waar ik moest over zetten. Voor de rest topfilm.
[afbeelding] 8.5 / 10
Idd een van de betere films van de afgelopen tijd...
De beelden zijn erg gaaf, ondanks dat het allemaal wat traag aanvoelde vloog de film in een top tempo voorbij! Topper!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
MrVegeta schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:15:
[...]
Tja, hoeveel vrouwelijk film-reviewers ken je? Ik 0, maar ken een hele boel kerel die het doen. Het is ook makkelijker om een vrouw mee te krijgen naar een film die een kerel leuk vindt dan een kerel naar een film die een vrouw leuk vindt :p
Hmm, daar heb je inderdaad een punt. Her en der lees je wel korte reviews van vrouwen, maar het merendeel is man. Misschien moet ik toch maar vaker reviews schrijven dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Geen idee welke Habermas bedoelde; maar als je van dit onderwerp houdt zijn de volgende docu's wellicht interessant:

Senna - Al een paar jaar oud, maar vertelt heel mooi het verhaal van Senna.
One - Nog maar net uit als ik me niet vergis, staat bij mij ook hoog op m'n lijstje om te gaan bekijken dus kan er nog geen oordeel over geven :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Carrie (2013)Carrie (2013)
Wat een bagger film zeg! Totaal niet spannend, saai en shit acteerwerk.

Werd ook schijtziek van 'mama' dit 'mama' dat! Carrie wekte bij mij meer irritatie op dan de andere spelers.

Zonde van mijn 8 GB donwload.
IMDb -- Carrie (2013) Wikipedia -- Carrie (2013) Bekijk trailer van Carrie (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Carrie (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:28
Mandrake466 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:03:
Wat een bagger film zeg! Totaal niet spannend, saai en shit acteerwerk.

Werd ook schijtziek van 'mama' dit 'mama' dat! Carrie wekte bij mij meer irritatie op dan de andere spelers.

Zonde van mijn 8 GB donwload.
[afbeelding] 4 / 10
ha ik had precies hetzelfde, had ter vergelijking ook de oude carrie meegenomen. Maar ik vond hier niks spannends aan. Steeds maar doorgespoeld en niet afgekeken, beide..
Voor mij een 3 voor beide carrie voor zowel de remake als het origineel

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Wom

Escape Plan (2013)Escape Plan (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Action, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: R
Plot: When a structural-security authority finds himself set up and incarcerated in the world's most secret and secure prison, he has to use his skills to escape with help from the inside.
Waren net te laat om nog een plekje bij Wolf of Wallstreet te bemachtingen, dus maar voor Escape Plan gegaan. Stallone en Schwarzenegger samen in een film, dan weet je wat te verwachten.

Wat volgt is een vermakelijke film die wel een aantal flinke gaten laat vallen in het verhaal. Niet erg, want aan het eind van de rit zul je met een kleine glimlach de zaal verlaten.

De acteerprestaties zijn niet enorm goed, al wordt de rol van Jim Caviezel best sterk neergezet. Valt positief op tegen 'namen' als 50 Cent. Wel gedurfd om 50 Cent, Stallone en Schwarzenegger in dezelfde film te casten, want allen zijn normaal gezien slecht te verstaan. :P

Geen must-see, maar als je graag actiefilms ziet kun je deze eigenlijk niet overslaan.
IMDb -- Escape Plan (2013) Wikipedia -- Escape Plan (2013) Bekijk trailer van Escape Plan (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Escape Plan (2013)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 15:40
The Wolf of Wall Street (2013)The Wolf of Wall Street (2013)
IMDb: 8.7 | Genre: Biography, Comedy, Crime | Runtime: 180min. | MPAA: R
Deze gister gezien op de premièreavond. Leonardo DiCaprio speelt een 'broker', een handelaar in aandelen die vanuit niets een enorm imperium opbouwt. De film zit vol absurde momenten en humor, en daardoor vlogen de 3 uren die de film duurt zo om. Leonardo houdt op een aantal momenten in de film een speech om zijn personeel te overtuigen van een bepaald doel om ze enthousiast te maken: geniaal gespeeld en ik ging er helemaal in mee. Ook het sfeertje van wallstreet in de jaren 80-90 is goed neergezet: honderden mensen op een werkvloer aan de telefoon die door elkaar heenschreeuwen en vloeken. Ik vind het zeker een aanrader om te kijken, maar de 8.7 die het momenteel op IMDB krijgt niet waard, daarvoor vond ik het einde niet verrassend genoeg.
IMDb -- The Wolf of Wall Street (2013) Wikipedia -- The Wolf of Wall Street (2013) Bekijk trailer van The Wolf of Wall Street (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wolf of Wall Street (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adventureland (2009)Adventureland (2009)
IMDb: 6.8 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 107min. | MPAA: R
Plot: In the summer of 1987, a college graduate takes a 'nowhere' job at his local amusement park, only to find it's the perfect course to get him prepared for the real world.
Film kijkt lekker weg. De regisseur is dezelfde als bij Superbad maar de film is echt niet zo grappig :). Dat maakt verder niet zo veel uit maar het is meer een luchtige drama met humorvolle momenten en een vleugje romantiek. De sfeer van de film wordt goed neergezet en de acteurs doen het ook leuk. De hoofdrolspeler is die gast uit die Facebook film.
IMDb -- Adventureland (2009) Wikipedia -- Adventureland (2009) Zoek trailer van Adventureland (2009) via Google Schrijf zelf een recensie over Adventureland (2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Bartske schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:37:
daarvoor vond ik het einde niet verrassend genoeg
lol, waargebeurd verhaald.
Pagina: 1 ... 41 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]