SaN schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:19:
[...]
Grappig, ik had exact het tegenovergestelde. De film wordt over het algemeen nogal goed beoordeeld, dus wellicht heb ik gewoon een afwijkende smaak, maar ik vond het een waardeloze film. Ook ik keek zonder iets te weten over de film trouwens.
Het acteerwerk is prima, niks mis mee. Maar daar houdt het echt op. Je kijkt naar een dag in het leven van een persoon waar ik maar zeer weinig sympathie voor kan opbrengen
spoiler:en uiteindelijk wordt hij doodgeschoten. (niet echt een spoiler, want dat zie je al in de eerste minuut)
Ik kon er echt totaal geen boeiend verhaal in vinden. Wat mij betreft was de hele dag ook zeer overbodig en het valt ook zwaar te betwijfelen of al die gebeurtenissen ook echt daadwerkelijk zijn gebeurd of redelijk zijn overdreven om nog enige sympathie op te wekken voor het slachtoffer.
Van mij krijgt de film een 4. Al met al niet echt "slecht", maar eerder saai en overbodig.
Ik ben het met je eens.
Wat is er zo uniek aan de gebeurtenis dat er een film aan gewijd moet worden?
De hele film zijn ze bezig met die jongen ophemelen, zodat je extra veel medelijden met hem zou moet hebben? Ik vond het verschrikkelijk overgedramatiseerd.
MrVegeta schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:05:
[...]
Film is gebaseerd op een boek geschreven door de kerel die Leo speelt, hoewel het vast niet allemaal 100% klopt is het (natuurlijk) wel gewoon waar dat als je geld hebt je overal wel mee weg komt.
Ik vond het overigens een erg leuke film die ik over 3 maand zeker nog eens wil zien.
Dat the Wolf of Wall Street autobiografisch is, heeft de hele film voor mij verpest. Het is een narcist die een podium heeft gekregen om uit de doeken te doen hoe stout hij wel niet is geweest. Vanaf het eerste moment had ik een gruwelijke hekel aan Jordan Belfort en zoals het narcisten betaamt, is hij niet zo kritisch op zichzelf. De film begint redelijk serieus, maar slaat nogal snel om in een slapstick; voor Jonah Hill's karakter geldt overigens exact het zelfde. Hij begint wel sterk, wanneer hij een super awkward kereltje speelt dat getrouwd is met zijn nichtje. Maar al snel is hij die schreeuwerige outcast geworden die hij eigenlijk in iedere film is.
Na een uur had ik het allemaal wel gezien en had Jordan Belfort een verschrikkelijke dood mogen sterven, jammer dat het in werkelijkheid niet zo is gegaan. Don't get me wrong. Ik kan best lachen om het hele concept, maar ik miste de kritische noot.