Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.222 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
The Boondock Saints II: All Saints Day (2009)The Boondock Saints II: All Saints Day (2009)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Comedy, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 118min. | MPAA: R
Plot: The MacManus brothers are living a quiet life in Ireland with their father, but when they learn that their beloved priest has been killed by mob forces, they go back to Boston to bring justice to those responsible and avenge the priest.
Na het geniale deel 1 (Staat in mijn top 3 films) slaat dit nergens op.. Uwe Boll had dit kunnen maken, wat een slecht vervolg. Alles wat goed was aan 1 verpesten en mainstream junk maken (wat deel 1 ook al was maar minder).
Laten we deze maar snel vergeten.
IMDb -- The Boondock Saints II: All Saints Day (2009) Wikipedia -- The Boondock Saints II: All Saints Day (2009) Bekijk trailer van The Boondock Saints II: All Saints Day (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Boondock Saints II: All Saints Day (2009)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

Dogma (1999)Dogma (1999)
IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Comedy, Fantasy | Runtime: 130min. | MPAA: R
Plot: An abortion clinic worker with a special heritage is called upon to save the existence of humanity from being negated by two renegade angels trying to exploit a loophole and re-enter Heaven.
Hoe vaak ik hem ook zie, blijft het een geweldige film. Alan Rickman speelt geweldig als Metatron, en het hele verhaal is erg leuk gebracht, hoewel zeer cliche. (gelukkig met genoeg zelfspot).

Een film die je eens in de zoveel tijd kijkt terwijl je aan het gamen bent ofzo.
IMDb -- Dogma (1999) Wikipedia -- Dogma (1999) Bekijk trailer van Dogma (1999) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dogma (1999)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

[ Voor 30% gewijzigd door corset op 20-12-2013 07:21 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

47 Ronin.

OMG wat een crap :/ Hoe verneuk ik een awesome concept door er fantasy pulp van te maken, en er even een halfbloed japnner te in injecteren zodat we een hollywoodster kunnen gebruiken om pulbiek te trekken :')

Enige reden om niet eerder weg te lopen was omdat ik wel benieuwd was of hij ze wel allemaal seppuku liet plegen op het laatst.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volkano
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 19:43
Spring Breakers (2012)Spring Breakers (2012)
IMDb: 5.4 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 94min. | MPAA: R
Een film waar ik van te voren een sceptisch gevoel over had. De cover heeft veel weg van American Pie achtige films met veel vrouwen, seks, drugs en geld, maar vooral een film om met je verstand op nul naar te kijken....Oh boy wat ben ik verrast. De film heeft mij erg doen denken aan Drive. De sfeer in de film wordt op het moment dat Franco in beeld komt nog meer versterkt en krijgt een zeer meeslepende en dramatische wending die ik van te voren niet had zien aankomen. Erg knap gedaan door de regisseur.
IMDb -- Spring Breakers (2012) Wikipedia -- Spring Breakers (2012) Bekijk trailer van Spring Breakers (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Spring Breakers (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:39
Second that met Spring Breakers, aparte film. Magneet voor negatieve reviews van kijkers die iets anders verwachtten nav de titel en het intro.

Na Spring Breakers laatst ook Super gekeken. Die vond ik ook zo'n een aparte wending nemen in het tweede deel van de film die me ook aangenaam verraste. En dan veel beter uitgewerkt dan God Bless America die ik niet zo goed vond. Falling Down blijft in dat soort films natuurlijk een klassieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:20

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb gisteren ook de 2e Hobbit film gezien; ik vond hem op zich wel aardig. Misschien wel leuker dan het eerste deel.
Maar het heeft zeker niet meer de spanning als ik destijds bij LotR had. Toen keek je echt uit naar het volgende deel; nu kijk ik ze omdat ik ze gezien wil hebben; that's it. Maar het is natuurlijk ook meer van hetzelfde (of eigenlijk is LotR meer van hetzelfde; chronologisch gezien) en die films waren destijds echt vernieuwend dus ik denk dat we ook gewoon verwend zijn :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:17
volkano schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 07:59:
Spring Breakers (2012)[afbeelding]
Een film waar ik van te voren een sceptisch gevoel over had. De cover heeft veel weg van American Pie achtige films met veel vrouwen, seks, drugs en geld, maar vooral een film om met je verstand op nul naar te kijken....Oh boy wat ben ik verrast. De film heeft mij erg doen denken aan Drive. De sfeer in de film wordt op het moment dat Franco in beeld komt nog meer versterkt en krijgt een zeer meeslepende en dramatische wending die ik van te voren niet had zien aankomen. Erg knap gedaan door de regisseur.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 8 / 10
Haha dat meen je niet. De acteurs zijn zo slecht en de film gaat helemaal nergens over! Dit is de eerste film die ik heb afgezet na 3 kwartier in 5 jaar. Die Franco speelt zo slecht en zo nep dat ik het niet kon aanzien.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | MPAA: PG-13
Tweede deel van de Hobbit triologie. Heb er enorm van genoten. Bij deel 1 had ik nog mijn twijfels omdat het wennen was, maar bij dit deel is de HFR en 3D echt een behoorlijk pluspunt. Door de hoge framerate ziet alles er zeer strak uit, pannende shots zijn veel mooier omdat het niet meer stottert, en CGI is veel levensechter.

Dit culmineert in de verschijning van Smaug, wat echt een van de meest indrukwekkende dingen is die ik in de bios gezien heb. Geniaal!

De rest van de film is ook erg leuk, veel leuke locaties en enkele oude bekenden uit de LotR reeks. Hij is net als deel1 qua verhaallijn/spanning inferieur aan de originele LotR serie, maar op zichzelf staand nog steeds prima, zeker ze wat extra achtergrond verhalen hebben toegevoegd.
IMDb -- The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Wikipedia -- The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Bekijk trailer van The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13
The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)
Gisteren naar JT in Vlaardingen geweest.
We hebben de HFR 3D XD Dolby Atmos versie gezien.
Ik kan daar maar 1 ding op zeggen.
Nerdgasm!

Dit deeltje vond ik leuker dan deel 1. Heb wel genoeg schrik momenten gehad. Maar was erg leuk!
Stukjes met grappen etc.

Tja, wat kan ik er nog over zeggen wat anderen er al niet over gezegd hebben.
IMDb -- The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Wikipedia -- The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Bekijk trailer van The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:27
volkano schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 07:59:
Spring Breakers (2012)[afbeelding]
[afbeelding] 8 / 10
Volkomen mee eens, alhoewel ik hem nog een stap verder (als in hoger) had beoordeeld. Voor mij zeker een van de toppers van 2013 simpelweg door zijn artistieke en unieke stijl. Toppertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44
MrFl0ppY schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:38:
[...]

Haha dat meen je niet. De acteurs zijn zo slecht en de film gaat helemaal nergens over! Dit is de eerste film die ik heb afgezet na 3 kwartier in 5 jaar. Die Franco speelt zo slecht en zo nep dat ik het niet kon aanzien.
Ik vond Franco niet slecht spelen, zeker niet. Maar de film zelf krijgt van mij zelf hooguit een vijf. Het verhaal zelf is flinterdun en wat de maker er mee wil (shockeren of moeten we naar een dubbele laag zoeken?) wordt niet echt duidelijk.

spoiler:
Ik heb me overigens enorm zitten ergeren aan Selena Gomez. Dan wil je als kindsterretje in een shockerende film spelen en wat speel je vervolgens? Het Godsdienstige tutje dat halverwege afhaakt en met hangende pootjes terugkomt. Ook zo'n deel van het verhaal waarvan de bedoeling me compleet ontgaat overigens.

De vergelijking met Drive maakt me een beetje boos. Naast het feit dat ik het verband tussen beide films niet zie vond ik Drive namelijk wel geweldig, mede door de tegenstelling tussen de stille scenes en het gewelddadige vervolg. Die stille scenes (overeenkomstig het karakter van de hoofdpersoon) geven de film een diepgang die hem doet uitsteken boven andere gewelddadige films. En dan de geweldige soundtrack erbij :)

Ik zou Spring Breakers eerder willen zetten in de categorie van The Bling Ring. Ook daar gaat het om een "oppervlakkige" weergave van een groep jongeren die zich op een bepaald pad begeven maar die vond ik stukken beter in beeld gebracht. Die kreeg van mij ook een hoger cijfer (7).

[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 20-12-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

Spirited Away (2001)Spirited Away (2001)
IMDb: 8.6 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 125min. | MPAA: PG
Laatst de DVD versie gezien, en het blijft een spektakel. Als je de film aan het kijken bent heb je het gevoel alsof je in een achtbaan zit tussen het hebben van een droom en een nachtmerrie. De film heeft zijn spannende, ranzige en zeker ook romantische momenten. Maar de film is niet voor niets een van de meest aangeprezen anime kunstwerken ter wereld. Niets te min voor een Miyazaki Productie. Ik raad het aan voor jong en oud en menig anime liefhebber!
IMDb -- Spirited Away (2001) Wikipedia -- Spirited Away (2001) Bekijk trailer van Spirited Away (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Spirited Away (2001)

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:39
D-e-n schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:10:
[...]
Ik zou Spring Breakers eerder willen zetten in de categorie van The Bling Ring. Ook daar gaat het om een "oppervlakkige" weergave van een groep jongeren die zich op een bepaald pad begeven
Ik vond dus zelf dat Spring Breakers juist dat gevoel van oppervlakkigheid/zinloosheid overbracht op de kijker door de beelden en de herhalingen, niet per se door het vertellen van het verhaal.

Als je erop gesteld bent dat alles volgens de regels in drie acts wordt uitgewerkt zal het inderdaad minder te pruimen zijn. Verder geen waardeoordeel hoor, hou soms zelf erg van simpele films en vind sommige niet-lineaire films dan bijvoorbeeld weer te pretentieus (zoals The Fountain).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:00
Spirited Away, daar is nog helemaal geen BR van.
HD TV mischien?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44
matthijsln schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:04:
[...]
Ik vond dus zelf dat Spring Breakers juist dat gevoel van oppervlakkigheid/zinloosheid overbracht op de kijker door de beelden en de herhalingen, niet per se door het vertellen van het verhaal.
Er werd naar mijn mening te weinig mee gedaan. De weergave bleef voor mij te oppervlakkig.
Als je erop gesteld bent dat alles volgens de regels in drie acts wordt uitgewerkt
Voor mij hoeft het zeker niet standaard te worden uitgewerkt. Volgens mij is ook Drive allesbehalve standaard.
Maar de karakters in een film moeten wel wat met je doen. Je moet met iemand meeleven of je moet het tegenovergesteld hebben. Of je moet benieuwd zijn naar hoe een bepaald karakter zich ontwikkelt. Op dat vlak blijft Spring Breakers heel oppervlakkig. Het is feitelijk een soort van fake documentaire.

Een heel ander soort film maar wat karakters betreft had ik bijvoorbeeld ook helemaal niks met Closer. Het was allemaal heel mooi gemaakt en geacteerd maar alle hoofdpersonen waren (met uitzondering van de rol van Natalie Portman wellicht) irritant of gewoon enorme eikels. Maar toch ook weer niet erg genoeg om je op die manier in de film te trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

Bad Brains schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:28:
Spirited Away, daar is nog helemaal geen BR van.
HD TV mischien?
Oh mijn excuses. Er lag een Blu-Ray achter en vanaf hier leek het hoesje van Spirited Away op die van een blu-ray. Ik zal het gelijk even aanpassen.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-09 15:53

4bit

Onward, to futility!

Gravity (2013)Gravity (2013)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Prachtige film met mooie sfeerbeelden en bijbehorende muziek. Zeer goed geacteerd, wat zeker geen makkelijke opgave was aangezien je vaak alleen het gezicht te zien krijgt. Ook is dit toch een film waarvan het de moeite is om hem in de bioscoop te zien, en zelfs 3D had een meerwaarde.

Wel enkele onlogische dingen waar ik moest over zetten. Voor de rest topfilm.
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Riddick (2013)Riddick (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: R
Na het lezen van een aantal recensie's hier had ik het idee dat ik naar een slechte remake ging zitten kijken... niets is minder waar, heb me eigen uitstekend vermaakt. Het is gewoon een spannende actie/fantasie film. Als remake vond ik hem prima geslaagd.
IMDb -- Riddick (2013) Wikipedia -- Riddick (2013) Bekijk trailer van Riddick (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Riddick (2013)

The Heat (2013)The Heat (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 117min. | MPAA: R
Ben weer eens aangenaam verrast, een erg leuke film. Kennelijk is het zo dat je Sandra Bullock leuk/goed vindt of verschrikkelijk, waarschijnlijk behoor ik tot de eerste categorie :) Het aantal amerikaanse humorfilms die ik leuk vind begint steeds kleiner te worden, durf ze bijna niet meer op te zetten. Maar deze was weer eens best grappig, het begin met de retro 70's titeling deed het ergste vermoeden maar was gelukkig een knipoog.
IMDb -- The Heat (2013) Wikipedia -- The Heat (2013) Bekijk trailer van The Heat (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Heat (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bridget Jones's Diary (2001)Bridget Jones's Diary (2001)
IMDb: 6.7 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 97min. | MPAA: R
Plot: A British woman is determined to improve herself while she looks for love in a year in which she keeps a personal diary.
Deze inmiddels voor de negende keer gezien, ieder jaar rond kerst. Blijft een geweldige film.
IMDb -- Bridget Jones's Diary (2001) Wikipedia -- Bridget Jones's Diary (2001) Bekijk trailer van Bridget Jones's Diary (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bridget Jones's Diary (2001)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.8 8.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Prince Avalanche (2013)Prince Avalanche (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 94min. | MPAA: R
Veel podcasts die ik luister noemen dit één van hun favoriete films van het afgelopen jaar. Zover wil ik zeker niet gaan, maar dat het een bijzondere film is durf ik wel te beweren. Het samenspel van Hirsch en Rudd is oprecht en bij vlagen fascinerend, maar daar staan meerdere scènes tegenover die net niet het juiste gevoel weten over te brengen. Een scène met een oude vrouw in het bos is de uitblinker.
IMDb -- Prince Avalanche (2013) Wikipedia -- Prince Avalanche (2013) Bekijk trailer van Prince Avalanche (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Prince Avalanche (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Frances Ha (2012)Frances Ha (2012)
IMDb: 7.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 86min. | MPAA: R
Baumbach weet mijn verwachtingen hier niet waar te maken, maar desondanks een aardige film voor liefhebbers van het mumblecore-genre. Vooral de moeite waard vanwege hoofdrolspeelster Greta Gerwig.
IMDb -- Frances Ha (2012) Wikipedia -- Frances Ha (2012) Bekijk trailer van Frances Ha (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Frances Ha (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Turbo (2013)Turbo (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Sport | Runtime: 96min. | MPAA: PG
Typische animatiefilm uit de middenmoot waarvan het bestaan me over een jaar waarschijnlijk alweer ontschoten is. Het grootste probleem is dat het verhaal geen vleugje logica bevat, iets waar Pixar met de logische buurman net iets minder last van had. De animatie is aardig en er zijn enkele leuke grappen te vinden, maar daar blijft het bij.
IMDb -- Turbo (2013) Wikipedia -- Turbo (2013) Bekijk trailer van Turbo (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Turbo (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:08
The Running Man (1987)The Running Man (1987)
IMDb: 6.5 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
Plot: A wrongly convicted man must try to survive a public execution gauntlet staged as a game show.
Over 5 jaar (2017) worden gevangenen ingezet in een amusementsshow op de staatstelevisie waarbij het leven van de gevangene op het spel staat. Onze held, Arnold Schwarzenegger, komt als onschuldige in deze spelshow terecht en doet op zijn manier een poging om te overleven.

Voorspellingen maken voor 31 jaar in de toekomst? Deze film doet een leuke poging en het is vele malen waarschijnlijker dan de toekomst van Back to the Future(we hadden vorig jaar al hoverboards en vliegende auto's voor consumenten moeten hebben :( ). Deze klassieker is zijn tijd ver vooruit met zijn beeld over de moderne media en de corruptie daarin(met invloeden vanuit de politiek).
IMDb -- The Running Man (1987) Wikipedia -- The Running Man (1987) Bekijk trailer van The Running Man (1987) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Running Man (1987)

[ Voor 5% gewijzigd door ikbenerniet op 21-12-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
The Outlaw Josey Wales (1976)The Outlaw Josey Wales (1976)
IMDb: 7.9 | Genre: Western | Runtime: 135min. | MPAA: PG
Na Young Guns en Sweetwater (Sweet Vengeance) gekeken te hebben toch de smaak voor westerns weer te pakken gekregen.

Na een imo wat moeizame en onsamenhangend gefilmd begin van de film, wordt hij na een minuut of 10 samenhangend en intrigerend.
Een revenge western die ondanks de lange rit geen moment verveeld.
De nodige overacted death scenes volgen elkaar snel op en het verhaal wordt met de minuten die verstrijken dieper en afwisselender ondanks dat het in principe over hetzelfde topic gaat.

Klein meesterwerkje van bijna 40 jaar oud, beetje door de overacting en het kneiterrode bloed heen kijken en je ontdekt een klein juweeltje.

Nu The Good The Bad and The Ugly...
Weer een lange zit.
IMDb -- The Outlaw Josey Wales (1976) Wikipedia -- The Outlaw Josey Wales (1976) Bekijk trailer van The Outlaw Josey Wales (1976) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Outlaw Josey Wales (1976)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Groepje dwergen gaat van Urreburre op weg naar Orreborre, door een bos met pratende spinnen en eindigend bij rotsen met sleutelgaten. Ondertussen worden ze tegengehouden door afzichtelijke wezens die alles en iedereen dood willen hebben. Gewoon, omdat het kan.

Kortom: een flutverhaal uit een kinderboek.

Grafisch ziet het er met zijn high framerate wel goed uit, maar hierdoor stoorde ik me ook steeds meer aan de dwergmakeup. Het is alsof je een toneelstuk bijwoont.

De scènes met de draak waren trouwens wel dik in orde. Daarom een vijfje voor deze indrukwekkende beelden. Helaas trekt de rest het geheel flink omlaag.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:18
ikbenerniet schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 23:28:Over 5 jaar (2017) worden gevangenen ingezet in een amusementsshow op de staatstelevisie waarbij het leven van de gevangene op het spel staat. Onze held, Arnold Schwarzenegger, komt als onschuldige in deze spelshow terecht en doet op zijn manier een poging om te overleven.
Over 5 jaar is het 2019...
Maar Running Man blijft nog steeds een mogelijke toekomst, als je al die troep op TV ziet tegenwoordig.
Daar heeft Stephen King toch een goede voorspelling mee gedaan.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:24
Xyphoid schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:40:
[...]

Over 5 jaar is het 2019...
Damn, heb ik 2 weken liggen slapen? Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Als je iemand verbetert, doe het dan goed :>

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:01
Soof (2013)Soof (2013)
IMDb: N/A | Genre: Comedy | MPAA: 12
Waar de film over gaat:
Soof nadert de 40 en heeft alles wat ze ooit wilde: 3 leuke kinderen, een klein cateringbedrijfje, een lieve man Kasper en een heerlijk huis. Tot ze zich op een dag afvraagt: “Is this all there is?” Het cateringbedrijfje wil niet echt van de grond komen, haar drie kinderen slokken al haar tijd op en ze kan niet echt rekenen op Kasper, die zijn tijd vooral in zijn eigen werk stopt. Als Soof tijdens een etentje choreograaf Jim tegen het goddelijke lijf loopt is er meteen een klik. Even iemand die haar ziet om wie ze is, zich niet meteen afvraagt wie de kinderen naar hockey brengt en die haar het gevoel geeft bijzonder te zijn. Als de relatie tussen Soof en Jim onbedoeld uit de hand dreigt te lopen en de verbouwing van Soofs tuinhuis tot professionele keuken zijn tol eist, dringt de vraag zich langzaam op of Kasper nog wel die woest-aantrekkelijke man is, waar Soof ooit voor viel. En hoe meer ze grip probeert te krijgen op haar leven, des te meer lijkt dit te ontsporen.
Leuke film om vanuit de vrouw te zien wat ze denkt en hoe ze tegen dingen aan kijkt. Daarnaast vind ik dat de Nederlandse films van de laatste tijd van aardige kwaliteit zijn.
Verder kwam de film nog best "dichtbij" in de zin van dat je na gaat denken over je eigen familie-omgeving en over de problemen die binnen de eigen familie zich hebben afgespeeld in het verleden, wat herkenbaar is in de film.
Een 7 wat mij betreft.
IMDb -- Soof (2013) Wikipedia -- Soof (2013) Bekijk trailer van Soof (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Soof (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 20:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

CAT. 8 (2013)CAT. 8 (2013)
IMDb: 4.2 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | MPAA: PG
Plot: A research program abandoned by the best solar physicist when the Pentagon wanted to put it to military use has been resumed by his former deputy...
Is een mini serie van 2 EP's, zit wel redelijk goed in elkaar, maar af en toe heb je toch zo van die wtf momenten.
IMDb -- CAT. 8 (2013) Wikipedia -- CAT. 8 (2013) Bekijk trailer van CAT. 8 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over CAT. 8 (2013)

Spirited Away (2001)Spirited Away (2001)
Plot: In the middle of her family's move to the suburbs, a sullen 10-year-old girl wanders into a world ruled by gods, witches, and monsters; where humans are changed into animals; and a bathhouse for these creatures.
Goede film.
IMDb -- Spirited Away (2001) Wikipedia -- Spirited Away (2001) Bekijk trailer van Spirited Away (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Spirited Away (2001)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 13:17
Jorn1986 schreef op zondag 22 december 2013 @ 12:25:
Soof (2013)[afbeelding]
IMDb: N/A | Genre: Comedy | MPAA: 12
Waar de film over gaat:

[...]

Leuke film om vanuit de vrouw te zien wat ze denkt en hoe ze tegen dingen aan kijkt. Daarnaast vind ik dat de Nederlandse films van de laatste tijd van aardige kwaliteit zijn.
Verder kwam de film nog best "dichtbij" in de zin van dat je na gaat denken over je eigen familie-omgeving en over de problemen die binnen de eigen familie zich hebben afgespeeld in het verleden, wat herkenbaar is in de film.
Een 7 wat mij betreft.
[afbeelding] 7 / 10
Ligt het nu aan mij of begint elke Nederlandse film voortaan met "X nadert de 40 en heeft alles wat ze ooit wilde: 3 leuke kinderen, een klein cateringbedrijfje, een lieve man Kasper en een heerlijk huis."?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Stukfruit schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:23:

Kortom: een flutverhaal uit een kinderboek.
Trololololllol.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:50

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Damic schreef op zondag 22 december 2013 @ 12:38:
CAT. 8 (2013)[afbeelding]
IMDb: 4.2 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | MPAA: PG
Plot: A research program abandoned by the best solar physicist when the Pentagon wanted to put it to military use has been resumed by his former deputy...
Is een mini serie van 2 EP's, zit wel redelijk goed in elkaar, maar af en toe heb je toch zo van die wtf momenten.
[afbeelding] 7 / 10

Spirited Away (2001)[afbeelding]
Plot: In the middle of her family's move to the suburbs, a sullen 10-year-old girl wanders into a world ruled by gods, witches, and monsters; where humans are changed into animals; and a bathhouse for these creatures.
Goede film.
[afbeelding] 8.5 / 10
Dit is toch geen review. dit is een "kijk een wat ik gekeken heb"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Zo kom je inderdaad wel over als je dit soort reacties plaatst :>

Het verhaal is gewoon enorm slecht en het is een kinderboek.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

47 Ronin (2013)47 Ronin (2013)
IMDb: N/A | Genre: Action, Adventure, Fantasy | MPAA: PG-13
Tegen beter weten in toch gegaan en wat een draak van een film. In de 119 minuten die de film duurt zitten ongeveer 10 minuten actie die je voor een flink deel in de trailer al hebt gezien. Voor de rest is het Keanu Reeves en de Japanse cast die heel serieus kijken en mijmeren over hoe oneerlijk het leven in feodaal Japan wel niet is. Het krampachtige Engels van een deel van de Japanners, de verdwaalde LOTR monsters, video game cutscenes (HDR kleuren, altijd bergen op de achtergrond en kastelen op de rand van enorme kliffen) en pogingen van Keanu om aan zijn karakter wat diepgang te geven maken het onbedoeld komisch.

O ja, die coole gast op de posters met tattoos en een pistool ? Hij is ongeveer 10 seconden in de film en speelt verder geen enkele rol.
IMDb -- 47 Ronin (2013) Wikipedia -- 47 Ronin (2013) Bekijk trailer van 47 Ronin (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 47 Ronin (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-09 15:44
The Good, the Bad and the Ugly (1966)The Good, the Bad and the Ugly (1966)
IMDb: 9.0 | Genre: Adventure, Western | Runtime: 161min. | MPAA: Approved
Oorspronkelijke titel Il buono, il brutto, il cattivo is voor mij de beste western die er is. Een mooi verhaal met erg sterke acteurs, waaronder Clint Eastwood. Ik vind dat er in de film mooie muziek wordt gebruikt. Een film waarin samenwerking, verraad en achterdochtigheid hand in hand gaan tot een goed en sterk einde.

Een aanrader!
IMDb -- The Good, the Bad and the Ugly (1966) Wikipedia -- The Good, the Bad and the Ugly (1966) Bekijk trailer van The Good, the Bad and the Ugly (1966) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Good, the Bad and the Ugly (1966)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9.5 9.5 / 10

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Christmas with the Kranks (2004)Christmas with the Kranks (2004)
IMDb: 4.9 | Genre: Comedy, Family | Runtime: 99min. | MPAA: PG
Plot: With their daughter away, her parents decide to skip Christmas altogether until she decides to come home, causing an uproar when they have to celebrate the holidays at the last minute.
Blijft een leuke feel good kerstfilm, geregisseerd door Chris Columbus (Home Alone, Home Alone 2 etc.). Kijken ieder jaar eigenlijk dezelfde kerstfilms, deze ontbreekt niet meer. :)
IMDb -- Christmas with the Kranks (2004) Wikipedia -- Christmas with the Kranks (2004) [url=]Bekijk trailer van Christmas with the Kranks (2004) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Christmas with the Kranks (2004)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
El Jefe schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 00:24:
Fruitvale Station (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 85min. | MPAA: R
Winnaar van de Audience Award en de Grand Jury Prize in de U.S. Dramatic categorie bij het Sundance film festival dit jaar (plus nog behoorlijk veel andere prijzen bij diverse filmfestivals). Drama film waarin de BART Police shooting of Oscar Grant op nieuwjaarsdag 2009 in de San Francisco Bay Area wordt weergegeven. Hier is behoorlijk veel over te doen geweest destijds, ook in Nederland en Belgie, nadat protesten nabij San Francisco uit de hand liepen en ontaarden in rellen. De film gaat daar niet echt op in, maar laat meer het leven van Oscar Grant zien voor die bewuste nieuwjaarsdag. Wel goed gefilmd en geacteerd, en met zijn 1 uur en 20 minuten speeltijd (waarin mijn inziens alles wel aan bod komt) goed te bekijken en best een aanrader. Ik ga mee met de ratings die op IMDB worden gegeven.
[afbeelding] 7.7 / 10
Net deze film gezien en ik vond hem aangrijpend. Mooie film en sterk neergezet. Verder vertelt El Jefe goed waar het over gaat.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Caveman schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 11:47:
Riddick (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: R
Na het lezen van een aantal recensie's hier had ik het idee dat ik naar een slechte remake ging zitten kijken... niets is minder waar, heb me eigen uitstekend vermaakt. Het is gewoon een spannende actie/fantasie film. Als remake vond ik hem prima geslaagd.
[afbeelding] 8 / 10
Is het niet gewoon deel 3 (of deel 4 als je Dark Fury meerekent) van Chronicles of Riddick ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 22:20
Kenzi schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:18:
[...]

Is het niet gewoon deel 3 (of deel 4 als je Dark Fury meerekent) van Chronicles of Riddick ? :?
Inderdaad, het is geen remake maar een vervolg.
Probleem is dat hij zeer veel weg heeft van Pitch Black.

Ik heb me zelf ook vermaakt toen ik hem zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:18
Hahn schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:42:
[...]
Damn, heb ik 2 weken liggen slapen? Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Als je iemand verbetert, doe het dan goed :>
Het jaar is zo goed als voorbij.
Komende dagen toch alleen films kijken en gamen in plaats van tijd verspillen aan feestdagen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Heb hem ook gekeken zaterdag maar kon er niet doorkomen.
Tergend langzaam zonder functioneel te worden, dat wordt ook moeilijk in een film die zichzelf niet zo serieus neemt. De zo welbekende tonen van Moricones' soundtrack werden soms als "grappige" sound gimmick gebruikt, op het laatst hoorde ik alleen nog maar "tet ta da tet tet, pats boem!"

Nee viel me erg tegen, vond ik Josie Wales vele vele malen beter.
Dit was voor mij de eerste keer dat ik TGtBatU heb gezien, maar geloof niet dat het er ooit nog eens van komt. Overigens, van Cleef, Held.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 11:49
Assault on Wall Street (2013)Assault on Wall Street (2013)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 99min. | MPAA: R
Plot: Jim is an average New Yorker living a peaceful life with a well paying job and a loving family. Suddenly...
Mooie film hoewel ik het eerst lang vond duren wanneer er actie komt. Je leeft echt mee met de hoofdpersoon en wat die daarna etc doet keur je bijna goed.
Conclusie:
Geen keihard actie zoals de voorkant het doet vermoeden maar een goed verhaal dat makkelijk wegkijkt! :)
IMDb -- Assault on Wall Street (2013) Wikipedia -- Assault on Wall Street (2013) Bekijk trailer van Assault on Wall Street (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Assault on Wall Street (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.3 7.3 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:38
Now You See Me (2013)Now You See Me (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: 115min. | MPAA: PG-13
Plot: An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who pull off bank heists during their performances and reward their audiences with the money.
Gisteravond de film Now you see me gekeken. Ik had al gehoord dat dit een goede film was, dus ben er met hoge verwachtingen in gegaan.

En ze hadden gelijk. Goede film. Sterke cast, goed verhaal en leuke trucs.
Helaas zijn de trucs ook een beetje de reden dat ik de film toch maar een 7 geef in plaats van een 7.5. Je zag op sommige momenten duidelijk dat de trucs computer geanimeerd waren. Iets te duidelijk. En dat was jammer.

Over de cast (en dan met name Woody Harrelson): ik kon Woody nooit anders zien dan een komedie acteur. In deze film zet hij zijn rol perfect neer en zag ik hem eindelijk een keer totaal anders.
IMDb -- Now You See Me (2013) Wikipedia -- Now You See Me (2013) [url=]Bekijk trailer van Now You See Me (2013) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Now You See Me (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je Woody Harrilson in een goede rol wilt zien, zou je "The People Vs Larry Flint" eens moeten kijken.

Gisteravond The Hobbit 2 gekeken. Mijn god wat een drama. Langgerekt, slecht, sentimenteel, kinderachtig. Totaal niet meeslepend. Waarom ga ik daar naar toe? Om gezeik te voorkomen krijgt die geen cijfer, maar gewoon een regelrechte afrader.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 23-12-2013 10:01 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:26
pdebie schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:19:

Over de cast (en dan met name Woody Harrelson): ik kon Woody nooit anders zien dan een komedie acteur. In deze film zet hij zijn rol perfect neer en zag ik hem eindelijk een keer totaal anders.
Ik vond Woody in deze comedy ook erg goed: Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/filmtopic/i/imdb_favicon.png

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:51

Sharky

Skamn Dippy!

R.I.P.D. (2013)R.I.P.D. (2013)
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Comedy, Crime, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 96min. | MPAA: PG-13
Heb nog niet veel mensen over deze film gehoord en hij krijgt imho een te laag cijfer op imdb, want eigenlijk is het best een aardige film. De film pretendeert niets, wordt helemaal niet neergezet als een blockbuster maar is wel onderhoudend.
Het is een typische comicverfilming dus het verhaal is voorspelbaar met aardig wat actie erin. De cgi is heel aardig (en soms ook niet) en ik heb me er prima mee kunnen vermaken eigenlijk.
IMDb -- R.I.P.D. (2013) Wikipedia -- R.I.P.D. (2013) Bekijk trailer van R.I.P.D. (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over R.I.P.D. (2013)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
JvS schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:00:
Gisteravond The Hobbit 2 gekeken. Mijn god wat een drama. Langgerekt, slecht, sentimenteel, kinderachtig. Totaal niet meeslepend. Waarom ga ik daar naar toe? Om gezeik te voorkomen krijgt die geen cijfer, maar gewoon een regelrechte afrader.
Heb je het eerste deel ook gezien dan?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:59
Ron!n schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:02:
[...]

Ik vond Woody in deze comedy ook erg goed: [afbeelding]
En veel serieuzer dan "The Messenger" kan het niet worden...
IMDB: The Messenger (2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:35
Captain Phillips (2013)Captain Phillips (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Biography, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 134min. | MPAA: PG-13
Plot: The true story of Captain Richard Phillips and the 2009 hijacking by Somali pirates of the US-flagged MV Maersk Alabama, the first American cargo ship to be hijacked in two hundred years.
Geweldige film die gebasseerd is op een waargebeurd verhaal. Soms wel de bedenkingen over de 'heldhaftige' daden die de Captain uitvoerd of dat daadwerkelijk allemaal zo waargebeurd is, betwijfelde mijn vriendin en ik. Maar desalniettemin een erg goede film om te kijken!
IMDb -- Captain Phillips (2013) Wikipedia -- Captain Phillips (2013) Bekijk trailer van Captain Phillips (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain Phillips (2013)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:19:
Now You See Me (2013)[afbeelding]
Plot: An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who pull off bank heists during their performances and reward their audiences with the money.
Gisteravond de film Now you see me gekeken. Ik had al gehoord dat dit een goede film was, dus ben er met hoge verwachtingen in gegaan.

En ze hadden gelijk. Goede film. Sterke cast, goed verhaal en leuke trucs.
Helaas zijn de trucs ook een beetje de reden dat ik de film toch maar een 7 geef in plaats van een 7.5. Je zag op sommige momenten duidelijk dat de trucs computer geanimeerd waren. Iets te duidelijk. En dat was jammer.

[afbeelding] [afbeelding] [url=][afbeelding][/url] [afbeelding]
[afbeelding] 7 / 10
Ik zou zeggen kijk een keer naar Natural Born Killers uit 1994 van Oliver Stone. Vind ik Woody zijn beste rol en zeker geen komedie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hydra schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:52:
[...]

Heb je het eerste deel ook gezien dan?
Ja vond ik ook niet zo. Maarja, toch LOTR dus hoop. En dacht gelezen te hebben dat deze beter was. Achja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:36

AndereKoekoek

Ping! Pong?

JvS schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:00:
Als je Woody Harrilson in een goede rol wilt zien, zou je "The People Vs Larry Flint" eens moeten kijken.

Daar sluiten wij ons bij. Het had een hoog Disney gehalte a la pirates of the carribean. Daarnaast was de cgi vaak ook niet echt om naar huis te schrijven.

IMAX 3D hfr keek wel een stuk rustiger dan gewone 3d films.Al is het geluid in Eindhoven echt zacht tov van Tilburg. Maar denk eerder dat het hier gewoon ontzettend hard is.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je van oorverdovend hard houdt, kan ik je de Pathe ArenA IMAX zaal aanraden. Daar zet ik geen voet meer binnen. Klinkt gruwelijk matig (behoorlijk schel) en is krankzinnig hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gynnad schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:26:
Captain Phillips (2013)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Biography, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 134min. | MPAA: PG-13
Plot: The true story of Captain Richard Phillips and the 2009 hijacking by Somali pirates of the US-flagged MV Maersk Alabama, the first American cargo ship to be hijacked in two hundred years.
Geweldige film die gebasseerd is op een waargebeurd verhaal. Soms wel de bedenkingen over de 'heldhaftige' daden die de Captain uitvoerd of dat daadwerkelijk allemaal zo waargebeurd is, betwijfelde mijn vriendin en ik. Maar desalniettemin een erg goede film om te kijken!
[afbeelding] 9 / 10
Als je de magie van de film niet teveel wil verderven moet je niet onderzoek doen naar het echte verhaal...

Ik heb Eastern Promises gezien. Best een hele aardige film. Een vrij rustige Russian mobster film, maar een interessant verhaal en interessante karakters.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
MrVegeta schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:53:

Ik heb Eastern Promises gezien. Best een hele aardige film. Een vrij rustige Russian mobster film, maar een interessant verhaal en interessante karakters.
Cronenberg, een Director die zeeeer ondergewaardeerd is.
Huppelstapje voor menig een "established" acteur.
En niet te vergeten Scanners, Videodrome en Rabid.

Zijn beste films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

MrVegeta schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:53:
Dan vind je A history of violence misschien ook wel wat.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ken Chronenberg wel wat en heb de bovenstaande films ook gezien, minus Rabit. Elke film van hem heeft wel iets met het menselijke lichaam te maken... wel tof om dat steeds terug te zien.

Zijn zoon is overigens ook aan het film maken, IMDB: Antiviral (2012) Nog niet gezien...

[ Voor 29% gewijzigd door MrVegeta op 24-12-2013 00:51 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
:z
JvS schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:39:
Als je van oorverdovend hard houdt, kan ik je de Pathe ArenA IMAX zaal aanraden. Daar zet ik geen voet meer binnen. Klinkt gruwelijk matig (behoorlijk schel) en is krankzinnig hard.
Grappig dat je dat zegt, aangezien bij mijn voorstelling afgelopen donderdag 21:00 het geluid matig tot zacht stond. Wat ik overigens prima vond. HFR was daarentegen wel flink wennen, terwijl ik dat bij het eerste deel eigenlijk niet gemerkt heb.

Verder fijn dat er soms best goede reviews hier te lezen zijn! Iets een afrader noemen voor anderen omdat je zelf niet van dit genre houdt is niet echt een bijster constructieve bijdrage te noemen. Gelukkig zijn er een paar die wel op serieus niveau films beoordelen en andere helpen om films op te pakken of te ontwijken maar dan met goed onderbouwde beargumentatie ipv het ongegeneerd afzeiken van een film.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:23

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Fantasy | Runtime: 169min. | MPAA: PG-13
Plot: A younger and more reluctant Hobbit, Bilbo Baggins, sets out on an 'unexpected journey' to the Lonely Mountain with a spirited group of Dwarves to reclaim their stolen mountain home from a dragon named Smaug.
Van de week 's avonds samen met mijn vrouw naar The Hobbit: An Unexpected Journey gekeken. Eén van de weinige films waarbij ik liever had gehad dat ik er niet al eerder in dit topic over had gelezen. Nu zat ik op bepaalde momenten te kijken of de kritiek/lof van de medetweakers overeen kwam met wat ikzelf ervoer.

Onze mening:
Mooie muziek, ook omdat de soundtrack zoveel bekende melodieën uit de LotR-trilogie herhaalt; spannende vijanden (de witte Orc) afgewisseld met wat cartooneske vijanden (de Goblinkoning); het fantastische Nieuw-Zeelandse landschap; vertrouwde en nieuwe karakters; hier en daar een verhoogd Disney-gehalte; plus genoeg elementen die het deel uit laten maken van de geschiedenis van Midden-Aarde. Al met al hebben we van de film genoten. Ik vond het hé-wat-leuk-dit-is-een-grappigere-versie-van-LotR-gehalte hier en daar iets te hoog, daarom vind ik LotR vooralsnog mooier/beter. Toch is dit wel een hele goede film naar onze smaak. Ik kijk dan ook met plezier uit naar deel 2 en 3. (En eventuele extended editions!)
IMDb -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Wikipedia -- The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) Bekijk trailer van The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:13
Jorgen schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:32:
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)[afbeelding]
Plot: A younger and more reluctant Hobbit, Bilbo Baggins, sets out on an 'unexpected journey' to the Lonely Mountain with a spirited group of Dwarves to reclaim their stolen mountain home from a dragon named Smaug.
Van de week 's avonds samen met mijn vrouw naar The Hobbit: An Unexpected Journey gekeken. Eén van de weinige films waarbij ik liever had gehad dat ik er niet al eerder in dit topic over had gelezen. Nu zat ik op bepaalde momenten te kijken of de kritiek/lof van de medetweakers overeen kwam met wat ikzelf ervoer.

Onze mening:
Mooie muziek, ook omdat de soundtrack zoveel bekende melodieën uit de LotR-trilogie herhaalt; spannende vijanden (de witte Orc) afgewisseld met wat cartooneske vijanden (de Goblinkoning); het fantastische Nieuw-Zeelandse landschap; vertrouwde en nieuwe karakters; hier en daar een verhoogd Disney-gehalte; plus genoeg elementen die het deel uit laten maken van de geschiedenis van Midden-Aarde. Al met al hebben we van de film genoten. Ik vond het hé-wat-leuk-dit-is-een-grappigere-versie-van-LotR-gehalte hier en daar iets te hoog, daarom vind ik LotR vooralsnog mooier/beter. Toch is dit wel een hele goede film naar onze smaak. Ik kijk dan ook met plezier uit naar deel 2 en 3. (En eventuele extended editions!)
[afbeelding] 8.5 / 10
Van The Hobbit 1 is al de extended edition uit. 13 minuten langer geloof ik.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Bad Brains schreef op maandag 23 december 2013 @ 23:10:
[...]

Cronenberg, een Director die zeeeer ondergewaardeerd is.
Huppelstapje voor menig een "established" acteur.
En niet te vergeten Scanners, Videodrome en Rabid.

Zijn beste films.
Ondergewaardeerd zou ik niet hem niet direct noemen, eerder onbekend bij het grote publiek. Filmliefhebbers zijn vrijwel allemaal lovend over zijn werk, wat mij betreft ook terecht :) Zeer unieke, eigen stijl en hij heeft het lef om dingen anders aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
[b]Jorgen schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:32:
daarom vind ik LotR vooralsnog mooier/beter. Toch is dit wel een hele goede film naar onze smaak. Ik kijk dan ook met plezier uit naar deel 2 en 3. (En eventuele extended editions!)
Helemaal mee eens! Heerlijke film om te kijken maar de lord of the rings zijn echt lekkerder! Vooral de extended editions! Heerlijk op de bank, geluid lekker hard en genieten maar.
Voor degene die de extended editions van lotr nog niet gezien hebben...DOEN! Zo veel meer verhaal wat echt serieus boeiend is!

Een dezer dagen met de vrouw naar de bios voor The Hobbit deeltje 2. In 3D HFR is die ERG goed te kijken!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Kenzi schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:18:
[...]

Tja, het is idd een een volgend deel :F Ik dacht toch echt dat ik naar een remake van Pitch Black zat te kijken. Maar ik ga mijn review toch niet wijzigen, heb nog steeds met plezier gekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zo hier weer een rijtje van mij:

The Family (2013)The Family (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 111min. | MPAA: R
Plot: The Manzoni family, a notorious mafia clan, is relocated to Normandy, France under the witness protection program, where fitting in soon becomes challenging as their old habits die hard.
Best een grappige film over hoe een (ex)maffia gezin onderduikt. DeNiro speelt hier weer wat frisser en het samenspel met Pfeiffer is vermakelijk, ook de kinderen zetten leuke rollen neer. Daarbij krijgt iedere film die Frankrijk en Fransozen te kak zet van mij extra kudo punten ;)
Luc Besson heeft betere films gemaakt maar dit is zeker een leuke om een keer te kijken, wederom ontbreekt zijn typische visuele flair niet.
IMDb -- The Family (2013) Wikipedia -- The Family (2013) Bekijk trailer van The Family (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Family (2013)

Inside Man (2006)Inside Man (2006)
IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 129min. | MPAA: R
Mooi uitgewerkte Heist film met strakke rollen van Owen en Washington. Voor dit verhaal geld des te minder je weet des te beter, dus het plot laat ik weg. In het kort gaat het om een bankoverval.
Prima film die het erg realistisch houdt.
IMDb -- Inside Man (2006) Wikipedia -- Inside Man (2006) [url=]Bekijk trailer van Inside Man (2006) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Inside Man (2006)

Surviving Christmas (2004)Surviving Christmas (2004)
IMDb: 5.0 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Plot: A lonely, obnoxious young millionaire pays a family to spend Christmas with him.
Standaard romcom tijdens de kerstperiode. Leuk om te kijken tijdens de feestdagen maar niks bijzonders verder. Jammer want met de sterrencast had er met een beter script meer ingezeten.
Gelukkig blijven de echte voorspelbaarheden en rampscenarios enigszins uit zodat het geen tenenkrommende kerstfilm geworden is.
IMDb -- Surviving Christmas (2004) Wikipedia -- Surviving Christmas (2004) Bekijk trailer van Surviving Christmas (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Surviving Christmas (2004)

Two Little Boys (2012)Two Little Boys (2012)
IMDb: 5.2 | Genre: Comedy | MPAA: MA15+
Plot: When Nige finds himself in a spot of bother after a series of unfortunate incidents, he is forced to ask Deano for help. The problem is Deano is not really the kind of guy you should turn to in a crisis.
Nieuw-Zeelandse indy film. Vooral leuk voor mensen die ooit op het Zuid-eiland zijn geweest en daar eens film willen zien die niet in "midden-aarde" afspeelt.
Het script is magertjes en hinkt een beetje op twee gedachten (road movie versus een situatie oplossen/buddy movie) De titel zal wel op de twee hoofdrolspelers slaan die inderdaad een kinderlijke vertolking neerzetten.
Alleen leuk voor mensen die van onderbroekenlol houden. Van mij een extra punt omdat er pinguins meedoen en omdat ik NZ leuk vind maar eigenlijk zou ie een 4,5 horen te krijgen.
IMDb -- Two Little Boys (2012) Wikipedia -- Two Little Boys (2012) Bekijk trailer van Two Little Boys (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Two Little Boys (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

21 & Over (2013)21 & Over (2013)
IMDb: 5.7 | Genre: Comedy | Runtime: 93min. | MPAA: R
Plot: The night before his big medical school interview, a promising student celebrates his 21st birthday with his two best friends.
Standaard college-humor film met een licht "coming of age" sausje. Je vraagt je af hoe het kan dat 1 speler meteen comateus dronken is terwijl de andere 2 glorieus door blijven drinken en door blijven drinken en nog meer door blijven drinken zonder ook maar iets van dronkenschap te vertonen.
Nergens echt grappig of leuk en vooral veel voorspelbaarheid. Fans van Lost herkennen misschien een zekere dr.
IMDb -- 21 & Over (2013) Wikipedia -- 21 & Over (2013) Bekijk trailer van 21 & Over (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over 21 & Over (2013)

Critters 2 (1988)Critters 2 (1988)
IMDb: 5.0 | Genre: Comedy, Horror, Sci-Fi | Runtime: 86min. | MPAA: PG-13
Jaren 80 ruimte horror/SF pulp. Biedt nauwelijks iets anders dan het origineel behalve dat er wat verhaallijntjes afgemaakt worden. Deze film moet het dan ook vooral van de meligheid hebben, hierna nog twee delen te gaan (oh boy)
IMDb -- Critters 2 (1988) Wikipedia -- Critters 2 (1988) [url=]Bekijk trailer van Critters 2 (1988) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Critters 2 (1988)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Bronco Billy (1980)Bronco Billy (1980)
IMDb: 6.0 | Genre: Action, Adventure, Comedy, Drama, Romance, Western | Runtime: 116min. | MPAA: PG
Plot: An idealistic, modern-day cowboy struggles to keep his Wild West show afloat in the face of hard luck and waning interest.
Mager verhaal wat rustig door kabbelt in de typische snelheid van de meeste Eastwood films. De acteurs krijgen lekker veel ruimte, en dat doet de film goed. Hoewel het niet een geweldige film is kijkt het wel lekker weg.
IMDb -- Bronco Billy (1980) Wikipedia -- Bronco Billy (1980) Bekijk trailer van Bronco Billy (1980) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bronco Billy (1980)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

rockhopper schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:43:
Luc Besson heeft betere films gemaakt maar dit is zeker een leuke om een keer te kijken, wederom ontbreekt zijn typische visuele flair niet.
Verrek, had niet eens in de gaten dat 'ie van hem was. Heb 'm na een kwartier afgezet (ik vond 'm te flauw). In de afgelopen tien jaar heeft Luc Besson me alleen nog met Angel-A kunnen boeien, jammer.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Don Jon (2013)Don Jon (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 90min. | MPAA: R
Plot: A New Jersey guy dedicated to his family, friends, and church, develops unrealistic expectations from watching porn and works to find happiness and intimacy with his potential true love.
Wat een zaadfilm :'). Alle woorden op de poster zijn naar mijn idee heel erg overdreven. Boehoe er zit porno in wat edgy zeg. Oke, het is de eerste feature film van Gordon Levitt, hij speelt er zelf prima in, er zit met Scarlett Johansson en andere dames genoeg eye-candy in. Het verhaal zelf is alleen niet erg sterk, veel herhaling en op een gegeven moment vrij saai. Het is dan wel zijn eerste feature film maar hij had er net zo goed een 60 minuten film van kunnen maken.
IMDb -- Don Jon (2013) Wikipedia -- Don Jon (2013) Bekijk trailer van Don Jon (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Don Jon (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasbix
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-09 23:46
Jorgen schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:32:
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)[afbeelding]

Onze mening:
[afbeelding] 8.5 / 10
Over het hé-wat-leuk-dit-is-een-grappigere-versie-van-LotR-gehalte... ik kan begrijpen dat je dat vind. En puur kijkend naar de film is dat ook wel waar, maar de film is natuurlijk gebasseerd op het boek The Hobbit van Tolkien en de verfilming is werkelijk fantastisch! zoals het in het boek staat omschreven komt het ook terug in de film.

Om in gedachte te houden is dat The hobbit meer een avonturen verhaal is! in tegen stelling tot LotR waar het om het redden van middel-aarde gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

The Adventures of Tintin (2011)The Adventures of Tintin (2011)
IMDb: 7.3 | Genre: Animation, Action, Adventure, Family, Mystery | Runtime: 107min. | MPAA: PG
Was erg benieuwd naar deze animatiefilm maar was er nooit aan toegekomen om hem te kijken. Ik moet zeggen dat die wel verraste, spannend en erg mooi geanimeerd. Het begin en het einde volgt het stripboek (Het Geheim van de Eenhoorn) redelijk goed, alleen wat er tussen komt is een beetje een mix van een aantal delen en wat artestieke vrijheid, voornamelijk wordt De Krab met de Gulden Scharen als midden verhaal gebruikt. Verder is het een feest van herkenning van allerlei delen van de stripboeken, zeker als je op de details let.
IMDb -- The Adventures of Tintin (2011) Wikipedia -- The Adventures of Tintin (2011) Bekijk trailer van The Adventures of Tintin (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Adventures of Tintin (2011)

Man of Steel (2013)Man of Steel (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Ben toch wel een beetje een superhero fan, de zoveelste remake van Superman toch een beetje met argusogen opgezet. Ik moet zeggen de 1ste helft van de film had ik helemaal niet het idee dat ik naar Superman zat te kijken, erg verfrissend. De tweede helft viel weer terug naar de standaard Superman dingetjes. Het slopen van New York was voor mij net iets over de top.
IMDb -- Man of Steel (2013) Wikipedia -- Man of Steel (2013) Bekijk trailer van Man of Steel (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Man of Steel (2013)

The Wolverine (2013)The Wolverine (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13
Mja een standaard superhero film niets bijzonders, popcorn een een biertje en gewoon lekker kijken.....
IMDb -- The Wolverine (2013) Wikipedia -- The Wolverine (2013) Bekijk trailer van The Wolverine (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wolverine (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Caveman schreef op woensdag 25 december 2013 @ 13:04:

Man of Steel (2013)[afbeelding]
IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 143min. | MPAA: PG-13
Ben toch wel een beetje een superhero fan, de zoveelste remake van Superman toch een beetje met argusogen opgezet. Ik moet zeggen de 1ste helft van de film had ik helemaal niet het idee dat ik naar Superman zat te kijken, erg verfrissend. De tweede helft viel weer terug naar de standaard Superman dingetjes. Het slopen van New York was voor mij net iets over de top.
[afbeelding] 7 / 10
Metropelis ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Dan kies ik maar voor Metropolis 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13
Planes (2013)Planes (2013)
IMDb: 5.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family | Runtime: 91min. | MPAA: PG
Plot: A cropdusting plane with a fear of heights lives his dream of competing in a famous around-the-world aerial race.
Tja, Cars was erg leuk, Cars 2 hadden we weinig verwachtingen bij, maar was toch nog steeds erg leuk.
Planes is een vermakelijke film, maar vele malen minder dan de twee bovenstaande.

Het had heel veel weg van Turbo, alhoewel ik eerder had dat Turbo veel weg had van Cars, maar mijn vrouw tipte een aantal punten aan.

Daarnaast volgens mijn vrouw (op mijn uitspraak dat de kwaliteit grafisch en verhaal een stuk minder waren dan Cars) is het script van Planes toentertijd gestolen (Turbo anyone?) waardoor ze de film eerder uit hebben moeten brengen terwijl ze er een aantal jaren langer over wilden doen.

Of dit zo is, laat ik even in het midden.

Al met al was het een leuk vermaak zo op Kerstavond, maar ben blij dat ik hem niet in de bios heb gezien.
IMDb -- Planes (2013) Wikipedia -- Planes (2013) Bekijk trailer van Planes (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Planes (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Blue Is the Warmest Color (2013)Blue Is the Warmest Color (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 179min. | MPAA: NC-17
Plot: Adele's life is changed when she meets Emma, a young woman with blue hair, who will allow her to discover desire, to assert herself as a woman and as an adult. In front of others, Adele grows, seeks herself, loses herself, finds herself.
Als heteroseksuele man zou ik dit soort films niet snel uitzoeken, maar nadat ik vorig jaar al was verrast door The Intouchables heb ik besloten om de 180 minuten durende film La Vie d'Adèle een kans te geven.

Het is een prachtige film over een jonge vrouw (gespeeld door Adèle Exarchopoulos) die te maken krijgt met alle voor- en tegenspoed uit een eerste echte relatie.

Overtuigend acteer werk dat veel gevraagd heeft van beide hoofdactrices (Adèle Exarchopoulos & Léa Seydoux). Vooral Adèle valt positief op, haar hele manier van acteren komt natuurlijk over. In de film geeft ze het gevoel dat je even in haar leven mee mocht kijken. Ik ben na het zien van deze film absoluut fan van haar geworden.

Dat het in de film gaat over een homoseksuele relatie tussen twee vrouwen doet er eigenlijk niet toe. Het is gewoon een prachtig liefdesverhaal dat op een overtuigende manier is gebracht. Die 180 minuten vlogen voorbij. Absolute aanrader.
IMDb -- Blue Is the Warmest Color (2013) Wikipedia -- Blue Is the Warmest Color (2013) Bekijk trailer van Blue Is the Warmest Color (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blue Is the Warmest Color (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wasbix schreef op woensdag 25 december 2013 @ 04:17:
[...]

Over het hé-wat-leuk-dit-is-een-grappigere-versie-van-LotR-gehalte... ik kan begrijpen dat je dat vind. En puur kijkend naar de film is dat ook wel waar, maar de film is natuurlijk gebasseerd op het boek The Hobbit van Tolkien en de verfilming is werkelijk fantastisch! zoals het in het boek staat omschreven komt het ook terug in de film.

Om in gedachte te houden is dat The hobbit meer een avonturen verhaal is! in tegen stelling tot LotR waar het om het redden van middel-aarde gaat.
Ben ik helemaal met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Caveman schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:11:
[...]

Dan kies ik maar voor Metropolis 8)
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A History of Violence (2005)A History of Violence (2005)
IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 96min. | MPAA: R
Plot: A mild-mannered man becomes a local hero through an act of violence, which sets off repercussions that will shake his family to its very core.
Film is soms wat traag en vooral het begin vond ik vrij saai. Je moet echt even blijven zitten en dan uiteindelijk krijg je een leuk verhaal voorgeschoteld. Wel vind ik dat bepaalde scènes waaronder seksscènes onnodig lang duurde.
IMDb -- A History of Violence (2005) Wikipedia -- A History of Violence (2005) Bekijk trailer van A History of Violence (2005) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A History of Violence (2005)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.7 6.7 / 10

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Trading Places was er vanavond weer eens op, blijft imho de beste comedy van Eddie Murphy.

This too shall pass

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:13

Pierre

Van nature lui!

Lee Daniels' The Butler (2013)Lee Daniels' The Butler (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13
Plot: As Cecil Gaines serves eight presidents during his tenure as a butler at the White House, the civil rights movement, Vietnam, and other major events affect this man's life, family, and American society.
Gisteravond deze film gekeken, een bijzonder verhaal. Enorme aanrader
IMDb -- Lee Daniels' The Butler (2013) Wikipedia -- Lee Daniels' The Butler (2013) Bekijk trailer van Lee Daniels' The Butler (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lee Daniels' The Butler (2013)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sharky schreef op donderdag 26 december 2013 @ 01:13:
Trading Places was er vanavond weer eens op, blijft imho de beste comedy van Eddie Murphy.
Die lijst is dan ook niet erg lang.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

MrVegeta schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:10:
[...]

Hij heeft best leuke films gemaakt, maar de laatste jaren is het inderdaad droevig.

This too shall pass

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:49
MrVegeta schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:10:
[...]

Beverly Hills Cop _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

The Heat (2013)The Heat (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 117min. | MPAA: R
Plot: An uptight FBI Special Agent is paired with a foul-mouthed Boston cop to take down a ruthless drug lord.
Mijn god, wat een matige slappe komedie. Ze doen hun best om grapjes voor te leggen maar het komt bij mij gewoon totaal niet over. Heb geen enkel moment moeten lachen, het verassingseffect was ronduit matig. Mijn vriendin heeft er wel plezier mee gehad, waarschijnlijk dus meer een chickflick. Nu is Sandra Bullock tja, wat moet je ervan zeggen, soms kan ze wel een sterkere rol neerzetten maar dit is gewoon zo matig. Pff, jammer.
IMDb -- The Heat (2013) Wikipedia -- The Heat (2013) Bekijk trailer van The Heat (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Heat (2013)

Spring Breakers (2012)Spring Breakers (2012)
Plot: Four college girls who land in jail after robbing a restaurant in order to fund their spring break vacation find themselves bailed out by a drug and arms dealer who wants them to do some dirty work.
Deze film was/is zo random. Ben na 45 minuten gaan skippen terwijl ik dit eigenlijk nooit doe. Verhaal kon niet boeien, saaie lijnen, die tweeling die dezelfde kleren dragen, vrouwen nemen, vrouwen bezwangeren, samen wonen, komen erin voor (zie ook: http://www.vice.com/sprin...meet-the-atl-twins-part-1) verder is het heel rommelig. Ik was de weg helemaal kwijt echt serieus. Misschien nogmaal kijken... Verwacht overigens geen American Pie, had gehoopt dat het erg cult zou zijn maar misschien is het te cult haha.

Had meer verwacht van James Franco...
IMDb -- Spring Breakers (2012) Wikipedia -- Spring Breakers (2012) Zoek trailer van Spring Breakers (2012) via Google Schrijf zelf een recensie over Spring Breakers (2012)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lee Daniels' The Butler (2013)Lee Daniels' The Butler (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 132min. | MPAA: PG-13
Plot: As Cecil Gaines serves eight presidents during his tenure as a butler at the White House, the civil rights movement, Vietnam, and other major events affect this man's life, family, and American society.
Op zich een prima verhaal maar het wordt nergens echt bijzonder. De hoofdrolspeler zorgt er voor dat het verhaal meer wordt dan dat het eigenlijk is. Er is weinig interactie waarom bepaalde acties van presidenten plaatsvinden. Operah als actrice zorgt voor puntaftrek en ook het pro-Obama gedoe zorgt zeker niet voor een hoger cijfer.
IMDb -- Lee Daniels' The Butler (2013) Wikipedia -- Lee Daniels' The Butler (2013) Bekijk trailer van Lee Daniels' The Butler (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Lee Daniels' The Butler (2013)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
MrFl0ppY schreef op zondag 22 december 2013 @ 12:43:
[...]

Ligt het nu aan mij of begint elke Nederlandse film voortaan met "X nadert de 40 en heeft alles wat ze ooit wilde: 3 leuke kinderen, een klein cateringbedrijfje, een lieve man Kasper en een heerlijk huis."?
Nee bij wel meer Nederlandse films lijkt rond de 40 een interessante leeftijd, denk bijvoorbeeld eens aan de film Loft: ook mannen van rond de 30-40 die het allemaal lijken te hebben in het leven, maar toch vreemdgaan t.o.v. hun vrouw.
Ander voorbeeld: Alles Is Liefde: ook over mannen/vrouwen van rond de 40.
Mogelijk dat het gewoon een leeftijd is waar veel emoties in combinatie met humor in is.

Laatst gekeken films:
Captain Phillips (2013)Captain Phillips (2013)
Lekkere film tot ongeveer de helft van de film, vrij realistisch gefilmd.
Minpunten van de film vond ik:
vanaf ongeveer de helft van de film,
spoiler:
wanneer Captain Phillips gegijzeld wordt genomen, vind ik de film wat langdradig worden, plus dat al het machtsvertoon van de Amerikanen wel een beetje overdreven is doordat er spontaan een vliegdekschip naast dat reddingsbootje komt varen
.
-Ik vond dat Captain phillips en zijn crew best de nodige risico's nemen in het begin van de film: de kapers trappen er duidelijk niet in maar het had imo ook gewoon zo anders kunnen lopen als de kapers het om andere redenen te doen was (zoals bijv. de cargo van het schip in plaats van losgeld van de Maersk maatschappij).
Vanwege bovenstaande minpunten een 7. Mede doordat ik gewoon niet genoeg "voelde" in de film: het was niet zo'n zwaar verhaal als bijv. Cast Away waar Tom Hanks ook in speelde.
IMDb -- Captain Phillips (2013) Wikipedia -- Captain Phillips (2013) Bekijk trailer van Captain Phillips (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain Phillips (2013)

Now You See Me (2013)Now You See Me (2013)
Film die over het volgende gaat:
'The Four Horsemen' is een groep goochelaars onder leiding van Atlas. Tijdens het uitvoeren van hun magische show overvalt de bende een bank op een ander continent om vervolgens de winst onder het publiek te verdelen. De FBI-agent Dylan is vastberaden om de goochelaars te laten boeten voor hun misdaden. Hij wordt echter gedwongen om samen te werken met Alma, een rechercheur van Interpol. Uit wanhoop keert Dylan zich tot de beroemde magiër Thaddeus die beweert dat de bankoverval gepleegd is middels vermommingen en videobedrog.
Leuke film over goochelaars en illusionisten die het criminele pad op zijn gegaan. In de film kom je er achter hoe ze het allemaal uitgevoerd hebben, een beetje als er later allemaal achter komen hoe goochelaars werken zoals in de tv-serie "goochelaars ontmaskerd", maar: dit zijn wel behoorlijk hoogwaardige trucs en de FBI en Interpol snappen er ook niks van, maar hoe het werkelijk zit kom je aan het einde van de film wel achter.
Een 8 als je het kijkt met de instelling dat je de trucs en illusies voor waar aanneemt en mee gaat in het verhaal, want sommige dingen zijn wel erg waarschijnlijk allemaal (er zitten kleine foutjes in als je er goed over na gaat denken).
IMDb -- Now You See Me (2013) Wikipedia -- Now You See Me (2013) Zoek trailer van Now You See Me (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over Now You See Me (2013)

Red 2 (2013)Red 2 (2013)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Comedy, Crime, Thriller | Runtime: 116min. | MPAA: PG-13
Het vervolg van deel 1. Zelfde verhaallijn zo'n beetje als in deel 1, en daarom zeer voorspelbaar. Door de voorspelbaarheid doen de erg lange conversaties er eigenlijk niet meer zo toe en dat maakt hem saai.
Deel 1 vond ik verfrissend en iets nieuws, dit 2e deel is meer van hetzelfde.
Daarom een zesje wat mij betreft.
IMDb -- Red 2 (2013) Wikipedia -- Red 2 (2013) Bekijk trailer van Red 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Red 2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

About Schmidt (2002)About Schmidt (2002)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 125min. | MPAA: R
Prima tragikomedie in de typische stijl van Alexander Payne, waarin het knorrige overkomen van Jack Nicholson perfect past. Opvallend genoeg had ik deze film zeven jaar geleden al eens gezien en was ik dat totaal vergeten, iets wat me niet vaak overkomt.
IMDb -- About Schmidt (2002) Wikipedia -- About Schmidt (2002) Bekijk trailer van About Schmidt (2002) op YouTube Schrijf zelf een recensie over About Schmidt (2002)

Edward Scissorhands (1990)Edward Scissorhands (1990)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Eén van de beste films die Tim Burton ons gebracht heeft, hopelijk weet hij deze kwaliteit weer eens te evenaren in plaats van zich bezig te houden met debiele remakes. Het verhaal is erg simplistisch, maar daardoor ook doeltreffend. Nostalgie zorgt bij mij voor een nog iets hogere waardering en zorgt er tevens voor dat ik enkele minpunten door de vingers zie.
IMDb -- Edward Scissorhands (1990) Wikipedia -- Edward Scissorhands (1990) Bekijk trailer van Edward Scissorhands (1990) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Edward Scissorhands (1990)

It's a Wonderful Life (1946)It's a Wonderful Life (1946)
IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Family, Fantasy | Runtime: 130min. | MPAA: Approved
Deze enorme klassieker wordt met recht steevast opgenomen in opsommingen van de beste kerstfilms. De lichte variatie op A Christmas Carol werkt bijzonder effectief doordat de personages goed zijn uitgewerkt en je je daardoor oprecht betrokken voelt bij hun situaties.
IMDb -- It's a Wonderful Life (1946) Wikipedia -- It's a Wonderful Life (1946) Bekijk trailer van It's a Wonderful Life (1946) op YouTube Schrijf zelf een recensie over It's a Wonderful Life (1946)

Don Jon (2013)Don Jon (2013)
IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 90min. | MPAA: R
Bijzonder goed regiedebuut van Joseph Gordon-Levitt, wat ben ik benieuwd naar zijn toekomstige projecten! Leuke afspiegeling van de "Jersey Shore"-generatie, waarbij hij er totaal geen moeite mee heeft om zichzelf als een onsympathiek hoofdpersonage neer te zetten. Het einde mist wellicht dat laatste detail om het af te maken, maar ik heb me hier ontzettend mee vermaakt.

(en je bent uiteraard al briljant door jezelf in de hoofdrol te casten en Scarlett Johansson als je vriendin)
IMDb -- Don Jon (2013) Wikipedia -- Don Jon (2013) Bekijk trailer van Don Jon (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Don Jon (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Cool om te zien dat er de laatste weken zo veel reviews worden geplaatst, keep it going _/-\o_

About Elly (2009)About Elly (2009)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 119min. | MPAA: U
Ik heb ooit de Iraanse film met de onnoemlijk uit te spreken naam Kasi az gorbehaye irani khabar nadareh bekeken, en was daar destijds erg over te spreken. De Iraanse film die ik nu heb gezien, Darbareye Elly, is iets korter qua titel maar desalniettemin zeker de moeite waard. Ik vind het altijd intrigerend om culturen en landen te zien die normaal gesproken niet zo voor de buitenwereld openstaan. Door de bovengenoemde films, en dat ik wat relaxte Iraniers ken, plus dat ik laatst naast een spraakzame Iraanse zat op een vlucht vanuit Azie naar Istanbul, zit ik er zelfs sterk aan te denken om misschien in 2014 een reis te boeken naar het land.. dan maar twee weken geen bier ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5fkZQl7.jpg

Nu goed, over de film zelf; het gaat over een Iraanse vriendengroep, waarvan een aantal stellen + vrijgezel voor een lang weekend naar een strandhuis gaan. Hierbij worden de omgangsvormen van de groep goed weergegeven een ook de posities van de vrouwen daar worden door het verhaal duidelijk. Zoals de naam van de film doet vermoeden gaat de film uiteindelijk over Elly, een dame die via via bij de groep is gekomen maar op een dag aan het strand ineens is verdwenen. De goede sfeer zoals in bovenstaand screenshot is te zien is dan plotsklaps weg, en men vraagt zich af wat er nou precies is voorgevallen.

Verwacht geen flitsende film met veel wisselende dialogen of scenes, maar het is allemaal wel goed geacteerd en het verhaal zit ook wel okay in elkaar.. dus als je de tijd ervoor neemt en interesse hebt in films iets buiten de Hollywood categorie dan vind ik het zeker wel de moeite waard.
IMDb -- About Elly (2009) Wikipedia -- About Elly (2009) Bekijk trailer van About Elly (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over About Elly (2009)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.7 7.7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

lj_tree schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:19:
[...]

Helemaal mee eens! Heerlijke film om te kijken maar de lord of the rings zijn echt lekkerder! Vooral de extended editions! Heerlijk op de bank, geluid lekker hard en genieten maar.
Voor degene die de extended editions van lotr nog niet gezien hebben...DOEN! Zo veel meer verhaal wat echt serieus boeiend is!

Een dezer dagen met de vrouw naar de bios voor The Hobbit deeltje 2. In 3D HFR is die ERG goed te kijken!
Misschien ligt het aan mij, maar ben met 2 anderen geweest naar de 3D HFR versie, en was eerlijk gezegd liever naar een 2D showing geweest.

Het 3D zit zeker goed in mekaar, maar wordt onzettend uitgemolken. Alles moet in 5 verschilllende camerahoeken, wat eigenlijk niks toevoegt aan het verhaal. Daarnaast vindt ik de HFR versie "te" realistisch. Je ziet gewoon alle imperfecties, en dat is jammer als je het verhaal ingezogen wilt worden.

Om nog maar te zwijgen over een bepaalde scene die volgens mij gewoon onberwerkte Go Pro footage is.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Jeroenneman schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 05:39:
[...]
Daarnaast vindt ik de HFR versie "te" realistisch. Je ziet gewoon alle imperfecties, en dat is jammer als je het verhaal ingezogen wilt worden.
Moet je eens naar een theatervoorstelling gaan, dat vraagt soms nog meer inlevingsvermogen. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:29
About Schmidt>> geen goed teken dat je hem vergat, dat is voor mij maatstaf of ik de film goed vond. Zelf herinner ik hem nog vrij aardig, althans dat die camper kocht, en dan meisje in 3e wereld waar die mee schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:54
Jorn1986 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:10:
[...]

Laatst gekeken films:
Captain Phillips (2013)[afbeelding]
Lekkere film tot ongeveer de helft van de film, vrij realistisch gefilmd.
Minpunten van de film vond ik:
vanaf ongeveer de helft van de film,
spoiler:
wanneer Captain Phillips gegijzeld wordt genomen, vind ik de film wat langdradig worden, plus dat al het machtsvertoon van de Amerikanen wel een beetje overdreven is doordat er spontaan een vliegdekschip naast dat reddingsbootje komt varen
.
-Ik vond dat Captain phillips en zijn crew best de nodige risico's nemen in het begin van de film: de kapers trappen er duidelijk niet in maar het had imo ook gewoon zo anders kunnen lopen als de kapers het om andere redenen te doen was (zoals bijv. de cargo van het schip in plaats van losgeld van de Maersk maatschappij).
Vanwege bovenstaande minpunten een 7. Mede doordat ik gewoon niet genoeg "voelde" in de film: het was niet zo'n zwaar verhaal als bijv. Cast Away waar Tom Hanks ook in speelde.
[afbeelding] 7 / 10
Check even het verhaal rondom de hijacking van de Maersk Alabama. De risico's in de film en het machtsvertoon zijn in werkelijkheid ook gebeurd: Wikipedia: Maersk Alabama hijacking De film is beslist geen opgepompte hollywood-dramacaster maar een vrij nauwkeurige weergave van de werkelijke gebeurtenissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:37
North America (2013)North America (2013)
IMDb: 7.4 | Genre: Documentary | Runtime: 60min. | MPAA: TV-PG
Bij toeval zapte ik gisteravond langs Discovery Channel en was 1 van de 8 delen van deze serie ervoor. Wij als Nederlanders hebben het genoegen om de stem van Rutger Hauer als voice-over te horen. Messterlijk hoe die man het verhaal verteld.

Normaal kijk ik gewoon tv zonder m'n audioset, maar bij deze serie heb ik hem wel aan gehad. Het voegt ook echt wat toe! Ik heb genoten van de geweldige natuurbeelden. Het schijnt dat Discovery 5 jaar bezig is geweest met filmen. De natuur in Noord Amerika is ook adembenemend mooi!

Jammer alleen is dat Discovery in een uitzending van een uur 5 reclameblokken weet te persen. Zit je net weer lekker te kijken; hop, reclame. Trouwens ik zie North America in zijn geheel toch meer als 1 film die in 8 delen geknipt is, vandaar ook mijn review hier.
IMDb -- North America (2013) Wikipedia -- North America (2013) Bekijk trailer van North America (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over North America (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=10 10 / 10

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb de originele serie gekregen, met US-English voice-over.
Hoewel het inderdaad een prachtige serie is, werd ik af en toe een beetje kriegel van het "BEST COUNTRY IN THE WORLD HUR DUR 'MURICA"-sentiment. Gelukkig kwam het niet té vaak voor, maar zonder was de serie toch een stuk beter geweest imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
The ABCs of Death (2012)The ABCs of Death (2012)
IMDb: 4.8 | Genre: Horror | Runtime: 123min. | MPAA: Not Rated
Erg apart gedaan. Wel goed als je korte verhalen kan maken die je toch meer wil zien.
IMDb -- The ABCs of Death (2012) Wikipedia -- The ABCs of Death (2012) Bekijk trailer van The ABCs of Death (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The ABCs of Death (2012)

Addams Family Values (1993)Addams Family Values (1993)
IMDb: 6.4 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 94min. | MPAA: PG-13
Als Addams Family fan wilde ik deze toch een keer gezien hebben weer. Blijft leuk.
IMDb -- Addams Family Values (1993) Wikipedia -- Addams Family Values (1993) Bekijk trailer van Addams Family Values (1993) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Addams Family Values (1993)

The Crazies (2010)The Crazies (2010)
IMDb: 6.5 | Genre: Horror, Mystery, Thriller | Runtime: 101min. | MPAA: R
Zo goed dat ik 3 kwart alweer vergeten ben. Wat een bagger zooi.
IMDb -- The Crazies (2010) Wikipedia -- The Crazies (2010) Bekijk trailer van The Crazies (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Crazies (2010)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zoals ik zei, die lijst is niet lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Laat maar...

[ Voor 96% gewijzigd door ApC_IcE op 28-12-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Wreck-It Ralph (2013)Wreck-It Ralph (2013)
IMDb: n/a
Best leuk verhaal,
De stem van "the glitch" gaat helaas wel door merg en been.
De grapjes zijn leuk en erg vermakelijke film.
Helaas is het verhaal wat voorspelbaar en dat breekt de film wat af.
spoiler:
Ik had alleen wel graag gezien dat rainbow road werd gebruikt in de daadwerkelijke race:P
IMDb -- Wreck-It Ralph (2013) Zoek meer informatie over Wreck-It Ralph (2013) op Google Zoek trailer van Wreck-It Ralph (2013) via Google Schrijf zelf een recensie over Wreck-It Ralph (2013)

The Conjuring (2013)The Conjuring (2013)
IMDb: 7.5 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 112min. | MPAA: R
Plot: Paranormal investigators Ed and Lorraine Warren work to help a family terrorized by a dark presence in their farmhouse.
van Wikipedia:
Wiki link naar The Conjuring
"The Conjuring is een Amerikaanse horrorfilm uit 2013 onder regie van James Wan. Het verhaal is gebaseerd op getuigenissen van paranormaal onderzoekers Ed en Lorraine Warren en de oudste dochter van de echte Perrons, Andrea."

Ik moet eerlijk zeggen: ik geloof het niet zo.
Maar heb deze film gister gekeken en vond hem best boeiend.
Mij werd verteld dat deze film op een waargebeurd verhaal is gebasseerd. En ik wist niet van het bestaan van deze paranormale onderzoekers af.
Wikilink: Ed and Lorraine Warren

Ik heb dit verder doorgelezen en ik wist van het bestaan niet eens af.
Ze schijnen een heel museum te hebben met alle voorwerpen waar demonische krachten mee te maken hebben gehad.
De bekende pop bijvoorbeeld is one creepy motherfucker :P
Het cijfer is hoog, maar met de achtergrond info vind ik dit enorm gaaf.

Enige minpuntje:
spoiler:
Op het einde vind ik dat de vrouw 'bezeten' is door een soort scary movie monster. [url=ttp://3.bp.blogspot.com/_Ja8Jg6JIBEo/TM1wKn_5ALI/AAAAAAAADUg/2nrlq5_7zvU/s1600/ffraid.JPG] klik[/url]Wat de film niet echt geloofwaardig maakte.
IMDb -- The Conjuring (2013) Wikipedia -- The Conjuring (2013) Bekijk trailer van The Conjuring (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Conjuring (2013)

[ Voor 48% gewijzigd door ApC_IcE op 28-12-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ApC_IcE schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:12:
[...]

Ik wil je verder niet afkraken, maar als jij dit leest. heb je dan het idee "daar heb ik wat aan?"
Ik wil je verder niet afkraken, maar als jij dit leest. heb je dan het idee "daar heb ik wat aan?"

ik heb laatst Iron Sky gezien, waar ik de eerste keer toch niet heel veel moest lachen ging dat nu dankzij een drankje een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

MrVegeta schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:43:
[...]

ik heb laatst Iron Sky gezien, waar ik de eerste keer toch niet heel veel moest lachen ging dat nu dankzij een drankje een stuk beter.
Je hebt gelijk. nevermind. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

R.I.P.D. (2013)R.I.P.D. (2013)
IMDb: 5.5 | Genre: Action, Comedy, Crime, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 96min. | MPAA: PG-13
De trailer zag er wel grappig uit, 'deado' volgen in de straten etc.

Begin begint nog aardig netjes, maar halverwege de film heb ik pas 1 echte achtervolging gezien en dat was continue mis schieten (grappig dat ze aan het einde perfect headshots maken). Leuke switch-scenes tussen de 2 personages en hun 'menselijke' alterego, hier en daar wat leuke humor.

Maar einde vond ik beetje goedkoop neergezet, tegenstelling tot alle mutaties van die deado's was de badguy amper veranderd en werd einde beetje simpel afgeraffeld. Hele link met z'n vrouw had beetje dom einde, maar in z'n geheel toch aardig naar te kijken.
IMDb -- R.I.P.D. (2013) Wikipedia -- R.I.P.D. (2013) Bekijk trailer van R.I.P.D. (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over R.I.P.D. (2013)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
BounceCloud schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 09:38:
[...]

Check even het verhaal rondom de hijacking van de Maersk Alabama. De risico's in de film en het machtsvertoon zijn in werkelijkheid ook gebeurd: Wikipedia: Maersk Alabama hijacking De film is beslist geen opgepompte hollywood-dramacaster maar een vrij nauwkeurige weergave van de werkelijke gebeurtenissen.
Oops, minpunten aan de film geven terwijl het wel echt gebeurd is :+

Gecorrigeerde score daarom:
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8
Een 8 i.p.v. een 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ja de kaping is echt gebeurd, en sommige dingen zijn gedramatiseerd en anderen misschien niet. Maar ik heb wel gelezen (verslag van de bemanning) dat Capt. Phillips echt niet zo'n held was en een _hele_ boel dingen verkeerd had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Beethoven's Christmas Adventure (2011)Beethoven's Christmas Adventure (2011)
IMDb: 4.6 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: 90min. | MPAA: PG
Plot: A Christmas elf accidentally takes off in Santa's sleigh, crash lands in a small town, and loses the magic toy bag. Beethoven must rescue the elf, recover the bag from greedy crooks, and return the sleigh to Santa in time to save Christmas.
Beethoven's Christmas Adventure is deel 7 uit de serie van Beethovenfilms. Voorafgaand aan de film dacht/hoopte ik dat het een heel leuke kerstfilm zou gaan worden. Bij vlagen was dat ook zo, maar eigenlijk was de film een teleurstelling. De humor was over het algemeen wat flauw en ik vond het praten van de honden eigenlijk uit de toon vallen. (Nu ken ik de rest van de serie eigenlijk niet zo goed, dus wellicht gebeurt dat de hele tijd.)
IMDb -- Beethoven's Christmas Adventure (2011) Wikipedia -- Beethoven's Christmas Adventure (2011) Zoek trailer van Beethoven's Christmas Adventure (2011) via Google Schrijf zelf een recensie over Beethoven's Christmas Adventure (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:14
Confessions (2010)Confessions (2010)
IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: Not Rated
Plot: A psychological thriller of a grieving mother turned cold-blooded avenger with a twisty master plan to pay back those who were responsible for her daughter's death.
Opzoek naar nieuwe films om te kijken kwam ik deze psychologische thriller uit Japan tegen.

Het is alweer een hele tijd terug dat ik een film gekeken heb die mij op momenten daardwerkelijk wist te raken. Gedurende de film kom je per hoofd personage meer te weten over de achtergrond van de desbetreffende persoon en waarom hij/zij bepaalde keuzes heeft gemaakt.

Het verhaal is behoorlijk deprimerend met behoorlijk onverwachte plotwendingen. Die Japanners weten wel hoe je een verhaal goed moet vertellen.

Alles klopt aan deze film. Passende muziek bij de verschillende scenes en overtuigend acteerwerk. Van mij krijgt hij een 9/10.
IMDb -- Confessions (2010) Wikipedia -- Confessions (2010) Bekijk trailer van Confessions (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Confessions (2010)

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:46
Source Code (2011)Source Code (2011)
IMDb: 7.4 | Genre: Mystery, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 93min. | MPAA: PG-13
Plot: An action thriller centered on a soldier who wakes up in the body of an unknown man and discovers he's part of a mission to find the bomber of a Chicago commuter train.
Dit is een goede film in de lijn van Inception, Memento etc. Het verhaal draaid om een man die in de laatste 8 minuten van iemands leven de dader van een treinbom moet zien te vinden. De 8 minuten herhalen zich net zo lang tot de hoofdpersoon de dader gevonden heeft.

Hoewel de oplettende kijker waarschijnlijk vrij snel in de film al door heeft wie de dader is vond ik het toch een goede film. Zelfs het einde vond ik een leuke twist geven.
IMDb -- Source Code (2011) Wikipedia -- Source Code (2011) Bekijk trailer van Source Code (2011) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Source Code (2011)

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 ... 40 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]