Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 102 Laatste
Acties:
  • 970.223 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:54
Het kan niet je het soort film zijn dat je waardeert maar afzetten kan niet hoor. Ik ben blij dat je hem een tweede kans gaat geven :)

Echt depri vind ik hem overigens niet. Ik vind de boodschap erachter wel mooi ook.

Maar jij houdt bij het kijken geen rekening met je mood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:08
max schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:21:
Requiem for a Dream (2000)[afbeelding]
IMDb: 8.4 | Genre: Drama | Runtime: 102min. | MPAA: Unrated
Plot: The drug-induced utopias of four Coney Island individuals are shattered when their addictions become stronger.
Met het risico 99% van het film kijkend publiek over me heen te krijgen, deze review.

Allemachtig wat een deprimerende film zeg. De hele film heb ik me groen en geel zitten ergeren aan de achterlijke keuzes, ontzettende naïviteit, volledig onlogische denkwijze en totale afwezigheid van enige vorm van eigen wil of karakter bij alle personages. Ik wilde het liefste elk van hen stevig de huid vol schelden en vragen waar ze in godsnaam mee bezig waren.

De film steekt verder wel goed in elkaar, maar kon me echt totaal niet boeien. Het onderwerp is er een waar ik sowieso helemaal niets mee heb. Cheech and Chong films vind ik gewoon leuk om te kijken, maar dit soort "drugs-film" is echt niet aan mij besteed.

Ik heb ook in het dagelijks leven totaal geen compassie voor mensen die aan de drugs zijn. Als je dat wil doen, prima. Maar blijf alsjeblieft ver bij mij vandaan.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] 6 / 10
Hier ben ik het mee eens. Het lijkt soms wel of films waarin drugs gebruikt wordt automatisch als meesterwerk wordt bestempeld. Zie ook Pulp Fiction en Trainspotting, wat beide vreselijke films zijn. En trainspotting gaat trouwens niet eens over het spotten van treinen...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

ikbenerniet schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:36:
[...]

Hier ben ik het mee eens. Het lijkt soms wel of films waarin drugs gebruikt wordt automatisch als meesterwerk wordt bestempeld. Zie ook Pulp Fiction en Trainspotting, wat beide vreselijke films zijn volgens mij/imho/vind ik dan, maar wie ben ik. En trainspotting gaat trouwens niet eens over het spotten van treinen...... 8)7
ftfy :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Je hebt inderdaad zoiets als smaak. Maar daar zit wat mij betreft nog wel een gradatie in. Als je een hele flauwe komedie met hele slechte grappen "vreselijk" noemt kan ik dat vatten maar bij een film als Amour kun je dat toch niet beweren?

Nu ben ik niet geweest (de film trok me niet) maar mijn vriendin wel. Ondanks het feit dat hij wat haar betreft wat te langdradig was en niet voor de volle 100% kon boeien kon ze toch wel waardering opbrengen voor de film. Ook als een film niet helemaal je smaak is kun je soms toch wel snappen dat die goed in elkaar zit?

Ik schrik nog wel eens als bepaalde klassiekers die er goed op staan bij zowel critici als publiek door iemand met een 2 of 3 worden gewaardeerd alleen maar om het zijn of haar kopje thee niet is. Ik denk dat een film als Amour mij ook niet zo zou boeien maar ik kan me niet voorstellen dat ik dan een super laag cijfer zou gaan geven.
ikbenerniet schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:36:
[...]
En trainspotting gaat trouwens niet eens over het spotten van treinen...... 8)7
Het lijkt me duidelijk dat er een dubbele betekenis achter moet zitten maar ik heb het even opgezocht voor je:
Noot: de titel 'Trainspotting', slaat niet enkel op de gewoonte te gaan kijken naar de treinen die het station in- en uitgaan. Junkies die net zijn afgekickt doen dat wel, als symbool van de vreselijke verveling die ze voelen. Maar meer nog verwijst de term "trainspotting" naar het spotten van de dealer, en naar het zoeken van een goed plekje in de ader om drugs te spuiten. Dit laatste wordt ook wel going from station to station genoemd, telkens iets verder op de ader injecteren. Dat weet u dan ook weer.

[ Voor 52% gewijzigd door D-e-n op 13-12-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:58
D-e-n schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:30:
Maar jij houdt bij het kijken geen rekening met je mood?
Zeker wel, maar ik lees doorgaans weinig tot niets over een film van tevoren. De classificering Drama, Romance, Sci-Fi was niet voldoende om de film een andere keer in een andere mood te kijken. Ik zat ook in een halfgare relatie destijds, dus dat hielp niet echt mee :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ach, iedereen heeft wel een film die hij niet bijzonder vindt terwijl de film alom wordt gewaardeerd. Spirited Away, 2001:ASO, Entre les murs, Les Misérables, Benjamin Button (en Catching Fire :P) ... allemaal vijven en zessen voor mij. Moet kunnen toch :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Gravity (2013)Gravity (2013)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
In de bioscoop geweest voor deze film, puur omdat er niks anders draaide en het me leuk leek om een 3d film te kijken.

Het verhaal heeft me op geen enkel punt kunnen boeien helaas.
Alles wat er mis kan gaan gaat mis, nee niks voor mij deze film.
En voor de 3d hoef je het ook niet te doen, ik vond het in ieder geval niet beter dan dat ik thuis uit mijn tv krijg..
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5 5 / 10

Captain Phillips (2013)Captain Phillips (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Biography, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 134min. | MPAA: PG-13
Plot: The true story of Captain Richard Phillips and the 2009 hijacking by Somali pirates of the US-flagged MV Maersk Alabama, the first American cargo ship to be hijacked in two hundred years.
In de bioscoop geweest na het horen van goede verhalen.

Die verhalen zijn 100% waar, wat een ontzettend goede film is dit.
Mede door Tom Hanks, die man kan op zijn eigen manier een film tot pure kunst verheven. Zeer goed acteerwerk.

Aan het einde was ik blij dat het donker is in de bioscoop, met een brok in mijn keel en waterige oogjes naar buiten gelopen.
IMDb -- Captain Phillips (2013) Wikipedia -- Captain Phillips (2013) Bekijk trailer van Captain Phillips (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain Phillips (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=9 9 / 10

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:17
Voor requiem for a dream moet je wel in de mood zijn (en zo'n soort depri-film moet je liggen), maar ik vond hem ook erg indrukwekkend. Het is voor mij ook al 10 jaar geleden dat ik hem gezien heb, maar wat ik me van herinner kon ik me goed inleven met die jongen (die vriend van Jennifer Connely zeg maar), die eigenlijk wel oprecht uit het wereldje probeerde te komen, maar dat gewoon niet kon en in een spiraal zat waar alles alleen maar erger werd.

Ik vond alleen dat gedoe met die moeder (die wilde afvallen voor een tv-show of zo?) wel wat overdreven allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modest71 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:28:
Net door jullie "The Iceman" gezien. Bedankt ervoor, wat een goede film.
At your service! Iets meer toelichting voor diegene die hem nog niet hebben gezien mag hoor .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
kenneth schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:33:
Ach, iedereen heeft wel een film die hij niet bijzonder vindt terwijl de film alom wordt gewaardeerd. Spirited Away, 2001:ASO, Entre les murs, Les Misérables, Benjamin Button (en Catching Fire :P) ... allemaal vijven en zessen voor mij. Moet kunnen toch :P
Zeker. Maar een vijfje is natuurlijk nog wat anders dan een drie ofzo :)
Mijn laagste cijfer voor een "serieuze" film was overigens voor Cosmopolis. Er zijn misschien mensen die daar wat in zien maar ik kon de kwaliteit er niet in ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:34

Grin

Ride si sapis.

D-e-n schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:56:
[...]

Zeker. Maar een vijfje is natuurlijk nog wat anders dan een drie ofzo :)
Mijn laagste cijfer voor een "serieuze" film was overigens voor Cosmopolis. Er zijn misschien mensen die daar wat in zien maar ik kon de kwaliteit er niet in ontdekken.
Cosmopolis, idd, wat was dat een draak van een film. Ook totaal niet mijn ding…

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:03

YellowCube

Wait...what?

Gravity (2013)Gravity (2013)
IMDb: 8.5 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Setje astronauten aan boord van de Space Shuttle krijgen een hagelbui van brokstukken om hun oren en zijn plotseling geheel aan zichzelf overgeleverd in een omgeving die vijandelijker is dan welke omgeving dan ook.

Ik heb anderhalf uur op het puntje van m'n stoel gezeten, van tijd tot tijd m'n adem inhoudend.
Je kunt niks anders dan meeleven met de astronauten en hun strijd om te overleven. En voor zover ik er zelf iets van weet: je schakelt vanzelf terug van totale paniek naar rationaliteit. Paniek helpt je niet met overleven, rationaliteit wel. Dat komt in deze film prachtig naar voren.

Meest geweldige moment uit de hele film:
spoiler:
het moment dat ze de Sojoez capsule, die aan het ISS gekoppeld is, inkruipt, haar pak uittrekt en als een foetus in de capsule zweeft. Een fraaie symboliek.
Er is domweg geen kwetsbaarder en hulpelozer iets dan een foetus in de o zo veilige en beschermende baarmoeder.

Enige moment van ongeloofwaardigheid:
spoiler:
de acties in het Chinese ruimtestation. Tenzij astronauten er op getraind worden of tenzij er een internationale standaard is op het gebied van layout van ruimtestations/capsules en hun instrumentarium, heb ik moeite om te geloven dat je zomaar naar binnen kan komen zeilen, een capsule kunt afkoppelen en er mee kunt landen
.
Topfilm.
IMDb -- Gravity (2013) Wikipedia -- Gravity (2013) Bekijk trailer van Gravity (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Gravity (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.8 8.8 / 10

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
YellowCube schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:04:

Enige moment van ongeloofwaardigheid:
spoiler:
de acties in het Chinese ruimtestation. Tenzij astronauten er op getraind worden of tenzij er een internationale standaard is op het gebied van layout van ruimtestations/capsules en hun instrumentarium, heb ik moeite om te geloven dat je zomaar naar binnen kan komen zeilen, een capsule kunt afkoppelen en er mee kunt landen
.
Topfilm.
spoiler:
Als ik het me goed kan herinneren is verteld dat dat Chinese ding het zelfde was als de Russische van de simulator. Rebranded en chinese tekst, maar in feite is de werking en de instrumenten het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Ik denk dat het in dit stukje quote mis gaat wat betreft jou mening over verslavingen en dus de film.
Een verslaving begint misschien als een keus, een experiment, maar als je er zo diep in zit als de mensen in deze film is vrije wil ver te zoeken. Je moet een erg sterke wil hebben om er niet aan onderdoor te gaan.
Das net zoiets als zeggen dat mensen met schizofrenie toch gewoon kunnen doen wat Russel Crowe doet in "A Beautiful Mind", even er voor kiezen om niet ziek te zijn en tadaa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
Insidious: Chapter 2 (2013)Insidious: Chapter 2 (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: PG-13
Deel 2 heeft me prima vermaakt en sluit naadloos aan op het vorige deel. Voor mensen die graag horrorfilms kijken met bovennatuurlijke verschijnselen is ook dit deel een aanrader. Zorg wel dat je het eerste deel gezien hebt om het verhaal te begrijpen.

Punt van irritatie is het fluctuerend geluidsniveau. Het ene moment hoor je het bijna niets en gooi je je volume omhoog om gepraat te verstaan, het volgend moment blaffen je speakers de huiskamers vol. Dit wisselt naar mijn mening toch echt te vaak waardoor ik veel met de volumeknoppen bezig ben, dat lijkt me niet de bedoeling...

Ook moest ik bij dit deel plotseling heel erg aan Poltergeist denken, wellicht was dit een grote inspiratiebron van de schrijvers?
IMDb -- Insidious: Chapter 2 (2013) Wikipedia -- Insidious: Chapter 2 (2013) Bekijk trailer van Insidious: Chapter 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Insidious: Chapter 2 (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7 7 / 10

Edit: ff door templategenerator gehaald

[ Voor 49% gewijzigd door ikbenerniet op 13-12-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Four Christmases (2008)Four Christmases (2008)
IMDb: 5.6 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 88min. | MPAA: PG-13
Plot: A couple struggles to visit all four of their divorced parents on Christmas Day.
Een aardige kerstfilm met standaard plot en acteerwerk. Niet mijn meest favoriete kerstfilm. Desalniettemin.. Reese Witherspoon of withoutherspoon blijft mooi :+
IMDb -- Four Christmases (2008) Wikipedia -- Four Christmases (2008) Bekijk trailer van Four Christmases (2008) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Four Christmases (2008)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.1 5.1 / 10

Surviving Christmas (2004)Surviving Christmas (2004)
IMDb: 5.0 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: 91min. | MPAA: PG-13
Plot: A lonely, obnoxious young millionaire pays a family to spend Christmas with him.
Deze is dan al een stuk leuker en meer origineel. Leuke kerstwegkijker voor als je in de sfeer wilt raken.
IMDb -- Surviving Christmas (2004) Wikipedia -- Surviving Christmas (2004) Bekijk trailer van Surviving Christmas (2004) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Surviving Christmas (2004)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.6 6.6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:45
Trainspotting vond ik een uitstekende film (eerste 2x wel met ondertiteling gekeken, want destijds kon ik de Schotse accenten de halve tijd niet verstaan) die de verleidingen van/teloorgang door drugs goed liet zien, maar wel ruimte liet voor de broodnodige humor.

Requiem for a Dream is idd een stuk deprimerender, maar laat de rauwe werkelijkheid van verschillende verslavingsvormen zien. En het feit dat voor het gros van de verslaafden, er geen ontsnapping uit de neerwaartse spiraal mogelijk is omdat ze er de wilskracht niet (meer) voor hebben.

Insidious Chapter2 vond ik geen flikker aan. Te voorspelbaar en te weinig spanning. Scares doen het voor mij zoieso niet omdat het door de voorspelbaarheid niet eng meer is.
Ik ben horrorliefhebber, maar heb gemerkt dat psychische thrillers mijn favo soort is. Die grijpen je langzaam en laten niet meer los. Standaard slashers/scare movies doen me niks meer.

Vanavond overigens voor de derde keer Hunger Games: Catching Fire in de bioscoop gekeken.
Zodra die uit is op blue-ray staat ie gegarandeerd hier in de kast, verreweg de beste film van 2013 voor mij.

Voor volgend jaar heb ik 3 films op mijn must-see lijstje staan: Noah, American Hustle en HG: Mockinjay part1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
AcidBurn schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 01:35:

Vanavond overigens voor de derde keer Hunger Games: Catching Fire in de bioscoop gekeken.
Zodra die uit is op blue-ray staat ie gegarandeerd hier in de kast, verreweg de beste film van 2013 voor mij.
Jij gaat drie keer in een korte periode naar de bioscoop voor dezelfde film? :o

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Jep. Als ik een film zo goed vind, dat ik em nog een keer wil zien en hij nog niet in goede kwaliteit te vinden is op alternatieve kanalen, ga ik gerust nog een keer naar de bioscoop. En nog een keer als ik er geen genoeg van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:14

Sargan

Filmfreak...

Zo gek ben ik ook idd. Ik heb de LOTR films nu zo'n 7x in de bioscoop gezien...plus dan ook nog eens de marathons van deze films.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Haha Django en Inglorious basterds had ik ook beide 4-5 keer gezien in de bios :p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 20:09
Berberian Sound Studio (2012)Berberian Sound Studio (2012)
IMDb: 6.3 | Genre: Drama, Horror, Thriller | Runtime: 92min. | MPAA: Not Rated
Na vooral lurken ook maar eens een keer meeposten.

Een beetje een meta-film aangezien hij over een sound designer gaat die in een Italiaanse studio gaat werken aan een horror film. Al snel blijkt dat het in de studio er soms vreemd aan toe gaat en het zelf wel op een horror scenario lijkt.

Wat mij betreft was het vooral een sfeerfilm, de verhaallijn was wat minder belangrijk. Maar (uiteraard) het geluid in deze film was erg goed in het zetten van de sfeer. Tel daarbij dat er ook erg mooie beelden in zaten. Voor mij erg geslaagd vanwege het vervreemdende effect. Maar ook zeker een soort film waarvan je moet houden, denk niet dat hij voor iedereen weggelegd is.
IMDb -- Berberian Sound Studio (2012) Wikipedia -- Berberian Sound Studio (2012) Bekijk trailer van Berberian Sound Studio (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Berberian Sound Studio (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
YellowCube schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:04:

Meest geweldige moment uit de hele film:
spoiler:
het moment dat ze de Sojoez capsule, die aan het ISS gekoppeld is, inkruipt, haar pak uittrekt en als een foetus in de capsule zweeft. Een fraaie symboliek.
Er is domweg geen kwetsbaarder en hulpelozer iets dan een foetus in de o zo veilige en beschermende baarmoeder.
Ik vond de film opzich geweldig maar dat over the top hollywood drama deed voor mij wel van de film af, dat wat je noemt vond ik echt too much en niet passen in de situatie.
Ook dat stuk dat ze amper nog lucht heeft, dat station in moet maar toch maar tussendoor een tijdje stil blijft staan om een dramatisch geprek te voeren (ja je kon niet naar het luik gaan en praten tegelijk, zuurstof in overvloed nietwaar 8)7 ) Het voelt allemaal steeds teveel als een moment maken om een moment te maken.
Dat brak de film voor mij wel af, van een 9 naar een magere 7 denk ik zo.
Maargoed, smaken verschillen. Zulke situaties kan ik in sommige films wel waarderen maar hier vond ik het flink naast de boot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:24

Kluus

Gang is alles

Ik heb gisteren weer eens Star Wars IV: A New Hope zitten kijken. Re-mastered Blu-Ray versie. Blijft een goede film, maar om nog even terug te komen op de discussie boven, ik denk dat dat de overtreffende trap is van hoe nep het er dan uit ziet doordat je alle 'trucjes' gewoon kan zien :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:23

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Riddick (2013)Riddick (2013)
IMDb: 6.6 | Genre: Action, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 119min. | MPAA: R
Plot: Left for dead on a sun-scorched planet, Riddick finds himself up against an alien race of predators. Activating an emergency beacon alerts two ships: one carrying a new breed of mercenary, the other captained by a man from Riddick's past.
Tja, Riddick... wat moet ik ervan zeggen... Riddick is best stoer, maar de wereld ziet er tijdens de vergezichten overduidelijk nep uit. De film mist variatie en de beweegredenen van de verschillende karakters zijn ook niet allemaal duidelijk. Ik heb hem afgekeken, maar daar is ook verder alles mee gezegd.
IMDb -- Riddick (2013) Wikipedia -- Riddick (2013) Bekijk trailer van Riddick (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Riddick (2013)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:51

Sharky

Skamn Dippy!

D-e-n schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:15:
[...]

Eternal Sunshine afgezet? 8)7
Heb ik ook gedaan. Vond hem dood- en doodsaai. Ik ga hem ook wel een tweede kans geven some day :P

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Zo zie je maar weer, smaken verschillen. Ik heb werkelijk niks met drama films maar Eternal Sunshine is wel een van de mooiste films die ik ooit gezien heb. Ik weet nog dat nadat ik hem had gezien ik haast 2 weken met een bepaald gevoel rondliep. Die film raakte me nogal.
Om die reden heb ik Requim nooit gezien, ik ken de duistere kant van het leven wel en ben bang dat ik er lang een naar gevoel aan over hou :X

[ Voor 20% gewijzigd door Mutatie op 14-12-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

The Hunger Games (2012)The Hunger Games (2012)
IMDb: 7.2 | Genre: Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 142min. | MPAA: PG-13
Toekomst in een verzonnen land, grote oorlog geweest, nu 12 districten en elk van de districten moet elk jaar een jongen en meisje uitleveren voor de jaarlijkse Hunger Games.
Het idee is simpel: Het is een "spelshow" waar 24 jongens en meisjes uit de underclass van het land aan meedoen (uiteraard ter vermaak van de upperclass)
De 24 personen worden in een 'arena' gedropt (een stuk bos, een oude stad etc) en de bedoeling is dat er 1 winnaar overblijft die vervolgens eeuwige roem en rijkdom vergaart.
Je kunt doodgaan aan uitdroging, valpartijen, bevriezingen en last but not least: elkaar.
Je kunt jezelf een handje helpen door heel charmant en populair te worden, want dat levert je sponsors uit de upperclass op, die je bij kunnen staan met medicijnen, soep etc.
Het idee doet me vooral denken aan Stephen King's "The Long Walk" (de Marathon) en ik zag er dus naar uit om de film te gaan kijken.

Helaas, het idee komt w.m.b. totaal niet uit de verf. Ik had daadwerkelijk een (individuele) strijd, intriges, de rol van de sponsors en spanning verwacht, maar al die dingen worden maar kort aangestipt. Het blijft allemaal maar oppervlakkig, voorspelbaar en men lijkt uiteindelijk vooral te gaan voor de romantiek tussen de dame en heer uit district 12. Alsof we daar nog geen films over hadden.

Wat ik verder een beetje jammer vond:
spoiler:
het plotselinge, op vage redenen, besluit dat er 2 winnaars mogen zijn.
74 jaar traditie van 1 winnaar en de spanning die er bij hoort en nu opeens deze aanpassing. Waarom dan? Omdat er ergens een rel uitbreekt naar aanleiding van een dood meisje wat met bloemen omringt wordt?
Oh ja en als de twee uit 12 dan eindelijk als enige overzijn mag er opeens maar weer 1 winnaar zijn.
Oh...dilemma jongens en meisjes!! Want nu moeten de twee lovers elkaar misschien wel afslachten.
Ah gelukkig maar, door een list mogen er opeens wel weer twee winnaars zijn.

en daarnaast:
spoiler:
de bemoeienis van de "leiding" met het spel. Opeens een paar monsterhonden uit de grond stampen om i.i.g 2 spelers om zeep te helpen? Het kwam op mij heel erg over als iemand die totaal vast zit in het verhaal en dan maar bedenkt dat we het zo op gaan lossen

Ik vind het vrij ongelofelijk dat dit zo'n goed scorende film is.
Deel 2 laat ik dus ook maar zitten (evenals deel 3,4,5,6,7,8,9 etc, want dit kun je natuurlijk tot het einde der tijden uitmelken)

IMDb -- The Hunger Games (2012) Wikipedia -- The Hunger Games (2012) Bekijk trailer van The Hunger Games (2012) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunger Games (2012)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=3 3 / 10

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 17:25

SaN

Ik ben het met je eens dat deel 1 geen hoogvlieger is. Zeker na het lezen van de boeken. Maar ik zou toch deel twee kijken als ik jou was. Misschien met iets minder verwachtingen. Die vond ik wel vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vond de boeken wel aardig, maar film 1 kon mij ook niet zo bekoren.

Vorige week zondag trouwens wel pitch perfect gekeken. Die vond ik wel leuk voor de zondagmiddag. Lekker vrolijk, lekker standaard, leuke liedjes, beetje over the top, maar toch leuk. Houd altijd wel van college-movies. En dat kwam allemaal door de youtube loop waar ik in terecht kwam nadat kinderen van een vriend van me de cup-song nadeden en ik verder klikte :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:32
Ik vond juist deel 1 nog wel enigszins vermakelijk maar deel 2 echt een totale ramp. Voortbordurend op totaal dezelfde opzet en weer die slappe liefdesscènes/emo-momentjes. Een of twee daarvan in een film oké, maar in deel 2 werd het er doodleuk weer tien in gepropt.
Deel 3 hoef ik dus niet meer te zien. Ben benieuwd waarom jullie 2 juist wel leuk vonden.

[ Voor 39% gewijzigd door JDillinger op 15-12-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)
IMDb: N/A | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | MPAA: PG-13
Plot: The dwarves, along with Bilbo Baggins and Gandalf the Grey, continue their quest to reclaim Erebor, their homeland, from Smaug. Bilbo Baggins is in possession of a mysterious and magical ring.
Vorige deel op Blu-ray gezien. Dat was wel aardig, maar niet erg memorabel. In deel 2 gebeurt er gelukkig wat meer. Het blijft echter een vrij kort verhaal dat ze veels te veel uitgerekt hebben naar mijn mening. Van deze film hadden ze dan ook wel 30min mogen afhalen.
spoiler:
Dat, of het verhaal van Smaug afmaken, i.p.v. er een cliff hanger van te maken
.

Een ander ding is dat ik deel 2 in de HFR versie heb bekeken, wat betekend dat de film op 48hz wordt geprojecteerd i.p.v. het gebruikelijke 24Hz. Dit maakt best wel veel verschil eigenlijk. Niet alleen is het beeld vloeiender, de hele film komt anders over omdat het 24Hz geflikker, dat je onderbewust waarneemt, er niet in zit. Had een beetje het idee dat ik naar een documentaire zat te kijken in het begin. Je neemt bijv. kleine bewegingen in camera pan's veel meer waar.

Kortom: het is een leuke film, met voldoende actie, humor, romantiek, etc. Het had alleen wat korter gemogen.
IMDb -- The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Wikipedia -- The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Bekijk trailer van The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.5 7.5 / 10

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Mbt Hunger Games:
Deel 2 is idd veel van hetzelfde als in deel 1, maar in deel 3 gaat de serie een heel andere kant op (althans, in de boeken).

@Yellowkjoep: het houdt op na deel 4 (helaas hebben de studiobonzen ook hier in hun oneindige wijsheid besloten om het laatste boek te splitsen in twee films, zoals ook bij Harry Potter, Twilight, The Hobbit etc). En uiteraard geldt ook hier weer: de boeken zijn beter. De intriges en achterliggende gedachten zijn beter uitgewerkt, je krijgt meer uitleg over de geschiedenis en bv de beslissing mbt
spoiler:
de twee winnaars ipv één
.

[ Voor 26% gewijzigd door Bra-Jo op 15-12-2013 11:26 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
Ik vind het wel grappig dat Yellowcube de film daadwerkelijk als een geheel op zichzelf staande film beoordeeld, zonder ook maar te beseffen dat het een boekverfilming is, en het eerste deel van een trilogie.
De vele "minpunten" die hij aanhaalt, had de regisseur weinig keuze in, want het boek is gewoon zo geschreven. 3/4 van de film is vrijwel 1 op 1 uit het boek overgenomen.

Had je de boeken gelezen, dan had je de logica achter die acties begrepen. Dat is het enige minpunt wat bij vrijwel alle boekverfilmingen optreedt: De regisseur krijgt gewoon geen tijd om alles uit te leggen.

Als je alles uit het oogpunt van 1 persoon meemaakt, kun je niet weten wat er verder gaande is.
In de fim zie je eigenlijk al meer van de buitenwereld dan je in het boek mee kreeg.

WWas: De reden dat er in deel 2 nog meer van die momenten zijn, is heel simpel: Zo staat het in het boek. Zowel Gary Ross als Francis Lawrence hebben het element van "star crossed lovers" al enorm naar de achtergrond geschoven. In de boeken was dat nog 10x erger :o

Ik vond deel 1 goed, maar deel 2 stukken beter dan deel 1. Waarom? Omdat ook het tweede boek goed gevolgd wordt, en er hier al veel meer zaken op de achtergrond meespelen. Bovendien vind ik dat de acteurs goed spelen. Kan er ook niks aan doen dat ik Jennifer Lawrence gewoon erg goed vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

AcidBurn schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:06:
Ik vind het wel grappig dat Yellowcube de film daadwerkelijk als een geheel op zichzelf staande film beoordeeld, zonder ook maar te beseffen dat het een boekverfilming is, en het eerste deel van een trilogie.
De vele "minpunten" die hij aanhaalt, had de regisseur weinig keuze in, want het boek is gewoon zo geschreven. 3/4 van de film is vrijwel 1 op 1 uit het boek overgenomen.

Had je de boeken gelezen, dan had je de logica achter die acties begrepen. Dat is het enige minpunt wat bij vrijwel alle boekverfilmingen optreedt: De regisseur krijgt gewoon geen tijd om alles uit te leggen.
Dat is toch geen reden om de film daar niet op aan te rekenen? De film is gewoon de film en dat staat los van of het verhaal uit een boek komt. ALs iemand dat niet goed vindt, dan ligt dat toch echt aan de film en kan je niet zeggen "ja maar dat komt doordat het in het boek ook zo is" en dan verwachten dat de film daardoor een betere beoordeling krijgt.

Er zijn overigens prima boekverfilmingen. LOTR, het is niet helemaal mijn favoriete smaak film, maar wel erg goed gedaan. Je moet alleen wel kiezen en weglaten en dan de slimme dingen kiezen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Take Shelter (2011)Take Shelter (2011)
IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 120min. | MPAA: R
Gisterenavond deze film gekeken nav positieve geluiden hier.

Ik ben toch echt een liefhebber van films met diepgang en verhaal maar deze film kon mij niet bekoren omdat hij in mijn ogen gezien het tempo te weinig diepgang bood.

Ik was blij dat de film was afgelopen en bleef met een heel oppervlakkig gevoel zitten. Ik zou deze film niet aanraden aan anderen. Jammer, had er meer van verwacht.

Mager zesje.
IMDb -- Take Shelter (2011) Wikipedia -- Take Shelter (2011) [url=]Bekijk trailer van Take Shelter (2011) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Take Shelter (2011)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 22:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

The Last Castle (2001)The Last Castle (2001)
IMDb: 6.7 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 131min. | MPAA: R
Plot: A court-martialed general rallies together 1200 inmates to rise against the corrupt system that put him away.
Blijf het een geweldige film vinden. Mooi verhaal, duidelijk "moraal" en goed geacteerd.

Tijdens de film word ik redelijk meegezogen in het verhaal. het is pas achteraf dat het allemaal toch wat ongeloofwaardig lijkt.

IMDb -- The Last Castle (2001) Wikipedia -- The Last Castle (2001) Bekijk trailer van The Last Castle (2001) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Last Castle (2001)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
JvS schreef op zondag 15 december 2013 @ 12:09:
[...]

Dat is toch geen reden om de film daar niet op aan te rekenen? De film is gewoon de film en dat staat los van of het verhaal uit een boek komt. ALs iemand dat niet goed vindt, dan ligt dat toch echt aan de film en kan je niet zeggen "ja maar dat komt doordat het in het boek ook zo is" en dan verwachten dat de film daardoor een betere beoordeling krijgt.
Dit ben ik falikant niet met je eens. Natuurlijk kun je wel zeggen dat dat aan het boek ligt, want een getrouwe boekverfilming zal veel minpunten hebben die het boek waar het op gebaseerd is ook had.
Als je al die zaken ontwijkt krijg je een film die niks meer met het oorspronkelijke verhaal te maken heeft.

Dat hij het verhaal niet goed/niet logisch vind, is zijn mening en heb ik geen problemen mee.
Dat hij de film niet goed vind, en daarom een slecht cijfer geeft, is ook prima.
Maar de film afkeuren, vanwege de kern elementen in het oorspronkelijke verhaal slaat nergens op.
Daar ging ik tegenin :)
Er zijn overigens prima boekverfilmingen. LOTR, het is niet helemaal mijn favoriete smaak film, maar wel erg goed gedaan. Je moet alleen wel kiezen en weglaten en dan de slimme dingen kiezen.
Dat ben ik dan wel met je eens. LOTR is idd uitstekend verfilmd.
Hunger Games 1 en 2 vind ik persoonlijk dus ook erg goede verfilmingen, ze blijven behoorlijk trouw aan de boeken.
Harry Potter deel 1 en 2 zijn ook erg goed gelukt.
Deel 3 en 7 vind ik de beste films uit de reeks, maar die wijken zoveel van het oorspronkelijke verhaal af dat ik het geen boekverfilming meer kan noemen.

Draken van verfilmingen uit mijn hoofd: Kruistocht in Spijkerbroek, Koning van Katoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

AcidBurn schreef op zondag 15 december 2013 @ 18:21:
[...]

Dit ben ik falikant niet met je eens. Natuurlijk kun je wel zeggen dat dat aan het boek ligt, want een getrouwe boekverfilming zal veel minpunten hebben die het boek waar het op gebaseerd is ook had.
Als je al die zaken ontwijkt krijg je een film die niks meer met het oorspronkelijke verhaal te maken heeft.
:?
sorry, maar het was niet duidelijk dat het me daar om ging?
de film is dus gewoon een zeer beroerde samenvatting van het boek.
Maar de film afkeuren, vanwege de kern elementen in het oorspronkelijke verhaal slaat nergens op.
Daar ging ik tegenin :)
Ik heb het boek niet gelezen en de film is, ook volgens je eigen woorden, geheel niet volgens het boek.
Dus waarom wordt de vergelijking dan gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Er is maar een ding erger dan een boekverfilming en dat is een discussie over boekverfilmingen.

/me ik vind dit en dat, omdat zus en zo
JAMAARHETBOEK!
/me Goed, dat kan best, maarrr ...
JAMAARHETBOEK!
/me Uiteindelijk is de film ...
JAMAARHETBOEK!

Van het weekend Desolation of Smaug gezien. Week enorm af van de boeken, mooi. Prachtige cliffhanger en +1 omdat ik Tolkienfan ben: 8/10

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
YellowCube schreef op zondag 15 december 2013 @ 18:35:
sorry, maar het was niet duidelijk dat het me daar om ging?
de film is dus gewoon een zeer beroerde samenvatting van het boek.
Ik heb het boek niet gelezen en de film is, ook volgens je eigen woorden, geheel niet volgens het boek.
Dus waarom wordt de vergelijking dan gemaakt :)
Of je leest niet goed wat ik geschreven heb, of je snapt me niet. (of ik begrijp jou verkeerd, kan ook nog)
Ik zei juist dat Hunger Games (en deel 2 ook for that matter) WEL behoorlijk getrouw verfilmd is.
Anders zou mijn bovenstaande redenatie zinloos zijn.

Ik vind een flinke discussie op zijn tijd erg leuk, maar dat zijn de meesten waarschijnlijk niet met me eens.
Dus laat ik het hierbij. Time to go on with the show :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dus, het boek zuigt ook?

Enfin, boekverfilmingen zijn doorgaans meuk. Het vervelende is dat een boek vaak een shitload aan details heeft en lekker lang mag/moet duren, maar veel hollywood "laten we flink gaan cashen" films mogen hooguit anderhalf uur duren, en dan moet je gaan snijden, of 3 films maken over 1 boek.

LotR en Watchmen zijn goed verfilmd puur omdat ze verschrikkelijk lang duren. De langste en beste versie van Watchmen [heb ik gereviewed] duurt iets van 3,5 uur. Dat is gewoon te lang voor een "normale" film.

Het gaat naar mijn mening al een stuk beter als films geïnspireerd zijn op een boek, maar die verder niet echt proberen te volgen. Tekst is gewoon moeilijk om in film om te zetten.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
3 weken vakantie gehad en flink wat gekeken thuis (en een keer zelfs in de bios:) ). Veel film hebben geen complete review hier nodig gezien ze al veel vaker voorbij zijn gekomen. The Hunger Games deeltje 1 gekeken thuis, leuke filmpje maar iets te fleurig en kleurrijk. Deeltje 2 in de bios gekeken en die bevalt alweer een STUK beter. Review onderstaand.

The hobbit 1: leuke film, iets te grappig maar ERG vermakelijk

The Conjuring: Vreemdgenoeg een erg spannende film. Vermaak me er goed mee
Dark Skies: Grote berg BS! Slechte film, slecht acteerwerk....slecht slecht slecht:)

Dan even 2 reviews van films die wel de moeite waard zijn om een uitgebreide review over te schrijven:)
The Hunger Games: Catching Fire (2013)The Hunger Games: Catching Fire (2013)
IMDb: 8.3 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 146min. | MPAA: PG-13
ERG nette film! Veel serieuzer dan deeltje 1, en zit ook veel beter in elkaar! Veel spannende momenten, goed verhaal, ERG goed acteerwerk (jennifer is wel HEEL goed als je het mij vraagt), en weinig op aan te merken. Waar deeltje 1 veel te fleurig en kleurrijk was, is dit in deeltje 2 een stuk minder! Ook wordt het gehele verhaal overschaduwt door een behoorlijk donkere kant van de film.
IMDb -- The Hunger Games: Catching Fire (2013) Wikipedia -- The Hunger Games: Catching Fire (2013) Bekijk trailer van The Hunger Games: Catching Fire (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hunger Games: Catching Fire (2013)

Back to the Future (1985)Back to the Future (1985)
IMDb: 8.5 | Genre: Adventure, Comedy, Sci-Fi | Runtime: 116min. | MPAA: PG
Op aandringen van de vrouw hebben we afgelopen week Back to the Future gekeken. wat een toppertje!:) Ik vermaak me de laatste maanden vrij goed met de wat oudere films (Godfather, goodfellas, nightmare on elmstreet) en deze is toch wel een van de toppertjes als je het mij vraagt:) Iedereen kent bttf wel lijkt me. Ik vind de muziek echt top! Heerlijke foute 80's muziek afgewisseld met een IJZERSTERKE soundtrack! Wat een heerlijke film om nog eens terug te kijken.

Komende weken wat kerstfilms en series kijken en daarna deel 2 en 3 es zoeken:)
IMDb -- Back to the Future (1985) Wikipedia -- Back to the Future (1985) [url=]Bekijk trailer van Back to the Future (1985) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Back to the Future (1985)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.5 8.5 / 10

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Er komen over het algemeen maar 4 films (3 delen waarvan deel 3 in 2 delen) http://www.boxofficemojo.com/search/?q=the%20hunger%20games.

Ook is deel twee ook een heel stuk beter dan deel 1, deel 2 laat ook heel goed zien hoe genadeloos dat wereldje is. Mij deden de films ook meer denken aan Battle Royale (IMDB: 5b4 Batoru rowaiaru (2000))

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
VasZaitsev schreef op zondag 15 december 2013 @ 19:37:
Dus, het boek zuigt ook?

Enfin, boekverfilmingen zijn doorgaans meuk. Het vervelende is dat een boek vaak een shitload aan details heeft en lekker lang mag/moet duren, maar veel hollywood "laten we flink gaan cashen" films mogen hooguit anderhalf uur duren, en dan moet je gaan snijden, of 3 films maken over 1 boek.

LotR en Watchmen zijn goed verfilmd puur omdat ze verschrikkelijk lang duren. De langste en beste versie van Watchmen [heb ik gereviewed] duurt iets van 3,5 uur. Dat is gewoon te lang voor een "normale" film.

Het gaat naar mijn mening al een stuk beter als films geïnspireerd zijn op een boek, maar die verder niet echt proberen te volgen. Tekst is gewoon moeilijk om in film om te zetten.
Maar The Hunger Games valt wat mij betreft niet in het lijstje van 'slechte boekverfilmingen'. Het film volgt, zoals al eerder gezegd, behoorlijk trouw het boek, maar op sommige punten mist het net wat detail. Als boeklezer heb ik daar geen last van, maar als je het boek niet hebt gelezen dan kan ik begrijpen dat het lastig is of soms zelfs onlogisch lijkt.
De twee spoilerblokken van Yellowcube bijvoorbeeld. Deze worden in het boek gewoon duidelijk uitgelegd, alleen in de film komt dit net wat minder uit de verf. Het boek heeft de tijd om zowel het verhaal binnen als buiten de arena aan bod te laten komen, terwijl de film dat niet heeft.

Deel 1 kwam voor mij alleen wat slechter uit de verf door de shaky cam en vanwege de scene rondom
spoiler:
rue's dood
. Maar deel 2 doet het wat mij betreft wel goed.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:36

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Captain Phillips (2013)Captain Phillips (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Biography, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 134min. | MPAA: PG-13
De film over de kaping van de Maersk Alabama voor de kust van Somalië. Je leest zo wat nieuwsberichten over die kaping en hoort iets later dat er geen Amerikanen zijn gedood. In de film zie je pas wat voor operatie het was en er zelfs een team SEALs vanuit de VS naar Somalië is gevlogen.

De film bouwt goed op en laat je echt meeleven met de mensen aan boord. De daadwerkelijke bevrijding voelde dan ook echt als een opluchting. Er waren zelfs mensen die ik de bioscoop begonnen te klappen.

IMDb -- Captain Phillips (2013) Wikipedia -- Captain Phillips (2013) Bekijk trailer van Captain Phillips (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Captain Phillips (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 22:50

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)
Plot: The dwarves, along with Bilbo Baggins and Gandalf the Grey, continue their quest to reclaim Erebor, their homeland, from Smaug. Bilbo Baggins is in possession of a mysterious and magical ring.
Erg genoten van de film.

Ik ben naar de 3D versie geweest van JT bioscoop Heerhugowaard.
De 3D vond ik persoonlijk erg slecht. een paar momenten was het dat er iets heel snel dichtbij zou moeten lijken en dat flitste lelijk voorbij. Ik ben 2 keer imax 3d geweest en dan is dit em toch net niet.
Nu gaat deze review over de film en niet over de kwaliteit gelukkig.

De film zelf vond ik super, sommige special effects waren enorm mooi gemaakt. Ik moet wel als kanttekening zeggen: sommige dingen waren wel heel langdradig.
spoiler:
dat stuk met die tonnen in het water, en met die draak duurde wel heel lang dat bilbo de arkensteen moest pakken.
IMDb -- The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Wikipedia -- The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Bekijk trailer van The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)

Link naar youtube How it should have ended parodie van The Hobbit deel 1:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JrKXH1CeXck%5B]

[ Voor 7% gewijzigd door ApC_IcE op 16-12-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 00:36
Gangster's Paradise: Jerusalema (2008)Gangster's Paradise: Jerusalema (2008)
IMDb: 7.6 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: 119min. | MPAA: R
Plot: Young hoodlum's rise from a small-time criminal to a powerful crime entrepreneur during the turbulent years before and after the fall of apartheid.
Gisteren gekeken en vond het een erg goede film. Ben sowieso al fan van oorlog/misdaad films die zich afspelen in Afrika en deze film behoort nu ook zeker tot mijn favorieten. :)

IMDb -- Gangster's Paradise: Jerusalema (2008) Wikipedia -- Gangster's Paradise: Jerusalema (2008) [url=]Bekijk trailer van Gangster's Paradise: Jerusalema (2008) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Gangster's Paradise: Jerusalema (2008)

A Prophet (2009)A Prophet (2009)
IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 155min. | MPAA: R
Plot: A young Arab man is sent to a French prison where he becomes a mafia kingpin.
Poosje geleden gekeken en interessant om te zien hoe iemand in de gevangenis zo kan groeien tot mafiabaas en wat hij hiervoor heeft moeten doen. Zeker een goede film!
IMDb -- A Prophet (2009) Wikipedia -- A Prophet (2009) Bekijk trailer van A Prophet (2009) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Prophet (2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hier weer een rits die afgelopen week gekeken zijn:
Beautiful Creatures (2013)Beautiful Creatures (2013)
IMDb: 6.1 | Genre: Drama, Fantasy, Romance | Runtime: 124min. | MPAA: PG-13
Plot: Ethan longs to escape his small Southern town. He meets a mysterious new girl, Lena. Together, they uncover dark secrets about their respective families, their history and their town.
Aardig filmpje over moraal en keuzes tussen goed en kwaad gestoken in een licht "twilight" sausje. Ik had er hogere verwachtingen bij toen ik het plot las, maar verder best vermakelijk.
IMDb -- Beautiful Creatures (2013) Wikipedia -- Beautiful Creatures (2013) Bekijk trailer van Beautiful Creatures (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Beautiful Creatures (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6 6 / 10

Syrup (2013)Syrup (2013)
IMDb: 5.5 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: 90min. | MPAA: R
Plot: A slacker hatches a million-dollar idea. But, in order to see it through, he has to learn to trust his attractive corporate counterpart. Based on Max Barry's novel.
Leuke film over de keiharde zakenwereld van de reklame. Vlot gemaakt en met de nodige humor. Er is goed aandacht besteed aan het verhaal (afkomstig van een boek dat ik niet gelezen heb) en ook de acteurs krijgen goed de ruimte om hun ding te doen. Aanrader voor als je eens wat anders wilt zien.
IMDb -- Syrup (2013) Wikipedia -- Syrup (2013) Bekijk trailer van Syrup (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Syrup (2013)

Redemption (2013)Redemption (2013)
IMDb: 6.2 | Genre: Action, Crime, Drama, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: R
Plot: Homeless and on the run from a military court martial, a damaged ex-special forces soldier navigating London's criminal underworld seizes an opportunity to assume another man's identity -- transforming into an avenging angel in the process.
Ook bekend als "Redemption". Over-pretentieuze film waarom Jason Statham probeert echt te acteren, iets wat 'm niet al te best af gaat. Te weinig actie om echt te boeien en bij sommige stukken voelt het tempo van de film aan alsof je achteruit in de tijd gaat. Alleen kijken als je Jason fan bent.
IMDb -- Redemption (2013) Wikipedia -- Redemption (2013) Bekijk trailer van Redemption (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Redemption (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4.5 4.5 / 10

The Fox and the Hound (1981)The Fox and the Hound (1981)
IMDb: 7.1 | Genre: Animation, Adventure, Drama, Family | Runtime: 83min. | MPAA: G
Plot: Two childhood animal friends find themselves forced to become enemies.
Of "Frank en Vrij" zoals ie geloof ik in het Nederlands heet.

Beetje gedateerd maar nog altijd een sterk verhaal. Je kan de invloeden van Don Bluth nog een beetje zien voordat hij Disney verliet tijdens het maken van deze film. Een echt meesterwerkje is het niet, daar is het verhaal te voorspelbaar voor en ook de tekeningen zijn niet op zijn best.
Toch nog een leuke film, zeker voor de kleintjes en alle fans van vossen natuurlijk.
IMDb -- The Fox and the Hound (1981) Wikipedia -- The Fox and the Hound (1981) [url=]Bekijk trailer van The Fox and the Hound (1981) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over The Fox and the Hound (1981)

Kick-Ass (2010)Kick-Ass (2010)
IMDb: 7.8 | Genre: Action, Comedy | Runtime: 117min. | MPAA: R
Plot: Dave Lizewski is an unnoticed high school student and comic book fan who one day decides to become a super-hero, even though he has no powers, training or meaningful reason to do so.
Verplichte kost voor iedere actiefan. Met een laag budget laten de britten zien dat een strip verfilmen ook kan zonder allemaal glamour en dure speciale effecten. De film blinkt uit met sterke muziek en een sterke cast (ik vraag me nog steeds af hoe ze Nicolas Cage hebben kunnen strikken voor dit) een subliem tempo waarin ook de nodige humor verwerkt zit.
Absolute aanrader, wat mij betreft een van de beste films in het genre.
IMDb -- Kick-Ass (2010) Wikipedia -- Kick-Ass (2010) Bekijk trailer van Kick-Ass (2010) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kick-Ass (2010)

Kick-Ass 2 (2013)Kick-Ass 2 (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 103min. | MPAA: R
Plot: The costumed high-school hero Kick-Ass joins with a group of normal citizens who have been inspired to fight crime in costume. Meanwhile, the Red Mist plots an act of revenge that will affect everyone Kick-Ass knows.
Wie A zegt moet B zeggen. Waren de verwachtingen al een beetje getemperd door de matige reviews, viel uiteindelijk de film niet echt tegen. Ik snap de klachten wel, de film hinkt een beetje op twee gedachten. Aan de ene kant probeert het meer van hetzelfde te geven, iets wat prima is. Aan de andere kant veranderen ze geliefde karakters in enorme zeurpieten en ligt er erg veel nadruk op emotionele/drama gevoelens waardoor het tempo echt flink vertraagd. Iets wat de film niet ten goede komt. Verder ontbreekt de sprankelende frisse humor van deel 1 en ook de muziek bekoorde me minder.
De uitbreiding van de cast is wat mij betreft wel geslaagd, alhoewel niet iedereen genoeg tijd en ruimte krijgt om echt helemaal goed uit de verf te komen. De actiescenes die er wel zijn/over zijn gebleven zitten nog steeds prima in elkaar. Ik hoop dat dit niet het einde wordt van een leuke serie, want deel 1 verdient een beter vervolg.
IMDb -- Kick-Ass 2 (2013) Wikipedia -- Kick-Ass 2 (2013) Bekijk trailer van Kick-Ass 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kick-Ass 2 (2013)

Odd Thomas (2013)Odd Thomas (2013)
IMDb: 6.5 | Genre: Mystery, Thriller | Runtime: 100min. | MPAA: G
Plot: In a California desert town, a short-order cook with clairvoyant abilities encounters a mysterious man with a link to dark, threatening forces.
Erg aparte film met een aparte naam. Ik kon niet echt sympathie opbrengen voor de hoofdrolspeler en persoonlijk vond ik dat de film het een beetje te hard probeert waardoor sommige dingen geforceerd over komen. Het verhaal is wel zeker origineel en de uitvoering niet slecht. Toch denk ik dat er meer potentieel in had gezeten met een andere cast/regisseur.
Leuk als je eens wat anders wilt zien.
IMDb -- Odd Thomas (2013) Wikipedia -- Odd Thomas (2013) Bekijk trailer van Odd Thomas (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Odd Thomas (2013)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
ApC_IcE schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:49:
The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)[afbeelding]
Erg genoten van de film.

Ik ben naar de 3D versie geweest van JT bioscoop Heerhugowaard.
De 3D vond ik persoonlijk erg slecht. een paar momenten was het dat er iets heel snel dichtbij zou moeten lijken en dat flitste lelijk voorbij. Ik ben 2 keer imax 3d geweest en dan is dit em toch net niet.
Nu gaat deze review over de film en niet over de kwaliteit gelukkig.

De film zelf vond ik super, sommige special effects waren enorm mooi gemaakt. Ik moet wel als kanttekening zeggen: sommige dingen waren wel heel langdradig.
spoiler:
dat stuk met die tonnen in het water, en met die draak duurde wel heel lang dat bilbo de arkensteen moest pakken.
[afbeelding] 8 / 10

Link naar youtube How it should have ended parodie van The Hobbit deel 1:
[video]
Ben jij naar de 3D HFR versie geweest? Ik ben nog niet naar de 2e film geweest dus heel zeker zeggen kan ik het natuurlijk niet, maar bij deeltje 1 wilde ik percee naar de HFR versie. Ben ook erg blij geweest dat ik dat gedaan heb. vond het voor het eerst dat ik een fatsoenlijke 3D film zag! Veel rustiger beeld en veel duidelijker dan de normale 3D films.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind persoonlijk 3D vaak best overrated, en ga me bij een langer durende film ook wel irriteren aan de hele tijd dat brilletje op te hebben :/

Verder gister

Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/filmtopic/poster/tt1306980.jpg

gezien, best 'leuke' film over kanker, als je dat kan zeggen dan ;-) haha , maar was gewoon grappig en ook wel serieus tegelijkertijd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

lj_tree schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 07:55:
[...]

Ben jij naar de 3D HFR versie geweest? Ik ben nog niet naar de 2e film geweest dus heel zeker zeggen kan ik het natuurlijk niet, maar bij deeltje 1 wilde ik percee naar de HFR versie. Ben ook erg blij geweest dat ik dat gedaan heb. vond het voor het eerst dat ik een fatsoenlijke 3D film zag! Veel rustiger beeld en veel duidelijker dan de normale 3D films.
Ik vond de HFR bij deel 1 storend, maar heb ervan genoten bij deel 2 gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 17:06

HellBeast

Oh My GoT!

Kick-ass 2. Was zeker een vermakelijke film. Lekker overdreven, keek goed weg.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 13:39
JvS schreef op zondag 15 december 2013 @ 11:12:
Vorige week zondag trouwens wel pitch perfect gekeken. Die vond ik wel leuk voor de zondagmiddag. Lekker vrolijk, lekker standaard, leuke liedjes, beetje over the top, maar toch leuk. Houd altijd wel van college-movies. En dat kwam allemaal door de youtube loop waar ik in terecht kwam nadat kinderen van een vriend van me de cup-song nadeden en ik verder klikte :P.
Pitch Perfect vond ik ook erg leuk gedaan :) Ben wel een Anna Kendrick fan, daarom ook 50/50 en End of Watch gekeken, beide ook aanraders.

Zo kies ik trouwens meestal mijn films uit: of van dezelfde acteurs of regisseurs of mijn stemming etc. Zo ben ik net begonnen met krachttraining en ben ik alle films met Arnold Schwarzenegger aan het kijken, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:38
Bro's Before Ho's (2013)Bro's Before Ho's (2013)
IMDb: N/A | Genre: Comedy
Afgelopen weekend naar Bro's before Ho's geweest.
Doordat het van de makers van New Kids is, wist ik wel wat voor humor te verwachten. Van het verhaal verwachte ik een stuk minder.

Afijn, de film begint en de eerste scene is ronduit slecht. Enkel gevloek en nog slecht geacteerd ook.

En zo gaat het de hele film door. Het acteerwerk is verre van goed en door het gebruik van grotendeels dezelfde acteurs als in de New Kids serie, kan ik de jongens ook niet helemaal in hun nieuwe rol zien.

De humor in de film is redelijk. Er zitten wel wat goeie grappen tussen, maar het zijn allemaal maar slappe aftreksels van New Kids. Het verhaal zelf is beroerd.

Kortom:
Alleen kijken met een krat bier achter je kiezen. Dan is de film nog te doen. Anders niet.
IMDb -- Bro's Before Ho's (2013) Wikipedia -- Bro's Before Ho's (2013) Bekijk trailer van Bro's Before Ho's (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Bro's Before Ho's (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

pdebie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:58:
Bro's Before Ho's (2013)[afbeelding]
Doordat het van de makers van New Kids is, wist ik wel wat voor humor te verwachten. Van het verhaal verwachte ik een stuk minder.

Afijn, de film begint en de eerste scene is ronduit slecht. Enkel gevloek en nog slecht geacteerd ook.

En zo gaat het de hele film door. Het acteerwerk is verre van goed en door het gebruik van grotendeels dezelfde acteurs als in de New Kids serie, kan ik de jongens ook niet helemaal in hun nieuwe rol zien.

De humor in de film is redelijk. Er zitten wel wat goeie grappen tussen, maar het zijn allemaal maar slappe aftreksels van New Kids. Het verhaal zelf is beroerd.

Kortom:
Alleen kijken met een krat bier achter je kiezen. Dan is de film nog te doen. Anders niet.
[afbeelding] 5 / 10
Wat vond je van New Kids?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
New Kids vond ik juist weer schitterend. Daar heb ik smakelijk om gelachen.
Maar dat komt ook doordat New Kids nieuw was en de typetjes waren super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Turbo (2013)Turbo (2013)
IMDb: 6.4 | Genre: Animation, Adventure, Comedy, Family, Sport | Runtime: 96min. | MPAA: PG
Deze viel me eigenlijk heel erg mee. Ik verwachtte een slap aftreksel van cars, maar ondanks een simpel recht toe recht aan verhaal is het op sommige momenten best wel heel grappig. Vooral de racer slakken zijn erg grappig op momenten. Verhaal is verder slapjes, maar over het algemeen wel vermaakt.
IMDb -- Turbo (2013) Wikipedia -- Turbo (2013) Bekijk trailer van Turbo (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Turbo (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.8 6.8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:58:
Bro's Before Ho's (2013)[afbeelding]

Kortom:
[afbeelding] 5 / 10
Dat je betaalt om zo'n film in de bios te kijken...... Ik neem niet eens de moeite om hem straks te downloaden. Dit valt bij mij echt in de categorie "pulp" net als eten bij McDonalds bijvoorbeeld. Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 16:52

Twhomp

Stayin' Alive

LOL :D
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 19:58:
[...]
Dat je betaalt om zo'n film in de bios te kijken...... Ik neem niet eens de moeite om hem straks te downloaden. Dit valt bij mij echt in de categorie "pulp" net als eten bij McDonalds bijvoorbeeld.
Vertaald: "Waar ben je in hemelsnaam mee bezig? Dat moet niet mogen!"
Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Vertaald: "Maar het mag wel en ga je gang."

_O-

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

lj_tree schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 07:55:
[...]

Ik denk het niet.
HFR zegt me niets. (edit: http://www.pathe.nl/special/hfr3d)
Dat is wat ik in de volksmond IMAX noem haha.
Maar nee dit was el cheapo 3D. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Slacker (1991)Slacker (1991)
IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 97min. | MPAA: R
De eerste (grote) film van Richard Linklater, die later enkele van mijn favoriete films zou regisseren. Enkele van die door mij geliefde details zijn hier al zichtbaar, maar het is wel een rommelig geheel zonder enige rode draad. Dat heeft z'n charme, maar zal ook veel mensen in de weg zitten.
IMDb -- Slacker (1991) Wikipedia -- Slacker (1991) Bekijk trailer van Slacker (1991) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Slacker (1991)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=6.5 6.5 / 10

Kick-Ass 2 (2013)Kick-Ass 2 (2013)
IMDb: 6.9 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 103min. | MPAA: R
Een verrassing was het niet echt, maar toch is het jammer dat dit een veel zwakkere film is dan het heerlijke Kick-Ass. Op alle fronten kan dit vervolg zich niet meten met zijn voorganger, wat dit een redelijk tot matig tussendoortje maakt dat je heel snel zal vergeten.
IMDb -- Kick-Ass 2 (2013) Wikipedia -- Kick-Ass 2 (2013) Bekijk trailer van Kick-Ass 2 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Kick-Ass 2 (2013)

Aningaaq (2013)Aningaaq (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Short, Drama | Runtime: 7min. | MPAA: PG
Mooie kortfilm die de zoon van Alfonso Cuarón maakte ter begeleiding van Gravity. De video laat een belangrijke scène uit de bioscoopfilm vanuit een andere hoek zien en is daarbij erg doeltreffend. Wel enkel kijken als je Gravity reeds hebt gezien, zonder context zal dit vermoedelijk minder interessant zijn.
IMDb -- Aningaaq (2013) Wikipedia -- Aningaaq (2013) Bekijk trailer van Aningaaq (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Aningaaq (2013)

The Wolverine (2013)The Wolverine (2013)
IMDb: 6.8 | Genre: Action, Adventure, Fantasy | Runtime: 126min. | MPAA: PG-13
Laten we maar met het goede nieuws beginnen: ja, The Wolverine is beter dan X-Men Origins: Wolverine. Dat is echter niet bijzonder knap en veel andere positieve punten zal ik niet kunnen benoemen. Met je verstand op nul kijkt dit vast prima weg, maar dit is weer een typische superheldenfilm waarin er weinig ruimte is voor plot en alles draait om de actie. Gelukkig is er her en der nog wat ruimte voor leuke concepten, maar de uitwerking stelt dan weer teleur.
IMDb -- The Wolverine (2013) Wikipedia -- The Wolverine (2013) Bekijk trailer van The Wolverine (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over The Wolverine (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=5.5 5.5 / 10

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-09 12:25
Delivery Man (2013)Delivery Man (2013)
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Plot: An affable underachiever finds out he's fathered 533 children through anonymous donations to a fertility clinic 20 years ago. Now he must decide whether or not to come forward when 142 of them file a lawsuit to reveal his identity.
Een rollercoaster van gebeurtenissen, zo kun je Delivery Men wel samenvatten in een paar woorden. Want ja, vader blijken te zijn van 533 kinderen valt niet mee, en dan al helemaal niet als je eigen leven al niet helemaal lekker op rolletjes loopt.
Delivery Man is een remake van de Canadese film Starbuck uit 2011. Deze verwijzing is in stand gehouden door dit ook de schuilnaam te maken van de anonieme spermadonor. Verder ken ik deze film niet, dus kan puur kijken naar Delivery Man.
De pauze in de film viel ongeveer halverwege de film, waar ook een mooie plotwending zat en de film een totaal andere insteek krijgt. We maken eerst kennis met de personages, de problemen, de oplossingen maar dat laatste komt er niet echt van. De tweede helft werkt dan richting de ‘happy end’.
In 105 minuten wordt het verhaal verteld, van voor tot eind. De cast bestaat uit de niet aller populairste acteurs, maar het is wel een erg leuk clubje. En zeker niet slecht! Iedereen zal wel zijn/haar favoriet kunnen vinden of zich mee kunnen identificeren. Het lijkt wel alsof er toch wat ongemak zit tussen een aantal maar is niet super vervelend.
Bij het zien van de trailer dacht ik dat het best een serieus drama zou worden, maar heb uiteindelijk toch meer kunnen lachen dan ik verwacht had. Zeker in de tweede helft, waar de hele sfeer al wat losser en relaxter wordt. Vleugje romantiek erbij en je hebt eigenlijk een best leuke film. Duurt niet te lang – was al afgelopen voor ik er erg in had – en kijkt ook redelijk makkelijk weg. Het is wel duidelijk dat het bij deze film meer draait dan om het verhaal. Verwacht dus geen visuele meesterwerken. Vrij aardig, goed gekozen, muziek eronder geeft nog net even dat beetje sfeer mee.
Familiefilm, datefilm, maar niet bijzonder geschikt voor mannen-met-bier-op-de-bank-avond.

Delivery Man is te zien in de Nederlandse bioscopen vanaf 2 januari 2014
IMDb -- Delivery Man (2013) Wikipedia -- Delivery Man (2013) Bekijk trailer van Delivery Man (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Delivery Man (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Blue Is the Warmest Color (2013)Blue Is the Warmest Color (2013)
IMDb: 8.0 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 179min. | MPAA: NC-17
Aardige film wel.. Ongelofelijke ratings overal, 8.1/10 op IMDB. Wel een nogal lange zit, 180 minuten om precies te zijn, met toch wel een aantal onnoemelijk lange sex scenes (ja ik ben ook verbaasd dat ik dat schrijf :X :9 ). Maar buiten dat (of juist daarom?) schijnen de critici dus wel erg te spreken te zijn over deze film. Heb het uit kunnen zitten - was een ok verhaal maar de film duurt mijn inziens net iets te lang. Als de sex scenes iets korter waren, en je gewoon pr0n download wanneer je daarnaar op zoek bent, scheelt de film toch weer zo'n half uur ;) Desalniettemin wordt er goed geacteerd in een verhaal waarin met veel emotie het liefdesrelaas van een Frans meisje wordt weergegeven.

Afbeeldingslocatie: http://www3.pictures.zimbio.com/gi/Lea+Seydoux+Adele+Exarchopoulos+Variety+Studio+UEypmgL9sskl.jpg
IMDb -- Blue Is the Warmest Color (2013) Wikipedia -- Blue Is the Warmest Color (2013) Bekijk trailer van Blue Is the Warmest Color (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Blue Is the Warmest Color (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.6 7.6 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:41
ShitHappens schreef op woensdag 18 december 2013 @ 01:19:
Delivery Man (2013)[afbeelding]
IMDb: 6.2 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: 105min. | MPAA: PG-13
Plot: An affable underachiever finds out he's fathered 533 children through anonymous donations to a fertility clinic 20 years ago. Now he must decide whether or not to come forward when 142 of them file a lawsuit to reveal his identity.
Een rollercoaster van gebeurtenissen, zo kun je Delivery Men wel samenvatten in een paar woorden. Want ja, vader blijken te zijn van 533 kinderen valt niet mee, en dan al helemaal niet als je eigen leven al niet helemaal lekker op rolletjes loopt.
Delivery Man is een remake van de Canadese film Starbuck uit 2011. Deze verwijzing is in stand gehouden door dit ook de schuilnaam te maken van de anonieme spermadonor. Verder ken ik deze film niet, dus kan puur kijken naar Delivery Man.
De pauze in de film viel ongeveer halverwege de film, waar ook een mooie plotwending zat en de film een totaal andere insteek krijgt. We maken eerst kennis met de personages, de problemen, de oplossingen maar dat laatste komt er niet echt van. De tweede helft werkt dan richting de ‘happy end’.
In 105 minuten wordt het verhaal verteld, van voor tot eind. De cast bestaat uit de niet aller populairste acteurs, maar het is wel een erg leuk clubje. En zeker niet slecht! Iedereen zal wel zijn/haar favoriet kunnen vinden of zich mee kunnen identificeren. Het lijkt wel alsof er toch wat ongemak zit tussen een aantal maar is niet super vervelend.
Bij het zien van de trailer dacht ik dat het best een serieus drama zou worden, maar heb uiteindelijk toch meer kunnen lachen dan ik verwacht had. Zeker in de tweede helft, waar de hele sfeer al wat losser en relaxter wordt. Vleugje romantiek erbij en je hebt eigenlijk een best leuke film. Duurt niet te lang – was al afgelopen voor ik er erg in had – en kijkt ook redelijk makkelijk weg. Het is wel duidelijk dat het bij deze film meer draait dan om het verhaal. Verwacht dus geen visuele meesterwerken. Vrij aardig, goed gekozen, muziek eronder geeft nog net even dat beetje sfeer mee.
Familiefilm, datefilm, maar niet bijzonder geschikt voor mannen-met-bier-op-de-bank-avond.

Delivery Man is te zien in de Nederlandse bioscopen vanaf 2 januari 2014
[afbeelding] 7 / 10
Ik heb het origineel gezien (Starbuck), ook zeker een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14

_Apache_

For life.

Side Effects (2013)Side Effects (2013)
IMDb: 7.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 106min. | MPAA: R
Plot : A young woman's world unravels when a drug prescribed by her psychiatrist has unexpected side effects.

Een film doe je moet kijken vanwege het verhaal. Geen van de acteurs staat echt op een plek waarbij ze echt tot hun recht komen, jammer, want het is verder geen verkeerde film
IMDb -- Side Effects (2013) Wikipedia -- Side Effects (2013) Bekijk trailer van Side Effects (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Side Effects (2013)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

The Rainmaker (1997)The Rainmaker (1997)
IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 135min. | MPAA: PG-13
Plot: An idealistic young lawyer and his cynical partner take on a powerful law firm representing a corrupt insurance company.
Na jaren deze weer eens gekeken.
Blijft een topper en wat mij betreft de beste Grisham verfilming.
Geregisseerd door Francis Ford Coppola zien we een jonge Matt Damon die een advocaat speelt die het opneemt tegen een grote verzekeringsmaatschappij die weigeren een doodzieke jongen en zijn familie uit te betalen. Deze firma wordt vertegenwoordigd door de uiterst arrogante Jon Voight.

Goede bijrollen door Claire Danes, Danny de Vito, Mickey Rourke, Danny Glover.
IMDb -- The Rainmaker (1997) Wikipedia -- The Rainmaker (1997) [url=]Bekijk trailer van The Rainmaker (1997) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over The Rainmaker (1997)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
[...]

Dat je betaalt om zo'n film in de bios te kijken...... Ik neem niet eens de moeite om hem straks te downloaden. Dit valt bij mij echt in de categorie "pulp" net als eten bij McDonalds bijvoorbeeld. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Bedankt voor je compleet nutteloze visie op welke films ik bezoek in de bioscoop. Volgende keer zal ik om je toestemming vragen of ik een film wel mag kijken ok? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

pdebie schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:16:
[...]

Bedankt voor je compleet nutteloze visie op welke films ik bezoek in de bioscoop. Volgende keer zal ik om je toestemming vragen of ik een film wel mag kijken ok? :F
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:12

Collaborator

You! Cake or Death?

ApC_IcE schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:19:
[...]

Ik denk het niet.
HFR zegt me niets. (edit: http://www.pathe.nl/special/hfr3d)
Dat is wat ik in de volksmond IMAX noem haha.
Maar nee dit was el cheapo 3D. 8)7
HFR is een extra toevoeging, ongeacht de beeldkwalteit. Het gaat om de framerate. Imax kan ook zonder HFR zijn en een film kan HFR zijn zonder Imax

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Laatst online: 18:28
Vehicle 19 (2013)Vehicle 19 (2013)
IMDb: 4.7 | Genre: Action, Thriller | Runtime: 85min. | MPAA: R
Plot: A foreign traveler (Walker) unknowingly picks up a rental car that will tie him to a web of corrupt local police.
Een van de laatste films met Paul Walker, ik had eerlijk gezegd gehoopt op wat meer.. Dat het naar mijn idee geen best verhaal is, prima, maar ook de actie is niet alles..

De hele film, afgezien van 30seconden ergens aan het eind, net het irrelevante stuk, wordt gefilmd vanuit de auto waar Michael Woods (Paul Walker) in zit..

Dit camerastandpunt komt de spanning niet ten goede, de achtervolgingen in deze film komt niet spannend of snel over, het lijkt allemaal wat suf, daarnaast vind ik, met alle respect uiteraard, Paul niet overtuigen.. (eigenlijk is het zelfs slecht acteerwerk)

Het verhaal is ongeloofwaardig, wat op zich geen ramp is, maar bij deze film is het wel heel erg ondermaats.

Ik zou de film niet aanraden, mijn cijfer is dan ook een hele matige 3.
IMDb -- Vehicle 19 (2013) Wikipedia -- Vehicle 19 (2013) Bekijk trailer van Vehicle 19 (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Vehicle 19 (2013)

• rscheper
  • Laatst online: 18:28
Prisoners (2013)Prisoners (2013)
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 153min. | MPAA: R
Plot: When Keller Dover's daughter and her friend go missing, he takes matters into his own hands as the police pursue multiple leads and the pressure mounts. But just how far will this desperate father go to protect his family?
Een van de beste, wellicht wel de beste en meest meespelende film die ik in het afgelopen jaar heb gezien..!

De film duurt liefst 2uur en 33minuten, maar is wel elke minuut spannend.. Je wordt en blijft de hele film nieuwsgierig naar de afloop, welke deels misschien wel te voorspellen is aan het begin van de film, maar toch ook niet helemaal..

Jake Gyllenhaal zet naar mijn mening een ontzettend goede acteerprestatie neer, ijzingwekkend goed!

Het gaat er in de film over dat 2 dochters van 2 gezinnen worden ontvoerd, Hugh Jackman is een van de ouders en Gyllenhaal speelt Detective.. Het is lastig om er iets over te vertellen zonder iets te verklappen, dat ga ik dan ook niet doen. Gewoon gaan kijken!

Wat ik me nog wel afvraag, is de tic van Jack gespeeld..?

Mocht je hem nog niet gezien hebben, ga hem (alsjeblieft) bekijken, heb er van genoten! Hele dikke aanrader! De film staat niet voor niets op de 231e plaats in de top 250 aller tijden bij IMDB.
IMDb -- Prisoners (2013) Wikipedia -- Prisoners (2013) Bekijk trailer van Prisoners (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Prisoners (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8.8 8.8 / 10

EDIT: Sorry, had ook in 1 post gepast..

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dark City (1998)Dark City (1998)
IMDb: 7.7 | Genre: Mystery, Sci-Fi | Runtime: 100min. | MPAA: R
Net gekeken, en was erg onder de indruk. Goed acteerwerk, goede setting, en het zet je echt aan het denken. De film speelt zich af in een wereld die voornamelijk uit één stad bestaat, de zon schijnt nooit, alles is net een tikje anders dan in het echt. Ik wil niks verklappen, maar dit is één van de weinige films die me dus aan het denken zet over wat er zou gebeuren als er (om maar wat te noemen) ontdekkingen gedaan worden die een groot deel van wat we weten omver gooien.

Een aanrader dus.
IMDb -- Dark City (1998) Wikipedia -- Dark City (1998) Bekijk trailer van Dark City (1998) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Dark City (1998)

• Mutatie
  • Nu online
Before The Matrix there was Dark City :)
Goede film idd, heerlijk sfeertje

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 11:49
rscheper schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:32:
Prisoners (2013)[afbeelding]
IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 153min. | MPAA: R
Plot: When Keller Dover's daughter and her friend go missing, he takes matters into his own hands as the police pursue multiple leads and the pressure mounts. But just how far will this desperate father go to protect his family?
Een van de beste, wellicht wel de beste en meest meespelende film die ik in het afgelopen jaar heb gezien..!

De film duurt liefst 2uur en 33minuten, maar is wel elke minuut spannend.. Je wordt en blijft de hele film nieuwsgierig naar de afloop, welke deels misschien wel te voorspellen is aan het begin van de film, maar toch ook niet helemaal..

Jake Gyllenhaal zet naar mijn mening een ontzettend goede acteerprestatie neer, ijzingwekkend goed!

Het gaat er in de film over dat 2 dochters van 2 gezinnen worden ontvoerd, Hugh Jackman is een van de ouders en Gyllenhaal speelt Detective.. Het is lastig om er iets over te vertellen zonder iets te verklappen, dat ga ik dan ook niet doen. Gewoon gaan kijken!

Wat ik me nog wel afvraag, is de tic van Jack gespeeld..?

Mocht je hem nog niet gezien hebben, ga hem (alsjeblieft) bekijken, heb er van genoten! Hele dikke aanrader! De film staat niet voor niets op de 231e plaats in de top 250 aller tijden bij IMDB.
[afbeelding] 8.8 / 10

EDIT: Sorry, had ook in 1 post gepast..
Helemaal mee eens! Ook pas gezien, geen moment dat ik dacht het duurt lang. Na 2 uur had ik iets van ooh kijk ik al zo lang :9

EDIT: Spoiler mogelijk door Notna :9

spoiler:
Welke tik bedoel je ? Verder was ik benieuwd wat er gaat gebeuren met Keller. (Hugh) Hij zat te fluiten en draaide zich om.
Dan probeer ik te verzinnen wat voor deel 2 er zou moeten komen. Zouden ze verder gaan met de groep zoeken? De flashback van het meisje dat was ontsnapt waren meerdere mannen en was aan een snelweg. Dit was niet waar Keller op het einde was opgesloten. :/

[ Voor 8% gewijzigd door Rempi op 19-12-2013 12:21 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Psssssst:

code:
1
[spoiler] Bla bla bla [/]

spoiler:
Dan krijg je als het goed is dit :D

[ Voor 32% gewijzigd door Notna op 19-12-2013 12:15 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Rempi schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:06:
[...]

Helemaal mee eens! Ook pas gezien, geen moment dat ik dacht het duurt lang. Na 2 uur had ik iets van ooh kijk ik al zo lang :9

EDIT: Spoiler mogelijk door Notna :9

spoiler:
Welke tik bedoel je ? Verder was ik benieuwd wat er gaat gebeuren met Keller. (Hugh) Hij zat te fluiten en draaide zich om.
Dan probeer ik te verzinnen wat voor deel 2 er zou moeten komen. Zouden ze verder gaan met de groep zoeken? De flashback van het meisje dat was ontsnapt waren meerdere mannen en was aan een snelweg. Dit was niet waar Keller op het einde was opgesloten. :/
De tick met zijn knipperende oog wanneer die gefrustreerd raakt. Ik ergerde mij er in ieder geval niet aan.

spoiler:
Een deel twee gaat er natuurlijk niet komen, daar is het de film helemaal niet voor. Aan het einde draait de detective zich om omdat hij toch echt wat hoort.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-09 12:25
[...]

Dit zijn juist het soort films waarvoor ik liever naar de bios ga dan thuis kijken, met 200 man om je heen wordt de sfeer wat leuker. En ja, dit is dus wel één van de films waarvoor ik dan zou betalen (ware het niet dat ik een jaar lang gratis naar de bios kan).

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:05

Koekfabriek

King Billy on the wall

Wat was deze film een ontzettende afknapper. Deel één was was al niet super maar kon er nog mee door. Deel 2 is echter volstrekt onzinning. Het is compleet over de top, scenes worden enorm lang gerekt(de 3 uur halen is blijkbaar een doel opzich). Natuurlijk een tenenkrommende liefdesdriehoek die werkelijk kant nog wal raakt. Special effects zijn soms van een hoog niveau soms zijn ze ronduit goedkoop. Dwergen zijn geworden tot een soort klunzige Disney dwergen, het Amerikaanse idee van ''freedom for my people'' komt cliche matig natuurlijk ook terug. Het laatste uur was gewoon echt uitzitten. Hoe Jackson/de studio er voor heeft gekozen om een kort (kinder)verhaal in drie enorme films te plaatsen is mij een raadsel(geld vermodelijk). In het boek zat spanning, de tocht door het Demsterwold (Mirkwood), je voelde de spanning en de ontberingen. In deze film lopen ze er met uitzondering van één ''obstakel'' vrij simpel doorheen. De scenes met de draak zagen er allemaal prachtig uit maar afgezien van de actie gewoon total oninteressant en ongeloofwaardig. Wil je een actie/adventure zonder te veel diepgang dat is dit een prima film. Ben je bekend met de boeken en wil je geen actie film zonder al te veel diepgang ga dan niet.
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=4 4 / 10

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Koekfabriek schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:39:
het Amerikaanse idee van ''freedom for my people'' komt clichematig natuurlijk ook terug.
Wat is daar natuurlijk aan als drie Kiwi's en een Mexicaan verantwoordelijk zijn voor de screenplay? :P

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Victim (2010)Victim (2010)
IMDb: 6.3 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 90min.
Plot: A young man finds himself held captive by a mysterious doctor and his brutish henchman.
Hoe verder je komt in deze film, hoe bizarder het wordt. Wat lijkt op een standaard torture film, wordt al snel een bizarre obsessie van een man.

Het einde is vooral verrassend, en was een van de weinige keren dit jaar dat ik zoiets had van "oh shit, dat is apart"
IMDb -- Victim (2010) Wikipedia -- Victim (2010) [url=]Bekijk trailer van Victim (2010) op YouTube[/url] Schrijf zelf een recensie over Victim (2010)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Koekfabriek schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:39:
The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)[afbeelding]
Wat was deze film een ontzettende afknapper. Deel één was was al niet super maar kon er nog mee door. Deel 2 is echter volstrekt onzinning. Het is compleet over de top, scenes worden enorm lang gerekt(de 3 uur halen is blijkbaar een doel opzich). Natuurlijk een tenenkrommende liefdesdriehoek die werkelijk kant nog wal raakt. Special effects zijn soms van een hoog niveau soms zijn ze ronduit goedkoop. Dwergen zijn geworden tot een soort klunzige Disney dwergen, het Amerikaanse idee van ''freedom for my people'' komt cliche matig natuurlijk ook terug. Het laatste uur was gewoon echt uitzitten. Hoe Jackson/de studio er voor heeft gekozen om een kort (kinder)verhaal in drie enorme films te plaatsen is mij een raadsel(geld vermodelijk). In het boek zat spanning, de tocht door het Demsterwold (Mirkwood), je voelde de spanning en de ontberingen. In deze film lopen ze er met uitzondering van één ''obstakel'' vrij simpel doorheen. De scenes met de draak zagen er allemaal prachtig uit maar afgezien van de actie gewoon total oninteressant en ongeloofwaardig. Wil je een actie/adventure zonder te veel diepgang dat is dit een prima film. Ben je bekend met de boeken en wil je geen actie film zonder al te veel diepgang ga dan niet.
[afbeelding] 4 / 10
Amen. Eerlijk gezegd tweede deel nog niet gezien, maar bij de eerste film merk je al dat alle creativiteit verdwenen is en ze alleen maar bezig zijn met eyecandy en tijd rekken. Die film stond nog niet eens in de schaduw van LotR.

This too shall pass

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ongeloofwaardig

Hoezo? Smaug speelde met Bilbo zoals een kat dat met een muis doet...

• corset
Zitten er dwergen in de hobbit? WTF.. ik dacht dat het gewoon zeer slecht acterende humans waren. Gimli, dat is een dwerg!

En ja mensen, ik heb het boek gelezen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

A Good Day to Die Hard (2013)A Good Day to Die Hard (2013)
IMDb: 5.3 | Genre: Action, Crime, Thriller | Runtime: 98min. | MPAA: R
Plot: John McClane travels to Russia to help out his seemingly wayward son, Jack, only to discover that Jack is a CIA operative working undercover, causing the father and son to team up against underworld forces.
Haha, Die Hard 5, wat moet je daar nu eigenlijk over zeggen? Nou gewoon vrij veel drukke mega actie en weinig verhaal. Deze keer in Rusland en ze bezoeken o.a. Tsjernobyl. Shots en geluid tijdens actie vond ik awesome. Het was voor mijn persoonlijke smaak teveel actie en een te dunne lijn qua verhaal, maar goed dat wist ik van te voren.
spoiler:
Wist overigens niet dat die een zoon had, of ik heb me dat al uit mijn geheugen gewist :'). Epische achtervolgingen, gaat voor 10.000.000 dollar aan auto's kapot in de eerste 10 minuten. Haha

Een 7 voor de actie, verhaal is dun en kan niet tippen aan andere Die Hard films. Reeks gaat achteruit... En wat wil je na zoveel delen. Desalniettemin blijft het wel entertaining om te kijken :-).

IMDb -- A Good Day to Die Hard (2013) Wikipedia -- A Good Day to Die Hard (2013) Bekijk trailer van A Good Day to Die Hard (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over A Good Day to Die Hard (2013)

[ Voor 9% gewijzigd door Kecin op 19-12-2013 18:52 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

lanerios schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:32:
Zitten er dwergen in de hobbit? WTF.. ik dacht dat het gewoon zeer slecht acterende humans waren. Gimli, dat is een dwerg!

Wat?

• corset
De dwergen in de hobbit slaan nergens op. het zijn gewoon humans die proberen dwergen te zijn. Gimli, dat is een dwerg.. niet whatever die dingen in de hobbit zijn.

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:27
Het verschil in lengte tussen de personages is in de hobbit films nauwelijks te zien daar er een bultlading dwergen met een hobbit rondlopen. In de Lotr films heb je 1 dwerg (Gimli) en dus valt dat hoogteverschil nog eens stukken meer op.

• corset
Sorry hoor, maar Thorin is geen dwerg te noemen.. Maar goed, als je chars erbij gaat schrijven om de film maar te kunnen rekken, zegt dat al genoeg.. (ik bedoel die random elf).

[ Voor 8% gewijzigd door corset op 19-12-2013 20:38 ]

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Afbeeldingslocatie: http://s1.subirimagenes.com/otros/1782139troll-detected-fc.jpg

Nomen nescio

• corset
aaw, laat me raden? Omdat ik tegen je heilige film serie aantrap? of omdat ik niet de mainstream mening heb?

Sorry, maar wat Sharky al zegt, het komt niet eens in de buurt van LOTR. Als je van 3 boeken 3 films maakt ok. Maar 3 films van 1 boek? Slaat nergens op. En jaja, boohoo ik ben een troll. Liever een troll dan een of andere hobbit hipster.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat maak jij ook ongelofelijk slechtte posts hier.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

lanerios schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:51:
aaw, laat me raden? Omdat ik tegen je heilige film serie aantrap? of omdat ik niet de mainstream mening heb?

Sorry, maar wat Sharky al zegt, het komt niet eens in de buurt van LOTR. Als je van 3 boeken 3 films maakt ok. Maar 3 films van 1 boek? Slaat nergens op. En jaja, boohoo ik ben een troll. Liever een troll dan een of andere hobbit hipster.
Je bent gewoon een troll. Doe eens niet. Is sfeerverpestend enzo.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Weet iemand of Walking with Dinosaurs 3D ook in Engels (legaal) te bekijken is? Ik heb rondgekeken en helaas lijkt dit niet in Nederland aangeboden te worden in de bios.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyberamp op 19-12-2013 22:51 ]

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• ikbenerniet
JIJ BENT EEN TROLL
NIETES
WELLES

tijd om het niveau wat omhoog te brengen

Home Alone (1990)Home Alone (1990)
IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Family | Runtime: 103min. | MPAA: PG
Deze "gezellige familiefilm" is ook voor de 7e keer dat je het kijkt nog steeds te pruimen. Verwacht geen complex verhaal, bijzondere plottwists en realistische actiescènes. Daartegenover staat wel dat er geen CGI in deze film gebruikt is, in tegenstelling tot de films die we recentelijk allemaal voorgeschoteld krijgen. Deze film moet het hebben van het goede acteerwerk en (voor kinderen) leuke verhaallijn.
IMDb -- Home Alone (1990) Wikipedia -- Home Alone (1990) Bekijk trailer van Home Alone (1990) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Home Alone (1990)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:23

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Home Alone blijft een topper in het genre. Wellicht ook omdat ik 10 was toen ik hij uitkwam en ik er sindsdien elke keer weer van genoten en om gelachen heb. Anyway, een must see in de kersttijd.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

lanerios schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:32:

Humans 8)7 volgens mij was daar nog een Nederlands woord voor ...

En Gimli was een aanstootgevend stuk comic relief. Niet dat de dwergen in The Hobbit veel beter zijn, Balin uitgezonderd.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 12:18
Lotr deel 1 en 2 waren wel ok. Vanaf deel 3 was het al uitgemolken bagger.
Laatst was deel 3 op tv. Heb hem weggezapt, want was niet heel boeiend. Had hem al keer gezien, maar kon me niet veel van herinneren, dus dan is het voor mij automatisch een slechte film.
Heb de Hobbit en volgende films nog niet gezien, maar ik verwacht meer van hetzelfde. Misschien moet ik gewoon de boeken nogmaals lezen...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Xyphoid schreef op donderdag 19 december 2013 @ 23:51:
Lotr deel 1 en 2 waren wel ok. Vanaf deel 3 was het al uitgemolken bagger.
Je weet dat het op basis van één serie boeken is hè? En dat alle films in één keer zijn opgenomen, waarschijnlijk nog niet eens alles op chronologische volgorde ook. Dus dat het laatste deel is 'uitgemolken' lijkt me niet een passende omschrijving.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Fruitvale Station (2013)Fruitvale Station (2013)
IMDb: 7.7 | Genre: Biography, Drama | Runtime: 85min. | MPAA: R
Winnaar van de Audience Award en de Grand Jury Prize in de U.S. Dramatic categorie bij het Sundance film festival dit jaar (plus nog behoorlijk veel andere prijzen bij diverse filmfestivals). Drama film waarin de BART Police shooting of Oscar Grant op nieuwjaarsdag 2009 in de San Francisco Bay Area wordt weergegeven. Hier is behoorlijk veel over te doen geweest destijds, ook in Nederland en Belgie, nadat protesten nabij San Francisco uit de hand liepen en ontaarden in rellen. De film gaat daar niet echt op in, maar laat meer het leven van Oscar Grant zien voor die bewuste nieuwjaarsdag. Wel goed gefilmd en geacteerd, en met zijn 1 uur en 20 minuten speeltijd (waarin mijn inziens alles wel aan bod komt) goed te bekijken en best een aanrader. Ik ga mee met de ratings die op IMDB worden gegeven.
IMDb -- Fruitvale Station (2013) Wikipedia -- Fruitvale Station (2013) Bekijk trailer van Fruitvale Station (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Fruitvale Station (2013)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=7.7 7.7 / 10

Runner Runner (2013)Runner Runner (2013)
IMDb: 5.3 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 91min. | MPAA: R
Normaal plaats ik eigenlijk alleen reviews van films die ik de moeite waard vind om aan te raden aan anderen. Als ik een slechte film zie ben ik zelf te lui om daar nog wat over te schrijven ;) Nu echter in de vakantieperiode dus nog wat tijd over.. en hierbij even een advies om deze film, Runner Runner, toch echt niet te kijken. Flinterdun verhaal en hoewel ik Justin Timberlake toch verassend goed vond in bijvoorbeeld Alpha Dog en The Social Network, en Ben Affleck met bijv. The Town ook wel goed bezig was, is het gewoonweg ongeloofwaardig wat er in Runner Runner gebeurd. En als er al wat gebeurd, is het zo weinig of ongeloofwaardig waardoor je met moeite nog geconcentreerd blijft om door te gaan met kijken.
IMDb -- Runner Runner (2013) Wikipedia -- Runner Runner (2013) Bekijk trailer van Runner Runner (2013) op YouTube Schrijf zelf een recensie over Runner Runner (2013)

[ Voor 29% gewijzigd door El Jefe op 20-12-2013 00:58 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Gebruik bij het schrijven van een review de <a href="http://meukje.nl/filmtopic/" target=_blank>UBB-generator</a>, zo blijft het topic netjes en overzichtelijk.
~~~[/html]